Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Jan Dijkgraaf

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Jan Dijkgraaf. Wereldberoemd in Nederland door die rectificatie in de papieren Volkskrant van gisteren, dewelke wij hierbij alhieronder nogmaals publiceren, teneinde aan te tonen hoe ziek de extreemlinkspopulistische media te werk gaan. Iedereen maar jeremiëren over de bagger & de toon van het debat op de sociale media. Maar de columnisten/opiniemakers (m/v) ter fatsoenskloofzijde zijn heus geen haar beterder. Echte Jannen! Kom er maar in. rekkifikaasie534.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Stormageddon | 27-05-16 | 12:34
LOL

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 12:53

@Ongeblustekalk | 27-05-16 | 07:43
Ik weet niet waar je op doelt, maar als ik het zeg dan is het vast zo.

Stormageddon | 27-05-16 | 12:34

Asha ten Broeke een normaal mens. Nou, nee.
Moeite om door te gaan met kijken na die opmerking.

Draak uit Brabant | 27-05-16 | 10:32

Om het gesprek op niveau te krijgen, hebben ze geen middel onbenut gelaten. Verhoogde stoelen! Goed idee :) Om het niveau te verbeteren stel ik voor om de volgende keer op een hoger plateau te zitten.

Kaan78 | 27-05-16 | 09:26

Op de Meeuwenlaan, zo'n beetje het tuinpad van mijn vader...

Piet Karbiet | 27-05-16 | 09:20

BAM, goed verhaal.
Begin alsjeblieft geen eigenpartij, want dat wordt jullie ondergang. Hoewel internet, de NPO (Powned) hebben jullie al, maar samenwerken met die lutsers in de Tweede Kamer. Neeh, niet doen.
Gewoon meer burger initiatieven zoals GeenPeil opzetten.
Anywaytje, Jan & Jan: goed duo
Gewoon blijven zeggen waar het op staat.

Guust Kadaver | 27-05-16 | 09:15

Gelukkig dat Jan &Jan de echte Jannen in ere herstellen.
Kannie wachten!
Eindelijk weer gesprekken met zinnige inhoud.

deraderendraaien | 27-05-16 | 09:07

Veldslag tussen Afghanen en Soedanesen in de bezette gebieden bij Calais. De stagiair van het ANP denkt dat de bezettende kolonistenstammen *vluchtelingen* zijn. Ook daarom:
*stemt allen pvv*
www.nu.nl/bootvluchtelingen/4268435/ge...

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 08:40

Cuyahoga | 26-05-16 | 23:10

Eindelijk! welkom terug!

B. Randnetel | 27-05-16 | 08:35

Tja, leuke onderwerpen en leuke gesprekken hoor. Maar ik zou graag weer eens wat meer gesprekken hebben tussen Jan en iemand waar hij het niet zo ontzettend mee eens is. Het wordt wat te zoet en vredig allemaal.

Qippie | 27-05-16 | 08:25

Eigen politieke partij. Mmmm: "Populistisch rechts" wordt verdeeld. Lijkt me niet slim nu.

Kamervraag | 27-05-16 | 08:22

Eus is de beste vriend van de baas van Prometheus.
Zijn tweede boek Turis leest lekker weg. Lekker lachen met de vader van list en bedrog!
Met dieven vang je dieven dus Özcan Akyol steel de sandalen van de boodschapper van de woestijngod;-)
*het ergste moet nog komen* Arthur Schopenhauer

halve pinda | 27-05-16 | 08:09

@Vega Mindy | 27-05-16 | 07:54
Ik hoop nog lang genoeg te leven om Rutte uit het torentje te schoppen, uiteraard met een vette grijns op mijn gezicht.

necrosis | 27-05-16 | 08:01


necrosis | 27-05-16 | 07:46
Shit. Net nu we aan de vooravond staan van een necro-tatuur.

Vega Mindy | 27-05-16 | 07:54

Nederlanders Emigreren is het liefste wat ze bij de VVD en PVDA zien,zodat ze steeds minder weerstand krijgen en Nederland meer kunnen Islamiseren.
Mij krijgen ze echt niet weg.Omdat vluchten niet de optie is,maar kiezen voor de makkelijkste route.
15 maart 2017 stem ik op de PVV en dat zouden meer mensen moeten doen, laat je stem horen.

endtotrolling | 27-05-16 | 07:47

@Stormageddon
Is dat zo?

Ongeblustekalk | 27-05-16 | 07:43

De Nederlandse politiek gaat vooral kapot aan het gebrek aan kiesdrempel. Elke partij op rechts die er bij komt speelt in de kaart van VVDCDAGLD666, want zetels haal je weg bij de PVV.
bergsbeklimmer | 27-05-16 | 05:32
.
Dat klopt. Daarom vind ik alwéér een nieuwe partij een heel slecht idee en zal er ook nooit op stemmen. Ze beloven allemaal koeien met gouden horens maar als puntje bij paaltje komt zitten de meesten er alleen ter eigen eer en glorie hun zakken te vullen.
Dat laatste geldt in het bijzonder juist niet(!) voor de PVV die op de meest vuile manieren wordt 'bestreden' en in een hoek getrapt. Maar desondanks in de peilingen op eenzame hoogte staat. Als ze dat ook in maart volgend jaar kunnen volhouden komt er een klein beetje licht aan het eind van de tunnel.

Lupuslupus | 27-05-16 | 07:35

necrosis | 27-05-16 | 07:17
Als jij Stormageddon en Cuyahoga opneemt in de regering beloof ik dat ik geen staatsgreep zal organiseren.

Vega Mindy | 27-05-16 | 07:32

necrosis | 27-05-16 | 07:17
Met alleen lullen in clichés, kun je ver komen in dit land. (heb ik gemerkt, haha)

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 07:28

@Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 07:14
Er is al afgesproken dat ik dictator van Nederland word.

necrosis | 27-05-16 | 07:17

Vega Mindy | 27-05-16 | 05:53
Denk dat het ook gewoon 's tijd wordt dat ik in de regering kom te zitten. Nederland kan zo veel beter, met mij aan het roer.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 07:14

Een storm... in een glas water. Goedemorgen trouwens, kut-volk.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 07:12

@Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:55
Mogge! *boks*

Driewerf Hoezee | 27-05-16 | 06:41

Een nachtploeg met inhoud, dat is mooi wakker worden.

Stormageddon, ik ben het helaas met je eens. Het huidige politieke systeem levert narcistische eigenpijpers op, bij elke partij. Inhoud en visie zijn al lang verloren gegaan, intellect heeft de kamer verlaten. Een goede inhoudelijke discussie, zonder jij-bakken, heb ik al in een tijden voorbij horen komen in de kamer. Iedereen vervalt binnen de kortste keren in de persoonlijke aanval, en de pers dient deze beperkte capaciteiten gretig op in smeuïge quotes. Niemand geeft nog om de lange termijn, vraagstukken worden gegijzeld door voor de bühne opgeworpen en uitvergrote tegenstellingen (want geloof me, buiten de camera's kunnen de fractievoorzitters het prima met elkaar vinden).

Zo lang dit systeem voortbestaat gaat geen enkele politicus of partij dit land een andere kant op helpen dan naar de ondergang. En het volk staat er bij en kijkt er naar, en laat zich afschepen met spiegeltjes en kraaltjes vermomd als zogenaamde tegenstellingen en botsingen, opgevoerd als toneelstukjes met als enige doel het eigen ego op te poetsen. En dat allemaal in ons parlement, waar men het ego buiten de deur zou moeten laten en zich bezig zou moeten houden met het land leiden.

Vega Mindy | 27-05-16 | 05:53

De Nederlandse politiek gaat vooral kapot aan het gebrek aan kiesdrempel. Elke partij op rechts die er bij komt speelt in de kaart van VVDCDAGLD666, want zetels haal je weg bij de PVV.

bergsbeklimmer | 27-05-16 | 05:32

@mysteryposter | 27-05-16 | 03:42
Nee, ik meer vertrouwen in de duiding van een astrofysicus dan van een televsie reality sterretje en vastgoedmarketeer. Ik heb nu eenmaal meer vertouwen in het denkvermogen van Gerard 't Hooft, Vincent Icke of Robbert Dijkgraaf dan dat van Harry Mens of Willem Endstra. Fysici zijn nu eenmaal getraind in het bewijzen van hun stellingen. Logica is wat beter ontwikkeld in die beroepsgroep dan bij makelaars.
Dat is geen blind geloof, want de onderbouwing wordt er bij geleverd.

Stormageddon | 27-05-16 | 04:02

@mysteryposter | 27-05-16 | 03:20
Dat is al 3x geprobeerd. Alle 3x heeft de president dat niet overleefd. De banken wel.
Gaat Trump dus ook niet lukken. En liquiditeit is er voldoende, dat is dus het probleem niet. Het probleem is solvabiliteit en debt ratio.
Maar goed. Droom lekker door dat oom Donald alle problemen gaat oplossen en dat door hem ook jouw leventje een feestje wordt. Met elke dag gratis hoeren neuken en gratis geld uit de pinautomaat. En dan maar hopen dat alle moslims die hij weigert toe te laten in de VS niet naar Schiphol komen... Want die gaan dan natuurlijk allemaal netjes terug naar de shitholes waar ze uitgekropen zijn en proberen het niet in Europa. Dat spreekt voor zich.

Stormageddon | 27-05-16 | 03:52

@mysteryposter | 27-05-16 | 03:20
Dat is al 3x geprobeerd. Alle 3x heeft de president dat niet overleefd. De banken wel.
Gaat Trump dus ook niet lukken. En liquiditeit is er voldoende, dat is dus het probleem niet. Het probleem is solvabiliteit en debt ratio.
Maar goed. Droom lekker door dat oom Donald alle problemen gaat oplossen en dat door hem ook jouw leventje een feestje wordt. Met elke dag gratis hoeren neuken en gratis geld uit de pinautomaat. En dan maar hopen dat alle moslims die hij weigert toe te laten in de VS niet naar Schiphol komen... Want die gaan dan natuurlijk allemaal netjes terug naar de shitholes waar ze uitgekropen zijn en proberen het niet in Europa. Dat spreekt voor zich.

Stormageddon | 27-05-16 | 03:50

Volkomen eens met de duiding van Lawrence Krauss. Heb toch meer vertrouwen in het intellect van een astrofysicus dan dat van een reality sterretje en vastgoedgokker.
www.facebook.com...
Stormageddon | 27-05-16 | 03:32
------------
Ahhh, u heeft blind geloof in een paar mensen met een titel, zonder zelf na te denken.

mysteryposter | 27-05-16 | 03:42

Volkomen eens met de duiding van Lawrence Krauss. Heb toch meer vertrouwen in het intellect van een astrofysicus dan dat van een reality sterretje en vastgoedgokker.
www.facebook.com/permalink.php?story_...

Stormageddon | 27-05-16 | 03:32

Columns is hottt... helemaal 2016 .. en columnisten die praten over columns is dan de volgende stap . ook een business..
En Simons ? Hoe meer aandacht hoe meer haar businessmodel een succes wordt.

daytripper | 27-05-16 | 03:30

@ Stormageddon | 27-05-16 | 03:01

www.destaatsschuldmeter.nl/amerika-ver...

De VS staat zit dicht bij 22 duizend miljard schuld nu, met 24 duizend miljard is er een automatische default en automatisch hogere rentes als gevolg.

Elk procent kost dan 240 miljard per jaar, een onmogelijk bedrag om met belastingen te kunnen compenseren zonder nog meer schade aan te brengen.

Kortom, de VS (en wij) zijn bij de ballen gegrepen door de centrale banken dankzij het te grote hippie beleid.

Trump heeft een oplossing daarvoor, maar dat werkt alleen als er voldoende liquiditeit is (huidig beleid niet doorzetten).

Een fantastisch gevolg van dat plannetje is dat schuld van de FED met korting terug kan worden dan op een speciale manier, en uiteindelijk worden de door elite gecontroleerde centrale banken dan buiten spel gezet.

www.youtube.com/watch?v=qOR4OiRjHA8

mysteryposter | 27-05-16 | 03:20

ben kokhals | 27-05-16 | 02:40
Wat WOW.
Deze Jan heb ik vaak het neo-liberale standpunt horen verkondigen dat werkloos zijn eigen schuld is.
Dat geldt voor een aantal beroepskanslozen van een bepaalde achtergrond, maar weer niet voor de vele tienduizenden, zoals de V&D werknemers.
Het standpunt van Jan Dijkgraaf: V&D schrapt arbeidsplaatsen en Jan is er als eerste bij om de schuld van hun ontslag bij de ontslagen V&D-medewerkers te leggen.
Is Jan een PR-man van de VVD? Het lijkt erop.

Jan Dribbel | 27-05-16 | 03:03

@mysteryposter | 27-05-16 | 02:31
De grootste stijging van de staatsschuld in de VS in de 21e eeuw was onder George W., en daarvoor was de grootste stijging onder de heilige Saint Ronald Reagan.
useconomy.about.com/od/usdebtanddefici...

Stormageddon | 27-05-16 | 03:01

In de Groene Amsterdammer,typerend voor hoe de Gutmensch blijkbaar denkt : "Het is een van de grootste vraagstukken van de moderne geschiedenis: hoe moeten we reageren op de toestroom van mensen met verschillende tradities, achtergronden en geloofsovertuigingen?"
Doen alsof het iets is "wat op ons afkomt".. in plaats van inzien dat we, gvd,ons eigen graf graven en daar 100% zelf verantwoordelijk voor zijn oftewel over ons zelf afroepen.

daytripper | 27-05-16 | 02:57

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:36
Onder Trump gaan de Trigglypuffs niet verdwijnen. Vergeet dat maar rustig. Die worden nog actiever, het wordt juist alleen maar erger.

Stormageddon | 27-05-16 | 02:56

@ ben kokhals | 27-05-16 | 02:49

Er is ook een linkse dominerende tak binnen de kerk die; of een fusie met islam als een naïef mogelijke optie beschouwen, of liever onderworpen worden aan islam dan de niet zo gelovige trend doorzetten in ons land, of het eind der tijden nastreven.

mysteryposter | 27-05-16 | 02:55

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:27
Churchill was goed voor een oorlogskabinet, maar in vredestijd was het een beroerde premier. En ik moet er niet aan denken, "premier Wilders". Dat wordt geen verademing dat wordt de adem nog meer inhouden dan nu.

Ik wil het liefst helemaal niet voor een persoon stemmen, maar voor een verkiezings- of uitvoeringsprogramma. Dit gaan we doen, zonder aanziens des persoons, deze maatregelen gaan we nemen in de komende 4 jaar. Niet: deze idealen hebben we, en dit is het koopkrachtplaatje en dit zijn de precentages die iedereen erbij krijgt: allemaal bullshit.
Ik wil een partij of een groep die een rijtje opnoemt: dit zijn de problemen en dit zijn onze oplossingen. Concreet, dit gaan we doen. En wie dat gaan aansturen: boeie. Wie de ministers worden en wie dat zootje gaat leiden: oninteressant. Het is godverdomme geen Idols en dat is dus wel zo langzamerhand geworden.

Alleen een programma en niet meer dan dat: gaan ze meer doen of andere dingen dan in het programma moeten ze door ofwel de kamer of het volk via referendum worden teruggefloten of afgezet. De mannetjesmakerij en het egotripperij die alleen maar gaat over de mensjes die er zitten voor de centen of het eigen ego, daar ben ik klaar mee.

Dat is de kern van elke vorm van fascisme (zogenaamd "links" of "rechts"): de roep om de sterke leider, de charismatische man of vrouw die het allemaal voor ons gaat doen.
Kul in het kwadraat. Die persoon zit er alleen voor zichzelf, de eigen portemonnee, het eigen ego en hun eigen toekomst. Ik ben niet geïnteresseerd in de poppetjes. En hoe populairder een poppetje, en hoe meer aanhang een clubje heeft op basis van niks meer dan een poppetje en diens toevallige eigenschappen en retorische kwaliteiten, hoe enger ik het vind.

Stormageddon | 27-05-16 | 02:52

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:33
De politiek correcten hebben iets met de islam niet alleen omdat het ideologisch "klikt", maar vooral omdat de bijbehorende gelovigen de niet-revolutionaire, afvallige "arbeiders" kunnen vervangen als breekijzer en sloophamer. Althans, daar lijkt het op.

ben kokhals | 27-05-16 | 02:49

Wow! Zat tijdens het luisteren naar dit boeiende interview al te denken waarom zo'n frisse kritische geest niet vaker hier op GS aanwezig is. Ik zie dus uit naar de vruchten van de (hernieuwde) samenwerking tussen Roos en Dijkgraaf. Yeah!

ben kokhals | 27-05-16 | 02:40

@Stormageddon | 27-05-16 | 02:30
Welnee. Het politiek correctisme verdwijnt. En dat is sowieso fijn.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:36

@INH.30CL | 27-05-16 | 01:20
Het is heel vreemd, maar de politiek correcten zijn maar in één geloof geïnteresseerd en dat is de islam. Een peniskoker valt geheel buiten hun interessesfeer. Ze hebben kokervisie, maar dan weer geen peniskokervisie. Rot voor je, maar het is niet anders.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:33

@ Stormageddon | 27-05-16 | 02:22

De ruime verdubbeling van de staatsschulden in het westen in de afgelopen 8 jaar gedurende Obama/EU toont incompetentie aan, of een lobby gedreven moedwillige destructie van ons.

Trump is geen garantie op succes, maar het huidige beleid doorzetten is wel een garantie op falen.

mysteryposter | 27-05-16 | 02:31

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:51
Nee, het wordt niet beter. Het wordt alleen maar erger. Het komt nog eens zover dat de VS in 3 of meer delen uiteenvalt, de scheuring zou wel eens door een president als Trump kunnen beginnen.

Stormageddon | 27-05-16 | 02:30

@Stormageddon | 27-05-16 | 02:22
*zucht* Werkelijk. Neem toch eens deel aan het leven, waarde solipsist. Trump is een verademing na Obama, zoals Churchill een verademing was na Chamberlain en zoals Wilders een verademing zal zijn na Rutte. Je bent nu al een jaar of 50 stemgerechtigd. Stem eens een keer, man. Kies.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 02:27

@mysteryposter | 27-05-16 | 01:50
The enemy of my enemy is not necessarily my friend. In all probability he's just another of my enemies. Maar goed... Jij bent de ergste van het stel, als een mot helemaal verblind door het dwaallicht Donald.
Dat is ook altijd interessant om te zien, zoals het 8 jaar geleden mooi was om te zien hoe de hele VARA kliek als lemmingen als achter Obama aanhuppelden. Met een kirrende Matthijs aan de tafel die het geweten van de links Nederland, aka Felix Rottenberg ondervroeg over het fenomeen Obama. En maar juichen dat alles beter zou worden... Allemaal Randy Marshes. www.youtube.com/watch?v=0WXhO_-e3bM
De Trump fans zijn exact hetzelfde, alleen de kandidaat is iemand anders.

Stormageddon | 27-05-16 | 02:22

Windows may kill up to 988 million birds a year in the United States - www.sciencenews.org...
Mark_D_NL | 27-05-16 | 01:50
-------
Ahh een omgekeerde hyperbolic (overdrijving). Dit gaat dan wel de statistieken in als een Trump leugen in de links archieven, zelfs als de uitspraak een onderschatting is haha.

mysteryposter | 27-05-16 | 02:09

@ Jan Dribbel | 27-05-16 | 01:50

Boehoe dat hij als ondernemer de goedkoopste optie kiest, terwijl hij die spelregels als politicus juist wilt veranderen. Daar is een passend liedje voor.

www.youtube.com/watch?v=-2XwzmQbuTw

mysteryposter | 27-05-16 | 01:55

@Stormageddon | 27-05-16 | 01:45
Natuurlijk kan het beter worden. Groei eens op.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:51

mysteryposter | 27-05-16 | 01:42
Nu net op CNN: de Trump kledinglijn laat de Trump overhemden maken in steeds goedkopere landen.
Van de China naar Honduras ( het minimumloon van 1,30 dollar vond hij te hoog) naar Bengladesh (0,40 cent per uur vind Trump goed betaalt)
En Trump maar lullen dat het een schande is dat werk wordt uitbesteed naar goedkope landen.
De Hypocriet.

Jan Dribbel | 27-05-16 | 01:50

@ Stormageddon | 27-05-16 | 01:45

Wij (het westen) zijn bezet door globalisten, en tegelijkertijd wannabee communisten. Elk tegengeluid is zinvol, en politieke overwinning van een tegengeluid tegen een dusdanige dictatuur, dat is een vorm van bevrijding.

mysteryposter | 27-05-16 | 01:50

@mysteryposter | 27-05-16 | 01:42
Windows may kill up to 988 million birds a year in the United States - https://www.sciencenews.org/article/windows-may-kill-988-million-birds-year-united-states

Mark_D_NL | 27-05-16 | 01:50

@INH.30CL | 27-05-16 | 01:25
Ik volg het ook met veel interesse, maar ik kies dus geen partij zoals sommige Trump fanboys alhier wel doen. Het is altijd leuk, want het spel is interessant. Maar het wordt er nooit beter op. Iedereen die dat denkt of hoopt leidt aan waanideeën.

Stormageddon | 27-05-16 | 01:45

Trump zet zich in voor energieonafhankelijkheid t.o.v. het midden Oosten. Alle middelen, inclusief renewables worden hiervoor gebruikt. Enkel windmolens wordt grotendeels teruggeschroefd. Vanwege het slechte rendement, de herbouw kosten, en vooral de vogelsterfte door de wieken, wat in Amerika ruim 1 miljoen vogels per jaar dood.

mysteryposter | 27-05-16 | 01:42

@INH.30CL | 27-05-16 | 01:20
Kan jij een een column schrijven met je peniskoker?

Mark_D_NL | 27-05-16 | 01:42

INH.30CL | 27-05-16 | 01:20
De nieuwe hoofdredacteur ziet dat wel zitten, dunkt mij.
Wat nu als AD-columnist actief is is om te huilen.
Nog liever ziet hij een bourkha met een luikje met uitzicht op een peniskoker.

Jan Dribbel | 27-05-16 | 01:33

@Stormageddon | 27-05-16 | 01:21
'Taliban Ted' Cruz vind ik dan weer wel een engnek. Maar ik ben naar mijn nest, goedenacht allen.

pluk-87 | 27-05-16 | 01:32

@Stormageddon | 27-05-16 | 01:21
Joh, de wereld is al naar de kloten. Met Trump kan dat alleen maar leuker worden!

INH.30CL | 27-05-16 | 01:25

@pluk-87 | 27-05-16 | 01:11
En... Zolang de Poetin Rusland leidt en de EU wordt gerund door Timmerfransjes en Junckertjes verandert er niets in die relatie. Zeker niet door de occupant van het Witte Huis.

Stormageddon | 27-05-16 | 01:24

Stormageddon | 27-05-16 | 01:02
Met één onderwerp ben ik het eens.
Het is hier geen TV-gids die ieder optreden van Trump aankondigt.

Jan Dribbel | 27-05-16 | 01:23

@pluk-87 | 27-05-16 | 01:11
De man is achterlijk en heeft nog geen enkel standpunt ingenomen waar hij niet op teruggekomen is. Je kunt er dus niet van op aan. Lindsey Graham zag het scherp: Ted Cruz is een ook een compleet achterlijke klootviool, maar in elk geval geen Trump en consistent in zijn achterlijke ideeën.
Maar goed, het is aan de Amerikanen zelf welke mafketel ze als opperhoofd willen hebben. Je zou zeggen dat ze na 8 jaar George W. en de Cheney gang ternauwernood hebben overleefd wel beter weten dan weer een krankzinnige te kiezen, maar blijkbaar heeft 8 jaar Obama die geschiedenis alweer doen vergeten.

Stormageddon | 27-05-16 | 01:21

Ik draag een peniskoker en wil ook een column schrijven! Ben zelfs bereid er een kopdoekje om te wikkelen.

INH.30CL | 27-05-16 | 01:20

@Stormageddon | 27-05-16 | 01:02
Ik zie het iets anders. Kijk, ik heb ook zat op Trump aan te merken. Ik vind dat vrouwen totale vrijheid moeten hebben op abortus, om maar iets te noemen.
Maar ik ben alsnog een soort fan van Trump geworden, omdat ik denk dat wanneer hij aan de macht komt, de wereld weer wat van zijn gezonde verstand terugwint. Ik denk dat hij de globale psychose (bv VN die zich met zwarte piet bemoeit en de algemene anti westerse tendens) zal helpen stoppen.

Zonder Obama of Clinton zal Europa ook weer een betere band krijgen met Rusland etc. De democraten zijn zo vals als het maar zijn kan. Trump lijkt misschien onbeholpen, maar ik heb hem 100x liever dat heks Hillary. Trump zegt bv doodleuk dat er qua relatie met de UK niets verandert wanneer zij de EU verlaten. Alleen dat al vind ik heerlijk.

pluk-87 | 27-05-16 | 01:11

deoudererijperevrouw | 27-05-16 | 00:18
Als je je uitkering wilt delen met 100 000 "vluchtelingen" moet je daar niet zijn nee!

PrinsesStoepje | 27-05-16 | 01:08

@Crufty | 27-05-16 | 00:32
Praktisch zijn, Crufty. Wil je miljarden besparen, tientallen miljarden? Op Europa, ontwikkelingssamenwerking, asielzoekers, migranten, criminelen, crimigranten? Stem nu Wilders. Kan je later altijd nog Libertarisch stemmen.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:03

@pluk-87 | 27-05-16 | 00:23
Ik wijs ze allemaal af, als het puntje bij het paaltje komt. De Pechtoldjes, Samsommetjes, Ruttetjes, junckertjes een Verhofstadjes. De Kuzuutjes en Klavertjes. maar ook de Wildersjes en de De Wintertjes. Schreeuwt en benoemt allemaal wel lekker maar zijn ook onbeholpen boerenlullen als het er op aankomt en sowieso niet te vertrouwen.

Ik moet niks van Poetin hebben en ook niet van Erdogan. Maar Poroshenko is ook een zak hooi. Merkel is een malle kut, Hollande een slappe lul. Ik vind Obama een malloot, maar Trump is een nog veel grotere malloot. Verrassend genoeg Is het wel de minst grote malloot van de Republikeinen (hoewel ik wel een zwak had voor Lindsey Graham na zijn optreden bij Trevor Noah www.youtube.com/watch?v=tPOOXp3S2UI ). Ik spuug op Clinton maar ook op Sanders. Ik heb een bloedhekel aan Jeremy Corbyn, maar niet minder aan David Cameron. Ik vind Farage nog wel sympathiek, maar ook alleen omdat hij juist geen macht heeft en kan zeggen waar het op staat.

Alle politici, zeker met een beetje macht zijn gewoon allemaal hartstikke kut. In het kwadraat, met peren. Het hele punt is dat je soort mannetjes (en soms vrouwtjes) geen macht moet geven, dus een staatsstructuur moet hebben waarin er geen macht op 1 plek zit. Geen enkele staatsfunctie moet macht geven. Dan kom je nog niet van de demagogen, idealisten en andere idioten af (die blijven altijd bestaan, maak ik me geen illusies over) maar die kunnen dan nooit kwaad. Maar in gecentraliseerde machtstructuren creëer je de machtsfuncties. En dat is een federale, centrale staat dus altijd het geval. Of het nu de Bondsrepubliek is, de USA, Russische federatie of de EU.
Zelfs de centrale macht in Den Haag is al problematisch (en was in de Bataafse republiek al een twistpunt).

Ik wordt altijd een beetje kriegel van het gedweep met Trump van sommigen op deze website. Die man is ook fouter dan fout. Niet fouter dan die ouwe jood of Hellary Clitton, maar geen reden voor slaafse adoratie. En zeker niet van mensen die in de VS geen stemrecht hebben. Dat is sowieso een beetje potsierlijk. Laat de yanks het mooi zelf uitzoeken.

Stormageddon | 27-05-16 | 01:02

Als Jan zijnde steun ik een Jan-geluid.

Jan Dribbel | 27-05-16 | 01:01

@pluk-87 | 27-05-16 | 00:23
Okee. Dank je. Je hebt me overtuigd. Wie niet voor ons is, is tegen ons. Ik had het mis, jij hebt gelijk.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 01:00

BlowingBubbles | 27-05-16 | 00:06
Oh, wat mooi!

nemoj me jebat | 27-05-16 | 00:57

Een GS partij klinkt zo gek nog niet. Tijdens het GeenPeil-flyeren werden mij steeds meer dingen duidelijk. PVV=te rechts en VNL is te vaag. Tijd voor een duidelijk Jan-geluid!

PrinsesStoepje | 27-05-16 | 00:56

Goed nieuws, de echte Echte Jannen weer bij elkaar!

Duifmans | 27-05-16 | 00:55

Ikdachthetniet | 27-05-16 | 00:40
Amsterdam-Noord enkele honderden meters bij mij uit de buurt. Toplocatie. GS huist daar.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-05-16 | 00:42

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-05-16 | 00:34
Natuurlijk mag dat! Maar Lewis L opperde een samenwerking van Wilders met een JanD, en toen zei ik dat ik klaar was met de mannetjes die realistische dingen zeggen (zoals JanD), maar wanneer puntje bij paaltje komt teruggrijpen naar hun policorwortels.
En als Wilders samen moet werken met zulke mensen om een coalitie te smeden; so be it. Maar ik wil graag kanttekeningen plaatsen bij de JanD's van deze wereld.

pluk-87 | 27-05-16 | 00:40

In wat voor troosteloze, naargeestige, trieste stad is dit opgenomen? Verder helemaal eens met deze heren!

Ikdachthetniet | 27-05-16 | 00:40

pluk-87 | 27-05-16 | 00:23
Wat is er mis met een bepaalde politicus openlijk afwijzen? Ik doe dat bijvoorbeeld met die engnek van de PvdA of kereltje Pechtold. Of buiten de grens dat walgelijke wijf van Clinton of die vieze snor in Turkije. Zoiets is normaal in een open en vrije samenleving. Geert W. is niet onaantastbaar. En mensen die 'er klaar mee zijn' dat hun grote voorbeeld ook soms geridiculiseerd wordt snappen dat niet en zijn daardoor misschien gevaarlijk want mogelijk radicaal.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-05-16 | 00:34

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:18
mijn stem naar Wilders is ook geen optie.
Dat is economisch gezien een socialist, kan ik zo niog meer belasting afdragen, eerst voor de oudjes, maar daarna voor de babyboomers.
Dan is de Libertarische partij een betere optie, ze hebben gewoon wat meer bekendheid nodig.
En die zeikerige website van ze moet aangepast worden, te amateuristisch.

Crufty | 27-05-16 | 00:32

@mysteryposter | 27-05-16 | 00:30
Nice ;)

pluk-87 | 27-05-16 | 00:32

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:16
Zoals ik eerder zei, ik begin die mensen als usefull idiots te zien. Daar zijn er nu heel veel van. Ze zeggen wel eens iets raaks, maar dat zijn ook de mensen die Pegida als achterlijke idioten uitmaken en dergelijke. Met een been staan ze in de linkse kerk, en daardoor zijn ze handig want zo laten ze hun soms realistische geluid ook in dat kamp horen.
Maar degene die zo policor wil zijn over de rug van mensen die het goed voor hebben met hun eigen volk (Pegida, PVV etc), zie ik als 'de ander', zo niet als vijand.
En natuurlijk, de soep wordt niet zo heet gegeten als dat hij wordt opgediend, ik lees JanD vaak, en vind het vaak leuk, maar puntje bij paaltje is hij een fatsoensrakker die Wilders openlijk wil afwijzen. Ik ben daar klaar mee, die tijd is voorbij.

pluk-87 | 27-05-16 | 00:23

BlowingBubbles | 27-05-16 | 00:06

Alvorens ook hier de verdiende nachtrust wordt genoten:
ik ben weer niet van het punkgilde, maar bekend met Irons en Hammers. 'Up the Irons'/'Up the Hammers' staat op menige hoes van Iron Maiden-vinyl, bassist Steve Harris en de boys zijn immers Westham-supporters.
Voor nu: goedenacht.

De Vrijlansier | 27-05-16 | 00:18

@Crufty | 27-05-16 | 00:09
Dat is ook een manier van je stem weggooien. Die Libertarische Partij gaat toch geen enkele zetel halen?

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:18

Mensen met een uitkering doen dus niet mee bij de nieuwe partij van Dijkgraaf. Dierenrechten praten we ook niet over. Nou, donder dan maar op.

deoudererijperevrouw | 27-05-16 | 00:18

Wat een held, die Dijkgraaf. Als-ie wat jonger zou zijn, zou-ie vertrekken, wegvluchten naar Australië of zo waar ze lekker de grenzen dichtgooien. Maar toch weet-ie Roos nog een welgemeend advies te geven: "Je zou eigenlijk een politieke partij op moeten richten". Exit Dijkgraaf.
Je gaat er voor, Jan, of je gaat er niet voor. Echte Jannen?

Schoorsteenveger | 27-05-16 | 00:16

@pluk-87 | 27-05-16 | 00:05
Weg met hun is overdreven, maar verder ben ik het eens met je.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:16

@Stormageddon | 27-05-16 | 00:04
Dank voor je antwoord, waarde Lindanieuwslezer :)

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:14

@BlowingBubbles | 27-05-16 | 00:06
Mooi versietje :)

pluk-87 | 27-05-16 | 00:13

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:02
als ze afrekenen met belasting innen vanwege door de regering afgedwongen solidariteit, stem ik op ze, anders wordt het dit keer de Libertarische Partij.

Crufty | 27-05-16 | 00:09

@Jan Dribbel | 26-05-16 | 23:55
Geen idee. Ik ken dat wijf niet en ik werk niet bij een Sociale Dienst. Maar over het algemeen kun je zeggen dat vrijwel alle pro-Palestina demonstranten worden gesubsidieerd met bijstand, dus dat zal in dit geval wellicht ook zo zijn. Demonstreren en activisme geldt in menig gemeente als tegenprestatie. (Serieus waar.)
Nou ja, ze houden de politie aan het werk, dat wel. Meer positiefs kun je er niet van zeggen.

Stormageddon | 27-05-16 | 00:08

Niks mis met Jan.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-05-16 | 00:07

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:59
Hahaha, heefft niks met metal te maken, Irons is bijnaam voor West Ham. Maar als je van metal houdt, kun je dit misschien wel waarderen:https://www.youtube.com/watch?v=xarRSIyjzxM

En voor nemoj me jebat | 26-05-16 | 23:31
Voor bij de zakdoekjes: www.youtube.com/watch?v=0qTqm42bCW4

*met laatste der Mohikanen gevoel slapen gaat*

BlowingBubbles | 27-05-16 | 00:06

@Stormageddon | 26-05-16 | 23:44
jeez.. dat gare wijf en gewoon erop los slaan... gelukkig is die laatste man er geestelijk stukken beter aan toen.
Maar wat een agressie.. wat een rare mensen, hun eigen leven geeft ze blijkbaar niet genoeg te doen, dus zoeken ze elders problemen en slaan er met geweld op los,de 'wereldverbeteraars'.

Crufty | 27-05-16 | 00:06

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:02
JanD is zo iemand als Wierd Duk, als puntje bij paaltje komt krijgen ze jeuk aan hun fatsoenskloof, weg met hun.

pluk-87 | 27-05-16 | 00:05

@Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:58
Pfff. Zelfs Rutger, de man die echt helemaal niets kan, heeft meer talent.
Maar goed, dat is uiteraard geen enkele reden om hem te slaan.

Stormageddon | 27-05-16 | 00:04

@pluk-87 | 26-05-16 | 23:56
Ik reken op 50 zetels voor Wilders. En als Jan Dijkgraaf met zijn nieuwe partij dan 30 zetels haalt, dan kan hij samen met Wilders regeren.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 00:02

Er komt nog eens een tijd dat iedereen met een mening z’n eigen politieke partij opricht. Er is een bevolkingsexplosie, er is klimaatverandering, er is het afsterven van de natuur, er is het verpesten van de landbouwgronden, er zijn de massavernietigingswapens op steeds meer plaatsen in de wereld, er is het enorme verschil tussen enkele honderden superrijken en de miljarden armen, enzovoort, en er is een massapsychose genaamd islam, die op steeds meer plaatsen op een dusdanige wijze het denkvermogen dreigt te reduceren, dat we steeds minder in staat zullen zijn iets te doen aan de eerstgenoemde problemen. En wat betreft Nederland schiet mij maar één partij te binnen, waarvan ik denk dat die werkelijk iets zal doen aan die islam.

notamused | 27-05-16 | 00:01

Lewis | 26-05-16 | 23:00
Ja, ik heb t zelfde als ik mijn ouderlijk huis bezoek. Of in de sportschool opeens in mijn blote kont naast 2 mannen in onderbroek sta...

BlowingBubbles | 27-05-16 | 00:00

BlowingBubbles | 26-05-16 | 23:46

Gaarne gedaan.
(En ik ben dan weer wel van het metalgilde.)

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:59

@Stormageddon | 26-05-16 | 23:44
Dat is Dennis. Een prima verslaggever volgens mij.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:58

@Mark_D_NL | 26-05-16 | 23:39
Ik denk/hoop dat het land rijp is voor een overweldigende overwinning van de PVV (40+), en dat daar een paar rotte appels tussen zitten zie ik als collateral damage.

pluk-87 | 26-05-16 | 23:56

Stormageddon | 26-05-16 | 23:44
Een gevalletje van demonstreren met behoud van uitkering?

Jan Dribbel | 26-05-16 | 23:55

@ Stormageddon | 26-05-16 | 23:44
Tenenkrommend niveau inderdaad. Helemaal eens met je tegel.
En wat lopen daar voor mensen op die demonstratie... ik ben behoorlijk pro-Israël en ik vrees dat daar aardig wat van mijn geloofsgenoten rondliepen, maar je zou mij er met nog geen twintig paarden naartoe hebben kunnen trekken.

Lewis | 26-05-16 | 23:53

Maar t.a.v. die nieuwe partij, laat je a.u.b. wel inspireren door deze man en niet door zuigzwammen die 'solidariteit' afdwingen;
en.wikipedia.org/wiki/John_James_Cowp...
Economen en hun gelul aan de kant en maak plaats voor het echte werk.

Crufty | 26-05-16 | 23:46

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:19
Come on you Irons! Maar dank voor deze link. Ik zit met kippenvel te kijken vanaf minuut 1

BlowingBubbles | 26-05-16 | 23:46

Ondertussen... Geweld komt weer eens uit de bekende linkse hoek.
www.powned.tv/overpowned/aankondiging_...
(Vreselijk slechte verslaggever overigens. Tom Staal heeft gelijk dat hij niet meer bij die kleuters wil werken, maar goed... Dat is nog geen reden voor geweld.)

Stormageddon | 26-05-16 | 23:44

@pluk-87 | 26-05-16 | 23:34
Niet allen. Er gaat gejaagd worden op die nieuwe PVV mensen. Want het verleden van ex-pvv-ers en de gebeurtenissen bij de LPF.

Mark_D_NL | 26-05-16 | 23:39

Het regime zit zwaar in de problemen, niet in de laatste plaats door de open grenzen-politiek, uiteraard, en daar is, meen ik,
al het één en ander over te doen geweest. Maar het regime zit nog op een andere, heel vervelende manier in de penarie - en daarmee wij allemaal eigenlijk. Wat is er aan de hand? Welnu, er is sprake van een staatsschuldencrisis. Deze wordt bedekt door optreden van de ECB, maar is desalniettemin volop in bedrijf.
Z-Europa is de facto bankroet; dat is: club Med (incl. Frankrijk). De ECB verhult dit feit middels opkopen van staatsobligaties, maar die moeten wel betaald worden - en dat gebeurt door ons via transfer-unie en absurd lage rente.
De feitelijk negatieve rente (inflatie verdisconteerd) betekent het bankroet van pensioenfondsen en verzekeraars.
Enfin, het regime zit in zwaar weer, op meerdere fronten, het is een complex stormfront wat zich heeft verzameld.

Van Duyvenbode | 26-05-16 | 23:38

nemoj me jebat | 26-05-16 | 23:31

Ja, hoog brok-in-de-keel-gehalte, helaas.
Hoe meer mensen ook buiten Groot-Brittannië de documentaire zien, hoe beter. Dit is wat er werkelijk op ons continent gaande is. De niet aflatende illegalenvloed zal het proces nog met een quantumsprong versnellen.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:37

@ nemoj me jebat | 26-05-16 | 23:31
En dan klagen over het racisme van de autochtone bevolking...
Moet je zien wat we de afgelopen decennia te verstouwen hebben gekregen.

Lewis | 26-05-16 | 23:35

@Lewis | 26-05-16 | 23:25
Chinatown is in iedere stad een belevenis. Moslimtown is in iedere stad een zooi en gevaarlijk.

Mark_D_NL | 26-05-16 | 23:35

@Mark_D_NL | 26-05-16 | 23:31
Geen idee, maar al zetten ze pipo de clown daar neer, het gaat vooral om Wilders (en Bosma) ;).

pluk-87 | 26-05-16 | 23:34

@ jatheïst | 26-05-16 | 23:30
Nu moet je je vorige tegel toch echt even verklaren.

Lewis | 26-05-16 | 23:32

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:47
Ik moet de hele tijd huilen.

Absolute kijktip (BBC documentaire):
Last Whites of the East End Documentary 2016
www.youtube.com/watch?v=ZJ-D9atKl7Q

nemoj me jebat | 26-05-16 | 23:31

@pluk-87 | 26-05-16 | 23:21
Is er al wat bekend over de nieuwe kandidaat 2e Kamerleden van de PVV?

Mark_D_NL | 26-05-16 | 23:31

Als ik zo veel geluiden om mij heen hoor, zijn er nog een hoop linkse kiezers, tot mijn spijt.

jatheïst | 26-05-16 | 23:30

@jatheïst | 26-05-16 | 23:19
Dit is Nederland met op elke straathoek pygmeeën, bosjesmannen en eskimo's en overal rondbanjerende geboerkaadde personen. Yup. Dis is Nederland. Goed dat je het zegt :)

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:26

@ jatheïst | 26-05-16 | 23:19
Je hebt het over mijn tegel over mijn oude buurt?
Ik vind verkleuring helemaal geen probleem. Maar als de ontvangende cultuur verdrongen wordt, verdwijnt zelfs, zie ik dat toch wel als een heel groot probleem. Jij niet, begrijp ik?

Lewis | 26-05-16 | 23:25

@ Lewis, dit is Nederland vriend
jatheïst | 26-05-16 | 23:19
---------
Niet lang meer als de globalisten hun zin krijgen. Naja, of een provincie of gemeente genaamd Nederland.

mysteryposter | 26-05-16 | 23:25

@jatheïst | 26-05-16 | 23:11
Dat zullen we nog wel eens zien.

pluk-87 | 26-05-16 | 23:21

Goed gesprek!

saintinel | 26-05-16 | 23:20

@ Lewis, dit is Nederland vriend

jatheïst | 26-05-16 | 23:19

BlowingBubbles | 26-05-16 | 23:10

Up the Hammers.
(Al ben ik niet van het voetbalgilde.)

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:19

@ Helder Groentje, ik ben het helemaal met je eens dat de NPO alleen naar linkse zaken kijkt.

jatheïst | 26-05-16 | 23:18

Begin die politieke partij ook maar.

Crufty | 26-05-16 | 23:16

@jatheïst | 26-05-16 | 23:11
Kletspraat zoals *Trump wordt nooit presidentskandidaat*. *De FPÖ wint nooit de verkiezingen*. *Een pc heeft nooit meer nodig dan een werkgeheugen van 64 kilobytes*.
Famous last words.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:15

alleen de moslim burgervader van Londen werd niet aangestipt

horsteknots | 26-05-16 | 23:15

@Cuyahoga | 26-05-16 | 23:10
Ja! Ik zie het! Welkom terug, Cuyahoga!
*eindelijk*

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:12

Lewis | 26-05-16 | 22:56

Reacties eronder had ik nog niet gelezen, wel de film gezien.
Wees gewaarschuwd, je wordt er treurig van. Het gaat niet alleen over de omvolking, maar over het einde van een typisch Britse/Londense buurt en leefwijze (die van de cockneys).
De (overigens christelijke) buschauffeur in de docu, Tony, die half-Jamaicaans is, zal me het meest bijblijven. Zijn observaties over met name de scholen in de buurt zijn op z'n zachtst gezegd verontrustend.

BlowingBubbles | 26-05-16 | 22:53

Inderdaad, ook in Nederland, in heel West-/Noord- en Zuid-Europa, is dit deels georkestreerde en zelfs volop gestimuleerde volksvervangingsproces in volle gang.
Maar niet eerder werd het zo indringend in beeld gebracht als in 'Last whites of the East End'. Het is niets anders dan een afscheid.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 23:11

@ Lewis Helaas gaat PVV nooit regeren! Dat wordt ze onmogelijk gemaakt. Dat weten wij allemaal.

jatheïst | 26-05-16 | 23:11

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:04
Echte mannen komen gewoon terug.

Cuyahoga | 26-05-16 | 23:10

Met alle respect voor de beide heren. Maar ik krijg hier sterk een pot en ketel gevoel van.
Een stukje arrogantie is jullie ook niet vreemd blijkt uit deze video.
Desalniettemin, ben ik het volkomen eens dat het huidige politieke bestel echt toe is aan een heel grondige opschoning.
Maar een politieke partij oprichten is meedoen aan het probleem. Er is een opschoning nodig. Het huidige systeem is zo intens verrot dat enkel volledig afbreken en opnieuw opbouwen nog helpt. Daarvoor is een burgeroorlog en revolutie nodig. Ik durf te betwijfelen of de beider heren daar inderdaad aandurven.
Het huidige klimaat is aan het gisten. Er is alleen nog niet voldoende bodem voor de revolutie als veenbrand te laten ontvlammen. Nog even geduld dus. Vandaag was Nieuwsuur met hun Netscape navigator logo ook weer eens ouderwets regeringspropaganda aan het bedrijven. Bij gebrek aan werkelijke voeling met de samenleving doen ze dat maar.
Als de revolutie uitbreekt, wat ik hoop dat niet lang meer duurt, zullen niet alleen alle politieke partijen uit dit bestel volledig moeten worden weggevaagd, inclusief uitsluiting van toekomstige deelname van alle huidige politiek actieve personen, ook de gehele NPO dient te worden opgedoekt. Ook dat is intens verrot.

Helder Groentje | 26-05-16 | 23:10

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:47
Vanaf 11.40 gaat het hart van Bubbles even harden kloppen en blinkt er een traantje op...

BlowingBubbles | 26-05-16 | 23:10

@Reykjavik | 26-05-16 | 22:59
Echte mannen stemmen natuurlijk PVV.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 23:04

Politieke partij doe ik aan mee. Ben al fractiemedewerker lokale politieke partij. We kunnen dit!!!

sjonnyBgood | 26-05-16 | 23:02

@ BlowingBubbles | 26-05-16 | 22:53
Ik was laatst in mijn oude buurt in Amsterdam. Nu wonen daar grotendeels Surinamers, dat is toch wel een heel ander verhaal, maar het idee blijft hetzelfde: dat in enkele decennia tijd een buurt demografisch dusdanig is veranderd dat je hem gewoon niet meer herkent. Letterlijk dat gevoel dat je een vreemdeling bent in je eigen straat, je eigen buurt, je eigen park.

Lewis | 26-05-16 | 23:00

Jan Dijkgraaf slaat natuurlijk de ene spijker en kop na de andere. Als die politieke partij a la GeenPeil er komt zou hij wat mij betreft een meer dan uitstekende partijleider zijn. Hup Dijkgraaf, doen! Den Haag kan wel een flinke dosis verstandelijk en inhoudelijk correct formuleren gebruiken. Mijn stem heb je bij voorbaat te pakken.

Reykjavik | 26-05-16 | 22:59

Ik ben Jan, en ik kan er wat van. 2*<3 voor deze Don Quichotes. Bied bij dezen mijn Sancho PanZijn aan.

JoyCee | 26-05-16 | 22:57

@ De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:47
Dank voor de tip, zal 'm binnenkort eens bekijken.
Wel vast even wat reacties gescand, had je die ook gezien? Allemaal onderbuikers daar, net als hier. En ze krijgen de ene like na de andere.
Zoals deze: 'The most sickening aspect is that the left and their non white minions are appalled that the Brits dare protest their own destruction. HOW DARE THEY FIGHT BACK.'

Lewis | 26-05-16 | 22:56

"intelligente normale mensen zoals wij" LOL. Goed dat hij de Volkskrant heeft laten rectificeren en goed dat hij zich distantieert van racisme. Ook leuk inzicht dat "boze blanke mannen" dubbel discriminerend is.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 22:56

Mark_D_NL | 26-05-16 | 22:36
Dank.....

BlowingBubbles | 26-05-16 | 22:56

@Driewerf Hoezee | 26-05-16 | 22:52
We staan schouder aan schouder, strijdmodus aan!

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:55

Ik ben overigens enorm voor een GeenPartij of HollandsPeil o.i.d. initiatief!

BlowingBubbles | 26-05-16 | 22:54

@ ET007 / 22:47
Dat klinkt dan weer als iets typisch Nederlands calvinistisch
dat we vooral niet moeten denken beter of succesvoller te zijn dan anderen
dat we maar vooral gewoon moeten blijven doen

Tobi | 26-05-16 | 22:54

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:47
Ik was er niet zo lang geleden nog. Het is inderdaad niet fraai daar. In nog geen 30 jaar compleet veranderd. En laten we ons zelf niks wijsmaken, het is hier ook met complete stadswijken zo gegaan. Op zich niet zo erg, als de Islam maar niet was meegekomen.

BlowingBubbles | 26-05-16 | 22:53

@Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:37
Ik ook! Maar ik hou het liever op strijd. Strijd de goede strijd. Gevecht is ultimum remedium.

Driewerf Hoezee | 26-05-16 | 22:52

@ Jan Roos waar wacht je op?? Wij (reaguurders geenstijl) staan allemaal achter je en daarbij een groot deel van Nederland. Kijk hoever wij/Geen Peil zijn gekomen met het aantal stemmen voor het referendum. Het komt door het gebrek aan democratie dat er niets gebeurt. Wij kunnen niet langer meer toekijken hoe ons land afbrokkelt. Redt Nederland van de ondergang! Partij Geen Peil!!!!

jatheïst | 26-05-16 | 22:52

Als GS een partij wordt zal ik waarschijnlijk de artikelen met een korreltje zout nemen en stemmen op de PVV.
Soms moet je gewoon blijven en hetgeen je tot een succes bracht in ere houden. Anders kon je wel eens kapot gaan.
Ik vind het overigens wel arrogant van Jan om te beweren dat ze beiden intelligente mensen zijn en dan vervolgens te praten over gewone burgers.
Jan heeft beetje weg van een undercover-salon-socialist.

ET007 | 26-05-16 | 22:47

Off topic, maar ook weer helemaal on topic: de documentaire die de BBC - ja, echt - eergisteren uitzond en integraal op YouTube te bekijken is: 'Last whites of the East End'.
www.youtube.com/watch?v=ZJ-D9atKl7Q
Of: hoe de volksvervanging door met name de vredereligieuzen in Oost-Londen zijn voltooiing nadert.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:47

@Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:18
Ja die! Jan heeft een kapot goeie Simek. Afwachten morgen.

Driewerf Hoezee | 26-05-16 | 22:45

@Mark_D_NL | 26-05-16 | 22:36
Dank voor de info. Boosmaker du jour.
*godtnondeju mompelt*

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:41

Jannen terug op TV. Of minstens de Vlieger.

Hans Gruber | 26-05-16 | 22:41

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:06

Nog een partij die grosso modo in hetzelfde electorale water vist als PVV en VNL, dat komt dan in de praktijk neer op versplintering. En zou dus contraproductief zijn.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:40

@ Mark_D_NL | 26-05-16 | 22:36
En bedankt hè. Ben ik de rest van de avond weer chagrijnig.
Mijn vrouw zit mee te mopperen, dat is dan wel weer geinig. Die is echt heel behoorlijk omgeslagen het afgelopen jaar.

Lewis | 26-05-16 | 22:39

Dijkgraaf over Eus +1

pluk-87 | 26-05-16 | 22:39

@ Lewis | 26-05-16 | 22:31
Oké, oké, ik vergat misschien IJsland.
En Japan.
Maar wat je daar zou moeten...

Lewis | 26-05-16 | 22:37

@Lewis | 26-05-16 | 22:31
Canada en Groot-Brittannië zijn nog veel politiek correcter dan Nederland. Het is echt driewerf kotz daar.

Van Australië weet ik weinig, maar gezien de optochten die moslims daar mochten houden vrees ik dat het daar niet goed zal gaan.

USA kan een grote stap de goede kant op zetten als Trump gekozen wordt. En dan moet Trump ook nog de goede dingen gaan doen.

Ik blijf in Nederland, en zet de vechtmodus aan.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:37

Islamisering raakt nu ook de avondvierdaagse...
--
"De Week van de Avond4daagse bestaat in 2016 uit 2 weken. Hier is voor gekozen, omdat in week 23 op maandag de start van de *Ramadan* is. "
--
http://www.avondvierdaagse.nl/deelnemen/week-van-de-avond4daagse

Mark_D_NL | 26-05-16 | 22:36


@Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:20

Frankrijk gaat hoe dan ook naar de klote, met of zonder moslims; landbouw subsidies he.

Schmutz Geilmacher | 26-05-16 | 22:33

@ Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 22:19
Volgens mij is er geen Westers land waar je beter af bent als het gaan om minderhedenproblematiek dan Australië. Waarmee ik niet wil zeggen dat het land perfect is of zo, natuurlijk niet. Maar waar zou het beter zijn - Amerika? Canada? GB?

Lewis | 26-05-16 | 22:31

@Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:06
De Televaag is waarschijnlijk eigenaar van het merk en ip van GS. Dat is al een barrière. Maar wordt GS het partijblaadje van de GS partij? En mag het GS dan kritiek hebben op de GS partij? Dat gaat nooit werken.

Mark_D_NL | 26-05-16 | 22:30

@ Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:20
Ik zit in een deel van Nederland waarvan ik zo ongeveer hetzelfde kan zeggen....

Lewis | 26-05-16 | 22:28

@Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:24
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben ook gedoopt en zo maar verder 'normaal' opgevoed. Maar hoewel ik het katholicisme afgezworen heb, is mijn aversie jegens het calvinisme toch wel deels terug te voeren op mijn opvoeding. Dit bevestigt dus de stelling dat de oorsprong in bepaalde mate bepalend blijft voor de opvattingen die iemand in het latere leven heeft.

pluk-87 | 26-05-16 | 22:27

Dus je bedoelt rechts populisme en schrijft Jan Dijkgraaf op. Ze willen het als een vergissing doen voorkomen. Wat moedwillig slecht ben je dan, en dat als Gutmensch.

roze_bril | 26-05-16 | 22:26

pluk-87 | 26-05-16 | 22:19
Het is net als met katholieken en gereformeerden. Als je in je jeugd zo'n opvoeding hebt gehad, dan blijft er altijd iets hangen en knagen. Ik denk dat dat bij links opgevoed zijn ook zo is.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:24

-weggejorist-

krijgenwedatweer | 26-05-16 | 22:21

Lewis | 26-05-16 | 22:15
Ik zit hier in Frankrijk, niet zo ver van Nederland, eerste rang als het gaat om het naar de kloten zien gaan van Nederland. Okay, Frankrijk staat ook op instorten, maar dat gebeurt achter mijn rug in de stalles.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:20

Mensen van die uitzwaaidag hoeven allerminst racisten, sneuneuzen of dom te zijn. Wat een fatsoensfascisme, JanD, zo erg is het allemaal ook weer niet hoor.

JanD is hetzelfde als Wierd Duk, we moeten er blij mee zijn omdat het appelleert aan gezond verstand, maar ze hebben hun wortels in de policor waardoor ze nooit ECHT man en paard noemen. Ach ja, ik zie ze maar als usefull idiots, ze hebben ingang bij links en verkondigen voor hun doen rake zaken.
Ook triest dat Roos afstand neemt van die uitzwaaidag, zo erg is het allemaal nu ook weer niet hoor, fatsoensmens. Het is maar een grapje.

pluk-87 | 26-05-16 | 22:19

Driewerf Hoezee | 26-05-16 | 22:09
Die Simek die zelf met een zwartje is getrouwd en dat niet mocht zeggen van SS? Die Simek?

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:18

toegegeven, het kinderzitjegrap was geniaal.

KlaasWilting | 26-05-16 | 22:15

@ Tobi | 26-05-16 | 22:04
Ik hoop echt dat iedereen blijft.
En bovendien, elders gaat het niet heel anders volgens mij. Ja, in Australië nog, maar kom daar maar eens binnen.
En dan nog, zít je als Nederlander in Australië. Kun je vanaf de andere kant van de wereld toekijken hoe je land de vernieling in gaat.

Lewis | 26-05-16 | 22:15

Als het aan mij ligt: dit zijn de meest geloofwaardige meningmensen van het publieke, dezer dagen. Klein beetje nostalgie zit daar ook bij, van de radio. Mochten er nog kinderen komen bij ons Driewerf, noem ik hem Jan of Jan.

Verzoek aan Jan Roos: gooi in je column van morgenavond even een Simek. Ik snak naar zijn commentaar over Sylvana's nieuwe verdienmodel.
*denk daaaar maar 'ns over naaaaa...*

Driewerf Hoezee | 26-05-16 | 22:09

Leptob | 26-05-16 | 21:57
Volgens mij wordt er dit bedoeld:
• Er is het opkomend islamitisch fascisme, aanslag hier, aanslag daar, mensen de kop afsnijden, mensen verkrachten, en dit al jarenlang, en dit op steeds meer plaatsen in de wereld.
• En er is de politiek correcte islamgoedpraterij, die ons verzekert dat het allemaal liefde is, en barmhartigheid, en dat het niets maar dan ook niets te maken heeft met de islam, de religie van de vrede.
• En dan zijn er ook nog mensen als Jan&Jan&DeGewoneBurger, die steeds meer het idee krijgen dat er iets ernstig mis is met die islam en de heersende politiek.

notamused | 26-05-16 | 22:08

Dijkgraaf zegt dus ook wat wij hier al een jaar roepen. Een eigen partij of desnoods beweging. Ga dus maar vast op zoek naar intelligente mensen die de kar kunnen trekken.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:06

En, helaas, het lijkt er verdomd veel op dat Jan D ook wat de gezondheid van Nederland gelijk heeft
Dat dit land verloren is, niet meer redden is, dat het over & uit is
Het beste lijkt onze biezen te pakken, te vertrekken naar elders, waar het mogelijk nog uit te houden is,
naar een land wat nog ergens voor staat en voor wil vechten
Maar iets knaag er toch, dit is tenslotte Mijn land, niet het land van de verraders, van de indringers
Ik zet ook niet de voordeur open om het de insluiper/inbreker wat makkelijker te maken, zoals de politie -die voor ons waakt, weet u nog- ons het liefst adviseert

Tobi | 26-05-16 | 22:04

Jaa Geenstijl, hoe zit het met de gewonnen peil om een politieke partij op te richten? Ik weet haast wel zeker dat jullie mijn favoriet gaan zijn met hoe de meeste onderwerpen aangepakt worden door Geenstijl.

Blackspyder | 26-05-16 | 22:03

Bezorgdheid, de nuance die nagenoeg niemand aan heeft gebracht uit de mond van iemand die notabene weggezet wordt als een extremist. Chapeau!

Rollins | 26-05-16 | 22:02

Nee maar, de reünie van Jan 1 en Jan 2 - op GeenStijl nog wel, hulde.
Maar: een sombere visie op Neêrlands toekomst van Jan 2, al vertelt hij het op z'n Dijkgraafse laconiek.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 22:02

Strak plan om langs zo'n drukke straat te gaan zitten. Plus veul.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 22:01

Er is geen partij meer die recht doet aan je stem, dus brengen mensen een anti-stem uit (PVV, begrijpelijk). Geenstijl als poltieke partij? Mijn stem hebben jullie!

Wensbaar Denken | 26-05-16 | 22:00

NB Goed dat Jan D ook terugverlangt naar de pre-EU, de EEG
ik zeg/denk/propageer het al jaren, Jan vast ook
Death @ EU, EEG FTW

Tobi | 26-05-16 | 21:59

@Glasgow Argus | 26-05-16 | 21:48

U heeft gelijk. Filmpje, wat zeg ik, heel GS kan ieder moment uit de lucht gehaald worden. Ik ga NU kijken voor het te laat is.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-05-16 | 21:59

Het heeft iets raars, een rectificatie in de Azijnbode. Het hele extreemlinkspopulische kudtblad deugt immers niet.

Lewis Lewinsky | 26-05-16 | 21:58

Tekenend al die opgevoerde geluidsnorm-overschrijdende scooters. Illustratief voor een algeheel gebrek aan handhaving.

JaNeeTochNietDan? | 26-05-16 | 21:58

Dan maakt Dijkgraaf een opmerking naar Jan die ongeveer was "zoals normale intelligente mensen zoals jij en ik. En de burger". Hoe moet ik dat precies zien? Dijkgraag stelt zich boven de rest van het volk. Samen met Jan? Ziet Jan dat ook zo?

Leptob | 26-05-16 | 21:57

Nice, Echte Jannen op GS
#like
NB lol @ Rutgergrap, take thát Weensie

Tobi | 26-05-16 | 21:57

Een karaktermoord in de Volkskrant door Harriet Duurvoort, medeplichtig is Philippe Remarque. Een karaktermoord die in dit zuurlinkse klimaat zomaar tot echte moord (vgl. Pim) kan leiden. Want tegen 'raciesten' geldt volgens de linkse kliek 'alles mag, behalve wanneer de boze blanke man het doet'.

JaNeeTochNietDan? | 26-05-16 | 21:51

Lollig. Echte Mannen! Maar zo is t natuurlijk ook.

Speitoptantje | 26-05-16 | 21:50

Echte Mannen terug??? Vertel, vertel, vertel! Hoeveel keer per week? hoe laat?? hoe lang???
Helemaal super!

Speitoptantje | 26-05-16 | 21:49

Prof. D.A.H. Vintik | 26-05-16 | 21:47
Het is al vijf voor twaalf geweest.

Glasgow Argus | 26-05-16 | 21:48

Ik kijk nog niet. Vannacht om 2 over 12 speel ik het filmpje pas af.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-05-16 | 21:47

Yes! De return van Echte Jannen! Mooi nieuws zo op de donderdagavond.

Kharnev | 26-05-16 | 21:45

Mooi interview. Onrustige gedachte, emigratie als beste optie klinkt juist. Maar toch is het net zo laf als wat onze politici nu doen. Weglopen is een keuze, terugvechten is dat ook.

Glasgow Argus | 26-05-16 | 21:43

Lol @ Hij heeft Rutger nog. Tof dat de Jannen weer terugkomen.

error503 | 26-05-16 | 21:41

Hé, Jan en Jan op de Meeuwenlaan. Lollig, ik ga kijken.

De Vrijlansier | 26-05-16 | 21:40

Echte Jan of Johan!

Schmutz Geilmacher | 26-05-16 | 21:31

Echte Jannen!

centre pompidoe | 26-05-16 | 21:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken