Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sneue gompen boos op HEMA verstopeieren

verstopeierenhema.jpgWe wilden het negeren. Echt. Ondanks een stortvloed aan linktips. De HEMA heeft ergens in een winkel één bordje met 'verstopeitjes' geplaatst, waar de term 'paaseitjes' ook had voldaan. En dat was tegen het zere been van de 'tja #pvv'-twitteraars, die hier direct een enorme knieval voor het islamisme in zagen. Terwijl 1) HEMA nog steeds de term 'paaseitjes' gebruikt, zelfs online, en 2) het geen moer uitmaakt als HEMA paaseitjes voortaan verstopeitjes gaat noemen. Niks. Nada. Geen reet. De rien. Nothing. Nichts. Weet u wat die krijsende klootviolen zijn die de HEMA beschuldigen van landverraad en het slopen van onze westerse culturele waarden door zomaar paaseitjes verstopeitjes te noemen? Het zijn hetzelfde soort safe space eisende intersectional post-kolonial genderfluid snotteraars als die Tumblr-feministen die al moeten huilen als McDonald's vraagt naar het geslacht wanneer je een Happy Meal bestelt. Van die PVV-stemmende #kominverzet dreiners die het hilarisch vinden als iemand dode varkens bij een AZC neerlegt, maar totaal overstuur raken als de HEMA ergens op één reclamebordje 'verstopeieren' schrijft in plaats van Paaseieren. 'Boehoe, doen ze vast voor de moslims!'-bullshit blatende builenkoppen. Want ja, de Westerse cultuur heeft zulke prachtige zaken voortgebracht zoals de Verlichting, de Industriële Revolutie, de kunst en de cultuur van de Renaissance, en concepten als parlementaire democratie en vrijheid van meningsuiting, maar zodra één ondernemer stopt met het gebruik van het woord 'paaseieren', dan zijn al die zaken blijkbaar voor niks geweest. Aldus kansloos hysterische ophefjunks met de mentale bijziendheid van een betonnen muur, die toevallig ooit eens het woord 'cultureel marxisme' hebben gehoord en nu denken dat het van toepassing is op MOTHERFUCKING PAASEITJES VAN DE HEMA! Nee. Please, vreet jezelf nationalistisch de bonken aan authentieke paaseitjes, zodat al het cholesterol dat je voor je vaderland naar binnen werkt je aderen compleet verstopt en we in dit land niet langer lastig gevallen worden met jullie achterlijke culturele knievalfetisjisme. Of koop een flinke doos zakdoekjes en ga lekker binnenshuis zitten janken om het woord 'verstopeitjes' als de eerste de beste feminist die een speelgoedfolder van de Bart Smit in de brievenbus krijgt. Zodat de volwassen mensen die wel gewoon een ruggengraat en een relatief rationele blik op de maatschappij hebben niet constant herinnerd worden aan het feit dat de westerse cultuur, behalve veel goede zaken, ook een heel blik idioten heeft voortgebracht met de wereldbeeldwaanzin van een bijeenkomst LSD-verslaafde lobotomiepatiënten. Hup HEMA, hup verstopeitjes!

Reaguursels

Inloggen

@ Zuid Hollander | 01-03-16 | 04:58
Dankje voor de wijzing. Ik had me al totaal in de materie verdiept
en het onderste paasei al boven gekregen en deze constateringen al gemaakt.

said_fred | 01-03-16 | 16:45

Vageling | 29-02-16 |
said_fred | 01-03-16 | 00:22

ga eens kijken bij een Hema en je vind er meer dan 100 producten waar nog gewoon pasen op staat, INCLUSIEF de zak van deze eieren.

dit is 1 product dat zo heet omdat deze specifiek zijn bedoelt om te VERSTOPPEN voor kinderen

dus JA, al die mensen die zich daar dan zo druk over maken moeten wel een heel sneu leventje hebben als ze er meteen een complot achter zoeken.

Zuid Hollander | 01-03-16 | 04:58

Vraag is; waarom ga je in godesnaam Paaseieren "verstopeieren" noemen ??
Dan klinkt het net als de voorgaande dingetjes die we al hadden en het hele overloze geneuzel over Sinterklaas en Zwarte Piet. En dan komen de gebruikelijke politieke correctheid/ cultureel marxistiesche/ cultuurrelativistiesche kriebels naar boven waar men onderhand allergisch op gaat reageren.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/06/cul... Als extremistisch Linksch er zich bezorgd over zou maken zouden er Hema's worden bestormd, de boel vernield en personeel bedreigd en mishandeld.
Dat feministen er nog steeds niet achter zijn dat er dat er verschillen zijn tussen mannelijk en vrouwelijk is hun probleem.

said_fred | 01-03-16 | 00:22

Ieder geloof is gewoon ruk dus snap het wel.

Plakanus | 29-02-16 | 23:55

Hulde voor deze tekst, Quid. Zelden zo messcherp een groep verdwaasde zeikmalloten afbegrand zien worden als hier. Chapeau!

Reykjavik | 29-02-16 | 23:51

Ik heb geld voor Hema aankopen verstopt.

Heb ff geen hoofddoek of andere moslim parafernalia nodig voorlopig.

Maar zodra ik Mohammed heb gevonden, kunnen ze weer op mijn nering rekenen.

guurderdanguur | 29-02-16 | 23:44

Pritt is een stuk vreten. Quid zou naar mijn mening de hoofd/adjunct redacteur moeten zijn.

blandurego | 29-02-16 | 22:55

@Zuid Hollander | 29-02-16 | 19:58
Man dat de plank bij deze is misgeslagen is evident. Kan je wel loskoppelen maar het is een gevolg van een groter probleem dat maatschappelijk speelt. Kan je met je cultureel marxistische bolle kop gevuld met hypocriete moraliteit het wel niet willen zien. Tien jaar geleden kraaide er geen haan naar. Er zijn trends gaande en ik merk dat angst regeert. Dat is jammer maar niet geheel onterecht.

Vageling | 29-02-16 | 22:54

Joris. Johnny Q. Is een held. #jeweetzelf

blandurego | 29-02-16 | 22:48

Was er al 'bang' voor. ;)

blandurego | 29-02-16 | 22:46

De grote dumpert kleuter heeft weer een clickbait de wereld in geholpen. Strooit weer met termen en weet het weer allemaal beter. Pedante spat je om de oren. Heeft weer mogen afgeven op de PVV. Weet je zelf wel wat cultureel marxisme inhoud? Weer een hoop projectie Kwit. Zoek hulp. De vraag lijkt mij logisch. Welk stuk onbenul vond het nodig om het verstopeitjes te noemen? Gezien de huidige trend tegenwoordig zijn de zorgen niet vreemd. En Matthijsje als ik tegen jouw zou zeggen dat je al die flutstukken van je in je kanaal moest persen lag je nu in het ziekenuis. Bovendien is je hol daar niet groot genoeg voor zoveel troep komt uit je vingers. Moet je weer niet een filmpje maken voor je dumpertkindjes? Oh, en nee die bagger van je met Tirol heb ik geen seconde aan besteed volwassen kleuter. Of de verheven westlander uithangen die pretendeert dat daar geen zwakzinnige voorkomen? Koop een groter tapijt man. Past niet allemaal meer onder je huidige.

Vageling | 29-02-16 | 22:33

Vredige libertariër | 29-02-16 | 16:51

Nee hoor. Ik niet. Ben niet zo snel op de kast te jagen. Ik bekijk het altijd meer realistisch. En heb nooit zo'n problemen met quid zijn topics. Want ook dit soort dingen zijn in weze wel nieuws. Niet heel belangrijk maar het is nieuws. Pas als blijkt dat de hema er wel een andere bedoeling mee heeft is het pas echt nieuws. Nu dus nog niet!! Wat ondertussen wel zo is dat niet alleen pvv-ers er argwaan bij hebben. Het is dus wel een beetje onzin om het aan de pvv toe te schrijven. Maar dat is mijn mening.

tweetybird | 29-02-16 | 22:22

-weggejorist-

michelr | 29-02-16 | 22:15

Ik lees hier toch wel hele vermakelijke dingen in de comments. Maar ff serieus: glijdende schaal my ass. Hema verkoopt die dingen al 10 jaar, 1 soort dat zo heet tussen al die andere zakjes die doodgewoon paaseitjes heten, al minstens net zo lang en nog steeds. In 10 jaar is die zogenaamde glijdende schaal waar sommigen het hierboven over hebben nog niet hard gegleden dus, wat Hema paaseitjes betreft (ze rollen wel lekker trouwens). Verder: een gouden ei tussen allemaal dezelfde eieren is wel spannend voor de kids en het formaat perfect om te verstoppen en tóch te vinden. Vandaar de speciale verstop eieren. Dat had IK zelfs al door voordat de Hema het vandaag nog eens moest zeggen. Maar ja, we moeten natuurlijk dagelijks bewijzen blijven aanvoeren hoezeer onze Westerse waarden en normen bedreigd worden. Nu geloof ik wel dat die bedreigd worden als we niet oppassen en onze ogen blijven openhouden maar als men dan maar even massaal ongeïnformeerd en stekeblind over een foto van Hema verstopeitjes valt dan komt het écht niet goed met dit land. Zucht.

Minipluim | 29-02-16 | 21:52

EnNouJijWeer | 29-02-16 | 18:35
Om hartkloppingen te voorkomen: heb het hele Hema Pasen aanbod in de winkel bekeken; heel veel paaseieren en paashazen worden gewoon, jawel, 'paaseieren' en 'paashazen' genoemd. Dus... de term 'verstopeieren' voor een bepaalde zak chocoladeieren is m.i. een onschuldige variatie omwille van.. variatie.

Bram van Ojik | 29-02-16 | 20:04

Draak uit Brabant | 29-02-16

nee, iedereen die boos word om een artikel dat volledig op niets gebaseerd is is gewoon sneu.

de HEMA heeft nog ruim 100 artikelen met het woord pasen erin, en verkoopt al 10 jaar "verstopeitjes", net als de Jamin overigens

www.hema.nl/winkel/feest-en-cadeau/pas...

www.jamin.nl/online_bestellen_72791/pu...

en op de zak van de HEMA verstopeieren staat het woord pasen ook nog gewoon, dus dit is gewoon ophef om helemaal NIKS.

en dan ben je misschien geen PVV aanhanger maar wel behoorlijk triest bezig als je je daar zo boos over gaat maken.

Zuid Hollander | 29-02-16 | 19:58

Lul Reinier die z'n wijntje jorist of Gemeente Den Hagistan die halal-vlees in de lunchpakketten propt van stembureauleden is WEL ophefwaardig op GS. Waar is het verschil?

Bram van Ojik | 29-02-16 | 19:56

Ze doen maar, mij zien ze er toch niet. Ik hoop dat de verstopeieren door geen enkele klant gevonden worden.

Vout | 29-02-16 | 19:41

Iedereen die boos is vanwege de "verstopeitjes" is PVV-aanhanger? Wauw, ik wou dat ik die gave had dat ik aan drie regels tekst kon zien wat iemands politieke voorkeur is.

Draak uit Brabant | 29-02-16 | 19:34

Over vier maanden en zes dagen weer snoepjesfeest.
Ter afluiting van de geheelonthoudingsuitdaging.

squadra | 29-02-16 | 19:07

"Van die PVV-stemmende #kominverzet dreiners"
.
Doe dat nou niet, Johnny, een hekje met "dat woord" eraan vast. Voor je het weet staat een VVDSWAT-team te rammen op je deurbel.

ben kokhals | 29-02-16 | 19:07

Hoewel het mij allemaal geen fuck intereseerd, vraag ik me toch af wie dan weer bedenkt om de naam van paaseieren te veranderen. 't Zou bij mij nooit opkomen. Of is pasen ook al racistisch/homofobisch/islamofobisch/sexistisch?

BartV87 | 29-02-16 | 19:02

Was net ondanks het zonnetje best fris op de fiets, wat jullie?

verbanden | 29-02-16 | 18:54

-weggejorist-

DebraCadabra | 29-02-16 | 18:54

Fijn stoken zo!

DebraCadabra | 29-02-16 | 18:54

""Die jankeballen die overal cultuur-aanrandingen in zien zijn inderdaad errug vermoeiend.(..)""
@ Berbaar | 29-02-16 | 14:01
@ Berbaar | 29-02-16 | 14:01
Hier is mijn antwoord op uw in slaap sussende ontkenning van de feiten:
Als wellicht moslim of anders “weg-met-ons Gutmensch”(..?) weigert U te zien dat we ons steeds maar weer moeten aanpassen!
Klein stapje voor klein stapje, en detail voor detail (de overbekende salamitaktiek dus) .
Nou zijn het weer de paaseitjes die gejorist worden door het linkse weg-met-ons volk. Continu blijven aanpassen aan de provocaties en eisen van moslims.
.
Zwarte Piet, Charlie Hebdo, weg met de spaarvakentjes, afplakken of verwijderen van voor hen “provocerende” posters zoals lingerie advertenties, bier advertenties, (hier)paaseitjes, overal halal eten invoeren in openbare organisaties, gescheiden zwemmen met boerkas aan in het water, angstvallig verbergen dat je jood of homo bent, lastigvallen van onze vrouwen en dochters, bedreigen met de dood als ze hun zin niet krijgen,
enz, enz, enz, omdat die tere zieltjes van het geloof van de (wrede) vrede anders toch zo “geschokt” zijn over onze geweldloze en vooral vrijdenkende maatschappij.
.
Ik ben het zat om me steeds weer aan te passen en vooral niet te provoceren, vooral doen wat zij willen en wat zij gewend zijn, en bovenal onszelf wegcijferen, want als ze hun zin niet krijgen zijn we immers een slecht volk van raaasssiesten, kk hoeren en kk varkens (of “nog erger”: PVVers).
-
Het zijn hoofdzakelijk de verblinde policor marionetten zoals U die schuldig zijn aan de ondergang van onze normen waarden tradities enz, en daarmee de ondergang van ons goede oude Nederland.
-
Al deze ellende is slechts het begin van hun met sneltreinvaart groeiende invloed en steeds uitbreidende culturele terreinwinst, en dat ten koste van onze westerse cultuur..!

Onze domme goedheid en het laffe steeds maar weer toegeven wordt door deze primitieve woestijnvolken gezien als slappe zwakheid.
En ze hebben helaas nog gelijk ook..!

telelezer | 29-02-16 | 18:42

Dit mag je dan "buigingen" of "tegemoetkomingen" doen, het is gewoon weer een voorbeeld islamisering van het avondland. En het "ene bordje" is een proefbalonnetje. Wie had in 2015 ooit van "verstopeitjes" gehoord? Niemand toch? Dus nu eens kijken hoe de wind waait in 2016. Als 't niks wordt, proberen ze het in 2018 weer. En in 2020. De nieuwe term voor paasei is er al. En de paashas word het verstophaasje, en mag blij zijn dan hazen niet haram zijn, want anders was hij helemaal 't haasje. Full disclosure: als kind brak ik van mijn paashaas ook altijd als eerste de kop er af.

EnNouJijWeer | 29-02-16 | 18:35

Wel raar dat er hemel en aarde wordt bewogen om die ene 'religie' het zoveel mogelijk naar de zin te maken en over alle andere in dit land hoor je niets.

DearMud | 29-02-16 | 18:35

eerst alle zwarte "verstop-eitjes" eruithalen anders wordt (halve)gario kwinsie boos (want raaasssiest)

telelezer | 29-02-16 | 18:23

-weggejorist en opgerot-

natte hen | 29-02-16 | 18:13

Als je nou bewust het risico gaat nemen, om je PVV klanten (25-30%) te gaan lopen ergeren, is het natuurlijk niet vreemd, dat het niet zo geweldig gaat in je HEMA, de tokkie-toko bij uitstek.

vanhetvarken | 29-02-16 | 18:02

Als je je dan tóch ergens druk over maakt, maak je dan liever druk over de scholen die per 1 maart voortaan vrijaf mogen geven voor het suikerfeest.
-
En dat gaan ze dus ook doen. Massaal. Ook al hebben ze maar één enkel excuusmarokkaantje ergens in een klasje.
-
En na het suikerfeest volgt het offerfeest - wédden?

bisbisbis | 29-02-16 | 17:41

Als je alle buigingen (tegemoetkomingen) richting de Islam afzonderlijk bekijkt, is het natuurlijk niet zo'n big issue.
Maar tel alles eens op (en dat in nog geen 5 jaar) dan is er wel degelijk iets aan de hand.
Ook beetje bij beetje kan een cultuur verloren gaan.
Dus kijk eens wat verder.

Vedor | 29-02-16 | 17:36

Hemaklant: ik zoek paaseitjes.
Hemverkoopster: Die zijn verstopt.

rijk | 29-02-16 | 17:11

De Hema is sowieso toch al een winkel waar je niet over de vloer moet komen. Maar voor de centjes doet men alles, ook als het uiteindelijk je eigen ondergang betekent.

bw54354 | 29-02-16 | 17:09

Van verstopeitjes raak je verstopt.

rijk | 29-02-16 | 17:09

Ik lust geen verstopeitjes!

rijk | 29-02-16 | 17:08

Heel simpel voor meneertje frustie Quidje.

Ga gewoon lekker ergens in Midden Oosten wonen tussen je soortgenootjes zandkorreltjes tellen. Want hier is geen plaats voor dit soort elementen.

En boycot de Hema per direct. Geen cent meer naartoe brengen.

Eens zal het lachen je nog vergaan.

Napoleon en europa | 29-02-16 | 17:02

Nuchternederland | 29-02-16 | 16:56
Alles draait om de ophef/aantal reacties. Zo voorspelbaar.

dogbitedog | 29-02-16 | 17:01

Op de kast jagen is ook leuk.
En ik hoop van ganser harte dat dit zo bedoeld is.

Nuchternederland | 29-02-16 | 16:56


tweetybird | 29-02-16 | 16:22
Ik denk dat hij het net als ik ook leuk vindt om jullie op de kast te jagen. Ik zie niet in waarom hij anders nog voor geenstijl zou schrijven, hij wordt onder zijn topics altijd helemaal verrot gescholden en met nazi's/moslims/linksen/wat dan ook vergeleken. En jullie happen toch elke keer weer, komt omdat rechtse tokkies nogal voorspelbaar gedrag vertonen.

Vredige libertariër | 29-02-16 | 16:51


miss error | 29-02-16 | 16:16
Waar ben ik moet vreedzaam dan?
Verder is dat een misvatting, libertariërs kunnen makkelijk aggressief zijn. Maar ik ben dat dus niet, en nergens geweest vandaag.

Vredige libertariër | 29-02-16 | 16:48

-weggejorist-

SenorPaprika | 29-02-16 | 16:29

Maar om eerlijk te zijn heeft quid er duidelijk meer problemen mee door er een topic aan te wijden. Waarschijnlijk omdat sommige pvv-ers volgens de media er wat van gevonden hebben. Duidelijk is dus eigenlijk dat quid er meer problemen mee heeft als ons want als hij er niet mee was gekomen had je er waarschijnlijk na een paar dagen niemand meer over gehoord. Het is dus een gevalletje de kat op het spek binden. Zo dat het los gaat.

tweetybird | 29-02-16 | 16:22

Pasen is het belangrijkste feest voor de Christenen. Daarnaast mag ik wsl ook niet meer over een paar jaar naar de mattheus luisteren in een kerk maar moet dat in een soort schuilkekr doen. Wij gaan echt weer terug naar de middeleeuwen

dolffie | 29-02-16 | 16:19

@Vredige Libertariër |29-02-16| 14:47
Ik dacht dat een libertariër niet agressief was maar u bent al net zo min vreedzaam als de islam die zichzelf vreedzaam noemt. Nog meer van dit soort libertariërs en we hebben straks een burgeroorlog.

miss error | 29-02-16 | 16:16

Het is goed met je Kwid, iedere keer dat relativerende gelul. Uiteindelijk is de kerstboom weg uit de Haagsche Hogeschool, en beginnen onze feestdagen toch echt onder druk te staan van externe invloeden. Net zoals fijne andere gewoonten zoals gezamelijk zwemmen, en douchen op school na het gymen, Om maar wat te noemen. Kan je wel meteen de tegenbeweging in de kast zetten, maar de grootgrutters die buigen gaan er echt aan, kan ik je vertellen. Die gaan van het boodschappen lijstje AF. Dus als de Appie met Hallal shit blijft komen die Moslims toch niet kopen, dan ga ik toch echt ook kappen met de Appie. Hoe het ook zij. Dit soort invloed dient gewoon aangepakt te worden, en dat begint inderdaad bij de paaseitjes.

mental K | 29-02-16 | 16:16

Paaseitjes. Chocolade . Cacoa plantages . Yep slaven. Nou we hebben er weer 1. Want ik zal zelf dan maar vast de geschiedenis herschrijven. Want dat komt vast binnenkort. Nou zie de blackpanthers vast snel weer staan en een quincy die de gang naar de wereld draait door maakt en een peterrr rrr de vriesss die het even komt duiden.

tweetybird | 29-02-16 | 16:16

-weggejorist en opgerot-

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 16:13

'JOOP' gooit er ook een twitter tegenaan.
Sneu.

philia | 29-02-16 | 16:13

Aan hun suikerfeest mogen we niet komen maar aan ons suikerfeest schijnbaar weer wel. Ach ja. De minderheid bepaalt waarschijnlijk uiteindelijk weer voor ons want zij zijn zieligggg!

tweetybird | 29-02-16 | 16:11

Bel snel het RIVM de acute policorgriep begint met name in de randstad pandemische vormen aan te nemen. Quid heeft het zo te zien ook al zwaar te pakken.

SmegmaSmeer | 29-02-16 | 16:10

Verstopeitjes met varkensgelatine, lekker man!

Mugger | 29-02-16 | 16:06

plasticsoupnee | 29-02-16 | 15:53

Kijk als dat de intensie is is het geen probleem. Maar de hema heeft al vaker laten zien er andere intensies mee te hebben. Het pliesen van de moslims en uiteindelijk het woord paasei verwijderen zou dus zo maar eens kunnen. Niet wij maar zij zelf hebben gewerkt aan onze achterdocht.

tweetybird | 29-02-16 | 16:03

Hebben ze ook verstopvarkentjes, lekker groot voor de kinderen?

guurderdanguur | 29-02-16 | 16:02

Ik lust geen chocola

Mark van Leeuwen | 29-02-16 | 16:01

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:47

Wat ik niet begrijp van sukkels als u. Waarvoor u reaguurd als het u allemaal toch niks kan schelen. Het is enkel maar verpeste lucht en u reaguursels brengen geen flikker als alleen wat kan het mij scheken. Mischien kunt u beter naar zwitserland rotten als die Mark. O wacht in zwitserland zitten ze ook niet op ongeinterreseerde sukkels te wachten zonder boodschap. Ik zeg doe voortaan hier geen moeite ons te verblijden met u reaguursels want om eerlijk te zijn kan niemand het wat schelen of u reaguurd. Het is toch niks!! Mark had tenminste wel een inbreng. Zo toedeledokie sukkel.

tweetybird | 29-02-16 | 15:58

plasticsoupnee | 29-02-16 | 15:53
Ze willen beide groepen terwille zijn; Moslims en niet-Moslims.

Carmelita | 29-02-16 | 15:57

na het eerste woordje PVV wist ik het al, is weer een stukje van die westlandse drol.

vinzDH | 29-02-16 | 15:56

Ik begrijp werkelijk niet waar dit over gaat. De hele HEMA website staat vol met paaseieren, paashaasjes, enz. Ze hebben ook een verstoppaaseierenassortiment. Handig als je paaseieren wil verstoppen. Groter, dus makkelijker te vinden voor de kleintjes onder ons... of ben ik nu heel naïef;)

plasticsoupnee | 29-02-16 | 15:53

Hema-woordvoerder Arnold Drijver:
Hema houdt zich verre van geloofsovertuigingen, politieke of seksuele voorkeur of anderszins juist omdat Hema er voor iedereen is.

---

Hema begint verkoop hoofddoeken
20-09-2012, 16:31
De Hema verkoopt sinds een week hoofddoeken voor moslimvrouwen. Het gaat om een traditionele hoofddoek en een 'makkelijk' model van elastische stof dat kant-en-klaar gevouwen is.

----

HEMA, leverancier van religie en leugens.

guurderdanguur | 29-02-16 | 15:51

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:47

Maar als u aangevallen wordt hopen dat die sukkel achter u staat om u te beschermen. Maar met mensen als u kun je dat gewoon vergeten. Het enigste wat je dan nog ziet zijn deze sukkel zijn schoenen omdat hij zo hard is weggerend. Vroeger hadden dit soort sukkels een naam. Nu noemen we ze de weg met ons sukkels. En naar nu blijkt niet voor niks. Mijn vriend zal je nooit worden kerel. Ik houd niet zo van dat soort als jouw. Wegkijkert.

tweetybird | 29-02-16 | 15:50

-weggejorist-

Bavid Dowie | 29-02-16 | 15:46

Wat hebben paaseieren met de opstanding en kruisiging van Christus te maken ?
Is toch gewoon een heidens feest om de lente en vruchtbaarheid mee te vieren, of zoiets.

ren2782 | 29-02-16 | 15:46

Klaar met de HEMA. Feeststol=paasstol, Happy Holidays ipv Merry X-mas. Paasei=verstopei..
Jezus=Hipster hoofddoek=vaatdoek. Hemalemaal klaar mee. BOYCOT HEMA.
weg met ons cultuur is doorgeschoten..

Stoker | 29-02-16 | 15:41

Kan v.d.Beukel zich niet beperken tot het typen van de VrijMiBo?

Uw Psychiater | 29-02-16 | 15:36

'Verstopeitjes'

Gewoon een ingeving van de ondernemer/marketeer.

De zaak had anders gelegen als dit een knieval was geweest als antwoord op gehuil van discriminatie en paasgefrustreerden. Maar niet dus...

Ga tegen je moeder jammeren als je met gefrustreerde verveling onder je arm loopt, over-gefrustreerde psychisch-zwaar-in-de-knoop figuren !

HypoPseudo | 29-02-16 | 15:35

Als er maar een "Volgens Christelijke traditie vervaardigd ei" op staat vind ik alles best.

Net zoals die halal slager op de verpakking.

guurderdanguur | 29-02-16 | 15:35

Ach Quid, heb je weer een stram piemeltje nu je weer een gekunstelde ingang vindt de PVV te bashen? Wat denk je nou zelf, als verschillende media dit als nieuws presenteren dat een lezer dit als onwaar bestempeld? Schei uit. Prima reflex dat de voelsprieten zo sterk ontwikkeld zijn.

RobberenRukkie | 29-02-16 | 15:30

BlowingBubbles | 29-02-16 | 15:17
Bedankt blowingBubbles. Het gaat hier namelijk niet zozeer om mijn stembuskeuze bij de volgende verkiezingen, het gaat om iets wat een heel groot deel van alle reaguurders waarschijnlijk ook voelt. Quid, de traditionele media en vele anderen zien mensen die zich zorgen maken over deze ontwikkelingen automatisch als PVV-ers. Terwijl het je zorgen maken over de toekomst van je land en het opkomen voor je eigen cultuur iets heel normaals en partijoverschrijdends zou moeten zijn. Niet iedereen hier gaat blind voor Wilders, maar is er echt een logisch alternatief? Dat is de grote vraag. Waarom traditionele partijen zich hierover niet veel meer over uitspreken is de vraag. Het antwoord is waarschijnlijk hetzelfde als bij de winkelier die de moslimklant niet tegen hoofd wil stoten.....

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 15:29

Of een VerstopAnneFrank.

Leuk voor in de kerk, of moskee.

guurderdanguur | 29-02-16 | 15:27

Hee Kwit, Ze hebben nog lege stoelen in het SunWeb vliegtuig naar Lesbos om maritiem gehandicapte dobberfloegteliengen op te vissen. Neem gelijk wat zoekeitjes voor ze mee.

telelezer | 29-02-16 | 15:27

Suikerkuteitjes, mag dat ook?

guurderdanguur | 29-02-16 | 15:25

-weggejorist-

leodejaneiro | 29-02-16 | 15:24

De Hema heeft mijn foto-albums verstopt: ze hebben in een keer de toegang tot door mij gemaakte foto-albums geblokkeerd. Volgens de Hema had had ik het kunnen weten, want het stond op hema.nl en in de nieuwsbrief die ik niet ontvang... Belachelijk!

AntonPantoffel | 29-02-16 | 15:23

Quid, zo krijg je nooit een Hema in het Westland natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 29-02-16 | 15:23

""Ik weet de aankomende TK verkiezing alleen niet meer waarvoor ik moet kiezen(...) Want waar moet je nu heen als je VVD/Rutte moe bent, maar ook twijfelt bij het idee om Wilders straks in het torentje te zien (LPF toestanden vrezend) (..)heeft u nog een stemadvies voor mij?(..)""
@ Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:54
Aangezien U dus niet meer op de marionetten van Brussel (VVD =open grenzen) of CDA= remember het referendum verraad van Balkenende!) wilt stemmen moet U een proteststem(..!) uitbrengen. De enige manier is dus op Wilders stemmen. En wees maar niet bang dat hij PM wordt want dan heeft hij 76 zetels nodig en dat lukt toch niet in het door de MSM en op de scholen gehersenspoelde Nederand.
Maar hoe groter de PVV als PROTESTPARTIJ wordt, des te meer invloed krijgen ze. We zien nu immers al dat steeds meer van zijn ideeen door de gevestigde clubs worden overgenomen!
Dat is mijn antwoord op uw vraag.

telelezer | 29-02-16 | 15:22

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:54
VNL, PvdD of PVV. Meer smaken zijn er voor u denk ik niet.

BlowingBubbles | 29-02-16 | 15:17

Had best een leuk topic kunnen wezen, maar kwit verstiert het (weer)
Btw: Paaseitjes it is.

Bert M. | 29-02-16 | 15:16

Hoi Kwit, je hebt zeker persoonlijk een enquete gehouden onder de protesteren dat je zo goed weet wat ze stemmen..?
Sjonge wat een gefulmineer tegen denkbeeldige PVVers.

telelezer | 29-02-16 | 15:13

Het gaat om de glijdende schaal. Stap voor stap, beetje bij beetje word dit land omgebouwd om toch vooral de nieuwkomers en hun alles-eisende cultuur en geloof tevreden te stellen. Maar de grote fout is dat deze lieden nooit tevreden zullen zijn totdat hun geloof en hun cultuur voor de volle 100% overgenomen is.

sinar2 | 29-02-16 | 15:08

Ik zag in de eerste regel al een bash tegen PVV, ik dacht Quid, ik dacht shit en ik paste.

John nie | 29-02-16 | 15:04

Binnenkort: Verstopvarken.

Kamervraag | 29-02-16 | 15:01

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:47
Laat dat stemadvies maar zitten. U gaat flyeren met Quid voor D'66 begrijp ik.
Ik zal eens een reisfolder gaan halen van Zwitserland (mooi land met veel referenda en zo).
U eveneens ongezien de typhus en nog een prettige dag!

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 15:00

maar heeft u nog een stemadvies voor mij, beste Vredige libertarier?
Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:54
Je hebt maar 1 stem, van de 15 miljoen. Lekker belangrijk waar je op stemt. Je moet je er niet zo druk om maken, dat is mijn stemadvies.

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:59

"De westerse cultuur, behalve veel goede zaken, ook een heel blik idioten heeft voortgebracht"

Lol, so true.

Grrrrbachov | 29-02-16 | 14:57

-weggejorist-

Dev.Jam | 29-02-16 | 14:55

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:26
Overigens u gaat er gemakshalve vanuit dat ik een PVV-er ben. Dat heeft u mis. Ik ben een rechtsgeorienteerde kiezer die alle keren dat hij tot op heden gestemd heeft VVD of CDA heeft aangekruist. Ik weet de aankomende TK verkiezing alleen niet meer waarvoor ik moet kiezen. Ik zou willen dat de gevestigde partijen ook wat meer op zouden komen voor onze Nederlandse normen, waarden en cultuur. Dan viel er nog wat te kiezen. Want waar moet je nu heen als je VVD/Rutte moe bent, maar ook twijfelt bij het idee om Wilders straks in het torentje te zien (LPF toestanden vrezend). Quid die gaat voor D66; dat is duidelijk, maar heeft u nog een stemadvies voor mij, beste Vredige libertarier?

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:54

Zit ik op joop.nl?

Brainder | 29-02-16 | 14:50


Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:37
Ach gossie.
Nou, ik heb sgijt aan hun cultuur, en sgijt aan de onze. Ik heb echter vooral een hekel aan oude zure mannetjes die zitten te zeiken over 'de veranderingen', en vertellen over vroeger, en het hebben over hoe "we" het allemaal hebben opgebouwd. Ongezien de tyfus, zeikwijf.
En of we ergens voor staan? Nee, ik sta sowieso voor niets waar jij voor staat. Jouw tranen zijn mijn brandstof, ik heb niks gezamelijk met jou, ik hoop dat je optieft naar zwitserland ofzo, dan hebben we hier geen last meer van je. Groetjes ;)

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:47

Er is waarschijnlijk geen cultuur die zo gretig is met het zichzelf afschaffen ten behoeve van de eisen van alle vreemde cultuur die de afgelopen 40 jaar het land is binnen komen kruipen dan juist de huidige zelfhatende westerse cultuur. Het zal een wonder zijn als de Nederlandse cultuur een eeuw verder nog niet compleet is afgeschaft. Wat nog komt is het totaal verbod op de evolutietheorie. De Holocaust zal ook verboten worden. Honden, gaan verboden worden. Muziek, afschaffen. De vrij scheppende kunstenaar; tegen de muur ermee. En zo voort. En zo verder. En de autistische Ik-mens staat erbij en kijkt er naar, en wil eigenlijk ook wel van alles afschaffen wat niet binnen z’n autistische ik past. Dus dat vult elkaar lekker aan zo.

notamused | 29-02-16 | 14:46

In een land waar je opgepakt wordt voor het dragen van een carnavalsmuts in de vorm van een varken, omdat dat kwetsend is voor moslims, is het niet zo gek dat mensen overal van alles achter gaan zoeken.

Asimov6 | 29-02-16 | 14:45

Quid: D66 geluiden op Geenstijl zetten.
.
Ik gruwel daar een beetje van.

centre pompidoe | 29-02-16 | 14:37

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:26
Quid chargeert, dat doe ik ook uiteraard.
Maar je kunt niet ontkennen dat er een verandering in dit land gaande is om maar vooral niemand tegen het hoofd te stoten. Er wordt nergens gezegd tot hier en niet verder. Dit is onze cultuur. Respect voor jouw cultuur, maar respecteer dan ook de onze. Nee alles wat sinds de 17e is opgebouwd gaat in een generatie ongezien de kliko in. Daar kan ik me echt over opwinden. Staan we nog ergens voor in dit land of niet? Of wordt alles wat we gezamenlijk hebben een grote grijze niemand tegen het hoofdstotende massa? En ja soms begint zoiets klein en wordt het stilzwijgend onderdeel van de samenleving. Zo verging het het nazisme ook in de jaren'30, dat is de vergelijking die ik wilde maken. Staat er nog iemand op of staan we zodadelijk allemaal met de rechter hand omhoog voor de weg met ons / multiculturele samenleving?

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:37

Hup Johnny :)

SuperBruut | 29-02-16 | 14:36

Beetje peeveedeeaa-achtig meedraaien hier. Met zwarte piet discussie is de traditie heilig en mag niets wijzigen, en met paaseitjes doen we het 100% andersom.

Voor beide discussies geldt: lekker belangrijk. Zoek de middenweg, achterlijk om een discussie over een kinderfeest (pro en con) zo onbehoorlijk fel in te zetten.

skoennie | 29-02-16 | 14:36

Die Hema!
Er als de (Paas)kippen bij om alvast politiekcorrecte eitjes in het schap te leggen.
Lullig.

Carmelita | 29-02-16 | 14:35

Als Johnny zijn schrijfsel met " WE " begint is ie onzeker en begint ie te schreeuwen.

dogbitedog | 29-02-16 | 14:34

verkopen ze er ook laxeereieren bij want dagen verstopt zitten daar heb ik geen zin in

Petroselinum crispum | 29-02-16 | 14:31

Ik wil vindeieren! Dat zal ze bij de Hema geen windeieren leggen!
hendrikjandetuinman | 29-02-16 | 13:23
-
Dan maar gelijk een stapje overslaan en windeieren gaan verkopen.

onnosel | 29-02-16 | 14:27

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:22
Wat was quid denkende met dit stuk. Zomaar suggereren dat PVV-ers schromelijk overdrijven. Ik bedoel, straks gaat hij nog beweren dat PVV-ers hem een nazi zullen noemen, enkel omdat hij zich geen zorgen maakt om wat er op een bord in de Hema geschreven staat. Dat zou nooit gebeuren.
Echt geweldig om die reaguursels te lezen, de traantjes biggelen van de wangetjes, want verstopeitjes ofzoiets.

Vredige libertariër | 29-02-16 | 14:26

Dat noem ik nog eens fulmineieren...

bravehendrik | 29-02-16 | 14:23

He Quid, wil je het dan echt niet zien? Na de Negerzoen en de het hele zwarte pieten gezeur is nu het paasfeest de klos. Puur los van elkaar zijn het kleine dingen en kun je je afvragen waar iedereen zich in gods (of Allah's) naam zo druk over maakt. Maar tel alles bij elkaar op en je ziet het grotere geheel. Eind dit jaar opent de Hema waarschijnlijk een widwinter afdeling met leuke "ophang"-ballen voor in de "groene boom". Lang leve het weg met ons credo onder aanvoering van Ubersturnbahnfuhrer Johnny Quid! Om in dat kader te blijven: had Quid in 1940 geleefd dan had hij hier waarschijnlijk geschreven: die gele sterren, dat staat die Joodse mensen toch best aardig, maak jullie niet zo druk! Het is maar een geel sterretje van stof, who cares. Ik hoop voor Quid dat einduitkomst nu een andere is dan toen... Anders moet Johnny wellicht achteraf zeggen: Ich habe es deze keer wel gewusst.

Mark zit te Dutten | 29-02-16 | 14:22

Kwit is een pvda moslim, dat is wel duidelijk.
Gewoon alles veranderen in Nederland wat al honderden jaren bestaat.

Henk de Vries2074 | 29-02-16 | 14:21

We hoeven voor onze dagelijkse portie PVV bashing niet eens naar Joop.nl toe. GS is met Quid echt van alle gemakken voorzien.

unspiek | 29-02-16 | 14:21

Ach, wat maakt het toch uit. Dan schaffen we Pasen toch af. En Sinterklaas, Kerst. Als we dan toch bezig zijn laten we dan ook ons zelf afschaffen. Oh dat kan niet omdat we moeten werken om de uitkeringen voor die beroepsgelovige te betalen.

VincentTheSaint | 29-02-16 | 14:20

Turks fruit gaat vanaf nu zoete bonken heten dat ze VenD maar snel mogen volgen!!!

Toontje-lager | 29-02-16 | 14:19

Trekhaas | 29-02-16 | 13:19
Precies: die grote holle lijken mij veel beter om te verstoppen dan die kleine gevulde. De kinderen moeten de boel wel kunnen vinden. Die kleine gevulde paaseieren lijken met beter om te eten terwijl je met een kop koffie naar het zoeken zit te kijken.
Straks ook ophef omdat ze chocolade eieren heten of zo.

frank87 | 29-02-16 | 14:18

Doe mij maar verstop eitjes.

Paasei = religie = kut -> weg met paasei!

Ach fuck it, het is chocola! Dat neem ik gewoon altijd aan.

Tel Aziaat | 29-02-16 | 14:17

-weggejorist-

StijlvolRechts | 29-02-16 | 14:17

Nou ja pinokkio Rutte kom er maar in om te melden dat paaseieren, paaseieren heten omdat ze paaseieren heten.

tweetybird | 29-02-16 | 14:17

Paaseieren hebben helemaal NIETS te maken met het werkelijke Paasfeest; de opstanding van de Here Jezus Chritus. DIE wederkomen ZAL om te oordelen de levenden en de doden (!).
.
Dat gezegd hebbende, is het Paasfeest in ons land - uitzonderingen daargelaten - verworden tot "eieren zoeken, paastakken enz.". Hoe je daar ook over denkt, zelfs dat "namaak" Pasen moet dus verdwijnen. NIETS mag nog herinneren aan het Christelijke Nederland zoals het eens - en eeuwen lang (!) - was. Want dáár gaat het om. "Verstop-eieren, vlees van gemartelde dieren, kopvodden, jurken in het openbare leven" enz. enz..
Europa "schafft sich ab". Alleen nog een paar landen (van het voormalige Oostblok) houden stand.
ONS Nederland moet verdwijnen......

Lupuslupus | 29-02-16 | 14:12

Nou nou , lekker pvverts bashen kwit.
Misschien tijd dat je jezelf quid!

voor de rest gezever in de marge paas/verstop eieren waar je jezelf al een hartinfarct mee kunt afdwingen zeg!
Maak je druk over zaken die er wel toe doen!

voedselbankier | 29-02-16 | 14:10

@tweetybird | 29-02-16 | 14:01
In zuid-amerika is zwarte koffie café tinto.

miko | 29-02-16 | 14:10

Ik vind het allemaal best maar dan gaan we het Suikerfeest omdopen in Diabetesfeest.

neemjemoederindemali | 29-02-16 | 14:08

Goedzo Quid, blijven strijden voor het gezonde verstand!

jawor36 | 29-02-16 | 14:08

Deze HEMA maatregel is "cultureel marxisme", met als doel de historische identiteit van Europeanen weg te nemen.

mysteryposter | 29-02-16 | 14:08

Kwit stelt zich weer eens aan als een hysterisch wijf. Niks nieuws onder de zon.

GuusHetSchaapje | 29-02-16 | 14:08

@Piet Karbiet | 29-02-16 | 14:04
Cariës-feest is anders ook een passend omschrijving.

necrosis | 29-02-16 | 14:08

-weggejorist-

blandurego | 29-02-16 | 14:07

Berbaar | 29-02-16 | 14:01

U kunt het ook anders zien. Wij hebben geen moeite met het woord pasen of zwarte piet. Zij wel en moeten het desnoods met geweld veranderen. Dan zijn hun toch de zielige. Moet je zien als wij het suikerfeest aanvallen. Dan is het rascisme en discriminatie. En nu andersom is het dat niet. Terwijl wij nu gediscrimineerd worden omdat het ons niet meer toegestaan wordt door een minderheid. U bent in mijn ogen dus een beetje dom. U bekijkt het maar van 1 kant. Hun kant. Ik zeg probeert u het nu eens met het suikerfeest en roep dan hetzelfde als nu. Nou ik ben bang dat u beveiliging mag aanvragen. Ik bedoel maar!!!

tweetybird | 29-02-16 | 14:07

Heel goed gezegd, Quid; we moeten wel een beetje genuanceerd blijven over die kutmoslims. Komt de PVV maar eens op voor de varkens!

deoudererijperevrouw | 29-02-16 | 14:06

Westlandse logica is soms ver te zoeken.
De tendens in Nederland is toch duidelijk dat Oud-Hollandsche en tevens christelijke begrippen door het openbaar bestuur en de grote winkelketens worden vervangen door woorden die halal zijn.

dogbitedog | 29-02-16 | 14:06

-weggejorist-

Maddworks | 29-02-16 | 14:04

Wat heeft de PVV stemmer hier nu weer mee te maken? Mijn moeder stemt SP en pa PvdA. Zij vinden het belachelijk, deze actie een eerdere acties van de HEMA. Quit, echt, ga wat anders doen.

Apollo | 29-02-16 | 14:04

Ik was met mijn gedachten even afgedreven naar het Syrië-probleem, maar gelukkig brengt Quid mij met dit stukje weer bij de harde reaiteit terug.

Prinsemarij | 29-02-16 | 14:04

Oh, en het Suikerfeest noem ik vanaf nu het Zurelappenfeest.
Dekt de lading beter.
Geen dank.

Piet Karbiet | 29-02-16 | 14:04

Werd gisteren al door de Hema verstop eieren weggejorist maar nu weet ik zeker dat ok bij G.S. islamitische geknuffel gemeengoed gaat worden.

blauwe zander | 29-02-16 | 14:04

vragen = varen...
*koffie halen doet*

GaatDeGoedeKantOp | 29-02-16 | 14:02

Verstopeieren? Nou de stagiaire had ze beter kunnen verstoppen en had er geen bordje bij moeten zetten. Zo is iets verstoppen te makkelijk. En vindt men het ook te snel. Uitdaging mensen!

BeunDeHaas | 29-02-16 | 14:02

Ik ga nu al vrezen voor het woord zwarte koffie!! Zal dadelijk ook wel rascisties zijn. Want het wordt hier steeds maffer en het slaat hier steeds meer door!! Nu ga je al denken pasen,het woord zal zeker rascisme uitstralen. Kerst waarschijnlijk ook. Nou mischien kunnen ze de geschiedenis wel weer vervalsen en ook dat koppelen aan slavernij. Ach ja. Ik zeg mafketels !!

tweetybird | 29-02-16 | 14:01

Hulde Quid, prima stukkie!!
Die jankeballen die overal cultuur-aanrandingen in zien zijn inderdaad errug vermoeiend.
Get a life!

Berbaar | 29-02-16 | 14:01

Verkocht de Hema ook geen kopvodden?

Zure prak | 29-02-16 | 14:00

LOL
@Haatgenerator | 29-02-16 | 13:56
Johannes, 30.3: En Jezus sprak tot hen: Op de dag dat gij de de paaseieren verstop eieren zult noemen, zal Kwit mij drie maal verloochend hebben.

atheïstisch stemvee | 29-02-16 | 13:59

Boycot de HEMA !!!
De hersenloze | 29-02-16 | 13:40
.
Dat doe ik al jaren!

Lupuslupus | 29-02-16 | 13:59

@InAnumPerRegimine | 29-02-16 | 13:42
Dat is dan wel weer opmerkelijk. Ik vraag me af wat voor rationalisatie ze er zelf voor geven.
(Die politieke correctheid wordt je sowieso horendol van)

unspiek | 29-02-16 | 13:57

Gewoon een verstopwinkel van maken en nooit meer zoeken.
Stom restant van V&D concern...

New Quacka | 29-02-16 | 13:56

'Nieuwe testament:
Haatgenerator, vers 11.4: En God sprak tot Jezus: "Neemt deze chocolade eieren en verstop ze in huizen en tuinen van een ieder die mij lief heeft." en Jezus deed zoals God hem bevolen had. De eieren noemde hij paaseieren, omdat een elke andere naam een knieval zou zijn voor een concurrerende godsdienst.'
.
Staat in de bijbel, echt waar!

Haatgenerator | 29-02-16 | 13:56

Misschien is de burger een beetje klaar met de alom aanwezige weg-met-ons mentaliteit en schiet de onderbuik tegenwoordig automatisch in de overdrive op het moment dat er weer een (groot) bedrijf de politiek correcte koers wil vragen. Wat een zuur stuk Johnny, wel een goed weekend gehad?

GaatDeGoedeKantOp | 29-02-16 | 13:55

@Heinzelmann | 29-02-16 | 13:46
Nee, de paashaas natuurlijk.

necrosis | 29-02-16 | 13:55

Tja Kwit, lekker tegendraads weer hoor. Persoonlijk zie ik er evenmin een "enorme knieval voor het islamisme" in. Maar je bent wel erg naïef als je niet inziet dat dit weer de zoveelste PC ingreep is op bestaande gewoontes en gebruiken. Eén die er in dit geval toe moet gaan leiden dat het paasfeest verandert in een lentefeest. Ook op de OBS van m'n kids is dit al tijden in volle gang. En ja dat is wel degelijk cultuurmarxisme op z'n ergst. En ik ben daar zo fokking klaar mee! En met mij het gros van jullie reaguurders vermoed ik.

Gen. Maximus | 29-02-16 | 13:55

Je kent het spreekwoord ondertussen toch. Geef ze een vinger en ze nemen beide handen en voeten. Hebben we nog niet geleerd. Het lijkt en begint met iets onschuldigs en daarna heb je regenboog pieten ,ebola pieten en minion pieten en het enigste wat we dadelijk niet meer hebben zijn zwarte pieten. Nou zo waarschijnlijk ook met paas eieren. Nieuwe benamingen het verstop ei. Het eetbare ei. En noem maar op wat nog verzonnen wordt en dadelijk enkel niet meer de naam paas ei. De vinger is gegeven en de handen en voeten zijn genomen. Ik heb er nog 1. Het suiker ei. Past mooi bij het suikerfeest.

tweetybird | 29-02-16 | 13:54

Alsof eieren verstoppen in de lente een christelijke uitvinding is; gewoon gejat van de Germanen hoor.

Prosecut-er | 29-02-16 | 13:53

@Digitaal Smoelwerk | 29-02-16 | 13:49
Hema is eigendom van Lion's Capital, een brits bedrijf.

necrosis | 29-02-16 | 13:52

Het hangt er natuurlijk vanaf waarom de Hema het heeft gedaan. Maar aangezien we in Nederland tegenwoordig al genoeg te verstoppen hebben: verstop de homo's, verstop de vrouwen, verstop zwarte piet, verstop kerst, verstop pasen, verstop de varkentjes, verstop de joden, verstop de christenen, wordt het soms wel eens teveel. En daar kun je natuurlijk je kop voor in het zand steken.

miss error | 29-02-16 | 13:51

@Brulboei_61SB | 29-02-16 | 13:40
Dat uit de kluten gewassen konijn is altijd het haasje. Kan al het werk doen vandaar dat bij mij in de familie de vos langskomt!

miko | 29-02-16 | 13:50

Ik wilde ze gaan kopen maar kon ze niet vinden

Haatgenerator | 29-02-16 | 13:50

goed stuk

Risingson | 29-02-16 | 13:49

Waar maken al die mensen zich toch druk om? De Hema is niet eens meer een NL's bedrijf, het is jaren geleden al over genomen door buitenlandse investeerders (als ik me niet vergis een Frans bedrijf), dus laat de Hema maar de volgende V&D worden!

Digitaal Smoelwerk | 29-02-16 | 13:49

lengte van de column is omgekeerd evenredig aan de overtuigingskracht ervan.

krelus | 29-02-16 | 13:49

heb de hema een tijd genegeerd, maar afgelopen wekend toch maar even naar binnen, paar kleine dingetjes gekocht, na het lezen... spijt,
dan nu voor mij definitief geen hema meer.

Ouit quid phonetisch gelijk... dan zal het ook wel zo zijn..

swapper | 29-02-16 | 13:49

Als we dan toch alles eruit gooien, mag ik dan aanstoot nemen aan de naam Pasen en paaseitjes? De bezoedeling van onze mooie heidense rituelen, feesten en gebruiken. Eerst die geile christenen met hun kerstening. En nu weer hoofdafhakkende jihadisten met hun GroenLinks meisjes.
Genoeg is genoeg. Hou een sop!

atheïstisch stemvee | 29-02-16 | 13:48

Een paard | 29-02-16 | 13:33

Als je aan Jesus had uitgelegd dat de eieren paaseieren waren, had hij je ook vreemd aangekeken. Eieren met Pesach? Wat is dat voor mals? Matzes ja, maar ei?

Hint: paaseieren is afkomstig uit de oude Germaanse culturen.)

ginosino | 29-02-16 | 13:37

Oooh, ging de HEMA zomaar verkopen waar de klanten behoefte aan hebben? Wat stout! Daardoor gaan ze failliet!

Bruine Beer | 29-02-16 | 13:48

@nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:38
Lieverd, gedraag je!

necrosis | 29-02-16 | 13:47

Zeg maar net dus als het schrap halal vlees. De verstop eitjes voor mohammed met zijn aanhangers en de paaseitjes voor ons. Als het zo blijft . No problem. Maar iets zegt mij dat juist het paasei dadelijk mag wijken en het enkel verstop ei wordt. Zeg maar net als ebola piet!!

tweetybird | 29-02-16 | 13:46

Op Eerste Paasdag legde Maria een ei, op Tweede Paasdag kwam daar Jezus uit. Toch?

Heinzelmann | 29-02-16 | 13:46

@Muggenmepper | 29-02-16 | 13:33
Nee het zijn heidense gebruiken en dus nog erger voor de haatbaardjes.
Eerst de heidenen en ongelovigen dan de mensen van het boek.

miko | 29-02-16 | 13:46

Harry Turtle | 29-02-16 | 13:43
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Asha al op de hoogte is.

nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:46

Kwit, kwit, kwit, kwit.
Of je "gijlt" op aandacht of je bent een gecertificeerd Die-Wilders hater en hoopt te mogen aanschuiven bij DWDD/Pauw/Jinek naar Peter de Vries (á € 2500 per keer).
Wellicht is het daarom dat ik geen zin heb in die filmpjes met Leeuwen. Stop ermee, kun je langer uitslapen.

Kamervraag | 29-02-16 | 13:45

necrosis | 29-02-16 | 13:28
miko | 29-02-16 | 13:43

Al met al toch leuk dat we nog wat delen met het oude volk...

prov1nciaal | 29-02-16 | 13:45

Zo, hier komt even een druk van de ketel die zich het afgelopen decennium heeft opgebouwd. Wat mij betreft welkom, want GeenStijl heeft in principe altijd al gedraaid om het schoppen tegen de gevestigde orde. En ja, daar hoort de meest recente nationalistische/conservatieve golf inmiddels ook bij. Als ze zo door gaan zou men haast vergeten dat het allemaal TMG is inmiddels.

M.H.Roberts | 29-02-16 | 13:45

Zowaar ben ik het meer dan roerend met Johnny Quid eens. Die verzacht al het leed van het tot de draad toe berijden van je alcomobilistenstokpaardje.

Cultureel Marxisme, laat me alsjeblieft niet lachen. Welke verworvenheden worden hier precies mee verkwanseld? Beweren dat Nederland 'is ontstaan' uit een 'Joods-Christelijke' traditie is net zulke onzin als beweren dat het hernoemen van Paaseieren bijdraagt aan het slopen van die traditie. Wat een bullshit zeg, kunnen we nou eindelijk eens even normaal gaan doen in dit land?

Bedenk hoe we échte vluchtelingen de opvang kunnen bieden die ze behoeven. Hoe we een goede procedure opzetten om die mensen hier te laten schuilen en daarna weer te laten terugkeren.

Bedenk liever hoe we ons zorgstelsel drastisch maar dan ook drástisch kunnen hervormen zodat het ons níet 3 maandsalarissen per hoofd van de bevolking per jaar kost om op te brengen.

Ga je dáár eens druk om maken. Stelletje sneue jankhouten met jullie voortdurende moslimfetisj.

Bisschop Berenbaffer | 29-02-16 | 13:44

@Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:33
*spuit ketamine klaar legt*

miko | 29-02-16 | 13:44

@nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:30
Eieren zijn niet om te verstoppen maar om op te eten.
Opeeteieren dus.
Nooit geleerd dat je niet mag spelen met je eten?

necrosis | 29-02-16 | 13:44

Quid ik krijg nu wel een vermoeden dat je een andere baas hebt of de telegraaf media groep wat extra's beloofd.
Of heb je gewoon de laatste tijden wat last van je hormonen.

tobbie | 29-02-16 | 13:43

@necrosis | 29-02-16 | 13:28
Met die eieren en zo heeft een veel oudere oorsprong. We vieren uiteindelijk geen enkel joods of gristelijk feest alleen oudere feesten overgoten met een gristelijk sausje.
uiteindelijk is pasen weer een feestje over/voor een vrouw.

nl.wikipedia.org/wiki/Ostara_(godin)

miko | 29-02-16 | 13:43

Paaseieren of verstopeieren, what's in a name.
De echte vraag is natuurlijk of de verhouding witte/bruine eitjes wel een afspiegeling van de samenleving is.
En is de verpakking wel genderneutraal?
*tipt Asha over melk/blauwe en puur/roze folie*

Harry Turtle | 29-02-16 | 13:43

De hersenloze | 29-02-16 | 13:40
U doet u naam eer aan.
Voor straf haal ik vanmiddag een extra portie verstopeieren.
Kneus.

nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:42

-weggejorist-

InAnumPerRegimine | 29-02-16 | 13:42

Dan mogen hindoes in 020 ook weer swastika-koekjes verkopen, toch?

Piet Karbiet | 29-02-16 | 13:42

In tegenstelling tot het wegkijken, is het zich blindstaren ook een roeping hoor. Er waren toch nog zeker wel paaskipjes te koop bij Hier Eet Men Afval?

meervoudig complex | 29-02-16 | 13:40

Zelfs paas/verstopeitjes worden misbruikt om potentiële PVV kiezers af te serveren.
Erg sneu verhaal, lappen tekst over niets. Oftewel demagogisch gebral als reclame boodschap om vaker naar de HEMA te gaan. Ik zie de loden loekie leeuw al op de Quid vensterbank staan.

dijkbewaker | 29-02-16 | 13:40

Koewinsie:
De verstopeitjes mogen alleen paaseitjes heten als ze niet wit zijn.
De paashaas wordt getolereerd als hij niet iemands slaaf is.

Brulboei_61SB | 29-02-16 | 13:40

Boycot de HEMA !!!

De hersenloze | 29-02-16 | 13:40

@Muggenmepper | 29-02-16 | 13:33
Nou, dat zeg jij wel nou wel. En ik snap dat jij het zo beziet. Maar Chocolade is een afrodisium. Dus liefde. En volgens christenen is Jezus liefde. En de eitjes staan voor vruchtbaarheid. En juist door die chocolade (liefde) en de eitjes (vruchtbaarheid). Hebben de chocolade eitjes een vast plek gekregen tijden dit christelijke feest.

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:39

Waarom is het eigenlijk geen verstopkip?

Watching the Wheels | 29-02-16 | 13:39

-weggejorist-

beerboeloe | 29-02-16 | 13:39

Ik zie eigenlijk geen reden om het verstopeieren te noemen. Je kan er dan wel een sneu stuk over schrijven dat PVV'ers ook hier een probleem van maken, maar om eerlijk te zijn zie ik het ook weer de zoveelste aanpassing om een niet tolerante groep maar niet kwaad te krijgen. Of kan iemand anders een reden bedenken waarom ze opeens een nieuw woord bedenken wat me dan ook meteen zou verplichten ze eerst te gaan verstoppen in plaats van gewoon op te eten?

Ignore | 29-02-16 | 13:38

Zijn die verstopeitjes er ook met trilfunctie?

nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:38

Het lijkt een klein iets maar is het niet: De Hema begon ook al hoofddoeken te verkopen en zich steeds meer te richten op niet-Nederlands publiek. Laatste stuiptrekking want zullen inderdaad failliet gaan, net als de PVDA die zijn oude achterban zag vertrekken naar Wilders.

ginosino | 29-02-16 | 13:37

De Nederlandse cultuur wordt wel degelijk aangevallen, of dit specifieke incident daar ook mee te maken heeft is niet met zekerheid te zeggen, maar wat we wel weten is:
.
1. Hema heeft een geschiedenis van Nederlandse cultuur censureren (o.a. Zwarte Piet)
2. Pasen is een religieus feest wat hypergevoelig ligt bij moslims
3. Paaseieren zijn al op andere plaatsen hernoemd om moslims te behagen
4. Er is geen andere goede reden te bedenken om het woord "paasei" te schrappen
.
Dus ja, alles wijst op bukken voor de sharia, maar Quid vind dat een rationeel iemand deze conclusie niet mag trekken. Zonder onderbouwing.. Beetje jammer..

Chicagoo | 29-02-16 | 13:37

Tsjoo, dat was een flinke powerrant. Lucht het op? :D

DaZe | 29-02-16 | 13:36

@Franz | 29-02-16 | 13:33
Pasen is toch de wederopstanding van de Paashaas.

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:34

@Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:31:
Chocolade-eitjes hebben natuurlijk nooit erg veel met Jesus Christus zijn verhaal te maken gehad, hè.

Muggenmepper | 29-02-16 | 13:33

@gerrit5042 | 29-02-16 | 13:28
Je leest niet eens.
Ze hebben verstopeieren én paaseieren!
En jij gilt "discrimasie"!
Gutteguttegut.

nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:33

'Negeren', mag dat woord nog wel eigenlijk?

herrieschepper | 29-02-16 | 13:33

Ik vind het belachelijk. Paaseitjes zijn paaseitjes!Als je aan Jezus Christus zou moeten uitleggen wat verstopeitjes zijn dan heeft hij geef flauw idee waar je het over heeft kudtQuid, denk nou eens na.

Een paard | 29-02-16 | 13:33

De meeste pvvertjes kunnen niet eens uitleggen waar Pasen over gaat. Hup verstopeitjes!

Franz | 29-02-16 | 13:33

@Feynman | 29-02-16 | 13:14
Doe je verkeerd:
Toetje: De onderdukking.

Neem een kom, plaats er drie negerzoenen in en onderdruk die door er royaal blanke vla over uit te gieten. Om de onderdrukking compleet te maken doe je met een vork die negerzoenen uit elkaar rijten voor je alles smakelijk oplepelt.

InAnumPerRegimine | 29-02-16 | 13:33

-weggejorist-

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:33

@ solcama | 29-02-16 | 13:25

Kinderlijk antichristianisme, zoals zo vaak van onze dappere, tinnen soldaatje Quid.

Thomas333 | 29-02-16 | 13:32

@Melk met klonten | 29-02-16 | 13:22
Spijker, Kop en we blijven lekker wegkijken. Kleine stapjes, beste kerel. Met kleine stapjes worden u zaken opgedrongen waar u niet om heeft gevraagd. Top wanneer jij het best vind. Maar ik heb niet gevraagd om samen te leven met een achterlijke haat ideologie. Die dusdanige invloed heeft, dat zelfs een simpel paasfeest voor onze Christenen plaats moet Maken.
--
Christenen in Nederland worden langzaam teruggedrongen. Stap voor stap. En ja, het begint met een paar lullige paaseitjes. Alles moet een begin hebben. En in dit geval de paaseitjes. En wat is het over een paar weken...

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:31

Wat is er mis met 'chocolade-eitjes'?

Muggenmepper | 29-02-16 | 13:31

Kwaliteitsstukje weer, Quid

jaja_reaguurder | 29-02-16 | 13:30

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:21
Doe niet zo hysterisch.
Als ze eieren hebben om te verstoppen, dan mogen ze dat bij de Hema verstopeieren eieren noemen. Want paasverstopeieren bekt niet. En verstoppaaseieren ook niet.
En als rechts Nederland daarover valt dan is dat triest. En nee, ik ben niet links.

nemoj me jebat | 29-02-16 | 13:30

Het leven bestaat uit compromissen, mijn voorstel : CHRISTELIJKE verstop eieren.

snap-u-m-snap-ik-m | 29-02-16 | 13:30

In het kader van de wederkerigheid praat ik vanaf nu alleen nog maar over het Kofferfeest. De dag dat alle jurken hun koffer pakken naar de zandbakken van herkomst.

Piet Karbiet | 29-02-16 | 13:30

Moslims geloven dat jezus nooit is gekruisigd of uit de dood is opgestaan, maar in plaats daarvan dat Allah een truck uithaalde waardoor het LEEK alsof hij werd gekruisigd. Vandaar dat moslims altijd al een probleem hebben gehad met pasen.
.
Het herdenken van gebeurtenissen die volgens de islam niet hebben plaatsgevonden is tegen de sharia, en die wordt op steeds meer plaatsen gehandhaafd, met ogenschijnlijke goedkeuring van Quid.

WimCock | 29-02-16 | 13:29

@prov1nciaal | 29-02-16 | 13:20
Pasen heeft zijn oorsprong in het joodse Pesach.

necrosis | 29-02-16 | 13:28

Nou, het vermijden van het woord Pasen is natuurlijk wel een knieval richting de moslims. Ik vind het verstandig om daar direct over te vallen. Op woensdagavond zwem ik ook al ongevraagd tussen slechts dames, omdat knieval. Ik wens een terrein prijs te geven aan achterlijkheid.

Poes Fiep | 29-02-16 | 13:28

Raar dat de HEMA verlies lijd, gaan hoop ik gauw failliet komt door hun discriminatie
Van de nederlanders.Paasei is geen verstop ei.

gerrit5042 | 29-02-16 | 13:28

Binnenkort wordt Kerstmis het winterfeest genoemd en het suikerfeest als officiële feestdag ingevoerd in Nederland.
*huilt*

necrosis | 29-02-16 | 13:26

Quid glijd mee op de schaal van het cultureel marxisme.

solcama | 29-02-16 | 13:25

Of het wat uitmaakt of HEMA 'verstopeitjes' gebruikt ipv 'Paaseitjes' hangt helemaal af van de feitelijke motieven. Het is voor mij de eerste keer dat ik de term verstopeitjes lees. Net zoals ik to voor kort niet had gehoord van 'lichtjesfeest' i.p.v. Kerstmis. Benieuwd.....

BlowingBubbles | 29-02-16 | 13:25

Als ik een artikel lees dat misschien gemengde reacties bij Wildersaanhangers oproept, weet ik eigenlijk wel zeker wie het geschreven heeft.
Even naar beneden scrollen en ja: Quid, wie anders.

unspiek | 29-02-16 | 13:25

Verstopic van de Maand dit.

fluh | 29-02-16 | 13:24

Lees je stukje nog eens na Quid het is een beetje schreeuwerig en warrig. verder klopt het voor geen meter.
je lijkt wel een wijf, ongesteld of zo?

miko | 29-02-16 | 13:23

Ik wil vindeieren! Dat zal ze bij de Hema geen windeieren leggen!

hendrikjandetuinman | 29-02-16 | 13:23

Quid, pas op iemand misbruikt je account om rare berichten te plaatsen, ik vermoed dat het een feminist is of iemand van joop.nl! verander je wachtwoord!

WimCock | 29-02-16 | 13:23

Spijker. Kop. Raak.

Melk met klonten | 29-02-16 | 13:22

Paaseitjes met blanke chocolade, hmm.

TheseDays00 | 29-02-16 | 13:22

Kwit is al net zo'n draai aan het maken als de jongens van Powned. Die zijn ook gevallen voor het linkse graaigeld clubje. En nu solliciteert Kwit dus ook bij de NPO. Jmmer.

Mark_D_NL | 29-02-16 | 13:21

Dit kunnen we toch alleen maar aanmoedigen. Paaseieren kunnen toch maar zo beledigend zijn voor onze moslim-medelanders. En daarnaast zijn wij al decennialang geen christenen meer...

prov1nciaal | 29-02-16 | 13:20

Eerste cuck in de Geen Stijl redactie gesignaleerd.

Neo-Cicero | 29-02-16 | 13:20

@Quid
Op meerdere scholen wordt Pasen tegenwoordig het lentefeest genoemd, dit inderdaad om de moslimkindertjes niet voor het hoofd te stoten.

necrosis | 29-02-16 | 13:20

Wat gaat Quid los!!!!

lanexx | 29-02-16 | 13:19

Mits het om paaseitjes gaat die speciaal bedoeld zijn om te verstoppen, zie ik geen probleem.

Trekhaas | 29-02-16 | 13:19

Maar, ze zijn helemaal niet verstopt toch? Ze liggen open en bloot in de winkel, zelf met een bordje erbij waar je ze kunt vinden.

Gaz21 | 29-02-16 | 13:19

Dit jaar voor mij alleen witte 'verstopeitjes'.

Lucky Suky | 29-02-16 | 13:18

Geenstijl heeft de knieval gemaakt. Een internettijdperk is voorbij :)

hoax! | 29-02-16 | 13:18

Nee die Haas en het Christendom, dat is logisch.
Maar voor de zekerheid toch maar een issue van maken:
RED de PaasHaas!

Sir EnemA | 29-02-16 | 13:18

En Quid, nog geneukt de laatste tijd?

C-Bear | 29-02-16 | 13:18

Tot Kwit zijn dochter over 20 jaar in een burka moet lopen...

Piet Karbiet | 29-02-16 | 13:17

Ik kreeg net de verstopfolder in de bus met de verstophaas als aanbieding.Maar op de eerste en tweede verstopdag zijn we lekker vrij.

van stampij | 29-02-16 | 13:17

*zucht* Had dit onderwerp genegeerd a.u.b.

Dhr Demmink al gearresteerd?

Elke grote reis begint met een eerste stap...

number668 | 29-02-16 | 13:16

Ik doop even een negerzoen in mijn blanke vla.

Feynman | 29-02-16 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken