Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Roundup: 1 week geen EU is 1 week niet geleefd

junckertenmerkelt.jpgZoals eigenlijk elke andere EU-week, was dit de week van de dreigementen. En inderdaad, het is pas woensdag. De EU dreigde, en werd bedreigd. Junckers hubris kent inmiddels geen grenzen meer. Waar hij eerst nog openlijk verkondigde dat nationale premiers minder naar hun nationale bevolking moesten luisteren, en zich als fulltime Europeans moesten gaan gedragen, riep hij nu dat landen met een 'extreemrechtse' overheid van al het EU-overleg uitgesloten zouden worden. Uiteraard kwam dit schot voor de boeg in afwachting van de Oostenrijkse verkiezingen. "There will be no debate or dialogue with the far-right." Dat was helaas geen borrelpraat. Juncker verwijst hiermee naar het inzetten van de "Rule of Law mechanism," wat in feite gewoon noodknop is voor als de commissie iets écht niet meer geinig vindt. Timmerfrans zette hem voor het eerst in, tegen Polen. Vervolgens werd de EU zelf de moeder bedreigd. Erdogan herhaalt nog even fijntjes dat hij de vluchtelingendeal laat verzuipen als zijn onderdanen niet ongehinderd van Ankara tot Scheveningen kunnen wandelen, en doet een geopolitieke 'Wat kijk je? Wat moet je?! "Turkey is supposed to fulfil criteria? What criteria are these I ask you?” he asked in an angry tirade that overshadowed the end of the summit. (...) Turkey on the other hand is a candidate country so why are you asking for these conditions, all these question marks?" Straattaal in een maatpak, niets minder. Ondertussen aan de andere kant van het kanaal. 300 prominente historici, waaronder Nial Ferguson (uitgehuwelijkt aan Ayaan) spreken zich uit voor Remain, in een betoog waar Europa en EU als inwisselbare termen gebruikt worden. Tegelijkertijd kiest de Britse militaire top brass kant van Brexit, en roepen hun personeel op om Leave te stemmen. Enfin, de lui die geschiedenis opschrijven versus de lui die geschiedenis schrijven. Wij zouden het wel weten.

Reaguursels

Inloggen

"landen met een 'extreemrechtse' overheid van al het EU-overleg uitgesloten zouden worden..."
.
Bedenkelijk mannetje die Juncker. Aspirant-Dictatortje in schaapswollen pak. Andersom kunnen lidstaten natuurlijk ook Juncker en zijn bende gaan uitsluiten. Alle reden toe. Want, met "Red Alert": Stalinistische- en Nazi-wortels; Vlag, volkslied & grote leider; Antidemocratisch en fascistisch; Cultureel Marxistisch, Militaristisch en ook nog eens imperialistische voornemens koesterend "vom Atlantik bis zum Ural"... Waar hebben we dat eerder gehoord. Doe maar uitsluiten die Brusselaren:)

ben kokhals | 26-05-16 | 16:03

Het is overigens Niall Ferguson, dubbel l. Briljant schrijver, koop zijn boeken.

subsidistan | 26-05-16 | 15:07

"No debate or dialogue with the far right." Wel met de 'far left?' En hoe ver is 'far' eigenlijk?

His Lordship | 26-05-16 | 14:38

"Namens de uitvretende 1%"
@ wapster | 25-05-16 | 22:08
.
Wimlex & ega brengen tenminste nog wat geld in het laadje, met het vertegenwoordigen van ons land in handelsbijeenkomsten enz.
Maar de echte uitvreters (circa 8%) hebben nog nooit ene cent bijgedragen aan onze economie.
DAAR moet je boos op worden.

telelezer | 26-05-16 | 14:32

"Nog even en het volk kiest ervoor om woorden ook in te ruilen voor daden. Geen dreigen maar spontane opstand."
@ Marcello Christiani | 25-05-16 | 21:50
.
ik verwijs naar mijn commentaar van hierboven:
telelezer | 26-05-16 | 14:27

telelezer | 26-05-16 | 14:29

"Met de meesten is het slecht afgelopen, persoonlijk of het land, of allebei. Waarom zou het nu met Juncker ineens anders zijn?"
@ Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:03
.
Juncker heeft zich ingedekt en mag ons dood laten schieten bij protesten
https://eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-richtlijn-burgers-mogen-worden-gedood-bij-een-oproer-of-opstanddemonstratie-tegen-de-eu-top/

telelezer | 26-05-16 | 14:27

Rule of Law mechanism = Martial Law

dr Rechts | 26-05-16 | 14:12

@Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:39 als je geen gif in je eten wilt is PVV de beste keuze. TTIP en CETA gaan er op een of andere manier doorheen komen, en vanaf dat moment verdwijnt het laatste beetje consumentenbescherming op voedselgebied.
Met de PVV gaan we hopelijk uit de EU, dus kunnen we de inferieure Amerikaanse landbouwproducten blijven weren.

Vogelbeest | 26-05-16 | 11:17

Hier in Nederland kunnen we allemaal een ster zijn in de show, ben benieuwd hoe de gangbang met 50 net uit de gevangenis vrijgelaten Turken haar gaat bevallen in een land zonder echte grondwettelijke rechten. Misschien verlangt ze naar Zwarte Piet en Racisten, eindelijk haar plaats in het universum ha.

Grrraaien | 26-05-16 | 10:23

Hoe zou ons Sylvaanke het doen in Rusland ? Misschien verlangde ze naar Zwarte Piet en Racisten, eindelijk haar plaats in het universum ha.

Grrraaien | 26-05-16 | 10:19

свинина

Grrraaien | 26-05-16 | 10:09

"Wie nu nog vóór de EU is, is blind of achterlijk."
@ Old_Spice | 25-05-16 | 21:49
.
of omgekocht..!

telelezer | 26-05-16 | 10:04

@Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:53

We moeten ons zelf ook weer niet te serieus nemen, ik zie het wel zitten: Mooie vrouwen zonder hoofddoek, varkensvlees en wodka en geen gezeik over discriminatie: Rusland

Grrraaien | 26-05-16 | 10:01

Dus en wil niet met Polen praten? Zo snel als er een land is dat een dergelijk cordon doorbreek is het gedaan. Dit zijn de Europese trends:

www.nytimes.com/interactive/2016/05/22...

omanders | 26-05-16 | 10:00

Oekraïne (Turkije staat er dubbel). Ga aan de slag ... voor volk en vaderland ;).

Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:53

@Grrraaien | 26-05-16 | 09:41
Als dat de achterliggende gedachte zou zijn (verdediging buitengrenzen EU), dan was het zo gek nog niet. In werkelijkheid wil de EU expansie, Turkije, Wit-Rusland, Turkije bij de EU om ook in die landen kippenslachtlijnen door ING en Rabobank te laten leveren aan corrupte oligarchen www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-... Westerse multinationals moeten groeien. Elke lening is een claim en machtsuitbreiding (vgl hypotheek), "midden in de samenleving".

Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:52

Kijk voor de grap eens naar de vrijlating van de Oekrainse pilote. 2 totaal verschillende visies, die van de NPO was zeer stuitend zeker na het totaal genegeerde referendum. Ik vond de visie van de Russen gebalanceerd. De EU kan zijn buitengrenzen niet bewaken maar heeft daar anderen voor nodig. Oekraine in het Oosten en Turkije in het Zuiden. Wat een tandeloze tijger ha.

Grrraaien | 26-05-16 | 09:41

@Grrraaien | 26-05-16 | 09:24
Mee eens.
.
@Grrraaien | 26-05-16 | 09:12
Lees nu je tegel pas. Ben geen D66-ert en juist tegen de uit de hand gelopen ontwikkeling met die islam figuren. Stem al jaren dierenpoes #ritueelslachten en neig volgend jaar richting PVV (in de wetenschap dat het hooguit een spaak in het EU-wiel steekt). Op milieugebied is de PVV ronduit slecht, dus nog steeds gif in de sloten en in je eten (dat weerhoudt me nog een beetje). VVD en PvdA hebben de gemeenschappelijke eigenschap dat ze zelf zo min mogelijk bijdragen aan de solidariteit die ze van anderen verlangen. VVD corrupte belastingontwijkers, PvdA portemonnee van de ander. Er is geen partij naast de PVV die opkomt voor de belangen van autochtonen. CDA had die rol kunnen spelen, maar de uitvinders van de vriendjespolitiek denken nemen rustig moslims op in hun christelijke partij, als er maar geld aan te verdienen is, liefst met subsidie (net als bij de PvdA). Het is allemaal niks, dat is juist het probleem. Elk goed initiatief wordt van binnenuit gesloopt en als een man als Fortuyn teveel zetels dreigt te krijgen, dan legt iemand hem om. Nepdemocratie.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:39

@Zoltan | 26-05-16 | 08:23
Pan Europa archive.org/details/PanEuropaCoudenho...

Praktischer Idealismus archive.org/details/Coudenhove-Kalerg...

Union Now by Clarence K Streit streitcouncil.org/uploads/PDF/Union%20...

The New World Order (Wells, 1940) archive.org/details/pdfy-hwevgNwolPH1...
.
De zwakke plek in alle federale voorstellen: wat te doen met de koloniën. Na de ontmanteling van het koloniale systeem viel de bodem weg onder de aannames waarop de plannen waren gebouwd.
De UN als aandrijver van de NWO ontwikkelingen is simpelweg niet in staat de inmiddels stuurloze Derde Wereld op te bouwen, te organiseren en te democratiseren. Als tussenoplossing wordt gewerkt op het schuldgevoel van bevolkingen van de voormalige koloniale machten.
De criminele nalatigheid van onze beroepspolitici hiermee rekening te houden bij de uitwerking en realisatie van de federale plannen komt vroeg of laat aan de orde.
Dit is naar mijn mening dan ook de reden voor de merkwaardige vergaande vormen van verantwoordelijkheidsontwijking in alle "moderne" bestuursvormen: onze politieke leiders zijn bang om persoonlijk ter verantwoording te worden geroepen ingeval het misgaat.

kindapaas | 26-05-16 | 09:34

Als je Russian Today kijkt krijg je net zulke plausibele uitleg, verdraaiingen en leugens als wij in onze EU. Iets andere invalshoek maar beiden meesters in propaganda. Waarom de Ruslandhaat zo opvoeren en het islam geknuffel door onze 'leiders' ?

Grrraaien | 26-05-16 | 09:24

Als de EU opgeheven wordt kunnen we tenmiste zelf weer kiezen hoe krom we een komkommer willen laten zijn doen groeien.

Rest In Privacy | 26-05-16 | 09:15

@GerMonster | 26-05-16 | 09:04
Daar kun je dan meteen een boycot van alle neo liberale bedrijven bij doen, want juist "rechts" (VVD, multinationals) propagandeert de huidige multiculturele samenleving met bijbehorende rituele slachthuizen en skyline www.google.nl/search?q=rotterdam+mosk... zodat autochtonen zich niet meer thuis voelen. Wat overigens niet betekent dat je in het land van handelspartner Saoedi Arabië, Turkije, Egypte, Libië of Irak andersom ook een kerk met toren kunt bouwen als je dat mocht willen.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 09:15

@Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:48

Toen we nog autonoom waren hadden we de tenminste nog de illusie dat we het beleid konden beïnvloeden. Dat kunnen we nu niet meer dat is een feit. Eigenlijk is de volksvertegenwoordiging zo'n grote grap in Nederland dat het me verbaast dat hij niet alleen uit DWDD gasten bestaat. Gelukkig heeft Peter R de Vries bedankt voor DENK, oef. Voor mij is het een uitgemaakte zaak, het is niet de vraag wanneer er een burgeroorlog uitbreekt maar aan welke kant je staat. IK sta aan de Russische kant, geen islam en wat voor multiculti samenleving dan ook. Ik spreek liever Russisch dan gedwongen onder het juk van een totaal mislukte multiculti samenleving te moeten leven. En nou u weer Alexander Pechtold.

Grrraaien | 26-05-16 | 09:12

Het loutere bestaan van de EU en de daarmee gepaard gaande open grenzen is al veroorzaker nummer één van de islamitische stormloop op Europa. Want de moslims kunnen met miljoenen tegelijk, zodra ze voet op Europese bodem hebben gezet, meteen doorlopen naar de vleespotten van het Noorden, naar het land van de "naïeve dwazen".

Van Duyvenbode | 26-05-16 | 09:05

Het wordt eens tijd om links uit te sluiten zoals ze al jaren doen en proberen met rechts, dus : Linkse mensen in uw kring, sluit ze uit, negeer ze, geef ze niets, help ze niet, roep continue dat het communisten zijn van het Polpot / Mao / Stalin soort , dat links verantwoordelijk is voor meer doden dan Hitler, enz.
.
Koop geen linkse kranten, volg geen linkse media, geef geen geld uit bij linkse bedrijven, stuur brieven naar alle leveranciers van u, waarom u vraagt om verklaringen van niet communist zijn enz.
.
Stukje bij beetje onderdrukken we dan de onderdrukkers.
.
Gisteren overigens dat "islamofobie" topic gezien bij de NPO ???? Dat was de laatste keer journaal in mijn leven, wat een volidioten.

GerMonster | 26-05-16 | 09:04

@Grrraaien | 26-05-16 | 08:33
Voel me ook niet thuis in de huidige EU, maar datzelfde geldt voor het sterk veranderde Nederland #opsporingverzocht. Uit de EU stappen lost dat probleem niet (geheel) op. Die hele (neo liberale) politiek van meer meer meer (ipv. kwalitatieve groei) leidt ook tot dat unheimisch Gefühl. Het is een losgeslagen bende, alles moet kunnen (behalve Sinterklaas). Veel mensen raken hun identiteit kwijt en dat voelt k*t, zeker als er ook nog een rekening bij gepresenteerd wordt (Griekenland, asielzoekers, lagere latere pensioenen, geen vast dienstverband, geen vangnetjes want u heeft een eigen huis, geen rente op spaargeld, hogere belastingen) en de EUlite ontwijkt een bijdrage via Panama en de zuidas.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:48

Dit uitschot van de politieke eu samen met de linkse lügenpresse zorgt voor een toekomstige oorlog in de eu tussen de autochtonen en de allochtonen. Erg jammer voor onschuldigen. Maar het resultaat van links bakfietsvolk zonder historisch besef en mensenkennis.

blanke pool | 26-05-16 | 08:47

Ik hoop dat de Brit het lef heeft om de toon te zetten en dan volgen wij vanzelf. Alleen hebben ze echt alles meer dan alles, allemaal leugens, uit de kast gehaald om de Brexit te voorkomen. Ze worden nog armer dan een 3de wereld land enz. Anderzijds als de duffe koning van Nederland zich er mee gaat bemoeien dan wist ik het wel haha. Leave and better yesterday than tomorrow.

Grrraaien | 26-05-16 | 08:47

Ik hoop zo op een Brexit. Ik zou er bijna een blonde maand voor offeren.

Libertarianism | 26-05-16 | 08:41

@Grrraaien | 26-05-16 | 08:20
@Dutch_Holland | 26-05-16 | 08:29
Ook als we er niet uit gaan, moeten we allemaal weer wat meer een eigen koers kunnen varen. We zijn nu een EUlietanker ipv. 28 kleine wendbare bootjes. Onbegrijpelijk dat ze koste wat kost zo vasthouden aan verplicht ontwikkelen tot steeds meer van hetzelfde.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:35

Ik hoop dat het gepeupel, wij dus, toch eens zo kwaad wordt dat al die economisch toekomstmodellen in de prullenbak kunnen.
Grrraaien | 26-05-16 | 08:20
.
Ja dat hoop ik ook maar zie het voorlopig niet gebeuren. Vaak denk ik dat we een flinke stap in die richting gaan maken - gezien de artikelen op GS en de commentaren - maar in het dagelijkse leven is daar heel erg weinig van te merken.
Ik weet, het is "niet van deze tijd" maar om e.e.a. kracht bij te zetten zouden we toch eens een geweldloze demonstratie moeten houden van minimaal 100.000 personen.
Echter, bij Pegida kwamen de laatste keer 100 personen opdagen.
.
GS - samen met de reaguurders - heeft de bijna onmogelijke taak voor elkaar gekregen om een referendum mogelijk te maken en dat is een prestatie van jewelste.
Daarom zou ik het geweldig vinden als GS een demonstratie zou organiseren want ik weet 100% zeker dat dat óók een groot succes zou worden.
Zonder organisatie hangt alles van los zand aan elkaar en blijft alles bij het oude.

Lupuslupus | 26-05-16 | 08:33

@Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:21

Natuurlijk waren dat geen watjes maar ik denk dat we een beetje te veel doorgeslagen zijn naar de andere kant. Tuurlijk ben ik voor waterstof auto's, elektrische auto's en dit allemaal voorzien van zonne-energie. In Frankrijk en België staken ze tegen de overheid maar niet tegen de opdrachtgever, de EU. Ik heb mijn leven er voor over om dat EU gedrocht te stoppen.

Grrraaien | 26-05-16 | 08:33

Britten eruit, rest volgt. En dan een EU 2.0 met Nederland, Duitsland, Engeland, Schotland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Vlaanderen, Hongarije, Polen, Litouwen, Letland, Estland Luxemburg en misschien wil Zwitserland ook wel mee doen. De overige zooi mag het zelf uitzoeken.

Dutch_Holland | 26-05-16 | 08:29

Als je nog van het leven wilt genieten, moet je dat nu echt doen. Niet wachten tot volgend jaar, want dan heeft Rusland ons al genuked met kernbommen, elk 17.000 maal krachtiger dan
"Little Boy", het type bom dat werd gedropt op Japan.
Die uitbreiding van EU en NAVO naar het oosten gaat niet gratis.
Daar hangt een prijskaartje aan: your life.

Van Duyvenbode | 26-05-16 | 08:27

Tegen het 4e rijk.
Tegen Pan-Europa, geformuleerd in 1923.
Tegen de overstroming van Europa door Afrikanen en Aziaten, geformuleerd in 1925 in Praktische Ideologie en nodig om de monoculturele cohesie te breken van de burgers van de natiestaten.
Tegen de uitwerking van bon-ton politiek van de intelligentsia uit de jaren 20 uit de vorigen eeuw.
Tegen de premisse dat het Europese volk slaven zijn waarvan de voormalige adel heeft afgedaan en dat de nieuwe elite het stokje overgenomen heeft.

Zoltan | 26-05-16 | 08:23

@Grrraaien | 26-05-16 | 07:40
De 3 die je noemt waren roversbendes, gelijk aan wat we voor Shell en andere olie en gasbedrijven in Irak, Libië en Syrië doen. Pijpleidingen zijn nieuw naast schepen, verder weinig veranderd. Roven en van alles naar de VS en NL slepen ipv. minder afhankelijk worden.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:21

@Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:11

Wellicht heb je gelijk. Als je je als lamme schapen naar de slachtbank laat leiden. Jou veronderstelling is dat we zo lief en passief blijven. Ik hoop dat het gepeupel, wij dus, toch eens zo kwaad wordt dat al die economisch toekomstmodellen in de prullenbak kunnen.

Grrraaien | 26-05-16 | 08:20

Dankzij positieve particulieren die zonder subsidie zonnepanelen op hun dak tillen is het percentage duurzame energie met slechts 0,3% gestegen in Nederland tot 5,8% terwijl 14% afgesproken is voor 2020. We komen niet eens tot de helft in 2020, zeker niet als we groeien. Ondertussen gooien we bommen op Irak en Syrië om de olie- en gasbelangen veilig te stellen (met bijbehorende vluchtelingen). "Over grenzen heen kijken, die VOC-mentaliteit, dynamiek, we kunnen het weer, toch?" Groeien groeien groeien op een planeet die niet groeit. Elke nieuwe wijk en elk nieuw bedrijf verplicht aansluiten op aardwarmte i.p.v. subsidiewindmolens EUlewappers. EU groeit liever richting Turkije en Oekraïne (meer, meer, meer) en verwaarloost de landen die al decennia lid zijn, Willy zei het goed ... EUliteproject (voor de Shell aandeelhouders, Lockheed Martin en andere belastingontwijkende graaiers). O wacht, Willy heeft zelf Shell aandelen en Halve Shellstra (VVD) ongetwijfeld ook. Dan maar bommen gooien en groeien via vluchtelingendeals en blijven klagen dat er een gure rechtse wind waait.

Watching the Wheels | 26-05-16 | 08:11

@Piet Karbiet ha ha, je naam doet anders vermoeden maar als jij denkt met krenten te winnen al goed ha ha.

Grrraaien | 26-05-16 | 08:05

Ik was eens in Brussel, toevallig toen al onze 'leiders' er ook waren om te beslissen hoe ze het gepeupel kalm konden houden. Inderdaad ik kwam niet verder dan de mij bekende 'tot hier en niet verder zone'. Uit frustratie dronk ik een biertje of 2 buitenshuis en raakte aan de praat met zeer verstandige Britten. Fantastisch, het was de delegatie van UKIP en Nigel Farage was er ook. Ik heb nog nooit zo'n verstandig gesprek gevoerd over het EU-gedrocht. Ik hoop echt dat de Britten zich niet bang hebben laten maken door alle leugens van heel de wereld maar ik vrees het ergste, net niet uit de EU. Of is alles toch gewoon de kloof tussen arm en rijk ??

Grrraaien | 26-05-16 | 08:03

@Grrraaien | 26-05-16 | 07:44
Ik ga krenten uitdelen. Dat zal ze leren.

Piet Karbiet | 26-05-16 | 08:02

Onder die mooie EU waarden waar zo pal voor gestaan wordt is zeker democratie en VVMU uitgesloten.

bijna_raak | 26-05-16 | 08:01

Kom in verzet maar niet geweldloos want dat blijkt niet te werken. Zijn we gekookte spaghetti of hebben we nog iets over van zelfrespect ?

Grrraaien | 26-05-16 | 07:44

In de goede oude tijd dat de EU nog een handelsunie was, was het moeilijk om tegen de EU te zijn. Toen de handelsunie compleet was kwam de EU van de stomme regeltjes over bananen, olijfolie en fijnstof. Helaas was iedereen zo gefixeerd op die lachwekkend stomme regeltjes dat de grote revolutie achter de schermen grotendeels onopgemerkt bleef: Uitbreiding naar 28 lidstaten, een EURO, een ongekozen president en een megalomane commissie die het subsidiariteitsbeginsel omdraaide: "Alles wat de EU zou kunnen regelen, moet niet meer door lidstaten worden bepaald".
De belofte van "Vrede&Welvaart" heeft ons het snot voor de ogen gedraaid. De economie kwakkelt, we staan op voet van oorlog met Rusland, in het binnenland is de sociale onrust groot en we hebben een tiranniek Europees bestuur waarin macht zonder controle de norm is. Suffende burgers krijgen de leiders die ze verdienen, helaas.

Zeddegeizot | 26-05-16 | 07:42

Wat is er over van ons de VOC, de vikingen en notabene de Duitsers ?? Wie heeft ons wijsgemaakt dat we niet meer mochten strijden voor zelfbehoud. Welke publieke omroepen vertrouwen we nog, pak je bijlen en katapulten en alles wat iemand kan raken en vermorzel de leugenaars en de vijand !!

Grrraaien | 26-05-16 | 07:40

@Grrraaien | 26-05-16 | 07:24
We hebben geen premier, we hebben een MinPres.
En die is net zo hard als gekookte spaghetti.

necrosis | 26-05-16 | 07:39

@Schoorsteenveger | 25-05-16 | 22:24 Exact. Iedereen die tegen de EU en de uitroeing van het blanke ras is is vanaf nu "extreem rechts"

Vogelbeest | 26-05-16 | 07:38

@netniet idd

Grrraaien | 26-05-16 | 07:36

Ontwaak verworpenen der aarde !!

Grrraaien | 26-05-16 | 07:35

De EU leunt wel heel zwaar op de passiviteit van het volk.

netniet | 26-05-16 | 07:25

We hebben geen klagen, een ijzersterke bikkelharde premier genaamd M. Rukjezelf en val me niet lastig als ik mijn pad plavei voor mijn toekomstige loopbaan. Rot op achterlijke kiezers , ik ben de baas en omdat jullie zulke angsthazen zijn zal ik dat blijven ha ha. Jullie zijn te bang om voor iets anders dan mij te kiezen. Ik trol jullie en jullie kiezen mij mij mij. Sukkels.

Grrraaien | 26-05-16 | 07:24

De volgende keer hebben ze in Oostenrijk WEL een FPO president, net als in Frankrijk, Hongarije en misschien wel Nederland.
Mogen wij dan óók uit de EU???
Please???

mallekater | 26-05-16 | 07:23

@wandelende tak | 26-05-16 | 07:17
Dankzij de EU hebben we nu wél rechte komkommers.
Dan passen er meer in een krat.....

necrosis | 26-05-16 | 07:22

Democratie? Wazda?

Rest In Privacy | 26-05-16 | 07:18

Wij, als auchtotoon hoog opgeleid boven modaal verdieners, vinden dat wij meer inspraak recht hebben. Meer dan gratis geld en gratis huis eisers. En ik zeg Nexit.

boerk | 26-05-16 | 07:17

Ik stel een alternatieve titel voor dit artikel voor:

"Een week geen EU is een week niet gefaald"

wandelende tak | 26-05-16 | 07:17

1848 mr Furgeson, EU-lite

Bokito ergo sum | 26-05-16 | 06:55

@Schietmijmaarlek | 26-05-16 | 03:39. Ik ben bang dat we al teveel op ons knieën hebben gelegen om dat te laten gebeuren. We tekenen onze doodvonnissen met Islamitische overheden.... We worden aan alle kanten genaaid en vinden het schijnbaar prima hun domme geit te zijn.. Ik geloof dat ik op de internetten iets zie gebeuren, hoop alleen dat het niet te laat is en mensen inderdaad wakker worden, het wordt tijd in elk geval...

BudWijzer | 26-05-16 | 06:24

@nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:31
Geen Knuffelrock cd?
Mag Incarnate van Necrosanct wél mee?

necrosis | 26-05-16 | 06:20

-weggejorist-

John.Peterson | 26-05-16 | 06:18

-weggejorist-

John.Peterson | 26-05-16 | 06:15

Een leven zonder de EU...waar kan ik tekenen?
Ik wil mijn land terug!

Schietmijmaarlek | 26-05-16 | 03:39

De Junckers van deze tijd, ze willen zo graag in de geschiedenisboeken.
Als redder van of oprichter van de EU, maar helaas vergeten we sneller dan de Junckers van deze wereld
zouden willen.
Juncker wie??

Jan Dribbel | 26-05-16 | 02:56

@Schoorsteenveger | 26-05-16 | 01:56:
Een tegengestelde beweging is het allerlaatste wat de Junckertjes, Verhofstadjes, Schultzjes en Timmermansjes ooit voor mogelijk hebben gehouden. Dat is niet zoals de kosmopolitische eurocraten en idealisten het hebben bedacht, het volk zal en moet meegenomen worden in het grootste project en als dan een deel zegt: Fuck it, no!, dan hebben zij een probleem. En ja, dan moeten verdragen aangepast en dat zal dan via de nationale parlementen moeten met eventueel referenda. En dat proces zal mooi zijn om te zien, want dan keren waarschijnlijk veel meer volken hun konten tegen de kribbe, om het zo maar eens te zeggen. En ik kan me op een dergelijk proces wel verheugen. Eerlijk gezegd.

Stormageddon | 26-05-16 | 02:13

Stormageddon | 26-05-16 | 01:33
We volgen gewoon het Soviet model: na de exit richt je een nieuwe juridische entiteit op, liefst in de vorm van een federatie. Als die federatie over een nucleair arsenaal beschikt gaan de betrokken partijen daar naar alle waarschijnlijkheid wel mee akkoord.

kindapaas | 26-05-16 | 02:04

Stormageddon | 26-05-16 | 01:33
"Alleen al om er gewoon van een afstandje naar te kijken."
Zo lang het normaal is dat administratie van Brussel naar Straatsburg wordt gereden, en terug, zo lang het normaal is dat EU-landen tol menen te kunnen heffen, zal het allemaal wel los lopen. Die eenheid is een door klerken gefantaseerde eenheid, een eenheid die niet gedragen wordt, nooit gedragen is door de Europese volken. Er is dus geen sprake van een verbrokkeling van Europa na een Brexit. Administratief moet een en ander even aangepast worden, maar that's it. Ik herinner me nog hoe rimpelloos wij van de Gulden naar de Euro zijn gerommeld. Tegen een ongunstige koers werd mij later verteld, maar desondanks, het gebeurde gewoon, van het ene moment op het andere. Waarom een tegengestelde beweging meer rimpels in de vijver zou moeten creëren, ik zou het niet weten.

Schoorsteenveger | 26-05-16 | 01:56

Voor het vervolg van de Europese en de Britse geschiedenis zal Brexit verreweg het meest interessant zijn. En dat zeg ik als historicus. Het pad van verregaande Europese integratie is al vaker bewandeld en het eindresultaat is voorspelbaar. Een Brexit nu is onvoorspelbaar en verreweg het leukste en spannendste scenario om mee te maken. Alleen daarom al wil ik het graag zien... Wat gebeurt er met de EU, wat gebeurt er met de UK, wat gebeurt er met alle verdragen die de EU sinds Lissabon met derde partijen (zoals Oekraine, Georgië en Moldavië) heeft gesloten? Hoe wordt een Brexit afgewikkeld en welke landen volgen met een referendum? Opperste paniek en chaos in Brussel. Zou toch mooi zijn. Alleen al om er gewoon van een afstandje naar te kijken.

Stormageddon | 26-05-16 | 01:33

Macht schept dwang.
Weg met Brussel.

Crufty | 26-05-16 | 01:16

Anonymous is gekaapt door links publiekelijk, maar de meeste hardliners zijn anti globalisten en hebben heel wat appeltjes te schillen met de "machthebbers" die een globale corporatistisch communistische dictatuur willen.

www.youtube.com/watch?v=BjATNvwuFXg

mysteryposter | 26-05-16 | 00:55

INH.30CL | 26-05-16 | 00:37
Ach, zolang wij er voor Brussel zijn en niet andersom ... straalt alleen Mark gezelligheid uit.

nemoj me jebat | 26-05-16 | 00:44

Doe weer eens gezellige topics net als vroegah!!

INH.30CL | 26-05-16 | 00:37

Schaaldier | 26-05-16 | 00:18
Nee, dat is niet mogelijk. De Britten stemmen om eruit te gaan of erin te blijven. Het is geen raadgevend of corrigerend referendum. Dat is een verzinsel van de Nederlandse "democratie". Geen vlees, geen vis.

Graaf van Egmont | 26-05-16 | 00:29

Als je ziet hoe overal in Europa door regeringen de democratie met voeten wordt getreden (bijvoorbeeld in Nederland, iets met uitslag van een referendum), zou het dan ook zomaar kunnen dat in Engeland hetzelfde gaande is? Dat er in naam van de democratie een referendum komt met als uitslag brexit, maar uiteindelijk niet plaatsvindt? Zodat het woord democratie volledig misplaatst is, en vervangen zou moeten worden door dictatuur? En dat iedereen daar onder hooguit wat gemorrel op de internets, zoals hier in NL, gewoon in trapt en laat gebeuren?

Schaaldier | 26-05-16 | 00:18

@necrosis | 25-05-16 | 22:14
Stond netjes tussen "aanhalingstekens" en "laafje van de Intratuin" kun je niet maken tegenover de EU Führerin.

Watching the Wheels | 25-05-16 | 23:58

Ik denk dat het wel waar is dat als in een klein land een anti EU-regering kiest ze van alle kanten worden tegengewerkt door Brussel. Maar goed dan loopt vervolgens het systeem vast. Dan heeft de politiek en de EU daarna alsnog een groot probleem. Laat het systeem maar vast lopen. Net zoals in België een paar jaar geleden. De verkiezingen daarna mocht de NVA opeens wel mee regeren.

lightyears | 25-05-16 | 23:57

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:49
Jung was ook zo'n clown.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:50

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:37
*schuddebuikt van het lachen*
Ja, die Freud. Dat was me er eentje!

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:49

De waarschuwing dat de UK bij een Brexit irrelevant zou worden zegt genoeg over het uitgangspunt van de historici. Waarom zou relevantie belangrijk zijn voor een voormalig wereldrijk. Vasthouden aan een geschiedenis die niet meer bestaat? En dan je soevereiniteit overhandigen aan de EU moloch. Dat maakt je pas irrelevant.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:49

@Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:41
Ze dreigden al alle geld voor wetenschappelijk onderzoek stop te zetten, even de topuniversiteiten naar de kloten helpen op zijn Brussels.
Ze gaan het zeker proberen, dus.
Destructief als ze zijn met hun 'zoeken naar wat verbindt' en dan religie aanhalen..

Crufty | 25-05-16 | 23:43

Crufty | 25-05-16 | 23:32
Zo'n scenario zie ik wel bewaarheid worden. De EU heeft ego genoeg om zich tot zoiets te verlagen. Maar ja, ook voor de Britten geldt: het leven is niet voor bange mensen.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:41

Brexit 2016!

T0matenplukker | 25-05-16 | 23:39

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:34
Beetje Freudiaans lezen. Je hebt mensen die spreken met het hart op de tong. Je hebt vrouwen die spreken met het vagijn op de tong. Foei.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:37

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:22
Ik zag heel even de letter g in de door u geschreven geneugten aan als een q en toen deinsde ik helemaal -letterlijk!- een stukje achteruit.
*poeh, dat was schrikken!*
Dank u voor uw zorgen.

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:34

Historici die de toekomst denken te kennen, Britain wordt irrelevant..??, ik dacht het niet hoor, dat kan alleen als ze door de EU moedwillig financieel op zoveel mogelijk punten, ook onzinnige (als ze de Britten maar kunnen raken) buiten spel gezet gaan worden, om zó vrees aan andere landen aan te jagen.
Opdat we vooral allemaal braaf blijven afdragen aan Brussel.

Crufty | 25-05-16 | 23:32

necrosis | 25-05-16 | 23:20
Ik denk dat we op Rottumerplaat sneller klaar zijn met ontruimen? Check jij nog even voor alle zekerheid of dat niet als genocide wordt bestempeld?
Check - check - check-
Nee, die cd van knuffelrock mag niet mee!
Ja, dat bier wel. En die fles afwasmiddel ook.
*deuntje fluit en koffers pakt*

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:31

@Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:22
Ik zet vast een 'knuffelrock' cd op.....

necrosis | 25-05-16 | 23:25

Aexit, Brexit, Nexit, Texit enz. Verenigd Europa bestond niet, bestaat niet en zal zeker nooit bestaan. Net zomin als de Verenigde Staten dat is ook nog nooit zo duidelijk geweest. Alleen spreken ze daar allemaal dezelfde taal, en hebben bijna allemaal het zelfde geloof. De dag dat de EU uit elkaar spat was ik mijn NL vlag en gaat die uit. En wees gerust de wereld zal dan niet vergaan want handel drijven kunnen we nog steeds.

Grrraaien | 25-05-16 | 23:24

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:13
Ik gun je alle geneugten des levens, dat spreekt voor zich. Maar of het nog geneugten blijven in de armen van necrosis, waag ik te betwijfelen.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:22

de militaire top votes no, nou als je het beste voor hebt met de UK als Brit , en als ieder willekeurige andere EU inwoner, dan stem je voor Brexit, zeker met een knipoog naar al die soldaten die die onafhankelijkheid zo zwaar bevochten hebben . Daarnaast kies je voor een sterk onafhankelijk land dat prima haar eigen boontjes kan doppen en handelsbetrekkingen, overeenkomsten etc kan sluiten die bijdragen aan het land en economie

gelachewoar | 25-05-16 | 23:21

@Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:15
Kom maar op met die foto!
*gnehehe*

necrosis | 25-05-16 | 23:21

@nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:15
Dan nemen we Texel in en schoppen die paar inwoners naar Den Helder.
Klinkt dat beter?

necrosis | 25-05-16 | 23:20

Van Duyvenbode | 25-05-16 | 23:07
Bedankt voor de linkjes. Ik zie het gevaar niet zo. Nato 3 bataillons aan de grens met Rusland, waartegenover de Russen 2 divisies zetten. Dat wordt dus kansloos voor de Nato.
Maak me maar weer wakker als er stemmen op gaan om de Krim weer terug te pakken. Maar dan moet eerst Oekraïne nog lid worden.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:19

@nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:13
*kusje*

necrosis | 25-05-16 | 23:17

gringo-brd | 25-05-16 | 23:11
Ze is best charmant. En staat ook nooit lelijk op de foto.
(Of zou ze een deal hebben met Toutes fotograferend Nederland?)

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:16

Regeringen, parlementen, wat heb je er aan, niets; ze verkopen je gewoon.
Je vrijheid doet er niet niet, je mening ook niet, zelfs niet wat je stemt, maar je belastinggeld.. dát vinden ze wel lekker, hoe meer je afdraagt , hoe beter en hoe belangrijker het is je vrijheden af te pakken opdat ze je nog meer kunnen uitmelken.

Crufty | 25-05-16 | 23:16

necrosis | 25-05-16 | 23:07
Nee, niet jaloers. En of ik de Gravin nog heb is niet zeker. Die is soppend het huis uitgelopen na het zien van Guus vanmiddag. Moet je die foto nou nog of niet?

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:15

necrosis | 25-05-16 | 23:05
Aj. Dan verandert er nog niets. Is er niet ergens op het Wad nog een niet-geclaimde zandplaat?
Die ook na vloed droog blijft?
*weg zwijmelt*

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:15

@gringo-brd | 25-05-16 | 23:11
Je gaat me toch niet vertellen dat je haar tussen je lakens wil?
*ieuw*

necrosis | 25-05-16 | 23:15

Muxje | 25-05-16 | 22:11
...
Juist, die "rule of law mechanism" viel mij ook op.
...
Het is een bizarre wet en het is pure dictatuur.
...
Jij vraagt je af: "Is er een complot gaande om Europa (en daarmee de EU) kapot te maken?". Ik denk niet dat het een complot is. Ik denk wel dat er een botsing is tussen 2 fundamenteel verschillende wereldbeelden. Marxisme (EU) vs Liberalisme (Europa - verlichting). Daarmee gelijk aangevend dat de EU de antithese is van Europa. Als in Europa de Verlichting etc.

Zijl5824 | 25-05-16 | 23:14

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:04
Ach ja, het is hier soms al triest genoeg. En dan kan een beetje verstrooiing en romantiek geen kwaad. Toch?!

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:13

Kijk, 'ons' EU-'volkslied' zegt het zelf:
.
If your home is bug infested filled with spiders, flies or gnats All our sprays are safety tested we kill vermin, not your cats
.

www.youtube.com/watch?v=kb-3A4kqVl0

donjon | 25-05-16 | 23:13

@Piet Karbiet | 25-05-16 | 23:08
Dat ziet er best koud uit.
Ik wil alle dagen rokjes/ naveltruitjesdag.

necrosis | 25-05-16 | 23:12

Nu Willem meegeblaat heeft met de politieke elite van de EU hang ik mijn vlag niet meer uit en verklaar mijzelf tot anti , behalve Maxima , die mag ik wel.

gringo-brd | 25-05-16 | 23:11

@necrosis | 25-05-16 | 23:07
Die laatste was natuurlijk @Graaf van Egmont 23:04

necrosis | 25-05-16 | 23:10

@necrosis | 25-05-16 | 22:49
.
Hiero?

travels.kilroyworld.nl/media/4653474/w...
.
Daar is Maxima nog opgegroeid, tussen de voormalige Duitse ex-Nazi's. die overigens niet bestaan.
Dat u dat maar weet.

Piet Karbiet | 25-05-16 | 23:08

enorme sukkelzak | 25-05-16 | 23:05
Ongehoorzaamheid... Laat Sylvana het niet horen.

Schoorsteenveger | 25-05-16 | 23:07

@necrosis | 25-05-16 | 23:05
Jaloers?
Jij heb je Gravin toch?

necrosis | 25-05-16 | 23:07

De meest simpele en tevens geweldloze oplossing is ;
Burgerlijke ongehoorzaamheid , bv een massale belasting boycot , 2 maand en de huidige EU is over en voorbij.
-
Elke wettelijke basis ontbreekt voor de vermeende autoriteit van deze ongekozen , zelf benoemd bestuurders , die lak hebben aan de bewoners van de Europeese landen.
Deze mensen , dit bestuur hoeven niet gehoorzaamd te worden , hieraan hoeft men geen belasting af te dragen.
Sterker nog , dit bestuur / deze mensen moet zsm. aangeklaagd worden en voor het tribunaal

enorme sukkelzak | 25-05-16 | 23:05

@nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:00
Ameland?

necrosis | 25-05-16 | 23:05

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:00
Het leest allemaal als een doktersromannetje. Oh wat erg!

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 23:04

necrosis | 25-05-16 | 22:49
Mmm ... dat is zo'n eind weg. Hebben we nog iets dichterbij?
(Al is het klimaat wel gunstig!)
Het liefst wil ik een eigen eiland. Waar geen land de baas is! En dan ben jij de koning. En dan ben ik de koningin!

nemoj me jebat | 25-05-16 | 23:00

@Marcello Christiani | 25-05-16 | 22:47
Versoepeling ontslagrecht mag slechts op bepaalde gronden.
Mijn werkgever moet zwaar bloeden voor mijn ontslag.
Mocht iemand ooit ruzie met zijn/ haar werkgever krijgen, GU heeft mijn e-mail adres, en ik heb een adres van een goede arbeidsrechtadvocaat.

necrosis | 25-05-16 | 22:58

Van Duyvenbode | 25-05-16 | 22:52
Het ziet er heel erg slecht uit. Rusland wil geen islamitisch europa en de europese legers ook niet. Er is maar één oplossing en dat is een front openen en dat naar binnen trekken.
Carpe Diem, het is nu nog stil buiten en het ruikt heerlijk, geniet ervan.

Karper_Diem | 25-05-16 | 22:57

Van Duyvenbode | 25-05-16 | 22:52
Doe er even de linkjes bij hoe je aan die wetenschap komt. Ik zie de EU voor alles aan, dat niet, maar ik heb nog niks gehoord over troepenopbouw aan de grenzen. Wij hebben namelijk geen troepen in Europa.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:55

Het is te hopen dat we nog op tijd uit de navo en de eu kunnen, voordat het tot een militaire confrontatie komt met Rusland.
Er komen allerlei alarmerende berichten over de situatie aan de grens van Rusland, waarbij de atoomdrempel is verlaagd, er sprake is van wederzijdse troepenopbouw, en installatie van allerhande wapentuig. Het gevaar van een oorlog met Rusland als gevolg van de expansie van eu en navo is nog nooit zo groot geweest als nu. Hoe lang duurt het nog voordat het losgaat?
Het is niet alleen dat het huidige regime de burgers kaalplukt en de grenzen heeft opengezet voor de massa's van de derde wereld, het bereidt ook nog eens - onder de radar - een oorlog met Rusland voor, een oorlog die het denkt te kunnen winnen.
De huidige machthebbers in het westen stevenen af op de apocalyps, ze zijn er gek genoeg voor.

Van Duyvenbode | 25-05-16 | 22:52

Europa is vooral verdeeld over de rol van de EU. Afbouwen die hap en terug naar de EEG.

3Xniks | 25-05-16 | 22:51

Voor baantjes, ego's, poen en verdorven ideeën wordt de europese bevolking opgeofferd aan de grootbanken en de islam. Ik hoop toch zo op een Brexit en dat daarna in andere europese landen de ogen open gaan om dit klote project te beëindigen en de uitwassen daarvan zodat we in vrede en voorspoed verder kunnen leven.

Karper_Diem | 25-05-16 | 22:51

@nemoj me jebat | 25-05-16 | 22:44
Zullen we emigreren naar Zuid-Amerika?

necrosis | 25-05-16 | 22:49

@necrosis | 25-05-16 | 22:16
/
Correcrt, Kut psellingsgher.

Piet Karbiet | 25-05-16 | 22:48

Loebas | 25-05-16 | 22:29

En men staakt daar tegen het versoepelen van het ontslagrecht. Reeds eerder was in andere landen aantoont dat dit averechts werkte maar D666 moest en zou zijn zin krijgen... Daar komt men tenminste nog op voor principes. Frankrijk...

Marcello Christiani | 25-05-16 | 22:47

Juncker, de man met het charisma van een oude krant. Voorspelde die ook niet een grote continentale crisis als we tegen het associatieverdrag zouden stemmen ? Helaas er gebeurde helemaal niets. Oostenrijk die nipt geen sterke president kiest, de Britten die er nipt in blijven. Elke keer lukt het net niet om dat EU monster te vermorzelen. Als we een paar aanslagen verder zijn en de Turken om wat voor reden dan ook de sluizen weer openen richting Europa dan zal net niet in zeker wel omslaan. Het EU gedrocht is te vermorzelen. Nog even geduld mensen.

Grrraaien | 25-05-16 | 22:45

Ik wil een exit.
En wel zo snel mogelijk!

nemoj me jebat | 25-05-16 | 22:44

BoerinFrance | 25-05-16 | 22:31
Inderdaad. In Frankrijk zijn het ook weer de usual suspects met een gebalde vuist. Ik wacht wel tot rechts de straten op gaat. Dat lijkt me zinvoller.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:40

Ik erger me steeds meer dood aan het gedrag van Juncker en zijn uitspraken. En dan is daar nog de kampbewaker Schulz, die overal met zijn bolle kop vooraan staat tussen de wereldleiders. Hij is godverdomme voorzitter van het EP. En dan bij alle staatsbezoeken en overlegsituaties de nationale vlag van het land + die godvergeten blauwe vlag van de EU er naast. En dan als laatste symbool van het verval van de autonomie van Europese landen: een Frans vlaggetje en een EU vlaggetje op een oorlogsmonument in een Frans dorp op 8 mei.

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:36

dus als het meezit doet Junker volgend jaar geen zaken meer met ons? Massaal PVV stemmen, een makkelijkere manier om van Bru$$el af te komen is er niet... ;-)

BudWijzer | 25-05-16 | 22:33

@deraderendraaien | 25-05-16 | 22:26
Ik vergeef je.

necrosis | 25-05-16 | 22:32

jemagookniksmeer | 25-05-16 | 22:17
Met de opkomst van machtsblokken China en India is het goed om gezamenlijk op te trekken anders worden de Europese landen uit elkaar gespeeld.

lingo star | 25-05-16 | 22:32

@ Loebas: het ís hier tuig in France....

BoerinFrance | 25-05-16 | 22:31

Ik dacht dat dat stukje over Round-up ging, ik zit namelijk te wachten of het verboden gaat worden of niet, willen jullie er voortaan niet zulke misleidende koppen boven zetten please?

BoerinFrance | 25-05-16 | 22:30

@ Marcello Christiani | 25-05-16 | 21:50,
Zodra het volk echt in opstand komt,zoals in Frankrijk afgelopen week het geval was , wordt het hier gelijk uitgemaakt voor links tuig.
Nederland verdiend gewoon niet beter.

Loebas | 25-05-16 | 22:29

@necrosis | 25-05-16 | 22:21
Stom!stom! stom!, was idd dat kapitale bedrag van z'n krauning vugetuh. Sorry!

deraderendraaien | 25-05-16 | 22:26

Juncker moet veel meer alcohol tot zich nemen dan hij nu al doet, het gaat te langzaam nu.
Hoe eerder die lever ontploft, hoe beter.
En dat zijn naaste collega's maar vrolijk mee mogen proosten.

Jackanders | 25-05-16 | 22:25

Vogelbeest | 25-05-16 | 22:12
"Europa haalt opgelucht adem" blaatte het NOS-Journaal toen bekend werd dat de FPÖ net niet gewonnen had... Welk Europa? Europa is tot op het bot verdeeld en verscheurd, niet ondanks maar dankzij het sloopwerk der EU-klerken.
Hoe staat het overigens met Het Referendum? "No debate or dialogue" lijkt ook hier de houding, of zie ik het verkeerd?

Schoorsteenveger | 25-05-16 | 22:24

@Mark_D_NL 22:15: Vreemd dat niemand in Den Haag die vergelijking nog heeft gemaakt, of dat niemand daar eens wat vraagtekens zet bij de steeds boudere taal van Juncker en zijn kornuiten. Als een Europees leider stelt dat er geen zaken zal worden gedaan met extreem rechtse regeringen, dan kan je op zijn minst vragen of dat ook voor extreem links geldt, of wat de criteria precies zijn, zelfs als je verder een ruggegraatloze marionet bent. Relevante vragen voor elke regering van welke kleur dan ook.

Muxje | 25-05-16 | 22:24

@deraderendraaien | 25-05-16 | 22:14
Tegenwoordig heet hij kauning kraunkurgk, voorheen was hij prins pils.
Ken je klassiekers.

necrosis | 25-05-16 | 22:21

Geschiedenis wordt geschreven door de winnaars.

très cool | 25-05-16 | 22:18

lingo star | 25-05-16 | 22:02
En waarom zou de keuze uitsluitend bestaan uit een verenigd Europa en een verdeeld Europa?
Waar naties er eeuwen in geslaagd zijn als soevereine staten naast elkaar te leven en met elkaar te handelen?

jemagookniksmeer | 25-05-16 | 22:17

@Piet Karbiet | 25-05-16 | 22:09
EEG mag wat mij betreft ook.
Overigens bedoel je waarschijnlijk EGKS.....

necrosis | 25-05-16 | 22:16

@Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:03
Juncker wordt door niemand gecorrigeerd. Of kan door niemand gecorrigeerd (meer) worden. Juncker doet niet onder voor Erdogan. Erdogan wilt ook de grote alleenheerser zijn. Erdogan en Juncker zijn de beste maatjes. Leren van elkaar. Merkel loopt er als een keffende Chihuahua achteraan. En Rutte is het domme neefje dat mag helpen uit medelijden en omdat zijn vader rijk is.

Mark_D_NL | 25-05-16 | 22:15

@Watching the Wheels | 25-05-16 | 22:08
Een vrouw?
*pakt teiltje*

necrosis | 25-05-16 | 22:14

Zelfs prins kroonkurk staat al in Brussel te bazelen tegen een Brexit.
Sinds wanneer mengt de koning van Nederland zich in politieke aangelegenheden dan?

deraderendraaien | 25-05-16 | 22:14

Roundup in de titel, maar geen Monsanto? Gemiste kans ...

BurgerSpionageNummer | 25-05-16 | 22:13

@trenthopper | 25-05-16 | 22:09
Pas sinds het Verdrag van Maastricht uit 1992. Daarvoor EEG.

Pieter Breydel | 25-05-16 | 22:13

Het was is en blijft een slecht idee de eu. Dat weet iedereen en zn moeder. En daarom gaat het fout. En terecht. Liefst zo snel mogelijk.

tejootje | 25-05-16 | 22:12

"There will be no debate or dialogue with the far-right."

70 jaar geleden moest je gas aanleggen en volkerenmoord plegen om "extreem rechts" te zijn. Volgens Merkel en de EU is opmerken dat moslims zich moeten aanpassen ruim voldoende om "extreem rechts" te zijn.

Ook opmerkingen als "maar onze zelfgespaarde pensioenen dan?" of "kunnen ze misschien ook de taal leren?" Zijn voldoende om "extreem rechts" te zijn.

Vogelbeest | 25-05-16 | 22:12

Geweldig: een zogenaamde Rule of Law gebruiken om een gewone democratisch gekozen regering buiten spel te zetten als die een beetje "te rechts" wordt, dat wil zeggen niet klakkeloos instemt met alle culturele genocideplannen van de EU.

Hard optreden tegen lidstaten die niet in de pas lopen, boterzacht tegen dictators die ons chanteren mer migranten maar uiteindelijk onze way of life willen vernietigen. Ik snap het niet meer. Is er een complot gaande om Europa (en daarmee de EU) kapot te maken>

Muxje | 25-05-16 | 22:11

Goede militairen doen aardig wat moeite om zich niet in politiek te mengen. Die eren namelijk de wil van het volk, in de vorm van de gekozen regering, ook al is dat vaak erg moeilijk. Dat ze zich nu zo sterk uitspreken voor een Brexit stem, zegt heel erg veel over hoe essentieel het is om er nu uit te stappen. Die kans krijg je naar 1 keer. Ik ben het volledig met hen eens: het zou levensgevaarlijk en oerdom zijn om in de EU te blijven.

Doper | 25-05-16 | 22:11

Helemaal zonder de EU gaan we weer leven. Net als voorheen, zonder al die zinloze betutteling over zuinige douchekoppen, krachteloze stofzuigers en uniforme olieflesjes in restaurants. Maar nog belangrijker; we krijgen weer zeggenschap over ons land en kunnen de migratie stoppen. Tenminste als we de huidige politici afzetten die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van Nederland door hun loyaliteit aan een megalomaan project dat een gevaar is voor iedere Europeaan.

Rheia | 25-05-16 | 22:09

Nou nou, niet zo haten op de EU.
Zo'n 60 jaar bestaat het en dan heeft het echt heus wel bestaansrecht hoor zo'n superoverheid.

Ik ben laatst nog eens de geschiedenis boeken ingedoken om al de prachtige voorbeelden te zien van overheden die alsmaar meer macht naar zich toe trokken en dat het helemaal geweldig uitpakte voor iedereen.

Ok ik kon dan welgeteld 0 voorbeelden vinden.. en wel tig voorbeelden waar het compleet misging met als kroonvoorbeeld Rome die viel onder de migrantenstroom(aan het einde was slechts 40% romein) en wat wereld in 1000jaar duisternis wierp.

Maar EU gaat helemaal goedkomen hoor, geloof ome juncker maar.

trenthopper | 25-05-16 | 22:09

Eerste keer trouwens dat ik Jan Kloot de Drinker een "vrouw" zie kussen.

Watching the Wheels | 25-05-16 | 22:08

Ben tegen Roundup, maar in dit geval ...

Watching the Wheels | 25-05-16 | 22:05

Als we in de geschiedenis terug kijken zien we heel wat grote namen, die allemaal veel land en veel macht wilden. Met de meesten is het slecht afgelopen, persoonlijk of het land, of allebei.
Waarom zou het nu met Juncker ineens anders zijn?

Graaf van Egmont | 25-05-16 | 22:03

Wel wat of topic (maar ook weer niet): briljant betoog van Hongaarse Europarlementarier over de EU en het belang om op te komen voor je eigen volk.
tptv.nl/2016/05/12/hongaars-politicus-...

Von Mutzenbacher | 25-05-16 | 22:03

De historici hebben gelijk. De EU hoe fout ook is nog altijd beter dan een verdeeld Europa.

lingo star | 25-05-16 | 22:02

Nog even en het volk kiest ervoor om woorden ook in te ruilen voor daden. Geen dreigen maar spontane opstand.

Marcello Christiani | 25-05-16 | 21:50

Wie nu nog vóór de EU is, is blind of achterlijk.

Old_Spice | 25-05-16 | 21:49

Inderdaad Leave en daarna een NEXIT!

Ongeblustekalk | 25-05-16 | 21:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken