Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ondertussen, in de Nederlandse bejaardenhuizen

Het zal wel weer ontzettend populistisch zijn, Geert Wilders in de kaarrrt spelen en de bijl aan de wortel van de stam in de gapende kloof tussen gezond verstand & Goed Fatsoen gooien. Maar enerzijds gaat er 700 miljoen extra naar 'taal en zorg' voor vluchtelingen en anderzijds worden Onze Oudjes geciteerd door EenVandaag op uitspraken als "Ik wil sneller naar de wc. Soms moet ik wachten en dan is het te laat" terwijl er per volgend jaar een kwart miljard bezuinigd gaat worden op zorg. Wie het snapt mag het zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Tja en dan werd laatst weer Giro 555 voor Afrika geopend... Om die dictators aldaar opnieuw te spekken. Als je alle hulp aan Afrika van de afgelopen decennia bij elkaar optelt kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat dat continent een paradijs had moeten zijn. De werkelijkheid weten we.

En het gekke is dat die dictators en lokale koningen zoals Mugabe maar niet dood willen... En er is ook niemand daar die hun even een handje helpt. Niemand geeft er een fuck om blijkbaar. Beste is om er anticonceptie heen te sturen, maar da's weer tegen hun geloof. Kunnen we niet met al die geavanceerde technologie die we hebben vanuit de ruimte onvruchtbaarheid heen stralen of zo? Want zolang er zielige kindertjes met vliegen om de neus en oren worden geboren zal er nooit iets veranderen.

Ondertussen krijgt Boko Haram en dat soort achterlijke anti-ontwikkel clubjes daar ook steeds meer macht dus het zal alleen maar erger worden. De woestijn is niet geschikt om te leven en te wonen. Geboortebeperking is het enige wat zal werken. Al het andere is geldverspilling.

Ikdachthetniet | 02-05-16 | 13:00

Ik snap het! Wordt opgelegs door de EU en wij hebben ons daar aan te houden! Ofzo..

boerk | 02-05-16 | 07:59

De uitzending gezien en het is een absolute schande.
Het kabinet moet nu eerst zijn ontslag indienen en daarna aangeklaagd worden voor discriminatie en verwaarlozing van de eigen bevolking.
De ouderen vragen niet om een sportwagen, ze willen gewoon op tijd naar het toilet en af en toe een uitje.
Oftewel een redelijk menswaardige oude dag. Hoe moeilijk en duur kan dat zijn?!?

ChrispyGirl | 02-05-16 | 07:11

"Als die gelukszoekers (sorry asielzoekers) de taal spreken kunnen ze dei oudjes naar het toilet brengen."
@ polletjepiekhaar | 30-04-16 | 19:10
.
U bent een optimist, De gelukszoekers zijn zelfs te bedonderd om hun eigen toilet schoon te maken, dat moeten onze militairen voor hen doen, dus onze Nederlandse bejaarde kk hoeren en kk honden zullen helemaal te min voor ze zijn ..!
eunmask.wordpress.com/2016/02/27/de-w...

telelezer | 01-05-16 | 19:11

Mijn broer heeft een huis gekocht met een om te bouwen schuur, met het oog op zorg voor onze vader, mocht dat over een jaar of wat nodig blijken. Het geld voor het bejaardenhuis wordt uitgespaard en voor die centen kun je gemakkelijk hulp aan huis inhuren. En zelf kunnen we ook de nodige mantelzorg verlenen. Ik ben blij dat mijn broer vermogend genoeg is geworden om een dergelijk huis te kunnen kopen. Gewoon nét als vroeger je ouders zelf verzorgen in plaats van wegbrengen. Met de kwaliteit van de jaren 80 en 90 kon het nog wel zonder schuldgevoel, maar in de huidige situatie is het gewoon not done om familie, die jou met hart en ziel heeft grootgebracht, weg te proppen in de hel.

wazakzegguh | 01-05-16 | 16:21

Toch wordt er massaal op de partijen gestemd die dit mogelijk hebben gemaakt. Ze worden niet afgerekend op hun totale wanbeleid maar worden geloofd op hun valse beloften en hun zogenaamde vlotte voorkomen. De massa moet eens niet zo bang zijn radicaal anders te stemmen.

miss error | 01-05-16 | 13:00

mrf2739
wat dacht u van de pvda? die regeert samen met de vvd.pvda is een zogenaamde sociale partij.ze vieren nu hun 70 ste verjaardag , ik hoop tevens de laatste.

bekijket | 01-05-16 | 12:43

Er is echt een groot verschil tussen een bejaardenhuis en verpleeghuis!!!

Ik ken een hoofdverpleegkundige van een algemeen ziekenhuis die haar oma bezocht i.e. verpleeghuis en ze wist niet wat ze zag.

In de verpleeghuizen schijnt het echt zo erg te zijn dat eigenlijk de hele sector onder vescherpt toezicht vd Inspectie hoort te komen.

De bewoners worden 1 maal / dg verschoond en daarna zitten ze de gehele dag in hun pampers met hun eigen uitwerpselen. 1/ week is er een zgn. pyama-dag: een eufemisme voor niet verzorgd worden. Dit is door gebrek aan personeel.

Bewoners krijgen slecht te eten. Regelmatig constateer ik bij de bloeduitslagen een ernstig gebrek aan vitamines en mineralen. Dietistes worden wegbezuinigd, brood van paar dagen wordt gebruikt vaak beschimmeld.

Het personeel is slecht opgeleid en er is forse onderbezetting en zijn meer met zichzelf bezig dan met de zorg.

Er gebeuren veel val- en geweldsincidenten die niet gemeld worden bij de Inspectie en dat heeft met angstcultuur te maken. Als je de afdelingshoofden en management op de hoogte brengt vn calamiteiten en misstanden wordt je op een zijspoor gezet. Daarom worden er geen meldingen gemaakt bij de Inspectie.
Zo kreeg haar oma per abuis verkeerde dosis insuline welke haar bijna fataal werd, ook dit werd niet gemeld bij Inspectie en familie. Bij toeval kwamen ze erachter.

Het probleem zit bij de afdelingshoofden en managementteam die geen oog hebben wat er leeft onder de bewoners en het personeel. Er wordt keihard bezuinigd onder personeel terwijl MT en directie tonnen verdienen.
het is een schandaal. Dat heeft allemaal te maken met privatiseringen id zorg en de partij die dit heeft bewerkstelligd - de VVD- moet opzouten!

1 ding is zeker: nooit van mijn leven wil ik in een verpleeghuis terecht komen!

MRF2739 | 01-05-16 | 12:03

Bokito ergo sum | 01-05-16 | 10:42
"er is niks dat ik KAN doen, zou het willen maar het gaat niet."

Dagelijks een belletje is te veel moeite voor je, je wilt liever dat ouders door buren worden gevonden nadat ze 3 dagen in hun eigen ontlasting hebben geleden.
Waar een wil is is een weg.

the Jackdawn | 01-05-16 | 11:51

dit land is ziek, als je voor je ouderen niet meer kan zorgen maar wel 800 miljoen uitrekt voor asiel[geluks]zoekers om ze taalles te geven dan kan je wel stellen dat dit land terminaal is.

bekijket | 01-05-16 | 11:50

@the Jackdawn|01-05-16|10:32
"Wanneer je niet voor je ouders wilt zorgen ben je het doodschoppen niet waard"

Je kunt beter stellen: "Wanneer dit kabinet niet voor zijn eigen burgers en ouderen wil zorgen (maar wel het belastinggeld in bodemloze putten stort en allerlei anderen verrijkt) zijn ze totaal niets waard".

miss error | 01-05-16 | 11:30

@ The Jackdown, er is niks dat ik KAN doen, zou het willen maar het gaat niet. Het is niet onredelijk omdat mijn oma bijvoorbeeld echt niet meer iets zelf kan, maar dat zijn hoofdzakelijk regels die niet bedacht zijn door degenen die ook maar een uur in verzorginghuis zijn geweest, zijn niks dan veredelte accountants die daar de boel 'runnen' of iets 'zit in de pijplijn', of we moeten iets 'readien', 'in short' manages-lingo

Bokito ergo sum | 01-05-16 | 10:42

Dat je dit niet snapt. Het is toch heel eenvoudig. Een kwart miljard is 250 miljoen. Die pak je van de bejaarden af en geef je aan de asielzoekers. Omdat dat nog niet genoeg is ga je dan later nog op zoek waar je nog meer van de Nederlanders en dan vooral de armere af kunt pakken. Simpel toch? We moeten blij zijn dat we al ons geld van onze zorg voor ouderen aan de asielzoekers mogen geven.

Patatter | 01-05-16 | 10:41

Professor Kluns | 01-05-16 | 09:57
"Illegalen, waaronder zelfmoordterroristen, oorlogscriminelen, islamverspreiders, soldaten van de IS, klikspionnen van Erdogan kosten alleen maar belasting."

Ik moet altijd lachen om de PVV-adept, de reden dat hij niet voor zijn ouders kan zorgen is de illegale zelfmoordterrorist en Erdogan. Hoeveel smoesjes wil je nog bedenken voordat je toegeeft dat je ouders je niets kunnen schelen. Wanneer je niet voor je ouders wilt zorgen ben je het doodschoppen niet waard. Natuurlijk zul je het met wat minder moeten doen maar he, het zijn je ouders en die hebben ook met minder moeten doen toen ze jou op de wereld hebben geschopt. Iedereen kan zorg aan huis krijgen wanneer hij hier echt werk van maakt, ook wordt hij ondersteund door de overheid( www.ouderenwegwijs.nl/zorg-aan-huis/v... ) maar dit is niet iets wat de PVV-adept wil.
Binnen mijn geloofsgemeenschap zijn er ook regelingen waar men gebruik van kan maken en zelfs de Franse gemeenschap waar mijn ouders leven zijn bereidt wat van de zorg op hun te nemen voor kleine tegenprestaties.
Alles is mogelijk, je moet het alleen willen, het verbaasd me alleen dat mensen die niet in staat zijn om voor hun eigen ouders te zorgen, wel denken dat ze in staat zijn een land te besturen.

the Jackdawn | 01-05-16 | 10:32

Professor Kluns | 01-05-16 | 09:57

+ heel veel.

Randall3.0 | 01-05-16 | 10:05

the Jackdawn | 30-04-16 | 22:14
U meent dat wij niet goed voor onze ouderen zorgen en vroeger wel.
Vroeger kocht je voor 50.000 gulden een prima huis. Voor velen was dat zelfs zonder hypotheek te realiseren. Nu koop je voor € 23000 zels niet een krot of een slooppand.
Er MOET dus gewerkt worden door man en vrouw om rond te komen. Werken neemt minimaal 9 uur in beslag. Om alleen al die 9 uur te kunnen volhouden moet er minimaal per etmaal 6 uur geslapen worden. Dus 24 uur voor ouderen zorgen gaat simpelweg niet lukken. Toch zorgt iedere werkende Nederlander 24 uur / 7 dagen p. week voor ouderen via de belasting. Belasting die primair bestemd is voor ouderenzorg en veiligheid. Echter Jihadistisch links heeft andere hobby's: knuffelen van illegalen. Het voor bejaardenzorg bestemde belastingopbrengst wordt dus aan illegalenzorg besteed. Ik gebruik de term "illegalen" i.p.v. asielzoekers, want het gaat hier om illegalen. Zij komen zonder papieren, zonder inreisvisa via Griekenland naar hier vanuit Turkije waar GEEN oorlog is.
Mijn ouders leven helaas niet meer. Mijn moeder overleed als laatste. Ik heb altijd naar vermogen voor haar gezorgd. Ging 7 dagen per week 's avonds koffie drinken. Kocht op zaterdag boodschappen, nam haar mee op vakantie, bracht haar naar dokter, specialist. U kunt mij niet verwijten dat ik niet naar mijn ouders omkeek. Echter moest ik OOK werken waardoor er overdag niemand beschikbaar was om haar te verlichten in haar eenzaamheid. Die verlichting was er, door het Groene Kruis bezoeken, maar werd wegbezuinigd. Is dat mijn schuld? Tegelijkertijd begon het linkse illegalenknuffel jihadisme. Uit Duits onafhankelijk onderzoek is gebleken dat van die illegalen hooguit 10% gaat werken, de andere 90% dragen dus niets bij aan belastingopbrensten, ze kosten alleen maar belasting, die niet aan ouderenzorg besteed kan worden. Kinderen moeten inderdaad blijven zorgen voor hun ouderen, maar ook werken tot 67 jaar en wellicht tot 71 jaar. De beschikbare tijd is onvoldoende om ouders 24 uur te verzorgen, dat moet echt van de betaalde belasting gebeuren. En van die bejaardenzorg hebben medewerkers een baan, inkomen, leveren belasting op. Illegalen, waaronder zelfmoordterroristen, oorlogscriminelen, islamverspreiders, soldaten van de IS, klikspionnen van Erdogan kosten alleen maar belasting.

Professor Kluns | 01-05-16 | 09:57

@Zware Guy | 01-05-16 | 09:40
ook hebben allochtonen veel meer kinderen die voor de ouderen zorgen. Of ze worden gewoon naar land van herkomst teruggestuurd waar een (ver) familielid voor ze zorgt. En dat kan prima van de nederlandse uitkering, het verzorgende familielid leeft er rijk van.

sinar2 | 01-05-16 | 09:52

-weggejorist-

zwetser2014 | 01-05-16 | 09:44

Ohja | 01-05-16 | 07:44

Ik spreek uit ervaring, mijn oma werd aan het eind hulpbehoevend en wilde niet naar een wat ze toen nog noemde bejaardentehuis. Gevolg was wel dat bijna alles op mijn moedertje terecht kwam, ik heb ook het een en ander kunnen doen. Haar broer liet het afweten, want hij woonde ver weg en kon dus niet helpen. Hij kon het wel, want was met de VUT, maar de wil was er niet. Die hufter stond wel gelijk op de stoep toen ze dood was. Hij had, zo bleek achteraf, toen hij daar in huis was al een lijstje gemaakt om de buit te verdelen. Ik heb dus van dichtbij meegemaakt hoe zoiets gaat, en zit niet op misselijke figuren zoals the Jack Downie te wachten die op een slinkse manier mijn een schuldgevoel in de schoenen denkt te kunnen schuiven.

JI-HAAT | 01-05-16 | 09:42

Wat is er niet aan te snappen? Om "vluchtelingen" te kunnen opvangen moet er op andere zaken bezuinigd worden. Ook op ouderen.
En de basis GGZ
En wijkverpleging
En medicatie
Dat is logisch

RoBD=Skullfucker | 01-05-16 | 09:41

Als de PVV-adepten iets van de immigranten kunnen leren dan is het wel het verzorgen van eigen ouders.
the Jackdawn | 30-04-16 | 20:16
Het grote verschil is dat autochtonen werken, en allochtonen grosso modo leven van een uitkering, en dus tijd genoeg hebben om te zorgen voor hun ouders.

Maar goed, de verklaring voor het schuiven met geld is eenvoudig: Nederlandse politici laten zich leiden door (de dreiging van) geweld. Een boze asieleiser kan zich ieder moment ontpoppen als terrorist, een boze bejaarde sluit zich op in zijn kamer.

Zware Guy | 01-05-16 | 09:40

the Jackdawn | 01-05-16 | 01:13

Zoals ik al dacht, je komt niet met uitleg hoe iemand 24/7 voor zijn hulpbehoevende ouder(s) kan gaan zorgen omdat zelfs jij (denk ik) weet dat dat voor veel mensen financieel niet rond te krijgen is! En de overheid werkt daar ook helemaal niet aan mee, mensen die het wel proberen worden tegengewerkt en gekort, zeker nooit gehoord van de mantelzorgboete?!

Al je anti PVV praatjes die je hier houdt vallen zeker niet onder de hele dag klagen. Overigens, het was volgens jou zeker ook een keuze van mij dat ik als minderjarige ventje mijn vader onder de grond heb gestopt, toch meneer The Jack Downie?

JI-HAAT | 01-05-16 | 09:25

Bejaardentehuizen. Vol met oudere mensen die ooit jong waren en geboren in en voor de 2de wereld oorlog.
Deze mensen werden aangemoedigt om nederland opnieuw op te bouwen. Van heide en ver kwamen arme mensen naar de grote steden om te werken om dan 1x in de week of 2 x weken terug te keren naar moeders de vrouw met een zakje vol duiten. Werken op het land keiharde hand arbeid. De elite zat toen na dat ze met hun staart tussen de benen nederland waren uitgevlucht weer terug op hun kapitaal en pluche de lakens uit te delen.
De arbeiders geloofde nog in politiek. Nederland werd terug opgebouwt en nog beter dan voorheen. De schouder gingen er onder 6 of zelfs 7 dagen in de week keihard werken.
Deze mensen klaagde niet deze mensen wilde het beter voor hun kinderen en klein kinderen en voor zichzelf voor een probleemloze oude dag.
En zie wat ze krijgen. Wat hun opgebouwt hebben in 40/50 jaar is in een rap tempo door ruggegraatloze onozele idioten en hun onverantwoord slecht beleid corruptie fraude graai en leegroof beleid de vernieling in geholpen en word uitgeholt tot er niets maar dan ook maar niets overblijft. En deze keiharde werkers die nu in een bejaarden tehuis zitten krijgen stront voor dank de ex hardewerkers worden aan de kant geschoven als oudvuil omdat ze geld kosten en in de weg zitten. En de elite oude laffe bejaarden? Die hebben hun zorg ingekocht en hebben geinvesteerd in de nieuwe elite dat hun ontzien worden. Dit word jou toekomst ook. Nu keihard werken je laten voorliegen en uitbuiten en straks wanneer je overbodig en te duur word als afval de beerput worden ingedondert en als je je laatste adem uit geblazen hebt staat de belasting bij je kinderen en kleinkinderen om jou laatste restje wat je voor je kinderen en klein kinderen had bewaard nog ff weg te graaien

jitro | 01-05-16 | 09:18

"Soms moet ik wachten en dan is het te laat" terwijl er per volgend jaar een kwart miljard bezuinigd gaat worden op zorg. Wie het snapt mag het zeggen.

Tot mijn enorme spijt snap ik de walgelijkheid van het Nederlandse jihadistische radicale links.

Zij DENKEN (om politieke correctheid zullen e het nooit zeggen) als volgt: iedere Nederlander levert belasting geld op en kost belastinggeld. 100% van de kosten is als volgt verdeeld: Een gemiddelde Nederlander tot 65 jaar kost 33% en na 65 jaar 67%. Dus als wij bejaarden zo snel mogelijk legitiem ausradieren, besparen we daarmee heel veel kosten, die we aan illegalen (zgne asielzoekers) over de balk kunnen gooien/knuffelen/links hobbyen wat ons op termijn weer stemvee oplevert.
Dit walgelijk zeer laag bij de afgrond gedachte wordt mogelijk gemaakt door op de linkse partijen PvdA, CDA, D'66, GL, SP, CU te stemmen.

Professor Kluns | 01-05-16 | 09:15

the Jackdawn | 01-05-16 | 01:13

Vroeger was moeders thuis en tegenwoordig moet je met zijn tweeën werken om rond te komen. Niet voor een tweede auto of derde vakantie maar de meesten van ons om gewoon te leven. Maar een leipe heksenmeester zoals jij weet het weer beter.
Manmanman, wat ben je toch een walgelijke trol.

Randall3.0 | 01-05-16 | 09:15

Van der Pik | 01-05-16 | 08:33

Mijn stem heeft u.

Randall3.0 | 01-05-16 | 09:10

Gewoon een stel wanhopige bejaarden in een rolstoel naar het binnenhof rijden met onder het dekentje een geladen afgezaagde dubbelloops

Toontje-lager | 01-05-16 | 08:59

Nederland heeft nu behoefte aan een verlicht dictator. Zoals ik. Als eerste gaan we eerst al die subsidies afschaffen, voor minderheidsgroeperingen.

Ing. Van der Pik | 01-05-16 | 08:40

Amherst: voor noodgevallen vraag je aan de huisarts een hoeveelheid morfine( 1 3/4 literfles is genoeg) of je spaart slaaptabletten, in het buitenland of via het internet.
Met een fles lekkers erbij heb je nergens meer last van.
Ik kan elke oudere die zorg nodig heeft aanraden een flinke kraak te zetten. De rest van je leven zit je gebakken in een luxe cel, hebt eten en drinken en verzorging helemaal gratis een TV EN een Ipad, wat heeft een oud mens meer nodig.

mallekater | 01-05-16 | 08:35

Beste mensen, het wordt tijd dat ik eens in de regering kom te zitten. Om orde op zaken te stellen.

Ing. Van der Pik | 01-05-16 | 08:33

Amherst: voor noodgevallen vraag je aan de huisarts een hoeveelheid morfine( 1 3/4 literfles is genoeg) of je spaart slaaptabletten, in het buitenland of via het internet.
Met een fles lekkers erbij heb je nergens meer last van.
Ik kan elke oudere die zorg nodig heeft aanraden een flinke kraak te zetten en eventueel geweld te gebruiken. De rest van je leven zit je gebakken in een luxe cel, hebt eten en drinken en verzorging helemaal gratis een TV EN een Ipad, wat heeft een oud mens meer nodig.

mallekater | 01-05-16 | 08:29

Dat is PvdA beleid.
Samen sterk, weet je wel.
Van Rijn en Klijnsma hebben, zoals het deze goed kapitalistisch zakkenvullende liberale plucheplakkers betaamt, de zorg en met name de zorg voor ouderen en zwakkeren tot het bot kaalgeschraapt.
Want zo is de PvdA.
Niet alleen hen, hoor, iedereen die het al niet makkelijk had, dus geestelijk en/of lichamelijk gehandicapten, ouderen die hulp behoeven in huis, chronisch zieken en niet te vergeten onvrijwillig werklozen die na een jaar de bijstand in worden geflikkerd, allen zijn als onrendabel bij het schroot gezet.
Het kleine beetje geld dat over was is naar de gemeenten gesluisd, die ook meer dan 30 % zijn gekort op hun budget maar daarvoor 50 % méér moeten doen, en ook ouderen die nog wel een klein beetje geld hebben worden nu aangepakt.
Ze moeten langer thuis blijven wonen, maar wat ze daarvoor nodig hebben, trapliften, rollators, aangepaste douches, huishoudelijke hulp, wordt niet meer vergoed en is ook al niet meer fiscaal aftrekbaar.
Natuurlijk hield men geld over na deze ingreep, en we weten allemaal waar dat geld heen is gegaan:
Eerst moeten de bankiers worden gered, want zonder bonus vaslt het leven wat tegen, en daarna:
Griekenland, Griekenland, Griekenland, en Asielzoekers( 5 x ), en natuurlijk niet te vergeten HSL, JSF, Fyra, Spoorwegen, Karel Doorman, (na nog geen jaar kaduuk er moet weer een miljardje tegenaan gegooid worden wil het kloteklapperkreng niet zinken) en onzinnige communicatiesystemen die niet werken bij o.a. de politie.

De bezuinigingen in de zorg werden doorgevoerd met de kapitale KUTsmoes dat er mensen waren die misbruik van het PGB maakten.
Deze bezuinigingen hebben echter in nog geen twee jaar tijd ongeveer het twintigvoudige gekost van wat dat eventueel zou hebben kunnen opleveren.
Zoals alles wat het rijk onderneemt( of liever deze weerzinwekkende club regenten) is het allemaal pure bagger.
En Samsom maar bedenken waarom die partij straks op 0 -2 zetels staat.
Ik wil overigens een kiesdrempel van 5 %.
Dan zijn we ze eindelijk kwijt.

mallekater | 01-05-16 | 08:22

Dat gezeik continu over die vluchtelingen... er zitten er 40.000 in de bijstand in het hele Rijnmond-gebied. Wat denk u daar van?

Ing. Van der Pik | 01-05-16 | 08:20

Tegen de tijd dat ik in een verzorgingshuis zou moeten zit ik al lang in een zonnig buitenland met privéverpleging. Is stukken goedkoper dan de eigen bijdrage die je hier moet betalen en waarbij je dus gewoon de hele dag in je eigen stront moet zitten.

sinar2 | 01-05-16 | 08:17

Nederland gaat compleet naar de klote... met het voortrekken van minderheidsgroeperingen. Dat wil zeggen, vrouw, homo & allochtoon.

Ing. Van der Pik | 01-05-16 | 08:17

Goedemorgen beste mensen.... ik denk dat het gewoon tijd wordt dat ik eens in de regering kom te zitten. Hier kan niemand op tegen zijn.

Ing. Van der Pik | 01-05-16 | 08:16

Populistisch ,heet het als je het er niet mee eens bent . V Nieuwkerk en Giel Beelen krijgen jaarlijks 1 miljoen belastinggeld aan salaris samen . Stapelgek zijn ze hier in Nederland ,en dan hebben we het maar over 2 personen in de publieke sector .
Schop eerst eens 100 ministers op straat ,die zitten er ook maar alleen om dit soort zaken in stand te houden ,en we besparen ook nog eens 100 salarisposten van 150.000 per jaar

fleurtje | 01-05-16 | 08:07

Kan de Wetenschap hier nou zeg maar niks aan Doen?

Dr.Dushkind | 01-05-16 | 07:56

JI-HAAT | 01-05-16 | 00:25 Volledige zorg op 1 paar schouders in een gezin met 2 werkende is inderdaad erg zwaar en vrijwel niet te doen, zeker als iemand constante zorg nodig heeft maar als de overheid er wat bij doet bijvoorbeeld in plaats van overdreven riant wachtgeld of andere rare onzin die blijkbaar gewoon kan. Bedoel meer dat als iedereen gewoon wát op zijn/haar schouders heeft wat je samen met broers, zussen en andere mensen die zelf gezond zijn kunt doen dan is het al wel een stuk beter. Ik geloof gewoon niet dat er helemaal geen geld voor is vanuit de overheid, want voor sommige dingen die nou niet echt urgent lijken dan ineens wel. Als je dan over situaties hoort waarbij de ene bejaarde de andere moet verzorgen en daar zelf aan onder door gaat omdat er te weinig wordt geholpen. Of dat er iemand dood gevonden wordt na veel te veel tijd pas. Want niemand kwam langs of merkte wat. We worden allemaal een x oud (hoop je dan) en dan wil je ook iets beters.

Ohja | 01-05-16 | 07:44

Mijn oma moet naar een verzorgingshuis ik hou mijn hart vast. Vriendin van me werkt in zo'n ding en ze doet het met liefde, maar ook vol frustratie

Bokito ergo sum | 01-05-16 | 07:31

De ene zijn zorg is de ander zijn dood

the haque warrior | 01-05-16 | 07:20

Antwoord: Ziektezorg in Nederlands is een KANKER vlek die in de afgelopen 10 jaar alleen nog groter is geworden, deze ziekte valt niet meer te bestrijden, zo lang we de zelfde kant uit gaan!! wordt deze KANKER vlek niet beter!!

vxd | 01-05-16 | 06:49

Wat erg om op die manier oud te moeten worden. Ik ga zeker mijn kinderen niet met mij opzadelen. Het wordt dus een vervroegd uittreden of crimineel worden en me laten vertroetelen in het gevang. Krijg ik ook nog een gratis tablet en kan ik weer gaan studeren op mijn oude dag.

Badnews | 01-05-16 | 05:48

Waar blijft de pil van Drion?

Tabernakel | 01-05-16 | 04:59

-weggejorist-

Verbelgd | 01-05-16 | 03:49

Schaamtevol allemaal. Het is niet meer goed te praten.

Verbelgd | 01-05-16 | 03:47

Onderstaand schrijven verzonden naar de reactie van Eenvandaag.
-------------------------

Geachte redactie van Eenvandaag,

Met belangstelling heb ik uw uitzending gezien van 30 april, over verpleeghuiszorg. Complimenten daarvoor. Het is een heel integer en ook indrukwekkend verhaal geworden, waarbij u erin geslaagd bent, de vinger op de zere plek te leggen: aandacht, persoonlijke, liefdevolle zorg en de vervulling van toch simpele alledaagse behoeftes en verlangens zijn de sleutel tot een menswaardige oude dag.
U wees, heel terecht, de staatssecretaris op het merkwaardige fenomeen dat enerzijds er 110 miljoen extra beschikbaar komt voor verpleeghuiszorg, maar anderzijds er 250 miljoen wordt bezuinigd. De facto een bezuiniging van 140 miljoen euro. De staatssecretaris mompelde wat over dat er ook andere zaken zijn die geld kosten; hij noemde meermalen de veiligheid. Ik vind het jammer, dat u daar niet wat dieper op bent ingegaan, want mijns inziens heeft de staatssecretaris zich hier aldus heel behendig uit kunnen praten. Immers, veiligheid is óók een item, wat bij velen prioriteit heeft en dus zal dit argument wel redelijk goed kunnen vallen bij die velen. Ik vraag me af, waarom u de staatssecretaris niet heeft geconfronteerd met de extreem hoge kosten voor vluchtelingenopvang, waarvoor nu ook nog eens 700 miljoen extra wordt uitgetrokken ten behoeve van taalcursussen voor instromelingen.
U had kunnen vragen: “Kan die 700 miljoen niet 450 miljoen worden? Dan is nu het kortingsprobleem op de verzorgingszorg van de baan”. Ik vermoed dat als deze vraag aan de bevolking wordt voorgelegd, dat een heel grote meerderheid zal vinden, dat dat een goede keuze zou zijn. Nu kwam, mijns inziens, de staatssecretaris te gemakkelijk weg van dit probleem.
Het blijft niet te begrijpen, dat enerzijds gigantische bedragen, zie die 700 miljoen, worden uitgegeven aan vreemdelingenzorg, en dat anderzijds we moeten zien hoe de zorg voor behoeftige ouderen soms onder de maat blijft en verder zal verslechteren. Want met minder geld kun je niet bétere zorg leveren. Aan de werkers in de zorg zal het niet liggen; hoe het kan, liet u zien in Rijssen. Maar ook daar zullen ze de gevolgen ondervinden van de ingezette bezuinigingen, alle mooie praatjes van de staatssecretaris ten spijt.
Zelf heb ik als huisarts enige ervaring in de ouderenzorg. Zo is mijn ervaring dat het een voordeel is als personeel uit de directe omgeving afkomstig is. Dat heb ik ervaren op Urk, in het uitstekende verzorgingshuis “Talmahaven”. De meeste verzorgers kennen vele bewoners goed, sommigen zijn zelfs familie. Naast de band verzorger-bewoner is er de band verzorger-dorpsgenoot/bekende. Dat leidt tot een warm gemeenschapsgevoel. “Talmahaven” heeft dan ook meerdere heel goede recensies gehad.
Hetzelfde zie ik in het Nieuw-Zeelandse Inglewood, waar een heel kleinschalig verzorgingshuis is, 23 bewoners. Ook hier komen de meeste verzorgenden uit de local community en is de omgang met de bewoners heel liefdevol en zorgzaam.
Het is mijns inziens daarom triest te vernemen dat tienduizenden van de zo waardevolle verzorgenden zullen worden ontslagen door de aangekondigde bezuinigingen en ik vrees voor een nóg verdere verschraling van de zorg voor behoeftige ouderen. Ik hoop, dat u dit onderwerp niet zult laten rusten. Een suggestie: kunt u een debat over dit onderwerp organiseren tussen staatssecretaris Van Rijn en het op dit onderwerp zeer goed ingevoerde PVV-Kamerlid mevrouw Agema?

Met vriendelijke groeten verblijvend,

Kievit | 01-05-16 | 03:11

Dat zijn waarschijnlijk die ouderen die maar blijven stemmen op CDA, want gristelijk van huis uit en ons pa zei. En die PvdA stemmers van vroeger uit, want zij zijn er toch voor de arbeiders, en mijn ouders stemden ook altijd deze partij. Vooral volhouden, ook de ouderen, dan komen we wederom nergens, en pis je hooguit nog eens in de week straks, met of zonder tena lady. Gewoon dom hetzelfde blijven stemmen.

Koffieleut | 01-05-16 | 02:16

liever schijten dan reipen.

strawelte | 01-05-16 | 01:41

Ohja | 01-05-16 | 00:35

Je bent een goed mens, mogen alle ouders kinderen hebben die jouw gedachte delen.

the Jackdawn | 01-05-16 | 01:15

JI-HAAT | 01-05-16 | 00:25
"En je kunt het wel op mij proberen te projecteren, maar je weet niets van mijn situatie af, en daar zal jij ook niets over te weten komen"

Ik wil ook niets over jouw situatie weten omdat ik zelf nooit in die situatie zal komen. Ik kan je precies vertellen hoe je een gelukkig leven kunt krijgen maar wil daar niemand toe dwingen. Sommige mensen zijn nu eenmaal gelukkig als ze de hele dag kunnen klagen.
Misschien als jij wat meer bij je ouders had doorgebracht had je geweten hoe men in hun jeugd voor de ouderen zorgde. Ook toen moest er gewerkt worden en ook toen waren er oplossingen. Je ouders wegstoppen in een tehuis is een keuze en als zelf voor je ouders zorgen.

the Jackdawn | 01-05-16 | 01:13

Bye, bye.. verzorgingsstaat. Welkom back survival of the fitness.

LostSandWich | 01-05-16 | 01:01

Electric Wizard | 30-04-16 | 23:27 Ik denk niet dat ik dat onderschat, heb erin gewerkt. Maar mijn ouders hebben mij ook altijd alles gegeven, hoe een verschrikkelijk lastige puber ik ook was en daarvoor ook en zelfs daarna. Dus hell no dat ik die laat zitten. Dat is niet eens moeilijk. Zelfde voor ouders van mijn vriend. Je laat niet mensen zitten waar je om geeft, klaar. Deden ze bij mij ook niet. 24/7 kan niet als je moet werken. Maar je kan dat afwisselen met anderen. Er zijn dingen mogelijk als je nog liefde voelt, cynisch worden snap ik, heb je alle reden voor ook, maar goed, waar je van houdt hou je van toch.

Ohja | 01-05-16 | 00:35

the Jackdawn | 01-05-16 | 00:02

Je draait er gewoon omheen, je weet dat wat je beweert bij de meerderheid niet uitvoerbaar is! Als iemand fulltime werkend is moet die dan zijn baan opzeggen, om 24/7 voor zijn vader of moeder te gaan zorgen? Nogmaals, je leeft buiten de realiteit, leg hier dan eens uit hoe jij het je allemaal voorstelt!

En je kunt het wel op mij proberen te projecteren, maar je weet niets van mijn situatie af, en daar zal jij ook niets over te weten komen!

JI-HAAT | 01-05-16 | 00:25

Lekker samen smeren met def is toch veel leuker dan familiedag.

Electric Wizard | 01-05-16 | 00:20

Wat is een bejaardentehuis? Bestaat dat uber de haubt wel? Is dat neit een verkapte term voor familie-die-je-in-de-steek-laat-en-krijg-de-tyfus-huis? Want we zouden toch allemaal beter voor onze familie moeten zorgen

Handsomeboy | 01-05-16 | 00:11

nemoj me jebat | 30-04-16 | 23:03
"Moeten mijn ouders dus mij weer gaan onderhouden wanneer ik mijn baan opzeg om voor hen te zorgen en ik verwijtbaar werkeloos ben?"

Hebben jouw ouders ook hun baan opgezegd toen ze jouw kregen, hebben jouw ouders je ook in een kindertehuis gedumpt omdat ze liever niet naar je om keken. Stop met de dramaqueen te spelen en neem je verantwoording en zorg zelf voor je ouders in plaats van ze te dumpen en mij de kosten laten betalen.
Ouderen horen bij hun familie en horen niet gedumpt te worden in verzorgingshuizen, hoe kun je jezelf in de spiegel aankijken wanneer je de mensen die altijd voor jou gezorgd hebben aan hun lot overlaat omdat geld belangrijker is dan je liefde voor je ouders.

the Jackdawn | 01-05-16 | 00:11

Nemoi maak je niet druk. Dit is niet de echte mening van Jackdawn. Dit is net als berbaar alleen bedoeld om tegen schenen te schoppen en het vuurtje op te stoken. Niet op reageren. Alle berichten waar op gereageerd wordt zijn altijd compleet tegen de draad in en bedoeld om mensen op te f*ck.. n. Er zijn namelijk genoeg sites te vinden waar er mensen zitten die er ook zo over denken, maar daar zijn ze niet terug te vinden. Vaak worden er ook laagdunkende reacties geplaatst om mensen naar beneden te halen. Daar moet je niet eens op reageren. Ik lach me kapot als ik iedere keer het commentaar lees van hem, haar en/of hun. Ik kijk er zelfs naar uit:) zo doorzichtig allemaal. Weltrusten mensen:)

Welstijl41 | 01-05-16 | 00:02

JI-HAAT | 30-04-16 | 22:49
"Geef eens antwoord, wie is er instaat om zijn hulpbehoevende ouder(s) in huis te nemen?"

Kijk gewoon eens hoe de mensen dat deden voordat de PvdA ouderenzorg invoerde, het zijn deze perverse prikkels van de PvdA die jouw lui gemaakt hebben. Volgens jouw logica kunnen mensen ook geen kinderen meer nemen omdat zij meer geld en tijd kosten dan ouderen.

the Jackdawn | 01-05-16 | 00:02

Jarenlang bezuinigd op zorg, onderwijs ,huisvesting.... er was geen geld. Elke samenleving heeft zieken, ouderen alsmede een onderlaag van minder bedeelden in materiele en fysieke zin ,kanslozen , talentlozen en andersoortige zwakke types. In NW Europese landen die het zg "Rijnland model" hanteerden is lang geleden besloten om deze onderlaag fatsoenlijk te behandelen. Iedereen blij. Het neo liberalisme sloeg eerst een gat in deze verzorgingsstaat. Megalomaan globalisme ( oa EU) ging daar nog overheen en toen kwam daar de grootschalige instroom van kanslozen van overwegend hopeloze islamitische persuasie nog bij. Men hoeft geen wiskundig genie te zijn om te beseffen dat dit niet financierbaar is. En alle leugens hierover zijn door politiek en bakfietsvolk niet vol te houden. Ha.... en je dan toch afvragen waarom iedereen zo boos is. Grote woorden kan men beter vermijden maar dit is toch wel aan te merken als verraad!

drs kwenie | 30-04-16 | 23:40

verpleeghuis met een zware indicatie. 24-uurs zorg, zeker voor een naaste is fysiek én mentaal extreem belastend.

Electric Wizard | 30-04-16 | 23:29

700 miljoen. echt niet te geloven
Ir. Wilhelmus | 30-04-16 | 23:11

minister Asscher en Plasterk beweerden dat die 700 miljoen er ook voor ging zorgen dat de nieuwkomers aan het werk zouden gaan. De leugenaars, er komen nog 1 miljoen werklozen bij door automatisering en robots, er is dus niet genoeg werk!

JI-HAAT | 30-04-16 | 23:28

Ik denk dat veel mensen de gevolgen van vergevorderde ziektebeelden bij ouderen rijkelijk onderschatten wanneer ze zeggen mijn moeder/vader komt nooit in een bejaardenhuis. Die laatste term is tevens achterhaald, tegenwoordig kom je pas in aanmerking voor een >verpleeg<huis met een zware indicatie. 24-uurs zorg voor een naaste is fysiek en mentaal extreem belastend.

Electric Wizard | 30-04-16 | 23:27

JI-HAAT | 30-04-16 | 22:49 Ik snap wat je zegt daarom ook een beetje mijn verontschuldiging. Ik weet dat mensen hier onder hoge (belasting & other, vooral sociale, denk ik, naast financiële) druk staan. Iemand die een energetische drukpunten hoofdmassage wil, can do, voor graties, maakt niet uit. De stress is hoog bij veel mensen. Maar er is echt wel veel mogelijk. Ik ga het gewoon niet doen, die rat race, wel werken, geen rat race.. ik lever mijn familie hooguit uit aan instanties als ze er zelf op staan en als ze dat doen help ik nog. Je hoeft echt niet te geloven om om je eigen ouders te geven. Is altijd complex en dingen maar weet je, je hebt maar 1 familie show the love als ze er zijn.

Ohja | 30-04-16 | 23:18

Goed voor de ouderen zorgen heeft met beschaving te maken. Juist alle beschaving wordt door dit kabinet overboord gegooid. Liegen, bedriegen, uitknijpen, uithollen, slopen zijn door dit kabinet inmiddels tot normale zaken verheven. Ouderen zijn een makkelijke prooi, konden ze maar zo hard eisen als de jonge gezonde gelukszoekers. Het is niet populisme waar wij ons zorgen om moeten maken, maar het totale vernietigen van onze beschaving. Wie nu nog op de PvdA, VVD, D66, CU, SGP stemt snapt niet wat hem straks op zijn oude dag te wachten staat.

miss error | 30-04-16 | 23:11

@Badderbeest! | 30-04-16 | 19:15
Rutte - VVD is volgens mij toch echt rechts en niet links.

kenworthje | 30-04-16 | 23:11

700 miljoen. echt niet te geloven

Ir. Wilhelmus | 30-04-16 | 23:11

Een kwart miljard bezuinigen om in de aanloop naar de verkiezingen voor de nieuwe begroting een wens voor extra geld neer te leggen voor de gezondheidszorg.
Jaja jongens en meisjes... zo gaat het tegenwoordig in de politiek.

nobodyknows | 30-04-16 | 23:06

the Jackdawn | 30-04-16 | 22:17 |
Trol. In wat voor idiote fantasiewereld leef jij?
Moeten mijn ouders dus mij weer gaan onderhouden wanneer ik mijn baan opzeg om voor hen te zorgen en ik verwijtbaar werkeloos ben?

nemoj me jebat | 30-04-16 | 23:03

(dit is niet omdat ik een good girl badge of sticker wil, ik ben ook iemand die vetveel fouten maakt en nog waarschijnlijk maar die weet ik nog niet, dus ik wou echt niet de morele betwetert uithangen, maar toch leek t me een ding om aan te wijzen dat je niet op een redder moet hopen als je zelf zoveel kunt doen... Including me en daar wijs ik mezelf ook steeds op tussen mijn fouten door ok? Sorry ik las t zo ik dacht wow dat is echt te brilsmurf).

Ohja | 30-04-16 | 22:52

Dus jij wilt niet voor je ouders zorgen en laat ze in 24 uurs luiers liggen omdat het anders geld kost, wat hebben PVV-adepten toch een rare kronkel dat ze het normaal vinden dat ik voor de oude dag van hun ouders moeten zorgen.
De hele ouderenzorg komt uit de koker van de PvdA en aangezien dat de PvdA kloten is zijn hun plannen dat ook.
Daarom de ouderzorg net als de PvdA afschaffen, laat de kinderen zelf maar voor de ouders zorgen, deze ouders hebben ook 18 jaar voor de kinderen gezorgd.
the Jackdawn | 30-04-16 | 22:14

Jij weet geen snars van mijn situatie af, en die doet er overigens niet toe.

Geef eens antwoord, wie is er instaat om zijn hulpbehoevende ouder(s) in huis te nemen? Hoe moeten mensen dat financieel bolwerken, hoe moet iemand de vaste maandelijkse lasten betalen als hij niet meer werkt maar 24/7 gaat mantelzorgen? Jij leeft totaal buiten de realiteit.

Weet je waarom er in derde wereldlanden zo doorgefokt wordt? Omdat de kinderen daar hun oudedagsvoorziening zijn, in westerse landen is het anders geregeld, maar het wordt oa. ontregeld door alle mensen die hier naar Europa komen.

JI-HAAT | 30-04-16 | 22:49

In EEN woord SCHANDE!

beerboeloe | 30-04-16 | 22:49

Ftr: we kunnen ook zelf wat meer voor onze ouderen doen? Mijn moeder komt echt nooit in een bejaardenhuis, als ze het niet meer red komt ze gewoon bij mij en dan kan ze wel elke dag douchen en normaal eten krijgen al moet ik haar dragen en alles doen. Ik ga dat nevernooit van een ander laten afhangen. Die heeft goed voor mij gezorgd en krijgt dat terug wanneer nodig. Ik vind Nederlanders (ik ben ook 100% Nederlander dus geen zeikgedoe maar wel om aan te geven dat er ook wel wat meer kan uit onszelf). Ik vind dat echt. Ik vond het vrij shocking om in de bejaardenzorg mee te maken dat sommigen zo weinig bezoek kregen. Dat kan heus wel anders, ook zonder overheid.. Het is zeker waar dat de overheid er wat meer geld in moet stoppen, maar hallo, niet alles is te koop en de lui die jouw luiers verschoond hebben kun je ook uit jezelf wat dingen terug geven.

Ohja | 30-04-16 | 22:48

In de zorg is t net zo als in veel arme landen: er is geld genoeg, het komt alleen de verkeerde mensen ten goede. Ergo; meer geld naar de zorg komt niet de patiënten ten goede, slechts de zakkenvullers, beleidsmakers etc. Deze of een volgende regering moet durven kiezen waar (en vooral maar wie) dat zorggeld naartoe mag gaan.... Maar dat zal wel niet, want de mooie bestuurs- en adviesfuncties in de zorg wachten ook op hen.

Theodora | 30-04-16 | 22:41

lingo star | 30-04-16 | 22:30 Ja daar heb ik tot nu toe meeste op gestemd ook. 1x op D66 maar nu al spijt van. En 1x op partij voor de dieren, geen spijt van. Thieme kicks ass.

Ohja | 30-04-16 | 22:40

Ohja | 30-04-16 | 22:21
De SP staat voor een goede zorg voor iedereen.

lingo star | 30-04-16 | 22:30

witchmaster | 30-04-16 | 21:25

De logica van het eigengewin. Mooie zelfgeschapen baantjes met 'passende' salariëring. Sociale-media-mentaliteit. Elite en voetvolk. PvdA Gerdi Verbeet bij DWDD en MAX. Baantjescircus onder geselecteerden. Zomaar een paar hersenspinsels.

Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 22:29

Geenzuiverkoffie | 30-04-16 | 22:17

Precies, en zo is het maar net. SCHANDALIG !!!

Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 22:22

Ja ok maar heb nou meerdere e]seemingly onderbouwde artikelen voorbij zien komen dat ook Geert dus zorg dingen qua budget WEG stemt, is dat linkse propaganda of waar? Ik kwam er niet uit ook niet met door google dingen. Doet hij dan ook echt wat in die richting?

Ohja | 30-04-16 | 22:21

Wat ik ook mis is dat verzorgingstehuizen worden samengevoegd waardoor:

a) Nog thuis wonende partners hun wederhelft zien verdwijnen van het tehuis om de hoek naar één dat kilometers verder ligt.

b) De leegstaande tehuizen worden volgepropt met voornamelijk islamitische 'vluchtelingen'.

Hoeveel gekker moet het nog worden.

Ik zou zeggen:
Elke oudere autochtone NEDERLANDER die (betere) verzorging behoeft, meld u demonstratief aan, als gediscrimineerd autochtoon slachtoffer van des overheids wanbeleid, bij een AZC in de buurt en eis MINIMAAL dezelfde rechten als die merendeels islamitische gelukszoekers c.q. doctrineverspreiders.

Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 22:18

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:28
"Man, ik kan door fulltime werk al niet eens fulltime voor mijn hond zorgen. Hoe kan ik dan in godsnaam voor mijn ouders zorgen?"

Jouw ouders hadden een uitkering toen ze zich bezig hielden met jouw opvoeding? Stop met het verzinnen van excuses waarom je niet voor je ouders wilt zorgen en neem je verantwoordelijkheid.

the Jackdawn | 30-04-16 | 22:17

Als het over dit soort onderwerpen gaat begint het weer te kriebelen bij mij. Een mix van verbazing en boosheid komt naar boven als ik er aan herinnerd word dat mijn moeder een jaar of 10 geleden, toen ze dik 80 was, aangaf naar het toilet te moeten aan het zorgpersoneel. Er was geen tijd en ze moest er maar aan wennen om het te laten lopen. Er zijn geen woorden die beschrijven hoe iemand, die haar hele leven netjes en zorgzaam is geweest, dit ervaart. Een grote schande is het!!!

Geenzuiverkoffie | 30-04-16 | 22:17

JI-HAAT | 30-04-16 | 20:43
"Bovendien, als iemand zijn hulpbehoevende ouder of ouders in huis neemt, want daar komt het op neer, worden zij gekort door onze roverheid, Anders gezegd, het is niet te doen."

Dus jij wilt niet voor je ouders zorgen en laat ze in 24 uurs luiers liggen omdat het anders geld kost, wat hebben PVV-adepten toch een rare kronkel dat ze het normaal vinden dat ik voor de oude dag van hun ouders moeten zorgen.
De hele ouderenzorg komt uit de koker van de PvdA en aangezien dat de PvdA kloten is zijn hun plannen dat ook.
Daarom de ouderzorg net als de PvdA afschaffen, laat de kinderen zelf maar voor de ouders zorgen, deze ouders hebben ook 18 jaar voor de kinderen gezorgd.

the Jackdawn | 30-04-16 | 22:14

Van Rijn en Klijnsma (niet van de rechterflank van de VVD, maar van de PvdA) zijn immens populair bij de elite en de journalisten. Om in D66 woorden te zeggen: het gepamper moet maar eens over zijn. Zo denkt men over mensen die zorg nodig hebben en men is wel erg begaan met de vluchtelingen, want dat geeft kosmopolitische status en daar is het de elite om te doen.

lingo star | 30-04-16 | 22:04

Havenwerker | 30-04-16 | 21:00

Die boomhanger vergeet dat het praktisch gewoon niet te doen is, of moet iemand soms zijn baan opzeggen en zijn/haar hulpbehoevende ouder(s) in huis nemen om te verzorgen?

Staatssecretaris Van Rijn liet zijn moedertje overigens gewoon in haar luier zitten in het verpleeghuis, en dat is iemand van de PvdA. Hij had natuurlijk met zijn riante inkomen er ook voor kunnen zorgen dat ze naar een particulier verzorgingshuis zou gaan, maar had daar geen geld voor over!

JI-HAAT | 30-04-16 | 21:54

Ze moeten luisteren naar het personeel op de werkvloer. En weet je wat echt erg is, werken met demente mensen. Sommigen bijten en krabben of smeren poep op de muren, en de familie maar klagen over het personeel.

dr Rechts | 30-04-16 | 21:50

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:44
Dan ben je bij de NVVE niet aan het goede adres.
Die helpen niet.
(De Einder wel).

Carmelita | 30-04-16 | 21:46

@Watching the Wheels | 30-04-16 | 21:14

Dat dachten deze ouderen waarschijnlijk óók, toen ze nog jong waren...

EefjeWentelteefje | 30-04-16 | 21:41

Ik word hier zóoo verdrietig van... voor een fatsoenlijke oude dag voor onze ouderen is hoegenaamd 'geen geld' beschikbaar, maar voor de gelukszoekerts kan het maar niet op.
Wie zijn hier nou gek geworden?!?!?!

Mijn mammie, net tachtig geworden (en gelukkig nog helemaal gezond, bij de tijd en self-supporting) vroeg het me laatst, "moet ik nu ècht PVV gaan stemmen?"

Heb haar verteld dat Fleur Agema wellicht wel een goeie optie is.

Overigens is ze van plan 100 te worden, en de kans dat ze 't gaat halen is aanzienlijk want haar eigen ouders zijn ook 90+ geworden. Al is het maar om de overheid nog zo veel mogelijk "last" te bezorgen door haar aanwezigheid op deze planeet. En haar kinderen gaan haar daar zeker bij helpen!

EefjeWentelteefje | 30-04-16 | 21:40

als je 70 bent dan heb je na een werkzaam leven je de tiefes gewerkt en klauwen aan premies betaald .
waar die vuile dikkoppen flink hun zakken hebben gevuld.
en nu komen die gelukzoekers ff de rest ophalen om dat de heren een leuk figuur willen slaan in de e.u .
Daarom snap ik nog steeds niet dat men tijdens de staten verkiezing J.L massaal op D666 en de VVD is gestemd ik begrijp het niet en kan het niet volgen.

witchmaster | 30-04-16 | 21:25

genoeg opmerkingen hier MAAR praatjes vullen geen gaatjes.

mente aperta | 30-04-16 | 21:20

@Pappie | 30-04-16 | 21:06
Ik zag laatst ook in een verpleeghuis in het midden des lands een hele serie bejaarden op de gang eten in een soort eetstoelen die met kettingen aan elkaar leken te zitten (misschien omdat mensen die stoelen anders meenemen of verplaatsen van die afdeling). Zag er heel treurig uit. Kan me niet voorstellen dat jongere generaties zich dat later op die manier aan laten doen.

Watching the Wheels | 30-04-16 | 21:14

Dat ga je misschien in de toekomst ook nog krijgen, van die verwarde plofboosjaarden die na een leven belasting betalen knorrig richting torentje rollen, omdat het er allemaal niet meer toe doet. "Waarheen leidt de weg ...". Maar daar zal NXP ook wel een chip in monteren (of in hun krukken of karretje), ook weer opgelost. Neem toch gezellig een moestuin, dat scheelt enorm :).

Watching the Wheels | 30-04-16 | 21:10

Wie een bejaardenhuis maakt voor een ander, woont er zelf in. :P

Neut | 30-04-16 | 21:09

De familie van de ouderen die in een verzorgings/verpleeghuis van Arienszorgpalet groep wonen, kregen een brief met daarin de boodschap dat per 1 mei er behoorlijk wordt gekort op het eten. Ook mogen de bewoners alleen nog maar de warme maaltijd nuttigen op 1 tijdstip in de eetzaal/restaurant. Andere keuze is magnetronmaaltijd op hun kamertje.Er wordt ook gekort op schoonmaak, bed verschonen en welzorg.Ze moeten voor iedere extra service diep in hun toch al niet zo ruime buidel. Echter... op de islamitische dagopvang en het halal eten voor deze groep wordt niet bezuinigd.
En wij slikken het allemaal, wij laten dit toe. Onze ouderen krijgen minder eten omdat er niet genoeg geld is om hen te verzorgen. Er is geen geld om activiteiten met hen te ondernemen. Er is geen geld om het bed wekelijks te verschonen. Waren ze asielzoekers, dan stonden de "gut"menschen in drommen voor hen klaar. En op 4 mei staan we allemaal even stil. Waarvoor? Voor het feit dat we onze ouders/grootouders als vuil laten behandelen? Dat we iedere dag dieper buigen voor de islam? Dat we laf zijn? Of omdat we ons graag koesteren in onze schijnveiligheid.

Pappie | 30-04-16 | 21:06

Ik had nog zo gezegd, geen Drionnetje.

Watching the Wheels | 30-04-16 | 21:02

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:18

Ik zal er zelf voor zorgen dat ik niet in een verpleeghuis kom.

De tijd komt er al behoorlijk aan. Maak zelf wel een Drionnetje.

edelweiss | 30-04-16 | 20:58

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:44

Oh ja, en die pleegde toen zelfmoord. Héél triest allemaal...

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:57

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 19:07

Van Rossem voorspelde het al een beetje, maar dit is inderdaad populisme in optima forma.

jawor36 | 30-04-16 | 20:56

Wat de asieltroetelaats niet begrijpen, is dat het moet worden opgebracht door 4 miljoen werkenden, die bijdragen aan het BNP.
Het kost al meer dan gemiddeld 500 euro netto per gezin.
En counting.

boom-boom-baby | 30-04-16 | 20:55

Kunnen jullie niet weer eens een crowdfunding beginnen hiervoor?

T0matenplukker | 30-04-16 | 20:50

necrosis | 30-04-16 | 20:38
Ho schat! Ik heb nog geen afspraak met ze, hoor. Ik steun ze. In de hoop dat als het ooit (ooit!) nodig is, zij mij zullen steunen.

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:47

@nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:37
Wat is er spannend aan een werkgever die van je af wil?
Ik kijk liever naar de toekomst zonder die werkgever.
Misschien ga ik wel een paar maanden tomaten plukken.

necrosis | 30-04-16 | 20:45

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:40
Destijds lid geworden naar aanleiding van het gedoe rondom die arts in Tuitjenhorn. Je mag in dit land heel veel - tot creperen aan toe, maar menswaardig sterven is nog steeds een beetje lastig.

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:44

Waarom hebben PVV-adepten zoveel haat naar hun ouders dat ze deze lieve mensen in een verzorgingshuis stoppen. Als de PVV-adepten iets van de immigranten kunnen leren dan is het wel het verzorgen van eigen ouders.
the Jackdawn | 30-04-16 | 20:16

Wat er voornamelijk binnenkomt zijn jonge mannen, jongemannen die dus hun ouders en grootouders achterlaten. Wat moeten 'wij' daar van leren?

Bovendien, als iemand zijn hulpbehoevende ouder of ouders in huis neemt, want daar komt het op neer, worden zij gekort door onze roverheid, Anders gezegd, het is niet te doen.

"Zorgen voor je ouders bestraft" http://nos.nl/artikel/646771-zorgen-voor-je-ouders-bestraft.html

JI-HAAT | 30-04-16 | 20:43

Weg met ons.... echt heel erg dit. Met pijn in het hart maar ik kan geen Rutte meer stemmen. Ik weet niet wiens leider of voorbeeld hij is maar nooit meer de mijne.

Rest In Privacy | 30-04-16 | 20:41

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:32

Dat komt me behoorlijk rauw op het dak vallen...

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:40

-weggejorist-

heidos | 30-04-16 | 20:39

necrosis | 30-04-16 | 20:27
Sarcasme doet pijn, maar zo was het ook bedoelt door dat wijze onmens.
Proost, ik drink er even één op jouw toekomst!
*plop*

Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:38

@nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:28
Inderdaad. Een werkeloze moet voor een werkende de ouders gaan verzorgen. Hoeft echt niet full-time. 5 werkelozen kunnen een pool vormen en zo een stuk of wat ouderen wat extra zorg geven.
--
En iedereen kan een luier verschonen of een kopje Thee zetten. Dus echt veel opleiding is hier niet voor nodig.

Mark_D_NL | 30-04-16 | 20:38

@nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:32
*even sprakeloos is*

necrosis | 30-04-16 | 20:38

Wie onthoudt, wordt het vanzelf wel een keer spuugzat. Precies wat we nodig hebben.

Melfs | 30-04-16 | 20:38

necrosis | 30-04-16 | 20:32
Oh man, wat ben ik benieuwd naar het hele verhaal!
*nieuwsgierig aagje is*

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:37

necrosis | 30-04-16 | 20:32

Laat ze de rimram krijgen inderdaad!

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:36

Melfs | 30-04-16 | 20:34
Kan niet genoeg gezegd/bekeken worden.
Mensuh! Bekijk de linkjes van Melfs - gepost om 20.30!

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:36

= dubbel focus

Melfs | 30-04-16 | 20:34

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:33
Precies.
Voor degene die daar nooit kijken :)

Melfs | 30-04-16 | 20:34

Melfs | 30-04-16 | 20:30
Gelukkig hebben die links ook een vaste plaats in de balk links.

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:33

@eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:26
Ik ben geen secretaresse....
Maar een aantal mensen zullen er nog een tijdje buikpijn van hebben.
[/care]

necrosis | 30-04-16 | 20:32

Ik denk aan mijn oude dag en stem PVV.

Astroturfer | 30-04-16 | 20:32

necrosis | 30-04-16 | 20:27
Ik ben al lid: www.nvve.nl/

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:32

-weggejorist-

Melfs | 30-04-16 | 20:30

-weggejorist-

Melfs | 30-04-16 | 20:30

the Jackdawn | 30-04-16 | 20:16
Man, ik kan door fulltime werk al niet eens fulltime voor mijn hond zorgen. Hoe kan ik dan in godsnaam voor mijn ouders zorgen? Als ze dat al willen?
Ik moet geld verdienen - om hier de straat te onderhouden!

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:28

@Wijze uit het Oosten.
Jij doet mensen pijn, zie wat je doet met necrosis, die gaat aan de drank door jou.
Heb jij wel empathie?

Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:27

Geiten n*****de turken, souvlakikutjes, wodkazuigers, achterlijke gehersenspoelde wahabisme aanhangers en EU-psychopaten die zijn immers veel belangrijker dan onze bejaarden toch??
Fuck them all. Ik haat ze allemaal!

Melfs | 30-04-16 | 20:27

@nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:18
Tegen die tijd hoop ik een pil van Drion met je te mogen delen.
*ondertussen nog wat bizar boze muzak gaat luisteren*

necrosis | 30-04-16 | 20:27

necrosis | 30-04-16 | 20:15

Als je onterecht bent ontslagen is dat niet meer dan billijk. Had een keer een nieuwe secretaresse en die was eerst best wel goed. Maar toen ze na 1 jaar een vast contract kreeg draaide ze als een blad aan de boom om. Als je haar vroeg iets voor je te doen wierp ze je een blik toe alsof je haar een oneervol voorstel zou hebben gedaan. Ze zat ook de hele tijd op Facebook en aanverwante artikelen te kijken en had niet door dat ik via de weerschijn in het raam kon zien dat ze geen facturen aan het fabriceren was. Geloof dat we haar er binnen een jaar uit hebben gewerkt met nog een paar maanden salaris als "Wiedergutmachung". Kijk, zo iemand mogen ze met pek en veren de laan uitsturen.

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 20:26

Er wordt weleens gezegd dat je beschaafdheid kunt aflezen hoe men met ouderen omgaat.
Dat die kliek in Den Haag onbeschaafd is, behoeft dus geen enkel betoog.
.
Maar steeds maar meer uitgeven aan allerhande opvreters uit den vreemde, zal ze op een dag nog eens duur komen te staan.

Ommezwaai | 30-04-16 | 20:26

Ik snap het best; met 'lief zijn' voor Moeschliems en aanverwantte parvenuen kun je lekker scoren bij de PoliCor/MultiKul "haute couture". En oudjes... "ach ga eens gauw dood, je kost alleen maar" is niet wat er gezegd, maar wel wat er gedacht wordt. En die oudjes pikken het ook zomaar, dat is het trieste nog, want die hebben de 2e wereldoorlog nog meegemaakt en krijgen al 30 jaar in hun oren getetterd: Janmaat = Wilders = Hitler en Turken/Marokkanen/Roemenen/Polen/Syriers = arme Joodse onderduikers.

EnNouJijWeer | 30-04-16 | 20:25

dit is toch een geniale oplossing van die kale neet mr glimlach .
jong vlees binnen halen allemaal dokters en tandartsen ennnn piloten ...die ouder die dit land hebben opgebouwd zijn economisch waardeloos kost alleen maar geld dus gewoon bezuinigen laat ze maar creperen , want volgend jaar Maart stemmen de kiezers weer op die vervloekte partijen je geef ze een 10tje per maand meer en de oogkleppen vallen dicht helaas is dit al jaren zo.
Stem verdomme dan eens op Geert wilders laat dit land niet verder afzakken ..............vervloekt nog aan toe

witchmaster | 30-04-16 | 20:25

Landverraders.

Ophangen aan lantaarnpalen.

sickstyle | 30-04-16 | 20:24

En de straten en pleinen blijven leeg en stil, Nederland laat zich gedwee naar de slachtbank leiden. Ongenoegens ventileren op blogs zetten geen zoden aan de dijk. Persoonlijk kan ik tenminste nog iets kwijt aan de "nuit debout" in Frankrijk, maar daar heeft Nederland dan weer niks aan. Moet de Europeese lente dan toch in Frankrijk beginnen?

stroopa | 30-04-16 | 20:21

@jackdown

dus alle bejaarden zonder kinderen zijn per definitie gewoon de lul bij jou,ongeacht het feit dat ze hun hele leven hard hebben gewerkt voor een fatsoenlijke oude dag?

noadidi | 30-04-16 | 20:21

@Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 20:12
Ik begrijp het wel.
En sarcasme begrijp ik ook.
En nu een biertje want: dorst.

necrosis | 30-04-16 | 20:20

Wat betreft de zorg:
wijlen mijn moeder kwam in het verzorgingshuis terecht vanwege alzheimer, ze was veruit de jongste patiënt met haar 55 jaar.
Helaas was zij niet in staat om zelfstandig te eten, en moest dan ook gevoed worden.
Elke avond tegen etenstijd ging mijn vader naar haar toe om haar te voeden, zodat ze tenminste warm eten binnenkreeg. Het personeel had eenvoudigweg te weinig tijd om alle bewoners op die afdeling te helpen, onderbezetting is uiteindelijk altijd de oorzaak.

spamzuiger | 30-04-16 | 20:20

De zorg voor ouderen is al om te huilen. Petje af voor alle medewerkers die het vol weten te houden onder deze omstandigheden (vroeger was er nog tijd voor een praatje, kende je de mensen - tegenwoordig werk je bij grotere organisaties als je pech hebt nog op meerdere locaties ook).
Daarom stem ik op Fleur. Sowieso een leuke, bevlogen dame met het hart op de juiste plek.
Als ik dit soort berichten lees, ben ik werkelijk als de dood om oud te worden. Ik hoop zo dat ik niet hoef te eindigen in een verzorgingstehuis.

nemoj me jebat | 30-04-16 | 20:18

@janmetdepompenkoning

oftewel:als je van een baan in de zorg een serieuze cariere-optie zou maken , zou je er ook automatisch serieuzere en meer profesionele mensen aantrekken.maar aangezien je als dhl-koerier dik meer verdiend dan in de zorg gaat dat niet zomaar gebeuren.
net als in het onderwijs zijn er in de zorg wel degelijk bevlogen mensen te vinden.
ik ben zelf timmerman,en in de bouw(1 van je eigen voorbeelden)word er net zo goed af en toe de kantjes afgelopen.
kort door de bocht is kort door de bocht.

noadidi | 30-04-16 | 20:16

Waarom hebben PVV-adepten zoveel haat naar hun ouders dat ze deze lieve mensen in een verzorgingshuis stoppen. Als de PVV-adepten iets van de immigranten kunnen leren dan is het wel het verzorgen van eigen ouders.

the Jackdawn | 30-04-16 | 20:16

@Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:08
Ik denk dat mijn werkgever het moeilijker heeft, die moet de hoofdprijs betalen.
En niemand stampt mij zomaar de grond in.

necrosis | 30-04-16 | 20:15

de Voorzittert | 30-04-16 | 19:48
Dat linkse tuig wist anders wel massaal de stembus te vinden om hun gedram er door te drukken tijdens het referendum, al dan niet geholpen door facilitators die hun een ritje daar naartoe gaven.

Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:15

@necrosis | 30-04-16 | 20:08
You know,
Been there, seen it, survived and got the T-Shirt..
Tot op het punt dat terwijl de deurwaarder op de deur bonsde ik mijn avondmaaltijd van een zak chips (€ 0,49) wegkauwde...

Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 20:15

Heb ook met volle verbazing gekeken naar de uitzending van 1vandaag. Je schrikt er behoorlijk van. Het gevoel om een asielstop in te voeren begint me telkens meer te bekruipen. We kunnen de ouderen niet links laten liggen. Maar als het aan links ligt gebeurt dat nu juist wel. Klinkt tegenstrijdig, maar zo is het wel.

CaptainKurk | 30-04-16 | 20:15

Dat is de grote frustratie van mensen. De vluchtelingen krijgen alles gratis, en hebben er niks voor gedaan.
De oudjes hebben hun leven lang gewerkt en krijgen nu bijna niks.
Dan gaat men toch vermoeden dat de regering de zaken op het prioriteitenlijstje niet in de juiste volgorde heeft staan. Dan worden mensen boos en wantrouwend.
En ze hebben helemaal gelijk.

zeeman73 | 30-04-16 | 20:14

Dat is de grote frustratie van mensen. De vluchtelingen krijgen alles gratis, en hebben er niks voor gedaan.
De oudjes hebben hun leven lang gewerkt en krijgen nu bijna niks.
Dan gaat men toch vermoeden dat de regering de zaken op het prioriteitenlijstje niet in de juiste volgorde heeft staan. Dan worden mensen boos en wantrouwend.
En ze hebben helemaal gelijk.

zeeman73 | 30-04-16 | 20:14

oww ja, dat geroof van premiegelden lossen we op door de participatie-maatschappij, ofwel mantelzorgers en vrijwilligers die zich de pleuris mogen werken en later dus ook nergens recht op hebben.Participatie-maatschappij he?

Ben5570 | 30-04-16 | 20:14

@Escovanity En welke party torpedeerde de motie van Fleur Agema, om in zorgtehuizen wettelijke regels op te stellen dat zorgbehoevendeN de zelfde rechten hebben als gedetineerden ? Dat was de PvdA ! ZOEK MAAR NA.

Mo het varken | 30-04-16 | 20:12

Wie het weet mag het zeggen.
Het is net als met ouderen in het algemeen:DIE HEBBEN DUS GEEN STEM, daar hoeft de politiek geen rekening mee te houden terwijl elke nederlander, elke NEDERLANDER dus, elke maand weer ongeveer een kwart van zijn / haar inkomen kwijt is aan de zorgkosten.Elke maand lees je minimaal 1 keer dat er weer oplichters , ehhh managers in de zorg zichzelf schaamteloos verrijken over de ruggen van de premiebetalers maar wij vinden dit blijkbaar wel goed gezien de lauwe of geen reactie's want het gaat ons niet aan toch?Dus als je zorg-behoevend bent ben je de sjaak...

Ben5570 | 30-04-16 | 20:12

@Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:08
Ik geloof dat jij onze relatie (Hoi necro !)
En sarcasme niet helemaal begrijpt..

Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 20:12

@Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 19:54
Ik heb een advocaat die gespecialiseerd is in arbeidsrecht, die heeft mijn werkgever het vel over de oren getrokken.
Laat ik het zo zeggen: als je met haar getrouwd bent en wil scheiden, dan heb je een probleem.
Ik moest ineens denken aan een stukje tekst van Peter Steele:
'I was looking for trouble, and boy, I found her'

necrosis | 30-04-16 | 20:08

Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 19:54
Vuil secreet dat je bent om iemand die het moeilijk heeft nog even verder de grond in te stampen.

Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:08

Klik_hier | 30-04-16 | 19:57
Nee dat hebben ze niet, maar dat bedoel je toch?

Gerard Leeflang | 30-04-16 | 20:06

En die 700 miljoen voor gelukzoekers is weggegooid geld.
Maar ja, bij de roverheid denkt men dat islamieten gaan integreren als je er maar een bak geld tegen aan gooit .........

Mo het varken | 30-04-16 | 20:06

Misdaden tegen de menselijkheid en vernietiging van de Nederlandse verzorgingsstaat en culturele identiteit. Kom maar op met die crowdfundactie voor een rechtszaak tegen de Staat, mijn banksaldo staat paraat!

Professor Superhirn | 30-04-16 | 20:04

De hoge heren denken alleen in geld,dus redeneren ze als volgt,hoe slechter er voor de ouderen wordt gezorgd hoe eerder zijn ze dood,scheelt geld aan zorgkosten AOW en pensioenen,dus tel uit de winst,en al dat uitgespaarde geld gaat rechtstreeks naar de opvang van asielzoekers.
Als ik naar een verzorgingshuis moet zuip ik me iegen dood alles liever dan dat mijn kinderen me in me eigen stront en pis zien liggen.
Verder ben ik het eens met Pompenkoning | 30-04-16 | 19:29 er wordtecht niet zo hard gewerkt ik de zorg als men wil doen voorkomen,mijn opa lag ook in een verzorgingshuis,en heb met eigen ogen gezien dat er tijd zat is voor de verzorging,de meiden van de verzorging zitten regelmatig samen te kletsen in hun ruimtes
Er wordt zeker niet harder gewerkt als in een fabriek,chauffeur of de bouw daar wordt namelijk wel keihard gewerkt,voor jou tien anderen als je niet genoeg presteerd.
De zorg wordt doorgaans verleend door vrouwen,en weet je wat het werk dan zwaar maakt,dat vrouwen naast hun al dan niet partime baan daarnaast nog het huishouden thuis runnen manlief komt thuis van het echte werk en wil eten op tafel.Het werk in de zorg is niet meer zo als vroeger dat je met velen op een afdeling werkte en dus meer koffie kon drinken dan zorgen,die tijd is gewoon voorbij,en dat zal best even wennen zijn.

janmetdepet | 30-04-16 | 20:02

Ik heb die bezuinigingen van de afgelopen jaren nooit zo begrepen als nu blijkt dat er wel geld is. Geld voor het één en het ander niet is geen tekort maar beleid. Ik vraag mij af welke visie of doel er achter dit beleid zit

Mark van Leeuwen | 30-04-16 | 20:02

De Nederlandse politici subsidiëren liever gratis arbeid door de grenzen wagenwijd open te houden voor asielzoekers die eerst een jaar of vijf moeten worden 'opgeleid' hetgeen 5 maal 20k kost om dan te werk worden gesteld bij de bazen voor nop.

Uiteraard moet er een miljard of 15 voor de komende 10 jaar of zo aan klimafaatminaretten worden uitgegeven.

Jaarlijks 5 miljard aan de EUSSR en 4 miljard aan Afrika.

Dan hoef je geen genie te zijn dat de ouderen het haasje zijn want zij kunnen immers het land niet meer platleggen.

ProAsfalt | 30-04-16 | 19:59

@noadidi | 30-04-16 | 19:50
Heel herkenbaar, mijn dierbare buurvrouwtje moest op een gegeven moment ook opgenomen worden.
Die lag in een bed met een 'hekje' en kreeg een luier.
Ze was zindelijk en niet gek, dus probeerde ze uit bed te kruipen omdat ze naar het toilet moest.
Met als gevolg twee blauwe ogen en wat kneuzingen als gevolg van de val.
Ze is ondertussen overleden maar ik was niet van plan om dood te gaan in een bejaardentehuis.

necrosis | 30-04-16 | 19:59

Wat een stelletje Bokito's hier zeg. Een beetje op basis van gezond verstand hier van alles roeptoeteren... De boven ons gestelden hebben het goed met ons voor, echt! Nee, echt!

Klik_hier | 30-04-16 | 19:57

Gelukkig zijn mijn ouders goed gezond! Ik snap niet dat iedereen het maar pikt van Mark Rutte? Allochtonen graaien hier en krijgen alles en wij kijken ernaar en laten het toe. Dus niet zeuren en dan moet je maar in verzet gaan.

HdJ& | 30-04-16 | 19:57

@Toetsiemonster | 30-04-16 | 19:50
'Als ik het zo gaande sla maak ik er voor die tijd maar een einde aan.'

Exact de bedoeling van de overheid zodra U geld gaat kosten.

miff | 30-04-16 | 19:55

@necrosis | 30-04-16 | 19:51
Heb jij je nou echt laten afzetten bij je ontslag ?
Dat bedrag was jij echt wel waard hoor !
(Nou, bijna dan..)

Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 19:54

Hé van Rossum, wat is mis met de PVV in de kaart spelen? Ook jij wordt een keer een oudje. Bij leven en welzijn natuurlijk hè.

DonBasco | 30-04-16 | 19:54

It is time for a change. Yes we can.

Thomas333 | 30-04-16 | 19:53

De correspondent;
"Deze Zweed verdient miljoenen aan de asielzoekers die hij eerst wilde uitzetten":
decorrespondent.nl/2650/Deze-Zweed-ve...
Zou het hier ook al gewoon "handel" zijn geworden, voor sommigen?

SyntaxError | 30-04-16 | 19:52

@van stampij | 30-04-16 | 19:11
Er gaan dagen voorbij dat ik een dergelijk bedrag niet in mijn achterzak heb zitten.....

necrosis | 30-04-16 | 19:51

@pompenkoning
de laatste 2 weken van haar leven hebben wij met de familie collectief voor mijn oma gezorgd omdat vooral sávonds haar afdeling onderbezet was(1 meisje op 16 bejaarden).
diezelfde meisjes stonden soms huilend hun veronschuldigingen aan te bieden omdat ze er niet konden zijn voor iemand waar ze regelmatig een dropje gingen pikken of een praatje gingen maken.
aangezien ik zelf ook diverse avonden heb gedaan kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat je kut-commentaar bestaat uit de zwakzinnige retoriek die je verwacht van 1 of andere mid-level gladjanus die het allemaal wel eens zal komen uitleggen.
vvd toevallig?
occam's razer:van alle mogelijke scenario's is de simpelste vaak de juiste.oftewel als er te weinig geld aan uitgegeven word gaat de kwaliteit van de zorg omlaag.
dit gegeven moet zelfs voor jou te behappen zijn...

noadidi | 30-04-16 | 19:50

Ineens begrijp je waarom de overheid in Nederland met alle geweld wilde dat iedere nederlander een huis kocht; als je ooit het verzorgingstehuis of bejaardentehuis in gaat en je geen spaargeld op je rekening hebt, dan wordt je slechts geholpen als je het huis op naam van de verzorgende instantie zet, ipv dat je kinderen het erven.
Uw belastinggeld wordt ondertussen uitgegeven aan het binnenhalen van 'nieuwe nederlanders' van wie over enkele decennia -net als bij de turken- zal blijken dat hun affiniteit niet bij Nederland en haar bevolking ligt, maar bij een vreemde mogendheid.

miff | 30-04-16 | 19:50

Een regering van een land heeft een paar taken. Zorgen voor de ouderen en zieken, zorgen voor de veiligheid van de bevolking en zorgen voor de welvaart van de bevolking. Deze punten kun je dit kabinet niet op betrappen en dus is het logisch dat een partij zoals de PVV groot is (in de peilingen). Voorlopig zijn wij als Nederlanders te laf om in te grijpen en als bevolking te zeggen dat het anders moet. Bij de volgende verkiezingen stemmen we weer op de gesettelde partijen en zal een outsider als een Wilders weer een outsider blijven. Ons land is ondertussen finaal naar de kloten en ik bibber en huiver want ook ik wordt ooit eens oud. Als ik het zo gaande sla maak ik er voor die tijd maar een einde aan. Ik wil menswaardig oud worden namelijk.

Toetsiemonster | 30-04-16 | 19:50

Een grof schandaal. Het zal niet lang meer duren dat ouderen er massaal uit stappen.

Simon_GS | 30-04-16 | 19:49

Ik vermoed dat al deze oudjes in overgrote meerderheid op PvdA-CDA-VVD hebben gestemd. Decennialang. En blijven doen. Ik zeg: eigen schuld, dikke bult. En pis langs de enkels.

de Voorzittert | 30-04-16 | 19:48

@Escovanity | 30-04-16 | 19:05
Ik denk dat jij even wat informatie mist mbt Fleur Agema, maar je mist wel meer punten.

necrosis | 30-04-16 | 19:48

Het is heel simpel: asielzoekers, en later nieuwe Nederlanders, zijn fte's. En of dat nou een betaalde baan is (stimuleert de economie) of een steuntrekker (houd de overheid op peil), dat maakt niet uit. Oudjes daarentegen zijn kostenposten en naar goed businessmodel moet je om een BV te laten draaien de kosten zo laag mogelijk houden. Daarom zijn oudjes de nieuwe Joden.

Sliptong | 30-04-16 | 19:47

Ambtenaren en iedereen verdient meer geld omdat ze anders gaan staken. Dus het gemakkelijkst is om het geld weg te halen bij groepen die niet kunnen staken. Tja en dat zij de ouderen en gehandicapten zorg. Zo simpel doen ze dat. Het geld voor de opvang van immigranten moet tenslotte ergens vandaan komen.

watazooi | 30-04-16 | 19:47

Zolang er niet gewerkt wordt aan het keihard de-islamiseren van de gelukzoekers is het weggegooid geld. Integratie heeft nog nooit goed gewerkt; democratie-haters zullen het altijd blijven.
En de marxist zegt: "Leer maar ophouden vuil, blank schorriemorrie! Jouw geld gaat naar de immigrant (en naar mijn carrière). Jij brave burger gaat je toch niet verweren!"

Aristotalloss | 30-04-16 | 19:45

@Homer P. Simpson | 30-04-16 | 19:31
Ik heb wel vaker van die managers cursusen meegemaakt, dat mag wat geld kosten ... en dat voor veelal onzin, met activiteiten als djembeeen, legoen of een speurtocht voor teambuilding, en hippe mindfullnes filmpjes die vertellen dat jij echt belangrijk bent.
Het liefst 2 daags, zodat ze 'savonds nog een network event kunnen houden tot 2 uur 'snachts, met gratis drank en luxe hapjes.

SyntaxError | 30-04-16 | 19:45

Ja, ik snap het wel hoor.
Klagende asieleisers leveren bakken met geld op.
En iemand moet toch betalen voor hun levensonderhoud, huur, ziektenkosten, verzekeringen, Mieles, fietsen, praatgroepjes, schoolklasjes, advocaten enz... enz... enz.
Bejaarden kosten alleen maar geld en als ze terecht klagen is er geen politieke hond die naar ze luistert.
U heeft geen recht van spreken, want u bent een legale Nederlander.
U heeft Nederland na de oorlog weer opgebouwd, altijd braaf belasting betaald.
Maar u moet begrijpen, dat u in uw eentje een kamer in beslag neemt, waar minstens 4 stapelbedden kunnen staan.
En u woont toch maar alleen in uw veels te grote rijtjeshuis.
Dat u maar snel deaud zult gaan.
Dan is er weer plek voor de nieuwe gasten.
De regering helpt u graag....
Naar de verdommenis wel te verstaan.
#Ruxit

Schietmijmaarlek | 30-04-16 | 19:42

Konden mensen als escovanity maar zoeken… dan zouden ze weten dat Wilders een heel kabinet heeft laten vallen omdat hij weigerde in te stemmen met maatregelen die ouderen te hard zouden raken naar zijn idee.

harry19612 | 30-04-16 | 19:42

@Julia | 30-04-16 | 19:31
Ze willen voorkomen dat die 110 miljoen ook weer in de zak van managers en Bouwend Nederland verdwijnt. Dat is natuurlijk het grootste probleem geweest de afgelopen jaren. Al het vastgoed is zogenaamd heel veel waard en ongetwijfeld doorverkocht aan commerciele partijen en het wordt ongetwijfeld (net als bij V&D) voor veel teveel geld maandelijks teruggehuurd.

Watching the Wheels | 30-04-16 | 19:41

De Vrijlansier | 30-04-16 | 19:22
.
Als er nog zoiets bestaat als karma dan zie ik dat Rutte en iedereen die daarvoor verantwoordelijk is, later zelf als bejaarde zal wegrotten in een bouwvallig tehuis, tot zijn m/v lot overgelaten door kafir-hatende onopgeleide asielzoekers, die dan allang de plaats hebben ingenomen van de ontslagen reguliere verplegers. Als Mark zo oud wordt, tenminste.

isitsoornot | 30-04-16 | 19:41

En dan begrijp je zeker wel dat al die gutmenschen die "welkom" en "het is onze plicht" links- of rechtsom geld verdienen aan vluchtelingen. Bejaarden zijn meer onze mensen dan vluchtelingen die vaak niet eens vluchteling zijn. Menselijk doen maar dan selectief. Zoiets!

doskabouter | 30-04-16 | 19:40

Is ook niet meer te begrijpen of te snappen. 100 miljoen om de noden te dichten en 260 miljoen minder om te 'bezuinigen'. Het moge duidelijk zijn. De laatste cent op aarde dient men in te leveren om op tijd naar de plee te mogen. Of een extra luierverschoning. En dan nog.. een verpleeghuis daar komt men alleen in als je totaal niet meer in staat bent tot enige zelfzorg.. Nog onbegrijpelijker is de torenhoge vergoedingen van de elite en andere snobs waar men hoog van de toren uitroept daar 'recht' op te hebben. De wereld draait vervolgens gewoon door zoals Den Haag wil, ver van het plebs.

fikkieblijf! | 30-04-16 | 19:38

Man, man, man.
Wat ben ik blij dat Dochterlief uit het Oosten haar 95 jarige overgrootmoeder gewoon nog lekker in haar eigen huisje woont en alles doet wat ze wil doen.
Ik denk dat ze liever dood zou willen dan ooit naar een bejaardenbunker te gaan..

Wijze uit het Oosten | 30-04-16 | 19:35

Homer P. Simpson | 30-04-16 | 19:31

Hear, hear !!!!!!!!!

kwark001 | 30-04-16 | 19:35

Kwestie van prioriteiten stellen door de regering. Die oudjes voegen niks toe aan de maatschappij. De vluchtelingen ook niet, maar hebben wel alle verdragen voor de rechten van de mens mee. Dan is de keuze snel gemaakt. Oudjes moeten hun bek houden!

Graaf van Egmont | 30-04-16 | 19:34

Ik heb het gezien. Het vreemde is nog wel dat er geloof ik 110 miljoen extra bij komt elk jaar.... en dat men 260 miljoen elk jaar wilt bezuinigen.
Die 110 miljoen extra is alleen bedoeld voor activiteiten en opleiding persooneel, mogen ze aan niets anders besteden.
Dus dan kunnen de oudjes wel een spelletje doen, maar de basisverzorging en op tijd naar de wc kunnen ze wel vergeten omdat ze aan de andere kant weer gaan bezuinigen.
Wat een logica.

Julia | 30-04-16 | 19:31

Schandalig en ongehoord. Deze ouderen hebben ons land na de WO II opgebouwd en hun leven lang belasting betaald. Letterlijk stank voor dank.

Wolverines | 30-04-16 | 19:31

Wat wij doen met onze ouderen begint ondertussen gênant te worden. Miljarden sijpelen weg aan projecten en managers waar we er steeds meer van krijgen en een steeds kleiner deel komt terecht op de plek waar het hoort: bij het operationeel personeel. Of het nu de zorg, scholen, politie of Defensie is, het plaatje is overal hetzelfde. Duurbetaalde stuurgroepen bedenken nog duurdere projecten met wederom duurbetaalde managers die duurbetaalde stokpaardjes proberen te realiseren. Aangezien het overheid is en de overheid dit helemaal niet kan (want ambtenaren) faalt 80(!)% van de projecten waar ze aan beginnen en is de puinhoop groter dan ooit. Denk aan Betuweroute, Noord-zuid lijn, Digid, EPD, Speer... De lijst gaat door en door. Het echt grote probleem in dit land is dat er binnen de overheid NIEMAND baat bij heeft dat projecten snel en efficient uitgevoerd worden. Vrijwel altijd ligt de regie bij externe partijen of incompetente ambtenaren (pleonasme, ik weet het).
Dit gaat pas verbeteren als de overheid teruggedrongen wordt. En dan niet met 2% maar met 50%, zoals een zekere kale professor ooit al verkondigde. Weg met de baantjesmelkers, zelfbelang-beschermers en incompetente (want niet te ontslaan en dus niet gemotiveerde) ambtenaren. Belastinggeld moet naar de handen aan het bed, de soldaten in gevechtstenue en naar de leraren. Nergens anders.
De enige goede ambtenaar is een operationele ambtenaar. De rest zijn bloedzuigers die er alleen zitten om zichzelf aan het werk te houden.

Homer P. Simpson | 30-04-16 | 19:31

Het zou leuk zijn als DWDD het onderwerp aan zou snijden, maar ik vrees dat we van Geer en Goor afhankelijk zijn

3Xniks | 30-04-16 | 19:31

@Pompenkoning | 30-04-16 | 19:29
Jij bent een Manager in de zorg. En je preekt voor eigen parochie.

Mark_D_NL | 30-04-16 | 19:30

90% stemt links, die mogen verzuipen in hun eigen pis.

compitaal | 30-04-16 | 19:30

De mensen in de zorg werken vaak niet hard. Ze lopen wel snel en weten zich zelf goed te profileren als de leidinggevende aanschuift. Managment, profilering en planmatige vaardigheden zijn de basis geworden. Niet het presteren zelf. Bevlogenheid voor het welzijn van de clientele wordt afgestraft door door de 50+ met een veels te hoog salaris omdat die laatste 17 jaar thee drinken toch wel aantrekkelijker is dan voor mensen te zorgen die het na vijf minuten alweer vergeten zijn.

Bezuinig lekker en plaats kaders tussen de "kwaliteit van zorg" en een "financieel gezonde organisatie" dat is de enige manier om de zorg efficienter te maken. Helaas.

Pompenkoning | 30-04-16 | 19:29

Op naar de nul zetels....

SapperDeFlap2166 | 30-04-16 | 19:28

@Escovanity | 30-04-16 | 19:05
Nu kost een asielgraaier iets van 24000 Euro per jaar. Vorig jaar hebben we een inlfux gezien van een kleine 60.000 asielgraaiers. Voor 24.000 Euro kan je zeker een stuk of 5 oudjes een heel jaar wat extra hulp bieden. Dusss . . 60.000 x 5 = 300.000 Oudjes die we een top oude dag kunnen bezorgen!

Mark_D_NL | 30-04-16 | 19:28

Ik snap het wel.
De allochtone aanspraken op uitkeringen en voorzieningen moeten ergens van betaald worden.
Het was tien jaar geleden al te signaleren.
En het zal erger worden

Islamofiel | 30-04-16 | 19:27

Reykjavik | 30-04-16 | 19:25 Die gaan in een onbetaalbare prive-opvang zitten.

ja,diedus! | 30-04-16 | 19:27

Woest wordt je d'r van; dat representeert nog geen 30 virtuele zetels in de Kamer en blijft maar arrogant doorgaan met dit land kapot te maken. 700 miljoen wordt achteloos in een weekje er doorheen gedrukt voor die asiel-eisers. Alles voor Rutte's volgende job. Landverrader!

VolleZak | 30-04-16 | 19:26

Zij die ons land opbouwden mogen blijkbaar ruimte maken voor hen die het afbreken. Viva Hollandia...

benerklaarmee | 30-04-16 | 19:25

Zij die ons land opbouwden mogen blijkbaar ruimte maken voor hen die het afbreken. Viva Hollandia...

benerklaarmee | 30-04-16 | 19:25

Wacht maar. De huidige generatie koekwaus-bestuurders wordt ooit ook eens oud en wordt dan geconfronteerd met de maatregelen die ze nu nemen... Iets met boontje en loontje. Het is natuurlijk ronduit schandalig wat er in de zorg gebeurt.

Reykjavik | 30-04-16 | 19:25

ja, maar vluchtelingen zijn nog zieliger hoor!!

kapitein_iglo | 30-04-16 | 19:25

*vanjolemodus
Hypocriet en laag om hiermee te proberen zieltjes te winnen, tewijl jullie zelf onlangs 40.000.000 weggepist hebben.
*off
Dit is voor mij niet te verklaren zonder er "complotachtige constructies" bij te halen.
Wat een ellende :(

SyntaxError | 30-04-16 | 19:23

kernfysici......

Disemvowel | 30-04-16 | 19:23

Hopelijk keert het tij bij een BREXIT . Als één schaap over de dam is , er is nog ( een beetje ) hoop .

likmegaties | 30-04-16 | 19:22

Het topic waarvan je wist dat die zou komen.

ja,diedus! | 30-04-16 | 19:22

Pfff bejaarden hebben geen maatschappelijke en economische meerwaarde meer. Onze import bestaat uit raketgeleerden, artsen, kernfysica noem maar op. Die maken Nederland weer groot. /eindecynisme

Disemvowel | 30-04-16 | 19:22

Eigen risico volgend jaar naar 500 euro. Mark my words. Je breekt wat en gelijk dokken. Asielzoekers mogen gratis naar de ziekenhuizen, Bulgaren, Roemenen, etc mogen zonder betalen vertrekken want niemand mag ze tegenhouden.

Zorgverzekering per maand gaat naar 120 euro, Let maar op. Mensen die boven de 21000 pj verdienen krijgen geen zorgtoeslag meer en boven de 16000 wordt de zorgtoeslag toch al minder.

Nederland is aan het imploderen en de enigen die lijden zijn de werkende mensen die volledig gecontroleerd zullen worden Door de overheid.

LangeTijdGeleden | 30-04-16 | 19:21

polletjepiekhaar | 30-04-16 | 19:10
dat zeggen ze alleen om het aan de naieve pvda achterban te verkopen. Maar iedereen met paar hersencellen weet natuurlijk wel dat die groep nooit in een ziekenhuis gaat werken; ze hebben uiteraard niet de opleiding, en (nog belangrijker) 'zorg' past niet in hun cultuur. Daar is namelijk empathie voor nodig en dat ontbreekt nogal eens in de besneden-snikkel-cultuur ( intactnews.org/node/131/1316710012/stu... ).

Wutbürger_ | 30-04-16 | 19:20

Leuk bericht voor alle betrokken en bevlogen personeel in de verzorgingstehuizen die de benen uit hun lijf rennen voor een prutsalaris. En binnenkort massaal ontslag , want de ouderen willen langer thuis wonen.( maar kan dat ook ? ) En u gelooft het ?

ja,diedus! | 30-04-16 | 19:20

Je moet er toch godverdomme niet aan denken dat je zelf later hulpbehoevend in een bejaardentehuis eindigt? Dat wens je je ergste vijand nog niet toe.

Amherst | 30-04-16 | 19:17

Het is zo ontzettend de hoogste tijd dat dit kabinet om sodemietert en dat er een echte leider aan het roer komt.

Conan de Rabarber | 30-04-16 | 19:16

Het kan me niet ontgaan dat het draagvlak voor de linkse hobbies steeds kleiner en kleiner wordt.

Badderbeest! | 30-04-16 | 19:15

Alles wordt uit de kast gehaald om de islam en de eu te pleasen. Om misselijk van te worden ...

EdwinM. | 30-04-16 | 19:15

Het zal alleen nog erger worden. De extra kosten die nu gemaakt worden voor het binnenhalen van het gelukzoekende haatvolk gaan de komende jaren verveelvoudigen, die kosten zullen bij de o.m. de zorg weggehaald worden en waarschijnlijk zullen er nieuwe crisisbelastingen verzonnen worden.

smdyasc | 30-04-16 | 19:15

van stampij | 30-04-16 | 19:11

Nog niet EEN!!!

kwark001 | 30-04-16 | 19:14

Wilders doet er inderdaad niets mee. Dat laat hij aan de zeer bekwame en bevlogen Fleur Agema over. En die knokt week in week uit tegen de zakkenvullerij in de Zorg en tegen het misplaatste beleid van deze regering.

double punch | 30-04-16 | 19:14

Maar we hadden al die vluchtelingen toch nodig om voor onze bejaarden te zorgen?

Proditor | 30-04-16 | 19:13

Tsja, elk van die miljarden euro's die nu naar integratie gaat kan niet meer besteed worden aan zorg, onderwijs of wetenschap, zo simpel is dat nu eenmaal..

Het moge dan ook duidelijk zijn dat onze samenleving zich anders had ontwikkeld zonder deze invloed, en dan niet alleen in geld maar ook in sociaal en cultureel.

Ook het afbreken van de eigen zorg en welvaart voor buitenstaanders is vrij moeilijk te verkopen. De verzorgingsstaat is immers gebaseerd op solidariteit(waarvoor sociale cohesie noodzakelijk is) en wederkerigheid.

henkdekanarie | 30-04-16 | 19:13

-weggejorist-

endtotrolling | 30-04-16 | 19:12

en vergeet ook niet de 200 miljoen die we (lees: Merkel en haar teefje) Erdogan cadeau hebben gedaan deze week. Voor z'n nieuwe paleisje.

Wutbürger_ | 30-04-16 | 19:12

@polletjepiekhaar | 30-04-16 |
Ik denk alleen dat die gelukszoekers iets anders voor ogen hebben.

sneakysnake | 30-04-16 | 19:12

Alles voor t nieuwe stemvee.... de eigen bevolking kan verrekken

robdeventer | 30-04-16 | 19:12

Ik vindt 700 miljoen niet zo veel.Wat koop je nu voor 700 miljoen.,stuk of acht jsf's.

van stampij | 30-04-16 | 19:11

-weggejorist-

Ongeblustekalk | 30-04-16 | 19:11

Inderdaad een groot probleem. Ons oudje in het verzorgingshuis wil al niet meer drinken, want "dan moet ik straks weer plassen en dan kan ik bellen wat ik wil maar dan komen ze niet."

@Escovanity | 30-04-16 | 19:05
De PVV zou er niets aan willen doen? Lees dan eerst dit maar eens:
www.pvv.nl/index.php/38-fj-related/fle...

J. Jarig | 30-04-16 | 19:10

Als die gelukszoekers (sorry asielzoekers) de taal spreken kunnen ze dei oudjes naar het toilet brengen.
Ik denk dat ons kabinet dat voor ogen geeft.
Of niet?

polletjepiekhaar | 30-04-16 | 19:10

Escovanity | 30-04-16 | 19:05

Wilders en de PVV komen altijd op voor de ouderen van Nederland.

Hanz Ziezo | 30-04-16 | 19:09

@Escovanity | 30-04-16 | 19:05
Geert Wilders wil de grenzen dicht en géén asielzoekers opnemen. Wat begrijp jij daar niet aan?

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 19:07

Het is genoeg : Rutte moet aftreden!!

Hanz Ziezo | 30-04-16 | 19:07

Net alsof Geert Wilders daar ook maar ene fuck aan doet. Zijn stemgedrag is juist ten nadele van de zwakkeren in de maatschappij. (Zoek maar na)

Escovanity | 30-04-16 | 19:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken