Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Faalreeks Van der Steur

feynmanenoffeiten.jpgHet associatieverdrag was de eerste Europese wet die referendabel was. Met dank aan onze senaat die de behandeling een week uitstelde en daarmee het verdrag enkele dagen onder de reikwijdte van de kersverse referendumwet bracht. Er volgden 14.441 verzoeken in vier, en daarna 427.939 handtekeningen in zes weken. Miljoenen gingen stemmen, 61,1% was tegen. Hell yeah! Dat de wet zo snel en zo succesvol gebruikt is, betekent dat het heel diep zat. Ik wil een halve eeuw politici bedanken voor het voeden van die volkswoede, en duizenden vrijwilligers voor het kanaliseren ervan. Het voorkamp claimt de steun van alle mensen die thuisbleven. Dat is vreemd. Niet-stemmers bestaan uit meer groepen dan de voorstanders die strategisch thuisbleven. Het zijn ook kiezers die na 61,5% nee tegen de Europese grondwet uit 2005 niet meer geloven dat er naar hun stem geluisterd wordt. De groep kiezers die Mark Rutte geloofden dat er met deze uitslag niets zal veranderen. Kiezers geloofden door peilingen dat het tegenkamp ook zonder hen glansrijk zou winnen. Het kabinet heeft vanaf de eerste dag ingezet op een zo'n laag mogelijke opkomst. Een wobverzoek gaf een pijnlijke inkijk in het ministerie van Binnenlandse Zaken: het referendum wordt totaal niet gezien als een nieuwe pijler onder onze democratie. Zeer zakelijk wordt gekeken om kosten & effect te reduceren. Door het idiote stembiljet is het aantal ongeldige stemmen vertienvoudigd. De opkomst was gelukkig boven de 30%. Daarmee is ons referendum geldig. Die opkomst is vergelijkbaar met een kwart eeuw Europese verkiezingen. In 1999 was die zelfs onder de drempel van 30% én in die termijn is de euro ingevoerd. Mochten we dergelijke opkomsten te laag vinden, dan zegt dat óók iets over onze Europese delegaties en onze euro. Nalatigheid Het feestje van woensdagavond was fantastisch, maar Ard van der Steur wist donderdagmiddag de kater een geheel nieuwe omvang te geven. Zijn ministerie was door het staatshoofd van Turkije beschuldigd een terrorist doorgelaten te hebben ondanks hun waarschuwingen. Deze terrorist was opgepakt bij de Turkse grens met het kalifaat en heeft later de aanslagen in Brussel gepleegd. Nu zou je denken dat het ministerie alleen al onderzoek doet om die beschuldiging te toetsen. Alleen al onderzoek om herhaling te voorkomen. Alleen al om het eigen straatje schoon te vegen. Alleen al omdat dit zeer waarschijnlijk een politiek puntje zou kunnen worden. Alleen al omdat de Kamer een debat eerder aan de minister had gevraagd om toch eens zijn huiswerk te gaan doen. Doof, blind & stom De struisvogel had geen enkel onderzoek gestart. Als je niets opgraaft, hoef je het niet in een doofpot te stoppen. Ik ga dit de methode van der Steur noemen. Volledig in strijd met artikel 68 van de grondwet, waar het zijn plicht is de Kamer te informeren, en ter behoeve daarvan zichzelf en in het verlengde daarvan zijn ministerie. Zeker in diverse verschillende belangrijke zaken. Deze gedoogde & geneerde terrorist, het foutieve strafdossier tegen de inmiddels volledig rehabiliteerde professor Maat, de ruwe primaire radargegevens, de email die het onderzoek naar het bonnetje van Cees H beëindigde. De wederom vastgelopen strafrechtelijke vervolging van Joris Demmink & de affaire met de cel doorzoeking van Hüseyin Baybasin, enz., enz. MH17 Van der Steur beweerde tijdens diverse debatten waar zijn positie al ter discussie stond, dat het OM mondeling gezegd had geen ruwe primaire radarbeelden uit de Oekraïne te wensen. Later bleek schriftelijk het tegendeel. Persoonlijk had ik als minister een OM, dat niet over al het bewijs wenste te beschikken in een massamoordzaak, op staande voet ontslagen. Immers: prima dat je inschatting is dat bepaald bewijs waarschijnlijk geen bruikbare informatie bevat. Toch moet je in dit soort dossiers een open blik houden en die gevaarlijke hypothese toetsen. Iedere andere werkwijze is tunnelvisie. Of wil iemand beweren dat er in dit onderzoek ernstige capaciteitsproblemen zijn, en er keuzes gemaakt moeten worden?!? Cees H. Dat doet weer denken aan de affaire met het bonnetje van Cees H. Die was bijna gevonden, totdat de systeembeheerders van hoger hand opdracht kregen niet meer te graven. Dat bonnetje was uiteraard ruim tien jaar oud & zijn Opstelten & Teeven voor afgetreden. Wat echter extreem vers is, is het afblazen van een politiek beladen onderzoek, omdat eventuele resultaten ongewenst zijn. De details rond dat onderzoek geven nog een belangrijk inzicht. Oude gegevens zijn helemaal niet gemakkelijk te doorzoeken. Onbereikbaar op tapes, alleen te lezen met verouderde software die door niemand beheert wordt. Dat is niet alleen onacceptabel voor dit ene onderzoek, maar voor ieder cold case onderzoek. Delicten verjaren sneller in zijn ronde archief, dan in ons wetboek. Koninklijke koffie Deze doofpotcultuur van Kamervragen ontwijken, antwoorden op wob-verzoeken zwart lakken en strategisch onderzoeken saboteren, niet de juiste informatie bij bondgenoten opeisen of wegkijken waar het fout gaat, raakt ons in de kern van onze democratie. Het kabinet & haar media bepaalt wat wij mogen weten & hoever het toezicht van de kiezer reikt. Stuurt daarmee onze mening. Ik had mijn vertrouwen in Ard van der Steur al een paar columns geleden opgezegd. Nu hij zijn faalmethode minimaal vier keer persoonlijk heeft toegepast, heb ik óók geen vertrouwen meer in de Kamerleden die hem in het zadel houden. Het is tijd dat de coalitie & gedoog-oppositie haar politieke verliezen nemen en iemand plaatsen die het komende jaar nog over ons waakt. Drie keer is scheepsrecht, dat station is op zijn minst bereikt & gepasseerd. U kunt hieronder inzetten wanneer hij gaat & op welk dossier.

Reaguursels

Inloggen

Prima stuk weer Feynman !
Huiswerk goed gemaakt.
We leven niet meer in een parlementaire democratie maar in een crypto socialistische dictatuur.
Alle troep wordt onder het tapijt geveegd.....

Bolder | 10-04-16 | 21:18

@Jezus Caesar | 10-04-16 | 11:51

Maar natuurlijk knul!

Pieter V | 10-04-16 | 17:19

Denkfoutje, 30 % gaat sowieso nooit stemmen waar dan ook voor.

Uw Verzekeringsadvis | 10-04-16 | 17:19

@Aretas | 09-04-16 | 23:12

De voortdurende hersenspoeling door de criminele EU-dictators via de gelijkgeschakelde media heeft bij u inderdaad uitstekend gewerkt.

Verdiep u eens in het Coudenhoven-Kalergi plan en bedenk dat zowel de Gremlin Van Rompuy als de communist Merkel al onderscheiden zijn voor hun verdiensten om dat plan te realiseren.

Uzelf goed informeren is kennelijk niet echt uw ding anders zou u niet van die waanzinnige reacties plempen.

Pieter V | 10-04-16 | 17:10

Hij mag nog niet gaan, omdat er geen VVD opvolger is, die onbesproken is. Het trieste is, dat álle potentiele VVD kandidaten ernstig besmet zijn. De VVD zit met samengeknepen billen de rit uit in de hoop dat van der Steur niet nog meer blunders maakt. Die gaan wel komen, maar hij zal niet worden vervangen.

van heinde en verre | 10-04-16 | 15:56

@Watching the Wheels | 09-04-16 | 23:14
Die kiesraad heeft oude verkiezingsuitslagen verzameld op www.verkiezingsuitslagen.nl. Je kan de uitslagen op gemeenteniveau bekijken. Ik denk dat voor verdere onderbouwing op gemeentelijke niveau je bij de gemeentes moet zijn.

Gemak | 10-04-16 | 15:50

Bij nog een of twee debacles gaat Van der Steur deze zomer wieberen.

Raider Twix | 10-04-16 | 15:11

@Alexander Pechkop | 09-04-16 | 23:53
.
Als JA stemmer kan ik zeker m'n nageslacht recht in de ogen kijken, evenals de 45 miljoen Oekraïners. En daarbij: m'n Opa stemde niet op populisten als CPN en NSB, M'n vader niet op Boer Koekoek en Janmaat en ik niet op SP & PVV. Populisten, allemaal.

Aretas | 10-04-16 | 13:23

@Aretas | 09-04-16 | 22:25
Ik met mensen die ja hebben gestemd en bij god niet weten waarvoor ze ja hebben gestemd. Nee was gewoon tegen verdere banden met Oekraïne en een geluid tegen de ondemocratische EU.
Ja stemmers weten echt niet waar het naar toe gaat.
miko | 09-04-16 | 23:03
.
(die eerste zin zou ik nog eens goed nalezen)
.
Het verdrag met Oekraïne is gelijk met de verdragen met Georgië en Moldavië van kracht worden. Daarover is in de JA campagne gezwegen. En dat geeft het hypocriete van dit referendum aan. Zwijgen over wat je niet uitkomt. Ja stemmers hebben geen kristallen bol om te toekomst te lezen, maar zijn niet bezeten door een treurige destructieve houding.

Aretas | 10-04-16 | 13:17

@Aretas | 09-04-16 | 22:54
Je begrijpt dat je al die miljarden die in de bodemloze put van Oekraïne gaat, zelf mag ophoesten?
Ik doe het namelijk niet!
necrosis | 09-04-16 | 23:00

Hahahaha, boze mensen nog bozer. En of er nu wel of geen geld naar de Oekraïne gaat: het verdrag gaat gewoon door!

Aretas | 10-04-16 | 13:09

Zolang wij voorzitter van de EU zijn gaat er niks gebeuren en liegt en bedriegt dit kabinet zich erdoorheen. Daarom is het referendum zo gelopen.
Maar zodra wij voorzitter af zijn, zal dit kabinet vallen of zal een van der Steur niet meer blijven.zelfs kiezersbedrog en verkrachting van de democratie hebben ze over voor het pluche.

bolletje2 | 10-04-16 | 13:07

Zoals hiervoor al gemeld ;het is niet geheel de schuld van Steurtje, de top-ambtenarenkliek is er door en door verrot. Het is een slangenkuil waar lamlendige brutaaltjes de baas zijn. En zo is het bijna op alle ministeries; zo vernam Kobus dat er in het VIM ministerie, toppertjes zijn die sans gene, op face-boek verhalen in welke Michelinsterren-restaurants zij de afgelopen dagen copieus hebben gegeten.
Eigen belang, quality time (altijd buiten werkuren),en veel vrije dagen prevaleren in deze kringen. Tweede kamer; grote schoonmaak actie s.v.p. verzoekt u dringend......

mevr.Kribo | 10-04-16 | 12:09

de basisfunctie van het parlement is het controleren van de regering. Als het parlement deze taak niet meer serieus neemt en zelfs het tegenovergestelde doet dan is er een probleem. Want wie controleert de 1e en 2e Kamer.
.
Indirect zijn wij, de burgers, dat. Maar als het parlement alles van de regering accepteert dan krijgen we die kans maar 1x per 4 jaar.
.
Een parlementslid dat de regering meehelpt om een downplayend persbericht te schrijven doet dus het tegenovergestelde van zijn taak! En als beloning mag hij minister worden en zijn maatje werd staatssecretaris. En de kamer zag dat het goed was.
.
Als kamerleden hun taak moedwillig verzaken dan hebben de burgers die hen hebben aangesteld geen enkel middel om ze tot de orde te roepen. Het enige alternatief is dan opstand om de falende parlementsleden samen met de falende politici te verjagen.
.
Haal je hooivork maar vast uit het vet.

LieberLiber | 10-04-16 | 11:51

Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:02
Niet alles in het boek 'Waarover men niet spreekt' van Wim van Rooy is correct.
Zo zijn moslims niet verantwoordelijk voor de aanslagen op 11 september 2001.
WTC1, WTC2 en WTC7: pulled down by controlled demolition.

Jezus Caesar | 10-04-16 | 11:51

Het is niet geheel fair om het allemaal op het conto van Van der Steur te schuiven... ik ken mensen die zijn overleden aan generaliseren. Feit is dat zijn voorganger ook een prutser was, en die daarvoor ook, en feitelijk het hele kabinet bestaat uit een stelletje imbecielen die eigenlijk alleen maar goed zijn in zichzelf profileren.
Van der Steur stapt niet op, hij is juist aangesteld als Staatsecretaris Doofpotten & Spin, doel is de Tweede Kamer (voor zover die er nog toe doet) in slaap te sussen en de media te voorzien van slaapliedjes voor het publiek.
Dit 'kabinet' is net zo democratisch als Draghi die door de EU in Italië is geploft, een machine bedoeld om een agenda uit te voeren. Geen eigen nationaal beleid, geen antwoorden of visie op de hedendaagse problematiek, puur het uitvoeren van EU beleid.
Open grenzen: niet in ons belang, toch doordrammen.
Vrije doorgang van criminelen, uitkeringstoeristen en terroristen: niet in ons belang, toch doordrammen.
MH17, het verdoezelen en wegmoffelen van bewijs: niet in ons belang, toch doordrammen.
JSF, het vliegtuig dat nooit iets gaat worden: niet in ons belang, toch doordrammen. Fyra, de trein die niet treinde, toch moest het doorgedramd worden, tegen ons belang in.
Duurzame agenda: niet in ons belang, toch doordrammen (men is braaf volgens de agenda nu aan het 'kijken of' alle kolencentrales dicht kunnen, want ja, windenergie wordt het helemaal!).
En dan nog de Euro, ingewisseld tegen een koers die nadelig was voor de Nederlandse economie en die ons sindsdien jaarlijks 70 miljoen aan gederfde inkomsten kost: duidelijk niet in ons belang, toch doordrammen.
Als je op dit korte lijstje afgaat (want er is nog veel meer) ontstaat het beeld van een politieke klasse die tegen het nationaal belang ingaat, vroeger stonden daar zware straffen op. Dat heette namelijk landverraad en je kon dus ook een passende straf hiervoor verwachten. Seyss-Inquart zou nu op de rol staan van lijsttrekker.

DearMud | 10-04-16 | 11:42

Voor 1 juli 2016 zal er niemand opstappen of weggestuurd worden. Pas dan is het Nederlandse voorzitterschap van de EU voorbij. En tot die tijd wordt gewoon elke keer de van de Steur methode weer toegepast. Helaas, maar waar ...

badboydutch | 10-04-16 | 11:41

sinar2 | 10-04-16 | 09:08
Pilletjes vergeten in te nemen? Bijna elke week? Als in: nu voor de tweede keer in 12 jaar, met vrijspraak de eerste keer? En andere politici mogen het wel roepen? Vertel, welke en wat? En met context graag. Niet één zinnetje gevolgd door 'zie je wel!'

Vier agenten? Het worden er steeds meer. Normaal opereren agenten in duo's, toen werden het er drie, nu al vier. En bewijs dat het daadwerkelijk is gebeurd, is er niet, alleen het roepen van het 'slachtoffer.' Enkelvoud dus, niet meerdere zoals jij zegt.

Albert Verlinde die iets vindt? So what, de roddelkoning heeft een mening. Duh, daar krijgt hij geld voor, iets vinden zonder bewijs.

Blijft over die cartoonist. Ja, dat was fout, en is één maal voorgekomen.

Hakken op de gevestigde orde altijd goed, maar wel correct.

Bruine Beer | 10-04-16 | 11:30

Onvoorstelbaar hoe deze opgeblazen ballon maar niet wil barsten.

Askwhyre | 10-04-16 | 11:09

@ wapster | 10-04-16 | 10:36

Laten we niet meteen te negatief doen: de PvdA heet niet voor niets Partij van de Arbeid, en ook op dit dossier laten ze zien dat ze goed oog hebben voor de werkgelegenheid!

HoogToontje | 10-04-16 | 10:53

Aha,Feynman bedoelt natuurlijk: genegerde...
"Quinsy,kom d'r maar in..!"

R.B.Scott | 10-04-16 | 10:43

Om de Minervabal op te laten zouten, moet de pvda een motie steunen. Die staan geloof ik op 6 zetels, dus die hebben niet zo'n zin in verkiezingen.

wapster | 10-04-16 | 10:36

Volledig klaargestoomd voor burgemeesterspost of commissaris van de Koning

Gobytweets | 10-04-16 | 09:53

Natuurlijk laten ze Bolletje niet vallen, want de volgende stap is dat Rutte er de stekker helemaal uit moet trekken. Dat is niet zo leuk voor vriendje Diederik, vriendje Pechtold en dat nieuwe jongetje met die haartjes. Dus hebben ze samen afgesproken dat ze zich flink houden en die gepruikte pestkop geen kans geven.

Het zou ook wel heel lelijk staan tegenover onze Europese vrienden als je tijdens het Nederlandse presidentschap van de EU ineens allemaal van de vervelende democratische processen krijgt, daar zijn we het allemaal over eens, toch? TOCH?

bigL | 10-04-16 | 09:48

Van der Steur blijft lekker bungelen tot de volgende Tweede Kamerverkiezingen die op 15 maart a.s. gepland staan. Omdat VVD en PvdA die verkiezingen niet gebroederlijk naast elkaar in kunnen gaan komt er wasrschijnlijk eerst een kabinetscrisis over een onderwerp waar beide partijen zich op kunnen profileren. Maar dat kan pas als Nederland geen voorzitter EU is, dus na het zomerreces. Politiek is net popmuziek: veel herhaling met kleine variaties.

Maaiveld | 10-04-16 | 09:44

van der Steur is niet de 1e die wegkomt via deze 'foei toch, zand erover' ondanks al dat bloed dat ervoor vloeit (van burgers!!). Ik zie een van Rijn (PGB) zorg onthouden door misstanden/uitholling en stopzetten van zorgverlening met doden tot gevolg, Teeven, Opstelten (Criminelen belonen en de veiligheid op straat van burgers niet meer garanderen),daarvoor hebben we nog een srebrenica, de MH17 (ik snap werkelijk niet dat Nederlanders niet massaal hiervoor de straat opgaan en eisen dat een minister aftreedt voor deze wijze van verantwoording en onderzoek)en voor de steeds meer 'vanzelfsprekende' (toekomstige)aanslagen.
Verder denk ik dat de methode van Malik Ramadan die ik hier ministrieel verantwoordelijk voor stel eens omgezet dient te worden in concrete cijfers van leed aangedaan door toedoen van deze Rutte 1 en II. Deze regering is de weg ingeslagen voor het opofferen van (burger)mensenlevens ten bate van de wereld Economie en het groot EUSSR rijk...
Het is geen van der Steurtje, het is een Rutteriaanse methode van neo-liberalisme verantwoording met als enigst doel voortgang van het EU Neo-Liberalisme.

fikkieblijf! | 10-04-16 | 09:26

@HdJ& | 10-04-16 | 08:05
Iedereen die ook maar een beetje zijn kop uitsteekt word genadeloos aangepakt. Kijk maar naar Wilders die bijna wekelijks een rechtszaak aan zijn broek krijgt voor uitspraken die andere gevestigde politici straffeloos kunnen uitspreken. Kijk maar naar twitteraars die zich negatief over AZC's uitlaten die een intimidatiegesprek krijgen met 4 politieagenten. Of die cartoonist die op basis van een tekening hardhandig van zijn bed gelicht werd door een arrestatieteam. Of een Albert Verlinde die vind dat Geenstijl hoe dan ook gestopt moet worden omdat het niet policor is.
De opstand moet in één keer massaal zijn zodat het onmgelijk is individuen er uit te pikken.

sinar2 | 10-04-16 | 09:08

@svg | 10-04-16 | 07:47
Gelukkig heeft mijn stad geen nieuwe burgemeester nodig.
En zeker niet zo'n leugenaar!

necrosis | 10-04-16 | 08:59

Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:10
Van het lezen van het boek van Wim van Rooy wordt je inderdaad niet vrolijker. Ik heb er ook een aantal weken last van gehad, omdat het mijn eigen sombere voorgevoelens versterkte. Toch moet je zijn visie denk ik enigszins relativeren: ook hij kan niet in de toekomst kijken en weet niet hoe sterk de tegenkrachten zijn die er misschien een andere draai aan zullen geven. We weten het niet, dus: volhouden maar, binnen je vermogen de strijd aanbinden met alles wat er mis is en ook voor je eigen gezondheid niet blijven vastzitten in doemdenken.
Zoals Lewis Lewinsky zegt: misschien keert de wal het schip.
Dus beter maar genieten van wat er in je leven te genieten valt, zonder de waarheid van alle ellende te ontkennen.

B. Randnetel | 10-04-16 | 08:58

@Goedverdoemme | 10-04-16 | 08:43
*gnehehehe ende goede tekst*

necrosis | 10-04-16 | 08:46

@Astroturfer | 10-04-16 | 08:38
Hoeveel fouten mag dat mislukte stuk vreten nog maken voordat ze hem bij kop en kont buiten smijten?

necrosis | 10-04-16 | 08:45

Er was eens een vadsig varken, met een oorchip gemerkt Steurtje. Na vijf modderbaden op het Binnenhof, mocht de vetgemeste zeug blijven liggen, en behoefde niet naar het slachthuis om afgemaakt te worden. Meesterslager Rutte meende dat van dit varken geen goede bloedworst gemaakt kon worden Doordat het varken, al vijf keer had gezorgd dat de hele Nederlandse bevolking met het schaamrood op hun kaken rondliepen en geen trek meer hadden in karbonades en varkenshaas afkomstig van zeug Steurtje. Deswege mocht het gevulde big op stal blijven op het Binnenhof, en in alle rust door blijven knorren.

Goedverdoemme | 10-04-16 | 08:43

@heidos | 10-04-16 | 08:26
Goh, die neiging krijg ik bij het zien van bijna alle politici.

McMarx | 10-04-16 | 08:43

@heidos | 10-04-16 | 08:26
Ik heb al dagen de neiging om iets kapot te maken, en dan lees ik weer iets op internet waardoor ik me toch weer wat beter voel:
www.telegraaf.nl/binnenland/25570260/_...

necrosis | 10-04-16 | 08:40

De ploflims zijn nog lang niet op. Mijn inschatting is dat er de komende twee maanden eentje afgaat in Nederland met vele onschuldige burgers als slachtoffer, en dat ook daar de methode van der Steur handig op toegepast blijkt.

marcoplarco | 10-04-16 | 08:39

Van der Steur is nu chantabel door zijn ondergeschikten, want hij kan zich geen fouten meer veroorloven.

Astroturfer | 10-04-16 | 08:38

Ik zet in op een aanslag ergens in Nederland door een Syrische jihadist die Van der Steur zonder antecedentenonderzoek een Nederlands paspoort heeft gegeven.

Steinway | 10-04-16 | 08:31

Het voor-kamp moet niet zo miepen. Een referendum heeft ook een opkomstdrempel omdat er dan een representatief beeld ontstaat. Daar in zijn de zg 'strategische' wegblijvers ook al meegenomen. Linkse multiculti schooiers zijn gewoon erg slechte verliezers. Verder weer een prima stuk van Feynman, zoals gewoonlijk.

Conan de Rabarber | 10-04-16 | 08:30

-weggejorist-

heidos | 10-04-16 | 08:26

@redactie: referendum tegen TTIP:

ttip-referendum.nl/

Doe eens steunen aub?

Vogelbeest | 10-04-16 | 08:06

Het zal allemaal wel een ding de politiek, heeft de macht en de poppetjes (volk) het nakijken. We kunnen stampvoeten of boos worden het heeft geen enkele zin meer. Politici, doen precies waar ze voor betaald worden: NL afbreken en vrij maken voor één EU staat. We weten het en laten het gebeuren en niemand die achter zijn pc vandaan komt, om de strontkar en de pek en veren op te halen en op het binnenhof neer te gaan zetten. Dat is pas moed hebben!

HdJ& | 10-04-16 | 08:05

Gaat alleen als anders het kabinet valt, want dat laaste gaat natuurlijk nooit gebeuren. Alles op alles wordt er gezet om dit kansloze ploegje uit te laten zitten tot volgend jaar maart.

Rumpert Deeten | 10-04-16 | 08:02

Als de PvdA slim is, gooien ze dat verdrag in de prullenbak en laten ze het kabinet met vs zeur vallen. Misschien dat zij dan nog IETS goedmaken op de 9 zetels waarop ze nu staan. Zou karakter en ruggegraat tonen. Oh, wacht....

Bubba | 10-04-16 | 07:51

Wordt burgemeester of CDK

svg | 10-04-16 | 07:47

Ook al stapt ie op.... binnen een week heeft ie een andere taak in het faalkabinet, of zit ie weer in de TK, of verdwijnt naar Brussel.
Of hij kan jaren genieten van zijn riante wachtgeld.
Vriendjespolitiek.

Schietmijmaarlek | 10-04-16 | 07:20

@miko | 10-04-16 | 03:47
Me like!

necrosis | 10-04-16 | 05:48

Ik hoop dat corpsbal van der Steur breekt op de affaire Joris Demmink. Ik schrijf hoop maar weet dat die ijdel is. natuurlijk stopt alles in Den Haag. We zijn verraden en verkocht aan Brussel. Ik vrees dat er maar één optie rest en dat is verzet van het volk.

jouwgedachte | 10-04-16 | 05:42

@Aretas | 09-04-16 | 23:12
Zwarte piet mag niet meer.
Die zijn vervangen door roetpiet, regenboogpiet en stroopwafelpiet.

necrosis | 10-04-16 | 05:32

kakkerlakgod | 10-04-16 | 04:58
n.m.m. heb je het helemaal bij het rechte eind, en dan geen kalfs maar varkens kroketten.

watmagjenogwel | 10-04-16 | 05:06

Als ik van Oekel niet mag quoten mag ik zeggen dat vd Steur IMHO meer aandacht aan kroketten eten besteedt dan aan de vaderlandsche veiligheid?

Of gaat dat ook ruimschoots te ver?

kakkerlakgod | 10-04-16 | 04:58

Had geen tijd voor dat WOB verzoek de 6e, na pagina 14 begon ik te kokhalzen

Zoon van Boer | 10-04-16 | 04:54

tattooboer | 10-04-16 | 04:03
U denkt dat die geen trekpop is?
Wellicht z'n moeder in den Bilderberg groep, valt er buiten.

watmagjenogwel | 10-04-16 | 04:53

watmagjenogwel | 10-04-16 | 03:59
sorry mijnheer Feynman moet het zijn.

watmagjenogwel | 10-04-16 | 04:50

Die vd Steur is zo fout als wat, old boy

Bokito ergo sum | 10-04-16 | 04:14

@watmagjenogwel | 10-04-16 | 03:58
En u realiseert an sich toch wel dat Rutte "erbij" hoort maar zeer zeker niet van constante aard is, dat geheel brussel van tijdelijke leiders is voorzien? Dan is de enige die heel erg buitenbeeld lijkt maar wel het staatshoofd is en uiteindelijk de enige constante pop aan de controle is, de koning!

tattooboer | 10-04-16 | 04:03

-weggejorist-

watmagjenogwel | 10-04-16 | 03:59

Mijnheer Fijnman,u zal het toch met mij eens zijn dat die hele kliek in den haag, geen ene moer meer te vertellen heeft. Het wordt allemaal gedicteerd door Brussel.
Men houdt het stil, om de bevolking niet in beweging te krijgen maar ze hebben echt niets meer te vertellen.
Kijk nu naar afgelopen woensdag, daar vegen ze gewoon d'r r**t mee af, en dat is niet nieuw, dat gebeurde in 2005 ook.Ben het vertrouwen in de afgelopen 40 jaar volledig kwijt geraakt, maar kan m'n vader zaliger nog herinneren die mij wijs maakte dat het een grote poppenkast is, niets meer, niet minder.
Geef het volk brood en spelen, "hou jij ze dom, dan houd ik ze arm" enz., enz.

watmagjenogwel | 10-04-16 | 03:58

@LuckyGirl | 10-04-16 | 03:40
Nou zijn we natuurlijk erg benieuwd hoe de ingehuurde knappe koppen dit gaan draaien zodat een paar miljoen Nederlanders opeens een momentje van inkeer gaan voelen. Dat gebeurt vaak alleen na massale sterfte, bekijk de geschiedenis, keuzes van burgers worden met massaexecuties bestraft, altijd zo geweest, alleen nu staan er overal camera's op en kan men er niet mee wegkomen, de staat heeft zichzelf tuk. Deze word erg interresant en leid een andere toekomst in. Gaan ze massaal openbaar slachten zonder scrupules en voor het oog van een ieder en alleman, of komen ze nu eindelijk tot inkeer en gaan koninkshuizen, religies en justitie, zorg en sociale welzijn nu eens in ons voordeel op de schop?

tattooboer | 10-04-16 | 03:48

Yes Minister rond 1980:
"Of course something must be done but never for the first time".
Met andere woorden: "We moeten iets doen. Maar nooit iets voor de eerste keer.
Voor je het weet sta je een referendumwet aan te passen omdat de twee trials niet zo goed verliepen.
Volgens Rutte is het nu aan de EU.
Volgens het volk is het nu aan Rutte.
Volgens mij in het nu aan mankind united.
Wat is onze exit strategy wanneer we weer ergens ingerommeld worden?
Deze komende week duurt voor sommigen erg lang, toch vermoed ik dat het voor een selecte groep mensachtigen slechts 7 dagen zijn uit vele op weg naar dem totalen krieg.

LuckyGirl | 10-04-16 | 03:40

-weggejorist-

Poldergek | 10-04-16 | 02:56

-weggejorist-

Poldergek | 10-04-16 | 02:56

-weggejorist-

Poldergek | 10-04-16 | 02:56

Als al deze duur betaalde lieden er toch alleen maar een bende van maken en elkaar indekken is het misschien tijd voor een kabinet zonder politieke partijen gewoon normale mensen en dan maken we Jan Roos onze minister president wedden dat het dan wat beter gaat dan nu

Poldergek | 10-04-16 | 02:56

Deze vd steur en al die anderen zijn alleen maar zo sterk als jullie slap zijn!

tattooboer | 10-04-16 | 02:51

Van der Steur kent heel goed het Nederlandse gezegde "Stil blijven zitten als je wordt geschoren".
Wat er het komend jaar ook nog gebeuren moge, zolang de polls blijven als ze zijn, verandert er niks; PvdA en VVD hebben alles te verliezen en niks te winnen bij voortijdige verkiezingen. Het enige wat vanuit de VVD mogelijk zal gebeuren bij nog meer excuusmomenten is dat Van der Steur ineens gezondheidsklachten schijnt te krijgen en daarom "met dank voor de bewezen diensten" op ziekteverlof gaat. Aan de horizon van dat ziekteverlof lonkt enkele maanden later een leuke, goedbetalende job. Zo zal het gaan, denk ik.

Overigens: prima verhaal van Feynman, een verhaal dat m.i. de weg naar dodebomenmedia zou moeten kunnen vinden.

Kievit | 10-04-16 | 01:54

Hele servies hier aan duigen!

Nacho_Vidal | 10-04-16 | 01:27

@Ongeblustekalk | 10-04-16 | 01:24
Klik dan niet

Nacho_Vidal | 10-04-16 | 01:26

@Nacho_Vidal
Kap eens met die herrie!

Ongeblustekalk | 10-04-16 | 01:24

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 10-04-16 | 01:21

Dit en het laatste Kabinets lek m.b.t. de Ombudsman ( we mogen het i.v.m. een wetje uit 1885 niet onderzoeken.. kuch.., )
toont aan dat we geregeerd worden door
leugenachtige lieden die zich druk maken over brievenbuspissers en Putin, zelf een kleffe bout draaien op 't blauwe pluche,
om vervolgens onschuldig kijkend,
op een andere blauwe stoel te gaan zitten fappen. Frans Weekers / Wassila kom er maar in.

Berthe | 10-04-16 | 01:12

Antwoord is natuurlijk TEGEN net zo goed als voor- en ja- stemmers... Lees net op de ingekochte advertentieruimte van de belastingdienst dat 4 miljoen mensen als aangifte hebben gedaan en dat het nu echt tijd word....*plop* fijn weekend allemaal.... waar had ik nu dat landnummer van panama toch...

sweedminder | 10-04-16 | 01:08

Na 1986 heeft nederland geen politici meer in de 2 kamer gehad. Alleen maar oplichters.

jitro | 10-04-16 | 01:03

Toch als simpele geest nu we het toch over van der steur en het referendum hebben.. ik begrijp niet echt wat er nog te bepraten valt. De vraag was duidelijk genoeg bent u voor of tegen het associatieverdrag met de oekraine. Antwoord NEE.

Dan kan je kiezen om erover te gaan praten maar waarover dan...

sweedminder | 10-04-16 | 00:51

Van der Steur zal blijven zitten tot het einde van zijn termijn. Met een minpres die alles, maar dan ook alles, weglacht, wuift en bagatelliseert, is niemand onzeker van zijn plek.

Handsomeboy | 10-04-16 | 00:50

Volgens de deskundige elite die compleet van het padje is moet e.e.a. als volgt geduid worden. De ja-stemmers zijn eigenlijk nee-stemmers omdat ze ja gestemd hebben en daarmee dus nee. De niet-stemmers hebben eigenlijk ja gestemd omdat ze niet gestemd hebben. Nu ik deze logica eindelijk heb doorgrond, begrijp ik die Steur ook beter. Niets doen, geen actie, is positiever dan iets doen. En als je iets doet dan doe je iets doms. De cirkel is rond als de tweede kamer dezelfde logica volgt en voila dat deed men vol overgave; niets doen. Ik vrees dat dezelfde logica ook gaat gelden voor het kabinetsvoorstel inzake het gewraakte associatieverdrag. Na het uitvoerig bestuderen van de problematiek is Rutte c.s. tot de conclusie gekomen dat niets doen met de uitslag beter is voor het volk en in het bijzonder voor het gepeupel. En is voorts van mening dat de 1.000 euro schuld aan den werkenden niet zal worden ingelost. U kunt met z’n allen en je moeder de pot op en in het bijzonder het gepeupel. En gaat over tot de orde van de dag. *biertje*

gl.a.himsa | 10-04-16 | 00:43

Zo te zien "is de commissie die voor de tweede keer de zogeheten Teeven-deal onderzoekt, ruim voor de zomervakantie klaar. Dat schrijft justitieminister Ard van der Steur."
SapperDeFlap2166 | 10-04-16 | 00:11

Dan kan de voorbereiding in reactie hierop plaatsvinden na het zomer reces. Met deze beantwoording en de verwachte vragen die deze behandeling met zich mee brengt en de beantwoording daarvan brengt ons in tijdslijn net na de verkiezingen.

Bedankt voor uw input. we zetten het in de planning agenda welke bij de volgende ministerraad word doorgenomen.

met vriendelijke groeten

Het kabinet...

mijn idee... de komende campagnes voor de verkiezingen zullen vroeg beginnen in Den Haag.

sweedminder | 10-04-16 | 00:32

Aretas | 09-04-16 | 22:25
Je kunt beter medelijden hebben met de stakkers die Ja gestemd hebben.
Die hebben namelijk het Nee kamp een geldige uitslag bezorgd.
Nog bedankt trouwens...

de honden blaffen... | 10-04-16 | 00:29

Ik denk dat ze op BiZa vergaderen hoe ze over een jaar Veiligheid gaan inlijven.

hhmariavanempel | 10-04-16 | 00:28

Goedkope arbeidskrachten kun je al bereiken door minimum loon af te schaffen
miko | 10-04-16 | 00:10
Waar.

Maar dan zijn er alleen arbeidskrachten.Dat is een risico. Door het instellen van een minimum weet je wanneer iets goedkoop is..

sweedminder | 10-04-16 | 00:25

@sweedminder | 09-04-16 | 23:46

Zo te zien "is de commissie die voor de tweede keer de zogeheten Teeven-deal onderzoekt, ruim voor de zomervakantie klaar. Dat schrijft justitieminister Ard van der Steur."

SapperDeFlap2166 | 10-04-16 | 00:11

De Steur zit deze rit gewoon uit; de linkse oppositie (en de PvdA) heeft baat bij deze beschadigde minister van V&J als er verkiezingen in aantocht zijn. Zo rollen zij, nadere uitleg overbodig.

Jimmie Dimmick | 10-04-16 | 00:11

En dat die vadsige opgeblazen kasteelbewoner blijft zitten... ik heb er geen woorden voor... serieus geen woorden voor. Ja 2 woorden: "zum kotzen"!

Opinion1970 | 10-04-16 | 00:10

@sweedminder | 09-04-16 | 23:35
Goedkope arbeidskrachten kun je al bereiken door minimum loon af te schaffen

miko | 10-04-16 | 00:10

Wat zat ik me te ergeren aan die lui van De Kwis zeg. Mensen zouden gestemd hebben zonder te weten waar het over gaat. Spreek lekker voor jezelf, júllie wisten niet waar het over ging... ik heb tegen gestemd en wist wél waar het over ging. Ken ik het verdrag van de hoed tot de rand? Nee oelewappers van De Kwis, want dat is namelijk niet nodig. De feiten kennen is genoeg. Oekraïne is in oorlog en 6x over de kop. Je hoeft geen hoogleraar economie te zijn om te begrijpen dat daar dik geld bij moet.Kom maar eens met een behoorlijk argument om dit referendum en de uitslag zo af te zeiken. Niets is zo bespottelijk als slechte verliezers. Ben verder gaan zappen.

Opinion1970 | 10-04-16 | 00:07

Er is hiert vandaag maar één persoon verantwoordelijk te houden en dat is het hoofd van de regering, van elke regering tot vandaag. Word het niet tijd? nl.wikipedia.org...
tattooboer | 10-04-16 | 00:02

Schrijf mee over Brussel!
Van 4 tot en met 17 april staat Wikipedia in het teken van Brussel. Doe mee!

Staat echt op de site. Als dat geen uitnodiging is voor de lente van GeenPeil en Nigel....

sweedminder | 10-04-16 | 00:06

Alexander Pechkop | 09-04-16 | 23:53
Dan zegt papa: Ich habe es nicht gewusst.

nemoj me jebat | 10-04-16 | 00:03

Watching the Wheels | 10-04-16 | 00:00

*plop*

sweedminder | 10-04-16 | 00:02

Er is hiert vandaag maar één persoon verantwoordelijk te houden en dat is het hoofd van de regering, van elke regering tot vandaag. Word het niet tijd? nl.wikipedia.org/wiki/Staatshoofd

tattooboer | 10-04-16 | 00:02

Sorry voor mijn off topic bijdragen hierboven (Farage). Enig verband met het nooit wegsturen van Van der Steur is dat men een hoger doel heeft. Zelfs als ze vdS zouden wegsturen, dan komt er gewoon weer een ander van dezelfde kliek. Van der Steur schreef al mee aan de antwoorden van minister Opstelten toen hij nog "controlerend" Kamerlid was. Ze nemen het stelsel niet serieus, er is een hoger doel. En daarom oogsten ze steeds minder respect. Het gaat niet om de vele fouten. De vele fouten zijn een simpel gevolg van de bewuste structuur. En iedereen (inclusief een groot deel van de "oppositie") doet mee richting de grote heilstaat. En daarom krijg je volgens mij juist van die kampen in de maatschappij. De politiek polariseert de maatschappij ipv. andersom en het is niet Wilders die je (alleen) de schuld moet geven, maar juist al die Van der Steur en Pechtold achtige lieden die ouderwetse normen en waarden aan de laars lappen. Ik ga een biertje halen. Goede column weer @Feynman, sorry voor het zijpad in de discussie ;). Prettig weekend!

Watching the Wheels | 10-04-16 | 00:00

Ontzettend goede column! Heb het hele debat gevolgd en ben nog steeds kwaad op onze politiek. Als ik het bespreek met vrienden dan krijg ik een hardere stem en voel ik me kwaad. Zo erg is het. Dat schrijntje vertrouwen in onze politiek is gestorven. Tijd voor een revolutie!

zuenie | 09-04-16 | 23:59

@Aretas | 09-04-16 | 22:25

Ik hoop dat je als JA stemmer over 15 of 20 jaar je dochter(s) recht in de ogen kunt kijken als ze vragen: papa wist jij hier allemaal van, en was jij ook tegen alles (de Islamisering, de EU, de Oekraine)

Of zeg je dan: nee lieverd papa was een linkse slijmbal en vond al die andere mensen maar kortzichtig. Maar papa wist het niet hoor..... anders had ik wel tegen gestemd.

Alexander Pechkop | 09-04-16 | 23:53

de man is(was aardig, collega laat je niet stuiteren
wat voor vervangende kwaliteit is er beschikbaar??
foxmean | 09-04-16 | 23:47

vragen, vragen, vragen. De vraag is lig het aan de bewindsman of de mensen die al jaren goed eten uit de ruif genaamd departement.
Elke keer weer die verwachting dat bij het wisselen van een minister de frisse wind gaat waaien... en elke keer weer die teleurstelling.

sweedminder | 09-04-16 | 23:50

Deze metafoor van Nigel Farage over de EU is ook goed:
"if you live in a street, you want to act collectively with neighbours, but you usually don't take a common bankaccount (als een soort commune)" https://youtu.be/O4OvcAqVboY?t=373 aantal landen in de wereld is juist gegroeid na WOII en Europa werkt in tegenovergestelde richting aan het mergen van landen. Ook zijn opmerking over Joegoslavië nodigt uit tot nadenken https://youtu.be/O4OvcAqVboY?t=415

Watching the Wheels | 09-04-16 | 23:48

de man is(was aardig, collega laat je niet stuiteren
wat voor vervangende kwaliteit is er beschikbaar??

foxmean | 09-04-16 | 23:47

@ Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:26
Hé, grappig, vijf jaar, daar heb ik het ook steeds vaker over.
Als in: over vijf jaar is de Totale Ontwrichting uitgebroken en staat Nederland in brand.

Lewis | 09-04-16 | 23:46

Als ik me niet vergis, is het onderzoek van de enquête commissie heropend nadat bekend werd dat er nogal wat mis was met getuigenverhoren en bewijs.
Dus per wanneer komt de herziene versie uit en wordt die behandeld in de kamer?
SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 23:43

Dit is de algemene gang van zaken. Kunt u de vraag iets speciferen want van deze zaken hebben we er veel.
Met vriendelijke
Het kabinet

sweedminder | 09-04-16 | 23:46

ook dat nog... Door Jan en Thiery is #dekwis ook nog trending geworden... mazzelaars dat Zure Ja stemmend Vara gespuis...

sweedminder | 09-04-16 | 23:44

Als ik me niet vergis, is het onderzoek van de enquête commissie heropend nadat bekend werd dat er nogal wat mis was met getuigenverhoren en bewijs.

Dus per wanneer komt de herziene versie uit en wordt die behandeld in de kamer?

SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 23:43

Zwarte Piet zal me werkelijk aan mijn aars roesten mar als mijn land zich overgeeft aan rare corruptie regimes dan draait mijn maag om. Wanneer krijgt Noord Korea een associatie verdrag voorgelegd?
miko | 09-04-16 | 23:28

Voor de handel zou dat een prima idee zijn..:) Goedkope arbeidskrachten zijn meer dan welkom in de EU

sweedminder | 09-04-16 | 23:35

@Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:47

Vreesde ook al even dat dementie wel erg vroeg is dit jaar.
Doorgaans arriveert dat veel later ;-)

SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 23:33

Al die Nee stemmers komen zo snugger over... Boos op de EU, boos op Rutte, boos op ... Niet constructief en niet te zake doende.
En als ik nu op de twitters de zure reacties op de kwis lees, dan blijkt dat Ja stemmen een goede keus is.
Kunnen we het binnenkort weer eens over zwarte piet hebben ofzo?
Aretas | 09-04-16 | 23:12

Ja stemmen een goede keus... de lachers heb je op je hand. Ten eerste heb je verloren als ja stemmer.
Verder dacht het overgrote deel van "potentiele Ja stemmers dat thuisblijven uitkomst zou bieden. Ik begrijp de goede keus niet echt..."

Maar als je het over zwarte piet wil hebben prima. Wanneer komt ie?

sweedminder | 09-04-16 | 23:32

@Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:26
En dan na die 5 jaar vrede? Dat zou niet best zijn voor de wapenhandel.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 23:31

@Aretas | 09-04-16 | 23:12
Zwarte Piet zal me werkelijk aan mijn aars roesten mar als mijn land zich overgeeft aan rare corruptie regimes dan draait mijn maag om. Wanneer krijgt Noord Korea een associatie verdrag voorgelegd?

miko | 09-04-16 | 23:28

Policore mensen in mijn omgeving denken dat het terrorisme nog hooguit 5 jaar duurt en dat het dan is afgelopen. Fijne wensgedachte, gefeliciteerd, het is alleen nergens op gebaseerd.
Om maar eens aan die 5 jaar vast te houden, dan gaan we de volgende fase in, nl. die van de islamitische opstand, een intifada, een "islamic insurgency". De bescherming die terroristen genieten in hun wijk, gaat over in een opstand.
Kwestie van tijd, lijkt me.

Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:26

@MarcS | 09-04-16 | 23:12
Interview afgelopen week met Nigel Farage bij WeAreChangeRdam was wel aardig. Vooral de spontaniteit, waarmee hij "YES" uitschreeuwt op 4.20 min. en ik denk dat hij wel eens gelijk kan hebben https://youtu.be/O4OvcAqVboY?t=248 ze werken aan een groter project dan de EU (World Government) en daarom kunnen al die kleine scharrelaars belasting ontwijken en ontduiken. Er is een hoger doel en de wensen van de gewone man zouden in de weg kunnen staan van dat hogere doel dus worden deze met behulp van de belastingontwijkende multinationals en elite zoveel mogelijk terzijde geschoven in het belang van dat doel. En ondertussen zijn wij klant bij al die multinationals en elite en financieren wij het zelf.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 23:25

Nee. Demmink was zo in opspraak dat het voor de hand lag dat hij op non-actief zou worden gesteld. Dat gebeurde niet en de hoogsten in rang, de Ministers van de Koning, kwamen in actie om hem te beschermen en te promoveren.
Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:11
en dat deden zij geheel vrijwillig.. wat dat was het beste...

voor het vaderland. Voor Demmink maar vooral voor hun zelf. Kennis en geheimen zijn de meest bruikbare instrumenten in de politiek.

Demmink is en blijft het topje van de ijsberg. Omdat het moet... en zo geregeld is.

sweedminder | 09-04-16 | 23:25

Zo blijft het doorgaan, nu Alberto Stegeman weer een kazerne is binnengelopen verwacht ik dat Hennis weer de volgende kandidaat voor de glas plas show is.

Haloef | 09-04-16 | 23:22

Beste Lewis, bedankt vent. Inderdaad, de toekomst staat niet vast. Neemt niet weg, Wim van Rooy moet alle alarmbellen doen rinkelen.
Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:10

Daar zijn de Belgen al achter gekomen. van der steur is momenteel het gezicht van slecht functionerende organisaties die intern precies weten hoe elkaar te belonen.

Niet alleen justitie.. Ook de nationale politie is rampzalig. Speciale anti terreur brigades die uitgewoond worden maar wel aanwezig mogen zijn op een biker feestje bij van der Valk ( die het schijnbaar onaangeroerd laat terwijl er kroegen en sisha lounges gesloten worden voor minder).

Tuurlijk Ard doet het niet goed... Herstel Ard kan het niet zo goed uitleggen. opstelten was veel beter... en die andere euhhhh..

zelfde shit blijft. De rotheid zit echt dieper..

sweedminder | 09-04-16 | 23:20

Zelfs als er een aanslag komt, blijft van der Steur zitten.

Banana008 | 09-04-16 | 23:17

@Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:03
Je verwacht dat de Kiesraad juist dit soort informatie heel duidelijk op een rij zet inclusief onderbouwing van elk getal, zodat daar geen enkel misverstand over kan ontstaan. Toch wel iets om scherp op te blijven.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 23:14

-weggejorist-

Poitiers732 | 09-04-16 | 23:13

Watching, ha ha ha als WIE democratie belangrijk vinden? Onze politici, het merendeel, vindt dat alleen als de meerderheid voor hun standpunten is. Ben jij tegen dan ben jij een verzuurde, boze man.

MarcS | 09-04-16 | 23:12

-weggejorist-

Poitiers732 | 09-04-16 | 23:12

@Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:10
Dat klopt. De alarmbellen rinkelen. Maar het kan verkeren!

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:12

@miko | 09-04-16 | 23:03

Al die Nee stemmers komen zo snugger over... Boos op de EU, boos op Rutte, boos op ... Niet constructief en niet te zake doende.
En als ik nu op de twitters de zure reacties op de kwis lees, dan blijkt dat Ja stemmen een goede keus is.

Kunnen we het binnenkort weer eens over zwarte piet hebben ofzo?

Aretas | 09-04-16 | 23:12

@sweedminder | 09-04-16 | 23:06
Nee. Demmink was zo in opspraak dat het voor de hand lag dat hij op non-actief zou worden gesteld. Dat gebeurde niet en de hoogsten in rang, de Ministers van de Koning, kwamen in actie om hem te beschermen en te promoveren.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:11

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:05

Beste Lewis, bedankt vent. Inderdaad, de toekomst staat niet vast. Neemt niet weg, Wim van Rooy moet alle alarmbellen doen rinkelen.

Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:10

Goed stuk Feynman, maar evenwel hulde voor de stelselmatig goed onderbouwde reaguursels.

Keep up the good work!

Cobalt bomb | 09-04-16 | 23:09

Ik heb me vandaag en gisteren al zitten verbazen over de zwartmakerij van de tegen stemmers en de verhalen over de thuisblijvers.

Wat een klucht.
TV kijk ik al jaren niet meer, maar wat er buiten de buis langs schuift is meer dan genoeg.
Het begint werkelijk hysterische vormen aan te nemen.
Mooi toch?
Laat ze maar, hoe gekker hoe beter.

Ik hoop dat in de volgende regering figuren als onze nationale hark Erik de Vlieger zitten, of een Thiery Baudet.
Jan Roos :D

Neem alleen al de handtekeningen man man man, die mensen worden vandaag ook meer en meer giftig, net als de nee stemmers.

Een geweldig resultaat toch dat referendum, hoe harder ze er op / over schelden des te groter de kans dat het de volgende keer nog beter gaat.

Ook van der Steur draagt alleen maar bij. Het is alleen wat ontluisterend te zien dat het al zo erg is en zo rot en zo laag en zo achterbaks.
Maar goed, VMBO fittie altijd +1 toch hahaha

Dus alweer een diepe buiging voor de mensen die het referendum coördineerden en mogelijk maakten, anders had het nog een paar kabinetten geduurd voor dit allemaal zichtbaar werd.

Het gaat goed, the future looks bright :D

TangLi | 09-04-16 | 23:08

het onderlaag = de onderlaag ja ja herstel(d/t) toch

sweedminder | 09-04-16 | 23:08

@Feynman, prima verwoord!!!!

Er is idd veel mis bij justitie en dan heb ik het vooral over de bestuurders!

Na zoveel blunders, kan het niet anders dat de cultuur daar moet veranderen Of Ard van der Steur heeft echt een gat in zijn hoofd!

Hij zal idd zeker blijven zitten tot na de aanslagen!

Anders kan je de vvd en pvda wel op lijst 6 en 7 plaatsen.

Daar gaat het dus als mens mis, doe je het voor het volk of jezelf.

Het moreel is zeer laag, danwel totaal niet aanwezig!

nononse | 09-04-16 | 23:08

Dat denk ik niet. Het probleem zit echt aan de top. Zie Demmink. Die was zwaar in opspraak, maar werd toch tot hoogste ambtenaar van Justitie gemaakt. Door de top, dat wil zeggen: het kabinet.
Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:59

Precies een voor beeld waaruit blijkt dat Het Kabinet niets te zeggen heeft. Demmink was mogelijk omdat dit werd opgedragen aan het Kabinet.
Zelfs jaren na dato doet Het Kabinet (totaal andere mensen als de tijdsperiode van Demmink) alles om Demmink case in de grot te houden. Ministers komen en gaan en de uiterste houdbaarheid is 4 jaar. Wie denk je dat de macht heeft. Het kabinet of het onderlaag(ministerie, directoraten, etc). Tel de keren op dat de minister met verkeerde antwoorden op papier op pad gestuurd word en je weet het...

sweedminder | 09-04-16 | 23:06

@Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:02
Ook Wim van Rooy kan niet in de toekomst zien. Dus kop op! De wal gaat het schip keren!

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:05

@bisbisbis | 09-04-16 | 22:31
Ander onderwerp dat uitstekend geschikt is voor een referendum "benoemde/gekozen burgemeester" inclusief minimumsalaris eventueel verhoogd met prestatiebonus indien er wat gepresteerd is en ontslag op staande voet bij wanprestatie, afschaffing wachtgeldregeling tenzij dit laatste voor iedereen wordt toegepast. Private sektor weer op 1 zetten en de publieke sektor als enigszins noodzakelijk kwaad op de laatste plek, waar alles minimaal en sober dient plaats te vinden.

We are all Ducks | 09-04-16 | 23:04

@Aretas | 09-04-16 | 22:25
Ik met mensen die ja hebben gestemd en bij god niet weten waarvoor ze ja hebben gestemd. Nee was gewoon tegen verdere banden met Oekraïne en een geluid tegen de ondemocratische EU.
Ja stemmers weten echt niet waar het naar toe gaat.

miko | 09-04-16 | 23:03

@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:58
Blijft natuurlijk raar dat de Kiesraad op 1 juli 1999 de opkomst op 29,9% stelt (zie feynman), en dat later, zonder nadere toelichting, verandert in 30,02%.

Dit soort grappen van die kudtambtenaren kan je dus de overwinning in een referendum kosten.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 23:03

Van der Steur interesseert me niet. Wat mij interesseert, daar wil ik het over hebben, ongeacht wat andere daar van vinden.
Wim van Rooy ("Waarover men niet spreekt") zei dat het te laat is. Zijn woorden klinken nog na in mijn oren. Als deze man dat zegt, en alles is verloren, wat doen we hier dan nog. Dan heeft het referendum geen zin, stemmen niet, demonstreren niet.
Het heeft dan ook geen zin nog langer kennis te nemen van het nieuws, van de politiek, van de actualiteit. Zo'n beetje de enig relevante site van het hele internet is dan alleen nog die van het knmi. Want waarom kennis nemen van de ondergang van je eigen beschaving? Dat is zoiets als het bijwonen van je eigen begrafenis.

Van Duyvenbode | 09-04-16 | 23:02

@Aretas | 09-04-16 | 22:54
Je begrijpt dat je al die miljarden die in de bodemloze put van Oekraïne gaat, zelf mag ophoesten?
Ik doe het namelijk niet!

necrosis | 09-04-16 | 23:00

@sweedminder | 09-04-16 | 22:53
Dat denk ik niet. Het probleem zit echt aan de top. Zie Demmink. Die was zwaar in opspraak, maar werd toch tot hoogste ambtenaar van Justitie gemaakt. Door de top, dat wil zeggen: het kabinet.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:59

@Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:39
Bedankt, dan is het een correctie!
@Leipniz | 09-04-16 | 22:41
Zie andere reactie, het blijkt een correctie.
@necrosis | 09-04-16 | 22:43
Da's waar.
@Feynman | 09-04-16 | 22:47
Bedankt voor de uitleg, zoiets zal het geweest zijn en ze zullen er deze week waarschijnlijk op gewezen zijn, het zal inderdaad een correctie zijn. Sorry! Inderdaad heftig dat die opkomst zo gedaald is in de afgelopen decennia. Dat had ze toch al eerder tot actie moeten doen overgaan als ze democratie belangrijk zouden hebben gevonden. "Europa, best belangrijk." (kosten 4 miljoen en bedacht door bureau Ton Elias https://nl.wikipedia.org/wiki/Europa._Best_Belangrijk. ) was niet genoeg.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:58

Helaasch voor deze lamstraal, maar als er een aanslag in Nederland wordt gepleegd, hebben we dit mede aan dit figuur te danken.
Wat een enorme prutser is deze man toch.

Ommezwaai | 09-04-16 | 22:57

necrosis | 09-04-16 | 22:40
Met Ja stemmen kan ik iedereen recht in de ogen kijken.

Aretas | 09-04-16 | 22:54

-weggejorist-

kakkerlakgod | 09-04-16 | 22:53

Goed hij gaat. Problemen niet opgelost. Nieuw gezicht. Zelfde probleem.
Begrijp me goed van der Steur mag gaan.. Maar de laag onder van der steur en zijn voorgangers blijven. Dus ook het probleem. Je kan wel telkens een nieuwe minister neerpleuren maar het rotte zit dieper in de vrucht zeg maar.

sweedminder | 09-04-16 | 22:53

@Feynman | 09-04-16 | 22:47
Goed uitgezocht. Hulde.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:50

Rutte en zijn draaikonten gaan lekker door.
Hadden we anders verwacht?

N¡ck | 09-04-16 | 22:47

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:22
30,02% Is ook de versie van de Kiesraad & CBS Parlement.com is een dochter van Universiteit Leiden.

De 29,9% zie je ook vaker. www.europasite.net/eu-verkiezingsuitsl... bijvoorbeeld of dnpp.ub.rug.nl/dnpp/verkiezingen/ep/ca... of retro.nrc.nl/W2/Lab/EuroVerkiezingen/ of www.europa-nu.nl/id/vhxdh4wgbnv4/verki...

Het totaal van de uitgebrachte stemmen bedraagt: 3544408 volgens de staatscourant Jaargang 1999 Nr. 123 Gepubliceerd op 1 juli 1999. Helaas meldt de kiesraad niet het aantal stemgerechtigde burgers.

Kijk ik naar bijvoorbeeld www.nlverkiezingen.com/EP1999.html Dan zie ik plotseling meer Uitgebrachte stemmen/Opkomst dan in het originele procesverbaal van de kiesraad. 3560764 uitgebrachte stemmen.

Ik herinner me iets dat het verschil zat in stemmen per post vanuit het buitenland of iets dergelijks. Afgaande uit de vorige link gaat het om het wel of niet meetellen van ongeldige stemmen in de opkomstcijfers. Feit blijft dat beide getallen ver onder de opkomst van woensdag liggen. Sinds de oprichting van de Unie is de opkomst langzaam gehalveerd.

Feynman | 09-04-16 | 22:47

Rutte en zijn draaikonten gaan lekker door.
Hadden we anders verwacht?

N¡ck | 09-04-16 | 22:47

@SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 22:43
Het kostte mij 10 minuten voor ik wist wat "geneerde" zou kunnen betekenen :)

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:47

@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:22
De uitslag is geldig en daar valt achteraf niets meer aan te repareren door Rutte en zijn gevolg.

necrosis | 09-04-16 | 22:43

@Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:31

Weet ik, maar het is wat verwarrend. Ook bijvoorbeeld ge-rehabiliteerde.

Ik ben geen taalfetisjist, maar dit leest wat moeilijk zo.

SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 22:43

Van der Steur kent mensen die overleden zijn aan integriteit.

a1a2a3 | 09-04-16 | 22:42

Binnen een paar weken ruilen Kamp en van der Steur van positie. Kamp is rechtlijnig en een van de weinige politici die het voordeel van de twijfel krijgen qua integriteit. Laat zich bovendien niet met een kluitje in het riet sturen door zijn ambtenaren.

Nebuchednezzar | 09-04-16 | 22:42

@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:22
@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:28

Dat gesjoemel met cijfers is een nieuw topic waardig. Goed gezien!
Ik vraag me af of de fraudeurs van Parlement.com zich baseren op Wikipedia? Vergelijk de laatste en voorlaatste versie van deze pagina eens:
nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Eu...

Leipniz | 09-04-16 | 22:41

@Aretas | 09-04-16 | 22:25
Ik heb nee gestemd, en als ik kinderen zou hebben, kon ik ze tenminste recht aankijken.
En jij?
Jij bleef gewoon thuis?

necrosis | 09-04-16 | 22:40

De machtenscheiding is in Nederland lang niet ver genoeg doorgevoerd. De kamer controleert de regering niet meer. In plaats daarvan gehoorzaamt zij het kabinet. Tijd voor een nog scherper onderscheid.

Ikhebeenvraag | 09-04-16 | 22:40

@@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:31
Het is vooral irritant dat die website de getallen wijzigt zonder uitleg.

Maar. Volgens de Kiesraad was de opkomst in 1999 inderdaad 30,0%. Ik denk dat we die bron moeten geloven.

Zie tabel 5 in deze pdf:
www.kiesraad.nl/sites/default/files/S...

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:39

Gelukkig hebben we in de gemeente waar mijn huis woont geen nieuwe burgemeester nodig.
*duwt die vetklep zo ver mogelijk weg*

necrosis | 09-04-16 | 22:33

Het allerergste is wel, dat Steuremans straks gewoon burgemeester van Tilburg, Haarlem of Groningen wordt

bisbisbis | 09-04-16 | 22:31

@SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 22:25
Genegeerde.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:31

@Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:30
Ja, vreemd toch?!

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:31

@toetssteen | 09-04-16 | 22:28
Ja inderdaad :) ik was vooral nieuwgierig om te zien of ze na de wanvertoning van vorige week nu sportief zouden zijn, maar helaas.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:30

@Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:22
Vreemd. Goed dat je dat signaleert!

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:30

@Feyman bij @WtW | 09-04-16 | 22:22 http://columns.parlement.com is van de Rijksuniversiteit Leiden? Dus van de Minerva universiteit? Met compleet onafhankelijke objectieve columnisten http://columns.parlement.com/id/vk2sachzf7sb/referenda_louter_ongemak ? Wat is er toch aan de hand in Nederland met al die sturing via organen die objectief en ongekleurd zouden moeten zijn?

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:28

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:17
Ah, goed te horen dat ik de juiste tijd koos om met een mok koffie naar boven te toffelen.

toetssteen | 09-04-16 | 22:28

Zeer gedegen stuk Feynman, daar kunnen wat mee. Ik probeer zoveel mogelijk niet meer naar de staats TV en linkse trawanten te kijken, hoef ik me niet te ergeren aan deze shit . Medium Geenstijl opent nieuwe wegen om de juiste informatie naar ons te krijgen.
Dat is niet tegen te houden.

gringo-brd | 09-04-16 | 22:27

Geneerde is een beetje genant. Gerehabiliteerde.... Tees en dees, voltooid deelwoord....

Spellingscontrole stuk?

SapperDeFlap2166 | 09-04-16 | 22:25

Heb medelijden met al de stakkers die Nee gestemd hebben. Boze mensen nog bozer!

Aretas | 09-04-16 | 22:25

Of het v/d Steur is of een ander het heeft geen zin. ik denk zelf dat ze hem houden, hij is aangeschoten wild lekker makkelijk toch. ik denk meer dat hij bij de volgende aanslag waar nederland betrokken is, of die in nederland gebeurd hij opgeofferd wordt tgv rutte en de rest van dit fail kabinet en fail parlement. weer een nieuw plekje voor de volgende graaier en dan kunnen allemaal roepen oohhhh en hij heeft zijn verantwoording genomen maar weer een paar doden meer of minder maakt niets uit.

schaepekop | 09-04-16 | 22:24

FEYNMAN ALERT, ze veranderden de opkomstcijfers deze week. Vergelijk http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J3Uve5IQhnYJ:www.parlement.com/id/vhx1b38yhhwz/opkomst_europese_verkiezingen_in+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=nl eens met http://www.parlement.com/id/vhx1b38yhhwz/opkomst_europese_verkiezingen_in In Google cache staat 29,9% opkomst en zo had ik het ook een paar dagen gelezen gezien en nu is het ineens 30,0% !!!

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:22

Wat er ook gebeurt hij gaat niet zelfstandig weg de VVD heeft al te veel aanzien hierop verloren.. De VVD zal dan ook alles doen om hem in het zadel te houden ook al gaat dat van hun eigen geloofwaardigheid af..

De Pvda en de VVD zijn tot elkaar veroordeeld want als er verkiezingen komen dan zullen deze partijen natuurlijk het hardste verliezen..

Daarbij vind ik het schandalig dat deze minister mag/kan/moet aanblijven als ik op mijn werk dit soort fratsen uithaal word ik per direct ontslagen en kom ik nooit meer ergens aan de bak...

Uit welke hoed hebben ze in hemels naam deze konijn uit getoverd ? On begrijpelijk maar kennelijk als je een VVD'er bent kom je overal mee weg...

Terozata86 | 09-04-16 | 22:21

Grappig dat je Demmink noemt. Die wordt later deze maand gehoord voor de rechter. Ook Teeven en Steur zijn dan de klos. De hele VVD eigenlijk, zo ongeveer.

Lewis Lewinsky | 09-04-16 | 22:21

Hoppa! het gaat eindelijk weer om (pijnlijke) feiten.

De Koreaanse Slet | 09-04-16 | 22:20

@winkelwagenmuntje | 09-04-16 | 22:02
Van der Steur gaat inderdaad niet, wat er ook gebeurt.
.
Bij de Kwis (Paul de L*l) NPO1 zijn ze Baudet en Roos weer even voor de tweede week op rij aan het karaktermoorden en terloops quasi representatieve peilingen onder het publiek aan het houden die de indruk moeten wekken dat referenda dom zijn en dat je er alles uit kunt krijgen wat je maar wilt. De elite met hun Kwisclowns snappen werkelijk niet wat er onder de mensen leeft. Uit gezet en had hem niet aan moeten zetten.

Watching the Wheels | 09-04-16 | 22:17

Goed stuk Feynman. De politiek is echt door, en het ministerie van "justitie" al helemaal.

Makro777 | 09-04-16 | 22:17

Rond 1 mei, ik weet nog niet welk dossier, maar het zal wellicht een zaakje zijn waarin zijn activiteit (of het gebrek er aan)wel weer zal blijken.

starbuck280 | 09-04-16 | 22:15

Saillant en flagrant dat er in het verdrag zoveel stond over bestrijding van corruptie in Oekraïne. Laten we eerst hier ook eens gaan zorgen voor meer transparantie en er voor zorgen dar corrupte politici buiten spel worden gezet.

General McAuliffe | 09-04-16 | 22:13

Het adagium is nu: "blijf zitten waar je zit en hoop dat het overwaait." Tijdrekken en "kicking the can" is het enige dat dit kabinet nog kan doen op alle dossiers.

Maar wat betreft het intrekken van de goedkeuring van de associatiewet, geeft de referendumwet eigenlijk helemaal geen tijd om te rekken.

Het parlement moet er op toezien dat die tijd dus ook niet gerekt wordt. En daar ontstaat dus een probleem. In het parlement. Want controleert die nog wel dat dit kabinet zich aan de wet houdt? Zo niet, dan moeten we een nieuw parlement. En alleen zijzelf, beslissen dat moment.

tipo | 09-04-16 | 22:12

Het beste is als Joris Demmink hem vervangt. Die heeft de tijd en kent het ministerie goed. Is ook goed met de Turken, dus gewoon perfect voor deze job.

Guy Veropzoudten | 09-04-16 | 22:09

@winkelwagenmuntje | 09-04-16 | 22:02
Misschien hoog tijd om de brandslang er eens op te zetten.
*gnehehe*

necrosis | 09-04-16 | 22:05

Gokje: van der Steur krijgt voor het eind van het jaar een andere functie!

necrosis | 09-04-16 | 22:02

Men moet over naar het systeem van de VS, bij het aantreden van een nieuwe regering, ministeries opschonen. Van der Steur is een kneus, maar wie u ook neerzet op dit departement, hij/zij, zal falen.
Nederland zit helemaal vastgeroest in een ambtenarenkliek die er met geen ontbladeringsmiddel uit is te krijgen.

toetssteen | 09-04-16 | 22:02

Hij gaat niet, want smerig stinkend pluche plakt aan al die bipsen daar.

winkelwagenmuntje | 09-04-16 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken