
"Aan tafel! *Uitnodigend armgebaar* Zo. Nou. Dat was weer wat hè, deze week met het ingrijpende actuele nieuws over een dramatisch voorval. Aan tafel hebben we [Naam van iemand die er wekelijks zit]. Nou, [Naam van iemand die er wekelijks zit], leg het me uit, want ik snap het niet. Maar kort graag, we willen het graag gezellig houden. Hmm.mm. Ja. Ja. Ohjee. Nou. Maar wat gaan we daar tegen doen. Oh. We kunnen er niks tegen doen. Hmm. Mmmhh. Ja. Sjonge. Lastig allemaal. Ja, ja, beangstigend eigenlijk ook wel. OK, snel door naar het volgende onderwerp, hahaha. Hallo [iemand uit eigen krappe culturele kring die wat te verkopen heeft], jij hebt een nieuw [boek/album/kunstproject/televisieprogramma], vertel ons daar eens wat meer over dan zal ik instemmend knikken en bewonderende woorden gebruiken. We kunnen ook wat laten zien. Jongens, kunnen we wat laten zien? Ohja kijk nou toch eens. Schitterend. Heeeel mooi. [Vaderlijke toon van goedkeuring.] Ja, nou, dat kan alleen maar een succes worden hè. [Iemand zingt 1 minuut.] Gaan we door met wetenschap. Aan tafel hebben we [populairwetenschappelijke persoon, meestal Alexander Klöpping] of [professor Leo Lucassen] en jij bent dé autoriteit op het gebied van [iets technisch] danwel [grafiekjes uit de jaren negentig], en daar wilden we het over hebben want dat kun je nog nét in een blokje drie minuten heel erg beknopt uitleggen en dan lijkt het toch of we iets geleerd hebben. Zo. Ja. Nou. Ja voor mij allemaal te moeilijk hoor haha maar dank voor je uitleg. En dan nu een blokje met
Dumpertvideo's internetfilmpjes van afgelopen week waarin we verschillig lachen om andermans pijnlijke onheil en gênante publieke ervaringen, zodat we daarna weer heel invoelend kunnen praten over een [sporter/muzikant/bekende Nederlander] die is overleden en dat doen we met [iemand uit de VARA-klapper die eigenlijk niks zinnigs over deze persoon weet te zeggen maar wel 1 leuke anekdote heeft over die ene keer dat ze elkaar ergens tegenkwamen]. Zo. Nou. Wat een prachtig verhaal. Zo zonde hè. Ja. Ja. Nou dat was hem weer voor vandaag. Tot zover. Tot. Morgen!
Nou, en daar dan 580.000 euro per jaar voor.
Reaguursels
Inloggente gênant voor woordenvoorraad omdat dit programma zo oppervlakkig is als een flensje....... en dan komt daar nog bij dat het tot een cult verheven wordt om hyper snel te spreken..... klinkt lekker flitsend ook al zeg je niks.....
80% van zijn salaris wordt opgebracht door VARA leden waarvan de helft doorgesluisd naar belastingen. De VARA leden betalen dus 250.000 per jaar extra belasting. Prima toch?
en dat voor dat slappe linkse gezeik?
-weggejorist-
*Maar ik denk dat* correctie, idioot Geenstijl-publiek
flinkescheet | 30-04-16 | 09:49
Klopt, 100% gelijk. Maar ik dat het gewoon tijd wordt dat ik een keer in de regering kom te zitten. Nederland zal daar enorm van opknappen. Van mijn persoontje aan het roer.
Dat verdienen ze uitstekend terug met de reclame blokken er omheen. Is nu nog de kip met de gouden eieren, gaat ongetwijfeld nog een overstap maken naar de commerciëlen om uiteindelijk te eindigen als homevideo presentator. Op de een of andere manier komen sommige NPO mensen uiteindelijk niet goed terecht bij de commerciële jongens.
Matthijs zorgt voor entertainment. De ene keer is het leuk en de andere keer bloedirritant. Dat hij met overheidsgeld betaald wordt is niet uniek. Dat gebeurt ook met de salarissen van politici die het land de afgrond in besturen en de boel besodemieteren. Laat Matthijs met rust en van mij mag hij nog wel meer verdienen.
Matthijs schermt ermee dat hij bij de commerciële meer zou kunnen verdienen. Daarom vind men het gerechtvaardigd dat de publieke omroep veel betaald om hem te behouden. Maar het trucje dat Matthijs opvoert werkt niet bij de commerciële omroepen. Dat trucje is vrijwel hetzelfde als Jack Spijkerman deed. Die ging voor een mega bedrag naar RTL waarna zijn linkse gelul natuurlijk niet meer geloofwaardig overkwam. Het morele gelul van Matthijs komt echt niet over op sbs 6.
Alleen een Dominique Weesie heb ik daar een keer eerlijk over horen zijn in een interview. Boodschap... het is vreselijk een BN'er te moeten zijn. Dat overal herkend worden.
En voor BN'er-zijn in dit land (Belachelijke Nederlander) betaal je een bepaalde prijs. Zo leuk is dat niet, overal herkend worden.
Dus je iedere werkende Nederlander draagt 10 cent bij aan zijn salaris. Dat besteed ik liever aan een plastic tasje - om stevig over zijn kop te trekken.
Koettoerk | 30-04-16 | 05:06
Zoolander.... Derk Zoolander... ;-)
En hij heeft heel veel geluk gehad in het leven.
Hij zal ook wel heel veel belasting betalen, onze Super Matthijs van de Wereld Naait Door.
Foto is perfect. Mathijs kijkt net zo fout-nichterig met die getuite lippen. Vuile uitvretende etherbevuiler van links allooi.
Nieuwe GeenPeil actie: allemaal lid worden van de VARA, en dan het volledge verenigingsvermogen uit laten keren aan de leden en de tent opheffen.
Wie is er VOOR??...
Ik heb me de tranen in de ogen gelachen, Van Rossem!
@Dr.Dushkind | 30-04-16 | 00:09
Vereeniging van Arabieren Radio Amateurs
@koekje erbij? | 30-04-16 | 00:55
En ik ga niet meer,het zal mijn tijd wel uitdienen, anders ben je toch racist of whatever.
nononse | 30-04-16 | 00:05.
Phh, weer zo,n jonkie! hoop geschreeuw, weinig wol.
Ja zoek dat maar weer op, waar wij vroegah de straat voor op gingen,zit je alleenmaar te roepen achter je PC, trut.
@necrosis | 29-04-16 | 14:55
ik eigenlijk ook, 9.30 bed uit enzo.
Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs
Ik zie de ophef hierover.
Volgens mij is dit niet echt te verkopen aan het Volk.
En zeker niet aan de jongeren die de toekomst moeten maken.
Zal eens tijd worden, dat deze mensen echt naar een commerciele omroep moeten gaan. Dan ben je het waard of niet!!!!!
Roep de regering op hier echt iets mee te doen, het liefst vandaag nog. Deze snel opgelezen zender met veel oud nieuws.
npo 123 afschaffen zou beter zijn en geld terug naar de mensen die hier voor werken.
Een zender van de staat is prima, met daarin inhoudelijke, wetenschappelijke onderbouwde programma's
waar iedereen naar wil kijken.
De poep van dwdd, kijk hier al jaren niet meer naar!
Alles wat ze daar willen vertellen is zo achterhaald!
Ga maandag weer proberen deze zenders van mijn abbo af te krijgen, omdat ze de werkelijkheid verbasteren.
Ik weet zeker dat er veel mensen vooral de oudere mens naar dit programma kijkt. En dat is prima.
Als je niet meer verder kan tellen tot 3 wordt het toch 1 2 of 3.
Op naar 0 zetels, het volk gaat echt los!
Als de Vara als vereniging zijn geld zo wil verkwisten is dat hun goed recht.
Maar waarom zij subsidie uit de belastingpot luister en kijkgeld krijgen is mij een raadsel.
De VARA draait doorrrrrrrrr
Iemand moet het doen.
De vara graait lekker door
Debiel ceelen of hoe heet ie 4ton
Per jaar voor crap muziek
5 ton voor een teleprompter
Tja op naar de 0 leden
@Haatgenerator | 29-04-16 | 15:14
Dan moet je niet bij mij zijn.
Dan moet je bij die slet zijn want die schreef:
"Het is zeker wel een zware baan.".
En daar reaguurde ik dan weer op.
Een kwestie van begrijpend lezen..........
Nogal wat geld voor iemand die ik het liefst z'n grote waffel zie houden. Onbegrijpelijk. Zal wel op kijkcijfers gebaseerd zijn?
Ik kijk er (bewust ) nooit meer naar, ik wil mijn hersenen niet vervuilen met links gedachtegoed.
580.000 per jaar. En een keertje naar de kapper kan er kennelijk niet vanaf. Vrek !
Gaat 'ie nu nòg sneller auto-que lullen en daarmee nòg meer over zijn woorden struikelen?
Dan is het iedere cent waard.
Terminale kaakkramp is dichtbij voor deze slapluller.
Waarom zien die linkse knaapjes (Pauw, Nieuwkerk enz) er altijd uit alsof ze net de kat van de buren een beurt hebben gegeven?
Kluift op z'n nagels, kwijlt uit z'n smalende bek, vult z'n zakken, lult de helft van de tijd filmpjes aan elkaar. Samen met zijn vaste gastenlijst gewoon een slecht programma, verspilling van belastinggeld. Opzouten en weg ermee want de wereld draait duuuuuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, zonder deze fabelverteller.
Ik ben helemaal geen rabiate linksert, maar verdorie, 580K p/j, waar is dàt nou voor nodig?
En dat voor een beetje lullen op TV...
Ergste is natuurlijk dat dit nog allemaal uit de zakken van de belastingbetalers wordt geklopt ook. En ik maar denken dat er zoiets als een 'Balkenende-norm' bestond voor overheidspersoneel. Geldt kennelijk niet voor NPO-gladakkers.
Ik kijk nooit naar dat programma. Maarja, kennelijk doen veel mensen dat wel en krijg je dit soort extremen. En degene die blijven kijken moeten niet zeuren want zij zijn de oorzaak. Grappig is dat dat meest linkse mensen zijn die tegen dit soort hoge salarissen zijn.
Je verwacht van die van Nieuwkerk eigenlijk zelf wel dat hij zich aan de norm wil houden. Is dit een rare gedachte?
Heee! Moeten al die boven-Balkenende ambtenaren niet gewoon strak op de nullijn zitten?
En alle nieuwe contracten op de norm?
@Bicycle_Repairman | 29-04-16 | 17:55
Dat systeem van vraag en aanbod verachten zij juist, blijkt uit alles. Wel eten ze extreem veel uit de staatsruif en dat maakt ze hypocriet, en hypocrisie is een mijn optiek een lafhartige ondeugd.
Nederland 3, gewoon uitschakelen dat kanaal. Net zoals 1 & 2.
Wat. Een. Gejank. Kwestie van vraag en aanbod. Ik kijk er bijna nooit naar. Vind er geen flikker aan. Maar gezien de kijkcijfers zijn er hele volksstammen die daar anders over denken en dus hangen er rond de man ook stevige reclame-inkomsten.
Denk dat het de belastingbetaler misschien wel meer gaat kosten als hij afgeserveerd wordt naar de commerciëlen.
En daarbij voel ik geen enkele behoefte om mijn mening te geven over Mathijs, Sylvana, Chiel, Halina en weet ik veel. Of ik, en alle andere reaguurdertjes iets van hen vind, interesseert echt niemand. De kijkcijfers blijven skyhigh. Dussss.
DWDD, het enige programma waar ik hier in het buitenland de NPO app op mn tv nog wel eens voor opstart, tot aan de tv draait door, dat dan weer wel, bij die zangminuut gaat hij meestal uit.
Vroeger keek ik P&W ook nog wel eens, maar dat is toch wel hard achteruit gegaan nu Pauw er alleen zit.
Ik wens al die socialisten naar noord-Korea of belarus. Deze mensenverachtende theorie heeft de meeste doden op haar geweten en mag nog steeds openlijk beleden worden. Het is als godsdienst, ze richten op een groep die de verantwoordelijkheid bij anderen zoekt. Alleen beloofd de socialist het paradijs op aarde en de religie dat na de dood. Werkelijk geen wonder dat socialisten en godsdienst niet samengaat. Keiharde concurrenten voor dezelfde doelgroep.
Herstel 580.000 euro
Is toch ook van de zotte dat je 400.000 euro per jaar krijgt voor een beetje slap ouwehoeren aan een tafel voor het oog van de camera?
Die gast deugt niet.
Het enige echt leuke moment in z'n programma was, toen er op een gegeven moment een (ik meen) Vlaamse professor was, die door Van der Nieuwerkerk gevraagd werd wat hij nou het bijzonderste nieuws van de wereld draait door had gevonden, en dat hij op een nogal bescheiden en bedremmelde, academische manier zei dat hij het toch wel bijzonder vond dat een presentator bij de publieke omroep, namens de socialisten, vier ton euro per jaar toucheerde (dit is al een tijdje geleden.)
Het akelige van dat verhaal vind ik dat daarna niemand er nog iets over gezegd heeft. Terwijl iedereen wist dat hij gelijk had.
Doooor moet natuurlijk doorrrrr zijn .
Schrik me werkelijk waar, elke keer het lazarus als ik dat afschuwelijk getetter hoor en sap altijd als de bliksem naar een ander net doooor .
Walgelijk. Zo'n talentloze naïeveling met enge zoolander trekjes. Überhaupt een raadsel voor me dat hij al zo lang mag blijven. Op handen gedragen door Apple minnend sandalenvolk en baardmansen van gevaarlijk linkse signatuur.
Bart draait zich nog een keer om in zijn urn, nu hij ziet wat ze met zijn geliefde BNN hebben uitgespookt.
Er zijn er heul veul meer op tv die welliswaar minder verdienen (maar meer dan de gemiddelde nederlander) maar het ook veul minder verdienen. Daar zou ik me meer druk om maken.
DreHa | 29-04-16 | 16:41
Dus jij denkt dat reclames voor en na DWDD meer dan 600.000 euro per dag opbrengen ? Doe ff normaal. Dan zou de NPO geen subsidie meer nodig hebben maar een wezenlijke bijdrage leveren aan het BNP.
@pluk-87 | 29-04-16 | 16:58
Wat het ook erger maakt, is dat het loon betaald wordt door de belastingbetaler, dat vergat ik nog.
De PvdA propaganda machine betaalt goed.
Het probleem is dat mensen naar deze schreeuwlelijk blijven kijken.
En van Nieuwkerk doet het alleen maar slim. 580 K voor alleen maar nonsens vangen... doe het hem maar eens na.
Publieke omroepen zijn niets meer dan een propagandistische verlengstuk van de overheid . Objectief kun je het niet noemen. Best vervelend altijd dezelfde mening die ik niet deel, maar dat ik daar ook nog voor moet betalen is compleet absurd.
-weggejorist-
@DreHa | 29-04-16 | 16:41
Omdat het hypocriet is om een moralistisch en socialistisch programma te maken, en daar als presentator tegelijkertijd een half miljoen euro mee op te strijken. Het zou meer in lijn met de socialistische sfeer van het programma zijn, wanneer Matthijs zijn salaris voor het grootste deel weg zou geven aan arme mensen. Maar hij is een salonsocialist net als Marcel van Dam. Heel je leven socialistische mantra's uitbraken en uiteindelijk op een landgoed wonen waar fabriekseigenaren tijdens de industriele revolutie bij wijze van spreken nog hun hand voor om zouden draaien omdat ze zich moreel bezwaard zouden voelen ten opzichte van andere mensen.
Die neplinkse socialisten zijn echt het laagste van het laagste. Ik heb in dat opzicht veel meer respect voor de SP. De PvdA (DWDD's partij) heeft ook een peperduur pand aan de Herengracht. Het is wel zo schaamteloos en walgelijk.
Uniek talent? Hij leest alles van de autoqueue af gevuld door zijn team.
ONDER de Balkenende norm en snel, hopelijk pikt hij dat niet en zien we hem nooit meer terug, samen met die kale kop met een piepstem, beroepsslachtoffer van racisme Sylvana en die oude vent wiens naam ik ben vergeten met zijn gedichtjes.
Zijn dat de twee die zeiden dat een referendus duur was. Die samen 1.000.000 opstrijken per jaar? 1/40 van een landelijk referendum? Een referendum is een koopje in verhouding tot die twee graaiers. Man man man. Trouwens dit is concurentie vervalsing tov de commerciële omroepen.
vind zijn programma niks. Maar... trekt iedere dag 1000000+ kijkers dus is het geld wel waard. ik heb maar moeite met die vaste randfiguren die daar uit de ruif vreten en geen enkele toegevoegde waarde hebben zoals Silvana en dat kleine irritante homootje.
Het 'unieke' van dit unieke talent heb ik nooit gezien, zijn enige "kwaliteit" is dat hij in elk gat dat hij tegenkomt z'n pielemuisje verstopt.
Dat bedrag krijgt Van Nieuwkerk omdat er veel te veel mensen naar hem kijken. Ik niet, nooit een minuut naar hem gekeken , en dat gaat ook nooit gebeuren, afgezien 1 x per jaar naar die wetenschaps uitzending met Dijkgraaf, neem ik op en scroll door naar Dijkgraaf zonder het gelul van die Van Nieuwkerk er om heen.
Ik kijk sporadisch naar DWDD, ben zeker geen fan. Daarentegen zou ik best tegen de 3 ton belasting per jaar willen afdragen.
Waarschijnlijk is zijn jaarinkomen minder dan de opbrengst van de blokken voor en na de DWDD op één dag.. Waarom maakt men zich zo druk om andermans salaris. Dit bedrag is gewoon klein bier ten opzichte van de extra opbrengst aan reclamegelden van blokken rondom zijn shows.
Dat is nodig, anders gaat deze parel naar het buitenland.
@miko | 29-04-16 | 15:29
Nee, hij hoeft het inderdaad niet te doen, maar het zou hem wel sieren als tie het deed.
En Beelen? Tja.
Ik denk dat een verpleegster, bouwvakker, of iemand in de horeca, om maar wat te noemen, een stuk harder werken.
Met een beetje dom lullen, of met een potje slecht voetbal ben je in dit land zo miljonair.
Links lullen, links vullen. Tuig is het.
www.meervrijheid.nl/index.html?bc-link...
En dan te bedenken wanneer ik alleen al die stem hoor, ik zo gauw niet weet waar de AB vandaan te halen, zodat die schreeuwerT af kan... 't is zonde geld.
@Duifmans | 29-04-16 | 15:18
Veel geld??
Dat valt wel mee hoor.
Ik ken mensen die maken dat in minder dan een week. hoewel een giga salaris blijft hij een loonslaaf.
De Maya lang geleden lazen het in hun glazen bol. Neem dit verhaal, windmolens, en pensioen regel mensen. Met bakken vol gaat het de kant op van mensen die van eigen land een teringzooi maakten. Ondersteunt door media gekweel. Eigen volk eerst is voor import en gelovig. Allemaal ondersteunt door media. Die, met dank aan u de belasting betaler, miljoenen kunnen verdelen, onder elkaar. Getekend, achterlijk en gelijk, de uitvinder.
Kom laten we nog wat meer belasting betalen want volgend jaar moet het salaris van deze meneer weer omhoog.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:32 Graag bewijs van zijn vrijstelling van de Balkenende norm vanwege zijn 'unieke' talent! Mathijs is onderdeel van de VARA/NPO en dat is nog altijd een semi-publieke overheidsinstelling!
.
Het is dan ook niet vreemd dat de politiek hier inmiddels ook al mee bezig: Minister Ronald Plasterk wil zo snel mogelijk een salarisplafond voor álle werknemers in de (semi)publieke sector, en niet alleen voor bestuurders. Dat betekent dat ook VARA-ster Matthijs van Nieuwkerk, de best betaalde Nederlander in de (semi)publieke sector, salaris moet inleveren. Het is publiek geld, een publieke taak en de publieke sector. Dan is 180.000 euro mooi betaald, zegt Plasterk, die hoopt dat de tv-ster alsnog bij de NPO blijft. Ik vind hem altijd erg goed.
.
De Wet Normering Topinkomens schrijft momenteel voor dat bestuurders in de (semi)publieke sector niet meer mogen verdienen dan het ministersalaris van 179.000 euro per jaar. In een wetsvoorstel stelt Plasterk nu voor dat álle werknemers in de publieke sector daar aan moeten voldoen, dus bijvoorbeeld ook wetenschappers en televisiesterren.
Bij de NPO lopen een aantal sterren rond die meer dan de norm verdienen, waaronder Antoinette Hertsenberg, Ivo Niehe en Giel Beelen. Van Nieuwkerk is met 570.591 euro per jaar de grootste grootverdiener.
Alleen medisch specialisten en luchtverkeersleiders zullen niet onder de norm vallen, aldus Plasterk.
Als het aan Plasterk ligt wordt de beperking van topinkomens zo snel mogelijk ingevoerd.
en dan in het programma klagen dat zorgbestuurders graaiers zijn. Die mensen gaan nog niet met helft van inkomen van mijnheer N er vandoor en werken daar wel 53 weken voor en mijnheer nieuwkerk hooguit 30 weken.
Schaam je linkse kaviaar socialist!
maar_bij_giel_beelen_halen_ze_een_ton_weg_wat_doet_dat_met_de_sfeer_in_de_vara_kantine.html
Geniaal dit trouwens.
Toch even op inhaken.
Giel is een prutser die al 10 jaar hetzelfde doet. Toen ik in 2006 in de auto de radio aanzette kon ik na een week al voorspellen welke sample hij zo gebruiken (bij vrouwenonderwerp standaard een kippenhok, bij Frankrijk een accordion. in 2016 gebruikt het nog precies dezelfde samples.
.
Ooit begonnan als 'Shock-Jock' Tja als niemand naar je wil luisteren en je hebt een hoer nodig om de uitzending op te leuken. Dat is wel 'schokkend' het schokkendere feit is dat hij alles gestolen heeft van Howerd Stern. Dat is pas schokkend.
.
Ik denk dat Giel alleen zijn boterhammen zit te knagen aangezien hij al zijn medewerkers de deur heeft gewezen 'en het helemaal alleen wilde doen'
.
Doei Giel, je bent een extreem links, zuigende lul geworden waar niemand op zit te wachten. Tijd voor wat nieuws.
(Ik luister naar Mattie en Wietze, scherpe humor)
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:26 Dat is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb! Zoals ik al eerder schreef willen Linkse mensen graag geld verdienen en tegelijkertijd hun Linkse mantra's opnoemen (Tegen multinationals, tegen kapitalisme etc). Je zag het ook terug bij de communistische regimes. De bovenste elite stinkend rijk en de arbeiders allemaal even arm (Spekman: Nivelleren is een feest!)
.
Daarnaast zijn het vooral de 'rechtse' mensen die ervoor zorgen dat de zwakke, zieke en ouderen in de samenleving een goed bestaan hebben (uitkeringen). Linkse mensen (AFA, Krakers, Anarchisten) roepen wel dat de mensen op moeten komen voor de zwakke etc maar op de eindstreep dragen ze veel minder bij want geld verdienen dat is natuurlijk iets kapitalistisch (economicsme zoals Jesse dat zegt)!!
.
Inherent zou je zelfs kunnen zeggen dat Linkse mensen velen malen hypocrieter zijn dan rechtse mensen. Want de ideale socialistische samenleving is gewoon een fascistische samenleving. Waar bedrijven niet bestaan, iedereen even arm/rijk is en waar de overheid voornamelijk bepaald wat uw mening en gedachten zijn.
.
Dat laatste wat je zegt is natuurlijk de grootste lulkoek ooit! Die groep 'nationalisten' is zo marginaal dat deze groep nauwelijks bestaansrecht heeft. Er is wel een grote groep mensen die vinden dat de Nederlandse burger steeds meer moet op de eindstreep moet inleveren aan de regering maar er steeds minder voor terug krijgt. Zij moeten vaak lijdzaam toezien hoe veel allochtonen en nieuwkomers hier al decennia lang volledig geïsoleerde en parallelle samenlevingen kunnen opzetten zonder dat deze groepen een aanzienlijke positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.
.
De grote vraag is natuurlijk hoe komt het dat Molukkers en Indische mensen in een vele malen racistische samenleving zo goed geïntegreerd zijn en daarna Surinamers, Hindoestanen, Chinezen, Vietnamezen etc ook. En waarom voornamelijk islamitische groepen hier veel meer moeite mee hebben. De groep nationalisten (NVU, Stormfront etc) is marginaal en heeft geen breed draagvlak onder de bevolking. Domme vergelijking ook, want tot nu toe heeft nog geen NVU'er zich opgeblazen ten midden van onschuldige burgers in Nederland. Ze vergelijken met jihadisten is echt grofweg gezegd te achterlijk voor woorden.
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34
U doet net alsof hij niet heeft hoeven onderhandelen met die "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs" ;) nl.wikipedia.org/wiki/VARA#Geschieden...
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:32
Jij schijnt het onderliggende probleem te willen negeren. Het gaat niet of je een salarisverhoging accepteert of niet, het gaat er om dat je links bent en begaan met het lot van je minder bedeelde medemens. Laten nu in Nederland al die mensen die zo begaan zijn met hun medemens, een bovenriant salaris binnen harken.
@watdenkjenouzelf | 29-04-16 | 14:37
Als ze nou gewoon weer kijk en luistergeld invoeren dan kunnen ze het salaris afstemmen op het aantal actieve kijkers. Ik kijk al 10 jaar geen tv meer en ik weet dat er veel uit mijn generatie ook geen tv meer kijken want wat er wordt uitgezonden is zulke kakbagger dat je er hoofdpijn van krijgt.
@Bieronimus Josch | 29-04-16 | 15:21
Inderdaad!
.
Je kunt bij haar geen onderwerp aansnijden of via een u-bocht of jijbak komt het toch weer uit op de 'zielige zwartjes.'
Sylvana is zelf een grote racist. Waar ik gewone hardwerkende mensen zie moet zij áltijd tóch nog even benoemen dat het hardwerkende zwarten zijn.
.
Flikker toch op man. Sylvana is er lekker op uit om de overheid aan te klagen wegens racisme vanwege een of ander slavernijverleden waar ze last van heeft. DOEI!
.
Mijn opa is in de oorlog ook overleden door de hand van een Duitser. Heb ik dan last van een Naziverleden, hekel aan alle Duitsers? Voel ik mij beledigd of gekwetst als ik Duitsers in uniform zie? of een Film over Adolf? of iets in de trand? NEE, grow up!
.
Als je discriminatie wil zien, dan kun je het overal in vinden. Zelfs in iets triviaals als Negerzoenen, Jodekoeken en Blanke vla. GET A LIFE.
@Duifmans | 29-04-16 | 15:18
Sparen voor je pensioen, o wacht ...
@ De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:26
Of je je even bij Francisco van Jole wilt melden. Moest je niet huilen van het lachen bij: "vinden ze echter dat de samenleving royaal voor zwakkeren, ouderen, zieken en buitenlanders". Haha, je bedoelt natuurlijk "anderen de maat te mogen nemen"
als alle socialisten nou zon salaris zouden krijgen dan is er geen geld meer over om sociaal te doen en zijn we er in 1 keer vanaf. Een echte socialist betaald alleen van andermans geld. en als andermans geld op is stopt socialisme.
ik vind wat die Beelen verdient belachelijk.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:26
Wat zit je toch weer uit je nek te lullen. Housop?
Indoneesje | 29-04-16 | 15:16
Mathijs is helemaal geen ambtenaar. Hoe kom je erbij? Hij is niet in dienst van de staat maar in dienst van een omroep. Daar naast heeft hij de status 'uniek' talent verworven waardoor hij vrijstelling heeft van de Balkenende norm. Het blijft schokkend dat reaguurders dit soort simpele feitjes niet weten en maar hersenloos door blijven krijsen. Of durf jij te claimen dat als jouw baas naar je toekomt en zegt 'hey Indoneesje we zien jou als uniek talent dus als je bij ons blijft ga je meer verdienen, wil je dat?' je nee zal zeggen?
Ik kreeg een aantal jaar geleden een mailtje van mij vorige werkgever dat het management had besloten om alle managers een extra bonus te doen toekomen van enkele duizenden euro's. Denk je dat ik 'nee dank je ik ben toch al weg' zei?
Nee natuurlijk niet ik zei dankjewel.
DwDD is een programma wat zelfs in een tijd van oorlog ( waarbij de hele wereld in brand staat) zoetsappige moreel verheven niks aan de hand uitzendingen vertoont. Dat is blijkbaar heel wat waard voor onze liever dood dan ontwaken uit onze idealistisch geprojecteerde droomwereld overheidsvisie.
1 buitenlander kost 30.000 euro. hij behoedt ons voor 19 asielzoekers. bedankt man
Het is een volkomen perfide systeem dat dit soort uitwassen mogelijk maakt.
Waanzin ten top. Schandalig. Weg met die klote omroepen. Weg ermee.
@Schietmijmaarlek | 29-04-16 | 14:52
Mathijs hoeft natuurlijk niets te weigeren. Het is de omroepSTICHTING die wel wat minder uit mag geven.
En dat ze die plaatsjesdraaiert nog zo veel geven.
als ik met links lullen 500k kan vangen zou ik het ook doen.
Matthijs, a Dutch journalist en.wikipedia.org/wiki/Matthijs_van_Ni...
Zo gaat het wel ongeveer ja. Maar wel een uniek talent hoor *proest*.
Overigens, 'populairwetenschappelijk persoon' en dan Alexander Klöpping? Iemand die Media heeft gestuurd (lol) en geil wordt van nieuwe telefoons.
Voor dat geld weet hij wel op een (s)linkse manier het vara gedachtengoedje te verkopen. En hij helpt natuurlijk een paar zielige B en C sterren aan een riante bijverdienste. Sylvana, Marc Marie, Halina e.d.
Daarbij zet hij zich ook nadrukkelijk in voor de multiculti op televisie. Dus een standbeeld is het enige wat nog ontbreekt.
Indoneesje | 29-04-16 | 15:01
Hoe kom je er trouwens bij dat linkse mensen vies zijn van geld verdienen? Het zijn gewoon mensen hoor. In tegenstelling tot rechtse mensen vinden ze echter dat de samenleving royaal voor zwakkeren, ouderen, zieken en buitenlanders moet zorgen waar rechtse mensen an sich bereid zijn om een beetje te helpen maar in principe vinden dat iedereen zijn eigen boontjes moet doppen.
Dan heb je nog de nationalisten en extremisten die vinden dat de samenleving alleen voor autochtone Nederlanders moet zorgen. Die zijn dus ook zo links als de tyfus maar dan 'eigen volk' eerst. De jihadisten van Nederland zeg maar. Die vinden immers ook dat hun volk superieur is en beter verdient dan anderen zonder er een poot voor uit te steken.
Alle salarissen bij instellingen of organisaties die subsidie krijgen (dus door de belastingbetaler worden gefinancierd) zouden moeten worden afgetopt op twee keer modaal ofzo. Ga anders maar de vrije markt op.
Maar ja er is hoop. 2017. Als de pvda ophoudt te bestaan hoop ik dat die vara ook opduvelt. En zo ook die mathijs. Want ook hier blijkt weer dat de pvda voor eigen vrindjes graag de ogen dichtdoet. Mag ik het die kale Samson vertellen . Please mag het als blijkt dat zijn kudtpartij nul zetels heeft gehaald. Want ik wil ook wel eens hartgrondig eindelijk eens zo'n samson keihard in zijn kale muil uitlachen. Please mag het!!!
Probeer het is een half jaartje zonder staatssteun, kijken of dat salaris dan stand houdt.
Verdienen?
De leerkracht die dag in, dag uit voor een groep van 30 leerlingen staat, verdient het.
De verpleegkundige, die dag in, dag uit patiënten verzorgt, verdient het.
De bouwvakker, die dag in, dag uit het eelt op zijn handen bijhoudt, verdient het.
De agent op straat, die dag in, dag uit op zijn rondes wordt verguisd en gehaat, verdient het.
Matthijs verdient het niet. Hij heeft het 'geregeld' en krijgt het. Maar verdomme, gebruik het woord verdienen niet in de buurt van de kwal.
Het is zo makkelijk andermans geld uit te geven. 580k of een Miljoen van mij mag het. Maar niet van belasting geld.
Ik zou er niet van staan te kijken als Van Rossem binnenkort een NPO-prijs krijgt voor beste internetcolumnist. Helemaal niet.
@cneaker 15:18
Hij zou bij Shownieuws het dubbele gekregen hebben, heeft hij in een interview gezegd. Net iets minder dan Albert Verlinde, maar dat is logisch.
Ik vind Van Nieuwkerk ook beter passen bij Shownieuws of als assistent van Linda de Mol.
@1+1 | 29-04-16 | 15:01
Sylvana is de ultieme excuusneger, die heb ik nog nooit op enig talent of enige bijdrage kunnen betrappen behalve zich altijd beledigd en gediscrimineerd voelen.
Overheid en semi overheid dient altijd minder te verdienen dan de hoogst geclassificeerde ambtenaar onze MP. Punt uit.
In de vrije sector is het minder een probleem.
Daarnaast is DWDD een puur links gedomineerd meningen uitzending wanneer het relevant is. En dat is het vaak.
Kan niet anders met de VARA als zend gemachtigde. Zo is bijna de gehele omroep incl. de media links georiënteerd. Er zijn ook pluspunten bij DWDD. Muziek, bepaalde wetenschap, nieuwe techniek. En specials. Daardoor lijkt het soms alsof wetenschap een linkse uitvinding is wat nergens op slaat, maar er wordt tenminste aandacht aan gegeven.
Als ongeveer de helft naar de belasting gaat, dan kom je op een netto maandbedrag van 25.000,-, wat moet je met zo veel geld?
Vuile linkse viezerik
waarom 580k? want anders stopt ie ermee? dat zou mooi zijn.
@Haatgenerator 15:14
Ghe, als 'een topic op Geenstijl halen' het criterium wordt om veel te mogen verdienen, dan zou Fransisco van Jole meer dan Ven Nieuwkerk moeten krijgen. En dat was trouwens ook een veel betere presentator. Laten we eerlijk zijn...
Van Nieuwkerk doet me denken aan braziliaanse voetballers die in de zandbak of in de russische competitie voetballen puur voor het geld.
Deze skijtluis moet maar eens stoppen met deze wanvertoning iedere dag.
Hij verdient het maar heeft ie het wel verdiend thats the question...
@Haatgenerator | 29-04-16 | 15:14
Wat vreemd, ik zou zweren dat ik reaguurde op necrosis... Misschien moet ik mijn 5 ton professioneel-reaguurder-salaris maar eens inleveren.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 15:09 Lees je wel wat ik zeg? Mathijs is een ambtenaar en valt dus onder (nogmaals!) de Wet normering topinkomen!!
.
Je kunt het niet aan mij verkopen dat Mathijs (op basis van wat eigenlijk!!!) meer verdient dan een top-ambtenaar of een minister. Was Mathijs van RTL of SBS geweest had het me geen reet kunnen schelen want dat zijn commercial bedrijven. De Wet normering topinkomen hoort gewoon gehandhaafd te worden. Daar hebben we tenslotte wetgeving voor. Dat Mathijs of de gemiddelde reaguurder een hypocriete zakhooi is, is secundair. *zucht* *hoofd schudt*
En dat noemen ze een socialist in de linkse kring! Prachtig beknopte samenvatting van die DWWD meuk trouwens. NPO is net COA, lekker met andermans geld smijten, het kan niet op.
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34 - jij leeft echt in lala land huh?
Het gaat er niet om dat hij moet weigeren, het gaat erom dat NPO het niet zou moeten mogen betalen.
En als ze het dan perse willen betalen, want zorgt voor inkomsten, dan kort de regering alles boven Balkenende norm.
@nope | 29-04-16 | 14:45
Sinds wanneer heeft zwaar werk iets te maken met veel verdienen?
Ik vind het ook veel geld maar het is een heel goed bekeken programma waarvan fragmenten zelfs regelmatig GeenStijl halen. Dit is dus gewoon marktwerking, als ze niet meer betalen dan gaat hij met zijn formule naar RTL of zo, en neemt hij de kijkers mee.
Ik wist niet dat GeenStijl zo veel problemen heeft met marktwerking. "Het moet eerlijker" of zo?
Van Rossum, precies in een topic DWDD geanaaliseerT.
Meer ga ik er niet over zeggen. Ik ben al blij zat dat die de Jong opgetypht is bij zomergasten. Jeuheu!
580.000 Euro? "Mijn hemel!" zou Mathijs zelf zeggen
Alle ministers krijgen zo'n beetje 't zelfde als Nieuwkerk, declareren zich suf totdat eind van het jaar een half miljoen gehaald is. Met daarbij een week of 20 aan recessen, lekker bezig.
@De Koreaanse Slet 15:09
Het probleem is, dat wij de 'gek' zijn en een beetje dwang ervaren bij het 'geven'.
Ach ja zolang de aanstichter van GeenStijl ruim 2 ton incasseert, kan ik dit artikel niet heel serieus nemen. En wat zou Rutger eigenlijk krijgen, vast ook ruim een ton.
Je kunt het van nieuwkerk moeilijk kwalijk nemen, ik zou het ook niet weigeren.
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34 - jij leeft echt in lala land huh?
Het gaat er niet om dat hij moet weigeren, het gaat erom dat NPO het niet zou moeten mogen betalen.
En als ze het dan perse willen betalen, want zorgt voor inkomsten, dan kort de regering alles boven Balkenende norm.
Indoneesje | 29-04-16 | 14:52
Ik vind dat mensen altijd zoveel mogelijk moeten proberen te verdienen. Wie het ook is. Ikzelf probeer ook altijd zoveel mogelijk te verdienen dus het zou afgunstig en hypocriet zijn als ik nu los zou gaan op een PvdA-er of een PVV-er.
Als de gek het ervoor geeft waarom niet. Toch?
Een vrij enge man.
Ruim een half miljoen om staatsleugens na te masseren. 18:00 Hoernaal > Eenvangisteren > De Lugen draait door. Met repeterende stigmas als angst, terreur en het officiele 9/11 verhaal. Aka MSM Brainwashing
De wereld zou instorten als meneer van Nieuwkerk bij de kommersjielen zou gaan werken, dus alle begrip dat hij een gat in de Staatbegroting mag stukslaan.
Die linkse socialistische stofzuigerverkoper krijgt per jaar "in de pocket" ongeveer alle loonbelasting die 60 productieve metselaars met hard werken weten op te hoesten.
Xirdalan | 29-04-16 | 14:59
Marcel van Dam is een uiterst minderwaardig mens en tevens medeverantwoordelijk voor de moord op Pim. Vergeet in dit verband ook niet Ad Melkert en Paul Rosemöller.
Mathijs is passé, kijk liever naar Umberto. Maar waarom moet dit soort vriendjes plug rommel eigenlijk op de staats-tv? Laat die zenders een eigen kanaal invullen. Geld mogen ze zelf bij elkaar harken uit advertenties en andere activiteiten. Hoeven wij geen kijk en luister geld meer te betalen om die eindeloze herhalingen en buitengewoon hoge lonen te bekostigen.
Komt weinig zinnigs uit, lijkt ook sprekend op zijn karikatuur van de poppen show. Voorovergebogen met schuin en wegtrekkende mond, soms als hij slist lijkt het of die tandenloos is. Door de zelfingenomenheid loopt het kwijl uit z'n mondhoeken. Ook het kapsel is baggervet en zit vol roos. De hippe outfit is doorgaans begrafeniszwart als die gaat lopen of staan scheurt die bijkans uit de veel te strakke pantalons. Van de 6 ton aan salaris besteed hij nagenoeg niets om verzorgd en fris voor de buis te komen ziet er soms uit als een AA patiënt. Moet ook zo snel praten uit angst dat hij z'n tong inslikt.
Dat geld, het zal wel, geniet ervan Matthijs doe er wat leuks mee koop er geluk of gezondheid mee whatever, het is overheidsgeld dus gratis. Maar jezusmina man kom nou eens met wwat nieuws dat je zelf niet de ogen uit je kop geeuwt om jaar in jaar uit dezelfde hapklare BAGGER te presenteren, ooit was het leuk hoor, een jaar, twee misschien. Toen was de koek wel op. Dus in godsnaam hier heb je van mijn part 4 miljoen belastingvrij, nogmaals, word er 100% gelukkig van ik gun je het allerbeste maar DONDER OP VAN TV!!! ALSJEBLIEEFFFFFT *huilend van frustratie* voordat je definitief tot de nieuwe Ivo Niehe bestempeld bent.
Waarom Sylvana Simons bij DWDD vaak als gastvrouw te zien is, is mij een compleet raadsel. Wat doet dat kind eigenlijk?
@De Koreaanse Slet: Nog even terug komen op principes.
.
Figuren als Mathijs die overduidelijk een zeer Links standpunt innemen schuiven dus hun principes heel snel opzij wanneer zij er zelf beter van kunnen worden. Over hypocriet gesproken.
.
Mooiste voorbeeld is wel de constante stroom van Emo TV over de vluchtelingen crisis tezamen met het gejank van semi-BNN'ers. Eindstand, hoeveel van deze BNN'ers heeft daadwerkelijk de moeite genomen om de volledige procedure af te leggen tot het opnemen van vluchtelingen? Precies, ze verschillen geen fuck met GS reaguurders, PVV'ers of moslims. Het zijn net mensen!
Plagiaat? www.youtube.com/watch?v=CV-U3nVZWPE&am...
Oké, ik hap wel: wat dóet Matthijs van N. dan zo al op een dag?
Hij komt, neem ik aan, net als elke andere medewerker, vast om 8.30 aan op het station te Hilversum (?), en dan?
Dan om 12.30 trekt hij uiteraard zijn brooddoos uit zijn tas om de boterhammetjes met pindakaas (de schavuit!) weg te happen.
Dan heeft hij ergens nog even een pauze want hij werkt uiteraard laat; daar is zijn powernap.
Om een uur of 18.00 eet hij een hapje in de bedrijfskantine, samen met de mensen van de techniek. Gezellig samen, want we zijn allemaal de pineut.
Rond de klok van half hobbelt'ie naar de visagie / makeup, schuift aan tafel en doet zijn ding.
Om 20:30 stapt Matthijs voldaan op de trein, waarbij hij de glunderende conducteur ('Ik heb meneer van N. in mijn trein! Joepie!) welwillend een handtekening geeft om rond 20:55 de voordeur van zijn rijtjeshuisje open te trekken en zijn guitige terriër ('Robbie', naar Robert Kranenborg) een welverdiende knuffel te geven.
Zoiets? Maar wat doet hij dan de hele dag verders nog?
Nou, nou, je zult er maar wakker van liggen.
kees1386 | 29-04-16 | 14:54
De methodiek was me bekend maar toch wordt het programma daardoor beïnvloed. En dat met die reclamegelden is een complete blackbox idd.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34
Het gaat in casu ook niet om de ontvanger, Matthijs van N., maar om de VARA die hem dit salaris vanuit publieke middelen biedt. Het past niet dat er bij overheidsdiensten de afgelopen jaren zo sterk bezuinigd wordt (denk bv Min V&J, 25% van de totale begroting), terwijl een presentator (die al zo vorstelijk wordt beloond) er nog meer bij krijgt. Let wel: de man ontvangt bruto meer dan tienduizend euro belastinggeld per week. Dat kan best minder. En als hem dat te weinig is, dan is dat prima maar laat hem dan vertrekken naar een commercieel station. Dat hebben Coen en Sander tenslotte ook gedaan.
In plaats van de Balkenende Norm hanteert de PvdA/VARA dus de Animal Farm Norm: all animals are equal, but some animals are more equal than other animals.
Volgens geruchten is de Animal Farm Norm trouwens ingevoerd door Marcel van Dam! LOL!
@pluk-87 | 29-04-16 | 14:48
Betuttelracisme inderdaad.... ik zag een tijdje terug een stukje bij DWDD over een zwarte basketballer. Het hele item ging erover dat hij zwart is en hoe bijzonder het is, dat zijn ouders nog bij elkaar zijn - dat komt schijnbaar niet veel voor bij zwart Amerika.
Mij was het niet eens opgevallen dat die kerel donker is en ik was meer geïnteresseerd in zijn basketbaltalent, maar die racisten van de VARA konden het alleen maar over zijn huidskleur hebben en hoe moeilijk het in Amerika voor zwarte mensen is. Walgelijk.
Sorry vergat nog stumpert rijmt mooi op dumpert btw voor de reaguurder die er een rijmpje/rap van wil maken.
Uit de Mediacourant begrijp ik dat RTL hem ooit wilde wegkopen met een millioen als wortel en dat hij daarom een salarisverhoging geëist heeft. Tja, dat kan.
Hoe zit dat nu echt met zijn salaris. Betaalt de vereniging hem of de belastingbetaler of is het een combootje van de twee. Nou, ja, voor de verrichte prestatie is het überriant. Mag van mij naar de RTLers.
Salut! Evocatus
Ik moest even googlen wie van nieuwkerk is,..... dacht dat het die song ensing writer met een voorliefde voor jonge meisjes was.Blijkt het dat mannetje te zijn dat filmpjes aan elkaar lult .
En dan nog zijn nagels wegkluiven als de eerste de beste puber/lonatic/losert f8ck him.
Damn... dat zou ik ook wel willen krijgen... ik werk minstens zo hard als hij! Aan de andere kant zou ik zijn baan niet willen en zeker geen bekend persoon willen zijn. En ik kijk er af en toe wel naar. Dus ja. Geniale vondst trouwens die foto van Zoolander... ik wist dat die altijd-hetzelfe-foto's van Van Nieuwkerk me ergens aan deden denken!
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:39
Ik krijg ook een prima salaris en hoef er momenteel niets voor te doen, gewoon thuiszitten en reaguren.
Hopelijk doet dat geen pijn.....
eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 14:48
Kijkcijferonderzoek bestaat niet.
.
De cijfers worden geëxtraheerd uit 1280 (ongeveer) kijkcijferkastjes die bij anonieme mensen in de huiskamer staat. Vanuit daar wordt het doorberekend naar miljoenen. Dus stel dat die 1280 een grotere voorkeur hebben voor The Voice dan kijken er dus miljoen naar. Klinklare onzin.
*Mompelt iets over advertenties en reclameinkomsten....*
Simon_GS | 29-04-16 | 14:41
Je bedoelt een powernip toch? ...
LOL @ thumbnail
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:39
Nee inderdaad, maar de meeste hier verkondigen preken geen PVDA-taal.
He, dan kan bij bijna dat huis op de Nieuwezijds kopen?
Cash, zoals wel meer PvdA-ers als Samsom. En Cohen.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34 Heeft helemaal niets met principes te maken!
.
Het gaat erom dat deze zelfingenomen lul meer verdient op de eindstreep dan was afgesproken (Balkenende-norm nu Wet Normering Topinkomens). Ik citeer: "De wet normering topinkomens verbiedt dat bestuurders in de (semi)publieke sector meer verdienen dan 130 procent van het ministerssalaris. Deze grens is de zogenoemde WNT-norm: 228.599".
.
Kortom, er wordt hier gewoon even de huidige wetgeving opzij geschoven omdat Mathijs zogenaamd zo ontzetten 'hard' moet werken. Ik had heel graag jou en vele Linkse reacties willen horen wanneer het een PVV'er betrof. Trouwens, frappant is wel dat o.a. een GroenLinks en de SP alleen maar zeiken over de financiële sector qua inkomens, bonussen en beloningen maar nu het een van hen is zwijgen ze. Dat is pas hypocriet en principes overboord gooien!
En dan hebben we de schnabbels er nog niet bij getelt natuurlijk.
Hij had ook gewoon kunnen zeggen:
Jongens, ik waardeer het zeer, maar ik vind dat ik al genoeg geld heb. Schenk het maar aan bejaarden en zieken, die nu zonder thuishulp zitten.
Maar dat doet ie niet, hè.
Gewoon ongegeneerd binnenharken dat geld.
Ben ik toch een stuk guller met mijn zeer bescheiden inkomen.
@enelkoklort | 29-04-16 | 14:35
Dat is de aanvoerder van Joop, van Nieuwkerk word wel degelijk van taxpoet betaalt.
Ach, wij schuiven wel... Zodat Matthijsje ook vervroegd met pensioen kan en van zijn landgoed kan genieten.
Er is maar een advies mijnerzijds: wordt nooit lid van de Vara/BNN, het is heel slecht voor jouw portemonnaie en.....
op het kantoor van die omroep lachen ze je uit als ze jouw naam op de ledenlijst zien.
Weer een, die er in gestonken is.
Ook vreselijk als je iedere keer naar een andere pruik van die kroeskop moet kijken.
3 x meer dan Rutte.. hahahahaha
Als Mathijs echt ballen heeft schenkt die een half miljoen aan KiKa.
Bijna de helft komp weer terug naar ONS via box 1 of doe Mathijs zijn loondienst en Freelance werk middels een rechtspersoon opgevuh, of wah, via Panama ?
kees1386 | 29-04-16 | 14:41
En uit kijkcijferonderzoek is gebeleven dat de artiesten niet langer dan twee minuten hun kunstje mogen doen anders zappen hele volksstammen over op een ander net. Je kunt er echt bijna een chronometer op gelijk zetten.
Ook het betuttelracisme is daar wel zo erg, vooral als je erop gaat letten, zoals ik doe. Altijd als ik langs DWDD zap zie ik wel een neger zitten. Meestal maken ze muziek. Maar de redactie moet gedacht hebben: we moeten ook negers vinden die ergens verstand van hebben anders huren we ze alleen in voor ons vermaak (en uiteraard om hun eigen goedheid te etaleren). Dus daarom zitten er regelmatig negers aan tafel als tafelheer of dame. Denk aan Simons met haar eeuwige gekwetste hoofd. Het is een gruwelijke klotesfeer daar. Zogenaamd zijn het de vrije 'ontwikkelde' mensen uit Amsterdam, maar in werkelijkheid zijn ze totaal niet vrij, ze lopen allen strikt in het gareel.
Ook die eeuwige dichotomie van ze: deugen/niet deugen. Volgens hen zou ik 100% niet deugen, maar geloof me dames en heren, je kunt beter naast mij wonen in de oorlog dan naast die valse slangen die je bij DWDD ziet. Nu hebben al hun families zogenaamd in het verzet gezeten, maar nergens zijn zo veel en zo soepel joden weggevoerd als uit Amsterdam, dus ergens klopt er iets niet, en ik weet waar.
Totaal idioot. Ik heb al zo'n tien jaar geen tv meer, slechts voor films en spelletjes, en toch betaal ik mee
@watdenkjenouzelf | 29-04-16 | 14:29
Wat denk je nou zelf?
Het bovenstaande doet mij sterk denken aan deze prachtige samenvatting:
www.youtube.com/watch?v=CV-U3nVZWPE
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:34
En Lucky-TV wordt ook steeds minder leuk, dat programma is gewoon over zijn houdbaarheidsdatum heen. Doet Paul de Leeuw maar gewoon weer terug op prime-time. Oh wacht...
@De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:39
Vrachtwagenchauffeur bijvoorbeeld is ook een zware baan, maar geen chauffeur die meer dan 5 ton vangt.......
En dan op basis van die door belastingcenten betaalde bekendheid buiten de tv ook nog eens binnenlopen met schnabbels. Dat is het dubbele kromme aan hieraan.
Publiek betaalde 'bekende' mensen zouden met hun extra inkomen eerst hun salaris moeten terugbetalen. Dan wordt het iets minder onzinnig.
Vergeet niet die verplichte PvdA'er/GroenLinkser als gast met zijn politiek correcte praat waarbij Matthijs zit mee te knikken. Dit is letterlijk links lullen en rechts vullen.
De Koreaanse Slet | 29-04-16 | 14:39
Nou het eerste wat Matthijs doet als hij op zijn werk komt is een POWERNAP. Dat heeft hij zelf gezegd op camera.
Het is een groot vies links kliekje daar.
.
Matthijs, die nog onechter is dan zijn eigen wassen beeld.
Die zichzelf maar al te graag hoort praten maar er niet tegen kan als hij zelf een keer voor paal wordt gezet.
Met zijn dure woordjes als eminentie als het gaat om een 'belangrijk persoon' en als het mientjanfaber van 3 hoog achter is verkleind praten in je, jij.
Zich van de domme houden als het over een wetenschappelijk onderwerp gaat, maar mensen terechtwijst als het niet in zijn straatje past.
De laatste tijd is hij helemaal onverschillig, met een lakse houding en het interesseert hem allemaal geen fluit meer.
.
Verschrikkelijk hoe de 'gekwetste donkere medemens' ruim baan krijgt en altijd de slachtofferrol krijgt toegeschoven.
De eeuwige dezelfde tafelheren/dames die altijd eigengepijperij naar boven brengen of de racismekaart trekken.
.
De 'gasten' die allemaal uit de Varastal komen en duidelijk van de voren te horen hebben gekregen wat wel en niet mag.Constant de zelfde pedante figuren met een walm van egocentrisch gedrag.
.
Het eeuwige bandje waarvan je maar 1 minuut krijgt te horen en het vervolgens een kwartier lang over beyonce gaat. bleh.
.
Die gladiool van een Nico met zijn monotone stem en zijn 'gedichten' die al lang van te voren zijn geschreven. Hoe kun je anders een onderwerp wat net geweest is vooraan in het gedicht hebben staan.
.
Nee, het programma is allang niet meer wat het geweest is. En daar gaat dan ons belastinggeld naar toe? Schande! *Gaat vroege vogels/binnenstebuiten kijken doet
Brrr en het walgelijke is dat die gasten altijd het zielig uitdragen maar van dat zielig zelf zeer luxe leven. Maar o ze zijn zo begaan met de medemens. Ik zeg kots. Stelletje kudtsalonsocialisten. De marcel van dams van deze tijd. Zowel die van nieuwkerk als die giel beelen zijn eikels van de bovenste plank. Ongeloofelijk dat zulke troep die ze vrengen wij er nog voor moeten betalen. Kijk over weggegooid gekd. Nou dit is er nu 1. De ene is een bandjesplugger rn de ander een plaatjesplugger. En daar heb je het dan wel mee gehad. Wat zijn de overeenkomsten van deze twee eikels. Ze zorgen goed voor elkaar. Vooral in het programma voor de afgestoffeerde eigenlijk uitgekotste bnn-er en de meest linksche gutmensch. Ben benieuwd wat die blanke ras hatende kudt heks sylvana daar verdient. Ook zo'n uitgekotst wijf dat elke keer daar toch weer een podium krijgt om het weg met ons te verkondigen. Nou lulletje Dekker. Iets kun je voor ons wel doen. Trek de stekker uit die walg van nieuwkerk en doe dat ook maar gelijk bij die beelen. Mijn dank is groot en de refund van mijn verspilde geld aan die sukkels stort u maar terug naar me. Voor de gegevens belt u tapsterk maar even. Die heeft alles van me.
In 2014 verdienden zes presentatoren van BNN-VARA boven de WNT-norm. In 2015 zijn dat er tien. Dat komt volgens de NPO omdat de WNT-norm flink gedaald is.
Ja dat klinkt heel logisch! Heeft verder niks te maken met wat ze verdienen dus.
Na het gepruts tijdens de uitzending toen het bericht over Prince bekend werd zou je eerder een flinke verlaging verwachten. De man kan totaal niet improviseren, zijn engels is stuitend slecht en letterlijk elke zin moet van de autocue afkomen.
JohnX1980 | 29-04-16 | 14:28
Het is zeker wel een zware baan. Het is echt niet dat Mathijs 15 minuten voor de uitzending eventjes door een paar A4-tjes bladert en gaapt om vervolgens een uurtje te ouwehoeren en dan nog eventjes na te babbelen en vervolgens naar huis gaat.
Publieke omroep betaalt dat en die krijgen geld van de staat. DWDD is één van de meest bekeken programma's dus niet vreemd dat meneer een prima salaris krijgt. Ik zou er voor tekenen. Jij niet?
Lucassen met zijn '90 grafiekjes inderdaad, wat een giller. En dat is dan een professor; 100 keer hameren op het feit dat er enkele decennia geleden iets vergelijkbaars gebeurde en dat we het op basis daarvan nu ook wel zullen 'schaffen'. Dat de huidige lading moslims nog bovenop de lading komt die er al is, is even niet van belang blijkbaar. Overal blijkt dat hoe meer % van een bevolking moslim is, hoe slechter dit is voor het land. Maar deze cijfers zullen door deze fopprofessor ook wel weer anders uitgelegd worden.
En dat is dat de 'autoriteit' op het gebied van immigratie. Hij leeft in een wereld waarbij er nog wetenschappelijk bewijs nodig is om een appel een appel te mogen noemen. 0 gezond verstand huist er onder zijn schedel.
Zo, mijn maandelijkse Lucassen bash hebben we ook weer gehad.
Als ik Matthijs was, zou ik dit bericht gaan lezen, me ondertussen, Homerisch lachend, aftrekken en m'n snikkel tenslotte schoonmaken met een paar verse briefjes van 100. Maar ik ben Matthijs niet ... KAK!!!
Can't unsee.
@HetPhantom @De Koreaanse Slet
Reaguurders die Mathijs aanvallen snappen het gewoon niet helemaal. Die zouden ook lekker tekenen. Het gaat om het systeem dat het mogelijk is...
Overigens gaat het kijkcijfer om 19:50 knallend omhoog omdat iedereen voor het pre-NOS-journaal-plasje nog even gauw het laatste Lucky-TV-filmpje meepakt.
Wat de gek ervoor geeft toch?
Hij wordt betaald uit het VARA-ledengeld, niet door de belastingbetaler.
Waarom zou dit soort oppervlakkig entertainment voor de massa überhaupt van belastinggeld betaald worden, trouwens?
Gaan we hier nu een beetje hypocriet lopen doen met z'n allen?
Wie zou dit salaris afwijzen? Helemaal niemand.
Jaloers heren en dames?
Wil de eerste reaguurder opstaan die zo'n salaris zou weigeren uit principe opstaan?
Niemand? Dat dacht ik al.
Iemand? Hypocriete leugenaar.
Zelfs @dweesie zou hiervan zeggen 'tut tut tut' en 'kan dat niet wat minder?'
Zit nog een hoop vet op die publieke omroep me dunkt.
Het mes er in!
Nee nee, eerst de Dumpertvideo's dan [Iemand zingt 1 minuut.]
Ik begrijp dat wel. Is een "zwaar" werk vergoeding bij ingesloten. Als je iedere avond die slachtoffers moet aanhoren gaat dat natuurlijk ten koste van je gezondheid.
Bij de VARA kan dat allemaal. Het zijn niet voor niets socialisten die graag anderen de les lezen en graag andermans geld over de balk smijten voor eigen gewin. Het voldoet EXACT aan de definitie van "Socialisme in de praktijk".
Ontzettend onecht mannetje, dat uit ijdelheid geen bril wil dragen en daarom de letters op de autoqueue gigantisch groot moet hebben.
Even opgezocht Dominique (die lelijke zeg maar) in 2013 verdiende hij ver boven de nom. 213.229 euro. Dat is natuurlijk geen enkel probleem?
Blijkbaar trekt de man kijkcijfers voor de NPO en is het iemand waar ze zuinig op willen zijn. Zo'n iemand mag best iets verdienen, maar 1 Balkenende-norm lijkt mij een prima (maximaal) salaris voor meneer van Nieuwkerk.
Tja zolang het volk naar die bagger blijft kijken vult die parasiet zijn zakken wel. Helaas moet ik er nog aan meebetalen ook.
Hij mag dan wel veel verdienen, maar ik vind niet dat ie het verdient.
O zo.
En wat verdienen die knullen van Powned?
Jezus.... En het is nou niet bepaald de zwaarste baan die je kan hebben. En wie betaald dit?
Gemeenschapskwartjes?
Die vent is toch gewoon een ambtenaar?
Hoezo, Balkenende-norm?
REAGEER OOK