Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'YouTube-propaganda bewijst: verdrag is politiek'

Al dagenlang ontploft onze mailbox omwille van bovenstaande propagandavideo. *Iemand* heeft een vermogen geïnvesteerd in YouTube pre-rolls, waarin argeloze gebruikers van de op 1 na grootste filmpjeswebsite van Nederland (Dumpert is de grootste) worden geconfronteerd met het Meisje van Maidan, dat nogal onsmakelijke MH17-beelden toont en weeklaagt dat alles de schuld van Poetin is. (Pas op. Schokkende beelden van slachtoffers rond 2'20!). Yulia Marushevska (wiki), de Wassila Hachchi van Poroshenko, is ingezet door *iemand* of een aantal *iemanden* met veel geld om zo kiezers tot een voor-stem te bewegen op 6 april. Maar wie? RTL Z dook er in: "Wie online een beetje grasduint stuit al gauw op de Council on Foreign Relations, een denktank met nauwe banden met het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken, en op de National Endowment for Democracy, een non-profitorganisatie in de jaren tachtig is opgericht door Ronald Reagan ter promotie van democratie wereldwijd - en volgens sommigen de burgertak van de CIA. Een andere vinger wijst naar de Open Society Foundation van miljardair George Soros, die grote financiële belangen zou hebben bij een ja-stem vanwege investeringen in Oekraïne. Maar een bevestiging vind ik nergens. En dat maakt me in ieder geval duidelijk dat de afzender iets te verbergen heeft. Het maakt me impliciet ook duidelijk dat het associatieverdrag met Oekraïne geen vrijhandelsverdrag is, maar een politiek verdrag." Dikbetaalde Kievpropaganda dus. Dat dachten we al, nu weten we 't zeker en dus kunt u stoppen met linktippen - dankuwel. En voor de neutrale balans zetten we hieronder nog een heerlijk sarcastische tegenvideo die laat zien dat 'vrijheid' en 'democratie' in Oekraïne ook maar gewoon nattevingertermen zijn.
UPDATE - Ontmaskering 'Mokkel van Maidan' heeft direct consequenties. NEE-kamp loopt verder uit op NATO/Soros gesponsorde oorlogshitsende JA-knikkers.

Reaguursels

Inloggen

Die commercial heeft er voor gezorgd dat ik nu NEE stem.

Ik ben best bereid om gemanipuleerd te worden, maar niet als het zo duidelijk is.

Bewildo | 31-03-16 | 19:28

Die commercial heeft er voor gezorgd dat ik nu NEE stem.

Ik ben best bereid om gemanipuleerd te worden, maar niet als het zo duidelijk is.

Bewildo | 31-03-16 | 19:28

@ Aanstelleritis | 30-03-16 | 17:31

Er is net (één dag van tevoren) een persuitnodiging uitgestuurd: morgen wordt de campagne gepresenteerd in Nemo Amsterdam, door niemand minder dan Victoria Koblenko. Organisatie: het "Ukraine Crisis Media Center". Ik krijg me hier toch een partij jeuk van...

www.perssupport.nl/persbericht/98327/...

Aanstelleritis | 31-03-16 | 13:16

dagenlang ontploft onze mailbox omwille van bovenstaande propagandavideo.

Altijd beter dan dat de ploflim naast je zn kunstje doet...

Hemmenaar7 | 31-03-16 | 01:00

www.bbc.com/news/magazine-31359021

Het is nog vrij onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de doden op Maidan.

Dat de russen ook fout zitten in Oekraine lijkt meduidelijk, maar dat ze niet de enigen zijn in het wespennest lijkt me ook duidelijk.

En al bij de oranjerevolutie waren de Amerikanen betrokken, ik dronk een biertje met ex-special forces in Odessa, die zich bemoeide met de demonstraties.

Hemmenaar7 | 31-03-16 | 00:58

@Uh-Oh | 30-03-16 | 19:15 : "Stelling: De parlementaire democratie werkt prima, en de EU heeft ons barstensveel opgeleverd. De welvaart is enorm gestegen de laatste 60 jaar, mede dankij de stabiliteit die een parlementaire democratie oplevert of op zou moeten leveren."
.
Ik haal je stelling even onderuit. Gewoon, omdat het kan:
- er is geen sprake van een parlementaire democratie in Nederland. Wij hebben een Particratie: de partijdiscipline of -erger nog- de regeringscoalitiediscipline heerst. Er is geen écht debat, er is geen échte oppositie, er zijn geen échte consequenties (glas, plas, was).
- Laten we welvaart even uitdrukken in koopkracht. De koopkracht van alles en iedereen is de afgelopen decennia achtergebleven bij de economische groei. Enerzijds door de machtige werkgeverslobby die zwaar hebben ingezet op loonmatiging. Aan de andere kant door een onbetrouwbare overheid. Daar zijn zelfs onze vrinden bij economieblog Joop.nl het over eens: www.joop.nl/nieuws/dnb-koopkracht-in-1...

DutchMountain | 31-03-16 | 00:46

Hoe vaker het verdrag wordt gelinkt aan Poetin hoe groter mijn drang om NEE te stemmen. Dat had er toch allemaal niets mee te maken?

A la snackbar | 30-03-16 | 21:51

@JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:24

Die allah akhbar man is volgens mij een Tsjetsjeen en ze laten hem zien naast andere russische mannen om aan te tonen dat Ukraine door Rusland aangevallen wordt.

Hier zijn een aantal pro-rebellen videos bestaande uit korte fragmenten van de oorlogschaos in Ukraine (zeer schokkend):
maidan:
www.youtube.com/watch?v=uhO9CeTZ9lE

politici die niet mee willen werken worden in vuilnisbakken gegooit:
www.youtube.com/watch?v=JW6UA_2tV7g

raketten in het oosten:
www.youtube.com/watch?v=2AAR6nUV7VI&a...

0:50 poroshenko belooft geld aan diegene die gaat vechten in het oosten:
www.youtube.com/watch?v=bIPCvCERghQ&a...

jongeren knokploeg vs oudere mensen:
www.youtube.com/watch?v=6OqOJobm_Uc

mr. slettenhaar | 30-03-16 | 21:50

Er zijn slechts 2 goede redenen om TEGEN te stemmen:
Ten eerste omdat onze overheid VOOR propageert en omdat de overheid ons altijd voorliegt moet dit wel fout zijn
Ten tweede omdat dan miljoenen plofkippen onze milieuvriendelijke boeren gaan wegconcurreren.
Om VOOR te stemmen zijn er geen goede redenen. Tenzij je netjes naar de overheid luisteren en denken zoals zij vinden dat je moet denken en oogkleppen opzetten goed vindt.

Patatter | 30-03-16 | 21:22

Wow. Wat een hoop ellende bij de mensen van het JA-kamp. Misschien moeten ze andere landen buiten het handelsverdrag laten en zich strikt houden aan feiten.
Maar ja, dan kom je bij het TEGEN kamp. Treurig verhaal voor de vertwijfelde droeftoeters.

ET007 | 30-03-16 | 21:22

The Council of Foreign Relations... Dezelfde lui die ons (o.a.) ook twee golfoorlogen ingerommeld hebben (om beslag te kunnen leggen op Iraks olievoorraad.)
Erg veel fouter vind je ze niet.

VanBukkem | 30-03-16 | 21:16

Nah, ik heb het filmpje van deze zielige, prettig ogende dame helemaal bekeken. Daar zit toch wel een kromdenken in:
De hele recente ellende (burgeroorlog) begon met het voornemen tot het tekenen van het assiociatieverdrag. En nu wil men doorzetten. Gaat het dan beter worden??? Ik denk dat er weer honderden "hemelse" doden te betreuren zijn.
.
Ze wil vrede, vrijheid en democratie.
Ja prima, zet m op, dame.
Stem op de mensen die dat voor je gaan regelen!

hotmint | 30-03-16 | 20:25

Wat ik echt niet kan duiden in dit propagandafilmpje is die raadselachtige lichtgetinte man rond de achtste minuut, gevolgd door Allah hakbar geroep. Heeft dat ook iets met dit verdrag te maken? Ik weet dat de Oekraïense moslimminderheid, die zich met name op de Krim bevindt, als gewelddadig bekend staat, maar die zijn toch juist anti Putin?
Terwijl het in het filmpje lijkt of ze aan de zijde van de pro Russische rebellen staan.
Sorry, vrijwel geen normaal mens zal dit filmpje tot de 8e minuut hebben kunnen uitkijken, maar ik werd nieuwsgierig en had even niets te doen.
Nog een weekje, dan mag ik nee stemmen. Ik ben echt een keurige juffrouw, altijd braaf en goedgelovig geweest. Ongelofelijk dat die schellen voor je ogen zo vast kunnen zitten.

JuffrouwJansen | 30-03-16 | 20:24

@ Aanstelleritis | 30-03-16 | 17:31

Middels YouTube reacties vernomen dat men dit dus als pre-roll reclame krijgt, én als suggestie in zoekresultaten naar voren komt (ik zou het niet weten, iets met AdBlocker enzo). Dit verklaart dus de hoge views en de lage interactie.

Uitgaande van 5-20 cent per view kost het toch mooi even 50.000 - 200.000 pleuro om 1 miljoen views door de strot gedouwd te krijgen! Maar wie o wie betaalt de rekening... Jan Roos kom d'r maar in!

Aanstelleritis | 30-03-16 | 19:38

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 19:30

Die minister van financien waar jullie het vanmorgen over hadden is ook gelinkt aan de open society foundation van Soros.
Gerucht gaat dat binnen twee weken de regering in Oekraine wordt afgezet en dat Jarosenko de nieuwe MP wordt.
Maar verder is er absoluut geen Amerikaanse inmenging.
En in dit filmpje wordt er gerefereerd aan vluchtelingen stromen, de stroom vluchtelingen richting Rusland vanuit Oekraine is veel hoger dan die vanuit oost oekraine naar (het) west(en), maar goed daar moeten we natuurlijk niet over willen praten met zn allen ;)

Borrom | 30-03-16 | 19:26

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 19:15

Zelf gebruik ik AdBlocker, maar toen de familie wat filmpjes zat te kijken, kwam deze plots langs, vol op het scherm. Grappig genoeg kwamen dezelfde vragen naar boven: Wie betaalt hier voor? Waarom is het plots OK om lijken vol in te zetten voor reclame? En waarom al deze overgave voor iets "dat maar gewoon een handelsverdragje is". Keiharde averechtse reclame, dus.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 18:34
Ja, dat kan zo'n ding. Ik heb er echter ernstige twijfels over dat dat ook gebeurt, aangezien dat zou betekenen dat Rusland de rebellen direct militair ondersteunt op een manier die voor de hele wereld duidelijk is. Dat is natuurlijk ook de suggestie die ze willen wekken. Dat filmpje is gewoon pure propaganda, in elkaar gedraaid door oude uitvreters die geen idee hebben van hoe kundig en cynisch de gemiddelde persoon is geworden over propaganda dankzij het internet.

Piet van het Padje | 30-03-16 | 18:49

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 18:49

Council on Foreign Relations gevonden op de achtergrond? Die mega elite club overzee? Meestal in één adem genoemd met de Trilateral Commission?

Wauw. Pas op mensen, dit gaat om bizar veel geld dan. Een ja zal een paar van de elite belachelijk veel geld opleveren, u niet, u gaat het weer veel geld kosten, maar wie zit er dan ook voor u? Héh? Juist. Niemand.

LetTheSunshine | 30-03-16 | 18:40

Uh-Oh | 30-03-16 | 18:29
De parlementaire democratie is niet meer van deze tijd.
De wereld is veel sneller geworden. 1x per 4 jaar een rondje rood maken en vervolgens al meteen na de formatie zien dat beloftes en programma's in rook op zijn gegaan en vervolgens 3 jaar en 11 maanden knarsetanden aan de zijlijn te moeten staan dat werkt niet. Democratie totdat je het stembiljet hebt gepost.

De finale eindbaas | 30-03-16 | 18:34

Het slaat ook helemaal nergens op dat ze in seconde 6 van dat filmpje hierboven een Russische straaljager tonen die zijn luik opent om tientallen bommen te droppen. Is dat gebeurd? Kan zo'n ding dat überhaupt?

Watching the Wheels | 30-03-16 | 18:34

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 18:29

Die Oekrainse wijven zitten vol testosteron, ze lijken daarom op kerels. Wat een gedrochten.

isitsoornot | 30-03-16 | 18:21

@jemagookniksmeer | 30-03-16 | 17:44
Je bent nog vergeten 'tijdens de eerstvolgende gemaakte crisis, als het volk even niet oplet'. Net zoals het verdrag van Lissabon, getekend tussen sinterklaas en kerst.

VerenigingVanDieven | 30-03-16 | 18:13

Radio1 specualist: verwachting voor 6 april dat merendeel voor het refurendum stemt..

boerk | 30-03-16 | 18:07

@ telelezer | 30-03-16 | 17:36 : Begin me wel steeds meer af te vragen of Jan Roos, Bart Nijman en consorten zich gerealiseerd hebben in welk machtsspel zij zich gestort hebben.
.
Laten we ze voordragen voor de Geuzenpenning 2017 (die volgens eigen zeggen wordt toegekend "om mensen en organisaties te eren en te steunen, die zich op bijzondere wijze hebben ingezet voor democratie of tegen dictatuur, discriminatie en racisme."). Aanmelden kan hier: www.geuzenpenning.nl/index.php?tekst_...

DutchMountain | 30-03-16 | 17:50

En wat gaan we doen als Rutte zijn reet afveegt met een NEE uitslag?
De finale eindbaas | 30-03-16 | 17:39
Op zo'n dictatoriale wijze zou onze premier zijn kiezers nooit verloochenen.

Er worden drie letters in de verdragstekst gewijzigd en deze wordt vervolgens met glans en op volstrekt democratische wijze goedgekeurd.

jemagookniksmeer | 30-03-16 | 17:44

Het is een ongekend moeilijke afweging, maar de NEE tegen de ondemocratische EU vazallen is groter dan de sympathie voor het Oekrainse volk. Dus ook ik stem NEE.
Maar wat best even gememoreerd mag worden en waar we aan mogen denken is het volgende; Oekraine kent een zeer groot aantal jonge goed opgeleide en gemotiveerde hard werkende mensen die heel graag aansluiting willen bij de EU. Natuurlijk zit er ook crimineel tuig tussen en bendes, hebben ze een corrupte regering maar in ieder geval wel een regering die aanzet maakt tot bestrijding van corruptie en niet Russisch georienteerd is. Een groot deel van de bevolking spreekt Russisch maar spreekt ook Oekrains. Slechts een kleine minderheid vooral Russische arbeidsmigranten vormen een meerderheid in een smalle strook in de Oostelijke gebieden die zich afzetten tegen Kiev, maar over het algemeen is een grote meerderheid van de Oekraine nu meer anti-Russisch dan ooit tevoren door die seperatisten. Dus de breuk met Rusland is er nou eenmaal al, al dan niet ingegeven door de vorige president.
Kom ik tot m'n kernpunt; ditzelfde associatieverdrag waar wij nee tegen zeggen en vooral allemaal argumenten poneren waarom Oekraine en zijn inwoners vooral geen EU leden zouden mogen zijn, ditzelfde verdrag is de directe aanleiding geweest voor de revolutie. Toen Yanukovich dit verdrag niet wilde tekenen zijn de mensen, jonge mensen, met goede opleidingen en goede banen, die net als u en ik een betere toekomst willen voor hun land en hun kinderen, de straat op gegaan. Zijn mensen gestorven omdat ze geloofden in dat verdrag en in de EU en niet konden verkroppen dat een Russisch gezinde president dat verdrag zou blokkeren. Voor de Oekrainers is dit verdrag zoveel meer dan voor ons, ze hebben er voor moeten bloeden. Onthoud dat volgende keer dat u om uw NEE argumenten kracht bij wilt zetten iedere Oekrainer als bandiet wegzet of als uitvreter. Momenteel worden er meer ICT opdrachten naar de Oekraine geoutsourced dan naar India en niet alleen omdat ze zo goedkoop zijn.

watissur | 30-03-16 | 17:42

@ Aanstelleritis | 30-03-16 | 17:31
briljant onderzoek..!
+ 100

telelezer | 30-03-16 | 17:39

En wat gaan we doen als Rutte zijn reet afveegt met een NEE uitslag?

De finale eindbaas | 30-03-16 | 17:39

""De lobby, censuur, propaganda, buitenlandse inmenging, het aantoonbare gelieg en gedraai, het geframe: het is onthutsend. Zeker met de wetenschap dat de uitingen die we zien slechts het topje van de ijsberg zijn, het nauwelijks zichtbare deel van de machten die er spelen. Dood- en doodeng.""
@ DutchMountain | 30-03-16 | 17:24
.
Wat minstens even eng is, is dat een zeer groot deel van het Nederlandse schapenvolk niet politiek geinteresseerd is en slechts hun rol als werkmier speelt voor de overheid, daardoor te moe is, en zo niet doorheeft wat er speelt. En dus in de propaganda van Vadertje Staat (lees: USA, EU, Soros, enz) trapt.
Wat een triest land.

telelezer | 30-03-16 | 17:36

I WILL vote for a better future for MY country.

Tux1337 | 30-03-16 | 17:34

@Nietvoordekat | 30-03-16 | 16:13

Hoe ze in een paar dagen tijd meer dan een miljoen views weten te scoren, terwijl op Facebook / Twitter / Google geen ruk over "Hop Nederland Hop" te vinden is, is mij een raadsel. Het officiële Facebook account heeft nog geen 1000 likes, en nul reacties op de posts. Neppe views op YouTube, of inderdaad een gigantische reclame campagne richting nietsvermoedende Nederlanders... Alas, ik zal even het balletje opgooien.

Domein staat geregistreerd op naam van ene Oleksiy Syvak.

Meneer is Senior Advisor bij CFC Consulting, een PR bureautje dat faciliteert in internationale betrekkingen met Oekraine om deze in een goed daglicht te stellen.

Daarvoor: Senior Consultant at the National Security and Defense Council of Ukraine.

Heeft gestudeerd aan de Naval Postgraduate School in Californië.

Heeft een paper op zijn naam staan met de titel "Role of the National Security and Defense Council of Ukraine in political decision-making process".

Heeft merkwaardig genoeg een interview afgegeven in de Volkskrant tijdens de demonstraties op het Maidanplein waarin hij zich uitlaat, ik citeer, "tegen het heersende systeem".

Heeft een "belangrijke rol" gespeeld bij de realisatie van "The Face of War" kunstexpositie in de US Congress in 2015, waar welgeteld één stuk te zien was - een portret van Putin opgebouwd uit kogelhulzen uit het Oosten van Oekraïne. Dit in het bijzijn van voormalig president Yushchenko, invloedrijke congresleden en militairen.

Kortom, een lobbyist op-en-top. Gaan de alarmbelletjes al rinkelen?

Bronnen
www.cfc.com.ua/en/about/people/
ua.vokipages.com/people/oleksiy-syvak...
www.volkskrant.nl/buitenland/demonstra...
dashart.com.ua/en/dnevnik/exhibition-f...
calhoun.nps.edu/bitstream/handle/1094...

Aanstelleritis | 30-03-16 | 17:31

@Watching the Wheels | 30-03-16 | 17:23
Ze betalen hun schulden dus blijkbaar voorlopig bewust niet terug aan Rusland en uiteindelijk mogen wij dat doen. Zou het alleen een handelsverdrag zijn of toch ook politiek?

Watching the Wheels | 30-03-16 | 17:29

Over de uitkomsten van de peiling ben ik niet gerust. Zeker niet als het weer tegen zit.

McMarx | 30-03-16 | 17:28

Best veel mensen vinden dat ons land nog veel verder kapotstuk mag dan het nu al is....

BlowingBubbles | 30-03-16 | 17:26

De lobby, censuur, propaganda, buitenlandse inmenging, het aantoonbare gelieg en gedraai, het geframe: het is onthutsend. Zeker met de wetenschap dat de uitingen die we zien slechts het topje van de ijsberg zijn, het nauwelijks zichtbare deel van de machten die er spelen. Dood- en doodeng.

DutchMountain | 30-03-16 | 17:24

Dus nu is Rusland ook al schuldig aan het neerhalen van MH17? En aan de escalatie van het migratieprobleem? Dat zijn nogal beweringen die ze daar met droge ogen maakt.

His Lordship | 30-03-16 | 17:24

@Pastduiven Verkwil | 30-03-16 | 16:55
Feynman plaatste onder www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/03/... in de comments het bericht dat de eerste 3 miljard aan NL / EU noodhulp via het IMF richting Moskou zou gaan? Lees zelf even wie nu Poetin tussen de billen kruipt, want het is voor een normaal mens bijna niet meer te volgen. En dat is natuurlijk een deel van de weerstand die iedereen voelt, er is geen openheid, ze rommelen maar wat om hun doelen te bereiken. Niet erg, maar wees er dan tenminste eerlijk over (politiek defensie expansie verdrag, geen simpel handelsverdrag). En ze houden iedereen te vriend inclusief Poetin #aardgas freenews.xyz/2016/03/04/ukraine-has-se...

Watching the Wheels | 30-03-16 | 17:23

Waar een klein landje groot in kan zijn.
De wanhoop strekt zich inmiddels uit tot ver buiten onze landsgrenzen.
De paniek in het JA-kamp wordt steeds groter en hun pogingen om het referendum te frustreren/saboteren ook.
De aap komt uit de linker mouw.
Schreeuw, schop, bedreig en dwarsboom maar zo hard als jullie kunnen... mijn nee blijft keihard NEE!

Schietmijmaarlek | 30-03-16 | 17:16

Mind my words: Oekraïne heeft de MH-17 uit de lucht geschoten. Dat weten ze in Den Haag. Maar Rutte en de andere piassen van onze nep regering zitten onder de knoet van de EU en daarom komt die onderste steen maar niet boven, want dan kan de EU expansie in gevaar komen.

De finale eindbaas | 30-03-16 | 17:16

Natuurlijk is het een politiek verdrag, en zelfs een militaire overeenkomst, met als uiteindelijk doel toetreding tot de EU.
Je wordt in dit land belazerd waar je bij staat, tenminste dat probeert men hartstochtelijk.
NEE, dus.

mallekater | 30-03-16 | 17:08

@Uh-Oh | 30-03-16 | 15:18

Dit referendum gaat bepalen of Nederlanders associatie met Ukraine wenselijk vinden. Zo'n afweging gaat niet alleen over MH17 of Putin, dat gaat over wat in het verdrag staat. In een riedeltje;
.
Willen wij nog een bedelstaat aan het EU -infuus dat wij vooral bekostigen, willen wij de volgende golf "arbeids"-migratie te verwerken krijgen, willen wij militair verbonden zijn aan Ukraine (en vinden wij dat de EU zulks kan onderhandelen want wij hebben nooit mandaat gegeven op militair gebied), willen wij een verlenging van de EU buitengrens die nu al zo lek als een mandje is, enzovoort, willen wij de Ukraine de EU aandoen (immers het is nogal iets om je voor te schamen een Unie die op zo'n beetje elk beleidsterrein faalt op te dringen)????
.
Alleen onopgevoed, onopgeleid, ongeinformeerd schorem kan zo'n vraagstuk zo eendimensionaal benaderen. Wat mij brengt bij uw gedrag hier. Wat denkt u nou te bereiken? Een constructieve inhoudelijke discussie, een flame war, of slechts de herbevestiging dat het JA-kamp gewoon geen inhoudelijk verhaal heeft en slechts modder kan gooien?
.
Bedenk nou eens een argument VOOR, schrijf een argument VOOR, Verdedig het VOOR inhoudelijk.
.
Ben benieuwd...

Parel van het Zuiden | 30-03-16 | 17:07

Pastduiven Verkwil | 30-03-16 | 16:55

Nou, ik ken zat mensen die niet rechts zijn en wel tegen het verdrag. Ook de SP is tegen en die zijn niet rechts.

Verder zijn veel linkse mensen tegenwoordig voor het koningshuis en dat heb ik toch ook wel anders meegemaakt.

Misschien moet je eens wat minder in hokjes denken...

knerf | 30-03-16 | 17:03

@Pastduiven Verkwil | 30-03-16 | 16:55
Verdiept u zich eens in wat de huidige generatie moet opbrengen aan belastingen en wat ze er voor systeem voor terug krijgen. Veiligheid? Integer bestuur? Pensioen? Wat ruimte om te leven? Slaven.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 17:03

Leuke vrouwtjes vertellen onzin. Lijkt het jeugdjournaal wel....

Als EUkraine nu eens 250.000 kansenparels uit Syrië opneemt, u weet wel, de doktoren, astronauten, apothekers, enz. om te helpen er een vredelievend, welvarend, niet corrupt land van te maken zal ik overwegen JA te stemmen (en stiekem toch nee doen)

Het ijzeren gordijn was zo slecht nog niet (voor ons).

Oekraine moet gewoon lekker het Zwitserland van de blokhoofden worden. Buffer EU en Rusland. Geld verdienen handel tussen beide.

Stiekem wil EU alle landen die aan het songfestival meedoen in de Unie.

der Schmutz | 30-03-16 | 17:02

Haha, de trollen komen uit hun krochten, al dan niet daartoe aangemoedigd door fanatieke eurofielen. Mooi om vast stellen en een teken dat die 30% opkomst zeker gehaald gaat worden, inclusief een meerderheid aan Neen-stemmers.

Wobbelplatte | 30-03-16 | 17:02

Nee, Zwitsullo! Dat hoeft niet zo te zijn.

Het is maar welke taal je spreekt of schrijft. Tsjernobyl (Russisch: Черно́быль — Oekraïens: Чорно́биль)
Wij zeggen toch ook Parijs en niet Paris...

knerf | 30-03-16 | 17:01

Maar als niemand haar doet. Dan doe ik haar wel.
Verdrag of niet.

Trouwens ik stem toch tegen. daar had ik dit kut filmpje niet bij nodig. En score over de ruggen van de vermorden van mh17 is laag, dat geld ook voor jouw Uh-Oh Cherso

clitlikker | 30-03-16 | 16:57

Allemaal VROEG gaan stemmen, dan zijn de opkomstcijfers sóchtends al hoog, wat de strategische stemmers alsnog naar de stembus doen rennen.

louis6227 | 30-03-16 | 16:57

Ach. Laat ook eigenlijk maar. De ‘Nee-stemmers’ zijn sowieso tegen de EU.
www.eduardbekker.nl/opinie/referendum_...
Nooit eerder meegemaakt, dat juist rechtse mensen in Nederland in de kont van Poetin gaan schuilen.
Dat heb ik in de 70-er en 80-er jaren anders meegemaakt.

Pastduiven Verkwil | 30-03-16 | 16:55

@ (c)ZWITSUL | 30-03-16 | 16:48
het is Chernobyl lullo !

(c)ZWITSUL | 30-03-16 | 16:50

Als een lekker wijf zegt dat ik vóór moet gaan stemmen, dan stem ik vóór.
Maar wel eerst tieten laten zien.

jemagookniksmeer | 30-03-16 | 16:48

Als de overheid hier in NL beter voor hun burgers had gezorgd was dit waarschijnlijk geen issue geweest. 50% van de nee-stemmen is namelijk een protest stem.

F1802 | 30-03-16 | 16:48

Zo... vanmiddag nog even de 450 flyers verspreid en kwam nog tekort.

Dat zal ze leren die eurofielen.....

knerf | 30-03-16 | 16:45

Al die voorstanders denken zeker dat wij allemaal debiel zijn...
Wat een prutsers

Bolder | 30-03-16 | 16:45

nu.nl 'Europa heeft verdrag met Oekraïne nodig voor rust aan buitengrens': www.nu.nl/ondernemen/4238952/europa-he...

Right, want dan hebben we rust aan de grens met Ukraine. Alleen jammer dat we dan en onrust binnen "onze" grenzen hebben (burgeroorlog Ukraine) en onrust aan de nieuwe buitengrens met Rusland.

DKP | 30-03-16 | 16:41

2 blanke kindjes aan het eind van het filmpje. Nog wel, kijk uit mokkel wat je wenst.

hurenisvoorpaupers | 30-03-16 | 16:40

Wie of wat heeft deze "media hoer" betaald om deze onzin te spuien? Ziet er duur uit dit filmpje.

HMCuiteraard | 30-03-16 | 16:39

Waarom wil de VS de Oekraïne en Turkije zo graag bij de EU voegen?
Kijk eens naar de kaart van Europa en zie dat Oekraïne en Turkije de tang vormen rond de Zwarte Zee waar op de Krim de marinebasis van Rusland ligt. Denk even na over de geopolitiek van de VS. Begrijpt u dan ook dat een oorlog tot de mogelijkheden behoort als dit zo doorgaat? Ga stemmen op 6 april en stop deze gevaarlijke ontwikkelingen!

Zhongi | 30-03-16 | 16:35

@Watching the Wheels | 30-03-16 | 16:29
We zijn al een bananenland. De gehele poiltiek is erop gericht na een aantal dienstjaren een veel lucratievere functie elders te gaan bekleden ten koste van de burger. Beloftes worden zelden of nooit waargemaakt (reductie ambenarenapparaat is tot nu toe nog steeds een groei geweest, de €1000 Euro van Rutte, het kwartje van Kok en ga zo maar door). Het enige wat in Nederland wordt gedaan is de burger zoveel mogelijk uitpersen, zo hard mogelijk mooi weer spelen en de macht zoveel mogelijk in handen van Brussel/Berlijn te geven (Kijk naar leger, TTIP en dergelijke)

InAnumPerRegimine | 30-03-16 | 16:35

Kijk, doe dan een beetje moeite en stuur me Sofi A. op
ook Oekraïnisch maar wel een stuk lekkerder
www.boobpedia.com/boobs/Sofi_A
niet dat ik er anders van ga stemmen;
JA voor Sofi A., NEE & EU/Oekraïnië

Tobi | 30-03-16 | 16:31

@Zyprexa20mg
Nee, het blijft nee.

Energya | 30-03-16 | 16:29

@(c)ZWITSUL | 30-03-16 | 16:21
ALLE maatschappelijke organisaties zijn geïnfiltreerd. Die directeur van Natuur en Milieu komt bijvoorbeeld van NS. Vandaag is bekend geworden dat het AD een nieuwe hoofdredacteur krijgt ... iemand van het NRC. AD was blijkbaar ook nog te onafhankelijk in het denken en publiceren. We worden een bananenland.

Watching the Wheels | 30-03-16 | 16:29

Uh-Oh | 30-03-16 | 15:10

U uit zich nogal gefrusteerd en uw taalgebruik zie je hier ook niet vaak voorbijkomen. Misschien de verstopeieren niet gevonden of bent u toe aan een vakantie naar oekraine alwaar u zich dan in levende lijve kunt informeren naar wat u niet in uw brievenbus wil. Als u wat te melden denkt te hebben, probeer dan in normale bewoordingen en argumenten uw punt te maken zonder afbreuk te doen aan uw komaf.

stroopa | 30-03-16 | 16:27

Hoe zit he met de non civilians in het oosten die nu worden kapot gemaakt hoor je niks over.

Sjonie01 | 30-03-16 | 16:25

Robert Kagan excuse me. Donald Kagan was de vader die ook verstand heeft van de Grieks Turkse oorlogen in het verleden en.wikipedia.org/wiki/Donald_Kagan

Watching the Wheels | 30-03-16 | 16:25

weetje wat nog erger is.. zo'n VNO-NCW drol die
'Europa heeft verdrag met Oekraïne nodig voor rust aan buitengrens' roept..

De oproep van VNO-NCW wordt gesteund door MVO Nederland en Natuur & Milieu. "Wij worden altijd vereenzelvigd met de economie en economische belangen, maar de ondertekening door deze drie partijen maakt duidelijk dat het ook gaat om democratie, een rechtsstaat, het milieu en eerlijke verhoudingen." (en homo's)

(c)ZWITSUL | 30-03-16 | 16:21

Kan iemand binnenkort ook een keer uitzoeken hoe het hiermee zit, dan?
www.youtube.com/channel/UCgbLFocIaRHA...
Dit kanaal, Hop Nederland Hop, zit ook keihard propaganda op de interwebs te schieten. "Kijk eens naar deze schattige kindertjes" en zo. Kan alleen bij god niet vinden wie daar achter zit.

Nietvoordekat | 30-03-16 | 16:13

De link naar The Independent ("de Wassila Hachchi van Poroshenko") is zo tekenend voor de Oekraiense corruptie: "Despite having no experience in customs enforcement, Mr Saakashvili’s 26-year-old protégée, Yulia Marushevska, today begins her new job: head of customs at Odessa’s famous, lucrative and notoriously corrupt port on the Black Sea". Weet er niets van maar wordt wel hoofd van de douane in Odessa, dé haven waar alle criminele doorvoer plaats vindt.

Synecdoche | 30-03-16 | 16:01

@Uh-Oh | 30-03-16 | 15:18
Je kan goed projecteren. Verander je in ik en jouw tegel klopt wat beter. Is niet erg hoor, hypocriete moraliteit is bij jou en jouw soortgenoten orde van de dag. Superieure waanbeelden dat jij wel even bepaald wie wel of wie niet dingen mogen doen. Om maar een voorbeeld te nemen dat jij noemt vrije pers uitschakelen. Bedoel je nou Turkije? Of bedoel je dat Putin de schuldige daarvoor is? Man je hele verbale diarree is gebouwd op assumpties en zal geen stand houden. Voor kamp mag naar jouw genoegen volop MH17 uitbuiten maar als jouw tegenstanders ook maar iets over MH17 zeggen dan is dat onkies over de rug van de slachtoffers. Beetje hypocriet hè?

Kijk socialist we weten dat je graag als zombie in je safe space universum ronddwaalt. Alles klakkeloos aanneemt geen bewijs hoeft te zien. Kritiek hetzelfde is als poging to moord. Iedereen moet zich aanpassen aan jouw minderheid. Indien niet dan zijn anderen stom met hun democratie. Geen bek houden en in de pas. Kunnen we collectief debiel zijn, toch? Sorry ik sla over.

Ga nu maar je opperschaapje bellen om te vragen wat je nu moet zeggen.

Vageling | 30-03-16 | 16:00

Het hele archief van GS ligt plat, heeft dat met de DDOS aanvallen te maken?

Einde van de Domheid | 30-03-16 | 15:59

De link naar The Independent is zo tekenend voor de Oekraiense corruptie: "Despite having no experience in customs enforcement, Mr Saakashvili’s 26-year-old protégée, Yulia Marushevska, today begins her new job: head of customs at Odessa’s famous, lucrative and notoriously corrupt port on the Black Sea". Ze heeft er de ballen verstand van maar wordt wel hoofd van de douane in Odessa. Goed betaalde bureaubaan, met veel extra's want er valt daar heel wat tussen wal en schip.

Synecdoche | 30-03-16 | 15:57

Kortom: Oekraïne is nog niet klaar voor de EU.

Digitaal Smoelwerk | 30-03-16 | 15:53

Propaganda of niet, de hele strijd geleverd op Maidan, die is ontaard in een burgeroorlog in Oekraïne is wel een argument om voor te stemmen. Een hele generatie, althans een groot deel daarvan heeft voor onafhankelijkheid gestreden en voor nadering tot de EU. Dat is uiteindelijk waar die generatie heen wil. Een dikke 'Nee' is dan weer dat een oudere generatie er een dikke corrupte bende van maakt.
-
Tegenargument hiertegen is dat met behulp van de EU die corruptie wellicht kan worden weggenomen, misschien ben ik dan te positief over de EU.
-
Nee-argument is dan weer dat de regels met betrekking tot vooral het vee en als voorbeeld de kip binnen EU strenger zijn dan in Oekraine en dus een oneerlijke handel onstaat.
U ziet mij twijfelen.

Divenire | 30-03-16 | 15:51

Niet eerder gezien: een hele reeks pro-Oekraïnetrollen die hier hun zegje komen doen en roepen dat we Poetin in de kaart spelen door nee te stemmen.
Ook niet eerder gezien: een hele reeks server errors als ik bij GeenStijl of PowNews probeer te komen.
Zou er verband zijn tussen die twee? Zijn Oeki-trollen de nieuwe variant op de Poetin-trollen die we hier vroeger zo vaak tegenkwamen? Zijn al die storingen een laffe poging van het ja-kamp om de mensen onwelgevallige informatie te onthouden?

MAD1950 | 30-03-16 | 15:48

Elsevier rapporteert dat 32% van de mensen zou gaan stemmen en dat daarmee de kiesdrempel nipt gehaald wordt. Kijk je echter naar hun _eigen_ bron op hun _eigen_ webpagina zie je dat 32% "zeker wel" gaat stemmen en nog eens 25% "waarschijnlijk" gaat stemmen. 13% weet niet.

De conclusie uit het eerste blok wijkt een factor twee af ten opzichte van hun eigen bron. Dat voor kwaliteitsmedia. Schande.

Feynman | 30-03-16 | 15:42

Sterke argumenten weer; er wordt vooral ingespeeld op het zieligheidsgevoel van de mens. Nee, gewoon het tegenovergestelde doen wat je regering je aanraadt, dat werkt al vele jaren prima!

Ergo: NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

mrXL | 30-03-16 | 15:40

Dit is propaganda op een niveau waar Joseph Goebbels trots op zou zijn.
Enorm neukbaar meisje probeert je te winnen met emotionele argumenten en verdraaiingen van de waarheid.
En zij weet iets wat onze minister president niet weet, namelijk dat de Russen MH17 hebben neergeschoten.

Osdorpertje | 30-03-16 | 15:39

In de EU heeft iedereen een hekel aan Oekraïne, het is een achtergebleven, erg corrupt land. Maar de hekel voor Poetin, die duidelijk vindt dat Rusland nog niet groot genoeg is, is nog groter.
Nederland, als land van calvinistische bijbelexegeten, is elk woord van het - behoorlijk vage - associatieverdrag met een vergrootglas aan het lezen. Maar dat zal Europa worst wezen. Het verdrag is iets van erg lange adem, langer dan de adem van Poetin, zo hoopt men. Eens er een gunstige machtswissel in Moskou komt, gooit Europa dat associatieverdrag meteen in de vriezer. Want Oekraïne is nu eenmaal een kutland.
Het associatieverdrag is dus hypocriet, maar dat zal Europa niet toegeven, om de druk op Poetin niet weg te nemen.
Dus Nederlanders, gooi hier eens dat calvinistisch juk af, het is irrelevant en contraproductief in dit geval, en stem voor.

Zyprexa20mg | 30-03-16 | 15:36

http://imgur.com/M1K3A3n

Next.

Vageling | 30-03-16 | 15:35

Beetje vreemd, meeste Oekies vluchten naar Rusland, ipv er vandaan.

stenenbeen | 30-03-16 | 15:34

-weggejorist-

bozewolf16 | 30-03-16 | 15:31

Het is duidelijk. Als Europa gaat handel drijven met Oekraine dan groeien de eenhoorntjes en bloementuinen vanzelf. Dat heft niks met politiek te maken.

God Zelf | 30-03-16 | 15:28

Heele lange docu maar zeer de moeite waard.
Helaas in het duits

bozewolf16 | 30-03-16 | 15:28

@Uh-Oh | 30-03-16 | 15:18
Ik ben niet pro Putin zoals je beweert (indirect dooe NEE als pro Putin te bestempelen), een NEE stem is niet de deur naar Putin openstellen, sterker nog de deur met Putin dteviger dicht houden (zie Artikel 10). Wat misdadigers aangaat: daar zit ook de Oekraine vol mee, heel bendes die nu al regelmatig hier de boel komen plunderen, een JA zorgt ervoor dat deze nog makkelijker hier kunnen gaan komen (ondanks dat men beweert dat dit niet het geval is, staat het verdrag vol met intenties dit te laten gebeuren en zowel Junker als Oekrainse regeringsleiders steken niet onder stoelen of banken wat uiteindelijk het doel is van dit verdrag: Open grenzen en deel van EU).

InAnumPerRegimine | 30-03-16 | 15:27

Als de duimpjes omhoog-omlaag verhouding representatief zijn voor de uitslag van het referendum dan zitten we geramd!

marcoplarco | 30-03-16 | 15:25

Ik ben er al bovenop gedoken in de comments. Zitten wel een paar rare Oekraïne liefhebbers tussen die alles trollen zonder argumenten.
Gewoon met hard schreeuwen iedereen bij het ja kamp te krijgen. Zullen ook wel gesponsord worden.

Overigens, bedankt Pvda. Bij ons op het station hangt een dikke Voor poster als reclame. Betere tegen reclame kunnen we in ons dorp niet hebben.
*kuch, waar blijven mn flyers verdomme *

Tuborg øl | 30-03-16 | 15:25

Ah het Putin Rusland bashen is nu officeel begonnen en wie NEE stemt is een handlanger Putin of zoiets.
.
Het is allemaal de schuld van Rusland natuurlijk, zucht.
.
En dan vooral onderkennen dat er een Russische gemeenschap is die in Oekraine woont. Lijkt me vragen om moeilijkheden. Je zou bijna zeggen dat een aanstaande oorlog met Rusland op deze wijze uitgelokt word.
En dan nog roepen dat de EU er is voor vrede en veiligheid.

General McAuliffe | 30-03-16 | 15:24

U begrijpt het nog steeds niet.
Het hele gebeuren omtrent Oekraine, maar ook de EU-uitbreiding, wordt gestuurd door nogal duistere krachten uit Amerika. Het Council on foreign relations is een van de vele clubjes die gaarne sturen in de internationale politiek en daarvan onderdeel uitmaken.
Amerika is geen land, maar een bedrijf. En dat bedrijf wil graag vijandige overnames plegen. Dit is onveranderd sinds WO2.

crankshaft | 30-03-16 | 15:23

Alle verloven zijn blijkbaar ingetrokken bij de overheidstrollenbrigade, zo een week voor de stemming.

Mark_Pugner | 30-03-16 | 15:22

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 15:18

Ach, ook verschillende dubieuze stukjes op Geenstijl gezien van materiaal/mensen met 'roots' in Rusland. Maar dan is de Geenstijl redactie opeens niet zo kritisch. Het doel heiligt de middelen blijkbaar.

RandomAct | 30-03-16 | 15:18

Het is een beetje onwaarschijnlijk dat dumpert de grootste filmpjes site van NL zou zijn. Daarbij staat het vooral stampvol met kopietjes van kopietjes.
En anderen staat het vrij om campagne te voeren. De één speelt de putin-tietenkaart en de ander troeft met wat inhoud.

DreHa | 30-03-16 | 15:15

"Sorry Yulia,je bent gecast voor dit gluiperig propagandafilmpje omdat je een ernstig lekker wijf bent maar helaas gaat dat jou en je corrupte kutland de komende decennia niet helpen."

R.B.Scott | 30-03-16 | 15:15

Tuurlijk is het een politiek verdrag. En wat is daar mis mee? Dat is het voor Poetin ook, al vanaf de tijd vóór Maidan. Het gaat om een land dat zich graag ontworstelt aan de ultieme naargeestigheid van de nieuwe Sovjetunie van armoede, persbreidel en war by proxy.

De echte Stolwijker | 30-03-16 | 15:14

@Uh-Oh,
Ha-ah, tuurlijk!
Wie betaald jouw salaris elke maand?
D66, VVD, Soros, EU, CFR?

r04drunn3r | 30-03-16 | 15:13

Dat filmpje heeft de levensduur van 4 Seconden en één muisklik!
r04drunn3r | 30-03-16 | 15:06
.
Hier idem.

Lupuslupus | 30-03-16 | 15:12

We zagen al eerder dat de VS graag wil dat Nederland ja stemt. De NL pers werd door de VS ambassade uitgenodigd voor een reis naar Oekraine.

Spotje | 30-03-16 | 15:11

Betere haatvideo tegen Rusland kan je al bijna niet meer maken. Worden we al net als Goebels heeft gedaan al richting Rusland oorlog gebracht of is het om van de moslim invasie af te leiden. Ik stem nee in de hoop dat als het verdrag wordt aangepast we er beter uit komen. En of dat meisje in de film van de oekraine komt betwijfel ik ook, is dat niet een dochter van George Soros.

jan huppeldepup | 30-03-16 | 15:10

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 15:10

-weggejorist-

Uh-Oh | 30-03-16 | 15:10

Dat filmpje heeft de levensduur van 4 Seconden en één muisklik!

r04drunn3r | 30-03-16 | 15:06

Het lijkt er zelfs op alsof er nu bewust voor elk YouTube filmpje een Oekraine promo zit, vergeleken met de normale reklame die je te zien krijgt.

XverderNix | 30-03-16 | 15:06

Het lijkt er zelfs op alsof nu bewust voor ieder YouTube filmpje een Oekraine promo zit, vergeleken met de normale hoeveelheid reklame die je te zien krijgt.

XverderNix | 30-03-16 | 15:05

Op het moment dat CFR, NED en Soros betrokken zijn, weet je het zeker. Hier zit het Grote Geld achter. De grote anti-Putin alliantie. De uitvoerders van Brzezinski's Grand Chessboard om de wereldwijde dominantie van de door en door gecorrumpeerde VS veilig te stellen.

Een heel goed teken dat mainstream media eindelijk dit spel doorzien en durven aan te kaarten. Deze beerput is zo diep jongens...

Realisties | 30-03-16 | 15:00

Wat betreft mijn stem tijdens het referendum maakt het helemaal niet uit wie er achter het neerschieten van dat vliegtuig zit. Ik heb sowieso redenen genoeg om tegen dat verdrag te stemmen.

Lewis | 30-03-16 | 14:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken