Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Appa de Clown wil ook wat zeggen over Ebru

Ja ja, we weten het wel: geen aandacht geven aan permanent verontwaardigde rappers met het IQ van een diepgevroren visstick. Maar Appa is nou eenmaal de morele voorman van de grootstedelijke mocro's en hij heeft zoals gebruikelijk weer goed over zijn woorden nagedacht, dus we ruimen het podium toch even in voor zijn bijdrage aan het maatschappelijke debat. Vanaf de rand van een zwembad op een zonovergoten plek levert hij een vlammend betoog af en het gaat hem duidelijk aan het hart, want in tegenstelling tot zijn antisem.. antizionistische toespraakjes leest de complotdenker met de bolle plofkop zijn beschouwende retoriek ditmaal niet eens van zijn iPhone af. Nog niet verzadigd na deze fijnbesnaarde discussie-boost van 1 minuut? Dan hebben we in de bloemlezing der natie ook nog een fijn stukje VARA-lectuur van een chronisch gekwetste "sociaal ondernemer". Met een paar annotaties onzerzijds, dat wel...

Reaguursels

Inloggen

Eerlijk gezegd zou ik nu ook liever aan een zwembad willen liggen en een pizza ham kaas in mijn mond willen proppen

jorisdriepinter | 28-04-16 | 07:28

Appa begrijpt het niet en dus verklaart hij dat het bagger is. Onvoorstelbaar dat zo'n grote groep de vrijheden in dit land oprekt tot het uiterste en verder. Maar anderen diezelfde rechten gunnen? Ho maar.

Voor een fatsoenlijke toekomst lijkt het welhaast te laat.

Immanuel | 27-04-16 | 13:25

Waar blijven de foto's met Badr Hari die Eppo liefdevol op armen draagt? ... oh wacht, dit moddervette zwaargewicht is zelfs voor zijn idool te zwaar.

Jan Gordelroos | 27-04-16 | 10:30

Is een zorgondernemer hetzelfde als een zorgondernemer?

wallenberg | 27-04-16 | 10:02

Wat is die Appa toch een zielige man. Maar wanneer leert hij dat accent eens af. Een in Nederland geboren inwoner met een beetje hersens moet toch zonder buitenlands accent kunnen spreken.

wallenberg | 27-04-16 | 09:59

Ach, appa liegt altijd overal over.

Het racistische rappertje appa vindt bijvoorbeeld dat alle joden dood moeten omdat de islam daar toe oproept.
Om die reden schreeuwde hij "wij zijn allemaal hamas" toen hamas een joodse baby had onthoofd.

In werkelijkheid roept de islam echter alleen op tot het vermoorden van alle volwassen joden; de kinderen moeten als seksslaafjes gebruikt worden.
Zo deed de Plunderende Proleet Mohammed dat namelijk.

Dandruff | 27-04-16 | 09:06

Ach die Appa.
De schat. Wat zou hij blij zijn wanneer hem de eer werd gegund de schoenen van Ebru Umar schoon te mogen likken.
Hij zou dan voor het eerst van zijn leven iets nuttigs doen en die kwekkende kut zou dan nog een functie hebben om ze extra te laten glimmen.

mallekater | 27-04-16 | 08:47

Wie is deze pratende kut? Een pratende kut die misbruik maakt van zijn vrijheid van meningsuiting?
Kunnen we die niet even oppakken en de vetklodder daarna bij kop en kont vatten en het land uitflikkeren?
Niet gevangen zetten, nee, dat is zonde van het geld, gewoon enkeltje Erdogan.
Moet kunnen.

mallekater | 27-04-16 | 08:10

Schaamt hij zich?

24^7 | 27-04-16 | 01:09

Hey die multiculturele CLOWN, heeft zijn vrijheid wel tedanken, aan zijn economische vluchtende ouders, die hier ooit neerstreken, en die verraders mentaliteit hebben we hier ook gehad, die mensen noemden we toen NSB`ers ,
en voor alle uit onze ruif vretende turken, en mocro's wat doen jullie hier nog, met dat geklaag en gemekker op alles hier, als het je niet bevalt, pleur een eind op naar het land wat jullie zo tof vinden en waar alles beter is, er is geen Hollander die jullie zullen tegen houden, maar dat doen jullie schapen niet want hier is van alles gratis, en kunnen jullie je klep opentrekken,en huilie huilie doen, en dat werkt in turk en mocro land niet dus vallen jullie ons maar lastig.

arzal3138 | 26-04-16 | 23:38

Heb ik deze malloot soms gemist in DWDD?

Of kon Mohathijs Van Nieuwmoskee Petertje Errwww (nog even) niet strikken voor enige morele ondersteuning?

Nelis SplitBloes | 26-04-16 | 22:21

Met volle mond praten zegt iets over hem.

ET007 | 26-04-16 | 21:44

Schrijf m op, Whatsoever kneus. Laat m goedverdoemme eens een leuke plaat maken

Beukenoot | 26-04-16 | 21:29

Gadverdamme wat vreet die vent vies... wat moet ik er meer over zeggen...*schouders en biertje ophalen doet*

geeftnix | 26-04-16 | 20:39

Flikker op. Voor bagger ga ik wel naar de VARA.

MyCatIsDoingThis | 26-04-16 | 20:30

Is dit iemand?

Munchhausen | 26-04-16 | 20:13

Wat een pauper vanuit zijn lullige Sun vakantie plek met z'n pizza. Maar waarschijnlijk is dit de hoogst haalbare luxe voor dit soort tokkies.

Lompe Loel | 26-04-16 | 19:56

Appa laat zich graag gebruiken door Turkse geitenneukers, daar houdt die van. In ruil voor een stukje pizza in een Hollywood-achtig setting, daar kickt die op.

OR-lid | 26-04-16 | 19:53

"Laat ons, de moslims, aub gewoon lekker met rust. Zoals appa zei; get a life!!

staples | 26-04-16 | 19:47 "
Draai je de rollen nu niet een beetje om?!

Maria.1 | 26-04-16 | 19:53

Waarom krijgt deze Ebru zoveel media aandacht? Eerder gevalletje identiteitscrisis, die Nederlandse journaliste (frederik nog wat) die zich nog ergens voor inzette en ook daar in Turkije vast kwam te zitten die kreeg niet eens zoveel aandacht.. Koenders Rutte de ambassade, wat een overdreven toestand weer.

Aan de andere kant ook weer slim van Ebru; Marokkanen en Turken bashen, lekker simpel scoren met "fuck de Nederturken" (onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting') en de gemiddelde Nederlander eet uit haar handen, haar boeken vliegen als warme broodjes over de toonbank...En ik maar moeten buffelen voor mn eurotjes..

Laat ons, de moslims, aub gewoon lekker met rust. Zoals appa zei; get a life!!

staples | 26-04-16 | 19:47

Natuurlijk met een grooote bocht om heen waar het echt omgaat. Het gaat niet om anti-Turks, het is niet anti-weet ik wat, het is allemeaal begonnnen bij een test op een wetgeving die gaat over universele menselijke waarden, in dit geval vrijheid van pers en het vrijheid van je mogen uitspreken. Heb het daar dan over. Krijg je met mensen met gebrek aan identiteit, die gaan zich afhankelijk maken van groepen, vlaggen, landen, leiders, partijen etc.

kloopindeslootjijook | 26-04-16 | 19:37

Appa, zou hij de cito toets aandurven?

seagul | 26-04-16 | 19:35

Wat een schattig varkentje.

Hufter | 26-04-16 | 19:30

is er al een meldpunt voor inteeltslachtoffers?

Ciara | 26-04-16 | 19:16

Beste Cemil (sociaal ondernemer),

Met een glimlach op mijn gezicht heb ik genoten van je opiniestuk ‘De hypocrisie van het ‘vrije’ woord’. Wat mij betreft had de titel ‘De hypocrisie van mijn vrije woord’ de lading ervan echter beter gedekt.

In je opiniestuk (met taalfouten) tracht je uiteen te zetten dat (en hoe) sprake zou zijn van een selectief – en dus verdeeld – recht van vrijheid van meningsuiting in Nederland. Je maakt daarin (als een volleerd polarisator) een onderscheid tussen enerzijds de “xenofobe, racistische en haatzaaiende opiniemakers, politici en media” en anderzijds “minder bekende Turkse en Marokkaanse Nederlanders”. Die eerste groep komt iets verderop in je opiniestuk overigens terug als een “vaag en elitair groepje”. Groep 2 zien we later terug als “allochtonen” (wat dat ook mogen zijn).

Het aardige is dat je met voorgaand onderscheid gelijk de mist in gaat. Ten eerste maak je de klassieke fout door de samenleving in groepen (ook wel: “hokjes”) te verdelen (polarisators als Appa en Geert Wilders doen dat ook graag). Op zichzelf is dat voor het overbrengen van je boodschap mogelijk nuttig, maar vervolgens geef je geen enkele duiding aan de verdere inhoud van die groepen en reden waarom het onderscheid tussen die groepen volgens jou gerechtvaardigd is. Over welke opiniemakers, politici en media heb je het precies? En wat maakt hen dan precies xenofoob, racistisch en haatzaaiend? Op welke wijze staat dat haaks op (de mening van) Turkse en Marokkaanse Nederlanders? Hebben die dan allemaal dezelfde mening? En waarom benoem je hier uitsluitend Turkse en Marokkaanse Nederlanders? Zijn alleen zij per definitie slachtoffer van “groep 1”? Zijn Turkse en Marokkaanse Nederlanders in sommige gevallen zelf niet ook xenofoob, racistisch en haatzaaiend? Waar in je opiniestuk lezen we overigens over de Joodse Nederlanders? Homoseksuele Nederlanders? Armeense Nederlanders? Molukse Nederlanders? Autochtone Nederlanders?

Was het allemaal maar zo eenvoudig… De Nederlandse samenleving laat zich niet in hokjes opdelen, Cemil. Ongeacht hoe graag mensen als Appa en Geert Wilders (en jij?) dat misschien zien. Iedere vorm van afbakening strookt per definitie niet met de realiteit. Het vrije woord kan dan ook niet exclusief worden toebedeeld aan de rijke, elitaire “groep 1” en worden ontnomen van de arme, zielige “groep 2”. Er is geen groep “overheersers” en er is geen groep “slachtoffers”. Ieder individu in Nederland heeft het recht om zijn of haar vrije mening te uiten, binnen de grenzen van de wet. Ook bepaalde Nederlandse moslims die zich selectief opwinden over het Midden-Oosten (Israhel, weet je nog?) en moord en brand schreeuwen op De Dam als het hen goed uitkomt, waarbij de meest racistische en polariserende onzin wordt uitgekraamd over Joden. Was de gematigde vredespijproker Dyab Abou Jahjah daar niet ook van de partij met zijn louter goede bedoelingen? Zo zijn er ook bepaalde Turkse Nederlandse die tegen beter weten in hardop ontkennen dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Ook dat is een mening die vrijuit mag worden verkondigd, hoe dom ook. Denk ook eens aan radicale IS-aanhangers, die in Den Haag vrolijk met hun zwarte vlaggen over straat mogen paraderen om zo in woord en gebaar hun mening te uiten. Hoe denk je overigens dat die mensen zouden reageren op een “xenofobe, elitaire, racistische” voorbijganger met een keppeltje op? Of op een toevallig zoenend homostel? Wie zouden dan de zogenaamde “slachtoffers” zijn?

Ik geloof niet in jouw boodschap. Jouw boodschap is een bevestiging van je eigen verstarde, polariserende denkbeelden over de (Nederlandse) maatschappij, waarbij je denkt in daders en slachtoffers. Die maatschappij bestaat niet. Het vrije woord is er van en voor iedereen, iedere Nederlander. Zwart, wit, geel, groen, homo, hetero, Islamitisch, Joods, Christelijk. En ook Ebru Umar mag zeggen wat ze wil.

Ik wens je veel wijsheid.

LBV | 26-04-16 | 19:00

Pfff, in de eerste seconden ook nog even de camera draaien zodat iedereen wel ff weet in wat voor paleisje die gek wel niet zit. Waarom hebben die noord Afrikaanse aapjes altijd zo'n verschrikkelijke bewijsdrang? Oerdrang?

Jelle. | 26-04-16 | 18:55

Stormageddon | 26-04-16 | 18:18
Zeker jammer.
Ik mag graag eens een afwijkende mening lezen.
Vond het interessante reacties.
De doorsnee reacties ken ik onderhand wel.
Jammer dat hij op moest rotten.

Carmelita | 26-04-16 | 18:46

Dat wijf heeft een aandachtsprobleem. Overkill van haar in het nieuws.
Gewoon niet meer naar Turkije op vakantie gaan en het land gaat vanzelf kapot.

luto | 26-04-16 | 18:45

Ik kan goed begrijpen dat Appa zo gefrustreerd klinkt. Door dat vele vreten van hem zit zijn hoerenjongens pakje nu te strak en daar krijg je benauwde ballen van.

down | 26-04-16 | 18:35

"Beter rotzooi schrijven, dan poep praten"
Schrijf die maar op een tegeltje.

WaitingLine | 26-04-16 | 18:35

Wat een gevaar voor de samenleving is deze mafkees. Weer zo eentje zonder zelfkritiek met een lange wijsvinger. Echt kunnen we dit soort idioten voortaan negeren?

krabbegat | 26-04-16 | 18:33

De enige die hier zielig is Appa, dat ben jij. Enorme pisvlek.

John Dough | 26-04-16 | 18:30

Dit zijn de momenten dat ik het @atm0s tooltje mis. Ik had graag even teruggelezen wat meneer savieu nog te melden had. Wel jammer dat bij een -opgerot ook alle voorgaande reaguursels worden gejorist. Is wel makkelijk voor de joris van dienst, maar niet alles in het draadje was een vergrijp tegen de huisregels.
Enfin. Whatever.

Stormageddon | 26-04-16 | 18:18

Dit is nu wat wij in het westen een loser noemen; niet meer, niet minder.

Foezela | 26-04-16 | 18:08

Frustratie druipt er vanaf, zogenaamd medelijden hebben omdat ze zielig is en niks kan, sure appie. Je bent gewoon gefrustreerd omdat ze terecht in de spotlight staat om een zeer beladen kwestie. Wat is jouw standpunt dan omtrent dit? Zeg dan... En wat 'alle Turken', er zijn er gelukkig nog genoeg daar die 'strijden' voor hun vrijheid ipv pizza vretend met een zonnebrilletje op het niet over de (huidige) gang van zaken hebben omtrent beleid Erdogan. Ik weet niet meer waar ik het las (nieuwe revu?), dat je 't in Nederland niet meer trok door je eigen domme falen en maar even een pauze in ging lassen in Marokko... Gast... Heb medelijden met jezelf gast, neem nog een pizza.

Latrinalia | 26-04-16 | 17:55

oh jeee, als het zo doorgaat heeft Nederland over een paar jaar een paar miljoen inwoners minder, die vrijheid kunnen die allochtone volkeren niet aan!

thepinkpainter | 26-04-16 | 17:49

'Daarom speel je nu maar de Turkenkaart.' Dus als ik het goed begrijp, heeft Umar zich expres laten arresteren?

His Lordship | 26-04-16 | 17:44

Over de inhoud van de smakeloze gebral valt geen commentaar te geven want er is geen inhoud.
"De rest" houden we maar op persoonlijke voor- of afkeur.

Nee... ik bedoel echt niet restafval.

ruud-topper | 26-04-16 | 17:38

Het is dat hij eerst "hé Ebru" zegt anders had ik gedacht dat ie tegen zich zelf te keer aan het gaan was. Alles wat hij Ebru verwijt geldt minstens ook voor hem zelf.
Maar uiteraard had hij het niet over zichzelf want Marokkanen en zelfreflectie; je weet zelluff......

Herr Vorragend | 26-04-16 | 17:34

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 17:30

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 17:26

Wie is deze randdebiel? Loopt dat doorgaans in mijn land rond? Wat een vies sujet.

bft | 26-04-16 | 17:19

Appa altijd - veel.
Verder ga ik wel mee met de denkwijze dat normen en waarden niet voor alle autochtone Nederlanders hetzelfde zijn en derhalve ook moeilijk op te leggen zullen zijn aan niet autochtonen. De taal leren is een vereiste en dat voor allen, zoals ook het respecteren van andersdenkenden.

deEerlijkeLeugenaar | 26-04-16 | 17:10

Zag de bril en dacht,. dubbel toilet.
Maar toen ging het riool eronder open ....

medelmo | 26-04-16 | 17:09

@savieu | 26-04-16 | 17:00
En waarom denk jij dat het opsteken van een middelvinger een goed idee is naar de autochtone bevolking van een land? Het opsteken van een middelvinger is dan wel weer een manier van aanpassen maar zie je zelden. Meestal hoor je iets met kanker dit en kanker dat, als het weer eens op de verongelijkte teentjes is getrapt.

special-k | 26-04-16 | 17:08

Hij heeft het dus over zichzelf met zijn 'kwaliteiten', wat een sneue keutel en hij wordt nog dik ook.

Crufty | 26-04-16 | 17:08

Tja met volle mond praten dan stop je al met luisteren. bah

franck7020 | 26-04-16 | 17:06

@savieu | 26-04-16 | 16:48
Was het maar waar dat het in NL geboren zijn van Appa ook zou betekenen dat hij een Nederlander zou zijn. Dat zou mooi zijn. Feit is dat menig Marokkaan of Turk zijn stichting heeft in een gezin dat zoals een consulaat grond- en cultuurgebied is van het land waar de grootouders vandaan komen met alle achterlijkheid die daar bijhoort.
Ik heb de eerste generatie Spanjaarden, Italianen, Turken en Marokkanen die naar NL kwamen om te werken meegemaakt. Ze als hardwerkende en vriendelijke mensen leren kennen als kind. Weliswaar simpele mensen maar wel vriendelijk. Hoe anders is het uitgepakt; de derde generatie in het bijzonder is om te wurgen zo stiervervelend en ondermijnend.

McMarx | 26-04-16 | 17:05

Goed clipje: prachtig zwembad, heerlijk weer, lekker eten en wijze woorden van De Profeet.

Snoodkapje | 26-04-16 | 17:03

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 17:00

Die kerel heeft nou écht helemaal niets mee, hij is: onbeschoft; onnozel; vadsig; niet echt welbespraakt; zwakzinnig. Tjonge, wat een zielûg mannetje die Appa.

jatheïst | 26-04-16 | 16:57

appa ,.apart,.apartheid,.aparte geit,.
apart met geit,.

apart met oe.

medelmo | 26-04-16 | 16:52

@savieu | 26-04-16 | 16:48
Als Appa in Amsterdam is geboren mag hij zich weleens daarnaar gaan gedragen. Mattie van hem toevallig?

Maria.1 | 26-04-16 | 16:52

@savieu | 26-04-16 | 15:43
Wat een baarlijke nonsens schrijf je daar! Integreren houdt in aanpassen aan onze normen en waarden. Tolerant zijn naar andersdenkenden, vrouwen en homo's om te beginnen. Wat iemand eet zal me worst (nee, geen halal) wezen.

Maria.1 | 26-04-16 | 16:50

@savieu | 26-04-16 | 15:59
En dan kom je met een linkje van "wijblijvenhier" ... Over halve waarheden, verdraaiingen en leugens gesproken. Het stukje van Ebru wordt helemaal niet gefileerd, noch wordt er ingegaan op de fundamentele kritiek op de hoofddoek zelf die Ebru haarfijn uitlegt. Het wordt genegeerd. Nou dat mag allemaal, maar fileren is allerminst. De hoofdboodschap wordt zelfs helemaal genegeerd. Allemaal details en zijlijntjes die er niets mee te maken hebben. Maar goed, daar gaat het nu even niet om. Ook zo'n stompzinnige website mag voor eigen parochie preken. Ik kan het verder niet serieus nemen en ik ga er ook niet verder serieus op in. Ook dat is vrijheid: negeren van stompzinnigheid.

Nu ter zake. Op joop.nl is meermalen opgeroepen deze site plat te leggen, aan te klagen en aangifte te doen tegen een mening op deze site. Herhaaldelijk. Ook oproepen aan adverteerders om advertenties in te trekken. Zowel in "opiniestukken" als in de comments. En dan zwijg ik nog maar even over de persoonlijke bedreigingen aan redactieleden, hun gezinnen en vrienden en oproepen daartoe die op joop en nog vaker op krapuul bijna dagelijks te lezen te zijn.

Het feit dat een commentaar van mijn hand nooit de moderatie van de commentpanelen van joop haalt, onder welke nickname die ik inzend zegt ook genoeg. De moderatie vooraf is in wezen al censuur van andersdenkenden door joop.nl.
Als er ergens haat wordt gezaaid tegen andersdenkenden dan is het op de linkse weblogs als joop en krapuul. Pure haat. En het mag hoor, ik vind het zelfs wel amusant om te lezen, die blinde woede van de krakers en linkse losers. Van mij krijgen ze alle vrijheid. Ik doe geen aangifte, ben niet beledigd, word niet kwaad, ook al doen ze precies wat ze verwijten (net als jij overigens): over 1 kam scheren van mensen die ze indelen in een groep omdat ze hetzelfde platform gebruiken, groepen tegen elkaar opzetten en haten, vooral intens haten.

Hier worden andersdenkenden geridiculiseerd en hooguit uitgescholden. Nou en? So fucking what? En meestal, zoals dit topic, zijn die andersdenkenden daar zelf verantwoordelijk voor en krijgen ze op deze site juist alle ruimte. Gisteren nog een close read van een stuk van Bas Heijne. Geen woord aan veranderd, woord voor woord geciteerd, niks weggelaten, linkjes ter controle bijgevoegd. Heb ik bij joop nog nooit gezien. De enigen die dat doen zijn GS en TPO. Als je het over fileren van opiniestukken wilt hebben: dat gebeurt dus hier en bijna nergens anders.

Stormageddon | 26-04-16 | 16:50

@savieu | 26-04-16 | 16:03
Proost!

McMarx | 26-04-16 | 16:48

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 16:48

Stik in je pizza, ben wel klaar met het aftikken van belasting om dit soort randdebielen te onderhouden.

special-k | 26-04-16 | 16:47

@tweetybird | 26-04-16 | 16:00

Dat klopt. Hoezeer ook de huidige "uproar", de Turken zijn over het algemeen een stuk beter geïntegreerd (of althans het lijkt zo) dan de mocro's.
Heeft waarschijnlijk te maken met hun achtergrond - velen zijn handelslieden, vandaar ook de vele Turkse groentewinkels e.d. (waar je overigens een stuk beter spul aantreft dan bij de appie).

In de aangrenzende prachtwijk alhier kun je aan de tuintjes al zien of er Turken of mocro's wonen - de Turken zijn regelmatig bezig met plantjes en zo, in de 'tuinen' van mocro's groeien voornamelijk winkelwagentjes en bankstellen.

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 16:45

Geiten en schapen als herkauwers en veelvuldig aan extreme verkrachtingen blootgesteld door Marokkanen en Turken. Eten zeer fatsoenlijk en zonder te kwijlen en met hun bek dicht, dan als deze domme en slecht onopgevoede import Marokaan, met roots uit het Rifgebergte. Opzouten snel naar land van herkomst en jack met nepbont inclusief uitkering inleveren en in het vervolg je Turksepizza doorslikken en je mond leegmaken voor dat je onzin gaat blaten en blerren met het IQ van een kruising tussen een schaap en geit, aangetast en besmet met een variant van mond en klauwzeer.

Goedverdoemme | 26-04-16 | 16:40

Ik ben rifmarokkanen-moe. Ongezien en vooral ook ongehoord de tyfus.

Really? | 26-04-16 | 16:36

Dat plempsel van Cemil Yilmaz is echt het meest beroerde stukje tekst dat ik in tijden heb gelezen. Alsmaar kreten roepen als 'xenofoob' en 'islamofoob', de elite die iets tegen moslims heeft, de vredelievende moslim mag zijn mond niet opendoen etc. Allemaal leugens. Wanneer krijgt dit tuig eens zelfreflectie, het probleem eens neerleggen bij de eigen gemeenschap i.p.v. vingertje wijzen naar de mensen die keihard werken om dit land draaiende te houden.

WaitingLine | 26-04-16 | 16:25

McMarx | 26-04-16 | 16:06

Ja maar gelukkig gebeurt dat maar weinig. Ze winnen niet zoveel wedstrijden. Whoehaha. Maar voor de rest zijn ze weinig tot last. Bij mij hier ook. Nooit ellende of last van ze. Dus toch wel iets beter geintergreert. Toch anders als veel marokaanse jongeren. Maar ja michien gaan ze zelf ook inzien dat het met erdogan van kwaad tot erger gaat en ze dadelijk zelf er ook het slachtoffer van zijn en worden.

tweetybird | 26-04-16 | 16:20

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 16:10

geen aandacht aan geven.

superjan | 26-04-16 | 16:10

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 15:06

Neee, niet normalen doch slechts de volgers van die berggorrilla in turkenstanie alle anderen ook turken mogen blijven. Toch?

protonplof | 26-04-16 | 16:08

@tweetybird | 26-04-16 | 16:00
Je hebt absoluut een punt. Mijn ervaring is ook dat ik van Turken eigenlijk weinig last heb. Zowel met de ouderen als met de jongeren in mijn buurt kan ik goed met ze overweg. Het moet niet over politiek gaan want, dan zijn de poppen aan het dansen.
Als de Turken weer eens een voetbalwedstrijd gewonnen hebben, is het hier een gekkenhuis van in auto's rijdende malloten met de claxon de hele nacht aan om te laten merken dat ze Turk zijn en geen Nederlander. Dat is triest.

McMarx | 26-04-16 | 16:06

@strange glue
Wellicht toch uitkijken hele video, en dan bij de ''poll'' burgermilitie aanvinken.
Moet eerlijk bekennen dat mijn spanningsboog voor dit soort geblaat ook ruim onder de 10 seconden zit, maar wil aan de reacties ook graag iets constructiefs toevoegen, en dat is ten eerste diegenen die de poll nog moeten invullen te adviseren om voor ''een burgermilitie oprichten'' te kiezen, ten tweede om geenstijl te vragen de grote meerderheid van thuisblijvers ( allemaal voor een burgermilitie ) niet te negeren. Geen woorden maar daden, het is oorlog.

Ciara | 26-04-16 | 16:04

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 16:03

Best mooi. Een mocro die erdogan verdedigt. Mooie is hier dat als je een mocro naast een turks gezin laat wonen ze binnen de korste keren elkaar de tent uit vechten.Want dat is water en vuur. Ik als nederlander als ik trouwens moet kiezen tussen een marokaans gezin naast mij of een turks gezin. Doe mij dan maar dat turkse gezin. Want raar maar waar we hebben nu die erdogan ongein maar over het algemeen heb je van turkse jongeren weinig last. Hebben toch gelukkig een iets andere mentaliteit. Zoals wel luisteren naar hun ouders. Wel jammer dat ze niet inzien dat erdogan gewoon een dictator is die als het zo doorgaat ook hun vrijheid aan alle kanten beknot. En dat moet je toch niet willen. Ook als turkse jongeren niet.

tweetybird | 26-04-16 | 16:00

-weggejorist en opgerot-

savieu | 26-04-16 | 15:59

-weggejorist-

Annuska G. | 26-04-16 | 15:58

@savieu | 26-04-16 | 15:43
De taal leren brengt geschiedenis met zich mee. Geschiedenis die mogelijk niet wordt gedeeld met het land van herkomst. Het brengt andere waarden en normen. Daar vloeit uit voort dat het goed spreken van het Nederlands (dat mag best dialect zijn) een zekere aanpassing vereist die daar het bewijs van is. Denkpatronen komen ook in het leren beheersen van de taal. En daar steekt het met het voornamelijk domme manvolk uit het Rif- en Atlasgebergte. Schapen- en Geitenneukers. Verder komt men niet in cultuur of gebaar. Figuurlijk dan wel letterlijk.

McMarx | 26-04-16 | 15:56

Volgens mij mist de beste man het hele punt van de discussie een klein beetje, nietwaar?

Tha Man | 26-04-16 | 15:50

Ik kan me dit hoogstaand stukje tv nog wel herinneren. Wat heb ik mezelf zitten pijnigen door hier naar te kijken zeg.
www.youtube.com/watch?v=Y-yMLbGTWg4

ley007 | 26-04-16 | 15:49

@savieu | 26-04-16 | 15:17
Dan lees je het toch niet? De vrijheid van meningsuiting en vrijheid in het algemeen betekent dat jij kennis mag nemen van andersdenkenden en meningen waar je het niet mee eens bent. MAG, hoeft niet. Niet verplicht. Het is vervolgens ook je recht om daar iets van te vinden, mee oneens te zijn en dat te uiten. MAG! Hoeft niet.

Als je er iets van vindt en je uit dat, dan zou het je wel sieren als je dan eerst aangeeft waar je het niet mee eens bent en daar dan argumenten voor aandraagt, of aangeeft waar de argumentatie van de ander niet klopt. Dan heb je tenminste de kans dat je serieus genomen wordt. Alleen maar roepen dat iets bagger is of de schrijfster een kk-hoer voegt zo weinig toe. Mag ook, maar wat zegt dat? Wat wil je er mee zeggen? Dat ze in het vervolg haar bek moet houden? Dat is wezen wat alle Nederturkjes en hun vriendjes ter linkerzijde die publiceren op joop.nl en dergelijke ook het liefst zouden zien: dat andere meningen niet meer geuit mogen worden. Daar gaat het nu juist om, die gedachte en dat censuur instinct is intrinsiek dictatoriaal.

In vrijheid zul je altijd moeten accepteren dat er mensen niet met je eens zijn. Dat je weerwoord krijgt, dat je beledigd kunt worden, dat aan je overtuigingen kan worden getwijfeld en dat je dus altijd zelf moet nadenken. Dat is bedreigend voor dogmatici en machtspotentaten dus die zullen altijd twijfel en kritiek willen verbieden onder het mom dat kwetsen, beledigen onfatsoenlijk is. Nou en? Je hoeft het niet te lezen, niet te zien, niet te horen. Het mag. De vrijheid van meningsuiting is ook het recht om te luisteren. Het recht om dingen te horen waar je het niet mee eens bent. Want met elke vorm van censuur ontneem je jezelf ook de mogelijkheid om kennis te nemen van andere meningen waar je je voordeel mee kan doen.

De grenzen zijn duidelijk: fysiek geweld en dreigen daarmee of oproepen daartoe. Smaad en laster, leugens verspreiden en fabriceren met de bedoeling iemand te beschadigen is strafbaar. Alles wat daar niet onder valt mag gewoon. Dat is vrijheid.
Betekent wel dat als je beledigt, en als je iemand wilt beschadigen dan zul je dat feitelijk moeten onderbouwen en dan kom je niet weg met kk-hoer die bagger schrijft als je daarvoor wordt aangeklaagd.

Stormageddon | 26-04-16 | 15:48

McMarx | 26-04-16 | 15:41
Bewondering: soit.
Haar houding levert haar wat op, maakt haar tot onze "knuffelallochtoon".
Zoals voorheen Theo van Gogh al opmerkte.

Carmelita | 26-04-16 | 15:47

*lekker eten* *hij*

savieu | 26-04-16 | 15:45

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 15:44

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 15:43

@Carmelita | 26-04-16 | 15:26
Als je je beseft dat er een spagaat kan zijn en dat dat niet zo eenvoudig is voor de persoon in kwestie, dan zou je ook bewondering kunnen opbrengen wat Ebru poogt te doen. Zij bewijst met haar houding en stellingen dat ze op de goede weg is en in dat opzicht van groot belang is.

McMarx | 26-04-16 | 15:41

Een groter brevet van onvermogen hebben de Nederturken zichzelf niet kunnen geven. Buitengewoon frustrerend is het voor deze dolende geesten dan ook dat nota bene een Nederlandse vrouw met Turkse achtergrond dit bij hen oproept. Bijzonder pijnlijk ook voor de Nederlandse beleidsmakers te moeten constateren de laatste decennia geen donder te zijn opgeschoten met deze problematiek. De leiding hebben gekregen is iets anders dan leiding kunnen geven. Als de Koning en de MinPres zeggen er voor alle Nederlanders te willen zijn, bedoelen zij er te zijn voor degene die zich op welke manier dan ook met Nederland verbonden voelen en/of er aan willen bouwen. Een reden te meer voor hen die bij Nederland in het krijt staan, daar eens goed over na te denken en te stoppen met hun zichzelf toegedichte slachtofferrol . Mijn grootvader wees mij eens op een koeienvla met strontvliegen en zei: parasieten! Kortom doe iets nuttigs voor je 2e vaderland! Helaas blijft een strontvlieg een strontvlieg! Maar ze kunnen wel wegvliegen.

Een vrije paling | 26-04-16 | 15:37

De hypocriet. In Marokko zing ie liefdesliedjes en in Nederland spit ie zn haat over de overheid/Israël.

Terwijl dat corrupte Marokko een denigrerende rap verdient. Ooh wacht dat durft appaja niet natuurlijk want dan verdwijnt ie achter de tralies en worden de www.google.nl/search?q=cockroaches&am... zijn vriendjes..

Dr. Frambozenjam | 26-04-16 | 15:34

Joh, onopgevoede Rif-aap vreet je gore smoel leeg voordat je begint te praten. Vieze smeerlap.

gratias | 26-04-16 | 15:32

Op Joop dragen ze deze " straat filosoof " op handen, vermoedelijk alleen omdat ie zo lekker tegen de joden te keer kan gaan als ie gesouffleerd word via zijn telefoon .

Castor12 | 26-04-16 | 15:28

@Lupuslupus | 26-04-16 | 15:26
Ik lees net dat onze gemeente ook weer verrijkt wordt met statushouders. Voor diegenen die nu langer op de wachtlijst moeten staan vindt men dit vervelend...

Maria.1 | 26-04-16 | 15:28

savieu | 26-04-16 | 15:17
Zelf vind ik Umar weinig toevoegen aan het allochtonendebat, zij het dat ze het integratieprobleem durft te benoemen, terwijl ze zelf van Turkse komaf is.
Dat maakt haar lezenswaardig.
Toch proef ik, ook bij haar, de spagaat waar allochtonen zich in bevinden.

Carmelita | 26-04-16 | 15:26

van 1 miljoen moslims in Nederland.
kornelis prul | 26-04-16 | 15:23
.
Ga u eens laten informeren. Het zijn er al MINIMAAL 2 miljoen!

Lupuslupus | 26-04-16 | 15:26

De dommigheid straalt er vanaf. Precies zoals je verwacht van het bewezen laag IQ van dat volk.

McMarx | 26-04-16 | 15:25

-weggejorist-

Nappa | 26-04-16 | 15:25

-weggejorist-

kornelis prul | 26-04-16 | 15:23

Waarom worden al die knuffelmoslims (die overigens levensgevaarlijk blijken te zijn) altijd zo pafferig dik?

@mental K | 26-04-16 | 13:39

Komt door het Westen, uiteraard! Alles is immers de schuld van het Westen!11!!!!

EefjeWentelteefje | 26-04-16 | 15:22

het begint al die ie niet eerst z'n mond leeg eet alvorens te gaan praten

rooiebosduivel | 26-04-16 | 15:20

Kunnen wij Appa niet met Erdogan ruilen voor Ebru, hij blij, wij blij?

LaatmaarLu? | 26-04-16 | 15:19

-weggejorist-

savieu | 26-04-16 | 15:17

Wat voegt dat Denk nou toe? Kan die Koenders, uit wiens PvdA nest deze sneu neuzen zijn komen rollen, nou niet gewoon tegen die Kuzu zeggen dat hij juist de racist is met zijn selectieve verontwaardiging! De boosheid waarmee die trekpop zijn betoog staat te houden geeft overduidelijk aan dat de beste man bloed serieus is. Hier wordt voor de zoveelste keer bevestigd dat de (Nederlandse) politiek niet verder komt dan een beetje zwak debatteren. Hoe duidelijk wil je het hebben, en dan Wilders gevaarlijk noemen. Die sukkel zegt gewoon in de tweede kamer dat er in Nederland geen vrijheid van meningsuiting is voor moslims, en de hele kamer houdt zijn muil dicht, en verzaakt om de beste man te ontmaskeren als een racistische fantast. Leg op z'n minst uit aan de dombo wat een mening is, want zelfs dat begrijp die sukkel volgens mij niet. Bestaan er geen echt intelligente moslims of zo, dat dit soort gemankeerden het beste is wat op het politieke toneel weet te verschijnen. En waarom verzaken de overige moslims in de tweede kamer om de man op zijn onzin te wijzen. Waarom voegen ze allemaal helemaal niks toe, anders dan elke keer dit slappe gelul.
Ga het gvd eens uitleggen, hoe moeilijk kan het zijn.

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 15:17

Appa kan dingen altijd zo goed onderbouwen, dat is echt zijn portee. De grootst denkbare jodenhater ziet ook overal xenofobie en moslimhaat maar antisemitisme bespeurt hij gek genoeg nergens. In een interview met Thomas Heerma van Voss deelt hij nog even lekker een sneertje uit naar Anna Frank. Dat deze publiciteitsgeile jonge jodin wereldwijd zo geëerd wordt, is natuurlijk voor iedere rechtgeaarde moslim een abominatie. Heel actueel weet hij jodenknuffelend Nederland terecht te wijzen door de vluchtelingen ter sprake te brengen. Terwijl Anna Frank onterecht als held wordt beschouwd, worden de echt zielige mensen i.c. de vluchtelingen vernederd door de racisten. Een grote hypocriete schande natuurlijk, aldus geopolitiek-sociaal-historisch-filosofisch zwaargewicht Appa. decorrespondent.nl/4258/Rapper-Appa-E...

fehlschluss | 26-04-16 | 15:10

Volgens mij heeft deze meneer nog nooit iets gelezen dat Ebru geschreven heeft…. Dit is pure aandachttrekkerij. Dat zie ik ook veel op YouTube in de vegan en bodybuilding spelonken (reactie video's etc. om kijkers te trekken).

Arie_R | 26-04-16 | 15:08

Klopt: het is niet gelukt met Mocros. En Turken ook niet. Met geen enkele Muslims.

observer59 | 26-04-16 | 15:08

Ik ken hem niet, maar als ik hem een vet stuk pizza in zijn hamsterkop zie proppen en hij begint te praten, weet ik precies wat voor varkensvlees ik in de kuip heb. Niet mijn vriend, vriend.

metzonderzijwieltjes | 26-04-16 | 15:08

Baardmannetje C.Y heeft zijn schooltje wel afgemaakt, geen taalfout kunnen ondekken.

Youri de Hakkelaar | 26-04-16 | 15:07

Het constant in herhalingen vervallen van een niet geordende geest met een beperkt vocabulaire die zich gefrustreerd voelt en in zijn manlijke waardigheid aangetast, omdat een intelligente en ontwikkelde vrijdenkende vrouw hem de baas is. Inderdaad ZIELIG! Er zal ook nog heel wat water naar de zee moeten stromen alvorens het middeleeuwse gedachtegoed van deze "man" d.m.v. milieu, opvoeding en ontwikkeling kan wedijveren met dat van 2016. Well done Ebru!

Een vrije paling | 26-04-16 | 15:06

@protonplof | 26-04-16 | 15:02
Ikke?

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 15:06

Claudia M. | 26-04-16 | 14:54
Hoe meer ze zich tonen en wij weten wie en waar ze zijn, dat is alleen maar goed. Nu zien we het echte gezicht.

Patje2011 | 26-04-16 | 15:04

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:46

ga lekker terug naar dat kk land van je daar ben je gelukkig kun je met je kont naar het oosten die berggorrilla aanbidden.

protonplof | 26-04-16 | 15:02

Niet met volle mond praten.

doskabouter | 26-04-16 | 15:02

Wat een bolle kop heeft die appo eigenlijk....
En qua schrijf resultaat... Je zult maar Cjlemil heten als turk.
Zelfs je "ouders" haten je dan...

Ad Pendix | 26-04-16 | 14:59

a) bek dicht als je zit te vreten
b)1 minuut lang je bent zielig,je probeert.
c)rug van die,rug van die.
hij is wel heel erg met de achterkant van de medemens bezig ? voorkeur liefde
d) weer een minuut van mijn tijd op deze aardbodem verloren aan deze door de staat gefinancieerde medemens

Triple2K8 | 26-04-16 | 14:59

blijkt toch keer op keer dat 2 paspoorten de oorzaak van veel onzin is.
tijd voor een wetswijziging.

pejoar | 26-04-16 | 14:56

Gelukkig gaat hij emigreren.

Simon_GS | 26-04-16 | 14:53

Zo te zien aan de locatie is meneer wel het land uit gezet.

Uw Verzekeringsadvis | 26-04-16 | 14:50

Lijkt me leuk om Appa de Clown een keer vol in zijn bek te tuffen nadat ik een broodje beenham op heb.

Daarna gewoon op je gemak wegwandelen. Mocht hij achter je aan komen dan ben jij het dorp al uit voordat die vetvlek op snelheid is...

Air van Boven Dorens | 26-04-16 | 14:50

@Maria.1 | 26-04-16 | 14:35
Wat Lupuslupus zegt. Idioot natuurlijk, de kamervragen gingen niet over De Roon maar over Turkije, persbreidel, Erdogan en Ebru. Kuzu kwam zelf met de persoonlijke aanval op De Roon, met uit context geplukte (niet al te fijnzinnige) citaten.
Alsof je in een bijdrage daarvoor al afstand kunt nemen van een persoonlijke aanval die pas later komt. Kuzu is knettergek.

Stormageddon | 26-04-16 | 14:47

@Maria.1 | 26-04-16 | 14:32
Dat gaat zeker helpen!
De Nederturkse Erdoaanhanger: Niemand mag Mo, president Erdo of onze vlag beledigen. Meldt alle beledigingen! En Ebru is een hoer die deaudt moet!
Ik: Als je het hier niet naar je zin hebt, waarom ga je dan niet in Turkije wonen?
De Nederturkse Erdoaanhanger: Ik blijf hier, wen er maar aan. Wij gaan van jullie winnen. Leve de sultan!

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:46

Jaja, verontwaardigde terroristenvriendjes die dictators staan te verdedigen, maar tegelijkertijd janken dat ze af en toe een weerwoord te horen krijgen.

Ik ben het zo zat, dat ik ze eigenlijk best wel wil geven wat ze zo graag willen hebben. Geen vrijheid van meningsuiting meer. En dan pleuren we ze gewoon lekker in de cel, zoals ze dat ook graag in Turkije zien gebeuren. En dan komen ze er snel achter dat ze het zo slecht niet hadden, met die dikke potten linkse subsidie en vrijheid van vervolging. Maar dat kunnen ze dan niet uiten, wat dat mag dan niet meer.

Piet van het Padje | 26-04-16 | 14:45

Wilde de Partij voor de Dieren geen verbod op plofkoppen? Misschien toch maar eens op stemmen, dan.

The_Black_Knight | 26-04-16 | 14:45

Appa in Allepo. Opper-rap-woordvoerder van Mocro uitschot. Vleesgeworden islamhaat in uitvoering. Puur menselijk afval.

Koettoerk | 26-04-16 | 14:44

Koenders heeft een nieuw woord gevonden: actieve tolerantie. We moeten met elkaar in gesprek. Nou, dat gaat helpen.
Maria.1 | 26-04-16 | 14:32
.
Koenders kan de pot op, ik spreek met geen enkele moslim maar blijf mijlenver uit hun buurt. Wil niks met dat soort te maken hebben.

Lupuslupus | 26-04-16 | 14:42

Geen woord overigens van Kuzu over wat ze allemaal over Ebru zeggen. Daar is hij te laf voor.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:42

@Lupuslupus | 26-04-16 | 14:40
Wat onsportief!

Maria.1 | 26-04-16 | 14:41

@Carmelita | 26-04-16 | 14:35
Van de vegetarische slager waarschijnlijk.
Maria.1 | 26-04-16 | 14:38

Oh, natuurlijk!
Had ik moeten weten. Ben heel lang veggie geweest.
Thnx.

Carmelita | 26-04-16 | 14:41

Wat zei Kuzu nu als laatste tegen de PVV'er? Er was net effe wat herrie hiero?
Maria.1 | 26-04-16 | 14:35
.
Hij zei dat De Roon te laf was om zijn standpunt (dat hij afstand nam van zulke uitspraken) in zijn eigen bijdrage te zeggen.
Toch weer het laatste woord voor die grootbek van denk.

Lupuslupus | 26-04-16 | 14:40

Komt nog bij dat je heel misschien beter verstaanbaar bent zonder die pizza ham/kaas in je mik..
Ik kijk regelmatig op Youtube naar het kanaal van 'TYT'( The Young Turks) en wat denk je? accentloos Amerikaans-Engels.
Waarom lukt het hun daar wel en de derde generatie import hier nog steeds niet?

loze stijl | 26-04-16 | 14:38

@Carmelita | 26-04-16 | 14:35
Van de vegetarische slager waarschijnlijk.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:38

^
Laatste ? moet . zijn.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:36

Panos88 | 26-04-16 | 14:33
Moslimham?????
Wat is dat nou weer?
Ham van islamvarkens?

Carmelita | 26-04-16 | 14:35

@Stormageddon | 26-04-16 | 14:33
Wat zei Kuzu nu als laatste tegen de PVV'er? Er was net effe wat herrie hiero?

Maria.1 | 26-04-16 | 14:35

Schlemiel Yilmaz wil meespelen met de grote mensen, en ook zijn mening geven. "Mag toch, in Nederland?" Maar Schlemiel wordt vervolgens hevig kwaad als blijkt dat mensen niet naar hem luisteren. "Dat is hypocriet, vieze racisten!", roept hij verontwaardigd. Hij ligt op de grond en slaat huilend met zijn vuisten.
Schlemiel vindt dat zijn vrijheid van meningsuiting wordt aangetast als anderen het niet eens zijn met zíjn mening. Want wat heeft hij aan een vrijheid van meningsuiting als anderen tegen hem kunnen zeggen dat ze hem een dikke mongool vinden? Tegelijkertijd vindt Schlemiel dat de vrijheid van meningsuiting van anderen moet worden beperkt als zij dingen zeggen waar híj het niet eens is. Schlemiel leeft in zijn eigen wereldje.

Een paard | 26-04-16 | 14:34

Dit is natuurlijk je reinste vorm van cirkelredenering. 'Je schrijft onzin, omdat het nergens op slaat'. Dat schiet natuurlijk niet op he, Appa.
Divenire | 26-04-16 | 13:21

Terug naar de kleuterschool Appa, je bent Johan Cruijff niet !

loze stijl | 26-04-16 | 14:34

@Knar01 | 26-04-16 | 13:26
Op de Ekte Italiaanse pizzeria's na wordt tegenwoordig door iedereen moslimham gebruikt; vandaar dat Domino's zo slap smaakt dus.

Panos88 | 26-04-16 | 14:33

Kuzu trekt de racisme kaart. Sommige cliché's zijn echt te diep afgesleten om nog serieus te nemen. Gottegottegot. Wat een sneuhaas.

Stormageddon | 26-04-16 | 14:33

Koenders heeft een nieuw woord gevonden: actieve tolerantie. We moeten met elkaar in gesprek. Nou, dat gaat helpen.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:32

Welgeteld 0,0 argumenten gehoord... Maarja wat verwachtte ik dan ook.

trenthopper | 26-04-16 | 14:31

Spuit 11 wil Ebru de mond laten snoeren...

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 14:30

Ik kan het niet opbrengen, ik ga niet eens op de video klikken, volgende topic graag.

Asimov6 | 26-04-16 | 14:30

Kuzu kruipt in de slachtofferrol. Hoe verrassend.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:30

Yes, Kuzu.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:29

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:17
Van mij hoeven Turken niet te integreren.
Onhaalbare kaart sowieso.
Afgezien daarvan : prima als ze eigen cultuur bewaren.
Alleen: staat het zelfredzaamheid in de weg, dan moet ingegrepen worden.
Dus eisen dat men zelfvoorzienend wordt en niet zo gemakkelijk uitkering verschaffen.
Daarnaast geen overlast van Islam beoefening.
Dus geen aparte gebedsruimten, grote moskeeen: Islamitische eisen.

Carmelita | 26-04-16 | 14:27

Appa.... Appa... Appa.... Eh.... En die ken ik van?

Tom Hagen | 26-04-16 | 14:26

Mark_D_NL | 26-04-16 | 14:05.
Kun je nagaan wat het met me doet.;-)

medelmo | 26-04-16 | 14:26

Nou ja, het vragenuurtje deze week gáát tenminste ergens over. Ook al geeft Bertje K. geen antwoorden. De "stemming" in de kamer is in elk geval duidelijk. #freeebru
Ben benieuwd of de AK partij Nederland (die denk-malloten) ook nog iets gaan zeggen. Ze blijven vooralsnog muisstil.

Stormageddon | 26-04-16 | 14:24

Turkse DENKtank is uit beeld; moest zeker plassen.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:24

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:17

Maar ze houden wel keihard vast aan alle gestelde voorwaarden waar Turkije aan moet voldoen. En daar wordt niet mee gemarchandeerd, echt niet!

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 14:21

Ey Appa, man, eerst je mondje leegeten en dan pas praten.

hStripe | 26-04-16 | 14:19

Vloer, boer, retour, verklaring van Balfour, broer, moer, petit fours.
.
Zo, Appa even geholpen met rijmen voor zijn komende rep over Ebru.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 14:19

Ow, die Turk van DENK kwam van zijn stoeltje. Hij wil vast ook wat zeggen. Spannend!

Maria.1 | 26-04-16 | 14:17

Koenders:
Turkije is top. Nederturken zijn goed geïntegreerd.
De onderhandelingen gaan gewoon door.

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:17

Filmpje bekeken.
Muy interesante!!
Ik had niet de eer Appa te kennen, maar ben meteen verkocht!
Ssso, sssijn alle Mocro'ssss sssso???

Carmelita | 26-04-16 | 14:14

Sociaal ondernemer; ondernemertje spelen met geld van een ander, bij voorkeur belastinggeld, zonder verantwoording af te leggen en ook maar enig idee van wat ondernemen precies inhoudt.

Parel van het Zuiden | 26-04-16 | 14:14

Never argue with fools, one might not know the difference!

Tenzing Norgay | 26-04-16 | 14:14

@am*dam | 26-04-16 | 14:07
Ebru heeft meer 'ballen' dan appja ooit zal hebben!

necrosis | 26-04-16 | 14:13

Kwam niet verder dan 00.25.

Thomas333 | 26-04-16 | 14:13

Beledigen, of beledigd worden is een subjectief gegeven. Wat dus inhoudt dat het aan de interpretatie van de ontvanger van de boodschap overgelaten wordt. Als hij/zij vindt dat het beledigend is, is ook dat een persoonlijke mening. Een rechter mag of kan hierin nooit uitspraak doen.

Eagle_Eye | 26-04-16 | 14:12

Hij wilde toch niks meer met NL te maken hebben? Waar bemoeit ie zich dan mee?

brutus68 | 26-04-16 | 14:11

Hahahahahahahahahahahahahaha, die Appa toch. Kudo's voor de rust en kalmte in je betoog jochie. Maar dat zel wel komen omdat je met je vette volgevreten lucht binnenhoudende plofkop lekker in het zonnetje zit, hier ver vandaan. Doe eens het rekensommetje maken piemeltje, en kom tot de conclusie dat het zo ver van Nederland eigenlijk veeeeeeeeeeeeel relaxter is. Jij blij, wij blij. Nederland is toch kut man, met al die witte racisten, en dat kut weer. Maar kuddos kerel, je hele betoog verschoond van kanker. Goed bezig, nu alleen nog even over het laatste stukje frustratie heen komen, want dat kleine stijfje dat je kreeg toen je toch even kanker'en' kon zeggen valt op pikkie. Voor de rest komt er wel heel veel geluid uit dat lege hoofd van je, maar zeg je voor de rest maar vrij weinig. Geeft niet, iedereen mag zijn zegje doen. Maar boos worden op het feit dat je niet echt serieus genomen worden door die zogenaamde intellectuele is in jouw geval gewoon zielig. Beste Appa, je voegt gewoon niets toe. Bedánkt voor het beeldmateriaal dat dat elke keer weer bevestigd, en vooral zelf aan blijven leveren graag. Hetzelfde met Joop.nl, en die droefsnoet die daar alle ruimte krijgt om zijn hun/wij verhaal te doen. Zouden Timmermans, Asscher, Samson, Rutte, Pechtold, Klaver, en al die andere realiteit ontkenners hier nu eens op in willen gaan! Deze man vraag tussen zijn gegeneraliseer, en zijn slachtoffer rol aannemen door om uitleg. Dat hij een keiharde leugen poneert om kracht aan zijn verhaal te geven, zichzelf daarmee als serieus gesprekspartner diskwalificerend, moeten jullie maar even door de vingers zien. Tijd om kleur te gaan bekennen, die poep is aan.

Dr.Tatta.Macamba | 26-04-16 | 14:11

@houtvlot | 26-04-16 | 13:57
Zeker. Ben blij dat ik daar vanaf ben. De volgende horde waren de behoofddoekte overblijfmoeders met een gebrekkige taal. De kinderen van 9 moesten hun zinnen corrigeren.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 14:10

Nu bij vragenuurtje.
Wij betreuren het zeer, maar.....
Buigt u maar.

Schietmijmaarlek | 26-04-16 | 14:10

Overigens is er nu op NPO1 een debat over Ebru/Turkije.

Maria.1 | 26-04-16 | 14:09

Maria.1 | 26-04-16 | 13:45
Je kan de opvoeding niet vroeg genoeg aan de Staat overlaten. Stel je voor dat je je kinderen je eigen (NL!!) waarden meegeeft. Dat moeten we niet willen!

PrinsesStoepje | 26-04-16 | 14:08

succesvol | 26-04-16 | 14:05

Erdogan is ook als fluffer begonnen.

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 14:08

appja, Ebru is meer vrouw, dan jij ooit man zal zijn.

am*dam | 26-04-16 | 14:07

Soms vraag ik me af of Appa door de PVV gefinancierd wordt. Iedere keer dat Appa zijn mond open trekt, beseffen zo'n 10.000 Nederlanders dat ze volgend jaar toch maar beter op Geert Wilders kunnen stemmen.

DaRealSwag | 26-04-16 | 14:06

Het is een stom cliché uit mijn jeugd, maar hoe ouder ik word zie ik er steeds meer de waarheid van in: wat je zegt ben je zelf. Of mooier gezegd: wie oordeelt over een ander oordeelt enkel en alleen over zichzelf. Dat dacht ik toen ik dit stuk cinema tot mij nam.

Djengo123 | 26-04-16 | 14:06

Weer een cultuurverschilletje ... duidelijk nooit een zeil voor z'n 'harses' gehad als hij met volle mond sprak. Heeft Appie een uitkering dat hij zo lekker in het zonnetje zit? Wat een k*tland, dat we het zo georganiseerd hebben dat ze steeds terugkomen. Hij verwijt Ebru "kankeren" en wat doet hij zelf?

Watching the Wheels | 26-04-16 | 14:06

Typisch gevalletje Dunning-krugereffect deze nare naffer.

Antitheïst | 26-04-16 | 14:06

@medelmo | 26-04-16 | 14:04
Die Kut van Heleen was gisteren, Joran was ook gisteren. Je weet wel dat het vandaag Dinsdag is?

Mark_D_NL | 26-04-16 | 14:05

@Prof. D.A.H. Vintik | 26-04-16 | 13:52
.
Wat een paar jaar later weer snel teniet wordt gedaan door alle 'hoogbegaafde' kinderen in een apart lokaal te zetten. Die schieten als paddenstoelen uit de grond, de Plus- en Uniek-klassen op de basisscholen. Zo creëren de lagere scholen een vrijwel volledige blanke klas, vol met kinderen van ouders die wel gestudeerd hebben. Wel graag extra betalen maar dat hebben ouders er graag voor over. De multicul is leuk maar liever even niet voor Sterre en Mees. (Hoi Maarten van Poelgeest!)

Piet Karbiet | 26-04-16 | 14:05

Wat een ongelooflijk dikke kop heeft die fluffer. Voor degenen, die niet weet wat een fluffer is.
een fluffer is de jongste bediende in de porno-industrie. Hij maar het kan ook een zij zijn pijpt zodat de acteurs hun werk kunnen doen.

succesvol | 26-04-16 | 14:05

Voor vandaag ben ik er wel klaar mee, eerst kut van Heleen,.dan het vadsige lijf van Joran,... en dan de overtreffende trap ,... na
.
.laat toetsenbord leeglopen (met stukjes)

medelmo | 26-04-16 | 14:04

Aan iedereen met een IQ onder de 85: Iedereen mag vinden wat hij wil, al maakt dat het nog niet meteen waar. Zie ook bovenstaande, niet al te snuggere en waarschijnlijk verdwaalde pizzakoerier. Jammer dat hij zelf niet snapt dat hij zijnn onzin alleen maar kan/mag uitkramen omdat de door hem blijkbaar zo verfoeide vrijheid van meningsuiting bestaat. Bij ons noemen ze dat "jezelf in de voet schieten" en het toont aan dat we inderdaad een probleem hebben met de 3e generatie nieuwe Nederlanders, die niks willen, niks kunnen en de schuld daarvan bij anderen leggen.

Als het hier niet bevalt lieve Appa, ga dan lekker weer in Turkije wonen hypocriet...

Homer P. Simpson | 26-04-16 | 14:03

Dat is Appa niet. Dat is Erik van Muiswinkel.

brienenoord | 26-04-16 | 14:02

Ik heb liever een dikke huid dan lange tenen maar het eenzijdige geblaat van dit soort amoebes begint inmiddels behoorlijke gordelroos te veroorzaken. Pleurt.Een.Eind.Op.

meervoudig complex | 26-04-16 | 14:02

Hoi Appa, neukfout die het ondankbare kutvolk representeert dat scheutig gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting maar mensen met een andere -vaak onderbouwde mening- het liefst geen ruimte geeft.

moonshiner3519 | 26-04-16 | 14:01

Hij geniet zelf ook tenvolle van de vrijheid van meningsuiting! Wat zeurt ie nou! Valt steeds in herhaling en zegt wat een ander moet doen!
Interlectueel is het in elk geval niet!
Blijf maar lekker weg dan jonguh we gaan je zeker niet missen! Wel van onze vrijheid genieten en ons geld en aan de andere zijde lekker schoppen! Ga s ff nadenken wat je aan het doen bent voordat jij je mond open doet en eet m eerst leeg! Beter nog doe m maar voor altijd dicht!

Briljante idioot | 26-04-16 | 14:00

Mark_D_NL | 26-04-16 | 13:54
verstandig. Wanneer de lelijke vrouw over 2 jaar in de overgang is, kan je de contacturen naar beneden schroeven door de tussendeur te sluiten.
Jij bent nog niet zo dom, Mark ;)

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 13:59

@Piet Karbiet

Dit alles onder de bezielende leiding van de kopvodjes waar het hier in Amsterdam
van krioelt bij de kinderopvang.

houtvlot | 26-04-16 | 13:57

"Je schrijft gewoon rotzooi"?
It takes one to know one. Gevalletje 'pot verwijt de ketel'.
Verder verstond ik er niet veel van vanwege zijn accent en z'n volle mond.

zwarte_weduwe | 26-04-16 | 13:56

Eigenlijk gaat het niet meer om de vrijheid van meningsuiting, maar om het recht om omstreden belangen te verdedigen met een verknipte visie op de werkelijkheid. Bij de islamisten draait het om agitprop van een bedenkelijk niveau die er op gericht is aanhangers te isoleren en tegen ons op te zetten.

Islamofiel | 26-04-16 | 13:55

Waarom is appa niet gewoon als kwakje in de sportsok van zijn vader geëindigd?

TheseDays00 | 26-04-16 | 13:54

@Maria.1 | 26-04-16 | 13:45
Zupschufter | 26-04-16 | 13:48
Is gewoon het Rotterdamkaart systeem. De Rotterdamkaart is een gratis kaart die aan minvermogenden wordt gegeven, en waar men dan goedkoop mee naar de dierentuin etc kan. Zo'n armenkaart is natuurlijk stigmatiserend, en daarom ook voor (tegen betaling!) voor rijkere R'dammers beschikbaar, zodat je niet kunt zien dat je arm bent. Zo ook, de gratis opvang voor de peuters is bedoeld voor de allochtone medemens, maar dus in de huidige vorm stigmatiserend, "voor de armen", dus mogen nu ook de rijkeren er gebruik van maken. Eerst nog gratis, later natuurlijk tegen betaling.

lijn5 | 26-04-16 | 13:54

@Ongeblustekalk | 26-04-16 | 13:47
2 Mooie huizen . . ;-)

Mark_D_NL | 26-04-16 | 13:54

Chow | 26-04-16 | 13:43
Wat verwacht je als multiculturaliteit opgedrongen wordt? Ergens gaat de schoen wringen. Dat is hier dus. Ik had het nooit gedacht maar ook ik ga nu PVV stemmen. Genoeg is genoeg. 30 jaar lang heb ik me aangepast aan en gedragen tegenover opgedrongen andere culturen, zonder daar ooit iets voor terug te krijgen. De maat is vol. Afkappen en inbinden dat volk. Laat ze eerst maar eens een beetje dankbaarheid, beleefdheid en onderdanigheid tonen. Tot die tijd zijn ze voor mij de vijand.

Freddie Stobart | 26-04-16 | 13:54

@Maria.1 | 26-04-16 | 13:45
Ja, daar memoreerde ik vanochtend ook al aan. Werkende ouders betalen honderden euro's per maand aan de opvang, per kind. Als die niet-werkende ouders dat gratis krijgen verwacht ik straks wel weer een lijst aan eisen i.v.m. hun religie. Alle meisjes van 2,5 jaar straks ook daar in de lappen. En Knorretje de deur uit, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 26-04-16 | 13:53

Ja zeg je eigen fanmail voorlezen met een andere naam erboven telt niet hoor.

PrinsesStoepje | 26-04-16 | 13:53

Appa presteert zoals vele anderen met hem om nooit, maar dan ook NOOIT inhoudelijk te reageren met enige argumentatie.

Let er maar eens op. Het is zonder ENIGE uitzondering namelijk zo dat moslims altijd het onderspit delven op het moment dat het op sterke tegenargumenten aankomt. De vervolgstap is dan altijd slachtofferrol. De stap daarna is schelden op uiterlijke kenmerken en iemand's kritische mening downplayen tot in de marge omdat het moslims niet uitkomt.
De vervolgstappen daarna zijn:

- Aangiftes doen middels racisme- danwel discriminatiekaart, liefst met ronseling van medestanders
- Lesje leren door persoonlijk bezoekje aan huis met klein geweld
- in georganiseerd verband hele gemeenschappen kapot maken door oplegging
- totale verwoesting beschaving en alle piemels naar Mekka

Dus Appa. Leer ervan. Ga weer naar school, ga boeken lezen, ga zelf nadenken, stop met die onzin met Allah, wees een mens ipv. mensenvlees.

lillendvleesch | 26-04-16 | 13:52

@Maria.1 | 26-04-16 | 13:45
De bedoeling is dat zogenaamde (kans)arme kindertjes van allochtone persuasie (nog) eerder in aanraking komen met autochtone kindertjes en zo een minder Middeleeuwse kijk op het leven ontwikkelen.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-04-16 | 13:52

@ mezelf 13:49

wat = waar

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 13:52

Minder!!

_Fly66_ | 26-04-16 | 13:50

Maria.1 | 26-04-16 | 13:45

Denk dat men binnen de Partij van de Armoede een denktank heeft opgezet om het massaal weggelopen stemvee weer terug te halen voor half maart 2017. En wat is er dan mooier dan ook alle paupers nog een keertje extra te pamperen met dit soort maatregelen wat een ander voor moet betalen?

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 13:49

Allebei prototype haatmoslim zonder zelfreflectie

nee_toch? | 26-04-16 | 13:49

Zou hij er niet verstandiger aan doen om gewoon die pizza weg te leggen....

Zuurmannetje | 26-04-16 | 13:49

Ja Appa, in ons land hebben we vrijheid van meningsuiting. En daar maak je te pas en te onpas gebruik van. Dat mag. Moet je eens proberen in je vaderland, tegen je eigen koning. Want jouw land is toch Marokko? Jouw koning is toch die bolle die laatst in Amsterdam logeerde? Niet onze bolle Willem toch?
Gelukkig mag ook ik een mening hebben. De koning van Marokko doet geen geiten maar bokken. De president van Turkije is een Stronzo di Capra.

Kortom, je zet jezelf buitenspel en het is duidelijk waar je loyaliteiten liggen. Moslim, Marokko en de boel hier in vrijheid komen uitvreten. Held.

Trouwens, je lijkt op Joram van der Sloot Qua vadsigheid.

ristretto | 26-04-16 | 13:49

@Maria.1 | 26-04-16 | 13:45
Om de PvdA-politici na de komende verkiezingen een baan te garanderen?

Zupschufter | 26-04-16 | 13:48

Sinds wanneer mogen moslims eigenlijk een varken uitbeelden?

Piet Karbiet | 26-04-16 | 13:48

Hey Van Rossem!
Kap eens met het beledigen en stigmatiseren van (diepgevroren) vissticks!

Super Grover | 26-04-16 | 13:48

Rotzooi eten en rotzooi praten tegelijk, knap!

miss error | 26-04-16 | 13:48

Maar hoe laat begint het voetbal?

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 13:47

Mark_D_NL | 26-04-16 | 13:40
Ruifeters wonen vaak in de mooiste huizen, dat zou jij toch moeten weten? ;)

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 13:47

Nou, dit was niet erg indrukwekkend.
Er iets is anders waar mijn grijze hersencellen mee worstelen als het effe mag. Asscher wil opvang van peuters vanaf 2,5 jaar ook voor niet-werkende ouders. Dit moet gratis ter beschikking gesteld worden door de gemeentes. Nou ja, gratis, dit mogen wij allemaal weer betalen. Maar de hamvraag die mij bezig houdt: waaròm in vredesnaam? Waar is dit goed voor? Iemand?

Maria.1 | 26-04-16 | 13:45

Met je bek vol wauwelen en je zonnebril ophouden voor de camera is hoogst onbeschoft in de Nederlandse cultuur.
Kun je meteen zien uit welke grot dit figuur is komen kruipen. Om het over de bagger die hij produceert maar te zwijgen.

Lupuslupus | 26-04-16 | 13:45

Cemil Yilmaz kan mooi schrijven, maar heeft het niet helemaal begrepen waar het nu over gaat.
Geeft niet, je kunt niet alle talenten bezitten.

Nuchternederland | 26-04-16 | 13:45

Freddie Stobart | 26-04-16 | 13:39

Zou me niets verbazen als types zoals Appa daar in principe ook op uit zijn om daarmee hun slachtofferrol nog meer bevestigd te zien. Bij gebrek aan intellectuele bagage is dit denk ik het enige wat ze kunnen.

Chow | 26-04-16 | 13:43

Nooit geleerd van zijn ouders dat het onfatsoenlijk is met een volle mond te praten. En wat betekent sielig?

Elessir | 26-04-16 | 13:43

@Harry Turtle | 26-04-16 | 13:37
IQ test is rassiest, jeweettoch. De cultureel marxisten hebben áltijd wel een excuusje achter de hand voor onze montere medelanders.

Zware Guy | 26-04-16 | 13:43

Vervang de naam Ebru door Appa in dit filmpje en het klinkt in een keer een stuk realistischer.

Dommelsch | 26-04-16 | 13:42

het is en blijft een smerige volgevreten rat

(c)ZWITSUL | 26-04-16 | 13:42

Qua inhoudelijke argumentatie kan ik hem verder wel goed volgen.

Zoals bijvoorbeeld bij... euh... kom... wacht even...

Piet Karbiet | 26-04-16 | 13:42

Appa de clown kan ongezien de typhus krijgen.
*zet Cryptic Slaughter - state control nog eens hard op*

necrosis | 26-04-16 | 13:42

Eerlijk is eerlijk, hij heeft wel zelfspot. Als je zo'n bolle plofkop hebt en dan gewoon tijdens het filmpje een pizzapunt naar binnen schuiven. +1

wo ist der bahnhof | 26-04-16 | 13:41

Meningen als feiten presenteren, -1.

Banana008 | 26-04-16 | 13:41

Zou men wil ophouden dit figuur met een varken te vergelijken.
Ik vind dat uitermate beledigend voor varkens.

houtvlot | 26-04-16 | 13:40

De enige reden dat een aap A bestaansrecht heeft is dat de Nederlandse blanke boze mensen deze sukkels onderhouden. Anders was ook dit Mocro sujet een armoedzaaier geweest. Een bedelaar waarschijnlijk.

Mark_D_NL | 26-04-16 | 13:40

Hij begint trouwens steeds meer op Cartman te lijken, ook qua karakter.

Harry Turtle | 26-04-16 | 13:40

Waarom worden al die knuffelmoslims (die overigens levensgevaarlijk blijken te zijn) altijd zo pafferig dik?

mental K | 26-04-16 | 13:39

Het heeft even geduurd maar ik ben er uit. Ik ben racist. Ik kan die lichtegraakte verontwaardigheid van Turken en Marokkanen niet meer lijden. Verbrandt, sociale ondernemer.

Freddie Stobart | 26-04-16 | 13:39

Krijg nou wat.
Dit krapuul vertoont een opvallende gelijkenis met die mocrofopchef die onlangs in een Mocrums luxehotel snurkte.
Zelfde maffiapens, zelfde inteeltkop, zelfde geur van rottend afval om zich heen.

De Vrijlansier | 26-04-16 | 13:39

Een vies vet volgevreten inteelt varken dat alleen maar poep praat.
En dan Ebru betichten van het gebrek aan inhoud. Sukkel.

marlin5215 | 26-04-16 | 13:37

Haar artikelen hebben meer diepgang dan zijn teksten iig. Triest figuur.

XverderNix | 26-04-16 | 13:37

Nodig hem een keer uit voor de Nationale IQ test, in al zijn zelfoverschatting zal hij er nog op in gaan ook.
Levert vast mooie TV op.

Harry Turtle | 26-04-16 | 13:37

Haha, ik snap het, dit is natuurlijk ook satire?

Zuurmannetje | 26-04-16 | 13:36

wie is dat vieze dikke vette volgevreten varken, nog nooit van gehoord!!!

BoerinFrance | 26-04-16 | 13:36

Claudia M. | 26-04-16 | 13:32
Ja-lousy

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 13:35

Uh... Rapper Abba denkt dat Ebru zich expres heeft laten oppakken? Of wat?

blikjegrolsch | 26-04-16 | 13:35

Wat heb je tegen diepgevroren vissticks? Daar zit duidelijk meer intelligent leven in dan wat in die clip te zien is. Ontdooide vissticks vijf dagen op je aanrecht maken hele dichtbundels Met teksten die beter in elkaar zitten dat wat rapper Appa in elkaar flanst.
Geef die Appa vooral een podium, dat iedereen kan waarnemen wat de cultuur verrijking is die we over ons hebben laten komen.

Glasgow Argus | 26-04-16 | 13:35

Toppunt van beschaafdheid dit hoopje vet... Nee, hij bevestigt alle stereotypes weer. Eindelijk ervaart de EU wat haar inwoners al decennia moeten ondervinden: de onbeschoftheid en ongeletterdheid van vele buitenlanders...

mrXL | 26-04-16 | 13:34

*gaap*

Joris Draaksteker | 26-04-16 | 13:34

Appa is het levende bewijs van wat inteelt teweeg kan brengen
met dank aan de ouders van deze nageboorte
zij wisten niet beter

Tobi | 26-04-16 | 13:33

Kom kom, mensen. Een beetje minder hard oordelen over verstandelijk minder bedeelden. Hij kan er ook niks aan doen.

Akiron | 26-04-16 | 13:33

OT: proef ik hier iets van jalousie?

Claudia M. | 26-04-16 | 13:32

Appa, was dat niet het aapje van Kuifje vroeger? Of van Sjors en Sjimmie of zo?

kanon0503 | 26-04-16 | 13:32

Harry Turtle | 26-04-16 | 13:28
Ja, zo'n kind zet je in de hoek. Maar aan de rand van een zwembad mag natuurlijk ook.

Graaf van Egmont | 26-04-16 | 13:31

Hij is een behoorlijke onderkin aan het kweken...

JohnG1977 | 26-04-16 | 13:31

Meneer hierboven had natuurlijk geen "loop station" voor de beats en de melodie. Hier is een tutorial:

youtu.be/dJcFsIeNkpA?t=49

mysteryposter | 26-04-16 | 13:31

Ik denk dat Appa en die "sociaal ondernemer" niet zo goed om kunnen gaan met sterke vrouwen met een eigen mening. Ze vertonen gelijk dat typerende prinsjesgedrag waarmee ze zijn opgevoed. Misselijk kutvolk is het.

Chow | 26-04-16 | 13:30

Was bijna vergeten dat we naast de kutturken ook nog de kutmarokkanen hebben...

drs kwenie | 26-04-16 | 13:30

Mijn mening: Yilmaz is een ngnek www.joop.nl/opinies/hypocrisie-vrije-w... en alle ja-knikkers (de helft) die over elkaar heenvallen van de gutmensch-erigheid, Ebru karaktervermoorden-wedstrijd over de toon (ik heb niks met haar), godwins en iedereen voor Nazi uitmaken die het niet met ze eens is.....

TheseDays00 | 26-04-16 | 13:30

Strange Glue | 26-04-16 | 13:20

Had na 7 seconden al zin om bij hem die pizzapunt op een plaats naar binnen te duwen waar de zon nooit schijnt.

eerstneukendanpraten | 26-04-16 | 13:30

Cemil Yildaz: Geen rede, geen inhoud, geen kwaliteit.
Hij heeft het over Repper Abba, begrijp ik?

Piet Karbiet | 26-04-16 | 13:30

beter een grote onderbuik dan die onderkin van Appa!

Pablo.Paparazzi | 26-04-16 | 13:30

Nog iemand gezegd dat met je mond vol praten uitermate onbeschoft is?

Claudia M. | 26-04-16 | 13:29

Heb geen zin om die Appa aan te horen .Dat stukje van die sociaal ondernemer (wat is dat? klinkt als een subsidiespons) bij de Joop wel tot mij genomen. Hij snapt niet dat zijn eigen onzin ook valt onder de VvMU. Nah.... ik ga maar eens wat leuks doen...

drs kwenie | 26-04-16 | 13:29

Best een inhoudelijk en duidelijk verhaal van Appa, pareltjes als "je bent echt zielug" en "je schrijft rotzooi", wat een verlicht intelect is hij ook, een voorbeeld voor zijn generatie natuurlijk.

de Botte Bijl | 26-04-16 | 13:28

Graaf van Egmont | 26-04-16 | 13:26
Het is als discussiëren met een klein kind, hopeloos.

Harry Turtle | 26-04-16 | 13:28

Op de een of andere manier ben ik telkens weer geschokt door ongelofelijke onnozelheid, domheid en totale misslagen van alle planken die er zijn van deze figuren.

God Zelf | 26-04-16 | 13:28

Ik hoopte zó op een Nederlandse Farage, een eloquent en begaafd redenaar! En nu hebben we hem gevonden! Halleluja!

Lucioperca | 26-04-16 | 13:28

Het lukt haar wel trouwens, anders zit je niet zo te janken.

m-kwadraat | 26-04-16 | 13:28

En Appa is dus weer zo'n stralend voorbeeld waarom het met de Marokkanen in Nederland never nooit wat gaat worden. Maar goed, ook domme mensen hebben vrijheid van meningsuiting.

FrankVeer | 26-04-16 | 13:27

Net als je denkt dat 'ze' niet dieper kunnen zinken..
Maar (na wiki even te hebben bezocht want heb écht geen flauw idee wie dit is) joch heeft toch serieuze plofkop voor een 33-jarige. Billie turf. Ga eens wat aan sport doen, bolle!

Hollander01 | 26-04-16 | 13:27

Kort samengevat. Je bek houden Ebru, aandachthoerrrr, toch? Mocro's en een mening = -1 kuddo! Kun je niet omrollen en een poging wagen 5 minuten je adem in te houden? Of kom je niet meer onder water door het "hoge" vetgehalte wat je drijvend houd?

Mr_Pikibelly | 26-04-16 | 13:27

Werkelijk, alle moslims die een bijdrage aan welk debat dan ook willen leveren, ze missen gewoon het niveau om dat überhaupt te kunnen. Hun koppies zitten vol met drogredeneringen die ze te pas en vaak te onpas van stal halen. Het is mooi als het onderwijs hamert op taalachterstand, maar de hersenen mogen ook wel een beetje vaart maken.

Graaf van Egmont | 26-04-16 | 13:26

Pizza ham kaas, dat dan weer wel.

Knar01 | 26-04-16 | 13:26

Hey appa, je buik zit vol met haram. Das nog veel erger dan die zogenaamde onderbuik. Mafkees.

centre pompidoe | 26-04-16 | 13:26

Een varken eet nog netter.

houtvlot | 26-04-16 | 13:26

Laten we even aan Hans Teeuwen vragen of deze Appa een oud collega van die Erdogan is ?

BieVerschoftstad | 26-04-16 | 13:26

He mocro, in Nederland praten we niet met een mond vol, ga eerst je mond wassen voordat je praat. Zwaai niet zo met Italiaans volkseten om je onderbuikstatement kracht bij te zetten.

Brabant hier | 26-04-16 | 13:25

bwahaha, marokkaans intellectualisme

The Exorcist | 26-04-16 | 13:25

Wel een baas die Appa

Pablo.Paparazzi | 26-04-16 | 13:24

Je mag je VvMU niet verkondigen met je mond vol, onopgevoede aapa.

Ongeblustekalk | 26-04-16 | 13:23

Dus dit is het niveau van de gekwetste allochtone intellectuele voorhoede? Dat is inderdaad 'gewoon sielug'.
Eet smakelijk trouwens Appa.

Law of the Land | 26-04-16 | 13:23

VARA: Vereniging van Aartsleugenaars, Randdebielen en Asocialen

hxl | 26-04-16 | 13:23

Joop.nl..... voor meer van dit soort van feiten ontdane linkse en multiculti propaganda.......

hxl | 26-04-16 | 13:22

Zit je lekker, Appo? Weet je waar je dat aan te danken hebt? Juist.

Hoerentoeter74 | 26-04-16 | 13:22

Dit is natuurlijk je reinste vorm van cirkelredenering. 'Je schrijft onzin, omdat het nergens op slaat'. Dat schiet natuurlijk niet op he, Appa.

Divenire | 26-04-16 | 13:21

Appa, de Gravin luistert hier mee en het valt haar op dat je het woord kanker nog niet hebt genoemd.

Graaf van Egmont | 26-04-16 | 13:20

Had het na 9 sec al gezien

Strange Glue | 26-04-16 | 13:20

Wat een eloquent, doordacht intellectueel uitdagend commentaar. Petje af.

BroodenSpelen | 26-04-16 | 13:19

Maar, het rijmpt helemaal niet?!

Piet Karbiet | 26-04-16 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken