LIVE. Moment du Jour! Jan Roos STEMT
Historisch-legendarisch democratisch feestmoment in Bergen (NH). De verzamelde wereldpers was er LIVE bij toen GeenPeil-matroos Jan Roos ging stemmen voor het unieke, nog nooit vertoonde, door 427.000+ Nederlanders afgedwongen Referendum, over de vieze expansie-spelletjes van Brussel. Overige prominenten na de break.
Tamelijk hysterische Oostblok-mevrouw snapt stemformulier niet
De ietwat verdrietige heer A. Pechtold, in voor een geintje.
Jeroen Dijsselbloem, in kenmerkende PvdA-pose.
Wilders kwam met 5 beveiligers. En er was ook een zakkenroller.





Onze MinPres, die een pleurishekel aan refererenda heeft, brengt zijn stem uit tijdens het referendum. Teringgeintje kost een paar miljoen (40 - red), maar dan heb je ook wat.Rutte heeft zojuist gestemd in den haag #referendum # pic.twitter.com/6MeHOVmDTD
— sanderknura (@sanderknura) April 6, 2016
Reaguursels
InloggenLucky Suky | 06-04-16 | 12:18
Rutte zegt dat we een hoop moeten. Nou dan heb ik nieuws voor hem: ik moet namelijk HELEMAAL NIKS! En al zeker niet van een armlastige supercorrupte staat.
Met zelf meegebracht rood potloodje gestemd. Kokhalsjes 2x tegen. Take that, Pinochetsko.
@Terence Hill | 06-04-16 | 13:48 "Jeroen Dijsselbloem, in kenmerkende PvdA-pose." Welnee, dan had hij met zijn handen in andermans zakken gestaan."
.
Maar op de keper beschouwd doet hij dat ook. Alles aan die uitbuitende PvdA-klasse is gefinancierd door "de ander", de productieve burgers. Van natje tot droogje, inclusief de kapper, en dat pak met andermans zakken :)
Stembureau westerpark:
en loopt t een beetje?
Meneer het is muisstil... maar ja het regent.
Niet miepen over de kosten van de inspraak.
Een ieniemienie schijntje vergeleken bij het geld dat er aan Oekraïne wordt verspild.
VanBukkem | 06-04-16 | 11:46
Dat valt nog mee. Zelfde vriend gaat met de volgende Tweede Kamerverkiezingen niet stemmen, want 'ben het toch met geen enkele partij echt eens'.
Begon in hetzelfde gesprek wel een tirade over dat iedereen inlevert, veel mensen het slechter hebben, ouderen geen of slechte zorg krijgen en mensen die hulp nodig hebben sowieso niet meer geholpen worden.
Maar toch, nog steeds, niet willen stemmen.
We hebben het hier over een WO'er dus het is niet altijd-klagend-witte-tuinstoel-volksbuurtvolk.
Als Koblenko dat stipje daadwerkelijk heeft ingekleurd, dan is dat subliminale propaganda.
@Lupuslupus | 06-04-16 | 12:30
,
1,86 miljoen dirham, ja.
Ze zijn de filmpjes/foto's van ons vergeten erbij te zetten, de aanvragers van het referendum van het eerste uur, voordat GeenPeil kwam en het naar grote hoogte bracht..
@ Stormageddon | 06-04-16 | 13:04
Dank je voor je geruststellende woorden.
De zenuwen "gieren door mijn keel"
Heb net nog een paar kennissen en familie gebeld met een of ander smoesje en aan het eind van het gesprek nog even slim heel gauw gezegd: "je gaat toch wel stemmen.."
We MOETEN de 30% halen
Creatieve obstructie in Koggeland:
.
Jim Mollet UvA Amsterdam
Zo doen we dat ik Koggenland stembureaus of van 7.30 tot 12 of van 14 tot 20.30 open, scheelt meteen de helft van de opkomst
Bij het stembureau in Scharwoude stonden mensen voor de deur te wachten, terwijl het pas om 14 uur opengaat. Er stonden al mensen te wachten die vanuit de buiten gebieden kwamen, waaronder mensen die moeilijk te been zijn.
In Scharwoude wonen veel senioren, zij hadden verontwaardigd aangegeven later niet meer terug te komen en vonden dat hun stem is ontnomen. ¨Zo haal je de opkomstdrempel nooit¨, aldus verschillenden. Er hing wel een lijstje waar mensen ook konden stemmen. ¨Daar is over nagedacht, mensen die afhankelijk zijn van taxibusjes die je 24 uur van tevoren moet bestellen voor inwoners van Koggenland¨, was een andere opmerking.
Bron: Www.bnr.nl
Dat hoofd van Pechtold alleen al... bah
Pedant bekkie
By the way..... wanneer de regering ook dit signaal negeert stem ik never, nooit, meer.Dan weet ik dat dit land geen democratisch land is.
Dat ik dus slachtoffer ben in een EU dictatuur.
Ik zoek hulp.
ja nou lach je nog pechtollie, het zal je snel vergaan!
gladjanus!
"Jeroen Dijsselbloem, in kenmerkende PvdA-pose."
Welnee, dan had hij met zijn handen in andermans zakken gestaan.
Misschien wordt het wel een gelijkspel. 50% voor en 50% tegen. In dat geval telt het doelsaldo?
Sprak net met een buurman en ik vroeg of hij ging stemmen. Hij wist amper dat er een referendum is en helemaal niet waar het om gaat.
Ik kan wel janken! Daar zijn onze (groot)ouders nou voor gestorven in de oorlog.
Wat een triest land, wat een triest volk.
.
Het engelse spreekwoord zegt:
""Democracy... Use it or Lose it..!""
.
en "Lose it" is wat Brussel wil
Mensen, ik heb gestemd, en ook nog eens nee gezegd, maar doe me een plezier en hou bij eventuele volgende verkiezingen Jan Roos uit beeld.
Leuke jongen, maar niet als het over verkiezingen gaat.
Sorry ,
Zojuist mijn stem uitgebracht in Coevorden in de Sporthal de Drostenhal. Misleidende instructies lagen er niet. Dit had ik wel verwacht hier in uitkeringsstad. Drie oude mannen waren aan het lunchen en spraken van een rustige opkomst. Uiteraard is er een duidelijke nee stem te horen onder mede democraten. En nu weer eigen volk eerst!
@toekan | 06-04-16 | 12:27
Rond de 10% is heel normaal rond het middaguur, bij alle verkiezingen. Zowel bij 2e kamer, provincie, gemeenteraad als EU is dat een hele normale, gemiddelde opkomst overdag en zegt niets over de uiteindelijke opkomst.
De opkomst overdag bestaat uit mensen die sowieso gaan stemmen en de tijd hebben: gepensioneerden, werklozen etc. Dat is altijd ongeveer hetzelfde. Rond 4 uur zal je zien dat het ongeveer 20 tot 25% is en daarna gaat het echt lopen, bij reguliere verkiezingen. Dat zal nu niet anders zijn.
Premier Mark Rutte heeft Nederland opgeroepen vóór het associatieverdrag met Oekraïne te stemmen. ,,We moeten Oekraïne helpen met de opbouw van de rechtsstaat, de democratie. We moeten de joodse
minderheid en de gay-community een extra steun in de rug geven. Dus ik roep heel Nederland op: ga stemmen en stem voor
Hahahahahahahaha
Lucky Suky | 06-04-16 | 12:18
Opmerking van Afshin Elian, uit zijn artikel van vandaag.
"Democratie is geen eenrichtingsverkeer. Wanneer de uitslag van een stembusgang ongunstig valt voor een bepaalde groep, moet niet meteen worden geklaagd over de onvolkomenheden van de democratie.
Leerzaam
Het zou anders zijn wanneer iemand via democratische middelen een einde wil maken aan de democratie. Dat is nu beslist niet het geval. Wel is het leerzaam om te zien hoe juist de pleitbezorgers van de rechtsstaat afstand kunnen nemen van de democratie wanneer de wil van het volk hen niet zint."
@toekan | 06-04-16 | 12:27 ; Ja, spannond. Toch heb ik het idee uit reaguursels en vanmorgen in ons eigen stemburo dat het weliswaar niet storm loopt, maar toch wel lekker... We gaan het zien. Volgende meetmoment 16/17 uur waar we dan toch in de richting van de 17.5% moeten zitten...
Nog maar even, heb het ergens anders ook geplaatst: niet stemmen ondat het toch niet uitmaakt is nonsens. Het is belangrijk anderen (in dit geval het parlement) de mogelijkheid te geven om te laten zien dat ze of je mening respecteren, of er schijt aan hebben. In beide gevallen maakt het hun positie duidelijk, en dat is dan de afgeleide waarde. Het is net als met de vrijheid van meningsuiting: geef de andere de gelegenheid zich voor lul te zetten:
*De Holocasut heeft niet plaatsgevonden? Goed dat we weten dat je er zo over denkt.
*Je vindt dat alle ongelovigen honden zijn? Goed dat we weten dat je er zo over denkt.
*Je vindt dat kussende homo's vies zijn? Goed dat we weten dat je er zo over denkt.
*Je hebt schijt aan de uitkomst van een referendum? Goed dat we weten dat je er zo over denkt.
Kan allemaal zonder oordeel, zonder er tegen in te gaan. Moet je de ander wel in de gelegenheid stellen zijn positie duidelijk te maken.
@eerstneukendanpraten 12:21
Aha, met de rode keel!
-weggejorist-
Wat is die Rutte toch een walgelijke schoolmeester, bah, wat heb ik een hekel aan die leugenaar en domkop
niks mis mee | 06-04-16 | 11:56
Ook als het referendum over NEXIT gaat?
Wie in dit miljardenbal nog de paar rotcenten durft te noemen die het kost om de kiezer te laten spreken is gewoon af. Heeft boekhouden niet begrepen, democratie niet begrepen én kan hoofdzaak & bijzaak niet onderscheiden.
Feynman | 06-04-16 | 11:19
.
"Marokko krijgt 1,8 MILJARD van EU voor "ontwikkeling".!
.
fenixx.org/2016/04/05/marokko-krijgt-1...
Alexis de T. | 06-04-16 | 11:53
Kon wel eens een close call gaan worden:
Om 12:00 Den Bosch 9%, Utrecht 7.5% en Amersfoort 9,2%
(9+7,5+9,2)/3 * multiplier 4 = 34,26% prognose
Is er hier iemand die denkt dat het associatieverdrag er niet gaat komen? Het referendum over die Europese Grondwet had ook een tamelijk overtuigende uitkomst, maar die jasten ze er een half jaar later onder een andere naam toch nog doorheen.
Ik maak me geen illusies, hoewel ik met een opkomst van 80%, waarvan 90% nee-stemmers wel benieuwd ben hoe ze dat in Den Haag zullen gaan spinnen.
Hahaha het lijkt godverdomme wel of daar een wereldster gaat stemmen. Mooi he Jan het is jou en GS gegund ;-)
deoudererijperevrouw | 06-04-16 | 12:03
Nee, die ken ik van een nabijgelegen zandafgraving. Dit waren echte originele Hollandse boerenzwaluwen.
@Rodge the man 12:09: Nog maar een keertje dan. In dit referendum oefen je als burger toezicht uit op het landsbestuur (en indirect ook op Brussel). Als je niet zoveel van het verdrag zelf weet maar het niet eens bent met de manier waarop het tot stand is gekomen, dan is het je plicht om tegen te stemmen. Toezicht gaat niet alleen over de inhoud maar ook over het proces.
Artikel van Afshin Elian:Referendum toont vooral de zwakte van EU-adepten - Elsevier
www.elsevier.nl/opinie/opinie/2016/04/...
Ter afsluiting:
How is it we are here. - Moody Blues
www.youtube.com/watch?v=GyiZm-2THoI&nohtm...
Rodge the man | 06-04-16 | 12:09
Wat een arrogantie..
Premier Mark Rutte heeft Nederland opgeroepen vóór het associatieverdrag met Oekraïne te stemmen. ,,We moeten Oekraïne helpen met de opbouw van de rechtsstaat, de democratie. We moeten de joodse
minderheid en de gay-community een extra steun in de rug geven. Dus ik roep heel Nederland op: ga stemmen en stem voor
Hahahahahahahaha
@Rodge the man | 06-04-16 | 12:09
En mensen die om dezelfde reden toch maar "voor" stemmen? En wie ben jij om te bepalen wie er wel of niet zijn mening mag geven?
@Feynman | 06-04-16 | 11:36
Vergeet niet dat een aardig deel van de exclusion zone rondom Fukushima een overreactie geweest lijkt te zijn van de autoriteiten, en dat er in Japan gesproken wordt over die zone te verkleinen.
Mensen die niet weten waar het referendum over gaat maar toch maar "nee" stemmen, omdat ze het niet eens zijn met de politiek...
Eigenlijk zouden ze een toets moeten doen en wanneer je minimaal 6 van de 10 vragen goed hebt mag je je mening geven.
Wat je allemaal hoort in zo'n stembureau.
Kolonel Poronogwat heeft genoeg poen, fuck Panama.
Baas over eigen anus.
Opflikkeren met wo3, geen zin an.
200 Nederlanders in weiland, plunderingen,gedoe,wat nou Europese waarden.
Sylvana Simons eet altijd kip.
Ach kijk nou... Vrij Nederland meent dat het referendum betekent dat Jan Roos en Thierry Baudet de democratie verkrachten. Chic.
Jos Collignon links inhalen? VN aan de leiband van de haagsche bazen, dat had je toch vroeger nooit kunnen bedenken.
www.facebook.com/vrijnederland/posts/...
@Paul Veerkamp 11:59: Als je het niet eens bent met het proces rond de totstandkoming van dit verdrag (of de algemene gang van zaken in Brussel) dan is een "Nee"-stem het juiste antwoord.
@ VanBukkem
Haha, nee die houden we erin voor de vernederende discussies ;)
@eerstneukendanpraten 11:51
Dat zijn Oeverzwaluwen.
@Stormageddon | 06-04-16 | 11:55
.
Nice. En vooruit, deze dan ook maar:
.
World peace is none of your business
You must not tamper with arrangements
Work hard and sweetly pay your taxes
Never asking what for
Oh, you poor little fool- oh, you fool
www.youtube.com/watch?v=oE4xnw8KRfk&a...
(eigenlijk een oproep om niet te stemmen bij verkiezingen)
Ik was net bij het stemlokaal en ze zeiden dat de opkomst hoger lag als bij normale verkiezingen, dit was Amsterdam in.... Dus heeft iig een goed beeld voor de opkomst.
@Voorbeeldige | 06-04-16 | 11:58
Die 1 x voor kan nu op zoek naar andere woonruimte?
Geen pers aanwezig maar mijn nee plicht gedaan.
Wat een hele klucht dit referendum. Domme EU ambtenaren die een verdrag opstellen. Ja, dan gaat het echt mis en als je stemt dan ben je ook een malloot. Een opkomst van 0% is dan ook een gepast antwoord.
Kamp Voorbeeldige Burger: 7 x tegen, 1 x voor.
Victoria stemt voor het associatieverdrag met Zalando?
Zojuist gestemd, en direct ook even voor mn ouders gestemd. Was niet druk. Ik hoop dat de 30% word gehaald.
Is die rij in Oldenzaal (waar ze bijna alle stembureaus weghaalden) serieus twitter.com/RHvL88/status/71764914767... ???
@Piet Karbiet | 06-04-16 | 11:54
Het zijn de eersten die er straks uit vliegen als wij overspoeld worden door visumvrije Oekraïners, die hier straks (jawel) voor een appel en een ei komen werken, via een of andere uitzendconstructie.
En bij een volgend referendum stem ik weer NEE.
@Feynman | 06-04-16 | 11:51
Kopie slaat op het ID bewijs. Had voor de taalnazi's weliicht even tussen haakjes gemoeten.
Even een liedje voor het stemmen...
"We the people want it straight for a change
'Cause we the people are getting tired of your games
If you insult us with cheap propaganda
We'll elect a precedent to a state of mind"
www.youtube.com/watch?v=QX1qmG7N5ek
@VanBukkem | 06-04-16 | 11:46
Ja, ze kwaken lekker, die kikkers in de kookpan.
Volgens Maurice: Opkomst om 12 uur x 4 is verwachte opkomst voor de dag... Dus we willen dan graag percentages zien > 7.5%... Zie www.noties.nl/v/get.php?r=pp161305&am...
-weggejorist-
Let op: wanneer ongeveer vast komt te staan dat het opkomstpercentage wordt gehaald. verwacht ik een enorme run op de stembureaux van dwe thuisblijvende ratten die gauw nog even hun Ja-stem deponeren, wedden?
Want het oproepen tot niet-stemmen is toch gewoon sabotage!
Laffe sabotage van de democratie.Zou dat overigens ook de reden kunnen zijn van het zowat ieder halfuur bekendmaken door gemeentes van de opkomstpercentages? Normaal was dit nooit zo frequent als ik me goed herinner.
Het zou me niet verbazen als dit waar zou zijn.
Enfin, ben benieuwd vanmiddag
Rare opmerking bij Dieselbom; "in kenmerkende PvdA pose", normaliter zitten ze met hun klauwen in andermans zakken.
killingdjef | 06-04-16 | 11:25
Referendum kost per stemgerechtigde plm E 3,5.
30 miljard naar de Oekraïne is per EU inwoner incl bejaarden en zuigelingen per persoon 60 E. Maar de rijke landen betalen meer, nl gewoon het dubbele. Dus p.p. 120 E.
Dus inmiddels heeft ieder gezin al bijna 500 E afgedragen aan de EU. En daarvoor is geen enkele morele rechtvaardigingsgrond te bedenken. En dan staan ons nog eindeloze money transfers te wachten, als dat land straks helemaal failliet is.
Stormageddon | 06-04-16 | 11:47
LOL, ik zie me al lopen met een life size 3D kopie van de volmachtgever.
Zag gisteravond de eerste zwaluwen en niet eentje maar wel een stuk of dertig dus laat dat een mooi voorteken zijn...
@test1212121212 | 06-04-16 | 11:42
Jij haalt een paar zaken door elkaar geloof ik. Referendum gaat niet over in of uit de EU. Dat heb ik hier ook niet gelezen. Het gaat over het aantonen van het democratische tekort in de EU. Dit verdrag is daarvoor inderdaad een 'kapstok'. Maar dat is heel wat anders.
Verder moet je gewoon lekker niet doen wat je niet wil. Ik hou wel van mensen met principes.
Hé hij vergeet Europe te neuriën/fluiten. Ik niet hoor, ik tudududuutuuu ze straks helemaal de moeder.
@Piet Karbiet | 06-04-16 | 11:37
Ja, paspoort, rijbewijs of ID kaart mag tot uiterlijk 5 jaar verlopen zijn om toch als geldig identiteitsbeijs te gelden voor het kiezen. Andere identiteitsbewijzen mogen niet.
Dus GEEN bankpasjes, bibliotheekpasjes, OV jaarkaarten, 65+ pasjes, of andere nonsens die ik in de loop van de jaren voorbij heb zien komen. En bij volmachten moet het identiteitsbewijs of een kopie van de volmachtgever worden meegenomen. Een foto daarvan op een iPhone mag ook.
Hahahahaha, heerlijk die 'boer met kiespijn'-smoel van Rutte, bij het uitbrengen van zijn referendum-stem.
.
Ik ga vanavond pas, voor een groter schokeffect.
Kan haast niet wachten!
@Draak uit Brabant | 06-04-16 | 11:36
Herkenbaar. Ook in mijn omgeving veel mensen die niet gaan stemmen 'omdat het toch niks uitmaakt'. "Jamaar" zeg ik dan, "blablabla", en dan vaak hoor je de populaire dooddoener 'och, ik mag niet klagen, ik heb het toch goed.' {Aaarrgh!)
In Bergen zit een keurig rijtje representanten van de babyboom achter den tafel.
-weggejorist-
Denk niet dat Jan Roos óóit in zijn leven verwacht had zoveel aandacht te krijgen bij het uitbrengen van een stem...
Zojuist mijn stem (TEGEN) uitgebracht in het bejaardentehuis.. Het kan dus wel, rekening houden met de ouderen onder ons.
Stemmen die Dijsselbloem en Pechtold trouwens in hetzelfde verzorgingshuis?
De bejaarden die in mijn stembureau wonen hebben gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om hun breiwerkjes aan de man te brengen... (FIOD, leest u mee?!)
Kenmerkende P.v.d.A pose: Laat een ander de handen maar uit de zakken halen voor onze doelgroep.
@TheEgg | 06-04-16 | 11:35
@Alexis de T. | 06-04-16 | 11:35
Excuus, mn toetsenbord werkte niet mee
Valt nog niet mee om aan oude mensen uit te leggen wat ze nou precies rood moeten maken en wat niet.
"Teringgeintje kost een paar miljoen (40 - red), maar dan heb je ook wat." Daar heeft de overheid allang weer de helft van terug, immers BTW inkomsten van elke euro die ze uitgeven, werkgelegenheid, GeenPeil bussen die door het land rijden vol dieselaccijns. Kortom het associatieverdrag en de bommen op Irak en Syrië kosten direct en indirect meer, zolang ze niet in eigen land besteld worden.
In 020 mag je identiteitskaart/paspoort geldig zijn tot 7 april 2011. Dat klopt volgens mij wel. Voor mensen die niet reizen of geen geld hebben voor een nieuwe pas. Anyone? Lupus?
TheseDays00 | 06-04-16 | 11:21
Ik noem Tschernobyl geen ramp. Eerst hebben ze ruim de helft van de veiligheidsvoorzieningen niet gebouwd die wel op de tekening stonden. Die in 1972 al op de tekening stonden. Daarna hebben ze in 1986 getest of die veiligheidsmaatregelen die ze niet gebouwd hadden, wel zouden ingrijpen. Dat is geen ramp, maar een moedwillige detonatie. Een bovengrondse kernproef.
De ramp van Fukushima is verwaarloosbaar bij Tschernobyl. Vooral omdat de brandstofstaven niet in de omgeving zijn gekomen, wat bij Tschernobyl wel gebeurd is. Tschernobyl is op haar beurt compleet verwaarloosbaar bij andere bovengrondse kernproeven. België doet sinds Hiroshima & Nagasaki onderzoek naar de hoeveelheid straling in Belgische koemelk, daarin zag je duidelijk dat kernproeven aan de andere kant van de globe een veel grotere besmetting opleverde dan Tsjernobyl.
Kosten van het nieuwe dakje over Tsjernobyl is drie miljard dollar. Maar ik vind het goedkoop om dat als een puur Oekraïne post te zien. In die tijd was het een Sovjet reactor, en kernenergie wordt wereldwijd gebruikt.
Ter vergelijking, BP tikte na de Deep Water Horizon drama 11,2 miljard af om op te ruimen. En totaal 37,2 miljard inclusief boetes & claims.
Ik zou weleens een kostenraming willen zien van waterzuiveringsinstallaties na schaliegasboringen, een kostenraming van het zuiveren van de Nigerdelta, een kostenraming van een broeikaseffect, een kostenraming van alle oorlogen rond oliestaatjes.
Gemeten in het aantal doden per opgewekte TWh is kernenergie de veiligste energievorm. nextbigfuture.com/2011/03/deaths-per-t... De eerstvolgende is tien keer zo dodelijk.
Sprak vandaag een vriend. 'Ga je stemmen?'
-"Ja, maar maakt toch geen zak uit. Opkomst wordt toch laag. Sprak een hoop mensen die hun stempas weggegooid hebben omdat ze niet wisten waar het voor was."
.
In wat voor milieu begeef je je dan, vraag ik me af. Er zijn al veel mensen die met de Tweede Kamerverkiezingen geen flauw idee hebben waar het over gaat, maar dan stemmen ze toch maar. In dit geval is het zo specifiek dat er dus een deel vd bevolking geen flauw idee heeft dat er uberhaupt een referendum komt.
Laten we het volgende referendum houden over de vraag of we zulke mensen hun stemrecht mogen afnemen.
.
Maar voor vandaag: STEMPT ALLEN!
Ik moet nu aan het werk - maar ik ben er helemaal niet bij. Keurig gestemd, nog wat mensen opgeroepen ook te gaan stemmen, geflyerd en gedaan - aan mij zal het niet liggen.
Maar man, wat spannend dit!
Wat ongelooflijk spannend.
@killingdjef | 06-04-16 | 11:25
Hee, je vergeet wat nullen!
30 miljoen - referendum
11000 miljoen - begroting EC voor Oekraïne.
40000 miljoen - Noodpakket EU & IMF
15000 miljoen - Kwijtscheldingen staatsschulden
37000 miljoen - Verwachte kosten wederopbouw Oekraïne
31000 miljoen - Financieringsbehoefte Oekraïense banken
@killingdjef, 11:25 : je vergeet telkens een 0: 1 miljard is 1000 miljoen. Maar je punt is gemaakt, dus verder geen gezeik.
Lol @geenstijlsteengeil
En als je een referendum houdt met als vraag: wat wilt u, een referendum of gratis bier, dan weet ik de uitkomst wel.
binding | 06-04-16 | 11:19
En jij dacht dat biertje te krijgen. Net als die 1000,- van Rutte zeker. Laat je nakijken idioot.
test1212121212 | 06-04-16 | 11:25
Er komt vast nog wel een tijd waarin je ook mág gaan stemmen.
Zou onze defensiemilf ook gaan stemmen? En zo ja, zou ze ook snappen dat ze alleen het rondje linksboven rood moet kleuren? (Nee.)
LOL @ "kenmerkende PvdA-pose"
"Jeroen Dijsselbloem, in kenmerkende PvdA-pose."
Nee toch? Normaal zitten die handen zo diep in de zakken van een ander.
Ik heb voor gestemd.
Maar wel het verkeerde vakje ingekleurd.
Ik ben een baas.
40 miljoentjes om miljardmiljoen euro's te besparen, is -althans voor 'n weldenkend mens- 'n koopje.
3x stempas; check
paspoort; check
kopietjes 2x paspoort; check
Op naar 3 keer TEGEN, *trekt schoenen, met gaten, aan*
Exit poll door Raad van Europa? Amsterdam, de Balie, meneer op bank met vaag pasje.
@ test1212121212 Ga je moeder aan d'r panty's trekken, huilebalk.
@Feynman, dankjewel: Prachtige artikelen en tegels, je hebt een mooi deel geleverd in de GS campagne en zichtbaar is dat je heel hard gewerkt hebt. Je hebt echt een aandeel in het succes van het nee kamp.
Hopelijk verbleekt de neus van EU voorzitter Pinokkio als hij vanavond de uitslag ziet.
Dat geld kregen we allemaal terug, met rente.
Euh, Jan Kees! Oeoehoe! Waar ben je?!
@ test1212121212 | 06-04-16 | 11:25
Sterkte met je keuze op basis van zoiets, in plaats van argumenten. Domdomdom. Ik mis Goktrommel af en toe.
De dag dat het oproer kraait ... www.youtube.com/watch?v=RvPyMNvmT2o
Zóveel politici die hun burgerplicht verzaken en gewoon gaan stemmen???? tssss.... 't is toch wat.
Is die zakkenroller gearresteerd of is dat een beveiliger?
@Feynman
Zo maakt ie meer indruk:
30 miljoen - referendum
1100 miljoen - begroting EC voor Oekraïne.
4000 miljoen - Noodpakket EU & IMF
1500 miljoen - Kwijtscheldingen staatsschulden
3700 miljoen - Verwachte kosten wederopbouw Oekraïne
3100 miljoen - Financieringsbehoefte Oekraïense banken
Mijn Nee stem uitgebracht. Was drukker dan ze hadden gedacht bij het stembureau in de Westereen. Mooi zo, laat het een duidelijke nee worden met een opkomst veel hoger dan 30 procent.
ik denk dat mark tegen heeft gestemd
Jan heerst grote tijd. Moet toegeven dat ik in het begin zo mijn twijfels had of Jan wel serieus genoeg was of kon zijn en of hij wel de juiste man was hiervoor. Maar ik geef toe ik heb mij vergist. Vind dat hij dit echt zeer professioneel en toegewijd heeft geflikt.
Wat ook de uitslag zal zijn, groot petje af voor Jan (en het team achter hem).
-weggejorist en opgerot-
Waarom heeft Victoria Poroshenkova een groter stembiljet dan het gewone volk?
40 miljoen, dat kosten 40 gelukzoekers die levenslang in de bijstand zitten.
Drop de namen voor het schervengericht hier maar in de comments!
Mooie pica's. Die middelste van die drie vrijwilligers dat is toch Arend Jan Boekestijn? Toch fideel van 'm.
@Feynman | 06-04-16 | 11:19
Zit daar herstelkosten en milieuramp van Tsjernobyl al bij in of is dat nog niet te overzien?
Overigens hadden we nog een leuk ideetje voor het volgende referendum om de opkomstcijfers wat omhoog te krikken: collectief kiezen wie we voor 10 jaar willen verbannen uit Nederland middels een schervengericht.
batavirus.nl/2016/04/06/voetveeg-tijd-...
30 miljoen - referendum
11 miljard - begroting EC voor Oekraïne.
40 miljard - Noodpakket EU & IMF
15 miljard - Kwijtscheldingen staatsschulden
37 miljard - Verwachte kosten wederopbouw Oekraïne
31 miljard - Financieringsbehoefte Oekraïense banken.
Wie in dit miljardenbal nog de paar rotcenten durft te noemen die het kost om de kiezer te laten spreken is gewoon af. Heeft boekhouden niet begrepen, democratie niet begrepen én kan hoofdzaak & bijzaak niet onderscheiden.
40 miljoen, daar hadden alle stemgerechtigde Nederlanders een groot glas bier van kunnen krijgen. En als je een referendum houdt met als vraag: wat wilt u, een referendum of gratis bier, dan weet ik de uitkomst wel.
Zelden zo overtuigd TEGEN gestemd.
Volgens mij is het vandaag vooral een stemming tegen de prominenten.
Die beveiligers stemden toch ook zeker?
+5 voor #OEKRAÏNEE
We stemmen ze helemaal de moederrr!1!! www.bnr.nl/nieuws/oekrainereferendum/2...
Is het nu stemmen of stempen? Dacht dat we altijd gingen stempen...
Iedereen stem zo vroeg mogelijk dat zal referendumsaboteurs dwingen om toch te gaan stemmen en zo bij te dragen aan de opkomst
En dat teringgeintje is elke cent dubbel en dwars waard! Stempt allen NEE!
Voor als je het nog niet weet, hier is een stemwijzer:
play.google.com/store/apps/details?id...
REAGEER OOK