
Alweer een hoofdpijndossier voor minjus Ard van der Steur vandaag. Heel Holland/Belgie wil graag weten hoe het zit met Ibrahim El Bakraoui, de moslimterrorist die door de Turken
in Amsterdam werd gedropt, met een heel groot bord 'TERRORIST' om de nek, om vervolgens van safehouse naar safehouse naar Zaventem te geraken, waar-ie
14 mensen opblies (video). "
Wordt nog doorgezocht" is de laatste info, en het wordt dan ook weer zweten voor Van der Steur tijdens de ministerraad zometeen. (Hup
Jaap Jansen!) Zaak komt even heel vervelend door het glas-plas-was Brusseldebat van vanavond fietsen. Want dit betekent dat Ome Roon/NCTV/AIVD en hoe al die olijke buurtvaders ook mogen heten
ontzettend hebben zitten knoeien. Net als in België. Want volgens deze
gezaghebbende website zijn de broers El Bakraoui na de shoot-out in Vorst dd 15 maart door Belgische politie vastgehouden. En kennelijk weer vrijgelaten. Developing...
Update: Tik Tik Tik Tik Tik Tik
Reaguursels
InloggenIk ben fel tegen PlofMoslims
Hoewel vrije uitloop moslims ook niet handig is
Ik ben fel tegen PlofMoslims
Hoewel vrije uitloop moslims ook niet handig is
Ik ben fel tegen PlofMoslims
Hoewel vrije uitloop moslims ook niet handig is
Ik ben fel tegen PlofMoslims
Hoewel vrije uitloop moslims ook niet handig is
Debat in NL uitgesteld, brief is nog onderweg.
In the mean time:
"Ook Khalid El Bakraoui schond voorwaarden en werd toch vrijgelaten"
En wel in mei 2015...
www.gva.be/cnt/dmf20160324_02201014/oo...
Geens (Min Jus BE): U kan zich voorstellen dat we niet de hele nacht dat gesprek zouden hebben gehad indien we dachten dat onze diensten volstrekt foutloos zijn geweest
nl.metrotime.be/2016/03/24/news/wellic...
Duh!
Langzaam gaan we inzien, dat mensenrechten leuk zijn.
Zodra deze voor bepaalde groepen in de maatschappij niet zou opgaan, dan noemen wij dat "mensenrechtensysteem faalt", want "in strijd met" en "dictatuur".
IK neem mijn petje af voor Recep Tayyip Erdoğan, dat hij zich niet laat misleiden door de zwakheden binnen de mensenrechten.
Was het wel zo, dan had Turkije reeds lang in brand gestaan. Nu gelijk Europa, dus onze (klere)leiders moeten hun bek houden, evenals al die rooie ratten om ons heen.
Als ik er op mijn werk zo'n puinhoop van zou maken, zou ik er meteen uit geschopt worden.
www.telegraaf.nl/binnenland/25466882/_...
Hoelang blijft dit kabinet nog zitten?
De angsthazen zaten meteen binnen een dag na de aanslagen in vergadering over hun eigen veiligheid.
Terwijl anti terreur wetsvoorstellen al twee jaar op goedkeuring wachten. TWEE JAAR!!
Rutte vond het belangrijker om op tv de comediant uit te hangen voor het correspondent's dinner. Vertelde ook nog dat er best wel wat tijd in de voorbereiding was gaan zitten, want ja... er moesten grappen uitgekozen worden, en er moest ook nog wat geoefend worden op de grappen.
Maar hé... toch weer twee zetels extra na het geslaagde diner! Mark weer blij.
En ondertussen kan de Nederlandse bevolking verrekken van Mark en zijn vriendjes. Want 'Wij zijn met meer'.
Slaap zacht Nederland, alles komt goed.
Is er een soort Sunweb of Tui voor terroristen en asieleisers? Die lui zien meer van Europa dan ik. En dat mag allemaal maar kosteloos en kritiekloos grensen oversteken en centjes aanvragen......
Rutte gaat er weer es NIETS over zeggen.
@afdankert | 24-03-16 | 14:24
Dat lijkt dan een "weapon of mass migration" www.rsc.ox.ac.uk/news/weapons-of-mass-... van de Westerse landen, gericht tegen hun eigen burgers.
@Dr.Jay | 24-03-16 | 12:40
Wow. Het verhaal rond die El-Bakker wordt met iedere nieuwsplop merkwaardiger.
dit zou zo maar de schilderswijk kunnen zijn..
www.liveleak.com/view?i=175_1458783064...
Nederlandse veiligheids apparaat had de radar zeker uitgezet en/of was in onderhoud
Ik schaam mij
www.youtube.com/watch?v=96ZUZ9CPZII
#sarcasme modus: Nein Nein Nein! Niet de politiek! Het is de schuld van geen stijl want die polariseren en spelen wilders in de kaart!
-weggejorist-
Ik verdenk moedwillige opzet.
Het onberoerd laten en mild straffen van 'nuttige' misdadigers als schrik-wapen op de samenleving is een ouder en eerder toegepast concept.
In de VS schijnt men nu hetzelfde te doen met niet scannen en filteren van groeps-vluchten betreffende 'import moslims'. Het gaat daarbij om ongeveer 170 personen per dag die zonder paspoort en achtergrond controle de VS in mogen reizen en ongehinderd over diverse steden gedistribueerd en verdeeld worden.
Het is alsof men hiermee een tijdbom het land in wenst te smokkelen en de 'obvious action' mogelijk te maken.
"zit schuimbekkend/woest toe te kijken hoe hier de samenleving vakkundig naar de tyfus geholpen wordt" Vraag is niet of die burgeroorlog er komt,maar wanneer?
Godallemachtig. Met zo'n overheid en zulke politici die daar verantwoordelijkheid voor dragen verdien je het ook gewoon als land om op je flikker te krijgen. En het wordt nog veel erger.
Maar onschuldige slachtoffers betalen weer de prijs.
Brammetje de Ploflim is niet 1 maar 2 keer teruggestuurd uit Turkije: www.dailymail.co.uk/news/article-35076...
Eerst in juni 2015, toen in augustus 2015. Maar er waren totaal geen aanwijzingen van terrorisme of IS-sympatie hoor. Een extreem criminele Marokkaan die bij de Turks-Syrische grens staat, dat kan natuurlijk vanalles betekenen.
Wanneer worden er eens een keer falende ambtenaren ontslagen bij de roverheid?
live.reuters.com/Event/World_News
"
Turkish government official says one of the Brussels attackers, Ibrahim el Bakraoui, entered Turkey a second time and was deported again in August 2051 .
by jamillah.knowles 12:06 PM
Comment ↑ 0
"
Kan die pasfoto niet anders, van zijn ontplofte kop of zeau. Want nu lig ik alleen maar te kotsen.
Nog meer van 't zelfde: Ibrahim zou 2x zijn uitgewezen ...
nos.nl/artikel/2094862-zaventem-terror...
www.standaard.be/cnt/dmf20160324_02200...
www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brus...
Double facepalm
memesvault.com/wp-content/uploads/2015...
when one just isn't enough
Deze nieuwe berichten vrhogen mijn vertrouwen niet in de regering en hebben bepalende invloed op mijn stem als ik weer in het stemhokje sta.
www.demorgen.be/binnenland/-el-bakraou...
"El Bakraoui werd in augustus zelfs tweede keer uitgewezen door Turkije"
[foto] Minister van Justitie Koen Geens (CD&V). ©Photo News
"
Een anonieme Turkse regeringsbron heeft aan het persbureau Reuters gezegd dat Ibrahim El-Bakraoui niet alleen in juli 2015 door Turkije werd teruggestuurd, maar ook nog een tweede keer in augustus.
El-Bakraoui zou er dus in geslaagd zijn om Turkije een tweede keer binnen te komen, nadat hij eerder al werd teruggestuurd richting Nederland een maand eerder.
De Turkse bewering doet, indien ze klopt, nog meer vragen rijzen over hoe het kan dat El-Bakraoui niet op de radar van de Belgische veiligheidsdiensten is gekomen. Al in juni 2015 schond hij zijn voorwaarden voor zijn voorwaardelijke invrijheidsstelling, maar pas eind augustus herriep de strafuitvoeringsrechtbank zijn voorwaardelijke invrijheidsstelling. In de tijd tussen die twee data zou El-Bakraoui dus twee keer naar Turkije gereisd zijn en twee keer zijn uitgewezen
"
Als dat zo is, dan major facepalm.
Regering BE zit overigens in vergadering hierover vanaf 11:00. Is dat ondertussen nu eens klaar?
effe helpen: meneer kamikaze is twee keer uitgezet door turkije: www.dhnet.be/actu/belgique/attentats-d...
Daar gaat weer een pallet viltstiften
-weggejorist-
@RedderDesVaderlands 12:01
De feiten:
- De Belgische geheime dienst kan haar taak door politieke correctheid en onderfinanciering niet uitvoeren.
- De Turkse overheid heeft Nederland en Belgie gewaarschuwd tegen 1 van de broers.
- De Nederlandse overheid vertrouwt een geheime dienst die incapabel is (de Belgische) meer, dan een geheime dienst die wel op de hoogte is (de Turkse). Daarmee is onze veiligheid afhankelijk geworden van politiek en dus in het geding.
- Het Nederlandse kabinet ziet haar primaire taak (het beschermen van de Nederlandse bevolking en die van de Schengenzone) niet als een onderdeel van onze democratische rechtstaat, omdat ze de individuele vrijheid van vermeende terroristen absoluut heeft verklaart en die van slachtoffers geen enkele waarde geeft.
Ach Erdogan probeert Nederland te betrekken en veel mensen gaan daarin mee zonder de feiten te kennen.
Steun gvd nou de mensen die ons veilig proberen te houden ondanks de tegenwerking vd politiek!
Van der Steur in december 2015 tegen de Tweede Kamer: "Administratieve detentie, in de zin van preventieve detentie zonder dat sprake is van een redelijke verdenking, is niet één van de in artikel 5 EVRM genoemde gevallen. Die gronden voor vrijheidsontneming zijn een uitzondering op de meest fundamentele waarborg van de individuele vrijheid. Om die reden moet in een democratische rechtsstaat het risico van arbitrair overheidsingrijpen op deze vrijheid geminimaliseerd worden. Zelfs als het gaat om personen die geen boodschap hebben aan onze rechtstaat en de daarin aan ieder individu toekomende bescherming tegen arbitrair ingrijpen van de overheid. Daarbij moet worden bedacht dat de bevoegdheid van administratieve detentie ook zou gelden ten aanzien van anderen dan jihadisten waarvan de overheid zou menen dat zij een gevaar vormen voor de nationale veiligheid, óók in het geval zij nog niets strafbaars hebben gedaan. Dat past naar de stellige overtuiging van dit kabinet niet in een rechtsstaat. "
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
Een islamitische aanslag is dus gewoon een doelbewuste keuze van dit kabinet.
Jan 3863
Sorry maar eerst beweren dat alle rechters D66 zijn en daarna zeggen dat ze allemaal ultralinks zijn, je bent aan het bazelen......
Ten eerste hebben we hier geen ultralinkse partijen -misschien de SP, maar die is wel heel kritisch t.o.v. moslims- en ten tweede is dit alles het gevolg van RECHTS regeringsbeleid..., maar voor de rest klopte van je verhaal ook al niets.
Wanneer gaan we gevaarlijke gekken gewoon preventief opruimen?
Meneer de potentiële IS vechter is op eigen verzoek naar Nederland gestuurd omdat de Belgen hem niet wilde hebben. Nederland heeft die gast toen laten gaan want wat moeten ze anders met iemand die niet onze nationaliteit heeft en dus ook niet bestraft kan worden naar aanleiding van Turkse vermoedens.
Bubske | 24-03-16 | 11:11
Ik ben bang dat u gelijk hebt, maar er is wat meer dan dat.
Nl kon hier inderdaad niet zoveel mee, behalve het Belgische dossier opvragen en hem officieel weer uitleveren aan België. Op zijn minst was hij in overtreding mbt de bepalingen aangaande zijn vervroegde vrijlating aldaar.
Nederland had dus contact moeten zoeken met België hierover. Als men dat gedaan heeft, en België zegt: laat maar lopen, kan NL er niets mee, en heeft men geen fout gemaakt.
Ik denk dat er nu dus gezocht wordt naar het dossier van afhandeling. Zonder dat dossier is NL wel partij in de fuck up.
@Gen. Maximus 11:23
Wauw, must read! intelligencesecurity.org/2016/03/22/ja...
@Aristotalloss | 24-03-16 | 09:06
Uitgeleverd?? Weer zo'n sensatie-pers foutje in de vertaling. De vermoedelijke terrorist is op het eerste de beste vliegtuig naar Europa gezet en dat bleek een van de vele Transavia vakantie vluchten te zijn. Dictator Erdogan heeft alleen een emailtje "ter info" naar iemand van de NL ambassade gestuurd maar die had het te druk met champagne zuip feestjes in Turkije.
Ze weten niet hoe ze dit recht moeten spinnen anders hadden ze al lang info naar buiten gebracht.
5 jaar VDD veiligheidsbeleid: MH17 doofpot, Demmink doofpot, Teeven-doofpot en nu zelf terroristen laten lopen. What's in godsnaam next?
Mooi , gaan ze weer in de fout, wat een zakken!!!
Officieel was de man inwoner van de Europese Unie. Dus iedere plek in de EU is legitiem.ca12nag3 | 24-03-16 | 11:03
Ja, en dat is nou een mooi voorbeeld van wat er fundamenteel mis is met de EU. De man is een Schengen-grens gepaseerd.
En of die grens nou in Nederland wordt overgestoken, of in Brussel of voor mijn part in Athene: bij controle hadden er allerlei bellen moeten afgaan: deze veroordeelde man was voorwaardelijk vrij in België, en werd teruggestuurd door Turkije.
Wanneer gaan de rechtbanken in Nederland eindelijk eens hun werk doen. De samenleving kan zichzelf niet beschermen. En als rechters nooit een verdachte opsluiten dan zijn zij dus gebleken niet meer bekwaam in het maken van de benodigde juiste afweging.
De rechtbanken hebben dit verval van waarden decennia lang laten gebeuren want dat past mooi in hun hoogverheven d66 vpro verhaal. Dat is niet slechts de politie(k) aan te wrijven.
Waarom liep hij nog vrij rond?
Omdat we van de politiek en rechtswege pas mogen handelen na feiten, en niet op geruchten of onderbuik gevoelens.
Omdat we tegen beter weten in politiek correct moeten blijven en ieder maar zijn/haar cultuur/geloof/manier van leven laten doen.
Omdat we nog steeds geloven dat onze eigen privacy zwaarder weegt dan uitbreiding van opsporing technieken en informatie verzameling.
We collectief alle handhaving en verdediging, anders dan flitsers en BOA's wegbezuinigen.
We er zelf niet heel veel aan kunnen en mogen doen omdat de kans dat we als rechts extreem, racistisch of discriminerend worden weggezet.
Wat was is weg, wat komen gaat zal niet mooi zijn...
Van der Steur is wederom een bonnetje kwijt, maar wat erger is dat de complete regering hun verstand kwijt is, ze hoeven er overigens ook niet naar te zoeken want dat hebben ze nog nooit gehad, bij die lui daar in den Haag is tijdens de evolutie iets fout gegaan die zijn zonder te evolueren gelijk rechtop gaan lopen.
Oef. Keiharde veroordeling door de ex-baas van de belgische inlichtingendienst: intelligencesecurity.org/2016/03/22/ja... (engelse versie eronder)
.
Daar zit geen woord spaans bij! Als dit nu door professionals uit de branche zelf zo gezegd wordt, dan hoop ik dat er eindelijk eens wat taboes doorbroken kunnen worden qua aanpak. Here's hoping...
Interessant stukje duiding:
decorrespondent.nl/3651/Waarom-aansla...
Het bonnetje was alvast zwart gelakt. En gemarkeerd "SG"
Roll out the guillotine please!!!
Geenstijl jullie verhaal klopte gisteren al van geen kanten. Jullie voeren een hetze tegen de huidige regering en die steun ik volledig maar probeer het op z'n minst bij feiten te houden. het komt je geloofwaardigheid tenminste ten goede.
Meneer de potentiële IS vechter is op eigen verzoek naar Nederland gestuurd omdat de Belgen hem niet wilde hebben. Nederland heeft die gast toen laten gaan want wat moeten ze anders met iemand die niet onze nationaliteit heeft en dus ook niet bestraft kan worden naar aanleiding van Turkse vermoedens.
@FapMaster 10:51
Als de Turken zeggen dat iemand een terrorist en en de Belgen zeggen van niet, dan gelooft de Nederlandse AIVD de Belgen. Dat is de fuck-up die hier plaatsgevonden heeft. Je kan zeggen wat je wilt over de Turken, maar hun geheime dienst is wel beter op de hoogte dan de Belgische. Dat de Nederlandse geheime dienst niet blind vaart op de Turkse geheime dienst als het om terrorisme gaat en wel op de Belgische is bizar.
Het is namelijk algemeen bekend dat de Belgische geheime dienst van toeten nog blazen weet.
er zijn nu dus mensen die aan van de steur zijn overleden....
@Jan Leul | 24-03-16 | 09:55
Deze verklaring smeekt bijna om een closeread.
En hoera, straks kunnen hele horden plofmoeslims visumvrij vanuit het Europese wisselgeldland aan de Bosporus naar het 'slagveld' uitgezonden worden. Met dank aan onze wegkijkende regenten. Sterker nog, als het aan een miezerig kaal mannetje van de (virtueel)kleinste regeringspartij ever ligt, gaan we ze zelfs met het vliegtuig ophalen. Krijgen ze van kereltje Peggold een prachtige stageplek en zal meisje Rutte lachend zien dat het goed is zo...
Jon Snow | 24-03-16 | 10:49
Officieel was de man inwoner van de Europese Unie. Dus iedere plek in de EU is legitiem.
Daarnaast België wou m niet hebben. Maar dat hij dan zomaar zichzelf ergens kan opblazen dat is een heel ander punt. Hij had nooit die vrijheid mogen hebben om zoiets te kunnen voorbereiden.
Maar dat hele sprookje van linkse politiek is allang opgeblazen. Heel die zooi moet eigenlijk opgepakt worden voor landverraad en verduisteren van feiten.
De krant die als eerste met het nieuws kwam dat de broers waren opgepakt op 15 maart 2016 was deze Franstalige krant: www.dhnet.be/actu/faits/forest-deux-fu...
Althans: Als je de google-translate van die site leest. Lees je het werkelijke Frans, dan stond er: "Les suspects ne sont pas Khalid et Ibrahim El Bakraoui, a précisé le parquet."
De Engelse media hebben de verkeerde vertaling overgenomen.
Wat wel blijkt, is dat de Belgische politie op zoek naar de broers was voordat de aanslag plaatsvond. Khalid huurde namelijk twee safe-houses, die door de Belgische politie waren binnengevallen. Die twee namen zongen dus wel al rond voor de aanslagen. Zowel bij de politie als in de pers.
Ik kan me bijna voorstellen dat die El Bakraoui na al dat arresteren en weer laten lopen zo geirriteerd en wanhopig is geraakt dat hij er finaal een dikke punt achter wilde zetten. Alle gekheid op een stokje; totale fuckup van alles en iedereen. Mijn laatste restje vertrouwen in veiligheid- en politiediensten is hiermee wel verdwenen.
Ontslag! Maak plaats voor de volgende incompetente VVD muppet!
Verdomme, die beelden van CNN komen wel ff binnen zeg.
Arme mensen, het maakt je woedend en radeloos, vooral als je vreest wat er nog aan zal komen.
Die "rechters" en lieden die besloten hebben dat deze gek na 4 jaar weer los mocht, hebben bloed aan hun handen. Het zou mooi zijn als zij ook eens de consequenties van hun handelen (dood door schuld) zouden voelen, en dan direct en niet indirect. De mensen in Nederland/Belgie die het leuk leek een IS sympathisant net terug van de syrische grens los te laten lopen trouwens ook.
Ongeacht of de Turken liegen of niet, meneer stond geregistreerd als terrorist.
Wie heeft er aan de grens zitten slapen? Staan we nog steeds terugkerende Syriëgangers met vlagjes te ontvangen?
Weten we wel in Nederland waar de potentiële risico's zitten, denk het niet.
Tot die tijd is alles wat op het Haagse pluche zit en groot potentieel gevaar omdat ik het idee heb dat men 0,0 weet waar ze het moeten zoeken ...
Dus als Turkije een ongewenste vreemdeling wil afschuiven zetten ze hem gewoon weg, desnoods naar een buurland.
Briljant!
Misschien moest Nederland daar maar eens een voorbeeld aannemen, bijvoorbeeld bij het terugsturen van illegalen.
Neemt Somalië je niet terug? Hop, hier heb je een enkeltje Nairobi.
Eist Marokko geld voor het terugnemen van ongewenste onderdanen? No problem, Algiers heeft ook een vliegveld.
Kaboel weigert terugkeer? De terugreiziger mag kiezen uit Pakistan, Tadjikistan en Turkmenistan.
En dan een weekje later dus even met het betreffende vaderland bellen dat die lieve jongens hun kant zijn uitgestuurd.
Yep, die Turkse methode moest Nederland maar zo snel mogelijk adopteren.
schijnveiligheid, dat is wat dit slechtste kabinet ever ons volk bied.
alsof er een paar honderd potentiele ploflims 24/24 geobserveerd kunnen worden, ja electronisch, iedereen de moeder aftappen met een soort electronische sleepnetten.
en vooral veel georchestreerd media werk, zoals gisteren de cameraploegen bij de grensovergangen, met zwaar bewapende behandschoende veilgheidsjongens en meisjes.. gaat U maar rustig slapen, ome Roon en ome Ad waken over U.
'vreselijk he, ik moest wel 30 minuten wachten ' .. dit kost ons land miljarden werd uiteraard vaak gemeld.
deskundigen antwoorden op de vraag waarom Syriegangers in Nederland niet preventief worden vastgezet of voorzien van een enkelband ' dan kunnen we ze niet de-radicaliseren en dan kunnen we niet in gesprek blijven met 'de moslimgemeenschap'
ja er moet echt een flinke boem komen in ons land eer dat dit Haagse tuig opstapt of wakker wordt.
ondertussen lacht Mark alles weg.
Dat geeft toch even het signaal aan die minstens 400 andere jihadisten, die getraind zijn om aanslagen in Europa te plegen, dat ze rustig verder kunnen werken.
Dr.Jay | 24-03-16 | 10:30
Het tragische is dat hier iemand in de panelen de grunberg doctrine verkondigde. En de parallel trok met o.a. hooligans. Maar voor die categorie is NB een speciale wet uitgevaardigd die forse inperkingen van persoonlijke vrijheden inhoudt. Het kan dus wel degelijk. En toen hoorde ik niemand over "politiestaat". Terwijl de risico's van een heel ander orde zijn. Vernieling en verstoring v/d openbare orde does not equal doden en verminkten. Hoe kan dit? Wat voor mechanismen maken dit soort denkpatronen mogelijk? I'm baffled...
Religie en politieke correctheid zijn het gif van de wereld
Ik heb van horen zeggen dat volgens de meest recente berichten Erdogan klaarblijkelijk inmiddels heeft gezegd dat het al "binnen een week na uitzetting naar Nederland" aan België heeft laten weten dat die minkukel op transport naar Nederland is gezet. M.a.w., het is nog maar de vraag wat voor informatie de binnenlandse veiligheidsdiensten van die Turken te horen hebben gekregen. Helaas leven we inmiddels in een maatschappij waarbij betrokkenen eerst op het schavot worden geplaatst, de guillotine bij voorkeur al direct wordt toegepast om evt. bij valselijk beschuldigen achteraf te zeggen: ach, zo is toch de kop eraf.
De hele ministerraad staat momenteel weer het tapijt op te tillen voor Rutte..
Wat mij opvalt hier is dat iedereen gelijk gelooft dat Turkije Nederland en of België gewaarschuwd heeft.
Ik geloof dat niet.
Ik denk dat Turkije liegt. Die waarschuwing is helemaal niet gegeven. En als dat klopt dan is het dus Turkije die opzettelijk terroristen de EU in stuurt.
Denk even na...
mr. coffee | 24-03-16 | 09:55
juist, angst. de hele cultuur van wegkijken, goedpraten en bagatelliseren, het zijn bange mensen. Angst voor confrontatie, angst voor oorlog wellicht, angst voor je carrière, je d66 leventje met voortuin zoals het is.
En wat doen bange mensen doorgaans in reactie op agressie en provocatie? Inschikken, hand in eigen boezem steken: 'misschien ben ik niet lief genoeg geweest, het ligt aan mij..' think about it.
Radicale Islam verspeidt zich als een virus over Midden Oosten en Europa, en Jesse Klaver houdt het op een enkel 'gestoord' individu dat zulke aanslagen pleegt.
Let me tell you, islamisten lachen echt niet in hun vuistje als 'de angst regeert' en hebben ook niet bedacht dat ze een 'een gesloten samenleving nastreven' (quote Arnon 'disqualified' Grunberg), ze willen gewoon dat jij, ongelovige westerling, opschuift, op de knieën gaat of sterft. Simple as that.
Als westerlingen na een aanslag spontaan harakiri beginnen te plegen door naar Wilders te wijzen (hee alweer Grunberg) of te zeggen dat migranten toch echt meer kansen zouden moeten krijgen (de Cauter etc etc), dan zou ik me als islamist he-le-maal de tering lachen.
Gen. Maximus | 24-03-16 | 10:24
"Het risico is veel te groot. Je kan dit soort gasten niet vrij laten rondlope"
Hear! Hear!
Het is hunnie schuld
Dr.Jay | 24-03-16 | 10:16
Precies, en dat vindt heel weldenkend West-Europa waarschijnlijk ook. Maar niet onze politieke kaste onder invloed van de "intelligentsia". Want dan verwordt je immers onherroepelijk tot een politiestaat. Zie ook peggolt die de "grote denker" Grunberg retweet. De VS interneerde alle jappen in 1941, zijn ze daarna voor altijd een politiestaat gebleven? Dacht het niet.
.
Jihad namens IS = staatsvijand = enkeltje bajes. Bewezen sympathieën plus hulp: idem. Het risico is veel te groot. Je kan dit soort gasten niet vrij laten rondlopen.
tja....
Maar als de traject controles maar werken.
En o wee, als je je mening politiek-incorrect tweet
@Dr.Jay | 24-03-16 | 09:40
Ik, als volwassene, snap hoe het zo heeft kunnen komen. Ik snap ook de hele bureaucratische flow achter deze clusterfuck en ik zie ook wel in hoe het een opstapeling is van dingen. Maar dat was niet mijn punt ;)
Mijn punt was: Doe eens een stapje terug, kom even uit de waanzin van hoe dingen vandaag de dag gaan vandaan, en bekijk het eens alsof je van Mars komt en dit voor het eerst ziet, zonder dat je er midden in zit.
Dan is het toch compleet gestoord. Dan is het toch achterlijk en zwakzinnig en een totale clusterfuck met ingespoten debielzaad dat dit gebeurd.
Dit kun je zo toch niet uitleggen aan je kinderen????
We hebben het over een overduidelijk staatsgevaarlijke terrorist, die al in handen was van justitie, hij zat gvd al achter slot en grendel. Sleutel was omgedraait. Hek zat dicht. Boeitjes om zijn handen. En toch.... blaast ie zichzelf met een bomgordel op waarbij onschuldige vaders, moeders en kinderen zijn omgekomen.
Ik vraag niet naar de letterlijke en feitelijke beweegredenen hoe dit zo heeft kunnen komen... Dat weet ik wel. Ik vraag me alleen af waneer the fuck wij nou eens wakker worden en zeggen: "Ho! En nu is het genoeg geweest! Dit gaat zo niet langer! Want deze clusterfucks kan ik niet meer aan mijn kinderen uitleggen"
De bevoegde ambtenaar in de gemeente Laeken is blijkens het ID ene Mevr. of Dhr. Sabah. Dat betekent natuurlijk niet direkt dat allerlei onbevoegden via deze persoon mogelijk toegang hebben tot bijvoorbeeld de bevoklkingsadministratie.
In Nederland is dat natuurlik al helemaal ondenkbaar; veiligheidsfuncties worden zwaar gescreend (disclaimer: tenzij je lid bent van de juiste politieke partij).
Stel je voor dat personalia, adressen enzovoorts van politieke bewindvoerders en allerlei ambtenaren gedeeld zouden worden via clandestiene netwerken, onbestaanbaar. Hier laten we ons niet intimideren, toch.
Demmink loopt vrij, Cees H. kreeg zijn miljoenen belastingvrij bijgeschreven, waarbij de Kamer werd voorgelogen en nu dit weer. Maar Hennis regelt door de terroristen wel even een paar miljard extra voor "defensie" (wat in werkelijkheid "offensie" is). Je begint je af te vragen wie de bad guys zijn. Het kwam ze wel goed uit dat hun Brussel een keer aan de beurt kwam. Van Baalen was er als eerste bij om te zeggen dat hij altijd met die metro gaat. Wedden dat hem nooit zoiets overkomt? Hans en Guy zijn te belangrijk voor het grote geld. Walgelijke wereld. Grenzen dicht en EU niet verder uitbreiden. Eerst orde op zaken. 6 april TEGEN.
Albanees spreekwoord:
'Je kan stront niet met zeik camoufleren'.
Faal bovenop faal.
"Waarom liep hij nog vrij rond?" Omdat zo'n beetje elke rechter ultralinks is en deze Syrië-gangers tot nu toe zo'n beetje allemaal vrijspraken en lieten gaan. (want ze waren alleen in Syrië om "humanitaire hulp" te verlenen).
.
Tegen zo'n links rechtersgilde kan geen politie, officier van justitie of politicus op.
www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brus...
.
"Voor elke terreurverdachte heeft men minstens twintig man nodig om die te schaduwen. Die mankracht hebben de veiligheidsdiensten niet om élke teruggekeerde Syriëstrijder te volgen. "
.
Wat een idioten!
Nee natuurlijk moet je die mensen niet 24x7 proberen te schaduwen, je moet ze gewoon aanhouden, vastzetten en aanklagen.
Niet (slechts) ivm vermoeden terrorisme, wat lastig te bewijzen is, maar ivm vechten voor buitenlandse krijgsmacht!
Dat is strafbaar (ook in BE) en makkelijker bewijsbaar.
Zeker in geval van die 60-tal Syriegangers uit BE die TR al heeft uitgeleverd of uitgezet (met melding aan Justitie BE), zoals in het geval Ibrahim El Bakraoui ...
Mag ik hier de conclusie trekken dat met de toezegging van 6 miljard, onze regering de terroristen faciliteert en de vrije hand gunt om hun plannen ten uitvoer te brengen, het uitblijven van harde maatregelen door de politiek versterkt de conclusie.
succes Pays-Bah.
Dit moet niet alleen einde Rutte zijn, maar ook einde EU.
Belgie wordt wakker....
nieuws.vtm.be...
"Kranten keihard voor justitie"
Dr.Jay | 24-03-16 | 09:58
Welnee joh! België slaapt en prutst gewoon verder; Marc Dutroux, de Bende van Nijvel, de moord op Karel van Noppen, de Agusta affaire, de eeuwige Talenstrijd enzovoorts enzovoorts...
Politie, justitie en de politiek in België zijn DOOR en DOOR corrupt + incompetent. Geen wonder dat de EUSSR en NATO zich er zo thuis voelen!
Begrijp ik dat goed, als Turkije terreurverdachten uitzet, dan mogen ze KIEZEN naar welk land ze worden uitgezet?
En dan kiest zo'n terreurverdachte Nederland?
En dan zegt Nederland: goed, laat maar komen?
.
Ik moet ineens denken aan de maatregel die Den Haag begin vorig jaar invoerde: terreurverdachten moesten zich voortaan melden bij de intercom, aan de achterkant van het politiebureau. En nu zit Van der Steur dus alle logbestanden van alle intercoms aan de achterkanten van Nederlandse politiebureaus af te luisteren, of erop te horen is "Ja hallo? Ik was er! Nou doei!" in de stem van Ibrahim El Bakraoui.
Falende opsporingsdiensten schreeuwen herhaaldelijk om nog meer gereedschap waardoor de privacy van goedwillende burgers afbrokkelt. Het is verdomme tijd dat men eens goed gaat werken met het gereedschap dat al voorhanden is. Simpelweg een beetje ICT en een paar ordners, dat is voor dergelijke meldingen vanuit Turkije voldoende en al decennia beschikbaar. Met adequaat werken zou deze aangekondigde eikel misschien niet tot zijn verschrikkelijke daad gekomen zijn. Doe gewoon je werk en laat dit vermoedelijke falen eindelijk eens consequenties hebben voor de verantwoordelijken!
MRF2739 | 24-03-16 | 10:06
Waarom? Omdat het geen syriër is maar een geboren belg. Daarom snap ik echter ook weer niet waarom hij naar Nederland zou zijn uitgewezen (niet uitgeleverd, dat is wat anders).
Whatever, dit zaakje stinkt aan alle kanten!
En wederom, het kabinet valt niet, die blijven zitten waar ze zitten. Pamperen de criminelen alles mag, gevangenissen dicht.Rutte 1 woord i spell it out for you SWAFT... weggejorrist en nooit meer terug..
Le Roi | 24-03-16 | 09:19
Helemaal eens met de stelling dat het allemaal veel te slap wordt in ons land. Bovendien zijn we verworden tot de grootste PIN-automaat van de wereld door al die uitkeringen, toeslagen, subsidies etc. waar met name degenen die de weg weten of te weten krijgen of via via krijgen te weten zich naar hartelust aan kunnen laven.
@ The real McCoy | 24-03-16 | 10:06
Het is wat lastig om de Nederlandse nationaliteit van een Bleg af te nemen.
GVD jongens, die videolink met die huilende peuter op z'n dode moeder. Snijdt door merg en been. Vuile vuile vuile vuile klootzakken! Dat ze voor eeuwig mogen branden in de islamitische versie v/d hel.
Krijgen we dan vandaag eindelijk eens een leuk debat?
*nee hoor, glas, plas, was*
@Jos Tiebent | 24-03-16 | 10:03
Goed plan, maar daarna door naar de volgende broedplek.
Je vraagt je af waarom Erdogan deze Syrie-strijder niet uitleverde aan de officiele authoriteiten in Syrie. Die weten wel raad met oorlogsmisdadiger.
Ik zie, in het licht van de dubbele agenda van Erdogan en sympathieen met ISIS, kwade opzet van Erdogan. Hij heeft deze Syrie-strijder bewust naar Nederland gestuurd omdat wij een politiek correct klimaat hebben met achterlijke en naieve politici en D66 rechters! Zolang Syrie-gangers in Syrie hun oorlogsmisdaden daar hebben gepleegd en niet in NL of Europa, zo redeneert men in Den Haag, dan mogen ze van politiek correct Den Haag en D66 rechters vrij rond lopen. Er lopen niets voor niets veel lopende tijdbommen rond, de Syrie-gangers lopen nog vrij rond. Hoe is dat mogelijk? Worden ze pas opgepakt als ze een aanslag plegen?
Erdogan weet van zijn inlichtingendienst dat Nederland een 'fail state' is, naief tot op het bot en daarom laat hij ze gewoon door naar NL en Belgie!
Dit Kabinet is vanwege electorale belangen politiek correct tot op het bot en weten niet wat ze op de hals halen. Achteraf gezien waren de aanslagen in Parijs en Belgie te voorkomen.
Dat in NL ook zoiets gebeurt is een kwestie van tijd. Immers, de Belgische Syriegangers (vnl, Marokkanen) trokken vaak samen om met de Nederlandse (ook vnl. Marokkaans) Syriegangers op, vanwege o.a. de Nederlandse taal!
Dit Kabinet moet oprotten!
Dit is een heel ernstige kwestie. Als Nederland had gedaan wat het had moeten doen: deze extremist / fundamentalist, zijn Nederlandse nationaliteit ontnemen en uitzetten of vastzetten, dan waren en in Brussel geen doden gevallen afgelopen dinsdag. Rutte heeft bloed aan zijn handen. Dat had hij al maar het wordt steeds meer. Hoe lang gaan we nog accepteren dat onze politici ons in gevaar brengen door de grenzen open te houden voor terroristen, door enorm laakbaar en verwijtbaar te zijn in hun handelen. Hoe lang nog!??
Dat bonnetje gaan ze nooit vinden. Want er is geen bonnetje.
Ik geloof wel dat Turkije de man uitwees naar Nederland. En ook dat Turkije wist dat het een IS idioot was.
Maar ik geloof ook dat Turkije dat met opzet heeft verzwegen.
Turkije stuurt terroristen naar de EU.
En niet voor het eerst.
inserbia.info/today/2015/10/galijasevi...
Turkije levert iemand uit aan het verkeerde land. Lijkt me verklaring genoeg.
@ Jan Leul | 24-03-16 | 09:55
Het begin is er alweer. Het is nu wachten op het eerste artikel dat komt waarin wordt gezegd dat toch eigenlijk de Islaam het slachtoffer is van de aanslagen in Brussel.
Jan Leul | 24-03-16 | 09:55
Opmerkelijk bericht.
Als je tussen de regels door kan lezen:
'De tijd is aangebroken dat iedere kufar zich gaat onderwerpen en wie dat niet doet moet geëlimineerd worden.'
Dat staat er feitelijk.
DreHa | 24-03-16 | 09:57
Ministeriële verantwoordelijkheid omvat ook je voorgangers.
Tijd voor een grote voorjaarsschoonmaak. Een enorm hek om Molenbeek heen, en 24/7 bewaken met honden en gewapende militairen. Dan gas, water, licht en mobiele telefoonmasten uitzetten. Via één poort iedereen opvangen, dubbele paspoorteigenaars preventief vastzetten. Enkele paspoorteigenaars onderbrengen. Dan systematisch de hele wijk uitkammen, huis voor huis, terwijl alle dubbele paspoorters doorgelicht worden. Wie niet zuiver op de plaat is een enkeltje zandbak.
De rest kan met een kleine schadevergoeding voor ongemak weer terug. Binnen week ben je klaar.
Een ander scenario weet ik gewoon niet meer.
Het Landelijk Parket liet eerder weten niets te weten van de door Erdogan gesuggereerde uitlevering. Dit zegt ons echt niks, zei Wim de Bruin van het OM....
.
Totaal geen verassing, ze hebben geen flauw idee wat ze aan het doen zijn. Er lopen zo'n 50 teruggekeerde jihadisten rond in Nederland. Maar ze zijn allemaal te erg getraumatiseerd en willen niks meer met de Islam te maken hebben zeggen ze.... totdat ze zich opeens ergens onverklaarbaar opblazen.
.
Taqiyya Koran: Surah 3 vers 28.
@Nuchternederland | 24-03-16 | 09:38
*alvast dronken worden doet! *
Ik hoop dat die onderste steen van Rutte nu recht op z'n knar gaat vallen, punt uit, over en wegwezen.
Belgie wordt wakker....
nieuws.vtm.be/binnenland/184011-krante...
"Kranten keihard voor justitie"
Steur was toen nog geen minister. Vanwaar de obsessie met deze persoon die nu minister is?
Voor verkeerscontroles en flitscontroles hebben we geld en manschappen in overvloed.. Ja ja, want dat levert geld op. Bah bah bah. En dan hebben we nog de agenten die de hele dag op twitter zitten om brave nederlandse burgers in de gaten te houden en die dan met 3 man sterk te gaan intimideren.
@Bert Konterman | 24-03-16 | 09:51
Ik zou dat soort propagandeurs het liefst vervolgd zien vanwege innesteling/instandhouding/facilitering van een doodscultus.
"Waarom verdedig je een cultuur of godsdienst waar je zelf geen deel van uitmaakt en die je veracht en indien vrouw, je het liefst verkracht".
GerMonster | 24-03-16 | 09:51
Uit angst. Zo hopen ze buiten schot te blijven.
Waarom krijgt dit soort volk ueberhaupt een nederlands of belgisch paspoort.. we zouden criminelen toch uitzetten naar hun thuisland en ze overdragen aan de koning van Marokko of aan de Sultan van Turkije?? Nu stuurt Turkije alle criminelen en terroristen naar nederland? Mooie afspraak met Dictator Erdogan!?
De Utrechtse stichting alFitrah geeft o.a. Asscher, Zeilstra, Marcouch en Furkani de schuld van radicalisering en de uiteindelijke aanslagen die overigens volgens desbetreffende stichting niets met de islam te maken heeft.
nl.fitrah.nl/verklaring-stichting-alfi...
-weggejorist-
Wanneer komt zijn moeder op TV vertellen dattie zo'n goeie jongen was, heel religieus en dit soort dingen nooit deed?
Mhh, gevoelig allemaal. Ben benieuwd hoe lang ze dit kunnen rekken, gok dat dit begraven word in beloftes en uitstel tot na de verkiezingen
De val van dit kabinet?? Dan gaan we juichen, juichen juichen. Aldus Louis.
De enige mensen die in nederland iets te vrezen hebben van politie en justitie zijn hardwerkende nederlanders die onzinboetes krijgen en politici die kritiek hebben op het beleid van onze regering.. die krijgen meerdere politieke processen aan hun broek.. dit land is door en door verrot.
@R van Perzie | 24-03-16 | 09:46 Nee, dit was een hufter met een lange criminele loopbaan. Hij had al vele misdrijven op zijn naam staan en het met een three strikes regel nooit meer in Nederland/België aanwezig kunnen zijn.
O hee kijk, ook deze Belgische cultuurfilosoof bevestigt in VN wat we allemaal al dachten: het komt gewoon door achterstelling van de nieuwe Belgen in onderwijs, arbeidsmarkt en media. koekoek!
www.vn.nl/lieven-de-cauter-brussel-aa...
Linkse idioten , met rechters en een wet die gemaakt wordt door mensen die weten wat een klote zooi de wereld is, had deze idioot al voor eeuwig vastgezeten.
.
Maar nee gutmenschen, elke keer weer direct of indirect verantwoordelijk voor de meeste ellende die we in Europa hebben, of ze halen het binnen of ze verdedigen het en waarom ?
.
Elke keer weer zeg ik tegen ze "Waarom verdedig je een cultuur of godsdienst waar je zelf geen deel van uitmaakt en die je veracht en indien vrouw, je het liefst verkracht". Ik weet niet of het helpt , maar ze zeggen iig niets terug en lopen rood aan.
Prutsers! Gelukkig kan justitie wel binnen 24 uur een accept giro sturen voor 3 km/h te snel op een verlaten snelweg!
In Duitsland en België zie je inmiddels dezelfde trend: kleine lullige dingetjes zoals fout parkeren worden snoeihard aangepakt terwijl zware criminelen en terroristen vrij spel hebben!
In de Duitse stad waar ik woon heeft me onlangs zwaar geïnvesteerd in flitsers en flink wat mensen aangenomen voor het Ordnungsamt (BOA) om boetes uit te delen, en dat terwijl HONDERDDUIZENDEN bij de Oostenrijks-Duitse grens illegaal, ongehinderd door de Duitse autoriteiten, en zonder geldige papieren het land binnenstromen.
De enige zorg van Rutte en dit kabinet is hoe ze dit weer kunnen weglachen en rechtpraten zodat ze zelf maar op het pluche kunnen blijven zitten.
Als je een openstaande boete hebt of nog belasting moet betalen wordt je in ons land opgepakt en vast gezet. Syrie gangers, criminelen en terroristen kunnen vrij rondlopen, totaal geen controle of maatregelen... Volgens Rutte zijn die open grenzen en geen enkele controle zo goed voor de handel..
@muxje, ja daar komen weer de fantastische woorden " maar dat kan helemaal niet". Rutte is toch niet in oorlog met Wilders. Je moet af van het denken in juridisch raamwerk in oorlogstijd. Is het wellicht ook nog een complex probleem?
Als een regering moreel, financieel, en qua veiligheid, keer op keer een dikke onvoldoende scoort met mensenlevens tot gevolg, vervalt daarmee de plicht van de burger om diezelfde regering te erkennen en gehoorzamen.
Wat een prutsers! OMG graag minder inferieure autochtonen in de veiligheidsdiensten. We kunnen niet allemaal super Turken zijn, maar zo stom hoeft als de veiligheidsdiensten in BE/NL hoeft ook weer niet.
... doe aub aangifte van je auto inbraak, zeiden ze, zeg ik: maar er liggen er nog een stuk of 4 aangiftes van het afgelopen jaar waar jullie niets mee hebben gedaan?... en toen bleef het stil.....
beetje off topic:
De overheid zegt dat de criminaliteit elk jaar verder afneemt. Want criminele jongens zien zelf ook in dat na verloop van tijd het geen zin heeft rond te hangen en hun criminaliteit toch niet loont dus gaan ze met hun verworven vooropleidingen aan de bak in een reguliere baan waar er ook steeds meer van bijkomen. Problemen opgelost! Q.E.D.
marcoplarco | 24-03-16 | 09:37
Volgens mij was afgelopen maandag zijn 3rd strike...
(of zijn 2e)
Politici blijven gewoon een goed salaris binnenharken hier, los van rampen en drama's.
En in één keer wordt duidelijk dat de Amerikaanse Guantanamo Bay methode nog niet zo slecht was. En alles met mensen rechten van doen had, de rechten van onschuldige mensen om voort te leven.
eind Juni verkiezingen? Geert 1 op het bordes twee weken later.
Ik zie gouden tijden voor KLM
marcoplarco | 24-03-16 | 09:37
Helaas heeft Didi de Invlieger dat beeld ook voor ogen.
Je kunt niet alles voorkomen/ aanzien komen in het leven.
Net zoals bij de mh17 is de regering mede plichting maar ze gaan er gewoon mee wegkomen.
Waarom stuurt Turkije terroristen naar ons toe? Zelfs met de mededeling dat hij een terrorist is? Wat is dit voor een beleid?? Moeten dit soort lui niet teruggestuurd worden naar Syrië? Enorme clusterf*ck van de incapabele overheden van Nederland en België dus weer. En sowieso, sluit de grens met Turkije nou eens!!!! Je ziet nu wat er van komt. Die deal die ze onlangs hebben gemaakt moet sowieso direct van tafel.
Nou ja knoeien, de wereld is in essentie chaos (= Willem Frederik Hermans). En extremisten/ terroristen weten dat ook, zeker in een 'vrije' open samenleving.
... btw: dus niet bang zijn. Wel voor Wilders want die spuit zulke onzin teksten uit.... das veel gevaarlijker, de volksmenner... de persoon die mensen tegen elkaar opzet.... want dat doet de regering niet... die zuigt TW (red. Toegevoegde Waarde) leverende mensen steeds verder leeg daskapital.nl/2015/10/jan_modaal_wordt... en die vinden dat juist heel fijn. uitgezogen te worden. Om vervolgens zelf hard gepaald te worden door luitjes die zich niet aan alle "maatschappij vormende regels" houden ....
80% van de inzet bij politie en justitie gaat totaal verloren aan vergaderen, rapporten, beleidsnotities, statistieken, en management lagen. De criminelen lachen ons uit. Slechts 20% is bezig met daadwerkelijk opsporen en vastzetten.
'Holland' zeggen en 'Nederland' bedoelen is ouderwets. Alsof provincialen nog steeds een beetje opkijken tegen Holland. Ik zal een geheimpje verklappen: dat doen ze niet.
En de begin dit jaar opgerichte anti-terreurcel bij Europol kampt met een tekort aan personeel. De lidstaten komen de afspraken over experts niet na.
www.volkskrant.nl/aanslagen-brussel-st...
Papier hier.
@Le Roi " En ook hier, zal ik een inbreker eigenhandig het huis uit meppen in plaats van de politie bellen. Je kunt onderhand veel beter eigen rechter spelen".
Dat dus! de politie helpt je echt geen ene flikker van de overheid hoef je al helemaal niks te verwachten. Helaas in het verleden al gezien en meegemaakt.
Ik denk dat het tijd gaat worden om Politici en rechters persoonlijk verantwoordelijk te gaan houden voor HUN genomen beslissingen, net als in de echte grotenmensen wereld.
@peterdh | 24-03-16 | 09:25
"*Als je in 2010 tot 9 jaar cel veroordeeld word, hoe kun je dan in 2016 met een bomgordel een luchthaven opblazen* ???"
.
Peter lees mijn bovenstaande post van 24-03-16 | 09:07 maar even, daarin staat het antwoord.
.
Kort gezegd Ibrahim was voorlopig vrijgelaten in 2014 omdanks negatief advies ... hij schond eind juni 2015 de voorwaarden voor die vrijlating, wat meteen betekent dat hij onmiddelijk had moeten worden aangehouden in BE door BE. Een paar weken later, 14 juli 2015, geeft TR aan Justitie BE aan dat ze hem hebben opgepakt in TR. TR vraagt aan BE of zij uitlevering willen. Gek genoeg zegt BE daarop nee, terwijl ze enkel in verband met die schending van voorwaarden voor vrijlating al JA hadden moeten zeggen.
Hoe zeer ik van der Steur ook een clown vind, de schuld ligt hoofdzakelijk bij België en in mindere mate Turkije. België gaf aan, naar het nu lijkt, het ten onrechte niet nodig te vinden om hem terug te ontvangen waarop Turkije hem op zijn eigen verzoek dan maar naar Nederland stuurt. Turkije had hem natuurlijk ook zelf in detentie kunnen houden totdat alles en iedereen overtuigd was dat dit heerschap niet vrij mocht reizen. Zeker omdat hij bezig was IS gebied binnen te gaan.
Als Nederland dan ook navraag bij België doet èn wederom nul op het rekest krijgt èn hij staat in Nederland niet gesignaleerd dan moeten ze hem wel laten gaan.
Misschien deed ie ook aan kinderhandel dan krijg je in België carte Blanche.
.... en wij als burgers laten ons niet bang maken door die terroristen die niets met de islam te maken hebben. Tenslotte is het zo'n kleine kans dat je "gepakt" (red. opgeblazen) wordt en als je "gepakt" wordt, soit, next time better of so.... en "daar" (red. Syrie enzo) doen ze het ook... dus.... en trouwens, hier komen meer mensen om in het verkeer per dag .... dus gewoon doorlopen, echt echt echt (maar dan ook echt en daarvoor was het niet echt) niets aan de hand.
Exit kabinet? www.bnr.nl...
Laat het waar zijn!
Botte Hork | 24-03-16 | 09:30
In dat geval:
22 maart herdenken we de slachtoffers, maar 24 maart is onze Bevrijdingsdag!
Misschien een 'three strikes' regel voor criminelen met een dubbel paspoort? Derde keer een misdrijf begaan, paspoort kwijt en uitzetten. Nooit meer terug.
Direct ook de bestaande gevallen op die manier behandelen, dus iedereen die in Nederland met een dubbel paspoort drie keer de fout in gaat, is het Nederlandse paspoort kwijt en wordt actief op het vliegtuig gezet.
Ik zie gouden tijden voor KLM
okay: dus ze komen als geweldplegende common criminals de gevangenis in, en komen er als jihadist weer uit. go figure.
Lijkt erop dat het Belgische Gevangeniswezen (en het Nederlandse, zal niet veel verschillen), wel eens de perfecte voedingsbodem konden zijn voor jihadisme; ga maar na, gratis internet, tijd te over, islamitische praatgroepjes, en bovenal natuurlijk vooral veel gezamelijke boosheid jegens de westerse samenleving, want laten we eerlijk zijn, dat ze met z'n allen als magrebijnen wegens geweldsdelicten in de nor zitten is natuurlijk vooral niet aan hunzelf te wijten.
@roze_bril 09:27: Zo werkt dat gelukkig niet. Anders zat Wilders allang achter de tralies vanwege staatsgevaarlijk haatzaaien. En een paar reaguurders hier wellicht ook. Het enige wat ze kunnen doen is afreizen baar Syrië strafbaar stellen, maar dan nog. Hoe lang wil je ze opsluiten? Een jaar, 5, 10? Tien jaar haat opbouwen en netwerken onder mede-jihadi's, gaat ook lekker werken.
"Only in Belgium". Wie denken ze wel dat ze zijn? In Nederland kan dit ook gewoon hoor.
Waarom stuurt Erdogan een marokkaans-Belgische terrorist naar NL?
Per ongeluk?
Zou de reden dat hij er zelf mee komt zijn dat het anders toch wel ontdekt zou worden?
Deze wolf in wolfskleren is zo ongeveer de allerlaatste man op deze planeet waar je een deal mee zou moeten maken, maar Rutte krijgt het lachend voor elkaar.
400 jihadi's zijn via nederland teruggekomen (bron: daesh)
Ik heb zomaar het idee dat er "straks" voor dit debat begint nog aanvullende informatie komt waarbij ze helemaal het schaamrood op de kaken gaan krijgen..
het volk moet waakzaam zijn nu de regering nog
dank u wel voor al deze dode mensen regering
o ja hou vooral de grensen open
Iemand verantwoordelijk maken door de meest uitzinnige toezeggingen te doen (Steur en de politiek) voor iets wat (wegens uitzinnige beloften) helemaal niet kán (duizenden instromende mafkleppers per dag screenen)is volkomen nutteloos. Zeker zo iemand als van der Steur, de beste man zal best kwaliteiten hebben maar dit is echt een brug te ver voor hem dat is intussen wel duidelijk. Zijn kop zal wel moeten rollen een keer alleen schieten we daar geen van allen iets mee op. Zijn opvolger zal het echt niet beter kunnen. Symboliek voor het voetvolk. In de tussentijd veranderd er niets, het word geen spatje veiliger in NL, integendeel; het is steeds duidelijker voor terror en consorten dat basically alles kan en alles mag. De nationale politie is een puinhoop en veel te druk met beveiligen van AZC's en hotemetootjes, een leger hebben we nauwelijks, de KMAR is zwaar onderbezet en de NL'er zelf ligt hoofdzakelijk apathisch aan een staatsgeldinfuus te wachten op het genadeschot. Het is pijnlijk om te zien hoever een land af kan zwakken en haar identiteit kan verliezen door jarenlang politiek wanbeleid.
Jahaa, onze diensten zitten er bovenop, mense...
U kunt gerust gaan slapen.
@ Muxje | 24-03-16 | 09:22
"Een gevaarlijke Syriëganger" is niet voldoende om iemand op te pakken, wel om hem in de gaten te houden.
.
Volgens mij is dat onjuist. In dienst treden bij buitenlandse strijdmacht is ook in BE strafbaar, zeker in tijd van oorlog ...
.
Volgens TR is daarvoor voldoende bewijs, wat dan ook de reden is dat zij hem aanhouden, hem een maand vasthouden (vast omdat BE nog niet reageert of omdat zijn identiteit eerst nog niet bekend was), en vervolgens het land uizetten.
.
Politie BE moet zo iemand oppakken, Justitie BE moet zo iemand aanklagen, of hij al dan niet schuldig is, is aan de rechter.
Maar blijkbaar dacht Justitie BE dat er onvoldoende bewijs was voor in dienst treding buitenlandse strijdmacht, en ze waren even vergeten dat ze al om uitleverig hadden moeten vragen ivm het schenden van de voorwaarden van zijn voorlopige vrijlating.
.
Rest TR enkel de optie om Ibrahim het land uit te zetten, aangezien BE geen uitlevering wil...
Politieke top gisteravond:
We hebben al veel maatregelen klaar liggen. Sommige maatregelen zijn ook al ingegaan. Maar het is goed om ook meer maatregelen achter de hand te hebben. Deze maatregelen kunnen we dan inzetten indien de situatie om deze maatregelen vraagt. Morgen vergaderen we over verdere maatregelen.
@RoBD=Skullfucker | 24-03-16 | 09:30
Brede rivieren van bloed.
Bolder | 24-03-16 | 09:10
Ze hadden al moeite met communiceren tussen hun franstalige en nederlandstalige collegas.... daar kon geen engels bij.
Simon Templar aka "the Saint" had nog een gouden aureool boven zijn hoofd; dit is dan waarschijnlijk de paarse halal versie
Dr.Jay | 24-03-16 | 09:13
Weer een van de zegeningen van Schengen!
Denkend aan Holland zie ik brede rivieten etc.
En de overige provincies kunnen de tering krijgen Pritt?
Exit kabinet? www.bnr.nl/?service=player&type=fr...
Laat het waar zijn!
Ach, incidentjes.
Loebas | 24-03-16 | 09:18
Je hebt gelijk. Ik zat na het posten van mijn comment zelf ook al in die richting te denken. Maar het blijft natuurlijk vreemd: als TR sterke vermoedens heeft dat ze met een Syriëganger c.q. terrorist te maken hebben zouden ze die persoon toch naar het eigen land - België - moeten uitzetten. Tenslotte is de kans dat ze in België een dossier hebben over deze persoon het grootst.
-
En verder: we bezuinigen op politie, leger en wat dies meer zij om hier meer herrieschoppers te kunnen importeren. We zijn als land al helemaal naar de kloten. Ik hoop dat er vanmiddag of vanavond in de Tweede Kamer zeker na het voorval met bovenstaande Marokkaan eindelijk eens serieuze stappen worden gezet om iets aan het importeren van terroristen en fundamentalisten wordt gedaan.
Onzichtbare blufknoeier Ome Roon/NCTV/AIVD kan altijd nog solliciteren naar burgemeester van Brussel.
De "leiders", politici en de ambtenaren in Europa zijn een stelletje slappe hap amateurs. Allemaal.
Dit lijkt me dan reden 99 om dat Verdrag van Schengen maar op te zeggen.
Over de broers die naar vorst werden vastgehouden. Ik las elders dat dit niet waar bleek te zijn. Ze waren wel naar hen op zoek, maar ze hadden twee anderen te pakken.
@Thomas333 | 24-03-16 | 09:26
Steur kent mensen die aan steen ezels overleden zijn?
Als Bakraoui iets juist niet deed, dan was het wel in godsnaam vrij rondlopen.
@muxje, volgens Rutte zijn we in oorlog. De normale rechtsstaat functioneert dan niet meer, je neemt dan maatregelen die problemen oplossen. Niet of het juridisch dichtgetimmerd is.
Ook een fuckup van Turkije dus door die rat naar Nederland te sturen ipv Belgie. Hebben ze daar nog een kaart van 1815.
Er wordteen tweede verdachte genoemd in metroaanslag. Zou het de marokkaanse vrouw zijn wier naam niet bekend wordt gemaakt?
Iets met ezel, stenen en een steur.
Terroristen worden gewoon losgelaten in de hoop dat ze aanslagen plegen zodat de overheid weer een flink stuk van onze vrijheden kunnen afpakken. Want dat is blijkbaar het uiteindelijke doel en daar mogen blijkbaar best wel wat onschuldige burgers van het slachtoffer worden.
Ik denk echt dat er teveel van dit soort types rondlopen om allemaal door de veiligheidsdiensten in de gaten gehouden te worden dan wel vastgehouden te worden.
Zou vd Steur het aandurven eerst de schuld bij Teeven en Optstelten te leggen voor hij het doorschuift naar de dienst die de informatie niet boven tafel kan krijgen, en de conclusie trekt dat de Belgen in eerste instantie fout waren,en hij(vd Steur)gebonden is aan EU regelgeving omtrent de Europese rechten vd mens?
Nu ga ik even heel dom doen he. Even alsof er een kind naar kijkt:
*Als je in 2010 tot 9 jaar cel veroordeeld word, hoe kun je dan in 2016 met een bomgordel een luchthaven opblazen* ???
Leg mij dat eens uit. Alleen deze vraag graag. Alsjeblieft. Ff kijken wat er blijft plakken en hoe de wereld in elkaar zit.
En de overheid wilt graag dat u nog meer privacy inlevert. Anders kunnen ze de terroristen niet stoppen.
Hij vergeet nog erbij te vermelden dat El Baklap na de voorwaardelijke vrijlating de voorwaarden heeft geschonden (voordat/doordat hij naar Turkije vertrok)
"Een gevaarlijke Syriëganger" is niet voldoende om iemand op te pakken, wel om hem in de gaten te houden. Probleempje dat je in elke rechtsstaat hebt. De vraag is: wanneer grijp je in? Te vroeg, en je hebt niets om ze op te veroordelen. Te laat, en... nou ja. En hoe langer je ze blijft volgen, hoe groter de kans dat ze uit beeld verdwijnen. Dit soort gevallen zullen altijd voorkomen, en het is zinloos om te gillen dat er koppen moeten rollen in plaats van kijken of en hoe het beter kan.
Nogmaals: Erdogan zit ons gewoon te trollen. Met succes.
in de middeleeuwen riepen ze het al:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Voor het eerst dat Greet naar oom Erdo luistert..
Narcistisch trekpopje con sorte... game over, go home!
Wij zijn met meer!
Waarheidsvinding en de Nederlandse regering. Ware het allemaal niet zo triest, dan moest ik slechts hard lachen die twee begrippen bijeen te zien. Een cynische geruststelling bijna, dat ons land op zeker moment teruggenomen zal worden door het water.
Van wat ik tot nu toe heb gelezen kan ik eindelijk zeggen dat het dit keer eens niet het een fout van Nederland is(ja het is nog steeds Nederland, niet Holland). Belgie probeert nu snel de schuld af te schuiven.
En zelfs als ze om aflevering hadden gevraagd had er natuurlijk niets gebeurt aangezien ons hele OM personeel op zoek is naar radar beelden zoals ik heb begrepen.
Het ergste is dat je hier gewoon niet meer van opkijkt. We leven onderhand in een politiestaat; op straat hangt op elke hoek een camera, op de snelweg rij je ook elke kilometer langs of onder een rij met camera's door, internetverkeer en telefonie worden afgetapt en ook social media accounts worden in het vizier gehouden want wee je gebeente als je je kritisch over AZC's of de islam uit laat, dan staat er een handvol agenten voor je voordeur om je vermanend toe te spreken.
.
Maar criminelen hebben vrij spel. Ondanks bovenstaande lukt het justitie maar niet om de overduidelijke terroristen op iets verkeerds te betrappen en op te sluiten. En in die uitzonderlijke gevallen dat dat wel lukt, krijgen ze een fopstraf; hooguit enkele maandjes brommen waarvan maar enkele voorwaardelijk, en in een mum van tijd lopen ze weer vrolijk de volgende terroristische aanslag te plannen.
.
Nederland veranderd langzaam maar zeker in een boevennest; er is geen autoriteit meer. En dat begint al vroeg. Niet alleen op straat, maar ook thuis en op school. Zelfs rotkinderen hebben tegenwoordig al snel in de gaten dat er totaal geen gezag meer is omdat er toch niet hard kan en mag worden opgetreden, want zielig, inhumaan, discriminatie en/of racisme. Kijk voor de gein eens een zondagavond naar SBS6 naar programma's als opsporing verzocht, undercover in Nederland en de Meldkamer en zie hoe veelal lichtgetinte criminelen misdaden plegen zonder ook maar een momentje te twijfelen over hun daad. Want zij weten allemaal, mochten ze in het allerergste geval gepakt worden (lol @ die pakkans in Nederland), dan is het een kwestie van enkele weekjes papier prikken.
.
Maar ondertussen worden u en ik, brave burgers, wel keihard gestraft als we een belastingaangifte te laat niet doen, als we de schutting een paar centimeter te ver op het kavel van de buurvrouw plaatsen, als we een vrachtwagen een paar kilo`tjes te zwaar beladen, als het profiel van onze autobanden niet grof genoeg meer is, als we 5 km/u te hard rijden op een doodstille provinciale weg op zondagmorgen om 9 uur, en ga zo maar door.
.
Ik merk om me heen dat steeds meer van die doornormale mensen, die typische modelburgers cq. hardwerkende Nederlanders, ook radicaliseren in de zin van dat ze eigen rechter gaan spelen en totaal geen vertrouwen in de politie en de rechtsstaat hebben. En ook hier, zal ik een inbreker eigenhandig het huis uit meppen in plaats van de politie bellen. Je kunt onderhand veel beter eigen rechter spelen.
"Hoe kan een (Marokkaanse) Belg op eigen verzoek Überhaupt uitgeleverd worden aan Nederland?
't Is hier godverdomme geen hotel!!!
Aristotalloss | 24-03-16 | 09:06 "
Voor de grote aantallen zielige klaplopers , nietsnutten en andere handophouders,die hier dagelijks met open armen ontvangen worden is het wel een hotel.
"Hoe kan een (Marokkaanse) Belg op eigen verzoek Überhaupt uitgeleverd worden aan Nederland?
't Is hier godverdomme geen hotel!!!
Aristotalloss | 24-03-16 | 09:06 "
Voor de grote aantallen zielige klaplopers , nietsnutten en andere handophouders,die hier dagelijks met open armen ontvangen worden is het wel een hotel.
Goed, we kunnen nu dus naast een 'meer EU' reactie ook nog een 'meer bevoegdheden voor Ome Roon/NCTV/AIVD' reactie verwachten...
-weggejorist-
-weggejorist-
Quirine Eijkman (terrorismedeskundige) is in het NOS journaal straatjes aan het schoonvegen. Haar deskundigheid bracht haar het inzicht, dat er "misschien wel iets was gezegd", maar "ja, dat er al zo veel was gezegd".
Het is, ja daar komt ie ....." de kunst, om dat wat gezegd is, op de juiste plaats te krijgen".
Met zo'n moeder durf ik niet naar de Efteling.
Ik begrijp heel goed waarom de gevangenissen leeg staan. En dat is niet ,volgens de staatsmedia, wegens de vergrijzing.
Die rechters schijten 7 kleuren stront in Belgie en zeker in Nederland als het om Mocro,s gaat.
Wat is het probleem? Het is niet alsof hij een kilometer te hard reed of een euro betalingsachterstand had bij de belastingdienst waardoor alle alarmbellen wel af gegaan zouden zijn.
@Aristotalloss | 24-03-16 | 09:06
Omdat BE niet aan TR vraagt om uitlevering kan TR hem enkel uitzetten als ongewenste vreemdeling (ivm illegale grensoverschrijding in het district Gaziantep, grens TR en Syrie/IS gebied).
.
Maar omdat BE dus niet vraagt om uitlevering, volgt uitzettingsprocedure en paspoort houders uit Schengen mogen dan zelf aangeven naar welke plek in Schengen zone ze uitgezet moeten worden.
.
Ibrahim weet wel dat hij in BE gesignaleerd staat ivm zijn schending van voorwaarden van voorlopige vrijlating en bij overschrijding van BE buitengrens valt dat vast op.
Maar blijkbaar valt dat het ministerie van Justitie BE niet op in de maand dat hij in TR vastzit...
Hij vraagt dus om uitzetting naar ander Schengen land omdat hij zo enkel nog via NL naar BE hoeft te gaan (geen controle) en hij staat vast niet in computers van NL (tenminste niet voor het enige feit dat onmiddelijke aanhouding vereist, te weten schending van de voorwaarden van zijn voorlopige vrijlating in BE).
Dus ...
Het was de VVD die de gevangenissen gesloten heeft en daarmee honderden criminelen losgelaten die nog jaren hadden moeten zitten. Inclusief deze.
Lijkt mij verwijtbaar.
Opmerkelijk dat Erdogan dit persoonlijk allemaal zelf liep te blaten gisteren. Is de Ministerspost van Buitenlandse Zaken of Justitie in Turkije ook al opgeheven?
Kalmte bewaren begint bij gespuis in bewaring! Dat bepaald gespuis vrij rond loopt valt op geen enkele manier te rechtvaardigen.
Meneer is in augustus al internationaal gesignaleerd, maar niemand kan hem vinden.
Misschien in Molenbeek eens alle 100.000 inwoners van hun bed lichten en één voor één pas naar huis als ze brandschoon blijken? Eens kijken wat er nog meer aan 'moois' in dat rattennest verscholen zit.
Hoe heet Geens met zijn voornaam? Tijl?
Aangenaam, Geens, Tijl.
niet lullen
ga jihadi's poetsen
gaarne nog voor het paasreces !
Je bent pas schuldig als je iets gedaan hebt. Zo werkt dat hier en erger nog vond ik het nieuws dat we er maar aan moeten wennen de komende 20/25 jaar te leven met terreur. Mafkezen!
Er zijn een hoop duur betaalde functionarissen die absoluut niet capabel zijn voor de functie die ze bekleden.
't Is hier godverdomme geen hotel!!!
Aristotalloss | 24-03-16 | 09:06
.
Het is hier jaren al een all-inclusive hotel voor criminelen.
Met als animatieteam justitie.
dat worden weer vele zwarte strepen over/door deze zwarte dagen.. wat wel heel helder en transparant IS, onze minister van veiligheid en justitie ziet nog steeds niet het verband tussen deze twee diensten. Toch wel prettig en geruststellend voor het volk, plebs en gepeupel dat onze veiligheid voor lijf en leven 'geheel' in handen is van deze zwarte streep krijtpak figuur.
Belgische regering wilde niet praten met contra-terreur expert uit de USA, want geen tijd:
www.jpost.com/International/Belgium-no...
We hebben een fantastische samenwerking met Turkije betreffende na uitgebreide bilaterale overleggen tussen dhr. Van der Steur en Dhr. Türk. Deze situatie is onontgonnen terrein. We kunnen nog niet vooruit lopen en als kabinet een antwoord geven op vragen. Een commissie zal moeten worden ingesteld om onderzoek te doen naar de contacten tussen de inlichtingendiensten. Blablablabla zo... heb ik alvast geantwoord met de zelfde bullshit die als reactie gaat komen.
Veroordeeld tot 9 jaar, vervolgens na 4 jaar op straat ondanks negatief advies.
.
Kennelijk klopt het verdienmodel niet? Geen wonder dat we zoveel gevangenissen kunnen sluiten.
En straks roepen alle politieke partijen (met voeding van de Staatsomroepen + RTL) "Die Wilders".
Want er is niets ergers dan de waarheid te ondergaan.
Holland? Ons land heet Nederland, Pritt.
Er is vooralsnog geen gréintje bewijs dat er zich in de vluchtelingenstroom personen zouden bevinden die sympathieën koesteren voor het gedachtengoed van IS en/of aanverwante terreurorganisaties. Heus mensen, vertrouwt u Jesse Klaver toch alstublieft op zijn trouwe hondenogen en volg het welgemeende advies van zijn partij op: geef al deze vluchtelingen een warm welkom, heus: vluchten doe je niet zomaar, daar is moed voor nodig!
deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/...
Het is nu helder, Geens draait en liegt.
.
"Juni/juli 2015
El Bakraoui mist eind juni twee afspraken met zijn probatieassistent. Hij schendt daarmee de voorwaarden van zijn vrijlating.
In diezelfde periode duikt hij op in Turkije. De Turkse politie pakt hem op in de stad Gaziantep, niet ver van de grens met Syrië. Volgens president Erdogan brengen de Turken de Belgische autoriteiten ervan op de hoogte dat ze een gevaarlijke Syriëstrijder hebben gevat.
In ons land is de man nooit met terrorisme in verband gebracht. Men ziet dus geen aanleiding om hem te vervolgen. Hij kan wel opnieuw opgepakt worden omdat hij de voorwaarden van zijn voorwaardelijke vrijlating heeft geschonden, maar dat gebeurt niet. De voorwaardelijke invrijheidstelling is op dat moment nog niet herroepen. Daarvoor is een rechterlijk bevel nodig, zegt Geens."
.
Misleidende onzin.
Ja, voor de herroeping is een rechterlijk bevel nodig, maar dat is hier niet relevant.
Op dat moment moet hij al worden aangehouden door de BE politie en zij moesten TR verzoeken om uitlevering want op het moment dat TR aan BE vroeg of zij uitlevering wilden had Ibrahim al zijn voorwaarden voor voorlopige vrijlating geschonden!
Die uitspraak van Geens is dus dusdanig misleidend dat hier sprake is van liegen.
De vraag was namelijk of BE op dat moment om uitlevering had moeten vragen en het antwoord daarop is duidelijk JA!
Hoe kan een (Marokkaanse) Belg op eigen verzoek Überhaupt uitgeleverd worden aan Nederland?
't Is hier godverdomme geen hotel!!!
Die terroristen lachen ons westerlingen gewoon uit om het geklooi en geknuffel.
Nee, vooral niet per ongeluk de verkeerde vast zetten, better safe than sorry.
Benieuwd of er nu keihard wordt opgetreden of dat we duf blijven doen. In het laatste geval is hun politieke carriere voorbij.
Van mij weten ze alles, als de BTW een dag te laat betaald is krijg ik een gigantische boete maar de administratie van een terrorist, notabene op een dienblad aangediend door de Turken, is onvindbaar.
Rutte al bij de Koning?
Het kabinet zou moeten vallen, zoals het al vaker had moeten gebeuren. U en ik weten beiden dat dit niet gaat gebeuren. Met welk lulverhaal dan ook, zullen Rutte en consorten de rit uitzitten om op die manier samen met enkele opperhoofden uit de oppositie een mooie positie in Brussel te claimen. Geert zal schreeuwen, half Nederland geeft hem gelijk, maar alles zal het komende jaar blijven hoe het was.
Ondanks negatief advies binnen 50% van straf weer op vrije voeten. Raar dat er zoveel gevangenissen moeten sluiten. Bij 2/3 straf uitzitten, had hij waarschijnlijk geen tijd gehad om nu al te ploffen.
Politiek, rechters BEDANKT!
En als hij nu maar de uitzondering zou zijn, maar dat is niet het geval.
-weggejorist-
Het is of een enorme blunder en compleet falen of opzet.
Er lopen nog genoeg potentiële El Bakraoui's rond.
Elke teruggekeerd Syriëganger bijvoorbeeld.
Politiek: stop ermee en doe wat Greet zegt.
Jullie beleid heeft gefaald, doei!
Waarschijnlijk nergens te hard gereden. En de wijkagent zijn telefoon stond uit.
REAGEER OOK