Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil PatatBalie: Waar blijven de campagnes?

Han ten Broeke (VVD) geeft het onmiddellijk toe: 'Je kan dit geen campagne noemen'. En dat was ons ook al opgevallen ja. VVD. PvdA. CDA. Allemaal volstrekt onzichtbaar. Zelfs de haardkoor tegenstempers van de PVV laten zich niet zien of horen over 6 april. Alleen de SP en D66 duiken op de aanplakborden & in de winkelstraten op met hun campagneflyers en hun democratische betrokkenheid. En mensenmens Jan Roos met z'n geweldige GeenPeil-bus, zij aan zij met Van Leeuwen en handenvol vrijwilligers. Maar politiek Den Haag laat het overwegend afweten. Doodzwijgen dat referendum. Er kan politiek gezien alleen maar verloren worden namelijk. Dus dan maar gokken dat de opkomst niet gehaald wordt. Nou. Dan zijn we het dus voor één keertje ontzettend eens met Kees Verhoeven van D66, die zegt wat wij ook zeggen: Ga. Stemmen. Op 6 april.

Reaguursels

Inloggen

Roos, weet je waar Bosma woont? Gezellig om 03:45 ophalen om te gaan flyeren bij weet ik veel wat voor feestje er vast ergens wel gegeven wordt.

__dictatuur | 30-03-16 | 16:46

""Van (..) een PVV had ik meer campagne verwacht.""
@ Driewerf Hoezee | 29-03-16 | 20:41
.
Nou zeg:.. Geert doet zijn best, maar wordt (zoals altijd) weer doodgezwegen:
http://pvv.nl/index.php/36-fj-related/geert-wilders/8978-campagne-referendum-eukrainee.html
.
Ik citeer Geert Wilders op zijn site:
“Het is belangrijk dat iedereen gaat stemmen op 6 april. Dit referendum gaat over meer dan alleen het akkoord tussen de EU en Oekraïne. Het is een kans voor Nederland om een tegengeluid te laten horen. Een stem tegen het verdrag betekent namelijk ook een stem tegen Rutte en tegen de Brusselse elite.”
.
PVV:
Flyeren Woensdag 23 maart 13:30 uur Loosduinen
Flyeren Vrijdag 1 April 11:00 uur Maastricht
Flyeren Zaterdag 2 april 13:00 uur Dordrecht
Flyeren Dinsdag 5 april 12:00 uur Purmerend
NOS-uitzending Dinsdag 5 april 20:30 uur Delft

telelezer | 30-03-16 | 15:18

Er loopt sinds een paar dagen een ontzettend hinderlijke JA-campagne via YouTube. Voor allerlei filmpjes aan komt dan een Oekraiens meisje uitleggen waarom we toch beslist voor het verdrag moeten stemmen. En je kunt net om die uitleg heen (mij lukt het ten minste niet). Het effect is uiteraard averechts. Net als bij de hamsters en Hadewych Minis.

Synecdoche | 30-03-16 | 10:56

Nou, die campagne is er wel degelijk, via de NPO.
En ook schaamteloos.

Stortkoker | 30-03-16 | 09:39

Geen campagne voeren is natuurlijk ook een strategie die toewerkt naar lage opkomst.

Simon_GS | 30-03-16 | 08:57

Het is niet heel moeilijk. Als de maatschappelijke tendens zeer sterk neigt naar het uitdelen van een ongekende corrigerende tik op de vingers, ga je als schuldige ook niet met je vinger in de lucht hard roepen "ik ik ik, kijkes, kijkes, kijk eens wat ik voor moois heb gemaakt!!"

N¡ck | 30-03-16 | 08:53

Ik ben inmiddels voor. Twee artikelen geven voor mij de doorslag. Die over terrorismebestrijding en de tweede over het terugbrengen van de handwapens in omloop. De internationale samenwerking kan echt niet ophouden bij de grens van Nederland. Ik stem VOOR.

Harry uit Rotterdam | 30-03-16 | 08:14

Ik heb de indruk dat VVD, als sokpop van Junker, toch ook niet echt op Oekraine zit te wachten, die kunnen toch ook echt wel rekenen, en op deze manier geen gezihtsverlies krijgt bij Junker maar ool geen verdrag. OF campagne voeren hoeft niet want ze negeren de uitkomst toch wel..

boerk | 30-03-16 | 07:14


'Iets waar je wat aan hebt' - Haha schitterend!

HMCuiteraard | 29-03-16 | 20:09
En waar is het beloofde land waar je al 13 jaar jezelf hebt ondergebracht?

kenny harder | 30-03-16 | 05:43

@ikzalhandhaven | 30-03-16 | 02:40
Neerlands beste politicus, by a long stretch.
Jammer dat hij bij een partij zit van louter ruggengraatloze eurofielen, corrupte bestuurders en andere old boys. Hij zou een eigen fractie verdienen, aangevuld met de echte liberalen van de Piraten en Libertarische partij en een paar goede krachten van PVV, Bontes en Dierenpoes.
Men mag dromen, niet?

Leipniz | 30-03-16 | 02:49

Haha Roos is bang van Omtzigt. na die zucht is ie maar gauw gekapt. Vind Omtzigt een goeie vent. Hij heeft geen tijd voor flauwekul. Een van de weinigen die wel een professionele uitstraling heeft in Den Haag.

ikzalhandhaven | 30-03-16 | 02:40

Gokje
Opkomst 62%, 68 tegen.
Vraag: wat zal het nepkabinet ermee doen?

toetssteen | 30-03-16 | 01:05

Leipniz | 29-03-16 | 22:03
1) eens
2) eveneens eens
De stilte vanuit het kabinet en de partijen doet mij echter vermoeden dat men geen fuck geeft om de mening van 'het volk', althans het nee-stemmende deel daarvan. En men lult achteraf recht wat krom is en v.v. Vervolgens zal de wetgeving rondom referenda aangescherpt worden, zodat luizen in de pels zoals als Bart Nijman c.s. voortaan vakkundig buitenspel worden gezet.

Gezwel | 30-03-16 | 00:11

@mattgrunn | 29-03-16 | 21:44
Kijk, zo hoort het Groningen! Beetje tegen-posters haters!

Dát is Nederland! Verder ongewenst de typhus aan mensen van het safe space universum. Appie Pechvooronsisleukando, echt? Nogmaals. Echt? Buma pleurt je uit jouw safe space? Je stond met een bek vol tanden. Geen B plan. Buma is nooit snugger zijn shit maar de shit raakte de ventilator. Buma kan niet oogsten. Hij zaait zwakke shit. Ja ik heb genoten. Na persoonlijke ervaringen dat privé... Koppig pechhold. Vandaar terecht Arrogander als naam.

Vageling | 29-03-16 | 23:42

Zo doe je dat Bosma. Inpakken die Jan Roos. maar serieus, als hij zegt dat je hem voor het flyeren uit zijn bed kan halen zou ik het ook doen!! :)

Neo-Cicero | 29-03-16 | 23:40

Heee, GeenPeil team Amersfoort krijgt anders morgen bij ons politieke café (iedereen welkom om 19:30 in de Observant te Amersfoort!!) wel PVV Europarlementariër Auke Zijlstra te gast als spreker! En nog drie andere boeiende sprekers. De PVV is er wel, maar je moet wel wat beter kijken, Van Rossem <3

Robin Hood | 29-03-16 | 23:23

@Dostranamus | 29-03-16 | 21:11
Die 'regenten' hebben al zo weinig te melden. Heil EU! Al besloten in het EP. Verandering wordt opgedrongen. Dat werkt niet (Ook daar niet). Het antwoord? Terrorisme. Fuck-up na clusterfuck? Nostalogie. Als het uit de hand zou lopen hebben hun prioriteit recht op veiligheid en... Ergens ver beneden komt misschien ons. Welke hulp? Van jou of mij?

Vageling | 29-03-16 | 23:17

-weggejorist-

Dr.Tatta.Macamba | 29-03-16 | 23:12

Ach, en dan vergeet ik nog de reclame op de locale radio (radio Rijnmond oid)

Hebben jullie die site al gecontroleerd? Hadden jullie die site al op de radar?
Campagne voeren als je met z'n allen liegt is heel makkelijk, en met allen bedoel ik natuurlijk de regering, en nep oppositie zoals oa D66.

Mensen controleren tegenwoordig helemaal niet meer of het wel klopt wat de politici van hun keuze beweert. Als Samson, en Rutte, en Pechtold, en die CDA pastoor, en al die andere pratende poppen op tv van mening zijn dat, dan zal het wel kloppen. Zelfs hoog opgeleide mensen (hbo, en wo) trappen in deze luiheid valkuil.

Dr.Tatta.Macamba | 29-03-16 | 23:12

Ehm, zitten we te slapen bij GeenStijl?

Wat nou geen campagne, ergens de afgelopen 48 uur heb ik Diederik Samson, met Emiel Roemer tegenover zich, totaal voor lul zien gaan in een npo programma. Roemer sloeg hem daar waar de regie en die omhoog gevallen truttebol die het programma presenteerde het toe lieten links en rechts om de oren met zijn gebrek aan kennis op het onderwerp.

Het zou ook kunnen dat Samson daar gewoon bewust zat te liegen, bij de PvdA ( lees het kabinet) lijken ze nogal moeite te hebben met internet dingetjes. Sterker nog, Samson leek zelf moeite te hebben met begrijpen dat hij en z'n schijt partij onderdeel zijn van het kabinet, oftewel, de regering.

Vandaag de hele dag op de radio reclame over een website waar het associatie verdrag wordt uitgelegd.

Ik begin mij toch wel het een en ander af te vragen beste GeenStijl/GeenPeil jongelui.
Waarom wordt Samson niet journalistiek bevraagd op de juiste manier, en wel, op zijn gebrek aan kennis (bewuste leugen?!) met betrekking tot vrachtwagen cauffeurs die in tegenstelling tot wat Diederik de patjepeeër beweerde, wellicht toch mogen werken in de EU ondér de ontelbare pagina's regeltjes die het associatie verdrag rijk is.

Roemer zette Diederik de wensdenker ook mooi even klem door te zeggen dat een deel van de Oekraïeners (krimside) helemaal niet bij de EU willen, en dat het land in burgeroorlog is op dit onderwerp. Dat het daarom gepast zou zijn als er veel terughoudender zou worden gereageerd vanuit de EU op dit onderwerp. Waarna duidelijk was te zien dat de duidingsmuts die ons domme kijkersvolk van duiding moet voorzien, Roemer de pas af sneed omdat het gesprek duidelijk niet de goede kant op ging. (Voor de democratie hatende PvdA droefsnoet Diederik de doorzichtige)

Emiel heeft een voorzet voor open doel gegeven, en jullie zijn nog te lui om de voet er tegen te willen te zetten om een niet te missen kans te verzilveren.

Er is namelijk een kleine kans dat Emile Roemer verkeerd is geïnformeerd, en zelfs bij die kleine kans, is er winst te behalen op het gebied van public relations voor een betere democratie.

Als wat Roemer beweert klopt, is Samson, en met hem de gehele PvdA, gelijk te ontmaskeren als de democratie haters. En met de pvda, de regering, en een deel van de oppositie.

Als reactie op berichten ergens de afgelopen twee jaar, in de media, over Oostblok chauffeurs die tot aan de poort van de petrochemie in de Botlek hier in Rotterdam reden, waarna Nederlandse chauffeurs de lading aan de poort aanpikte om deze het terrein op te rijden, wat de Oostblok chauffeurs niet mochten door het niet hebben van de juiste papieren, oftewel opleiding, waren alle politici geschokt, en het moest tot op de bodem worden uitgezocht, jadija, bladibla.

Ik wil als Nederlands staatsburger graag opgeleide chauffeurs op onze Nederlandse wegen als ze met levensgevaarlijk spul onderweg zijn, naar het laat aanzien maakt het Diederik Samson, en met hem de hele PvdA, niet heel veel uit.

Lijkt mij toch het uitzoeken waard, als je de democratie een warm hart toe draagt zoals GeenPeil beweert!

Dr.Tatta.Macamba | 29-03-16 | 23:01

Als ik in mijn garage bezig ben met een oude motor te restaureren (ik ben65+) hoor ik voor mijn gevoel de hele dag een spotje waarmede het voorkamp ons bang wil maken met Poetin. Waarvoor moeten we meer bang worden ? Het falend beleid van Brussel, en het ruzie zoeken in de UA met Rusland ? Verkoop van Europa aan Erdogan ? Amerikanen die de Navo willen uitbreiden naar staten die feitelijk bij Rusland horen ? Ik ben een groot fan van USA maar ze hebben er de laatste jaren een grote shit van gemaakt. Dus ik laat me niet bang maken met die door US aangewakkerde propaganda, stem NEEN

gringo-brd | 29-03-16 | 22:59

De Nazi Omroep Stichting schotelt u de propaganda wel voor. Nein!

Ronnie uit Helmond | 29-03-16 | 22:43

VVD, PvdA en CDA hoeven helemaal geen campagne te voeren. Dat doet de NOS. Die zijn daar veel beter in en ze worden er al voor betaald.

Aldus Du Flaperon | 29-03-16 | 22:15

@Gezwel | 29-03-16 | 21:57
1) de meerderheid van de 2e kamer heeft gezegd de uitslag te zullen respecteren. Als ze dat niet doen, hebben ze iets uit te leggen.
2) Het gaat om bewustwording. Natuurlijk zal de EU-integratiemachine niet door een kleine tegenslag als dit tot stilstand worden gebracht. Maar als het volk voor het eerst duidelijk ziet hoe het door de politiek bedrogen en belogen wordt, komen de heren in Brussel en Den Haag er de volgende keer nog moeilijker mee weg.

Leipniz | 29-03-16 | 22:03

Mensen, het betreft een RAADGEVEND referendum. Denk je nou echt dat dit beste kabinet sinds WOII zich ook maar iets gaat aantrekken van de uitslag? Moehahahaha!

Gezwel | 29-03-16 | 21:57

Partijen sparen voor Tweede Kamerverkiezingen. Met 'eigen' geld zijn ze opeens wel zuinig.

Guido | 29-03-16 | 21:54

Ik ben toch bang dat de opkomst te laag zal zijn ondanks alle inspanningen van vele vrijwilligers.

Daarnaast vertrouw ik Den Haag niet mocht er wel een meerderheid gehaald worden die Nee stemt.

dubbelq | 29-03-16 | 21:44

PVDA had vandaag haar zendtijd voor politieke partijen opgeofferd. Een zwak betoog dat mikte op de emotie werd de ether ingeslingerd. De slappe poep liep langs mijn been.

3Xniks | 29-03-16 | 21:41

De opkomst wordt sowieso wel gehaald. Dus de neutrale campagne van GP en GS om de 30% te halen heeft zijn doel bereikt. Wat we nu, in de laatste week, nodig hebben is een keiharde NEE-campagne om de laatste twijfelaars over de streep te trekken. De fluwelen handschoenen moeten uit, zeker als onze politieke vertegenwoordigers het laten afweten.

Leipniz | 29-03-16 | 21:39

@aight.. | 29-03-16 | 20:19
Kansen komen niet naar je toe, die moet je zelf pakken.

McMarx | 29-03-16 | 21:39

@eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 20:03
Zou wel leuk zijn als GS een gokkantoor opent om in te zetten op opkomst en uitslag. Ik zou pas op laatste moment inzetten i.v.m. welke rampcode door de overheid wordt afgegeven. Bij code rood ga ik voor 30,1% 75% NEE. Bij geen code en droog niet te koud of winderig weer voor 55% opkomst en 75% NEE.

McMarx | 29-03-16 | 21:36

Ik ga gewoon, kleine moeite

Mark van Leeuwen | 29-03-16 | 21:29

Toppers was voor een paar weken geleden een leuke rubriek waarin actualitieten op een eigen mannier werd benaderd. Leuk om per dag op bepaalde momenten even te kijken. Dat is dus weg! Begin van einde?

jaap932057795966 | 29-03-16 | 21:25

-weggejorist-

R0BB3RT | 29-03-16 | 21:24

Stem overigens wèl een volmondig NEE.

Dostranamus | 29-03-16 | 21:13

Waarom tijd en moeite steken in iets waarvan ongeacht de uitslag door onze regenten tòch een ja van gemaakt wordt?
Ze hebben schijt aan ons en dat laten ze duidelijk merken ook.
Tot het helemaal uit de hand loopt.
Dan hebben ze onze hulp hard nodig.
Pas dan.

Dostranamus | 29-03-16 | 21:11

de Voorzittert | 29-03-16 | 20:53
Ik ben Nederland in 2009 ontvlucht (nou ja - baan gevonden in buitenland)
Maar heb wel gelijk mijn stemformulier aangevraagd EN opgestuurd. Veel NL collega's aangespoord en geholpen met de aanvraag... ehm... aanvragen. De keuzes moeten ze zelf maken uiteraard. Maar in ieder geval vanuit mijn gedeelte van Ierland 20 stemmen op tijd op de bus:)

Mijn keuze? NEE
Want dat verkapte "EU ist Grossartig, kommt erbai" verdrag: dat moeten we niet willen.
Vette NEE dus - en al tijdje binnen. Nu nog hopen dat het tellen goed gaat.

Ad Pendix | 29-03-16 | 21:05

Meneer van rossem, wanneer worden er weer nieuwe flyers verstuurd? Ik wil deze week graag nog de rest van het dorp doen voordat ik moet leren voor mijn tentamens om een brave belastingbetaler te kunnen worden!

feyenoordert1908 | 29-03-16 | 21:03

Een vette duim op voor al degenen die wel actief bezig zijn voor GeenPeil!

Schietmijmaarlek | 29-03-16 | 21:03

@henkvaningrid | 29-03-16 | 20:34
Hoezo moeilijk?
we stemmen elke vier jaar voor het bestuur van ons land. Dat is niet te moeilijk voor de burger maar een contractje/verdrag/uitverkoop aan een compleet corrupt land dat miljarden op gaat slokken en niks maar dan ook niks gaat produceren die materie is te moeilijk?
metafoortje
Een verslaafde,criminele zwerver komt aan jouw deur staan, neem je hem op in je gezin ja of nee? op een paar goedgelovige idioten na zegt iedereen nee. Zo moeilijk is het niet.

miko | 29-03-16 | 21:02

Ik had, naast het flyeren, ook wat posters op verkiezingsborden willen plakken, hoor.
Maar ja, ik heb geen posters en al had ik ze... verkiezingsborden staan hier niet.
Die heeft de gemeente weggejorist.
Jammer, hoor.
Viel me ook op, dat er hier in mijn wijk maar 2 personen zijn die zijn gaan flyeren. Mijn persoontje en nog iemand.

Wel zeiken, niet flyeren. Luie donders. Kom van de bank af!
Geef je op en ga helpen!

Schietmijmaarlek | 29-03-16 | 21:01

Kees Verhoeven reageert best wel goed.

Zweberstein2612 | 29-03-16 | 20:56

@HMCuiteraard | 29-03-16 | 20:09
U woont al 13 jaar in het buitenland? Mag hopen dat uw NEE-stem al enige tijd binnen is hier?

de Voorzittert | 29-03-16 | 20:53

Dierenpoes heeft 150k subsidie ontvangen, dacht ik.
Hebben ze daar 1 tekenfilmpje over plofkippen van gemaakt?

Piet Karbiet | 29-03-16 | 20:47

zei die mafketel nou plofkop tegen Jan???? Pfffff

Nutter | 29-03-16 | 20:46

Erg jammer. Van een GroenLinks en een PVV had ik meer campagne verwacht.

Driewerf Hoezee | 29-03-16 | 20:41

Misschien interesseert dat hele referendum de gemiddelde Nederlander (reality-alert: de GeenStijl-reaguurder is níet de gemiddelde Nederlander) wel helemaal niets, en denkt men gewoon: laat moeilijke keuzes over pakweg zo'n Associatieakkoord over aan degenen die daarvoor hebben doorgeleerd en zijn aangesteld: Kamerleden en hun staf.

henkvaningrid | 29-03-16 | 20:34

@Ongeblustekalk | 29-03-16 | 20:07
Precies, volgend jaar stem ik geen Merkel meer.

Piet Karbiet | 29-03-16 | 20:33

Flauw dat er maar 2 volmachten mogen worden afgegeven aan 1 stemgerechtigde. Had er veel meer kunnen hebben.

Het blijft bij 3 x NEE

Snap je!? | 29-03-16 | 20:28

ze hebben het toch wel mooi voor elkaar he, die gasten. beetje het land rond in een luxe bus, flyertjes uitdelen, beetje nietsvermoedende burgers lastig vallen, han ten broeke klieren. top zo alles bij elkaar genomen.

aight.. | 29-03-16 | 20:19

Martin Bosma's humor: altijd + veel.

Lupuslupus | 29-03-16 | 20:16

Ik denk dat het lauwe enthousiasme bij de dames en heren politici vooral te maken heeft met feit dat er na deze stembusgang geen leuke baantjes te verdelen zijn. Als er straks weer TK verkiezingen zijn, dan staan ze er wel weer hoor, te flyeren met zijn allen.
Hee, zelfs voor de waterschapsverkiezingen (who cares?) wordt er meer geflyerd.

VanBukkem | 29-03-16 | 20:14

Inderdaad, een gemiste kans van de anti-EU partijen om juist nu hun standpunten duidelijk te maken bij iedereen.
Ze krijgen nu de ruimte, pak aan!
Hoe meer, hoe beter!

Jacques du Plaqzaq | 29-03-16 | 20:09

Haha, lekkere zucht van die Omtzigt. Dat gevoel wekt Jan bij meer mensen op.

Oelefapper | 29-03-16 | 20:09

Dit volk wil in de Europese ketenen. Laat het geschieden. Er zijn weer lessen te leren.
.
Ik zal met verwachting toekijken vanaf een ander continent. Ik hoop uw bevrijding nog mee te maken.

Parel van het Zuiden | 29-03-16 | 20:09

@Sliptong | 29-03-16 | 20:07
Ik ben nogal visueel ingesteld.
Brrrr...

Wijze uit het Oosten | 29-03-16 | 20:09

Bosma niet scherp, Roos laat niemand uitpraten (zoals gewoonlijk) en D66 ziet er zowaar goed ut in dit filmpje. SP altijd +1 natuurlijk, als je begrijpt wat ik bedoel. Ben blij dat ik al 13 jaar nietmeer in NL woon.

HMCuiteraard | 29-03-16 | 20:09

Wijze uit het Oosten | 29-03-16 | 19:57
Ik begreep dat Samson bij ieder tegengeluid prompt zijn Hohner Bravo III 72 black uit z'n tas grist en onophoudelijk de Dumpert Anthem gaat spelen terwijl hij keihard REEDTEN!1!!! schreeuwt. Schijnt heel surreëel te zijn...

Sliptong | 29-03-16 | 20:07

Waarop moet ik nu stemmen volgend jaar d66 sp of putin moeilijk hoor

Ongeblustekalk | 29-03-16 | 20:07

"Dat zei mijn vrouw ook vannacht". Goud Jan, puur goud!

Fuck-a-duck | 29-03-16 | 20:06

Ik gok op 33% opkomst en 60% njet.

eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 20:03

Politiek Den Haag : Vingers in je oren en hééél hard Lalala zingen..
Waait het vanzelf over.

Wijze uit het Oosten | 29-03-16 | 19:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken