Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dat PSV-plein in Madrid. Een dag later

Beste Geenstijl, zouden jullie a.u.b. voor eens en altijd kunnen zorgen dat die storm in een glas water over die bedelaars in Madrid ophoudt? Dit filmpje (zie bijlage) is een dag na de wedstrijd Atletico - PSV. Zouden deze bedelaars echt vragen om geld richting hun kant te gooien als ze een dag eerder vernederd zouden zijn en dit als kwetsend ervaren zouden hebben? Ik citeer van de Facebookpagina Eindbaas Isimat-Mirin. Beste volgers, Dit keer een ander bericht dan dat je van ons gewend bent. Graag zouden wij via deze weg willen reageren op de mediaberichten die rondcirculeren op het internet. Het gaat om de filmpjes waarin bedelaars vernederd zouden zijn en ten schande zouden zijn gezet voor een groot publiek. Leuk om te zien dat er in Nederland nu een enorme heisa over gemaakt wordt. Iedereen neemt elkaar klakkeloos over zonder dat er journalistiek wordt bedreven, filmpjes worden steeds korter geknipt waardoor de verhalen compleet worden verdraaid. Verder heb je nog de omroepen zoals PowNed die hun eigen manier van journalistiek bedrijven waarin men er duidelijk op uit is om onrust te creëren. Op deze manier heeft men een sensatie gevonden om van een mug een olifant te maken. Dit is de media gelukt, PSV heeft inmiddels een statement naar buiten toegebracht waarin gezegd wordt dat er stadionverboden gaan vallen. Duidelijk is in ieder geval dat er geen gebruik gemaakt is van hoor en wederhoor, maar er slechts geoordeeld wordt op basis van een filmpje van anderhalve minuut waarin nagenoeg niets schokkends gebeurd is. (Het verbranden van geld is echter wel een schande en zou aangepakt moeten worden. In dat geval zijn stadionverboden helemaal terecht.) De Spaanse cameraploeg heeft ongeveer vijf uur op het plein rondgelopen waarin er bijna continu gefilmd is. Dan moet het eerder als een compliment voor alle PSV-supporters worden beschouwd dat dit de beelden zijn die men in een kort filmpje samen kon plakken. De hele wedstrijd in Madrid is bijna geruisloos verlopen. Er zijn nagenoeg geen vernielingen in de stad geconstateerd, er zijn geen confrontaties geweest tussen supporters en het uitvak werd na de wedstrijd juist geroemd met applaus van Atletico supporters. Dat is nog eens wat anders dan de fonteinen die gemold worden en/of de rellen tegen Celtic supporters door andere clubs. Dat er slechts 6 supporters zijn opgepakt zegt zeker iets als je kijkt dat de politie massaal aanwezig was. Er zijn op Het Plaza Mayor geen bedelaars mishandeld. De bedelaars vonden het prachtig om geld op te rapen. Ze vroegen er zelfs om: ze maakten continu een werpende beweging in de hoop dat er geld op het plein werd gegooid. Zie bijvoorbeeld dit filmpje van een dag later waarin een bedelaar, weer oproept om geld op het plein te gooien. Zou ze dit ook doen als ze zich een dag eerder vernederd zou voelen? Niemand heeft bewust muntjes op de bedelaars gegooid, ze vroegen zelf om het geld en toen is men gaan rapen. Deze mensen waren oprecht blij en begonnen zelfs te dansen bij ieder lied wat ingezet werd door de PSV-supporters. Waarom gaat de media niet achter deze mensen aan? Waarom vragen ze nou niet wat deze mensen ervan vonden? Zij hebben deze dag goud geld verdiend. Men doet net alsof dat deze mensen compleet vernederd zijn, de volgende dag stonden ze er gewoon weer en maakte ze wederom de gooi bewegingen richting het plein. (Zie bijgevoegd filmpje een dag later. Als we wisten dat deze heisa zou ontstaan zouden we die bewegingen van die bedelaars gefilmd hebben. Helaas is dat nu niet meer mogelijk. ) Dus Toon. Stadionverboden? Waarvoor? Zo te horen was je er zelf duidelijk niet bij en reageer je omdat de media er een heisa van aan het maken is. De bedelaars hebben continu rondjes gelopen met een bekertje smekend om geld. Sommige supporters vinden dan dat hier iets tegenover moet staan, zo doet een supporter bijvoorbeeld voor hoe je moet breakdancen. Vervolgens wordt via de camera ingezoomd op een bedelaar die dit probeert na te doen. En dan zou die bedelaar opeens vernederd worden? Overduidelijk dat er slechts naar één kant gekeken wordt over wat zich heeft afgespeeld op de Plaza Mayor: de kant van de media met het oog op sensatie. Ga alsjeblieft over tot de orde van de dag en zorg dat onze club het kampioenschap binnenhaalt. Want dit muggenziften, wordt echt helemaal niemand wijzer van.

Reaguursels

Inloggen

Pot verwijt de ketel.. Je doet namelijk precies hetzelfde. Er zijn helemaal geen fonteinen vernield in Rome. Ook jij bent dus onvoldoende geïnformeerd en dat terwijl je juist daarover je punt wil maken. Ik heb trouwens ook maar heel kort naar het filmpje gekeken maar dat was vooral omdat het zo walgelijk en vernederend was. De minachting die die lieden uitstraalden was vele malen erger dan het effect van dat verfi(c)kte briefje van 5 euro.

slootschurftklootzak | 20-03-16 | 14:12

Echt vernederend om te zien. Mensen die het in hun hoofd halen om zigeuners te laten werken voor hun geld. Waar gaat dat heen met deze wereld? Straks laten we Marokkanen hun eigen fiets nog kopen!

the haque warrior | 20-03-16 | 13:30

Dandruff | 20-03-16 | 11:16

Nou ik denk niet dat ik hypocriet ben. Achter moonen zat vroeger een politieke gedachte (niet chique maar toch). Moonen richting, zoals jij aanhaalt, een bedelaar zou totaal geen nut hebben behalve vernederen.

Is het een rel waard? Nee. In de kern niet maar door de digitale wereld staan we wel weer beschamend op de kaart. En het mogelijke argument dat burgers van andere landen dat ook doen vind ik niet belangrijk. Zoals mijn moeder vroeger al zei: "Als Jantje van de brug springt, spring jij dan ook?" Aan de andere kant ben ik wel blij dat wij er hier nog over discussieren of je nou voor of tegen bent. Toont aan dat we nog beschaafd zijn. ;)

Basil Fawlty | 20-03-16 | 13:19

Basil Fawlty | 19-03-16 | 18:19,

Je blijft de essentie missen;
- die mensen hebben een keuze, ook in Spanje;
- ze kozen er dus voor om 2 minuutjes te werken voor dat geld;
- en ik praat niks goed;
- ik vind alleen niet dat dit een rel waard is;
- ik hoor Rutte ook nooit over mensen die in bloembakken pissen.

Verder lijk je me een tikkeltje hypocriet door moonen naar agenten als onschuldig te zien. Stel dat het andersom was geweest, dus supporters die een zwerver moonen, en Basil die een agent muntjes toewerpt.
Zou je dan hetzelfde hebben gezegd als nu?
Of zou je dan los gegaan zijn op "mooners"?
Terwijl je het gooien van muntjes als "onschuldige fuck the system grap" zou zien?
Ik gok op het laatste.

Dandruff | 20-03-16 | 11:16

Wat een hijgerige, hysterische ophef over niks.

Voor de rest: PSV winnnen aub vanmiddag

RockinChair | 20-03-16 | 04:23

Is het eigenlijk wel mogelijk ?
Om iemand te vernederen die zichzelf al extreem vernederd door opdringerig om geld te smeken bij wildvreemden ?

RugOp81 | 20-03-16 | 01:33

-weggejorist-

bla8768 | 20-03-16 | 00:13

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 19:12
We begrijpen elkaar wel een beetje. Prettige avond.

pluk-87 | 19-03-16 | 20:39

Ach, toen ik in Sofia, Bulgarije op een terras zat en er een kromlopende dame van (uitziend) 80+ jaar bloempjes kwam verkopen en ik, als "goeie Nederlander in het buitenland", haar 5 euro voor een bloempje wilde geven, werd ik door de rest van het terras uitgejoeld. Obers kwamen, pakte mijn geld van haar af en gaven het terug aan mij, en gooide de vrouw hardhandig van het terras af.
Ik denk dat ze in Madrid ook meer pissig zijn om het feit dat er nu de komende tijd weer extra geschooid word op het terras dan omdat de schooiers slecht behandeld zouden zijn.

DaJonkel | 19-03-16 | 20:32

pluk-87 | 19-03-16 | 19:03

Vind het wel goed zo. Als je het in de basis niet begrijpt dan is het zinloos om met je te praten. Ik wens je iig een prettige zaterdagavond en als je straks geen geld hebt voor de WC madamme in de kroeg. 10 push ups. 50 cent. Helemaal niet vernederend ;). Let maar niet op die andere mensen die om je lachen. Jij hebt die 50 cent om de wc madamme te betalen. Toch? Stoer want je hebt de avond van je leven. Salute.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 19:12

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 18:42
Misschien bedelen ze de andere 6 dagen van die week bijna voor niets, en was het die dag met de voetbalfans jackpot. Maar als jij voor hun wil bepalen dat ze zich vernederd hebben gevoeld, mag dat best hoor.

pluk-87 | 19-03-16 | 19:03

De Vrijlansier | 19-03-16 | 10:19
Inderdaad! Rij in Parijs of Madrid maar eens een blokje om. De ruiten van de auto worden ongevraagd gewassen en dan begint de ellende. Ik ben gaan generaliseren. Met zigeuners al verschillende keren gezeik gehad. Met een PSV-er nog nooit ..

Quattro Stagioni | 19-03-16 | 19:00

lingo star | 19-03-16 | 17:06
Spaans heeft veel weg van een taal die de Roma spreken. Vandaar dat ze zichzelf in Madrid thuis voelen.

Quattro Stagioni | 19-03-16 | 18:55

pluk-87 | 19-03-16 | 18:29

Ik weet dat ik hap maar: Oh really. Nee die mensen hebben daar voor hun plezier gestaan. Ik heb thuis een dikke BMW, kinderen op de internationale school. 2e villa in Roemenie. het feit dat ik mijn kinderen laat bedelen. Niks mis mee. Straks hebben ze nog een uurtje grieks en daarna scheikunde. Maar laat ik toch effe een middagje meepikken op plaza mayor. Prima dat ik 10 push ups doe voor 50 cent. Oh ja. Is normaal dat zo'n PSV pauper een 5 euro biljet voor mijn ogen verbrand. Doe ik iedere avond. Was inderdaad de middag van mijn leven. Man oh man wat hebben wij gelachen. Weet niet in welke wereld jij leeft maar je wereldbeeld is dan behoorlijk verwrongen.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 18:42

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 18:19
Misschien hadden die Roma wel de middag van hun leven. Of bepaal jij voor hun dat ze zich vernederd hebben gevoeld?

pluk-87 | 19-03-16 | 18:29

Dandruff | 19-03-16 | 16:58

Kom op Dandruff. Gaat er niet om of het fysiek pijn doet. Dat weet je zelf ook wel. Als dat zo is. wat houdt je tegen? Ga lekker opdrukken voor wat centen. Toch? Onder het hoongelach van wat Brabantse kinkels, 10 push ups. Effe kijken hoe leuk jij dat vindt. 10 keer opdrukken voor 50 cent. Niks mis mee. toch? Easy money. Volgende "grap" is als een gorilla rondlopen op dat plein voor 50 cent. Niks mis mee. Toch? Toont weer eens onze superioriteit aan van ons tov van die bedelaars. Toch? Als dat je wereldbeeld is dan heb ik heel veel medelijden met je. En nee ik voel me niet superiereur. Ik heb nml niet de gewoonte om andere mensen hoe dan ook te vernederen voor zelfbevestiging.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 18:19

@sjaaktafel | 19-03-16 | 17:27
Je ziet die Roma niet als volwaardige mensen? Ze hadden ook weg kunnen lopen, hoor. Maar ze kozen ervoor om mee te doen aan het circus want geld. Ga nou niet zo lopen janken met je 'vernederen' man. Heb jij de Roma gevraagd of ze zich vernederd voelde? Of bepaal jij wat hun voelen?

pluk-87 | 19-03-16 | 17:49

Wat ook beschamend is, lol maken om arme mensen. Ik weet zeker dat Spanjaarden, mensen die arm zijn niet belachelijk maken.
Zij weten, dat zij zelf ook in die positie kunnen komen en hebben een soort basisrespect, beschaving heet dat, waardoor zij zich niet zullen verlagen tot dat soort gedrag.

lingo star | 19-03-16 | 17:30

Ok. Dus als je verder geen vrouwen verkracht of dingen vernield, mag je gerust mensen vernederen. Staat genoteerd. 👍

sjaaktafel | 19-03-16 | 17:27

Natuurlijk gebruiken de "fatsoenlijke" media en de Spaanse overheid dit om eens lekker flink te trappen naar de Nederlandse supporter, de NRC stond er bol van, zo naïef ben ik ook niet, maar ik blijf het niet fraai vinden wat er daar gebeurd is, geld gooien naar mensen is niet respectvol en al zeker niet papiergeld verbranden.

lingo star | 19-03-16 | 17:06

Basil Fawlty | 19-03-16 | 16:14,

Denk je echt dat het in Spanje heel anders is?
Bij mijn weten is er de afgelopen jaren niemand in Spanje van honger en dorst omgekomen. Dus kennelijk wordt er ook daar goed voor daklozen gezorgd. Als dat niet zo zou zijn dan zouden ze, zoals je zelf al aangaf, heus wel naar een ander EU-land vertrekken.

Dus nogmaals, ook in Spanje hebben bedelaars de keuze.
En ze kozen er dus voor zich op te drukken.
Is echt niet beledigender dan ongevraagd in een harige hippiereet te kijken.
Even opdrukken doet geen pijn; er zijn zat mensen die de hele dag veel zwaarder werk doen. Vaak ook voor weinig geld, dat flink belast wordt; oa om genoemde bedelaars te kunnen onderhouden.

Dandruff | 19-03-16 | 16:58

De reaguurders slagen er aardig in om de aandacht af te leiden van de werkelijke daders: die PSV-hooligans. Die vernederden mensen.

Als je het over andere criminelen wilt hebben, dan moet je en ander topic beginnen.

Bram8918 | 19-03-16 | 16:57

telelezer | 19-03-16 |

In Parijs. jardin de tuileries. Oud vrouwtje komt op je af en wijst op een ring die op de grond ligt en mompelt: C'est votre anneau? wat ze wil is dat je voorbuigt, madamme staat dan achter je en probeert je te rollen. Zag het een tijdje geleden voor me gebeuren met een Amrikaanse toerist. Attendeerde hem er op en liep door. Dus hij voelde zijn kontzak en idd, weg die portefeuille. Hij liep terug om zijn centen terug te krijgen. Binnen 10 seconden 5 a 6 familieleden die hem belaagden. Gelukkig was er heel snel politie en die hebben geen medelijden zoals in Nederland. Niks geen bromsnor pedagogisch lulgesprek. Ze werden meteen op de grond gedrukt en in de boeien geslagen (politie in Frankrijk is thans redelijk nerveus sinds de recentelijke gebeurtenissen). En wat bleek. Madamme had idd zijn portefeuille. Ze had nog geen tijd gehad om het af te geven aan haar maatjes. Want als dat gebeurt rent een menneke heel hard weg en zij is "clean" als ze wordt aangehouden.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 16:41

""(..)zogenaamde 'bloemenmeisjes' op Mallorca (..) Die werken in groepjes van minimaal twee vrouwen waarbij de één je aan de praat houdt, terwijl een ander je zakken leeghaalt.(..)""
@ necrosis | 19-03-16 | 09:53
Welk plein is dat..?!

telelezer | 19-03-16 | 16:17

Dank voor links maar we hebben het over bedelaars in Spanje. In Spanje zijn heul veer meer bedelaars dan in Nederland. Roept wel de vraag op wat ze daar doen als het hier gratis geld is maar ondanks al je links blijft staan. Je doet het niet.

Cynisme: over wereld nieuws www.theguardian.com/football/2016/mar/...

En kom op, moonen is toch minder erg dan geld verbranden of mensen laten opdrukken voor 50 cent. Moonen is een klassieke hippie onschuldige jaren '70 fuck the system grap. Je doet er niemand pijn mee. Andere mensen dwingen zicht te laten vernederen voor een jodenfooi om zelf "cool" te zijn is toch echt iets anders.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 16:14

Weet niet of het al is gemeld maar ik hoor het nergens op de journaals. Ook niet op de Spaanse tv. Zigeuners zijn georganiseerde misdaad in Spaanse grote steden om te bedelen. Natuurlijk zijn er grenzen maar als Spaanse overheid dit toelaat, is men de oorzaak zelf en zijn in dit geval PSV supporters het gevolg. Weliswaar onnozel gedrag maar verantwoordelijk wordt weer makkelijk afgeschoven in verkiezingstijd...

fingers | 19-03-16 | 16:02

Basil Fawlty | 19-03-16 | 15:16,

Een bedelaar laten opdrukken voor geld is niet stijllozer dan iemand moonen, integendeel. Dat zelfs de politie daar om lacht geeft aan hoe tolerant wij zijn naar onbeschoft gedrag. Althans, zolang dat niet tegen netto-geld-ontvangers is gericht. Want als onrendabelen mogelijk beledigd zouden kunnen worden schiet iedereen ineens in een Politiek Corrupte kramp.
Ik veroordeel het gedrag, maar heb weinig medelijden met de bedelaars die zelf konden kiezen of ze zich op gingen drukken of niet.
Vergeet niet dat;
- veel bedelaars gewoon een uitkering ontvangen;
informatie-daklozen.jouwweb.nl/dakloze...
- bedelen lucratief genoeg is om meerdere auto's van te kopen;
nieuws.nl/algemeen/20131219/roemeense-...
Ook die bedelaars hebben dus wel degelijk een keuze.

Dingen worden dus wereldnieuws omdat de media er wereldnieuws van maken. Want weten we nog hoe een invasieleger van gratis-geld-eisers in diverse EU-landen gratis aangeboden eten en drinken weggooide omdat het niet aan hun eisen voldeed?
Dat werd geen wereldnieuws.
Behalve dan op "guurrechtse sites" als Geenstijl en EUunmask.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/...
eunmask.wordpress.com/2015/08/27/ziel...
Persoonlijk vond ik dat ook nogal een schande, maar daar hoor ik Rutte en cs niet over.

Dandruff | 19-03-16 | 15:58

@Ci Ty33 | 19-03-16 | 10:33 O.T. "Interessante geo-politieke discussies vandaag (Engels) www.gmfus.org [German Marshall Fund]. Er komen nog herhalingen bv over Oekraine en Rusland..."
.
Het German Marshall Fund is een nogal foute neocon outfit latunisiededina.blogspot.co.id/2014/03... dat een innige band heeft met de geheime dienst van de VS.

ben kokhals | 19-03-16 | 15:55

Wat n hoop ophef om wat gegooide muntjes. Indien die bedelaars het verenederend voelde, hadden ze die muntjes gewoon laten liggen. Je kunt ervan vinden wat je wil, maar er is geen strafbaar feit gepleegd. Onfatsoenlijk gedrag is niet strafbaar. Hooguit dat verbranden van dat vijfje.

Brabantse Leeuw | 19-03-16 | 15:39

Bedoelde overigens buitenlandse zaken minister... duuh, zucht.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 15:19

Dandruff | 19-03-16 | 15:03

Die voorbeelden die jij noemt zijn luceratief. Heb ik zelf ook gedaan. Bijvoorbeeld moonen. Moest de politie motor bromsnor keihard om lachen (eind jaren '80) maar iemand laten opdrukken en geld verbranden getuigt van nul stijl.

Maar je hebt gelijk, Hahaha, Mark, hahahaha, Rutte, hahaha moet wel belangrijkere dingen aan z'n hoofd hebben. Zoiets laat je afhandelen door die rare binnenlandse zaken minister of een staats secretaris.

Vergis je echter niet. Dat gekloot was wel "wereldnieuws." Buitenlandse vrienden vanuit iedere windstreek whatsappte mij met dit "nieuws" voordat ik het zelf had gelezen, gehoord of gezien. Digitale wereld. Vroeger in de analoge wereld had het 2 dagen geduurd voordat het bekend werd. Nu? 2 minuten (bij wijze van).

maar blijft staan. Het is, en dat ben je hopelijk met me eens, schandelijk.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 15:16

Basil Fawlty | 19-03-16 | 14:42,

Ja maar nogmaals, ik twijfel niet aan de onbeschaafdheid van die paar dronken supporters. Valt goed te vergelijken met dronken idioten die;
- een harde boer in je gezicht laten;
- de politie "moonen";
- in plantenbakken pissen;
- etc.

Maar is dat wereldnieuws?
Moet Rutte zich hiermee bemoeien?
Dingen in de juiste proporties blijven zien heeft niks met "downplayen" te maken.

Dandruff | 19-03-16 | 15:03

Donkersloot | 19-03-16 | 14:29,

Sommige hooligans zijn als ze dronken zijn dus bijna half zo schofterig als het gros van de gratis-geld-jihadisten die Europa nu overspoelen.
Dat is jammer, maar weinig schokkend.

Weet je wat ik "varkens" vind?
Cultuurverrijkende kansenparels die willekeurige voorbijgangers *zomaar* een gebroken oogkas en een beroerte slaan. Bijvoorbeeld om een verkrachting te vergemakkelijken.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...

Als Rutte en andere linkse bobo's dit soort dagelijkse incidenten bijna half zo kwalijk zouden vinden als het 1 x per jaar gooien van muntjes naar mensen die daar zelf om vragen, dan hadden we al heel wat gewonnen.

Dandruff | 19-03-16 | 14:51

Die PSV supporters hebben voor hun centen moeten werken. Hetzelfde geldt voor die bedelaars. Opdrukken dus als je centen wil verdienen. Een beetje inspanning en zweten voor je geld,daar is niks mis mee.

ff serieus nu! | 19-03-16 | 14:49

Dandruff | 19-03-16 | 13:57

Tuurlijk maar "downplayen" is heel gemakkelijk. Yup er zijn zeker belangrijkere dingen maar als je je naast de echte belangrijke dingen niet meer druk maakt om zulke basale dingen dan is het einde zoek. Beschaafdheid (en dan niet policor bedoelt) is voor mij de basis. Als je die al niet hebt dan hoef je met mij niet eens te praten over echte belangrijke dingen (niet persoonlijk richting jou maar an sich gesteld).

Basil Fawlty | 19-03-16 | 14:42

"Muggeziften" noemt de schrijver het schofterige gedrag van een aantal PSV-hooligans. iK noem het "denigrerend" en "onbeschoft". Graag en stadionvebod voor deze varkens.

Donkersloot | 19-03-16 | 14:29

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 13:53
Ik vind het ook niet stoer. Maar ik denk niet dat die Roma zich vernederd voelen.
@Dandruff | 19-03-16 | 13:57
Inderdaad, dat is het punt. Niet chic, maar verder onbelangrijk.

pluk-87 | 19-03-16 | 14:18

Leuk, iedereen buitelt weer over elkaar heen om te laten zien hoe goed ze zijn, eerst was er Zuid Afrika, toen Minder Minder, nu een stelende bedelende bende in Madrid.
Hoeveel zigeuners zijn er eigenlijk bestolen, bespuugd, verkracht of in stukken gehakt?
Moeten ze een keer werken voor hun aalmoes, is het nog niet goed. Ik ben nog nooit betaald voor een dansje of opdrukken.

KarelMarks | 19-03-16 | 14:17

Werken ze een keer voor geld, heb je meteen een internationale rel. Dus bedelvolk: Op je reet zitten en zielig kijken.

Common_Sense | 19-03-16 | 13:57

Basil Fawlty | 19-03-16 | 13:53,

Het gaat er niet om of dit gedrag chic is.
Het gaat er om of deze hele hype gerechtvaardigd is.
Er spelen echt wel wat ernstiger problemen in zowel Nederland als Spanje.

Dandruff | 19-03-16 | 13:57

Dandruff | 19-03-16 | 13:51,

Koffietijd!
ES en SP moet zijn E; España

Dandruff | 19-03-16 | 13:54

pluk-87 | 19-03-16 | 13:36

Stoer hoor. Mensen laten opdrukken voor 50 cent. Waarom? wat bereik je ermee? Nogmaals. Je geeft ze of niks of je geeft ze een muntje en loopt door. Waarom dat kinkelig, lowlife vernederen? D'r is gewoon geen enkel excuus voor. Zoals Darwin al zei. het verschil tussen ons en dieren is dat wij rationeel kunnen nadenken. Blijkbaar is dat niet aan die PSV paupers gegeven.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 13:53

XaleX_2 | 19-03-16 | 13:36,

Dat het ongemanierd is daar is iedereen het over eens.
De column gaat echter vooral over het feit dat er een hype gecreëerd is die nergens over gaat.

En ondertussen gaan hoge politici uit NL en ES berserk op 1,5 minuut knip- en plakwerk van een plein met duizenden beschonken supporters, waar diverse filmploegen de hele dag hebben staan filmen. Dan valt 1,5 minuten wangedrag best mee.
Zowel NL als SP hebben veel grotere problemen aan hun broek hangen.

Dandruff | 19-03-16 | 13:51

-weggejorist en opgerot-

Reagluurder20 | 19-03-16 | 13:51

Iedereen die in Madrid al eens te grazen is genomen door die Roma criminelen, heeft weinig compassie voor dat tuig.

metzonderzijwieltjes | 19-03-16 | 13:43

Wat een dom lulverhaal van die supporter. Ook al heb je bedelaars die vragen om geld te smijten dan doe je dat niet. Zeker niet als het uitdraait op massaal gejoel op de terrassen alsof je een aap een kunstje ziet doen. Of je geeft gewoon geld aan een bedelaar of je hou het geld in je zakken, gewoon een kwestie van manieren hebben.

XaleX_2 | 19-03-16 | 13:36

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:56
Ze hebben ook geld gekregen, niet alles is verbrand, maar dat is je ontgaan blijkbaar.
En dat geld verbranden is tokkieniveau, dat zijn we eens.

pluk-87 | 19-03-16 | 13:36

Nooit meer op vakantie naar Spanje, de knoflooklanden zoeken elke dag een excuus om Noord Europa barbaars af te schilderen. Gewoon Russisch negeren..

Sweetlakecity | 19-03-16 | 13:35

loerelau | 19-03-16 | 13:11 | niet ok!

Genau! Het is verwerpelijk maar er is denk ik inderdaad geen juridische basis. Tenzij er ergens nog een antiek 17e eeuws Spaans vergeten wetje is die het verbied om bedelaars te vernederen. Maar ze zullen er wellicht mee wegkomen. Enige wat PSV kan doen is hun seizoenskaarten intrekken (als ze die al hebben) en ze een stadionverbod geven.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 13:26

Justitie in Spanje heeft de zaak in onderzoek. Ik hoop dat deze normloze PSV rapaille gestraft zullen worden.
Nefret | 19-03-16 | 11:01

Je kunt het moreel verwerpelijk vinden, maar welke strafbare feiten zijn er nu eigenlijk gepleegd?

Toon Alloch | 19-03-16 | 13:21

Is bedelen in Spanje niet strafbaar?? Wat een pauper land is dat ook. Vol met roof roma's, vrouwen die de toeristen hele dag lastig vallen om geld en hun broertjes en neefjes rollen je zakken.

Maar je zag ook in dat undercover programma dat Spanje helemaal niet optreed tegen die figuren dat een Engelsman hun ging filmen in Barcelona omdat die het zat was. Daar gaat onze belasting heen.

vinzDH | 19-03-16 | 13:16

Graaf van Egmont | 19-03-16 |

Nee hoor. Die mensen hebben echt geen 2e villa in Roemenie of Bulgarije. Let wel, heb zelf ook een hekel aan gebedel. Echet bedelen is al zo oud als de wereld maar het rechtvaardigt nooit om die mensen te vernederen. Daar sta je altijd boven en als je je al "superieur" voelt dan geef je of niks of een je doet een muntje in hun bekertje. Simple as that. maar mensen die anderen zo vernederen zijn vaak diep gefrustreerd met een minderwaardigheids complex.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 13:15

Verticaal gefilmd, kansloos filmpje.

Toon Alloch | 19-03-16 | 13:10

@ska ska ska | 19-03-16 | 13:00

Iek niet goed nederlans spreken

TDB | 19-03-16 | 13:04

@TDB | 19-03-16 | 12:20

Als je dan 3 pogingen nodig hebt om een tegel te plempen en hem dan bij de derde keer aanpast,doe het dan goed.
Geld was in dit geval met DT.

ska ska ska | 19-03-16 | 13:00

pluk-87 | 19-03-16 | 12:33

Nee die mensen hebben plezier om zich zo te verlagen. Dus geld voor hun ogen verbranden is een maandsalaris verdienen? Je kunt ook gewoon een 2 euro muntje in hun coca cola bekertje geven. Je hoeft ze niet te vernederen. Maar dat schijnt niet tot je door te dringen.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:56

Wat was je klacht ook alweer?
necrosis | 19-03-16 | 10:39
-
Mijn klacht?

onnosel | 19-03-16 | 12:48

Zwervers in de maling nemen is geen probleem, alsof ze jou niet in de maling nemen.

mr.money | 19-03-16 | 12:48

Ja maar de ministers en de premier hebben al hun politieke standpunt ingenomen op basis van een kort filmpje en hun besluiten publiekelijk aangekondigd. Om reden van gezichtsverlies gaan de politici dat niet meer terugtrkken. Blanke jonge mannen, daar is nog nooit iets goeds van geroepen! (De redactie van Geenstijl hierop uitgezonderd uiteraard).

Ik reaguur al 5 jaar | 19-03-16 | 12:38

HotPotato | 19-03-16 | 12:32

Ja maar heb nog nooit zoiets gezien. Ja ze slopen bezopen Playa Pauper maar dit is zo laag (zal er geen Godwin op los loslaten maar deed me er wel aan denken). Je vernedert nooit maar dan ook nooit mensen op deze manier

Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:38

@necrosis | 19-03-16 | 10:15
Jamaar jamaar ik ben wezen flyeren!

Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 12:37

en niemand spreekt er schande van dat 100duizenden in .es (en rest .eu) als honden moeten leven.

wat een hoop selectieve zielepoten zijn er toch.

Leefbaar | 19-03-16 | 12:37

Veel mensen schijnen niet te begrijpen dat deze bedelende vrouwen behoren tot een bedrijfstak. Daar waar veel Nederlanders elke morgen naar het werk gaan, zo worden deze bedelaars elke morgen met personenbusjes naar de plaatsen gebracht waar veel toeristen zijn. Bij een manifestatie zoals Atletico-PSV wordt daarbij nog eens een contingent zakkenrollers ingezet. Zielig? Ik denk dat deze mensen per dag meer geld binnen harken dan Jan Modaal.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 12:34

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:28
In beide voorvallen is er niemand pijn gedaan. Het is allemaal niet chic, maar verder vind ik dat er weinig aan de hand is.
Die bedelaars worden niet vernederd, die zijn geld aan het verdienen, misschien een weeksalaris in een middag, wie zal het zeggen.
Die Vermeer pop vond ik een ludieke actie.

pluk-87 | 19-03-16 | 12:33

Spanje moet toch wel wat gewend zijn.
Elke zomer wordt de halve Costa door dronken roeristen gesloopt en sommige zijn niet eens voetbalsuporters.

HotPotato | 19-03-16 | 12:32

pluk-87 | 19-03-16 | 12:24

Heb in Amsterdam (en ik woon er al 25+ jaar) nog nooit dit meegemaakt. Ja ze vernielen bushokjes en dergelijke tijdens een kampioenfeest maar heb nog nooit dit laag gedrag gezien. Je vernedert mensen nooit op deze manier. Die Vermeer pop kwam helaas in de buurt maar dit is 10 keer erger.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:28

@mezelf
Tweede "geld" moet "geweld" zijn.

Ben Hetzat | 19-03-16 | 12:27

@Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:20
Leer in Amsterdam eerst nou maar eens een kampioensfeest te vieren zonder de stad af te breken, dan praten we verder. Het gaat alleen nog wel vele jaren duren voordat jullie kunnen bewijzen dat het mogelijk is.

pluk-87 | 19-03-16 | 12:24

-weggejorist-

TDB | 19-03-16 | 12:20

-weggejorist-

TDB | 19-03-16 | 12:20

Datzelfde gel ook voor hooligans overigens

TDB | 19-03-16 | 12:20

Waar komt die kinkel frustratie van die PSV-fans toch vandaan? Zelden zo'n gefrustreerd volk meegemaakt als die lowlifes. Ze hebben an sich een prima voetbalclub (zeg ik als Ajax fan) maar toch steeds dat calimero gedrag. Paar weken geleden al die gefrustreerde jeugd trainer die helemaal doorsloeg toen ze Ajax A1 hadden verslagen (nou poe, poe) en dan nu deze gefrusteerde paupers. Schandalig dit gedrag.

Basil Fawlty | 19-03-16 | 12:20

in mijn ogen kun je een bedelaar helemaal niet vernederen, zeker niet als ze er geld aan overhouden.

In ons pittoreske nederland waren die klaplopers gewoon opgepakt of weggestuurd. Bedelen is hier verboden.

Persoonlijk vind ik dat bedelaars aan Den touwtyfus mogen komen te overlijden

TDB | 19-03-16 | 12:19

'rondcirculeren'?
Stop met lamenteren Brabo!

Einde van de Domheid | 19-03-16 | 12:07

Zondag wordt PSV weer KAMPIOEN en dat kunnen al die azijnpissers gewoon niet hebben.

Graaf Monte Cristo | 19-03-16 | 11:55

Vernederend en walgelijk? Stierenvechten!!

Musset | 19-03-16 | 11:53

Mijn onderbuik geeft sterke signalen af dat dit weer een policore oprisping is van politici, ze willen zo verschrikkelijk graag de gutmensch uithangen dat ze elke gebeurtenis opblazen tot groteske proporties.
En het geknip en geplak van de NOS zullen tot in de lengte van dagen moeten ondergaan!

lanexx | 19-03-16 | 11:49

-weggejorist-

Ben Hetzat | 19-03-16 | 11:46

Gezeur is het. Niet meer en niet minder. Laat men ook eens filmen hoe zakkenrollers van dezelfde komaf te werk gaan. Hoor ik nooit ophef over.
Kijk nog eens naar het filmpje van de Braziliaanse straatschoffies, hoe die te werk gaan. Hoor ik geen ophef over. Selectieve verontwaardiging is het.

WistAllesBeter | 19-03-16 | 11:44

Waar ik pas ongesteld van raakte was de opmerking van één of andere Spaanse politicus. Die meende dat degenen die dit soort dingen doen ¨geen wezens zijn die tot het menselijke ras behoren¨.
Kan iemand hem vragen waar hij de inspiratie voor deze wijsheid vandaan heeft?

squadra | 19-03-16 | 11:43

Elke dag hetzelfde kunstje doen en daar een paar rot centen voor krijgen. Ik doe dat ook.
Dat heet gewoon WERKEN.

Maar goed dat is in de linkse kerk inderdaad iets raars, werken voor je geld. Je kunt het mensen inderdaad beter netjes voor niks geven.

Deze supporters hebben zich netjes gedragen, maar als je verder niks kunt vinden als Nederlandse media, dan is dit inderdaad iets waar een hele parlementaire commissie voor opgetrommeld dient te worden...

Ducktale | 19-03-16 | 11:25

-weggejorist-

Nefret | 19-03-16 | 11:24

Wat een gezeik....... gezeur om te zeuren.
Vanaf juni tot en met september is dit dagelijkse kost in de "culturele hoofdsteden" van Europa.
Waar gebedeld wordt..... wordt geld afgetroefd.
Waar geld wordt afgetroefd zijn zigeuners. Waar zigeuners zijn..... is geld.
En waar geld is zijn blanke kapitalisten. ...... zo oud als Europa is.
Vraag en aanbod.

Dachthetal | 19-03-16 | 11:21

En terecht dat er stadionverboden gaan komen. Dit soort randdebielen daar wil niemand mee geassocieerd worden.

Dommelsch | 19-03-16 | 11:15

Ik vind het veel vernederender te worden beroofd door een gillende horde van die bedelwijven. Sinds het mij een keer is overkomen heb ik geen enkele compassie meer met dit soort.

jacobh | 19-03-16 | 11:11

De linksen kunnen dit natuurlijk niet hebben omdat het concurrentie is. Als burgers zien dat ze prima zelf geld kunnen geven aan armlastigen zonder dat de staat daar tussen zit zou wel eens het inzicht kunnen neerdalen dat de staat helemaal niet nodig is, behalve om allerlei linkse sociologen en andere niksnutten duurbetaalde onzinbaantjes onder elkaar te laten verdelen. En wie heeft daar nou behoefte aan?

HoogToontje | 19-03-16 | 11:11

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 11:09

Nefret | 19-03-16 | 11:01
Mooi. Wellicht kan de Spaanse justitie ook aandacht besteden aan de banken aldaar (de Madrileense bank Bankia, bijvoorbeeld), de bouwbedrijven die het hele land hebben volgezet met spooksteden en spookvliegvelden en ook naar de voetbalbestuurders van al die failliete corrupte clubs. Maar ja, prioriteiten moeten er zijn.

Glasgow Argus | 19-03-16 | 11:08

Ik zag gelijk al dat de zogenaamde bedelaars stonden te lachen en er veel plezier aan beleefden.
Maar er een negatief commentaar bij leveren is ook zo makkelijk. De hele show is door de ontvangende partij met humor uitgelokt. Tja, en je eigen stukje papier verbranden moet je nog altijd zelf weten. Het is een show, een spelletje waar niemand mee gekwetst is. En een show voor geld doen is het kenmerk van de artiest. Anderen spelen gitaar of zingen een liedje. Nu werd er opgedrukt.

dijkbewaker | 19-03-16 | 11:08

Ramsesz | 19-03-16 | 10:51

Precies en weet je wie er ook in een Rolls Royce reed? Zigeunerkoning Koko Petalo, die had zijn zaakjes goed voor mekaar door anderen het geld te laten verdienen dt hij hen later grotendeels afpakte om er zelf riant van te leven.

eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 11:07

@Parel van het Zuiden | 19-03-16 | 11:03
Zo zie ik het precies ook. De gutmensch blaast weer hoog van de toren over hoe in en in slecht we toch wel niet zijn. Diezelfde gutmensch geeft in het echt NIETS om mensen. Ze geven om zichzelf en ze voelen zich goed wanneer ze hun gutmenschap kunnen etaleren.

pluk-87 | 19-03-16 | 11:06

Aangezien de meeste ophef rond dit op zich onbeschaafde gedrag van supporters komt van mensen en media die glorieus wegkijken van Islam en rascistisch geweld van import tegen autochtone Nederlanders heb ik inmiddels al schrijvende de maximale energie die ik in dit topic wens te steken al bereikt...

Parel van het Zuiden | 19-03-16 | 11:03

-weggejorist-

Nefret | 19-03-16 | 11:01

@Lichtstadfan | 19-03-16 | 10:48
Gewoon doen wat een oude ex-voetballer ooit verkondigde: maak een doelpunt meer dan je tegenstander, en je wint!

necrosis | 19-03-16 | 11:01

Jezus, wat een ontzettend domme redenatie. Als je je al gedwongen voelt om te bedelen, maakt het je inderdaad niets uit hoe je het geld krijg,als je het maar krijgt. De treurigheid is dat deze eikels het nodig vinden hierin mee te gaan. Je kan ook naar de mensen toe lopen en ze het geld geven. Droplullen.

Dragonder | 19-03-16 | 11:00

necrosis | 19-03-16 | 10:52
Nederland is het kind dat altijd gepest werd op school omdat het zijn zakgeld niet wilde afgeven aan de schoolbullies, dat toch maar deed met de naïeve hoop dan aardig gevonden te worden, vervolgens van harte dankjewel tegen de pestkoppen zei, zichzelf heel goed vond en achter zijn rug en in zijn gezicht uitgelachen door alle andere leerlingen van de school. en de volgende dag ging op dezelfde wijze opnieuw, zo dat zelfs het onderwijzend personeel, de conciërges en zelfs toevallige voorbijgangers een hekel kregen aan dat domme arrogante kereltje. Zoiets.
.
We hebben hier geen staatshoofd. Er zit alleen een stadhouder. Zijn opa heeft de sollicitatiebrief destijds geschreven.

Glasgow Argus | 19-03-16 | 10:59

Net zoals je paspoort is en blijft geld eigendom van de Staat, wij krijgen het slechts als ruilmiddel om er de dagelijkse boodschappen mee te doen, de huur te betalen etc. Verbranden is strafbaar, voor de rest vind ik dit topic een storm in een glas water.

quigg | 19-03-16 | 10:58

Wel grappig dat het de NOS is die er steeds aandacht aan heeft en dat Powned het weer eens gedaan heeft.

Ikhebeenvraag | 19-03-16 | 10:56

Een stukje geschreven door een domme lul. "De bedelaars vonden het prachtig, ze vroegen er zelfs om". Dat doen ze in Noord Korea ook als de vette Kim Jong-Un het gepeupel in de provincie een stuk in water gedrenkt brood toewerpt.

De stupiditeit kent blijkbaar geen grenzen in Eindhoven.

BananaMonarchy | 19-03-16 | 10:55

Het gebeuren was enigszins denigrerend maar ik voel anderzijds ook niet zo veel sympathie voor die bedelende Oostblok klaplopers. Ga lekker in Bucarest de parasiet uithangen ipv in onze steden. Dus onsmakelijk ja, maar laten we nu niet doen alsof dit het begin van een nieuwe holocaust is.

Bigi Bana Boy | 19-03-16 | 10:54

Als enkele individuen zich echt misdragen hebben is een straf gepast, maar deze heisa is inderdaad zwaar overdreven. Er worden geruchten verspreid die niet eens kloppen (dat er over iemand heen gepist zou zijn), en voor de rest wordt afgegaan op een uit de context getrokken filmfragment. En het irritante gedrag van die groepen bedelaars wordt stelselmatig verzwegen. We worden dus weer eens belazerd.
Hetzelfde gold voor het "slopen" van die vijver in Rome;
- de meeste beschadigingen zaten al veel langer op die fontein;
- het ging vooral om de pestzooi die de supporters hadden achtergelaten;
- maar dat had ook deels te maken met een tekort aan prullenbakken.

Deze hypes worden gecreëerd. Als grote groepen asieleisers jarenlang Calais terroriseren horen we daar bijna niks over. Want "stigmatiserend". Voor honderden soortgelijke immigratieproblemen geldt hetzelfde. Maar nu mag er dus ineens wel gestigmatiseerd worden.
Kennelijk probeert men ons ervan te overtuigen dat dronken hooligans 1 keer per jaar bijna half zo kwaadaardig zijn als dat gratis-geld-eisers-leger dat Europa binnengevallen is.
Ik trap daar niet in.

Dandruff | 19-03-16 | 10:54

Mooi bericht, er is normaliter weinig aan te merken op de PSV supporter in zijn algemeenheid.

Tepeltreeltje | 19-03-16 | 10:53

@Glasgow Argus | 19-03-16 | 10:43
Overigens lijkt Nederland het kind wat altijd gepest werd op het schoolplein als die zijn lunchgeld niet wilde afstaan aan de bullies.
Ik zou buigen voor een Nederlands staatshoofd (M/V) die de EU gewoon de middelvinger geeft!

necrosis | 19-03-16 | 10:52

Zigeuners willen niet deelnemen aan de samenleving. Hun nomadische levenswijze is zo'n beetje overal verboden. Stelen en (laten) bedelen zijn enkele van de door hen toegepaste manieren om in eigen onderhoud te voorzien. Ze hebben weinig op met niet-zigeuners. Zo vormen ze vaak een pest voor de samenleving.
.
Voetbalsupporters horen wel bij de samenleving. Vaak de onderkant ervan. Als loonslaaf dragen ze soms nog wat bij aan de samenleving. Veel echter trekken een uitkering en slopen bushokjes. Het "clubgevoel" appelleert aan hun primaire instinct bij "een groep" te willen horen. Dat etaleren ze door met elkaar simpele liedjes te zingen in een stadion en bier te drinken.
.
Daarom was het niet om aan te zien daar in Madrid. Uitschot dat zich even beter voelt door ander uitschot te vernederen. Een treurige aanblik.
.
Maar terug naar de orde van de dag. Is Pasen al afgeschaft?

Ramsesz | 19-03-16 | 10:51

Weet je wie zigeuners ook liet opdrukken?

Ad Hominem | 19-03-16 | 10:50

Vraag eens aan de Roemenen zelf wat ze over deze Roma's van vinden, en dat is niet best. Van deze zigeuners heeft iedereen last van, dus ze zijn de schuldigen, en niet de supporters. En bovendien met welke recht bedelen ze zo intensief overal hier ook voor vele winkels???? Vroeger mocht dat niet, en nu de hypocrieten vinden gewoon normaal terwijl iedereen vind gewoon puur intimiderend.

ildiko | 19-03-16 | 10:49

Zo is het en nu verder HUP PSV 040 kampioen.

Lichtstadfan | 19-03-16 | 10:48

@Glasgow Argus | 19-03-16 | 10:43
Opvallend dat illegale activiteiten in Nederland leiden tot enorme naheffingen aan de EU.
Heb ik in de 27 andere landen van de EU nooit eerder gezien.
Maar ja: Nederland- domste jongetje van de klas....

necrosis | 19-03-16 | 10:48

Nieuws is ook gewoon business. Ik vertrouw dan ook geen enkele nieuwsbron.

Dutch_Holland | 19-03-16 | 10:47

Meer dan 5 euro had hij niet om te verbranden.

Ramsesz | 19-03-16 | 10:44

necrosis | 19-03-16 | 10:39
Hoezo geen netto bijdrage? Het CBS berekent inkomsten uit prostitutie, criminaliteit en drugshandel gewoon bij het bruto binnenlands product. En sinds de mocrogabbers de plofkraken exporteren is ons BNP nog nooit zo hoog geweest. Draghi is dankbaar, want meer, meer, meer groei betekent in de logica van staattshuishouding ook meer, meer, meer staatsschulden en automatisch ook meer, meer, meer groei!

Glasgow Argus | 19-03-16 | 10:43

@Kleine Tubbs | 19-03-16 | 10:38
Er is zoveel aan de hand dat gezegd kan worden: 'dit is niet chic en het is ongewenst. Niet meer doen aub'.
Maar heel Nederland gaat helemaal isis op die supporters, wat totaal overtrokken is. Niemand is pijn gedaan (waar wel kans op is wanneer geschopt en geslagen zou worden).
Het is weer ouderwets Holland op zijn smalst. Om van te gruwelen.

pluk-87 | 19-03-16 | 10:42

Verbranden van je eigen geld een schande? Bij welke eredivisie club wordt er tegenwoordig geen geld verbrand?

Pierke Smulders | 19-03-16 | 10:42

Voetbalsupporters kunnen er meestal niets aan doen.. het zijn zielige mensen, die moet je niet zomaar onderpissen.

baard van troje | 19-03-16 | 10:42

@onnosel | 19-03-16 | 10:32
Werk waarover geen belasting betaald wordt, dus geen netto bijdrage aan het land/ streek waar ze wonen.
Wat was je klacht ook alweer?

necrosis | 19-03-16 | 10:39

@pluk-87 | 19-03-16 | 10:30
Zucht! Dus omdat ze niet geschopt en geslagen zijn is er niks aan de hand?

Kleine Tubbs | 19-03-16 | 10:38

@solcama: subjectief voor mensen die dit normaal gedrag vinden

LJBrinkhorst | 19-03-16 | 10:37

@SapperDeFlap2166 | 19-03-16 | 10:20
Zojuist mijn beeldscherm koffie-vrij moeten maken, u wordt bedankt :)

koosnaam | 19-03-16 | 10:37

13 jaar geleden was ik in Roemenië en heb met eigen ogen gezien hoe bij een MacDonalds straatkinderen stukjes burger werd toegeworpen zodat zij er als wilden om gingen vechten. Wat dat betreft, niets nieuws dus.
Mij interesseert die hele heisa rond dat voetbal niet, voetbal zelf interesseert me niet en de supporters al helemaal niet. Komt er weer een filmpje met hersenloos gedrag en daar is de #ophef weer. Boeien. Domheid dat gesponsord in stand gehouden wordt. Hele veldslagen die worden gehouden omdat een stelletje randdebielen bekvechten over welk groepje miljonairs beter tegen een balletje kan trappen. Totaal zinloos en hersenloos gedreutel. De ene week wint die, dan wint de ander, beker gaat naar club A, beker gaat naar club B, en de wereld draait gewoon door want uiteindelijk levert al deze inspanning onze beschaving totaal niets op. Over een jaar weet het gros van de bevolking niet eens meer wie wereldkampioen of Europees kampioen is. Net zo relevant als Eurovisie.
Ondertussen gebeuren er echte dingen in de echte wereld. Hebben we een 'premier' die samen met de Duitsers ons land in rap tempo islamiseren. Vage Irandeals worden met de Turken gesloten teneinde dit tot stand te brengen. Niets is in ons belang, maar iedereen houdt zich bezig met Hema folders en PSV supporters. Graag wat minder fluff en wat meer echt nieuws.

DearMud | 19-03-16 | 10:35

Lekker kort en bondig stukkie tekst!

Krassimir | 19-03-16 | 10:34

@LJBrinkhorst | 19-03-16 | 10:2
"is echt fout"
Totaal subjectief en een nietszeggend woord, net zoals "problematisch".

solcama | 19-03-16 | 10:33

O.T. Interessante geo-politieke discussies vandaag (Engels) www.gmfus.org/ . Er komen nog herhalingen bv over Oekraine en Rusland. En dadelijk begint Turkije debat.

Ci Ty33 | 19-03-16 | 10:33

Die 'arme vrouwen' zouden ook kunnen werken voor hun geld.
Heb je je al afgevraagd waarom ze dat niet doen?
necrosis | 19-03-16 | 09:59
-
DAT is hun werk

onnosel | 19-03-16 | 10:32

Niemand bij de 'incidenten' is pijn gedaan, niemand had er last van, behalve gutvolk.
De meeste mensen die hier nu fel tegen van leer trekken, zijn in het echt onaardige mensen die voor meer (klein) leed zorgen met hun zure bek.
Die Roemenen hebben ook nog eens gratis bier gekregen en ze kregen betaald voor hun work-out, wie kan dat zeggen? Ze werden niet geschopt en geslagen hoor aanstellers.

pluk-87 | 19-03-16 | 10:30

@Solcalma
Dan noemen we het aapies kijken. Maar wel op een manier die in dit geval heel fout overkomt. 5 euro (gauw...) voor iemands gezicht verbranden is echt fout.

LJBrinkhorst | 19-03-16 | 10:29

Allemaal verhalen in de overdrive dus. Maar met een stadionverbod schermen op basis van zo'n gerucht is sowieso onzin. Dan kan men beter Cameron persona non grata verklaren. Deze Britse premier heeft ooit een briefje van 50 pond voor de verbaasde ogen van een bedelaar in de fik gestoken, en dan hard lachen met de elite-boys.

ben kokhals | 19-03-16 | 10:27

-weggejorist-

LoenJWT | 19-03-16 | 10:26

@Schopenhauer 2 | 19-03-16 | 10:11

Amen!

Kleine Tubbs | 19-03-16 | 10:25

Ach, het gooien van een paar muntjes kan nooit grond zijn voor een stadionverbod. Dat ga je nooit hard kunnen maken en is puur harde taal voor de buhne. Over lui heen pissen gaat daarentegen wel iets te ver.

GOEM | 19-03-16 | 10:24

@LJBrinkhorst | 19-03-16 | 10:15
Bedelaars zijn geen "zwakkeren", het is gewoon tuig.

solcama | 19-03-16 | 10:23

@John nie | 19-03-16 | 10:13
Nu nog even naar 'de pil' voor de nodige antibiotica die je zelf moet betalen vanwege 'eigen risico'...
*moehahaha*

necrosis | 19-03-16 | 10:23

@de Voorzittert | 19-03-16 | 09:39
' Madrid? De stad van kutbedelaars die je vakantie bederven. Nooit meer heen gaan Nederlanders!'

Precies. Ze hebben niet eens een strand in Madrid.

reaguurbot | 19-03-16 | 10:23

Ooit breekt de dag aan dat Nederland een supporters-heul krijgt.

Lekker een dagje uit met de kinderen, en de hond, naar voetbalsupporters kijken.

SapperDeFlap2166 | 19-03-16 | 10:20

necrosis | 19-03-16 | 10:11

OK, dat is dus de truc, wist ik niet.

eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 10:20

Het gedrag van de brooddronken supporters verdiende zeker niet de schoonheidsprijs ,maar in onze rubber-tegel samenleving natuurlijk genoeg om hysterisch op te blazen.
De bedelaars zelf hebben het geenszins zo ervaren. Het is puur oordelen vanuit je eigen huil- en blér-cultuur.
Hoogste tijd (helaas) voor es echte misére kikkerland.

daytripper | 19-03-16 | 10:20

Een klein deel van de voetbalsupporters veroorzaakt steeds weer dezelfde problemen en kost de belastingbetaler klauwen met geld. Dat zal niet veranderen, het is een soort onfrisse bijwerking van de welvaartsstaat.
Zigeuners (mag je dat woord nog gebruiken anno 2016?) zijn niet zielig, integendeel. Altijd zijn ze een bron van ergernis en ellende geweest (diefstal, oplichting, uitkeringsfraude et cetera). Ook dat zal niet veranderen, het is kennelijk hun rol in de goddeloze komedie.
Misschien moeten de NL-fatsoensmedia eens op reportagekarwei in Frankrijk. Daar trekken zigeuners zich helemaal niets meer aan van de rechtsorde, met alle rotzooi van dien.

De Vrijlansier | 19-03-16 | 10:19

@frank87 | 19-03-16 | 09:58

30 K daklozen in Nederland. Je zou toch zeggen dat we wel wat gewend zijn. Oh wacht, te druk met vluchtelingen helpen.

roze_bril | 19-03-16 | 10:16

Ik ben voor een totaalverbod op bedelen, zeker in georganiseerd verband.

succesvol | 19-03-16 | 10:16


Schopenhauer 2 | 19-03-16 | 10:11
Meneer gaat eraan voorbij dat deze bedelaars een bedrijfsmodel hebben ontwikkeld en niet bedelen uit armoede.

Glasgow Argus | 19-03-16 | 10:16

Verwijzen naar wangedrag van Ajax en Feyenoordsupporters. Zo kennen we de Calimeroboertjes weer.
Nee Peelboeren, het vernederen van zwakkeren is nou net een graadje zieker. Het zegt iets over jullie karakter.

LJBrinkhorst | 19-03-16 | 10:15

@Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 10:02
*Rodondenron in zware aardewerken pot naar @driemaal dinges smijten doet*

necrosis | 19-03-16 | 10:15

Ik hoorde gister trouwens in het ANP-radionieuws van 13:00 ook nog dat bericht dat er over 'iemand heen geplast was'. Terwijl in de ochtend op Dumpert al een topic stond waarin dat bericht gedebunked werd. In het volgende anp-bulletin was het eruitgehaald...

F. von Zeikhoven | 19-03-16 | 10:15

Ik was erbij en heb me laten pijpen voor 30 euro door een Roemeense. En ik beken het hier, weet je hoe vernederend dat is.

John nie | 19-03-16 | 10:13

Je snapt ook wel hoe zo'n sfeer ontstaat. Het is een soort Stanford gevangenisexperiment met scheve machtsverhoudingen. Hoe langer die mensen om je heen staan, hoe opdringeriger ze worden en hoe meer drank je op hebt, hoe verder je gaat. Langzaam overtuigt men elkaar ervan dat die bedelaars het verdienen door zo opdringerig en brutaal te zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen die er nu schande van spreken misschien precies hetzelfde hadden gedaan.
Maar goed, het leed is al geschied. Wie dit nog op een andere manier probeert uit te leggen is ook direct verdacht dankzij Gutmensch en co.

jeanmondo | 19-03-16 | 10:12

Als je het filmpje bekijkt en een beetje hersens in je kokosnoot hebt, dan zie je dat de 'bedelaars' lekker meedoen. Maar dan moet je een beetje opletten en het filmpje bekijken. Dat is natuurlijk moeilijk tegenwoordig, men heeft liever hapklare brokken en gelooft al gauw wat er gezegd wordt.

bw54354 | 19-03-16 | 10:11

@eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 09:59
Hopelijk maak je een geintje.
Die 'bloemenmeisjes' zijn niet te vergelijken met de hippies uit de jaren 60/ 70.
De vrouwen zoeken juist naar stelletjes om de man over te halen om peperdure bloemen voor hun vrouw/ dinnetje te kopen terwijl een andere vrouw je kontzak staat te rollen.

necrosis | 19-03-16 | 10:11

Als mensen zo ver heen zijn dat ze werkelijk alles willen doen om aan geld te komen, dan is dat nog geen rede om ze alles te laten doen om aan geld te komen. Bedelaars zijn mensen die geen leven hebben, maar overleven. Zodra je aan het overleven bent dan doe je werkelijk alles om de volgende dag te halen ook al is het vernederend. Ik word kotsmisselijk om dit soort commentaren te lezen. Fans die alles weer goed praten en niet inzien dat het gedrag vernederend is, verdienen net zo goed een stadionverbod.

Schopenhauer 2 | 19-03-16 | 10:11

Pssst Pritt, doe is citaattekens om dat citaat zetten? Nu leest het aan het eind alsof je het zelf over 'onze club' hebt...

F. von Zeikhoven | 19-03-16 | 10:11

Vergeet isis, nazi's en Stalin. Dit, dames en heren, is het kwaadste kwaad van het universum en daar ver voorbij. Boete, stadionverbod en vierendelen op het plein!1!

pluk-87 | 19-03-16 | 10:07

Bedelaars geld geven is het een na domste wat je kunt doen. Daarmee houd je het in stand, beloon je gezeur met gratis geld. Geef aan een instantie die er wat aan probeert te doen. Het domste wat je kunt doen is trouwens een bedelend kind geld geven: het wordt dan aangemoedigd en beloond om niet naar school te gaan. Ook in Afrika. Kap gewoon met bedelaars geld geven dan houdt het vanzelf op. Bedankt supporters voor het in stand houden.

TheseDays00 | 19-03-16 | 10:07

Mocro2897 | 19-03-16 | 09:51
Wie is jullie?

waarisdelol | 19-03-16 | 10:04

Deze supporters zijn k *t want van PSV. Dat is genoeg. O ja, als je een keer in Madrid ben; hou een armlengte afstand van die Roemenen. Mijn god wat een ellende.

Risingson | 19-03-16 | 10:04

Het ies de schüld van die media

Maaiveld | 19-03-16 | 10:04

Het is beter als je die Roemenen en Bulgaren laat kruipen voor hun geld. Anders skimmen ze je bankpas en halen ze de rekening leeg

Rotisseur | 19-03-16 | 10:03

Veel "goedmensen" heden ten dagen op Geenstijl.
.
Komt dit zijn professionele bedelaars. Maak je geen illusie hier over.
.
En blijkbaar kunnen ze nog dansen en rennen over een plein. Niks houd ze dus tegen om een baan te gaan zoeken en niet met een bekertje op een plein te gaan staan voor "money, money"

fifi23 | 19-03-16 | 10:03

@eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 09:59
Die zit veilig achter de rodondendron.

Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 10:02

Voetbal tokkies verdedigen -1.
Hoe meer stadion verboden hoe beter.

GateKeeperNL | 19-03-16 | 10:02

@Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 09:59
Haha. 'Zijk'

Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 10:01

Dus de Spanjaarden moeten heel erg blij zijn, dat er zo weinig schade is aangericht? HAHA wat een prutsers, van mij part mag het leeuwendeel van de zogenaamde "voetbalsupporters" in een Spaanse cel wegrotten. Beetje krokodillentranen, straks gaan ze nog beweren dat zijzelf de slachtoffers waren.

zeertegendradig | 19-03-16 | 10:01

@Mocro2897 | 19-03-16 | 09:51
Die 'arme vrouwen' zouden ook kunnen werken voor hun geld.
Heb je je al afgevraagd waarom ze dat niet doen?

necrosis | 19-03-16 | 09:59


necrosis | 19-03-16 | 09:53

Neem eens een keer vaste verkering, die zorgt er wel voor dat de bloemenmeisjes geen kans hebben...

eerstneukendanpraten | 19-03-16 | 09:59

Nou en, het zag er ongelooflijk idioot uit. Intelligente mensen doen dit niet. PSV-supporters: jullie zijk kudt!

Neemt niet weg dat bedelaars minstens net zo kudt zijn. Gisteren in de trein vanuit Den Haag, grietje van rond de 30 legt op ieder tafeltje een pakje zakdoeken neer met een briefje erbij. Jullie kennen het wel. Ik heb erin gesnoten en 'm teruggestopt. Nu ben ik net zo kudt.

Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 09:59

Leuke satirische column.

leo de pejo | 19-03-16 | 09:58

Dat krijg je er van: jarenlang hebben ze alle bedelaars buiten Fort Europa proberen te houden, en nu weten niemand wat normaal gedrag is rond die mensen.
Dat is ook het probleem met de vluchtelingencrisis: men begrijpt niet hoe om te gaan met mensen die geen huis en uitkering hebben.

frank87 | 19-03-16 | 09:58

De walgelijke praktijken van die PSV paupers goedpraten en zichzelf ook nog op de borst slaan omdat de stad niet is gesloopt... wederom schandalig.

BillyDanzig | 19-03-16 | 09:54

@LonelyWanker | 19-03-16 | 09:44
Ik had al eerder mijn ervaringen met zogenaamde 'bloemenmeisjes' op Mallorca gepost op de GeenStijl.
Die werken in groepjes van minimaal twee vrouwen waarbij de één je aan de praat houdt, terwijl een ander je zakken leeghaalt.
Enne... wat mij betreft mag PSV opnieuw landskampioen worden, die gasten uit 020 laten die kampioensschaal immers uit hun handen vallen, onder de wielen van de spelersbus.....
*gnehehe*

necrosis | 19-03-16 | 09:53

Dat is waar, als je de videos ziet lachen de bedelaars zich rot. Er zijn 2 videos waarop mensen ondergeplast worden, die zijn totaal fout, maar wat ik op de vids op het plein zie is er niets fouts aan de hand. IMHO

Short | 19-03-16 | 09:53

Schandalig hoe deze supporters zich hebben gedragen. Arme vrouwen laten opdrukken voor geld en geld verbranden voor hun neus. Schande! Maar praten jullie het maar recht!

Mocro2897 | 19-03-16 | 09:51

Minder minder minder voetbal supporters graag.
Ramsesz | 19-03-16 | 09:38

+ 100

Aso kut tokkievolk zonder respect

Arknow | 19-03-16 | 09:49

Natuurlijk zijn er twee kanten aan een medaille. En natuurlijk gaat het maar om een klein deel van de supporters die het allemaal verpesten voor de rest etc. etc. etc.

Maar je blijft gewoon een enorme droeftoeter om het leuk te vinden om de aapjes voor je te laten dansen voor een paar muntjes.

politiekincorrect | 19-03-16 | 09:49

Dit is de enige manier om ze wat toe te stoppen.
Als je ze te dicht bij laat komen dan rollen ze namelijk je portemonnee, of geven je een "knuffel" waarbij later al je zakken leeg zijn en je je mobiel en horloge kwijt bent.
Slim volk, die Brabo's!

LonelyWanker | 19-03-16 | 09:44

Goh, echt? het volk bezig houden met onzinnige nieuwtjes om de echte problemen te dempen is niks nieuws. Schandalig dat mensen al veroordeeld zijn door een paar filmpjes.
We gaan naar een tijd waar 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niks meer voorstelt.

barrypaffert | 19-03-16 | 09:43

De NPO heeft er alles aan gedaan om de PSV supporters in een zo slecht mogelijk daglicht te zetten.
Gisteren bij Pauw werd als toegift er de toegetakelde fontein uit Rome achter de PSV beelden gemonteerd waardoor het voor vele onoplettende kijkers net leek of het bij elkaar hoorde.

reaguurbot | 19-03-16 | 09:42

Huilie huilie voetbalsupporters die een plek in het maatschappelijk debat proberen te verwerven ove de rug van de belastingbetalers. Ga eens opgroeien doen en ga een stoppen met oerinstincten te etaleren doen. Volwassen mannen die clubkleuren verdedigen alsof het commercieel belang van de bestuurders van hun club niet bestaat en alles uit clubliefde gebeurt.

Handsomeboy | 19-03-16 | 09:40

En ook minder bedelaars in Madrid. Echte madrilenen gaan op vakantie naar Roemenie om een tijdje wat minder bedellende zigeuners te zien.

Glasgow Argus | 19-03-16 | 09:40

Ook Johan Derksen zat op een babyboom-achtige wijze zuur te zeiken gisteravond. PSV is niet mijn club, Brabo's niet mijn volk maar snap wel dat ze wat muntjes er heen flikkeren als die roemeense brutaliteit urenlang erom smeekt met irritant gedrag.
.
En Rutte had gewoon die Spaanse premier van repliek moeten dienen: Madrid? De stad van kutbedelaars die je vakantie bederven. Nooit meer heen gaan Nederlanders!

de Voorzittert | 19-03-16 | 09:39

Snappen ullie het niet? Dit heeft niks met Madrid te maken, deze berichtgeving past in het verlengde van het vorige voorval (wat wel écht erg was). Er bestaat een tendens in de media dat alle voetbalsupporters kut zijn, en dat beeldd moet uitgedragen worden. U kunt in de toekomst meer van dit soort 'berichtgeving' verwachten want na vuurwerk, zwarte piet, roken, drinken, paddo's, wiet (in maastricht), autorijden, en alle andere leuke dingen, is nu ook voetbal aan de beurt om een sombere gelegenheid te worden.

TempusEdaxRerum | 19-03-16 | 09:39

Minder minder minder voetbal supporters graag.

Ramsesz | 19-03-16 | 09:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken