Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS 'betreurt ophef om Poroshenko, juist op dit moment'

nosjeeeesnosnsosno.jpg6 april nadert. De NOS wordt jumpy en het personeel neemt niet eens meer de moeite hun activistische JA-kamp-aard te verbergen. NOS-correspondent David Jan Godfroid bijvoorbeeld, is er zo eentje. Komt dat Livestro-kwootje. "Porosjenko was voor dat hij president werd eigenaar van een snoep- en chocoladebedrijf. Dat is hij eigenlijk nog steeds. De winsten zijn volgens de Panama Papers weggesluisd naar de Britse Maagden-eilanden. De president in verband brengen met belastingontduiking is geen goede zaak natuurlijk, en zeker niet op dit moment." Zeg, NOS-pop, wat bedoel je nou eigenlijk? Dat het voor Poro slecht uitkomt snappen we. Maar waarom is het voor, en volgens een NOS-journo "op dit moment natuurlijk geen goede zaak"? Gewoon de realiteit aan demense rapporteren zoals die zich voltrekt, was dat niet ooit jullie taakbeschrijving? Natuurlijk zijn jullie dat station al sinds enkele decennia gepasseerd, maar kan de staatsomroep die activistoïde neigingen niet één keertje onderdrukken? ZEKER OP DIT MOMENT.

Reaguursels

Inloggen

swapper | 04-04-16 | 10:43

De namen uit de politiek komen pas NA woensdag om er zéker van te zijn dat dit kunstje ze nog lukt.

Quote Diederik Samsom:
Onze politici hebben niet zoveel geld, ik denk dat dat zog wel mee zal vallen maar het zou me eigenlijk niet verbazen als er ook namen uit onze politiek in de PanamaPapers zouden staan, ik heb me wel eens eerder afgevraagd, hoe kan het toch allemaal. In ons land moet je echt nergens meer van opkijken.

Of iets van dezelfde strekking.

LinkseWreker | 05-04-16 | 12:20

Ga er maar vanuit dat veel van het geld dat naar Griekenland is gegaan uiteindelijk gebruikt is om het schimmig weggezette vermogen van de rijkaards te redden.

watazooi | 05-04-16 | 12:17

Toch... hoeveel initiële "JA" stemmers zullen nu hierdoor toch maar "NEE" gaan stemmen ?
.
nu zelfs Groenlinks commies bereid zijn om te kiezen voor plofkippen en schaliegasboringen / Monsanto ?
.
die ja-kampers zijn en waren uberhaupt al van het padje die gaan heus niet meer overstappen.

Berthe | 05-04-16 | 08:50

Poroshenko vraagt aan Europa 93 miljard aan steun, dat is ongeveer het bedrag dat hij ergens via Panama heeft geparkeerd, die man staat echt PAL voor de opbouw van zijn land, alleen betaalt hij er liever zelf geen cent voor, dat laat hij aan ons over.

mallekater | 05-04-16 | 08:04

De NOS had het prettiger gevonden wanneer de corruptie van de man waarmee wij op onze kosten zaken gaan doen pas NA het referendum aan het licht was gekomen, natuurlijk.
Als staatsomroep met een regeringsopdracht doet de NOS in elk geval waarvoor ze is ingehuurd.

mallekater | 05-04-16 | 07:24

@enorme sukkelzak | 04-04-16 | 23:48
Juist zo is het!
Het enige wat we nu moeten doen is van die grote tractoren en andere landbouwmachines leveren die we maken en een paar landbouwspecialisten sturen om ze te helpen. Afspraken maken over de winst (50/50) en dan hebben ze daar goed en goedkoop eten en hier ook. Iedereen blij.

-=PyP=- | 05-04-16 | 00:28

Pornoshenko vandaag die Poroschenko. Die stelende kloothommel motte we niet. PUNT

Jan Gordelroos | 05-04-16 | 00:13

De mensen in de Oekraïne zullen ons later nog heul dankbaar zijn dat we tegen het associatie verdrag gestemd hebben en hen daarmee behoed hebben voor het grote EU kwaad.

Standbeelden zullen voor ons opgericht worden , Oekrainse kinderen zullen Nederlandse namen krijgen , Steden zullen naar ons genoemd worden etc, etc mijn borst zwelt reeds op van trots , tranen prikken me al in de ogen.

enorme sukkelzak | 04-04-16 | 23:48

Zelfs al dit soort constructies met brievenbusfirma's via de trust-sector legaal blijken te zijn, is het voor een politicus zeker niet ethisch. Zeker niet in een uitermate corrupt land als de Oekraine.
Bedenk ook dat politici als de wetgevende macht, juist de wetgeving bepaalt (nieuwe wetgeving, gewijzigde wetgeving, afschaffen bepaalde wetten).
En dan ook nog een handelsverdrag met de EU?? No way toch?

Albert5000 | 04-04-16 | 22:42

Ja, heel erg. Want wij hadden dit niet mogen weten. Want wij moeten dom blijven en voor stemmen.

Patatter | 04-04-16 | 22:22

En dan nog effe wat; ik was nooit zo van het zwart werken, maar op een of andere manier….
*Nieuwe keuken, badkamer, vloerverwarming en nog een paar dingetjes; iemand?*

Claudia M. | 04-04-16 | 20:07

Het is natuurlijk vooral jammer voor de NOS want die weten nu niet meer hoe ze dit recht moeten lullen. Gewetensnood, dat is nog erger dan na tien bier moeten plassen op een vol perron.

Mike Gaatjeniksaan | 04-04-16 | 19:52

Nabrander; niks papers, Panama parasieten!

Claudia M. | 04-04-16 | 18:53

Betreuren…? Ach, houd nu toch op! Ik betreur het dat mensen puissant rijk en meestal ook nog met de grootste bek, anderen blijkbaar niet wat meer levensgeluk te gunnen, door ook netjes zoals iedere andere idioot (zo voel me momenteel toch een beetje…) belasting te betalen.

Persoonlijk gewin en eigen belang; walgelijke mensen en laten we wel wezen, een lijkwade heeft geen zakken! Niemand heeft het ooit mee kunnen nemen! Walgelijke lui!

Claudia M. | 04-04-16 | 18:51

Om de uitslag van het referendum niet te beïnvloeden, had de NOS dit onderwerp beter niet kunnen uitzenden..

Rest In Privacy | 04-04-16 | 18:20

Ik betreur het dat er geen hersenbank bestaat waar domme linkse naïevelingen gedwongen moeten inpluggen, waarna een knop "delete" hun naïeve hoofdinhoud doet verdwijnen en vervangt voor échte hersenen.

jipje | 04-04-16 | 17:59

Nieuws en co = radio 1 trouwens

boerk | 04-04-16 | 17:52

De Nieuws en Co bus rijdt ook door NL om jonge nieuw stem gerechtigden te "vertellen" Over het verdrag. "Wat het is eb wat ze moeten doen."

De Dictatuur bus komt naat U toe deze zomer!

boerk | 04-04-16 | 17:51

Mensen in verband brengen met belastingontduiking, maar staan er ook koningshuizen op de lijst, de brievenbusfirma in DenHaagistan is op 31 maart jongstleden uitgeschreven, geen toeval lijkt mij, maar de waarheid komt vast wel aan het licht, voordat het licht dooft in Europa.
succes Pays-Bah.

hovawart | 04-04-16 | 17:42

Ik ben nog steeds benieuwd wat het verhaal achter MH17 is en waarom we hier niets van horen. Leuk hé geopolitiek?

Nelis Roodvink | 04-04-16 | 17:39

Zelfs Geenstijl zegt onafhankelijk in dit referendum te staan, de werkelijk is echter anders. Vervolgens op andere partijen katten die hetzelfde doen is een beetje laag.

kovariant | 04-04-16 | 17:27

@tipo | 04-04-16 | 14:01
Het is dat je het zelf zegt. Soros is een verhaal apart en zijn visie heeft hij nooit onder tafels of stoelen gestoken. Vooral dat ik overal zijn Open Society Foundation tegenkom zit mij niet lekker. Heeft overal zijn vinger in. Maar de politiek ingaan ho maar.

Vageling | 04-04-16 | 17:22

Ik betreur de NOS vanwege het geven van Desinformatie Nieuws.

eik796 | 04-04-16 | 16:48

En dan te bedenken dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

Mich2007 | 04-04-16 | 16:39

Tsjaaa.... wat jámmer nou, dat de Süddeutsche Zeitung haar onthullingen niet afstemt op het betere stall-, spin- en framewerk van de NOS...

bisbisbis | 04-04-16 | 16:35

De enige keer dat ik nog geconfronteerd wordt met NOS quotes, is als ze op dit blog aangehaald worden.
Misschien moeten jullie daar eens mee stoppen, die duurbetaalde staatspropaganda is de moeite van het vermelden niet waard.

jemagookniksmeer | 04-04-16 | 16:31

Als dit nou het enige was, vrijwel iedere dag verdraaien en verbloemen ze feiten en ze zijn een grote steunzender voor alles wat linksdragend is. Als Amnesty of een ander corrupt goedmens clubje een scheet laat dan komt dat uitgebreid zonder fact checking op het nieuws. Ook het feit dat ze maar blijven volhouden dat alles en iedereen een vluchteling is, ze verslikken zich zelf regelmatig in hun hypocriete verdraaiingen. Mocht de pleuris uitbreken en bijltjesdag komen in ons land dan komen de NOS figuren aan hoge bomen te hangen naast de gevestigde politiek.

XaleX_2 | 04-04-16 | 14:36

GormSuil 14.26:
Hoeveel kreeg dat "bekoorlijke" Oekraïnse (studenten-?) meisje daarvoor betaald?
Meer dan anders met het geven van een beurt?

bruin kikkertje | 04-04-16 | 14:32

npo was ook niet te laag om een behoorlijk Oekraïne studenten meisje gisteren in het journaal te laten vertellen waarom we allemaal jaaaa moeten stemmen.

GormSuil | 04-04-16 | 14:26

@Piet Karbiet | 04-04-16 | 10:35
Die nieuwe vriend van Hans Klok, slikt die ook?

bft | 04-04-16 | 14:18

We worden er dagelijks mee geconfronteerd, dat het internationale nieuws in de Duitse media sterk gekleurd is, net als overal elders waarschijnlijk, maar we kunnen niet alles lezen en zelf nagaan.
Maar soms springt het er uit. Zo ook gisteravond, over de "rellen" zaterdag in Brussel.
n-tv nieuws: Krawallen durch antreten rechtsradikale Manifestanten (of zo iets).
Klacht van Brusselse burgemeester Majeur (politieke richting PS oftewel Parti Socialiste); "mijn politie is te hard en vernederend opgetreden tegen de linksradicale manifestanten. Ik had alleen rechtse demonstraties verboden".
Reactie Brusselse politiewoordvoerster: "Alle demonstraties waren verboden. Rechts had haar leden opgeroepen niet te komen waaraan die zich gehouden hebben. Maar linkse "anti-fascisten en relschoppers" waren er wel en werden door de ordediensten (politie") gearresteerd en verwijderd"
Reactie burgemeesteres van Molenbeek: "Alle manifestaties waren verboden. De rellen kwamen van links".
Zo zo, n-tv ! Woher haben Sie Ihre Information erhalten?

bruin kikkertje | 04-04-16 | 14:17

@Vageling 13:31
Nou doe ik net alsof alle Zwitsers integer zijn. Wat vooral voor hun horloges geldt. Natuurlijk zit er ook een Zwitsers belang in het stukmaken van het bankgeheim in Panama en andere axcotische oorden. Omdat het bankgeheim in Zwitserland er dan weer wat beter uitspringt, uiteraard.

Maar toch, Zwitserland heeft de meeste vrijhandelsaccoorden samen met Chili. Die zijn dus zelf ook gebaat bij minder corruptie, minder monopolies en minder cleptocraten wereldwijd.

Soros is een verhaal apart. Die zit nog niet eens zo heel diep in dit project en zeker niet als enige. Ik denk dat zijn beinvloeding daardoor op dit project dus nul-nada-niets is.

tipo | 04-04-16 | 14:01

Porky is old hat.
Jaresko mag binnenkort de Oekraine gaan ombouwen tot wapendump en wingewest voor US Big Corp., Monsanto voorop.

Leipniz | 04-04-16 | 13:55

@Vageling 13:31
In 2014 heeft de OCCRP 650 duizend Euro van de 'Swiss-Romanian Co-operation Program' gekregen. Dat was meer dan de helft van het totale budget van de OCCRP: Zie jaarrapport: www.occrp.org/en/about-us

Daarnaast krijgt het ook geld van USAID en Open Society.

Ik denk dat je er niks achter moet zoeken, behalve het blootleggen van criminele en corrupte structuren, bedrijven en personen wereldwijd. Juist omdat de Zwitserse overheid met goedkeuring van het Zwitserse parlement het mede-financiert, dat soort onderzoek. Dat maakt het al bij voorbaat integer.

tipo | 04-04-16 | 13:52

Gewoon de realiteit aan demense rapporteren ...""

Je kan toch niet van de NOS verwachten dat het de eigen glazen in gaat gooien?

McMarx | 04-04-16 | 13:43

@PTX | 04-04-16 | 13:19
SBM Offshore N.V.

Vageling | 04-04-16 | 13:40

"De president in verband brengen met belastingontduiking is geen goede zaak natuurlijk, en zeker niet op dit moment."
Het gaat niet alleen om het "op dit moment" deelzinnetje, maar ook nog eens het feit dat ze de handeling "het in verband brengen met" helemaal geen goede zaak vinden en niet het feit dat de president van de Ukraine dus blijkbaar corrupt IS.

ZSU-23-4 | 04-04-16 | 13:37

Mossack Fonseca is dus de op 2 na grootste verstrekker van dit soort taxhaven diensten. Kun je nagaan wat voor een nog grotere stront er bij die andere 2 allemaal verwerkt wordt.

Hiesjes | 04-04-16 | 13:34

"Had het vorige week al voorzien; er is paniek, de propaganda machine draait vol gas en maakt overuren."
@ B.Lazerd | 04-04-16 | 13:16
.
Goed gezien! Want we worden overladen met radeloze paniek en "DDR-Voll-Propaganda";
Het gaat zelfs zo ver dat in de rubriek "Vrouw" van de Telegraaf een domme journaliste laat weten dat ze haar stempas heeft verscheurd, want het "onderbuikreferendum" is immers "referendumpje spelen".
Ongelofelijk maar helaas maar al te waar dat dit gebeurt in de bananendemocratie van de nieuwe DDR (Dutch Democratic Royalkingdom)
vrouw.nl/wat_zij_vindt/30998/ik_doe_n...
Zie ook mijn reactie van telelezer | 04-04-16 | 12:45

telelezer | 04-04-16 | 13:33

@tipo | 04-04-16 | 12:10
The ICIJ is a non-profit organization. We give our work away for free. We rely heavily on charitable foundations and on financial support from the public. Without your help, we cannot exist.

Recent ICIJ funders include: Adessium Foundation, Open Society Foundations, The Sigrid Rausing Trust, the Fritt Ord Foundation, the Pulitzer Center on Crisis Reporting, The Ford Foundation, The David and Lucile Packard Foundation, Pew Charitable Trusts and Waterloo Foundation.

https://www.icij.org/about

Vageling | 04-04-16 | 13:31

@tipo | 04-04-16 | 12:10
Net zoals het ICIJ. Zit Soros zijn clubje ook vuistdiep in.

Vageling | 04-04-16 | 13:30

Mompelt..... When the shit hits the fan......

StandPuntHoofd | 04-04-16 | 13:27

Maar waarom is het voor, en volgens een NOS-journo "op dit moment natuurlijk geen goede zaak"?
 
Omdat de NOS een deel van de staatsomroep is en de zittende regering haar werkgever. Nederland is een van de weinige democratieën die nog een staatsomroep heeft om propaganda te verspreiden.

StarFox | 04-04-16 | 13:22

@ swapper | 04-04-16 | 10:43
Volg die andere grote onthulling die momenteel speelt rondom de Unaoil Group... wellicht dat daar wel Nederlandse namen tussen zitten.

PTX | 04-04-16 | 13:19

-weggejorist-

B.Lazerd | 04-04-16 | 13:17

Had het vorige week al voorzien; er is paniek, de propaganda machine draait vol gas en maakt overuren.

B.Lazerd | 04-04-16 | 13:16

Welke krant / welk medium is voor de nee-stemmer nog wel acceptabel?? Als ik alle reacties hier lees, zijn er wel heel erg veel complotdenkers onder ons die rücksichtlos achter de veroorzakers van het referendum aanlopen...

Onsjemeer | 04-04-16 | 13:16

Had het vorige week al voorzien; er is paniek, de propaganda machine draait vol gas en maakt overuren.

B.Lazerd | 04-04-16 | 13:16

@Glasgow Argus | 04-04-16 | 12:09
Ach het inderdaad wel van belang om dat soort kritische vragen tegen het licht te houden. Immers het is in mijn mening overhyped. Er is (bewust) een botje gegooid en alle hongerige honden springen erop. Het is een klein iets van een groter geheel. Lijkt er sterk op dat zij voor de wolven gegooid zijn.

Team Soros/CIA zijn weer iets van plan. Ik bedoel belastingontwijking, witwassen, verstoppen, etc door middel van belastingparadijzen en postbusadressen. Alsof Soros zulke muppets nodig heeft. Man zwemt in de NGO's en daaruit voorkomende bedrijfjes. Die hoge bankier bobo's die begin 20ste eeuw de macht grepen zitten veilig.

Het riekt inderdaad wel naar selectief. De onderste laag van de piramide. Nu is Mossack Fonseca wel einde oefening maar er veranderd weinig. Schokkend dat het gebeurt zou het niet moeten zijn. Vraag is meer hoe dat 'zogenaamd' legaal kan. Dat is ingebouwd en wordt in stand gehouden.

Daar moeten bankiers juristen en belangrijke politieke leiders voor in hun zak hebben. Poroshenko (Ukraine gedoe), Cameron (Brexit gedoe), Putin (Anti Rusland gedoe) vallen inderdaad op als voorspelbare doelwitten.

Vageling | 04-04-16 | 13:14

Altijd lullig, als je favoriete held een sjoemelaar blijkt te zijn.
Daar doet geen enkele betaling vanuit Den Haag iets aan.

mallekater | 04-04-16 | 13:14

En allemaal betaald door de belastingbetaler. Het concept: Publieke Omroep is achterhaald. Afschaffen. Laat de neo-nsb haar eigen preken betalen.

Ales | 04-04-16 | 13:08

Ik citeer:
""(..) Het officiële Oekraïense anticorruptiebureau in Kiev heeft maandag laten weten geen onderzoek naar Porosjenko te beginnen op basis van de Panama Papers. Het bureau mag dat naar eigen zeggen niet, omdat Porosjenko staatshoofd is.""
www.telegraaf.nl/buitenland/25530347/_...

telelezer | 04-04-16 | 13:05

uit de oekraine komen alleen maar slechte dingen.

ganzo | 04-04-16 | 13:05

Vanavond doet de NPO vast een Abdeslammetje.
"Het lijkt een verschrikkelijke man, maar hij heeft het gedaan om zijn volk te redden van de ondergang!" Of zoiets.

Schietmijmaarlek | 04-04-16 | 13:04

Ik wacht tot er namen van ons koningshuis opduiken.

Koonkluk Huis | 04-04-16 | 12:58

En voor deze DDR mentaliteit moet ik betalen ?
Voor de goede orde: luister eens naar Radio1. 1Vandaag, Vara, Avro. Echt uitsluitend het JA kamp mag luidkeels hun mening geven. En de zwakke schapen dienen te volgen.

Kamervraag | 04-04-16 | 12:50

""(..)Bij de Telegraaf staat het ergens onderaan. Onder de horoscoop en het brekend nieuws over de nieuwe vriend voor Hans Klok.""
@ Piet Karbiet | 04-04-16 | 10:35
.
Inderdaad schandelijk, maar nog erger: in hun rubriek "Vrouw" kraait een dwaze ongeinteresseerde "journaliste" muts dat ze haar stempas heeft weggeflikkerd want het is toch maar een dom "ondebuikgevoel"referendum. En dat we de overheid immers 1x per 4 jaar kiezen om voor ons te beslissen (lees: voor ons te denken)
Krankjorum dus...!
-
Ik heb, omdat het een vrouwen blog is, aan mijn (mooie sexy) vriendin Kathryn gevraagd om daar een repliekje te schrijven.
Dat staat er nu sinds een paar minuten op en ik hoop dat alle vrouwen het lezen, en toch maar wel gaan stemmen
vrouw.nl/wat_zij_vindt/30998/ik_doe_n...

telelezer | 04-04-16 | 12:45

Ik kijk al lang geen journaal meer, het niveau is zwaar bedroevend, overal moet een entertainment sausje over en objectief is het al helemaal niet meer.
Ik stoor me ook aan het taalgebruik op bijvoorbeeld Radio1, waar iedereen zijn standpunt onderbouwd met hey woordje "natuurlijk" ipv feiten. "Het is natuurlijk zo dat..". "Maar natuurlijk kan het niet anders dan..".

Ik zet mn alu hoedje maar weer op.

boerk | 04-04-16 | 12:39

Het komt het 'Ja' kamp duidelijk niet goed uit. Hoezo politieke zender?

salsaparilla | 04-04-16 | 12:36

Internet ontploft bijna door de Panamapapers, maar de NOS heeft het uitgebreid over een kinderherdenking in Madurodam op 4 mei.
ik kom handen tekort voor de facepalm.

Stormageddon | 04-04-16 | 12:34

Dat gedreig van Dekker om de NPO de decimeren had alleen als doel het hele regime daar nog wat Noord Koreaanser te maken.

Makro777 | 04-04-16 | 12:34

ook goeie headline: "GeenPeil betreurt ophef om Panama Papers, juist op dit moment". ;-)

Opgejorist | 04-04-16 | 12:34

@bijna_raak | 04-04-16 | 12:25
En dat de kring ROND Poetin zichzelf al jaren op alle mogelijke legale en illegale manieren aan het verrijken is, is bepaald geen nieuws. Onze eigen Shell - toch niet de minste en bepaald niet weerloos - heeft dat mogen ervaren.

Guido | 04-04-16 | 12:30

@bijna_raak 12:25
Maar het is niet de EU die het 'Organized Crime and Corruption Reporting Project' steunt, maar de Zitserse overheid is de grootste geldschieter.

Zwitserland doet vooralsnog meer tegen corruptie in de Oekraine, dan de EU, NOS of D66, PvdA of VVD.

tipo | 04-04-16 | 12:30

Plaatsvervangende schaamte wanneer ik bedenk wat voor cluppie de NOS eigenlijk is en wat voor donkerrood tuig er daar aan de touwtjes trekt.

*.. btw: 6 APRIL = NEE...*

R.B.Scott | 04-04-16 | 12:28

@Eppo | 04-04-16 | 11:40
Ook de USA willen de Europa destabiliseren en verzwakken, maar dat mogen we niet erg vinden.

Guido | 04-04-16 | 12:26

Natuurlijk is Putin zwaar corrupt en een despoot, maar het referendum gaat niet over een associatieverdrag met Rusland (hoewel om de corruptie aldaar te bestrijden, en de mensenrechten te verbeteren dat een heel goed idee zou zijn begrijp ik van meneer Pechthold). Het gaat op dit moment over een associatieverdrag met de Oekraine.

bijna_raak | 04-04-16 | 12:25

Kijk van de Nederlandse Propaganda Omroep weten we het inmiddels wel maar de commerciële RTL is net zo erg.
Lichtstadfan | 04-04-16 | 11:48
=
RTL is dan ook anti-PVV, VÓÓR de EU en de toestroom van gelukszoekers.
Dat kan ook niet anders want werkgevers, banken, beurshandelaren enz. zitten er met heel veel geld in.

meneer Q | 04-04-16 | 12:25

Oeps, ons neutraal landijk nieuwsaanker bedoelde natuurlijk:
"Dit is een uitermate *goed* moment dat deze info beschikbaar komt. Woensdag wordt er namelijk gestemd over de wenselijkheid van economische en militaire samenwerking met dit heerschap."
.
Daarnaast vond ik het (18 uur) NPO journaar van gisteren erg bedenkelijk. Het ging vrijwel geheel over de "nu op stoom komende" campagna van het ja kamp. Het nee kamp was minder belangrijk, want dat hadden ze al *kuch* "behandeld" blijkbaar.
.
Dus hier maar nog een keer tegengeluid voor de nieuwkomers:
- Het verdrag gaat *ook* over politieke en militaire samenwerking.
- Het afsluiten van dit verdrag met de EU was de *oorzaak* van de burgeroorlog daar nu.
- De leiding van Oekraine is een corrupte bende (zie landen index corruptie)
- Er gaat ~ 100 miljard euro EU subsidie, die kant op
(Al is dat tactisch in een parallel traject geregeld)
- De handel met Oekraine is klein (0.1% BNP)
en zal ook doorgaan zonder dit verdrag.

hotmint | 04-04-16 | 12:24

Hoewel je hier alleen de negatieve dingen leest ben ik, alles afwegende, vóór het vedrag. Gezien de verwachte lage opkomst twijfel ik nu over óf niet stemmen, óf wel (ja) stemmen.

Rest In Privacy | 04-04-16 | 12:24

Uiteraard houdt de NOS dit liever onder de pet. Op orders van de PvdA die de grootste politieke supporter is van de staatsomroep.

i-Wonder | 04-04-16 | 12:23

Deze verslaggever geeft toch geen waardeoordeel als hij zegt dat het slecht uitkomt? Hij bedoelt volgens mij ook dat deze onthullingen voor Poroshenko slecht uitkomen en daarmee heeft hij nog gelijk ook. Het is maar net met welke perceptie je hiernaar luistert. Met andere woorden: hoe bevooroordeeld kun je zijn??

Onsjemeer | 04-04-16 | 12:23

Deze berichtgeving rondom corruptie komt nu slecht uit.
.
Zijn er dan momenten denkbaar, waarop het wel goed uitkomt?
.
Bij de verkiezing tot grootste corrupte boef bijvoorbeeld?

Wobbelplatte | 04-04-16 | 12:22

Iedereen die niet ziet dat Oekraïne een bodemloze stinkende beerput zou worden voor Europa heeft OF poep in zijn ogen of WIL het niet zien om wat voor reden dan ook.
En dat de NOS een propaganda kanaal is voor de mensen die ons in deze hel van een unie geloodst hebben mag ook niemand meer verbazen neem ik aan?

WatZalIkErvanZeggen | 04-04-16 | 12:20

Tjeetje,
hadden ze zich net laten betalen door het pro-front, blijkt dat allemaal graaiwerk van hun geadoreerde makkers in de Oekraiene te zijn.
Dan voel je je toch genaaid...... of niet?

mallekater | 04-04-16 | 12:20

De NOS doet weer aan verstoppertje. Ik zag het ook en voelde meteen al aan dat die man een door de staatsomroep betaalde "journalist" is, een figuur dat zich laat betalen om te zeggen wat de Stasi's vinden dat gezegd moet worden. Eerloos die man.

langzullenweleven | 04-04-16 | 12:19

Wat verwachtte je dan? Objectiviteit van de NOS? Een goudvis staat tot bergbeklimmer als de NOS staat tot objectieve berichtgevers.

trenthopper | 04-04-16 | 12:15

Zenzeo | 04-04-16 | 11:25

En als het niet mag van de wet, doen we het evengoed wel.

Bijtendehond | 04-04-16 | 12:14

Waarom betigt Pechtold het nee-kamp van 'allemaal leugens' zonder er ééntje te noemen? Als hij er één paraat had, had hij hem toch in de strijd gegooid?

kutsmurf | 04-04-16 | 12:14

Zitten er geen koningshuizen bij de Mossack Fonseca Law Firm?

hovawart | 04-04-16 | 12:11

De top 10 banken die bij Mossack Fonsecade meeste offshore-bedrijven gevraagd hebben voor hun klanten.
4 banken uit Luxemburg
3 banken uit Kanaaleilanden
2 banken uit Zwitserland
1 bank uit Monaco
panamapapers.icij.org/20160403-panama...
Dat zijn alle buurlanden van Frankrijk!
Frankrijk dat ons de landen GR, I,E, PT de euro heeft ingerommeld omdat zij de aanvoerder van de Mediterrane wereld in Europa zijn en alleen zo nog een rol kunnen spelen op het grote toneel.(Ze zitten m.i. ook achter de massa-immigratie sinds 1975 Straatsburg).
Ik prijs de Duitsers dat zij dit schandaal aan het rollen hebben gebracht!
Nu ook stoppen met de Franse taal bij de FIFA en de EU.

ecologiste | 04-04-16 | 12:11

Iemand meldt dat het opvalt dat er helemaal geen Amerikaanse namen in de #panamapapers staan.

Einde van de Domheid | 04-04-16 | 12:10

Het onderzoek naar o.a. Poroshenko is gedaan door Organized Crime and Corruption Reporting Project: www.kyivpost.com/article/content/ukrai...

Een project dat gesubsidieerd is door de Zwitserse overheid, Open Society en Google.

tipo | 04-04-16 | 12:10

Journalisten hebben door de bank genomen nergens verstand van. Vraag nummer een is uiteraard wie de bron is en wat voor belang hij had om de informatie te lekken.
De bron zou geen geld hebben gevraagd, alleen "enkele veiligheidsmaatregelen".
.
Ten tweede is het interessant te weten of deze info een gehele dump van alles wat mossack fonseca deed, of dat er creatief is geshopt voordat de files naar buiten kwamen.
.
Ten derde is het opmerkelijk dat een middeltuttige Duitse krant de primeur kreeg. Het zou veel meer voor de hand liggen om een krant als de wall street journal, de financial times of de Frankfurter algemene zeitung deze info te openbaren. De journalisten aldaar hebben tenminste enige achtergrond in financiele journalistiek.
.
De "investigative reporters" hebben een duidelijke signatuur, mede geïllustreerd door de betrokkenheid van George Soros. Maatschappelijke ontwrichting op wereldschaal is zijn doel. En dat van de mensen achter hem.
.
Benieuwd wat de fall-out is voor iemand als David Cameron, nu zijn vader wordt genoemd in dit onderzoek.

Glasgow Argus | 04-04-16 | 12:09

tejootje | 04-04-16 | 10:58

The Jersey Junkyard?
Ik kon zo gauw niet allitereren met Guernsey, dus heb ik dat andere Kanaaleiland maar gepakt.

Bijtendehond | 04-04-16 | 12:07

Voordeel is wel dat PVV-stemmers woensdag bij het verlaten van het stemburo niet meer hoeven te jokken.

Piet Karbiet | 04-04-16 | 12:06

... ik begrijp niet waarom dit journalistiek niet kan ... 'Juist op dit moment' verwijst toch naar het feit dat hij het Associatieverdrag momenteel aan het verkopen is en dat dit lastiger voor hem wordt nu hij de bewandelaar van een belastingsluiproute blijkt te zijn???

Wat is er precies mis met deze journalistieke interpretatie?

Tooibooi | 04-04-16 | 12:06

Ik ga 's avonds pas mijn TEGEN-stem uitbrengen, zodat de Staatsomroep iedere manipulatie wordt ontnomen.
.
We took them by surprice!

Wobbelplatte | 04-04-16 | 11:55

Met dank in de eerste plaats aan de Duitsers van de Süddeutsche Zeitung.
Maar hier ook heel veel info:
panamapapers.icij.org/

ecologiste | 04-04-16 | 11:54

@TheseDays00 | 04-04-16 | 10:41
-
Diana. Maar in die Parijse tunnel werkte het even niet.

bisbisbis | 04-04-16 | 11:53

Lichtstadfan | 04-04-16 | 11:48
Om over BNR nog maar te zwijgen. Overigens is het een misverstand om aan te nemen dat media geinteresseerd zijn in journalistiek.
Media gaan alleen voor de belangen van de hoogste bieder, in heden, toekomst of hiernamaals.
Journalistiek is iets wezenlijk anders, om George Orwell nog maar eens aan te halen: journalism is printing what Someone else does not want printed, everything else is public relations.

Glasgow Argus | 04-04-16 | 11:53

Geen Stijl betreurt de ophef rondom Poetin.

En Eppo | 04-04-16 | 11:40. Helemaal eens. Poetin heeft 27 miljoen euro gefund voor de campagne van het Front National. Dankzij de verplichting in Frankrijk om aan te geven waar campagnegelden vandaan komen is dit gewoon openbare info. Wanneer je frans spreekt makkelijk terug te vinden.

Harry uit Rotterdam | 04-04-16 | 11:51

Ben je een corrupt land en wil je zaken doen? Sluit je aan bij de EU!!! In ruil voor wat centen op de bank van wat trekpoppen in de EU krijg je in ruil miljarden EU belastinggeld wat je op je beurt weer kan wegsluizen via bijvoorbeeld Panama dus je wint er altijd mee. Iedereen blij! EN de belastingbetalers? Die vertellen we via de propagandakanalen wel een mooi sprookje waardoor ze er helemaal niets meer van begrijpen.

Dirk III | 04-04-16 | 11:38
.
The bloody truth!

tejootje | 04-04-16 | 11:50

"Porosjenko was voor dat hij president werd eigenaar van een snoep- en chocoladebedrijf. Dat is hij eigenlijk nog steeds."
In deze 2 zinnen bekend de NOS kleur..

De feitelijke zin had moeten zijn; "Porosjenko is eigenaar van een snoep- en chocoladebedrijf."

Sjoerd5000 | 04-04-16 | 11:49

@Stormageddon | 04-04-16 | 11:35
En dan nu de hamvraag:
Wie zit er achter het hacken....

necrosis | 04-04-16 | 11:48

Kijk van de Nederlandse Propaganda Omroep weten we het inmiddels wel maar de commerciële RTL is net zo erg.

Lichtstadfan | 04-04-16 | 11:48

-weggejorist-

WhaTsHenneping | 04-04-16 | 11:48

Man man man, iedere keer Poetin erbij halen is zo'n treurig niveau, ook van de reaguurders in dit paneel. Wil Poetin ons geld? Nee, dus waar lullen we over?
-
En wat betreft de NOS. Opheffen die staatsomroep.

hurenisvoorpaupers | 04-04-16 | 11:47

NOS ! En radio 1 , de Pravda is daar niets bij in vergelijking !
Laatst nog gehoord op Radio 1 " we zijn de Krim kwijt " is die ooit van ons geweest !?
De journalisten zijn daar blijkbaar echt de web kwijt ! Een andere leuke kwoot : ISIS heeft minder slachtoffers op Hun geweten Dan assad !? ISIS oh sorry Daesh is natuurlijk een liefdadigsheid organisatie!

pietka | 04-04-16 | 11:47

De Staatsomroep van de voormalige DDR zou nog een puntje kunnen zuigen aan de propagandaorgie van de NOS: misbruik van gelukszoekerskinderen, ultrarechtsframing van oprecht bezorgde burgers, doorgeslagen milieuberichtgeving, linksch- en regenboogdoktrinatie via het jeugdjournaal... wanneer stoppen wij nu eens met nog langer geld duwen in deze bodemloze Groen-Links grachtengordelput.

bisbisbis | 04-04-16 | 11:46

@Eppo | 04-04-16 | 11:40
Je bent niet de enige Dit is de wekelijkheid waar NPO medewerkers in leven. Angst heerst op de burelen van de NPO. schrijf je niet wat men wilt dan vlieg je eruit. Het schijnt op de NPO burelen geen pretje te zijn.

Mark_D_NL | 04-04-16 | 11:45

Heeft minister Schipper al beweerd dat het een complot is?
JI-HAAT | 04-04-16 | 11:31
Scherp!

Einde van de Domheid | 04-04-16 | 11:44

O kijk Mounir Majidi persoonlijk secretaris van de Marokkaanse koning zit er ook bij.
www.lemonde.fr/panama-papers/article/2...
Tsja die weten als de beste hoe je geld van hard werkende Noord-Europeanen kunt wegsluizen. Het Uitkeringsverdrag met Marokko wordt ook al jarenlang gesaboteerd.

ecologiste | 04-04-16 | 11:43

Zal zeker ook wel wat belangen hebben, net zoals d66.

reade romke | 04-04-16 | 11:41

NOS, NPO, VARA, KRO/NCRV, noem maar op het is toch allang bekend dat zij zo Links, Pro EUSSR en Pro Klimafaat zijn als de pest?

Zelfs Prem die kennelijk eerst tegen was, is vannacht gedraaid naar een 'voor' stem zo was op Radio 1 te horen.

Het volk zal er wel weer instinken.

Ik blijf erbij: het land krijgt wat het verdient. Of het nu een dictatuur of een 'democratie' is.

Bedenk goed wat u met uw stem doet!

ProAsfalt | 04-04-16 | 11:41

Lees even mee bij stand.nl;

De stelling is dat Rusland de EU wil destabiliseren.
Citaat: "En er is meer nieuws over Poetin: gisteren kwam naar buiten dat de Russische president mogelijk betrokken is bij grootschalige belastingontwijking. In het verleden kwam al naar buiten dat het Front National miljoenen euro’s heeft geleend bij een Russische bank."

Zo, dus dan is de conclusie dat het eigenlijk de schuld van Wilders cs is, dan is de cirkel weer rond.
Is men dan echt zo dom of ben ik de enige die dit zo leest?

Eppo | 04-04-16 | 11:40

De NOS houdt niet van de werkelijkheid.

Ikhebeenvraag | 04-04-16 | 11:39

Poetin

Ook Rusland komt er niet goed af. President Poetin wordt weliswaar niet genoemd, maar wel veel van zijn vertrouwelingen. En opvallend, het zijn mensen die op de sanctielijst staan van de EU.............
.
Dat is héééél erg NOS, want Poetin heeft, net als Poroshenko, een associatieakkoord lopen bij de EU, toch?
.
NOS, wakker worden!! Het gaat om Pojershenko, niet om USSR De Poet!!

Musset | 04-04-16 | 11:38

@Eppo | 04-04-16 | 11:33
Arrogander die Bellingcat aanhaalt. Die mafkees is al ontmaskert.

Zeg Kimchi trol. Is Bellingcat nu wel ok omdat het jouw geluid maakt?

Vageling | 04-04-16 | 11:38

Its a bloody shame!

i-Wonder | 04-04-16 | 11:38

Ben je een corrupt land en wil je zaken doen? Sluit je aan bij de EU!!! In ruil voor wat centen op de bank van wat trekpoppen in de EU krijg je in ruil miljarden EU belastinggeld wat je op je beurt weer kan wegsluizen via bijvoorbeeld Panama dus je wint er altijd mee. Iedereen blij! EN de belastingbetalers? Die vertellen we via de propagandakanalen wel een mooi sprookje waardoor ze er helemaal niets meer van begrijpen.

Dirk III | 04-04-16 | 11:38

De volkskrant leg het wel goed uit. hiero.
“Bij zijn verkiezing tot president in 2014 beloofde Porosjenko een einde te maken aan de macht en privileges van de rijken in Oekraïne. Hij zou de snoepfabriek Roshen, die hem miljardair maakte, verkopen, maar daarvan is niets terecht gekomen. Volgens Porosjenko lukt het niet omdat de marktomstandigheden slecht zijn, maar onlangs bleek dat hij zijn fabriek net als zijn vermogen ondertussen flink heeft uitgebouwd.

In een reactie heeft de woordvoerder van de president gezegd dat Porosjenko’s vermogen in een buitenlandse trust is ondergebracht als ‘onderdeel van het verkoopproces’. De namen van de firma’s zijn volgens de Süddeutsche niet vermeld in de inkomensverklaringen van 2014 en 2015.” - See more at: www.joop.nl/nieuws/panama-papers-breng...

louis6227 | 04-04-16 | 11:37

"De werkelijkheid blootleggen is geen goede zaak.", aldus een ambtenaar van de Staatsomroep. Die Godfroid heet. Maar hij komt er wel eerlijk voor uit.

tipo | 04-04-16 | 11:36

eerstneukendanpraten | 04-04-16 | 11:24
En dat ik er naast zit is duidelijk. RTL Late Night heeft netzoveel te maken met de NPO als een grote katachtige met een troep leeuwen. Beter lezen, chicago river.

chicago river | 04-04-16 | 11:36

De gotspe van de eeuw.

Medeoprichter Ramón Fonseca Mora erkende in een interview met tv-zender TVN dat de gelekte informatie deels afkomstig is uit zijn kantoor. ,,We zijn gehackt'', aldus de voormalige adviseur van president Juan Carlos Varela. ,,Dat is een misdrijf.''
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/255286...

"Dat is een misdrijf."
LOL

Stormageddon | 04-04-16 | 11:35

Extra bonus, de koning van Saoedie Arabië ook in #panamapapers

Einde van de Domheid | 04-04-16 | 11:34

NOS = Niet Objectieve Staatsmedia

Snap je!? | 04-04-16 | 11:33

Blijkt dat men toch nog meer dan de helft van de reageerders op stand.nl kan overtuigen dat Rusland met Putin voorop de grote boze Wolf is die het biggetje Poroschenko met huid en haar op zal vreten.
Of zit de hele meute van de NOS mee te stemmen?

Eppo | 04-04-16 | 11:33

Oftewel het was beter geweest als het bewijs dat Poroshenko een enorme boef is pas boven water was gekomen nadat Oekraiene in de EU zit.
En bedankt, staatsomroep.

panadol | 04-04-16 | 11:33

Ook opdoeken dat NOS. Dan te bedenken dat ik meebetaal aan die idioten van deze propagandamachine.

Dirk III | 04-04-16 | 11:32

Dat dit soort zaken zichtbaar worden, is al pure winst van ons referendum.
Die selectieve gutmensch haat tegen Rusland is echt zo retarded he. Homohaat bv telt alleen als Rusland dader is. Moslims en negers kunnen geen dader zijn want zielig. Ironisch dat de gutmensch klaarblijkelijk een hierarchie van volkeren heeft in termen van zieligheid en daderschap. Je zou er bijna een Godwin door plegen.

pluk-87 | 04-04-16 | 11:31

Volgens de NOS is het geen goed moment?
Dat zegt dus alles over de staats propaganda, al net zo democratisch als politiek Den Haag! Not!

Lexus01 | 04-04-16 | 11:31

Heeft minister Schipper al beweerd dat het een complot is?

JI-HAAT | 04-04-16 | 11:31

eerstneukendanpraten | 04-04-16 | 11:24
Gheheh. Het was idd. cynisch bedoeld. Presentator in de NPO heet denk iets met Williams. John Williams? Maar goed, daar zal Sylvana Simmons en haar achterbang (pun) blij mee zijn. Of juist niet. Het maakt de klaagzang van dat stel radicalen alleen maar lastiger. Heb sinds 2006 geen TV meer dus ik kan er behoorlijk goed naast zitten.

chicago river | 04-04-16 | 11:31

@Eppo | 04-04-16 | 11:22
http://www.politiekeprenten.nl/animaties/filmpjes/d66.gif

Vageling | 04-04-16 | 11:30

StaatsTV NOS schrijft binnenkort natuurlijk ook dat de rol van Nederland als "doorsluisland" in dit kader 'spijtig' is.

Simon_GS | 04-04-16 | 11:30

Ik was van plan om JA te stemmen ( haha ), maar nu wordt het toch een NEE
-

#StemNeeOp6April

Snap je!? | 04-04-16 | 11:30

Kereltje Pechtold komt niet verder dan beetje Putin bashen bij stand.nl

Eppo | 04-04-16 | 11:29

Heeft de EU al een associatieverdrag met Panama? Zo nee, wordt het dan geen tijd? De EU is toch zo dol op schurkenstaten?

MAD1950 | 04-04-16 | 11:28

Ik vind het juist wel een goede zaak. Op ieder moment en zeker op dit moment!
Geweldig hoe diverse media hier door de mand vallen. De één zet Putin met foto op de voorpagina (terwijl het niet om hem gaat). Een enkele zet onze Oekraïense vriend in de schijnwerpers. En dat laatste is je verdomde krantenplicht!

metzonderzijwieltjes | 04-04-16 | 11:27

@necrosis | 04-04-16 | 11:18
Alsof dat wat uitmaakt. Misschien juridisch maar hun clientele zal massaal weglopen.

Vageling | 04-04-16 | 11:27

Goed zo, Spartacus . . . terecht hakt u genadeloos in op die partijdige, manipulerende, beeld- en nieuwsvervalsende, opporunistische NOS(taatsomroep).

krelus | 04-04-16 | 11:25

Werkgeversbaasje Hans de Boer zei vanmorgen dat we niet te snel conclusies moeten trekken, omdat het best zou kunnen dat het gaat om niet-illegale constructies. Zo kennen we Hans weer: hij is van de club: als het mag volgens de wet, dan naaien we jullie k*tburgers wáár we maar kunnen!

Zenzeo | 04-04-16 | 11:25

Rusland is gewoon een deel van Europa, ten minste ten Westen van de Oeral waar ook de meeste Russen wonen. Die willen bij de rest horen maar de EU/VS zoeken liever oorlog met Poetin.

Piet Karbiet | 04-04-16 | 11:25

Ik word de laatste dagen bestookt met Propaganda van de NOS om toch JA te gaan stemmen of volgens hen liever helemaal niet te gaan stemmen, dit laatste is wel heel opmerkelijk, want ik dacht dat de democratie juist toegejuicht moet worden, in een "democratisch land" als Nederland. Maar niet dus, volgens de NOS. Raar.

Maar ik moet wel toegeven, NOS Propaganda is wel een hersenspoelend Propaganda hoor, want door die Propaganda kreeg ik soms de neiging toch JA of zelfs niet te gaan stemmen, terwijl ik van plan was om NEE te gaan stemmen, dus wel oppassen met die Propaganda van de NOS hoor.

Ik ga toch NEE stemmen, juist in het belang van Oekraïne, want de EU is helaas besmet met de islamitische virus. Dus Oekraïne, wegblijven.

Wonderful-Life | 04-04-16 | 11:24

Leuk berichtje ook op de site van vno ncw
Gelooft u dat de meerderheid van Oekraïners deze mening deelt?
‘Zeker, Oekraïne is een pro-Europees land. Dat zeg ik niet omdat het mijn persoonlijk perspectief is. De meerderheid van Oekraïners stemt voor politici die pro-Europese standpunten uitdragen. Het is onvermijdelijk dat Oekraïne vroeg of laat deel zal uitmaken van de Europese Unie.’ Hans de boer zij vanochtend dat dit niet zo was en dat tegenstanders leugenaars zijn.

knut | 04-04-16 | 11:24


chicago river | 04-04-16 | 11:02

Dat is toch die donkere presentator van RTL Late Night?

eerstneukendanpraten | 04-04-16 | 11:24

Dit straalt slecht af op Pechtold.

Eppo | 04-04-16 | 11:22

Het verbaast mij iedere keer weer dat er nog zoveel mensen naar de eenzijdige berichtgeving, indoctranatie en volksverlakkerij van NOS en VARA kijken.

wooky | 04-04-16 | 11:22

@SapperDeFlap2166 | 04-04-16 | 11:17
Duitse kranten hebben dit naar voren gebracht hoe kom je erbij dat dit specifiek met 6 April in het achterhoofd naar buiten is gebracht?
Heb je wel een aluhoedje op?

InAnumPerRegimine | 04-04-16 | 11:20

@nemoj me jebat | 04-04-16 | 10:39
Ja, hij heeft hem uit een kast gegoocheld.

Piet Karbiet | 04-04-16 | 11:19

Dit komt allemaal vreselijk ongelegen en had beter, net als MH17, over 6 april heen getild kunnen worden.

Maar dat dit net uitgebreid voor 6 april naar buiten is gebracht, is dan ook vast geen toeval.

SapperDeFlap2166 | 04-04-16 | 11:17

ps Ik dacht nog even om voor te stemmen voor eigen gewin (heb namelijk een lap grond in Oekraiene en het verdrag maakt he wat makkelijker voor me om dat te pachten) maar door dit gekronkel en omdat het voor Oekraiense industrie slecht is (en voor de EU) stem ik nee.

Sketcher | 04-04-16 | 11:15

@Indoneesje | 04-04-16 | 10:57
Ik vermoed dat je een belastingambtenaar bent. Belastingheffing is juist gelegaliseerde roof. Als je niet braaf betaalt krijg je van de roverheid een pistool tegen je hoofd en moet je brommen.

Norman N. Warden | 04-04-16 | 11:13

Heel BBC staat er vol van maar bij de NOS moet je even zoeken. Ja ze hebben een artikel dat luid: 'Ook Oekraïense president genoemd in Panama Papers'

Genoemd? Okay....

2 alinia's met weinig informatie en een paar excuses zoals ook hierboven staat: Porosjenko was voor dat hij president werd eigenaar van een snoep- en chocoladebedrijf. Oh dan is het goed. Er wordt dus eigenlijk gezegd hij was een zakenman met geld dus dat is normaal. Gewoon doorlopen mensen.

2 hele alinia's dus en dan gaat het weer snel over Putin in de laatste 3 alinea's.

Ik ben niet zo van de complotten en redelijk naief maar dit is wel erg duidelijk. Kamervragen en een paar extra uitkeringsvragers zeker waard.

Sketcher | 04-04-16 | 11:13

Gewoon NEE op 6 april.
We can be Heroes
We can be Heroes
We can be Heroes
Just for one day.

hovawart | 04-04-16 | 11:12

Het blijft irritant dat de propagandazenders door mijn belastinggeld worden betaald. Waarom zij zo anti Rusland zijn is mij een raadsel. Dat land heeft de afgelopen 30 alleen maar gezien dat de EU en de NATO steeds verder opschuiven en brutaler worden richting Rusland. Laat de NPO eens onderzoeken waarom EU topofficials vrijwel alleen bestaan uit Rusland haters. Als je leest wat een Timmermans bijvoorbeeld aan extremistische zaken uitkraamt over Poetin voordat hij naar Brussel mocht komen. Afijn, woensdag maar hopen op een mooi signaal van de burgers, dat we er genoeg van hebben.

Graaier | 04-04-16 | 11:11

Puzeel, hoe kun je met een snoepfabiek (Porosjenko) miljardair worden?

Islamofiel | 04-04-16 | 11:10

Ben voor het weekend in nl en heb 6 mensen overtuigd om toch maar te gaan stemmen en dan nee. Was vorige maand in kiev met familie. Aangezien mijn wit Russische familie Russisch spreekt werden we vijandig bejegend totdat we onze wit Russische paspoorten lieten zien. Toen waren we weer lief. Zei mijn kind dan spreken we toch Nederlands. Was moeilijk uit te leggen dat ze Nederlanders ook niet lief vinden.

Zatkniss | 04-04-16 | 11:08

Waarom ontwijken politici altijd de door hen zelf gemaakte wetten/regels?

Dutch_Holland | 04-04-16 | 11:06

KlunsJohannus | 04-04-16 | 10:46
Stemmen kopen is voor sukkels.

Arsen Avakov underlined the importance of the new IT elections monitoring system Elections 2014 (Ukrainian: "Вибори 2014"), allowing the voters to track the progress of the elections in real time, to ensure transparency, and avoid post-election disturbances, in contrast to the previous Ukrainian elections.[66] On 22 May 2014, three days before the election, the main servers of the Central Election Commission were compromised. The hacking group CyberBerkut claimed it had stolen passwords from the servers.[67][68][69] The Security Service of Ukraine also discovered a virus planted on the servers that would have destroyed election results.[70] The day of the elections, a group of hackers with specialized equipment was arrested in Kiev while attempting to rig the elections.[71] en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_presi...

Weer een stukje fictie uit House of Cards ingehaald door feiten.

Feynman | 04-04-16 | 11:04

'Maar waarom is het voor, en volgens een NOS-journo "op dit moment natuurlijk geen goede zaak"? '

Nou, ja... Dat is toch geen moeilijke vraag?

Op dit moment = net 2 dagen voor het referendum over de Oekraïne

gaffelbaard | 04-04-16 | 11:04

chicago river | 04-04-16 | 11:02
... Iets van klok en klepel mompelt

Glasgow Argus | 04-04-16 | 11:03

Nu op staats radio1: Pechtold gaat uiteenzetten hoe Putin Europa uit elkaar wil spelen!
En deze propaganda van deze leugenaars gaat tot na het referendum door!

lanexx | 04-04-16 | 11:02

eerstneukendanpraten | 04-04-16 | 10:57
Hans Klok? Jij weet wie Hans Klok is? Valt me van je tegen.

chicago river | 04-04-16 | 11:02

Heerlijk, wij Vrije Palingen voelen ons deze dagen als een vis in het water en zien gaarne toe hoe "onze" Haagse en Brusselse "volksvertegenwoordigers" met hun NPO-vazallen zich in allerlei bochten wringen. Noem het "Schadenfreude", want wat krom is, blijft krom en is niet recht te lullen en dat beginnen zij nu langzaam ook te doorzien. Daarom stemmen wij "TEUGEN" op 6 april. U ook? Doen!

Een vrije paling | 04-04-16 | 11:01

Het komt op een uitstekend moment, bovendien hoorde ik groot importeur van de hoogopgeleide Jesse Klaver vanochtend zeggen (BNR) dat hij het schandalig vind dat dat het de starters van dit referundum niet om de Oekraine te doen is maar om de EU..

Tepeltreeltje | 04-04-16 | 11:01

vandaag eens tellen hoe vaak poroshenko genoemd wordt in het nosjournaal en nieuwsuur.

ganzo | 04-04-16 | 10:59

swapper | 04-04-16 | 10:43
Ja. Correct. Roomser dan de paus (met kleine p voor mij) kun je het noemen. Ik noem Nederland het braafste jongetje van de klas.

Vraag eens aan wat kaasboeren wat er al jaren gaande is qua zuivelcontroles door het COKZ . Die boeren steigeren hoger dan de paarden. Het is niet dat ze hun Franse collega´s niets gunnen. Het gaat erom dat er met twee maten wordt gemeten. Dank, Balkenende.

chicago river | 04-04-16 | 10:59

Men begrijpt het hier niet. Het komt slecht uit doordat veel mensen zich zullen laten leiden door stokers. Dit terwijl het persoonlijk gedrag van Porochenko niet zo mooi is maar waar het land Oekraïne niet afgerekend mag worden.
Maar men doet natuurlijk niets liever dan groepen verantwoordelijk houden voor het gedrag van individuen uit die groepen.

DreHa | 04-04-16 | 10:58

Heerlijk toch zoveel openheid?! Ben benieuwd wat er na de PanamaPapers onthuld gaat worden. De KaaimanArchieven wellicht?

tejootje | 04-04-16 | 10:58

valt nog mee dat de NOS er geen gezellige shots van kindjes in vluchtelingenkampen er bij kan monteren.

Risingson | 04-04-16 | 10:58

C. Rinkema8288 | 04-04-16 | 10:41

... alleen de prijs is anders..
Maar tegenwoordig zijn brilletjes bij de Kruidvat een stuk goeiekoper hoor.
Aan demense: bespot deze reaguurder niet, hij kan er ook niets aan doen dat de oogjes wat achteruit gaan..

DatInternetDingetje | 04-04-16 | 10:58


Piet Karbiet | 04-04-16 | 10:35

Hans Klok een nieuwe vriend, ik ben reddeloos, radeloos en redeloos!

eerstneukendanpraten | 04-04-16 | 10:57

Tja, ik had verwacht dat er wel een paginagroot artikel zou prijken op de voorpagina's van 's lands kranten.
Maar nee. En het maakt ook eigenlijk allemaal niet uit.
Woensdag hebben we een opkomst van >30% waarvan 99% NEE stemmen. En allemaal omdat de JA stemmers niet willen komen. Mooi, dan wordt de uitslag dus nog overweldigender en groter. Aangezien alleen de NEE stemmers komen, is de uitslag 99% NEE. En dan heeft de kamer alle tijd om dit verdrag te herzien en in die tussentijd komt ALLE shit naar boven drijven over al die vuile politici.
En vergis je niet dat dit maar van 1 kantoor uit Panama komt, dus er zullen ook nog andere kantoren met de billen bloot moeten. En dan komen opeens een Verhofstad (met geld van Oekraiense gasbedrijfjes??) , Juncker of Lagarde ook op lijstjes voor. Als ze al niet op deze lijst staan. En vergeet die fijne Clintons niet, goed voor 100 miljoen. Verdient met wat ? Speeches en boekjes ?
Nee, de beerput gaat open en dat hoort allemaal bij het einde van dit tijdperk. De val van Rome 2.0 is nabij.

Barbarous_Relic | 04-04-16 | 10:57

Russen of Oekraieners, allemaal corrupt en 1 pot nat! En de reputatie van NOS kennen we inmiddels wel. Ik kom dagelijks deze brievenbus firma's tegen voor mijn werk. Van container & transport bedrijven tot aan gelinkte firma's van alle mogelijke grote corperaties in Nederland, Europa en eigenlijk de rest van de wereld. Het is niets anders dan legale diefstal.

Indoneesje | 04-04-16 | 10:57

@necrosis
Mugabe is een slecht voorbeeld want daar heeft de EU, net als naar Poroshenko, ook al veel geld naar overgemaakt.

sneakysnake | 04-04-16 | 10:56

necrosis | 04-04-16 | 10:53
Precies, dit referendum gaat over de Oekraïne en niet over Rusland.
Sommige mensen.....

Ommezwaai | 04-04-16 | 10:56

nemoj me jebat | 04-04-16 | 10:39

Ja, is dat niet geweldig nieuws ? Ik zat er al zo over in dat hij alleen zou blijven.

edelweiss | 04-04-16 | 10:55

benieuwd welke tv rijkaards naar boven komen drijven in dit belastingontduikingsonderzoek. Je zou haast denken dat sommige tv lui ook op de een of andere manier een persoonlijk belang bij een assosiatie verdrag met Oekraine.

watazooi | 04-04-16 | 10:54

"De president in verband brengen met belastingontduiking is geen goede zaak natuurlijk"

....

Met deze stellingname suggereert Godfroid dat 'het in verband brengen' door de journalist een slechte zaak zou zijn. Met andere woorden Godfroid prefereert - in deze tijden - censuur. Dat is ronduit verwerpelijk!

Grapevine | 04-04-16 | 10:54

@C. Rinkema8288 | 04-04-16 | 10:41
Mugabe is ook een corrupte despoot, maar het topic gaat over Poroshenko en de paniekreflex van de NOS.
Dus loop niet te zwammen over 'ja maar Poetin.....'

necrosis | 04-04-16 | 10:53

Interessant toch, dat vrijwel alle Europese fatsoensmedia de Panama Papers-bom brachten met een foto van Poetin erbij.

De Vrijlansier | 04-04-16 | 10:53

DE NOS betreurt dat het uitkomt dat een bevriend staatshoofd -waar de EU ónze belastingmiljardenheen wil smijten- een frauderende belastingontduiker is.

Opheffen die NOS.
Wij hoeven niet te betalen voor onze eigen ondergang.

Vogelbeest | 04-04-16 | 10:52

It sucks when your propaganda blows up in your face..

marcoplarco | 04-04-16 | 10:51

Is geen staatsomroep meer maar eu-omroep.

van stampij | 04-04-16 | 10:51

Nu maar duimen dat het woensdag echt goed gaat komen.
Tegen de versluierde uitbreiding van de EU met weer een bananendemocratie, tegen nog meer Brussel, tegen de verdere verwatering van onze economie, onze waarden en onze democratie.

Dikke vinger voor je Rutte!

LJBrinkhorst | 04-04-16 | 10:50

@ Dutchbeaurouge | 04-04-16 | 10:46
Poetin staat nu in het tweede deel (2/3 van de tekst, dat wel). Kwestie van Poetin eerst behandelen en zijn foto in de plaats van de Oekraine corrupteling en klaar is de nos.

TheseDays00 | 04-04-16 | 10:50

Zulks moet de overtuigde "Ja" stemmer toch aan het denken zetten?
.
En ik vraag mij in alle ernst af wat Kereltje bij Poroshenko deed onlangs. Mede gezien het feit dat Alexander (en ook andere politici) het "Ja-kamp" een warm hart toedragen en dit openlijk in de media verkondigen.
Het is nog steeds een Volksraadpleging en dit wordt door politici min of meer gekaapt om hun eigen standpunten te kunnen ventileren...

Ommezwaai | 04-04-16 | 10:50

De NOSS

ecologiste | 04-04-16 | 10:49

Helaas voor sommigen komt in de papers Putin nergens voor.
Als er iemand spartaans leeft is hij het wel.

Eppo | 04-04-16 | 10:48

C. Rinkema8288 | 04-04-16 | 10:41
Graag de artikelen / passages waar je dat uit concludeert.

KlunsJohannus | 04-04-16 | 10:48

Mooi toch, nog meer coverage(scuzi voor managerlingo)

Bokito ergo sum | 04-04-16 | 10:48

De NOS zal wel druk aan het pennen zijn om asap een vergelijkbaar artikel over de antichrist Poetin op de voorpagina te rammen. Het ministerie van propaganda draait weer overuren.

Dutchbeaurouge | 04-04-16 | 10:46

C. Rinkema8288 | 04-04-16 | 10:41
Nee. Leer lezen.

Harry Turtle | 04-04-16 | 10:45

Diep van binnen weten de NPOers dat NEE de enige juiste optie is op 6 april. Het is de schroom die ze nog tegenhoud om ervoor uit te komen.

tejootje | 04-04-16 | 10:44

Poroshenko is een compleet drama. Belastingen welke hij dient af te dragen zodat zijn land er ook iets aan heeft ontduikt hij en vervolgens mogen wij als EU burgers, (vies woord) via onze belastingen zijn land ondersteunen. We zijn geen gekke Henkies in Nederland.

Toetsiemonster | 04-04-16 | 10:43

Iedereen die GeenPeil/Oekraïne-moe en schijtziek is; nog even volhouden, jongens en meisjes!
Zo'n bewondering voor de redactie en de GeenPeilers die blijven twitteren, weer die bus in stappen, gesprekken blijven voeren, schrijven, onderzoeken, flyeren, weer opnieuw de discussie aangaan ...
Echt fantastisch!
*buiging maakt*

nemoj me jebat | 04-04-16 | 10:43

Godfroid, is dat écht z'n achternaam?

Mastermattie | 04-04-16 | 10:43

Bij dit soort nieuws mis ik, behalve dit maal de nederlandse constructiemogelijkheden, altijd de nederlandse namen/bedrijven. Zou het werkelijk zo zijn dat de toppers hier roomser zijn dan de paus.

swapper | 04-04-16 | 10:43

X

Islamofiel | 04-04-16 | 10:42

Alleen al de formulering 'in verband brengen met belastingontduiking'. Zijn die NOS-mensen soms zelf corrupt.

De Geus | 04-04-16 | 10:42

U mag de waarheid niet zien kutburger! Ons plan moet door gaan zo niet dan toch.

doskabouter | 04-04-16 | 10:42

NOS Godfroid zegt het "niet verrassend" te vinden. Dan ben je dus óf al een tijdje bezig deze wandaden bloot te leggen (held), óf al een tijdje de boel aan het verdoezelen (Hitler had je er graag bijgewild).

Doper | 04-04-16 | 10:42

De nos is voor haar doen best wel kritisch en heftig om het "ontduiking" in plaats van "ontwijking" te noemen. Hoe heet die prinses ook alweer die aan ontwijking deed?

TheseDays00 | 04-04-16 | 10:41

Hé Boys wat heeft het jullie gekost om de onthulling van die Panama papers nu te laten plaatsvinden? Ha!

Gen. Maximus | 04-04-16 | 10:41

Poroshenko moet binnenkort mogelijk wijken zijn Amerikaanse financiën-minister. Ik denk dat we de onthullingen ook in dat licht moeten zien

Guy Veropzoudten | 04-04-16 | 10:41

Aldus het Ministerie van Waarheid ...

VanWoerden | 04-04-16 | 10:41

-weggejorist-

C. Rinkema8288 | 04-04-16 | 10:41

En daarom gilt de gelijkgeschakelde pers vooral hard over 'de entourage van Poetin'...

BlowingBubbles | 04-04-16 | 10:40

Piet Karbiet | 04-04-16 | 10:35
Wat?! Heeft Hans Klok een nieuwe vriend?

nemoj me jebat | 04-04-16 | 10:39

Ik zag de afgelopen dagen veel headline hoe Poetin en vriendjes de belasting ontduiken.. Maar nu het gaat om Poroshenko is het ineens ophef om te betreuren?!

WellusNietus | 04-04-16 | 10:39

Als je die David Jan Godfroid ook ziet, met z'n ouwe grauwe kop en dito kleding, de zuunigheid straalt er vanaf. Koop eens een net pak voor die mauwerd, kut NOS.

Normpje | 04-04-16 | 10:39

Nou er is ook wel iets mee gebeurd dat belastingontduiking.

Hij "vergat" buitenlands inkomen te melden terwijl hij dat wettelijk verplicht is. Hij zet dit soort constructies op tijdens zijn presidentschap, terwijl hij officieel het beheer van zijn ondernemingen uit handen heeft gegeven.

Heeft zijn imperium in 2010 voor 115 miljoen euro gefinancierd via een ontraceerbare constructie. Heeft in 2012 een bedrijf van een vriendje gefinancierd met 12,7 miljoen euro, ook ontraceerbaar.

Petro Poroshenko liet ook een bank waar hij eigenaar van was verklaringen van goed gedrag opstellen die zijn advocaten in Panama nodig hadden. Dat soort verklaringen zijn nodig vanwege anti-witwas onderzoek van andere betrokken banken.

Het is al een gigantisch spin om te beweren dat het hier alleen om belastingontduiking gaat.

Feynman | 04-04-16 | 10:38

Dat zullen ze zeker op dit moment niet doen, net zoals de overige Duitse stasi zenders.

deEerlijkeLeugenaar | 04-04-16 | 10:38

Nou ja je moet wat als Sander Dekker dreigt je budget te halveren.

Harry Turtle | 04-04-16 | 10:38

Ja, geinig, hebben ze de hele zondag zo dapper aktie gevoerd voor dat verdrag, komt maandagmorgen de ijskoude douche aan iedereen vertellen dat ze in sprookjes hebben zitten geloven, ofwel opdrachten hebben ontvangen van Rutte , Pechtold en Co.

mallekater | 04-04-16 | 10:36

Bij de Telegraaf staat het ergens onderaan. Onder de horoscoop en het brekend nieuws over de nieuwe vriend voor Hans Klok.

Piet Karbiet | 04-04-16 | 10:35

Waarom willen al die lui toch zo graag geen contributie betalen en wel lid worden van alle clubjes?

hendrikjandetuinman | 04-04-16 | 10:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken