Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Man bewijst dat kiezers niet gek zijn

Rob de Wijk die roept over 'rancunereferendum', Yoeri Albrecht die een tegenstem gelijk stelt aan de agenda van Poetin en Jostiband Livestropop die beweert dat tegenstemmers onder een Poetindekbed slapen: de Gewone Man is verre van achterlijk en trapt daar dus gewoon niet in. De Gemiddelde Kiezer laat zich geen angst aanpraten door Ben 'Het wordt weer 1939' Bot, de Burger met het Boerenverstand neemt echt niet van de Nationale Oekraïne Steunzender aan dat een nee-stem een dolk in de rug van de Kievse gay-gemeenschap betekent en het Europese Electoraat gelooft geen seconde in de bangmakerijen van Jan-Kloot 'Continentale Crisis!' Juncker. Laat staan dat Pechtold, de pratende trekpop van Poroshenko, nog iemand wijsmaakt dat het associatieverdrag 'slechts een handelsverdrag' is. Wat blijft er dan nog over, als deze broodnuchtere burger (die we trouwens al eerder ontmoetten) alles op een rijtje heeft gezet, z'n eigen rationele afweging maakt en ondanks alle dreigementen tóch tegen gaat stemmen op 6 april? Een paar fat cats met voor-kramp, die gekke sprongen maken. Laten we ze uitlachen.

Reaguursels

Inloggen

Waar de elite het bangst voor is? Voor democratie. Want democratie ondermijnt hun macht. Democratie is voor de huidige elite alleen geldig voor mensen die hebben geleerd dat je een hekel moet hebben aan je voorouders, je geschiedenis, je identiteit en vooral: aan je huidskleur.

Drs. Paco P. | 08-03-16 | 19:53

Tja, het wil nog niet echt breed indalen
dat de nee-stemmers juist *verstandige* mensen zijn.
.
De ja-stemmers zijn juist roekeloze Euro idealisten en imperialisten, de ruckzichtlos de banden willen aanhalen met een corrupt, licht-fascistisch regime, waar in het land ook nog eens een burgeroorlog gaande is.
.
De wereld op zijn kop.

hotmint | 08-03-16 | 15:51

Hij zegt rond 1.15 dat Oekrainers ook niet wordt gevraagd of ze bij Europa willen horen. Dit is geen kritiek maar zo zie je maar hoe we onbewust zijn geïndoctrineerd: Oekraïne maakt al deel uit van Europa, namelijk Oost-Europa. Het gaat om toedreding tot de Europese Unie en dat is iets heel anders. Verder heeft hij absoluut een punt dat klaarblijkelijk de Oekrainers niets wordt gevraagd in deze. Ik zal nogmaals mij mantra herhalen: vóór Europa, tegen de EU.

The_Observer | 08-03-16 | 11:03

Wat wooky 10:06 zegt.

R.B.Scott | 08-03-16 | 10:58

De sukkels, hoe meer ze de mensen proberen te intimideren, des te meer gaan er tegen stemmen.
Omdat de meesten de buik vol hebben van de ons financieel en sociaal vernietigende EU.
Ook de democratie saboterende gemeenten gaan daar niets aan veranderen. Al moet ik op mijn knieën naar een stemlokaal kruipen, NEE gaat het worden!

wooky | 08-03-16 | 10:06

Toch spreekt het me aan. Dat Nee stemmen. Als je daar een continentale crisis mee kan veroorzaken, doe ik toch wat goeds. Want ik dacht dat onze zgn leiders in Brussel alleen maar crises veroorzaken. Maar nu doen wij het. Hoera.

Rest In Privacy | 08-03-16 | 09:52

Amen! Hoeveel meer argumenten wil je hebben.
Helaas kijkt toch een groot deel van NL nog elke dag NPO en slikt het als onafhankelijke waarheid, die zullen toch als schapen naar de stembus gaan en baah/ja stemmen.

Bert Konterman | 08-03-16 | 09:13

Plurk moet onze nieuwe minister president worden. Wat een prachtmens, laat hem stralen. Weg met de regenten

PLURK bedankt namens miljoenen Vaderlanders

bertmokum | 08-03-16 | 09:07

@Nonkel Frituur | 08-03-16 | 07:36,

Wij beslissen niet over de toekomst van Oekraïne, dat moeten ze zelf doen. Door daar zelf corruptie en mensenrechtenschendingen aan te pakken. Wij belastingbetalers kunnen dat niet doen, en de EU belastingslurpers wìllen dat niet doen. Met dat referendum beslissen we dus alleen over de vraag of wij heel veel geld in een bodemloze put gaan gooien, in ruil voor een nieuwe golf aan werkelozen.

De man / vrouw in de straten van Oekraïne is niet het slachtoffer van dit referendum, maar van de falende EU. We hebben de afgelopen jaren ook regelmatig een paar miljardjes overgemaakt naar Griekenland.
Hoeveel eurocenten daarvan zijn bij de Griekse bevolking terecht gekomen, schat je?
Waarom zou dat in Oekraïne heel anders worden?

Dandruff | 08-03-16 | 08:56

Nee..... is, heel goed! ,is veel.... beter!

vanrechteren | 08-03-16 | 08:46

@mallekater | 08-03-16 | 08:19
Dan is het juist "Stem nee".
Opdat Brussel niet middels een associatieverdrag zich gaat bemoeien met een zaak van de Oekraïners.

nemoj me jebat | 08-03-16 | 08:43

@Nonkel Frituur | 08-03-16 | 07:36
Dat zie je helemaal verkeerd. Mag ik dat zeggen?
Wij beslissen niet over de gewone man en vrouw met dat referendum.
Misschien dat Brussel wil beslissen over de gewone man en vrouw. Om er zelf beter van te worden. Je denkt toch niet dat ze daar in Brussel denken: "Ach, die arme Oekraïners. Weet je wat?! We sluiten een associatieverdrag en daar worden de gewone mensen daar beter van."
In Brussel over de gewone man en vrouw in Nederland, in Griekenland, in Spanje, in ... etc. etc.
Wat dit referendum wil is dat juist de gewone man en vrouw weer mogen beslissen!

nemoj me jebat | 08-03-16 | 08:42

Welja, en wij mogen ons niet uitspreken over het feit dat er binnenkort nog een golf handophouders uit de Oekraine deze kant op komt gemarcheerd??
mallekater | 08-03-16 | 08:19
.
Er zijn in de EU slechts een handvol landen die netto-betaler zijn. De rest hangt allemaal aan het geld-infuus terwijl de gewone mensen - zie b.v. Griekenland - geen ènkel voordeel van de EU hebben. Dat zal hetzelfde zijn met de inwoners van Oekraïne die een vette worst voorgehouden krijgen waarvan het vel voor hen is - en de inhoud voor de machthebbers - maar helaas hebben ze dat nog niet door. Het gaat slechts om macht en geld, het volk mag doodvallen. Die zijn hoogstens nuttige idioten. Net zoals de ja-stemmers voor dit referendum.

Lupuslupus | 08-03-16 | 08:37

Erger nog op Joop, gisteren:
Ewout v.d.Berg: Boycot dit referendum, het is een zaak van de Oekrainers.
Welja, en wij mogen ons niet uitspreken over het feit dat er binnenkort nog een golf handophouders uit de Oekraine deze kant op komt gemarcheerd??

mallekater | 08-03-16 | 08:19

mallekater | 08-03-16 | 07:57
De laatste keer dat de bevolking zich mocht uitspreken over de eu in 2005 wilden ze ook al niet. Maar dat kwam kennelijk alleen maar omdat de regering het destijds niet goed hadden uitgelegd. Enig lef kan je de boven ons gestelden niet ontzeggen.

accijnstoerist | 08-03-16 | 08:15

@Nonkel Frituur | 08-03-16 | 07:36
Simpel antwoord: omdat wij onderdeel zijn van de gevolgen van dat besluit.
.
Als onze toekomst hier afhangt het wel/niet uitgeven van tig miljard door de Bosniërs, neem ik aan dat zij er ook wel iets over willen zeggen?

de Voorzittert | 08-03-16 | 08:08

RTL-Z gisteren, weer een fántásische sprekert voor het ja-kamp die beweerde dat NEE-stemmers ondemocratisch waren, want hoe dúrrefden zij de wens van de ( = alle, sic!) Oekrainers te negeren.
Laat ik nou toch steeds maar denken dat we stemmen om ONZE wens kenbaar te maken, diet die van een onverkwikkelijke corrupte minderheid in Kiev.
Maar dat zag ik dus hélemaal fout.
Straks willen alle (sic!) Turken ook in de EU en omdat ZIJ dat willen mogen WIJ daar onze mening niet over geven en moeten we ze de EU binnenhalen.
Ja, ja, dat noemen ze democratie tegenwoordig, mensen uit een ander land laten bepalen wat wij te doen hebben......

mallekater | 08-03-16 | 07:57

Die kan Rob de Wijk dus wegsteken daar waar de zon niet schijnt m.u.v. de 3 weken per jaar als hij wijdbeens in z'n stringetje in Puket op het strand ligt.

Berthe | 08-03-16 | 07:54

franck7020 | 08-03-16 | 07:18
Net niks, want alle subsidies zijn naar het nee-kamp gegaan, inclusief 50000 Euro voor wc-rollen (om even het niveau van de discussie te benadrukken?).
Het was ook wel degelijk hier dat men een oproep kon lezen om gebruik/misbruik te maken van het "neutrale" subsidiepotje en zelfs van het "ja"-potje om een "nee"-campagne te voeren.
Maar uiteindelijk is het wel de man/vrouw in de Oekraïense straat die het slachtoffer wordt van politieke spelletjes. Hun eigen oligarchen waar ze vanaf willen enerzijds, Putin anderzijds, en nu ook nog de EU. Alsof ze een grote trekpop geworden zijn. En aan dit soort spelletjes doet men volgens mij óók mee als men een referendum organiseert dat 1 van die partijen heel goed uitkomt.
Waarom moeten Nederlanders beslissen over de toekomst van een ander land? Een land dat de meesten niet eens kennen.
Stel u het omgekeerde voor: dat er in pakweg Bosnië een referendum gehouden wordt om over de toekomst van Nederland te beslissen.

Nonkel Frituur | 08-03-16 | 07:36

Slechte voortekenen om dit project en die laten zich op deze dag ook weer zien. Maar tekenen met een ja zal veel onheil in werking zetten.

Ongeblustekalk | 08-03-16 | 07:27

Ben benieuwd wat voor filmpjes het ja kamp mee gaat komen.

franck7020 | 08-03-16 | 07:18

Yoeri Albrecht, dat is toch altijd een vriend van Geenstijl geweest? Of nu ineens niet meer omdat hij een mening blijkt te hebben die niet in het straatje past?

Nonkel Frituur | 08-03-16 | 07:17

Er zou eens onderzocht moeten worden, wat de beroepen zijn van de Ja-stemmers en de Nee-stemmers. Ik denk: ja-stemmers: overwegend ambtenaren en gratis geld profiteurs, nee-stemmers: mensen met echte beroepen.

steelbreeze | 08-03-16 | 07:12

Sultan Erdogan voert de persbreidel nog verder door. En Europa sloot een deal met deze dictator, waaronder toetreding van dit Aziatisch land vol onrust, grensconflicten en geopolitieke tegenstrijdigheden tot de EU als op een na grootste lidstaat.

En mij wordt gevraagd wat ik op 6 april doe?

Chiant | 08-03-16 | 06:30

Twee keer "nee" vanuit het buitenland. De nutteloze idioten als De Wijk, Juncker en van de week die Riemen hebben me alleen gesterkt in de overtuiging dat het ja kamp door en door geborneerd en verdorven is. Arrogant gebrek aan feeling met de werkelijkheid op het onderbrusselse, zich doodstarend op wat hun meesters, de multinationals, van hen willen horen, expansie terwijl de boel op instorten staat. De idiotie van de Lodewijkjes van 14 tot 16, Napoleon en Hitler heeft de Europese "elite"niets geleerd.

NEE dus, minder, minder, minder.

bergsbeklimmer | 08-03-16 | 06:03

Hier in NZ wordt een referendum gehouden of we een nieuwe vlag willen of dat we de oude houden. Dat gaat met een stem biljet via de post. Nix geen tekort aan stem bureaus. Totale kosten voor belasting betaler $26 miljoen.

Fapfap | 08-03-16 | 05:59

-weggejorist-

Jakob-Jan | 08-03-16 | 05:47

fuck autocorrect
dvd = vvd
pvc = pvc
Glasgow Argus | 07-03-16
Heh heh.......
"Deze autocorrect functie is u gratis aangeboden door de Rijksoverheid. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker. Stop met nadenken, kutburger!"

MyCatIsDoingThis | 08-03-16 | 03:29

@necrosis | 08-03-16 | 02:43
En/of wordt de plemp bezit van de Koninklijke Bibliotheek zodra de reageeroptie van een topic sluit, of zodra je post, of nooit?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...

pluk-87 | 08-03-16 | 02:50

@pluk-87 | 08-03-16 | 02:38
Ik vraag me ineens af hoe het zit met het intellectueel eigendom van de plemps op de GeenStijl.
Ik plaats een comment, is dat comment dan nog steeds van mij, of is GS/ TMG dan de rechtmatige eigenaar?

necrosis | 08-03-16 | 02:43

Ik was begeistert door dat verhaal over plemps recyclen die dan op andere plaatsen verschijnen en toen had ik me vanalles in mijn hoofd gehaald. Ik kan beter naar mijn nest gaan haha, Dag.

pluk-87 | 08-03-16 | 02:38

@Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08
Jouw mening wordt duidelijk gevormd door de vara en npo. Maar eh.... wat is jouw mening ?

INH.30CL | 08-03-16 | 02:35

@Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:37
Ow je had het wel over dit topic van GS. Ik dacht dat er iets fout ging met de reactie.

pluk-87 | 08-03-16 | 02:32

@A.Vis | 07-03-16 | 23:19
Plurk85 heeft geen Amsterdams accent, naar mijn mening. Wel Noord-Hollands. Ik denk dat hij in verschillende plaatsen in Noord-Holland heeft gewoond, mogelijk ook een tijd in Amsterdam, maar daar niet is getogen.
Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:37
.
Ik weet niet wat hier allemaal gebeurd is, maar dit lijkt me een reactie op wat ik op Dumpert zei. Ik geloof je gelijk overigens.

pluk-87 | 08-03-16 | 02:29

@necrosis | 08-03-16 | 01:42 "Ik mis alleen zijn Ad Hominem opmerkingen nog..."
.
Inderdaad, de hele 'rules for radicals' wordt vanuit dat Hunebed stapsgewijs op de mens losgelaten.

ben kokhals | 08-03-16 | 01:53

@Watching the Wheels | 08-03-16 | 00:42
De premier onderhandelt met- en financiert mede- een "gecertificeerde" terreursponsor die niet alleen de mede-veroorzaker is van de humanitaire ellende, maar tevens een antidemocraat met grootheidswaan. Als een "gewone" burger zoiets zou doen, riskeert'ie gevangenisstraf [zie bijv. Sr 134a & 140].

ben kokhals | 08-03-16 | 01:49

@ben kokhals | 08-03-16 | 01:20
Bij @Hunebedbouwer moet ik gelijk denken aan een reaguurder die al een keer of 7 een ban aan zijn reed kreeg.
Ik mis alleen zijn Ad Hominem opmerkingen nog, ik zal er de komende tijd op gaan letten.

necrosis | 08-03-16 | 01:42

@Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08 "Vorm toch zelf een mening en laat je niet zo opnaaien door die egotrippers van GS."
.
Geinig. Wat jij hier neerkwaakt is inhoudelijk tegenstrijdig. Sterker nog, jij vindt blijkbaar helemaaal niet dat een ieder zelf maar een mening moet vormen, maar dat die een mening vormt binnen het correcte mening-kader van Hunebedbouwer. Lees je eigen egotrip nog maar een paar keer door, wie weet gaat het je ooit dagen :)

ben kokhals | 08-03-16 | 01:20

Meningmeneer zegt niets nieuws toch?
Ik ben het trouwens met Rob de Wijk eens met dat het een rancunereferendum is. En ik stem glorieus NEIN.
Verder begin een beetje moe te worden van het Rusland gebash vanuit het Ja-kamp en het Oekraine gebash vanuit het Nee-kamp.

pluk-87 | 08-03-16 | 00:44

Ondertussen is Rutte aan het onderhandelen met een Turkse regering die websites uit de lucht haalt en weer online brengt zodra ze een foto van Erdogan op de homepage tonen. Dus nog een stapje verder dan Sander Dekker zich met de inhoud wenst te bemoeien.
nos.nl/teletekst#130

Watching the Wheels | 08-03-16 | 00:42

@nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:30
Hij is nog aan het oefenen. Programma is nog niet af. Hij voert wat tests uit.

Lewis Lewinsky | 08-03-16 | 00:36

Het is net zoiets als foute vrienden.
gewoon een drog-reden want je kiest de vrienden die het beste bij jou passen,dus.....

Ben5570 | 08-03-16 | 00:34

@Lewis Lewinsky | 08-03-16 | 00:13
Hier is iemand aan de gang die op verschillende sites plemps plaatst. Niet iemand die een blog heeft. Toch?
*maar het is al laat en heb net een late dienst achter de kiezen dus als ik ernaast zit: sorry*
PS J**p is het niet, want die plaatsen mijn comments nooit, dus die zitten niet verlegen om extra reclameinkomsten.
Oh. Wacht. Waarschijnlijk krijgen die genoeg subsidie.*

nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:30

Om je mening te vormen heb je toch altijd info van beide kanten / kampen nodig?
En wat het beste bij je past, dat is je keuze.
Als je trollen wilt moet je het toch wat slimmer doen.

Ben5570 | 08-03-16 | 00:30

@Mozes Langebroek | 08-03-16 | 00:10
Neeeeeeeee!
Als dat zo is, pak ik mijn biezen en vertrek ik naar Hongarije of IJsland.
*dubt nog*
Zonder gekheid: het zou zomaar kunnen. Dan is dat het gevolg van de democratie waar ik zo fervent voor strijd.
Ik denk weleens dat democratie misschien toch niet zo'n goed idee is. Bijvoorbeeld als ik bij de kapper zit en de kapper vertelt dat ze die Jesse van GroenLinks zo'n leuke knul vindt en daarom op hem stemt. Als ik haar vraag wat ze goed vindt aan het programma van GroenLinks, dan mompelt ze wat en vraagt me of ik nog een kopje koffie wil.
Of de mensen die de komiek op het Conference Dinner zo leuk vonden dat ze hem belonen met vijf extra zetels in de peilingen.
Of mijn buurvrouw die te doen heeft met Diederik, omdat hij geplaagd wordt door iedereen en gescheiden is en een gehandicapte dochter heeft, en daarom nu op hem zou stemmen.
Maar weet je, het alternatief - dat ík mijn stem niet meer mag laten horen - is nog veel erger.
Dus ik ben voor democratie.
(Al zou ik het stiekem toch wel fijn vinden als je een eerst je stemdiploma of stembewijs moet halen)

nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:22

Wat zeggen Ben Bot en Rob de Wijk c.s. bij een overweldigend "TEUGEN" op 6 april? Wedden dat zij zeggen dat hun opmerkingen precies de juiste uitwerking hebben gehad op "het klootjesvolk" om hen "TEUGEN" te doen stemmen, omdat het dat was wat zij eigenlijk ook voor ogen hadden. Bij een andere uitslag zullen zij echter hun rotsvaste overtuiging daarin uitspreken. Ethisch? Integriteit? Opportunistisch? Nee, ronduit walgelijk?

Een vrije paling | 08-03-16 | 00:22

ik ben geen PPV en toch stem ik: NEE!!!!!!!!

thheo | 08-03-16 | 00:15

@nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:08
Verdienmodel. Je begint een eigen blog, verkoopt reclame, en laat via de comments zien dat er veel mensen komen reageren. Veek comments, dus veel reclameinkomsten. Maar al die comments zijn gestolen door een computer. Slapend rijk worden.

Lewis Lewinsky | 08-03-16 | 00:13

Met peilingen "Nee" en "PVV" roepen, met verkiezingen / referenda "Ja" en "PVDA/D66/VVD" doen.

Mozes Langebroek | 08-03-16 | 00:11

En toch stemt de meerderheid straks gewoon "Ja". Want tsja, Nederland.

Mozes Langebroek | 08-03-16 | 00:10

@Lewis Lewinsky | 08-03-16 | 00:04
Maar waarom zou je dat doen?
Als er een verborgen reclameboodschap in zit, begrijp ik het nog. Maar dit ...?

nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:08

@Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 23:54
Mij viel juist het artikel op over de wel tachtig politiemensen die aan de zaak werken.
Als: hoe durven wij de regering van een doofpot te berichten! Schande!

nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:06

@eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:55
Misschien iemand die zelf niet zo lekker schrijft, het roerend met Feynman eens is en gewoon plagiaat pleegt?
Koosjer is het natuurlijk niet.

nemoj me jebat | 08-03-16 | 00:05

Oekraïne heeft nog nooit bij de EU gezeten. Dus bij een nee nog steeds niet. Wat is het probleem? Misschien over 10 jaar weer eens proberen.

ikdenkwat | 08-03-16 | 00:05

@eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:55
Ik weet niet wat voor mensen het zijn die comments van anderen plempen onder hun eigen nick in een ander blog. Ik heb werkelijk geen idee.

Het enige wat ik kan bedenken is een programmeur die een programmaatje aan het schrijven is waarmee hij plemps recyclet. Je geeft een trefwoord op, bijvoorbeeld Aboutaleb, en hup er verschijnen her en der op allerlei websites geplagieerde plempsels met dat trefwoord. Met een beetje oefening kan je zo duizenden plemps per uur laten circuleren.

Lewis Lewinsky | 08-03-16 | 00:04

eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:40
... en ook op RTL Nieuws

dommehollander | 08-03-16 | 00:03

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:50

Dus toch een megatrol? Feynman zelf is wel erg rustig terwijl ik hem al een aantal keren heb gevraagd wat er aan de hand is.

eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:55

Nu we het toch over de Oekraïne hebben: de MH17-propagandamachine is zojuist weer aangeslingerd: www.telegraaf.nl/binnenland/25342742/_...
Belangrijkste is dat u niet denkt dat een ander vliegtuig MH17 neerschoot. Daarom wordt dat met zonder concreet bewijs enorm benadrukt.

Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 23:54

@eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:40
Het antwoord weet @Mandara en @watervlug.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:46

Nee, ik ik ben ook niet gek want hoe kan het dat de tegel van Feynman op Pownews geplaatst een half uur later op Joop staat en een uur later op Geenstijl en iedere keer onder een andere nick? En nu staat bij een ander topic op Joop de tegel met een paar wijzigingen (om het niet teveel te laten opvallen) nog een keer bij een compleet ander topic van de Joop. Is er soms een megatrol bezig?

eerstneukendanpraten | 07-03-16 | 23:40

@A.Vis | 07-03-16 | 23:19
Plurk85 heeft geen Amsterdams accent, naar mijn mening. Wel Noord-Hollands. Ik denk dat hij in verschillende plaatsen in Noord-Holland heeft gewoond, mogelijk ook een tijd in Amsterdam, maar daar niet is getogen.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:37

tattooboer | 07-03-16 | 23:20
turkije heeft IS getraind en gesponsord. de zoon van erdogan is een van de grootste afnemers van olie uit IS gebied. lekkere vrienden houdt de navo erop na.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 23:30

Die halve zool Rob Riemen ben je nog vergeten te vermelden.

Pieter V | 07-03-16 | 23:29

En dan dit nieuws uit turkije die dus de hele tijd de leider van IS verzorgde en hem naar Libie liet reizen. wat missen we? en.alalam.ir/news/1796406

tattooboer | 07-03-16 | 23:20

Briljante analyse van die meneer uit Amsterdam of daar in de buurt! Kernachtig en vlekkeloos geredeneerd. Hulde! Uiteraard stem je nee op 6 april. Maar ik begrijp niet wat er mis is met Poetin? Waarom loopt iedereen toch op die man te schelden?
De Witte Huisneger, ja die is pas eng en gevaarlijk en dat is een "bondgenoot". En je zult zien en beleven straks komt er een Witte Huisvrouw, niet minder moordlustig dan de huidige bewoner van het Witte Gekkenhuis. Of die communistische troela van de buren, ook zo'n eng mens. En wat te denken van die Turk Erdodinges? Dat er überhaupt nog iemand is die met zo'n lagere levensvorm aan tafel wil zitten. Dat zegt eigenlijk al genoeg over de Führers en Gauleiters va het Vierde Rijk.

A.Vis | 07-03-16 | 23:19

Hoor ik nu een politie helikopter op 35 seconden. Die zijn snel.

Koffiemetpuree | 07-03-16 | 23:17

Brusselse deelgemeente: leerlingen vallen lerares aan met traangas. Doortastende MR (soort liberalen) burgemeester wil naar de rechter en de gemeente Etterbeek burgerlijke partij laten stellen. www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/twee-le...

Ci Ty33 | 07-03-16 | 23:09

MonsterKody | 07-03-16 | 22:16,

lol, + veel.

Dandruff | 07-03-16 | 23:06

Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08,

Je hebt geen inhoudelijk argument om "ja" te stemmen, zeg je.
Dus kom je hier een beetje schelden op mensen waar je niks van afweet.
Want dat overtuigt ons vast wel, denk je?

Goed zo, knul. Jij steunt het "nee" kamp nog veel effectiever dan de vele GP-artikeltjes die je niet gelezen hebt.

Dandruff | 07-03-16 | 23:02

@hunebedbouwer
"puberaal anti EU geblaat". Die had ik nog niet eerder gehoord.
Poetin vriend, veroorzaker van continentale crisis, charlatan, onbenul. En nu dus ook nog puberaal.
Ook nog inhoudelijke argumenten hunebedbouwer?

FCDenBosch | 07-03-16 | 22:59

Volgens mij zijn bepaalde elites helemaal bezeten van zoveel mogelijk landen opzuigen in de EU, ongeacht de morele en sociale en ook economische kosten, vanuit een soort waan dat mogelijk op die manier de wereldheilstaat in zicht komt. Zodat na Oekraine en Turkije waarschijnlijk ook heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten in zicht komt als in de EU op te nemen. Om op die manier aan te sluiten bij China en India voor de vorming van een Euraziatische multiculti-heilstaat, als opmaat voor werkelijke wereldeenheid met de overige continenten. Het punt is alleen dat culturen en wereldbeschouwingen wel degelijk verschillen. Zoals nog niet zo lang geleden is uitgelegd door Samuel Huntington in ‘Botsende beschavingen’.

notamused | 07-03-16 | 22:56

Lieve Hunebedbouwer, vele jaren terug toen GeenStijl nog echt leuk was met bemmende reportages was er een virtueel stamcafé. Dat waren nog eens tijden met hama, Jane, ace, preacher, Bob plop en noem ze maar op. Het café werd opgeblazen omdat we de dochter van een van de adverteerders hadden " geschoffeerd". Me hoela, ze kon er gewoon niet tegen. Madeliefje heette ze. Toen al was het commerciële belang groter dan de lol van de reaguurders. Zoiets zie je nu ook bij powned. Begonnen als geintje, nu een serieus verdienmodel. Dus wat is nieuw? En ja ik vorm mijn eigen mening en Nee wordt mijn antwoord.

ristretto | 07-03-16 | 22:52

Ik ben geen Putin vriend, maar wel een hele grote fan van de man! En nu dan?

Dum Fuk | 07-03-16 | 22:46

Belgische voorzitter van SPA (soort PvdA) trekt de stekker uit de EU.!!!
" In mei is het afgelopen, alleen nog een stuk of tien landen incl. België. Want de andere landen willen niets doen aan immigratiegebeuren noch tegen sociale dumping. En over ev. toetreding van Turkije zou niet eens moeten worden gesproken. " www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingenc...

Ci Ty33 | 07-03-16 | 22:44

Mannetje tegenover Jan Roos had zojuist, zoals verwacht, geen enkele zinnige verklaring voor zijn "voor" stem. Jan heel netjes alle onzin van deze pipo weerlegd.

dommehollander | 07-03-16 | 22:43

Hulde, plurk85 aka onbekende man van de video!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:42

-weggejorist-

noerg | 07-03-16 | 22:37

Het wordt steeds grappiger, de voorstemmers die steeds meer gekkere dingen gaan zeggen, zo'n idioot als die Riemen, alcoholist Juncker die met dreigementen komt en dan nog de zg. brave Ben Bot die een ordinaire rommelaar eerste klas blijkt te zijn.

Ruud5 | 07-03-16 | 22:37

Ja, Jan Roos bij RTLZ. Kijkon.
Hij zit tegenover een of andere Ganzenborder.

Piet Karbiet | 07-03-16 | 22:37

Leuk ook, die clickbait titel. Ik mis trouwens alleen nog een thug life.

His Lordship | 07-03-16 | 22:31

Ah. Jan spreekt geen Oekraiens dus weet er helemaal niks van. Juist.

dommehollander | 07-03-16 | 22:29

Ik kan me nog herinneren dat ik tijdens een werkbezoek (kosten belastingbetaler) in 2008 Ben 'Het wordt weer 1939' Bot achter de Ridderzaal schichtig zag wegduiken met een mobiel aan zijn oor. Een delegatiegenoot merkte op: Oh, die heeft zijn bijvrouw aan de lijn. Nu weten we van BB wel beter, hij had het toen kennelijk al over WO3!!

Musset | 07-03-16 | 22:27

Die Juncker zei zelfs: laat het vooral geen referendum worden over Europa.
www.nrc.nl/next/2016/01/09/oekraine-re...
Toen dacht ik: waarom niet? Wordt Europa niet democratisch gedragen soms?

wapster | 07-03-16 | 22:25

-weggejorist-

betseflets | 07-03-16 | 22:21

Jan Roos zo dadelijk op RTL Z bij Van Liempt Live

dommehollander | 07-03-16 | 22:20

@Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08
.
Dank voor uw reactie. De schellen vallen mij van de ogen.
Zonder uw inzichten was ik als een dolende in de woestijn. Ik dacht dat advertenties waar zijn maar het Journaal blijkt toch de echte waarheid te vertellen. Mijn dank is groot. Echt. Waar was ik zonder U?

Piet Karbiet | 07-03-16 | 22:16

PaddyPower | 07-03-16 | 21:56

Nee, paar jaar al weer.
Maar vertel. Hoe kom ik aan zo'n grappig baby hoofdje achter m'n nick.

MonsterKody | 07-03-16 | 22:16

De ratio tegenover de emotie.
Analyseren tegenover meegaan met de meute.
Je moet je schamen als je nee stemt; is dat het enige tegenargument?

SyntaxError | 07-03-16 | 22:16

Ik stem gewoon NEE omdat ik een teringhekel heb aan de EU. Volgens mij zou ieder weldenkend mens - niet behorende tot de 1% - dat moeten doen. De enige manier om de EU te slopen, is door exact het tegengestelde te doen van wat er van je verlangd wordt.

wapster | 07-03-16 | 22:14

@Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08
Ben jij het Riemer? Ga weg engnek! Kssjt, scheer je weg!

Maria.1 | 07-03-16 | 22:14

Na het filmpje volgt (voor mij) een documentaire over dinosauriërs. Die vind ik eigenlijk een stuk interessanter.

koeberg | 07-03-16 | 22:08

Doe maar als de Verklaring van Cairo:
Vrede?
Nee
Nee
Nee

Piet Karbiet | 07-03-16 | 22:08

-weggejorist-

Hunebedbouwer | 07-03-16 | 22:08

De gewone man in de Oekraine wil niet zo zeer bij de EU, ze willen minder corruptie.
Alleen hebben ze nu met Poroshenko een leider gekregen die naar eigen zeggen corrupter is dan zijn voorganger.

Energya | 07-03-16 | 21:57

-weggejorist-

PaddyPower | 07-03-16 | 21:56

Kan je ook tegen Turkije nee zeggen ,dan hebben we 2
Vliegen in 1 klap.
Scheelt weer een referendum.

dortse poorten | 07-03-16 | 21:56

MonsterKody | 07-03-16 | 21:45
Inderdaad! Dat filmpje van gisteravond van Buitenhof met Thierry Baudet en die heel enge Riemer geeft daar ook een mooi voorbeeld van.

BlowingBubbles | 07-03-16 | 21:54

Niets over MH17? In oorlog fftjes het radarsysteem uitgezet? Oekraïne is een vriend van Nederland?

MrEA | 07-03-16 | 21:52

Ik stem zeker NEE. Maar ik weet ook zeker dat Nederland (helaas)kapot moet. Ben bang dat ons stemgedrag daar niet bij gaat helpen.

gouweouwe | 07-03-16 | 21:51

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:47
fuck autocorrect
pvc=pvv

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:48

fuck autocorrect
dvd = vvd
pvc = pvc

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:47

Duarte | 07-03-16 | 21:42
de rare bewegingen in opiniepeilingen doen vermoeden dat de methodologie niet.heel.erg.betrouwbaar.is.
synnovate voorspelde van de week tot grote vreugde van de npo dat de dvd groter was dan de pvc. terwijl maurice de hoax een voorsprong van 15 zetels (750.000 kiezers!) op de vvd laat zien.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:46

Het valt mij op dat vertegenwoordigers van het NEE kamp over het algemeen een rustig en op feiten gebaseerd betoog hebben. Daarentegen lijken de JA stemmers wel haast allemaal PANIEK schreeuwende keukenmeiden.

MonsterKody | 07-03-16 | 21:45

Ben Bot is tegenwoordig een maffiamaatje:
"Vorig jaar bleek hij bij het Openbaar Ministerie gelobbyd te hebben voor een uit Libië afkomstige zakenman die onder meer verdacht wordt van het wegsluizen van 28,5 miljoen dollar uit Libische staatsfondsen. De oud-minister probeerde op persoonlijk briefpapier het OM te bewegen het bevroren vermogen van de zakenman vrij te geven. Daarbij verzweeg dat hij dat deed als ingehuurd lobbyist.
"http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/03/05/minister-protesteerde-over-werkwijze-lobbyist-ben-1595272

wapster | 07-03-16 | 21:44

Wat lees ik nu ?
De Gewone Man is verre van achterlijk en trapt daar dus gewoon niet in.
Als ik dan zie dat een paar grappen van Rutte de VVD al 5 zetels oplevert volgens ons aller Maurice, dan heb ik daarover dus toch een andere mening.

Duarte | 07-03-16 | 21:42

Ik snap het wel/niet waarom de politiek dit zo ontzettend dwarsboomt, de macht toont zijn ware aanzicht. Nog een referendum niet nakomen betekend bloed in spreekwoordelijke termen. Dat gaat heel lastig worden in elke vorm van begrip.

Zoon van Boer | 07-03-16 | 21:42

In de NRC staat een column van Niesco Dubbelboer (in 2005 namens de PvdA initiatiefnemer van de Referendumwet) en Arjen Nijeboer. Samen zijn ze initiatiefnemers van www.meerdemocratie.nl/ De titel van het stukje is bemoedigend: Doe toch niet zo zuur over dat referendum. En het wordt alleen maar bemoedigender... www.nrc.nl/next/2016/03/07/doe-toch-ni...

Dr. Plofkop | 07-03-16 | 21:42

een referendum is altijd goed, de Nederlandse kiezers kunnen een heel duidelijke boodschap geven aan hun V.V.D.-P.vdA. regering, vooral ook over internationale verdragen!

F Cobben | 07-03-16 | 21:41

Mooi zo! Zonder franje op naar een nationaal NEE op 6 april.

Lauwe Koffie | 07-03-16 | 21:41

Ook het CPB mag in het rijtje van bangmakers. Vandaag maakten zij bekend dat de economie volgend jaar onder druk komt te staan bij een Brexit of bij aantasting van Schengen. Centraal Propaganda Bureau, daar stond de afkorting voor toch?
www.volkskrant.nl/economie/cpb-pensioe...

Vega Mindy | 07-03-16 | 21:40

Nederland moet kapot en daar kan geen referendum tegenop. Wegmetons.
Slappe hap Nederland. Wacht maar totdat het geld echt op is hier. Dan kunnen we de uitverkopers aan gaan wijzen.

Antitheïst | 07-03-16 | 21:39

Stiekem ben ik wel blij als we dit referendum achter de rug hebben.

Olde Kniepert | 07-03-16 | 21:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland