Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Technische Universiteit Delft overweegt gebedsruimte want 'levensbeschouwelijke diversiteit'

osamaatjuhhhh100.jpgKijk, dat ze op sociale faculteiten overstag gaan voor dat islam-gedram, dat snappen we nog. Daar doen ze immers niets anders dan sociale vraagstukken als dusdanige complex en veelzijdig presenteren, dat het dus wel verboden móét worden er vervolgens een waardeoordeel aan toe te kennen. En als een waardevaste vijfde colonne dan vervolgens een bidmathalletje begint af te dwingen, dan is deze natuurlijk snel ingericht. Maar nu gaan 's lands beta-boys (m/v) ook keihard over de Knie van Mohammed. "De TU Delft onderzoekt momenteel hoe de universiteit moet omgaan met zogenoemde 'levensbeschouwelijke diversiteit'. Verschillende studenten en medewerkers hadden de afgelopen tijd hiernaar gevraagd." 'Omgaan met levensbeschouwelijke identiteit' is natuurlijk codetaal voor hoe een seculiere TU tegen beter weten in toegeeft aan de regressieve invloed uit Mohammedanië. Uiteraard lult de TU hier nog even extra omheen door te stellen dat "Ook wordt gekeken welke regels er komen als bijvoorbeeld iemand aan mindfulness doet en zich graag iedere dag een kwartier wil terugtrekken." Het jammere van het islam-diertje is dat het nooit genoeg heeft. Toegeven aan een kleine eis wordt gezien als een legitimering van hun algehele zaak, en daarmee als opstapje voor verdergaande eisen. Enfin, de ethiek-eskaders van de morele kartels staan natuurlijk niet toe het in deze context te belichten, maar toch wijzen we er graag even op dat het onder de moslimterroristen stikt van de ingenieurs. Moeten we nou echt faciliteren dat je onder één dak zowel kunt bidden naar het Oosten voor de ondergang van het Westen, als leren hoe je dit kinetisch klaarspeelt?

Reaguursels

Inloggen

AliB-YesR  | 21-04-16 | 00:55 Geen enkele vorm van jaloezie daarvoor uiteraard, enkel respect! (En zij had voor die prestatie dus geen gebedsruimte nodig.) Fijn dat vrouwen die kansen krijgen hier. Dat jij denkt dat iemand haar dit zou misgunnen, alleen maar omdat ze moslima is, geeft aan dat je het niet hebt begrepen. Maar die slachtofferrol zit zo lekker hè? Ik zou zeggen: neem een voorbeeld aan Hanan en presteer ook eens wat.

Ramsesz | 21-04-16 | 08:29

-weggejorist-

AliB-YesR | 21-04-16 | 00:55

Wat nu te doen als iemand zich iedere dag om het uur drie kwartier wil aftrekken in de islamitische gebedsruimte? Moeten de zeer persoonlijke levensbeschouwelijke identiteit van zo'n individu miet erkennen en waar en wanneer mogelijk ondersteunen?

Aldus Du Flaperon | 20-04-16 | 23:35

Gheghe, Duitsland ook altijd al land van ingenieurs geweest...

Hemmenaar7 | 20-04-16 | 23:19

Het feit alleen al dat wij NLérs ons druk maken inzake moslimisére.
Geen onderscheid of privileges aub, volgens de wet zijn we gelijk.
De trend heeft duidelijk ingezet en ik ben niet van plan daar financieel verder aan bij te dragen. Zeg maar gewetensbezwaard moslim financier tegen wil en dank, Soldaat van ALLaSnackbar.
Kan iemand een begroting maken welke aftrek mogelijkheden er zijn voor aangifte ib 2016? Immers we hebben te veel belasting betaald voor al die moslim voorkeuren die her en der aan het licht komen.

ruud-topper | 20-04-16 | 23:06

De term diversiteit is een van de betere eufemismen voor islamisering dat me ter ore kwam. Weldra kan de term evenals racisme, discriminatie en vluchteling bijgeschreven worden als containerbegrip.

Takki Yah | 20-04-16 | 22:56

En daar is moslimpje Nooitgenoeg weer...

Annuska G. | 20-04-16 | 22:40

Poesmobiel | 20-04-16 | 17:01
Ik deel het met je dat er op openbare scholen, vanwege hun seculiere karakter, geen enkele insluipende religie voet aan de grond mag krijgen.

Mijn verhaal is in dat opzicht ook niet relevant.
De enige parallel zat in de bizarre gewaarwording om zonder directe aanleiding mogelijk van groep 8 gehaald te worden. Er is geeneens een conflict.
De voorbode dat ik op voorhand moet wijken, geeft nogal wat te denken.
Da's alles...

Kudtkip | 20-04-16 | 21:25

henkdekanarie | 20-04-16 | 20:48 Israël heeft een economisch-innovatieve output (vele miljarden euro’s, vindingen, wetenschap, Nobelprijzen) die vergelijkbaar is met Sillicon Valley. De Gazastrip is al jaren een gekkenhuis van haat en fanatisme en geweld. Misschien dat eens iemand van de Universiteit van Amsterdam zich er over buigen wil, wat eigenlijk het verschil is tussen beide vormen van cultuur. Om dan de bevindingen daarvan door te spelen aan mevrouw Duisenberg.

notamused | 20-04-16 | 21:23

Op de Universiteit van Amsterdam zijn sinds dit jaar ook meerdere 'neutrale'(allahu akbar!) gebedsruimten: www.at5.nl/artikelen/149981/smerige_st...
Ze hebben er trouwens ook anti-israel studiegroepjes waar duisenberg langs komt.

henkdekanarie | 20-04-16 | 20:48

Ramsesz | 20-04-16 | 18:49 De islam is een in opdracht van woestijnrovers bedachte roof-ideologie. Naarmate we meer te maken krijgen met de islam, zal steeds meer onderkend worden dat het inderdaad een gevaar is voor de mens, een genocidale stoornis, een aanval op de mensheid. En dan zal steeds meer het moment naderen dat die islam verboden wordt en de aanhangers ervan het land uitgezet. Die politiek correcte zwakzinnigheid van dit moment heeft niet het eeuwige leven. En veel van de bekende vertegenwoordigers ervan eindigen waarschijnlijk in de beklaagdenbankjes van het Internationaal Strafhof in Den Haag.

notamused | 20-04-16 | 19:54

Als er nu eenmaal een significant aantal mensen in Nederland woont die het moslimgeloof aanhangen, en dat worden er steeds meer, dan zullen er ook (steeds meer) gebedsruimtes en andere typisch islamitische voorzieningen zijn en bijkomen. Dat is logisch. Ja, het is dan misschien vervelend voor anderen, zoals bijvoorbeeld oorspronkelijke Nederlanders, dat een niet-moslim een "kuffar" genoemd wordt en door moslims als minderwaardig wordt beschouwd. Ja, het leven voor een niet-moslim wordt dan wellicht onaangenamer en gevaarlijker naarmate de moslimpopulatie groeit, maar daar is helaas niets aan te doen. Alles wat je daartegen wilt ondernemen zou immers racistisch én islamo-/xenifoob zijn, alsmede extreem rechts. Wen er dus maar aan of pak je biezen, autochtoon.

Ramsesz | 20-04-16 | 18:49

Het houdt nooit op, nooit vanzelf.

Maar echt. Om moedeloos van te worden.

Driewerf Hoezee | 20-04-16 | 18:22

-weggejorist-

Doomsdayprepper | 20-04-16 | 18:10

dijkbewaker | 20-04-16 | 15:29 Dat van Galilei is overbekend, maar je zou je kunnen afvragen waar Galilei eigenlijk het idee vandaan haalde dat het zin heeft de natuur te onderzoeken. En dat het zelfs, speciaal voor een vroom christen als hij, een opdracht is de natuur te onderzoeken. Verder is het zo dat altijd overal dat iemand innovatief is en aan komt zetten met revolutionaire concepten, je ziet dat zo’n persoon te maken krijgt met de gevestigde orde en algemeen heersende ‘waarheid’. Dat overkwam ook bijvoorbeeld de geoloog Alfred Wegener die de theorie opperde van de continentenverschuiving. Dat werd lange tijd als ‘belachelijk’ terzijde geschoven. Het overkwam ook fysicus Albert Einstein, wiens relativiteitstheorie aanvankelijk grotendeels genegeerd werd. Het overkwam Lemaitre die met zijn oerknaltheorie lange tijd genegeerd werd. Enzovoort.
-
Hier trouwens enige teksten van prof Hans Jansen over christendom en wetenschap, en dit in contrast met de islam:
Hans Jansen - Wetenschap, Godsdienst: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...
Hans Jansen - Islamitische illusies 1 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...
Hans Jansen - Islamitische illusies (2, slot) www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...

notamused | 20-04-16 | 18:05

@Oktoberfest | 20-04-16 | 15:35

Juist. Dit maakt me ontzettend kwaad.

DebraCadabra | 20-04-16 | 17:55

zelf_bedacht | 20-04-16 | 17:19
En? Zijn ze daarin succesvol?

BlowingBubbles | 20-04-16 | 17:51

Zal mij benieuwen dat stel ze vinden later een baan of ze dan ook een gebedsruimte eisen in het bedrijf.
Uw Verzekeringsadvis | 20-04-16 | 15:20
Sterker nog: bij het (overheids)bedrijf waar ik werk, is dat reeds het geval.

zelf_bedacht | 20-04-16 | 17:19

Kudtkip | 20-04-16 | 16:16

Een katholieke basisschool valt onder het (confessioneel) bijzonder onderwijs. De grondslag van de school is dan dus katholiek.

Een moslima op een openbare school vind ik nogal tegenstrijdig, omdat de ouders van de kinderen ervoor gekozen hebben om (een) godsdienst helemaal geen rol te laten spelen in het onderwijs.

Poesmobiel | 20-04-16 | 17:01

Crufty | 20-04-16 | 15:29
Ik wil liever niet de kinderen confronteren met een te maken keuze die eigenlijk nergens over gaat.
Ze hebben me al genoeg betoond hoe graag ze me zien, en dat is wederzijds. Ik ga me dus ook niet 'van de groep' af laten halen, omdat er vanuit de leiding een ideetje of vermoeden is dat m'n collega en ik niet door een deur zouden kunnen (en dit nadelig afstraalt op de kinderen).

Mind you, deze groep 8 wordt als de moeilijkste geacht. Madam moslima 'heeft' ze nu ruim een half jaar en ik ben er zo'n 2 maanden geleden bij gekomen. Iedere dienst wordt nog geschoven wie naar welke groep gaat. Behalve bij deze.
Denkt men werkelijk dat met vervanging voor een minder weerbarstig type de begeleiding die ze zo hard nodig hebben wél soepel zal verlopen?

Het gaat ook niet om mij. Precies wat je zegt: het belang van de kinderen is hoofddoel. Daar heb je krachtige bakens bij nodig.
En geen hete brij waar omheen ge-ei-erd moet worden.

Kudtkip | 20-04-16 | 16:38

Wat een aasgieren toch ook..

Neut | 20-04-16 | 16:31

Zie ik daar nou een Dobbernegert met hoed? Koewinsie.....?

Bracula | 20-04-16 | 16:30

@KaiserSoza | 20-04-16 | 12:28
Dat heet klantenbinding. Moslims hebben nogal wat defecten en zijn dus frequente klanten.

Rest In Privacy | 20-04-16 | 16:22

* Met welke geestesbron dan ook. Dus.

Kudtkip | 20-04-16 | 16:18

Poesmobiel | 20-04-16 | 14:06
Het is een Katholieke basisschool. Nog steeds openbaar volgens mij. Waar het iets met een filosofie of visie te maken heeft (religie wordt niet genoemd), gaat het om anders mogen zijn.

Mij ook allemaal best, we verschillen nou eenmaal.
Op het vlak van religie heb ik zeker zo m'n opvattingen.
Die uit ik niet automatisch, want ze doen er op die plek wat mij betreft niet toe.

De moslima begint er zelf ook niet over trouwens. Zou ze dat wel willen, dan is dat oké, maar even op een andere plek. Hier hoort de aandacht bij de kinderen te liggen en niet bij vrijwilligers onderling.

By the way, ik vond de ontwikkeling rond juf Fatima in het Gooi geen gelukkige. Haar motivatie om nog dichter tot God te willen geraken en zulks te gaan uiten met een hoofddoek voor de klas, er begrip voor te vragen, maar ook het verzoek per brief aan de ouders om deze voor-informatie nog even niet mee te geven aan de kinderen *adem* - val anderen verdomme niet lastig in het gestoei met je geestesbron.
met welke geestesbron

Kudtkip | 20-04-16 | 16:16

Intussen wordt een roomblanke TU studente alvast door de islam-initiatie rituelen gehaald door de handlanger van 'je-verwacht-het-niet' persuasie:
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

marcoplarco | 20-04-16 | 15:45

Islam is voor sociopaatjes.

Oktoberfest | 20-04-16 | 15:45

De linkse kliek beugt weer voor de harde lul die de islam met zich meebrengt.

Oogst voor u zaait | 20-04-16 | 15:44

Wanneer komt er trouwens een synagoge en een kerk in de TU? Misschien in de mensa??? Naast het kantoor van de rector?? Of misschien in de faculteitsbar civiele techniek?? Of naast het computerlab tussen de autocad-sessies door???

Wat raar toch dat die er niet zijn. Mmmm.

Religie is voor knorren.

Oktoberfest | 20-04-16 | 15:35

TB2318 | 20-04-16 | 14:30
de vraag is onderwijs
aanbod is onderwijs
daarom heet het een universiteit en niet een moskee, lamzak

Crufty | 20-04-16 | 15:30

Kinderboerderijtje met geitjes erbij.

Maanrag | 20-04-16 | 15:30

notamused | 20-04-16 | 14:30
-----
Het christendom heeft alleen maar tegenwerkt, kom op zeg dat weet toch iedereen. De kerk duldde geen tegenspraak. Zon, sterren, alles draaide om de aarde. Wie anders beweerde Het heeft eeuwen geduurd en we zijn nog steeds niet verlost van al die onzin.
Alleen al Galilei vond alleen maar tegenwerking. Vanaf 1612 ontstond er verzet tegen Galilei's bewijzen voor een copernicaans, heliocentrisch wereldbeeld, dat niet in overeenstemming was met de opvatting van de kerk dat de aarde het centrum van het heelal was. Galilei kwam weer naar Rome, ditmaal om zich te verdedigen. Kardinaal Bellarmino, die Galilei genegen was, vermaande Galilei op last van paus Paulus V in 1616 de copernicaanse theorie niet meer in het openbaar te verdedigen. In 1622 schreef Galilei zijn tweede boek, Il saggiatore, dat werd goedgekeurd en uitgegeven in 1623. In 1630 vroeg Galilei in Rome toestemming om zijn Dialogo uit te geven. Nadat aan de eis tot het aanbrengen van enkele wijzigingen was voldaan, kreeg het boek het imprimatur en werd het uitgegeven in Florence in 1632. In oktober 1632 werd Galilei echter alsnog opgeroepen om te verschijnen voor de kerkelijke rechtbank in Rome om zich te verantwoorden voor de uitgave van de Dialogo. Zie hierover verder onder Conflict met Katholieke Kerk.Toch werd het werk van Galilei twee keer onderzocht door de Inquisitie. Het eerste onderzoek vond plaats door kardinaal Bellarminus in 1616. Deze hield vast aan een letterlijke uitleg van de Bijbel. Volgens Prediker 1:5 zou de zon wel degelijk op en onder gaan. Hij vond dat het Concilie van Trente te veel ruimte liet voor een figuurlijke uitleg. Hij gaf Galilei een officiële waarschuwing met een verbod om zijn opvattingen aangaande het heliocentrisme in het openbaar te verdedigen. Ga zo maar door.
De dogmatiek van een sprookjesboek houdt niet zo van wetenschap die alles wat beweert wordt ondermijnt.
Dat de islam nu het knettergekke stokje heeft overgenomen en in deze tijd 10000 maal gevaarlijker is maakt het grauwe en bloederige kerkelijke verleden niet minder heftig.

dijkbewaker | 20-04-16 | 15:29

@Kudtkip | 20-04-16 | 14:02
Ik zou de kinderen dat maar wél laten bepalen, het draait immers allemaal om hen en niet om het ego van de directeur/trice of die islamjuf, succes trouwens.

Crufty | 20-04-16 | 15:29

notamused | 20-04-16 | 14:30

Jij hebt een onderliggend mechanisme door dat de boel zal doen klappen. +1

Er zal nog een hoop ongein plaatsvinden voordat het misplaatste asielbeleid en immigratie idee uit het "sociaal"democratisch links denken en doen gebannen wordt (zoniet een bloederige verwerping van het "socialisme" in zijn geheel).

Helaas zal dat van Nederland een Syrië gemaakt hebben.
Waarschijnlijk van heel Europa.

🎶🎵"Welkom, welkom, welkom in mijn land"🎵🎶

Oktoberfest | 20-04-16 | 15:27

@TB2318 | 20-04-16 | 14:06
iedereen heeft behoeftes, maar als die buiten het aanbod van een studie vallen, moet je dat dus zelf oplossen, daarbij stikt het van de moskeeën in NL en die zijn daarvoor geschikt, niet de Universiteiten.
je moet wel even de doelen per gebouw gescheiden houden; het een biedt onderwijs, het ander biedt lulkoek.

Crufty | 20-04-16 | 15:24

Zal mij benieuwen dat stel ze vinden later een baan of ze dan ook een gebedsruimte eisen in het bedrijf.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-16 | 15:20

Peter Emile | 20-04-16 | 13:40
Helaas blijkt overal waar islam al 'ruled' dat die vrede er nooit zal komen. In tegendeel zelfs....

BlowingBubbles | 20-04-16 | 15:14

Mongool, begrijp dan dat de kerk geen moskee is bij het streven naar de scheiding tussen kerk en staat.

Zeddegeizot | 20-04-16 | 15:11

Bidmatje of lebensraum. Hef is een pot nat.
Mussert was een begenadigd civiel ingenieur.
l'Histoire... se répète.

Oktoberfest | 20-04-16 | 15:07

TB2318 | 20-04-16 | 14:30
Op een school hoort ongeacht de vraag geen enkel aanbod te zijn!!

BlowingBubbles | 20-04-16 | 15:05

Heeft er iemand steekpenningen ontvangen?

ruud-topper | 20-04-16 | 14:46

Ik word het spuugzat, war is mijn gebedsruimte geweest in al die jaren? En moet ik daar voor betalen?

ruud-topper | 20-04-16 | 14:45

Wat is er mis met: "Aanpassen naar de cultuur in het land waarin je woont ?" De afkeer tegen alles wat naar islam ruikt wordt alleen maar groter. Is dat soms wat men wil?

Anjin Mohammed | 20-04-16 | 14:32

Waarom moeten belastingbetalers een gebedsruimte betalen? Ik ben zelf erg religieus (ja, militante atheisten, ga maar los), maar als ik mij wil terugtrekken dan zoek ik een rustig plekje op, of betalen we met een groepje gelijkgestemden een ruimte in de buurt van de faculteit. Wij willen iets, wij betalen daar dan ook voor. Waarom moeten moslims alles maar cadeau krijgen van ons?

arbanafal | 20-04-16 | 14:31

TheseDays00 | 20-04-16 | 13:57 Copernicus, Kepler, Galilei, Newton, Faraday, Erasmus, Voltaire, Einstein, Eddington, Planck, Kant, Hegel, Goethe, Beethoven, Mozart, Bach, enzovoort, allemaal fors geniale, eigenzinnige en zeer spirituele mensen, die zonder de brede bedding van het christendom ondenkbaar zijn. Zoals heel de moderne wetenschap en samenleving ondenkbaar is zonder het christendom. Het christendom bevat bepaalde kernideeën die gunstig zijn voor individualisme en een rationele kijk op de werkelijkheid. Waarmee trouwens datzelfde christendom zichzelf ook min of meer heeft onmogelijk gemaakt. Althans, geen enigszins ontwikkeld christen gelooft nog in zoiets als ‘de schepping van de wereld in zes dagen’. In contrast hiermee heeft de islam nooit een dergelijke ontwikkeling doorgemaakt. In de islam wordt de islamitische leer zeer letterlijk genomen. Wat maakt bijvoorbeeld dat men denkt dat de Aarde plat is en gefixeerd is in de ruimte. En komen de moslims aan de macht, dan zullen ze alle kennis vernietigen die hiervan afwijkt. (Wijlen prof Hans Jansen heeft hierover veel uitleg gegeven op GeenStijl.)

notamused | 20-04-16 | 14:30

Correctie/toevoeging:
Ik vind alleen het argument dat er een Islam-stilteruimte er alleen mag zijn als daarnaast ook een aparte Christelijke, Boeddhistische etc. ruimte moet zijn.

Wordt:
Ik vind alleen het argument flauwekul dat er een Islam-stilteruimte er alleen mag zijn als daarnaast ook een aparte Christelijke, Boeddhistische etc. ruimte moet zijn. De vraag bepaalt het aanbod.

TB2318 | 20-04-16 | 14:30

@zelf_bedacht | 20-04-16 | 14:28
"Vrij naar rechtsfilosoof Paul Cliteur (Moreel Esperanto): het staat iedereen vrij te geloven in heksen, kabouters, elfen, feeën, zeemeerminnen, in de liefde, in de laatste zijnsgrond, het ‘Ganz Andere’ en in aliens. Maar wanneer de academie haar eigen principes compromitteert om tegemoet te komen aan religieuze dogmatiek, dan heb je wel een serieus probleem."

zelf_bedacht | 20-04-16 | 14:30

TheseDays00 | 20-04-16 | 14:16
Dan zijn we het in principe eens.
Het wordt dan een kostenkwestie.
Moet een stilteruimte gesubsidieerd worden itt bv een "Kolonisten van Catan-speel"-ruimte.
Mbt "kerk en geloof" sleept het seculiere Nederland nog flink wat oude wetten mee, oa mbt belasting enzo. En ook met de ruimte voor subsidie.
Ik vind alleen het argument dat er een Islam-stilteruimte er alleen mag zijn als daarnaast ook een aparte Christelijke, Boeddhistische etc. ruimte moet zijn. Ik pleit voor afschaffing van die religie-vriendelijke wetten, en hef maar contributie voor zo'n ruimte.

TB2318 | 20-04-16 | 14:28

Bill Warner, dat is iemand die in ieder geval de cijfers goed op een rijtje heeft, zeker een bezoek aan zijn site waard: www.politicalislam.com...
Mastermattie | 20-04-16 | 13:53
----------------
Zijn bevindingen zijn inderdaad wetenschappelijk correct, en onderbouwd met ondersteunende data. Het "statistical islam" project is erg nuttig voor iedereen die in een half uurtje een goed beeld wilt krijgen van de doctrine van de islam, waar de tekst procentueel gezien over gaat.

www.politicalislam.com/trilogy-projec...

mysteryposter | 20-04-16 | 14:21

Het kan geen kwaad als je een van de vooruitstrevendste Universiteiten ter wereld bent al je kennis te delen met jihadisten... leuker nog, je geeft ze nog een bukenelkaarindereet glurend gebeds- nou ja sinds wanneer is dat een gebeds- plekje gratis erbij.

mallekater | 20-04-16 | 14:21

@ TB2318 | 20-04-16 | 14:06
De sportvelden zijn niet binnen de gebouwen en duidelijk afgescheiden (fysiek en organisatorisch). Ik ben het met je eens: begin maar een kerk/moskee/tempel van je eigen geld op een ongebruikt terrein.

TheseDays00 | 20-04-16 | 14:16

Nee=Nee

Heeft niets met rechten of vrijheden te maken.
Gaat louter om islamisering. In de moskee hebben
ze de opdracht gekregen. Stop deze verkankering!

squadra | 20-04-16 | 14:10

@Sensemilla | 20-04-16 | 13:18
Eerst overduidelijk aangeven dat je wetenschap niet begrijpt en dan zeggen dat het prima samengaat met religie, juist ja...

Rest In Privacy | 20-04-16 | 14:10

Geloven doen we in de kerk of thuis, maar natuurlijk hele andere regels voor onze zo vreselijk gediscrimineerde moslims. Om met Hans Janssen te spreken capitulatie is ook een optie.

bijna_raak | 20-04-16 | 14:09

Mastermattie | 20-04-16 | 13:42
Een gehandicapte kan een gehandicaptentoilet claimen. Een (klein) deel heeft behoefte aan een ruimte, punt.
En als die groep, die weliswaar klein is, interessant is als klant/student, waarom zou je daar dan niet rekening mee houden. Er zijn ook sportzalen, sportvelden voor uiteenlopende sporten. En als een bep. sport voldoende beoefenaars heeft, denk je na over een ruimte/sport.
Een ruimte voor schakers, voor go-ers, dammers. You name it. Een oefenruimte voor musici, een sportruimte voor megawalkers.

TB2318 | 20-04-16 | 14:06

Kudtkip | 20-04-16 | 14:02

Ben benieuwd wat voor school dat is: openbaar of bijzonder? Niet dat ik niet ongezien voor team Kudtkip ben, maar heb sinds juf Fatima uit Laren nogal wat vragen bij de islamdemo's op openbare scholen.

Poesmobiel | 20-04-16 | 14:06

postmodernismisdead | 20-04-16 | 13:38
Ga alsjeblieft weg met je Mladic.
Mladic heeft hier in deze discussie niets te zoeken.

nemoj me jebat | 20-04-16 | 14:04

Moeten we nou echt faciliteren dat je onder één dak zowel kunt bidden naar het Oosten voor de ondergang van het Westen, als leren hoe je dit kinetisch klaarspeelt?

Ijzersterke plotzin.

Iets soortgelijks ondervind ik als overblijfjuf op de basisschool. Op heel deze school is er welgeteld één moslima, met modieuze hoofddoek en bijpassende lange regenjas (samen dermate verhullend dat het net geen burka is).

Heb ik het even getroffen om ingestroomd te zijn bij groep 5 - háár groep. We moeten dus samenwerken. Voor mij in principe geen probleem. Wel erger ik me aan haar merkwaardige trotse houding en hoge commando gehalte, naar mij hè? Dat laatste laat ik me dan ook niet welgevallen en stuur op taakverdeling qua opruimen etc.

Ze komt steevast te laat, weeklaagt iedere week over moe & hoofdpijn (oh, ongesteld - drama!) en heeft op het schoolplein meer oog voor d'r nieuwste smartphone en apps dan de kinderen. En áls ze met hen interacteert, gaat het over brood opeten en snotneus afvegen. Vertonen de kinderen in woord en gedrag ook maar iets wat seks gerelateerd is, verbied ze het.

Ik ben daar relaxter en tegelijk veel strenger (of zeg duidelijker) in. Het is hun vrije uurtje tussen de middag, dus hebben ze de ruimte nodig om energie te lozen. Ook op het vlak van kalverliefdes en andere ontluikingen. Wil niet zeggen dat een jochie van 8 dat openlijk op de tegels ligt droog te neuqen en mijn reactie zoekt, dat ik er een enthousiaste goedkeuring aan geef. Met één blik even laten weten wat hij zelf wel weet (niet hier, jongen) en gewoon zittend je bammetje knagen.
Volgens de moslima van NL'se afkomst met diepe Marokkaanse wortelen zou zijn gepassioneerde gedrag komen door z'n Italiaanze vader en Poolse moeder - maar ze deed niet aan vooroordelen hoor...

Het meest stuitend vond ik de opmerking van onze groepsleidster, die met een van de jonge pedagogisch medewerkers in opleiding het over ons had gehad.
We verschillen zo veel?!?
Klopt, ik ben voluit Westers (gekleed en in mindset) en zij is uitermate Arabisch georiënteerd.
Punt was dat als ik niet met haar overweg kon, dat de groepsleidster mij van de groep zou halen.

Wat heeft dat nog te maken met functioneren in het geheel? Oh my, ik ben zelfs al gewaarschuwd dat er geen keuze moet komen wie de kinderen liever zien (want de kans is groot dat ze mij aanwijzen). En dat zal de positie van deze dame, de positie die ze 'eindelijk' heeft bemachtigd, geen goed doen.
Kortom: ik dien geofferd aan glorieus vertoon waarmee 'school en de opvang' zich krampachtig bedienen om geslaagde integratie te etaleren.

En dit alles terwijl via fluisterende omwegen er eigenlijk geen grote tevredenheid is over deze madam.
Het zal me benieuwen, welke kant dit balletje uitrolt...


Kudtkip | 20-04-16 | 14:02

Jaren onderzoek doe je. Dan blijkt dat je nét een stukje fundamentele kennis mist om je onderzoek af te ronden. Wat doe je dan??

Met je reedt omhoog op een bidkleedje liggen zodat een denkbeeldige paardelul van 1400 jaar geleden je probleem weg-hocuspocust! Dan ben je als wetenschapper dus direct af. Religie en wetenschap, kansloos.

marcoplarco | 20-04-16 | 13:59

@BananaMonarchy | 20-04-16 | 13:54
Het punt is dat iedere religie vooral zelfbezinning is.
Behalve de Islam, deze focust vooral op haat jegens alles wat niet islamitisch is. Zoiets moet je geen platform geven.
Dat is een beetje hetzelfde als wanneer KKK leden kamers krijgen in de huizen van Sylvana Simons of Quinsy Gario.

Mastermattie | 20-04-16 | 13:59

Universiteiten in Amerika en Duitsland hebben hun gebedsruimten alweer gesloten. De ruimten waren oorspronkelijk voor iedereen bedoeld, maar werden zonder uitzondering na een paar weken door moslims bezet. Andere studenten werden geweerd en voor meisjes werd een klein hokje achterin gereserveerd, afgescheiden met gordijnen. Na protesten werden de ruimten helemaal gesloten.

Iemand (ik dacht Bill Warner) merkte daarna terecht op dat moslims toen ook toch weer gewonnen hadden. De moslims zelf vonden het sluiten van de gebedsruimten discriminatie.
www.thelocal.de/20160311/no-place-for-...

Niet doen dus!

Poesmobiel | 20-04-16 | 13:59

En wetenschap en geloof (behalve een aantal geloven) gaan juist heel goed samen.
Sensemilla | 20-04-16 | 13:18
Daar geloof ik weer niks van: lever maar bewijs. Voorlopig heeft ook Christendom wetenschap in de 17-18e eeuw flink opgehouden, toen wetenschap eenmaal uit kloosters kwam.

TheseDays00 | 20-04-16 | 13:57

Geen enkel probleem zo'n gebedsruimte. Er zal vast ook een kapel zijn en er zal een rabbijn en Boeddhistische soepjurk rondlopen, of is dat te levensbeschouwelijk want dan is er wel een vet probleem.

BananaMonarchy | 20-04-16 | 13:54

Je zou denken dat al die islamitische staten al genoeg geld pompen in de bouw van moskeeën hier te lande, maar kennelijk moet ook Nederlands onderwijsgeld een bijdrage leveren aan de islamisering van dit land.

jochum1980 | 20-04-16 | 13:53

@mysteryposter | 20-04-16 | 13:48
Bill Warner, dat is iemand die in ieder geval de cijfers goed op een rijtje heeft, zeker een bezoek aan zijn site waard: www.politicalislam.com/

Mastermattie | 20-04-16 | 13:53

@notamused | 20-04-16 | 13:44
uiteraard, het is gewoon propaganda en een beetje goodwill kweken, het gaat immers om de 'boeddhisten' :)
Die zijn aardig immers! :)
OndertusseN komt er een bidruimte voor de mossels, terwijl die daarvoor moskeeën hebben.
.
Ik ga steeds meer denken dat die moskeeën er blijkbaar alleen ziJn voor de werkelozen en bejaarden, de studerenden en werkenden hebben bidruimtes op hun werk immers!

Crufty | 20-04-16 | 13:51

Oké, een "gebedsruimte" in een "Technische Universiteit", zucht! Maarrr, betekent dat ook een kerk, synagoge en boeddhistische tempel?!

Wonderful-Life | 20-04-16 | 13:51

@Crufty | 20-04-16 | 13:44
Ik snap uw punt wel degelijk.
Die ideologie hoort achter hun eigen voordeur, niet in scholen/universiteiten/ziekenhuizen etc.
Oh, en ook niet in de openbare ruimte door middel van gegil door een stel speakers.

Mastermattie | 20-04-16 | 13:50

volgens mij stromen bij de tu delft regelmatig mensen uit die landen binnen die hier komen promoveren. Het schijnt dat er een aantal wel interesse hebben in het nucleaire gedeelte van de TU. Wordt wel goed afgeshermd en daar kom je niet zomaar binnen. Ook kom je niet makkelijk bij de gegegevens via internet of andere netwerken die bij de TU worden gebruikt.

De overheid stimuleert dit ook wel en zeker studenten die een zak geld meenemen zijn meer dan welkom.

dolffie | 20-04-16 | 13:50

Crufty | 20-04-16 | 13:22
Dat blijft moeilijk. In Twente is het Studentenpastoraat er voor alle geloven. Bovendien wonen op de Campus zelf veel studenten, dus is dit nog niet zo gek. Wanneer je kerk en onderwijs wilt scheiden, zul je dit via de wet moeten regelen. Lijkt me iets voor D66 om dit op te pakken. Ik denk echter niet dat dit in de praktijk zal lukken.

Mannes | 20-04-16 | 13:49

Hier is een vertaling van de gebeden. Kafirs (ongelovigen), christenen en joden staan centraal in de gebeden 5 maal daags, op een negatieve manier...

www.youtube.com/watch?v=pnIsL1nWwr0

mysteryposter | 20-04-16 | 13:48

Mijn geloof zegt dat ik vier keer per dag een lekker wijf, Champagne en kaviaar op een verwarmd zacht nest met quadrafonische muziek nodig heb.

Rien7847 | 20-04-16 | 13:45

@Mastermattie | 20-04-16 | 13:43
Je mist m'n punt denk ik.
Geeft niets.

Crufty | 20-04-16 | 13:44

Crufty | 20-04-16 | 13:12 Dat artikel lijkt ook nog weer politiek correct opgekuist. Ik weet zeker dat het om moslims gaat. Van de fanate soort. En boekjes lezend die gefinancierd worden door Saoedie-Arabië. Kortgeleden speelde hetzelfde op Duitse universiteiten: www.welt.de/vermischtes/article1521692... Algemeen is het jammer, kijkend naar andere reacties, dat nog steeds zo vaak gedacht wordt dat islam net zoiets is als boeddhisme of christendom of het vliegende spagettimonster. Maar het is veel meer iets dat lijkt op maffia en scientology en nazisme en bolsjevisme. Het is een roof-ideologie. In Mekka was het niks, maar in Medina, toen begonnen werd met het beroven van karavanen, toen begon de opmars van de islam. Hier is Hamed Abdel-Samad die het praktisch uitspelt: www.memritv.org/clip/en/5356.htm Elders zie je gelijksoortige uitleg. Men verzint het niet. Het lijkt allemaal zeer deugdelijk onderzocht.

notamused | 20-04-16 | 13:44

@Crufty | 20-04-16 | 13:41
Wie zwijgt stemt toe...

Mastermattie | 20-04-16 | 13:43

@Mastermattie | 20-04-16 | 13:35
Niks zinloos, met 40.000 mensen stemmen we dat hele bestuur weg. "Wij zijn met meer..." Echt wel... Als we willen!
De VVD en andere partijen willen ons land islamiseren.
Zullen wij dan eens "even" de VVD "stijlen" ....
Kom op mensen, reageer svp op mijn tegel van 13.13 uur...
We can do it !
Nogmaals verzoek aan GS/redactie om middels een poll eens te checken of we hier 40.000 mensen warm voor kunnen krijgen...

A3an | 20-04-16 | 13:43

@TB2318 | 20-04-16 | 13:31
Nee...
Je bent een school / universiteit met enkele honderden leerlingen.
Een groot deel, zo'n 99% komen er om te leren, een klein deel zo'n 1% komt er om een stukje grondgebied te claimen.
Wat doe je? Je geeft ze een stukje grondgebied waar de overige 99% niet op zit te wachten.
Da's toch niet zo logisch.

Mastermattie | 20-04-16 | 13:42

Is dit een studie theologie of techniek?
Beiden kan niet.
Ik zou voor techniek gaan en religie als een persoonlijke kwestie beoordelen waarvoor de school niet is opgericht.
Of bestaat er zoiets als religieuze techniek.
De jihadstrijders vinden van wel.
Daarom vind ik dit een zeer dubieuze richting uitgaan.
Het lijkt een beetje op de atoombom in Pakistan die ontwikkeld is met gejatte kennis van ons. Nou ja gejat, iedereen wist ervan door een klokkenluider. Laat nou net die klokkenluider gestraft worden naderhand.
Zo gaat dat in het meest naïeve gekke Henkie land van de wereld. We leiden onze vijanden op en zijn er trots op hoeveel kennis we delen.
Welterusten Nederland,... snaveltjes toe, slaap lekker...

dijkbewaker | 20-04-16 | 13:41

@Mastermattie | 20-04-16 | 13:27
dat woord ook; stilteruimte..., ik heb liever dat ze zwijgen over die snertgod en diens achterhaalde, vrouwonderdrukkende idealen van ze buiten die ruimte.

Crufty | 20-04-16 | 13:41


@Mannes | 20-04-16 | 13:16

Nee. Natuurlijk geeft dat geen problemen. Zo lang moslims hun zin krijgen met hun gedram en hun subtiele intimidatie, zijn er geen problemen. Het einddoel is een wereld waarin iedereen moslim is. Geeft ook geen problemen: "Ein Reich, ein Volk, ein Führer (Allah)". En een serene vrede zal neerdalen over de wereld. Maar gelukkig zal ik, gezien mijn leeftijd, die wereld niet meer mee hoeven maken.

Peter Emile | 20-04-16 | 13:40

Mladic krijgt gelijk. Stukje bij beetje.

postmodernismisdead | 20-04-16 | 13:38

Ooit, lang geleden, hadden Nederlandse universiteiten aanzien in de wereldranglijst...

Mastermattie | 20-04-16 | 13:38

Ben moslimmoe.

Schietmijmaarlek | 20-04-16 | 13:37

@A3an | 20-04-16 | 13:13
Nope, weet u hoe zo'n partijcongres verloopt?
De partij wil A, de leden willen B.
De partij blijft net zo lang A propageren tegen leden tot ze bij vertrek ook A willen (en als ze nog steeds B willen, dan beschouwt de partij het alsof ze A willen).
Kortom: zinloos.

Mastermattie | 20-04-16 | 13:35

Een school is geen kerk en moet zich beperken tot neutraal onderwijs geven. Bidden doe je in een ander gebouw! De islam bepaalt steeds meer het dagelijks leven, ook voor de anders of niet gelovigen is er ondertussen geen ontkomen meer aan, zelfs niet op school.

miss error | 20-04-16 | 13:34

Nog één keer.... het gaat niet om "gebedsruimtes", "stilteruimtes" of "religieuze gebouwen".
Het gaat om het claimen van grondgebied, het staat in de koran!

Mastermattie | 20-04-16 | 13:33

Je bent een snackbar.
Je wil zoveel mogelijk klanten bedienen.
Je hebt twee frituurbakken.
De meesten (99%) willen een frikandel.
Eén bak wordt gebruikt voor de frikandellen.
De ander voor af en toe een kaassoufflé, patat, kroket etc.
Johan Cruyff: Dasj logiesjsj.

Je bent een ziekenhuis/universiteit etc.
Je wil zoveel mogelijk patienten/studenten, herstel klanten bedienen.
Je hebt twee stilteruimtes
De meesten (99%) willen een islamitische stilteruimte.
Eén stilteruimte wordt gebruikt voor de islam.
De ander voor af en toe een Christen, Jood, Boeddhist.
Johan Cruyff: Dasj logiesjsj.

TB2318 | 20-04-16 | 13:31

@Doper | 20-04-16 | 13:23
Mij wordt nooit wat gevraagd, Johannes.

Piet Karbiet | 20-04-16 | 13:31

Als de wetenschap nu ook al buigt voor een pré-middeleeuwse religie, bij elkaar gefantaseerd door mannen met baarden in soepjurken, in een tijd dat men nog dacht dat de aarde plat was, dan zijn we écht verloren.

Peter Emile | 20-04-16 | 13:31

Citaatje:

"De TU Delft onderzoekt momenteel hoe de universiteit moet omgaan met zogenoemde levensbeschouwelijke diversiteit".

'Levensbeschouwelijke diversiteit' bestaat uit islamieten en niet-islamieten.

Niet alleen in de ogen van de dhimmi's aan de TU Delft, maar ook in de ogen van de nog steeds zeer talrijke bewoners van het Morele Reservaat.

Peter Emile | 20-04-16 | 13:28

RTV Drenthe - 25-06-2012 - www.rtvdrenthe.nl/nieuws/64702/Stilter...
Nederlands Dagblad - 24-12-2012 - www.nd.nl/nieuws/nederland/geen-moske...
Powned - 23-05-2014 - www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...
Nederweert24 - 28-11-2014 - www.nederweert24.nl/2014/11/28/opening...
Powned - 16-09-2015 - www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...
Parool - 15-10-2015 - www.parool.nl/binnenland/uva-maakt-wee...
Parool - 16-12-2015 - www.parool.nl/amsterdam/na-toezegging-...
RTV Oost - 13-01-2016 - www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid...
Powned - 12-03-2016 - www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...
Powned - 13-04-2016 - www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...

En dan hebben we het nog niet over de ene na de andere moskee die bijgebouwd worden en (aangepaste) kledingvoorschriften bij overheidsgebouwen en nu dus ook supermarktketens....

Mastermattie | 20-04-16 | 13:27

JeSuisErKlaarMee | 20-04-16 | 13:12
En te ... !
(vul zelf maar in, we houden het hier kuis)

nemoj me jebat | 20-04-16 | 13:27

je schoonvader: ja als je moslim bent, dan ben je gehandicapt, ergens bovenin

Aboe la | 20-04-16 | 13:26

Hier op de Technische Universiteit van Eindhoven hebben wij al zo'n gebedsruimte. Deze is te vinden in het gebouw de Matrix.

Een leuk detail is dat er helemaal niet over gecommuniceerd is geweest naar ons (studenten). Het is dat ik er toevallig voorbij liep en zelf eens op onderzoek uit ging.

Stiekem winnen ze steeds meer gebied en voor dat je het weet hebben wij de strijd verloren. Maar dan zorg ik er wel voor dat ik verhuis.

kami124 | 20-04-16 | 13:26

Beetje of topic, maar bij het links extremische haat blog Joop eindelijk een "Bier en Tieten" topic: "mannen-moeten-meer-doen-geen-seksistische-klootzak" :)

Echt zoveel lol sinds Kim-Jolo-Un niet teveel durft te censureren. Zelf als je comments niet geplaatst worden is vaak reposten de methode om er als nog doorheen te komen. Lekker consequent.

Nog mooier is dat de populatie binnen enkele maanden van pro-jolo naar anti-jolo en ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend is geworden. Je moet de vaste kern daar eens zien spartelen. De rooien klinken nu allemaal als gestoorde, schuimbekkende Bart van U'tjes. De meeste gast columnisten worden binnen 5 comments afgeslacht door de reaguurders :)

Mooi man, dat internet :)

sobokan | 20-04-16 | 13:25

En on topic:
Wat een kul.
Je gaat naar school om te leren en naar je werk om te werken. Als je wat anders wilt, dan doe je dat maar lekker in je eigen tijd.
(Opgeschreven in pauze)

nemoj me jebat | 20-04-16 | 13:24

A3an | 20-04-16 | 13:13
Glasgow Argus | 20-04-16 | 11:50
Volgens mij is dat helemaal niet eens zo'n gek idee:
"De enige manier om dit proces te draaien is massaal lid te worden van zowel de VVD als van de PvdA. De VVD heeft nu 28 duizend leden, de PvdA heeft er 46 duizend. Wanneer alle ondertekenaars van het referendumverzoek de partijen van binnenuit overnemen, kunnen we ook het hele politieke proces naar onze hand zetten.
Dat is de meest directe manier van politiek bedrijven in dit land"......"
Ik moet het nog wel even op me in laten werken ... Lid worden van de VVD? Oei. Maar het is volgens mij de enige optie om wel gehoord te worden in deze "democratie".
En inderdaad: redactie / Van Rossem - kunnen jullie hier een artikel aan wijden?
*langzaam warm loopt voor het idee*

nemoj me jebat | 20-04-16 | 13:23

Piet Karbiet | 20-04-16 | 12:40
Ik kreeg een peiling van Eenvandaag over WimLex. Vond het eerst aardig sturende vragen, maar was verbaasd toen aan het einde gevraagd werd of ik überhaupt wel voor een monarchie ben. Daar heb ik uiteraard NEE op geantwoord. Die vraag had ik niet verwacht van de NPO, lichtpuntje in deze donkere dagen voor de democratie. Misschien wordt het wel gebruikt als afleiding van de Brusselse zonnekoningen, maar dan nog.

Doper | 20-04-16 | 13:23

Want er zijn op de TU Delft ook al jaren een katholieke kapel en een boeddhistische tempel aanwezig. Oh nee... Wacht. Ehm...

Stormageddon | 20-04-16 | 13:22

@Mannes | 20-04-16 | 13:16
Het gaat er niet om dat het al dan niet problemen geeft.
Het gaat erom dat het niet op een universiteit thuis hoort, religieuze ruimtes.
Die heb je elders.
Speciaal voor dat doel.

Crufty | 20-04-16 | 13:22

nederland is de weg totaal kwijt,democratie is een lachertje geworden na het nee met het referendum , en de gene die in een partij zit met het woord vrijheid en democratie belazeren de boel en breekt het begrip democratie totaal af, of niet vvd en mark rutte en pvda met de eikel van een samsom.een bananenrepubliek is nederland

bekijket | 20-04-16 | 13:21

Al hetgeen wat zich niet laat toetsen, heeft geen plaats op een wetenschappelijk instelling. Een klap in het gezicht van Karl Popper...

Decibyte | 20-04-16 | 13:21

Mafketels die gebedsruimten nodig hebben, blijven wat mij betreft maar lekker weg uit de wetenschap.

Piet van het Padje | 20-04-16 | 13:20

Volgende stap TUDelft ... een kinderboerderij.

Watching the Wheels | 20-04-16 | 13:20

@Adversary | 20-04-16 | 13:12
goede link, ty :)

Crufty | 20-04-16 | 13:19

Religie moeten die studenten überhaupt maar thuis laten in hun eigen muren.

Sayer | 20-04-16 | 13:18

@TheseDays00 | 20-04-16
Hahaha, de oerknal. Dat is het grootste srookje van allemaal. Per se iets willen aanbidden dat nooit bestaan heeft, en waarvan het ook nog bewezen is. Liever Christenen, dan Stephen Hawking pielelikkers :P.
En wetenschap en geloof (behalve een aantal geloven) gaan juist heel goed samen. Je hebt een beetje de tunnelvisie van een moslim...

Sensemilla | 20-04-16 | 13:18

Ze liekken steeds dieper de islam kont. doe maar !

ildiko | 20-04-16 | 13:18

@Mastermattie | 20-04-16 | 13:06
Er zit een lijn in, voor hun een opgaande.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-16 | 13:18

-weggejorist-

razel | 20-04-16 | 13:17

Dit is niet uniek. De Universiteit Twente biedt deze mogelijkheid al jaren en dat geeft geen problemen.

Mannes | 20-04-16 | 13:16

Jaja, tzal wel, hoeveel daarvan zijn er daadwerkelijk afgestudeerd? Nul?
Geloof en ingenieur zijn gaat qua mindset nl ab-so-luut niet samen. Ben er ook nog nooit in 20 jaar werk een tegengekomen.

Rest In Privacy | 20-04-16 | 13:15

Als ex-TUD-je kan ik zeggen: onzin. Dat ze daar bij nadere universiteiten aan twijfelen zegt genoeg over die universiteiten. god/alla/jahweh, ze hebben nooit bestaan. Hou het bij wetenschap en vooral de oerknal. Iedereen die religies aanhangt / in sprookjes gelooft zou geen bul moeten kunnen krijgen wegens onvoldoende wetenschap ondersteunende hersenen.

TheseDays00 | 20-04-16 | 13:14

je_schoonvader | 20-04-16 | 12:32
Het is niet specifiek voor rolstoelgangers dat ze een ideologie aanhangen die maakt dat ze het slecht voorhebben met een ieder die dezelfde ideologie niet ook op exact dezelfde manier aanhangt....

BlowingBubbles | 20-04-16 | 13:14

Herhaling van reactie uit vorig Topic; BELANGRIJK !

reactie van Glasgow Argus | 20-04-16 | 11:50 ;
"De enige manier om dit proces te draaien is massaal lid te worden van zowel de VVD als van de PvdA. De VVD heeft nu 28 duizend leden, de PvdA heeft er 46 duizend. Wanneer alle ondertekenaars van het referendumverzoek de partijen van binnenuit overnemen, kunnen we ook het hele politieke proces naar onze hand zetten.
Dat is de meest directe manier van politiek bedrijven in dit land"......
---------------------------------------------
Dit vind ik een héle sterke tegel, dat zouden we eigenlijk moeten doen.
Kwestie van een paar goede initiatiefnemers....
Per slot van rekening nemen veel "medelanders" zo al voetbalclubs en verenigingen over...
Want dat met die hooivorken en fakkels kunnen we echt wel vergeten hoor.
Kom op GS, zet eens wat op in die richting !!!
Jaarlidmaatschap VVD 117,- euro, leeftijd 27 t/m 69 jaar !
70 en ouder 61, euro per jaar.
Zet eventueel binnen GS een crowdfunding op voor minder draagkrachtigen en we nemen die hele soepzooi over.
Pvd8 gaat vanzelf wel ter ziele !
Jaarlidmaatschap VVD 35 euro, leeftijd t/m 26 jaar !
50.000 mensen moeten we gemakkelijk hiervoor warm krijgen.
DAN gaat hetze écht dun door de broek lopen...
Op een democratische manier dan wel hahaha....
@Redactie GS..... Zet hier eens een poll voor op op deze site ! (svp)

A3an | 20-04-16 | 13:13

Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand, geef ze je hand en ze nemen je hele arm en dan draaien ze hem nog uit de kom ook...

Air van Boven Dorens | 20-04-16 | 13:13

Waarom moeten die mensen een gebedsruimte op de leer/werkplek? Het zou wat zijn als elke bakker, slager, boer, garagehouder etc. een aparte gebedsruimte moet maken omdat het personeel niet kan wachten tot ze thuis zijn om hun groepsverzinsel te vereren. Grow - the fuck - up.

Antwoord op deze retorische vraag: omdat ze hun achterlijke invloed willen uitbreiden, waar dat maar wordt toegelaten.

Joris Draaksteker | 20-04-16 | 13:13

Ik hoop wel dat er ook dan vrouwen in mogen en inderdaad ook vrouwtjes die hun mindfullness daar gaan zitten propageren.. met naveltruitjes en hotpants.

mental K | 20-04-16 | 13:12

@notamused | 20-04-16 | 13:10
Kalm maar, als je het propagandastukje goed leest en de foto eens rustig bekijkt zie je een gristenvrouw bidden en zijn het vooral de boeddhisten die de ruimte willen, om te mindfulnessen.
:)

Crufty | 20-04-16 | 13:12

Ik wil als lid van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster ook een aparte ruimte met voorzieningen om spaghetti te koken en bier te drinken!!!!

JeSuisErKlaarMee | 20-04-16 | 13:12

On-topic lezing van Aronra, een van de beste atheistische activisten van het moment, die in z'n thuisstaat Texas dagelijks wordt geconfronteerd met het slopen van onderwijsinstellingen door creationisten, zowel christenen als moslims. Zeer aan te raden. www.youtube.com/watch?v=6SanwGg00jI

Adversary | 20-04-16 | 13:12

Naast Moskeen schieten Islamitische gebedsruimtes als paddestoelen de grond uit. Zo ook bij mijn plaatselijke Ziekenhuis. We komen op een gevaarlijk punt. Ik kan nog stoppen met boodschappen doen bij HEMA bijvoorbeeld, maar een ziekenhuis mijden wordt in geval van nood echt lastig. En er was me toch een juichverhaal in het plaatselijke leugenaartje over die gebedsruimte. Eng gewoon. Op een TU hoort geen gebedsruimte!! Moeten talentvolle studenten die in principe tegen zijn nu uit de TU verjaagd worden ook al? Laten we niet vergeten dat het ergens door komt dat Boedhisten in Birma nu een grens proberen te trekken t.o.v. die rohingya.... Islam verstikt alles dat mooi, zuiver en goed is. En versterkt alles dat slecht is.

BlowingBubbles | 20-04-16 | 13:12

Het islamitische racistische irrationele totalitarisme eist en eist en eist, en het politiek correcte cultuurrelativistische weg-met-ons wijkt en wijkt en wijkt. En zo gaat het stap voor stap verder met de afbraak van de moderne open samenleving. Islamkritiek, wanneer zal dat verboden worden? Over vijf jaar? Over 10 jaar? Over 20 jaar? Wat gebeurt er eigenlijk met een cultuur als daarin een steeds groter en machtiger wordende totalitaire en dictatoriale ideologie niet meer bekritiseerd mag worden? Zou Freek de Jonge daar een idee over hebben? Of Alexander Pechtold? Of Jesse Klaver?

notamused | 20-04-16 | 13:10

Kunnen ze niet gewoon de toiletten aanwijzen als gebedsruimte? Waar de een "Jezus, oh god" uitroept tijdens het schijten en er in het hokje naast je iemand er een "Allah akbar" uit perst.

Osdorpertje | 20-04-16 | 13:08

Ik vind het zwaar ironisch dat een technische universiteit een gebedsruimte biedt aan creationisten die met dezelfde rotgang alle wetenschap die op dat instituut bedreven wordt zouden verbieden. Creationisten, for fuck's sake!!

Adversary | 20-04-16 | 13:08

De tendens is sinds enkele jaren dat hoogopgeleide mensen Nederland verlaten. Oftewel een dankjoewel na de door andere betaalde studie en vervolgens naar hun geboorteland teruggaan.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/06/animo...

duitse herder | 20-04-16 | 13:08

Gevalletje sociale managers die aan dit soort diensten een sociaal sausje gooien,

Begin van de afbraak daar. Voor je het weet gaan ze met quota's weten en zometeen zakken ze op de wereld ranglijst

Niet omdat ze nu ja hebben gezegt tegen de gebedkamers, maar omdat ze managers hebben die ja zeggen tegen zoiets als de gebedkamers

Een normaal antwoord zou moeten zijn 'nee dan treden wij buiten onze rol als onderwijzers'

niemand specifiek | 20-04-16 | 13:07

@Uw Verzekeringsadvis | 20-04-16 | 12:58
Omdat dit verzoek momenteel overal opduikt

Mastermattie | 20-04-16 | 13:06

Godver, niet weer....

Ik word strontziek van al die mensen die 'even' een kwartiertje willen mindfullnessen.

Teen | 20-04-16 | 13:06

En de nudisten dan? Wanneer gaat men nou eens inzien dat geloof niets meer is dan een hobby, net als tennis, en je dat in je eigen tijd doet. Daarbij, allerlei moetjes om een geloof te beoefenen, kom op, het is anno 2016. Als iemand zegt dat je op je hoofd moet staan en 3 rondjes draaien, dan doen die gekken het ook nog. Geloven is zo anno 0001

Strongbow | 20-04-16 | 13:06

God is dood,en allah helemaal.

KarelMarks | 20-04-16 | 13:06

@Graaf van Egmont | 20-04-16 | 12:59
Stockholmsyndroom

Mastermattie | 20-04-16 | 13:05

In theorie is er niks mis mee maar in de praktijk zal diversiteit er ver te zoeken zijn!

Simon_GS | 20-04-16 | 13:05

Piet Karbiet | 20-04-16 | 12:40
geheel mee eens maar het volk dweept met en de politiek kruipt voor de sprookjes van oranje.

rechtsdwalendeautist | 20-04-16 | 13:05

Strak plan.
We leiden dat soort gasten op om aanslagen te plegen en geven ze onderweg ook nog eens alle gelegenheid hun absurde geloof te koesteren.
Helemaal top.

mallekater | 20-04-16 | 13:04

De TU is vrij van religies dus houden we dat zo. En dan, eerst maar eens de rookruimte terug.

Mark van Leeuwen | 20-04-16 | 13:04

Ik wil overigens zelf wel een ruimte waarin ik mij een kwartiertje kan (terug)trekken.

Bigi Bana Boy | 20-04-16 | 13:02

rtxpow | 20-04-16 | 12:25
Dat is vluchtdenken. Sta op en laat je stem horen. Durf NEE te zeggen.

Bigi Bana Boy | 20-04-16 | 13:01

De uitkomst dient een bunkerhard NEE te zijn. En ik vind dat (ouders van)studenten een keer hun angst voor de politiek korrekte maffia van zich af moeten schudden en het in onverholen taal aan de school/universiteitsleiding kenbaar moeten maken. Geen religie binnen de muren van onderwijsinstellingen en/of overheidsgebouwen. Punt. geen centimeter achterui meer.

Bigi Bana Boy | 20-04-16 | 13:00

Ik ben positief verbaasd dat er islamitische bèta's zijn. Als er een paar een excuus nodig hebben zoals een bidruimte om los te komen van hun familie, vind ik dat eigenlijk wel goed: meer natuurwetenschap is wat de islam hard nodig heeft om te moderniseren. Maar dan wil ik wel eerst zien dat de aanvragers van zoiets ook echt (aankomende) bètastudenten zijn. En daar heb ik sterk mijn seculiere twijfels bij. En maak er dan een stilteruimte van, hebben anderen er ook nog wat aan.

Doper | 20-04-16 | 13:00

Vogelbeest | 20-04-16 | 12:55
Als er nog genoeg blanke intelligentie in Zweden zou zijn, dan zouden die dat zien. Aangezien ze het kennelijk niet zien zegt dat alles en is Zweden defacto al een 3e wereldland.

Graaf van Egmont | 20-04-16 | 12:59

Twee slappe ruggen en de rest van het bestuur et al schuwt weerwoord vanwege #wilders #islamofoob of #rasieeesss.

Bram van Ojik | 20-04-16 | 12:59

Waarom komen ze daar nu mee, wat zit er achter deze timing, ze zitten al jaren op die Uni.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-16 | 12:58

I wil WAARDENVRIJ onderwijs! Nooit gehad, maar ik wil het wel!

Sarcasper | 20-04-16 | 12:57

@bitvakker de islam heeft niets tegen ophangen tot zover ik weet.

We are all Ducks | 20-04-16 | 12:57

@Graaf van Egmont | 20-04-16 | 12:54onze uberlords hebben nog niet door dat ook Nederland een 3e wereldland wordt als we maar genoeg volk met een laag IQ importeren. In Zweden is het kantelpunt al bereikt.
speisa.com/modules/articles/index.php/...

Vogelbeest | 20-04-16 | 12:55

als er maar wel plaatjes van konijntjes met ogen opgehangen mogen worden

bitvakker | 20-04-16 | 12:54

Nederland is vol. Mag je dat weer zeggen?
Nederland is vol met de verkeerde mensen. Dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 20-04-16 | 12:54

@meso1 | 20-04-16 | 12:40
Dat mens van onderwijs zat gister bij Pauw ..... de reden dat die mensen niet studeren is niet een gebrek aan IQ puntjes. Waaraan het wel lag, warrig verhaal met kant nog wal (uiteraard). Maar IEDEREEN moest kunnen studeren en de uni's mochten van mevrouw geen selectie aan de poort meer toepassen. Niet iedereen studeerde in hetzelfde tempo. Dus mensen die de 1e 3 jaren er een zooi van maakten omdat ze het niet kunnen, was niet erg ..... ZUCHT ZUCHT ZUCHT.
Oh er zijn al slimme mensen die hun hypotheek deels aflossen voor de veel leukere rente van het leenstelsel. Die je in 35 jaar terug mag betalen tegen nagenoeg 0.

MarcS | 20-04-16 | 12:54

Weinig moslims hahaha? Toen ik nog op de middelbare school zat (70-er jaren) werd ons geleerd dat NL in het jaar 2000 meer dan 12,5 miljoen Nl-ers zou hebben en dat onze economie dat NOOIT zou trekken. Dus volgden 'overheidsacties' tot bevolkingsbeperking. Keurig gelukt want we kregen nog maar 2,4 kinderen per autochtoon gezin. Desondanks is het inwonertal van Nederland nu naar 17 miljoen gegaan. Daarnaast emigreerden bijna een miljoen autochtone NL-ers uit Nederland (cijfers CBS) sinds datzelfde jaar 2000. Dus reken maar uit.... Minimaal 5 miljoen allochtonen tikken we langzaam aan. Die zien we niet want de meesten hebben twee paspoorten en worden dus in statistiek als NL-er aangemerkt...

kunnenzedanniks | 20-04-16 | 12:52

Moslims met een technische opleiding? Dat is een explosieve ontwikkeling.

Stadler and Walldorf | 20-04-16 | 12:52

Maar ze gaan ook de wensen van katholieken over Goede Vrijdag bekijken. Yeah, sure. Hoe dom denken ze dat wij zijn?

Piet Karbiet | 20-04-16 | 12:51

Hoe kan het dat die hoer van een Irene H. Níet thuis aan het aanrecht een taart staat te bakken?
Vrouwen mogen nieteens zonder begeleiding van echtgenoot of een manlijk famillielid de straat op.

"die vóor de Ramadan tíjdens een examen wil bidden"
Duidelijk waar de prioriteiten liggen in deze madrassa.
De inrichting kan gesloten worden.

hallevvezool | 20-04-16 | 12:50

je_schoonvader | 20-04-16 | 12:32
In een rolstoel zitten is een keuze?
Religie namelijk wel.

General Dripple | 20-04-16 | 12:50

Kunnen (wetenschappelijke) universiteiten niet gewoon een toelatingstest- of -akte opstellen waarin gesteld wordt dat religie niet of andere niet wetenschappelijk bewezen zaken niet zijn toegestaan op de universiteit?
Of in een toelatingstest bepaalde vragen opnemen welke dit soort figuren weren van universiteiten?

Mastermattie | 20-04-16 | 12:49

@ mezelf

Daar bleef iets hangen in de refresh, excuus.

toekan | 20-04-16 | 12:49

@Ollie B. Bommel | 20-04-16 | 12:37
Raar, er zijn immers genoeg wetenschappers die stellig geloven dat er meer is tussen hemel en aarde. STELLIG!

Religie doet gewoon rare dingen met mensen, indien een religieus persoon wetenschapper wordt, dan dient overal bewijs voor te zijn, behalve religie.

Religie is voor sommige mensen een houvast om te verklaren waarom de dingen hun overkomen en dit goed te praten / te verzachten. De echte reden: DAAROM ...... kunnen ze niet onder ogen zien.

MarcS | 20-04-16 | 12:49

@StYxX | 20-04-16 | 12:29
Oh, er staat slechts een kernreactor in Delft. Zoals er in Almelo slechts een ultracentrifuge staat. Ik ben weer helemaal gerustgesteld.

Prof. D.A.H. Vintik | 20-04-16 | 12:48

Nog ff het oproepen tot gebed door de speakers daar in TU.. over 5 jaar? who know's

Dr. Frambozenjam | 20-04-16 | 12:47

@ je_schoonvader | 20-04-16 | 12:32

Religie is een keuze, een rolstoel niet.

toekan | 20-04-16 | 12:47

Aparte ruimtes voor moslims, socialisten op een eiland; de mooie kant van apartheid.

compitaal | 20-04-16 | 12:47

@ je_schoonvader

Religie is een keuze, een rolstoel niet.

toekan | 20-04-16 | 12:47

-weggejorist-

toekan | 20-04-16 | 12:47

@ je_schoonvader

Religie is een keuze, een rolstoel niet.

toekan | 20-04-16 | 12:47

Ik pak mijn kwartiertje mindfulness altijd na de eerste koffie met peuk op het kleine kamertje.

Guy Veropzoudten | 20-04-16 | 12:46

Mag ik al pastafarian ook een gebedsruimte?
Ik voor mijn gebed wel een aantal wiskeytjes nodig, dus graag een bar plaatsen.

typtyphus | 20-04-16 | 12:46

Geloof zit tussen je oren. Dat is alle ruimte die het nodig heeft.

Feynman | 20-04-16 | 12:46

Laat me raden; internationaal uitwisselingsprogramma met vakken als Creatief met Uranium en Gas. De TU is dus nu ook definitief gevallen. Straks alle vrouwelijke studenten verplicht in polygeenvrije vuilniszakken om de baardmensen niet in hun concentratie te verstoren bij de eerste grote Islamitische uitvinding. Voor wat zo'n uitvinding dan waard moge zijn.

We are all Ducks | 20-04-16 | 12:43

@schoonvader
Zit wat in, islam is een geestelijke beperking.

compitaal | 20-04-16 | 12:41

Ze gaan maar lekker in die Koninklijke grafkelder in Delft zitten. En pleurt die nep-Oranjes er maar uit, die hebben dit allemaal veroorzaakt met hun kosmopolitische gezwam. Kunnen ze alvast met een nieuwe grafkelder in Canada beginnen.

Piet Karbiet | 20-04-16 | 12:40

Dan ook Christelijke Symbolen toestaan: Biechtstoel, Mariabeeld, Jezusbeeld, Tabernakel, wierook enz.enz.

meneer Q | 20-04-16 | 12:40

het allerlaatste bolwerk van logica and beta is gevallen!
'k wist trouwens niet dat baardmannetjes boven de 1% vd TU-delf studenten zijn?!

meso1 | 20-04-16 | 12:40

@Gewinflipt | 20-04-16 | 12:36
Op zich is dat dan weer een voordeel; iedereen die daar die bidruimte inloopt, meteen voor eeuwig onder de radar plaatsen.
En vooral géén baan geven, nooit en te nimmer, op dat soort faciliteiten, uiteraard.
Ik zou de toegang uitrusten met een irisscan, hebben we die gegevens meteen binnen.

Crufty | 20-04-16 | 12:38

Leve de wetenschap.
Een wetenschapper wil bewijs!

Geloven dat er iet is is leuk voor een onzeker persoon. Geloof geeft dan houvast.
Maar geloof en wetenschap gaat niet samen.

Ollie B. Bommel | 20-04-16 | 12:37

Maar ze scheiden hun gekkies per geslacht, zouden ze hier ook van leren.

Neut | 20-04-16 | 12:36

Mastermattie | 20-04-16 | 12:32
Juist dit gaan een gebed zonder einde worden om maar even in sfeer van het (on)geloof te blijven.

Meer en meer zie je de onderdanigheid aan de islam en moslims. Over enkele jaren worden we allemaal verplicht om ons te bekeren als moslim.

T-Max | 20-04-16 | 12:36

Waar is toch de echte rechtlijnige ungenieur gebleven? Die het niet bestaan van god "bewijst" door met cijfers te goochelen, en zeker weet dat je met genoeg ingenieurs de wereld redt en het feit dat dat onbetaalbaar is afdoet als domme politieke details....

frank87 | 20-04-16 | 12:35

"Levensbeschouwelijke variateit" Een ruimte waar homo's even lakker kunnen barebacken?

Vogelbeest | 20-04-16 | 12:35

Dan ook graag een beetje fatsoenlijke rookruimte, loopt 't mooi gelijk op qua tijd enzo !

Vesta | 20-04-16 | 12:34

De colleges voor het vak Industrieel zandbakvormpjes ontwerpen zullen wel snel geschrapt worden.

Piet Karbiet | 20-04-16 | 12:33

Geef ze een potdicht en niet te vernietigen hokje waar ze alvast hun bomgordels kunnen testen.

eerstneukendanpraten | 20-04-16 | 12:33

@je_schoonvader | 20-04-16 | 12:32
Moslims mogen helemaal niet aan wetenschap of onderwijs doen volgens hun eigen boekje.

Mastermattie | 20-04-16 | 12:33

Als je je huiswerk in plaats van thuis op de universiteit wilt maken: Oke, maar andere zaken moet je gewoon lekker thuis blijven doen. Fappen en geloof vallen daar beiden onder.

Bertie Wooster | 20-04-16 | 12:33

Religie moet je buiten het onderwijs houden, een universiteit is geen comfortabel ingerichte dagbesteding voor gelovigen met bidruimtes en een hahalkantine.
De gelovige uithangen doe je maar in je vrije tijd en thuis.

Crufty | 20-04-16 | 12:32

Even wakker worden mensen. Zie het nieuws van afgelopen weken.
De ene na de andere universiteit, school of ziekenhuis zwicht voor deze ideologie.
Steeds meer grondgebied wordt geclaimd door moslims.

Mastermattie | 20-04-16 | 12:32

Ik snap de ophef niet zo. Als je veel rolstoelers onder de studenten hebt, bouw je toch ook meer rolstoeltoiletten?

je_schoonvader | 20-04-16 | 12:32

Hoeveel subsidie kreeg de TU ook al weer? En hoeveel kost zo'n samenscholingsruimte op jaarbasis, inclusief verspeelde manuren?

spuitje11 | 20-04-16 | 12:31

Rechtsradicalen gaan ook hun eisen stellen, iedereen doet het.

compitaal | 20-04-16 | 12:30

De beste oplossing is mohammedanen door te verwijzen naar de technische universiteiten in zandbakkistanië.

Elessir | 20-04-16 | 12:30

De geitenneukersaanbidders timmeren goed aan de weg ter verlaging.

Paul Veerkamp | 20-04-16 | 12:29

Prof. D.A.H. Vintik | 20-04-16 | 12:25
Nee. Niet elke kernreactor is een energiecentrale.

StYxX | 20-04-16 | 12:29

Als ik elke middag een ei wil bakken, regelt de universiteit dan een keuken voor mij waar ik mij dan dagelijks "een kwartiertje terug kan trekken"?

Frits de Vriez | 20-04-16 | 12:29

Ineens weet je het, je wil wetenschapper worden. Maar alleen met steun van je imaginaire vriendje die alles ziet, alles gemaakt heeft en alles laat gebeuren. Sorry hoor... hahahahahahaha, ik kan niet meer stoppen, hahahahahaha...

number668 | 20-04-16 | 12:29

Het wordt met de dag erger en gekker. Waar blijven al die christelijke gebedsruimten in NL en elders in Europa. De islamisering gaat en gaat maar door totdat de EU één islamitische staat is geworden. De IS-Unie dus.....

T-Max | 20-04-16 | 12:28

Fraai hoe ze het zo ongelooflijk kinderachtig, stupide en doorzichtig weten te linken aan ' mensen die aan mindfulness willen doen', een beetje boeddhist heeft daar geen aparte ruimte voor nodig namelijk.

Crufty | 20-04-16 | 12:28

Doe maar naast het Maria-altaar...
Oh, is dat er niet? Waarom niet?

frank87 | 20-04-16 | 12:28

Gelukkig hebben ze in Delft in het ziekenhuis ook een gebedsruimte voor alle godsdiensten, met als klap op de vuurpijl een aparte voor moslims!

KaiserSoza | 20-04-16 | 12:28

tijd om mijn studie daar snel af te ronden...

rtxpow | 20-04-16 | 12:25

Zo zo, de beta's zijn ook om.

Graaf van Egmont | 20-04-16 | 12:22

Ach. Het ziekenhuis in delft heeft ook al een islamitische gebedsruimte dus dit kan er ook wel bij.

Shinchan | 20-04-16 | 12:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl