Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Autobahn scheurt duurzaam met nieuwe Tesla S

Onze asfaltboys van Autobahn.eu hadden vandaag een leuk speeltje te leen: een maagdelijkwitte Tesla S P90D. Ze mochten het karretje een dagje testen en vragen wat demense er nou van vonden. Hard gaan op batterijtjes, dat vonden Emma, Anna, Marleen, Rapper Sjors, Ons Nick en de mevrouw van de snackbar wel leuk. En wij dus ook. Fahren, fahren, fahren, auf der Autobahn.

Reaguursels

Inloggen

Ik ben niet zo'n automobilist,
maar Tesla en tieten, ideale combi.
.
En een vriendin heeft er 1 in bestelling... :-))

hotmint | 15-03-16 | 21:24

auto? ik zag alleen maar tieten

kudt met dt | 15-03-16 | 18:16

auto? ik zag alleen maar tieten

kudt met dt | 15-03-16 | 18:16

@schopkoppert (en andere liefhebbers), hier Emma's boobieshake:

i.imgur.com/u6EqAIL.gifv

Ik hoop dat ik met deze eerste post een goed begin maak :D

Rip_McPants | 15-03-16 | 16:35

Wat een geil ding die Em uhhh Tesla ;-)

Radicalimero | 15-03-16 | 16:07

Nogmaals, goedkope grietjes. Totaal niet vernieuwend ten opzichte van de overige vergelijkbare meuk op youtube.

bwest | 15-03-16 | 15:21

Zo, mMarleen liet een plekje achter op de stoel geloof ik... hahaha.

MrLunk | 15-03-16 | 14:44

halloooooo Emma!!!

HaHaHarry | 15-03-16 | 13:37

Leuk en aardig, maar zonder belastingvoordelen en subsidie lazert die hele handel van Elon Musk als een kaartenhuis in elkaar. Mooi speelgoed, dat dan weer wel..... maar ik zie niet in waarom autorijdend Nederland op moet draaien voor de elektricpsche pleziertjes van de meestal niet onbemiddelde chauffeurs van dergelijke bolides

hogeheuvel | 15-03-16 | 12:09

Ik ben op Emma
Arknow | 15-03-16 | 09:52
=
Alles ziet er "zacht" uit.

meneer Q | 15-03-16 | 11:02

Hilarisch. Achterblijvend met meer vragen dan antwoorden, groet ik u.

KlunsJohannus | 15-03-16 | 10:44

Ik ben op Emma

Arknow | 15-03-16 | 09:52

Tesla's horen rechts te blijven met hun accupakketten. Als ze volgas geven rijden ze namelijk eerst op de uitvoegstrook en moeten ze meteen weer de eerstvolgende afslag hebben om bij te laden. Plaats maken voor echte Autobahn-mobielen als de BMW 760i of Mercedessen S600

-edit: als je dat tegen jezelf moet zeggen om je beter te voelen, vooral doen-

Faragefan | 15-03-16 | 09:28

-weggejorist-

Tosk | 15-03-16 | 09:11

Ik geef het op....

Tosk | 15-03-16 | 09:11

Tsss dat moet natuurlijk zijn Alex Texas. ...

Tosk | 15-03-16 | 09:10

Emma lijkt op Alex Team!

Tosk | 15-03-16 | 09:09

-weggejorist-

bwest | 15-03-16 | 08:34

Alleen Anna snapt hoe ze zich moet kleden voor filmpjes als deze.

Le Roi | 15-03-16 | 08:23

Je kunt wel zien dat de meeste reaguurders nooit buiten de deur komen gezien de lofzang naar 1 van de deelnemers. Man man man. Ze ziet er inderdaad redelijk goed uit, maar zo heb je er zoveel.

Vout | 15-03-16 | 07:55

Cactus Kid | 14-03-16 | 20:24
Houd op joh. Hoe milieubewuster we zijn, hoe zwakker Saoudi-Arabië wordt.

Jozef C. de Groot | 15-03-16 | 07:11

@compitaal | 14-03-16 | 21:06
Als u uw IQ even laat zakken word alles duidelijk. Miepjes die even bijverdienen die mooi om een auto staan te wezen. Mannetjes die denken dat zo'n bak een vrouwen magneet is. De auto zelf zien ze niet. Ja als het maar stoer is. Zitten vrouwen aan geplakt dus zal wel goed zijn. En marketing lacht zich suf. Immers heeft GS dit format ook maar gejat. Heel youtube staat er vol mee.

Vageling | 15-03-16 | 03:12

Eigenpijperij-reclame? Sodemieter a.u.b - s.v.p op met dat autogedoe.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-03-16 | 01:32

ik zou haar doen, die met die tietuh. Wist niet dat de tesla zo hard kon optrekken, ik wacht wel even op een 2e handsje.

deluiegriek | 15-03-16 | 00:29

die kutjes komen klaar van een beetje optreken ;-)

De_echte_man | 15-03-16 | 00:22

Zo, overtreding van de vMax binnen de bebouwde kom met je scootmobiel ..

michelr | 14-03-16 | 23:46

Thuis opladen met de Tesla Wall Connector.
Reuze handig, fossiele electriciteit voor per uur 110 km rijden.

squadra | 14-03-16 | 23:18

sinar2 | 14-03-16 | 22:12
Een eerste serie Tesla S laadt al 50% in 22 minuten. Als je tijdens de rit moet laden is het sneller om vaker en korter te stoppen dan de tank af te willen vullen. Normaal mens moet twee uur rijden, kwartier pauzeren. Dus mens & machine hebben dezelfde cyclus.

Accu`s aftoppen naar 100% duurt inderdaad langer dan het stuk in het midden, dat is pure fysica & chemie. (energie kan dan zelf het makkelijkste opslagplek zoeken in de cel, ipv dat echt ieder plekje chemisch geforceerd moet worden).

R&D van Tesla staat niet stil, binnen anderhalf jaar komt een accupakket uit met een verdere verdubbeling van de capaciteit. www.digitaltrends.com/cars/600-mile-ra... 600 mile, 1000 km is voorbij de gangbare benzine & diesel leasebakken.

Beetje Bugatti Veyron rijdt trouwens met een snuifje gas gewoon in een half uur een tank leeg. Die hebben ook een nog zielige actieradius en heeft een vergelijkbare 0-100 tijd.

Ben blij dat Tesla de idiote trend doorbroken heeft om elektrische auto`s op de markt te brengen met een actieradius onder de 100 km die een dagdeel nodig hebben een beetje bij te laden. Bovendien zagen ze er niet uit. Die mislukte elektrische mobielen hebben de sector absoluut geen goed gedaan.

Elektrische auto`s hebben het voordeel dat de energiebron niet in de auto hoeft te passen. Of het nu stuwdammen zijn (Noorwegen), kernenergie of gewoon fossiel. Zeker met fossiel kan je in warmte-krachtcentrales rendementen verdubbelen, zelfs als je transportverliezen meerekent. Schadelijke uitstof is daar ook een stuk beter aan te pakken dan een katalysator die ruim 90% onbehandeld alsnog uitstoot.

Feynman | 14-03-16 | 23:12

Wauw, Emma en Marleen maken die hele auto irrelevant. Lekker hoor!

Tyfusaurus | 14-03-16 | 23:01

Mensen die over dure auto's praten hebben er zelf geen. Is net als bij kapitaal.

Ongeblustekalk | 14-03-16 | 22:56

Was dat nou Joris van het Jorissen en is hij nu uit het rijtje pasagiers-testers gejorist?

harstef | 14-03-16 | 22:33

Zet geweun een windmolen op da ding man.. heb ge nooit meer een stopcontact nudig..

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 22:28

Henghengheng

TussengasTinus | 14-03-16 | 22:27

@Feynman | 14-03-16 | 21:46
Ja gewoon vol geladen voor het weggaan, iets dat ook nog eens extra veel tijd kost ten opzichte van half vol of 80%.
De toekomst zal inderdaad elektrisch rijden worden maar nu is de actieradius gewoon nog niet voldoende. 60.000 Euro voor een auto waar je om de 300 kilometer al op zoek moet naar een laadpunt waar je ook nog eens minimaal een half uur moet laden om enigszins weer verder te kunnen is nu gewoon teveel.
De energiedichtheid en laadsnelheid (tanken) van brandstof is gewoon veel hoger dan welke accu dan ook.

sinar2 | 14-03-16 | 22:12

Dit is ook leuk filmpje over die Tesla www.youtube.com/watch?v=SEKEE4fNMM4&a... batterij staat gelijk aan die van 15.000 iPhones en je kunt je kratjes voorin zetten.

Watching the Wheels | 14-03-16 | 22:06

'Verdomd interessant, maar gaat u verder...'

Watching the Wheels | 14-03-16 | 21:54

emma wie?

Bastie | 14-03-16 | 21:49

sinar2 | 14-03-16 | 21:21
Wel netjes gekozen om de auto van tevoren volledig op te laden?!? Het is immers de standaard instelling om niet tot 100% te laden, omdat dergelijk gedrag met accu`s gewoon slecht voor de levensduur is.

Op fossiele brandstoffen gaat een derde van de energie met de verwarmde uitlaatgassen de deur uit, een derde via de koelradiator de deur uit en de laatste derde wordt je hooguit daadwerkelijk mee voortbewogen.

We zijn dus gewend een auto te verwarmen met energie die geen effect heeft op op het bereik van de auto. We kiezen alleen op het dashboard of we die energie gelijk weggooien, of via de cabine. Dan lijkt de verwarming gratis.

Zit je in een auto die wel zuinig met energie om kan gaan, zal je energie echt moeten offeren om de auto te verwarmen. Puur uit een gebrek aan inefficiënte afval energie. Dat heeft natuurlijk een negatief effect op bereik.

Gelukkig heb je een Tesla in een kwartiertje weer gratis half opgeladen, en zie je steeds meer Tesla stations op doorgaande routes om dat ook daadwerkelijk te doen. Die energie is dus echt gratis. Wat dat betreft heeft een Tesla minder pauzes nodig dan aangeraden voor chauffeurs.

Of je nu een fossiele of elektrische auto pakt, van beide kan je de tank leeg krijgen met de stand verwarming, dat is geen nieuws.

Feynman | 14-03-16 | 21:46

-weggejorist-

doitdoit | 14-03-16 | 21:35

Een Elektrische Auto is echt zo'n Eerste Wereld Luxe Ding. Er zijn namelijk 100-en miljoen mensen die niet eens de beschikking hebben over elektriciteit in hun huis of zelfs hun dorp! En dan gaan wij in het westen lopen pronken met en auto op elektriciteit.
--
Laten we dus eerst maar eens die arme mensen voorzien van elektriciteit in hun huis of dorp en dan elektrische auto's gaan maken voor de rijke westerse wereld. Stelletje proleten!

Mark_D_NL | 14-03-16 | 21:33

Tha Man | 14-03-16 | 21:13
Gelukkig, ik werd al bijna bang dat we een infiltrant onder de reaguurders hadden.

Mean Dean | 14-03-16 | 21:30

Vet cooool man zo een nissan juke..

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 21:22

@Feynman | 14-03-16 | 21:07
Mijn praktijkervaring zegt anders. Filerijden met verwarming aan in de winter naar Frankfurt vanuit Utrecht. Na nog geen 300 kilometer was het echt zwetend op zoek naar een stopcontact.

sinar2 | 14-03-16 | 21:21

ik word er niet warm van, dat Elektrieke rijden.

mental K | 14-03-16 | 21:14

Ik wil wel eens een ritje met Marleen maken.

The_Black_Knight | 14-03-16 | 21:14

Mean Dean | 14-03-16 | 20:54 | | Reageer+ |
Uiteraard, ik ben en blijf een reaguurder. Desalniettemin, de beste twee minuten van mijn leven.

Tha Man | 14-03-16 | 21:13

jammer dat de tieten van Emma niet worden ondergekliederd op het laatst

daan me de korte ach | 14-03-16 | 21:11

duitse herder | 14-03-16 | 21:02
Really? Jij leest je eigen bronnen verkeerd, vervolgens weerleg ik dat met jouw bronnen & aanvullende bronnen en dan zou ik begrijpend moeten leren lezen?!? Misschien heb jij inmiddels te veel Nederlands verleerd. Samen met een groot stuk natuurkunde & normale omgangsvormen.

Feynman | 14-03-16 | 21:10

Wow, is dat nou for real Joris? Dat ik dit nog mocht meemaken.

BilBal | 14-03-16 | 21:07

sinar2 | 14-03-16 | 20:41
duitse herder | 14-03-16 | 20:29
De eerlijkheid begint gewoon op je dashboard.
"The odometer was at 601 miles, and the dashboard information screen told me I had a “rated” range of 226 miles and a “projected” range of 197 miles." www.latimes.com/business/autos/la-fi-h...

To date, our Model S has consumed an average of 47 kWh of electricity per 100 miles, equal to 72 MPGe. The EPA rates the P85D at a combined 93 MPGe, although the agency doesn’t consider the inefficiencies in the charging process. www.caranddriver.com/reviews/2015-tesl... Tesla verbruikt dus in de praktijk MINDER dan volgens de EPA test.

james white | 14-03-16 | 20:43
Er is wel een onderzoek naar dure auto`s en een kleine penis.

Feynman | 14-03-16 | 21:07

Quid en Ginger Lion zijn leuk voor Dumpert, Reeten en andere dumpert-gerelateerde video's maar voor Autobahn was ik toch op zoek gegaan naar andere presentatoren/videomakers (Pritt en Ambroos bv?)

pietklomp | 14-03-16 | 21:06

Die Emma is inderdaad onbevangen en voor herhaling vatbaar. Waarschijnlijk onbevangen omdat ze nog niet met Oud&Nieuw in Duitsland is geweest.

Usuc | 14-03-16 | 21:06

Nooit begrepen waarom ze auto's gebruiken om lekkere wijven aan te smeren.

compitaal | 14-03-16 | 21:06

Mooie tetten!
Daar gaat het toch over?! :)

Wonderful-Life | 14-03-16 | 21:05

Emmmmmaaaaaaa!! Gaan we jou terugzien? Topwijf.

Elmer Fudd | 14-03-16 | 21:05

Ik had nog nooit van Emma gehoord maar ze is lekker
althans die twee pluspunten zijn een goede aftrap

Tobi | 14-03-16 | 21:02

Ik was voornemens om te zeiken over puberale dertigers, aandachtshoertjes en te speculeren over het aantal maanden voordat autobahn hetzelfde lot als glamorama staat te wachten. Totdat ik Marleen zag. Wat een heerlijke, pure vrouw.

vaas klaak | 14-03-16 | 20:57

die site laat m'n browser crashen
(en ik heb alle mogelijke javascript blockers).
Doe eens echte programmeurs inhuren.

Wutbürger_ | 14-03-16 | 20:56

Emma schudden!

datzouzomaarkunnen | 14-03-16 | 20:55

"Lekker zeg", ja zeg dat wel ;)

Vageling | 14-03-16 | 20:55

Opbokken met die Duracell met wielen.

Ronnie uit Helmond | 14-03-16 | 20:55

@duitse herder | 14-03-16 | 20:29
Dat zijn invalidewagens. Geen auto's. De zwakste Tesla Model S haalt al met gemak de 300 km rijkweidte. De karretjes uit het onderzoek moet je continue maximaal rijden om normaal mee te komen. Dat geldt ook voor benzineauto's. Heb zelf een tijdje in een Toyota IQ gereden. Op papier moet dat ding makkelijk 1 op 20 halen. Maar dan rijd je als een slak die schildpaddensoep heeft gegeten en houd je iedereen op. Rijd je normaal met het verkeer mee; 1 op 14.

PopperFlopper | 14-03-16 | 20:54

Ach gossie, ze hebben nog nooit op een Hayabusa gereden.

bakoenin | 14-03-16 | 20:54

Tha Man | 14-03-16 | 20:49
Ja? En moest ze er toen ook van janken?

Mean Dean | 14-03-16 | 20:54

Wat mij betreft dat blonde meiske een vast onderdeel in elk filmpje op dumpert dan wel dumpert reten.

Darkje | 14-03-16 | 20:50

He, die geluiden maakte Marleen gisterenavond ook bij mij in bed...

Tha Man | 14-03-16 | 20:49

GOEM | 14-03-16 | 20:34
Ja en benzine en diesel komt vanzelf bij de pomp aan.

Harry Turtle | 14-03-16 | 20:49

Feynman, duitse herder; heeft er iemand al ooit onderzoek gedaan naar de correlatie tussen te dure auto's en Asperger?

james white | 14-03-16 | 20:43

@Feynman | 14-03-16 | 20:38
Een BMW i3 haalt 130-160 km. Een Tesla haalt ook bij lange na niet die honderden mijlen, zeker niet als airco of verwarming erbij aan moeten.

sinar2 | 14-03-16 | 20:41

Als ik de beelden van Marleen en Emma zie was er ook wat anders electrisch actief... ;-)

Wijze uit het Oosten | 14-03-16 | 20:41

Vraagje, waarom is de link naar Powned weg?
Natuurlijk waren het flutartikelen in vergelijking met GS maar wel een constante strook met actualiteiten.

bakoenin | 14-03-16 | 20:40

The Windowlicker. Lang niet gehoord. Goede keuze Autobahn!

nelson | 14-03-16 | 20:40

Nu al zin in dumpert reeten met dat meisje, Emma

Joost Maghetweten | 14-03-16 | 20:39

duitse herder | 14-03-16 | 20:29
Ik heb je al een keer verteld dat die bron NIET over een Tesla gaat. Zelfs niet over verschillende elektrische auto`s. Het is namelijk technisch drie keer dezelfde met een verschillend embleem op de kap. Zie de fucking foto`s van je eigen bron. www.heise.de/newsticker/meldung/E-Auto...

Zijn ook nep elektrische auto`s. Reikwijdte van 87 km omdat de fabrikant er te weinig accu`s in lepelt. Totaal onvergelijkbaar bij Tesla`s die honderden mijlen halen op een accu. Gewoon open en bloot door eindgebruikers op openbare fora gerapporteerd.

Die 444 Wh per kilometer heeft Singapore helemaal niet gevonden. Die hebben ze GESCHAT. Is helemaal geen meting van geweest. Ik poste voor jou tegel hier al de bron waar dat instond. www.theverge.com/2016/3/11/11205996/te...

Tesla heeft altijd drie verbruiken gepubliceerd. Eentje volgens de vastgelegde Amerikaanse definitie, eentje volgens de vastgelegde Europese definitie en daarbovenop een eerlijke daadwerkelijke praktijkresultaten.

Tesla heeft dus NOOIT meegedaan aan de leugens van de gebruikelijke auto fabrikanten die dynamo`s loshalen en de banden tot knappen oppompen om een fictief resultaat neer te zetten. Voor de sjoemelsoftware hype hebben we decennia van fraude met de steeksleutel.

Je tegel leek zo mooi, helaas klopt er inhoudelijk compleet niets van. Jammer genoeg blijf je deze stront kopiëren en over ons uitkotsen.

Feynman | 14-03-16 | 20:38

Van hier naar Italië in 5x moeten laden á een uur per keer. Sta je dus bijna een halve dag langs de kant te wachten.

sinar2 | 14-03-16 | 20:35

@duitse herder | 14-03-16 | 20:29

En dan vergeet men ook nog eens het transportverlies van de electriciteit mee te rekenen. Iets met weerstand in hoogspanningsleidingen. Simpel gezegd: hoe verder je van de centrale woont, hoe minder millieuvriendelijk je tesla is.

GOEM | 14-03-16 | 20:34

Nice! Maar wat is nou de actieradius van zo'n ding?

Hobbykip | 14-03-16 | 20:34

Dat tietenmeisje mag wel een vast, schuddend onderdeel van het programma worden.

Vogelbeest | 14-03-16 | 20:34

Eh.. Waar is die auto dan??

marcoplarco | 14-03-16 | 20:34

Al de launch control geprobeert van Leeuwen? Of wist je niet dat die erop zat? Prefereer toch liever een Nissan GT.

Vageling | 14-03-16 | 20:33

Leuk, maar nu die met de vleugeldeuren, en dan open

Reden | 14-03-16 | 20:32

Wat GOEM zegt. Meer Emma!

Drs. Cartman | 14-03-16 | 20:32

Goeie tieten heeft die Emma. En Marleen is lief.

Heau even | 14-03-16 | 20:30

Leuke auto. Ik had er ook bijna een gekocht.

VanBukkem | 14-03-16 | 20:30

Producenten van elektrische auto's spreken niet de waarheid over het energieverbruik van hun vehikels. De zaken worden veel rooskleuriger voorgesteld dan dat ze in werkelijkheid zijn, zo blijkt uit Deens onderzoek.
-
Het lijkt zo mooi in de folder: de elektrische auto is zuinig en goedkoop en kan op één enkele acculading grote afstanden afleggen. In de praktijk blijkt dat niet te kloppen, de wagens vragen veel meer dan de 125 wattuur per kilometer (Wh/km) die de producent opgeeft.
-
Test

In Denemarken is een uitgebreide test gehouden met verschillende elektrische auto's en mensen met verschillende rijstijlen.
-
Daaruit bleek, dat het gemiddelde verbruik op 183 Wh/km lag en dat is 46,9 procent meer dan de makers opgeven. De ene chauffeur is de andere niet en sommigen slagen er inderdaad in om minder dan 125 Wh/km te verbruiken.
-
Maar bij anderen is het verbruik stukken hoger, soms zelfs meer dan 400 Wh/km. En dat in een land dat uitermate vlak is, zo stellen de onderzoekers. Het hoogste punt van het hele land ligt op 111 meter boven de zeespiegel.
-
De leveranciers stellen, dat deze wagens een bereik hebben van zo'n 130 kilometer op een acculading. In de praktijk blijkt het gemiddelde niet meer te zijn dan 87 kilometer op een lading.
-
Opvallend detail: hoe voller een accu aan het begin van de rit, des te meer energie wordt verbruikt tijdens het rijden.

www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/...

duitse herder | 14-03-16 | 20:29

Geef mijn Tesla maar aan Fikkie

Tobi | 14-03-16 | 20:28

Meer van Emma alstublieft.

GOEM | 14-03-16 | 20:28

tetten

DiederikJanWaldemar | 14-03-16 | 20:27

Cactus Kid | 14-03-16 | 20:24
Milieubewust? Een ton aan accu`s, opladen met Duitse bruinkolen & zwakke verkeersdeelnemers platrijden omdat ze je niet aan horen komen. www.theverge.com/2016/3/11/11205996/te...

Feynman | 14-03-16 | 20:26

Marleen kwam volgens mij klaar. Goed gedaan rooie! Emma daarentegen, was er al lang klaar voor!

Rodge the man | 14-03-16 | 20:26

Die repper Sjors had niet gehoeven.

brutus68 | 14-03-16 | 20:25

Leuk zo'n Tesla maar kun je er ook mee op wintersport zonder de ANWB nodig te hebben?

tejootje | 14-03-16 | 20:25

Neem dat ding dan ook even mij naar Duitsland waar je voluit kan... Maar nee, Geenstijl komt niet verder dan de Westhavenweg in Amsterdam..

HenkDrinktBier | 14-03-16 | 20:24

die eieren zijn ludicrous

Collateral Piet | 14-03-16 | 20:24

Hey geenstijl zijn jullie niet ontzettend tegen het opdringen van mileubewuste vernieuwingen?

Cactus Kid | 14-03-16 | 20:24

Kan er iemand een gifje maken van het schudden? De rest is niet zo belangrijk voor mij..

schopkoppert | 14-03-16 | 20:23

"auf der Autobahn"

Daar waar autorijden nog echt autorijden is.

ProAsfalt | 14-03-16 | 20:23

auf die Autobahn" -> "auf der Autobahn"

Ken uw klassiekers.

smoelwerk | 14-03-16 | 20:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken