
Dit is hilarisch. In elf van de twaalf Nederlandse provincies was er vorig jaar economische groei. Noord-Holland, Flevoland en Utrecht deden het zelfs uitstekend, met 2,7 procent groei. Goed bezig jongens, daar heeft dit land iets aan. De enige provincie die achterbleef? Met een godgloeiende 5,5 procent daling van de economie?
GRONINGEN! En dat heeft maar één reden. De gaskraan ging dicht en daarmee pakte de regionale economie haar koffers in en vertrok. Dat krijg je van al die aanstelleritis over enkele scheurtjes in je gevel en aardbevingen van het niveau waarbij ze in Japan hun kinderen nog zouden laten spelen in een kaartenhuis gemaakt van betonnen platen. Maar dit is dus wat ze willen, daar in Groningen. Geen gaswinning, dus geen economie. Grootschalige werkloosheid, een braindrain naar het glorieuze westen en een provincie vol braakliggende terreinen (
edit: dit noemen we weilanden, Sjonnie) en dichtgetimmerde panden. Als u geld wilt verdienen, moet u nu aandelen kopen van de Groningse UWV, want daar gaat het storm lopen de komende jaren. Deze derdewereldprovincie is het Griekenland van de verenigde Nederlanden en heel Nederland zou er op vooruit gaan als we Groningen gewoon compleet afgraven en de nog bruikbare onderdelen verkopen aan de hoogste bieder. Eierballen kunnen we zelf ook wel maken. Zullen we de slogan 'er gaat niks boven Groningen' ook maar afschaffen? Alles gaat namelijk boven Groningen. De provincie staat stijf onderaan in elke denkbare categorie. Omdat ze zonodig hun enige bron van inkomsten wilden dicht draaien. Afijn, we zien de dobbergroningers wel verschijnen op het IJsselmeer. Wat van Friesland dus weer het Turkije van Nederland maakt. Dus als de Randstad slim is sluiten ze nu alvast een dealtje met Friesland, waarbij we asielGroningers terug mogen sturen naar Friesland in ruil voor visumvrij reizen door Nederland voor Friezen. Om een lang verhaal kort te maken: Groningen, jullie staan voor lul. En iedereen lacht jullie uit.
Reaguursels
InloggenIk bedoel niet weggeven aan Duitsland of afstoten van kostenposten.
Wat ik bedoel is dat mi. Groningen, ook als het haar aardgasbaten niet voor zichzelf zou mogen houden, als zelfstandige staat buiten Europa beter af zou zijn, economisch gezien.
Het zou het beste zijn als dat deel van Nederland dat baat bij de EU heeft ( bijvoorbeeld de strook rondom de grote rivieren, van de 2e Maasvlakte tot aan Duitsland en wellicht de regio Amsterdam met Schiphol )
als Nederland bij de EU blijft, en dat de rest, in delen wel of niet naar keuze lid zou blijven van de EU
Wat het Nederlandse eiland Deshima voor de Japanse economie heeft betekend kan de verkoop van bijvoorbeeld de Eemshaven aan bijvoorbeeld China voor onze economie betekenen.
HartstikkeAllochtoon | 22-04-16 | 12:34
Begraven wij de statistische doden op het zelfde kerkhof waar het rationele denken en de wetenschappelijke methodiek begraven is? De ooit zo vooruitstrevende westerse wetenschap is gekaapt door de postmoderne wetenschapsfilosofie waar wetenschappelijke feiten ook maar meningen zijn.
Waar ze in de TK eindeloos over palaveren heeft niks met wetenschap vandoen maar alles met ideologisch gekleurde meningen stevig gekruid met kleutergedrag en emotie. Het overpeinzen van onwaarschijnlijke doemscenario's met voor elke gebeurtenis een protocol. Al dat is onderdeel van een zogenaamd "verantwoord openbaar bestuur" in een door linkse fantasten gecreëerde angstmaatschappij.
Ja, de aardbevingen zijn helemaal niet gevaarlijk. Daarom ook dat in een debat in de Tweede Kamer alvast is voorgerekend hoeveel tientallen doden statistisch te verwachten zijn, er veel meer gebouwen moeten worden versterkt dan realistisch haalbaar is in de komende jaren, en er zo veel huizen gedeeltelijk of geheel onbewoonbaar zijn.
.
Het gaat maar deels om de magnitude, Johnny Quid. Magnitude zegt alleen hoeveel energie er vrijkomt. Het zegt niks over de manier waarop die energie op de gebouwen inwerkt. De diepte van de beving en het soort grondbeweging dat de beving veroorzaakt (op en neer of zijwaarts bijvoorbeeld), zijn heel belangrijk.
Ach, die discussie zie je bij jullie ook? In Groningen wordt NU nog steeds aardgas opgepompt. Dat schaliegas en fraccen, waar gebeurt dat NU dan? O wacht, dat gebeurt niet, want te gevaarlijk. En dat noem jij dezelfde discussie?
RoBD=Skullfucker | 21-04-16 | 18:56
Informatie over schalie-gas: www.groenerekenkamer.nl/schaliegas/
Fraccen als technologie is geen nieuw verschijnsel en wordt al decennia lang toegepast om de efficiëntie van bestaande gas- en oliebronnen te verhogen. Deze feiten passen niet in het narratief dat de milieuactivisten U willen doen geloven.
Fraccen voor de productie van schalie-gas is technologisch moeilijker omdat het gas houdende gesteente veel dichter van structuur is. Veel aardgas komt voor in zandsteen dat relatief gezien vrij poreus is vergelijkbaar met mergel. Schalie is veel compacter vergelijkbaar met leisteen dat als dakbedekking wordt gebruikt.
Het punt is dat de ingenieurs zelf hun eigen gemaakte schade mogen bepalen/beoordelen.. Daar zit de fout en zou ik ook wel willen als ik ergens schade veroorzaak..
Ikmaakdehuisregels | 21-04-16 | 18:35
Dit is een vrijblijvend, oneigenlijk, waardeoordeel waarmee ingenieurs generaliserend weggezet worden als immorele mensen die welbewust schade veroorzaken en hun verantwoordelijkheid ten opzichte van de maatschappij niet serieus nemen.
Als technisch natuurkundig ingenieur verzet ik mij -met diepe walging en verontwaardiging- tegen dergelijke gratuite en volledig ongefundeerde beschuldigingen. Deze benadering is karakteristiek voor de -vanaf het midden van de vorig eeuw- ideologisch gestuurde hetze, die een toenemende afkeer van bèta wetenschap en technologie in de maatschappij heeft doen ontstaan.
In een periode van turbulente maatschappelijke verandering werd -door middel van door linkse partijen rijkelijk gesubsidieerde propaganda van milieuactivisten- het paradigma van rationeel vooruitgangsdenken geleidelijk vervangen door koortsachtige eindtijdsvisioenen.
We kunnen constateren dat het zaaien van leugens, verwarring en drogbeelden in het maatschappelijk en politiek debat effectief is gebleken. Het heeft geresulteerd in een onder de bevolking wijd verbreide visie dat door amorele wetenschappers gecreëerde technologie -gesteund door gewetenloze kapitalisten- slecht is voor mens en natuur.
De gewone burger realiseert zich wellicht onvoldoende dat -zeker in Nederland- de gehele leefomgeving en nagenoeg alles dat het leven aangenaam en veilig maakt door ingenieurs is gecreëerd.
De taak van de ingenieur is niet vrijblijvend fantaseren over een ideologisch maakbare sprookjes wereld. Zijn taak is het creëren en beheren van een technologische wereld die zorg draagt voor een betere levenskwaliteit van de mens als onderdeel van de natuur.
Voor het bereiken van die doelstelling moet de toegepaste wetenschap werken met de wereld zoals hij is, in tijd en locatie, gebruik makend van de (onvolledige)kennis en inzichten die op dat moment beschikbaar zijn.
Tot slot, ingenieurs zijn ook gewone mensen die fouten kunnen maken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de alfa-studies, kunnen de gevolgen van één enkele fout dramatisch gevolgen voor mens en natuur in de reële wereld hebben.
Bij mijn weten zijn (frauderende) sociale wetenschappers en milieuactivisten nog nooit voor een rechtbank ter verantwoording geroepen. Ingenieurs daarentegen .....
@mallekater | 21-04-16 | 14:17
Goed idee. Laten we dan ook maar de rest van het Nedersaksische deel van Nederland doneren aan de Duitsera. Dan zijn we gelijk van die kostenposten af.
'Huisregels' lijkt me typisch iets, waar Quid mee op de proppen kwam. Het is een verwijfde benadering van het concept 'huis'. (Even los van 'wij', 'samen', 'veiligheid', enz.
-weggejorist-
Vind dat gelul over me huis is niks meer waard echt onzin een huis in Groningen koste zelfs voor de grote dip al 2 scheten en een knikker er is daar geen werk omdat er geen industrie is daarom ken ik mensen die in Groningen wonen en werken in Mokum klere end rijden iedere dag maar je woont wel lekker goedkoop en heb de ruimte
-weggejorist-
Groxit, en dan houden we die 10 miljard aardgasbaten mooi zelf. Die bevingsschade regelen we zelf wel. Eens zien hoe snel dat uitkeringstrekkende tuig uit het westen aan de grens staat te bedelen.
Een deel van Nederland een Nexit gunnen is ook een optie
Groningen zou het buiten het Koninkrijk en Europa denk ik beter kunnen doen dan als perifeer deel van.
Daarmee zou onze regering in den Haag ook soort van recht doen aan het massale NEE ( tegen Europees beleid )
Delfzijl zou als deel van China ook beter presteren dan nu.
Quid, de totale lul van de week. Goed gedaan jochie.
@bezorgde_burger 18:13
Ach, die discussie zie je bij jullie ook? In Groningen wordt NU nog steeds aardgas opgepompt. Dat schaliegas en fraccen, waar gebeurt dat NU dan? O wacht, dat gebeurt niet, want te gevaarlijk. En dat noem jij dezelfde discussie?
Ik bedoel neem nou de H.A.S. methode (waarmee er ankers in de scheuren worden geplaatst)
De spreadsheets van alle fabrikanten noemen allemaal dat, voordat ze geplaatst mogen worden, eerst de oorzaak van de scheurvorming weggenomen moet zijn.
Waarmee zijn en worden alle schades gerepareerd? Juist.. met die ankers..
En dat is precies de reden dat er overal naast de geplaatste ankers nieuwe schade ontstaat en je door kan gaan tot je een huis gemaakt van ankers overhoud..
Dat heeft niets met opgefoktheid te maken, maar met kennis over de situatie
Bezorgde_Burger | 21-04-16 | 18:13
Ik ben dan ook geen lid of heb geen enkele verbondenheid met enige actiegroepen, juist omdat ik het af en toe wel, maar meestal niet eens ben met hun standpunten/overtuigingen.. (het enige waarom ik de links van die bepaalde groep plaats is omdat de foto's daar mooi bij elkaar staan, btw alleen van mensen die toestemming gaven om ze te plaatsen, de rest zie je niet)
Het punt is dat de ingenieurs zelf hun eigen gemaakte schade mogen bepalen/beoordelen.. Daar zit de fout en zou ik ook wel willen als ik ergens schade veroorzaak..
Ikmaakdehuisregels | 21-04-16 | 17:38
Ik begrijp je zorgen wel maar jullie worden ook door verschillende actiegroepen opgefokt en gebruikt in een vuil politiek spel van linkse fanaten over klimaat en milieu.
Het zelfde zie je in de discussies over schalie-gas en het fraccen van ontginningsboringen. Bedenk, ingenieurs worden verantwoordelijk gehouden voor beslissingen en gevolgen, actiegroepen bijna nooit.
Bezorgde_Burger | 21-04-16 | 16:58
Mijnbouwschade in Nl (maakt niet uit waar) moet vergoed worden.
Ik roep nergens dat het "ons" gas is, sterker, ik had het liever helemaal niet gehad, want het enige wat ik ervan krijg is een oneindig durende bouwput wat eigenlijk mijn huis had moeten zijn.. (de vijfde keer reparaties gehad and counting) Ik heb er niet om gevraagd, maar inmiddels is de vierde instantie opgericht die "de schade en bijkomende zaken als versterken wel even gaat regelen" (er zouden vorig jaar 3000 woningen versterkt worden, werd met een hoop bombarie in de media gemeld.. ze hebben er 24 gedaan..)
Het kost me al jaren heel wat uren om alles bij te benen wat er steeds weer verzonnen word.
Enne hebben wij die kolen gratis gekregen dan?
Volgens mij kun je mijngangen nog ietwat (geen idee ik weet daar niets van) opvullen, hier zakt het land (incl dijken) gewoon tot er iets mis gaat..
Win eens informatie in over hoe rampen ontstaan.
(Iedereen weet ervan en niemand grijpt in op de juiste manier.. ik noem een Volendambrand, een Roombeek etc.. Iedereen op bestuurlijk niveau wist van die situaties, en ze wezen allemaal naar elkaar.. Tot er iets mis gaat en dan is het de schuld van iedereen behalve de verantwoordelijken..
Ondertussen heeft mijn woning meer dan 100 bevingen op de kop gehad ik vraag me af hoeveel metaalmoeheid er al in de spanten zit..
Oh, wat betreft die Groningse economie: heeft heeft nooit bestaan. Is nooit goed geweest.
@ Johnny Quid | 21-04-16 | 09:04 | Link | 135 reacties
-
Zeg kwit, je bent niet echt op de hoogte van de aardbevingen in Groningen.
Die komen van ondiep, hooguit een paar honderd meter, en de huizen staan op (slappe) klei.
Een "gewone" b.v. Japanse aardbeving komt van een paar kilometer diep: de aardschotsen.
Groningen heeft last van ondiep poreus gasgesteente, dat inklinkt. Dat is echt anders.
-
In Japan trilt het huis, in Groningen schudt het centimeters heen en weer. Zoals een monopoly huisje op een drilpudding op je (geschudde) bord. De klokketoren gaat er zelfs van luiden. Dat is echt anders, en dat maar bij 3 op de schaal van Richter.
-
En baksteen is per definitie aardbeving onbestendig, dus alle geschudde huizen gaan er aan, op termijn. De staat wist overigens al in 1963 dat er bevingen zouden komen, maar dat kwam ze niet goed uit.
chosenignorance | 21-04-16 | 17:09
Amen...
@TheEgg | 21-04-16 | 09:14 "Als ik Groninger was, had ik al lang die gaskraan dicht gedraaid"
.
Hadden ze alle recht- en reden toe, net als een fors percentage van de winst bestemmen voor een schadepot. Maar Groningen is dankzij de Groningers van de PvdA, en de PvdA geeft alleen om de rokende schoorstenen in "upmarket" Amsterdam (marxistisch walhalla:).
Wat een triestigheid Quid. Zonder het Groningse gas was Nederland op welvaartsniveautje Griekenland blijven steken, had jij geen studiefinanciering gehad en stond je met je beperkte talent nu buizen te lassen in plaats van matige half-gevatte stukjes te tikken. Dat 0,3% van de baten terugvloeiden naar Groningen is pure diefstal. Maar ieder volk krijgt wat het verdient. Holland stal het geld om gratis weg te geven aan iedereen en zn moeder. Gevolg? Jouw fiets wordt uit je 10m2 voortuintje gejat door een3e generatie import dief en je vrouw op straat nagesist, terwijl de Groninger gewoon weet wie z'n buurman is. Ik gun het je Quid, met heel mn hart. Geniet er van.
Ikmaakdehuisregels | 21-04-16 | 14:54
Win eens informatie in over mijnbouwschade in Limburg. Ook scheuren in huizen, bevingen bij instorten galerijen tot op heden. Schade moet uiteraard vergoed worden maar heb toch echt het idee dat er meer speelt. Trouwens als het JULLIE gas is mag Limburg dan de rekening sturen voor 70 jaren kolen leveranties?
Heb je maar een ding te melden Quid *steekt middelvinger op*
Hey Quid, Kijk hier eens naar:
schokkend-groningen.nl/website/fotopag...
schokkend-groningen.nl/website/fotopag...
Evacuaties, onverkoopbare huizen, etc.
Denk daar ff aan als je onder de warme douche stapt om je kopkaasleutertje (mijn neusharen zijn nog dikker) te wassen..
Als je kloten had zou je gewoon ff een kop koffie komen doen en zal ik je in een rondleiding geven zodat je met eigen ogen het 1 en ander kan zien..
Zoals mijn buurman altijd zegt: Ach, het benn' Hollanders he...
Moi!
Mogen we even onderscheid maken tussen oost-groningen en west-groningen (incl stad)
In oost heb je vierdegeneratie uitkeringstrekkers. Mensen wiens vader, opa en overgrootvader nooit gewerkt hebben. Die hebben we in west niet. We zijn hier pas bij generatie 2.
Ik stel voor dat Groningen zich bij Duitsland voegt.
Daar zijn ze er blij mee en de revenuen komen eindelijk de Groningers zelf ten goede.
Allemaal , inclusief de winst, naar NRW.... iedereen blij.
Behalve dan de profiteurs uit de randstad, maar wie maakt zich hier nou nog druk om?
Overigens, kwit, blijf in jesisnaam weg uit Grunnen, wij houden hier niet van mensen die genieten van andermans ellende.
We houden ook niet zo van mensen die decennialang de moord profiteren van ONS aardgas, en die, als het minder leuk wordt met die aardgaswinning, een vieze smerige randstadneus trekken tegen de door hen uitgebuite slachtoffers.
Dat soort gajes laten we graag in de randstad blijven.
Oh, schatteknolletje, waar haal jij strakjes je electra vandaan?
Windmolentje op je dakje?
Want wat mij betreft krijg je geen kilowatt meer vanuit Groningen.
-weggejorist-
Nou, ik gun gekke kwit een dagje aan de apparatuur in het UMCG, en dan maar hopen op een stevige beving zodat alle apparatuur uitvalt.
Moet kunnen, kwitje, toch?
-weggejorist-
necrosis | 21-04-16 | 09:14
Had andere verplichtingen. Maar ik ben nog steeds onder de mensen. Wel erg slecht voor mijn bloeddruk dit bericht en dat over het klikken over de Turkse moordenaar, potentaat, geyteneuqer en mensenrechtenschender Erdogan.
Weet niet wat ik met dit stuk moet, beetje ongesteld artikel.
@ADNOR88 | 21-04-16 | 12:39
Ach, Quid zal wel ruzie met zijn vrouw hebben of zo.
In werkelijkheid is de econmie hier met 1,8 % gestegen. Gelijk aan het landelijk gemiddelde. De aardgasbaten alleen op Groningen verhalen is een politieke truc want die inkomsten komen hier helemaal niet terecht. En het werkt ! Althans, Quis en aardig wat reaguurders trappen er nog in ook.
En zoals ik al opmerkte: zo blijft het hier lekker rustig.
"Lange Poten" Den Haag, "Lange Tenen" Groningen?
Wat is nederland toch heerlijk dorps. Een land zo groot als een provincie van een ander land, en maar lekker lopen zeuren op dat volk uit dat dorp/stadje op een uurtje rijden.
van de gasbaten word maar 0,3% geinvesteerd in groningen. en dan miepen over de slechte economie van groningen. investeer eens evenredig!!! 88% gaat naar holland lekker makkelijk lullen hoor.
Alles waarmee Groningen negatief in het nieuws komt ondersteun ik als Groninger van harte. Hoe minder gepeupel uit de randstad hier komt hoe beter.
Was een ongelofelijk ziek stuk. Net als wij hier in het noorden zomaar alles moeten pikken van de NAM en De regering zodat de rest van vingerwijzend Nederland goedkoop kan stoken. Heb zelf in Duitsland gewoond en gas is daar gewoon 3x zo duur. Dus Nait soez'n
Ga jij die arme gezinnen maar eens vertellen dat ze hun muil moeten houden en zich niet zo moeten aanstellen wanneer hun huis staande wordt gehouden door een paar houten balken, die al hun spaargeld wat in het huis hebben gestopt kwijt zijn, omdat de NAM zelf bepaald wat zo onder aardbevingsschade verstaan. Ga eens kijken bij de mensen waar hun huis en leven op instorten staat, voor dat je dit stukken schrijft.
Nee wij stellen ons zo aan en toch vind de overheid dat alle scholen gecontroleerd moeten worden of ze aardbeving proof zijn.
We staan ook zo voor lul ook met de Eemshaven en heb je er uberhaubt wel over nagedacht wat er zou gebeuren met de prijzen van het gas als de kraan dicht gaat, laat staan de belastingtarieven om de winst te compenseren, nee wij staan voor lul. De rest van Nederlands is aardig afhankelijk van dit 3e wereld provincietje.
En WTF heeft communisme er mee te maken ik weet niet wie het zei, maar check the facts; in Heiloo en ergens in Friesland zitten ze in de gemeenteraad en hier in de Provincie; 0.
Ben er nog nooit geweest,heb er niks te zoeken,dat wil ik graag zo houden.
Het lijkt me niet dat de Groningers nog naar Holland willen: 'we want Germany!'
Maak van Groningen één grote AZC
Is een miljoenen business
Toiletflush | 21-04-16 | 10:01
Inderdaad.
Ik heb ergens gelezen dat asielzoekers een positieve bijdrage leveren aan economische groei, dus ik denk dat we ter compensatie van de aardgasopbrengsten de Groningers wel eens mogen bedanken met 1 miljoen extra asielzoekers.
Met zo'n 66.000 beschadigde huizen, risico voor een overstroming en een proces dat in gang is gezet (de kraan dichtdraaien heeft niet direct effect) vind ik niet dat er lichtzinnig gedaan moet worden over dit probleem.
Quid, als jouw huis vol scheuren zat zou je toch een stuk minder vrolijk zijn. Het stort niet meteen in, maar je slaapt er ook niet goed over.
Ik ga me totaal niet opwinden over dit stukje, ik ben regelmatig Geenstijl bezoeker en kan hier prima doorheen kijken. Maar aan de andere kant maak ik me serieus zorgen over wat hier gebeurt in Groningen.
tou eem, tammo. Kest mie nie kwoaier kriegn!
Aandelen in de UWV. LOL
Ruud-topper... sorry het was de alouds bekende Joseph Luns die de aardgasbaten voor een klapscheet heeft verkwanseld aan o.a. Italie, je weet wel, of weet je dat niet eens, iets met datzogenaamde herenakkoord.
Ook toen al versodemieterden onze regenten onze inkomstenbronnen kleautzak Luns voorop.
@bisbisbis | 21-04-16 | 11:39
Straks ga je nog zeggen dat Groningen dingen deed die Oekraïne nu gaat doen.
En wel allemaal massaal VOOR het assimilatieverdrag met de Oekraïne tekenen.... terwijl juist Groningen van alle provincies daar het minst bij gebaat is, qua goedkope agrarische vlakten en arbeid...
Graag vijf vliegdekschepen in de Eemshaven. Graag alle universiteiten en hogescholen naar Groningen. (Intellect heeft weidsheid nodig, niet de liefdeloze kudt uitlotingsfeestjes van Utrecht voor haar hardwerkende progressieve inwoners). Misschien gelijk iets met Volvo doen. (Nee geen Saab avonturen met psychopaten uit Zeewolde, maar dingetjes waar Nederland mee vooruit kan.) Ondertussen de ééncelligen van het Westland gewoon aan de arbeid houden. Dat doen ze goed. Banden op spanning!
Tuurlijk! Oorlog tussen de provincies! Kibbelen over welke vierkante kilometers en welke inwoners wel of niet bij Nederland horen, joepie!
Waar een minuscuul land groot in kan zijn.
Maar met z'n allen de straat op om te protesteren tegen de regering, de islamisering of om te vechten voor vrijheid en democratie, bijvoorbeeld.... Meh
Zelfs als het satire bedoeld is, is dit een heel slecht stukje.
Ik heb zojuist speciaal om dit stukje een login aangemaakt. Ik lees Geenstijl dagelijks maar dit is wel een heel tenenkrommend stukje braaksel.
Wij wonen dichtbij Loppersum en hebben ons huis in 2002 laten bouwen, best nieuw dus. Toen wisten wij nog niets van bevingen.
En het huis zit nu vol met scheuren door de aardbevingen. Niet zodanig dat de boel instort. Maar om je nieuwe huis vol met scheuren te zien is niet leuk Kwut of hoe je ook mag heten.
De aardigheid van je eigen huis is er af. En wat is je toekomst in zo'n gebied zonder goede schaderegeling? En als je al weg wilt, verkopen lukt ook niet.
En ik had liever geen aardbevingen gehad in plaats van dat geld (wat ze zeggen dat ze gaan betalen maar niet doen).
Wat mij betreft heet je nu voortaan Quit en donder asjeblieft op bij Geenstijl.
Prutser.
En waarmee vergelijk je dan Drenthe? Met Afghanistan of zo?
www.rtvnoord.nl/nieuws/162087/Reductie...
Het hele bericht met alle feiten. Quid als je een berichtje aan het tikken bent zet alles er dan in. Geeft zo'n vertekend beeld jammer.
Enig mededogen is je vreemd, Sjonnie.
Je eigen dikke IK komt eerst.
GeenStijl stop met deze nepmedewerker!
Zijn onzinstukjes zijn niet waard geplaatst te worden.
Schop hem de UWV in.
@Bal-in-je-oog
Hear, hear.
Samen referendumpje in Groningen organiseren?
Als Groninger stel ik voor om alle uitkeringen per direct af te schaffen en te verrekenen met de afgedragen aardgasbaten. Uiteraard ook uit de EU waardoor de belastingen drastisch omlaag kunnen of afgeschaft. Binnen 5 jaar staat er een Dubai aan de Waddenzee. Kunnen we Trump inhuren om een muur te bouwen om de rest van Nederland buiten de deur houden.
Oh.. en dan dit nog.
Wanneer de PVDA, met sinterklaas Den Uyl voorop, fatsoenlijke prijzen had bedongen in contracten dan hadden wij er nog echt iets aan kunnen verdienen. Het gas ging op een gegeven moment goedkoper de deur dan dat wij het zelf weer moesten bijkopen.
MUAHAHAHAH
@We are all Ducks | 21-04-16 | 10:29
Eemshaven hoort niet bij Delfzijl.
Kan iemand mij vertellen waar alle zoekopdrachten leidden tot de geenstijl site?
Juist Groningen, alias Delfzijl. Dus zelfs Geenstijl is financiëel (niet helemaal, maar toch) afhankelijk van Groningen.
#team Groningen#.
Kijk wat er moet gebeuren is op de landkaart Amersfoort als uitgangspunt nemen, dan een rechte lijn naar boven en naar beneden. Alles links van de lijn hoort bij Den Haag en rechts van de lijn bij een nog nader te benoemen hoofdstad met regering Wilders I.
Maar wel een heel hoog hek ertussen natuurlijk en alle import figuren naar Den Haag e.o. want daar hebben wij aan de rechterkant van de lijn nooit om gevraagd, die zijn ons door Den Haag door de strot geramd.
Jongens wat een kutstuk is dit. Beetje kansloos Groningen bashen. Nee dan dat geweldige Amsterdam waar je beter geen homo, vrouw, blanke of Christen kan zijn.
Ik woon hier prima. Je kan de pot op Quid.
In Groningen is de pvda al jaren de baas. Dat heeft de provincie uiteraard ook geen goed gedaan. En als de aardgasbaten nou in groningen gebleven waren ipv naar den haag... Dan was groningen nu het abu dabi van nederland. Maar goed, sukkels zijn we dus wel, eerst o.dat de overgrote meerderheid maar blijft stemmen op de pvda en omdat we de aardgasbaten hebben laten schieten.
Groningen kickt dus nu pas af van de hollandse ziekte:
nl.wikipedia.org/wiki/Hollandse_ziekt...
Omdat het gasgeld gewoon de welvaartsstaat betaald en niet voor investeringen in de toekomst wordt gebruikt (zie Noorwegen) heeft het meer kwaad dan goed gedaan. Of - hoe kan het dat een land het met milljarden gratis geld als 50 jaar niet beter doet dan de "arme" buurlanden zonder grondstoffen?
In die zin is heel Nederland een grote uitkeringstrekker. En een uitkering heeft dezelfde effect op het hele land als op het individu.
Grappig, de betweters uit t westen.
- Het is ONS gas, maar het zijn HUN huizen als er schade is.
Zullen we dan maar gewoon afspreken dat Groningen niets meer van de overheid meer ontvangt maar de aardgasbaten zelf mag houden?
En Quid, je stuk is zo slecht geschreven, zo absurd dat het bijna satire lijkt. Dat je met afstand de slechtste stukjesschrijfer van GS bent weten we allemaal. Maar is het nou echt nodig om je tot dit soort bagger te verlagen om nog een beetje aandacht te krijgen?. Walgelijk is het iig wel.
(Psje: ik zie eerlijk gezegd ook niet zoveel verschil tussen een moslimprater die oproept tot verdeeldheid op basis van geloof en een quidje die hetzelfde doet op basis van provincie. Zum kotzen)
Raar eigenlijk dat Groningen vaak als een afgelegen verloren gebied wordt beschouwd. Terwijl het precies tussen twee gigantische havens in ligt op prima trein- en vrachtwagenafstand.
Een tuinbouwgebied (Het Noordland) is toch niet gek gedacht. Je kan drijvende kassen bouwen. Die rammelen niet stuk als de bodem zich effe moet schikken.
En drijven kan ook met watergevulde kokers. Soort schokdempers zeg maar. Je hoeft geen meren te graven. Enfin verzin dingen en niet al te somber.
De nige redden waarom Friesland geen waddeneiland is, is omdat Groningen zo hard zuigt.
Ben bezig met een onderduik adres in Groningen. Want wanneer de pleuris uitbreekt in het westen zit je denk ik wel goed in Groningen.
In Groningen zien we dit als investeringen.
Wij hebben vanuit Groningen met de aardgas opbrengsten veel geinvesteerd in het glorieuze westen, en hopen daar nu eindelijk de vruchten van te gaan plukken.
En als jullie daar in het westen niet snel weer aan het werk gaan om ervoor te zorgen dat er wat van onze investeringen terugkomen zullen we toch echt over moeten gaan tot ̶a̶s̶s̶o̶c̶i̶e̶r̶e̶n̶ annexeren...
het is daar schoon en mooi,dan kan je van amsterdam niet zeggen.
Quid is meer een schreeuwer dan denker, als de olieprijs weer stijgt naar 60 dollar groeit de economie in Groningen met 7 a 8 %. is gewoon een rekenkundig model, niets meer en niets minder.
@Nelis SplitBloes | 21-04-16 | 09:26
Die geven gestalte aan de ondergang van Nederland. Moet toch ooit gebeuren, nietwaar?
Ho ho ho, het Westland heeft wel een bandenprikker, hè!
Das ook niet niks.
Ci Ty33 09:50
De Groningers droomden helemaal niet van een Blauwe Stad. Die Blauwe Stad was het prestigeproject van o.a. ene wethouder Schminck (PvdA) en nog een paar luchtfietsers en projectonwikkelaars. Maar voor mij bijvoorbeeld was die Blauwe Stad (okee, ik droomde er wel van) een regelrechte nachtmerrie. Dit gaat mij, als een van die handjevol belastingbetalers in de provincie, weer een rib uit mijn lijf kosten. Net zoals dat zogenaamde klotenForum.
@TheEgg | 21-04-16 | 09:14
@Mark de Grootte | 21-04-16 | 09:25
@Balk-in-je-oog | 21-04-16 | 09:50
en andere gefrustreerde Groningers:
Als we alles wat verdiend wordt in Zuid-Holland, de zuidelijke helft van Noord-Holland en de regio Eindhoven ook daar ter plaatse laten kunnen we heel grote delen van Nederland gelijk failliet verklaren. Jullie enige bijdrage is aardgas. Wees blij dat je nog íets bijdraagt aan de Nederlandse economie.
Neem voor de grap de A15 eens van Barendrecht naar Maasvlakte2. 66 kilometer werkgelegenheid.
Ik heb nix tegen koeien, maar als je over geld begint is de opbrengst per HA toch iets minder.
@Gewinflipt | 21-04-16 | 09:58
Dan vraag ik direct al het geld wat qua uitkeringen is uitgekeerd in Groningen terug.
Durf je het aan?
Gewoon een half miljoen euro per Groninger aan aardgasbaten teruggeven (zeg 2 miljoen euro per gezin), daarna worden ze met plezier onafhankelijk en leven ze nog lang en gelukkig van de rest van hun gasbel.
En laat de rest van NL de pensioenleeftijd maar ophogen naar 75 om om rond te komen.
Maak van Groningen één grote AZC
Is een miljoenen business
Of is dit een wraakartikel, omdat tijdens het referendum,Groningen voor stemde?
@Balk-in-je-oog | 21-04-16 | 09:50
Dan stel ik voor om per direct de uitkeringen in Groningen stop te zetten.
www.volkskrant.nl/economie/groningen-h...
Gas kopen we wel bij Poetin of in Noorwegen.
*gnehehe*
Onzin. Vind het wel een strak plan om het gas lekker in Groningen te laten zitten en Poetins gas tot die tijd op te stoken. Als het allemaal op is in Rusland, zitten wij gewoon nog warm. En als de pleuris uitbreekt, is het ook goed om een reserve te hebben.
De redenering over financiele groei hier is net zo stom als de observatie dat je weinig geld hebt gepint van je spaarrekening. Ja, dat is inderdaad vrij normaal met zo'n ding.
Misschien moeten die Groningers
30 jaar x 5 miljard = 150 miljard euro terugvragen van de rest van NL. Allemaal uit hun bodem opgepompt gasgeld.
Dat geld bleef toch niet in Groningen, verdween naar elders.
Als ik zo een beetje om mij heen kijk in de Schultenbräu-buurt (waar in menig huiskamer om 2 uur 's nachts het licht nog brandt) dan geloof ik dit meteen.
Afijn, ik schakel wel effe een tandje bij.
Ga zo door quid, hoe negatiever hoe beter. Des te minder van die bekakte arrogante westerlingen naar hier verhuizen. Wij groningers weten wel beter.
Groningers zijn helemaal niet nuchter maar droomden van de blauwe stad, waartoe - o schande - vruchtbaar land onder water werd gezet. Het resultaat is geen rijkdom, doch nep cultuurverrijking.
Overigens leidt die man made natuur overal tot ellende: www.st-georg.de/news/pferde-und-leute/... in Duitsland eten wolven grazende paarden op , en in Franrijk proberen gieren een rijpaard op te peuzelenhttp://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/4282961/2016/04/15/Hongerige-gieren-vallen-een-merrie-aan-in-Frankrijk.dhtml
Als Groninger stel ik voor om de rest van Nederland als provincie niet langer tot last te zijn en ons af te scheiden. Dan kan de gasproductie omlaag en de Groningse opbrengst, die dan niet meer hoeft te worden afgedragen voor allochtonië, omhoog.
@Stocktrader | 21-04-16 | 09:40
Natuurlijk.
En alle luxe producten die vanuit Rotterdam komen, zijn gratis voor Groningers?
@Bezorgde_Burger | 21-04-16 | 09:37
Bij de laatste verkiezingen werd PvdA ingeruild voor D'66...
necrosis | 21-04-16 | 09:44
OMG, het kan dus nog triester daarboven. Dat gejank over die miljarden is ook zo goedkoop. Heb ze nooit horen klagen over de steenkool die Limburg meer dan 60 jaar aan het Noorden leverde.
@necrosis | 21-04-16 | 09:44
Same shit, different name
Leuk artikeltje maar dat vind ik te kort door de bocht. Wanneer je het allemaal zo stelt dan krijg je stellig het idee dat alle gasinkomsten ten gunste van de Groningers kwamen. We weten allemaal dat heel Nederland leefde en nog steeds leeft van de gasinkomsten en dat de gemiddelde Groninger per saldo daar niet beter van werd. Waarom de Groningers onleefbare woningen en aardbevingen dan maar op de koop moeten toenemen en niet voor hun rechten en schades zouden moeten opkomen ontgaat mij. Wellicht is er sprake van een onevenwichtige opbouw van industrie en het werkgeversklimaat, dat zou dan eens onderzocht moeten worden. Wanneer de gaskraan 25% geminderd word en dat kennelijk direct en op zo'n korte termijn in de economische cijfers is terug te vinden dan is er denk ik iets heel anders aan de hand.
Wanneer in Den Haag aardbevingen plaatsvinden dan zal heel Nederland er direct de consequenties van ondervinden, terwijl de Groningers min of meer aan hun lot werden overgelaten en dat is bespottelijk.
De Groningse boeren komen in ieder geval wel in opstand tegen dat bezopen TTIP. http://www.telegraaf.nl/binnenland/25644315/__Boeren_in_actie_tegen_TTIP__.html
LOL, zo zie je waar al die VOOR-stemmen toe leiden ;-)
0,5 procent, niet 5,5. Voor de rest, oh ja satire.
*gaap*
@Bezorgde_Burger | 21-04-16 | 09:37
Bij de laatste verkiezingen werd PvdA ingeruild voor D'66...
Ons gas? Hebben die Groningers het dan ook zelf in de grond gestopt?
Wat een oppervlakkige clown is Quid toch getuige dit zoveelste bezopen stukje. Blijf lekker dumpert reeten
Leuk stukje Quid,ik ben het er helemaal mee eens. Wist je dat de CPN ooit heel groot was in Groningen? Een looser province waar je niets aan hebt. Straks is dat gas op kunnen we Groningen alleen nog gebruiken om asielzoekers in te parkeren.
Groningen is veruit het rijkste gedeelte van Nederland, als Groningen het gas allemaal zelf had gehouden was het nog rijker geweest dan de Emiraten.
Haha, de provincie die altijd PvdA rood kleurt op de verkiezingskaarten. Wat de het zuiden al lang begrijpt schijnt maar niet door te dringen in het Noorden. Beetje traag van begrip daarboven?
De enige branche die wel enorm goed gaat is de autohandel. Massaal worden dure auto's aangeschaft van geld dat klagers hebben gekregen om hun huis te repareren.
Nederland heeft zich al die jaren de tiefuspokken verdiend aan dat aardgas.
Groningen zag van al die miljarden nauwelijks iets, integendeel, hun huizen gingen niet alleen naar de kleaute, ze zijn ook na restauratie(ALS de NAM de schade al betaalt) geen donder meer waard.
En nou zit er dan de een of andere stadse drol zich te benatten van de pret omdat de economie daar achterblijft.
Dan BEN je me een partij tiefuskleautzak die zijn gelijke niet kent.
Waarvan akte.
Amsterdam krijgt meer aandacht om een paar scheurtjes in het oude stationsgebouw vanwege de metrobouw dan Groningen. En de schade is daar meteen betaald.
Groningen is voor mij één van de weinige steden geweest in Nederland waar ik me goed voelde. Een hele mooie en leuke stad, behoudens de PvdA-dictatuur. Quid ga maar eens de echte aardgasrekening van je verwarming en douche betalen. En Groningers hebben ook geen behoefte aan al die Randstedelingen die alleen maar vreemde culturen naar hen toe sturen. Groningen had graag bij Duitsland gehoord totdat die DDR hoer haar stinkende dijen opende voor die geitenneukende buurman van dat dijsselbloem-achtige Griekenland.
Beetje misselijk stukje, Groningen heeft helemaal niet zo veel aan de gaswinning, slechts last. Zou je huis maar zijn die kapotscheurd of een complete school die instort.
Ik kom zelf ook uit Groningen en kan bevestigen dat de Groningers al decennia lang ontevreden zijn dat "hun" gas zorgt voor economische groei in de rest van Nederland. In de jaren 60/70 waren er al politieke partijen die pleiten voor een 'onafhankelijk Groningen' - niet erg solidair vind ik.
Er zijn zeker huizen met schade, maar ik ken ook veel mensen hier die schade/scheuren maar proberen te verhalen om geld of gratis zonnepanelen te krijgen. Zeg nou zelf, wie zou dat niet doen - als je buurman zonnepanelen krijgt of 5000 euro, dan wil je dat toch zelf ook?
Ik vind het wel jammer om te zien dat de Groningers zo hun eigen graf graven; ik ben erg gesteld op de regio en het is er qua sfeer al niet beter op en des te groter het aardbevingsprobleem wordt gemaakt, des te minder aantrekkelijk de regio wordt.
@PSYx | 21-04-16 | 09:29
Nog even nagerekend wat er per hoofd (incl kinderen) dan verdiend word in Groningen (provincie) per jaar:
25.744,49.
Lijkt me echt een ramp om er een aparte staat van te maken :D
necrosis | 21-04-16 | 09:17 |
D'r zit tegenwoordig meer 'buitenland' in Holland dan in welk ander deel van het land dan ook!
#danlieverde'provincie'!
Ze willen compensatie. Waarom?? Schiphol breid elk jaar uit en gaan allemaal over vlak mijn dak. In Limburg is er nooit iemand schadeloos gesteld door de mijnbouw. Ook jij met die nieuwe snelweg/fabriek flat/hoogovens naast je huis krijgt niets. Het leger de provincie laten ontruimen en vlakschuiven met de grootste Caterpillar 6090 FS (1080 ton)tot een grote berg. Klaar ben ik ermee, ik wil mijn gas en nu!
Oh, nog even gekeken naar Eurostat. Groningen is de qua rijkdom vijfde rijkste regio van EUROPA. Je hebt leugens, grove leugens, Quid en Eurostat.
Prima jongens, dan maken van Groningen een apart land. Die 15 miljard per jaar aan gas komt dan enkel in Groningen terecht. Laten we dan eens kijken hoe het met de economie van Nederland en met de economie van Groningen gaat!
#FourFreedomsAward dat is pas een boosmaker.
Kort Geding Rutte Art. 11 Referendumwet
Resterende dagen: 9
969 backers
18.216 van 25.000
De waarheid ligt toch anders. Wij zijn de rijkste provincie van Nederland en dragen de lasten van de aardgaswinning en krijgen niet de lusten. Hier in Groningen heeft bijna elke inwoner een hekel aan de overheid omdat wij genaaid worden. En over die ''scheurtjes'' in oude gebouwen is onzin. De nieuwste gebouwen gaan hier kapot en zitten vol met scheuren. Voordat je dit klaar krijgt moet je de strijd aan gaan met de NAM die iemand langs stuurt en vervolgens glashard zegt dat het een constructie fout is van de bouwers. Het is corrupt wat hier gebeurd en het aller ergste vind ik dat mensen in het westen denken dat wij de Groningers maar zeuren, maar vergeet niet dat de NAM van Shell is en dat Shell schijt heeft aan mensen. Sterker nog omkoping komt veel voor. Zo geeft de NAM geld aan verenigingen, zwembaden en gemeenten zodat er geen grote saamhorigheid komt tegen de NAM. Het is makkelijk praten daar in het westen maar wat hier in Groningen gebeurd is net zo corrupt, vals en minachtend naar de bevolking als in derde wereld land.
Eemshaven gaat nog boven groningen... En die blijken wel winst te maken als een malle. Ook komt er nog een nieuwe Google datacenter, etc.
In groningen stad zelf... Studenten daar zijn kut, werkelozen daar zijn kut.
Een Gronings aardbevinkje daar in het Westland en is geen glasplaat meer heel in die kassen!
@wan hung lo | 21-04-16 | 09:20
Toen ik nog een jonge necrosis was, woonde ik naast een buurman met dikke Mercedes diesel (35 jaar geleden).
Als die 's ochtends vroeg zijn wagen startte, zat er een grote zwarte vlek op straat en viel het servies bij ons zowat uit de kast van de trillingen.
En dat was in Voorburg!
@necrosis | 21-04-16 | 09:21
Groningen begint een beetje het Umbrie van het Noorden te worden. Eindeloze verlaten landschappen met afgebladderde herenhuizen. Die landgoederen zijn wel voor een schijntje te koop. http://www.affidata.com/sh/huizen-te-koop/umbrie/landgoed/381516
Alleen heeft die regio wel last van echt aardbevingen.
jemagookniksmeer | 21-04-16 | 09:18
Daar stond gisteren iets over op DasKapital:
The Gross National Product counts air pollution and cigare e advertising, and ambulances to clear our highways of carnage. It counts special locks for our doors and the jails for the people who break them. It counts the destruction of the redwood and the loss of our natural wonder in chaotic sprawl. It counts napalm and counts nuclear warheads and armored cars for the police to ght the riots in our cities. It counts Whitman's rife and Speck's knife, and the television programs which glorify violence in order to sell toys to our children. Yet the gross national product does not allow for the health of our children, the quality of their education or the joy of their play. It does not include the beauty of our poetry or the strength of our marriages, the intelligence of our public debate or the integrity of our public officials. It measures neither our wit nor our courage, neither our wisdom nor our learning, neither our compassion nor our devotion to our country, it measures everything in short, except that which makes life worthwhile'.
(Robert F. Kennedy Remarks at the University of Kansas, March 18, 1968)
daskapital.nl/2016/04/wat_meten_we_eig...
Dit soort satire vind ik beneden peil.
Als voor sommigen alles buiten Utreg en Zuid-Holland buitenland is, wat doen al die Marokkanen, Turken, Syriërs, Irakezen, Eritreërs etc. dan in jullie geliefde moederlanden?
Hey Kwit, jullie kassen worden wel met ons (of dat van Poetin) gas verwarmd. Iets meer mededogen met ons, arme sloebers, zou dus wel op zijn plaats zijn!
In Utrecht draaien wij altijd op voor de rest van Nederland. Wij zijn het kloppend hart. Zonder Utrecht was Nederland allang failliet geweest. In hoeverre het dat al niet is.
Maar goed... nos.nl/data/image/2016/04/07/271700/86...
Dit rare artikeltje redeneert net als Eurostat. Namelijk dat de omzet en winsten uit gas alleen aan Groningen worden toegekend. Terwijl ze voor het overgrote deel naar Den Haag vloeien om te verbrassen in het Westen. Kortom, het zegt niets over de werkelijke economie in Groningen. En die is in het Noorden prima. Net als in de rest van Nederland.
Quid ga je schamen... tenzij... dit natuurlijk gewoon satire is ??
In het uiterste geval van nee dit is geen satire wil ik jou en je elitaire Neo Liberale BALLETJES er op wijzen dat de NAM en de Nederlandse staat de provincies in het Noorden al decennia lang óf uitbuiten vanwege de baten, óf in het geval van Friesland en Drenthe, laten verrekken en zélfs zó ver gaan om staats subsidies voor de provincies te misbruiken voor zaken waar ze niet voor bedoeld waren waarna een groot deel van de economie daar het loodje legde en het platteland leegstroomt.
Maar oke, ik zal u er niet op aanvechten, u moet ook uw bittere gal spuwen nu u ontdekt dat u van voor en van achter genaaid bent door het VVD kabinet waar u zo trouw op stemde in het verleden.
Vooralsnog is er in Groningen meer dan genoeg werk als je daadwerkelijk iets kan. De ICT'ers zijn niet aan te slepen
Daarom dus: onafhankelijkheid uitroepen, gasvelden nationaliseren en van de baten een glorieus Gronings volksleger opbouwen. Vervolgens De Rest van Nederland onder de voet lopen voor lebensraum en dwingen eierballen af te nemen. Maar goed...
Prima, meer anti reclame. Blijft het nog een beetje leuk in de provincie ;)
@TheEgg | 21-04-16 | 09:14
We (Nederland) verkopen al decennia gas aan Italië, ver onder de marktprijs.
Als je Groninger ben, draai de gaskraan richting Italië even dicht.
Wij Nederlanders betalen meer per kuub gas dan die deegslierten.
Woon zelf in Groningen, en ja, als een vrachtwagen een beetje stevig door de straat rolt dan trillen de ramen ook wel een beetje.
Overigens kan ik dit soort stukjes wel waarderen.
Alles wat grootmuilige nouveau riche ontmoedigt om hier de sfeer te komen vervuilen heeft zeker zijn waarde.
Mijn dank Q.
De Werderbruder aus Groningen willen nog meer gaswinning.
Wat een stompzinnig gezeik Quid. Ik ken 2 families waarvan de huizen door de bevingen kapot zijn en dat is echt geen gezeur kan ik je vertellen. En een beving vsn 2-3 is niet gevaarlijk nee, maar een paar honderd daarvan slopen gewoon je huis, klaar. Daarnaast is je huis niks meer waard ondanks een hypotheek de dubbele waarde.
Er is gewoon slecht beleid gemaakt door de regering. Van de gasbaten had er veel meer geinvesteerd moeten worden in Groningen. Er liggen enorme kansen voor energie en ICT, daar had dit gebied met een beetje beleid leider in Europa in kunnen zijn met een beetje vooruitziende blik. Maar kortzichtige figuren zoals jij die eerst enorm geprofiteerd hebben van het Gronings gas en nu gaan wijzen zodra de kraan na 50 jaar een beetje dicht moet omdat bewoners er al 30 jaar last van hebben hebben dat soort inzicht natuurlijk niet.
Teleurstellend verhaal van jou Quid. Had je hoger ingeschat.
De aardgaswinning zorgt vrijwel niet voor extra werkgelegenheid onder de Groningse bevolking.
@Piet Karbiet | 21-04-16 | 09:10
En een ruimte met pannetjes en eenpitters voor de pastafari.
@HaagseSkieldah | 21-04-16 | 09:14
Alles voorbij Zuid-Holland is al buitenland.
LOL. Zonde voor ze. Toch vind ik het -Japan of Ecuador meegenomen- idioot klinken dat mensen in Nederland zonder bruiklijntechnische redenen hun glazen in de kast moeten vasttapen. Dus hou die kraan maar lekker op een kier.
Onze economie gaat pas echt groeien na een Nexit. Op basis van deze resultaten ligt er volgende week een naheffing uit Mordor, die Rotte onmiddellijk gaat overmaken, en daarmee nog wat extra bejaarden in hun eigen stront laat creperen.
Klagen over de oligarchen in de Oekraïne en Rusland. En hier in Nederland vinden we het normaal dat een stel figuren uit het westen van het land de natuurlijk rijkdom onder je land oppompt om daar vervolgens allerlei tuig van te importeren. Het enige wat daar grappig aan is, is dat "die lui uit het westen" vooral hun eigen leefomgeving verzieken met die import.
Als ik Groninger was, had ik al lang die gaskraan dicht gedraaid. Deeltje van het gas aan Rusland verkocht in ruil voor tanks, en vervolgens tegen de randstad gezegd: Als je gas wil, kon je het maar kopen, in plaats van roven.
@Kapitein Stijlvol | 21-04-16 | 09:12
Je vergeet de Waddeneilanden, en in de Waddenzee schijnt ook nog het nodige aan gas te zitten.
En waar blijft @eerstneukendanpraten?
Alles voorbij Utreg is buitenland.
Friesland zit ook onder het landelijk gemiddelde en staat op plaats twee van onderen. En die willen onafhankelijk worden?
Daar moeten dus die Syrische ingenieurs en ondernemers naartoe. Dan is het binnen een paar jaar een bloeiende provincie.
Er gaat niets boven Groningen, totdat je de Atlas erbij pakt en ziet dat er ook nog zoiets bestaat als Denemarken, Zweden en Noorwegen.
Het gejank om de NAM achterstallig onderhoud te laten betalen van huizen die al 150 jaar niet zijn onderhouden is natuurlijk dieptriest..
Meeste volk wil dat als de NAM schade komt herstellen van slechtgebouwde door vocht opgevreten muurtjes, de nam ook even komt aftikken voor nieuw dubbelglas, nieuwe warmte isolatie, een ander kleurtje voor op de muur etc..
Persoonlijk vind ik het belangrijker of de RUG gender neutrale toiletten heeft, of stilteruimtes, want daar lees ik in dit topic niks over.
-weggejorist-
Dit biedt ongekende kansen.
*COA bellen doet*
Wel lekker toch.
Als groningse student het groningse gezeur om geld ook wel een beetje zat. Al die lui die huilen dat ze zeggen bang te zijn dat hun kinderen of zijzelf doodgaan met de volgende aarbeving.. terwijl, tja een aarbeving in Groningen.. net is als een 'berg' in Limburg.. het stelt nietzoveel voor tenopzichte van een echte aarbeving...
Groningen is ook de plek in Nederland waar de laatste overtuigde communisten wonen. Nuff said.
(hey verrek, ben het een keertje eens met Kwit)
Sorry Quid, maar om het resultaat van jouw baby (Ja, ik lees jouw Twitter) nu meteen in een topic te slingeren... Wel een beetje vergezocht dit.
REAGEER OOK