Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vluchtelingen: 'Oke doei, dan veroveren we Rome'

Vandaag in het ANP, een persbericht van Reisbureau Aanrandië. "Geachte leden. De afgelopen twee jaar waren fantastisch. Onder de bezielende leiding van stichting 'Go West young Mo' hebben we Athene, de baarmoeder van de Westerse democratie, verkend en bestudeerd. Velen van u reisden daarna in uw authentieke nieuwsgierigheid naar andersoortige culturen door naar Duitsland. Alwaar het Germaanse volk vanaf '45 de meest indrukwekkende constitutionele transitie in de geschiedenis realiseerde, om de de Duitse landmassa na '89 onder de nieuwe grondwet te verenigen. Waarlijk, een inspiratie voor al onze democratische aspiraties. Maar aan alles komt een einde. Griekenland gaat dicht. Duitsland is vol. En dat snappen we ook wel. Hun vrouwen zijn verzadigd, de akkers bestrooid. Maar, niet getreurd. Uw reislust is nog lang niet uitgeput, evenals onze drang dit te faciliteren. Daarom presenteren wij u een nieuwe bestemming: Rome, die andere kernstad van de westerse beschaving. Het schepijs is er fantastisch, bij het Colosseum kunt u met een Legionair op de foto [daarna wel 300 euro lappen, of riskeer publieke kruisiging] en de vrouwen zijn... Italiaans. Interesse? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met M. Ensenhandelaar via [email protected] en jaag uw droom na."

Reaguursels

Inloggen

Merkel is een incompetente imbiciel die het hele zooitje aanjaagt. Italy is een snelweg richting rijkdom voor de zandapen. Maar hoe lang nog? Wanneer het nivileer feestje afgelopen is, zal Casablanca en A'dam op hetzelfde onderontwikkelde peil staan.

CaptainMars | 16-04-16 | 01:06

Ze vluchten uit Marokko weg want de uitkeringen zijn daar lager dan hier.
Verder blijven ze wel in hun vuilniszakken rondsjouwen, want wij moeten daar maar even aan wennen.

En nou hier op an met die uitkering, dat huis en die Miele.

mallekater | 15-04-16 | 09:37

Ze vluchten uit Marokko weg want de uitkeringen zijn daar lager dan hier.

mallekater | 15-04-16 | 09:34

Kunnen we de kop trouwens even in "Ongewenste Immigranten: 'Oke doei, dan veroveren we Rome'" veranderen?

Dank U...

Deze gelukszoekers hardnekkig tot vluchtelingen blijven promoveren is de kern van het probleem.

Dat de EU dit doet is kwalijk, dat de media dit overnemen is net zo kwalijk, dat GS hieraan meewerkt is onbegrijpelijk.

De eerste, cruciale, stap in het winnen van deze oorlog is de bevolking te laten inzien dat het hier geen "zielige vluchtelingen" betreft.

En dat begint met het beestje zo vaak mogelijk bij de juiste naam te noemen.

Ravian | 15-04-16 | 03:07

Ik ben benieuwd of de contacten tussen de nakomelingen van de Goumiers en de autochtone Italiaanse bevolking op soortgelijke wijze plaats zal vinden als gedurende 43-44.

Pakeha | 14-04-16 | 13:12

Dat vraag ik mij ook af, in het Italiaans is "marokkaniseren" sinds die tijd synoniem voor massa verkrachting...

Ravian | 15-04-16 | 02:47

Ik zie meer in de Thaise aanpak komt een bootje aan
Goede morgen heren oow u bent moslim en vluchteling
U weet dat dit Thais water is ?? Oow u wilt ons land komen bevolken doe maar niet we hebben al genoeg booslims hier wat water en eten die kant is Indonesië op
Nu snel varen anders schieten we je bootje lek

Poldergek | 14-04-16 | 19:49

CyberFreak | 14-04-16 | 15:55
zolang we migrant en vluchteling onder dezelfde categorie onderbrengen hebben ze alles met elkaar te maken en blijft het dweilen met de kraan open vanuit schuldgevoel en vluchtelingenverdragen.

fikkieblijf! | 14-04-16 | 18:38

Zolang je dobberende gelukszoekers binnenhaalt in plaats van wegjaagt houdt dit nooit op, of in ieder geval niet totdat Europa net zo achterlijk, armoedig en onveilig is als Syrie en omgeving. In het huidige tempo hoeft dat trouwens helemaal niet zo lang te duren..

panadol | 14-04-16 | 18:07

nederburger | 14-04-16 | 12:12
klopt toch, heel Afrika, M.O. Zuid en Oost Europa hoor je niet klagen over deze belofte.. altijd weer die Hollanders, zucht.

fikkieblijf! | 14-04-16 | 17:58

Ik verwacht van onze regeringsleiders dat er accuut weer een spoed/crisisoverleg wordt belegd.. ergens in september. Kan in 1 moeite door de Griekse Crisis, de Turkse crisis, de economische crisis, de oekrainese crisis en de syrische crisis op de agenda worden gezet en afgewerkt.. 2017 moet het echt anders allemaal hoor!!

fikkieblijf! | 14-04-16 | 17:56

Dans er nog iemand op tafel tegenwoordig ?

Fratello | 14-04-16 | 17:04

Kan iemand mij vertellen wat deze vluchtelingstroom te maken heeft met de oorlog in syrie?

CyberFreak | 14-04-16 | 15:55

En de mensen handelaren vieren er hoogtij dagen bij is het nou zo moeilijk om daar eens mee te beginnen infiltreren misschien of zeemijnen etc etc Het is echt echt niet te geloven hoe we ons door dit zielige geloof onze grenzen doen versmelten met culturen uit landen waar we hier totaal geen zak aan hebben... Dus gooi die achterlijke plannen met Turkije in de prullenbak Tssss zonder visum naar Europa reizen etc etc Investeer 6 Miljard om deze mensen tegen te houden die alleen om economische redenen hier heen komen .
We hebben een flink probleem geloof ik en vele andere
...

Calihero | 14-04-16 | 15:31

@ NonkelBE | 14-04-16 | 14:55

En wat zou dat dan? Wil je dan de halve wereld hier toelaten en jezelf laten overlopen? En je cultureel laten vertrappen?

kortebroek | 14-04-16 | 15:29

Laat ze allemaal oprotten met hun kutculturen en gezanik. Laat ze in hun eigen landen eens de mouwen opstropen en er daar iets van maken ipv te komen parasiteren op het 'rijke' westen. We willen jullie niet, er zijn hier al veel teveel kanslozen met hun kutcultuur die Europa tot een soort ontwikkelingsgebied hebben omgetoverd dus: opzouten!

lekker wijf | 14-04-16 | 15:28

Zijn dit niet allemaal landen waar er geen oorlog heerst? Je zou denken dat ze dus 0 kans hebben op asiel omdat ze een economische migrant zijn…. Ik zal het wel weer eens niet begrijpen.

Arie_R | 14-04-16 | 15:04

-weggejorist-

NonkelBE | 14-04-16 | 14:55

Waarom STOPPEN we niet met opvangen?
Geen opvang, geen bed, geen bad, geen brood?
Als dat bekend wordt in Afrika en het Midden Oosten dat stopt de massale gelukszoekersstroom subiet.

meneer Q | 14-04-16 | 14:49

Een grensgebied/hek binnen Italië in het zuiden is denk ik nodig om te voorkomen dat de noordgrens van Italië wordt gesloten door Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk.

mysteryposter | 14-04-16 | 14:48

@Goedverdoemme | 14-04-16 | 14:05

Helemaal mee eens. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En we zien voor de zoveelste keer, wat er dan van komt. Dat de (economische) vluchtelingen een andere route zouden nemen, dat had niemand verwacht (in Brussel, Den Haag en andere plaatsen waar die slapjanussen rondhangen). Deal met Turkije ook: 3 miljard was heel mooi gebaar. Maar onze politici laten zich chanteren door de turken en betalen nog eens 3 miljard. Ik zou zeggen: Jullie turken krijgen gewoon niks meer en wij slepen iedereen voordat ze halverwege zijn alweer terug naar Turkije of waar ze ook vandaan komen. Het is mooi geweest.

kortebroek | 14-04-16 | 14:13

Die dronken lor Juncker en zijn butler Timmermans, moeten een voorbeeld nemen aan het Australische beleid inzake van de bootvluchtelingen. Daar pakken ze het goed aan, anders hadden ze er al ongzien miljoenen uit Indonesië erbij gehad inclusief de Islam er gratis bij. Dit is een Europese aangelegenheid, echter Brussel laat het de lidstaten individueel opknappen.En dankzij de debiele clownkop Samsom PvdA gaan er nu weer duizenden een zeemansgraf te gemoed, tijdens de gewaagde oversteek, en 6 miljard armer wat Turkije geschonken krijgt. Zie hier het EU beleid onder het voorzitterschap van Rutte, die niet weet of die van voren of van achteren leeft.

Goedverdoemme | 14-04-16 | 14:05

Lol, gezellig toch! Waarom maken we niet een grote 8baans brug over die zee zodat wij die klant op kunnen als het daar leeg is. Dan kunnen we daar een sociaal stelsel oprichten en gaan ze vanzelf weer terug.

Dirk III | 14-04-16 | 13:59

JohannGambolputty | 14-04-16 | 13:40

Nou geloof mij maar dat die grieken zichzelf nu wel voor de kop kunnen slaan. De ene sanctie na de andere. De gewone man op straat niet te vreten ,en dat terwijl ze het geld klaar hadden liggen op eilanden vol gelukszoekers. Tsja wat de turken wel deden met gratis gelukszoekers en de grieken niet. Dat was dat de Turken van de gelukszoekers een export product hebben gemaakt waar de grieken dat nagelaten hebben. Nu zal dat een stuk moeilijker worden nu eigenlijk de deal met turkije is mislukt maar de EU daar niet van willen horen. Want die sukkels hebben nu voor gelukszoekers betaald die ze eerst gratis kregen. Maar geen nood. De volgende lading geluksziekers die ze nu nog gratis krijgen staat al klaar. Tot er weer zo'n zatmaf bedenkt waarvoor gratis als je ze ook van de centen van de burger kan kopen. Ik zeg die sluiproutes komen vanzelf want landen die er grof mee kunnen verdienen zullen die sluiproute wel op de tomtom plaatsen en er vlaggen neerzetten. Welkom gelukszoeker gratis aangeboden een reis naar het beloofde land. Dat geld halen ze driedubbel terug via de EU. Als je er maar genoeg ophaalt en doorlaat. Zoaks de turken hebben gedaan om het een probleem te maken. Ze konden bij de turken zelfs snorkel setjes kopen voor de overtocht. Geen vis meer op een vissersboot. Gisteren zag ik ze nog klagen. Nu moesten ze helaas weer vissen. Het overbrengen van gelukszoekers was veel lucratiever. Restaurants daar die nu klagen dat ze niks meer verdienen omdat er geen gelukszoekers meer komen. Als je ze gisteren mocht geloven ligt in turkije nu de hele toeristenindustrie op zijn gat!! Tsja eerst creeer je een massale intocht om er daarna als grote turkse heren grof aan te verdienen. En de EU stinkt er met open ogen in.

tweetybird | 14-04-16 | 13:59

Carmelita | 14-04-16 | 13:27

Dat ja, plus een berusten in de pluk-de-dag-mentaliteit, of in elk geval de leef-bij-de-dag mentaliteit. Daar heb ik talloze voorbeelden van. En dat kan heel mooi zijn, maar dat betekend ook dat je niks opbouwt. Het is de vorm waar wij allemaal vandaan komen. Jagen en hout zoeken om 's avonds wat te eten te hebben. Hooguit kon je de volgende dag de resten eten, maar het kon niet in de vriezer. Die mentaliteit - iets doorgeciviliseerd in sommige Afrikaanse landen - is er nog steeds. Als je een vaste baan hebt waar je weet dat je 100 dollar per maand verdient for years to come, maar je ziet op het bureau van je baas 250 dollar liggen, pakt 9 van de 10 daar dat geld en smeert 'm. Want dat hebben ze nu.

breakingnews | 14-04-16 | 13:52

Een paar jaar geleden in Italië geweest. Op een markt allemaal.. eh.. donkergetinten die nepartikelen verkochten. Opdringerig en geen "nee" willen accepteren. Dit gaat gezellig worden...

Maria.1 | 14-04-16 | 13:42

Jammer dat Berlusconi geen president meer is, die had er ongetwijfeld ook een mooie Erdogan deal uit gevist. En als Italië de rijen sluit dan schuiven de migranten door naar Griekenland, waar de Varoufakis van dienst een mooie ruil kan maken met de schuldenlast.

JohannGambolputty | 14-04-16 | 13:40

Italie staat al een paar maanden klaar om Libie in te nemen. of iig de kusten van libie.

Italianen weten namelijk wel wat daadkracht is.. enig probleem is dat de EU dwarsligt.
Want een oplossing voor een probleem is niet wenselijk.

fukallahalhollandi | 14-04-16 | 13:29

Ach, EU-dictator Merkel gaat dit wel even schaffen.

Wasbakplasser | 14-04-16 | 13:29

breakingnews | 14-04-16 | 13:09
Ik vraag me ook soms (nou ja, heel soms) af hoe het toch kan dat Afrika nooit tot welvaart is gekomen.
Oke, de laatste 10 jaar zijn enkele staten er op vooruit gegaan, maar in zijn algemeenheid veel armoede.
Ja, er is heftig gekoloniseerd, maar blijkbaar hebben ze dat "toegelaten", denk ik dan.
Plus een overgeërfde stammencultuur, die niet tot eenheid kan leiden.
Misschien ook een gemiddeld lager IQ en een
doorgegeven easygoing mentaliteit, geen handelsgeest.

Carmelita | 14-04-16 | 13:27

Nigeria bovenaan, dan kunnen we onze lol op, als die ook gaan vluchten, met bijna 200 miljoen inwoners, Europa is echt te klein daarvoor.

Batavi Magistralis | 14-04-16 | 13:27

Ik zie de aandelen in de staalsector ArcMIttal al aardig stijgen, dus zal er wel weer een oorlog uitbreken, of er moeten hekken gebouwd worden.

hovawart | 14-04-16 | 13:20

@Hobbykip | 14-04-16 | 13:13
Importeer inderdaad een enorm grote bevolkingsgroep die vijandig staat tegenover de huidige bevolking en zet die twee tegen elkaar op. Dan kan jij als machthebber mooi de boel tegen elkaar uitspelen en aan de macht blijven.

sinar2 | 14-04-16 | 13:20

tweetybird | 14-04-16 | 13:01

Je snapt ook echt niets man. Poetin leeft in een ander tijdperk en een andere wereld. Hij durft echt niet te komen maar hij wil zich wel laten gelden. Ergens begrijpelijk.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 13:18

necrosis | 14-04-16 | 13:14
Ondertussen in Nederland:
www.telegraaf.nl/binnenland/25601950/_...

60 Syrische kindbruiden toegevoegd in Nederland... in 5 maanden! BAM!!in your face. Prachtig, die multiculturele samenleving waarvan we zoveel kunnen leren door in aanraking te komen met andere culturen. Heerlijk!

Julia | 14-04-16 | 13:17

Niet stiekum aan de Barçaccia-fontein op de Piazza di Spagna zitten he boefjes!

uberbear | 14-04-16 | 13:15

Wat doe je als de Europese bevolking zijn democratisch recht dreigt op te eisen??

Dan verdunnen we de kritische burger toch gewoon door deze te overspoelen met achterlijk volk van buiten de EU!

Hobbykip | 14-04-16 | 13:13

Wat doe je als de Europese bevolking zijn democratisch recht dreigt op te eisen??

Dan verdunnen we de kritische burger toch gewoon door deze te overspoelen met achterlijk volk van buiten de EU!

Hobbykip | 14-04-16 | 13:13

Ik ben benieuwd of de contacten tussen de nakomelingen van de Goumiers en de autochtone Italiaanse bevolking op soortgelijke wijze plaats zal vinden als gedurende 43-44.

Pakeha | 14-04-16 | 13:12

Twee jaar geleden, rond deze tijd, introduceerde ons Annabel het woord "dobberneger" in een column die toen, twee jaar geleden dus, al verhaalde dat het seizoen van de oversteek en het verzuipen weer was begonnen. Dat was dus al een paar jaar aan de gang... In de tussentijd heeft Europa weinig tot niets gedaan. Ja, een deal met een dictatoriale geitenneukende sultan, die met zijn lange arm in de vijfde colonne in Duitsland een Duitse komiek bedreigt. En onze leiders vinden het belangrijker die sultan niet voor z'n geitenneukende kop te stoten dan te staan voor de normen en waarden van de vrijheid, de vrijheid om te bekritiseren, om te beledigen, om belachelijk te maken en die Turkse geitenneuker een dikke vinger te geven en de Egeische zee gewoon af te sluiten met alle kustwacht- en marineschepen die de EU heeft. Een cordon sanitaire om het geitenneukende anatolische schiereiland. De Russen willen ook wel meehelpen. Vast.

Stormageddon | 14-04-16 | 13:09

Feynman | 14-04-16 | 12:39

Dat is natuurlijk licht gechargeerd, als je in Nigeria (Boko Haram) of Somalië (al-Shabaab) zit kan ik me lichtelijk voorstellen dat je je niet altijd even prettig voelt. Je punt klopt natuurlijk, omdat wij hier alles verkocht krijgen als zijnde arme vluchtelingen op de vlucht voor het Assad-regime.

Ik heb trouwens even gekeken, maar als je uit Nigeria in een rechte lijn naar die kustlijn loopt ben je 3000 kilometer onderweg. Vanuit Somalië zelfs zo'n 8000 km. En dan moet je nog net als Mozes gewoon door het water lopen e.d. Volgens mij blijkt daar ook wel de essentie van het probleem, namelijk dat die mensen nog steeds massaal denken dat het hier het beloofde land is. Mede versterkt door "Wir schaffen das"-achtige bullshit. Volgens mij zou 80% wegblijven als ze in hun eigen omgeving duidelijk gemaakt krijgen wat er echt het vooruitzicht is, namelijk 8000 (of zeg maar gerust 12000 kilometer reizen/lopen, al je geld op zien raken aan criminelen, misschien de overkant halen als je niet verzuipt en dan in een kamp o.i.d. terecht komen, waarna een paar jaar procedures begint, waarbij je als je alle geluk van de wereld bij dit hele gebeuren hebt gehad misschien over jaren in een uitgeleefde flat in een achterstandsbuurt op 12 hoog terecht komt in een klote klimaat en dan ook nog in een EU-dictatuur. Als je dat allemaal weet, neig je misschien meer richting de kleine kans dat Boko Haram met die machete langs komt.

Daarnaast: vluchten/vluchtelingen hoort een tijdelijk probleem te zijn. Er zijn (oorlogs)situaties die je zo bedreigen dat je op de vlucht kan slaan. Als het gezeik over/minder is, ga je weer terug en bouw je de boel weer op. Ik sprak laatst een man, die rond '44-'45 een maand of 8 "vluchtend" door Nederland is getrokken. Die zei dat over echte vluchtelingen oordelen, niet kan omdat hij vond dat wij hier niet eens weten wat het is om ergens voor te vluchten. Aan de andere kant vertelde hij dat in de periode dat hij op de vlucht was, hij ook gewoon blij was als hij bij een boer in het hooi kon slapen, en helemaal blij als hij nog wat te eten kreeg ook. En toen het gezeik over was, ging hij weer naar huis.

Probleem met Afrika is dat het gezeik daar nooit over is, en hoe zou dat nou komen? Zou het puur de temperatuur zijn en is het daarom een goed idee om met z'n allen een milder klimaat op te zoeken? Of zou het toch iets anders zijn dat zeker niet opgelost, en misschien nog erger wordt juist als we - met z'n allen - gaan verhuizen, en in een totaal andere cultuur terecht komen, terwijl we nu al nogal eens wat verschillende inzichten over onze eigen cultuur hebben? Moeilijk hoor.

breakingnews | 14-04-16 | 13:09

En niet één van die lapzwansen in Brussel kon dit zien aankomen zeker?

Wat een prutsers

beschuitfluiter | 14-04-16 | 13:08

Laat Italie en Spanje maar weer uit elkaar vallen zodat al die nationalistische staatje weer zelfstandig worden. Die kunnen dan onderling heel veel hekken plaatsen. Dan wordt het een redelijk bloedige concertinahordencross voordat ze hier zijn.

Tjemig | 14-04-16 | 13:06

@ Sjors W. | 14-04-16 | 12:55
Belgen die sinds Brussels en Zaventem massaal naar Nederland vluchten?

TheseDays00 | 14-04-16 | 13:05

@VanBukkem | 14-04-16 | 13:03
Praat eens met de PvdA, die schijnen heel goed te zijn in bruggen bouwen heb ik begrepen...

Hobbykip | 14-04-16 | 13:04

Volgens Rutte viel het allemaal best wel mee, hoor.

Schietmijmaarlek | 14-04-16 | 13:04

Schandalig dat er nog steeds geen brug ligt tussen Libië en Lampedusa.

VanBukkem | 14-04-16 | 13:03

Feynman | 14-04-16 | 12:39

Het probleem zit 'm dan ook in ons asielbeleid. We zeggen dat ik iedereen mag komen. Dat had zin in 1960 toen politieke vluchtelingen hulp zochten omdat ze vervolgd werden in eigen land. Fuck mijn eigen familie stamt af van sefardische joden die dolgelukkig waren dat ze de inquisitie konden ontvluchten. Maar anno 2016 kan elke tokkie op een rubberbootje stappen op zoek naar meer geluk elders. Grenzen moeten niet dicht. Ons asielbeleid moet worden aangepast. Mensen mogen en moeten kunnen immigreren en integreren. Maar niet lukraak binnen komen wandelen.

De Koreaanse Slet | 14-04-16 | 13:03

Dus als ik het goed begrijp en naar de top 10 (die er anders uit ziet als die bij de Turkse grens) kijk dan kan ik concluderen dat deze mensen hun beurt netjes hebben afgewacht tot dat de Turkije-deal was gesloten???

Of hebben we hier soms te maken met een georkestreerde actie om Europa te ondermijnen??

Dat eerste lijkte me onwaarschijnlijk en dat laatste zou mij helemaal niets meer verbazen......

Hobbykip | 14-04-16 | 13:01

Piet Karbiet | 14-04-16 | 12:52

Tsja hoe het toch kan veranderen. Vroeger probeerde ons leger op de fiets ons land te verdedigen tegen de indringers en tegenwoordig fietsen de indringers op de fiets onze landen binnen. Vroeger had dat leger tenminste nog musket kogels tegenwoordig roept ons leger pang pang. Omdat ze wel geweren hebben maar geen kogels!! En dan doet die EU ons voorkomen dat we bang voor poetin moeten zijn. Ik zeg tegen die gasten lul niet. Als poetin EUropa had willen hebben had hij de fiets wel gepakt!!!

tweetybird | 14-04-16 | 13:01

@ DonSwami | 14-04-16 | 12:55

Nou ik ken nog een hele aardige prins waar ik wat mee gemaild heb. Zou fijn zijn als hij die miljoenen nu eindelijk eens komt brengen.

Sjors W. | 14-04-16 | 12:58

@Mastermattie | 14-04-16 | 12:07
Regeren of Negeren. Het is maar een lettertje verschil. Niet zo mugge(n)ziften.

McMarx | 14-04-16 | 12:58

Dit zag ik al mijlen van te voren aan komen!
En de EU staat erbij en kijkt ernaar! Huppekees jongens geef Italië ook even 6 miljard en laat ze die volle boten dan maar naar Turkije sturen! Turkije stuurt ze dan wel weer door naar Syrië. Daar even paspoort laten vervalsen en terug naar Turkije als vluchteling, dan wordt je gratis opgehaald door de EU En binnen!!!
Man man man wat een zooitje!

Briljante idioot | 14-04-16 | 12:57

Godverdomme, Nigerianen. Die hebben hier toch geen flikker te zoeken!

DonSwami | 14-04-16 | 12:55

Stuk Libische kust veroveren op IS, bouw er een haven, sleep alle illegale bootje op de Middellandse zee er naar toe en klaar is Kees. Moet toch niet zo moeilijk zijn voor Europa.

Elessir | 14-04-16 | 12:55

@ Feynman | 14-04-16 | 12:39

Mwah, je kunt op zich wel stellen dat de situatie in Mali en Nigeria.. suboptimaal is. Kan zijn dat we het geen oorlog noemen, maar kan me best voorstellen dat de Nigeriaanse Henk en Ingrid niet zo blij worden van Boko Haram als buurman.

Sjors W. | 14-04-16 | 12:55

Australisch beleid invoeren, en wel gisteren! Immigranten, of dat nu asielzoekers, vluchtelingen of gelukszoekers zijn, binnenlaten MITS ze Westerse wetten, normen en waarden respecteren, geen achterlijke religie meenemen, toekomstperspectief hebben (ERKENDE diploma's / certificaten of andere papiertjes waar beroepskennis uit zou blijken), en hun eigen hoofd boven water kunnen houden. Dat moest ik ook toen ik 10 jaar geleden voor 2 jaartjes naar Australië ging.
.
Jij hier binnen willen terwijl het er dik bovenop ligt dat je alleen maar aan het staatsinfuus zal gaan hangen en de kans maatschappelijke ontwrichting ook hoog is? Blijf maar lekker weg!
.
De huidige gang van zaken is het meest destructieve beleid, ooit.

Le Roi | 14-04-16 | 12:55

Op naar het Vaticaan, de laatste move van de islam before they start World domination, de troepen zijn verdeeld over Europa, per land naar sterkte van hun krijgsmacht.
Het geduld van de islam is hun kracht, infiltreer in de westerse samenleving en verspreid het g(if)eloof van binnenuit, bouw kazernes en kweek zoveel mogelijk strijders, neem de middenstand over en maak de lokale bevolking afhankelijk. De olie-vlek (hoe toepasselijk) zal zich steeds sneller uitbreiden.
succes Pays-Bah.

hovawart | 14-04-16 | 12:52

Als die turken nu slim zijn exporteren ze die dobberboten waar ze nu zelf niks meer aan hebben naar de andere kant van EUropa.Zeg maar die dobberboten en reddingsvesten waarmee ze vele vluchtelingen over zee lieten komen omdat het zo lekker verdiende. Maar ja waarvoor nog moeite doen als de EU je 6 miljard betaald voor vluchtelingen naar europa die ze eerst gratis kregen. Die turken lachen zich echt de lul uit de broek!! Want nu is de vluchteling een legaal geimporteeerd produkt geworden voor de EU. En wederom verdienen de turken er massaal geld aan. Tenminste de hoge heren in turkije.De vluchteling is nu een produkt!!De zieligheidsindustrie staat te juigen. Nou nog wachten op een welkomstlied in italiaanse trant. Zodat de gutmensch ook weer een graantje kan mee pikken voor eigen roem!!! Het einde van het liedje. U burger mag er weer voor opdraaien ,straks. Bedankt EU. Bedankt zieligheidsindustrie. Bedankt gutmenschen. En mijn speciale dank gaat uit naar dit kudtkabinet die dit alles mogelijk maken.!! De pvvda!!!

tweetybird | 14-04-16 | 12:51

Politici staan met hun rug tegen de muur datschijnt niemand te begrijpen. Na het opzetten van beleid waarin de pressie op de vrouw zo groot is geworden dat gezinnen niet meer toekomen aan het krijgen van voldoende kinderen ofwel het opzetten van beleid waarin je hetgeen je bestuurt categorisch aan het opheffen bent. Import van niet westerse mensen helpt niet, het was even zoeken maar cijfers van het nationaalkompas.nl laten zien dat ook bv Turken en Surinamers er niet aan toekomen om zelfs maar gemiddeld 2 kinderen te krijgen. De enige groep die het wel haalt zijn Marokkanen met gemiddeld 2,3 kinderen. Het eigenlijke probleem is dus dat het beleid fundamenteel fout is. De import hausse van nieuwe mensen, dmv zware ontwrichting van hun huidige gebied wordt in korte termijn gezien als een valide oplossing. Natuurlijk is niemand in Brussel of Den Haag geïnteresseerd in het wel en wee van deze nieuwe mensen. Het idee dat het strippen van bevolking en toekomst van landen humaan is, is beleiden van pure pseudo tevredenheid en het is uitermate obsceen bovendien. En een ieder die zelfs in de marge hierin participeert, is gewoon heel fout bezig.

netniet | 14-04-16 | 12:51

Snap dat cijfertjes lezen en kijken moeilijk is voor Twitteraars en Telegraaf-journo's, maar het is niet zo dat wat eerst via Turkije kwam, nu via Rome gaat. Die Rome Top 10 bestaat vooral uit Sub-Sahara vluchtelingen, waar de orthodontisten, ingenieurs en raketgeleerden die via Turkije komen vooral uit de Mid-Oostelijk Aziatische hoek komen.

Daarbij daalt het blauwe lijntje veul harder dan het groene lijntje stijgt.

Dat de mensenhandelaars hun vlotjes een paar honderd kilometer opschuiven is niet zo verbazend. Iedereen die daar verbaasd over is.. ik heb nog een brug in New York te koop.

Sjors W. | 14-04-16 | 12:51

En zolang hier niet met gezwinde spoed het Australische Model wordt ingevoerd blijft het een klucht van jewelste en kunnen wij met lede ogen aanzien hoe ons land/continent verkwanseld wordt door een stel Lutsers in Den Haag en Brussel. Zelfs een blind paard had kunnen zien aankomen dat de stroom zich zou verleggen. Maar daar is men weer verbaasd, onthutst, geschokt etcetera enzovoorts. Alle wegkijkers en Linkse Kerkgangers zijn direct schuldig aan de doden die er onherroepelijk weer gaan vallen. En wat doen mensen uit Albanïe en Marokko hier in vredesnaam als vluchteling?!? Per ommegaande post terug en geen gezijk. We zitten hier met bijna 20 miljoen man op een postzegel en nog denkt men dat er meer bij kan. Ik wil GVD mijn land terug!

Sjefke7807 | 14-04-16 | 12:50

Gevolg van dat Rutte en Koenders lopen te slapen, inclusief de gehele tweede slaapkamer. Allemaal druk en nog eens druk met onbenullige kwesties. Al deze economische afrikaanse vluchtelingen opvangen op een centraalpunt en inladen op amfibieënvaartuigen en terugbrengen naar het continent vanwaar zij zijn overgestoken. Ook de Italiaanse Marine moet hier aktie op ondernemen Europa is gewoon vol, naast de reeds al miljoenen lichtgetinte biedt Europa geen vrijhaven voor miljoenen zwartgetinten, die komen voor de uitkeringen.

Goedverdoemme | 14-04-16 | 12:48

Alles moet stuk, ik geef het nog twee generaties voordat er "It's a me, Fouad!" uit je nieuwe Nintendo console klinkt.

Kapitein Stijlvol | 14-04-16 | 12:41

Denk erover na, in Vaticaanstad: ze leven in de middeleeuwen, haten Joden, vrouwen en houden erg van kinderen daar... op een paar homo's na een perfect match.
En een dikke hoge muur eromheen...

LuckyGirl | 14-04-16 | 12:40

In de top tien landen waaruit de vluchtelingen komen, komt geen oorlogsgebied voor. #welkeoorlog?!?

Feynman | 14-04-16 | 12:39

Zullen ze daar blij mee zijn met het toeristenseizoen voor de deur.
Vraag maar aan de grieken hoe het hen verging vorige zomer.

R.B.Scott | 14-04-16 | 12:39

Voor de kust van Ghana is weer goud gevonden.
Ga daar maar heen.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 12:39

Maar ja maak je nog geen zorgen. Wij hebben belgie nog als buffer om vluchtelingen en eventuele extremisten en terroristen tegen te houden. Whoeha. Een land waar ze s'nacht bij terroristen niet mogen binnenvallen tussen 9 uur s'avonds en 6 uur s'ochtends omdat terroristen ook recht hebben op slaap. Ja je gelooft het niet. Maar het is of was echt zo. Nou weet je ook waarvoor die knuppels van de EU in brussel huizen. Ook EU steelclub terroristen hebben daardoor recht op slaap en mogen we ze s'nacht niet met hooivorken en pek en veren die gebouwen uit jagen!!! En dan te bedenken dat die terreur van die EU steelclub vele malen groter is. Daar lijden we echt al jaren onder.Nou ik ben benieuwd wat voor geweldige deal ze nu weer gaan bedenken. Zal ons wel weer geld voor niks gaan kosten!!! En nu mag er binnenkort waarschijnlijk over weer een andere dictator geen satire meer gemaakt worden. Aan de ene kant turkije aan de andere kant straks libye . Raar maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat we omsingelt worden. Hoe zou dat toch komen. Nou is het enkel nog wachten op een route via rusland en de omsingeling is een feit. De deal met poetin!!! Nu het kopen van de oekraine op een mislukking uitloopt. Voor die 6 miljard hadden we een mooi hek gehad met stroom om heel europa heen. En was werkelijk alles opgelost.

tweetybird | 14-04-16 | 12:39

De gehele top10 kan retour afzender. Het liefst zo snel mogelijk, zodat mensen in Noord-Afrika zien dat het niet loont om de oversteek te maken. Dus ook niet voor een habbekrats aardbeien laten plukken in Italie.

Duifmans | 14-04-16 | 12:37

@Teen | 14-04-16 | 12:17

Ja, je begon over mensenhandelaar. Dus dacht ik meteen aan intercedent.

roze_bril | 14-04-16 | 12:37

lol, Syrië staat niet eens in de top 10 daar (zal wel met de geografie te maken hebben, maar toch).

Hans Gruber | 14-04-16 | 12:36

-weggejorist-

Poitiers732 | 14-04-16 | 12:34

Volgens het plaatje zit er geen Syrier tussen. Daar heeft links niet goed opgelet.

datzouzomaarkunnen | 14-04-16 | 12:34

Na Macedonië is nu Oostenrijk aan zet. Er rust een zware verantwoordelijkheid op de schouders van de Oostenrijkers. Hopelijk trekken ze zich weinig aan van de wegmetonsers uit de EU.

Road to serfdom | 14-04-16 | 12:33

Als je kunt neuken en baren,
daar de rest ook maar klaren.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 12:33

Victor Orbán (Hongarije) en Werner Faymann (Oostenrijk) hebben maatregelen genomen door de grenzen te sluiten. Overigens laat Oostenrijk wel beperkt vluchtelingen toe. Orbán wil nix van moslims weten. "... strijdig met onze cultuur..." (hé.. is dat zo?)In Europa heerst een cultuur van ja maar "... ze zijn niet allemaal zo..." Dat zijn ze wel... geen respect voor westerse waarden. Niet geven maar nemen. Gaat lekker zo.

geeftnix | 14-04-16 | 12:32

Is het wellicht een oplossing om ze allemaal in Vaticaanstad op te vangen?
Dat land heeft nog niet aan de quota voldaan.
Of zeg ik nu iets geks?

LuckyGirl | 14-04-16 | 12:31

Na de arabische lente, tijd voor de Nederlandse lente. Niets mis met die bulgaarse burgergrenswachten

Pat1982 | 14-04-16 | 12:28

Over anderhalve week ga ik die kant op. Ik zal ze vertellen over de goede mensen in Nederland. Peter R de Vries bijvoorbeeld. Dat hij nooit grappig zal zijn. En dat hij ook een dikke BMW heeft. Net als hun welkomheter. En ook veel criminele vrienden heeft. En andermans vrouwen neukt. Ze hoeven zich dus helemaal niet aan te passen.

Normpje | 14-04-16 | 12:26

Julia | 14-04-16 | 12:20
+ In Afrika en in het Midden-Oosten is er een gigantische bevolkingsexplosie gaande, veel jonge mensen. Nou, we weten allemaal wat er gaat gebeuren met jonge mannen die geen toekomstperspectief hebben, armoede kennen dus niet kunnen trouwen... Oorlog, of men komt massaal naar Europa om hier uit de ruif te eten.
Grenzen dicht dus...... en gooi wat condooms naar de overkant.

Julia | 14-04-16 | 12:26

When in Rome....

LuckyGirl | 14-04-16 | 12:25

deze nieuwe routes worden door linkse korrekten samen met de handelaars bedacht.erg veel geld in deze business.

pejoar | 14-04-16 | 12:24

Wederom een klap voor de producenten van reddingsvesten. Die dingen zijn niet meer te verkopen als ze gratis blijven aanspoelen.

Teen | 14-04-16 | 12:24

@ Dommelsch | 14-04-16 | 12:07

"Dat betekent weer veel slachtoffers op de middellandse zee. Met dank aan Diederik Samsom!"

Dat is dan nog ons minste probleem.

Elessir | 14-04-16 | 12:23

De carabinieri weten daar wel raad mee, hopelijk.

raskol | 14-04-16 | 12:23

moeten allemaal naar de VS gebracht worden.
dit komt door Obama.hij is verantwoordelijk.
hij mag ook miljarden geven aan Italië die dit dan mogen oplossen.
niks oppakken uit de zee maar alles terugsturen.ook alleen maar tijdelijk asiel geven en dit in alle media in Europa blijven verkondigen.
vervolgens ter plekke hulp verlenen en alle moslim extremisten opblazen.

pejoar | 14-04-16 | 12:22

Ach, wat is 19.000 nu helemaal? Vorig jaar kwamen er 30.000 per week binnen gewandeld. Maar ook deze bootjes moeten hoe dan ook worden terug gesleept naar Afrika, nog voordat ze in Europees water zijn. Dan droogt de stroom snel genoeg op.

KlunsJohannus | 14-04-16 | 12:21

Het beloofde vrije verkeer van mensen en goederen, maar dan anders.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 12:20

Probleem is dat de EU gewoon een nachtmerrie is. Men voert zijn eigen beleid en wetten niet eens uit, men geeft liever miljarden aan een dubieuze dictator en land waarvan je op je vingers kan natellen dat dat gedoe gaat leveren. Het probleem is niet opgelost, de vluchtelingen zullen gewoon een andere route gaan kiezen.
Aan de EU: grow some balls!!Voer je eigen wetten uit, bescherm en controleer de buitengrenzen (wat volgens het schengenverdrag moet) stuur al die bootjes terug... gooi miljarden in de opvang in de regio daar, creer desnoods safe havens desnoods kan je uit die kampen mensen controleren en kiezen wie er echt vluchteling is (ipv al het gespuis op Europees grondgebied binnenlaten,ellenlange procedures en wanneer ze geen vluchteling zijn blijven ze hier hangen als illegaal) Het geld wat hier wordt besteed aan een vluchteling kan je in de regio veel meer vluchtelingen helpen. Dump die miljarden daar ipv al die mensen hiernaartoe te halen die voor zeer grote problemen zullen gaan zorgen.

Julia | 14-04-16 | 12:20

The grapes of wrath.

bisbisbis | 14-04-16 | 12:19

Afrika komt naar je toe deze zomer...

Bracula | 14-04-16 | 12:19

Maar vraag je vooral niet hardop af of we meer of minder vluchtelingen willen.

spanarchist | 14-04-16 | 12:18

roze_bril | 14-04-16 | 12:12
Klopt! Ooit gedacht aan een carriere in het maatschappelijk werk?

Teen | 14-04-16 | 12:17

dat zal me wat worden met dat temperament aan beide zijden. *bier en chips klaarzet*

sufkut | 14-04-16 | 12:15

Ik begrijp die vluchtelingen wel. Sommige mensen gedijen gewoon beter in een dictatuur.

roze_bril | 14-04-16 | 12:15

@très cool | 14-04-16 | 12:02

Er komen inderdaad veel negeren via Italië Europa binnen. Scherp gezien!

moutardeaprèslerepas | 14-04-16 | 12:14

Wij zijn met meer geldt niet lang meer...

centre pompidoe | 14-04-16 | 12:14

Nog even en dan ontdekken ze Gibraltar.
Zijn ze meteen op Brits grondgebied, scheelt ze een reis door Europa, met toestanden bij Calais.

Vage_eddie | 14-04-16 | 12:13

Gewoon eens actie ipv die eeuwige politieke correctheid. Het overgrote deel is geen vluchteling en dus enkele reis terug naar de zandbak!

Maxx! | 14-04-16 | 12:13

Hoe onze toekomst en veiligheid volledig wordt verkwanseld door een klein eliteclubje onder aanvoer van beroepsalcoholist Juncker en wiedergutmachungsmuschi Merkel, geflankeerd door de meest onnozele politici uit eigen huis. Zeer zeer zeer zorgwekkend!

metzonderzijwieltjes | 14-04-16 | 12:12

De EU beloofde iedereen welvaart, maar levert de ondergang.

nederburger | 14-04-16 | 12:12

*Idee heeft*
De versnelde asielaanvraag loopt voortaan alleen nog via het Colosseum.

Kapitein Stijlvol | 14-04-16 | 12:12

@teen, intercedent?

roze_bril | 14-04-16 | 12:12

Ja, Europa zal Ghadaffi nog gaan missen en zichzelf hard achter de oren krabbelen of het nu wel zo'n goed idee was om in die door Amerika georganiseerde 'Arabische Lente' mee te doen.

En hoe moeilijk kan het zijn? Alles wat via die route aankomt verzamelen en in duwbakken terug brengen naar Noord Afrika. Een paar fregatten erom heen en die bakken laten stranden op de stranden daar.

Zzzzooooffff | 14-04-16 | 12:10

-weggejorist-

harlekeintje | 14-04-16 | 12:09

-weggejorist-

harlekeintje | 14-04-16 | 12:09

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden....

Mastermattie | 14-04-16 | 12:09

Hier hebben wij geld, huurhuizen, gezondheidszorg en ruimte genoeg.

♫ ♫ ♫ welkom, welkom, welkom in mijn land ♫ ♫ ♫

meneer Q | 14-04-16 | 12:08

En als we deze route stoppen door met mijarden corrupte boeven af te kopen, komen ze vervolgens via Ceuta en Melilla naar binnen

rode peper | 14-04-16 | 12:08

Maar je kunt het al die jonge gezinnen ook niet kwalijk nemen dat ze vluchten van de oorlogen in Nigeria en Gambia

Teen | 14-04-16 | 12:08

Het eten in Italie is gewoon beter.

Oh, potjandosie nu word ik natuurlijk aangeklaagd door Erdogan wegens het beledigen van het Turkse volk.

Kaas de Vies | 14-04-16 | 12:07

@très cool | 14-04-16 | 12:02
Ook wel bekend als "Negeren"... van de kiezer

Mastermattie | 14-04-16 | 12:07

Dat betekent weer veel slachtoffers op de middellandse zee. Met dank aan Diederik Samsom!

Dommelsch | 14-04-16 | 12:07

En we blijven het vluchtelingen noemen! Wat er ook gebeurd. Groetjes ANP. Marokko uitgevlucht WTF?

TheseDays00 | 14-04-16 | 12:07

Ach wat leuk, allemaal nieuwe Balotelli's. Maar dan nog minder slim en nóg minder voetbaltalent.

Kapitein Stijlvol | 14-04-16 | 12:07

Sjezus, als je je kind M. Ensenhandelaar noemt, dan geef je hem/haar ook niet veel beroepskeuze.

Teen | 14-04-16 | 12:06

Dit had werkelijk niemand voorzien; in Den Haag dan.

Maria.1 | 14-04-16 | 12:03

Tja dit had natuurlijk helemaal niemand kunnen zien aankomen. Regeren is immers vooruitschuiven.

très cool | 14-04-16 | 12:02

En aan wie mogen we nu de 6 miljard per jaar overmaken? Libië?
want van Rome blijf je af!!!

Nuchternederland | 14-04-16 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken