Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SP trapt 6 april-campagne af powerquotes

harryzegthet.png Even terugbladeren naar het FD van vrijdag. Harry van de SP, in deze campagnedagen beter bekend onder zijn nickname Dr. No, sloeg daarin de ene na de andere spijker op z'n democratische kop. Zoals hierboven, over de gierend uit de technocratische klauw gevlogen EU-gedachte en haar enge generaals zonder leger. Of hieronder, over waarom je ook gewoon handel kan drijven met een ander land zonder er meteen een associatieverdrag met politieke integratie en militaire samenwerking aan te koppelen. Enfin. Lees zelf maar in het interview in het FD, dat inmiddels ook op imgur is opgedoken. handelsverdragisbeterdanassociatie.png

Reaguursels

Inloggen

Wake up call, vote NO

LinkseWreker | 27-03-16 | 14:07

McNulty:
Van Bommel is geen Jodenhater, maar heeft een hekel aan de apartheidspolitiek en moordbrigades van de Israëliers.
Misschien kom je na enig nadenken op de gedachte dat dat niet helemaal hetzelfde is?Ik ben zelf Joods en heb een gloeiende teringhekel aan de praktijken van Israel.
Wel eens gehoord van "een ander Joods geluid?".
Een overdenkertje, zo op de eerste Paasdag, de dag van liefde en vrede.....

mallekater | 27-03-16 | 09:13

Die Harry.
Zo wordt het toch nog wat met die jongen.
Laat ze daar in die Oekraine eerst maar eens met de dader(s) van de aanslag op de MH17 komen aanzetten, dan zien we daarna wel weer verder.

mallekater | 27-03-16 | 08:29

Heel Oekraïne kan mij geen bal schelen en de liegende politici mij nog minder.

mag ik ook nog ff | 27-03-16 | 04:19

En de toon waarbij de douane ambtenaar bij de Ukrainse grens aangeeft; You're from Amsterdam - Yes? Was leuk, maar ook enigzins afschrikwekkend. Ze weten allemaal dondersgoed wat er voor henzelf, hun kinderen, familie en hun vrienden op het spel staat.

Pompenkoning | 27-03-16 | 01:10

Vertrouw ze ook voor geen meter.

Als ik Rutte zo zie praten is het net of je dat kolere wijf dat ooit een collega van je is geweest nu tegenover je hebt omdat ze teamleider is geworden door pragmatisch ellebogenwerk en een interim managment opleiding dat zich praktisch uit door door onderhandelings- en planmatige vaardigheden, maar absoluut geen vakmanschap of bevlogenheid voor welke zaak de organisatie dan ook voor staat. Maar dat komt niet naar voren in haar eigen profilering of daadwerkelijke resultaten.

Het is gewoon vervelend als je (EU) burgerschap gemanaged wordt op het moment dat rechten worden aangegrepen om het democratisch gehalte dat wordt geveinst door onze ongekozen leiders daadwerkelijk in de praktijk in te brengen. Niemand weet of Ukraine ooit lid wordt, met of zonder handelsverdrag ook Rutte niet. Wel is de afstand tot lidmaatschap langer zonder een verdrag.

Toch had ik wederom weer sympathieke trekjes voor het verdrag en de Ukrainers op Kiev Borispol. Ze zetten echt goed in op die anti-corruptie afdeling. In het vliegtuig zat ik wel weer naast een Nederlander met een paar honderd duzend belastingschuld die een 20 jaar jonger Ukrains wijf wil ketsen zodat hij ze geld kan wit wassen en Nederland kan verlaten zonder zijn belasting verplichtingen te voldoen.

Wij vragen om geen corruptie van Ukraine. Maar elke Nederlander die ik in dat vliegtuig tegen kom wil ze lul ergens in steken wat hem in Nederland niet lukt - of vluchten voor de financiele zooi die hij zelf heeft gecreëerd door zich niet fatsoenlijk en burgelijk te gedragen. Hypocriete onzin dus eigenlijk, allemaal!

Pompenkoning | 27-03-16 | 00:52

Begin jaren 50 werd de US door Europese landen niet meer serieus genomen, op initiatief van een VS diplomaat is toen de CIA en de Ford foundation over gegaan tot het helpen v/h oprichten van de Bilderberg groep met als doel de federalisering van Europa een boost te geven.
Uw Verzekeringsadvis | 26-03-16 | 13:10
.
Ik vind het een prima idee. Wereldheerschappij. Der Neue Rechkanzlei.... En we geven de leiding aan een computer, kunnen we ook niet meer zeuren over dictators. Iedereen ambtenaar en niemand verantwoordelijkheid!

waragainstclimate | 26-03-16 | 20:51

Vertrouw ik de intenties van de mensen die dit verdrag hebben gesloten ??

NEE

Der Schnitzeljäger | 26-03-16 | 19:47

Waarom zou je niet naar het front gaan, juist daar is het rustig en kan je lekker slapen. No worries

Ongeblustekalk | 26-03-16 | 19:35

Die snor, dat wordt wel wat.

Dommedaris | 26-03-16 | 18:35

Iedereen Die Harry van Bommel er van beschuldigt een "jodenhater" te zijn is te dom om voor de duvel te dansen.

sjaaktafel | 26-03-16 | 17:59

In Roosendaal was er ook een lid van de SP aan t flyeren, om tegen Oekraïne te stemmen.

jatheïst | 26-03-16 | 17:33

Goed interview heeft Van Bommel gegeven. Ook zijn bedenkingen bij figuren als Verhofstadt zijn alleen maar te beamen. Doe maar een pluim voor die man.

ben kokhals | 26-03-16 | 16:37

Dit verdrag gaat gewoon over handel, zegt Rutte.
.
____
.
Waarom is het dan nog belangrijk om voor het associatieverdrag te stemmen, als dit 'handelsverdrag' toch al in werking is.
.
De felheid waarmee men de burger probeert over te halen toch voor te stemmen verraadt dat het dus meer is dan een handelsverdrag.
.
.

donjon | 26-03-16 | 16:07

Zojuist het hele verdrag gelezen (twee hele dagen over gedaan): in de eerste 16 artikelen komt opvallend vaak de term "politieke integratie" voor en opvallend weinig "handel".

Gedeelddoor 2 plus 7 | 26-03-16 | 15:58

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 14:47
Een paragraaf mischien wel, maar geen 480 pagina's.

W_F | 26-03-16 | 14:50

W_F | 26-03-16 | 14:45
Een handelsverdrag behoort gewoonweg geen veiligheids- en militaire paragraaf te hebben. Zo simpel, dat zelfs Rutte dat niet uit kan leggen.

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 14:47

Als Rutte een duidelijke uitleg kan geven waarom het nodig is dat dit handelsverdrag echt minimaal 500 pagina's moet tellen, dan geloof ik vooraan alles wat hij zegt, en krijgt hij zijn 1000 euro terug.

W_F | 26-03-16 | 14:45

Misschien is Van Bommel geen jodenhater, maar veel meer een Palestijnenknuffelaar. In ieder geval strijdt hij nu voor een goede zaak. Bij het volgende associatieverdrag met Israël zal hij ook wel tegen zijn.

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 14:45

Dat de SP tegen het verdrag is, betekent voor mij nou niet echt een bevestiging van mijn opvattingen. In 99 van de 100 gevallen ben ik het namelijk hartgrondig oneens met de SP.
Maar allez, laat dit dan die ene van de honderd zijn.

Chiant | 26-03-16 | 14:10

Door al die armlastige landen met miljarden leningen krijg ik geen rente meer op mijn spaargeld omdat de ecb de rente voor hun laag houd. Mede daardoor staan de pensioenfondsen er ook zo belabberd voor waar we dus weer genaaid worden. Dus geen nieuw kutland erbij waar honderden miljarden heen moeten die we net zoals geld naar Griekenland nooit meer terug krijgen. Handel verdrag OKE, associatieverdrag in deze vorm NEE.

Die 40 miljard die Oekraïne al heeft gehad zonder toestemming van het Europese volk, waar is dat voor gebruikt?? De oorlog tegen Rusland!!!

Nederland als hoogste netto betaler per inwoner heeft niks aan deze EU, alleen een EEG-verband had voor ons volstaan.

vinzDH | 26-03-16 | 14:03

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 13:03
Graan... LOL. Hahaha Graan. Prachtig, graan, hahaha.

Mark_D_NL | 26-03-16 | 13:58

Geen tegenargument ontkrachten, geen enkel argument vóór hebben, behalve de mantra blijven herhalen dat het vast heel goed is en best goed komt.
Heb je dan een bord voor je kop, of wat?

Stormageddon | 26-03-16 | 13:44

roze_bril | 26-03-16 | 13:24
Daar wordt ons angst voor aangepraat, zodat we vrijwillig een onafgebroken race to the bottom aangaan.
Corporatisten hebben slaafjes nodig, die niet denken en heel goedkoop zijn.

bakoenin | 26-03-16 | 13:38

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 13:15
Zoals de Grieken bedoel je?
Dit is geopolitiek, en gaat om macht en inderdaad geld.
Macht voor enkelen, en dat geld komt van ons en is ook voor enkelen.
En al het emotionele gekwaak er om heen van wij moeten die arme Oekraïense mensen helpen, en de arme dieren daar of de homo's is een rookgordijn.
Of u moet werkelijk geloven dat een Straus Kahn of een Soros, onze Drunker of Timmerfrans ook maar iets willen doen voor de Oekraïense schlemiel?
Als dit door gaat wordt alles wat nu nog staatsbezit is geprivatiseerd en opgekocht door oligarchen en kunnen Pjotr en Natasja doodvallen.
Rusland lijft het oosten in en zo spelen we Poetin ook nog in de kaart.
En wij, de goedgelovige idioten die ons nu al een jaar of twintig laten belazeren mogen de rekening betalen van een volgende failed state binnen de EU.

bakoenin | 26-03-16 | 13:34

@ikzalhandhaven, nog even over die opkomende economieen. Brazilie rand van afgrond. Rusland, totaal op zijn gat. India, heeft een groei van 7%. Maar heeft 15% slechte leningen. Cijfers In koopmanagers die niet in overeenstemming zijn met 7% groei. China, dat wordt een slagveld. Daar moeten wij "bang" van zijn? Lol

roze_bril | 26-03-16 | 13:24

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18
Een andere meerderheid koos een andere president die niet tekende. Je kan niet alleen van dat argument gebruik maken wanneer je het uitkomt.

Feynman | 26-03-16 | 13:22

@kkzalhandhaven, ik weet overigens niet wat je met Georgie bedoelt. Over welke specifieke cijfers heb je het dan. Ik neem aan dat je niet de werkloosheid en inflatie bedoelt. Georgie is hoofdzakelijk afhankelijk van Rusland, dat zal de komende tijd niet veranderen. Nog even over die geopolitiek. Het gaat mij er om dat je eigenbelang in ieder geval voorop stelt. Dat is in ieder geval eerlijk. Verder zijn die concurrentie verhalen met China vage concepten waarvan je zegt, het klinkt leuk maar wat stelt het nu concreet voor. Net of wij graan vanuit China halen. Net of wij een enorm graan tekort hebben.

roze_bril | 26-03-16 | 13:19

Als de man met de handjes nou ook afstand zou nemen van de palestijnse zaak,hamas,hezbollah en ander soortgelijk tuig,ja dan...
swassannuf | 26-03-16 | 12:15

Dan is er nog - op een iets belangrijkere positie - de chef bz en security van de europese cie waarvan je je hetzelfde kan afvragen?

Drekshon | 26-03-16 | 13:19

Stormageddon | 26-03-16 | 13:03
Omdat er in dit akkoord geen harde afspraken staan over de specifieke bijstand. Daarom zeg ik: het is een intentieverklaring.
Zolang het IMF Oekraïne strak blijft controleren, zie ik geen bezwaren. Die gaan geen geld blijven pompen als er geen verbetering optreedt.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 13:15

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11
Het IMF heeft wel vaker "in niet mis te verstane bewoordingen" dingen duidelijk gemaakt. En toch gingen er elke keer weer nieuwe bedragen naar Griekenland. Dat soort beloftes en voorwaarden geloof ik al lang niet meer. Kijk maar naar Griekenland aan welke voorwaarde ze elke keer moesten voldoen, "want anders geen geld en geen hulp". Deadline na deadline volgde, en toch kwam er elke keer weer een nieuwe tranche geld. Tsipras lachte zich een ongeluk van dat naïve Brussel en de EU.

Dat hele associatieverdrag is een opstapje naar een EU-lidmaatschap. Oekraïne wil dat net zo graag als dat Aziatische Turkije, De reden is simpel: onbeperkt geld. Geld wat door de Europese belastingbetaler bijeengeschraapt wordt. Ik denk dat de mensen daar nu wel een beetje klaar mee zijn. Ik in elk geval wel. Geen nieuwe armlastige corrupte schooierlanden erbij. An anders wij eruit, wat nog het allermooiste zou zijn, na een Brexit. Samenwerking in EEG-verband was prima en werkte prima. Daar hadden we het bij moeten laten.

Ikdachthetniet | 26-03-16 | 13:14

@Dick Luyenlomp | 26-03-16 | 12:26
Harry is schijnbaar tegen het verdrag.
Ik ben ook tegen het verdrag maar waarschijnlijk om anderen redenen.
Overigens vind ik Harry van Bommel een Lul omdat hij zijn kop zo diep in het zand/ zijn reedT heeft zitten, dat hij niet weet wat er werkelijk speelt.
Die vent heeft waarschijnlijk nooit het handvest van Hamas gelezen.
Ik wens in ieder geval NIET geassocieerd te worden met randdebielen als van Bommel en Duisenberg.

necrosis | 26-03-16 | 13:11

Begin jaren 50 werd de US door Europese landen niet meer serieus genomen, op initiatief van een VS diplomaat is toen de CIA en de Ford foundation over gegaan tot het helpen v/h oprichten van de Bilderberg groep met als doel de federalisering van Europa een boost te geven.

Uw Verzekeringsadvis | 26-03-16 | 13:10

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18 "Om vooruitgang te boeken moet je in bepaalde dingen snijden"
.
Om in de dissidente bevolking in Oost-Oekraine te snijden heeft Oekraine samen met Turkije een "international Muslim Brigade" opgericht. Oekraine werkte al samen met ISIS (wapenhandel, hulp van ISIS jihadstrijders tegen de Rusland-gezinde burgers), maar Brussel hoor je er niet over, dus zal dat allemaal wel bij "European Values" horen.
Net als de immorele wens van Pinochetsko om de Kievse kinderen met een gevulde maag naar school te sturen en kinderen van Rusland gezinde ouders met bommen de schuilkelders en de armoe in te jagen www.youtube.com/watch?v=aHWHqj8g7Bk Ook European Values.
Maar het andere snijden is nu ook in gang gezet. Oekraine is inmiddels net zo bankroet als Griekenland, en houdt een grote uitverkoop van staatsbedrijven en staatsbelangen. Omdat bijna niemand interesse heeft, nu tot 60% korting www.rt.com/business/335632-ukraine-st...

ben kokhals | 26-03-16 | 13:04

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:49
Gelul. Het hele verdrag staat vol met keiharde afspraken. Titel III (justitie) en nog meer Titel IV (handel) staan vol met keiharde afspraken, tot in detail uitgewerkt, met uitgebreide toelichtingen in de bijlagen. Maar het handelsverdrag gaat sowieso door, dus daar hebben we het niet over. De effecten daarvan kunnen misschien heel positief zijn, maar resultaten uit het verleden bieden geen garanties.
Juist voor de financiële steun kun je uitsteken keiharde garanties en voorwaarden eisen. Lijkt me zelfs niet meer dan normaal. Je eist van een bijstandsgerechtigde ook dat 'ie een adres heeft, een BSN, geen vermogen heeft en je legt sancties op bij fraude. In dit verdrag staat niets van dat alles. Geen voorwaarden, geen sancties.

Stormageddon | 26-03-16 | 13:03

@ikzalhandhaven, ik ben blij dat je geopolitieke expansiedrift als reden heeft. Zo openlijk heb ik dat nog niet gehoord.
roze_bril | 26-03-16 | 12:56

Ik zie Oekraïne in de toekomst een belangrijke rol spelen voor de EU. Als je wilt concurreren met China of andere opkomende economieën is het handig als je een vruchtbaar achterland hebt, waarmee je als EU-zijnde zelfvoorzienend kan blijven. Oekraine is de graanschuur van Europa. Nederland heeft zo'n beetje de beste agrarische technologie. Volgens mij is daar heel veel mee te verdienen. Het land heeft een belabberde economie, die kleiner is dan die van Noord-Holland, op een bevolking van 45 miljoen. Als je daarin investeert, kun je er heel veel voor terug krijgen.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 13:03

@bdn01 | 26-03-16 | 12:58
Ik blijf weg van de SP, maar zal zeker een 'NEE' deponeren op 6 april.
*tik tak, tik tak*

necrosis | 26-03-16 | 13:02

Stem tegen, en blijf weg!!!
Als de Stalinisten en Maoisten van de SP voor zijn weet je genoeg.

bdn01 | 26-03-16 | 12:58

@ikzalhandhaven, ik ben blij dat je geopolitieke expansiedrift als reden heeft. Zo openlijk heb ik dat nog niet gehoord.

roze_bril | 26-03-16 | 12:56

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11

Fijn dat de bevolking van Oekraine zelf gekozen heeft. Ik hoor dat argument telkens door voorstanders genoemd. Zij hebben ervoor gekozen dus daarom moeten wij dat ook doen. Die logica ontgaat mij volkomen. Nederland moet kiezen (mag eindelijk kiezen) voor of tegen een verdrag, daarbij moet Nederland afwegen of dat verdrag goed is voor het Nederlandse volk, Niet of het goed is voor Oekraine, niet of het goed is voor Pechtold en Verhofstad, niet of het goed is voor Monsanto, Unilever, Shell of Philips.

Ik koos nee ten faveure van het Nederlandse volk. Het interesseert namelijk geen Oekrainer of het goed is voor ons en evenzo interesseert het mij niet of het goed is voor een Oekrainse miljonair die zsm miljardair wil worden.

bergsbeklimmer | 26-03-16 | 12:52

Het Financieele Dagblad = Beste krant van Nederland.

banlieue | 26-03-16 | 12:50

Stormageddon | 26-03-16 | 12:40
Het verdrag is een intentieverklaring. Niet een overeenkomst met harde afspraken. Daarvoor is het sowieso te vroeg. Daarnaast hebben zulke verdragen positieve effecten op andere landen, dus ik zie niet in waarom het in dit geval anders zou zijn.
Je kunt in zo'n verdrag niet precies vastleggen welke hulp je gaat bieden. Dan zou het een eindeloze tekst worden.
De financiële voorwaarden kunnen ook niet van tevoren worden vastgesteld. Je kunt niet zeggen: dit krijg je en anders heb je pech. Dat is maatwerk en dat is duur. Maar als het gaat zoals in landen als Polen of Georgië, krijg je er een goed draaiende economie voor terug, en een bondgenoot op een bijzonder strategische plek in Europa.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:49

Onbegrijpelijk dat pro-EU linksmenschen nog steeds blijven beweren dat Poetin meer macht over Oekraïne krijgt bij een 'nee' stem. Als het lot van de Oekraïners die linksmenschen echt wat aangaat, dan kunnen ze beter pleiten voor een referendum voor de Oekraïners. Want Hoeveel Oekraïners willen 'bij' de EU?

Digitaal Smoelwerk | 26-03-16 | 12:49

Stormageddon | 26-03-16 | 12:40
Inderdaad artikel 453. Er staat alleen dat ze geld krijgen. De vorige 40 miljard is ook al in het zwarte gat van smeergeld, mismanagement en oude schulden verdwenen. Er moet sowieso nog 37 miljard extra achteraan en dat is nog zonder de oorlogsschade van dit kwartaal.

Feynman | 26-03-16 | 12:45

@raskol | 26-03-16 | 12:39
Dat neem ik Lagarde ook niet kwalijk. Vanuit het IMF is het een logisch standpunt, maar het is Brusselse chantage en afpersing om het dan vervolgens geopolitiek uit te buiten en de voorstanders van het verdrag als dreigement te uiten dat we toch vooral "voor" moeten zijn. Want blablabla Poetin, blablabla.

Stormageddon | 26-03-16 | 12:44

6 april stem ik tegen
7 april krijg 9403.030303 euro van Poetin!

Kaas de Vies | 26-03-16 | 12:41

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11
In het associatieverdrag staan geen voorwaarden voor de financiële steun vanuit de EU. Geen enkele. Nul, nada, niente.
Ook corruptiebestrijding komt niet verder dan "een streven naar", een "intentie" en dat soort teksten. Maar het staat nergens dat het een voorwaarde voor de financiële steun is. Het enige wat de Oekraine moet doen is de wetgeving aanpassen aan het "acquis communautaire". Dat staat er wel tig keer in, maar dat heeft met corruptiebestrijding niks te maken. Integendeel, het "acquis communautaire" biedt alleen maar meer mogelijkheden voor de corrupte kliek om de zakken te vullen. Nou ja, hoe dat moet daar weten ze in Griekenland, Italië en Spanje alles van.

Stormageddon | 26-03-16 | 12:40

@Stormageddon

Dat kun je Lagarde moeilijk kwalijk nemen, de EU heeft zich altijd garant gesteld zonder dat erom gevraagd werd. Die veel te grote broek aantrekken past in de zienswijze van megalomane ego's zoals Verhofstadt (bekijk nog eens de EU-verkiezingsposters van zijn partij in België).

Het is aan de bevolking van de EU lidstaten om duidelijk te maken aan de hele wereld, incl. Obama (/Trump), Lagarde en Putin dat het leiderschap van de EU zonder democratisch mandaat van de bevolkingen handelt.

raskol | 26-03-16 | 12:39

Het geld naar Oekraïne komt uit een pot waar Nederland sowieso al aan bijdraagt. Of het verdrag wel of niet doorgaat, heeft geen invloed op de hoeveelheid geld die Nederland aan die pot afstaat.
ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:20

Met een NEE-stem kun je meteen aangeven dat je het er niet mee eens bent dat er enorme hoeveelheden Nederlands belastinggeld wordt uitgegeven om het regime in Kiev van geld te voorzien om bommen te kopen die op de eigen bevolking worden gegooid. Al was het maar om het mandaat (welk mandaat?) voor deze en toekomstige bloedbetalingen te ondermijnen. Een NEE-stem is een stem voor vrede met Rusland, tegen de eu en voor de bevolking in de Donbass. En bovendien dus de enige juiste stem voor de Nederlandse belastingbetaler.

accijnstoerist | 26-03-16 | 12:39

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18 .

Dus het is een vrijblijvend verdrag zonder doelstellingen of verplichtingen, waarbij zowel de EU als Oekraïne zelf miljarden aan handel misloopt.
Dus eigenlijk: Ik beloof je dat ik mijn best doe,Ik beloof dat ik minder corrupt zal zijn, maar ik word er wel keihard voor gestraft??

www.volkskrant.nl/buitenland/premier-o...

Dat heeft altijd al heel goed gewerkt in zowel Zuid Amerika als Afrika en Eur-Azië.
Zijn ook geen duizenden onderzoeken naar gedaan die het tegendeel bewijzen.
Ik geloof veel dingen, maar in deze naïviteit, dus helemaal niet....
Het word ook nergens met feiten gestaafd, dus het is behoorlijk dom om zomaar Ja te zeggen tegen iets waarvan je van te voren weet 1. dat het nooit te meten is, 2.waarvan alle berichten en feitelijke verwijzingen het tegendeel duiden, 3. de zittende machthebbers( dus corrupt tot op het bot zijn) lekker kunnen blijven zitten??
Om Van Gaal te citeren: Ben ik nou zo slim of zijn de voorstanders nou zo dom

ruiZ | 26-03-16 | 12:37

strategisch stemmen 2017 (of eerder) pvv - sp , waarbij pvv dan de grootste partij !
Koeienflat | 26-03-16 | 12:27

PVDD mag ook bij het nieuwe kabinet aangesloten worden.

Koeienflat | 26-03-16 | 12:35

De illusie dat een verdere verbinding met de EU ook maar iets aan die situatie zou veranderen, is een vorm van wensdenken en zelfoverschatting die aan waanzinnigheid grenst.
balustrade | 26-03-16 | 12:22
.
Inderdaad. Maar het gáát helemaal niet over de bevolking van Oekraïne. Het gaat om uitbreiding van de NATO richting de Russische Federatie. Dáárom ook het militaire component in het "verdrag". Dit in opdracht van de VS die ook de opstand in Oekraïne spekte met 5 miljard! En ook daarmee het met voeten treden van de afspraken die destijds met Gorbatsjov zijn gemaakt vóórdat de muur kon vallen; dat NATO NIET verder zou uitbreiden richting Rusland. En dat laatste hebben ze sinds de val van de muur juist WEL gedaan door allerlei Oostbloklanden bij de EU te sleuren en hen met dikke zakken geld te paaien.

Lupuslupus | 26-03-16 | 12:34

Misschien moet iedereen gewoon het verdrag even lezen en zijn eigen mening opmaken. Geen enkele website of politiek partij is te vertrouwen, iedereen is gekleurd. Probeer zelf na te denken mensen.

zieke hondt | 26-03-16 | 12:33

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:20
Twee verschillende dingen. Op dit moment wordt Oekraïne in leven gehouden door het IMF en via een ingewikkeld garantiestelsel zit daar inderdaad ook Nederlands geld bij. Wat dit verdrag regelt in art. 430 t/m 435 (even uit mijn hoofd, pin me niet vast op de artikelnummers) dat de koffers van de EU opengaan voor directe steun, conform de mechanismen van de EU, zoals die ook voor Griekenland hebben gegolden. Dat is dus poen die de EU rechtstreeks, zonder invloed van de NL minister van financiën en het NL parlement uit onze staatskas dus onze belastingcenten kan plunderen. En wat zegt de opperteef Lagarde van het IMF? Dat zonder dit verdrag het IMF zijn steunprogramma moet heroverwegen... Want tja, dit verdrag garandeert dat de leningen van het IMF worden terugbetaald... (3x raden door wie), en zonder het IMF gaat Oekraïne failliet. En wie moet de Oekraïners dan uit de brand helpen? Moskou. En dat willen we niet. Zegt Brussel.
Dit spelletje noemen we in normaal taalgebruk gewoon afpersing en chantage. Het is geen haar beter dan terrorisme.

Stormageddon | 26-03-16 | 12:30

Wanneer corruptie niet effectief bestreden wordt, geven we geen geld. Dat heeft het IMF in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt. Oekraïne moet dus hard aan de slag als ze geld willen zien.
ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11

Maar effectief op papier of effectief in realiteit? Daar zit nogal een wereld van verschil tussen. In de politieke realiteit voldoet vaak een papieren bevestiging, die sterk afwijkt van de harde realiteit. Dat zien we ook dagelijks terug in de Nederlandse politiek. En nu kan de IMF wel zeggen dat ze geen geld meer geven, maar gaat die vlieger ook op voor de EU? En hoe weet ik dat de EU niet via slinkse omwegen alsnog geld gaat vrijmaken voor Oekraïne? Dat is indertijd ook een paar keer voorgekomen bij Griekenland waar telkens weer een nieuw potje met geld werd gevonden, dat 'volledig los stond' van de financieringsvoorwaarden. De EU is nu ook niet bepaald vrij van corruptie en financieel wanbeleid. Dat betekent dat de lamme de blinde de maat gaat nemen, om maar eens een beeldspraak te verherinterpreteren.

FrankVeer | 26-03-16 | 12:30

@balustrade | 26-03-16 | 12:29
mensen = mens

balustrade | 26-03-16 | 12:30

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18

Handig om als nick de wapenspreuk van je werkgever te kiezen.

Anders kan ik me niet voorstellen hoe een intelligent mensen zulke baarlijke nonsens kan opschrijven.

balustrade | 26-03-16 | 12:29

U bedoelt Griekenland?
| 26-03-16 | 12:25
Georgië. Minder corrupt, economisch in de lift.
Griekenland was noodsteun. En hele slechte noodsteun. Zonder enig idee geld over de balk gesmeten. Dat gaat nu niet gebeuren, als het associatieverdrag doorgaat.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:29

strategisch stemmen 2017 (of eerder) pvv - sp , waarbij pvv dan de grootste partij !

Koeienflat | 26-03-16 | 12:27

Is dit Harry -Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas- van Bommel, of is dit een andere?

www.youtube.com/watch?v=PLlHPPO25nM

Sorry, die neem ik niet meer serieus. Nu ook niet. Overigens stem ik natuurlijk wel tegen het verdrag, maar niet omdat Harry dat vindt.

Dick Luyenlomp | 26-03-16 | 12:26

Broekzak ---> vestzak-logica.
Uiteindelijk komt dat geld (deels) gewoon uit onze portemonnee.
Reinaert | 26-03-16 | 12:23
Natuurlijk komt het uit onze portemonnee. Maar het Nee-kamp doet alsof het ons extra geld gaat kosten. Meer dan we normaal betalen. Dat is niet waar. De enige extra kosten die we aan oekraïne betalen is 30 miljoen voor dit referendum.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:26

Dat heeft in andere landen ook gewerkt.
.
ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18
.
U bedoelt Griekenland?

Lupuslupus | 26-03-16 | 12:25

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:20:

Broekzak ---> vestzak-logica.

Uiteindelijk komt dat geld (deels) gewoon uit onze portemonnee.

Reinaert | 26-03-16 | 12:23

De EU en haar vazallen hebben voortdurend gelogen over de aard van dit verdrag. Dat betekent dus sowieso een Nee-stem.

Los daarvan. Ik wil geen verdere associatie met een land als Oekraïne. Te instabiel, te arm, te corrupt. De illusie dat een verdere verbinding met de EU ook maar iets aan die situatie zou veranderen, is een vorm van wensdenken en zelfoverschatting die aan waanzinnigheid grenst.

balustrade | 26-03-16 | 12:22

Reinaert | 26-03-16 | 12:18
Dat kan dan wel zo zijn,maar ondertussen weet alleen ik wat die drie puntjes betekenen.

swassannuf | 26-03-16 | 12:22

Het is eigenlijk niet zo moeilijk. Als Rutte ergens voor is, ben ik automatisch tegen.

DearMud | 26-03-16 | 12:20

onzin, oekraine heeft al 40miljard ontvangen de afgelopen jaren.
Wutbürger_ | 26-03-16 | 12:17
Het geld naar Oekraïne komt uit een pot waar Nederland sowieso al aan bijdraagt. Of het verdrag wel of niet doorgaat, heeft geen invloed op de hoeveelheid geld die Nederland aan die pot afstaat.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:20

"In de Europese illusie dat je een totaal corrupt land zonder zorgvuldig veranderingsmanagement en transitieperiode in 1 keer over te zetten naar een onbekend kapitalistisch en democratisch systeem."
Feynman | 26-03-16 | 12:12

In het verdrag staat nergens dat Europa verwacht dat Oekraïne ineens een goed lopend, kapitalistisch systeem neerzet. Er staat wel dat Oekraïne actief corruptie moet bestrijden. Het IMF heeft daar onlangs nog uitspraken over gedaan en gedreigd geldstromen te stoppen. Het is dus niet zomaar geld over de balk smijten. Er is niet eens een vooraf vastgesteld bedrag mee gemoeid. Het is een intentieverklaring om Oekraïne te helpen. Dat heeft in andere landen ook gewerkt.
Om vooruitgang te boeken moet je in bepaalde dingen snijden. Oekraïne is na al die jaren handel met Rusland geen steek beter geworden. Nu hebben zij zelf in meerderheid de keuze voor Europa gemaakt.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:18

@swassannuf | 26-03-16 | 12:15:

"De vijand van mijn vijand is mijn vriend". Oh ironie!

Reinaert | 26-03-16 | 12:18

Goh, dat ik het eens ben met de SP. Met Lossehandjes Harry nog wel.

postmodernismisdead | 26-03-16 | 12:17

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11
onzin, oekraine heeft al 40miljard ontvangen de afgelopen jaren.

Wutbürger_ | 26-03-16 | 12:17

@McNulty | 26-03-16 | 12:00
Ja, en elke keer dat jij over een snelweg rijdt heul je met jodenhater Hitler.
Ook jodenhaters hebben wel eens gelijk, als het een keertje niet over joden gaat.

Stormageddon | 26-03-16 | 12:16

Als de man met de handjes nou ook afstand zou nemen van de palestijnse zaak,hamas,hezbollah en ander soortgelijk tuig,ja dan...

swassannuf | 26-03-16 | 12:15

Het is inderdaad simpel:
"vertrouw ik de intenties van de mensen die dit verdrag hebben gesloten"
NJET. (Op zn Ukraiens dan)

hotmint | 26-03-16 | 12:13

Die tweedeling zie je het beste in dit kaartje ichef-1.bbci.co.uk/news/624/media/imag... uit dit artikel www.bbc.com/news/world-europe-26387353... Zes jaar later oorlog in de rijkere oostelijke delen van Oekraïne.

Europa blijft óf achter met alleen het arme westelijke deel, óf achter met het geheel, waarvan de moneymaker inmiddels aan puin geschoten is.

De Russisch gezinde Yanoekovitz weigerde het associatieverdrag te tekenen in 2013 en in 2014. Tot en met zijn vertrek. Hij schatte de schade door handelsproblemen met Rusland in de tientallen miljarden. Hij vroeg Europa die schade te vergoeden. www.globalresearch.ca/the-160-billion-...

De Europese Unie heeft NA de start van de oorlog de associatieovereenkomst alsnog getekend. Zelf had ik verwacht dat ons referendum de EU nog harder zou motiveren om vrede te brengen in Oekraïne. Al was het alleen maar om Geenpeil een zeer belangrijk argument te ontnemen. Er wordt nog steeds geschoten, zelfs dat is niet gelukt.

Naast een reeks nationalistische wetten die de Russische taal en cultuur op achterstand stellen, heeft het oosten van Oekraïne nog een reden om niet toe te treden tot de Europese Unie. Zijn raken zes tot zeven keer zo veel handel kwijt met Rusland, als _andere delen_ van de Oekraïne met de EU heeft.

Oost Oekraïne raakt dus handel kwijt met Moskou wat kaarsrecht ten noorden van hun ligt, voor de kans op handel met landen die meer dan 1000 kilometer extra ten westen liggen. In plaats van dat die oblasten geografisch op de eerste rij liggen om hun handel voort te zetten met Rusland, liggen ze nu achteraan om te proberen contacten op te bouwen met de EU. Een markt waar ze totaal geen concurrentiekracht hebben wegens een zwaar inefficiënte en verouderde energie.

Oost Oekraïne zag dus niet alleen hun belastinggeld naar Kiev verdwijnen, maar ook hun taal, cultuur, kans op handel en werkgelegenheid. Sinds het associatieverdrag is de handel met Oekraïne GEHALVEERD. Inflatie dubbelcijferig, evenals werkloosheid.

In de Europese illusie dat je een totaal corrupt land zonder zorgvuldig veranderingsmanagement en transitieperiode in 1 keer over te zetten naar een onbekend kapitalistisch en democratisch systeem. Dat is even dom als met de auto proberen weg te rijden, zonder gas te geven en de koppeling te laten schieten.

We hebben het land al kapot gemaakt, de corrupte leiders hun zakken gevuld. Het wordt tijd dat we onze "hulp" stoppen, voordat het land Somalië, Afghanistan of Irak achterna gaat.

Beetje eurocraten die verhalen in Kiev gaan vertellen over bonnetjes, terwijl ze zelf sinds de oprichting van de Unie nog geen goedgekeurde accountantsverklaring hebben geregeld. In mijn wereld moet je nog steeds iets zelf begrijpen en doen, voordat je op het idee kunt komen het te kunnen doceren.

Stop de waanzin. Stop de eurocraten die zich niet laten hinderen door enige kennis van zaken. Stem voor Nederland. Stem voor Oekraïne. Stem tegen Europese associatie. Voor hun, voor ons.

Feynman | 26-03-16 | 12:12

crankshaft | 26-03-16 | 12:00
Dan heb je het niet gelezen. Of compleet verkeerd geïnterpreteerd. Bovendien heeft de Oekraïense bevolking zich uitgesproken vóór dit verdrag. Dus ze willen het zelf.
Nederland geeft minder extra geld uit aan Oekraine als aan het referendum. Namelijk niks.Het verhaal dat de belastingbetaler de lul is door dit verdrag is dus complete onzin. Het zit in de vaste kosten, die we sowieso al betalen aan Europa.
Het associatieverdrag is bij andere landen ook succesvol gebleken. Het heeft effectief corruptie bestreden en de economie verbeterd (Georgië).
Wanneer corruptie niet effectief bestreden wordt, geven we geen geld. Dat heeft het IMF in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt. Oekraïne moet dus hard aan de slag als ze geld willen zien.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 12:11

Zit je ineens in hetzelfde kamp als jodenhater van Bommel, moet je eigenlijk ook niet willen.
McNulty | 26-03-16 | 12:00
.
Het referendum heeft niets te maken met de Jodenhaat van Van Bommel. Hij is in dit geval gewoon een mede-strijder voor het NEE-kamp. Daarom heb ik er geen probleem mee want alle hulp is welkom.

Lupuslupus | 26-03-16 | 12:10

Aan de hedendaagse economische malaise te zien heeft de eu en andere handelsverdragen nog niet veel positiefs opgeleverd.

watazooi | 26-03-16 | 12:09

Lulverhaal dat afzonderlijke lidstaten 'te klein' zijn om afzonderlijk beleid te maken. En ook zegt hij dat het economische verband juist tot vrede en stabiliteit heeft geleid en dat de EU daarom eigenlijk wel top is. Dat terwijl de EU vanaf het eerste begin al over de rug van het volk tot stand is gekomen (met leugens naar het volk toe) en echt totaal niet met het volk of stabiliteit te maken heeft, het komt voort uit ordinaire hebzucht en de mensen aan de top van het grote piramidespel. Ook de SP houdt een deken voor de ogen van het volk... op zo'n manier dat het in hun straatje past. TTIP is trouwens ook een handelsverdrag SP.

XaleX_2 | 26-03-16 | 12:07

dus het is feitelijk een oorlogsverklaring?
Bent u voor of tegen een totalen Krieg met Rusland?

Wutbürger_ | 26-03-16 | 12:07

@McNulty | 26-03-16 | 12:00
Iedere politieke partij en iedere politicus in Nederland heeft standpunten/gedragingen de mij tegen de borst stuiten. Ik kan maar eens in de zoveel tijd mijn goedkeuring/afkeuring laten blijken middels verkiezingen. Tot die tijd doe ik aan cherry picking.
In dit specifieke standpunt sta ik achter de SP.

IJzervreter | 26-03-16 | 12:05

@Of hieronder, over waarom je ook gewoon handel kan drijven met een ander land zonder er meteen een associatieverdrag met politieke integratie en militaire samenwerking aan te koppelen".
.
Nederland heeft EEUWEN lang handel gedreven met landen over de hele wereld. We hebben die vervloekte EU helemaal niet nodig. Stap er uit en begin opnieuw. Ga handel drijven met de Russische Federatie en de BRICS landen. Om te beginnen. De rest komt wel.

Lupuslupus | 26-03-16 | 12:02

Ik heb dat verdrag gelezen. Gewoon voor de lol.
Het document heeft inderdaad nauwelijks met handel te maken, maar is een annexatie van een onafhankelijk land, niets minder dan dat.

crankshaft | 26-03-16 | 12:00

Zit je ineens in hetzelfde kamp als jodenhater van Bommel, moet je eigenlijk ook niet willen.

McNulty | 26-03-16 | 12:00

Er worden steeds meer mensen wakker, gelukkig.

rifraf | 26-03-16 | 11:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE. JIT noemt namen verdachten MH17: Igor, Sergei, Oleg en Leonid