Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MI6: 'Visumvrije regeling Turkije is levensgevaarlijk'

jamesbondistanbul.jpgMet een zeker Brexit-referendum in het vooruitzicht gooit oud MI6-chef Sir Richard Dearlove zijn gewicht even in de strijd, en gaat volledig Lawrence of Arabia op die onhebbelijke Ottomanen. De algehele sluiting van grenzen beschouwt hij niet als optie, maar "For the EU, however, to offer visa-free access to 75 million Turks to stem the flow of migrants across the Aegean seems perverse, like storing gasoline next to the fire one is trying to extinguish." Klinkt allemaal hoopvol natuurlijk, zo'n stoïcijnse common sense Brit. Maar helaas. Het vuur waar hij voor waarschuwt is natuurlijk niet de voortschrijdende islamisering van Europese metropolen. Nee, het is, uiteraard, 'extreemrechts populisme'. "The geopolitical impact is set to reshape Europe’s political landscape as those citizens who feel, rationally or not, that their interests and cultural identity are threatened assert their influence. This has already happened in Austria with the resurgence of the defunct Freedom party. Other extreme right populist parties in other European countries will follow." Enfin, 007 denkt er het zijne van, maar het sentiment dat hij schetst klopt natuurlijk wel. En daar is de volstrekt incompetente EU deels schuldig aan. Een Brexit voelt nog altijd onwaarschijnlijk, maar het zou zomaar eens kunnen gebeuren.

Reaguursels

Inloggen

Vrij reizen betekend niet vrij vestigen. Na 3 maanden moeten ze gewoon nog steeds optiefen hoor. En daarbij, Turken die hier willen komen, die kwamen al hoor. Waarom zou een visum een beperking zijn nu? Is gewoon een pampiertje.

Pieleke | 18-05-16 | 10:18

Opbokken met die turken en al dat gelovigetuig. laat maar komen die extremen. En laat maar barsten die bom. 2022 komt toch steeds dichterbij en dat is volgens de mensen die het zouden moeten weten (vrijmetselaars) Armagedon en dan gaan we toch allemaal naar de haaien. De wereld op zijn kop. letterlijk! (www.youtube.com/watch?v=s1BVl6rNQhY)

simplie | 18-05-16 | 10:04

Ragnar Lolbroek | 18-05-16 | 00:42

Ik lees dit topic en de reaguursels nu pas, maar zo vreemd is die gedachtenkronkel niet.
Ik dacht namelijk precies hetzelfde. En dat was nog vóór ik jouw plempsel las.

Bijtendehond | 18-05-16 | 08:51

@necrosis | 18-05-16 | 07:23
Herkenbaar.
Dat laatste gebeurt trouwens ook op scholen. Op vakantie naar land van herkomst en dan niet tijdig terug zijn. Het ene jaar waren alle vaders massaal ziek geworden op vakantie, het andere jaar alle moeders...

Maria.1 | 18-05-16 | 07:52

@ Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 23:09 ... de EU bullshit mist dan nog steeds een actieve opsporingsdienst die dan jacht gaat maken op overtreders/misbruikers van het toeristenvisum etc.
Durf hier wel te stellen dat onze overheid op ALLE fronten faalt in de haar opgelegde controlerende taken, de fiscus denk ik daargelaten. Met andere woorden: gaat niet gebeuren. Die dienst zal wel worden opgezet, dure panden, veel nieuwe banen en managers, regels en procedures, maar uiteindelijk een mager resultaat. Noteer deze maar vast.

sickworld | 18-05-16 | 07:38

@mallekater | 18-05-16 | 07:16
Er kwamen destijds veel mensen Nederland binnen via Schiphol.
Die vroegen bij aankomst direct asiel aan nadat ze hun paspoort door de plee van het vliegtuig hadden gespoeld.
Iemand opperde ooit om alle paspoorten bij 'risicovluchten' in te nemen en pas terug te geven op Schiphol, maar dat wilde 'men' niet uitvoeren.
Vervolgens moet de douane maar zien te bewijzen dat iemand uit Eritrea of Ethiopië komt....

necrosis | 18-05-16 | 07:32

@mallekater | 18-05-16 | 07:12
Ik had een Turkse collega die zijn vakantiedagen opspaarde, dan kon hij naar Turkije 'om een vrouw te zoeken' (zijn woorden).
In de huisregels van mijn werkgever stond duidelijk dat je maximaal drie weken aaneengesloten vakantie kon opnemen.
Maar dat gold dan schijnbaar niet voor Turken.
Trouwens ook niet voor Marokkanen die hun moeder gingen begraven in land van herkomst.
Als ik een weekje vrij vroeg, werd ik vaak op donderdag gebeld of ik op vrijdag kon komen werken want: druk.

necrosis | 18-05-16 | 07:23

Het lukt ons niet eens alle illegaal hier verblijvenden het land uit te schoppen, er zijn altijd wel Gutmenschen te vinden die vinden dat die zieligerds moeten worden opgevangen en van bed, bad, brood, kleding, knuffels, fietsen, zorg etc. moeten worden voorzien.
Dat moeten dan wel anderen betalen, want de Gutmenschen zelf zijn alleen maar GUT in het uitdelen van andermans centen.

mallekater | 18-05-16 | 07:16

Die Turken komen gezellig hierheen en vragen asiel aan.
Of we moeten van tevoren zeggen dat ze onder geen voorwaarde mogen blijven, of we krijgen dat.

mallekater | 18-05-16 | 07:12

@vander F | 18-05-16 | 01:34
Moet jij niet lekker commenten op FN?

necrosis | 18-05-16 | 04:30

Je zou natuurlijk kunnen denken dat hij, bijvoorbeeld met betrekking tot Nederland, bang is dat alle drie de kaalkopjes (sorry als ik er één vergeet) die we hier nog overhebben moeilijk gaan doen.
www.aivd.nl/actueel/nieuws/2010/11/02...
Maar waarschijnlijk heeft hij het over de extreem-rechtse Turkse bewegingen die hier al een tijdje wortel geschoten hebben. Toch?

You-On-A-Gin | 18-05-16 | 04:06

Dit is een cirkel redenering. Het Turkijke beleid zou populistische krachten losmaken en dat zou slecht zijn voor de democratie.
Maar, dat populisme IS democratie, of je het nou leuk vind of niet.

Munchhausen | 18-05-16 | 03:02

@mysteryposter | 18-05-16 | 02:06

Dit stond al even op de agenda na haar poging tot verzoening.
Laten we wel wezen, ze wil natuurlijk een normale verstandhouding met de (hopelijk) aanstaande president.
Het waren vragen met als doel een soort van emotie los te krijgen bij Trump. Voor een alpha man een nogal lastige opgave. Welke zelf respecterende man, onderweg naar het presidentschap, toont zijn ware emoties voor de camera?
Megan Kelly is een cheerleader voor een tot op het bot gefeminiseerde samenleving in strijd met meedogenloze vijanden...

Desmoulins | 18-05-16 | 02:51

@John.Peterson | 18-05-16 | 02:06
en na deze constatering..... wanneer ga jij de barricades op?

INH.30CL | 18-05-16 | 02:37

@ Desmoulins | 18-05-16 | 02:03

Ze maakt het nu goed, samen met Trump.

mysteryposter | 18-05-16 | 02:06

-weggejorist-

John.Peterson | 18-05-16 | 02:06

@mysteryposter | 18-05-16 | 01:41

Ik kan haar niet uitstaan.
Nep mens.

Desmoulins | 18-05-16 | 02:03

@Maria.1 | 17-05-16 | 23:56
Maar we doen er vervolgens niets tegen,.... tjsssss

INH.30CL | 18-05-16 | 02:01

@vander F | 18-05-16 | 01:34
Zakloos, laf en zonder lef
zie daar reaguurder vander F

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:50

Polls komen binnen van de verkiezingen in VS van vandaag, later vandaag een interview tussen Megan Kelly en Trump. Live streampje.

www.youtube.com/watch?v=Tne8ux_hh_A

mysteryposter | 18-05-16 | 01:41

Je bent hier even een stompzinnige LUL Spartatcus,
beetje gehaaid dit stuk van die zinnige Brit verneuken,
triest en bah.

En volgens mij weet je het ook nog.

vander F | 18-05-16 | 01:34

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:15
je hebt hem denk ik weggejaagd. Dat heb je dan weer mooi voor elkaar, begon deze jonge m/v/o zich net te ontluiken en gedegen kennis op te doen. /sarcasm_off

/sleep_mode_on

Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:26

waarmee ik dus ook afscheid neem, lekker ga schijten en mijn nest in duik. Welterusten iedereen.

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:26

Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:20
Nou, zelf geen vrachtwagenchauffeur, maar veel in de familie. Treurig. Goed opgeleide mensen en ingeruild voor Polen, Roemenen en Albanezen, die nog niet weten hoe ze een oplegger moeten laden en dus bij elke scherpe afrit, het hele handeltje laten kantelen.

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:24

@Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:22
Truste Lewis Lewinsky. Bedankt voor je steun en tot de volgende keer.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:24

@Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:20
"zijn er nog vrachtwagenchauffeurs in de zaal?" Nabije familie; ik weet er dus het een en ander van. Maar ik wou naar bed ;)

Maria.1 | 18-05-16 | 01:22

@Maria.1 | 18-05-16 | 01:21
Yup. Truste. Hulde voor je optreden van vanavond!

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:22

Jidzah.
La Bailaora | 18-05-16 | 01:11
Weer wat geleerd: een bonus voor islamitische parasieten.
Betaald door autochtonen.

Jan Dribbel | 18-05-16 | 01:21

@Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:20
Citroen!

Dat hebben wij wel vaker :)

Maria.1 | 18-05-16 | 01:21

Maria.1 | 18-05-16 | 01:10
Nee van de slavernij in de laag tot ongeschoolde arbeid ben ik op de hoogte. Het gaat meer om grootschalige landbouw mechanisatie. Bulgaren e.d. worden alleen maar ingezet omdat ze nog goedkoper zijn dan een grote machine. Ook geen afscrijving enzo (wat kost dat nou zo'n afgebeuld mensen leven? en oneerlijke concurrentie? ) zijn er nog vrachtwagenchauffeurs in de zaal?

Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:20

@La Bailaora | 18-05-16 | 01:17
Eens.

Maar ik ga ook mijn mandje opzoeken. Weltrusten allen.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:20

@Maria.1 | 18-05-16 | 01:18
Ha :)

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:20

@Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:15
Liever Apathisch maakt thans zijn huiswerk. Morgen schriftelijke overhoring, immers.

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 01:19

@Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:15
Hij zal morgen wel weer naar school moeten en denkt dat hij heel wat is met zijn krantenwijkje.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:18

@Maria.1 | 18-05-16 | 01:14
Zo is het hoor. Meneertje Liber Abaci denkt dat gemeenschapsgeld naar believen kan worden uitgegeven omdat het 'van iedereen is'. Nee, het is door de belastingbetaler opgebracht, en die hoort te bepalen aan wie en hoe het wordt uitgegeven. En als die niet wil dat zíjn geld wordt weggegeven aan verweggistan en profiteurs, dan hoort dat niet te gebeuren.

Die heeft nooit begrepen wat bedoeld werd met:

'There ain't no such thing as public money. There is only tax payers money.'

La Bailaora | 18-05-16 | 01:17

Kijk, als je dus iedereen een visum geeft, heb je ook geen illegalen, da's logisch.

dugo | 18-05-16 | 01:16

Liber Abaci is al sinds 00:56 stil. Wat was de bedoeling nu van deze zwitsal? Trollen? Daarvoor was hij iets te dom.

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:15

hebbuh | 18-05-16 | 01:02

+1 Proest :) "Stop de tijd" .. en waar ik zei "incest ouders" moet zijn "rubberen vriendin"
jaja er werd toch nooit zo veel gebladerd als in 2 voor twaalf. www.youtube.com/watch?v=ZG2kTOMa-58

Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:14

@La Bailaora | 18-05-16 | 01:11
Klopt. En wat dacht je van het onderwijs. Nieuwkomers krijgen gratis opleidingen, terwijl de autochtonen vaak de opleidingen voor hun kinderen niet meer kunnen betalen. Autochtone kinderen beginnen al met een studieschuld.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:14

@Maria.1 | 18-05-16 | 01:07
idd. En de mensen die het gratis krijgen hoeven er dus niets voor te doen, geen werk te verzetten, enzovoort, terwijl de mensen die het opbrengen daar jarenlang voor zwoegen.

De islam heeft er een woord voor: Jidzah. De autochtoon die het opbrengt is zo verworden tot moderne slaaf.

En dat heeft verder idd. niets met 'geld' te maken, maar met rechtvaardigheid.

Men is bezig met een moderne vorm van communisme: de gastheer uitzuigen, totdat ie niets meer heeft en ook aan de tiet gaat hangen. Dan komen er nog meer parasieten, en gaat het systeem nog sneller onderuit. Dit gaat geen jaren meer duren.

La Bailaora | 18-05-16 | 01:11

@Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:03
Dat valt nog te bezien of er minder handjes nodig zijn. Laten we eerst de oneerlijke concurrentie eens uitschakelen in bijvoorbeeld de bouw- en transportsector. Dan worden er geen Nederlanders ontslagen om vervangen te worden door goedkopere arbeiders die niet van die hoge lasten hebben.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:10

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:56
Daar gaat het helemaal niet om; je begrijpt er helemaal niks van. Waarschijnlijk omdat je een zeer laag EQ hebt (je weet wat dat is?)
De mensen die het moeilijk hebben moeten zoveel meebetalen aan de overdaad die de statushouders krijgen (ja, dat durf ik rustig te zeggen; overdaad), dat ze zelf geen geld meer hebben voor hun eerste levensbehoefte: eten. Of ze durven geen nodige zorg meer te vragen vanwege het hoge eigen risico. En voor asielzoekers is alles gratis. Dat noem ik onrechtvaardig en voor die mensen kom ik op.

Maria.1 | 18-05-16 | 01:07

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:49
Dat heet met goed Nederlands:
Het is verdomme niet altijd feest! Soms he, gaat het wel eens minder. Dus ook minder sociale verzekering (wat dat dan ook mag inhouden)dus zo als nu al is gebeurt uitkering omlaag (maar dat heeft een andere reden) en de handjes uit de mouwen.
Het is een illusie dat iedereen die dezelfde plichten en rechten heeft ook dezelfde lusten zullen hebben. Aanpassen van je sociale systeem gaat een stuk makkelijker als je van een shitload aan onnodige bagage (parasieten) af bent.
Fact of the matter is, er zijn steeds minder handjes benodigd. Deal with it. De tijd van winst draaien komt wel weer maar niet zo snel voor de "one trick pony"

Cobalt bomb | 18-05-16 | 01:03

@La Bailaora | 18-05-16 | 00:56
Van mij ook +1

Maria.1 | 18-05-16 | 01:02

Wel raar dat het hun geld niet is, niet door hun verdiend is en dat ze zelf ook harder aan de tiet van de belastingbetaler zuigen.
Liber Abaci | 18-05-16 | 00:56
Nu doe je het alweer, insinueren.
Mislukte ui.

Jan Dribbel | 18-05-16 | 01:02

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:56
Neem van mij aan ( maar je leert dat nog wel eens) dat geld niet gelukkig maakt. De afwezigheid van voldoende geld maakt echter wel ongelukkig. Ik mag elke 3 maanden door de scanner en krijg dat te horen of ik nog door mag met leven. Dacht hij, dat ik ook maar één moment denk aan geld? Dus het zou je sieren om eens met 2 voeten op de aarde terug te keren en je te onthouden van meningn over mensen die klagen over het huidige klimaat in de maatschappij. Ze hebben er alle recht toe.

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 01:02

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:51 | | Reageer+ | 0

Aan je incest ouders ... stop de tijd.

hebbuh | 18-05-16 | 01:02

@ La Bailaora | 18-05-16 | 00:58

+1

mysteryposter | 18-05-16 | 01:00

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35
Het verhogen van belastingen zorgt ervoor dat de parasiet nog effe door kan gaan met zuigen, totdat de gastheer deaud gaat. Dan gaat de parasiet ook deaud.

La Bailaora | 18-05-16 | 00:58

Maria.1 | 18-05-16 | 00:51 | | Reageer+ | 0

Het is ook zo,jammer dat de Rusland topics niet zo makkelijk meer terug te kijken zijn.
EU trol nr1 wapen en verzekering lobby.

hebbuh | 18-05-16 | 00:58

De enige manier om een staatsschuld houdbaar te houden of weg te werken is belastingen heffen (en we hebben nog wat goud en gas)
@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35
De enige manier? Nee joh, er zijn veel meer manieren om staatsschuld houdbaar te houden.

En de eerste en allerbelangrijkste is natuurlijk niet de inkomsten verhogen, maar de uitgaven verlagen...

La Bailaora | 18-05-16 | 00:56

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:56

Er heefd hier iemand die stam plus t als regel te moeilijk vind, onder de zoveelste nick alle wijsheid in pacht, dachd -ie.

LibertasSimplex | 18-05-16 | 00:56

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:24

Censuskiesrecht dus.
Het was overigens een sarcastische opmerking, my bad.
Ik zal verder maar niet ingaan op uw standpunt dat asielzoekers MEER rechten zouden moeten hebben binnen een samenleving waar ze niets aan bijgedragen hebben, helemaal niets. Tegen de tijd dat asielzoekers productief worden, minus de kosten die gemoeid zijn om ooit op dat niveau te komen, zijn we flink wat jaren verder; in hoeverre daar ooit sprake van zal zijn.
De cijfers liegen immers niet over de productieve waarde die asielzoekers gemiddeld toevoegen. De kosten betreft zorg, onderwijs, huisvesting laat u wijselijk buiten beschouwing...

Desmoulins | 18-05-16 | 00:55

^
En wie bepaalt of de ander dom is? Jij met je taalfouten?!

Maria.1 | 18-05-16 | 00:55

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:51
Vergis je niet; ik hou van eenvoudige taal, maakt mij dat dom? Of omdat ik niet van positieve discriminatie hou, maakt me dat dom? Verklaar je nader.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:54

@Graaf van Egmont | 18-05-16 | 00:50
"Ik heb complete minachting voor dit soort gasten. Ze doen me teveel aan Amerikanen denken"
Idem :)

Maria.1 | 18-05-16 | 00:52

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:46
Ik heb het over deze tekst van jou: *Het is grappig om te zien dat degenen die (menen) de grootste verontwaardiging te hebben over vluchtelingen ook degenen zijn die zelf ook de grootste netto ontvangers zijn van geld, huizen, huursubsidie (en we spreken over miljarden per jaar) en de kleinste economische bijdragen leveren (als in: niets).*

Hier zeg jij dus dat Maria een uitkering heeft. Jij zegt dat, Gluiperd Abaci. Je zegt het ingewikkeld, maar je zegt het.

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:52

@hebbuh | 18-05-16 | 00:48
Het zou me niet verbazen...

Maria.1 | 18-05-16 | 00:51

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:51

Maria.1 | 18-05-16 | 00:44
Juist. Ik heb complete minachting voor dit soort gasten. Ze doen me teveel aan Amerikanen denken, waarvan trouwens ook veel geslaagde mensen in armoedige tentenkampjes wonen. Mijnheer heeft nog niet de tijd gehad om even stil te staan bij de werkelijke waarde van het leven. Als voor hem economische groei de ultieme waarde is, dan wens ik hem veel succes. Het gaat er gewoon niet van komen de aanstaande 20 jaar. Of ie dat overleeft, valt nog te bezien. Na 5 jaar hangt hij waarschijnlijk al aan de zolderbalk.

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 00:50

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:48
Jij was anders degene die een dikke taalfout maakte; niet Lewis Lewinsky.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:50

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:49

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:46
Nou stoor ik me er niet zo aan of jij denkt te weten of ik wel of geen uitkering heb. Je kent me niet en dat houden we lekker zo. Het gaat erom dat je probeert me op die manier de mond te snoeren. Alsof mensen met een uitkering geen mening mogen hebben. Be carefull what you wish for!

Maria.1 | 18-05-16 | 00:49

Ragnar Lolbroek | 18-05-16 | 00:42 | | Reageer+ | 0

DKS=Han ten Broeke.

hebbuh | 18-05-16 | 00:48

-weggejorist en opgerot-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:48

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35
De altijd groeiende economie mythe, wie is er niet groot mee geworden. :P
wat een lol moehaha.
Zegt "predator prey interaction" je iets?

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:47

@ Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35

Hier legt een 12 jarige uit waarom centrale banken niet in handen horen te zijn van banken.

youtu.be/_ae7h8FioX0?t=26

Hier legt Trump uit hoe we gered kunnen worden en schuld met korting terug kunnen kopen bij stijgende rentes, mits de liquiditeit er is. Uiteindelijk wordt de door banken gecontroleerde FED dan buitenspel gezet, stapsgewijs vervangen door een centraal bank systeem in de hand van het volk.

www.youtube.com/watch?v=8Nvt13FFiYk

mysteryposter | 18-05-16 | 00:46

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:46

@Graaf van Egmont | 18-05-16 | 00:42
Als hij per ongeluk ziek mocht worden piept hij het hardst hoe zielig hij is en dat we hem moeten helpen ;)

Maria.1 | 18-05-16 | 00:44

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:18
*ik zei niet dat je een uitkering hebt, snoes*.

Maria zegt overigens nergens dat jij zei dat zij een uitkering heeft.

Val je toch mooi in je eigen kuil.

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:43

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35
Ow wat een nitwit ben je toch! Hoeveel belastingen wil je nog heffen die vervolgens overboord gegooid kunnen worden? Wil je het aan Sinterklaas Ploumen geven? Die sufferd strooit met ons geld alsof het niets is zonder enige controle daarop uit te voeren. Het is algemeen bekend dat er in veel landen alleen de elite beter van wordt of dat er wapens van gekocht worden en er is geen enkele verbetering voor de bevolking, daarom blijven die landen ook geld nodig houden.
Of wil je het besteden aan de nieuwkomers, waarvan velen niet willen integreren en zodoende nooit hun bijdrage zullen leveren?
Of zullen we nog een paar niet vliegende JSF'jes kopen?
De belastingen moeten juist omlaag, zodat de koopkracht stijgt, meer produkten nodig zijn en weer meer mensen aan een baan geholpen kunnen worden.
Wat ben je van beroep? Geen econoom in elk geval.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:43

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09
Hier sluit je Maria.1 buiten de groep werkenden.

Aristotalloss | 18-05-16 | 00:34
Het feit dat dit verteld wordt, geeft te denken. Hiding in plain sight? Rookgordijn? Lulkoek voor de boekverkoop van een uitgerangeerde ambtenaar? Tja, als er meer van dit soort beleid bekent is dan mag iedereen er toch ook wel eens een memo van krijgen. Dan weet je wellicht waar de bommen als laatste zullen vallen.

Saddam, Khadafi, Assad en nog meer van dat soort schurken waren nog nooit meer nodig dan nu.

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:42

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35 Jij lijkt me typisch zo'n patser die voor de camera verschijnt en uit komt leggen hoe het in godsnaam kon, dat je als geslaagd persoon ineens met een winkelwagentje onder een brug moet slapen. Waarschijnlijk dat een goed inkomen je op dit moment naar het hoofd is gestegen, maar je hebt verder geen idee!

Graaf van Egmont | 18-05-16 | 00:42

-weggejorist-

Ragnar Lolbroek | 18-05-16 | 00:42

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:38
In de eerste alinea van Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09.

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:40

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:38

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:35

"Die Erdogan heeft heus en zonder spot onder zijn neus een kuttendot. En als mijn broek op d'enklen zit, zwelt in zijn mondhoek enen clit."

- Frans Timmermans

LibertasSimplex | 18-05-16 | 00:35

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:27 |
Dit videootje uit 2006 of 2007 lijkt toch wel een verhaal te vertellen.
General Wesley Clark: Wars Were Planned - Seven Countries In Five Years
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

Aristotalloss | 18-05-16 | 00:34

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:18
Je zei wel degelijk dat Maria.1 een uitkering heeft, Lieger Abatsjie.

Lewis Lewinsky | 18-05-16 | 00:28

^
Een arrogante racist that is.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:28

Aristotalloss | 18-05-16 | 00:19
Deze complete chaos kan wellicht alleen verfilmd worden in een 15 delig epos door de regiseurs die de meest geflipt gelaagde films hbben geschoten.
M.a.w. op deze hele recente geschiedenis is inmiddels geen peil meer te trekken. "Er komt steeds weer een hoed uit het konijn"(sic). Als ik inmiddels niet was gaan zitten stond ik er nog steeds van te kjken.

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:27

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:24
Je bent dus gewoon een racist. Allochtonen moeten in alle noden voorzien worden, ongeacht of ze oorlogsvluchteling zijn of gelukszoeker en autochtonen mogen verrekken.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:27

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:24

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:17 |
Je hebt groot gelijk: oorlog is een verdienmodel - niets meer en niets minder...

Aristotalloss | 18-05-16 | 00:19

@ Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09

U zou als hardwerkende wie dan ook juist het huidige proces met argus ogen aan moeten zien. Met de hardlopende staatsschuld is een default vanzelf onvermijdelijk, met oplopende rentes.

Uw belasting zal dan dus toenemen ten gunste van de centrale banken. Indien de lasten te hoog worden en er een kapitaalvlucht ontstaat naar landen met een lagere belastingdruk is staatsinname van particulier bezit (communisme) de enige redding voor de staat.

Kortom, daar gaan uw vruchten van hard werken. Poef, weg.

mysteryposter | 18-05-16 | 00:19

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:18

Zou het dan toch nog op een WO-III uitdraaien?
Aristotalloss | 18-05-16 | 00:14
Gelukkig wel, want ik heb nog een patent voor nieuwe onbemande raketwerpers met turboflaps, en de amerikanen "are dying to test them"!
Alleen heb ik tot op heden nog geen geld ontvangen, *even bellen gaat*

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:17

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09

Misschien moeten we dat maar eens niet doen.
Het idee alleen al dat de hier generaties wonende mensen net zoveel rechten dienen te hebben als iedere gelukszoekers die hier net gearriveerd zijn, is voorbij bezopen. Niet alles is relatief.

Desmoulins | 18-05-16 | 00:17

@Desmoulins | 18-05-16 | 00:13

NietsonTziende

Desmoulins | 18-05-16 | 00:14

De Saudische onderhandelaar op de Syrië-conferentie zojuist in het journaal: "Hoe dan ook, Assad moet verdwijnen; desnoods met geweld!" (o.i.d.) M.a.w. als het aan de Saudi's, Turkije en waarschijnlijk ook de VS - en dus ook de EU for that matter - ligt is die oorlog daar nog lang niet beslist en kunnen we mogelijk nog veel meer gelazer verwachten. Want wat denken ze van Rusland? Rusland laat dat echt niet zomaar gebeuren.
Zou het dan toch nog op een WO-III uitdraaien?

Aristotalloss | 18-05-16 | 00:14

@Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09
Ik heb geen uitkering arrogante flapdrol!

Maria.1 | 18-05-16 | 00:13

Nou Spartacus dat 'extreem-rechts' is natuurlijk een soort van eeuwige knuppel om mee te slaan, want 'extreem' moeten we natuurlijk niet willen.
Het beschermen van de natiestaat, cultuur en logischerwijs homogeniteit is niets anders dan gezond verstand. Het conserveren van het fundament onder onze Westerse beschaving.
Er is maar één partij extreem en dat zijn onze politieke elite en de nietsonziende drang naar een verdere Europese centralisatie.

Desmoulins | 18-05-16 | 00:13

Gratis geld voor iedereen!!! Nooit meer werken!!! of nog meer van die basis salaris onzin. Waar heb je tegenwoordig nou eigenlijk nog mensen voor nodig? Die maken zoals je ziet alleen maar fouten aan de lopende band en verder zuipen ze de koelkast leeg.

Maria.1 | 17-05-16 | 23:39 De point and laugh methode is erg effectief voor het weghonen van kritisch tegenwicht.
De MP is er een sparkling voorbeeld van :P

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:12

-weggejorist-

Liber Abaci | 18-05-16 | 00:09

@diashaliz1968 | 17-05-16 | 23:28

Er komen in ieder geval wat meer GS'ers over de vloer. Wat opvalt is dat de moderatie vooral meer doorlaat dan voorheen. Vroeger kon je meerdere keren iets indienen en dan wierook branden bij een foto van Jolo in de hoop dat er iets werd geplaatst.

Er tekent zich steeds meer een duidelijke scheiding af tussen oud/hardnekkig links, soft/christelijk links en realisten. De tweede groep lijkt nog wel voor rede vatbaar.

BenBinnen | 18-05-16 | 00:06

Ah. En wie betaald de uitkering van de personen die je beschrijft? Jij of ik?
Liber Abaci | 17-05-16 | 23:58
-----
Wie bent u? dat vergemakkelijkt de discussie wellicht.

mysteryposter | 18-05-16 | 00:06

^
Betaalt is trouwens met een t.

Maria.1 | 18-05-16 | 00:04

@Liber Abaci | 17-05-16 | 23:58
Wat heeft dat ermee te maken?
Ben jij zo'n figuur dat een zielige asielzoeker aan tafel neemt, terwijl je een dakloze aan zijn lot overlaat en jezelf dan op de borst slaat van "kijk mij eens goed zijn"?

Maria.1 | 18-05-16 | 00:03

-weggejorist-

Liber Abaci | 17-05-16 | 23:58

Gisteren zag ik een stukje over een turks dorp dat met raketten bestookt werd. Al sinds januari werd gezegd. Waarom hebben wij dat in januari niet gehoord?En waarom zou IS een turks dorp bestoken terwijl er vóór hen een heel vluchtelingenkamp ligt, waarvan ze de bewoners zo over de kling kunnen jagen?
Ik denk dat onze geesten rijp worden gemaakt voor een turkse aanval op Aleppo en een verdere aanval op Damascus. Welke rebellengroep heeft trouwens vliegtuigen om een Hezbollah aanvoerder in Damascus uit te schakelen?

Graaf van Egmont | 17-05-16 | 23:56

@Liber Abaci | 17-05-16 | 23:50
Wie is wij. Wij zijn die mensen die uit hun huis worden gezet vanwege huurschuld, terwijl er statushouders in geplaatst worden. Wij zijn die mensen die geen geld hebben om hun huis fatsoenlijk in te richten met basisbenodigdheden, terwijl zij mogen toekijken hoe statushouders een geheel ingerichte woning met alles nieuw krijgen. Wij zijn die mensen die geen eten kunnen kopen nadat we helemaal uitgeknepen zijn, terwijl we moeten toekijken hoe de nieuwkomers volgestopt worden op onze kosten. Wij zijn degenen die uitgescholden en beschimpt worden, terwijl wij daar niets van mogen zeggen. Er is ook geen discriminatiemeldpunt voor autochtone blanke Nederlanders. En wij zijn ook diegenen die dit alles en meer zien gebeuren en dit onrechtvaardig vinden. Nog vragen?

Maria.1 | 17-05-16 | 23:56

-weggejorist-

Liber Abaci | 17-05-16 | 23:50

-weggejorist-

John.Peterson | 17-05-16 | 23:48

@Maria.1
Helaas kun je gezien de keiharde cijfers opzet niet uitsluiten.
Steeds vaker klinkt ook de houding van de eu-kopstukken door in hun taalgebruik.
Brussel veracht ons.
MP=Brussel

pennestront | 17-05-16 | 23:47

-weggejorist-

Liber Abaci | 17-05-16 | 23:46

@pennestront | 17-05-16 | 23:27
Hoewel ik niet zo van de complottheorietjes ben, geloof ik echt dat dit gaande is. Het is al te merken aan hoe wij achtergesteld worden en monddood worden gemaakt en als we dit aankaarten het gewoon ontkend wordt.

Maria.1 | 17-05-16 | 23:39

Europa ist kaputtputtputt und ich geh' jetzt mal schlafen.

De Vrijlansier | 17-05-16 | 23:38

Het is net als met overlast van bijvoorbeeld vliegende stadsratten. Als je stopt met voeren komen ze op zeker moment niet meer.

squadra | 17-05-16 | 23:34

Goeie tip, ik ga ff jopen......

pennestront | 17-05-16 | 23:30

@trenthopper | 17-05-16 | 22:53
Het valt me op dat er de laatste tijd over het algemeen een stuk kritischer wordt gereageerd dan een tijd geleden op joop.nl. Ook daar gaan ze inzien dat het zo niet door kan gaan!

diashaliz1968 | 17-05-16 | 23:28

Slechts domheid of een corrupte inborst kan dit eu- beleid niet verklaren.
Het kan niet anders zijn dan dat de dubbele agenda aangeeft dat het proces 'vervang de vervelende mondige eu-kudtburgers door onmondige laaglonende getinte reliverslaafde primitievelingen' in volle gang is. En kijkende naar de immigratiecijfers en de welhaast konijnse voortplantingsdrift gaat het lekker.
Dit beleid is niet aan het falen maar aan het slagen!

pennestront | 17-05-16 | 23:27

Als men bij de eigen waterplas blijft zout al een stuk minder zuur zijn.

Neut | 17-05-16 | 23:10

Afgelopen zondag was er een aflevering op een commerciële tv zender wat betreft Australisch immigration-police. Betreft inkomende buitenlanders die op basis van toeristenvisum Australië bezochten. In deze uitzending werd door de immigration-police jacht gemaakt op illegaal verblijvende Maleisiërs die hun toeristenvisim tot wel 2 jaar overschreden hadden. Het was duidelijk dat ze illegale arbeid verrichten. Dit bovenstaande verhaal zal 100% ook door turken worden misbruikt. Ohja de Eu heeft bij misbruik van het visavrij reizen een clausule opgenomen 'intrekken visavrij reizen van turken(op basis van toeristenvisum ja,ja). Maar goed de Eu bullshit mist dan nog steeds een actieve opsporingsdienst die dan jacht gaat maken op overtreders/misbruikers van het toeristenvisum naar Australisch model met gedwongen uitzetting in alle omstandigheden van betreffende overschrijder.. ach ach wat zeg ik, immers zwartwerkers bestaan niet.

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 23:09

Rare link...

jandoppie | 17-05-16 | 23:08

Maar alle gekheid op een stokje, alles op slot totdat alles is opgelost. Niet alleen de islamisering en de migratie maar ook de verdeeldheid en Europa zelf.

Drs. D. | 17-05-16 | 23:03

Vluchtelingen, migranten,... het zal Rutte aan zijn discodansende reet roesten. Uiteindelijk danst hij naar de pijpen van de echte Toppers: Merkel, Juncker, Tusk. En in dat spel om grote financiële belangen (van Duitsland vooral) is Rutte een klein onbeduidend jongetje. Daarbuiten overigens ook.

metzonderzijwieltjes | 17-05-16 | 22:58

Het punt is dat het ook niet uitmaakt of het vuur Islamisering of rechts populisme is. Of dat de bevolking nu wel of geen gelijk heeft in haar standpunt. Waar niemand op zit te wachten is een burgeroorlog. En alles wat dat helpt te voorkomen lijkt me in ieders belang. En visumvrij reizen voor Turkije hoort daar niet bij.

Fall | 17-05-16 | 22:57

Tja, wanneer het helemaal fout gaat in Turkije (Erdogan, Syrië 2.0) dan staan de grensen wagenwijd open. Friet kan dan wel op iedere straathoek voor een prikkie worden gekocht en Mercedes zal goede zaken doen.

Drs. D. | 17-05-16 | 22:56

Eindelijk iemand die kan rekenen. Dat het grote problemen veroorzaakt is een simpele rekensom, helaas heeft een groot deel van de westerse wereld last van dyscalculie.

mysteryposter | 17-05-16 | 22:51

We leven in rare tijden.

gentle giant | 17-05-16 | 22:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken