KIJK NOU. Charles 'Trump' Groenhuijsen bij Pauw
Voor wie de #ophef gemist heeft. De *kuch* Amerika-deskundige Charles Groenhuijsen deed Donald Trump na bij de NPO. Een rood Make America Great Again petje op en dan minder minder en iets met muren roepen achter een knullige katheder. Hilarisch. Ende exemplarisch voor links dat werkelijk nog geen begin van een begin van een begin van een idee heeft van De Toestand in De Wereld anno Maart 2016. (Check ook dit stukje virulente Trumpofobie in de Azaanbode vandaag.) Clown Charlie kunt u hierrrr volgen op Twitter en complimenteren (=block) met zijn dijenkletsende optreden. Dolf Jansen en Arnon Grunberg zijn er niets bij. Make cabaret great again!
Reaguursels
InloggenWereldoorlog 3 is al, beste man, Obama heeft de poorten naar de hel al open gezet. De schaakstukken worden in positie gebracht en de getoonde zwakheid van de president heeft ervoor gezorgd dat de situatie nu richting escalatie gaat. Dan kun je beter een doortastend iemand op die plek hebben en niet een 'gebroken geweertje' adept.
Wat meneer Groenhuijzen betreft, als Trump straks president zou zijn, ligt hij als een keffertje op de mat te wachten op een koekje.
Trump zegt wat iedereen wil horen, het is op dit moment niet duidelijk wat voor een beleid hij echt zou voorstaan, maar aangezien hij het grootste deel van zijn leven Democraten heeft gesponsord, verwacht ik er niet veel van.
De Democratische kandidaten zijn een notoire klaploper en een notoire geldgraaiende wetsovertreder. Aangezien Nederland dankzij Groenhuizen en consorten heilig gelooft dat alle Democraten Kennedies zijn en alle Republikeinen van de KKK, verwacht ik niet dat het gros van de bevolking beter zal weten. (de KKK is trouwens door Democraten opgericht, wist u dat?)
Aan Republikeinse zijde zijn betere kandidaten (geweest) dan Trump. Op dit moment nog Cruz, Scott Walker was een goeie, Carly Fiorina had ook een goede geweest, Rubio is onbetrouwbaar, Ben Carson mij te labiel, Huckabee vond ik teveel een autoverkoper en de rest ben ik even kwijt.
Er zijn legio redenen waarom men voor Trump kiest. Veelal dezelfde waarvoor men hier op Wilders stemt. Men is het zat, men is woedend en men is het gestigmatiseer vanuit Democratisch-Links-Marxistische hoek zat. De doorsnee Amerikaan wil trots zijn op zijn land en zoekt iemand die dat kan herstellen. Obama is voor hen een ramp geweest, en een zegen voor al degenen die oud zeer en entitlement tot een halszaak willen maken. Alsof je Quinsy Gario premier maakt, zo voelt het voor de gemiddelde Amerikaan, men is echt serieus diep teleurgesteld. Het had zo mooi kunnen zijn, de eerste zwarte president, een gevoel van breken met het verleden en hoop voor de toekomst. In plaats daarvan heeft hij het land tot op het bot proberen te verdelen, zwart ophitsen tegen blank, Islam bevoordelen t.o.v. Israël, Islam bevoordelen t.o.v. het Christendom, en deze laatste ook nog in een verdomhoekje plaatsen door mensen te dwingen dingen te accepteren die indruisen tegen hun geloof. Tenzij het moslims zijn, uiteraard. En uiteraard het opengooien van de grenzen en actief illegalen het land binnen transporteren om ze zo snel mogelijk kiesrecht te geven. Klinkt het bekend?
Kom dus niet met die flauwekul aan over 'Republikeinse kandidaten zijn oorlogsstokers', ik hoor die onzin al meer dan 35 jaar en ik ben er echt klaar mee. Als je echt vrede wil, zul je af en toe je tanden moeten laten zien. Zelfs de Romeinen wisten dit maar al te goed. Vrede komt niet aanwaaien, er is voor gevochten, hard gevochten. En nu zijn er legio mensen die denken dat door met ballonnen en bloemen te zwaaien heel de wereld ontwapend wordt. Die zwakte wordt gezien en uitgebuit.
Dit kan je niet menen, mensen in Nederland zijn voor Trump?
Een slecht segment op de Nederlandse faal TV betekend nog niet dat die schreeuwlelijke leugenaar een goede presidentskandidaat is.
De meeste mensen hier die voor Trump zijn willen gewoon de wereld zien branden blijkbaar.
Leuk man, wereldoorlog 3.
Charles Groenhuijsen links?! Hahahaha, hij draagt 'm rechts!
Tjonge jonge, wat is dit slecht, hypocriet en bekrompen. Het is zeer zeer zeer droevig en onthutsend gesteld met de NPO.
Charles Groenhuizen, de Amerika correspondent, met een zorgvuldig opgebouwd imago van een serieuze journalist zou NOS journaal presentator worden. Dat was allemaal in kannen en kruiken.
Echter werd hij vlak voor aanvang van zijn nieuwe baan er uit geflikkerd. Reden: hij zou bijbaantjes (was nos snabbels noemden) hebben. Tja wie in zijn carrière succesvol is moet van links figuurlijk onthoofd worden. Succes ist verboten und muss / soll ausradiert worden.
Nu het 10 jaren lang op een zeer treurig en bedenkelijk niveau demoniseren van Geert Wilders dreigt te mislukken en in feite een averechts effect heeft opgeleverd gaat de PvdaNOS uit totale wanhoop pogend zijn complete falen te verhullen door Donald Trump maar te demoniseren. Om dat zoveelste faalproduct, nog meer kansloos dan Wilders demoniseren (immers heeft NL 0,000000 effect op het stemgedrag van USA) gaat met Trump demoniseren. En deze triestheid wordt kracht bijgezet door een deceptie optreden van Groenhuizen wat totaal niet op cabaret lijkt of kan lijken gezien het serieus opgebouwde imago als USA correspondent. En ik maar bij elk NPO faalproduct maar denken dat de NOS niet verder kan zinken.
Zojuist mijn hele toetsenbord ondergekotst tijdens het kijken naar dit kansloze Gutmenschen-amusement.
Als het niet in het GS straatje is maken we het belachelijk .. daarmee niet veel beter dan de vermeende Linksmenschen waar men steeds over rept
Ik kan hier niet genoeg naar kijken: Chris Christie naast Trump op super Tuesday, march 1st. Christie kijkt alsof hij water ziet branden, en kijkt sprakeloos met open mond naar Trump die voor hem staat te oreren. Maar je ziet ook een frons op het voorhoofd van Christie, er gaan gedachten door het hoofd van deze man, alsof hij niet weet of hij nu te maken heeft met een ramp of met een fenomeen. Hij staat erbij alsof iemand hem net met een bezem op het hoofd heeft geslagen.
Het is in ieder geval schitterende televisie.
www.youtube.com/watch?v=4WCUtqw4rAs
Voor de liefhebber, of nieuwsgierige passant. Donald Trum LIVE rally in in Portland, ME begint zo. De volgende link is een livestream.
www.youtube.com/watch?v=Lybr4EPkZRE
Alleen het feit al dat links zo pissig wordt van die beste man Trump, is reden genoeg om op Trump te stemmen.
Als ik een Amerikaan was, zou ik ook op Trump gaan stemmen. Hij is een realistisch man, benoemt problemen zoals ze zijn zonder politiek correct gelul en zijn plannen om de problemen aan te pakken klinken niet onrealistisch. Als hij straks de Amerikaanse president wordt, dan is het natuurlijk ook de bedoeling dat hij in dienst is voor zijn eigen volk en eigen land. En zo hoort dat.
Want als een volk een leider kiest, dan is het natuurlijk de bedoeling dat hij de belangen van zijn volk en zijn land verdedigt.
Alleen de linkse waanzinnige naïevelingen denken er anders over, volgens het linkse beleid (vooral in West-Europa) je kiest een leider, zodat hij/zij zich zorgen maakt over de belangen van alles en iedereen in deze wereld, behalve eigen volk. Het resultaat van deze linkse waanzin, zien wij inmiddels in de verpauperde grote steden van West-Europa.
Gelukkig de Amerikanen zijn veel slimmer en zullen voor Trump kiezen. Als je echt van USA houdt, dan stem je zeker op Trump.
Ik heb het gezien en niet eens de tenen gekromd. Gewoon omdat ik dacht dat het een soort van ludieke clowns act was. Niet eens leuk maar wel.. apart. Wist ik veel dat ALWEER de linkse gedachtenpolitie aan het werk was. :-o Je kan ook nergens meer naar kijken.
Kijktip: Niet kijken!
Nog een paar leuke Trump beloftes
> De 24 door Bush gecensureerde pagina's van het 9/11 rapport bekendmaken
> De president heeft een eigen openbaar aanklager. Deze krijgt de opdracht om strafrechtelijk onderzoek te doen naar de geheime e-mail server van Hillary Clinton welke ergens in een kelder is gevonden, met staatsgeheimen en aanwijzingen dat ze een 2e overheid runde met afdelingen en groepen die enkel orders van haar aannemen.
Ik ben zo ontzettend klaar met dat Linksche Gutmensch VARA cabaret/indoctrinatie. Alles en iedereen die niet in hun plaatje past is of gek, populistisch, gevaarlijk, of extreem rechts, fascist, nazi of een reincarnatie van Adolf himself.
Kan dat niet een keer weg bezuinigd worden.
Trouwens, wen er maar vast aan, want Trump gaat gewoon de volgende president worden. Komt er eindelijk weer eens een echte sterke leider in het witte huis te zitten i.p.v. die laatste twee kutsoufflés. Obama de marionet met zijn teleprompter of Murica fck yeah Bush.
Trump heeft aangegeven De gehele machtsstructuur van de top aan te pakken. Dat wilt onze linkse staatsmedia natuurlijk niet. Enkele voorbeelden:
> de centrale bank in Amerika auditen (juridische onderzoek). Decentraliseren van de fed en dereguleren van gewonen banken zodat er weer geleend kan worden aan o.a. midden en klein bedrijf.
> Trump is voor vrije media, maar degene die opzettelijk zaken omdraaien, bij elkaar liegen, framen etc. komen ze er niet met een kleine rectificatie vanaf na een rechtszaak, hoge geldboetes gaan ze dan betalen.
> Einde aan superpacs en lobby's (van o.a. bedrijven, andere landen en geloofsstromingen)
> Belasting voor iedereen omlaag maar aftrekposten voor de top verdwijnt waardoor iedereen gaat bijdragen.
> Hedgefunds (derivatenhandel) gaan belasting betalen over hun winsten.
> Stoppen met de co2/gobal warning leugen. Vrije wetenschap i.p.v. overheids dicterende leugens.
> Alle inkoop van de regering heronderhandelen. Beste wapens leger i.p.v. lobby aankoop etc.
> fiscaal stimuleren dat wat lokaal geconsumeerd wordt ook lokaal geproduceerd (ook beter voor het milieu)
Charles Groenhuijsen, jeetje da's lang geleden, was 'm al kwijt. Z'n nieuwe bijbaantje? Schuift 500? Goh, voor de crisis haalden we daar onze neus voor op.
Wat een knullig "acteerwerk" zeg,je moet dat ook aan de Amerikanen overlaten Sjarl.
Nog ff 50 afleveringen Roast bekijken en dan mag je misschien de geluidsman worden daar.
Met plaatsvervangende schaamte zit ik te kijken naar dit soort Linkse humor. Sorry, ik kan er echt niet om lachen. En begrijp me niet verkeerd, ik hou van humor. Zoveel jaar zogenaamd Amerika deskundige en hij heeft nog steeds zo'n steenkolen Engels accent. Zonde van de tijd, het geld en de moeite.
Gazbrom | 03-03-16 | 13:57
Trump is nu de geeikte kandidaat voor de Republikeinen. Zelfs een half jaar geleden waren er anaylisten die waarschuwden om Trump absoluut niet te onderschatten. Die waarschuwing was gericht aan mensen zoals de auteur van het artikel dat jij aanhaalde. "Very small chance" Nogmaals zie de vid die ik linkte, Trump had toen een uitgesproken mening over moslims, naar mijn weten is hij daar niet op teruggekomen.. Enfin, ik houd erover op, dat zegt toch allemaal niks...
Anyway, je snapt duidelijk niet wat Trump bedoelt wanneer hij zegt dat hij beduidend gematigder was vanwege zijn (zaken)relaties. De Clintons kwamen op z'n bruiloft, dus nu zou Trump nooit meer als geloofwaardig tegenstander afstand mogen nemen van Hilary's standpunten omtrent immigratie? In jouw ogen wellicht, gelukkig denken veel Amerikanen daar anders over.
"Je probeert me telkens dingen in de mond te leggen,"
Nope. Maar het is geen toeval dat je immigratie aanstipte. Die vermeende 180 zit je wel dwars. Er is alsnog geen reden om aan te nemen dat Trump's huidige standpunt niet gemeend is. Alleen omdat hij vijf jaar geleden wat terughoudender was maar nog steeds de vinger op de zere plek durfde te leggen als het op moslims aankwam.
"ik reageerde op iemand die het punt van grenzen noemde."
Anti-immigratie standpunten zijn niet onder alle kiezers even populair. Om er opeens voor uit te komen dat je voorstander bent van het uitzetten van miljoenen illegale immigranten vind ik een respectabele ontwikkelingen juist.
" De hysterie verschilt niets van die rond Obama in 2008"
Complete onzin. Zelfs mijn ouders die echt niet links zijn waren destijd optimistisch over Obama "kijk zijn speech eens, goed he?" Net zoals vrijwel alle media. Je hoorde weinig kritisch geluid over Obama. Trump? Je moet goed zoeken alvorens je een neutraal artikel over hem vindt, laat staan een artikel met overwegend pro-Trump sentiment. Er zijn werkelijk erg weinig overeenkomsten tussen de 'hysterie' rond Obama en Trump.
Bush, door bijna iedereen weggezet als een dommie tookie, werd wel op handen gedragen door de Republikeinse party. Het GOP establishment schaarde zich onvoorwaardelijk achter hem. En dat terwijl Trump echt niet dommer is dan Bush. Waarom? Blijkbaar omdat Bush HUN domme tokkie was en Trump als anti-establishment 'zijn eigen domme tokkie' is. Veel Amerikanen zien ook dat het blijkbaar OK was om Bush te verkiezen, maar waar het Trump betreft moet je even achter je oren krabben of je niet stiekem een xenofobe racist bent, want de media zeggen het.. Fucking onzin. Trump for president.
Ik geniet enorm van Trump in alle debatten en interviews rond de voorverkiezingen. En eigenlijk hoop ik dat hij president wordt alleen al om zijn hoge vermaaksfactor.
Toch begrijp ik het wel een beetje dat sommige mensen hem wegzetten als fascist. Hij heeft er namelijk trekjes van: super narcistisch, geen tegenspraak dulden, tegenstanders kleineren, de pers willen vervolgen, politici haten, een nationalistische en protectionistische economische agenda voeren, noem maar op. Een beetje zoals Erdogan, maar dan met andere overtuigingen.
VelParpone | 03-03-16 | 13:53
Hij barst van het geld, so what? Hij vindt het werkelijk prachtig dat hij nu klakkeloos ongeveer aanbeden wordt door zijn volgelingen. De hysterie verschilt niets van die rond Obama in 2008. Nu alleen aan de andere kant van het politieke spectrum.
Trump en Clinton zijn allebei zeer goed in het zaaien van verdeeldheid. Trump maakt zich echt geen zorgen om een verdeeld land, hij zou anders wel wat moeite mogen doen om het land minder te verdelen.
VelParpone | 03-03-16 | 13:45
Het artikel is van juli vorig jaar, toen men nog dacht dat Trump weinig kans had. Dat doet verder niets af aan de inhoud van het artikel.
'his mind evolved' is wat de auteur verwacht als reactie van Trumps supporters. Zijn commentaar daarop is 'Sure. He changed his mind right before he announced for president.'
"als dit je bezwaar tegen Trump is, vind ik dat erg zwak. "
Je probeert me telkens dingen in de mond te leggen, net als de vaderlandse politiek van zonet. Ik heb geen poging gedaan om mijn complete bezwaar tegen Trump uiteen te zetten, ik reageerde op iemand die het punt van grenzen noemde.
Gazbrom | 03-03-16 | 13:39
"De man is overduidelijk een narcist die weer een middel gevonden heeft om zijn ego nog verder op te krikken."
Dat middel is president worden? Trump is 69 en barst van het geld. Hij kan net zo goed een huis van 100 mio kopen en z'n laatste dagen daar slijten. Vrij van controverse, domme mensen, noem het maar op. Pure extase. Hoeft zich nergens zorgen meer zorgen over te maken.
Deze campagne daarentegen kost hem alleen maar energie, tijd, stres, etc. En dan moet hij straks eventueel 4 jaar lang een lang bij mekaar zien te houden dat diep verdeeld is. 24/7 beveiliging omdat hij volgers van 'the religion of peace' heeft beledigd, illegage Mexixanen tegen het harnas heeft gejaagd, etc etc. Denk je dat dat allemaal kindergarten is? Dat gaat zelfs Trump niet in de koude kleren zitten. En al die doodsgedreigingen, shit man. Misschien, misschhien doet Trump het toch een beetje voor Amerika en niet primair om 'zijn ego op te krikken'?
afbreuk aan de reputatie*
Gazbrom | 03-03-16 | 13:33
In datzelfde artikel: "The true irony is that he has very little chance to be nominated, and his outspokenness is harming his business relationships."
"Very little chance"
Doet afbreuk aan de schrijver van dat artikel. Trump is nu 'poised' om de nominatie te winnen. Verder wat hij zelf zegt: his mind evolved. Of Trump was bewust gematigd vanwege zijn zakenrelaties. Iets wat iedereen zou kunnen begrijpen ware het niet dat ze door de slinkse media geprogrammeerd zijn om alles wat Trump zegt direct als fascistische leugens af te doen.
Btw: "The GOP has to develop a comprehensive policy to take care of this incredible problem that we have with respect to immigration"
Hij erkende het probleem toentertijd ook al. Dat hij wat gematigder was, prima. Het zou juist interssant zijn als hij voorheen falikant tegen immigratie was en na het aankondigen van zijn campagne opeens een erg anti-immigratie standpunt in had genomen. Meer zoals de VVD dat doet.
Wilders had voorheen ook kritiek op de manier waarop Fortuyn over islamisering sprak. Wilders lijkt daar ook op terug te zijn gekomen. Heeft hem geen kiezers gekost. Ik stem nog steeds PVV.
Anyway, we mogen beiden toch waarschijnlijk niet stemmen maar als dit je bezwaar tegen Trump is, vind ik dat erg zwak.
Peter Emile | 03-03-16 | 11:35
Goed stuk!
.
Een paar dagen geleden hoorde ik Hilary Clinton in haar toespraak tot haar kiezersvolk zeggen, dat het een klein elitair kliekje is dat het voor het zeggen heeft in de USA, een elite, die haar zin doordrukt tegen de wil van het volk in.
Je moet maar durven. Zijzelf en haar partij maken deel uit van die elite, die het land in een politiek correcte wurggreep houdt. Het gekke is dat ze wegkomt met deze brutale verdraaiing van de waarheid.
rode peper | 03-03-16 | 13:30
Leuk geprobeerd, maar dat Donald Trump in zo'n korte tijd 180 graden draait is niet geloofwaardig. De man is overduidelijk een narcist die weer een middel gevonden heeft om zijn ego nog verder op te krikken. Hij heeft door dat hij met weinig inhoud en een oneindige stroom beledigingen makkelijker het republikeinse dan het democratische electoraat achter zich krijgt.
Het is lachwekkend dat de man die met zijn geld de opbouw van de gevestigde orde geholpen heeft, plotseling op magische wijze de verlosser zou zijn die de gevestigde orde moet afbreken. Behalve zijn vulgariteit is hij nauwelijks anti-establishment.
VelParpone | 03-03-16 | 13:28
Dat is onder andere hier te vinden:
www.americanthinker.com/blog/2015/07/t...
Dat hij destijds geen politicus was is een ongelooflijk slap excuus. Het weerhield hem er niet van progressieve politieke meningen te ventileren. Dat hij nu opeens totaal het tegenovergestelde is is buitengewoon ongeloofwaardig.
Waar heb ik mij uitgelaten over de vaderlandse politiek?
@Gazbrom | 03-03-16 | 13:22
Ik was vroeger ook links maar de huidige wereld heeft mij van inzicht doen veranderen (het gebeurde wel veel langer geleden dan Trump maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald)
Gazbrom | 03-03-16 | 13:22
Bewijs dat Trump Romney bekritiseert vanwege 'harde' immigratiestandpunt? Heb net een link gepost van rond die tijd waarin Trump zijn mening over moslims ventileert, kan GW nog wat van leren. Maar nee, blijkbaar was Trump destijds van de open borders.
Hoe dan ook, Trump was in die periode geen politicus maar stond hij aan het hoofd van een miljairdenbedrijf en dan is het voor Trump inderdaad handig, in zijn eigen woorden, to get along with everybody.
Btw, draaien is ook in onze vaderlandse politiek eerder regel dan uitzondering, verbijsterd dat je daar niet doorheen weet te prikken.
Typisch.
Acht jaar geleden stopte heel links al z'n energie in het ophemelen en adoreren van Obambie.
Nu wordt diezelfde energie van heel links nederland ingezet om Trump de kelder in te boren.
Wat is dit tenenkrommend gemaakt zeg. Ik heb de volle drie minuten en negen seconden met samengeknepen kringspier zitten kijken. John Oliver's betoog was ook niet overal waterdicht, maar nog tien keer beter dan deze meuk.
beaujudas | 03-03-16 | 12:58
Heel normaal, ware het niet dat hij in 2012 Mitt Romney nog bekritiseerde vanwege zijn harde immigratiestandpunt. En zo is Trump op ongeveer alle punten 180 graden gedraaid. Uiterst geloofwaardig dat een progressieve democraat in 4 jaar tijd opeens een conservatieve republikein wordt. Niet dus. Verbijsterend dat het republikeinse electoraat daar niet doorheen prikt.
Ik vond het filmpje wel geinig eigenlijk. Niet gezien wat Charles daarnaast evt. heeft nog lopen kwaken...
exkoppijn | 03-03-16 | 12:55
Wil je soms beweren dat Pauw objectief is in zijn berichtgeving over Trump? 3 dagen Pauw, twee aflevering deels aan Trump gewijt, en waar gaat het over? "Trump heeft naar verhouding erg kleine handen" "Trump kan blijkbaar alles zeggen, maar het doet hem niks" CG: "Trump is een gekkie, kijk maar, ik doe hem even na". Nergens wordt een serieuze poging gedaan om te begrijpen wat zoveel kiezers aanspreekt, waarom Trump gelijk heeft in zijn visie op Islam, Europa's immigratiecrisis, het verzwakken van de middenklasse, teloorgang van onderwijsniveau als gevolg van common core, etc.
https://www.youtube.com/watch?v=fWzDAvemJG8
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws.english/News/1.2557064
Kan me niet herinneren dat er andere presidentskandiaten zijn geweest die zich zo bekommeren om de situatie in Brussel of Europa als geheel. (nota bene de EU HQ) Het heeft er eigenlijk meer schijn van dat dat hun eigenlijk helemaal niks interesseert, behalve Trump.
http://www.wnd.com/2016/02/trump-warns-migrants-will-bring-end-of-europe/
Genant inderdaad.. Maar wat hij zei klinkt wel normaal toch.. Sinds wanneer zou een Presidentskandidaat niet de grenzen van land willen beschermen? Of banen willen creëren voor China en Japan
Hoe wereldvreemd is links eigenlijk, heeft dat nog grenzen?
@ Lewis | 03-03-16 | 10:06
Als je dit ziet als anti-propaganda begrijp ik niet wat je als pro zou willen aanvoeren.
@DreHa | 03-03-16 | 12:38 ,
Diederik Samson, Peggold en dat snotjong van GL hebben ook hun hele leven in NL gewoond, dat maakt ze nog geen NL-kenners met kennis van zaken om de huidige problemen op te lossen
Hoe breng je de politiek naar het volk? Wat gênant dit.
Dit is zo tekenend: de hilversumse inteeltoom mag op TV de act opvoeren die de rest van ons hooguit op de bruiloft van onze broer mag doen.
Zijn eerste grap was de enige die ook maar een beetje grappig was.
-weggejorist-
tipo | 03-03-16 | 12:01 Groenhuijsen communist? Hoe kom je daar bij? Pim Fortuijn was vele malen linkser dan Groenhuijsen ooit is geweest. Kijk eens naar het boek dat Groenhuijsen over Trump schreef. Laat je eens informeren voor je zelf iets schrijft
@ Peter Emile | 03-03-16 | 11:35
Plus veel.
Gezien de vele jaren in de USA gewoond hebbend is Groenhuijsen wel degelijk een Amerikadeskundige. De suggestie dat de redactie hier het beter weet is gewoon bespottelijk.
Is er overigens één rechtse omroep (alles behalve de VARA en VPRO) waar wel eens wat te lachen valt en waar men nadenkt over hoe dingen zijn en gaan?
Amerikanen veroorzaken overal problemen, waardoor er veel vluchtelingstromen ontstaan, maar weigeren zelf vluchtelingen op te nemen.
Eh, kandidaten promoten, of afbranden door ze belachelijk te maken is niet niet taak van de NPO.
.
(Daarnaast blijft Trump wel een volidioot, waarvan ik hoop dat hij het niet wordt)
Kom niet aan de politieke correcte elite want dan hijgt de (linkse) correcte journalistiek in je nek.
Zelfs Trump wordt door de Nederlandse 'Journalistiek' gedemoniseerd.
De 'journalistiek' is geen knip voor de neus waard, uitgezonderd die van Geenstijl.
Ach "intellectueel" links heeft weer wat moeite met een republikeinse presidentskandidaat. We krijgen weer hetzelfde showtje dat we tijdens de verkiezingen met Reagen hebben meegemaakt. Dezelfde grapjes andere hoofdrolspelers. Reagen bleek achteraf één van de beste presidenten. Bleek gewoon uitstekende mensen om zich heen te hebben verzameld. Heeft de koude oorlog beëindigd. Wat heeft Obama met mevrouw Clinton eigenlijk bereikt afgezien van de puinhopen in het Midden Oosten.
@Peter Emile | 03-03-16 | 11:35
Ieder ander comment is volledig overbodig...+!
Dit is wel een leuke. De gezichtsuitdrukking van Chris christie, die Trump trouwens steunt:
www.youtube.com...
Van Duyvenbode | 03-03-16 | 10:29
Toen ik gisteren dat filmpje zag stelde ik me voor dat Trump de buikspreekpop van Chris was. Ongelooflijk geinig om te zien hoe Chris in staat is zoveel speech zonder lipbeweging te immiteren. ):(
Ik vond dat Charles dit goed deed. Het wordt nog wel eens wat met 'm.
Dat is het dus: Pauw is simpelweg een domme klapkoe.
chicago river | 03-03-16 | 12:06
Vind ik een mindere schrijver.
Dag.
-weggejorist-
@ Peter Emile | 03-03-16 | 11:35
Je flikt het weer, hè.
Hulde.
Carmelita | 03-03-16 | 12:00
Ja, verdomd. Nu je het zegt (schrijft).
En over militairen gesproken. Bekend met het werk van de Peruaan Mario Vargas Llosa? Zo niet, heel leesbaar. Maar moet gaan. *out*
@Maaiveld 11:50
Groenhuijsen is een communist die zijn leven lang van belastingbetalersgeld geleefd heeft. Als je dat 'niet bepaald links' vindt, wat dan wel?
chicago river | 03-03-16 | 11:52
"Vele jaren later, staande voor het vuurpeloton, moest kolonel Aureliano Buendia denken aan die lang vervlogen middag, toen zijn vader hem meenam om kennis te maken met het ijs.".
Nooit een betere eerste zin gelezen.
Na het zien van deze propaganda ben ik om, ik stem voor Donald J. Trump!!
!
Jammer dat ik geen stemrecht heb, net zoals heel Nederland.
Carmelita | 03-03-16 | 11:38
Cien años de soledad was het eerste boek dat ik van Marquez las. Lang geleden. Eerste zin herinner ik me niet. Wel de familie Arcadio en al die besognes. ´Vivir pa contarla´ is een zielsdocument over die moeilijk interviewbare man opeens oog in oog met die VPRO-Hollander.
Om alles wat niet domrechts is links te bestempelen past precies in het profiel van domrechts. Groenhuijsen is bepaald niet links.
Begrijp ik nou goed uit de presentatie van Charles Groenhuijsen dat je mensen , die roepen dat ze banen gaan scheppen niet zomaar op hun woord moet geloven...?
Dat degenen, dat dat zeggen clownesk zijn......?
Raakt links hier niet een beetje verstrikt in eigen leugens?
Over leugens gesproken. In de Tweede Kamer loopt nog steeds een leugenaar rond, die met een stalen gezicht de onderzoekscommissie Stiekem heeft lopen voorliegen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Dat is de politieke situatie in Nederland
Heerlijk toch .. weer lekker politiek correct zijn met de Gutmenschen onder elkaar met vleugje Hollandse kneuterigheid. En Pauw denkt na een uurtje: dat zit weer in de knip.
Wat is dit voor bullshit?
Waarom krijgt die man een podium?
dijkbewaker | 03-03-16 | 11:19
Hij is net zo goed in het failliet laten gaan van bedrijven. Als hij de erfenis van zijn vader op de bank had gezet was hij nu net zo rijk geweest. Lekker boeiend dat hij een zakenman is, Berlusconi is ook een zakenman die als buitenstaander en politiek incorrecte redder werd onthaald, toch heeft hij Italië geen steek verder geholpen.
De politieke elite heeft een hekel aan Trump, maar een nog grotere hekel aan Ted Cruz. Als ze tussen Trump en Cruz moeten kiezen wordt het Trump. Zelfs democraten hebben liever Trump dan Cruz, zoals democraat Carter al zei 'Trump is more malleable'. Cruz heeft namelijk als senator al bewezen voor zijn principes te staan en daar niet van af te wijken. Daarmee heeft hij heel Washington tegen zich gekeerd. Hij is voor een kleinere overheid en als advocaat en senator heeft hij zich bewezen als verdediger van de grondwet. Trump daarentegen wil graag wetten invoeren waarmee hij mensen makkelijke voor smaad kan aanklagen. Wat is dat dan? In het verleden heeft hij iemand aangeklaagd omdat hij in de krant schreef dat de Trump Tower niet hoger zou worden dan de Sears Tower. Hij dreigde Cruz aan te klagen, omdat hij in een campagnespotje Trump citeerde. Doei First Amendment. Doei vrijheid van meningsuiting. Trump is naar eigen zeggen 'capable of changing to anything I want to change to'. De gevestigde orde weet dat Cruz dat niet is.
Trump's popularity explained:
thezman.com/wordpress/?p=6698
Weer hetzelfde gezever: Trump legt wel de pijnpunten bloot, maar heeft geen remedie. Nou nog 1 keer: Als jullie het zo goed wisten, waar komen die pijnpunten vandaan. Geef daar maar eens antwoord op. Iets met eigen boezem en hand.
-weggejorist-
chicago river | 03-03-16 | 11:29
Hee, dat boek ken ik niet.
Ik ga het lezen, ben dol op autobiografieën.
Ik vind zijn beste boek "Honderd jaar eenzaamheid".
Alleen al die eerste zin..
Charles G. eet van twee walletjes.
Dat types als Trump ineens opkomen, is de schuld van de alles verstikkende politieke correctheid die het westen zichzelf sinds het einde van de jaren zestig heeft opgelegd. Politieke correctheid, gegenereerd en aangestuurd door links, is een soort schijn-beschaving die het westen de ogen heeft doen sluiten voor de rauwe werkelijkheid en tegelijkertijd het westen ernstig heeft verzwakt.
Het begon met de eveneens door links aangezwengelde oppositie tegen de oorlog in Vietnam, die razendsnel het hele westen in zijn greep kreeg.
Sindsdien durft het westen - Amerika voorop - in welk conflict dan ook, geen enkele vijand meer te bestrijden, geen enkele bom meer te gooien of geen enkel schot meer te lossen zonder de verlammende angst voor 'collateral damage'. Want elke bijkomende schade die wordt aangericht (zelfs als die onbewezen blijft) veroorzaakt een collectief 'schande!'-gekrijs van zo'n beetje alle westerse media, gevolgd door karren met stront en een tsunami van ejaculaat als gevolg van het linkse gerij op moraalpaarden.
Het westen heeft zijn weerbaarheid verloren. Links heeft met zijn morele luchtfietserij de burgers van hun beschermende kleding beroofd. Die burgers stonden er bij en keken ernaar. Nu staan ze in de kou. En nu die burgers zich beginnen te realiseren wie de dieven van hun weerbaarheid zijn, en vooral op welke subtiele, sluipende wijze ze van hun weerbaarheid zijn beroofd, komen ze in opstand. En neem het ze eens kwalijk.
Geen wonder dat ze nu in de armen rennen van types als Wilders, Le Pen en Trump.
De burgers zijn het zat. Het nietszeggende oeverloze gelul, de valse beloftes, het verraad, de leugens, het pappen en nathouden, de over-gefeminiseerde en verwekelijkte moraal, de totale afwezigheid van de zo noodzakelijke weerbaarheid. Weerbaarheid tegen de misdaad, weerbaarheid tegen het hooliganisme, zowel op straat als in de politiek, weerbaarheid tegen de opdringerigheid, het gedram, de intimidatie en de terreur van een achterlijke en fascistische religie afkomstig uit de obscuurste hoeken van de Derde Wereld.
Overal zie je de opkomst van leiders met simpele, recht-door-zee boodschappen. Mensen snakken naar de benoeming en de erkenning van de rauwe realiteit waarvan de huidige politieke en culturele elite totaal is weggezongen.
Mensen zijn het oeverloze gelul, het gewauwel met meel in de mond en het totale gebrek aan daadkracht strontzat.
En neem het ze eens kwalijk.
We staan op de drempel van een totaal andere tijd. Een nieuwe moraal dient zich aan. Zoveel is wel duidelijk. Een medium als GeenStijl is daar een exponent van. Hoe dat allemaal uitpakt, valt nog te bezien. Ikzelf word heen en weer gesmeten tussen gevoelens van vrees en hoop. Maar één ding is zeker: zoals het nu al zo'n halve eeuw gaat, kán het niet langer. De huidige politieke elite is niet langer in staat de uit de hand lopende problemen van deze tijd het hoofd te bieden. Er moeten snel ingrijpende dingen gebeuren om het tij te keren. Hoe sneller, hoe beter. Of dat met en door types als Trump en Wilders moet, is de vraag. Maar als blijkt dat zij de enigen zijn die in staat zijn het ontstoppingsmiddel aan te dragen voor het riool dat onze straten met zijn bagger overstroomt, krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel.
Carmelita | 03-03-16 | 11:20
Ja. Met Garcia Marquez liep het toen niet zo lekker, ook al leverde het wel mooie gesprekken op. Marquez is/was dan ook niet het makkelijkste mannetje op aarde om te ondervragen. Een señorito met een panama hoed.
Een van de beste boeken van de beste man vind ik nog altijd z´n : ´Leven om het te vertellen´ (Autobiografie, 2003), Vivir para contarla, 2002) Hoeren, sigaretten. En andere interessante zaken.
@ViagraFalls | 03-03-16 | 10:58
Trump heeft voorgesteld immigratie uit moslimlanden TIJDELIJK te stoppen totdat de immigratiedienst weet wie er binnenkomen. Niet geheel onbegrijpelijk aangezien de 2 terroristen in San Bernadino openlijk hun steun voor de jihad uitspraken op hun (niet door Zuckerman gecensureerde) facebookpagina. Dus niet om islamitische Amerikaanse staatsburgers toegang tot het land te weigeren. Dat is ook grondwettelijk toegestaan omdat de VS dat al decennia deden tot dat Ted Kennedy de grenzen open gooide voor de gehele derde wereld zolang ze maar voor de Democraten zouden stemmen.
Trump is een winnaar .
En voor de tegenstanders : "Everything is negotiable".
Harry Turtle | 03-03-16 | 11:15
Als Oekraïne bij de EU komt stoppen de mensen daar acuut met het drinken van Vodka en gaan over op een dieet met kaas als hoofd-ingrediënt.
van_the_man | 03-03-16 | 11:13
Je schijnt een soort van te kunnen lezen, maar als je echt een tekstje kan lezen, lees je: ik kijk niet meer NPO (al jaren) behalve naar De Keuringsdienst- en dat dus niet via TV. Plus radio Kunstof, ook al niet via radio (jammer joh).
Verklaar je nader, kansloos. De joopstroop glijdt langs je mondhoeken.
chicago river | 03-03-16 | 11:08
Ja, Wim Kayzer!
Goede programma's.
Zo'n tv interview waarbij, als de geïnterviewde 10 minuten lang op zoek ging naar een bepaald boek, de camera gewoon bleef draaien!
Maar soms ging hij wat te diep.
Hoorde bv later dat Garcia Marquez kapot was na de gesprekken met Kayzer.
Hij vond het zwaarder dan het schrijven.
Merkwaardig hoe een succesvolle zakenman en werkgever dus banenmotor uit de praktijk als minderwaardig wordt gezien door de MSM.
Trump heeft bewezen een groot bedrijf te kunnen leiden.
Daarvoor zijn bepaalde kwaliteiten nodig die de meeste beroeps babbelaars oftewel politici compleet missen. De meesten kunnen nog geen patatkraampje runnen want dat is echt werken. De Informatie over Trump is zo kolossaal eenzijdig dat het lachwekkend is. Horen we dat hij een mislukt overheidsproject heeft overgenomen en dat in veel minder tijd en voor veel lagere kosten tot een succes heeft gemaakt?
De man is een baantjes maker en praktisch ingesteld. Kan wellicht de beste president worden die de VS ooit gehad heeft. Staat kritisch ten opzichte van de islam wat een verademing is. Trump is de man en wordt gehaat door de politieke elite die hem als succesvolle onafhankelijke buitenstaander niet kunnen manipuleren.
Trump - Love (niet reggie maar mia) is een gouden combinatie waar clinton niet tegenop kan.
eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 11:12
Kan me ook nog een Oekraine propaganda filmpje herinneren met iets over kaas export. Scheen voor volwassen bedoeld te zijn.
@chicago river
Waarom kijk je zelf NPO als je het allemaal zo verschrikkelijk slecht vindt en mag iemand anders zoals ik geen stijl niet zuur en de azijn site vinden? Ben je voor censuur ?
Ik ken Trump niet zo goed, maar zie geen reden om hem als clown neer te zetten. Dat is meer iets van "mensen met een hoge moraal", vaker aangeduid als gutmenschen. Na deze presentatie van Groenhuijsen begrijp ik dat de Clintons het oraal beter doen.
Harry Turtle | 03-03-16 | 11:09
Bij DWDD nemen ze hun kijkers wel serieus want de muzikale intermezzo's mogen niet langer duren dan twee minuten anders zappen de kijkers naar een andere zender.
Steek 't niet onder stoelen of tafels maar zou Hillary nog wel's een sigaar in haar doos krijgen?
De beste analyse van de us verkiezingen vind je toch bij no agenda. www.noagendashow.com
Hillary for prison 2016
Jezus wat een Sesamstraat niveau, de Pauw redactie neemt haar kijkers ook niet echt serieus he.
Carmelita | 03-03-16 | 11:00
Coen Verbraak is okay.
Ook had je vroeger de interview sessies met Wim Kayzer (VPRO). Super. (van de Schoonheid en de Troost)
Enige wat ik nu nog zie is De Keuringsdienst van Waarden (NTR).
Maar no way dat ik dat doe op tv. Mijn tv ligt ergens op een vuilnisbelt.
Ik denk dat mensen vooral kiezen op grond van Hoop en Eigenbelang.
Krasjes op het verleden doen er minder toe.
Trump heeft ook geen schone lei.
vaas klaak | 03-03-16 | 10:59
Kan het niet meer terugzoeken, de tool is kapotstuk maar ik geloof je op je woord. Misschien had onze Prittert zijn schoonmoeder "tijdelijk" op bezoek...
www.nytimes.com/2016/03/02/opinion/cam...
Het zou toch helemaal fantastisch zijn als Trump president wordt. Onmiddellijk gaan er een hoop civil servants op straat geschopt worden, de achterkamertjes wat daar ook heerst gaat dan stoppen.
Wilders is heilig vergeleken bij deze recht voor z'n raap sprekende baas!
En dan het NPO met hun zelfvoldane elitaire houding, en praatjes, kijken hoe ze dan reageren!
@Carmelita | 03-03-16 | 10:54
Clinton is ondertussen beschimmelde koek.
@ Carmelita | 03-03-16 | 10:54
Ze heeft vooral de schijn van onbetrouwbaarheid over zich, dat lijkt me uiteindelijk het meest funest voor haar. Veel mensen geloven haar niet.
chicago river | 03-03-16 | 10:51
De Kennis van Nu (Coen Verbraak) vond ik ook een goed programma.
Zelf haat ik die eeuwige sportverslagen.
Wie luistert daar naar?
Nou ja, misschien vrachtwagenchauffeurs.
Rutte heeft wel wat teweeg gebracht. Nou wil iedereen amateurcabaret doen. Maar goed, ook Charles moet wat aan de man brengen. Zijn vorige boek ging over Obama. Ik heb het gelezen en vond het zeer teleurstellend voor een journalist. Meer een ode aan, naar mijn idee, één van de slechtste presidenten ooit dan een kritisch journalistiek stuk. Het was plat en hol, vooringenomen en kinderlijk. Die Charles heeft professioneel voor mij afgedaan.
Ja, links is compleet wereldvreemd. Ja, het was wanstaltig. Maar over twitterblocken hoeft Pritt echt niet huilerig gaan doen. Ik wees hem ooit heel keurig op een feitelijke onjuistheid en binnen een minuut had ik een block.
Dat het studiopubliek zo enthousiast was, gaf me nog de meeste zorg.
pluskukel | 03-03-16 | 10:42 - Tja. Het probleem is dat zodra je 1 groep buiten de grondwet plaatst, dat de deur opent om dat voor andere groepen ook te doen.
.
Ik ben het met je eens dat de Islam niet iets is waarvan ik meer wil hebben, maar domweg mensen uitsluiten alleen op basis daarvan lijkt me geen oplossing. Een land als de VS is groot geworden door iedereen die bereid is om zijn handen uit de mouwen te steken een kans te geven.
.
Hoe anders dan Nederland, dat voor Marokko is wat Australie ooit voor het VK was.
chicago river | 03-03-16 | 10:51
Heb d.i.d.d. wel eens gehoord, triester is er inderdaad nauwelijks.
Het is wel triest dat na 8 jaar democraten de republikeinen niet met betere kandidaten kunnen komen dan dit!
Groenhuijsen kon zichzelf kennelijk nog verder de zielige vernieling in helpen dan gedacht...
Trump maakt grote kans te winnen.
Hij spreekt "gewone mensen taal", hij is nationalistisch, zakelijk succesvol gebleken en sowieso heeft een staat op zeker moment behoefte aan vers bloed.
Vandaar dat voorheen Obama won, met zijn Change!
Clinton is ouwe koek.
(Bedoel ik niet haar leeftijd mee.)
van_the_man | 03-03-16 | 10:47
Pleurt op dan. Over azijn gesproken. Je weet er alles van.
PvdA-tv gaat voor een vrouw die bij hen past: een die gefaald heeft als minister van buitenlandse zaken, die voor veel en gratis geld gaat en die zó liegt dat ze een maatje voor onze pinokkio Rutte is. En het KH hoort graag bij de Clinton Foundation, dat ook.
@ van_the_man | 03-03-16 | 10:47
Er is ook wel het een en ander aan de hand in Nederland, in Europa, in de wereld.
En een van de problemen is de eenzijdige berichtgeving van de NPO. Die riekt naar propaganda en indoctrinatie. Mag je behoorlijk zuur over zijn wat mij betreft.
Pieleke | 03-03-16 | 10:46
Dat de democraten zich nu voor het oog minder op Trump richten zit eerst en vooral in het feit dat de huidige ronde van verkiezingen binnen de partijen zelf plaatsvindt. In de primaries nemen de republikeinen het onderling op, net als dat Hitlary en Sanders dat voor de democraten doen.
De Democratic National Convention heeft het blijkbaar beter in de hand dan de republikeinse partij, want wanneer stemmen staken wordt er geloot. En raad eens wie alle lotingen tot nu toe heeft gewonnen?
Gefeliciteerd Charles Groenhuijsen, je hebt je voor eeuwig belachelijk gemaakt. Ga zo door.
Ik ben voor Trump. Waarom? Omdat ik voor Trump ben en de hysterie van Links totaal vermakelijk is.
eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 10:42
Het enige goede aan radio1 zijn de interviews in Kunstof. Arty farty voor sommigen, misschien ja. Ik mag ze wel. De rest is geneuzel en gewauwel met als hoogtepunt tussendoor de file tussenstand.
Dieptepunt is een progamma dat heet ´Dit is de Dag´ en dat andere programma waarin kleine luyden 3 seconden krijgen om hun mening te uiten. En dat wordt voordat het interessant wordt afgekapt. Want het echte gal komt niet van de kleine luyden maar van de fucqking ´presentatoren´. Zielig gewoon die zender.
Van Duyvenbode | 03-03-16 | 10:42
Hoe meer linkse mensen roepen dat de wereld vergaat, hoe mooier de wereld wordt.
@menzo | 03-03-16 | 10:14
Dit geeft slechts aan dat Groenhuizen niet weet wat er in de VS speelt. Trump wint niet omdat Republikeinen Obama dwarsbomen (dat hindert Obama ook niet, want als een echte dictator dicteert hij de ene executive order na de andere), ze worden gestraft omdat ze in werkelijkheid kritiekloos meespelen met Obama op alle fronten, met name waar het immigratie en de import van goedkope buitenlandse arbeiders betreft. Paul Ryan en zijn steun voor de Omnibus Bill is daarvan het perfecte voorbeeld. Zelfs Democratische senatoren worden nu wakker. www.breitbart.com/big-government/2016/... .
Alsof de NPO ooit iets positiefs zal melden over een Republikein of überhaupt over iemand buiten de bestuurlijke elite. Hoe meer ze tegen Trump ageren, hoe meer ik fan van hem wordt.
-weggejorist-
Als Trump Charles Groenhuijsen wil persifleren hoeft hij alleen maar zijn hoofd in zn reet te proppen en een bordje "For Sale" omhoog te houden.
Uh, de hardste kritiek op Trump komt in eigen land van z'n eigen partijgenoten hoor. De democraten laten het gewoon lekker gebeuren.
Van Duyvenbode | 03-03-16 | 10:42
Een zoon van Reagan heeft de vergelijking tussen Reagan en Trump even met de grond gelijk gemaakt: www.unionleader.com/Another-View-Micha...
Piet Karbiet | 03-03-16 | 10:37
Bijna goed maar dat zou ik nu niet echt een internetplatform willen noemen. En verder zijn de meeste redacteuren van Radio 1 de mening toegedaan dat de massale import van islamitische kansenmensen een zegen voor ons land is.
Hr. J. Ceasar | 03-03-16 | 10:40
Dat zei mijn linkse maatschappijleraar ook toen Reagan aan de macht kwam in 1980. De wereld zou vergaan, hij hield zijn hart vast. Het pakte anders uit.
Piet Karbiet | 03-03-16 | 10:33
Kreeg nobelprijs voor de vrede voordat ie praktisch een voet in het witte huisje gezet had. Ik voel met je mee.
ViagraFalls | 03-03-16 | 10:37
Tja, zolang je islam louter als een religie blijft beschouwen blijft de grondwet een blok aan je been (geldt ook voor NL). Maar als je het beschouwt als een politieke ideologie (wat het is), wordt het een ander verhaal.
Als de uiteindelijke verkiezingen tussen Clinton en Trump gaan, kiezen een hoop mensen die op andere kandidaten gestemd hebben voor Trump. Het vertrouwen in Clinton is niet zo heel groot, en ze is ook "under investigation" bij de FBI. Vanwege de vooropgezette aanval op het amerikaanse consulaat in benghazi.
www.youtube.com/watch?v=ZCYI7rppBOE
Persoonlijk hoop ik dat Sanders wint, maar de uitslag staat waarschijnlijk al vast...
De engste gedachte is dat Amerika inderdaad op de afgrond staat. Dit heeft niets met de politiek daar te maken maar met het einde van Amerika als wereldmacht. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, en met Trump aan het roer kan ik slechts bidden dat het geen nucleaire sprongen zullen zijn.
Ach, ik vond dat optreden van Charles wel grappig.
Moest er wel om lachen.
Fijn dat ik dat, ondanks alles wat we over ons heen krijgen,
nog steeds kan.
Hohoho alstjeblieft zeg, Trump neerzetten als een werkende oplossing?
Dat is zelfs voor Geenstijl erg laag. Die man zou een totale ramp zijn, ook voor ons.
@Flapuidt | 03-03-16 | 10:36
Heeft te maken met de doelgroep van dit programma. Oh zo kosmopolitische mensen die het Engels amper machtig zijn en de buitenlanden alleen van georganiseerde vakanties kennen....
@eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 10:33
,
Radio 1 ?
simpelman | 03-03-16 | 10:23
Het vervelende van de US is dat er zoveel immigratie heeft plaatsgevonden tot voor kort - en nog- door latino´s met generaal pardonnetjes. Tel daarbij op de massa families van negroide afkomst die zelden republikeins stemmen al zouden ze met het mes op de keel moeten.
En als je me vraagt om de reden waarom een negroide man/vrouw niet republikeins stemt ben je dus rasiest. Same schijt overal. Links roept het gewoon over zichzelf af.
Wegkijkers van de grote mensen wereld.
@pluskukel | 03-03-16 | 10:32 - Mij boeit het eerlijk gezeg niet zo wie of welk kamp er moeite mee heeft. Maar het stoort me dat er presidentiele candidaten zijn die tijdens e voorverkiezingen aangeven de grondwet overboord te gooien.
.
Die grondwet is nou juist één van de dingen die de VS zo fantastisch maken.
Waarom is het grootste gedeelte Nederlands en gooit hij er af en toe Engelse termen doorheen? Ik volg Trump niet heel erg, maar is dat een Amerikaan die doorgaans Engels spreekt maar af en toe Nederlandse termen erdoorheen gooit?
Kameroudste | 03-03-16 | 10:30
Geheel mee eens. Trump is een soort Berlusconi. Grote kans dat hij als president zijn land verder in de vernieling helpt.
simpelman | 03-03-16 | 10:23
Correctie. Er zijn óók republikeinen bij die Trump als fascist labelen. Dan doel je op mensen als Max Boot (conservatief) en Jeb Bush veiligheidsadviseur John Noonan. Establishment Republicans. Bang om hun macht in Washington te verliezen.
Wanneer ik Google op "trump" en "fascist" dan krijg ik 1.040.000 resultaten, hetgeen mij doet vermoeden dat de vergelijking niet alleen in republikeinse kring, maar eerst en vooral ter linkerzijde wordt gebezigd.
Voor leftwing democraten is de doorsnee Republikein per definitie een fascist. Gaan ze er gemakshalve aan voorbij dat het fascisme eerder een linkse dan een rechtse ideologie was, met een versmelting van staat en bedrijfsleven, de roep om een vergaand stelsel van sociale zekerheid. Een een pre-Jetta Kleinsma systeem van gedwongen tewerkstelling.
Er valt een hoop te zeggen over Trump en zijn standpunten.
.
Echter, wanneer politiekcorrecte mensen die in eigen land en continent ziende blind zijn voor de realiteit en rustig steun blijven uitspreken voor de gevestigde politiek dat doen luister ik niet eens.
.
Niet serieus te nemen zulks volk. Snap ook niet waarom mensen uberhaupt nog aandacht schenken aan politiekcorrecte mensen. Kijk voor een kleuter zijn my little pony verhaaltjes wellicht leuk, maar zogenaamde volwassenen die in zoiets blijven hangen?
@jawor36 | 03-03-16 | 10:24
Terwijl die arme, onbegrepen Charles indertijd bij het Journaal weg moest omdat hij niet anti-PVV genoeg was.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2005/08/...
De retoriek wordt steeds holler. Hét schrikbeeld van Groenhuijsen c.s. is dat Trump de volgende president van de VS wordt. We kunnen een tsunami van 'Trump is knettergek / fascist en een ramp voor de hele wereld' aan artikelen en videootjes in de MSM gaan verwachten. Gelukkig zal dit geen enkele invloed op de verkiezingen in de VS hebben; Charles Groenhuijsen en de NL'se policor mediakliek hebben daar (grijns) toch geen stemrecht.
Van die verafgoding door de NPO van moslim Hoessein Obama wordt ik zeven jaar na dato nog steeds kotsmisselijk.
OT
Op de Joop nu een topic over de vraag of het wel of niet abject is de islam te vergelijken met kanker. Op welk internetplatform kwam dit een jaar of 5 geleden al regelmatig voorbij?
ViagraFalls | 03-03-16 | 10:29
Geestig dat de democraten daar in het verleden helemaal geen moeite mee hadden.
www.breitbart.com/big-government/2015/...
Dat vluchtelingen daar niet eerder op zijn gekomen: het massaal bestormen en rammen van een grenshek. In de militaire geschiedenis heet zoiets een human wave attack vrij vertaald een menselijke vloedgolf en het jaagt politici en generaals de stuipen op het lijf.
Column Bernard Hammelburg | Menselijke vloedgolf
TREFWOORDEN
Bernard Hammelburg, column, opinie
MEER HIEROVER
Bernard+Hammelburg-578.jpg
Column Bernard Hammelburg | Referendum-paranoia
24/02/2016
Bernard+Hammelburg-578.jpg
Column Bernard Hammelburg | Hete oorlog
17/02/2016
De vluchtelingen die vanuit Griekenland de gesloten grens met Macedonië open ramden, werden door de Macedonische politie met traangas teruggedrongen. Maar wat zou er gebeuren als alle zesduizend mensen die daar zitten tegelijk zouden oprukken? Dan heeft de Macedonische politie maar twee opties: het machinegeweer of laten gaan. Massamoord of capitulatie.
De beroemdste human wave attack vond plaats in 1951, in de Koreaanse Oorlog. Tienduizenden Chinese soldaten niet eens allemaal bewapend marcheerden toen in gesloten formatie dwars door de grens naar het zuiden, helemaal naar Seoel, en vormden zon kolossale overmacht dat de Amerikanen er, met al hun wapentuig, niet tegenop konden. Kort daarna, in 1954, gebruikten de Vietnamezen dezelfde tactiek tijdens de slag bij Dien Bien Phu, waar ze het Franse koloniale leger versloegen. Je zou kunnen zeggen dat D-Day, de Geallieerde invasie in Normandië in 1944, ook een human wave attack was.
In 2011, voordat de Syrische burgeroorlog echt losbrandde, zaten de Israëliërs even met geknepen billen toen honderden Syrische Palestijnen op de Golan Hoogvlakte de Israëlische grens bestormden. Ze werden met kogels en traangas teruggedrongen, en sindsdien hebben de mensen in Syrië andere en grotere zorgen. Maar een mensenmassa is en blijft een griezelig wapen.
Nu zo langzamerhand heel Oost-Europa, én Oostenrijk, de grenzen voor vluchtelingen hebben gesloten, met hekken, muren en grenslegers, is het toenemende gevaar van zon human wave attack niet meer denkbeeldig, en het blijft vast niet bij die ene poging aan de Macedonische grens. Reden temeer om krachtig te duimen dat de gammele gevechtspauze in Syrië echt doorzet, naïef als die hoop misschien is. Alleen als de wapens in Syrië zwijgen, houdt het grootste vluchtelingenprobleem van onze tijd op. Met eindeloze tritsen EU-topconferenties lukt het niet dat is wel duidelijk.
===
Bernard Hammelburg (bernard.hammelburg@bnr.nl) is buitenlandcommentator van BNR Nieuwsradio.
Amerika is een land als geen ander en moeilijk te duiden want de verschillen tussen staten zijn megagroot.
Tenzing Norgay | 03-03-16 | 10:18
Correct scherp. Groenhuisje is een small bird die is terug komen overwaaien na ampele jaartjes voor een NL staatsomroepje. De deskundoloog.
Los daarvan is familie Clinton iets wat je maar beter leert kunnen kennen door ze links te laten liggen. Staatswijd.
Trump ís een schertsfiguur en volledig ongeschikt als president van welk land dan ook. Maar leuke sketches doen op tv is een vak. En Sjarl heeft daar geen verstand van.
Ik vond de column op BNR over het gebruik van mensen als een human wave invasie beter en realistischer.
In de woorden van Joop den Uyl hebben we 2 opties bij het bestormen van onze grens:
- schieten
- capituleren
Luistertip!
www.bnr.nl/opinie/bernard-hammelburg/6...
pluskukel | 03-03-16 | 10:13 - Het idee om moslims niet meer toe te laten tot de VS. Dat is onderscheid maken op geloof, en da's verboten volgens de constitutie.
Of Trump een goede president zou zijn? Geen ideel, maar ik zie met de opkomst van Trump dezelfde contouren opdoemen als toendertijd met Fortuyn en wat vandaag de dag gebeurt met Wilders: het stelselmatig demoniseren van iemand die afwijkt van establishment. Voorbeeld: is de MSM ook zo vol op het orgel gegaan ten tijde van Bush jr? Rommelde de VS een onrechtmatige oorlog in (Irak) waarbij heel veel onschuldige burgerslachtoffers zijn gevallen en Amerikaanse soldaten voor niets zijn gestorven. Exact hetzelfde geldt voor Afghanistan. Maar nee, de MSM heeft wel het lef om iemand te demoniseren die zich op geheel eigen wijze afzet tegen het establishment. En natuurlijk hoopt deze MSM dat er weer een gek opstaat die Trump afschiet.
Dit is wel een leuke. De gezichtsuitdrukking van Chris christie, die Trump trouwens steunt:
www.youtube.com/watch?v=SO_C41yuLls
En omdat heel links Nederland Trump een idioot vindt hoop ik dat hij de nieuwe POTUS wordt. Gelukkig heeft de PvdA nog de troeven Hans Spekman en zijn maatje Bert van der Roest in de aanbieding omwille het intellectuele tegengeluid...
Ik mis wel een beetje SNL. Misschien iets voor SBS6?
Ach, al die mensen die roepen dat het slecht voor Amerika is als hij wint. Wellicht wat relletjes en schandaaltjes enzo, maar het beleid zal heus niet veel veranderen. Als je zijn geschreeuw en onzin weggefilterd, is hij minder rechts dan de andere kandidaten.
Prima trouwens dat zijn speeches worden gepersifleerd, jammer dat de NPO dat nooit bij Obama heeft gedaan, want zijn autocue voorlees beurten zijn natuurlijk net zo nietszeggend en belachelijk.
Zeer matige imitatie. Kijk eens naar de gebaren en de mimiek van Trump, totaal anders. Dit kan veel beter.
Groenhuijsen:
Anti Trump
Anti PVV
Anti Referenda
Daarom continu uitgenodigd door de staatsmedia.
Lubach had laatst een goed punt: In Duitsland zijn er op 13 maart a.s. Landstag-verkiezingen in Baden-Württemberg, Rheinland-Pfalz en Sachsen-Anhalt en wij hebben hier geen idee wie de kandidaten zijn. Alternatif fur Deutschland staat wel op winst. Super-Wahlsonntag maar de media hebben het liever dagelijks over het haar van Trump. Armoede.
simpelman | 03-03-16 | 10:12
Mensen die niet-Wilders, niet-Trump, niet-Le Pen zijn worden vaak maar meteen tot links gedegradeerd. Sterker nog, je kan zo kapitalistisch rechts als de neten zijn, zolang je geen anti-Islam standpunt propageert, mag je niet bij de club.
@ Glasgow Argus | 03-03-16 | 10:16 "Gezien de mate van vilificatie, de framing, de verdachtmakingen, kan je er donder op zeggen dat ook voor the Donald de kogel van links gaat komen."
Welnee. Links Amerika kijkt popcornetend toe hoe de Republikeinen zichzelf opblazen. En ze checken af en toe de polls die nog steeds aangeven dat ook al gaat alle media-aandacht naar Trump Clinton én Sanders het bij de echte verkiezingen van hem zullen winnen.
Het zijn juist zijn Republikeinse partijgenoten die Trump uitmaken voor idioot, gevaarlijk en zelfs fascist.
Ach, ik heb lieer dat de hele mainstream pers tégen iemand is dan idolaat van één persoon. Het was de vorige keer zo ongelooflijk klef met al die Obama-likkers.
De media komen in verband met het fenomeen Trump en zijn succes niet verder dan de volgende verklaringen:
1. de boze witte man
2. Trump zijn presentatie.
Daarmee suggereren de media dat het volstrekt irrationeel is op Trump te stemmen. Helaas, daarmee slaan zij geheel de plank mis.
De Amerikaan wil ook iets doen tegen de tsunami van illegalen die het overspoelt, die wil iets doen tegen het verdwijnen van zijn baan naar Azië, die wil weer iets van een saamhorigheid in plaats van de heerschappij van de grote bedrijven, die wil niet steeds dat geleuter over diversiteit, die wil niet dat zijn mening in het openbaar niet gehoord mag worden. Daarom en nog om andere redenen stemmen Amerikanen Trump. Daar hoor je onze media niet over. Want ja, dat zou Wilders in de kaart spelen.
En dat moeten we niet willen met zijn allen, toch?
Trump gaat wraak nemen op alle rijke instituten en banken en personen. Waaronder ook de elite die de media in de zak hebben, of je nou staatsomroep bent of niet. Links vielt de bui net zoals concervatief rechts al hangen. Het gaat nog veel heftiger worden! Je zult nog heel veel modder gegooid zien worden naar Trump. Het lastge voor de plucheplakkers hier is sat wanneer Trump wint, want dat gaat hij gewoon, is de leeuw los en zal Wilders ongetwijfeld minpres worden. Mensen zullen binnen maanden het resultaat zien dat Trump gaat halen. Gelijk alles over de kop en goud weer als standaart. Jullie gaan nog een boel gekruip en gehuiliehuilie zien. En natuurlijk mindrr islam.
Maya de Blij | 03-03-16 | 10:18
Hier exact hetzelfde gevoel!
Charles heeft meer dan tien jaar in Amerika gewoond, waarschijnlijk upstate New York of in Alexandria (buitenwijk DC). Jammer dat deze voormalige journalist zich hiervoor leent. Maar ach, zolang onze parlementariërs door ons betaald flyeren voor Hillary verbaas ik me nergens meer over.
Met Trump krijg je een president met een hele grote bek die vrij weinig voor elkaar krijgt omdat zowel normale republikeinen als de democraten hem niet vreten. Met Hillary krijg je gewoon nog eens 4 tot 8 jaar de Clinton clan. Mede mogelijk gemaakt door Goldman Sachs.
domheid regeert | 03-03-16 | 10:17
RedIce is echt geweldig idd.
Genant.
Ik voelde plaatsvervangende schaamte.
Ik verbaas me er iedere dag weer over hoeveel aandacht we besteden aan de US elections en onze voorkeur, moet namelijk Democraat zijn, anders ben je gek. Amerika is een land als geen ander en moeilijk te duiden want de verschillen tussen staten zijn megagroot. Denk maar eens aan de verschillen tussen Friesland vs. Limburg. Toch maar proberen door alle verkiezingen af te vliegen alles in een hokje te duwen en een stickertje op te plakken want lekker makkelijk. Dus Trump is slecht, dom, populistisch en rechts. Clinton is goed de intelligente keuze etc. Prima hebben we dit nu gehad dan kunnen we weer tot de orde van de dag overgaan. Echter blijkt dat we alleen maar meer en meer worden gebombardeerd met deze onzin. Misschien wat aandacht aan het referendum dat vind ik persoonlijk veel interessanter.
De redactie verdient respect voor het feit dat ze voor ons bekijken wat de NPO voor gif over ons land uitstrooit.
Door de pareltjes te selecteren hoeven wij onszelf niet langer bloot te stellen aan het cultureel-marxistische gif en kunnen wij langzaam ontgiften door niet meer te kijken.
Als je naar de NPO kijkt, lijkt het net alsof de realisten maar een zeer klein deel uitmaken van de bevolking.
Als je dan luistert naar RedIce radio blijkt dat steeds meer mensen genoeg hebben van de staatspropaganda en zij bieden een realistisch alternatief. Het is zo prettig om te luisteren naar mensen die de afbraak willen stoppen en te weten dat we niet alleen zijn en zelfs snel groeien.
De NPO en de gevestigde politiek hebben afgedaan. Ze hebben zichzelf volstrekt irrelevant gemaakt.
Zet de tv uit en informeer jezelf. Bijvoorbeeld bij www.redicecreations.com/
@ simpelman | 03-03-16 | 10:12
Bij mij bereikt hij precies het tegenovergestelde. In een objectief, of in elk geval een eerlijk boek over een politicus ben ik geïnteresseerd, in dat van een vooringenomen journalist die zo'n politicus belachelijk maakt niet. Dan kan dat hele boek wat mij betreft zo de prullenbak in.
Ik wacht stiekum af, ik zie onze hele propaganda-machine al draaien op volle toeren; Trump is een racist en Hilary een engeltje.
.
Laat het in de echte wereld wat genuanceerder liggen, Trump is een blaaskaak welke geen blad voor de mond neemt en zich meer op de middenklasse toespits. Hilary is de gevestigde orde samen met alle maakbaarheid en andere nep-issues; daarbij een vies luchtje Bill zijn bijvrouwtjes, e-mails op privé servers en keiharde ondersteuning van de mega-corporaties.
.
Maar zoals ik al zei, de propaganda-machine is gestart welke Trump als een egoïstische racist afschildert. Het lijkt mij stiekem wel mooi als ego-man die verkiezingen wint.
Establishment is in totale verwarring hoe met het fenomeen Trump om te gaan. Zelfs - of, juist - de republikeinse partij weet het ook niet. "Vooraanstaande" republikeinen overwegen om een koningsoffer te doen en voor Hillary te gaan. Alles, wanneer het Trump maar niet is.
.
Trump is voor Washington een enorme bedreiging omdat hij niet een onderdeel is van de corrupte circle jerk kakkacratie. Hij heeft genoeg middelen om de super pacs (geldverzamelaars uit naam van de partij) links of rechts te laten liggen.
.
Trump heeft iets van Pim. Niet de intellectuele capaciteiten, wellicht. Als debater/performer kunnen de huidige establishment kandidaten niet tegen hem op. Gezien de combinatie van eigenschappen van Hillary en the Donald is hij in de debatten met haar absoluut de bovenliggende partij. Trump zal genadeloos en succesvol in kunnen hakken op haar corruptie, haar illegale trucs met de funding van haar politieke carrière, whitewater, haar volstrekte mislukking als minister van buitenlandse zaken en de illegale privé email server.
.
Dat is, wanneer Trump door de primaries heen komt. Gezien de mate van vilificatie, de framing, de verdachtmakingen, kan je er donder op zeggen dat ook voor the Donald de kogel van links gaat komen.
Discriminatie van de blonde mensen.
Naar schatting is slechts 2% van alle mensen blond.
Iedereen schreeuwt racisme als het gaat over zwarten en lichtgetinten. Maar in werkelijkheid zijn het de Trumps, de Wilders, de LePen's die gediscrimineerd en belachelijk gemaakt worden. Je hoort hier ook nooit over de plaasmoorde in Zuid-Afrika gepleegd doorzwarten op witte boeren.
Vond het gisteren eigenlijk wel storend dat de NOS consequent de Trump-stemmers de Amerikaanse Henk en Ingrid noemde. Als Geenstijl het zou doen, zou ik het een beetje flauwtjes vinden, maar ik heb het idee dat de Staatsomroep zichzelf toch serieuzer neemt dan dat.
Het vreselijke is dat met die andere topfavoriet, Hillary C., de VS straks vijftig jaar terug in de tijd worden gezet.
www.volkskrant.nl/opinie/charles-groen...
geeft toch een heel ander beeld
@Lewis | 03-03-16 | 10:06
Trump-fans worden worden niet uitgenodigd door Pauw, die preekt voor eigen/ PvdA parochie.
*en vult schaamteloos zijn zakken*
De VK had gister als kop: Clinton wint. Je zou op de redactie pijn in je nek krijgen van zoveel wegkijken.
Pathetisch. Maar wel vermakelijk. Laat ze maar spartelen!
Maar hij heeft een aantal ideeen die tegen de Amerikaanse grondwet ingaan.
ViagraFalls | 03-03-16 | 10:09
Zoals?
Groenhuijsen, die referenda belachelijk vindt en iedereen oproept om niet te stemmen. Blijkbaar is de staatsmedia verliefd op hem. Dagelijks op tv/radio.
Charles Groenhuijsen links? Ik dacht dat zijn gimmick juist was dat hij zich als enige afzet tegen de "linkse media". Hij staat daar natuurlijk vooral zijn boekverkoop en zijn marktwaarde als deskundoloog te stimuleren.
(Liep Charles Groenhuijsen ooit niet ook een poos te koketteren dat hij een populistische partij ging oprichten ter meerdere eer en glorie van Charles Groenhuijsen?)
Een Amerikaan nadoen in het Nederlands maakt het altijd extra knulliger. Verder, op het gebied van de verkiezingen aldaar, vraag ik me af wat het minst slechtste alternatief voor welke kandidaat dan ook is, ook daar is stemrecht niet verbonden aan IQ helaas.
Goed, die hournalist kan ook aftreden. Waarom betaal ik hiervoor?
Zo gaat men in Den Haag om met zaken waar ze geen vat op hebben en geen weerwoord: ze proberen ze belachelijk te maken. Helaas maken ze zichzelf alleen nog ongeloofwaardiger, dan ze al zijn.
Hier in België was het ook raak nadat de uitslag van super Tuesday bekent was. Maar stel dat Trump wint. Dan komt die zeker wel eens naar België (want Brussel = EU) en dan komt er ook zeker een persconferentie waar ook de Belgische pers aanwezig zal zijn. Leuk lijkt het me dan wel om een klein persmapje samen te stellen en naar zijn persdienst te sturen. Dat ze weten wie ze wel en niet een perskaart willen geven.....
Ik hoop bijna dat Trump wint, gewoon om de linksmensch helemaal gek te zien worden.
Zo laat links zich wel heel erg kennen,zich volkomen belachelijk maken en ze hebben zelf niet eens door.
Kat in het nauw maakt rare sprongen he.
Ik schaam me diep dat Sjarl 'Nederlander' is.
Wat betreft dat stukje in de Volkskrant, blijft uiteraard lastig voor de links-dragende medemensch om te zien dat het electoraat een heel andere mening heeft dan zij zelf.
Ik heb het ook niet zo op Trump, maar Sanders of Clinton zijn ook de oplossing niet. Het is een beetje hetzelfde als in Nederland. Je zou graag een geweldige kandidaat op rechts zien, maar bij gebrek aan beter stem je dus maar op daadwerkelijk het enige alternatief. De VS heeft Trump, wij hebben Wilders.
Wat mij wel aan Trunp bevalt is dat hij schijt heeft aan politiek correct geneuzel, en dat hij geen cariere politicus is. Maar hij heeft een aantal ideeen die tegen de Amerikaanse grondwet ingaan.
Volkskrant: "Trump legt pijnpunten bloot, maar biedt geen remedie". Doet me erg aan kritiek op Fortuyn destijds denken - men was het toen vooral _niet eens_ met zijn remedie als ik mij goed herinner. Bovendien, wat toen de remedie was van degenen die de pijnpunten niet wilden benoemen werd ook niet duidelijk.....
Al die zogenaamde Amerika-deskundigen waren misschien relevant in de jaren '50. Tegenwoordig weet bijna elke reaguurder dankzij de interwebs beter wat er speelf in de VS dan zo'n geriatrische Uni-verlater als die Groenhuijsen
Feel the Bern !!
Dit verbaasd me eigenlijk helemaal niks. De hele linkse media zal wel op Hillary gaan zitten geilen.
Staatspropaganda.. Bah.
Ik dacht dat Groenhuijsen Trump-fan was. Of in elk geval in staat was uit te leggen wat er wél deugt aan Trump. Jammer, daar kan dus ook een streep door wat betreft evenwichtige, genuanceerde berichtgeving over de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Bij Pauw zitten wat kwakkies aan tafel.
Eerlijk gezegd vond ik het wel koddig. En naïef ook.
Gutmensch Grünhausen die z'n gal tracht te spuwen maar daarbij niet verder komt dan de obligate gemeenplaatsen: je prikt er zó door heen. Try again Charles, try again!
REAGEER OOK