
Hij stond op de short list voor de Bassiehofs
Politicus van het jaar 2015 Bokaal. Het Kamerlid greep er naast, toch wist Tunahan Kuzu de Mr. Bad-ass-tegel te landen. Uit het jury-rapport: PvdA-dissident. Begon dit jaar met Selçuk Öztürk DENK Doodenge man: debatteert soms zo hard dat beschouwer dezes rekening houdt met een bomvest. Heeft toch enige charme, dit radicaal Turks geluid dient gehoord te worden omdat het anders ondergronds gaat. We hebben het vaak over Marokkanen maar vergeet de Turken niet. Als Kuzu het slim speelt gaat DENK! zetels halen. Slimme jongen met een uitstekend CV (PricewaterhouseCoopers!) die mensen vertegenwoordigt waar de PvdA naar hengelde maar liever geen stem gaf. Mocht hij alsnog radicaliseren, carpetbomben we hem helemaal de moeder met Ebru Umar. U begrijpt, die laatste zin is geschreven voordat Umar zélf werd gecarpetbombed door een leger van Klikturken.
Ondertussen zijn Kuzu en de zijnen
in opmars; DENK staat garant voor politiek spektakel. Een spel dat ze goed hebben afgekeken van de voormalige underdog Geert Wilders die met minimale middelen inmiddels tot grote hoogte is gestegen.
Daarbij mikt de partij inmiddels op een grote groep Nederlanders. Wat even een Turkenpartij leek te worden, ontwikkelt zich langzamerhand tot een Nederlandse minderhedenpartij om rekening mee te houden. Kuzu en de zijnen lijken een geluid te willen bieden aan Nederlandse stemlozen met een streepje (
Thnx Annabel): De -Turk, -Marokkaan of Surinamer; iedereen is welkom.
Ik geloof daarom ook niet zo in de insinuaties dat DENK een verlengde van Ankara zou zijn. Zo wil de partij bijvoorbeeld af van buitenlandse financiering van Nederlandse partijen. Daarbij hebben zowel Kuzu als Öztürk voor hun Kamerlidmaatschap een AIVD-screening in opdracht van de PvdA glansrijk doorstaan. Dat het tweetal begrip heeft voor Erdogan wil nog niet zeggen dat zij zetbaas zijn van de Turkse dictator (Ook al is het gedraai rondom de Armeense genocide potsierlijk en het begrip voor de arrestatie van Ebru Umar ronduit klein. Geert Wilders protesteerde eens
tegen de arrestatie van Tofik Dibi die deelnam aan een anti-Wilders protest. Hij wel).
Nogmaals: DENK vertegenwoordigt de kiezer waar de PvdA naar hengelde maar liever geen stem gaf. Dat geeft wrevel en daarom komen veel roddels over Kuzu en Öztürk uit de inmiddels peentjes zwetende PvdA-hoek.
En dan kersvers DENK-politica Sylvana Simons. Iedere partij heeft leverage nodig om media-aandacht te krijgen. Dankzij Bram Moszkowicz wist VNL voldoende leden te werven zodat de partij in aanmerking komt voor subsidie. Kuzu en Öztürk proberen zoiets met Simons, haar aan de partij weten te binden is een gouden greep. De media-aandacht die de partij vergaarde met straffe uitspraken over Geert Wilders en de PVV (Hitler in opkomst, een hersentumor) vallen in het niet bij het Simons-effect. Krant, TV en internet ontploften afgelopen week en gezien de honderden analyses, columns en achtergronden over Peroxide Syl is die vuurstorm voorlopig nog niet uitgewoed. Zie ook de Nederlandse afdeling van Pegida:
een gadget is álles.
Het enige wat DENK nog ontbeert is een witmensch. Peter R. De Vries is gevraagd maar zag ervan af, Sunny Bergman wilde ook al geen helper whitey zijn. Maar niet getreurd. Ik weet nog wel een roomblanke oud-PVVer die weliswaar is veroordeeld voor het dealen van softdrugs aan minderjarigen maar die zeer goede contacten in Riyad heeft.
Tunahan, Selçuk heeft zijn nummer!
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist-
Hoezo "Nederlandse stemlozen met een streepje"?
Maar er waren toch al 2 echte anti-autochtonen partijen?
PvdA en Groen Links staan ook voor afschaffing van Nederland en de Nederlanders.
Dit is een Turkenpartij, en dat zal Sylvana nog wel opbreken. Mijn ervaring met Turken is over het algemeen dat ze zeldzaam racistisch zijn; niet alleen naar Nederlanders en joden, maar ook naar andere moslims zoals Koerden en Marokkanen. Sylvana zal bij DENK na het lokken van wat "zwarte stemmen" nog hooguit koffie mogen zetten.
Sylvana wil bij DENK omdat die partij een nòg extremere hypocrisie predikt dan andere antidemocratische en anti-autochtonen partijen zoals PvdA en GL. Zo vond Sylvana de arrestatie van Ebru terecht, terwijl zelfs de PvdA die arrestatie veroordeelde.
Niet erg hypocriet aldus Sylvana, want "Fuck Bush" of "Fuck Clinton" mag hier ook al decennialang.
Voor Sylvana is hypocrisie de belangrijkste pijler van de Multikul.
Daarom vindt zij dat "Fuck Rutte" of "Fuck Trump" wel moet kunnen; maar "Fuck Obama" natuurlijk weer niet. En een dictator zoals Erdogan fucken is natuurlijk helemaal uit den boze; volgens Sylvana heeft Erdogan genoeg gedaan om ons respect te verdienen;
- financiële en logistieke steun aan de genocides en kinderbordelen van isis;
- oproepen tot een genocide op nòg eens 100.000 Armenen;
- een nieuwe oorlog met de Koerden uitgelokt, zowel in Turkije, Syrië als Irak;
- regelmatig fucken van democratische landen zoals Nederland, middels kliklijnen en in Ankara georganiseerde agressieve demonstraties in Nederland tegen joden, Armenen, homo's, en andere bevolkingsgroepen die volgens Turkije en DENK niet in Nederland thuishoren.
Veel plezier bij DENK, Sylvana.
En vergeet niet dat Turkse koffie niet uit een koffieautomaat komt; je moet echt met een pannetje in de weer.
koter | 23-05-16 | 00:47
De bindende factor is het gevoel als Nederlanders iets gemeenschappelijks te hebben opgebouwd, iets dat te grabbel wordt gegooid.
Over klikturken en NSBTurken wordt er veel gezegd hier. Maar is de aloude naam uit de mode geraakt? Quisling. Staat vast wel op Wiki.
Ach, het is de PVV van de allochtonen en zullen net zo weinig slagkracht krijgen in het parlement als hun autochtone tegenhanger.
Bij Joop.nl zijn ze inmiddels zo policor van de pot gerukt dat ze nu zelfs DENK koesterend de linkse handjes boven het hoofd houden( want vrijheid van etc.)Die site is zo langzamerhand echt niet meer helemaal serieus te nemen.
Er zijn slechts een paar deelnemers met een normale goed doordachte mening, de rest spuit linkse diarrhee in het rond.
Als het systematisch ontkennen of vergoelijken van ernstige misstanden tenminste links is.
Intussen in Turkije:
Erdogan heeft zijn billemaat naar voren geschoven als president,die is meteen gestart met het vergroten van de macht van .... Erdogan, die nu solodictator wordt en elke politieke tegenstander bij voorbaat strafbaar heeft gemaakt(politieke onschendbaarheid opgeheven).
Op de een of andere manier zie ik steeds sterkere overeenkomsten met de jaren '30 bij onze oosterburen.
Een lul van een niet al te slimme impotenteling die uit - waarschijnlijk seksuele - frustratie, naar de macht grijpt en vervolgens alle tegenstanders monddood maakt en zichzelf tot alleenheerser uit laat roepen door een slaafse volksvertegenwoordiging.
Daar komen heel rare dingen van, wat ik je brom.
Mijn excuses voor de godwin, maar je kunt er niet meer omheen, langs, of van weg kijken, volgens mij.
De man heeft erg veel goed gedaan voor de economie, zeggen ze.
Verrassing, dat deed bloksnor ook.
Denk eens aan al die fraaie autobahnen, en die geweldige oorlogs=staalindustrie....
En het enthousiaste kraft durch freude-elan van de bevolking.
Zelfs dat wanstaltige paleis dat meneer voor zichzelf laat bouwen doet denken aan de krankzinnige bouwsels die Speer voor bloksnor moest ontwerpen en bouwen.
Echt de gelijkenis wordt me te opvallen.
Dus noem ik DENK gewoon de NSB van de AKP.
@ Peter Emile | 22-05-16 | 11:51
DENK doet me denken aan den nieuwen naam van den Gelderschen Busbaan
BRENG...
Er is geen bindende factor, enkel de verongelijktheid is niet genoeg.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 23:45
Het succes van de PVV bewijst anders.
@joost2 | 22-05-16 | 11:25
Een 100% juiste conclusie.
Heeft Kwinsie zich nog niet aangeboden. Die kan ook wel wat centjes gebruiken. Kan ook mooi samen met die bruine doos huilie huilie duo doen.
koter | 22-05-16 | 20:10
Een partij is enkel levensvatbaar als er een achterban is. In multiculti-land kun je niet eenvoudigweg autochtonen tegenover allochtonen plaatsen. Autochtonen hebben, tot op zekere hoogte, een gemeenschappelijke cultuur, allochtonen niet of in zeer geringe mate. Er is geen bindende factor, enkel de verongelijktheid is niet genoeg.
ben het met je eens necrosis, ik stem ook op fleur'omdat
A. meer vrouwen in de kamer
B. juiste visie op de zorgsector
C.sympathieke dame
D. Zit bij de juiste partij
-weggejorist-
Blanke kandidaten voor denk: Anouk, Asha ten Broeke
Harry Turtle | 22-05-16 | 10:47
Welnee, zanger Rinus toert rond met Romana op de scooter.
inbijbelsperspectief.weebly.com/de-isl...
Tja, de pvda heeft zich laten gebruiken om een islamitische partij te laten integreren in de nl politiek. Sukkels xijn het.
Prima, heerlijk zelfs. het oud linkse bolwerk wordt eigenhandig om zeep geholpen. Nu gaan we lekker polariserend, links vs rechts, de politiek bedrijven en zijn uitwerking zal op de straten verder voortvloeien, met veel bloed,zweet en tranen. Want de komende 50 jaar zullen donkerder zijn voor de EU dan ooit tevoren. Wel blijft er een belangrijke kwestie over, als de oorspronkelijke bewoner weigert zich voort te planten dan hebben creëren wij een demografisch probleem wat niet zomaar op te lossen is...
Het is maar 1 bron. www.volkskrant.nl/binnenland/vooral-he... Toch vermoed ik dat jullie inmiddels begrijpen dat jullie leven zo DUS wordt geregeld? Brussel is nog leuker; want hoe fijn is het om je lobbyiesten op maar 1 locatie in te hoeven zetten i.p.v. op 30 plekken? Veel beter verdien model.
En ga dit vooral links noemen. Noem het lekker links dat je baan wordt afgepakt door een integratie-leertraject deelnemer waar de overheid alle kosten voor betaald maar jouw VVD stemmende baas (industrie) CDA (landbouw) PvdA (onderwijs) D66 (start-up ZZP) GL (windmolen subsidies) vooralsnog als enige van profiteert.
En dan maar chips eten, zappen over alle tv-kanalen, boos zijn op iedereen met een kleurtje.
Ja, LINKS is echt het grote probleem. Infantielen.
Prachtige partij, er zullen nog een paar bijkomen.. Geen soenniet zal stemmen op een sjiiet of een aleviet , en andersom. Dan nog wat vertegenwoordigende landen erbij die elkaar niet kunnen luchtten. Heb je al snel 6 partijen met drie zetels. Waarom is dit zo prettig? Omdat de reeds gevestigde partijen zich dan eindelijk eens kunnen gaan richten op hun echte doelgroepen, en omdat de PvdA dan echt al de achterban zijn verloren. En dat schept een heerlijke dosis frisse wind aan de linkerzijde van ons al veel te lang durende rechtse politieke spectrum.
Want vergis jullie vooral niet lieve GeenStijl kindertjes: De PvdA, GL, VVD, en CDA zijn inmiddels behoorlijk rechtse partijen die heel af en toe -op zijn tijd- doen alsof ze links zijn om wat zeteltjes te veroveren bij de verkiezingen.
Waarmee ik eigenlijk alle 'dead aan links' gillers even wil oproepen om eens wat bijscholing te gaan doen. Want de ellende waar we ons inmiddels in wentelen heeft dus helemaal niks met links te maken.
Wel met zakkenvuller, lobbyisten, grootbedrijven, en uitverkoop van de democratie.
En dat zijn evengoed rechtse hobby's.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 20:00
Initieel leek het inderdaad exclusief een partij voor Turken te zijn maar dat is veranderd sinds de komst van Azarkan (Marokkaan) en Simons (Surinaams). Ze zijn zich nu overduidelijk veel breder aan het profileren. Dat zo'n partij zich zou gaan vormen mag niemand verbazen. Er is immers al zo'n soortgelijke partij voor autochtone Nederlanders.
koter | 22-05-16 | 19:55
Het is een Turken-ding, dat DENK, enkel in staat om Nurken aan zich te binden. Allochtonen die zich bedreigd voelen zullen zich over het algemeen niet thuisvoelen bij die club. Gewoon omdat die hen niet vertegenwoordigt. En daar kan ook de Slavin van DENK weinig aan veranderen.
Wat een hypocriet gedrag. De PVV heeft rond de 40 zetels in de peilingen (virtueel grootste partij van NL) en is al jaren populair onder een aanzienlijk deel van het autochtone deel van de Nederlandse bevolking. Populariteit die ze in grote mate te danken hebben aan hun sterk anti-buitenlander retoriek: minder Marokkanen, Polenmeldpunt, uitzetten criminele Antillianen, Erdogan is een islamitisch aap, Islam mag weggevaagd worden enz. enz. Nu komen allochtonen met hun eigen populistische partijtje (in vergelijking met de PVV doen ze mierzoete uitspraken) en staat autochtoon Nederland op de achterste poten. Hoe populair DENK zal worden is afwachten maar gezien de tijdsgeest hebben ze potentieel: genoeg allochtonen die zich bedreigt (met name door de PVV en haar aanhang) voelen en niet vertegenwoordigd door één van de huidige partijen.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 18:56
Oh zekers. Alleen is Syl te dom of is zij nog meer streetwise dan die Turken.. oeps Nederlandse-Turken en golddiggerig (maw wachtgeld) dan wij denken. Hummm.....
LuckyGirl | 22-05-16 | 18:41
De verkeerde nick geleend, lelijkerd?
Basil Fawlty | 22-05-16 | 18:06
Ze zitten er voor de Klurken (KlikTurken), en ik neem direct van je aan dat de Nurken (NederTurken) bovenmatig nationalistisch denken en de neiging vertonen te denken handelen en stemmen als de Klurken.
Dus we zijn het er over eens dat DENK zich niet zal manifesteren als een Algemene Slachtofferpartij. Dat is te breed en daar kunnen dergelijke goedkope emoties niet aan gekoppeld worden. Sylvana wordt gebruikt als slavin.
De grote vraag is nu wat vindt DENK van Bouterse?
Gerard, met je verkeerde been uit je boek gestapt?
@Gerard Leeflang | 22-05-16 | 18:19
Je zucht maar een eind weg. Het was niet sturend bedoeld.
Inderdaad, whatever.
atheïstisch stemvee | 22-05-16 | 17:50
Zucht.Het was eigenlijk bedoeld om Kaan te sturen, dus. Dat mag hij dus niet zeggen van je.
Een fijne discussietechniek hou jij erop na. Whatever.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 16:23
Nou ze zitten er in mijn ogen, voor zichzelf en de gemiddelde Nederlandse Turk vindt het prima. Vergis je niet. De gemiddelde "Nederlandse" Turk is dom stemvee. Mijn vrouw zei ooit (seculier Turks). Basil, Turkije bestaat nog steeds dankzij goedkoop nationalisme en dat zei ze alvoor Erdogan aan de macht kwam. Ik als domme Hollander toen (1998) begreep het toen niet maar nu.
@Gerard Leeflang | 22-05-16 | 17:38
Je mengt je er dus wel in.
Wat ik zeg is dat het geen controverse is omdat er veel bewijs is. Ik zeg nergens dat @Kaan beweert dat het wel controversieel is.
@Kaan legt zelf de link door verbaasd te zijn dat er wel controverse is over ene onderwerp is (Armenië), waar die bij de holocaust ontbreekt. Ik denk zelf dat dat met de hoeveelheid bewijs vandoen heeft. Dat is alles.
Wat zou Martin Simek vinden van Denk-politicologe Sylvana Simons? En Tofik Dibi van Denk?
atheïstisch stemvee | 22-05-16 | 17:26
Doe eens aan tekstverklaren. Lees jouw eerste alinea nog eens en daarna die van Kaan.
Jij schuift hem zaken in de schoenen die hij anders zegt. Dan ben je zelf dus af.
So much voor een goede discussie. Ik meng mij er verder liever niet in.
@Kaan78 | 22-05-16 | 16:54
Zo dan, lap tekst. ;)
"De moord op miljoenen Joden is geen serieuze controverse"
Als je dat ook nog een controverse noemt, na zo veel bewijs (beeld, geluid, schrift, mondelinge verklaringen en getuigen), dan ben je wat mij betreft af. Dat de omstandigheden rondom 1915-17 chaotisch waren wil ik best aannemen.
"Excuses aanbieden is niet iets waar een land licht over doet" Dat ben ik met je eens.
"Is Turkije per definitie fout in alles omdat er zoveel foute dingen door mensen die tegenwoordig ook vijandig zijn richting Turkije worden beschreven?"
Nee, je pakt het veel te emotioneel op. En zeker niet per definitie. De heftige reactie is in dit geval wel verdacht. Juist die heftige gekrenkte reactie heeft het Turkse standpunt geen goed heeft gedaan denk ik (in de publieke opinie).
"Armenië dat geen vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof kent."
Ik ken de situatie niet in dat land, maar er zijn veel landen waar dit zo is. Wij in het westen pretenderen beter te zijn. Turkije wil daar geloof ik graag bij genoemd worden. Mijn mening is dat Turkije afglijdt naar een dictatuur (zie nu weer aanstelling nieuwe premier).
"PS: Zouden we niet uit moeten gaan van bronnen en feiten in een wetenschappelijke discussie?
Absoluut. Maar daar is wel een zekere mate van vrijheid voor nodig. Vrijheid om te schrijven, denken en zeggen wat je wilt; vrijheid van nieuwsgaring. Als dit ontbreekt kun je alle uitkomsten in twijfel trekken.
"Politici zouden hier geen rol in moeten spelen."
In een ideale wereld misschien, maar politici komen er mee in aanraking en moeten een standpunt innemen.
Zoals gezegd; ik ben geen historicus en heb me op dit onderwerp ook niet grondig ingelezen. Vandaar dat ik er maar een paar punten uitpak. Maar in feite is wat wij hier nu doen DENK (lol) ik wel de manier; uitwisselen van standpunten zonder jij-bak en gescheld, of erger nog; klikken/ aangifte doen in Turkije.
Eerst kon ik nog wel lachen om dat Simons verhaal maar meer en meer komt het besef dat de verkloting van Nederland nu wel in een heel hoge versnelling is gekomen.
Leuk hoor, democratie. Als ze 2 zetels halen is het terecht dat ze 2 volksvertegenwoordigers leveren. Voor de PVV geldt hetzelfde, alleen dan 40 ipv 2.
Ik ben het met die 42 gasten niet eens, maar in een democratie is het volstrekt normaal dat er mensen zijn waar je het niet mee eens bent (en daarom zijn poetin en erdogan geen democraten)
Kaan78 | 22-05-16 | 16:54
Geschiedkundigen zijn de noeste arbeiders die in opdracht van een ander hun werk doen. Geschiedkundigen zijn geen rechters, geen politici, geen journalisten, geen grappenmakers. Geschiedkundigen bevinden zich op neutraal terrein, of zouden zich op neutraal terrein moeten bevinden. Wie goed is of fout doet er voor de geschiedschrijving als zodanig niet toe. En al helemaal niet of de een fouter is dan de ander. Jij-bakken, dat dient een geschiedschrijver niet te doen. Die dien de geschiedenis te schrijven, niet meer en niet minder.
Een grappenmaker mag best eens een balletje opgooien, als hij maar niet claimt geschiedenis te schrijven. Vaak zijn het de grappenmakers die de bal aan het rollen krijgen. Dictators hebben over het algemeen een gruwelijke hekel aan grappenmakers, gewoon omdat die relativeren, en dat is voor dictators dodelijk.
Dat de extreme slachtoffertjes elkaar in 'n splinter als DENK verzamelen, is prima. (die mogen in hun eigen sop gaarkoken) Zouden die gefrustreerde neder-turkjes. neder-surinamers, en andere neder-importmensen nog niet in de gaten hebben (?) dat de frustratie van Turken 'n heel ander soort (islamitische) frustratie is dan de (slavernij)frustratie van Surinaamse Creolen, Surinaamse Hindoes Surinaamse bosnegers (?), en dat die frustraties weer 'n heel ander soort (discriminatie) frustraties zijn dan van andere streberige buitenlanders, há dan komen ze daar nog vanzelf achter, zoals de protestantse kerken zich ook eindeloos opsplitsten in wéér n andere vrijgemaakte variant. Ze gaan nog merken dat ze elkaars 'paard' van Troye zijn, die elkaar áltijd weer de tent uitvechten; en vooral tot hun eigen verbazing, dat ze binnen hun eigen woede en verontwaardiging eigenlijk ook erg racistisch en discriminerend zijn. Tja uitvreters blijken áltijd al als alle verongelijkten te zijn; ze zijn altijd opgesloten in hun zelf bedachte slachtofferschap. Laat al die Turkse en Surinaamse slachtoffertjes maar flink roepen en rammelen aan hun denkbeeldige kettingen. Prima. Want ze moeten er ooit nog eens achterkomen, dat ze zelf hun eigen achtelijkheid en zieligheid in stand houden. En als ze niet willen bijleren (doe eens normaal joh, ga eens werken), dat ze dan moeten blijven vloeken in hun eeuwige kerkers; onder aan de maatschappelijke ladder. Hup Denk, hup Sylvana Simons, success hè.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 16:27
Ik denk ook niet hoor, met je, dat de DENK is bedacht door de PvdA. DENK is ook niet zelfbedacht door DENK, denk ik. Ik denk, dat DENK is bedacht als belangengroepering. Niet van minderheden en minderbedeelden. Maar van Turkije. Of een Turkse organisatie. Afijn, dat vermoed ik ook maar. Het lijkt er zo sterk op.
LuckyGirl | 22-05-16 | 16:28
En niet zo bescheiden, u kent Leviticus zo ongeveer uit uw hoofd.
-weggejorist-
Ik was altijd tegen het 2 partijen stelsel, maar als ik de enorme politieke versplintering zie en de enorme besluiteloosheid doordat alles tot in de treure stuk gedebatterd en politiek verhandeld moet worden tot er niks meer van het plan over was. Coalities van 4 partijen met hun eigen agenda's dat schiet gewoon niet op.
Kwestie van tijd voordat ze elkaar de tent uitvechten wegens clashende slachtoffercomplexjes. En Sylvana zal ook wel een keer doorkrijgen dat ze een volstrekt inwisselbaar stuk bordkarton is dat alleen maar gebruikt wordt om zwarte stemmen te ronselen. Gaat nog lachen worden.
LuckyGirl | 22-05-16 | 16:28
Als u heeft gehoord van verlicht denken en vergeving, dan kijkt u heel anders aan tegen de mensen die geloven in God uit de Bijbel en satan uit de koran.
U vergelijkt appels met peren.
Tapu | 22-05-16 | 10:43
Sinds wanneer is een "power feministe", een persoon die zich door rijke kerels liet/laat onderhouden en nog steeds de makkelijkste weg zoekt om aan geld te komen.
Tot op heden, kan nog ze steeds niet zelf de broek ophouden.
Ik zou hierbij niet uitgaan van feminisme, maar van opportunisme.
Power heeft hier weinig mee te maken, zo ook het feminisme.
Mariolo | 22-05-16 | 16:25
Als deze ontwikkelingen voort blijven bestaan zal deze door u geschetste toekomst zeker zijn. Ik denk dat het boek gelukkig anders afloopt.
LuckyGirl | 22-05-16 | 16:28
wanneer je niet het verschil kunt inzien tussen goed en kwaad, geen keuze maakt tussen het betere of het minst slechte en pure evil, ben je inderdaad wat je zelf beweert.
Daarnaast gooi je alles op één berg en dat uit zich door jezelf te generaliseren als zijnde goed én kwaad.
U kunt geen keuzes maken en kiest dan maar naar alle waarschijnlijkheid voor uzelf.
Ik lees één grote kutsmoes om het eigen falen goed te praten, ik vind u een erg onvolwassen mens.
Hopelijk hebben ander mensen daar geen last van ondervonden, en in meerdere mate kinderen aan u toevertrouwd. Uw persoonlijkheid ziet men slechts (pun intended) zelden en hoop ik niet irl te zien. Althans ik hoop niet dat u mij tegen het lijf loopt, al heb ik de vervelende eigenschap dat ik dat meestal wel doe.
Tot ziens dus! :)
@Slogra | 22-05-16 | 15:40:
Wat je er ook van vind, ik keek Jiskefet, Muntz & v/d Windt en Hans Teeuwen toen de VARA en de VPRÖ nog het masker van universele humane waarden droegen.
Ik ben het dus compleet met je eens maar wil ook aanstippen dat er ook veel veranderd is in relatief korte tijd.
Vooral de wereld die internet voor kritische burgers bloot kan leggen.
Hindsight is always 20-20.
Mariolo | 22-05-16 | 16:25
Je mag je afvragen waarom die Moslimpartij er niet al lang is. Dat komt omdat De Verhevene niet weet voor wie te kiezen. De Christenen hebben mekaar ook de tent uit gevochten, met elk hun eigen lijnthje naar God. Met het CDA is de neergang van de christelijke politiek ook definitief ingestart.
@Gerard Leeflang | 22-05-16 | 15:52:
In de timeline kan je teruglezen dat ik een reactie schreef op een andere reaguurder: het betrof beeldspraak.
Ik bedoelde ermee dat de EU en politici zich als engelen presenteren (Mark "er bestaan geen doofpotten" Rutte, de EU die stelt oorlogen tegen te kunnen houden) en vijanden aandragen door ze te demoniseren (bijvoorbeeld Putin of ).
Deze opzet gebruikte ik om te illustreren waarom ik niet geloof dat er puur goede en puur slechte mensen zijn en dat ik zelf een combinatie van beide ben.
Als je tussen de regels door leest kan je niet ontgaan dat ik alle sektarische denken hekel.
Als je andere plempsels van mij hier leest kan je niet ontgaan dat ik politiek, kerk en het overgrote deel van de media op één grote stinkende berg gooi.
Wat is genitaal zijn (serieus!).
Ik heb alleen wat van Leviticus of zo op aanraden van een goede vriend gelezen.
Daar is geen ruimte voor interpretatie mogelijk.
Dat geeft genoeg reden om de bijbel te recenseren als "niet veel beter dan de koran" naar mijn mening.
LibertasSimplex | 22-05-16 | 16:09
Hoe extremer DENK zich gedraagt, des te gematigder zullen figuren als Aboutaleb overkomen, en des te meer zullen die de neiging vertonen om in die richting op te schuiven, al is het maar een beetje, onder goedkeuring van de partijtop.
Maar dat ze DENK zelf bedacht hebben, ik denk het niet. Zo creatief zijn ze daar niet.
Misschien komt DENK nog iets te vroeg. Demografische ontwikkeling zal uiteindelijk leiden tot politieke macht voor een moslimpartij. Daaruit volgend grote verandering van wettelijke en justitiële macht. B.v. sharia wetgeving.
Geen ontkomen meer aan, dat is ons voorland.
@ Mastermattie | 22-05-16 | 11:41
Om op de hoogte te blijven van het wereldbeeld van de goedmenschen.. (je moet je vijand 'begrijpen' om er tegen te kunnen strijden ;)
Basil Fawlty | 22-05-16 | 15:17
Ze komen op voor de belangen van de Klurken en zullen moeten refereren aan de ideologie die door die Klurken wordt bejubeld. Geen ontkomen aan,
Ter vergelijking. De SGP kan ook hard roepen op te komen voor alle schepselen Gods, maar de specifieke moraal en de specifieke achterban zijn als het erop aankomt nauw gedefinieerd. De SGP zal niet van de Bijbelse waarheden af willen wijken, never, nooit.
Och, we hebben al jaren de SGP en CU. Die kunnen ook geen vuist maken. Laat DENK maar laten zien dat een 1-issue partij niets kan klaarmaken en door de PVV elke keer van tafel wordt geveegd. Daardoor zal DENK steeds radicaler worden en uiteindelijk een kleine aanhang van fundamentalisten overhouden. Het us wel edn thermometer in de maatschappij, maar zal uiteindelijk alleen maar meer helderheid opleveren.
De ontwikkeling van de EU daarentegen is veel gevaarlijker.
Dat belooft nog wat! Smullen en Spektakel.
De sluwe Erdogan heeft eerst de gematigde "Premier" eruit gewerkt en nu 1 van zijn vazallen benoemd. Deze gaat hem nu op zijn beurt als predident meer macht geven.
Zo gaat dat in het "Morgenland"
Ik citeer:
"De beoogde nieuwe Turkse premier Binali Yildirim wil de grondwet wijzigen en de zittende president meer macht geven. Yildirim noemde de grondwetswijziging zondag op een extra congres van de AK-partij in Ankara 'een topprioriteit'".
www.telegraaf.nl/buitenland/25840029/_...
Zou DENK niet ook gewoon een strategisch bedenksel der PvdA kunnen zijn? Om straks, middels een nieuw frontje, Samsom vervangen door Abu Ta Leb, de 'redelijkheid' te spelen en de verkiezingen te winnen?
Vijf zeteltjes DENK. Veel zeteltjes de makers van DENK.
Aan wie de bono he. Aan wie de bono.
Mooi dit man, kan wel eens een verdubbeling opleveren voor de PVV!
LuckyGirl | 22-05-16 | 15:22
Ik lees uw plempsels met grote verbazing. Heel intelligent combineren met de grootste onzin is echt een grote kunst.
Vooral dat stukje over de duivel en de engel is echt genitaal. U heeft veel de bijbel bestudeerd?
www.bol.com/nl/p/onderworpen/92000000...
www.bol.com/nl/p/brussel-eurabia-1-en...
www.bol.com/nl/p/het-immigratietaboe/...
www.bol.com/nl/p/deutschland-schafft-...
@LuckyGirl | 22-05-16 | 14:29
Als je opgroeit met het meekijken naar Vara, Vpro en venster op de wereld het achtuurjournaal word je geconditioneerd om week te worden bij oedeembuikjes en zigeunertranen. Het optimisme wat ze uitdragen is een giftige verdoving; komt voort uit zelfprojectie en een bijna Adam-en-Eva-achtig aandoend gevoel van erfzonde. Niet voor niets wordt er over de linkse kerk gesproken.
Bach tegen genetisch bepaalde achterlijkheid..
nos.nl/artikel/2103311-valery-gergiev-...
.. en tenten in de fik omdat men 'het koud heeft'.
Gelukkig zijn ze tegenwoordig nog net niet zo naïef om te denken dat 1 dode plofmossel de vrede dichterbij brengt. Vrede.. daar: hoe krijg je het je strot nog uit?
nos.nl/artikel/2106527-dood-taliban-le...
@Kaan78 | 22-05-16 | 15:11
In mijn herinnering was het niet de vaststelling van de genocide, maar de vraag of die gepleegd was, genoeg voor hele heftige reacties vanuit Turkije. Ik meen zelfs nog te herinneren dat er stemadvies kwam vanuit Ankara voor D'66 (die deze discussie dan ook zorgvuldig ontweek). Dit is al enige tijd geleden.
Ik pretendeer niet zeker te weten hoe alles is gelopen; ik ben geen historicus of onderzoeker (ik klamp me dus nergens aan vast). Ik heb wel het een en ander voorbij zien komen, gelezen. Dat was niet zo fraai. Enige constante in deze 'discussie' is de zeer gepikeerde en heftige ontkenningen uit Turkse hoek. Verre van een opening tot onderzoek en discussie. Zeker met een heerser die niet gediend is van tegenspraak.
Wat er voor mij (als leek) nog wel bijkomt is dat de Ottomanen nogal krijgslustig waren, een immens en sterk rijk dat veel oorlog heeft gevoerd. Tot aan Wenen aan toe. En dan nu het slachtoffer zijn? Dat is lastig te rijmen. Ook zijn degenen die een conflict starten (volgens jou Armeniërs), niet bij voorbaat schuldig aan de oorlogsmisdaden van de tegenpartij. Dat is wat mij betreft een denkfout.
@Kaan78 | 22-05-16 | 15:11:
Dé Turken?
Wie bedoel je daarmee?
En weten ze wel dat jij hun representeert?
Wanneer je "de Turken" inwisselt voor elke willekeurige andere "groep" geld je plempsel voor iedereen.
Dus ook voor jou.
En een standpunt innemen is wat anders dan de ware toedracht zoeken.
Over openstaan gesproken.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 15:07
Ok. Maar vergis je niet AKP was hele dikke maatjes met Fatulah Gulen totdat die oude mafkees thans levend in de VS opeens vond dat Erdogan te radicaal was (en vergis je niet beiden zijn net zo radicaal). Wow! Herrie in de tent. Sterker nog. De huidige premier (binnekort exit) was te "westers" voor Erdogan en is dus weggebonjourd. Terugkoppelend naar DENK. Die beweging zal iedereen gebruiken zolang die 2 idioten maar in de kamer blijven. Het zal hun aan de reet roesten of die Marrokaan of Sylvana in de kamer zitten. Nee! Zij willen met z'n tweeen blijven en niemand anders. En als die 2 andere jokers en of nog meer useful idiots het ook halen. Das leuk maar geen prioriteit.
@Kaan78 | 22-05-16 | 15:11
Hahaha! In Turkije wordt iedereen gevangen gezet die maar even twijfelt aan de WVE.
Vergis je trouwens niet: de import was het plan van Links om Nederland vol te zetten met mensen die op hen stemmen vanwege gratis geld en zo. Dit plan is ook gelukt. Dit betekent 2 miljoen stemmers!
Kaan78 | 22-05-16 | 15:11
Wat ben je toch een leugenaar.
atheïstisch stemvee | 22-05-16 | 14:58
In Turkije wordt de geschiedenis openlijk bediscussieert. In tegenstelling van bijvoorbeeld Armenië. Een professor uit Armenië mocht niet naar Turkije om een "geclaimde" massamoord uit te zoeken. Die botten waren meer dan 2000 jaar oud. Turken hebben niks te verhullen m.b.t. de 1915 kwestie. Het klopt dat er een burgeroorlog gaande was. Maar daar hadden de Armeniërs dan misschien net iets meer schuld aan, en ze hebben vreselijk (erger dan de Turken) huis gehouden. Daar mogen zij ook best excuses voor aanbieden. Uit een soort schuldgevoel gaan ze volop in de aanval zodat ze hun eigen vuil niet te hoeven laten zien. Zolang je vast blijft klampen aan je eigen waarheid zal je nooit open staan voor het standpunt van de Turken en heeft discussie met jou geen zin.
Zwarte piet haatster omdat het symbool is van de slavernij gaat nu slavin voor denk worden.
Als de paar zetels binnen zijn word ze afgedankt, kuzu heeft dit trucje van Samsom geleerd in de strijd om zetels is alles geoorloofd.
Kunnen ze gewoon 4 heerlijke jaren pluche zitten en gratis geld harken
Basil Fawlty | 22-05-16 | 14:59
Als DENK wil groeien zoals de AKP gegroeid is, dan zal DENK expliciet zich dienen te profileren zoals de AKP dat deed en Klikturken aan zich willen binden. Betekent dat ze zich als Turks en als Islamitisch zullen moeten presenteren, en niet als Algemene Slachtofferpartij. Ik acht Sylvana tot veel domme dingen in staat, maar ik zie haar niet in gesluierde de Sharia propageren, dat is te ver van haar bed. Dat bed staat in de Hut van Oom Tom, en die hut staat niet in Turkije.
Schoorsteenveger | 22-05-16 | 14:26
Uitstekende analyse! Al ben ik het niet helemaal met je eens. DENK kan 2 kanten opgaan. Of het "elkaar de tent uitvechten" zoals jij al aangeeft maar aan de andere kant zijn het zoals ik al eerder aangaf "straatvechters" Zij zullen alles doen om te overleven. Zullen ze groot worden? Maw 15+ zetels? Denk het niet maar ik heb geleerd van de opkomst van AKP. Al mijn seculiere Turkse vrienden zeiden 15 jaar geleden dat het niet zo'n vaart zou lopen behalve mijn schoonmama. Zij zei zag vanaf dag 1 in dat AKP naar een islamitische staat wilde en dan vooral Erdogan. En de AKP zit net zoals de menig ander totalitaire partij uit het verleden vol met opportunisten. Maar probleem is. Ze bestaan en ze zijn aan de macht. Voorbeeld. Daar waar iedere oppositiepartij in Turkije moet rondkomen van giften graait de AKP ongeneerd uit de staatskas om hun partijbijeenkomsten te betalen. Sterker nog. Een aantal jaren geleden tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Istanbul waren ze bang dat geen hond zou langskomen (Istanbul an sich geen fan van AKP). Dus wat deden ze? 3 maanden voor de bijeenkomst zei Istanbul stadsbestuur (AKP) dat men niet meer mocht vissen in de Bosphorus onder het mom dat de Bosphorus was leeggevist. Vissers verloren dus hun inkomsten maar 1 week voor die bijeenkomst boden ze opeens geld aan als "ondersteuning" van verloren inkomsten maar ze moesten wel langskomen om met vlaggen te zwaaien bij een AKP verkiezingsbijeenkomst. En idd op TV stonden diuzenden "uitzinnige" supporters met vlaggen te zwaaien. Tsja, you do the math. Trieste is. Het is officieel geen omkopen en het is vreselijk moeilijk om geschreven bronnen over dit te vinden want iedereen die erover wil rapporteren wordt aangeklaagt. Maar terug on topic. Die originele DENK Turken denken precies zoals een AKP supporter behoort te denken. Clientalisme is the lifestyle.
@Kaan78 | 22-05-16 | 14:50
Je begrijpt me echt niet hé? Het feit (de geschiedenis) is geen onderwerp van discussie. Onze overheid vreest alleen miljardenclaims als ze al te lichtzinnig dingen gaat roepen over excuses.
Ik heb niets tegen Turkije. Ik zie dat regime van Erdogan wel met argusogen aan. Wat ik ook beangstigend vind is de plek waar veel Nederturken zich in manoeuvreren. Ten slotte; ook ik heb geen harde bewijzen of er al dan niet een genocide heeft plaatsgevonden. De heftige reacties uit Ankara roepen wel ontzettend veel vraagtekens bij me op.
En iedereen wordt voorgelogen.
Dat maakt ons allemaal een béétje gelijk.
Kaan78 | 22-05-16 | 14:39:
Je wil niet negatief over NL zijn.
Dat is geen argument om je perceptie van realiteit te laten beïnvloeden.
Sterker nog, het is een manier om jezelf kwetsbaar te maken voor manipulatie.
Niets anders dan die eigenschap is de natte droom voor alle politici, kerken en media.
atheïstisch stemvee | 22-05-16 | 14:48
Waarom heb je diezelfde sensitiviteit niet als het om Turkije gaat? Dan is alles ineens zwart wit?
@Kaan78 | 22-05-16 | 14:39
Ik vertrouw onze staatspropaganda (NPO/ NOS) al jaren niet meer. En iets negatiefs roepen over dit land, dat mag hier gelukkig. Het leidt op een gegeven moment wel af van de inhoud, maar het mag.
Nogmaals je punt over de formulering: ik weet niet wat je opleidingsniveau is, of wat voor werk je doet. Een formulering of definitie zwart op wit zetten, is iets wat enorme consequenties kan hebben. Tenminste, als je een (werkende) rechtsstaat hebt.
Paternotte zegt dat het idee dat de twee van DENK er zitten en gaan meedoen straks voor de Turkse staat, een roddel is van de PvdA, een leugen.
Als dat zo is, een leugenachtige roddel, heb ik geen enkel probleem met de te verschijnen partij en haar stomme slachtoffergedoe. Zou ik liever een partij op islamitische grondslag zien opkomen, iets van het MDMA, Moslim Democratisch Moslim Appel, qua gezonde ontwikkeling, maar swa.
Maar ik geloof het niet. Dat DENK. Ten eerste de reden van ruzie en afsplitsing van de PvdA in de Kamer. Asscher wilde af van het verplichte vragen of iets mag aan een lijstje vreemde organistaties, aangestuurd door 'gevestigde partijen' in het buitenland. Ook wilde hij wat subsidie verminderen. De 'heren Sylvana' gelijk helemaal uit hun panty. Ruzie en afscheiding. Meteen bij de eerste gelegenheid die zich voordeed na het zich te hebben gevestigd in onze wetgevende macht. Handig. Ook handig voor een denkbeeldig infiltrant uit een Forsyth-verhaal.
Ten tweede presenteert DENK zich wel als een ongevestigde partij, die je moet hebben als je niet op een gevestigde wilt stemmen, maar handelt en spreekt het in alles voor de gevestigde orde. Van Turkije dan. En vaak tegen Nederlands belang.
Sylvana Simons presenteren, inderdaad een briljante zet, om straks zetels zeker te stellen, verandert daar tot nu toe niks aan.
Ik vind dat ik tot nu toe alle reden heb om de twee van DENK te wantrouwen in hun motieven, dan wel in hun positie. Het feit, en ik verwacht zo vijf a zes zetels, dat één van de twee na maart 2017 in onze Commissie Stiekum voor staatsgeheimen zit, zou de natte droom zijn van elke spionnenboekenfictieschrijver.
Dat ageren van de heren tegen de suggestie van een screening boezemt me nou ook niet al te veel democratische gevoelens in van trots en kippevel. Gelijk racisme roepen.
Dat is waarom ik kwaad ben, en Sylvana Simons onder voorbehoud veracht om haar keus.
Ik kan het mishebben. Misschien is niks wat het overduidelijk in schreeuwletters lijkt. Misschien is het gewoon een stomme partij die er mag zijn. Ik vind dit moeilijk.
verkeerd voorgelogen.... muhahah. Je snapt wel wat ik bedoel. Je wordt voorgelogen.
Minderheden worden in het land van afkomst gewoon zwaar gediscrimineerd of zelfs met grote getalen uitgemoord.
Heel normaal in de meeste werelddelen.
Die gasten van DENK en mensen zoals Sylvana bewijzen dat minderheden met behoud van hun culterele waarden prima kunnen meedoen op de hoogste sociale ladder. Maar je moet het wel willen. Autochtone kinderen van sociaal beperkte ouders redden het ook, maar je moet wel 2x zo hard knokken. Ligt niet aan het land maar aan je ouders.
atheïstisch stemvee | 22-05-16 | 14:32
Misschien wordt je wel verkeerd voorgelogen? Door de NOS, door de Armeense genocide industrie en semi wetenschap? 70 jaar na dato en 200 jaar na het afschaffen van iets, hebben wij nog wat twistpunten over de formulering? Schiet lekker op in Nederland. Muhahaha. Sorry als ik verder ga moet ik weer iets negatiefs over NL roepen. En dan wil ik niet.
@Kaan78 | 22-05-16 | 14:08
Nee dat schrijf ik niet. Een genocide wordt genocide genoemd en slavenhandel wordt slavenhandel genoemd. Het enige twistpunt is de formulering van de excuses.
Als Turkije zo voor openheid is, waarom dan die krampachtigheid? Er is geen openheid, omdat er geen vrijheid is, omdat er een despoot heerst die kritische journalisten laat opsluiten. Op die basis is geen discussie of waarheidsvinding mogelijk.
De rest van je comment (geblaat over inferieur en dergelijke) laat ik aan me voorbij gaan. Die plaat ken ik nu al wel.
RoBD=Skullfucker | 22-05-16 | 13:03:
Ik refereerde aan de uitgeprinte stukjes haattekst waar DENK indruk mee probeert te maken in het parlement.
Die zijn selectief en dus niet representatief en 1 op 1 te vergelijken met de meuk die haters mét pigment plempen.
De zieligheid en slachtofferschap verbleekt (pun intended) met het kennelijke argument: sommige mensen op internet zijn niet liev voor ons dus dat geeft ons het exclusieve recht je dochter een k*hoer te noemen én tegelijkertijd de moral highground te claimen.
Dat stevent af op een natuurlijk einde.
Ik ben niet snel boos en gevoelens over mijn eigen naïviteit ervaar ik elke keer nadat de werkelijkheid weer eens erger blijkt dan ik dacht.
Bewust zijn van je eigen naïviteit leidt mogelijkerwijs tot kennis, ik blijf open staan voor elk inzicht in de menselijke natuur.
Het betrof geen naïviteit in dit geval maar een vergelijking, een inkoppertje zelfs, en humoristisch bedoeld.
Ik zou betalen om Kuzu wat reacties van maroc.nl te laten voorlezen, dat was mijn punt.
.
@Slogra | 22-05-16 | 13:24:
ik prefereer "Watching a stroke in slow-motion".
Het is een battle of wannabee thinkers en de bloedprop is onderweg.
Nadat DENKen niet meer werkte zagen we al "het gevoel van...".
Ik zie een directe afglijdende lijn met Obama's "Hope".
Nog één stap terug en we zitten weer op "belief".
Allen woorden die uitnodigen om vooral niet in actie te komen maar je bestaan uit handen te geven aan opgelegde structuren als geloof in god, politiek, radeloos optimisme en comfortabele zelfopgelegde naïviteit.
Sulvana Simons is een blankenhater.
Het probleem van de PvdA is dat de partij eigenlijk niemand een stem wil geven. Er is een Rooie Haan die kraait, en die kraait de Internationale, of een slap aftreksel daarvan. De arbeider was een geromantiseerde 'authentieke mens' die, eenmaal verheven door het socialisme, zich in dankbaarheid zou voegen naar wat voor hem was ontworpen en werd aangereikt. En het multiculturalisme zou dat romantische beeld uitbreiden naar alle verschoppelingen der aarden, die, als ze verheven zouden worden, zich even dankbaar of nog dankbaarder zouden betonen en zich eveneens als brave burger zouden invoegen en aanpassen. Een paradijs van gelukkige mensjes zou het einddoel zijn, een doel dat bevochten diende te worden op die ene, grote, boze vijand, de rechtse, bevooroordeelde, geprivilegieerde gore kapitalist.
De droom van het multiculturalisme bleek echter een boze droom en werd een nachtmerrie. Want sommige nieuwkomers wilden zich inderdaad wel voegen naar de regels der socialiststische heilstaat, maar anderen, met name degenen die een Heilig Boek onder de arm droegen, waren in het geheel niet van plan zich te laten verheffen en te laten ombouwen tot een 'authentiek mens'. Hun authenticiteit was een volstrekt andere, zij spraken een andere taal, en hun stem deed de Internationale valser klinken dan ooit.
DENK suggereert in staat te zijn om al die verschoppelingen met al die vreemde stemmen en al die eigen verheven idealen aan zich te kunnen binden, maar ik vrees dat DENK een nog veel groter probleem heeft dan de PvdA. Die vond en vindt nog steeds dat er zoiets als een authenticiteit bestaat, en dat alle culturen drijven op die authenticiteit. Er zou, zo stelt het socialisme, iets universeels zijn wat ons bindt. Dat het socialisme die universaliteit in de verkeerde hoek zoekt en denkt te vinden, moge een feit zijn. Maar de blik is breder dan die van welke cultuur-met-eigen-moraal of religie-met-eigen-God ook. Het socialisme kwam op voor de onderdrukte arbeider, internationaal, en deed dat vanuit een moraal die althans trachtte universele waarde te bezitten, te gelden voor iedereen, waar ook ter wereld, in elk geval voor de arbeider, waar ook ter wereld.
DENK denkt zo niet. DENK zegt op te komen voor alle verschoppelingen, maar stoelt op een enge, bekrompen, op een verstikkende religie gebaseerde moraal. Sylvana zal snel merken, dat als ze zich niet onderwerpt aan die moraal, ze zal worden uitgescheten. DENK is gedoemd om een bekrompen club te blijven dan wel uiteen te vallen in kleinere clubjes met bekrompen ideeën. Men zal mekaar de tent uit vechten, precies zoals dat bij die Moslimomroepen altijd het geval is geweest.
DENK is geboren uit puur ressentiment en drijft op ressentiment. Als daar geen universeel ideaal aan gehangen wordt dat die ressentimentsgevoelens bindt, maar een Heilig Boek naar voren wordt geschoven dat als universele referentie wordt opgelegd, dan gaat het fout.
Sylvana Slachtoffer Simons is van de regen in de drup gekomen. Maar wat zal ze nat worden, want een schuilplaats wordt haar echt niet geboden.
We weten tenminste waar we aan toe zijn
als een enge partij als DENK al die zgn.
minderheden aan zich weet te binden.
Die Kuzu is een griezel van formaat, maar
zolang je weet waar hij uithangt kan je hem
in de gaten houden.
mallekater | 22-05-16 | 13:52
Een groep als DENK verbindt niet maar polariseert en dat nog meer dan de PVV. Maar past precies in het AKP plaatje in Turkije. Zij zijn ook oa groot geworden door de Koerden wat rechten te geven (taal en tv) maar dat paste precies in hun plaatje. Links en rechts enkele in hun ogen douceurtjes weggeven en als je aan de macht bent, Bang! Dan toon je je ware gezicht met "dank" aan oa de EU. En vergis je niet. DENK en ook de AKP zijn geen domme jongens. Het zijn straatvechters maw streetsmart en weten precies wat ze moeten doen om te overleven en DENK maakt totaal gebruik van het huidige Nederlandse systeem (oud Turks gezegde: Als er een wet is dan weten wij er een maas in te vinden). Ze hebben eerst die Marrokaanse "taxichauffeur" erbij gehaald en nu Simons. Beiden zijn useful idiots. Simons nog meer dan die Marrokaanse knakker (want geloof). Volgende wat ze willen is een "Witman." En nee ik denk niet dat ze direct worden betaald door de AKP of Turkije (want dat is thans helaas AKP) maar ze volgen wel de partijlijn. En nee ze zullen nooit de macht krijgen in Nederland maar in het huidige Policore, Gutmensch, Nederlandse systeem kunnen ze wel veel "macht" naar zich toe trekken.
atheïstisch stemvee
Nederland noemt een genocide geen genocide omdat ze niet willen betalen? Turkije meldt dat Turkije zijn archieven heeft opengesteld en vraagt dat van Rusland Armenie en Engeland het zelfde te doen. Maar die inferieuren zouden zelf er heel erg slecht van af komen. Dus vragen ze andere inferieuren het zelfde struisvogel gedrag te vertonen. Op het moment dat juillie op gelijke voet zullen handelen met Turkije kan ik Europa weer serieus nemen. Nu is het te lachwekkend voor woorden.
Het voordeel van deze DENK affaire is dat mijn naïeve zusjes en schoonzusjes eindelijk inzien (en bereid zijn toe te geven) dat multiculti toch wat nadelen heeft. Bedankt Sylvana, je hebt een aantal koppen uit het zand weten te halen.
Na de verkiezingen hebben we een land waarin van enige verbinding tussen verschillende bevolkingsgroepen op geen enkele manier meer kan worden gesproken.
Dan heeft la truttebel Sylvana haar zin.
Een betrekkelijk kleine maar oervervelende groep mensen die tegen van alles en nog wat is, o.a. Zwarte Piet en tegen iets wat ze discriminatie noemt waarvan eigenlijk niemand precies weet wat ze ermee bedoelt, en de rest die ofwel schouderophalend denkt: "Ze zijn knettergek" ofwel boos wordt en denkt "rot op met die onzin".
Het succes van die partij is op voorhand verpletterend..... voor ons land, voor de lieve vrede in dit land en wat mij betreft voor mijn acceptatie van alle janknegers en jankmarokkanen die ik - overigens - nooit tegen hoop te komen.
@Capt.Chacha | 22-05-16 | 10:35
De minderheden zijn nu nog zwaar in de minderheid, en de maatschappij is nu al ontzettend veranderd.
Ik wil niet weten hoe het eruitziet als ze in de meerderheid zijn, dan leven we in een dar-el-harb, of hoe dat mag heten.
Mogen we dhimmiebelasting betalen. (wat we nu in feite al doen met onze lichte straffen en andere posisieve discriminatie tegenover alles wat islamitisch is).
DENK = Doner EN Kabab
@Kaan78 | 22-05-16 | 13:31
Dat wordt hier in dit geweldige land ook nergens ontkend of verzwegen. Staat gewoon in de geschiedenisboeken en je mag er je mening over geven.
Waar je waarschijnlijk op doelt is de omschrijving van een officiële verklaring van de Staat (wel spijt, geen verklaring van schuld of zoiets). Dat is juridisch geharrewar vanwege de mogelijk grote financiële gevolgen. Maar de geschiedenis zelf staat niet ter discussie.
telelezer | 22-05-16 | 13:23
Hahahaha. Had het nog niet zo bekeken maar is de jus over het verhaal! Ezels gebalk. Past toch perfekt? Koppig en intelligent. Mocht GS ooit een partij beginnen. Voila de naam: IA uitsprekend als Ie-aaa! Trouwens schiet mij nu te binnen. Mascotte van de democratische partij in de VS is een ezel.
En Sylvana is hun dysthanasie.
Een accountant een goed C.V.? Die mensen lichten de boel op als je niet bij bent..
We gaan elke autochtone volksvertegenwoordiger toch ook niet toetsen of zij de genocide door NL in Indonesië een politionele actie wil noemen? Of wat ze vinden van de slavenverleden van de autochtonen?
telelezer | 22-05-16 | 13:16
.
Ik had het niet over politieke partijen...
-weggejorist-
@maiwandafghani 13:12
Dus als ik t goed begrijp vind je beledigen niet oké en verwijs je vervolgens naar een wel heel amateuristisch blog wat vol staat met beledigingen en uiterst discriminerende en racistische opmerkingen? En het meest treurige is dat je zelf niet eens snapt hoe absurd dat is.
Enne Sylvana vond ik vaak wat te kort door de bocht maar leek me wel integer. Maar na haar "ik heb geen mening over de Armeense genocide" heeft ze afgedaan. Domme, domme, naïeve, die zichzelf volslagen bespottelijk maakt.
@LuckyGirl | 22-05-16 | 12:58
Iets met een trein die je neemt tot je op je bestemming aankomt. Geheel in lijn met het gedachtegoed van de moederpartij. Als ik zie hoe de sentimenten aan het omslaan zijn en hoe kansloos het inzetten van blacklivesmatterslaven is zie ik echter een treinongeluk wat zich langzaam aan het voltrekken is !
"Ieder Ander (..)Wordt hoog tijd om de grondwet aangaande dit gedoe eens aan te passen."
@ Basil Fawlty | 22-05-16 | 13:00
de partij "Ieder Ander"= afgekort "I.A"
spreek het uit als ie-aaaaaaa (ezels gebalk dus)
"Alle andere groepen hebben op eigen kracht zonder geforceerde hulp een plek in de samenleving verworven."
@ steelbreeze | 22-05-16 | 13:04
.
PvdA, CDA, VVD, GL, SP e.a. hebben nu allen hun "helper" mozzies in hun partij om leden van "die andere cultuur" aan te trekken
steelbreeze | 22-05-16 | 13:04
In dit geval "helper blackies" ;) :) :)
-weggejorist-
-weggejorist-
Bijzonder slappe analyse.
Apropos, heeft DENK al iets van een partijprogramma, of is het alleen maar klatergoud en showbusiness en zorgen dat je in de spotlights staat?
Politiek als showbusiness. Zo ver is het gekomen in NL. Inhoud doet er niet meer toe, het is alleen nog maar spiegels en klatergoud. Goochelaars, clowns en verbale jongleurs, als het orkest van de Titanic dat muziek maakte terwijl de hele zaak naar de haaien ging.
-weggejorist-
Het grootste probleem met de integratie van 1 bepaalde groep zijn de 'helper whitey's'. Alle andere groepen hebben op eigen kracht zonder geforceerde hulp een plek in de samenleving verworven.
@Luckygirl 12:58
Word je heel boos als ik je "ze zullen zich moeten uitspreken over hun volgers bij een volgende aanslag" schattig en ook wat naïef vindt? Dat zullen ze, DENK ik (geweldige woordgrap" nooit doen.
En dit probleem is zo makkelijk op te lossen.
1) Zetels niet persoonsgebonden. Maw als je stopt dan ben je je zetel kwijt (zoals in VK)
2) Kiesdrempel van, pak 'm beet, 5 zetels of x percentage. Scheidt meteen het kaft van het koren (zoals in Duitsland)
Voldoen groepen en partijen als Denk, PvdD, Bontes, SGP en ieder ander (geinige partijnaam trouwens. Ieder Ander ;)) aan die voorwaarden dan is er dus een draagvlak voor. Helaas is ons kiessysteem nog analoog terwijl we in een digitale tijd leven. Wordt hoog tijd om de grondwet aangaande dit gedoe eens aan te passen.
@Kaan78 11:56
Helemaal mee eens. Daarom moeten ze van iedereen die ooit op de PVV heeft gestemd het stemrecht intrekken. Het lijken wel mensen, maar dat zijn het niet. 30% vd bevolking die het verpest voor de rest, hup, exit ermee.
In een kamp en dan castreren, nou dan zullen ze wel leren!
Overigens, wanneer een partij als DENK zo groot wordt dat een overwinning in zicht komt, zal het dezelfde vrijheden willen afschaffen die DENK hier mogelijk heeft gemaakt.
De slang heeft zichzelf dan tot de nek opgegeten.
De eventuele angst voor de roomblanke verraders is bij mij dan ook groter omdat die de macht van bekendheid nog aardig weten uit te melken bij de gemiddelde kiesgerechtigde.
DENK is,daags na oprichting, voor mij vrij transparant.
Wacht maar tot ze zich zullen moeten uitspreken over hun volgers' interwebsplempers bij een volgende aanslag.
Dat wordt lachen!
De PVV wil laten voorkomen dat ze houdt van de VRIJHEID. De VVD alsof ze houdt van democratie. Het CDA dat ze af en toe een appel eten. De PvdA wil laten schijnen dat ze aan arbeid zijn (oude term voor sukkels die werken in plaats van netjes in de uitkering te zitten). Maar deze partij wil laten voorkomen dat ze kunnen denken.
Partij voor de eenheid is ook een enge partij met islamitische achtergrond. Politiek en godsdienst graag uit elkaar.
Denk goed na aan welke kant je staat,
Denk niet wit,
Denk niet zwart...
Denk niet zwart-wit...
In 1983 schreef Frank Boeijen een mooi nummer n.a.v. één racistische(?) moord. Nu anno 2016 leiden racistische moorden met blanke slachtoffers niet meer tot protestsongs.
Denk dat ik maar ga emigreren
Denk wil zich profileren als de PVV voor allochtonen. Doe maar niet.
Zeer gevaarlijke ontwikkeling. De figuren uit deze partij stellen an sich niets voor. Maar ze hebben een nóg dommere in potentie grote aanhang. Op veel scholen begint langzamerhand allochtoon te overheersen. Waar gaan die straks op stemmen? Dit gaat fout gaan!
Zie nu bij veel sportverenigingen en gemeenten, de autochtonen worden uit de besturen weggestemd, langzaam maar zeker...
Als dadelijk die jeugdigen stemrecht hebben worden ze een grote partij met rond de 20 zetels !
Dubbel paspoorthouders dient z.s.m. stemrecht ontnomen te worden.
Statushouders dienen de eerste 10 jaar geen stemrecht en Nederlandse burgerrechten verkrijgen!
@roze_bril | 22-05-16 | 11:58:
Dat is inderdaad een polariserende uitspraak.
Ik denk dat ieder persoon die niet een beetje van de engel en de duivel in zichzelf verenigd ziet, onmenselijke gedachten produceert.
Je kan in je eentje geen gedachten afwegen zonder beide buitengrenzen te erkennen.
En ik persoonlijk wantrouw (als ze bestaan) engelen meer dan duivels.
Een duivel maakt je leven een hel omdat dat duivelswerk is.
Een engel brengt je liefdevol om voor een doel dat zo groots is dat je het zelf niet kan begrijpen.
Leuk voor dikke boeken, maar heeft het Westen niet te lang ontkent dat slecht en goed, links en rechts enzovoort gewoon twee zijden van één munt is?
.
Persoonlijke proclamatie: Ik ken weinig reaguurders waar ik het vaak mee eens ben en waar ik mezelf tóch aan kan scherpen.
Dat betekent niet dat we samen méér gelijk hebben dan een eenling maar benadrukt de noodzaak elkaar kritisch te blijven benaderen.
Neuken?
Gaat DENK wel zweren op de Bijbel eigenlijk?
@Ongeblustekalk | 22-05-16 | 12:38
Clausewits vond ik nog saaier x jaren geleden Het was duidelijk dat zowel de Heer Tzu als de Heer Clausewitz nog nooit van hut internet of een computer hadden gehoord.
--
Nieuwe tijden verdienen nieuwe filosofen en wijsgeren. En die missen we node.
Denk's hoofddoel is provoceren: hoofdelijk stemmen afdwingen om niks, spreektijd gebruiken voor herdenkingsstilte, afficheren van stemgedrag collega's, introductie van de querulante mevr. Simons, enz.. Het zal Denk niet baten. Het strooien van zand in de parlementaire versnellingsbak is een oneigenlijk politiek middel dat alleen een negatieve uitkomst zal opleveren. Dat is het verschil met de PVV. De Denk-boys zijn alleen uit op effectbejag, Wilders heeft een consequent waarachtige visie, die hij nationaal en internationaal met gevaar voor eigen leven uitdraagt.
Mark_D_NL | 22-05-16 | 12:33
Dat je van oorlogvoeren niets begrijpt was mij al duidelijk. Er staan universele regels in, zoals jezelf niet verspreiden, kenbaar maken en nog veel meer dingen die handig zijn om te overleven, maar vooral te winnen.
Maar goed, probeer von Clausewitz eens, zal ook wel niet helpen, schat ik zo in.
www.youtube.com/watch?v=U9HT3Gv0NYk
Aan het aantal spellingsproblemen te zien hierboven zal ik wel boos geweest zijn tijdens het typen.
Kuzu als de vunzige demagoog. Een geniale demagoog, dat wel. Het hele spectrum aan drogredenen en het hele arsenaal aan slachtofferstokpaardjes wordt meesterlijk in stelling gebracht. Het electoraal moslim potentieel boor je namelijk uitsluitend op die manier aan. Anderen verongelijkt de schuld geven is het retorisch levenselixer van iedere moslim. Jij-bak, stropop en appels met peren; het zijn de favoriete instrumenten binnen een islamitische argumenteerstijl. Het zijn sneu genoeg ook de enige instrumenten; de islam heeft nooit kennis mogen of willen nemen van de klassieke retorica en zit voor eeuwig opgescheept met platte jij-bakken. Kuzu speelt dit werkelijk subliem uit en lardeert het met onversneden cliëntelisme. Ik heb Kuzu niet hoog zitten maar neem toch stiekem mijn petje voor hem af. Zo had ik een schurfthekel aan Lothar Mattheus maar moest toch wel erkennen dat ie een verrekte goeie spelverdeler was.
Kuzu kent zijn stratego klassieken en dat maakt hem een wonderbaarlijk eng mannetje. Ik denk dat zelfs Oztürk, Azarkan en Simons hem niet eens in de gaten hebben. Hoe dan ook, mede gefaciliteerd door karikaturaal links (types als Anja Meulenbelt) zou Kuzu het best nog wel eens ver kunnen schoppen. Er zijn genoeg witte oud-communisten en AFA types die het vuige Westen net zo hard haten als de gemiddelde moslim. Alle maskers zullen dan afgaan en de kaarten open en bloot op tafel komen. Dat dan weer wel.
Zoiets bizars als dit kan alleen in Nederland, het land waar arbeiders, boeren en recht-voor-zn-raap stedenlui slappe kinderen zonder ruggegraat hebben opgevoed: een partij voor minderheden.
Pim Fortuyn komt op, wil een rem op de immigratie. Doel: Nederland voor de Nederlanders, en woon je hier, dan pas je aan. Beoogd resultaat: iedereen heeft Nederlandse normen en waarden.
Wordt doodgeschoten.
Wilders, hetzelfde maar dan ook in een taal voor de gewone mens. Mag je ook al niet zeggen.
.
Maar beide heren pleiten dus voor een Nederlands Nederland in een Nederlands Koninkrijk der Nederlanden.
En dat mag je niet zeggen, want de Westerse/Nederlandse cultuur is zogenaamd niet superieur over woestijnculturen.
.
Echter het oprichten van een partij om tot in de eeuwigheid te zeverzaniken over details over een slavernijverleden waar niemand nog weet van heeft, terwijl het in de rest van de wereld nog voortkomt en de walgelijke hypocrisie plaatsvindt dat er met geen woord over gerept wordt, het oproepen van wij-vs-zij denken, dat mag opeens allemaal wel.
Dit gebeurt alleen in Nederland omdat we het laten gebeuren.
.
Op dit soort momenten vraag ik me hardop af hoe lang ik nog in Nederland ga blijven wonen. Het lijkt soms wel vechten tegen de bierkaai, ik heb nooit voor gekozen voor die slappe aanpak en ik ben nooit zo opgevoegd, maar ik hoor al sinds m'n jeugd dat er iets aan gedaan moet worden. Nu ben ik twintiger en is het nog steeds een rotzooi.
.
Neem een voorbeeld aan alle Mediterrane landen of desnoods Zwitserland. Landen waar ze nog weten wat chauvinisme is. Waar je nog gewoon een heel jaar de vlag van je land aan je huis kunt hangen gewoon omdat je trots bent op je land.
@Ongeblustekalk | 22-05-16 | 12:28
Ik ben het dan ook niet met Sun Tzu eens. Kut boek, langdradig en geheel niet meer van deze tijd.
Altijd leuk als iemand een naamvalsvorm gebruikt om eloquent over te komen, maar de regels niet begrijpt.
Binnen de kortste keren ruzie in de tent van deze multi culti smeltkroes.
Wet aanpassen.
- Kamerzetels onvervreemdbaar bij 'n partij.
- Kiesdrempel naar 5.
Ben je meteen van dit soort ge-ouwehoer af.
Ik zie geen enkele reden om op de club te stemmen. Maar dat het tweetal zich indertijd niet wilde laten piepelen door het PvdA-bestuur en geen blind vertrouwen wilde uitspreken in Asscher achteraf bleek: terecht heeft ze wel wat credit opgeleverd.
Mark_D_NL | 22-05-16 | 12:22
Ghaha, ik niet. Jullie zitten denk ik al op meer dan 50% van de reaguursels in dit draadje, best knap, maar heel erg onverstandig.
Jij maakt zo ongeveer alle fouten die Sun Tzu benoemd heeft. ;)
Geweldig weer zo'n splinterpartijtje erbij. Tijd voor een kiesdrempel nu, want zo komen we er nooit!
@Ongeblustekalk | 22-05-16 | 12:20
Loop je weer tegen jezelf te praten. ;-)
@duitse herder | 22-05-16 | 12:16
En er zijn er nog veel meer die nu al op 2 plaatsen een hutje hebben. En langzaam aan Nederland helemaal vaarwel zeggen. Wanneer je een beetje de mogelijkheden hebt kan je Nederland beter de rug toekeren. Veel plekken, zelfs in de EU, die veel aantrekkelijker zijn in vele opzichten! Denemarken is dan weer een kut optie, maar ok.. ;-) Al kan je er prachtig vissen.
DENK in een coalitie met de PvdA, Wilders in een coalitie met de VVD, het geeft toch een raar beeld wanneer voormalige zuilen samen gaan werken met afgesplitste partijen.
Tenzij dit van meet af aan de bedoeling was.
Het vuile werk laten oplossen door gecreëerde splintergroepen en zo je onderdrukte gepolariseerde gedachtengoed laten vertolken door zogenaamde concurrenten: worden ze een succes, dan kan je in een coalitie wellicht in één klap je verloren zetels terughalen.
Alleen zullen de SP en de PvdA nooit samenwerken: de SP
is géén afsplitsing van de PvdA in dit verband.
De SP benadrukt slechts hoe "rechts-van-het-midden" de PvdA is geworden.
Uiteindelijk zal mogelijkerwijs één grote partij ontstaan waartegen alleen een coalitie van alle resterende partijen nog kan winnen, en het polderen is voorbij!
roze_bril | 22-05-16 | 12:04
Laat die Kaan gewoon lekker reaguren, er zijn wel meer gestoorde mensen die hulp nodig hebben en dat uiteindelijk krijgen, weliswaar in een andere vorm ....
Wie denken jullie wel niet dat je bent?
VOLKOMEN OFF Topic. Maar toch: het is nu 12:16 en nog nergens een bericht te lezen over het feit dat Louis van Gaal is ontslagen als trainer bij United en wordt opgevolgd door José Mourinho. Dat contract was al in februari van dit jaar getekend. van Gaal gaat dan ook nu helemaal los op de media, de spelers kortom op alles....
Geen wonder dat hoogopgeleiden massaal Nederland aan het verlaten zijn. www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...
Als we het hebben over geestelijke hulp, DENK ik eerder dat mensen die andere mensen willen pijnigen omdat ze zelf een rotleven hebben, eerder in aanmerking komen, dan mensen die zeggen van "kunnen jullie niet normaal spelen?". Laten we elkaar vooral een spiegel voorhouden.
@w00tz0r83 | 22-05-16 | 11:57
"negeren"
Koester dat woord zolang het nog mag.
@sinar2
Ons geld willen ze wel hebben.
Dus dat ze helemaal niets willen hebben van onze westerse samenleving is niet helemaal waar.
Silvana zal zeggen als ze opgerot is, ik heb geprobeerd de denkwijze van DENK, te veranderen, hahahaha!
@King of the Oneliner | 22-05-16 | 12:03
Die Marokkaan zit er toch al in. Dat is toch die schreeuwerd. Azrakan heet die druif volgens mij.
Prima dit. Geen reden meer voor andere linkse partijen om zielige moslims te importeren voor electoraal gewin. De PvdA mag dan op 8 zetels staan, Gramsci's Mars door de Instituties is zo succesvol geweest dat onafhankelijk van een verkiezingsuitslag er op allerlei ambtelijke lagen in de bevolking acties op Cultureel=Marxistische grondslag worden gepleegd. Nu men daar iet dat dat NIET meer leidt tot groei van de PvdA zal dat afnemen.
Treurig om te zien dat mensen zich blijven fixeren op de nationale politiek en Brussel terwijl de Duitsers hier de hele toko overnemen. Economisch is dat al een feit, en qua veiligheid zijn ze over 2 jaar al zover.
De volgende stap is een juridische.
Wanneer het uiteenvallen van de EU een feit is, en dat zal niet lang meer duren, zit nederland in een huwelijk met de buren dat niet ontbonden kan worden en om de verliezen te compenseren raken we onze pensioenpotten kwijt.
Dus concentreer het gemekker maar op de buren, ipv die andere afleidings-manoeuvres.
@subversief | 22-05-16 | 12:02
Eens. Sylvana gaat als een speer een stuk of wat zetels halen. Die is zo machtsgeil, boos en gefrustreerd. Dee gaat een perfect toneelstuk opvoeren.
@kaan78, zoek gewoon hulp. Want het gaat gewoon niet goed met je. Dit zeg ik uit goede raad, zonder bijbedoelingen. Je reacties komen voort uit wanhoop. Probeer het op een professionele manier te reguleren. Ik kan het nog wel 100% met je oneens zijn. Maar we Kunnen hier wel een beetje op elkaar passen.
Hoezo gevaarlijke ontwikkeling? Heb nou eens een beetje vertrouwen in de democratie mensen. Dit is juist goed, een broodnodig tegengewicht, een stem (hoe belachelijk ook) voor vele mensen in het land. Democratie mensen, democratie. Mochten ze 80 zetels halen, ben ik weg. Dag Nederland, was gezellig, & HELLO CANADA !!
Er komt in 2017 gewoon een coalitie PVV-VVD-CDA.
Rutte naar Brussel, Halbe Zijlstra heeft bijna dezelfde denkbeelden als Wilders.
Het CDA, de partij van boeren, ouderen en gewone Nederlanders buiten de Randstad heeft het ook gehad met de Azc's enz.
De allochtonen zullen zeker DENK groot maken, in feite is DENK de Partij van de Allochtoon, en zo worden ze ook gezien.
Sylvana Simons is een excuus-truus, om ook de niet-Turkse allochtonen te interesseren voor DENK.
Nu hebben ze nog een Marokkaan nodig.
Het is net als kwartetten; Turk, Marokkaan, Neger, Afrikaan, en gaan met die banaan.
LOL
@Kaan78 | 22-05-16 | 11:56
Gelukkig deugt de overgrote meerderheid van de Nederlanders. Dat de import voor het overgrote deel niet deugt is wat we dagelijks zien op de kijkbuis en het internet. Dank je voor deze observatie. Je wordt wakker!
Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:40
Inderdaad meneer Piet. Dat was ook al mijn gedachte. Volgens mij gaan breedbekkikker Oessoe en kleintje Kotsturk, meer stemmen halen dan verwacht. Soepsiediemagneet Sylvana gaat wat geld in het laatje brengen voor deze plagiaatpartij. Nu is het nog wachten op een blanke Nederlander die zich aansluit bij deze, 'weg met de democratie partij'.
@Peter Emile | 22-05-16 | 11:51
Idd en plussend en minnend komt de tijd voor een leider met lef er met rasse schreden aan.
En is dat Wilders?... laat hém dat dan maar zijn, want een leider met meer lef heb ik nog niet gezien in onze Nationale politiek.
@luckygirl, hoi! Ik zou haast denken dat je mij irl kent. Maar zoals een groot polariseerder al zei (Sylvana let je op?)
I have more respect for a man who lets me know where he stands, even if he's wrong. Than the one who comes up like an angel and is nothing but a devil.
Elk artikel dat er wordt geschreven over dit soort partijen geeft ze alleen maar meer publiciteit en aanhangers. Gewoon volledig negeren is het beste.
Ik denk dat PVV ers niet goed zijn in relaties en medemenselijkheid, fatsoen, normbesef en gedrag. Waarom zou dat anders richting allochtonen zijn? Het probleem is dat ze ook niet worden gecorrigeerd door de overgrote hoeveelheid autochtonen die wel deugen.
@kwark001 | 22-05-16 | 11:21
Goh. Boer Floor. Die heb ik nog gekend. Heb drie jaar vanuit mijn woning op 8 hoog uitgekeken op zijn beestenweitje.
Samson misschien want daar is niets des pvda meer aan toch. Of die de Hond.
We lachen er wel om maar binnen een paar jaar zijn er wel genoeg islamitische kiezers om de sharia door te voeren. U weet wel die democratische droom van Donner.
Dit soort partijen, en hopelijk nog een Islampartij erbij, zijn een zegen voor Nederland. De vijfde colonne treedt naar buiten. Veel prime time berichtgeving gaarne!
.
Laat de Nederlander de haat jegens hem/haar, de verwerpelijke denkbeelden die ze hebben, de afkeer van alles Nederlands zien.
'DENK'.
Ik blijf het een rare naam vinden voor een partij die vooralsnog bestaat uit figuren afkomstig uit een cultuur waar in vele gevallen de doodstraf staat op denken.
Overigens 'denk' ik niet dat 'denk' als verzamelpartij van moslims van allerlei pluimage een succes wordt; naar goed islamitische traditie immers, zullen ze elkaar binnen de kortste keren de tent uit vechten. Dat krijg je met een cultuur waarin hanen-gedrag, waarin iedereen de eerste baas onder Allah wil zijn, de norm is.
Eén blik op de epische puinzooi in het Midden-Oosten is voldoende.
Maar verder vrees ik dat zodra de islam het parlement binnen marcheert in de vorm van een politieke partij, ook de chaos van de islamitische wereld zijn intrede doet in de politiek. En vervolgens op straat.
Op straat is die chaos trouwens al jaren in de ontwikkelingsfase. En dat zijn slechts nog maar de speldenprikjes die vooraf gaan aan wat er geheid nog gaat komen; er zijn gewoonweg al veel te veel moslims in Europa. En je kunt dan wel roepen "ja maar wij zijn met meer", maar de doorgeschoten feminisering en de tot in het absurde doorgevoerde politieke correctheid, hebben alle weerbaarheid uit onze samenleving doen verdwijnen.
Europeanen zijn watjes geworden. Zitten sowieso al 70 jaar duimzuigend op de gespierde schoot van 'grote broer' Amerika. Hebben van zichzelf potentiële slachtoffers gemaakt. En het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat een beschaving wordt overlopen door barbaren.
Nieuw in de Van Dale:"Excuusblanke".
-weggejorist-
Dit is een goede ontwikkeling. De elitaire partijen komen steeds meer in het gedrang. Noodzaakt hun om na te denken over te situatie. Bovendien komen de tweede kamerleden ook eens in aanraking met allochtonen die niet alleen maar ja knikken.
"Het voordeel van het polariseren van Wilders is dat Nederland in duidelijke kampen verdeeld wordt.
the Jackdawn | 22-05-16 | 10:41"
en
RL | 22-05-16 | 10:44&roze_bril | 22-05-16 | 10:44(hoi!):
.
Uitstekende observaties!
Verening alle mensen die zich pathologisch verongelijkt en ondergewaardeerd voelen in één partij, geef ze een kamer en ze breken elkaar af voordat je "rokende composthoop" kan zeggen.
Ik kan inderdaad meegaan in het concept dat we DENK (all-caps) nog meer zetels van de Partij van de Armeensegenocideontkenners laten afsnoepen.
Ten onder gaan aan succes kan mooie bonfires opleveren.
Laat dit een voorbode zijn voor de (inter-)nationale politiek zijn en voor je het weet dansen we om de sektarische Brusselse vulkaan.
Leverage? Ik moest het even 3 x lezen... typfout, leverkaas? Leven-rage?..... maar nee, prop gewoon weer een engels woord in een nederlandstalige column. Lijstduwer had een prima keus geweest!?
-weggejorist-
De witmenschen voor DENK komen volgend jaar in grote getale vrij als de deurwaarder bij de PvdA is langs geweest.
@Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:40
Net als met die aangiften tegen Wilders...
@demdem | 22-05-16 | 11:34
Waarom leest u de Volkskrant?
Wat DENK ook kan helpen is intimideren en ronselen van stemmen in de mos'quee en Turkse koffiehuizen. En machtigingen verzamelen onder valse voorwendselen. Plus analfabete vrouwen een handje helpen achter het gordijn van de stemhokjes, fraude en natuurlijk de stemmen tellen en met opzet een foutje maken. Allemaal bij Wet verboden maar een racistische kniesoor die daar op let. In de thuislanden gaat dat ook zo dus dat is cultuur.
www.at5.nl/artikelen/120321/commissie-...
@bisbisbis | 22-05-16 | 11:32
Iran & Afghanistan liggen dan wel buiten Europa maar daar wil men kennelijk ook niet van leren.
www.google.nl/search?q=iran+before+is...
@joost2 | 22-05-16 | 11:25
-
Troost u: er zijn ook steeds minder autochtonen die het Wilhelmus mee kunnen zingen
-
(-of op de kaart het land kunnen aanwijzen waar zij vorige week vakantie vierden, of die weten wat de tachtigjarige oorlog was, of die ter plaatse en ter plekke kunnen zeggen hoeveel 12X13 is, of,of, of...)
Het spel om de knikkers is begonnen.
Wat de argeloze kiezer in het vuur van dit spel niet ziet, is dat de knikkers allang in Brussel liggen.
De verdeel en heers spelregel van de boven ons gestelden uit de financiële sector en de grootindustrie zijn (nog steeds)niet zichtbaar voor het plebs van de working class en het midden en kleinbedrijf, die fungeren als de koeriers van de grote de dealers in het spel.
Het uiteindelijke doel is het wegvagen van nationale parlementen, zodat de macht gecentraliseerd uit slechts 1 instituut zal komen. Voor het Europese continent zal dit voorlopig Brussel zijn, waar de eerste 2 pionnen(staten) binnen zijn. Bankier Drachi weet er van.
Het spel zal in ons parlement nog wel een poosje doorgaan zoals te verwachten met een economie die nog redelijk naar behoren draait om de eigen broek op te houden. Zolang de keien nog niet uit e straat getrokken worden gaat het nog niet naar wens van de boven ons gestelden, want betekend dat de verdeeldheid nog niet groot genoeg is voor nationale onbestuurbaarheid. Dat partijen als DENK hierin een rol mogen vervullen als splijtzwam voor de democratie en het nationaal parlement, teneinde die onbestuurbaarheid wel te realiseren, en de boel over te nemen door het implementeren van de eigen poppetjes zoals in Italië, en Griekenland. Ook Oekraïne was/is daar een goede kandidaat voor btw.
En als we dit nou niet willen met z'n allen, dan zouden we Denk voorlopig moeten laten voor wat ze zijn.. een minderheid. Laten we dan liever gaan voor de Meerderheid die uit dit spel wensen te stappen, om dit spel van verdeel en heers te stoppen. PvdD, SP PVV, VNL en 50+.
Daar hoort de spreekbuis van het grootkapitaal en de industrie, de VVD niet bij btw.
Dit is een goede reden om allochtonen en alles wat daarvan afgeleid is het stemrecht te ontnemen. Nederlanders bepalen wat er in Nederland gebeurt.
Wat een enge foto, zeker met die extremist van Doorn erbij. Kots.
Maar ook kots als je de afgelopen dagen de volkskrant hebt opengeslagen, en je weet meteen wat de staat van ons land is. Zowel redactie, opiniemakers als columnisten presenteren zich als 'schuld'bewuste witte goedmensen uit de bakfietsenwijken van onze grote steden: enkele interpretatie's: (ietsie gechargeerd)
"Het racisme in Nederland viert hoogtij"
"Wij blanke mensen moeten inzien dat we de allochtonen jarenlang hebben gestigmatiseerd"
"Er is nog steeds heel veel racisme in Nederland"
Wij waren slavendrijvers"
"Het is volkomen duidelijk dat de allochtone Medelander het zat is hier, en dat komt door ons en dat is terecht"
"Waar is onze eerbied en respect voor de nieuwe Nederlanders"
"Ons volkslied sluit niet aan bij de allochtone Medemensen, wat gemeen is dat eigenlijk"
"We zijn toch altijd al een enorm, ontzettend, en grooots, gigantisch multi-cultureel land geweest?"
"We hebben een geschiedenis van multicultuur en diversiteit"
"We kunnen nog veel leren van de gastvrijheid van onze allochteintiërs"
"Diversiteit is het doel en middel tegen ongelijkheid in dit land"
"Ik vind niet kán oordelen over iemand anders geloof, ik ben immers niet in staat om me naar zo'n religieus niveau te verheffen"
"Eigenlijk zijn wij zelf het probleem, we moeten van ons zelf af"
Volgens mij moeten we harder voor ons zelf opkomen anders krijg je buitenlandse bestuurders a-la Denk (geloof). De Nederlandse Nederlanders moeten veel meer voor zich zelf gaan opkomen. De verhouding Autochtoon- Allochtoon moet weer goed komen (inzetten op emigratie ipv immigratie). We moeten stoppen met het verstoppen van Allochtonen in CBS lijstjes door ze na 2 generaties autochtoon te noemen. Dit geeft geen goed beeld van etnisch-cultureel-historische komaf.
Er moet een grote dominante leit-cultuur komen en zorg dat je dat nooit, en dan ook nooit opgeeft. Laat je nooit wijsmaken dat een krimpende bevolking over een langere periode erg zou zijn voor een land. In België zijn ze met miljoenen minder en dat gaat ook goed ;-)
@necrosis | 22-05-16 | 11:19
.
Dat kwam door die prutsers van XS4all.
Ik had wel de meeste linkjes geplempt.
Een soort Roze Bolletjestrui, zal ik maar zeggen.
Heel tevreden mee.
Nederland zal de twijfelachtige eer hebben om het eerste (en, als ze héél goed naar ons kijken: meteen ook het laatste) land in de EU te zijn waar langs democratische weg een middeleeuwse opvatting over de samenleving wereldse macht verkreeg. En wij hebben het allemaal zélf gedaan - met een beetje hulp van de PvdA.
-
Ieder nadeel heb z'n voordeel: wij zijn dan eindelijk van de Fatima Elastieken van deze wereld verlost.
Nog een vraag. Wat denkt ze van de sharia-wetgeving?
Mag wie zich daar niet aan houdt gestraft worden?
@Mastermattie | 22-05-16 | 11:29
*kinderen
@dijkbewaker | 22-05-16 | 11:21
Oh ja... Halsema, hoe zat dat ook alweer met haar kinden en "zwarte" scholen?
Denken jullie nu echt dat DENK belang heeft in die collaborateur silvana!. Geloof er niets van!
Ze gedogen haar, in de hoop dat ze afdruipt, en dat gebeurt ook!
@kwark001 | 22-05-16 | 11:25
België heeft ook een tijd zonder regering gezeten, en toen ging het best goed.
Daarom steun ik je motie!
@necrosis | 22-05-16 | 10:42
En zodra hij niet meer hier rondloopt (of een van zijn familieleden), zijn we een bananenrepubliek.
Het koningshuis doet alleen wat aan het laatste deel van de term. Het eerste deel wordt door de huidige politici "bepaald"
-weggejorist-
@necrosis | 22-05-16 | 10:49
Waarom denk je dat ik het tussen aanhalingstekens zet...
@J.Slavink | 22-05-16 | 11:07
Bezuinigingen op de AIVD....
tanja jess,dat is ook nog een mogelijkheid om bij die club te komen is ook zo gek als een deur.
Denk staat vandaag met 2 zetels in de peilingen.
Dat zijn ongev. 160.000 kiezers.(moslims -islamisten).
Nederland: "TEL UIT JE WINST".
Het zijn die verrekte socialisten en links denkende politici in de 2e kamer, die ons land naar de knoppen hebben geholpen.
Op deze wijze geven wij mensen met 2 paspoorten met een anti Nederlandse attitude de gelegenheid hier de kwaliteit van de autochtone Nederlander aan te tasten.
De meesten willen ALLE rechten en weinig of geen plichten en hebben gewoon helemaal niks met ons land.
Ik ken geen allochtoon die het Wilhelmus mee kan zingen b.v.
Want als je van de politieke godsdienst, islam, niet wil horen, dan zal je het wel gaan voelen.
Lees de boeken van Pim Fortuyn maar.Hij voorspelde alles wat er nu in de wereld aan terreur gebeurd uit naam de van de islam.
De linkse staatsomroep, met name die vara, hier is verschrikkelijk eenzijdig, partijdig en probeert ons telkens te indoctrineren met marxistische gedachten.
Nederland zal veranderen in een onvrij,angstig en laf land, waar je op gegeven moment bang moet worden om je kinderen naar een manifestatie te sturen.
Het zal nog erger worden.
En dat alles door het verraad van al die linkse pamperaars, die wel goed voor zichzelf zorgden.Denk hebben we te danken aan die domme pvda.
Arm Nederland en niemand doet wat.
We zijn te laf om de straat op te gaan, ook ik zit mij veilig kwaad te maken achter mijn laptopje ,dat wij door zoveel onbenullen worden bestuurd.
Als eerzame burger weet ik ook niet de oplossing om ons land te redden van politieke leugenaars en de "weg met ons"politici, zoals Rutte, Samson, Pechtold,Zijlstra etc. etc.
Allen ziende blind en horende doof.
Een zegen voor dit land, links is eindelijk verlost van haar etnisch cliëntelisme en de bijbehorende spagaat, en de cultureel oerconservatieve allochtoon heeft zijn calimero-partij gevonden. De streng religieuze allochtoon kan bij NIDA terecht, ik acht de kans dat ze landelijk gaan groot.
De strikt religieuze moslim stemt per definitie niet, want haram, zodoende kunnen hun wensen genegeerd worden.
Links nog verder gemarginaliseerd, de PvdA overleden.
Wat kan de wereld soms toch mooi zijn.
@eerstneukendanpraten | 22-05-16 | 11:23
Hedy d'Ancona zou ik alleen doen met jouw piemol.
*gnehehehe*
DENK gaat vanzelf ten onder aan corruptie, vechtpartijen, of een combinatie daarvan. Ze verzamelen vanuit stemmentrek-oogpunt nogal uiteenlopende belangen en idealen in 1 partij en dat gaat vanzelf grondig mis.
necrosis | 22-05-16 | 11:23
Ik ben voor een kiesdrempel van 76. Zijn we meteen van Nederland af.
Wat DENK betreft, gewoon een kiesdrempel van 10 zetels instellen, zijn we ook gelijk van PvdA af.
Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:03
Ik opteer dan nog liever voor Heleen Mees en om necro te pleasen mag Hedy d'Ancona ook nog komen opdraven.
@Ongeblustekalk | 22-05-16 | 11:15
;-)
Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:17
OT. En ouwenelen bij boer Floor.
Wie kan hier nog verbaasd over zijn? Wanneer iedereen die dit land intrekt gelijk een paspoort krijgt en mag meestemmen. Dit land wordt en werd geregeerd door nitwits.
Tegengaan van de islamisering is geen overheidstaak aldus motie Halsema. Maar de islamisering promoten en deel uit laten maken van bestuurlijke macht is nog vele malen slechter. Is dat dan de bedoeling? Hoogstwaarschijnlijk gaat de partij aan innerlijke strijd ten onder want zo gaat het meestal met opgewonden islamaanhangers die allemaal hun sharia punt willen maken. Zwarte piet, Klukkluk, Joden, Homo's vrijheid van mening, het ziet er allemaal slecht uit voor de toekomst als het aan deze gasten ligt.
Hopelijk 75+ zetels voor de PVV want de enige die het allemaal voorzag verdient onze steun.
Tijd voor een kiesdrempel, Nederland wordt zo kapotgepolderd...
datzouzomaarkunnen | 22-05-16 | 11:10
Het één paspoort systeem zorgt ervoor dat bepaalde lieden onder de radar kunnen duiken, het is een enorm slecht idee, zoniet dom.
Sylvana is erg tegen dictatuur en zo. Half Suriname zit in Nederland, velen hier opgeleid- als ze wat voor hun land van herkomst voelen en zo heel erg tegen dictatuur en zo zijn, moeten ze zich richten op Suriname en kunnen ze in een klap een einde maken aan Bouterse en hun land van herkomst succesvol opbouwen. Maar nee hoor ze gaan hier liever comfortabel hier tegen Zwarte Piet ageren en zijn toch wel erg gehecht aan het land van hun voormalige slavenhouders.
@Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:17
Niet gaan lopen klagen als ik reaguurder van 2016 word....
*gnehehe*
@Mark_D_NL | 22-05-16 | 11:11
@cuyahoga schijnt ook weer vrij te zijn, maar die heb ik nog niet gezien.
@kwark001 | 22-05-16 | 11:06
Dat waren nog eens tijden. Als enige blanke naar Kwakoe.
.
@Mark_D_NL | 22-05-16 | 11:11
Sinds gister. Ik heb wel een landverbod en meldingsplicht.
Het zou misschien niet slecht zijn dat ze even van de macht kunnen proeven. Geef moslims wat macht en ze beginnen meteen elkaars kop af te hakken. Zeg maar dag tegen hun gelikte PR-campagne dan.
Mark_D_NL | 22-05-16 | 11:11
Praat je weer tegen jezelf? Gaat het wel goed met je? ;-)
Arnold9638 | 22-05-16 | 11:08
Ach, het speelt mooi die links kutpartijen uit elkaar, daar blijft niet veel van over en zeker ten opzichte van politieke blokken als de vvd, cda en pvv.
Wisten jullie trouwens dat de pvv een rechts progressieve partij is met een heel sociaal partij programma? Ik wist dat niet, wat een toffe leugen.
Daarom stem ik volgend jaar VNL.
@Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:03
Ben je weer terug... ;-)
Today, the sky is black,
Tomorrow, the sky will be red,
And the day after, the sun will shine again.
Op den duur is het tij alleen te keren door:
Slechts 1 paspoort toe te staan.
Alleen mensen met een Nederlands paspoort te laten stemmen.
Iedereen die voor het Nederlanderschap kiest, mag mee beslissen anders niet.
Daarom is dat ook zo'n enorm belangrijk punt in het programma van onder andere de PVV.
Waar is de trots van die mensen gebleven. Ze kunnen alleen nog maar slachtoffer zijn. Het zou toch veel fijner zijn voor iedereen als ook de surinamers trots waren op hun afkomst. Kom op, rug recht en droog je tranen. Niemand neemt jullie zo namelijk nog serieus hèmet dat gejank dag in dag uit.
@Tapu | 22-05-16 | 10:43
Ik denk dat Syf zelf ook wel weet dat haar lidmaatschap van DENK geen lang leven beschoren is, gezien de inherente vrouw-onvriendelijke aard van de partij. Syf is niet helemaal op haar achterhoofd gevallen. Nee, ik denk dat Syf gewoon effe komt cashen.
Hé, een paar maandjes in de TK is toch zeker goed voor minimaal een paar jaar wachtgeld.
Per saldo heb ik de extremisten liever bij Denk zitten dan bij de PVDA. Prima zo,laat het maar duidelijk worden waar dat tuig voor staat. De salonfähige PVDA is, doordat ze toch nog steeds met democratie en volksvertegenwoordiging geassocieerd worden,vele malen gevaarlijker!
Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:03
ik zit altijd met een glimlach die leuke reaguursels van jou te lezen, hihi zo grappig!
Moet niet eens onderzocht worden hoe het kan dat deze twee van Denk- met deze opvattingen- jarenlang gewoon in de PvfA fractie konden verkeren.
Een politieke partij van twee AK adepten.
Een Marokkaanse burgemeester.
Een Marokkaanse kamervoorzitter.
Dit land is verloren.....
Dus, wanneer beginnen we met het hacken van de NPO om deze de eerste paar maanden van 2017 op zwart te gooien. Gun de Nederlander ook eens een propagandavrije avond...
War is coming, apocalyptic clash... cities fall in ruin... we shall arise.
Blijft lullig voor de Pechtolds , klavers& de rest van de boevenbende.. allemaal te white, te uitsluiterig, te ruraal en te tribaal...
Daarom DENK, zo verlicht, zonnebril verplicht.
Piet Karbiet | 22-05-16 | 11:03
Daar haalt u als oud K-buurter een mooi rijtje aan.
Een oud G-buurter.
Sylvana trapt keihard op de geschiedenis van haar eigen volk. Ik ben de laatste om te zeggen dat de Staat der Nederlanden een smetteloos blazoen heeft. Wel is er in bepaalde mate verantwoordelijkheid genomen voor wandaden uit het verleden. Surinamers, Antilianen en ook Indonesiërs hebben toch altijd redelijk onbekommerd kunnen leven in Nederland. De ellende hier is ontstaan met de hele islam-invasie en de hoge mate van onverdraagzaamheid die zij met zich meedragen. Daar heeft de geschiedenis van alle bevolkingsgroepen als genoemd helemaal niks mee te maken.
Ze moeten meer ervaren lieden uit minderheden erbij vragen, mensen met politiek fingerspitzengefühl. Ik denk aan vrouwen als Tarapatie (Tara) Oedayraj Singh Varma, Kathleen Ferrier, Wassila Hachchi, Elvira Sweet, Mohammed Enaït en Tofik Bibsi. Zit je zo op 10 zetels.
40 jaar "weg met ons"-beleid, erdoorheen gejast door immer dom gristelijk en politiek correct Nederland, 'sociaal-democratisch' en 'liberaal'. De kwalijke gevolgen zijn inmiddels vrijwel onherstelbaar desastreus. En men snurkt en sust vrolijk verder.
En dan heeft Diederik Samsom nog het gore lef te verkondigen dat Zijlstra met zijn uitspraak over een vluchtelingenquotum "de Nederlandse samenleving splijt". Terwijl zijn partijtje zonodig twee excuusturken moest binnenhalen die binnen no-time voor zichzelf beginnen, of liever gezegd voor Turkije. IN HET NEDERLANDSE PARLEMENT.
Allemaal leuk en aardig, maar die DENK is gewoon een democratisch initiatief en Sil mag zeggen wat ze wil, ook al is men het er niet mee eens.
Dat men het er niet mee eens is, is iets anders.
'Wat denk je zelf'.. boehahaha-ha.. ha
Ik moet nog zien of ze zetels halen. Ben ook zeer benieuwt naar hoe de voorkeurstemmen verdeeld zullen zijn (zullen we nooit weten) maar ik denk niet dat kuzu veel surinaamse stemmen krijgt en de kans dat een mocro op een surinamer stemt is ook niet heel groot. Ik denk niet dat een multiculturele partij wel gaat werken. Net als '50 plusser' is dat een moeilijk te verenigen groep. De belangen van de één staan haaks op die van de ander etc.
Ik hoop dat ze 4-5 zetels halen en dat ze daarna flink wat lawaai gaan maken in de Kamer. Naast dat het fair is dat ook de gekwetste allochtoon vertegenwoordigd wordt, vind ik het geweldig dat de genuanceerden, de boven-ons-gestelden ook eens geconfronteerd worden met de vruchten van hun beleid (of het ontbreken daarvan).
Ruim baan voor alle slachtoffers, gekwetsten, zielepietjes, boosmensen, verongelijkten, achtergestelden, socialisten en eenieder zonder stageplek. De algemene beschouwingen worden weer leuk!
@Koonkluk Huis | 22-05-16 | 10:56
Ze hebben anders wel verdomd veel belangstelling voor de Nederlandse subsidieregelingen
www.youtube.com/watch?v=Z0GFRcFm-aY
Dutchbeaurouge | 22-05-16 | 10:45
Hmmm. Een zeer slechte analyse, maar slecht een opsomming van feiten. En wanneer je 'zwarte piet' als goedbedoeld wensdenken, neerzet dan weten we meteen dat u in dezelfde linkse hoek zit.
Kom op: de aloude paarse broeken gedachten van : "iederw aandacht is positieve aandacht" is zo achterhaald.
We hebben nu iets van internet en social media. Kanalen voor nuance. Alleen, de paarse broeken snappen dat nog niet helemaal. Simons is gelijk aan "racisme, slaven, Hitler, die-wilders, slachtoffer en bagger". Burgers zijn dat zat.
Tapu | 22-05-16 | 10:43
Ik denk dat het nog wel mee zal vallen. Sylvana, Kuzu, Ozork en Azardkan vinden elkaar op verschillende gebieden;
Hun haat tegenover Nederland, autochtonen, de Nederlandse cultuur en geschiedenis,tradities en feesten, de Nederlandse normen en waarden..... hun aanbidding tegenover hun eigen afkomst, cultuur, land van herkomst...... en uiteindelijk natuurlijk ook het slachtofferrolschap... alle schuld ligt bij Nederland en de autochtonen en zij zijn zielig etc.
Ik denk dat al deze dingen bij Syl zwaarder zullen wegen dan haar zogenaamde 'femenistische gedachtegoed'.
-weggejorist-
Nederlanders-met-een-streepje willen zelf zo niet genoemd worden. 'Iek bien keen Nederlander, iek bien Marokkaan'.
Het gaat ze er alleen maar om, om het bonte stemvee zo gek te krijgen dat het op hun gaat stemmen.
Als ze daarna een paar zetels hebben, flikkeren ze de nietturken er gewoon uit.
En dan gaan ze vrolijk verder met hun eigen/Erdo's agenda.
Er moet mouwcontrole komen bij de Tweede Kamer.
Sylvana Simons gaat een grootse Politiek carrière tegemoet. MP? Wie weet, Ik sluit niets meer uit.
Laten we hopen dat ze sjeik Farooq Mansur Abu Amin (zoals de oppertrol tegenwoordig heet) erbij weten te halen. Dan gaan er nog meer dan 2 topics per dag vallen uit deze gift that keeps on giving, totdat het geheel uiteindelijk met donderend geraas crashing down komt.
DENK ? Dacht het niet !!!
Kuzu werd laatst bij Pauw (op de eerste rij) om een mening gevraagd over een luchtig onderwerp. Toen hij vanuit het niets over Turken-discriminatie begon, werd de microfoon weggetrokken. Het had helemaal niets met het tafelgesprek te maken. Ik DENK dat ik maar eens een tijdje de TV gewoon uitzet.
@necrosis | 22-05-16 | 10:49
Dat noemen wij een feminazi
@Maria.1 | 22-05-16 | 10:46
Iets met democratie, een trein en afstappen op bestemming
@Tapu | 22-05-16 | 10:43
Sylvana een 'powerfeministe'?
Ik zie eerder iemand met een ernstige identiteitscrisis.
"Wat even een Turkenpartij leek te worden, ontwikkelt zich langzamerhand tot een Nederlandse minderhedenpartij om rekening mee te houden."
.
Driekwart van de Tweede Kamer is al gevuld met "een Nederlandse minderhedenpartij" (in diverse vieze smaakjes, zodat het lijkt alsof er wat te kiezen is).
Al die willen te kaperen varen zullen mannen met baarden zijn. Gelukkig komt er een groots kinderpardon op verzoek van de PvdA dus die hebben de baard nog niet aan de keel. Wel nieuwe mogelijkheden c.q. soldaten voor het t.z.t. kelen van andersDENKenden.
Bessie slaat de plank maar weer eens volledig mis, maar dat krijg je met mensen die onder de indruk zijn van PwC op een CV. DENK probeerde eerst een verongelijkte marokkaan uit, en nu een verongelijkte negerin om een te zien wat hun electorale stagnatie zou kunnen vlot trekken. Maar herprobleem met al die verongelijkten in een club is dat ze zichzelf altijd vroeg of laat de tent uitvechten. Dus daat ook hier gebeuren. Heel misschien één zeteltje en dan splitst die zich af. Of die twee nichten komen al uit de kast vòòr de verkiezingen en kappen er helemaal mee.
"Denk in de peilingen op 2 zetels, vrijwel alleen dank zij islamitische kiezers". Lees ik zojuist op de website van Maurice de Hond.
.
En dat na al dat blabla om S.Simons. Tjonge jonge.
@the Jackdawn | 22-05-16 | 10:41
En de Hond polariseert de PVV onderaan de streep ook van z'n peilingenlijstje af.
De grootste schijnt niet mee te tellen bij de zetelverdeling als je dat zo bekijkt.
@Tapu | 22-05-16 | 10:43
Die is weg op 16 maart...
Zanger Rinus heeft nu tijd over, is dat niks?
@roze_bril | 22-05-16 | 10:44
Dit riep ik al jaren. Met de komst van meer en meer moslims wordt de democratie democratisch de nek omgedraaid. Ik werd uitgelachen; dat zou men nooit laten gebeuren. Nah, het gaat sneller dan ik gedacht had.
Middenpartijen beginnen overal in Europa terrein te verliezen. Zo zal ook een partij als DENK gezien moeten worden, een one issue club die een specifieke doelgroep en denkwijze vertegenwoordigt. Logisch gevolg van de sterke polarisatie van de politiek in Europa, die op zijn beurt weer het gevolg is van de ronduit belachelijke 'politiek' die vanuit Brussel de lidstaten probeert te dicteren en te manipuleren om zichzelf asap op te heffen. Mensen schieten in een nationalistische kramp, beginnen zicht steds sterker vast te klampen aan hun eigen identiteiten. Hoe meer en hoe vaker er schijnbaar triviale dingen als 'zwarte piet' onder het vergrootglas komen, allemaal goedbedoeld wensdenken, hoe meer mensen gaan vasthouden eraan. Middenpartijen zijn inmiddels bewezen volksverlakkers, de onzekerheid slaat steeds meer toe over de toekomst met vluchtelingen en een onzekere munteenheid, een economie die onder druk staat, allemaal perfecte voedingsbodems voor angst. En daar word door de politiek driftig op ingespeeld. Dat geld ook voor DENK, de PVV, Groenlinks en andere uitschieters naar zeer links of zeer rechts.
Een partij die een mooie aanvulling is op multipartijenkabinet dat er staat aan te komen. PvdA+GL+SP+D66+Denk. Er zal alles aan gedaan worden om Wilders maar niet in een kabinet plaats te laten nemen. Als ze met Denk net over de 76 komen, nemen ze Denk, let maar op. En die zal z'n eisen op tafel gooien, en die zullen aanvaard worden door de overige extreemlinkse partijen van die coalitie. Soumission van Houellebecq, maar dan in NL...
Waar de autochtone elite nog steeds zit te dromen van integratie geven de allochtonen met hun steun aan Denk keihard aan totaal niet te willen integreren. Ze willen totaal niets hebben van de nederlandse samenleving en wachten alleen nog op het ogenblik in de meerderheid te zijn om zo hun wil op te kunnen leggen.
Je kunt dit wel een gevaarlijke ontwikkeling vinden, maar het is een compleet natuurlijke ontwikkeling. Wat denk je dat er gebeurt als je je land volstopt met dit soort "minderheden" met een totaal afwijkende kijk op onze samenleving. Je moet wel heel naief zijn om het verloop van de toekomst van dit land niet te kunnen voorspellen.
Dit is toch juist een fantastische ontwikkeling. Linkse partijen verliezen niet alleen stemmen aan die 2 Turken maar op deze manier verdwijnt ook elke prikkel om maximaal allochtonen te importeren. Electoraal zijn ze niet meer interessant voor links en ze zijn als groep nog met te weinig om echt impact te hebben in de politiek. Prima zo.
Ze moeten Holleeder vragen; dat is een witte en hij heeft connecties met toppers in alle statistieken waar minderheden in voorkomen.
De debilisering, zover het nog debieler kon, van de vaderlansche politiek is in volle gang. Nog even en een federaal europa lijkt een redelijk alternatief.
Mark my words: Sylvana is binnen een jaar weg bij DENK. De inherente vrouw-onvriendelijkheid van de Islam gaat een "powerfeministe" geen jaar volhouden.
Van Doorn bij DENK? Dat zou hij wel willen, maar Erdogan en co zijn wel iets slimmer dan dat. Een leeghoofdige narciste is nog tot daaraantoe, een psychiatrisch geval gaat ook daar te ver.
Als het zo doorgaat met al die nieuwe partijen met 'hun andere geluid' dan is er voor iedere Nederlander een eigen partij.
@the Jackdawn | 22-05-16 | 10:41
Wel zo overzichtelijk.
@General McAuliffe | 22-05-16 | 10:37
Zolang koning kroonkurk hier nog rondloopt, zijn we een bananenmonarchie.
necrosis | 22-05-16 | 10:40
Prima! Stem ik op Bosma.
Het voordeel van het polariseren van Wilders is dat Nederland in duidelijke kampen verdeeld wordt.
En toch stem ik op Fleur, DENK kan ongezien de typhus krijgen.
Witmensen genoeg in PvdAllah en anderszins links.
DENK en de PvdA samen blijven in de toekomst dus ongeveer op het niveau van de PvdA eerder.
#communicerendevaten
De tweede kamer wordt een nog grotere kermis dan het al was.
Dat GroenLinks in de peilingen een zetel verliest aan DENK was te verwachten.
veel ex-PvdA'ers waren overgelopen naar GroenLinks. Nu lijkt een groep daarvan zich weer aan te sluiten bij de PvdA dissidenten van DENK.
Ik bedenk me net dat het beter is om niet teveel na te denken als de bedenksels van Denk uitgedacht zijn.
DENK gaat gewoon stellen halen.
Hun stemmers zitten niet alleen bij de klikturken, vele turken zullen zich vertegenwoordigd voelen door deze club.
Het zet de verhoudingen in onze bananenrepubliek nog verder op scher. de omstandigheden voor de perfect storm worden steeds perfecter.
.
Overigens graag zien dat het eufemisme klikturken niet meer gebruikt word maar dat we het woord NSBturken gebruiken. Dat geeft een juiste lading aan het type waar we mee te maken hebben.
Het zijn de mensen die extremisme meer dan gedogen!
Dit wordt de keerzijde van de democratie. Als de minderheden in de meerderheid komen is het gedaan met de maatschappij zoals wij die op dit moment beleven. Dit geld niet alleen voor Nederland maar is een trend in Europa. In Frankrijk, Duitsland en Zweden steken gelijksoortige partijen op. Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling.
REAGEER OOK