
Even voorstellen. Dit zijn de islamitische moslimterroristen Khalid & Ibrahim Bakraoui. U kunt ze meteen weer vergeten, want ze zijn deaud. Aan deze twee is niets verloren gegaan, want het was tuig van de richel. In januari 2010 overvielen ze een effectenmakelaar, werden gesnapt en schoten vervolgens een kalashnikov leeg op de pliesie. Een agent raakte gewond. 20 jaar cel & TBS zou je zeggen. Maar nee. Iets van 9 jaar en vervroegde invrijheidstelling, zodat de heren alweer snel een mooie stageplek konden gaan zoeken. Broertje Khalid bekwaamde zich in "carjacking" (en niet 'autodiefstallen' zoals de NOS zegt) en werd daarvoor in 2011 voorwaardelijk veroordeeld, want zo'n detentie is heel niet handig bij het zoeken naar een stage. Bij Khalids arrestatie werden kalashnikovs aangetroffen. Dezelfde schietgeweren waarmee gisteren op de politie werd geschoten. Maar verder hadden de knullen niks met terrorisme van doen. Hoewel... zo'n crimineel verleden is natuurlijk een ideale stage voor het martelaarschap. Het opblazen van
14 mensen op een luchthaven wordt daarom door de Volkskrant als een stukje
vakmanschap naar de mensen toe genoemd. Nou, gefeliciteerd met het behaalde diploma!
(Met dank aan:
RechtsActueel)
UPDATE: Moslimterrorist
Najim Laachraoui in taas gevat. Hij werd al een tijdje gezocht.
Update: Het is hem toch niet. Waalse media trekken bericht in. Ze lijken ook allemaal zo op elkaar. Gaarne nog steeds uitkijken naar Najim.
Reaguursels
Inloggenyoutu.be/SSCzDykng4g
Hoe zouden die ouders zich voelen wetende wat hun kinderen op hun geweten hebben.
Groeiend vakmanschap. En dat zonder stageplaats. Het kan dus wel!
Jongens waren we - maar aardige jongens.
Waar blijven de imams, die deze aanslagen openlijk veroordelen, en hun schaapjes duidelijk maken, dat het vermoorden van mensen (ja ook van ongelovigen) van de Heilige Koran niet mag en ze dus ook niet mogen rekenen op een zetel naast Allah en GEEN 72 maagden kunnen verwachten. Er zijn echter kennelijk alleen maar haatimams geïmporteerd, want ik heb nog geen vredelievende imam gezien of gehoord. Bah.
Dankzij ons huidige Haagse linkse geitenwollensokkenbeleid zijn we ons leven niet meer zeker.
Wat we al aan crimineel en ontspoort aantal gelukszoekers hebben binnengehaald en dankzij het PvdA thee in de moskee, pappen en nathoudenbeleid nog verder ontspoorde en overvloedig gesubsidieerde, maar nooit tevreden extreme moslims hebben gekweekt word nu tegen ons gebruikt.
Zolang die gasten met hun geloof ( dat is al het begin van de ellende ) nog in de pre-historie blijven hangen is er maar een oplossing.
Alles terugsturen naar zandbak of gebergte van herkomst en als ze daar gemoderniseerd / gecultiveerd zijn aan de moderne tijd en doorhebben dat religie in welke vorm dan ook een verhaaltje is uit de pre-historie en dat we tegenwoordig in een moderne wereld leven en er door de wetenschap geen enkel bewijs bestaat over de hemel/hel/eeuwige jachtvelden of een Mo die 70 maagden heb klaarliggen voor je. ( 1 maagd kan je al slopen als ze de smaak te pakken heeft en na een tochtje in de huwelijksboot je leven in een hel veranderen, laat staan als je er 70 heb. Daar kiest geen enkele normale man voor!)
Heb in een engelse krant een hele mooie naam gezien voor een bomgordel idioot : self-roasting pig
Wat zijn die lui toch gezet? Ik denk dat ze flink door hun mama zijn verwend vroeger. Dan krijg je natuurlijk dit soort gedrag.
frisenfruitig | 23-03-16 | 10:08
De vader heeft een jurk en de moeder een snor.
Ze zien er dus niet uit. Maar dat geld ook voor het addergebroed.
Ik durf met oprecht te zeggen dat de aanslagen in Belgie de schuld is van de falende politiek in Nederland en Belgie.
De Terroristen zijn bij de grens met Syrie opgepakt toen ze naar Turkije wilden sluipen.
Hierop zijn ze volgens de regels gevraagd waar ze naar toe uitgeleverd wilden worden.
Ze wilden naar Nederland!
De autoriteiten hebben dit schriftelijk bevestigd tegenover Belgie en Nederland.
Ook dat het hier om IS terroristen ging.
En Nederland heeft ze dus blijkbaar vrijgelaten.
Bron.Recep Tayyip Erdogan
frisenfruitig | 23-03-16 | 10:08
Helemaal waar!
Vraag is waarom Allah niet deze mannen verplichtte een niqaab te dragen. Lelijker kan haast niet en de domheid straalt er van af. Ben benieuwd hoe die ouwelui er uit zien.
Zoals al eerder gezegd, vond die verschrikkelijke Peter Rekeningetje (met zijn afschuwelijke kraakstem) het nodig gister in een RTL4 programma ons Geert in zijn rug aan te vallen en hem quasi medeplichtig te maken aan de gebeurtenissen in Brussel.(Geert zei de verkeerde dingen op de verkeerde tijdstippen!!!) Zelf verdient dit mispunt al jaren kapitalen aan commentaren op verkeerde mensen die op bepaalde tijdstippen onjuist handelden; bah.....
Ik snap die jankpolitici niet. Ze vinden het allemaal heel erg en zo maar zij zijn het die bloed aan de handen hebben. Zij hebben een heel continent binnen twee generaties verkwanseld aan die geitenneukers. En hebben de wetten gemaakt op basis waarvan zware criminelen binnen no time met behoud van uitkeringen en voorzien van allerlei toeslagen de gevangenis kunnen verlaten. Ik zou de rest van mijn leven geen oog meer dicht doen. Maar ik ben dan ook geen politicus.
@ Dop in Osaka:
Gek hè?
Ik probeer even alles op een rijtje te krijgen. Wat weten we nu eigenlijk?
- Er zijn 3 daders, waarvan 2 dood zijn en 1 vermist/op de vlucht.
- Deze 3 kwamen per taxi aan bij vliegveld Zaventem in Brussel.
- Daar waren 2 explosies te horen.
- Een explosie werd veroorzaakt door een ploflim, de ander door een bom in de koffer?
- Een derde bom (in koffer?) is niet afgegaan. Deze zou de zwaarste van allen zijn.
- 1 dader is weggegaan van het vliegveld en heeft zichzelf opgeblazen in de metro.
- naar 1 dader zijn we op zoek. Is deze weggegaan toen dader 2 ook wegging? Eerder weggegaan? Later weggegaan?
Prangende vraag:
- Is het zoekraken van een verdachte een nieuwe tactiek om de inlichtingendiensten af te leiden van andere aanslagen die in de planning liggen?
Watching the Wheels | 23-03-16 | 11:22
Neu, de site van GeenStijl die op magische wijze in drievoud post. Ongelukje.
tipo | 23-03-16 | 13:45
Ik had juist begrepen dat een strategie van IS was om in het westen je tegoed te doen aan "kleincriminaliteit".
Martelen?
Info uit een bewezen crimineel halen, om onschuldigen te redden lijkt mij geen marteling.
Sterker nog, een dergelijke verhoormethode werkt afschrikwekkend.
Wel barbaars, maar effectief.
Weer een Syriëganger die met de vluchtelingenstroom is meegekomen, net zoals de daders van Bataclan enzovoorts.
www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond...
Carlitros | 23-03-16 | 11:17
Blijf je echt geloven dat martelen ook maar enigszins betrouwbare info oplevert?
leodejaneiro | 23-03-16 | 11:18
--------------------------------------------------------
Ja, daar ben ik van overtuigd. Niet om een bekentenis af te dwingen zoals de Spaanse Inquisitie, maar WEL om bij iemand die 100% schuldig is aan een misdrijf, vertrouwelijke informatie als contactpersonen, handlangers etc los te peuteren.
En baat het niet, dan schaadt het niet in het geval van een verachtelijk stuk uitschot als dit.
Mijn oordeel, ik geef het toe, alleen gebaseerd op de tv serie van Menno Buch (hij ruste in vrede).
Maar wat een gepamper!
@Feynman 12:32
radicalisering vindt vaker in gevangenissen plaats, omdat het de ideale zelfmoordenaars zijn: Vaak hun hele jeugd alles gedaan wat god verboden heeft, cold turkey van de drank en drugs af en vervolgens wegens neef-nicht-huwelijken direct de schizofrenie of psychose in en het besef een ontzettende loser te zijn rond hun 24e levensjaar. Instant jihas biedt dan de ideale uitvlucht om in 1x van al je zonden af te komen met een knal.
Die terrorist tegen het joodse museam in Brussel was ook in de gevangenis geradicaliseerd. Hij kwam daar in als een drugsgebruikende zuipschuit die vooral banken en pompstations overviel en kwam er uit als islamitische zelfmoordenaar.
Dus is het probleem niet alleen de rechterlijke macht, maar ook het toezicht de gevangenis zelf, waarin een klimaat heerst dat zelfmoordenaars kweekt.
@Feynman 12:32
radicalisering vindt vaker in gevangenissen plaats, omdat het de ideale zelfmoordenaars zijn: Vaak hun hele jeugd alles gedaan wat god verboden heeft, cold turkey van de drank en drugs af en vervolgens wegens neef-nicht-huwelijken direct de schizofrenie of psychose in en het besef een ontzettende loser te zijn rond hun 24e levensjaar. Instant jihas biedt dan de ideale uitvlucht om in 1x van al je zonden af te komen met een knal.
Die terrorist tegen het joodse museam in Brussel was ook in de gevangenis geradicaliseerd. Hij kwam daar in als een drugsgebruikende zuipschuit die vooral banken en pompstations overviel en kwam er uit als islamitische zelfmoordenaar.
Dus is het probleem niet alleen de rechterlijke macht, maar ook het toezicht de gevangenis zelf, waarin een klimaat heerst dat zelfmoordenaars kweekt.
@MissDD | 23-03-16 | 13:21
Kotsmisselijk word ik van dat werkloosheidsexcuus om dan maar goed te praten dat idioten met bommen gaan smijten. Voor de goede orde: ik ken vele, vele (oudere) werklozen. Ondanks tegenslagen (afwijzing # 43534563 en zo), blijven zij allen zich suf solliciteren, zijn ze gezond, hoog opgeleid en werken ze keihard als vrijwilligers in allerlei (voorheen betaalde!) banen. Het zijn mannen, vrouwen, christenen, hindoestanen, atheïsten, vaders, moeders, alleenstaanden... enzovoorts.
Wel heel opvallend: er zit geen enkele moslim tussen. Zal wel weer toeval zijn.
Gaan die Belgen nu hun gerechtshoven bezetten? Wie is die rechter die deze ploflims heeft vrijgelaten? Naam en rugnummer graag.
Wij hebben Android of Windows. De moslims zweren bij Kalashnikov :)
Zou leuk zijn als men dankzij zoek zoek habibi van het roze leger deze gozers (in ieder geval Mohammed Abrini en Najim Laachraoui) in de kraag kunnen vatten.
vroeger werkte het mixen der volken al niet en gaf grote sociale onrust en vooral moord en doodslag, waarom zou het nu wel werken?
-weggejorist-
Dat uitsluitend halal food eten brengt blijkbaar ook niet veel goeds. Te eenzijdig denk ik :p
Als ze slim zijn bekijken ze het telefoonverkeer van de afgelopen twee uren even goed..
Stop het extreem rechtse moslim fascisme
Al vaker gezegd: tegenover elk stuk van dat tuig uiteindelijk eens goed wordt opgesloten staat een slachtoffer. Met dank aan onze regering en rechters.
Moslim fascisten
Feynman | 23-03-16 | 12:32
Hoe moeten ze opgevoed worden dan?
In gevangenissen werken hulpverleners maar verwacht daar niet te veel van.
Het is nog niet eens duidelijk hoe terrorisme ontstaat.
Onder gelijke omstandigheden worden de meesten dat niet maar enkelen wel.
In gevangenissen gaat alles wel redelijk zijn gangetje en daar wordt toekomstig gedrag niet onderkend.
Integrateproblematiek??? Nee joh, doe niet gek! Het werkt fantastisch -_-
In 2010 schiet je en krijg je 9 jaar om in 2011 opnieuw opgepakt te worden met een leen auto...
-weggejorist-
beerboeloe | 23-03-16 | 12:24
Maar ja het goede nieuws is dat je ze daarna weer uitschijt. Zo is het kringetje weer rond. Stront dat weer eindigt in stront!! De 72 maagden kunnen ze daarbij vergeten. Die 72 maagden zullen ondertussen wel een ziekte hebben. Zo vaak als ze al gebruikt zijn. Dat ze maar een hoop jeuk en pijn mogen krijgen!! Na die 72 uitgedroogde druiven!!!
Red shirt | 23-03-16 | 11:43
De twee van de drie daders hadden op het moment van de aanslagen vast moeten zitten voor eerdere delicten. Dat is het brekende nieuws, waar niemand conclusies aan verbindt.
Veroordeeld voor het legen van een AK-47 in een roofoverval in januari 2010, veroordeeld tot negen jaar. Dus waarom zijn ze begin 2016 vrij? Waar was de reclassering?!? We hadden tot en met 2019 van deze idioten af kunnen zijn in de vrije samenleving. Negen jaar lijkt me ook een beetje zuinig voor delicten met militaire wapens voor persoonlijk economisch gewin.
Zal wel weer een holle goed gedrag regeling zijn, waar je de jihad niet hoeft af te zweren, geen opleiding hoeft af te maken en geen baan hoeft te vinden. Waanzin, want als je iemand met dezelfde kaarten in handen naar buiten stuurt als de beste man binnen is gekomen, zal iemand ondertussen door de nadelige effecten van celstraf alleen maar verder radicaliseren en ook klimmen op de criminele ladder. Waarom verwachten mensen bij slechtere input een betere uitkomst?!? Laat iemand pas vervroegd vrij als daar reden toe is.
Als ze netjes vast hadden gezeten, hadden ze deze aanslagen niet _kunnen_ plegen. Er bestaat dus een directe relatie tussen de premature vrijheid van criminelen én het gedogen van hun terrorisme in deze casus. De derde verdachte hebben we nog geen info van, dus het blijft nog een verrassing of het drie uit drie wordt, of twee uit drie blijft.
De eerste fase is een rechtelijke macht die haar taak laat varen, de tweede is de daarmee uitgelokte eigenrichting. Dan ben je op weg naar anarchie en niets anders.
Dat onschuldige verdachte mensen nu in Huis van Bewaring harder worden gestraft dan daarna in een gevangenis is inderdaad een gotspe. Dat hoort precies andersom te zijn. Daarom stel ik ook voor de regimes om te draaien en in het verlengde daarvan zuiniger te worden met het aftrekken van voorarrest. Ik sloeg even een denkstap over, en liet u in verwarring achter.
Je beschadigd nu de paar procent die er onterecht zit onnodig, en een straf hoort pas in te gaan als de rechter met zijn hamer geslagen heeft. Nu begint de strafoplegging voor het oordeel van de rechter, dat is ook niet zuiver.
Helaas gaat rechtspraak en strafoplegging nu te veel over wat er gebeurd is. Te veel over het delict en het strafblad. Iemand zou ook een plan moeten presenteren _hoe_ die uit het criminele leven stapt, en zou pas kans op vervroegde vrijlating moeten maken als delen daarvan succesvol zijn.
Net zoals je een bedrijfsplan inlevert voor een lening van de bank, moet je een levensplan inleveren om je vrijheid terug te krijgen van de samenleving. Nu weren we alleen met de verklaring omtrent gedrag en de wet Bibop ex-gedetineerden uit een legaal bestaan. Werken we eigenlijk alleen de verkeerde kant op.
De Belgische overheid heeft jarenlang de kans gehad deze daders in de gevangenis op te voeden en is daarin gefaald. Dat is een gemiste kans voor ons, en een gemiste kans voor hun.
Maar het waren toch Wit-Russen? Of heb ik iets gemist
... en die varkens eten wij weer op? Dafuq! Dus niet!
Carmelita | 23-03-16 | 12:07
Ze willen ook niet in een varkensstal uitgestrooit worden. Toch zou ik het met plezier doen.
tweetybird | 23-03-16 | 12:14
.
Hey!
Varkens hebben ook rechten!!
Derde terrorist toch niet gepakt - HLN.
Volgens de Kooran zijn het fruitbomen, niet maagden Is dat ff balen voor die jongens.
www.dhnet.be/actu/belgique/l-homme-arr...
Dus niet! Doe es effe vlug updaten GS!
"L'homme arrêté à Anderlecht n'est pas Najim Laachraoui"
Nee dus
Carmelita | 23-03-16 | 12:07
Ze willen ook niet in een varkensstal uitgestrooit worden. Toch zou ik het met plezier doen. Wat er van die gasten over is door de gehaktmolen en uitstrooien maar.Als voer!!!Ook ze verbranden zou teveel eer zijn. Dat stelletje mislukte nageboortes!!!Het wordt tijd dat ze ook in belgie eens echt wakker worden en die islam van de wrede aanpakken. Ik zou beginnen met het ruimen van molenbeek.
Hahahahahaha
twitter.com/fokkesukke/status/7122120...
@Miss Papillon | 23-03-16 | 11:53
Bij zoveel 'vrienden' moet dit continent eigenlijk het laatste zetje naar de afgrond krijgen. Als je leeft met je hoofd gestoken in wonderland, komen contrasten als deze pas echt goed uit de verf.
www.youtube.com/watch?v=rN4TLBxkAMA
Medeplichtige is dus de Belgische justitie, die overvallers met kalashnikov vrij rond laat lopen.
Zelfs een kist zou nog te veel eer voor ze zijn.
tweetybird | 23-03-16 | 12:02
.
Ze willen liever niet in een kist begraven worden.
lefbak | 23-03-16 | 10:46
We gaan parasieten toch niet beledigen door deze minkukels daar mee te vergelijken. Stop die resten van die gasten maar in een varkensstal. Zelfs een kist zou nog te veel eer voor ze zijn. Vermalen en uitstrooien op een varkensfarm. Voor die ouders. Had maar een condoom gebruikt of in dit geval had een miskraam niet zo erg geweest. Voor die nageboortes!!
@geenstijl.nl: RechtsActueel ken ik niet maar reaguurder Dirk Van Dessel wel. Daar zou ik nu toch echt niet mee uitpakken.
denoorman | 23-03-16 | 10:11
Nee maar schijnbaar wel domme Belgen!!
Misselijkmakend. Die aanslagen. Wat ik echter nog misselijkmakender vind, is de roep op 'liefde'. En het eeuwige gebral dat moslimterroristen niets met de islam te maken heeft. Dat heeft het wel. Ik ben zo bang voor de toekomst van mijn kinderen. Rutte met zijn 'de angst mag niet regeren'. Nou Mark, hoewel statistisch gezien de kans groter is dat ik doodblijf tijdens mijn rit naar een Belgisch vliegveld (Belgische wegen, he...) dan in de wachtrij in de vertrekhal, regeert bij mij de angst. Omdat de vijand onder ons is. En aan alle kanten gefaciliteerd wordt bij de ontwrichting van onze maatschappij. En dat hardop zeggen, komt je duur te staan. Hoeveel systeemplafonds moeten er nog naar beneden komen? Hoeveel metrostellen kapot? Ik refereer maar naar de materiële schade. Want onze overheid maakt zich in elk geval geen druk om
mensenlevens. Klootzakken.
ecologiste | 23-03-16 | 10:12
Volgens Interpol heeft die Khalid ook de nationaliteit van de Bahama's, naast de Belgische.
De achternaam komt veel voor in Frankrijk en Marokko. www.namespedia.com/details/Bakraoui
Als je goed naar die neuzen en het pafferige vlees kijkt zie je dat ergens in de stamboom zich een agressief varkensgen genesteld heeft.
Het cordon sanitaire in 1989, waar de waarschuwers voor de ellende waar we nu mee te maken hebben, mee te maken kregen, was wellicht niet zo'n erg goed idee.
Weer een bevestiging van mijn vooroordeel,ik heb geen enkele behoefte om er achter te komen wat een goede en een slechte moslim is daar voor heb ik al te veel ellende met die lui meegemaakt dus als ik rechts ga dan hoop ik dat zij links gaan, ben ik nu een racist? ja jammer dan.
Tja ook in NL geldt dat rechters het beter voor hun CV en aanzien achten om een politicus veroordeeld te krijgen dan ze zoveelste criminele marokkaan, waar die politikus minder van wil.
@Feynman | 23-03-16 | 10:30
Pobeert u gewoonlijk vanuit de feiten zaken te beoordelen, wat in een tijd als de onze zeer lovenswaardig is, in uw bijdrage van 10:30 uur laat u deze werkwijze varen. Een huis van bewaring heeft bijvoorbeeld geen prettiger regime dan een gevangenis, integendeel. En, "... eindigen we met de anarchie van gisteren." Is dat zo? Waar blijkt dat uit? Enz enz. Dit zijn snel twee voorbeelden maar uw bijdrage is doorspekt met vooringenomen standpunten en drogredenen. Ik kan begrijpen dat u geschokt bent, dan zijn wij allemaal. Toch is het verstandig om juist in een situatie als deze het hoofd koel te houden. U heeft bewezen beter te kunnen dan dit.
Hoe op de aanslag reageren?
hooiberg.speld.nl/speld.nl/wp-content/...
Dus toen hun criminele carrière maar niet van de grond wilde komen dachten deze mislukkelingen het eens in naam van Allah te gaan proberen? Mocht er een god bestaan dan kan ik mij voorstellen dat hij niet op de diensten van deze minkukels zit te wachten.
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
Waar is in hemelsnaam de ondertitelingsknop? Kan iemand dit verstaan?? Waarom krijgen die gasten niet net zo lang een pets voor hun kop tot ze dat debiele aangeleerd kudt accentje afgeleerd hebben?
Ik denk dat het van groot belang is te onderzoeken waarom mannen radicaliseren.
Islam, opleiding, welstand, MO, allemaal niet vanzelfsprekend leidend tot terreur.
Jan Roos is geniaal leuk. Pizzavreters zijn het. Domino.
Vraag mij verder af wat zo'n policor rechter 's avonds in bed denkt als hij degene was die deze heren "gestraft" heeft. Waarschijnlijk niks als ik deze hautaine,zcizehlf mijlenver bonve ons verheven voelenden, zelfgenoegzame gutmenschen klasse goed inschat.
Mark_Pugner | 23-03-16 | 10:10
Van wie huren ze dit huis?
Goedvolk VK is er toch niet echt gerust op:
In Nederland hoeven we minder bang te zijn voor een aanslag omdat we beter voorbereid zijn.
19% (351)
Eens
81% (1500)
Oneens
Watching the Wheels | 23-03-16 | 11:08
Dat snap ik ook niet. Lijkt wel Minecraft.
www.interpol.int/notice/search/wanted/...
is dus dood.
Nu deze nog:
www.interpol.int/notice/search/wanted/...
(zelfde persoon, meer info: www.interpol.int/notice/search/wanted/... )
Dit zijn daders. Zij hebben primair de schuld en de verantwoordelijkeheid. Maar laten we niet vergeten wie dit mogelijk gemaakt hebben. Generaties van policor dictators die ons deze massamigratie door de strot geduwd hebben (lezen julllie mee Judith en Federica ?). Die een ieder geterroriseerd hebben die een tegengeluid durfde te laten horen. Die Wilders, Farage, De Wever om een maar een paar te noemen, plus de mensen die wel wat zagen in hun ideeën als facisten hebben weggezet. Die er voor zorgden dat normale mensen die zich zorgen maakten over de massale instroom van moslims, bang en voorzichtig met hun mening moesten omgaan (dank Harry Jekkers ..).
"In januari 2010 overvielen ze een effectenmakelaar, werden gesnapt en schoten vervolgens een kalashnikov leeg op de pliesie"
Hadden ze maar à la Pechtold alleen maar "PANG" geroepen.
@henkdekanarie | 23-03-16 | 11:15
Clickbait om IP-adressen te verzamelen Henk?
Sorry iets fout gegaan.
Voor de 3e dader, nu je in de bak zit heb ik een video voor jou en je collegae: youtu.be/OK4fJhbRL1g
Zelfde soort koppen als altijd. Er komt gewoon helemaal niets positiefs uit die inteeltlijnen van Barbarije en verre omstreken. Hier of daar geboren, het maakt gewoon niks uit; zelfde gezwel, zelfde ellende.
Weer een paar geradicaliseerde architecten... KKzemmels!!
Het zal niet lang meer duren voor de familie doorsnee het zat is zou je denken.
Hoelang nog in vredesnaam.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
En... nu toch maar weer waterboarden om elke kruimel info over ISIS uit deze gasten te persen, of blijven we echt geloven dat een strenge ondervraging met kopje thee door de heren Jansen en Janssen het gewenste resultaat zal bereiken?
Aan de statistieken en aan resultaten uit het verleden te zien zijn dit dus normale moslims. In de ogen van de islam hebben zij echt niets fout gedaan.
.
Policor en de islam zijn de vijanden van de Europese samenleving.
Policor omdat zij de grootste hatende discriminatie ooit (islam) beschermen wegens, ja, discriminatie.
En de islam vanwege de segregerende haat, woekerdrang, onderdrukking, geweld, en algehele kansloosheid.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Philip de Winter zal wel als een raket in de peilingen omhoog schieten.
@W.A. van Buuren | 23-03-16 | 10:57
.
Ik had vroeger als scholier discussie met de docent en thuis over Joop den Uyl, Van Agt, de kernbommen en de onzin van de kerk etc. Nu papagaaien ze alleen maar de imam na. Puberen die moslimkinderen niet?
Een van de belangrijkste elementen uit dit dossier laten jullie liggen. Na die overval in 2010 kwam de burgemeester van Brussel, Freddy Thielemans (PS - de waalse socialistische partij dus) met de verklaring dat dit schietincident een "fait divers" was, "eigen aan een grootstad".
Laat die uitspraak nu net een heel groot stuk van de verklaring blootleggen. De PS heeft jarenlang (ook in Molenbeek) de andere kant op gekeken en zelfs zware criminaliteit gebagatelliseerd. Het is een deel van de puzzel. Alles op tafel nu.
www.nieuwsblad.be/cnt/g022lov20
Wat je je toch ook niet kan voorstellen ... dat dit de beste beelden zijn van die badgasten www.independent.co.uk/news/world/europ... op zo'n vliegveld hebben ze toch de beste camera's mag je hopen, dus minimaal 1080p zou je denken en dan worden wij weer bezig gehouden met zo'n foto die je al 15 jaar terug met een mobieltje kon maken. Best beveiligde luchthaven van het land mag je aannemen.
Deze middeleeuwse woestijnbewoners leven in een eigen wereld van primitieve normen, waarden en tradities. Het is juist door die middeleeuwse achterlijkheid dat hun bijgeloof in het sprookjesboek van Mo in stand gehouden kan worden, waarvan dankbaar gebruik gemaakt wordt door hun sluwe imams die dat bijgeloof gretig voeden en versterken.
Een beangstigende vicieuse cirkel dus..!
Hetzelfde primitieve bijgeloof overkwam ons immers ook gedurende de tijden van kruistochten en zelfs ook tot ver na de middeleeuwen.
-
Omdat ze in hun landen van oorsprong leven temidden van middeleeuwse stammenoorlogen en haat, trekken ze zich uit zelfverdediging terug in een zogenoemde in-group, oftewel een psychische toestand waar alles en iedereen die "anders" is dan zij, uit zelfbehoud gehaat moet worden om vanuit die haat saamhorigheid en boosheid te creeren tegenover die anderen , en vanuit die saamhorige boosheid een bereidheid te creeren voor alweer de volgende stammenoorlog. Er moet continu een al of niet bestaande vijand gecreeerd worden om de in-group situatie levend te houden; dus:.. die anderen zijn slecht.
In hun eigen contrijen moorden ze elkaar dus uit (soennieten vs. sjiieten enz) , en de in het Westen wonende moslims plegen moordaanslagen op onschuldige burgers. Doodgewoon omdat deze kk hoeren en kk varkens anders zijn en daarom schuldig omdat ze niet in Mo en zijn sprookjesboek geloven.
-
Al met al zijn deze primitieven al gedurende 1400 jaar sociologisch en psychologisch geconditioneerd om iedereen te haten.
1/ Ze haten alle anderen (dus alle niet-moslims)
2/ Ze haten elkaar: soennieten haten sjiieten en omgekeerd (iets met de opvolging van Mo door neef/schoonzoon/oom of iets dergelijks)
3/ Ze haten vooral zichzelf..!
-
En in hun primitieve wereld zien ze onze goedheid als domme zwakheid.
Het ergste is dat ze daar helaas gelijk in hebben.
-
Beangstigend is dat onze achterlijke domme blinde overheden hier in hun ivoren torentje ofwel geen weet van hebben, ofwel ze doen alsof ze hier geen weet van hebben, want ten koste van alles moet hun natte droom van het krankzinnige opengrenzen dogma in stand blijven. Want het project van Das Vierte Heilige Grossdeutsche Reich der Vereinigten Staaten Europas moet immers ten koste van alles doorgaan, zelfs over de lijken van onschuldige burgers.
Maar omdat lieden als Wilders, Le Pen, Farage e.a. constant keer op keer op de gevaren wijzen kan de Elite nu echt niet meer blijven kraaien: Wir Haben Es NIcht Gewusst en zijn dus diep en diep SCHULDIG!
-
Hoe lang wordt dit nog geaccepteerd door de Europese burgers?
Volgens nieuwsblad.be zou nr3 gepakt zijn in Anderlecht.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160323_0219...
Wat een pauper plofkoppen!
Het wordt hard tijd dat de grenzen dicht gaan!
Voor onze eigen veiligheid!
Waarom nog vluchtelingen hierheen halen als het hier in het in Europa ook niet veilig is?
Heb meer het gevoel dat we het paard van troje binnen halen op deze manier! We stonden erbij en we keken er naar!
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:58
Vrees dat dit filmpje vanavond niet te zien is bij Pauw, DWDD en Nieuwzuur.
Dat zou namelijk heel slecht afstralen op deze 'cultuur' en Wilders in de kaart spelen.
@chicago river | 23-03-16 | 10:59
Ja, en dat grote concern heeft zo'n beetje alle kranten in bezit en de reden zou zijn dat ze geen totalitair regime willen. Logisch.
Maar zijn het nou Koran-trouwe moslim-Mocro's, moslim-Pakistani of moslim-Syriërs ?
Toch lijkt die linker helemaal niet op die linker op deze foto deredactie.be/polopoly_fs/1.2609473!im... of vinden jullie van wel?
Helaas staat in de Koran dat je niet eeuwig naar de hel gaat, maar slechts tot je je zonden hebt "afbetaald".
HMCuiteraard | 23-03-16 | 10:51
.
Dus omdat het in de koran staat is het waar?
@nemoj me jebat | 23-03-16 | 10:54
Met dank aan de VVD
www.jacktummers.nl/wp-content/uploads...
limpingmessenger.files.wordpress.com/...
Watching the Wheels | 23-03-16 | 10:51
Hofredacteurtje P. Vandermeersch is een Vlaamse totale drol.
Met hem zijn buigende redactie en overkoepelend orgaan:
Want: ´In februari 2015 werd bekend dat het Vlaamse Mediahuis de nieuwe eigenaar is geworden. De overnamesom ligt tussen de 90 en 95 miljoen euro, waarvan Mediahuis ongeveer een derde betaalt, een derde wordt geleend bij ABN Amro en verder betalen de Stichting Democratie en Media (SDM) en de investeringsmaatschappij van de Vereniging Veronica mee´.
-weggejorist-
De grote voorman van GroenLinks, die gisteren (in zijn eerste reactie op de aanslagen) met een Glimlach zijn afschuw uitsprak en het Belgische Volk sterkte toewenste, zal wel trots zijn op de volstrekt passieve houding van de Nederlandse regering.
@Botte Hork | 23-03-16 | 10:53
.
Mooi. De derde generatie Turkse en Marokkaanse jongeren zijn extreem ultra nationalistisch. Maar als je dat zegt ben je xenofoob, ofzeau.
Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
Geboren in Nederland, naar school in Nederland.. maar fatsoenlijk Nederlands praten.. ho maar.
Dit land glijdt zo ontstellend hard af. Tis dat ik er zelf woon anders zou je het simpelweg niet geloven..
Helemaal bovenaan de voorpagina van dezelfde Volkskrant van vandaag, een dag na de terroristische radicaal-islamitische aanslagen staat een quote van een moslimjongen die blijkbaar van groot belang wordt geacht door deze grote Nederlandse krant:
Gurcan uit Molenbeek: Het is laf en wreed, maar ze zullen vooral ons erop aankijken.'
In één zin vat het inderdaad onderliggende problematieken samen maar vast en zeker niet zoals de Volkskrant die beoogd over te brengen.
Ten eerste is het ongelooflijk maar ook wel herkenbaar in relatie tot de Mahgreb-cultuur om direct, na de laffe en wrede aanslagen, het slachtofferschap naar het door deze Gurcan bedoelde ons toe te trekken.
Ten tweede heeft hij het met dat erop aankijken verwijtend over een ons aangedaan onrecht omdat het natuurlijk, en ik beaam dat zeker, onterecht is wanneer de door hem bedoelde islamitisch Europese (of Belgische) moslimgemeenschap generaliserend oftewel discriminerend als gehele groep in verband wordt gebracht met de radicaal islamitische terroristen.
Maar wie bedoelt Gurcan dan met die ze die dat dan doen?
Hij zal dat toch niet generaliserend oftewel discriminerend bedoelen?
Zelfreflectie en daarbij een grondhouding in eigen kringen de stallen uit te willen mesten zonder dat dat per sé verantwoordelijkheid inhoudt, is nu beter dan slachtofferschap zoekend naar de ander te wijzen, zeker waar het nu niet eerstens die eigen kringen zijn die slachtoffer zijn.
Europese moslimgemeenschappen in wijken als Molenbeek maar ook andere moeten naar eigen kringen kijkend nu actief die stallen uit gaan mesten zonder dat iemand ze heeft te verwijten voor de rotzooi verantwoordelijk te zijn. Ze zijn met de autochtone gemeenschap en de overheden wél verantwoordelijk voor een actief en meewerkend opschonen ervan. Niets meer, niets minder. Tot nog toe zien we eerder een wegkijken of zelfs onwil t.a.v. die onfrisse elementen.
@Watching the Wheels | 23-03-16 | 10:53
Rutte lacht mee.
Zie hier het resultaat van "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" Dit is nu precies wat dat linkse tuig in Den Haag doet inclusief arrogander pechtold
@Dommelsch | 23-03-16 | 10:51
En als je dan leest dat er minder cellen nodig zijn wegens minder criminaliteit ... tja.
Triest.
De oostblok landen hebben helemaal geen last van moslimterreur dreiging, hoe zou dat toch komen?? Misschien kunnen we dezelfde oplossing hanteren is heel effectief.
Europa zit inmiddels vol met dit loslopend Moslimtuig. Maar van Rutte en Pechtold mag dat.
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
Opdat iedereen deze waanzin kan zien: www.youtube.com/watch?v=szPwv9sCEjc
-weggejorist-
Ben wel benieuwd wat Rutte doet als zijn VMBO-klas bij zo'n aanslag begint te juichen. Waarschijnlijk het weg lachen.
-weggejorist-
@Botte Hork | 23-03-16 | 10:50
Filmpje is afkomstig van (en staat op) Powned.
Minder, minder, minder slappe rechtspraak!
Zo blijven die cellen lekker leeg
Je zou godverdegodver maar een familielid of vriend(in) verloren zijn door de aanslagen van deze laffe klootzakken en nu lezen waarom deze jongens 'bekenden van de politie' waren. Onverteerbaar. En in Nederland worden nog meer gevangenissen gesloten, want die zijn 'niet nodig'.
@Mark_Pugner | 23-03-16 | 10:41
Aha. Gelukkig heeft ie net zes miljard van ons gekregen...
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
En dan beweert Peter Vandermeersch (De NRC draait door) dat er niet in klaslokalen gejuicht zou zijn.
Ik zag gisteren de beelden op opsporing verzocht van de ramkraak van een tankstation; de gevel werd er gewoon uitgeramd met een sjofel (!) voor slechts wat briefgeld.
Dat doe je alleen als je je ongrijpbaar acht; als je weet dat je er mee weg kunt komen.
Het is een symptoom van de glijdende schaal waarin we ons als land bevinden. De burger en ondernemer is vogelvrij.
Mogen deze laffe honden voor eeuwig blijven branden in de hel.
Divenire | 23-03-16 | 10:03
Helaas staat in de Koran dat je niet eeuwig naar de hel gaat, maar slechts tot je je zonden hebt "afbetaald". En hun ploflim-act geeft ze nog eens bonuspunten ook. Klote religie.
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
Man man man... Kan GS deze video ook ff posten? Wat een volk! *teiltje zoeken gaat *
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:46
Ik durf eerlijk gezegd niet eens op die link te klikken, bang als dat ik ben dat ik mijn hele dag weer laat verpesten door verdriet en woede om zoveel stupiditeit en kwaadaardigheid.
Wat is er op tegen om al dit rapalje preventief op te sluiten?
-weggejorist-
Zie vandaag alweer overal de standaard berichten verschijnen. Zelfs alweer een obligaat betoog dat het vooral de moslims zijn die hier slachtoffer van gaan worden. Het is zo vermoeiend, een continent vol doodsbange politici met aangeboren Stockholm syndroompjes. Ze zijn zo gewend om te buigen naar alles en iedereen dat er geen andere modus meer is. Schoppen naar je landgenoten, likken naar alles wat buitenlands is. De politieke correctheid ten top; ervan uitgaan dat jouw moraal zoveel beter is vergeleken met die van de ander dat je geen grenzen of verdediging hoeft te hebben. De kogels en spijkers ketsen vanzelf af op je Goede Moraal. Toch? Pechtold? Merkel? En anders sterf je tenminste met een goed hart he Alexander! Toch Angela? Het EU policor equivalent van de maagden in het hiernamaals. Bange prutsers. Bang voor hun eigen volk zijn ze.
Uit koran blijkt dat er niet met moslims valt samen te leven. Veel koran teksten waarschuwen: ga niet om met ongehersenspoelde. Moslims en de rest van de wereld zal daarom nooit mengen. Dit soort lieden moeten in een apart oord van de wereld wonen en vooral niet in landen waar men ze uitlacht om hun geloofsaandoening. Ik vind dat Europa moet gaan dekoloniseren wat betreft moslims die hier echt niet passen. Wat eens werd geïmporteerd kan ook worden geëxporteerd. Er wonen ook geen Europeanen meer in de voormalige koloniën... het kan dus
@Bari Oomsma 10:20
De PvdA leiding heeft dat al luid en duidelijk gezegd.
"Marokkanen hebben een monopolie op misdaad".
Dat was een zeldzame gelegenheid waar de Waar ze de waarheid vertelden.
Maar voor "minder minder minder" word je vervolgd.
Om misselijk van te worden.
Wil je echt schoon schip maken, dan moet de islam in Europa verboden worden en de moslims eventueel met behoud van uitkering vriendelijk, doch dringend, verzoeken te vertrekken.
Tja... het zijn altijd echt hele vrome mannen die de aanslagen plegen. Helemaal met religie bezig en zo.
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...
De 5e Colonne openlijk aan het woord. Deze islamjugend zal wel door de Politieke Commandant van de moskee worden aangesproken zich verder stil houden. Ze hebben zich te vroeg versproken. Want als de afslachter van 130 onschuldige mensen in Parijs wordt gearresteerd heb je een logisch recht op wraak?! Sick fucks.
Die plofkop hadden ze al...
@ Gotha! Twijfel je daar dan nog aan?
-weggejorist-
minder dan de parasieten in de stront van een haram hond..
@gotha! | 23-03-16 | 10:43
Dan is het helemaal gestoord dat ze ze na een derde van de straf vrij laten. Zou het de bedoeling zijn om chaos te creëren? Die indruk krijg je op die manier wel een beetje.
Heeft de familie al verklaard verbaasd te zijn dat deze lieve jongens zo'n afschuwelijke daad hebben gepleegd? En dat ze geen enkele aanleiding hadden te veronderstellen dat deze jongens radicaliseerden?
Dat waren dus twee van de veertig rovers van de Ali baba uit Molenbeek. Wat mij altijd fascineert is dat dit soort van randgroepcriminelen plotseling en petit groupe "radicaliseren" en dwars door Europa gaan crossen, zware wapens en explosieven regelen en een grote logistieke campagne opzetten voor een militaire stijl actie in een vreemde stad.
.
Hoe kwamen de Brusselse boertjes op een actie in Parijs, in bataclan en het Stade de France? Niets uit hun persoonlijk verleden doet vermoeden dat deze mannetjes de geestelijke vermogens hadden tot meer dan het strikken van hun schoenen.mwaarschijnlijk droegen ze klittenbandnikes, want het ging nogal eens verkeerd en dan struikelden ze weer.
.
En dan zouden ze nu, zonder een redelijk gesofisticeerde organisatie achte zich deze en de Parijse aanslagen hebben gepleegd? Ze zouden een van de meest gezochte terroristen van Europa drie maanden in hun achterhuis hebben bewaard?
.
Wat hier wel heel duidelijk uit naar voren komt is dat er een grote organisatie betrokken is in de georganiseerde criminaliteit gepleegd door Marokkanen in Europa, dat ze vertakkingen hebben van Spanje tot Hongarije, dat er een verband is tussen georganiseerde criminaliteit en radicale islam. En dat er een zwijgende meerderheid onder de Marokkanen is, die dondersgoed weet wat er speelt maar liever liegt dan actie neemt. En onder die zwijgende meerderheid dus ook de imams van de moskeeën die nu zogenaamd de straat op willen gaan in protest, als ze al niet tot de kern van de bende horen.
.
Je moet wel links, horende doof en ziende blind zijn wil je hier overeen kijken. Of hele andere motieven hebben om in het zicht van de realiteit te reageren al kereltje Pechtold. Het paard loopt leeg en we laten het gebeuren.
ben benieuwd wanneer ze de metro pakken in amsterdam.
Overigens, het klopt wat iemand zei, de radicalisering vindt plaats in de gevangenis.
Einde van de Domheid | 23-03-16 | 10:05
Reden te meer om de doodstraf weer in te voeren.
@Mark_Pugner
Of zoals ik al zei is het zo afgesproken en heeft Lachraoui het derde vest meegenomen als 'insurance'. Stel dat ze gepakt worden of voortijdig worden tegen gehouden dan kan ook hij zich nog opblazen. Want levend gepakt worden dat is natuurlijk het zwartste scenario voor die lui. In dit geval zou die Lachraoui meegaan ter verdediging van de twee kamikaze-terroristen (zou ook de AK verklaren) totdat ze de missie kunnen voltooien waarna hij er tussenuit naait - mission accomplished.
postmodernismisdead | 23-03-16 | 10:13
Deze mannen zijn snel geïdentificeerd omdat hun taxichauffeur ze herkende en het adres in Schaarbeek aan de politie heeft doorgegeven waar hij ze 's ochtends had opgehaald. Daar lagen de koffers met bommen nog die gelukkig niet de kofferbak pasten....
Moest lachen toen ik las nl.wikipedia.org/wiki/Wet-Lejeune "Tot levenslang veroordeelden kunnen pas na 10 jaar vrijkomen, in geval van recidive pas na 14 jaar." Dan heb je dus 2x een levenslange veroordeling en sta je "pas" na 14 jaar buiten? Begrijp niet dat ze soms nog proberen te ontsnappen.
Ben je boven de 18 en dood/verkracht je iemand dan verdien je de doodstraf...
Breng de doodstraf terug!
Face it, zolang we onze veiligheid laten afhangen van politici, zijn we kwetsbaar.
De gevangenissen worden BEWUST opgedoekt. Dat werkt angst namelijk verder in de hand en HOP, weer een impopulaire maatregel ter compensatie die JOU raakt, niet de crimineel !
@Piet Karbiet | 23-03-16 | 10:36
Erdogan zei vorige week dat de bommen in Ankara net zo makkelijk in brussel konden afgaan:
adam.curry.com/enc/20160320193308_figh...
(op 21 seconden)
Finland (Finnen) kennen samen met Japan een van de hoogste zelfmoordcijfers. Meestal gaat het dan om een brug, een toren, een trein, diep water in de winter, een grote partij legale oxazepam, en een onvoldoende voor wiskunde op je rapport (Japan).
Khalid en zijn broeders zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen. Scheelt een hoop slachtoffers. Ook zij hadden een onvoldoende op hun rapport. Maar dan niet alleen voor wiskunde.
@ANGEL70 | 23-03-16 | 10:08
Dat is maar de vraag. Bij meer dan de helft van de moslims is er sympathie voor dit soort daden want het westen krijgt nu terug wat ze de moslims aandoen....
Voor een wat kleiner deel zijn deze lieden helden want zij gaan voorop in de heilige oorlog.
De enige oplossing is remigratie, samenleven met een gemeenschap die ons naar het leven staat is niet mogelijk.
faalbeleid met dit soort zwaar tuig, ik zie de claims al komen vd nabestaande vd slachtoffers.
Dat downplayen is kenmerkend, de Islam mag NIET in een slecht daglicht gesteld worden. Dat komt blijkbaar tegen een prijs....
@Watching the Wheels | 23-03-16 | 10:38
En dan sluiten ze gevangenissen en sturen bewakend personeel naar huis wegens "er is geen werk".
-weggejorist-
Het lijkt erop dat voor veel criminele islamieten de heilige oorlog een uitweg vormt om met een schone lei te beginnen, om a.h.w. na de adolescentie een nieuwe start te maken, waarbij alle misstappen uit het verleden in één klap weggevaagd worden worden. Van ordinaire materialist naar omaatjesberover naar Soldaat van Allah naar Martelaar in een paar jaar, opleiding niet vereist - da's een c.v. waar menig kansloze lul een moord voor zou doen en dat dus ook doet.
Ambitie heeft men kortom wel degelijk, alleen merken we er weinig van qua groei van het BNP. Plat gezegd, we zien die ambitie niet terug in de cijfers. En dat is een gemiste kans.
De oplossing zou kunnen liggen in een herijking van onze definitie van BNP, op zodanige wijze, dat de immense bijdrage en slagingsdrang van onze islamitische landgenoten beter tot hun recht komen.
Daarna kunnen we de gelederen sluiten.
@Ben Hetzat | 23-03-16 | 10:34
Die Belgen zijn nog gekker dan wij, je komt daar na een derde van je straf vrij nl.wikipedia.org/wiki/Wet-Lejeune
Job Cohen: "deze jongens hadden het ver kunnen schoppen maar door de verrechtsing van de maatschappij, het uitsluiten van mensen met een islamitische achtergrond en het onvoldoende begeleiden bij het vinden van werk, hebben deze arme jongens doen besluiten het verkeerde pad te kiezen." Pechtold: " dit krijg je als je door Wilders wordt weggezet als tuig of crimineel. Twee mannen in de bloei van hun leven die geen andere uitweg meer zagen dan zich aan te sluiten bij een terroristische organisatie. En dat alleen omdat de heer Wilders vindt dat ze geen bestaansrecht hebben in Europa." Jesse Klaver: " ik leef , in tegenstelling tot de heer Wilders, intensief mee met de familie van de omgekomen verdachten. En maak mij ernstige zorgen om de veiligheid van hun familieleden. Door het continu Uitsluiten van niet westerse migranten, racisme, gebrek aan begeleiding op zoek naar werk en het stelselmatig weigeren van het bieden van stageplekken zorgt er voor dat ze kunnen veranderen in "lone wolfs". Ik vind dan ook dat wij verplicht zijn om deze kwetsbare groep voorrang te geven op de lijst van sociale huurwoningenen en er extra geld beschikbaar komt zodat deze groep extra geld te besteden heeft voor familie-uitjes zodat ze sneller kunnen integreren in de Nederlandse samenleving."
Ook deze Booslims hadden buren, familie, vrienden enz enz die hun bek hielden en goedvonden wat ze gingen doen ... die Abslalam werd ook door de buurt beschermd en huurde een auto om naar Nederland te reizen, waar ging hij dan naar toe ... we hebben overal camera's hangen ... Ohh die zijn om leaserijders aan te pakken ...
En in Den Haag maar denken dat de Booslimgemeenschap het zo goed voor heeft met ons ... Nee wij zijn de ongelovigen en da is nie goe ...
@Botte Hork | 23-03-16 | 10:04
Heel erg weinig, want er worden in hoge aantallen werkstraffen uitgedeeld.
Oorspronkelijk was de werkstraf ingevoerd voor werkende mensen die de werkstraf naast hun werk, in hun spaarzame vrije tijd, uit dienden te voeren.
Momenteel worden ze in grote hoeveelheden uitgedeeld aan lieden die helemaal geen werk hebben. Die lui komen in zeer hoog tempo in enkele dagen van hun straf af. Bovendien leren ze dat werken kennelijk een straf is. Waarom zou je dan gaan werken als je eens een keer niet iets crimineels uitgevoerd hebt. Vandaar dat onze tomaten dus door Polen worden geplukt.
En a.s. vrijdag gaan alle kabouter plof/langerok moslidioten weer met de eigenwijze neus in de lucht naar de Moskee om daar hun grote Allah Neukbaar aan te roepen.. ze verachten ons jongens ze verachten ons...
Laten we nogmaals benadrukken dat dit alles een kiem heeft: OPVOEDING.
Terrorisme bestrijding is nodig, maar de oorsprong wordt verwaarloosd.
Een mooi voorbeeld is dat een twitteraar met een terechte vraag bezocht wordt door 3 agenten, maar het klas lokaal vol met geïndoctrineerde moslims die het allemaal prachtig vinden NIET.
Dit is klassieke symptoombestrijding.
Wij hebben een open en vrije samenleving waar ook onze scholing op gestoeld is. Alleen is die niet berekend op de monotheïstische haat ideologie.
Hier zou veel meer aandacht naar moeten. Kleinere klassen, onmiddellijk handelen naar de oorzaak van de haat en deze uit de opvoeding bannen zou een speerpunt moeten zijn van scholing in westerse landen.
En al weer heten de terreurboefjes geen Floris-Jan of Geert Pieter. De eencelligheid straalt van ze af, noem het maar biologisch-culturele inteelt. Maar dat mogen we vooral niet zeggen.
@Betweetert | 23-03-16 | 10:28
.
Dat moet ik hier ook aanhoren; Je hoort niemand over Ankara. Wat een ongelofelijk lulverhaal. Ankara was op alle netten te zien. En stond in alle kranten.
.
Neen. Het is een vorm van goedkrompraten omdat het uiteindelijk geloofsgenoten van die knullen zijn. Het liefst geven ze de Joden de schuld maar dat doen ze alleen als de camera is gestopt met draaien.
.
Totale indoctrinatie.
Zou ik van die klote ambtenaar in Breda die de politie afstuurt op iemand die tweet over juichende booslims op een school misschien alstublieft, dictatortje uit het Zuiden, wel mogen zeggen dat ik de vrouw die dit addergebroed heeft gebaard in eeuwigheid vervloek? Mag dat wel, lulletje rozenwater uit Breda?
De eerste groep migranten heeft meestal een HaatLiefde relatie met Nederland/België/Frankrijk enz., vooral als ze niet uit het westen komen en moslim zijn.
Deze ouders dragen vooral hun Haat over op hun kinderen.
Zo doende zijn de ouders meestal niet crimineel en/of terroristen maar hun kinderen, vooral hun zonen zijn wel vaak crimineel en/of terroristen.
In NL hebben we dat ook gezien met de Molukkers.
Deze criminele zonen hebben regelmatig in de gevangenis gezeten.
Daardoor kunnen ze geen gewone werkkring meer vinden, als ze dat al zouden willen.
Deze criminele zonen zijn vaak niét opgeleid, vaak schoolverlaters.
Deze criminele zonen hebben elkaar in de gevangenis leren kennen. Zo is de gevangenis een goede plek om daar vanuit naar IS te vertrekken.
Dus met armoede en uitsluiting heeft terrorisme niéts te maken.
Het belangrijkste zijn de ouders die opvoedkundig te kort schieten en zich niét wilden verdiepen in de westerse waarden&normen.
-weggejorist-
En nog steeds heeft de Nederlandse Propaganda Stichting het over "de jongens".........
Alsof het om de buurjongetjes van de overkant gaat die wat kattekwaad uithaalden.
@Thereau87263396 | 23-03-16 | 10:31
Dat van die handschoenen had ik in mijn reactie aanvankelijk er ook bij getikt, maar vervolgens weggehaald. Als je er tussen uit piept, dan heb je een hoop uit te leggen als je geen handschoen aandoet. Daarom is dat niet logisch. Of de 2 broers zijn extreem dom.
Zouden roofovervallen, de politie uitdagen, de brandweer bekogelen, conducteurs bedreigen, meisjes verkrachten, auto´s in de fik steken, juichen voor terreurdaden,
no go zones, eigen sharia wetgeving, eigen ordediensten,
de maatschappij ondermijnen, terreur & islam dan toch iets met elkaar te maken hebben?
Hoe zou de rechter die die idioten slechts 9 jaar heeft gegeven hebben geslapen vannacht? En de rechter die hem vervroegd heeft vrijgelaten? En dan degene die hem voorwaardelijk gaf voor carjacking? Voor het legen van een kalshnikof op agenten hoort toch minimaal 30 jaar te staan. Voor een dergelijk misdrijf krijg je in de us al gauw 40 of 50 jaar. Die rechters zijn gewoon medeschuldig aan massamoord. Denk dat volgens de belgische wetgeving ze opgeteld zeker wel 40 jaar hadden kunnen krijgen. De strafmaat in belgie en nederland zijn een farce als rechters doorgaans nog geen tiende opleggen.
Zei Wilders nou dat criminelen met twee paspoorten na hun straf op moesten zouten?
volgens de overheid moet er in de strijd tegen terrorisme nog meer privacy ingeleverd worden
( in de praktijk door de welwillende vredelievende betalende niet-moslimburger !)
dan ook gaarne een foto van een trotse pa en ma en de rest van het rattennest plaatsen !
Super weer deze D66 gerechtelijke uitspraken, ben blij te lezen dat de overheid goed hun burgers beschermd tegen deze staatsgevaarlijke gekken! *kuch*
De overheid heeft hier ook bloed aan hun handen!!
@Betweetert | 23-03-16 | 10:28
Klopt, de broers waren in feite gewoon slachtoffer. Konden geen kant meer op. Pure wanhoop en dan doe je soms "een beetje gek". Laten we hier vooral iets uit proberen te leren.
Gebeurt in Nederland ook, mensen.
Thee drinken met Job Cohen en keer foei zeggen en terug de straat op.
"O, je komt net terug uit Syrie en heb geen woning?
Regelen we toch een sociale huurwoning en gratis geld voor je. Niet meer doen hé?
Btw die Nederlander die aan de kant van de Koerden vocht, hebben we opgepakt. Daar zul je geen last van hebben."
@MarcelNederland | 23-03-16 | 10:20 En om onder de radar te blijven, moet er wel een radar zijn :-(. Verder, zolang je jezelf maar camoufleert val je niet op. 1 stinkende berberrat tussen 10.000 stinkende berberratten zie je niet.
@Mark_Pugner
Ik ken de verhalen, tot nog toe is het onbevestigd en een aanname die nog onvoldoende feitelijke basis heeft. Het kan zijn dat dit de reden was - het kan ook gewoon onwaar zijn. Ik blijf het opvallend vinden dat nu WEER tenminste één van de terroristen zich niet opblaast en ontkomt. Ook is duidelijk te zien op de foto van 'de drie van Brussel', dat twee (de broers naar verluid) aan hun linkerhand een handschoen dragen (opmerkelijk en mogelijk ontstekingsmechanisme) terwijl (naar verluid) Lachraoui geen handschoen draagt.
De regering heeft het er over dat de burgers beschermen hun grootste prioriteit is en dit vullis liep gewoon vrij over straat na die waslijst aan gepleegde ernstige gewapende misdaden. We hebben hiermee een groot vertrouwen in onze regeringsbescherming.
*Bomvrije dag neemt - en weer aan de slag*
De gevangenissen staan leeg. Veroordeelde criminelen lopen buiten, plegen meerdere misdrijven en worden terroristen. Als de rechters gewoon hun werk hadden gedaan hadden deze terroristen dus gewoon achter de muur gezeten gisteren. Zonder wapens. Zonder bommen. Zonder mogelijkheden.
Dertig doden, die bij normale rechtspraak voorkomen hadden kunnen zijn.
Gevangenissen werken prima als preventiemiddel, je moet alleen de crimineel er wel instoppen. In Nederland staan de gevangenissen leeg, je weet wat er dus aankomt. Eerst Parijs toen Brussel, straks hier?
Hoeveel criminelen hebben wij nog vrij rondlopen? Criminelen die hoofden afhakken. Criminelen die met Audi RS4 rondracen. Criminelen die kalasjnikovs leegschieten in de binnenstad.
Terwijl uw telefoon wordt afgeluisterd door de NSA lopen echte door de islam bevangen criminelen vrij rond. Klaar om verder afstand te nemen van onze samenleving en te kiezen voor het terrorisme. Die criminelen gebruiken al de Koran om het stelen op ongelovigen goed te praten en als Jihad te zien. Zinloos geweld tegen heidenen is slechts 1 stap verder.
Onze minister van Justitie praat over het sluiten van gevangenissen terwijl 15.000 criminelen met een openstaande celstraf vrij in onze maatschappij rondlopen. Wij maken hier dezelfde fouten die in het Zuiden net 30 levens hebben gekost. Steeds maar weer.
We moeten echt vandaag beginnen met een forse beperking van in voorlopige invrijheidstelling van recidivisten. Die mensen hebben bij wet geen recht meer op een taakstraf. Bovendien verwacht je bonusdagen op die celstraf.
Heeft u geen vaste woon & verblijfplaats? Geen baan om te verliezen? Dan heeft die crimineel en de samenleving totaal geen belang bij voorlopige invrijheidstelling en kan die binnen zijn vonnis afwachten.
Stop eens met achter die mensen aanhuppelen en hou ze tot het vonnis vast. Doen ze in ieder normaal westers land.
Stop ook met standaard dergelijke voorarresten van de straf af te trekken. In het huis van bewaring heerst een veel prettiger regime dan in de gevangenis. Voor sommige beroepscriminelen niet te zien als een straf. Maak daar gewoon een behoorlijke persoonlijke afweging in.
Lege gevangenissen zijn het mooiste bewijs dat het kabinet U de kastanjes uit het vuur laat halen, U achterlaat met de schade van het gespuis en U dwingt tot eigenrichting om uw goed, lijf en naasten te beschermen.
Als de rechtbank zijn werk niet doet, verlaten we de rechtsstaat en eindigen we met de anarchie van gisteren.
Die fopstraffen in België en Nederland... die kosten gewoon mensenlevens. En ledematen.
.
De spijkerbom kwam van links.
Het linkse denken werkt als een blinde vlek in de ogen van o.a. D66'ers, Groen Linksers, SP'ers en PvdA'ers waardoor zij alle realiteitszin verliezen en niet inzien dat alleen totale straffen dit soort lieden er van kunnen weerhouden grote ellende te veroorzaken.
Las vanmorgen reeds op de Joop dat de gangsterbroertjes tot flinke celstraffen veroordeeld waren... Frappant en zorgwekkend om te zien dat het VRT artikel waar Joop uit quote inmiddels is aangepast en er niets meer te zien is van de 9 jarige veroordeling van 1 van de daders... Kloppen de feiten niet of...
Enge oogopslag. Tonen iets kwaadaardigs..
Elke denkende mens weet dat we er nu 100% van uit kunnen gaan dat de volgende groepen muslims al klaar staan voor de volgende aanslagen. Ook hier werd bij de stille tocht rond onthoofdië gejammerd dat abdeslam vrij gelaten moest worden en ik neem daardoor aan dat er genoeg moslims zijn in NL die van de aanslagen op voirhand wisten, volgens mijn deductiepatronen kunnen we er ook van uit gaan dat moslims op voorhand bij politiek en politie heben gedreigd met deze aanslagen om abdeslam's vrijlating af te dwingen. De politici en politie ging daar hoigstwaarschijnlijk niet op in en hebben de meest belangrijke burgerclusters niet geëvacueerd want dat kan je geen weken volhouden. Waar hebben ze dan wel mee gefaald? Met onmiddelijke afsluiting van moslimenclaves te weigeren. Alles moet uitgespit en met munitie-opsporingshonden door worden gezocht. Elke centimeter! Maar moslims houden niet van haram honden dus wil de politiek de moslims niet krenken. Doen we dit niet zullen we over een paar dagen, weken weer xeze ellende hebben. Parijs is maar net achter de rug mensen, de aanvallen volgen elkaar steeds vaker op en het gefaal van de overheid nog sneller! Ik ben er klaar mee.
Vroeg me altijd al af hoe echte wanhoop eruitziet.
Brussel heeft het zelf uitgelokt... www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...
Ik heb nieuws, de maagden zijn op.
De azijnbode verward kwaadaardig fanatisme en afslachten van nietsvermoedende burgers met vakmanschap. Ach, die policormongolen hebben er altijd al een verwrongen wereldbeeld op na gehouden.
De term Vakmanschap gebruiken vind zijn oorzaak in het Stockholm Syndroom.
-weggejorist-
Als je de gehele familie van deze varkens uitzet, is dat een voorbeeld voor alle toekomstige ploflims. Doe je boem dan gaat je moeder terug naar de zandbak!
Briljant! 3x veroordeeld voor van alles en nog wat, schieten met kalashnikov's op de politie en 3x vervroegd in vrijheid gesteld worden.
Het zijn bekeerlingen. Islamisten hebben hen er van overtuigd dat Allah hen hun crimineel verleden zal vergeven als ze zich gaan inzetten voor de islam
Niets vakmanschap, iedere idioot kan bommen maken en wapens kopen, het is allemaal veel makkelijker dan gezegd word, het enige lastige is onder de radar blijven.
MarcelNederland | 23-03-16 |
Gelukkig is dat niet waar.
Een bom maken is gevaarlijk en precies werk. Wat gevaarlijk is anno nu, is dat deze lui ongestoord hebben kunnen trainen bij IS. Dat is het grote verschil met de situatie voor IS. Er is nu een speeltuin waar mensen worden opgeleid.
Directe conclusie hieruit is dan ook dat een bommenmaker hoogst waarschijnlijk dus NIET zichzelf opblaast, maar aan de volgende klus gaat werken.
Khalid & Ibrahim Bakraoui, twee spekkiebiggetjes met het IQ van een zachtgekookt eitje dus. Erg snugger zien ze er niet uit in ieder geval, dus die hebben héúl veel hulp gehad met dit stinkzaakje.
Eergisteren in het nieuws, gevangenissen leeg want criminaliteit neemt af.
Dat, of de pak/veroordeling kans is gewoon minimaal. U mag het zeggen.
Soms zou ik willen dat ik religieus was, dan zou ik er zeker van zijn waar ze nu zijn. Volkskrant is verder helemaal niet een krant, zijn voorleesouders.
@Thereau87263396 | 23-03-16 | 10:16
Abdeslam durfde niet want die was homo:
www.independent.co.uk/news/world/europ...
-weggejorist-
-weggejorist-
In Amsterdam heeft de Mocro mafia anders ook gen problemen met koppen snellen. Het wachten is nu op de eerste grote aanslag alhier. Vergeet niet dat die mocro's bulken van het illegaal verdiende geld, wapens bezitten, springstoffen op voorraad hebben etc etc. Wanneer een van hen een keer iets te doorgesnoven boos wordt, kan je de Martini en Domtoren ook voorzien van rood wit blauw licht....
Vakmanschap. Tering.
#stopislam
een kop als een varken en dan moslim zijn. tja. moeilijk.
ET007 | 23-03-16 | 10:19
Nice! +1
Zo'n strike als gisteren heb je er maar 1 van nodig natuurlijk.
Escovanity | 23-03-16 | 10:12
Het punt is dat veel te vaak "het was een bekende van de politie" naar voren komt.
Het aantal mensen dat zich vanuit het niets opblaast lijkt mij minimaal. Hoe dan ook, daar ligt een traject voor, een bepaald milieu, een voorgeschiedenis.
Parijs en Brussel, Molenbeek, het zijn marokkanen. Deze zijn ook over vertegenwoordigd in de criminaliteit. Dat is een feit. Bekend staan bij de politie is een feit.
Gericht straffen, harder straffen en levenslang opsluiten voorkomt in deze gevallen wel degelijk meer ellende.
Hoe durft de Volkskrant met een term als 'vakmanschap' te komen? Net als die Grünberg van ze die weer een fijn stukje schreef over hoe de PVV en het FN hetzelfde zijn als de terroristen. En dat zo'n Alexander pechtold dat dan retweet en z'n lof erover uitspreekt. En dan beschuldigen ze de PVV van politiek over de ruggen van de slachtoffers, terwijl juist de PVV maatregelen wil nemen om ons te beschermen. Net zoals Frankrijk al deed na de aanslagen aldaar gepleegd en voorbereid door daders uit Molenbeek dienen we nu ook België aansprakelijk te stellen voor hun lakse houding!
Het zou de Islamitische gemeenschap sieren als ze de 3e terrorist gewoon naar het politiebureau brengen.
Nou Belgische rechtsysteem en handhavers, stoppen met navelstaren en een grote mea culpa uitspreken. Vervolgens alle goedwillenden uit Molenbeek en Schaerbeek waarschuwen. Wie wil mag op vakantie naar een nieuwbouwproject in de Noord-Afrikaanse woestijn waar ze gesubsidieerd opnieuw mogen beginnen. Doe je niet mee dan wordt elke afwijking van de regel zwaar gestraft. Met de ruimte kan de wijk worden ontmanteld en nieuwbouw worden ontwikkeld. Is wel erg drastisch zeker, en ik heb ook niet de illusie hoor dat er iets gebeurd. Het kan niet anders, ze zullen het pust verder laten rijpen.
Niets vakmanschap, iedere idioot kan bommen maken en wapens kopen, het is allemaal veel makkelijker dan gezegd word, het enige lastige is onder de radar blijven.
Ach ja, het 'vakmanschap' van de Volkskrant, dat elitaire grijze-krullenbollen-bakfiets-met-kinderen-blaadje. Totaal geen gevoel voor het Henk-en-Ingrid-gepeupel. Kan ook niet als je politiek correct bent.
Het zijn zoals gewoonlijk weer de usual suspect van de bekende afkomst. Er is toch iets ernstig mis met de genen van die lui. Misschien kan daar eens een wetenschappelijk onderzoekje naar gedaan worden.
@Angelo70 Deze gasten worden als martelaar gezien en zijn ware helden voor hun families en vrienden. Opoffering is een groot goed in die kringen. Die families schamen zich nu niet, die lopen eerder trots rond. Natuurlijk missen ze hun zonen, maar het dient een hoger gelegen doel. Als persoon ben je daar steeds 'ondergeschikte' van Allah en en soldaat van de religie. Daarom doen ze dit ook. Dus elk argument dat het niets met de ISLAM te maken heeft slaat kant noch wal hier.
Wanneer is de stille tocht van de Moeders, want het waren goede jongens
Hmmm, wordt het niet eens tijd dat ouders, en vrienden van dit soort (uh ja welk soort is het eigenlijk) gewoon aangepakt gaan worden als zoiets heeft plaats gevonden, en kom dan niet aan van Wir haben es nicht gewust !!!
Die 3e gast met z'n petje lijkt me een typische handler.
Zet het water maar weer aan het koken, want ik denk dat er thee gedronken gaat worden.
Lekkere voorjaars-eitjes erbij.
Goede dialoog is hier wel op de plek.
Maar eerst lekker de kou en regen trotseren om te laten zien dat wij niet bang zijn en dat we met meer zijn.
Zo, nu het snaveltje toe en de oogjes weer dicht.
Ja, ook in Nederland staan de gevangenissen leeg. Dus ook wij kunnen het een en ander tegemoet zien.
Ik heb mijzelf er gisteren op betrapt bijna niet meer naar de televisie te kijken voor nieuws aangaande deze terreur. En bij de kleine stukjes die ik wèl zag werd het oude beeld weer bevestigd. Altijd weer die oude platgetreden paden, en heel vaak is het op een of andere manier mijn schuld.
Akiron | 23-03-16 | 10:11
Klopt niet. De ene broer kreeg in 2010 een veroordeling, die andere een jaar later.
Het schijnt dat al die terroristen al in aanraking zijn geweest met de politie en in de gevangenis hebben gezeten. Het lijkt mij dan ook zeer preventief om van alle Marokkanen die in aanraking komen met de politie, direct de Nederlandse, Belgische, Franse Duitse etc. nationaliteit te ontnemen en hen uit te zetten. Voer ook meteen grenscontroles weer in en Europa wordt meteen een heel stuk veiliger.
Valt het niemand op dat er een constante is in de aanslagen op Parijs en Brussel?
Ok, het is een theorie maar evengoed: Bij de aanslag in Parijs blijken minstens twee heren zich niet op te blazen (waarom weet niemand...), het blijkt uiteindelijk te gaan om Abouad (meesterbrein zoals gezegd wordt) en Abdeslam (naar nu blijkt veeel meer een coordinerende rol dan gedacht). Dus stel even dat 'leiders' blijven leven. Het blijkt even later die week dat deze 'leiders' van plan waren om WEER toe te slaan - gelukkig is dit verijdeld.
Brussel gebeurt hetzelfde weer. Naar nu wordt aangenomen was Abdeslam met deze makkers Bakraoui en maatje Lachraoui van plan om de Brussel aanval uit te voeren - we kunnen aannemen dat het eerst de bedoeling was om nog meer locaties aan te vallen. Ook nu weer ontkomt minstens een belangrijke, mogelijk coordinerende, schakel: Lachraoui!
Gebruiken 'leiders' andere geradicaliseerde personen om de aanvallen uit te voeren, doen ze net of ze 'meedoen' voor de moraal of hebben ze een bomvest bij als 'insurance'? Daarna gooien ze het weg en houden ze het 'netwerk levende'... En gaan ze door naar de volgende aanval. Ik vind dit een interessante ontwikkeling.
Gezien die koppen ben ik voor 1 keer voorstander van de nikaab.
Al dit gedoe moet toch ook gefinancierd worden? Ga die gangen maar eens na!
@Mark_Pugner | 23-03-16 | 10:10
Dreigingsniveau is een wassen neus om de schaapjes mak te houden. Dat is het altijd al geweest.
Hoe moeilijk kan het zijn om alle criminelen die een zwaar misdrijf gepleegd hebben en nu met een enkelband hun resterende (voorwaardelijke) straf thuis uitdienen, weer opsluiten en onder TBS-onderzoeken laten screenen of kans op radicalisering reëel aanwezig is, bij twijfel niet in aanmerking laten komen voor een deels voorwaardelijke straf en denaturaliseren nl. het staatsburgerschap ontnemen en als persona non grata uitzetten.
Toch staan we nog met z'n allen oplossingen voor de Islamterreur (welke zich niet beperkt tot geweld maar ook vrouwenonderdrukking en uitsluiting niet-moslims) in de weg.
.
We, volk en politiek, willen namelijk nog niet accepteren wat is. Namelijk dat ons de oorlog verklaard is en dat we dus in een staat van oorlog verkeren.
.
Overigens is "willen" niet eens van toepassing voor iedereen, het nog niet kunnen begrijpen wat een staat van oorlog, een oorlog betekent in het dagelijks leven lijkt niet begrepen te worden. Immers, velen van ons hebben zoiets nog nooit meegemaakt, voelen de essentie nog niet.
.
WE ZIJN IN STAAT VAN OORLOG. Dat betekent "wij of zij", dat betekent weinig ruimte voor de gulden middenweg, dat betekent dat alles wat je doet of niet doet lelijk is, dat betekent slachtoffers schuldig en onschuldig.
.
Maar weet u. Er vallen al slachtoffers. Veelal onschuldige slachtoffers. Mensen die geen haatreligie aanhanden en geweld of conflict zoeken, mensen die niet politiek actief zijn, mensen die gewoon hun leven leven.
.
Het is tijd om juist voor die slachtoffers te gaan staan. Te accepteren dat zij gevallen zijn in een oorlog die ons verklaard is door Islam. Het is tijd om de Islam op alle fronten te bevechten. In woorden, deze ideologie is simpelweg onacceptabel en dat spreken we uit op scholen, in media, in het dagelijks leven. In daden, aanslagplegers en hun ondersteunende netwerken (zij worden verborgen door veel sympathisanten in wijken en buurten) moeten vogelvrij verklaard worden en bejaagd. Er mag geen onduidelijkheid bestaan. Zulks is ook onacceptabel.
.
Hoe eerder hoe beter. Vandaar dit pleidooi. Want acceptatie van deze staat van oorlog komt sowieso. Het is slechts de vraag hoeveel leed er aan vooraf moet gaan. U denkt toch zelf ook niet dat de Westerling zich maar klakkeloos laat blijven afslachten?
.
"Never start a fight, always finish it."
Uit de Volkskrant: "De tactiek van IS: angst, paniek en chaos creëren."
Dat zeggen veel 'deskundigen', maar is dat wel zo en zo ja mag het niet wat specifieker? Is het niet het bestraffen van in hun ogen anti-islamitisch gedrag van Europese landen met als doel dat bemoeienissen in het MO door Europa ophouden? Of is de tactiek repressieve maatregelen tegen (verdachte) moslims provoceren om zo meer medestanders te winnen? En als dit de taktieken zijn, wat is dan het doel? Het vestigen van een IS in het MO? Of ook enclaves in Europa.
Ik vind "De tactiek van IS: angst, paniek en chaos creëren" niet onderbouwd, vaag en niet onderscheidend - terwijl het van het grootste belang is te snappen wat men wil en hoe men dat wil bereiken.
Einde van de Domheid | 23-03-16 | 10:03
LOL.
Ja, die Vandermeersch heeft zeer betrouwbare bronnen.
Juist en vadertje staat zag dat het goed was.
Terrorisme mede mogelijk gemaakt door,in dit geval de Belgische staat.
Verdeel en Heers Heers en Verdeel.
@ANGEL70 | 23-03-16 | 10:08
Dan heb je zo hard gefaald in de opvoeding. Helaas dringt dat bepaald niet door in die door en door verrotte gemeenschap. Ze blijven dagelijks hun haatboek raadplegen, vrouw(en) en dochters in elkaar rammen, naar de haatimam in de haatmoskee en boos zijn op de racistische westerse cultuur. Moslims gonna moslim.
Dommelsch | 23-03-16 | 10:10
.
Klopt, gebrek aan cellen is daar de oorzaak van en tevens worden tal van criminelen vervroegd vrijgelaten om weer ruimte te creëren.... #knettergek!
-weggejorist-
Geef al die terroristen een bomgordel en laat ze oefenen in een afgesloten bunker.
Het is wachten op paniekzaaiers zo rond 6 april..
datzouzomaarkunnen | 23-03-16 | 10:11
...3strikes-you're-out...
Zo'n strike als gisteren heb je er maar 1 van nodig natuurlijk.
De vraag is of deze ploflims zichzelf inderdaad hebben opgeblazen, of heel laf een koffer in de hal hebben geplaatst en weggelopen...
Maar zijn het nu Marokkanen? Ja of nee? Wie?
Hoe kun je in 2010 veroordeeld worden tot 9 jaar en vervolgens een misdaad begaan waarvoor je in 2011 veroordeeld wordt? Zeg me dat mijn vermoeden niet klopt...
En dan zeggen dat strenger straffen niet helpt, deze beesten hadden nog vast moeten zitten.
Vleegske | 23-03-16 | 10:04
Dit dus.
En ook het zinnetje "waren bekenden van de politie". Vaak genoeg zelf met een agent over gehad. De politie heeft een gigantisch bestand met "bekenden" maar missen de legale mogelijkheden/ wetgeving om er daadwerkelijk wat aan te doen.
Het wordt echt hoog tijd voor een aangepast 3strikes-you're-out.
Bovendien zouden een aantal criminele vergrijpen op een lijst van "jij doet niet meer mee" moeten staan.
Wel erg lage straffen. Hebben ze in Belgie ook D66-rechters???
Wederom zijn het bekende van de politie zullen we maar zeggen. Aan de ene kant kut, waarom hebben ze deze gasten niet gevolgt etc. Aan de andere kant ook wel 'goed' (pak me niet op mn woord keuze), het zijn wederom geen lone wolfs. De veiligheidsdiensten moeten dit type gasten toch kunnen opsporen, volgen etc. Daar zit een stukje hoop voor de toekomst, voor mij dan.
Man man man... Nadat je met kalashnikovs een effectenkantoor overvalt gewoon nog voorwaardelijk worden veroordeeld voor carjackings die je een aantal jaar later pleegt. Hoe krijgen ze het in godsnaam voor elkaar. Voorwaardelijk.
Zo van "Nou jantje, we zien dat dit een kleine misstap is, maar omdat je zo'n goeie jongen bent zien we het voor deze ene keer door de vingers"... Echt he wat allejezus achterlijk volk.
Ik hoorde Karskens vanmorgen beweren dat straffen beneden de 2 jaar helemaal niet uitgevoerd worden (of werden) in België.
Verschillende getuigen menen Ibrahim El Bakraoui te herkennen in een van de twee mannen die zichzelf opbliezen op Zaventem en die identificatie zou nu ook bevestigd zijn door de politie.
Hoe kan het dat de geheime diensten met dreigingsniveau 4 niet bovenop deze gasten zaten?:
.
Zijn broer, Khalid El Bakraoui, een 27-jarige zware crimineel uit Brussel, zou verantwoordelijk zijn voor de aanslag in metrostation Maalbeek. Hij zou ook betrokken geweest zijn bij de huur van het eerder ontdekte safehouse in Charleroi, dat gebruikt werd door de daders van de aanslagen in Parijs. In dat appartement vonden de speurders in januari al DNA van Chakib Akrouh, de vingerafdrukken van Abdelhamid Abaaoud, het vermoedelijke brein van de aanslagen van Parijs, en van Bilal Hadfi.
Vleegske | 23-03-16 | 10:04
Eens!
www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=5...
Conclusie is: Dit had voorkomen kunnen worden als we een echt rechtssysteem hadden gehad?
Van mocromafia naar jihadist.
(Of kun je beter zeggen, van kleine jihad naar grote jihad?)
Als dat in Amsterdam maar niemand op ideeën brengt
En weer zijn 2 kansen parels verloren gegaan. Vervelend hè PvdA? Jullie hebben het zo goed voor met dit soort ongeslepen diamantjes.
En wat vervelend als je electoraat zich nu ook nog begint op te blazen.
Het zouden je zonen maar zijn, ik zou niet meer op straat durven komen, dan schaam je toch je ogen uit je kop.
Vraag blijft.... wie is die derde gast en nog belangrijker, we horen niets over de bom in de metro, wie heeft dat ding gelegd... of was dat ook een zelfmoordaanslag, zo ja.... wie was de ploflim.
Europese overheden zouden moeten worden aangeklaagd voor het niet beschermen van de bevolking. Voor open grenzen en tuig vrij baan te geven en niet op te sluiten of terug te sturen.
Of zouden die kerncentrales dag en nacht, de komende 100 jaar, door een leger bewaakt worden? En zouden alle mensen die daar werken continue gechecked worden op hun id en vingerafdrukken? Ik dacht het niet.
Tijd om iedere crimineel met twee paspoorten het Europese paspoort te ontnemen en het sujet in kwestie een lift naar land van afkomst (niet herkomst) te geven.
Wat is hun afkomst?
Overigens, het klopt wat iemand zei, de radicalisering vindt plaats in de gevangenis.
Zo is dat. Misselijk makend riftuig.
Met zo'n kop rennen die 72 maagden gewoon weg.
En dan zeggen dat strenger straffen niet helpt, deze beesten hadden nog vast moeten zitten.
Nog effkes wachten todat ze in Belgie een Kerncentrale bestormen en Europa echt kunnen gijzelen.
Je hoeft nl geen raketgeleerde te zijn om met granaten zo,n hele reactor om zeep te helpen en te laten lekken.
Hoeveel terroristen in spé zitten er momenteel in onze gevangenissen hun D666 fopstraf uit te zitten?
Mogen al hun 72 maagden mannen zijn.
Wit-Russen, dat zie je zo!
Mogen deze laffe honden voor eeuwig blijven branden in de hel.
Zie hier het resultaat van "pappen en nat houden"...
Mooi cv, die gasten. Krijg je natuurlijk makkelijk een stageplek mee, inderdaad.
Wat deden deze halvegaren in sjezusnaam weer op straat...
De inteelt straalt echt van die lelijke middeleeuwse koppen af.
REAGEER OOK