Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gewapend naar de rechtbank? Geen probleem...

Mag ik mijn pistool terug? Dank u...De Rotterdamse rechtbank is sinds de plaatsing van detectiepoortjes verreweg de veiligste plaats in 010. Zo werden er in een jaar tijd ruim 630 wapens aangetroffen bij bezoekers die het rechtsgebouw wilden binnen wandelen. Dan hebben we het over ongeveer 350 messen, 34 scharen, 19 dartpijlen, 56 busjes pepperspray en vier vuurwapens. Vooral de eerste maand brachten bezoekers veel verboden wapens mee. Daarna was er een daling, maar de laatste maanden constateert de rechtbank weer een flinke stijging. Of dat iets te maken heeft met het proces tegen Samir Azzouz dan wel de pro formazitting van de Hofstadgroep vertelt het verhaal niet. Maar Nederland zou Nederland niet zijn wanneer bezoekers de in beslag genomen wapens na het verlaten van de rechtbank weer gewoon mee naar huis mogen nemen. Moet toch een een hard gelag zijn voor de 22-jarige C1000-medewerker die vanmiddag is veroordeeld tot 100 euri boete wegens het in bezit hebben van een busje traangas. Het redde wellicht zijn leven, maar is volgens de rechtbank wel verboden wapen bezit...

Reaguursels

Inloggen

Och het kan nog slechter, op de rechtbank in Dordrecht hebben ze ook van die poortjes met beveiliging. Behalve op maandagen want dan hebben ze te weinig beveiligingspersoneel. Hahaha
Het OM kan beter al die mensen die Eric O. aan het vervolgen waren bij die poortjes zetten. Die zijn in tegenstelling tot Tonino fel bezig geweest iemand te vervolgen die zijn werk deed. Tonino daarentegen is de hand boven het hoofd gehouden.

Boomklever | 12-05-05 | 10:39

Ik snap niet waarom we geen vuurwapens mee mogen nemen in de rechtbank (of waar dan ook).
Als iedereen een wapen mee mag nemen dan kijken de boefjes wel uit om problemen te maken. Zodra ze lastig worden is er altijd wel iemand in de zaal die zo'n boefje met een blauwe boon kan stoppen.
Dit zelfde geldt wat mij betreft ook aan boord van vliegtuigen. Neem gerust een pistool mee. De eerste beste terrorist die wat probeert kan er zeker van zijn dat hij snel en vakkundig gestopt wordt.
Wat dan nog als er ongewild een gat in de romp van een vliegtuig wordt geschoten; de zuurstof maskers komen naar beneden, het wordt misschien wat koud en er wordt waarschijnlijk een vervroegde landing ingezet. Een bijkomend voordeel is dat die uiterst irritante security checks op de luchthavens drastisch verminderd kunnen worden. Passagiers kunnen het best voor hun eigen veiligheid zorgen.

grrp | 11-05-05 | 21:01

@Roykeb0yke!
of die lui hadden al "gedart" en moesten daarom naar de rechtbank komen!

meyaah | 11-05-05 | 10:23

!@#$ Met een jerrycan benzine in de auto krijg je 3 jaar.
En nze minister maar zeggen dat de Nederlander steeds raarder doet.
HALLO, WAKKER WORDEN GVD

OP DE BARRICADEN !!!

Apollo | 11-05-05 | 09:24

Hebben de dames weer last van kouwe ass? Toch maar de string verruilen voor een degelijke Hema-white-one

Eskimauh | 11-05-05 | 09:04

Iedereen is Kouwes behalve als er een punt achter de zin staat...

da wizard | 11-05-05 | 09:00

iedereen is kouwes zolang het tegendeel niet bewezen is.

fuckje | 11-05-05 | 07:18

mijn zus is kouwes zoniet eet ik mijn honkbal knuppel op

web_grazer | 11-05-05 | 07:13

@mijnzus
Ik ga slapen. Maak 's een boek over gevangenistaal. Maakt $$$. In Euros dan. En je komt op TV. Think about it.

yep | 11-05-05 | 01:44

MuhahhaaHAAAA

MijnZus | 11-05-05 | 01:37

@yep
Ik heb meer aan gereedschap.
Iets met veilen en slijptollen enzo.
De wereld mist mij zo....

MijnZus | 11-05-05 | 01:36

@mijnzus
Riiiiiight, witte jassen dus. Zullen we black talk doen ?

yep | 11-05-05 | 01:32

Dat kruisje rechts bovenin je bladerdinges is de uitgang van deze inrichting maar dat natuurlijk weer geheel terzijde overigens en niet te min bovendien.

MijnZus | 11-05-05 | 01:27

@yep
Nou het een en ander dus dat ze zeggen van die en die hadden het er ook al over waardoor je overweegt om je reet eens te even lekker spoelen in verband met de komende feestdagen dat je toekomstgericht blijft dus van dies en wat al meer zij dan wel zou kunnen zijn eventueel maar daar wil ik van af wezen gezien de huidige stand van zaken dus waar hebben we het over.

MijnZus | 11-05-05 | 01:25

@mijnzus
ik ben nieuw hier. wat na 8 jaar ?

yep | 11-05-05 | 00:39

@bitterbal
Ik verkeer in een hoedanigheid en daar moet je mee zien te leven na 8 jaar...

MijnZus | 11-05-05 | 00:25

of verknipt lopen wezen zonder schaar?

bitterbal | 11-05-05 | 00:22

Iemand wel eens 8 jaar aardappels geschild met een nagelknipper?
DAT is waar inbeslagname toe leidt!

MijnZus | 11-05-05 | 00:21

Maar het moet wel eerst beter weer worden want ik vindt dit maar 30X niks, zo...

MijnZus | 11-05-05 | 00:18

@yep
ja, en koppel en speer

MijnZus | 11-05-05 | 00:15

@mijnzus
pas meenemen

yep | 11-05-05 | 00:14

Ze gaan het oeweten, jonge! Ze gaan het meemaken!

MijnZus | 11-05-05 | 00:12

Wat een simpel gelul. Het kan best zijn dat (het gros van) de naar de rechtbank meegebrachte goederen helemaal niet illegaal zijn. Hooguit niet wenselijk (zoals messen en scharen). Dus waar hebben we het over. Dan kunne die dingen gewoon teruggegeven worden. Zag ook dat ' spuitbussen' opeens 'pepperspray' werd genoemd, ook nogal een verschil. Meer feiten en dan pas een oordeel. En ik vertrouw onze rechtstaat best wel. Lekker puh!

bitterbal | 11-05-05 | 00:12

@mijnzus
pas meenemen

yep | 11-05-05 | 00:10

AHA! Dus ik kan mijn flipmes welke ik 8 jaar geleden onder die Russische mensensmokkelaar z'n vreet poseerde weer terugvragen van de pliesie? Ik vroeg me al die jaren al af waar dat ding was....
Die dingen kosten ook geld, hoor.

MijnZus | 11-05-05 | 00:08

ach het kan toch niet gekker hier ,even alles uit mijn bus laden morgen voeg er weer in

Ant | 11-05-05 | 00:01

zonder wapen bezoek ik geen weblog

geert trilders | 10-05-05 | 23:44

Alleen het remmen en de bochten bij 235 km per uur zijn iets anders, maar verder....

Nooit meer slapen | 10-05-05 | 23:37

@Nooit meer slapen: een kawasaki is toch een brommert? Daar heb ik vanaf mijn 14e al niet meer op gereden. Zou ik het nog kunnen of is het net zoiets als fietsen?

Thygros | 10-05-05 | 23:32

Dat gereedschap was van mij en ik mocht er gewoon mee naar binnen, kwam ook gewoon om wat te installeren.

Masterdammer | 10-05-05 | 23:14

@chiant: nuh als je maar hard genoeg rijd werken die flitsdingen toch niet

Thygros | 10-05-05 | 23:07

LOL@Thygros:
En je hebt je radardetector zeker ook in een aaqn jezelf geadresseerde en voldoende gefrankeerde enveloppe in je auto hangen!!!

Chiant | 10-05-05 | 22:45

Zo'n maclight mag gewoon, net als mijn gummiknuppel. Ik mag hem namelijk wel vervoeren maar niet direkt voorhanden hebben.
Dus heb ik hem netjes in kadopapier gepakt, als kadootje bij me voor mijn neefje.

Thygros | 10-05-05 | 22:34

@ Plonk: Daarom heb ik er ook bijgezegd dat ik mij voor kan stellen dat hij zijn vader op welke manier dan ook helpt.

Arokh | 10-05-05 | 22:33

ach als ze de zelfde normen aanhouden als bij een vliegtuig. nagelschaartjes ed, kom je er al snel...
Mis trouwens de beschrijving van een 100tal wapens.
Laten we eerlijk wezen tis logisch dat je met een zwitsers zakmes niet de rechtbank binnenkomt, maar is het nu zo erg om die terug te geven?
Staat GS soms achter die aktie van het kabinet om iedereen bang te lullen en angst aan te praten zodat ze snel er wat achterlijke nutteloze zaken door kunnen voeren die onze privacy aantasten?

Thygros | 10-05-05 | 22:31

@swinger:
Damn! Die Maclight ga ik inruilen voor een kettingzaag. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben... Kan niet eens als slag- steek- of vuurwapen worden aangemerkt!

Chiant | 10-05-05 | 22:29

@specht:
Ook zo'n dikke Maclight van 68cm waar 8 ferme staafbatterijen achterin gaan als knuppel, euh, zaklamp onder de bijrijderstoel liggen? Ik heb inmiddels ook het "licht" gezien!

Chiant | 10-05-05 | 22:22

ik kots van de rechtspraak, de rechter, de rechtbanken, braaaaaaaaaaaaaak
hoezo no respect????? ik schijt op het hele zooitje geteisem wat zogenaamd recht moet doen en spreken maar de facto slechts geinteresseerd is in malafide theorieen en zakken vullen van mij mogen alle befjes wel wat strakker om die iele kippennekjes gedaan worden en verder mag men ook nog effe lekker leeglopen stuit ook niet echt op een bezwaar mijnerzijds
VERTROUWEN IN DE RECHTSTAAT???????????
VERBOUWEN DIE RECHTSTAAT !!!!!!!!!!!!!!!!

endeldarm | 10-05-05 | 22:04

34 scharen?
.
Hebben ze bij een schoolreisje alle etui's leeggehaald ofzo? Levensgevaarlijk die kids op schoolreisje!

Milan- | 10-05-05 | 21:31

Je kunt mischien wel schadevergoeding vragen als je je Beretta beschadigd terugkrijgt?

polderklootzak | 10-05-05 | 21:28

"Nee meneer, uw Kalashnikov mag niet mee naar binnen. U kunt hem daar bij de anderen in de paraplubak doen. Dan hang ik er dit labeltje aan. Als u mij dit nummerplaatje straks teruggeeft, krijgt u hem weer terug. Bent u misschien geinteresseerd in onze extra service? Voor maar twintig euro maken wij hem schoon en zetten hem in het vet."

inuk | 10-05-05 | 21:16

ONE HUNDERD AND EIGHTY.

witchdoctor | 10-05-05 | 21:12

Ik neem aan dat de eigenaar wel een rekening krijgt als er bloed van zijn vlindermes op het tapijt druipt?

inuk | 10-05-05 | 21:11

Zou dat voor de verdachte ook zo zijn, vrijgesproken en hij krijgt zijn handgranaten terug?

polderklootzak | 10-05-05 | 21:09

@Poptaart... dat zijn zwitserse messen geweest dat gereedschap... en als je dat uitklapt heb je opeens vuurwapens... mischien...

Plonk | 10-05-05 | 21:07

@Arokh... mischien heel raar hoor... maar als een of andere droplul mijn pa bedreigt met een mes wordt ik ook agressief... en ik ben normaal vrij rustig...

Plonk | 10-05-05 | 21:06

GS: 350 messen, 34 scharen, 19 dartpijlen, 56 busjes pepperspray en vier vuurwapens

Telegraaf: 350 messen, 34 scharen, 19 dartpijlen, 56 spuitbussen en tientallen stuks gereedschap

Uit welke hoge hoed zijn de vuurwapens getoverd?

Poptaart | 10-05-05 | 21:05

Eerlijk waar: ik ken die jongen, een jaar of 10 geleden werkte hij ook al voor zijn vader. het is echt een enorme klootzak! sorry dat ik het zeg, maar die vent is (was?) superagressief, en géén heldje of iets dergelijks.

Hoewel ik het prima vind dat hij opkomt voor zijn vader, op welke manier dan ook!

Arokh | 10-05-05 | 20:48

@Wulfpack 10-05-05 @ 20:42
Normen en waarden betekent dat onschuldige mensen de lul zijn. Tenminste daar lijkt het wel op. Doe mij maar het "oude" Nederland, voor iedereen (lees: politici) zo liep te jammeren over normen en waarden.

Framoes | 10-05-05 | 20:47

/sarcasme aan
@. ZwolscheBoer
"Normen en waarden" is een term die www.regering.nl/bewindslieden/kabinet/... gebruikt als vergissing voor wormen en maden. Hoe kan dat? Wel, meneer is geboren in www.kapelle.nl. Dat is een hele grote plaats in Zeeland! Zijn meeschter (juffen kan niet en vooral niet bloot) heeft hem eens verteld dat die gebruikt worden om te vischen. Welnu, wij zijn immers een vis land. Dus vandaar Normen en Waarden euhhhh Wormen en Maden. /sarcasme uit (Gut, JP is niet de enige die kan zwammen :S )

Wulfpack | 10-05-05 | 20:42

ik had laatst een kettingzaag bij me!.. en.... ik mocht doorlopen!!.... dit land is trouwens verrot,kan ook niet anders met zo'n slappe hap en al dat geknuffel.

swinger | 10-05-05 | 20:40

haha dit is gewoon hilarisch, wat een land is dit toch we hebben niet eens een minister van feest nodig

MarkJan | 10-05-05 | 20:39

GS op het pluche, maar dan wel eerst een spellingscontrollert installeren vrinden.

MrASCII | 10-05-05 | 20:35

om eerlijk te zijn kijk ik er niet meer van op. GS voor pluche pls

Stijntje | 10-05-05 | 20:31

@plonk
Klopt als een bus! Zoals ik al eerder meegaf: Wat een land... Heerlijk gewoon... Waar blijven we nu met onze normen en waarden?

ZwolscheBoer | 10-05-05 | 20:30

Dus, dus, dus... de messentrekker en de C1000 medewerker zijn, per saldo, even zwaar gestraft...

Plonk | 10-05-05 | 20:26

1 jaar 630 wapens.
zeg 5 werkdagen maal 45 weken.
dat is gemiddeld 2 a 3 wapens per dag!!!
Dus ééntje voor elke zaak...

da wizard | 10-05-05 | 20:15

Hmm.. als er 19 dartpijlen in beslag zijn genomen dan betekent dat dus dat niet iedereen een setje van 3 meeneemt en dus eigenlijk helemaal niet wil gaan darten of gedart heeft ^o)

Roykeb0yke! | 10-05-05 | 20:13

Dus stel je voor: zo'n mongeul vind het nodig om een dolkje tussen je derde en vierde rib links te prikken. Vervelend allemaal, maar je kunt dan, in het ziekenhuis waarschijnlijk, dus ook nog opgepakt worden voor 'verboden wapenbezit' als dat ding nog in je body zit?
Wat een land... Heerlijk gewoon...

ZwolscheBoer | 10-05-05 | 20:06


Jah en als een van die hofstadsletjes met een bazooka naar de rechtbank gaat, krijg ie em ook zeker na de hoorzitting gwoon weer terug... ach justitie op z'n best

sluw maar stijlloos | 10-05-05 | 20:04

@. de bier
Of er in het begin pliesie stond weet ik niet maar waaruit blijkt dat de pliesie niets deed? Kan best zijn dat er toen wel wat gebeurde en daarna niet meer om dat er "alleen" beveiliging stond. En die hebben eigenlijk ook geen bevoegdheden. Behalve de pliesie bellen dan. Schijnend is het wel. Net als die amateur beveiliging bij veel horeca gelegenheden.

Wulfpack | 10-05-05 | 19:59

In de telegraaf staat:
"Bezoekers mogen de in beslag genomen voorwerpen weer mee terug naar huis nemen."
|
Ze hebben wel humor bij justitie.

Framoes | 10-05-05 | 19:58

Ik schijn ook een verboden slagwapen wat toevallig ook licht geeft in mijn auto te hebben.

Specht | 10-05-05 | 19:55

@. thijz
VertelTTTTT ???? Last van stotteren en een asma aanval?

Wulfpack | 10-05-05 | 19:54

Pepperspray de gekste!

z03m | 10-05-05 | 19:51

"Of dat iets te maken heeft met het proces tegen Samir Azzouz dan wel de pro formazitting van de Hofstadgroep verteld het verhaal niet."

Dat VERTELD moet dus met een TTTTT.
Had ik beter verwacht van geenstijl...

thijz | 10-05-05 | 19:48

euhhh vuurwapens ,t moet niet gekker worden,zo van aub mijnheer de vriendelijke agent hier heeft u even mn sigje wilt u er wel goed oppassen ,ik kom hem zo meteen weer halen ,ennuhhh er niet mee spelen he ! ,das n beetje gevaarlijk...

babygirl | 10-05-05 | 19:43

Moet niet veel gekker worden. Je kan toch wel vanuit gaan dat diegene iets van plan is om met een wapen naar het gerechtsbank te komen, of ligt dat nu weer aan mij?

Biggz | 10-05-05 | 19:42

@Koos Smakeloos
Klopt, maar toen de eerste detectiepoorten verschenen stond de politie er gewoon naast. Er werd niets aangedaan. En inderdaad, bij een rechtzaal is dat nog veel schrijnender.

de bier | 10-05-05 | 19:38

Straks gaan ze m'n vleesspeer ook nog innemen (duuh??)

Duuh??Dude! | 10-05-05 | 19:36

@de bier In de horeca hebben ze geen bevoegdheden, dus dat zou anders diefstal zijn, maar in een rechtbank is dat wat anders.

Koos Smakeloos | 10-05-05 | 19:35

dat je je dartpijlen mee naar huis mag nemen, kan ik me nog voorstellen, maar een vuurwapen?????????

Koos Smakeloos | 10-05-05 | 19:34

Deze manier van werken is al jaren gewoonte in het uitgaansleven. Ingenomen wapens moeten ook gewoon teruggegeven worden door de horeca. Triest maar waar.

de bier | 10-05-05 | 19:33

ik zie de rechter al liggen met een dartpijl tussen zn ogen..
stilte! stilte!

.Geytennoiker | 10-05-05 | 19:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland