Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-denktank: vluchtelingen betalen zichzelf binnen vijf jaar dubbel terug. Echt waar

neeechtwaarffserieus.jpgDe EU is niet alleen een bodemloze put. Het is ook een wensput. Je mikt er wat goede bedoelingen + al je zakgeld in, en hoopt op het beste. En pal naast deze attractie staat dan natuurlijk een denktank-kraampje, waar ze tegen betaling wat cijfers in elkaar goochelen die onderschrijven dat het niet alleen goed gaat komen, nee, alles wordt zelfs veel beter! Al die miljarden naar Griekenland zouden we niet alleen terugkrijgen, we zouden ook nog eens een riante rente vangen, die vervolgens de eeuwige vrede zou bekostigen, of zo. Kortom, dat soort praatjes hebben we eerder gehoord, en nu doe 'ze' het weer, maar dan met het migratiebeleid [in Den Haag om ons onbekende redenen bekend als vluchtelingencrisis]. Een voormalig economisch adviseur van de president van de Europese Commissie, d.w.z. iemand die zijn gehele leven en identiteit vervlochten heeft met het EU-instituut, roept nu het volgende: 'Vluchtelingen zullen binnen 5 jaar twee keer zoveel opleveren dan ze ooit gekost hebben.' Oké, iedereen dit dit gelooft, hand omhoog. Nee, Judith Sargentini, jij was al af en mag niet meer meedoen. Duitslands migratiebeleid kost de Germanen 25 miljard euro per jaar. Volgens deze studie, uitgevoerd door de Tent Foundation, verdient Duitsland hier binnen 5 jaar dus 50 miljard euro aan. Want werkgelegenheid of zo. Hoe dit dan precies werkt weet ook niemand, maar waag het in ieder geval niet te zeggen dat de werkgelegenheid vooral groeit bij de oproerpolitie en afdeling zedendelicten. Aan het eind van de sales pitch wordt het trouwens gewoon duidelijk. Deze denktank acht Europa rijp voor een volksvervanging. "Legrain also highlights how refugees could solve an impending demographic challenge in Europe. “The expected demographic changes in Germany are particularly stark,” he writes. “Without migration, by 2030 the working-age population is projected to shrink by a sixth (8.7 million people), while the old-age population will grow by more than a quarter (4.7 million people).” He suggests that an influx of younger refugees could help care and pay for the increasing population of pensioners." Maar dat allemaal met de beste bedoelingen. En dat is immers wat telt.

Reaguursels

Inloggen

Volgens die wensdenker van de London School of Economics vullen de Syrische apothekers nu al de tekorten eraan in Zweden!

batvoca2 | 20-05-16 | 08:52

Het betaald zich zeker dik terug in nog meer problemen die nog veel meer geld gaan kosten

Poldergek | 20-05-16 | 04:11

Niet zeuren. Het zijn allemaal hoogopgeleide artsen. Ze moeten alleen nog even leren lezen.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 23:47

Ze kan halfrondelijk geïnterpreteerd worden..

Neut | 19-05-16 | 22:56

Volgens mij moeten ze, lees, last hebben van een zonnesteek ter grote van Afrika..

Neut | 19-05-16 | 22:55

Vandaar dat het niet goed gaat met nederland, dit komt door die denktank, Ze denken niet maar proberen de landen waar geld zit, dit af te nemen.

nononse | 19-05-16 | 22:00

EU-denktank: vluchtelingen betalen zichzelf binnen vijf jaar dubbel terug. Echt waar "Ik zweer jou."

ca12nag3 | 19-05-16 | 21:19

de beroepsgeschikte bevolking neemt af, en de beroepsgeschikte banen nemen nog sneller af.

Dat heet automatisering, en lost het probleem beter op dan isis tandartsen in spe

beaujudas | 19-05-16 | 17:16

Volgens Greet hebben ze tot nu toe al 100 miljard gekost sinds de jaren 70. Er klopt dus iets niet.

Ronnie uit Helmond | 19-05-16 | 16:54

Bevolking laten groeien om pensioenen te betalen, is als een kettingbrief.Dat werkt niet, en dat is al lang berekend.

mental K | 19-05-16 | 16:46

@Maria.1 | 19-05-16 | 16:18

Haha, inderdaad. Zeker de mensen die vrijwilligerswerk verrichten. Dondert de hele zorg in ieder geval direct in elkaar... ik zie al die atoomwetenschappers namelijk nog niet direct oude mensjes in een verzorgingsinstelling helpen. Kan aan mij liggen.

Maar helaas, dat kunnen we juist niet over ons hart krijgen, want onze cliënten hebben onze hulp juist keihard nodig. En daarnaast hebben we verdorie nog plezier in ons vrijwilligerswerk ook...

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 16:33

Even een tegenstelling uit de wereld helpen. Onlangs hoorde ik een VN-bobo nog zeggen dat het aantal migranten slechts 0,2% van de totale Europese bevolking betreft. Maar nu gaan ze opeens wel enorme toekomstige tekort aan arbeidskrachten oplossen? Je zou bijna denken dat er economisch wordt omgegaan met de waarheid.

His Lordship | 19-05-16 | 16:29

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:26
Huisvrouw is gewoon een baan hoor. maar dat is voor de staat niks waard want geen extra belasting afdracht.

Cobalt bomb | 19-05-16 | 16:23

@ProAsfalt | 19-05-16 | 15:31

Figuren als De Koreaanse Slet en Mark_D_NL (heet-ie soms "Rutte" van achteren?) behoren nog tot die onwetenden die menen dat zaken als ziekte, echtscheiding, werkloosheid en dergelijke, alleen 'de anderen' overkomt (lees: 'sukkels' zoals wij, waarvan er alleen in NL al zo ongeveer een miljoen zijn). Mijn ervaring is dat het juist dit soort mensen zijn die het hardste gaan krijsen over 'onrecht', zodra het henzelf óók overkomt. Want succes is immers waar ze als übermenschen gewoon 'recht' op hebben - vinden ze. Laat ze maar in die waan. Zalig zijn immers de armen van geest.

@Feynman | 19-05-16 | 15:48

Yep. Er wordt ons door de EU gewoon een 'probleem' aangepraat (voor de goede orde: vergrijzing lost zichzelf gewoon t.z.t. op, overbevolking juist niet!) aangepraat, waarvoor de 'oplossing' zogenaamd zou bestaan uit massale illegale immigratie.

Het is natuurlijk precies andersom. Zolang er nog een enorme werkloosheid is binnen de EU (en het ziet er bepaald niet naar uit dat dit binnenkort ten goede verandert) verergert deze import de problemen alleen maar, en niet zo'n beetje ook.

Overigens werd er een jaar of 10-15 geleden ook al geroepen dat er 'binnenkort' een tekort aan arbeidskrachten zou ontstaan (dat was nog uit de tijd dat iedere 'oudere' er al op z'n 55e met de VUT o.i.d. ging), en dat de werkloosheid zich dus vanzelf zou oplossen.
Dat werd mij destijds als dertiger wijsgemaakt (toen ik nog betaald - VAST! - werk had), we zouden ons allemaal helemaal geen zorgen hoeven maken...
Ik had daar destijds al zo mijn twijfels over. Dat blijkt inmiddels dus terecht.

De huidige EU-'oplossing' voor een probleem dat vooralsnog (= de komende 30 jaar op z'n minst) helemaal niet bestaat, doet denken aan het bekende spreekwoord "het paard achter de wagen spannen". Of: "het kind met het badwater weggooien".

Zo, nu weer even genoeg gereaguurd. Moet nog wat sollicitaties de deur uit doen, voor het WW'tje van 300,= € netto dat ik nog drie maanden krijg, als dank voor (alweer) een afgelopen draaideurbaantje!

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 16:22

@EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 15:01
Eigenlijk moeten we nu massaal het werk neerleggen. Laat die nieuwelingen maar vast beginne; kijken wij wel of het goed gaat.

Maria.1 | 19-05-16 | 16:18

Feynman | 19-05-16 | 15:48

Nee. Bepaalde facties binnen de EU doen aan wensdenken en hopen dat de asielzoekers van nu straks voor het grootste gedeelte een waardevolle bijdrage gaat leveren. De geschiedenis leert dat dit kan. Zie massaimmigratie naar o.a. Canada, Amerika, Nieuw-Zeeland en Australië. Maar een fundamentele denkfout hier is dat je een Ier wel met een Italiaan kan mixen en zelfs met een Poolse of Russische jood maar het wordt lastiger als je totaal verschillende culturen gaat samenvoegen een Turk en Marokkaan kunnen doorgaans niet eens door één deur terwijl ze nota bene hetzelfde geloof hebben. De gemiddelde goedwillende moslim uit Syrië schrikt zich rot in West-Europa en vica versa. Dat is het belangrijkste punt. De westerse en oosterse culturen zijn te verschillend om op grote schaal te mengen. Je kan hier ook geen miljoen Chinezen importeren of Afrikaanse christenen. Dat werkt niet. Nooit niet. Je moet een enigzins homogene cultuur behouden. Zelfs Friezen en Limburgers verschillen al te veel om te mengen op grote schaal. Je kan ze wel weer samen in Canada dumpen.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 16:10

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:16
Je mist even het punt.

De EU denktank denkt dat er een demografisch probleem is, wat met massale immigratie opgelost kant worden.

Volgens mij is dat probleem er inderdaad ook niet, en al was dat probleem er, dan verwacht ik niet dat je dat met massale illegale immigratie op kan lossen.

Feynman | 19-05-16 | 15:48

Vele aanslagen zullen er nog komen door deze inmiddels teleurgestelde nieuwkomers, veel kosten voor heropbouw. Criminaliteit zal de pan uit reizen. De kosten voor de veiligheid zullen exponentieel stijgen. Mensen zullen meer en meer thuis blijven dus de horeca en het toerisme storten volledig in. De mensen, vooral politie en leger, worden ziek van al dat binnengehaald gajes en de EU, letterlijk ziek dus ook de ziektekosten zullen omhoogschieten. Tijd om dat hele EU zooitje te ontmantelen. Ik ga een biertje drinken in de zon nu het nog kan, proost.

Grrraaien | 19-05-16 | 15:46

En betalen ze dan alle gemaakte kosten terug aan ons belastingbetalers?

Nelis SplitBloes | 19-05-16 | 15:40

Ben zo klaar met die propaganda van die tering EU.

special-k | 19-05-16 | 15:38

@EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 15:01
Alles voor gratis arbeid daarom staan de grenzen wagenwijd open en dienen Oekraïne en Turkije bij de EUSSR te komen. 135 miljoen gratis arbeiders erbij.
De bazen kunnen hun geluk niet op.

ProAsfalt | 19-05-16 | 15:32

Ziek. Dat is het enige correcte woord hiervoor. En het lijkt nog pure opzet te zijn ook.
@EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 14:02
Het lijkt is geen opzet maar het is opzet.
Alles in het voordeel van de bazen.

De tijd van de industriële revolutie komt weer terug tot het moment dat het klootjesvolk in opstand komt maar dan gaat er bloed vloeien en zijn de beulen/ de bazen niet veilig.
Voor het zover komt, zullen eerst Mark_D_NL & De Koreaanse Slet aan de dwangarbeid worden tenzij zij zo vermogend zijn dat dat hun per definitie niet meer kan overkomen.

ProAsfalt | 19-05-16 | 15:31

Klopt. Immigranten betalen verdienen zichzelf terug ^ 2 binnen een jaar. Griekenland ook. Iedereen die wij geld geven doet dat. Old news.

Mozes Langebroek | 19-05-16 | 15:28

Ff kijken, een jaar om een heel klein beetje Nederlands te leren, 3 jaar om het goed te doen, intelligentie voorbehouden, rekening houdend dat het geen doctors zijn,, werkervaring, opdoen. Tien jaar verder.
Waarom doet men voorkomen dat het anders is?

donkieshot | 19-05-16 | 15:21

Sinds wanneer mogen verkrachters, bommenleggers en Kalasnikov schutters werken?

Raider Twix | 19-05-16 | 15:02

www.telegraaf.nl/binnenland/25823967/_...

De bedoeling is om zo'n 500 statushouders versneld aan werk te helpen. Vertaling: dat zijn dus 500 banen minder voor autochtone werkzoekenden, die bij het solliciteren ook nog eens GEEN hulp krijgen.

En wie betalen dit geintje? U en ik.

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 15:01

Een denktank is dat een tank van Denk?

Rest In Privacy | 19-05-16 | 14:35

hoeveel kost een asielzoeker ook alweer? Kunnen ze dat geld niet beter geven aan subsidies aan autochtone mensen die kindjes gaan maken?

deluiegriek | 19-05-16 | 14:22

De denktank heeft kennelijk niet de boeken: "Deutschland schafft sich ab" en "Deutschland braucht den Euro nicht" van Thilo Sarrazin gelezen. Ook lezing van het recente boek van Wim van Rooy "Waarover men niet spreekt" verlost iedereen van de illusie, dat grootschalige import van islamitische "vluchtelingen" ons enige welvaart zal brengen; het zal beginnen met grootschalige apartheid, grootschalige ellende en uiteindelijk leiden tot een burgeroorlog. In recente afleveringen van "Die Welt" zijn artikelen verschenen over het gedrag van mannen uit de Arabische wereld t.o.v. vrouwen. Men zoeke daarom naar het artikel van "Bassam Tibi"; em.politicoloog aan de U. van Göttingen en Syriër van geboorte. Vrijwel tegelijkertijd verscheen voor het eerst statistisch materiaal over de opleiding van de in Duitsland gearriveerde Syriërs. De conclusie was, dat het onderwijs in Syrië weliswaar gunstig afsteekt bij andere Arabische landen, maar dat het ver achter loopt op het in Europa gangbare onderwijs; zowel beroeps- als middelbaar onderwijs. Het enige echte vergelijkingsmateriaal dat voorhanden was, waren cijfers van voor de burgeroorlog en ging om wiskundeonderwijs, dat kon worden vergeleken met het zogen. "PISA" onderzoek uit Europa en dat liet een niveauverschil van ca. drie klassen zien. Op deze basis volhouden dat vluchtelingen na enkele jaren geld zullen opbrengen, is een aperte leugen. Alleen daarom al dient Europa op korte termijn te worden ontmanteld; met dit soort warhoofden, die onze "leiders" bijstaan, hebben we geen enkele kans om te overleven.

oliebolletje123 | 19-05-16 | 14:11

Ja ,echt waar,en het geld uit Griekenland hebben we dan ook terug .
Wat een leugenaarszooitje in Brussel, denken ze nu echt dat ze dit de mensen wijs kunnen maken .
fleurtje | 19-05-16 | 11:23
Of ze het nu mensen wijs kunnen maken of niet, ze doen het. De migranteninvasie is op gang gebracht door de EU samen met Merkel en het Europese volk staat erbij en kijkt er na.

XaleX_2 | 19-05-16 | 14:06

@Eagle_Eye | 19-05-16 | 12:24

U heeft het nare trucje dóór.
En het gebeurt heus niet alleen in het kader van het aanvegen van de gemeenteperkjes. Kijk eens naar de zorgsector, de thuiszorg, ook daar tal van ontslagenen die hun voormalige werk weer 'mogen' doen als 'tegenprestatie'. Gewoon knetterzwaar werk!

Ook mijn eigen vrijwilligerswerk als sociaal-juridisch dienstverlener was vroegah gewoon betaald werk. Dat heette toen "Sociaal Raadslieden". Wegbezuinigd!
Ja, we hebben nog het Juridisch Loket. Waar alleen nog maar beginners ('starters') worden aangenomen (vaak niet eens afgestudeerd). Die vervolgens de cliënten waar ze niks mee kunnen doorsturen naar de instelling waar ik dus gratis mijn werk voor ze doe...

Ziek. Dat is het enige correcte woord hiervoor. En het lijkt nog pure opzet te zijn ook.

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 14:02

@EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 13:44
Dank u voor uw steun. Ik laat me niet meer gek maken nee. Ik haal voldoening uit het vrijwilligerswerk dat ik doe. Ofschoon ik natuurlijk het liefst mijn geliefde laswerk zou doen. Zelfs het UWV heeft me gewoon ronduit eerlijk gezegd dat voor mensen als ik het op dit moment schier onmogelijk is om nog aan het werk te geraken. Mede door de maatregelen van Den Haag, die meer kwaad doen als goed. Maar het is wat het is. Alleen mensen als DKS met hun blaartrekkende nonsens krijgen me nog wel eens op de kast. Het is zooo makkelijk roepen vanaf een bevoorrechte positie langs de zijlijn. Als iemand me 15-20 jaar geleden zou hebben gezegd hoe ik er nu bijzit had ik ze voor gek versleten. Iedereen kan ziek worden, of werkgerelateerd arbeidsongeschikt. De gierput die je dan ten deel valt is werkelijk ranzig.

Wat de Linkse Goegemeente maar niet wil inzien: al die *kuch* raketgeleerden zijn voor 70% al analfabeet in hun eigen(!) taal, laat staan als ze dan ook nog eens een ander alfabet moeten gaan leren met een IQ dat de 85 vaak niet eens overstijgt. Om nog maar te zwijgen over de onverdraagzame haatreligie die ze meezeulen en iedereen te pas en te onpas door de strot willen wringen. Dat dit eens een hoop ellende gaat opleveren kan iedereen met een halve hersencel en één oog nog zien aankomen. Behálve jawel, de Lampjes in Den Haag en Brussel.

Sjefke7807 | 19-05-16 | 14:00

Als dat zo is waarom is er in die zandbakken dan nooit iets zinnigs gebeurt dan geiten neuken, ongelovigen en vrouwen straffen, onder een palmboom zitten, waterpijp roken ? Ik hoop van harte dat deze vluchtelingen heel rap weer terug gaan als de oorlog voorbij is, kunnen ze het eigen land opbouwen, steken ze ook mooi die 50 miljard in de eigen zak.

Ingpe | 19-05-16 | 13:56

@Sjefke7807 | 19-05-16 | 13:16

Helaas, uw verhaal komt mij maar al te bekend voor. Oudere Nederlandse werkzoekende wil zich laten omscholen? Vergeet het maar. Al het beschikbare geld gaat immers al naar die apothekers en raketgeleerden uit Zandbakkië... dus dokt u zelf maar!

Overigens is het zelfs na omscholing verrekte moeilijk om nog een betaalde baan te vinden. Ik heb zelf vier jaar geleden een extra opleiding schuldhulpverlening gedaan (uit eigen zak betaald, ben van huis uit jurist), maar... dat verandert niets aan je bouwjaar, helaas. Dus doe ik dit nu maar als vrijwilligerswerk en - incidenteel - betaald. Minimumloon, uiteraard.

Het is godgeklaagd. Wel en masse spotgoedkope arbeiders (? - hoogstwaarschijnlijk handophouders) importeren en je eigen mensen de stront in laten zakken. DAT is Nederland anno 2016 (en enige decennia daarvoor).

Heel veel sterkte Sjefke7807, en laat je vooral niet gek maken!

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 13:44

Als die kwibus zou zeggen over 5 jaar kan je s'avonds nooit meer de straat op ,omdat dat tuig overal de dienst uitmaakt, zou ik zeggen , die wordt ook eindelijk wakker .

fleurtje | 19-05-16 | 13:43

Het gemiddelde sprookje bevat aanzienlijk meer waarheden dan wat er uit die denktank van de EU komt.

miss error | 19-05-16 | 13:37

Net alsof het kleiner worden van de beroepsbevolking een probleem is. Het is eerder juist een zege! Veel banen gaan de komende decennia toch verdwijnen door automatisering en robotisering dus we hebben ook veel minder mensen nodig. Door stijgende productiviteit hoeft dit niet een probleem te zijn voor de economie op totaalniveau. Het laatste wat we in ieder geval nodig hebben zijn hordes laagopgeleide kanslozen die niet of nauwelijks kunnen lezen of schrijven, laat staan in de taal van het land waar ze binnenkomen. Die EU fuckers denken echt dat het nog 1950 is ofzo en dat we mensen nodig hebben voor in de mijnbouw of textielindustrie. Wat een volk.

Banana008 | 19-05-16 | 13:35

@Eagle_Eye | 19-05-16 | 12:24
U snapt het. Diezelfde arbeiders die ontslagen zijn door deze constructie mogen dan hetzelfde werk gaan doen voor die uitkering. Mensen als Koreaanse Slet mogen deze arbeiders vervolgens voor niksnuttige labbekakkige uitkeringtrekkers zitten uitmaken die maar een baan moeten gaan zoeken. Schijtziek wordt ik van dit soort mensen die lullen over een klok waarvan ze de klepel niet weten te zitten. Als je eens wist wat ik al gedaan heb om aan het werk te komen. Werk onder mijn niveau, werk tegen Eu 8,80 BRUTO(!). Maar het feit dat ik geen 8 uur p/d meer kan werken is de molensteen die me onder trekt. Nee, je moet 8 uur of meer kunnen werken, anders; jammer dan.

Sjefke7807 | 19-05-16 | 13:35

Indirect zegt deze denktank dat het sociale model in heel Europa uit balans is.
Dit sociale model is net na de wereldoorlog opgezet en ingericht met als verwachting dat het aantal (kinderen) werkenden en de arbeidsproductiviteit eindeloos zouden groeien.
De nieuwe economische vluchtelingen die in Duitsland welkom worden geheten zongen voor een kortstondige verlichting van het krimpende aantal potentiële arbeiders. Meer ook niet, het blijft kortstondig en wellicht ook bij potentieel.
De huidige werkers en werkgevers kunnen de uitkeringen aan de almaar groeiende groep gepensioneerden en (werklozen) sociaal afhankelijken niet meer betalen. (de meeste EU-landen betalen pensioenen rechtstreeks uit de staatskas.)

MadDieu | 19-05-16 | 13:34

@Sjefke7807 | 19-05-16 | 13:16
Verschrikkelijk.

Dat omscholing niet mogelijk is, is logisch aan de hand van het gekozen beleid van de regering. De regering heeft besloten dat de kosten voor een studie 100% moet worden geleend en/of zelf betaald moet worden inclusief de gederfde inkomsten als gevolg van het volgen van die studie.
Dit heeft het logische gevolg dat omscholing vanuit de bijstand of WW daardoor niet mogelijk is want zou dit wel mogelijk zijn dan heeft diegene een gratis studie mét inkomen wat de gewone student ontbeert.

Nederland gaat voor kenniseconomie? Nope, Nederland gaat aantoonbaar voor laaggeschoold dwangarbeid ten gunste van en alleen voor de bazen.

ProAsfalt | 19-05-16 | 13:29

De EU: je kunt het vergelijken met een huisbaas die tegen zijn huurders zegt: 'U krijgt er in uw woning 3 bewoners bij. Of u wilt of niet. Over 2 jaar zult u er blij mee zijn want dan heeft u er alleen maar voordeel van. '

Tijl U | 19-05-16 | 13:20

Als ik er van uit ga dat elke migrant en zijn/haar echtgenoot gaat werken en daarmee bijdraagt is het misschien goed. Helaas is de realiteit anders.

a4p | 19-05-16 | 13:18

@EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 11:32
Het is een absurde drogreden. Kijkt u op YouTube maar eens naar:
www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Daar wordt haarfijn uitgelegd waarom dit een drogreden is en waarom het crimineel(!) is wat er nu op dit continent gebeurt. De context van het filmpje is in de States. Maar u kunt gerust de States inruilen voor Europa en daar dezelfde berekeningen op los laten. Eindconclusie is namelijk dezelfde: Een uiteindelijke vervanging van de inheemse Europese bevolking. En dat het geld veel beter in opvang in de regio kan worden gestoken omdat je er daar vele mensen meer mee kan helpen.

@Feynman | 19-05-16 | 11:38
Zeer helder en duidelijk verwoordt weer! Ondergetekende is Meesterlasser met 25 jaar ervaring maar komt niet meer aan de gang omdat ondergetekende door datzelfde laswerk gedeeltelijk is afgekeurd. Ik kan en wíl werken maar na 3 jaar en een kleine 1200(!) sollicitaties heb ik het opgegeven. Het heeft me financieel en geestelijk compleet de nek omgewrongen. Bazen zien, ondanks dat ik naast vakliefde en ervaring ook nog geld meebreng in de vorm van subsidies etc., geen brood in me en lopen me straal voorbij. Ik doe vrijwilligerswerk maar daar kan de schoorsteen hier niet van roken. Meerdere malen bij het UWV smekend aan het bureau gezeten voor hulp bij omscholing, niets, nada, noppes.

Sjefke7807 | 19-05-16 | 13:16

dankzij geenstijl weet ik wie Judith Sargentini is en waarom ik op haar wil stemme :^)

Barre_de_k | 19-05-16 | 13:15

-weggejorist-

squadra | 19-05-16 | 13:14

Het was uiteindelijk de aanhoudende stroom leugens en propaganda die de geloofwaardigheid van de Sovjet-Unie definitief wegnam bij de eigen bevolking, wat de onderliggende oorzaak werd van de val van dat rijk. Hoe meer de EU liegt, hoe mindet mensen er in geloven en voor willen vechten, en hoe eerder de ondergang. Al gaat het zeker nog wat jaartjes duren, die ondergang komt er.

Realisties | 19-05-16 | 13:09

I love the smell of roasted unicorn meat in the morning.

postmodernismisdead | 19-05-16 | 13:07

Geachte Feynman 11.38 uur.... kunt u a.u.b. onze nieuwe minister president worden?!

ikke M. | 19-05-16 | 13:06

nemoj me jebat | 19-05-16 | 11:25
En dat is/was nou precies het uitgangspunt van D66! Vandaar de pil van Drion door Borst geïntroduceerd. De vrouw met een toekomst'vizie'.

mom van avezaath | 19-05-16 | 12:59

Onderzoek in België;
meer dan 50% Lagere School diploma of helemaal geen L.S.-diploma. Analfabeet, spreekt noch schrijft Nederlands uiteraard.
20% is hoger opgeleid, whatever that may be then !
Kunnen dus nooit en te never in onze maatschappij mee.
Gewoonweg geen banen voor.

A3an | 19-05-16 | 12:57

Nou, dat zijn slimme geesten die bezig zijn, niet normaal.
Dus om de krimpende en vergrijzende bevolking tegenwicht te bieden moeten wij hordes Afrikanen en moslims binnen laten die aantoonbaar: achterlijke culturen en geloven aanhangen, iq aantoonbaar veel lager is dmv bv inteelt, hun eigen landen hebben ze een pestzooi van gemaakt, hun soortgenoten al geen goede referenties geven en een zeer zware last zijn op het gebied van soc.woningen, uitkeringen, aanpassingsvermogen,achterstanden, criminaliteit... vasthouden aan eigen land en cultuur etc. Nee, dat gaat echt toppiejoppie hoor laten we nog meer van deze mensen binnen halen!!!
Ipv dat je gewoon eens goed nadenkt en aan de toekomst van de autochtone bevolking denkt.. wees eens creatief... automatisering toch minder mensen nodig, meer mensen hoeft niet altijd de oplossing te betekenen..... uit onderzoek blijkt dat wanneer er goede kinderopvang is, er meer kinderen komen etcetc..
Allemaal andere ideen en oplossingen ipv juist problemen te importeren.

Julia | 19-05-16 | 12:56

Het is al veel te druk. Er mogen best wat minder mensen in Europa wonen. We hoeven die niet te vervangen met gelukzoekers.

Brainder | 19-05-16 | 12:54

Ja natuurlijk joh, slaap lekker verder
Gemiddelde werkloosheid onder allochtonen is de eerste 10 jaar gemiddeld ca 60%. Dus die ander 40% moet dan wel erg hard aan de bak.

Wensdenken is nu wel erg ver doorgeschoten. Maar ja wat kun je anders verwachten van de utopia gelovers bij de EU

protonplof | 19-05-16 | 12:52

Dus we laten we importeren arbeidskrachten om zodat ze ons pensioen gaan ophoesten. Dat werkte misschien vroeger op de plantage zo. Verder zullen Jan Ali Sterre en Achmed echt niet meer bereid zijn om de bodemloze pensioenpot te vullen uit solidariteit.

B.agger | 19-05-16 | 12:47

Het nieuwe boek van Thilo Sarrazin "Wunschdenken" zou verplichte kost voor elke politicus en die die het wil worden, moeten zijn.....

open mind | 19-05-16 | 12:47

In de afgelopen weken heeft Paul Scheffer in een college op NPO-politiek uitgelegd dat de immigratie van vluchtelingen waarschijnlijk zeer veel geld gaat kosten en ook geen enkele oplossing biedt wat betreft de vergrijzing. Die vluchtelingen zijn om vele redenen (getraumatiseerd, nauwelijks opleiding, als opleiding dan ontoereikende opleiding, enzovoort) voorbestemd tot een decennialang verblijf in de bijstand. Bovendien brengen die vluchtelingen een cultuur mee, islamitisch, illiberaal, die op grote afstand staat van de normen en waarden van de moderne westerse cultuur. Dus er is echt geen ‘Wirtschaftswunder’ van die vluchtelingen te verwachten. We mogen blij zijn, en dat concludeer ik dan daaruit, als er in de komende decennia nog iets van de verzorgingsstaat overeind blijft. En anders gaan we toe naar een wereld van tentenkampen voor honderdduizenden daklozen, en waar dan de maffia regeert met vormen van criminaliteit waar je niet eens aan wil denken.

notamused | 19-05-16 | 12:47

@Mark_D_NL | 19-05-16 | 12:37
U snapt kennelijk niets van statistiek.

Maar goed, ik ook niet meer dankzij de slavenarbeid hetgeen ik moet verrichten onder de Beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid).

Heeft de Beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) toch nog iets bereikt om trots op te zijn namelijk de dwangarbeiders zo dom weten te krijgen dat zij helemaal niets meer begrijpen en zich de mond kunnen laten snoeren door u en de Koreaanse Slet zodat u en de koreaanse slet rustig kunnen genieten van een cocktailtje over de kapotte ruggen en knieën van de dwangarbeiders want ach wat maakt het ook uit. Er zijn nog genoeg dwangarbeiders beschikbaar en anders halen wij ze wel uit het buitenland zoals de 'vluchtelingen' Oekraïne of Turkije.

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:42

Als immigranten inderdaad zo hard nodig zijn, waarom moeten het dan allemaal islamieten zijn!?! Liever 100 extra Chinezen, Brazilianen, Russen, Indiërs, WHATEVER (!!!) dan 1 extra vertegenwoordiger van de achterlijke, haatcultuur die islam heet!!!

Aristotalloss | 19-05-16 | 12:38

@ProAsfalt | 19-05-16 | 12:32
En nu je weet dat dit zo is. Dat dit de toekomst van Nederland is. Ga je blijven zeiken of probeer je iets aan jezelf te veranderen om hier beter uit te komen. Wat ga JIJ doen om je leven te verbeteren? Dus JIJ. Niet wijzen naar de overheid of de gelukszoeker of de EU. Maar JIJ, JIJ dus.

Mark_D_NL | 19-05-16 | 12:37

-weggejorist-

Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 12:36

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:30
Eens. Het is zo makkelijk om naar d eovrheid te blijven wijzen. Zeker nu je als werkeloze weet dat er een nieuwe realiteit is ontstaan. Een groot del van die valse immigranten gaan niet meer weg, en daarmee zal je als laagopgeleide werkeloze mee moeten concurreren.
--
Dit zegt niet dat ik dat normaal vind of het ermee eens ben. Maar het is de nieuwe wereld waarin velen Nederlanders gedwongen worden te leven. Wen er mar aan, en ga voor jezelf zorgen. Die heerlijke warme deken van de overheid komt niet meer terug.

Mark_D_NL | 19-05-16 | 12:34

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:30
God moge verhoede dat u hetzelfde overkomt.
Eens kijken of u dan nog zo enthousiast bent.

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:34

@jawor36 | 19-05-16 | 12:24
Natuurlijk staat de vluchteling met 1-0 voor want de vluchteling houdt zijn bek tegenover zijn slavendrijver én werkt ook nog eens voor nop.

Ga d'r maar aanstaan als autochtone Nederlander die een te duur huurhuis moet betalen vanwege de (huur)woningkartel in stand gehouden door minister Blok.

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:32

Overbevolking is blijkbaar geen probleem meer. Je lost dat gewoon op met nog meer mensen. Daar zijn dan geen huizen en banen voor, maar dat geeft helemaal niks kennelijk.

In moslimlanden schoppen ze de oudste kinderen gewoon de straat op als het gezin te groot wordt. Ja, normaal ook, maar dan voorgoed. Naar schatting zijn er in Marokko daardoor 30.000 straatkinderen. Ondertussen fokken ze gewoon gezellig door.

Net als vroeger zou ik liever willen dat mensen zich weer bewust worden van hun verantwoordelijkheid ten opzichte van het aantal mensen op aarde. Planning (op ieder gebied!) lijkt wel van de aardbodem verdwenen te zijn.

Poesmobiel | 19-05-16 | 12:32

Zelfs als het waar zou zijn, is het al het gezeik met die lui waard? We hebben al decennia lang de 'vruchten' van onze nieuwe medelanders kunnen plukken en we zijn het kotsbeu.

Akiron | 19-05-16 | 12:30

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:30

@ProAsfalt | 19-05-16 | 12:24
Ja je bent dus een gelegenheidssocialist die een vrolijk leven eist op een andermans portemonnee. Ik vind je gewoon een nare bloedzuiger en het stoort me al helemaal dat je nog de gore lef hebt om te klagen. Wees blij met wat je gratis krijgt voor die paar uurtjes papier prikken de veel mensen die keihard werken en het echt verdienen krijgen er per uur veel minder voor. Als er al iets onterecht is het dat. Wat mij betreft krijg je 10 uurtjes per week om te solliciteren en de rest van de werkweek mag je parkjes gaan aanschoffelen voor je uitkering. Dan doe je tenminste iets terug voor je gratis-geld.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:30

En het geld van Griekenland komt ook terug - mét rente.

bisbisbis | 19-05-16 | 12:29

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:23
Yep, u is evident een baas.

Hanteert u ook een zweep om uw onderdanen eronder te houden of dreigt u met een flinke loonsverlaging?

Oh wacht, u geeft ze gewoon geen eten. Schijnen ze in het Midden- en Verre Oosten ook te doen.

Pats, pats, pats!!

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:29

Weer wordt er alleen gekeken naar wat het aan geld opbrengt en ziet brussel dit als voornaamste/enigste steekhoudend (ook weer in dit geval leugen-)argument.
Verlies van eigen identiteit, cultuur en waarden zien ze blijkbaar als niet relevant en ondergeschikt aan gewin.
.
'Alles van waarde is weerloos' en overgeleverd aan
geld-ego's!

Rest In Privacy | 19-05-16 | 12:28

gemiddeld IQ van 83, spreken de taal niet en geen enkele relevante werkervaring.
Wat voor werk zouden ze moeten doen dan? En gaat dat binnen een paar jaar worden vervangen door robots en computers?
Momenteel is in duitsland de werkeloosheid onder allochtonen die hier al 3 generaties zijn nog altijd 50% , en de criminaliteit zeer hoog. En dat zijn dan voornamelijk Turken, die toch wat ontwikkelder zijn dan de meeste noord-afrikanen

Wutbürger_ | 19-05-16 | 12:26

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:21
Of culturele antropologie, ook een aanrader.
Uiteindelijk is die dwangarbeid natuurlijk leuk en aardig, maar geld en economische groei komen niet uit de dunne lucht. En wanneer deze realiteit de gekte van centrale planners inhaalt, stort de boel in. Een proces van creatieve vernietiging, want dan kunnen we tenminste weer vanaf start beginnen.

Glasgow Argus | 19-05-16 | 12:26

@Glasgow Argus | 19-05-16 | 12:23
Niet actieven. Dat is toch zo'n beetje alles wat geen (deeltijd)baan heeft? Studenten, huisvrouwen, bijstandsmoeders, afgekeurden, gehandicapten, renteniers en ga zo maar door. Dat is nu niet bepaald de (toekomstige) werkkracht van Nederland. Mooi hoor die cijfertjes van Feynman maar ze slaan weer eens nergens op.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:26

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:20
Kennelijk wenst u dat de helft van Nederland onder een brug kan gaan slapen want de helft van Nederland heeft immers geen baan en is volgens u dus niet goed genoeg.

Ik wens niet in zo'n maatschappij te leven en is te hopen dat het niet zover komt.

Daar u kennelijk wel in zo'n maatschappij wenst te leven kan ik u adviseren om een enkeltje te nemen naar de USA (of een ander Angelsaksisch land). Daar slaapt iedereen onder de brug of in de auto.
U bent blijkbaar zo succesvol dat u niets te vrezen heeft van een brug.
Of u is baas?

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:24

Door de migranten stroom gaan we kapot. Eerst financieel (en we hebben al een staatsschuld). Dat zorgt er ook voor dat we minder geld in de ontwikkeling van bijvoorbeeld zorg robots kunnen pompen. Een krimpende bevolking is verder geen probleem, maar een oplossing. Als het maar geleidelijk gaat, en dat gaat het. Bedankt hé EU voor het verneuken van onze toekomst. En bedankt Nederlandse politici die hebben geholpen dit te realiseren. Godverdomme ga toch allemaal deaud landverraders.

Doper | 19-05-16 | 12:24

@De Koreaanse Slet | 19-05-16: Daar ben ik het dus niet mee eens. Stel je hebt een hoveniersbedrijf en maakt voor een gemeente alle parken en perkjes in orde. Vervolgens zegt de Gemeente: dank je voor je diensten, wij gaan uitkeringstrekkers inzetten voor hetzelfde werk, onbetaald (met behoud van uitkering, dus stiekem wel betaald). Jij kan je bedrijf opdoeken en je personeel naar huis sturen, en allemaal een uitkering aanvragen. Conclusie: meer werklozen en minder werk voor ondernemers die op valse wijze beconcurreerd worden. Het probleem neemt op deze manier in het kwadraat toe, waarbij de overheid alles en iedereen afhankelijk van uitkeringen maakt.<br />
Beetje domme denkwijze, waar veel Nederlanders last van hebben. Zelf nadenken doen we ook al niet meer, we laten ons liever voeden door overheidspropaganda.

Eagle_Eye | 19-05-16 | 12:24

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:13

Allejezus wat een kutverhaal. Lekker zwelgen in zelfmedelijden zonder een seconde jezelf af te vragen wat je eigen aandeel in je situatie is. Ga iets nuttigs doen, want op dit moment staat een willekeurige vluchteling met 1-0 voor op het moment dat hij uit de bus stapt bij Ter Apel.

jawor36 | 19-05-16 | 12:24

@lijn5 | 19-05-16 | 12:19
Ik ben ook helemaal voor arbeidsmigranten en vind dus ook dat zodra het contract afgelopen is dat ze weer naar huis toe mogen gaan. Ik vind ook dat ze niets hoeven bij te dragen aan sociale zekerheid en belastingkortingen mogen krijgen. Als ze echt willen blijven en aangetoond hebben dat ze hun natje en droogje helemaal in orde hebben dan mogen ze Nederlander worden. Allemaal prima. Echt geen moeite mee. Ik heb moeite met parasieten. Of je deze nu importeert of dat ze al onderdeel uitmaken van de samenleving is mij verder om het even.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:23

Al die meningenhebberts die migranten als de oplossing voor het lage aantal kinderen van Duitsers aandragen hebben nooit, helemaal nooit gedacht dat Duitsers misschien met natalistische politiek meer aan het kind moeten worden gebracht.


Dat zou.. bijna fascistisch zijn!

omanders | 19-05-16 | 12:23

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:16
werkloosheidsstatistieken zijn exact dat. statistieken, historisch ook wel aangeduid als " leugens ".
650.000 is het magische nummer waarin de overheid u wil laten geloven. 3.8 miljoen niet-actieven in de leeftijdscategorie waarin mensen gewoonlijk werk verrichten is het echte getal.

Glasgow Argus | 19-05-16 | 12:23

"wij trekken uit de genenpoel de slechtst beschikbare kwaliteiten aan. influx van relatief laagopgeleiden uit landen met een gemiddeld equivalent IQ van 85 of lager."
Glasgow Argus | 19-05-16 | 12:12

U ziet één ding over het hoofd en dat is dat je voor de dwangarbeid verricht voor de beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) en de bazen helemaal geen IQ of hoger nodig hebt dan 60.
Vandaar dat mijn reaguursels met rasse schreden achteruit gaan omdat je van deze dwangarbeid almaar dommer wordt totdat je IQ de 60 heeft bereikt.

Waarom investeren in ingenieurs als je hordes gratis arbeiders tot je beschikking hebt.
En dan willen politici en de bazen ook nog dat je techniek studeert.

Geloof me: studeer nooit geen techniek maar studeer Rechten of zo.

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:21

Elke opgeblazen vertrekhal is toch weer economische groei. Nieuwe lening erop en uitgeven maar.
.
En daarna is er meteen draagvlak in de maatschappij voor meer bommen op Syrië en Irak. Nieuwe lening nemen, nog wat bezuinigen op de thuiszorg en groeien maar.
.
Vervolgens weer een reactie van booslims en weer een terroristische actie en weer opnieuw beginnen. Moslims en globalisten hebben elkaar nodig.

Watching the Wheels | 19-05-16 | 12:20

Het is een vrij eenvoudig rekensommetje: Met de stijging van de bevolking wordt ook automatisch het BBP verhoogd (inherent aan het aantal inwoners). En pats boem, daar heb je je economische groei. Er wordt door de overheid geen verschil gemaakt tussen iemand die geld oplevert (belastingbetaler) en iemand die geld kost (uitkeringstrekkerts). De uitkering en het inkomen wordt gewoon bij elkaar opgeteld als zijnde inkomsten. En iedereen wil natuurlijk een mobieltje, onderdak, kleding en af en toe een biertje op het terras. Dat de overheidsschuld met 50% gaat stijgen de komende 20 jaren, dat is iets voor de volgende generaties. Die zoeken het dan maar uit, zolang ze maar een hoofddoek dragen en naar het Oosten bidden. Het biertje op het terras mag dan trouwens niet meer....

Eagle_Eye | 19-05-16 | 12:20

@ProAsfalt | 19-05-16 | 12:13
Niet zeuren zoek een baan. Als je niet goed genoeg bent voor een baan ben je niet goed genoeg en moet je niet zeuren. Wees toch blij dat je wat krijgt. In Rusland had je onder een brug gelegen met een fles spiritus. Dat je daar iets voor terug moet doen is meer dan terecht en het feit dat je daar problemen mee blijkt te hebben ligt aan je ego die vind dat jij meer recht hebt op meer dan anderen. Kennelijk ten onrechte want je presteert het niet om een baan te vinden. Je bent dus gewoon niet goed genoeg.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:20

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:07 Slechts 3.8% is moslim. Ok, wat is by the way de gemiddelde leeftijd van een moslim in Europa en wat is het gemiddelde kindertal?

Als je arbeiders te kort komt, dan huur je ze in voor een paar jaar, daarna weer gauw terug, zie Singapore, Saudi Arabie etc. Dus waarom immigranten toelaten? Krankzinnig beleid.

lijn5 | 19-05-16 | 12:19

@Feynman | 19-05-16 | 11:38
650,000 mensen meen ik. En die komen kennelijk allemaal niet aan de bak. Te oud, geen zin meer, selectief in het werk wat ze bereid zijn te doen etc. etc. etc. We zitten gewoon aan een eindtijd aan te schurken waarin ik meen straks zo'n 60% van de Nederlandse bevolking boven de 50 is die allemaal gratis geld, zorg, en ander meuk eisen.

Je gaat mij echt niet wijs maken dat we hier te maken hebben met een gigantisch probleem.

"De Europese Unie laat op ieder dossier zien niet met de oplossing te komen. Niet qua werk, niet qua illegale immigratie, niet qua saneren staatsschulden, niet qua begrotingsdiscipline, niet qua democratie, niet qua boekhoudcontrole, niet qua buitenlands beleid in Libië, de rest van de Arabische lente en niet qua nieuwe lidstaten."

Dit ben ik wel met je eens. De EU faalt als het gaat om als unie met beleid te komen dat wel werkt. En als ze al met een oplossing komen dan is dat half-werk. Je zou van de grootste economie ter wereld en tweede grootmacht op militair niveau wat meer doelgericht optreden verwachten.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:16

@panadol | 19-05-16 | 12:13
Ach zolang de helft nog gratis arbeid verricht en de andere helft de bazen geen kwaad doen dan zou het de bazen en de multinationals een rotzorg zijn.

Niet voor niets zijn de woningen van de bazen zwaar bewaakte forten.

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:16

@De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 11:51
"Joh hou eens op met dat gehuil over Klijnsma en dat je nu papiertjes moet prikken met je uitkering."
Dit is volgens de definitie van de rechten van de mens gewoon dwangarbeid.
Maakte Hitler en de Japanners zich ook schuldig aan. Pats, pats, pats!!

"Zoek een baan of wees blij dat je iets krijgt. Bah."
Kennelijk heeft u moeite met statistiek of u kent de cijfers niet.
Hier komen de cijfers geciteerd van de reaguursel van Feynman ( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/05/... )
"Nu al zit 3,8 miljoen van onze beroepsbevolking zonder werk thuis. Plus 604 duizend mensen officieel werkloos en 563 duizend mensen die werken in deeltijd, maar meer uren willen." daskapital.nl/2016/05/officiele_werklo...
"Miljoenen mensen zonder baan, honderdduizend vacaturen. Voor iedere vacature dertig mensen op de reservebank."
Kortom: mocht ik al een officiële baan krijgen dan gaat dat aantoonbaar ten koste van een ander.

"Niets walgelijker dan een steuntrekker die vind dat hij recht heeft op meer gratis geld."
Noem een reaguursel van mij, de te werk gestelde bijstandsgerechtigde, dat ik meer recht heb geld van de staat waaronder ik onder curatele sta (buiten de te werk stellingswerkzaamheden om waarvoor een IQ van 60 meer dan voldoende is).
Een beetje research van uw kant kan geen kwaad.

"Zoek werk, maak wat van jezelf of zwijg!"
Zie het antwoord hiervoor. De kans is 1 op de 30 dat je een kutbaantje weet te bemachtigen. De kans om de staatloterij te winnen is tegenwoordig nog groter.
Zwijgen?
Dat nooit. Zolang de achterlijke dwangarbeid door de Beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) wordt voorgezet, zult u daar waar van toepassing, hoe klein ook, mijn zeer gewaardeerde reaguursuls aantreffen ongeacht of bij u de stoom uit de oren of uw mobiele telefoon, tablet of PC komt. Let it Smoke!

Pats, pats, pats!!

ProAsfalt | 19-05-16 | 12:13

lol tuurlijk, net als de Mocro's. Dat de helft chronisch werkeloos en/of draaideurcrimineel is wordt zeker niet meegerekend. Hoe dom en/of leugenachtig moet je zijn om zo'n bewering uit je strot te krijgen?

panadol | 19-05-16 | 12:13

het grote probleem met fact-free numbersgamen zoals deze circustent hier verricht is dt het om meer dan kwantiteit gaat.
.
wij trekken uit de genenpoel de slechtst beschikbare kwaliteiten aan. influx van relatief laagopgeleiden uit landen met een gemiddeld equivalent IQ van 85 of lager. En uit die stock dan ook nog eens de linkerkant van de kansverdeling, immers Europa heeft alleen levenslange uitkeringsafhankelijkheid als aantrekkingskracht.
.
zou de immigratie-inspanning gericht zijn op joden uit rusland of chinezen met een wiskundeknobbel, dan, ja dan zou ik geneigd zijn het roddelstuk van deze afbraaktent te geloven.
.
en dan hebben we het nog geeneens over de culturele component, wij importeren mensen met een islamitische persuasie met een veroveringswens, fatalistische afrikanen met neiging alleen maar de hand op te houden en roma en sinti die in gezamenlijkheid roven en stelen.
.
wanneer ik er nog eens over nadenk, prima plan. Not.

Glasgow Argus | 19-05-16 | 12:12

-Van alle vluchtelingen die we de afgelopen 15 jaar hebben binnengelaten heeft 65% nog geen dag betaald werk gedaan.
Waarom zouden de "nieuwe" anders zijn? Geloof er niets van.

-Het soort vluchtelingen wat wij krijgen heeft een gemiddeld IQ wat tegen debiel aanzit (Syriërs bijvoorbeeld gemiddeld IQ 83). Waar het idee vandaan komt dat dat allemaal raketgeleerden en neuro-chirurgen kunnen worden is mij niet geheel duidelijk.

Vogelbeest | 19-05-16 | 12:12

Zweden is al een derdewereld land door die import. Wij zijn de volgende.

crankshaft | 19-05-16 | 12:11

"pensioners" en ik las prisoners. Ahhh, en dus jonge mannen houden de werkende bevolking in stand? Ik denk dat meneer nog iets bij moet leren over biologie. Nog belangrijker: een land (en de wereld) is niet gebaat bij eeuwige bevolkingsgroei! Los nog van opleidingsniveau, baan en inkomstenbesteding. De mensen die instromen worden ook oud(er) en dus ben je een boeggolf aan het creeën van een probleem (kosten vergrijzing/gezondheidszorg) waar het land gewoon na een paar verdubbelingen aan kapot gaat: iedereen die geld verdient vlucht.
Onderzoek voor subsidie en Economie Nobelprijs iemand?

TheseDays00 | 19-05-16 | 12:11

@Piet van het Padje | 19-05-16 | 11:52
"Dit soort leugens ben ik dus helemaal zat."

Het zijn geen leugens het is de keiharde realiteit. Babyboomers zijn met meer, worden oud en vooral ouder en de huidige werkende generatie is met minder. Het is gewoon een simpele rekensom.

"Ze schreeuwen het al jaren, maar het is nog nooit uitgekomen."

Ze waarschuwen al jaren dat het er aan komt. De babyboomers zijn nu allemaal vijftig-plus en kosten elk jaar meer en meer. De grote klap komt over tien tot vijftien jaar, afhankelijk van wie je spreekt. Of je nu wil of niet er zijn rap mensen nodig om het grote gat van de komende jaren op te gaan vangen. Het liefst Europees dat scheelt een hoop ellende met integratie.

"Waarom doet de EU dan he-le-maal niks om de lokale bevolking aan de kinderen te krijgen?"

Waarom moet de EU dat doen? Dat doet de overheid d.m.v. kinderbijslag e.d., ze kunnen je moeilijk dwingen. De realiteit is dat de meeste gezinnen kinderen krijgen zo lang mogelijk uitstellen en de kinderwens onder blanke autochtone westerlingen vreselijk laag is. Hetzelfde probleem overigens in andere rijke landen zoals Japan.

"We worden gewoon vervangen door de Islamitische horden, en onze overheden staan het toe."

Nou overdrijven is ook een vak. Er wonen 520 miljoen mensen in heel Europa waarvan zo'n 45 miljoen moslim zijn, Rusland neemt ongeveer de helft voor zijn conto plus tellen we de 9 miljoen Turken die in Turks-Europa leven, dan zijn er nog wat moslims op de Balkan en ongeveer 19 miljoen moslims die in de EU wonen. Om je gerust te stellen zo'n 3.8% van de inwoners van de EU zijn moslim. Valt wel mee toch?

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 12:07

@Teen | 19-05-16 | 12:03
Kampioen van de Jupiler-league?
*gnehehe*

necrosis | 19-05-16 | 12:06

Volstrekte waanzin. Weg met dit EU denktank clubje.

emocore | 19-05-16 | 12:06

Onder de z.g. ,,democratische,, EU vlag wordt je naar het schijnt tegenwoordig meer bedrogen en belogen waar elders ter wereld. Zelfs Kim-jong-iil verteld tenminste keihard de waarheid aan het vollek, pas op one way ticket werkkamp! lol pfff

william7055 | 19-05-16 | 12:04

Rationeel, financieel, strategisch, moreel, de EU is al lang op alle punten totaal failliet.

Bokito ergo sum | 19-05-16 | 12:04

Binnen vijf jaar wordt Feyenoord zeker nog één keer kampioen.

Teen | 19-05-16 | 12:03

Ik zag net een eenhoorn met op zijn rug Eva, die samen op weg zijn naar Adam in het paradijs, die aan het einde van de regenboog bezig is om samen met de elfjes de gouden muntjes te poetsen. En terwijl ik Eva op de eenhoorn zag wegvliegen over de regenboog, zag ik Sneeuwwitje en de zeven dwergen die samen met de dieren in het woud aan het picknicken waren op de frisgroene weide. "Tafeltje dekje", riep ze tegen het tafeltje, dat zojuist van de rug van het ezeltje gepakt en had uitgeklapt. Ze vroeg of ik een hapje mee wilde eten. Nou, dat sloeg ik niet af. Niet veel later schoof de gelaarsde kat nog aan. Niet veel later kwam er een knappe prins op een wit paard op Sneeuwwitje af galopperen. Hij vroeg haar ten huwelijk. Niet veel later trouwden ze leefden nog lang en gelukkig.

Zie je, sprookjes vertellen is niet zo heel erg moeilijk.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 12:03

Als ik goed heb geteld bestaat voor normale en hard werkende Nederlanders, het schrikbewind van Rutte II maximaal nog 300 dagen!

Gaat nu een vrolijke election-countdown timer instellen. Morgen nog maar 299 dagen, olé-olé-oléolé!

Sabotage | 19-05-16 | 12:03

Ds. Dick Primera | 19-05-16 | 11:44
En als het omgekeerde het geval was, dan is het ook duur, want dan zou er een geweldige braindrain uit die landen zijn, het geen volgens velen dan weer zou moeten worden aangevuld door onze ontwikkelingshulp, zodat geld uit onze economie verdwijnt. M.a.w. immigratie pakt altijd slecht uit. Dat was vroeger anders toen men nog mensen nodig had in de primaire en secundaire sector. Maar thans drijft onze economie vooral op de tertiaire en quartaire sector, en dat is meestal niet geschikt voor verse immigranten.

Ci Ty33 | 19-05-16 | 12:02

Zoals klimaatverandering als een groot toekomstig gevaar verkocht wordt, wordt de demografische ontwikkeling als bedreiging voor pensioenopbouw gebracht en de stroom gezonde migranten is een deel van de oplossing.... Wat vergeten wordt, is dat door de grote stappen die de technologische ontwikkelingen momenteel maken, er over een aantal jaren nog veel minder werkaanbod op laag en middelbaar niveau zal zijn dan er nu al is.
Dat betekent dat, met of zonder de "extra-migranten, een steeds kleinere bovenlaag werk en inkomen heeft, waarmee de overige niet-werkenden ook onderhouden moeten worden....
Ons verzorgingssysteem zal dus, ook zonder migranten nog zwaarder onder druk komen te staan in de komende jaren.
Een verzorgingssysteem dat niet meer te financieren is en niet meer bij een tijdgeest past waar steeds minder mensen een bijdrage leveren aan dit systeem, kunstmatig te insemineren met migranten is geen oplossing, maar eerder een kriminele aktie tegenover komende generaties die met de gevolgen gekonfronteerd worden. Meer ontevreden mensen met weinig tot geen uitzicht op verbetering van hun situatie...... er zal heel veel politie en leger voor nodig zijn om dat in bedwang te houden... en waar moet het geld daarvoor dan vandaan komen?

open mind | 19-05-16 | 12:01

Wat zou het toch fijn zijn als degenen die dit met droge ogen durven te beweren, hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade die ze aanrichten. Dus zij, hun familie en al hun nazaten, gewoon 25 miljard laten betalen als hun volslagen naïeve wensdroom anders uitpakt.

marcoplarco | 19-05-16 | 11:58

zwarte_weduwe | 19-05-16 | 11:47

Inderdaad, en dan laat je nog buiten beschouwing dat ze deze rol zelfs niet over kunnen nemen als ze al deze nadelen niet hadden. Een simpele IQ-meting moet voldoende zijn om dit uit te wijzen. Waar die bij de blanke westerling rond de 103 ligt, ligt die bij de gemiddelde Syriër rond de 83 en bij de gemiddelde Noord-Afrikaan tussen de 83 en 89 (de "sweet spot" voor criminelen ligt overigens rond de 86). Als groep gaan zij dus nooit iets opleveren, ookal zullen sommige individuën wel iets kunnen bijdragen en zullen sommige individuën ook echt wel (veel) hoger dan deze gemiddeldes scoren.

En daar komt nog bij. De reden dat er zo weinig autochtone bevolkingsgroei is, is omdat groepen met een hoger IQ pas aan kinderen beginnen als zij hier financiële draagkracht voor hebben (terwijl groepen met een lager IQ helemaal niet bij de noodzaak voor financiële draagkracht stilstaan). Dit betekent dus ook dat elke immigrant die uit de belastingruif onderhouden moet worden, automatisch een autochtoon kind is dat niet geboren gaat worden. De enige manier om weer een geboortengolf op gang te brengen die bestaat uit mensen met een gemiddeld IQ dat hoog genoeg is om de vergrijsden te onderhouden, is dus juist om immigratie te weren.

the sable guy | 19-05-16 | 11:58

Als ze nou ook eens uit zouden leggen welke banen en hoe... Want zo ver ik weet kom je tegenwoordig bijna nergens aan de bak. Iets met goedkopere krachten enz? Dus ik heb het vermoeden dat het alleen banen en geld opleverd voor de import en niet voor het inheemse volk...

lord_reet_veter | 19-05-16 | 11:57

@Feynman | 19-05-16 | 11:38
Wat bent u een wijs man.

keestelpro | 19-05-16 | 11:55

Hooivorken en fakkels mensen... ik blijf het zeggen

beschuitfluiter | 19-05-16 | 11:53

Een blauwe WC-Eend met gele sterren op z'n bast.

Mastermattie | 19-05-16 | 11:53

Dit soort leugens ben ik dus helemaal zat. Ze schreeuwen het al jaren, maar het is nog nooit uitgekomen. En die demografische problemen? Waarom doet de EU dan he-le-maal niks om de lokale bevolking aan de kinderen te krijgen? Nee, Hassan en Fatima krijgen ruim baan. We worden gewoon vervangen door de Islamitische horden, en onze overheden staan het toe. Nee, wat zeg ik? Onze overheden veroorzaken het! En daarom zal ik geen medelijden hebben met het onvermijdelijke gejank dat er gaat komen als we deze Islamitische invasie weer terugsturen. Opdonderen met deze onzin. Ik ga mijn land niet in een kalifaat laten veranderen in opdracht van de EU.

Weg met de EU, en weg met de massa-immigratie.

Piet van het Padje | 19-05-16 | 11:52

@ProAsfalt | 19-05-16 | 11:41
Joh hou eens op met dat gehuil over Klijnsma en dat je nu papiertjes moet prikken met je uitkering. Zoek een baan of wees blij dat je iets krijgt. Bah. Niets walgelijker dan een steuntrekker die vind dat hij recht heeft op meer gratis geld. Zoek werk, maak wat van jezelf of zwijg!

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 11:51

De grootste fout die dergelijke denktanks (opzettelijk) maken is het niet differentiëren van de bevolkingssamenstelling in leeftijdscategorieën. Boven de 65 zijn er voornamelijk autochtonen in Nederland. In de categorie "fighting age" (18-35 jaar) is het allochtonenpercentage reeds aanzienlijk en daar komen de laatste tijd veel vluchtelingen ingestroomd.

solcama | 19-05-16 | 11:50

Als aanslagen plegen booming business wordt, zitten we inderdaad goed.

roze_bril | 19-05-16 | 11:49

@Sano | 19-05-16 | 11:35
Nee. Dat denken ze helemaal niet. Ze denken dat het allemaal wel goed gaat komen omdat ze uitgaan van zichzelf en hoe zij zouden reageren op 50 Syrische buren in de wijk.

Zo kan ik persoonlijk als Amsterdammer prima in een nette wijk in Den Haag of Rotterdam wonen en werken maar zet een paar honderd Amsterdamse Tokkie-families uit Amsterdam-Noord midden in een Rotterdamse volkswijk en je hebt alle ingrediënten voor ellende. En andersom ook.

M.a.w. je moet dus selectief een waarde toevoegend immigratiebeleid voeren waarin je (zakelijk) kijkt naar wat je nodig hebt en op basis van opleiding, culturele achtergrond en motivatie beslist of iemand hier (tijdelijk) een nieuw leven kan en mag opbouwen. Godjezus we hebben hier al meer dan genoeg kansloze autochtone en allochtone nietsnutten die bakken met geld kosten en denk maar niet dat de welwillende Syriër hier naadloos in zal passen laat staan de niet welwillende 'vluchtelingen' die hier komen met criminele of luilekkerland intenties.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 11:49

Praatjesmakers daar in Brussel. Een over zichzelf afgeroepen probleem plots proberen te verkopen als een zegen. En dat gelul over demografische ontwikkelingen, vergrijzing en andere bladiebla om je gevoel te bespelen? Geloel van de bovenste plank. Leuk voor de zwakken van geest en andere politieke wensdenkers al dan niet gelieerd aan D66 of Groenlinks.

Dutchbeaurouge | 19-05-16 | 11:49

Nederland is een kenniseconomie. Voor de simpelste baantjes heb je tegenwoordig al minimaal havo nodig. Dan zie ik niet hoe volwassenen die de taal en de cultuur niet kennen en waarvan de meeste niet eens kunnen lezen, gaan bijdragen aan onze economie. Tweede/derde generatie migranten komen niet eens aan een baan, laat staan nieuwe migranten die eerst nog in groepstherapie moeten om de normen en waarden van het westen te leren.

zwarte_weduwe | 19-05-16 | 11:47

Laat me niet lachen met die populistische en feitelijk onware berichten. Als die vluchtelingen allemaal zo fantastisch zijn, waarom moeten wij ze procentueel het meest opvangen en gaan ze niet naar Polen of zo?

Vout | 19-05-16 | 11:46

Het lijkt wel of alles wat de meeste reageerders hier altijd gevreesd en voorspeld hadden de laatste dagen in een stroomversnelling is geraakt.

miachel2003 | 19-05-16 | 11:46

Marokkanen gaan binnen 5 jaar volledig integreren en heel veel geld op leveren.

Veritas Splendor | 19-05-16 | 11:46

Het woord dat alles samenbrengt.

LuckyGirl | 19-05-16 | 11:44

Geneuzel van de bovenste plank. Even wat statistieken: arbeidsparticipatie van migranten na 2 jaar verblijf in Nederland: 30% heeft een baan van 8 uur of meer.

Demografie: Als Nederland de vergrijzing op wil vangen dan heeft het 300k immigranten per jaar nodig om de vergrijzing weg te poetsen. Dat leest u goed, 300.000 immigranten. Dat betekent dat Nederland in 2100 meer dan 100 miljoen inwoners zou moeten hebben om constant de vergrijzing weg te werken. Dat lijkt me onwenselijk; ik zou zeggen: kijk eens naar Japan.

Duits onderzoeksinstituut voor de industrie heeft ook een rapport uitgebracht waarin de conclusie getrokken werd dat de immigranten NIET de juiste competenties hebben om in de Duitse industrie aan de gang te kunnen gaan. Wat logisch is, als je nagaat dat veel van de immigranten uit agrarische samenlevingen komen met een zeer beperkte industriële traditie.

Kortom, slecht onderzochte leugens.

Ds. Dick Primera | 19-05-16 | 11:44

Wat!? 2x zoveel? Onzin. Het is 6x zoveel.
Ze kunnen niet rekenen.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 11:44

Alle clusterfucks van dit tijdsgewricht: sektarisch.

LuckyGirl | 19-05-16 | 11:44

Dit zou natuurlijk waar kunnen zijn, als deze Syriërs voor hun vlucht een intensieve cursus Duits of Nederlands hebben gevolgd en cursussen om hun beroep af te stemmen op te wensen van het nieuwe land.

Maar als ze hun emigratie zo goed hebt kunnen voorbereiden, dan kan je moeilijk volhouden dat je politiek vluchteling bent...

Hermanovic | 19-05-16 | 11:44

wat zullen er toch veel mensen zijn die een Pinoccio-neus krijgen!

langzullenweleven | 19-05-16 | 11:41

Natuurlijk betalen de vluchtelingen zichzelf terug namelijk als gratis arbeiders voor de bazen en de multinationals.
Waarom zou je arbeid automatiseren door ingenieurs als je hordes gratis arbeiders tot je beschikking hebt?
Ingenieurs zitten werkloos thuis of worden gratis aan de lopende band gezet samen met de gratis vluchteling.

'Fantastisch' vooruitzicht waarbij de bazen zich in hun handen wrijven en het volk zwaar depressief wordt met als klap op de vuurpijl kapotte ruggen en knieën erbij.

Pats, pats, pats doet de Beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) nog maar eens met haar zweep.

Pats, pats, pats!!

Bangladesh aan de Noordzee.

Pats, pats, pats!!

ProAsfalt | 19-05-16 | 11:41

@DolfWeerwolf | 19-05-16 | 11:30
Leer eens lezen prutsertje.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 11:41

'Het is mooi als een vluchteling zichzelf redt.'
*Tevreden met tegel is*

Einde van de Domheid | 19-05-16 | 11:41

Je hebt in de economie producenten en consumenten. Die vluchtelingen consumeren alleen net als hun verzorgers dus blijft er minder over van de productie. Maar goed zelfs economen snappen dat vaak niet dus komen ze met dit soort onzinnige rapporten die op papier kloppen maar niets met de werkelijkheid te maken hebben.

rode peper | 19-05-16 | 11:41

“Without migration, by 2030 the working-age population is projected to shrink by a sixth (8.7 million people), while the old-age population will grow by more than a quarter (4.7 million people).” He suggests that an influx of younger refugees could help care and pay for the increasing population of pensioners."

Hij heeft gelijk hoor. We, het westen, hebben importvolk nodig. Alleen los je dat niet op met mensen uit vreemde culturen importeren die simpelweg hier niet of nauwelijks kunnen aarden. Importeer dan Oost-Europeanen, Canadezen, Amerikanen, Latijns-Amerikanen, Portugezen, Italianen, Spanjaarden en ga zo maar door. Meer dan genoeg gekwalificeerde mensen te vinden in Spanje, Oekraïne, Rusland, Zuid-Afrika, Argentinië en Brazilië e.d. die hier prima kunnen integreren zonder al te veel moeite!

Stop de rest maar in vluchtelingenkampen in de regio. Kansloos gedoe dit asielbeleid.

De Koreaanse Slet | 19-05-16 | 11:40

Wat zijn politici toch ongelooflijk naïef.... die Griekse miljarden gaan we nooit meer terugkrijgen. Wel eens van een kale kip gehoord?

GezondVerstand2.0 | 19-05-16 | 11:40

Er zijn dus ook 8.7M - 4,7M = 4 miljoen werkenden die als ratten (sorry voor de beeldspraak) het zinkende schip Europa verlaten.

burgermoedt | 19-05-16 | 11:38

Demografische problemen?!? Nu al zit 3,8 miljoen van onze beroepsbevolking zonder werk thuis. Plus 604 duizend mensen officieel werkloos en 563 duizend mensen die werken in deeltijd, maar meer uren willen. daskapital.nl/2016/05/officiele_werklo...

Nederland heeft geen demografisch probleem wat met nieuwe buitenlandse arbeidskrachten kan worden opgelost. We hebben nog VIJF MILJOEN mensen tussen de 15 en 65 die we een baan kunnen geven. Ruim een miljoen die per direct aan de slag wil.

Er vinden MEER mensen een baan vanuit de niet beroepsbevolking dan vanuit de officieel werkloze beroepsbevolking. Daarmee is aangetoond dat de verborgen werkloosheid GROTER is dan de officiële werkloosheid.

De helft van de mensen werkt, dus de ene helft betaalt ook de andere helft. Wat een verrassing. Misschien toch eens naar het werkgelegenheidsvraagstuk kijken?!?

Waarom betalen we bijvoorbeeld gigantisch belasting zodat we een uitkering kunnen betalen van iemand die tien jaar netjes in de thuiszorg gewerkt heeft, om vervolgens in het kader van de participatiesamenleving dat werk er gewoon zelf te gaan doen. Mantelzorg is gewoon broodroof.

Kabinetten die aan de ene kant lonen uitdeelt aan mensen die niet werken, en aan de andere kant werk heeft wat blijft liggen in de samenleving is gewoon compleet mesjogge bezig. Alsof je een stekker niet in het stopcontact duwt, maar wel wil dat de land brandt. daskapital.nl/2016/04/cbs_de_ene_helft...

We hebben al miljoenen Nederlanders met gebrek aan een baan, extra arbeidspotentieel zou pas nut hebben, als we een tekort hebben aan arbeidskrachten. Dat hebben we aantoonbaar niet. Miljoenen mensen zonder baan, honderdduizend vacaturen. Voor iedere vacature dertig mensen op de reservebank.

Europa mag eens een antwoord gaan verzinnen welk werk er beschikbaar blijft voor mensen die niet volgas meekomen in een kenniseconomie. We zijn nu alles aan het industrialiseren, automatiseren en importeren uit het buitenland. Er blijft voor mensen die hard werken met hun handen hier geen baan meer over.

Die mensen krijgen nu samen met hun paspoort een eeuwige uitkering om fatsoenlijk van te leven. Een aanbod wat we de hele wereld aanbieden. Een aanbod waar nu de hele wereld op afkomt.

De jeugd daar investeert niet in een opleiding of eigen bedrijf daar, maar investeert het complete familiekapitaal in een illegale overtocht. Dat geeft niet een eeuwige schade hier van opvang en uitkeringen, het geeft daar een schade dat hun economie zonder durfkapitaal en rijke criminelen achterblijft. Daarmee draaien we het complete project van Koningin Maxima en haar microkredieten via de achterdeur de nek om. Er verdwijnt daar honderd keer meer geld als er wordt uitgeleend aan achterblijvers.

De Europese Unie laat op ieder dossier zien niet met de oplossing te komen. Niet qua werk, niet qua illegale immigratie, niet qua saneren staatsschulden, niet qua begrotingsdiscipline, niet qua democratie, niet qua boekhoudcontrole, niet qua buitenlands beleid in Libië, de rest van de Arabische lente en niet qua nieuwe lidstaten.

De Europese Unie slaat zich op de borst dat het goed is voor vrede en handel. Nou de EU is de langzaamst groeiende economie van de wereld. En die oorlog is eerder uitgesteld, dan afgesteld.

Feynman | 19-05-16 | 11:38

Vluchtelingen leveren ons tweemaal zoveel geld op dan dat ze kosten? Man man man, het lijkt wel een artikeltje van de speld.

T0matenplukker | 19-05-16 | 11:36

Grote denkfout die gemaakt word op EU niveau is dat ze denken dat migranten over 2 jaar volledig verwesterd zijn en onze normen en waarden hebben overgenomen. Resultaten uit het verleden laten zien dat dit niet gebeurd en 80% nog steeds een uitkering ontvangt.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 11:35

Dat je zegt, het gaat ons veel geld kosten en het gaat ons problemen opleveren, maar het is ons het waar om desondanks deze mensen voor de rest va hun leven op te vangen; oké, ik ben het niet met je eens, maar je bent tenminste eerlijk. Deze man mogen ze echter oppakken wat mij betreft.

Panos88 | 19-05-16 | 11:34

Migraten die netto in het system betalen? Dat is nog nooit gebeurd behalve in de migratie van europeanen naar Amerika.
Ik snap niet waarom iedereen zo bang is voor hun pensioen, ik al dertiger weet al lang dat dat er niet meer is automatisch als ik 65 wordt. Zelf regelen en verzorgstaat acuut stoppen.

Biasmania | 19-05-16 | 11:33

*KOEKOEK*

Noltie | 19-05-16 | 11:32

Dat, en Rutte's 1000Euries plus alle rente van de terugbetaalde Griekse rente
betekent dat we binnenkort allemaal vervroegd aan het rentenieren kunnen slaan

Tobi | 19-05-16 | 11:32

Als de EU het zegt dan moet het waar zijn... toch?

XverderNix | 19-05-16 | 11:32

Deze yoghurtboer is de oprichter van tent, de organisatie die deze onzin de wereld in brengt. Nog geen jaar oud qua organisatie.... Jeej....

In 2015, Hamdi signed The Giving Pledge and committed the majority of his personal wealth to help end to the global refugee crisis. He also launched his personal foundation, Tent, to support this commitment. Tent is a vehicle to deliver critical support, partnership, policies, awareness and urgently needed assistance to refugees and displaced people.

Is dit nog nieuws? | 19-05-16 | 11:32

Nou, laten wij dan gewoon 5 jaar de grenzen sluiten en kijken of het waar is. Als het klopt mogen ze er bij ons ook in en anders niet. Simpel toch.

BieVerschoftstad | 19-05-16 | 11:32

Stel cynische lulhoofden zijn het.

incompetente bels | 19-05-16 | 11:32

En die miljoenen werklozen dan, die NU al geen baan meer kunnen krijgen? En die immigranten, worden die zèlf niet t.z.t. ook weer oud en "lastig"??? Over 50 jaar importeert de EU zeker Marsmannetjes of zo (want Afrika is dan allang helemaal leeggelopen)...

Ongelooflijk, dit.

*schudt hoofd* *snapot er echt niks meer van*

EefjeWentelteefje | 19-05-16 | 11:32

Denktank? Hebben ze zeker eerst het bierfust leeg moeten zuipen om tot zulke absurde bezopen beweringen te komen!

gein_zörreg | 19-05-16 | 11:32

Gewoon crimineel dit.

Panos88 | 19-05-16 | 11:30

Wat triest deze leugens van de EU. Het enige dat dit migratiebeleid ons zal brengen is terreur, aanslagen en armoede. Want deze migranten gaan netto echt niets opleveren, of in ieder geval 80% - 90% niet. En hun kinderen het zelfde verhaal. Wordt gewoon gevalletje Marokkanen 2.0.

En dan heb je nog steeds naïeve figuren zoals De Koreaanse Slet die blijven geloven / hopen in een goede afloop. Rijp voor de EU :)

DolfWeerwolf | 19-05-16 | 11:30

Misschien moeten ze de vluchtelingen dan allemaal maar huisvesten in Brussel.

Tijl U | 19-05-16 | 11:30

Bijzonder wensrekenen, Nederland heeft meer dan een miljoen bakzittes, die zouden zich nog eerder terug moeten betalen volgens deze wensrekenaar.
.
Maar zoals het artikel ook al aangeeft, iets met banen. . . .

General McAuliffe | 19-05-16 | 11:29

Je rekenend verkeerd Spartacus. 25 miljard euro per jaar is na 5 jaar 125 miljard. Dus dan moet Duitsland minstens die 125 miljard terugverdienen in het 6e jaar wil ze break even draaien. Maar volgens hun cijfers dus 250 miljard. Of ze willen slecht nieuws verkopen als goed nieuws en bedoelen dat na vijf jaar gaat Duitsland in het 6e jaar 50 miljard aan inkomsten krijgen van de vluchtelingen. Geven dat slechte nieuws dan een positive kop, en hopen dat iedereen er in trapt dat kan natuurlijk ook. Want in het laatste geval zou duitsland na 5 jaar 125 miljard hebben betaald, en krijgt daar dan in het vijfde jaar 50 miljard voor terug. Dan gaat men dus alsnog 75 miljard back op het hele vluchtelingen project. Dus ofwel. A. 125 miljard wordt 250 miljard. (Dat gaat never nooit niet gebeuren.) of B. Men gaat na 5 jaar eindelijk wat inkomsten krijgen van de vluchtelingen, maar gaat alsnog met 75 miljard de boot in. (125 miljard uitgaven over 5 jaar - 50 miljard inkomsten = 75 miljard verlies)

Mika6101 | 19-05-16 | 11:29

De EU: de NSB van de 21e eeuw. Want 'Weg met ons.' 'Wees welkom vreemde hordes.'

Tijl U | 19-05-16 | 11:29

Hebben ze ook naar het verleden gekeken waaruit continue blijkt dat dit onzin is?

Is dit nog nieuws? | 19-05-16 | 11:28

Dit stukje propaganda is bedoeld voor de 25% van de mensen (die nog wel Nederlands kunnen lezen) en zich nog wanen in een EU-sprookje.

Als iemand dit doorheen probeert te krijgen dan weet je dat ze leven van de asiel(maffia)industrie.

Een opstand is de enige manier om weer zeggenschap te krijgen.

Günther Schneider | 19-05-16 | 11:28

Ik geloof echt in de goedheid van de mens.
Maar het grote probleem blijft dat we een ideologie binnenhalen waarin het martelaarschap verheerlijkt wordt.
De meeste moslims hebben oprecht niet in de gaten dat ze de krankzinnigheid meenemen waar ze in feite voor op de vlucht zijn.

keestelpro | 19-05-16 | 11:27

Dan snap ik even niet waarom Samson ze terug wilde sturen. Bij de PvdA waren ze toch bang dat die stroom vluchtelingen de uitkeringenpot voor hun niet meer PvdA stemmende achterban leeg zou snoepen?

Tijl U | 19-05-16 | 11:26

Wacht 25 miljard per jaar , 82 miljoen duitsers, maakt 304 Euro van mijn belasting naar die kut moslims. Daar zouden ze toch tenminste 6x mijn ramen voor moeten lappen.
.
Laat al die uitvreters wat doen tenminste als je ze dan toch binnenhaalt.

GerMonster | 19-05-16 | 11:26

Hoe krijg je het je bek uit.
Wat ik mij nou afvraag, zouden ze het zelf ook echt geloven?

General Dripple | 19-05-16 | 11:26

Als het nou om Chinezen, Vietnamezen, Australiërs, Canadezen, Indonezen, Zuid Koreanen, Amerikanen, Brazillianen, Indiërs etc zou gaan had ie misschien een heel klein beetje gelijk gehad....

Willianus Wortelus | 19-05-16 | 11:26

The Guardian, meer gekleurd links kan je het niet krijgen. Daar mee vergeleken zijn de Nederlandse kranten extreem rechts.

Grote Smurf | 19-05-16 | 11:25

En wie vangt straks al die migranten op als dat oude van dagen zijn? Nieuwe migranten?
Waar komt toch dat onzalige idee vandaan dat je alsmaar moet groeien? Hou toch eens op!
En nee, ik heb die migranten niet nodig om voor mij te zorgen. Later.
Als ik dat niet meer kan, dan wil ik gewoon een pilletje.

nemoj me jebat | 19-05-16 | 11:25

Ja ,echt waar,en het geld uit Griekenland hebben we dan ook terug .
Wat een leugenaarszooitje in Brussel, denken ze nu echt dat ze dit de mensen wijs kunnen maken .

fleurtje | 19-05-16 | 11:23

-weggejorist-

024 | 19-05-16 | 11:23

Kosten gestegen uitkeringen en criminaliteit voor diegene die buiten de boot pissen, is vast ook ergens rond de 50 miljard.

Hiesjes | 19-05-16 | 11:23

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl