
In politiek Den Haag is GeenPeil een feestje voor de backbenchers, kennelijk. We zien gelukkig SP-kanon Harry van Bommel bovenaan de sprekerslijst prijken voor het GeenPeil #NEEisNEE debat van woensdagavond 19:00 uur, en Joram van Klaveren staat er ook gewoon, maar dat was het dan ook wel. De rest van de partijen Die Het Moeten Doen woensdag sturen het B-garnituur naar de Kamer voor het debat over de toekomst van onze nationale democratie. We zien de onsympathieke hakkelaar Sietse Fritsma namens de PVV (echt,
waarom?), namens D66 zal
ex-campagneleider Kees Verhoeven het woord doen, het CDA vaardigt ene Sybrand Buma af en bij regeringspartij PvdA - waar ze het
meest stellig zijn in hun uitspraken dat ze de uitkomst van het referendum zullen respecteren - zal de handpop van Koenders het woord doen. Dit lijstje voedt de geruchten dat het debat op een treurig Haags achterkamertjescompromis uit zal draaien, waarbij de kiezers die op 6 april in overgrote meerderheid NEE zeiden weer eens in de steek worden gelaten. En vooral de heren Pechtold en Samsom willen die dolk kennelijk niet zelf ter hand nemen.
UPDATE: Hoera, toch Geert. Met doorgeladen dubbelloops dialoogkanon, zo te zien:
Reaguursels
Inloggen@Panos88 | 11-04-16 | 18:30
echt flikker op. Lekker voorover buigen voor de uitverkoop van je land. Voelt dat goed?
Groen links stuur ene Grashoff.
De vmbo-er Klaver had nu blijkbaar geen tekst meer.
Wie dat jongetje in de politiek serieus neemt heeft geen onderscheidingsvermogen.
Kiezers die niet hebben gestemd, hebben geen enkel recht van spreken. Als je van je democratisch recht geen gebruik wenst te maken, moet je later niet gaan zeuren.
Het zou wel een grote schande zijn, als de regering de trukendoos weer gaat gebruiken ( zoals die lafaard Balkenende destijds) en Nederland alsnog dat verdrag met Oekraïne in kiepert.
De EU bestaat thans uit zo'n 2000 ambtenaren in Brussel. Van telefonistes tot en met Frans Timmermans.
Deze kosten verslindende organisatie moet jaarlijks 7 miljard euro hebben om dat circus te financieren.
En de Europese belasting betaling moet daar krom voor liggen.
Straks gaat ze verder met hun hobby, n.l. hoe kunnen we die Nederlanders nóg meer belasting geld aftroggelen.
Want Griekenland staat binnenkort weer op de stoep en vloor Oekraine staat een koffer klaar met 45 miljard euro.
en zie dan hoe Nederland op vele fronten een stuk van haar welvaart, identiteit en soevereiniteit heeft ingeleverd, dan zeg ik dat de kabinetten Rutte ons verraden hebben.
De onbeheersbare, kostbare immigranten kwestie, wat een bodemloze put gaat worden.
Dijsselbloem zwijgt wijselijk over het komende tekort daarvan. Ik hoor geen politicus vragen: "hé Jeroen, hoeveel gaat dat ons kosten?
Kijk naar onze onbetaalbare zorg met dat eigen risico en schrappen van vele benodigde medicijnen en medische behandelingen door mevr. Schippers c.s. ,het geven van de macht van onze gezondheidszorg aan de commerciële verzekering maatschappijen, (fout), de ouderen creperen, de jeugdwerkeloosheid is enorm, voedsel en speelgoed banken voor de armen.
Nederland rijk?
Ja, voor sommigen.
Mensen, verdiep je eerst eens even wat meer in de politiek... De vermelde namen zijn gewoon de vaste woordvoerders voor dit soort debatten.
De reaguursels beginnen steeds drammeriger te worden, en dat komt voornamelijk doordat de hoofdartikelen de laatste dagen alleen maar klaagzangen zijn die vaak zo voor de hand liggend zijn dat iemand die zich iets meer in de politiek verdiept direct in de gaten heeft dat het een heel normale situatie is. Dit bericht van Van Rossem is daar wat mij betreft een goed voorbeeld van. Je kunt er vergif op innemen dat onwetende GS-ers hier direct, als bokken op een haverkist, bovenop springen. Zeer tendentieus allemaal!
Segers is gewoon de fractievoorzitter van de ChristenUnie hoor..
De PVV kan beter die andere "ma" sturen. Jeweetwel, die met "Bos" ervoor.
Hoe kun je GVD tegen je eigen volk zeggen dat er moet worden bezuinigd op alle vormen van zorg en vervolgens miljarden weg flikkeren naar landen die niets met onze waarden gemeen hebben? Hoe kun je zeggen dat je het voor de Joden opneemt als de grootste uitkeringstrekkers van dit land de beste vriendjes zijn van de investeringsbank voor terroristen (SA)? Afschaffen 4 mei wegens hypocriet, afschaffen 5 mei wegens niet verdient en 6 mei zal wederom worden herhaald. Vuck a Duck.
www.breitbart.com/london/2016/04/11/eu...
@F. von Zeikhoven | 11-04-16 | 23:12
- etoelen, stoelen zetels, wat maakt het uit...
Aan de andere kant, het is een [raadgevend] referendum. Had dan over de referendumwet een referendum-aktie gevoerd, dat die bindend had moeten worden...
Weet je wat ook [achterlijk] is? Dat je spreektijd in de Tweede Kamer anno 2016 gebaseerd is op de regentenmentaliteit uit de tijd van Thorbecke. Geef gewoon iedere partij evenveel spreektijd. Ook al staat dat getalletje er voor de lol, het is niet meer van deze tijd om 'kleine' fracties minder spreektijd te geven. Ze zitten toch ook niet op etoelen die driekwart kleiner zijn dan die van 'grotere' fracties?
@MAD1950 | 11-04-16 | 21:14
Viel mij ook op, waar is dierenpoes?
De MH17 waarheid mag NIET aan het licht komen..!
www.telegraaf.nl/buitenland/25580798/_...
Geestelijk en moreel zijn ze toch (bijna) alle 150 backbenchers?
Waar is mijn grote favoriet Marianne Thieme?
www.youtube.com/watch?v=yrwTDfdck7I
"Police have arrested a man on suspicion of trying to assassinate the chief expert witness in the investigation into the downing of the Malaysia Airlines jet MH17.
Ukraines most senior forensic scientist, Oleksandr Ruvin, was shot in the leg late last year in an attack that the authorities suspect was linked to his role in the crash probe.
In a short statement, the Ukrainian prosecutors office said the countrys chief military prosecutor, Anatoliy Matios, would hold a briefing later on Monday regarding the arrest of the killer who attempted to murder the chief expert on the case of the downed Malaysia Airlines Boeing 777."
www.independent.co.uk/news/world/europ...
Leuk land man.
@Panos88 | 11-04-16 | 18:30
Ga je vingertjes maar in je oortjes doen dan. Het #LeaveEU stemgeluid over geheel Europe wordt alleen maar luider. De geest is uit de fles en de portemonnees worden getrokken. Je ziet het overal gebeuren, burgers over geheel Europa zijn er wel klaar mee. En ik ben maar de boodschapper, dus val mij niet aan. . ;-) #nexit #brexit
telelezer@
Begrijp je nu waarom defensie zo wordt uitgehold, dit geldt ook voor justitie en nog een paar overheidsdiensten. Bij elke bezuiniging knikken ze alleen maar ja. Behalve wanneer er van hogerhand (Rutte) beslist wordt dat er een paar centen bijkomen.
-
En de leiding bij justitie en defensie zijn natuurlijk van zo'n slechte kwaliteit 'Hennis en vd Steur'
-
Dit kan geen toeval zijn.
Fritsje en bommel mogen dan geen b garnituur zijn maar als de rest wel b garnituur is dan wil dat wel zeggen dat de andere partijen het nut er niet van inzien en alleen voor de vorm komen.
Als dit kabinet valt dan mag die dag worden uitgeroepen tot nationale feestdag met trots de driekleur en vaandel boven in.
@Dostranamus | 11-04-16 | 18:54 "Mooi om te lezen hoe anderen er over denken. russia-insider.com..."
.
Schitterende citaten.
Pierogi en Medovuha klaar zet.
Toch weer een vieze smaak in mijn mond van onze "volksvertegenwoordigers".
Het is gewoon het stemvee in het gezicht spugen.
Laten we hopen dat iedereen het zich nog herinnert in 2017.
PVDA: M. Servaes
Ik dacht dat de zangeres zonder naam niet meer onder ons was?
Mooi om te lezen hoe anderen er over denken.
russia-insider.com...
Dostranamus | 11-04-16 | 18:54
.
Zuur, zuurder, zuurst. haha.
Wat is er mis met Fritsma, Zo slecht vind ik hem niet.
En waar is Roemer? Laten we het daar dan ook even over hebben.
Maar goed Geert is er bij, prima!
Mooi om te lezen hoe anderen er over denken.
russia-insider.com/en/politics/post-mo...
Sorry Van Rossem, maar Ten Broeke, Verhoeven, Van Klaveren, Van der Staaij en Buma zijn allemaal echt geen backbenchers.
-weggejorist-
Nummer 12 van de lijst doet het zingend.
www.youtube.com/watch?v=hzP-R2XTAFY&a...
@Dostranamus | 11-04-16 | 18:27 "De vraag is wat hij ervoor terugkrijgt."
.
Had hij zijn nieuwe huis nou contant betaald? :)
@Watching the Wheels | 11-04-16 | 18:06 "Gisteren zag ik verder bij Max Keiser en Stacy Herbert ook een aardige minuut over "ons" referendum youtu.be.."
.
Zag het ook. Stacey Herbert doet een hilarische persiflage van neocon Carl Bildt's "mindset":)
Donderdt nou eens op met je fopreferendum. Allemaal mooi hoe onze politici een hak is gezet, de duimschroeven bij de EU weer een stukje verder zijn aangedraaid, Juncker weer een stapje dichterbij een burn-out is. Maar het ging natuurlijk helemaal niet over de Oekraïne en dat weten jullie best, dan kun je nog zo hard met je vingers in je oren tegen jezelf gaan roepen "Azov, toetreding, uitlokking!" Maar het blijft voor een belangrijk deel spijkers op laag water zoeken. Gewoon allemaal weer rustig met de voetjes terug op de grond jongens, Thierry Baudet voorop.
Laten we ons geen illussies maken.
De partij van die terrorist met de vleespet stemt gewoon voor.
De vraag is wat hij ervoor terugkrijgt.
Ik schat in 500.000 migranten.
En nee hoor, we zijn niet corrupt in het nepparlement.
He, Grashoff van Groenlinks, is dat niet de man (m/v) van de neo-apartheid, die gender-segregatie aanprijst als een "experimenteel marketinginstrument" www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/... maar de boom inklimt als homo's geen campagne mogen voeren in een winkelcentrum? Nou, dat wordt wat. Vier minuten nogal liefst, net zoveel spreektijd als het bijna vier keer grotere SP.
Nee Geert, Rutte kan kiezen tussen ratificeren of niet ratificeren.
Gezellig, Geert is er ook. Dan kan kuzu toch weer iemand voor Hitler uitmaken en Klaver het nog even over de toon van het debat hebben.
-weggejorist-
@ben kokhals | 11-04-16 | 17:48
Die eerste link had youtu.be/H98rbCiFGmM?t=288 moeten zijn, sorry.
Volgens mij staat Greet er gewoon zelf:
twitter.com/geertwilderspvv/status/71...
@ben kokhals | 11-04-16 | 17:48
Hij zegt ook: "I'm convinced that all those who live on the European continent should dream of it" (Krim terug onder Oekraïns gezag). En: "Whether Russia is going to pursue that through diplomatic means, or some other means, that will be Russia's choice." Die gasten zullen nooit accepteren dat de Krim Russisch blijft en wij tekenen daar een militaire overeenkomst mee tijdens een lopen conflict (koekoek). youtu.be/UKYcpwNd61o?t=670
.
Gisteren zag ik verder bij Max Keiser en Stacy Herbert ook een aardige minuut over "ons" referendum youtu.be/UKYcpwNd61o?t=670
@moutardeaprèslerepas | 11-04-16 | 16:41
Ja, dat is het laffe vuilnis dat zich nu angstig verschuilt om maar vooral niet hoofdelijk te hoeven stemmen. Want ze weten allemaal, internet vergeet niets.
Wie is N.P.M. Klein nou weer? Zijn er in de parlementaire historie ooit zoveel splintergroeperingen geweest?
@rode peper | 11-04-16 | 17:26 "een nederlandse militair zal toch niet zo snel op een nederlander schieten"
.
Daarvoor is juist Eurogendfor opgericht gatesofvienna.net/2010/03/the-armed-en... zodat bijvoorbeeld Grieken op opstandige klote-Duitsers schieten en Nederlanders op opstandige klote-Fransen, om maar een idee te geven :)
B-Garnituur? Kuzu is anders wel het kopstuk van zijn partij hoor.....
Wat zeker zo opvallend is, is de zeer beperkte spreektijd in eerste aanleg. Iedereen mag in vier of zelfs maar twee minuten zijn dingetje doen. Paar interventies en weg wezen.
Het wordt pas echt interressant in de tweede ronde en dan is het de vraag of de fractieleiders worden ingeroepen.
Verder wat telelezer zegt. 2017 wordt een spannend jaar voor onze vrijheid.
en dat Pechtold en Samsom niet komen opdagen, we kennen die anti democraten toch, en hier is niets te winnen.
Straks, als er een achterkamersverneukhetvolkcompromis bij nieuwsuur moet worden uitgelegd, dan zitten de 'heren weer aan tafel.
@Watching the Wheels | 11-04-16 | 16:38 "De nieuwe Oekraïnse EUSA-premier sprak al over zijn droom "recovering Crimea" youtu.be..."
.
En dan "via democratic and diplomatic means... Well well. Waarom heeft ISIS-fan Oekraine met ISIS-sponsor Turkije dan een internationale "Muslim Brigade" opgericht, die inmiddels paraat schijnt te zijn om terreur-acties uit te gaan voeren ter "destabilization of the situation in Crimea"?
Waarom heeft Oekraine in de dagen rond het referendum dan raketinstallaties bij De Krim opgesteld die de luchtvaart boven De Krim bedreigen (denk aan MH17)?
Is dit omdat ze er vanuit gingen dat ze met het Associatieverdrag in de hand de hele EU in een oorlog kunnen meeslepen? Maar goed dat het Associatieverdrag nu van de baan is, althans, als de democratie in NL nog iets voorstelt.
' We zien de onsympathieke hakkelaar Sietse Fritsma namens de PVV (echt, waarom?)'
-
gewoon, omdat het een prima kamerlid is ?
When injustice/tyrrany becomes law, resistance becomes duty. (Thomas Jefferson)
telelezer | 11-04-16 | 17:41
^dit^
@vingerhoets | 11-04-16 | 17:29
Nou daar zit geen woord Oekraïns bij, Wilders is duidelijk. Benieuwd of Sam, Pech en Zool nu doodleuk wegblijven. Waarschijnlijk wel.
""(..) daarom is een europeesch leger zo gevaarlijk, een nederlandse militair zal toch niet zo snel op een nederlander schieten, een bulgaar of roemeen zal daar toch minder moeite mee hebben""
@ rode peper | 11-04-16 | 17:26
en
""(...)WE WORDEN VERRADEN. TE PAARD!""
@ KlunsJohannus | 11-04-16 | 17:26
.
Het is al bijna te laat, onze allerlaatste kans is in 2017 in het stemlokaal voor het echt, maar dan ook echt, te laat is! Want eerdaags is het afgelopen met de EU-provincie Nederland.
.
Twee mogelijkheden:
1/ een Brexit, en dan hebben we nog een kansje want dan gaan er (hopelijk) meer landen uit.
Maar we verliezen dan wel een belangrijke medestander die Brussel wat wilde laten dimmen
2/ Geen Brexit; en dan is de totale macht van het Brusselse Kremlin voor goed geinstitutionaliseerd en dan is het afgelopen met ons.
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...
.
When injustice/tyrrany becomes law, resistance becomes duty. (Thomas Jefferson)
Mooi. Hoogste tijd om in te zien wat De Staat der Nederlanden ( een holding met 600 dochters met 2 bronnen van inkomsten: belastinggeld en grondstoffen)werkelijk betekent.
15 maart... Houdt die datum vast.... (Misschien eerder maar ga daar maar niet van uit)
@Frits de Vriez | 11-04-16 | 17:14
En Pechtold leent haar vast haar eigen jurk uit, daarom kan hij er natuurlijk niet bij zijn ...
.
"Denk toch heel goed na"
"Voor je stemmen gaat"
"Kijk eens naar je land"
"Dat je achter laat"
"Zo heeft het leven toch geen zin"
"Blijf niet thuis en maak een nieuw begin"
"Probeer elkanders fouten te vergeven"
"En in geluk met elkaar te leven"
"Gebrek aan moed om fouten te herstellen"
"Gebrek aan liefde voor elkaar"
"Maakt in vele partijen en debatten"
"Vaak het leven onnodig zwaar"
youtu.be/MOseib6hS2k?list=PL6C88E1B61...
Laat je verrassen zou ik zeggen!
Dit is helemaal geen B-garnituur maar de woordvoerders per partij op dit vlak. Volstrekt normaal. Staaltje onbegrip hoe je in een fractie werkt...
Zonder geweld kan je in dit land kennelijk niets oplossen.
www.1limburg.nl/stempassen-referendum-...
Even dacht ik Bittergarnituur.... Maar helaas!
dijkbewaker | 11-04-16 | 17:15
Het probleem is dat politieke partijen bij onderwerpen die ze echt belangrijk achten de fractievoorzitters afvaardigen als spreker en niet de nummers 3 of lager in de pikorde. Nu geven ze indirect aan het debat niet erg belangrijk te vinden.
Wilders plaatst net een spreeklijst waar hij toch echt zelf op prijkt. twitter.com/geertwilderspvv/status/71...
Er zal echt meer moeten gebeuren, willen we dit zooitje ongeregeld dwingen rekening te houden met de mening van het volk. Het verdrag moet gewoon weg, van tafel, foetsie. We willen geen verdrag met Ukraine! Regel eerst maar eens wat inzake Griekenland, ga maar de corruptie in Bulgarije bestrijden; stelletje lamzakken.
-weggejorist-
@telelezer | 11-04-16 | 17:11,
daarom is een europeesch leger zo gevaarlijk, een nederlandse militair zal toch niet zo snel op een nederlander schieten, een bulgaar of roemeen zal daar toch minder moeite mee hebben
Het is duidelijk met dit kabinet, je betreedt het veld om een potje te voetballen en na tien minuten kijk je om je heen en sta je in een rokje te korfballen.
Deze regering verandert voortdurend de spelregels zodat ze kunnen winnen.
Alsof er ook een A-garnituur zou zijn. B is al schromelijk overtrokken.
EU+Brussel = B-garnituur.
Nooit anders geweest.
Vreemde naam bij Kuzu?
Partijen hebben woordvoerders op verschillende onderdelen van het politieke debat. Niets nieuws.
Meestal specialisten op het te bespreken onderwerp.
Dus wat is het probleem precies?
Begrijp ik nou goed dat de pvda de zangeres zonder naam het debat laat doen?
verder maakt het niet uit wie er staat. Alles binnen de partijdiscipline.
het is maar goed dat die stamelhaas zonder mening Plassterk niet kan spreken. Prutsert.
telelezer | 11-04-16 | 17:06
Hahaha, geweldig.
Watching the Wheels | 11-04-16 | 17:07
Als er ook maar iets anders uitkomt dan voorstel intrekking Wet, en dat kunnen ook de reserves, is het sowieso prijsschieten. Volledig eens dat dit het zoveelste bewijs van politieke onkunde is overigens.
Het referendum is de kanarie in de kolenmijn. Is inmiddels overleden, wordt woensdag begraven, maar is de voorbode van de ontmanteling van de EU. Alleen verstokte JA-fetisjisten omarmen de teloorgang van de democratie omdat het ze nu goed uitkomt. Niets dan peilloze minachting voor dat volk.
Wie zou van Klaveren anders moeten sturen? Bontes?
De leidende trekpoppen van de grotere partijen zijn uiteraard bang om, of via quotes, of via video op GS te belanden. Geef ze eens ongelijk. Bang dat ze zijn.
@Van Rossem, je moet ff een paar zeer welverdiende vrije dagen opnemen. Over twee dagen weer scherp. Tot die tijd verspil je alleen maar energie en karma aan die TK beunhazen (paar uitzonderingen daargelaten).
Geert gaat gewoon spreken.
President
@Doper | 11-04-16 | 17:02
4 miljoen kiezers naar de stembus geweest.
Premier van Oekraïne en Nederland twitteren zich suf.
Enorm maatschappelijk debat.
En dan de reservebank sturen??
""2 minuten voor Kuzu... pfff wat een horror.""
@ snakeplisskin | 11-04-16 | 16:47
niet te verstaan....?
www.youtube.com/watch?v=YpiAhxaE_oI
En waarom precies is Van Bommel een kanon en Verhoeven niet?
Segers is fractievoorzitter, voor zover ik weet?
Iets met spijkers en laag water. En dat naast goed verliezen ook goed winnen een kunst is.
@ telelezer | 11-04-16 | 17:00
erratum; ik dacht dat de PVV Bosma stuurde. Fritsma is inderdaad 2de keuze
Joepie...!Zeteldief Kutje Kuzu is erbij!Dát wordt genieten.
@Van Rossem
Mee eens dat dit een essentieel debat is, maar doe eens een vergelijking met sprekers bij andere debatten.
@Ivoren Toren | 11-04-16 | 16:42
Denk dat Van Rossem toch weer gelijk heeft #geenflauwekulstijl. Fritsma is erg opvallend. Misschien juist gedaan, omdat Pechtold, Zijlstra en Samsom het collectief laten afweten. Dat is toch de hele coalitie tot in de Eerste Kamer? 4 miljoen kiezers naar de stembus en dan toevallig 3x een vrije dag opnemen. Erg benieuwd of allang bekend is dat er niks te halen valt voor Wilders. Het kan ook dat Wilders zich op het standpunt stelt dat eerst het verdrag van tafel moet, een boodschap die iedereen kan overbrengen twitter.com/geertwilderspvv/status/71... ze hebben het waarschijnlijk allemaal al geregeld in de achterkamers. Toch enorme schoffering van de kiezer en democratie weer. Raadgevend en dan na 4 miljoen kiezers die de moeite namen om op te draven niet eens een debat via de fractievoorzitters. Democratie 2016!
Fritsma (PVV) en Van Bommel (SP) zijn beslist geen tweede keus maar goede en fatsoenlijke debaters. Eigenlijk vind ik ze beter dat hun partijleiders
Benieuwd of Segers in het hart van onze democratie nog een keer uit zijn strot krijgt dat we ook moeten luisteren naar de mening van de niet-stemmers. Mag ie ook meteen vertellen hoe hij denkt te weten wat deze mening is. De hufter.
Fritsma is geen Wilders , maar ook geen 2e garnituur.
PVDA stuurt de Zangeres zonder naam ?
Wat een geneuzel, eerst maar eens afwachten hoe dit debat verloopt.
Waarom geen Wilders? Zeker weer in het buitenland....
Het riekt allemaal wel een beetje naar schreeuwerig aandacht en respect opeisen, zoals een hier vaak beschimpte bevolkingsgroep ook doet.
Kennelijk zijn toch een hoop mensen niet heel geinteresseerd, en vindt men andere zaken belangrijker.
Je zou maar verplicht worden om naar Kuzu te luisteren. Ik heb een gigantische aversie tegen hem. Hij is ook zo ranzig onverzorgd en hij praat op een vieze manier.
De in hun ogen derderangs burgers verdienen kennelijk een derderangs debat.
2 minuten voor Kuzu... pfff wat een horror.
Was ik in de PVV of SP had ik geprobeert als laatste te spreken, en motie voor onmiddelijke intrekking van de wet tot goedkeuring in te dienen en ommiddelijke hoofdelijke stemming aan te vragen.
geen partij voor de dieren?
Had toch wel een Geertje verwacht.
Is toch logisch dat grotere partijen hun portefeuille-houder sturen? Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Segers is trouwens tegenwoordig ook fractievoorzitter van de ChristenUnie.
inferno | 11-04-16 | 16:39
.
Helemaal mee eens. Heb ik gisteren in de panelen ook al opgemerkt. En Sietse Fritsma een "onsympathieke hakkelaar" noemen, nou ja zeg. Waar heeft de man deze sneer aan verdiend?
Ja sorry hoor, maar dit is een flauwekultopic. Buma, Van Der Staaij, Fritsma, Verhoeven: je kunt van ze zeggen wat je wilt, maar het zijn geen backbenchers.
@ Van Rossem: verzin eens iets beters.
@ reaguurders: jullie happen echt overal op hé?
Maar even serieus.. wat hadden jullie verwacht dan? Dit toch!!
Hebben we dan ook een A garnituur?
Wat valt woensdag meer te discussiëren dan "Heeft de regering zelf een intrekkingswet voorgesteld? Nee? Oh, dan heb ik hier een voorstel en wanneer zetten we die op de agenda?"
Men wil de schijn wekken dat het er allemaal niet zo toe doet. Te hoge omes en tantes trekt te veel aandacht. Ondertussen wordt er in de achterkamertjes koortsachtig gekonkeld, met het zweet op het voorhoofd.
Achterbankers en achterkamers maken me achterdochtig.
Is toch logisch dat grotere partijen hun portefeuille-houder sturen? Beetje spijkers op laag water zoeken dit. Segers is trouwens tegenwoordig ook fractievoorzitter van de ChristenUnie.
De nieuwe Oekraïnse EUSA-premier sprak al over zijn droom "recovering Crimea" youtu.be/H98rbCiFGmM?t=288
Geen enkele partij heeft belang bij werkende referenda.
Stel je voor, 4 jaar kans op absolute macht met een paar vriendjes en dan erna een mooi commissariaat.
De bevolking? ach . . . die moeten nieuwe auto's kopen en verder niet zeuren.
van Bommel heeft ook gezorgd voor een militair materiele boycot van Waha Saoedie Arabia. In de hele wereld wordt daar veel goeds over gezegd.
Democratie moeten we niet willen met z'n allen; het is zo populistisch!
Kuzu is erbij en dat is altijd goed voor de lachspieren
Waarom ben ik met stomheid geslagen? Ik zou toch beter moeten weten. Wat een blamage!!
Tsja...
Komt van Bommel vast met een initiatiefwet ter intrekking? Of toch van Klaveren?
Gewoon meteen met de billen bloot en stemmen met die handel.
Maar gelukkig is Küzü van de AK-partij wel weer present en dat is een hele geruststelling.
Oh ja, en nep democratie!
Dan zetten jullie mij toch op de publieke tribune. Live reaguren, nu het nog mag
Maak mij dictator, het wordt niet beter wel met meer humor.
Per decreet vanaf heden moet iedereen elke ochtend om 09:14 (geboortetijd van Pol Pot) een linkse mening reaguren bij joop.nl, opdat de marxistische activisten mijn regime niet omver werpen met hun satirische cabaret saugignons.
Dan heeft het referendum er straks in ieder geval voor gezorgd dat we kunnen zeggen "told you so"!
REAGEER OOK