Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Speech: Victor Orban bitchslapt EU de moeder

Victor Orbán. Natuurlijk blijft het naar West-Westerse maatstaven een man die het christendom net iets te serieus neemt, zich net wat te openlijk inlaat met antisemitische figuren, de pers net iets teveel aan banden legt, en wiens voornaam - overwinnaar - we ook maar een beetje te spannend vinden. Maar toch. Waar het draait om de EU, is het de enige Europese leider die keihard en loepzuiver zegt waar het op staat. Waar het Europese staatshoofden betreft, vind je alleen in Hongarije een coherente visie op migratiecrisis [noot: het is geen crisis, het is beleid]. En nu loopt-ie alweer cluster-truth bombs op die epische clusterfuck van een EU-migratiebeleid te droppen. Voor een tweet-verslag van de gehele speech, check de tijdlijn van @Mariann Őry

Reaguursels

Inloggen

Orban heeft makkelijk praten, de meeste vluchtelingen willen toch niet in Hongarije blijven.
Geert Linkers | 28-02-16 | 19:04
-
Geef asielzoekers Euro 100 per gezin per maand, brood met pindakaas en ze komen hier ook niet meer.
Varkensvlees is ook beschikbaar als broodbeleg.

Raider Twix | 29-02-16 | 17:05

mallekater | 29-02-16 | 08:38
Ja, van Bundesdiktatorin Merkel zal de verandering niet komen. Eerder van haar partijleden en stemmers bij de Landtagswahlen. Hopelijk gaan die veranderingen snel genoeg. Rutte's 'karakter' kennende gaat die dan vanzelf mee met de wind.

Fadz | 29-02-16 | 16:35

In het genetisch geheugen van de Hongaren zit meer dan 150 jaar onder de Moslims. Dus ze weten wat ze niet willen. Met Orbán Viktor gaat het met Hongarije nu veel beter dan onder de vorige regering, de Socialisten. Een niet zo rijk land als Nederland, Hongarije, armer maken met vluchtelingen met een totaal andere kultuur, kan beter opgelost worden, daar waar de lokroep om te komen vandaan kwam, Duitsland. In de Frankfurter Algemeine las ik dat Duitsland eind dit jaar misschien wel 500 Miljard Euro kwijt is aan vluchtelingen. Wie kan dat beter betalen dan Duitsland en Nederland en Belgie? De Duitsers hebben Schengen al voor een derde kapot gemaakt. En op den duur krijgen de islamieten de meerderheid in Europa. Of de economie in Duitsland dan nog zo sterk blijft :-)? Duitsers zorgen altijd voor rotzooi in Europa!

harlekeintje | 29-02-16 | 14:13

@Geert Linkers | 28-02-16 | 19:04
Orban heeft makkelijk praten, de meeste vluchtelingen willen toch niet in Hongarije blijven.
.
____
.

Hoezo makkelijk praten.
Hij heeft recht van spreken zul je bedoelen.
Hij heeft ze niet uitgenodigd, en niet hierom gevraagd.
.

donjon | 29-02-16 | 12:07

Onlangs werd door een D-NL ethnologe/sociologe het "Wir Schaffen Das" evangelie gepredikt opeen lezing die ik bezocht.
Een goede kennis van Hongaarse komaf stelde daar heel gedecideerd tegenover dat Hongarije in de loop van de jaren alleen maar slechte ervaringen met allochtoniërs gehad heeft, of ze nu kwamen als overheerser of anderszins.
Haar antwoord was dat het zoals altijd aan de (West)Europeanen ligt. Ze zei het heel hard, alsof ze er zelf in gelooft.

H. Drievuldigheid | 29-02-16 | 10:52

Gewoon een baas, sluit zijn land hermetisch af als hij zin heeft gewoon puur een signaal van ''No More''.

Overigens ,Merkel vanochtend : www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingenc...

eik796 | 29-02-16 | 09:18

Orban heeft nog wel op meer punten gelijk, behalve dan dat de relatie Europa vs. moslimwereld wat mij betreft al lang totaal verpest is.
Wanneer ze daar met alle geweld elkaar willen afmaken moeten ze dat vooral doen, maar kankeren op de Westerse wereld en er vervolgens met z'n allen heen trekken om die wereld te ontwrichten is iets anders.
De Arabische wereld is groot ZAT.Ze kunnen er overal terecht, spreken de taal en hebben datzelfde malle geloof, dus waarom komen ze hierheen?

mallekater | 29-02-16 | 08:42

Fadz 19.46
Wanneer ze in Duitsland stoppen met het accepteren van die asielzoekers lopen die gewoon door deze kant op.
Schengen, hé??
Daar ben je dan klaar mee, moeke Merkel nodigt ze uit en sluist ze vervolgens door naar andere, willige landen( Nederland voorop).Gisteren sprak ze nog braaf dat ze niets aan haar mening wenste te veranderen, ze wil enkel afdwingen dat alle andere EU landen ook mensen opnemen.En welke leuter staat weer vooraan om gezellie mee te doen?Juist, us Mark.

mallekater | 29-02-16 | 08:38

@Vageling | 29-02-16 | 04:45
Wat heb ik hier mee te maken?

necrosis | 29-02-16 | 07:40

Waar moet je nou voor zijn, de conservatieve Orban die zijn volk vrij probeert te houden van asieleisers en gelukszoekers, of de diktators Juncker / Merkel, of de regering van NL die mensen laat arresteren omdat zte een varkensmutsje ophebben of een hakenkruis in een prullenbak. Bij het laatste denk ik trouwens dat het meer ging om de IS vlag in dezelfde prullenbak, want dat is beledigend.

Orban deugt niet, maar de rest deugt nog veel minder

bergsbeklimmer | 29-02-16 | 05:48

@Pseudoniempje | 28-02-16 | 22:19
Lult de waarhied. Kan Hollande die compleet dictatoriaal wil gan niet hebben. Merkel staat klaar om te pijpen. Want de VN is hun kindje met hun verdragen. Het hoe en wat is behfel. Pijp ons want wij zijn belangrijk Niet dus! En inmiddels Farage lopen afzeiken de norm. Orban (Hongarie en Polen mochten de waarheid preken). Erdosnor gaat boe roepen en leert u allemaal een lesje. Heeft grotere plannen. Roze Kahmr werkt ernaar mee. Weg met ons. Stasi muppets. Inmiddels koopt een debiel gewoon (en GS juicht) gewoon conform TTIP 6K woningen. Sociale woningen. necrosis zegt, geweldig! Heb je strop klaar. Als mietje weet ik dat je rent. Staan voor alles dat verrot is.

Vageling | 29-02-16 | 04:45

Wladimir 1928 | 28-02-16 | 19:12
Wat een gigantisch smerige kliek is het daar aan het worden in "arm" den Haag.
Hoelang proberen ze op die manier die doofpotten nog dicht te houden, ongelooflijk.

watmagjenogwel | 29-02-16 | 02:46

Ai, dat moet pijn gedaan hebben op OKW Brussel
over de knie bij oom Victor
Tobi | 28-02-16 | 19:18

OKW? je bedoelt Onderwijs, Kunst en Wetenschappen?

watmagjenogwel | 29-02-16 | 02:44

Victor Orbán behoort tot het slag kerels die Europa momenteel hoognodig heeft. Ze ontstaan uit een zelfbeschermingsreflex.
En wat betreft antisemitisme: voor de oorlog was meer dan de helft van de intellectuelen waarvan ik iets gelezen heb antisemitisch. Waaronder voortreffelijke denkers en kunstenaars.
Ook hier stikt het momenteel toch van de antisemieten in de letterlijke betekenis van het woord?
Meestal dan wel ietwat schizofreen in dat ze Joden idoliseren en de overige semitische stammen als Untermenschen beschouwen.

WirMachenMusik | 29-02-16 | 00:47

Over een paar jaar is Hongarije het enige veilige land in de hele EU-zone. Ik weet wel waar ik dan woon. Veel EU-landen, Nederland ook, zijn nu al naar de klote geholpen door verrotte politici. Hebben ze daar in Hongarije nog goede IT'ers nodig?

prakkie | 29-02-16 | 00:42

Het Staatssjoernaal van acht uur begon niet met nieuws, maar met tien minuten lang Staatspropaganda. Tien minuten lang gelamenteer over hoe zielig de zielige vluchtelingen wel niet zijn en daarnevens zielig.
Direct daarna vielen de staatspropagandisten door de mand. Want het volgende onderwerp ging over de onveiligheid voor homo-vluchtelingen in azc's die gemolesteerd, mishandeld en doorvermoord worden door hun medevluchtelingen.
En daaruit blijkt dus dat de zielige vluchtelingen niets anders zijn dan meppende molesterende homomoordenaars in spe. Willen we zulk tuig in Nederland, NOS? Nee, hè?

Lewis Lewinsky | 29-02-16 | 00:35

Het ging helemaal niet om het schaffen. Mensen die denken dat het een foute uitspraak is wegens te ver gaan, onderschatten categorisch het framen dat het om vluchtelingen gaat, ipv vijfde colonne. Iedereen is het er inmiddels wel over eens dat die uitspraak niet goed was. Samen met begrip ontstaat een valse opluchting, zo van 'aha dat ik dat niet zag, inderdaad'. En de mensen die écht zien wat er aan de hand is, vatten die uitspraak op als 'hehe gelukkig, beter laat dan nooit. Dit is *inderdaad* zo ernstig, blij dat je dat eindelijk doorhebt en knap dat je je fout durft toe te geven'. Alleen als je Victor Orban's speech begrijpt (ziet welke twee werelden hij schetst), zie je dat het geen kwestie is van een beetje meer of minder ermee eens zijn, maar de absolute horror van wat er gaande is. Animal Farm en 1984 tegelijk. Hoe krijg je ze zo wakker dat ze dat snappen. Hoe haal(de) je normaal gesproken iemand succesvol uit een oud-DDR of Noord Korea indoctrinatieprogramma? Zodra je denkt dat het gelukt is, moet je twijfelen.

Doper | 29-02-16 | 00:14

Victor Orban is zelf overigens allesbehalve een antisemiet. Pikant is wel dat hij heeft gestudeerd met een beurs van de Soros Foundation.

PrinsesStoepje | 29-02-16 | 00:12

"When started my travels... I think about two weeks... Two weeks... Another two weeks.. I mean... Amsterdam... I'm sitting in... don't know, coffee..."

Hedenavond op het NOS Journaal interviewde verslaggever Ardy Stemerding een migrant en deze sprak bovenstaande tekst uit.
nos.nl/uitzending/13207-uitzending.htm...

Op het laatste moment snapt hij wel dat hij had willen zeggen "coffeshop", maar realiserde zich ook dat dat natuurlijk geen beste indruk zou maken, dus slikte hij het woord "shop" in en probeerde hij zijn faux pas weg te lachen.

Dit soort profiteurs bewijst de werkelijke vluchtelingen een heel slechte dienst, maar goed dat Ardy Stemerding hem eruit gefilterd heeft. Hij mag voorlopig op Lesbos blijven.
Salut! Evocatus

Evocatus | 28-02-16 | 23:31

notamused | 28-02-16 | 23:11
Het getuigde inderdaad van een criminele naiviteit. De islamisten lachen zich suf. Het is natuurlijk ook cynisch hoe extreme wreedheid gebruikt wordt om vluchtelingenstromen op te wekken met het doel het islamisme te verspreiden via de plicht tot bekeren en de onmogelijkheid van afvalligheid. Maar dat zou toch een bekend verhaal moeten zijn. Los van die levensgevaarlijke naiviteit vond ik haar arrogantie ten opzichte van partijgenoten en regeringsleiders in Europa die het niet met haar eens zijn onvoorstelbaar. Certifiable, zouden ze in Engeland zeggen. Hoe lang nog?

Fadz | 28-02-16 | 23:27

Fadz | 28-02-16 | 22:00 Ik heb in heel dat gesprek het woord ‘islam’ niet gehoord. Zij heeft het over ‘vluchtelingen helpen’ en ‘culturen die samengroeien’, maar de import van al die islam genereert waarschijnlijk burgeroorlog en splijtingen binnen de EU. Ze loopt risico de geschiedenis in te gaan als iemand die vol goede bedoelingen Europa in een catastrofe stortte.

notamused | 28-02-16 | 23:11

Victory Orbán

koosnaam | 28-02-16 | 23:11

En verder vind ik, als,rechts liberaal, dat mensen in benarde situaties moeten worden geholpen. Mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en geweld moeten netjes worden geholpen bij de opbouw van een nieuw bestaan. Stukje humanistische ethiek.

bdn01 | 28-02-16 | 22:50

En overigens: Het rechts liberalisme staat haaks op het corporatistische Europese model. De EU moet terug tot een vrijhandelszone en vrije vestiging van personen, mits ze een arbeidscontract of zelf voldoende geld hebben. Vrij verkeer van kanslozen lijkt me ongewenst.

bdn01 | 28-02-16 | 22:44

@ miko 20:25
Rechts liberaal klopt precies. Alleen rechts liberalen moeten niets van staatsinvloed hebben en regelen de zaakjes voor zichzelf. Lees de beginselen van het rechts liberalisme er maar eens op na. Wat mij betreft wordt de verzorginsstaat z.s.m. tot het bot uitgekleed. Dan zijn we van de kamsloze tokkies en van de kansloze buitenlanders verlost en heten we de kansrijke immigranten van harte welkom. Het Amerikaanse model dus.

bdn01 | 28-02-16 | 22:40

Action against the compulsory resettlement quota should be a national issue

In a speech at the opening sitting of the Hungarian National Assembly’s spring session, the Prime Minister pinpointed preserving the security of the Hungarian people as the most important task for 2016. Mr. Orbán stated that he has ordered reinforcement of the border security fence and the provision of capacities required for the construction of new sections of fence if required.

[...]

On the subject of European public opinion, the Prime Minister said that in general Europeans have “successfully shrugged off censorship”, and it has emerged that, on the subject of Hungarian border protection policy, many more people on the continent agree with Hungary than are against it. Today Hungary’s standpoint is the standpoint of the majority of people in Europe, and Europeans cannot understand why their governments are not doing the same as Hungary’s government is doing, he said.

[...]

In the meantime Europe is defenceless and weak, Brussels’ policy for handling the migration crisis has failed, and the EU lacks not only the capability to protect itself, but also the will to do so, he declared.

[...]

The most important task for 2016 is to preserve the security of the Hungarian people, Hungarian families and Hungarian settlements. Brussels must comply with international law and respect the will of individual nations, Mr. Orbán said.

[...]

The Prime Minister said that the goal of this year’s budget is to allow everyone to take one step forward.
This is served by three instruments, Mr. Orbán said: a reduction in taxes – the one percentage point decrease in the level of personal income tax and the reduction of VAT on home-reared pork and new houses; funding which enables people to move into new homes; and reinforcing families.

Full report > www.kormany.hu/en/the-prime-minister/n...

Pseudoniempje | 28-02-16 | 22:26

Prime Minister Viktor Orbán’s address to Parliament before the start of daily business - 21 September 2015, Budapest

Honourable Speaker, Honourable Fellow Members of Parliament,

I sought leave to speak at the beginning of the autumn session in order to give an account of recent events. The issue of illegal migration has burst into our lives with such force that I am now compelled to present my statement on it to the Honourable House.

[...]

Ladies and Gentlemen,

I am going to tell you what the Hungarian government believes to be the nature of the problem in the context of illegal migration. I must speak of why we are quarrelling with the European Union. I am going to tell you what we have done so far to curb immigration and to protect the borders of Hungary and Europe; and finally I shall say a few words about what we may expect in the next few months.

Full address > www.kormany.hu/en/the-prime-minister/t...

Pseudoniempje | 28-02-16 | 22:19

notamused | 28-02-16 | 21:19
Zelden zo'n bord voor de kop gezien. Bloede Kuh is understatement

Fadz | 28-02-16 | 22:00

@Graaf van Egmont | 28-02-16 | 21:38
Visie? Die gasten van nu zitten compleet onder het stof. Visie? Wat is dat? De EU doet befhel ist behfel! En dat is dat. Zijn al blij om als nietsnutten te toucheren. Nadenken? Neuh, dat is voor dictators in de EU, deze muppets toucheren geld (Hoi Rutte!) geld om een acteur uit te hangen. Rutte en visie? Ja meer geld graaien met lachen. Verder komt het niet.Welke visie? Klootzaken begrijpen het doel niet van VN agenda 2030 en TTIP.

Vageling | 28-02-16 | 21:54

Ik vraag me werkelijk af of de hedendaagse politici in Europa het nou beter of slechter doen dan Hitler of Mussolini. Die twee hadden tenminste een begin van een oplossing. Waarbij ik dus niet wil pleiten voor het vervolg van die oplossing, verre van. Maar in ieder geval hadden die mensen wel een visie.

Graaf van Egmont | 28-02-16 | 21:38

Fadz | 28-02-16 | 20:32
Inderdaad, Mutti Merkel zometeen bij AnneWil: Wir schaffen uns ab.
"Angie, ooooh Angieeeee."
"Wann machst du die Grenze zuuuhuuu."
"Angie, oooooh Angieeeeee."
"Du bist so eine blode Kuuuhuuu."

notamused | 28-02-16 | 21:19

Kan deze man naast Nigel Farage een plaatsje krijgen op een spreekstoel tijdens de GeenPeil discussies?

Dezenaamhier | 28-02-16 | 21:10

@Wutbürger_ | 28-02-16 | 20:51

Europa begint bij IJsland (politiek bezien behoort zelfs Groenland nog tot Europa), en eindigt bij de Oeral / Bosporus. Hongarije is Oost-Europa.

Rätselhaft | 28-02-16 | 21:08

Wladimir 1928 | 28-02-16 | 19:12
Heeft u ook bewijzen hiervoor? Misschien een link?

son of anarchy | 28-02-16 | 20:56

Iedere week een beetje blijer met Orbán.
Meer van deze graag.

De Vrijlansier | 28-02-16 | 20:53

Conan de Rabarber | 28-02-16 | 19:25
Het is niet oost-Europa, maar centraal-Europa.

Wutbürger_ | 28-02-16 | 20:51

Orban. Ik mag hem wel. Beetje orthodox maar fuck it! Noemt het beestje bij zijn naam. Het is ook gewoon een vlooien invasie dier door beleid iedereen door de strot gedrukt wordt. Al het tuig word hier gestuurd met gelukszoekers op sleeptouw. Dat minuscule beetje echte vluchtelingen? Orban, pas op voor Hollande, ook zo'n engnek. Wil niet gevallige lidstaten uit de EU trappen, isoleren en kapotmaken. Dus wees een held ewn zeg fuck de stokbrooden. Stelletje parasieten dat het zijn.

Vageling | 28-02-16 | 20:47

Die man heeft groot gelijk als hij weigert vluchtelingen en migranten op te nemen. Heeft niets met rascisme fascisme of whatever te maken. Dat is een landsrecht. Denk zeker als men een referendem houden over migranten en vluchtelingen dat 70% van de europese bevolking nee invult en of dat uit rascisme is of niet dat doet niet terzaken. Het is niet alleen de vluchteling die hier komt het is ook nog eens een hoop ellende wat eraan vast kleeft. Vluchtelingen met een overtuiging die lijnrecht tegenover de westerse wereld en zijn vrijheden staat zouden moeten opgevangen worden in landen of gebieden met dezelfde overtuiging met wel of geen steun vanuit het westen. Deze oorlog had al lang en breed voorbij kunnen zijn als we eens ophouden met het economisch uitbuiten van zelf gecreeerde conficten

jitro | 28-02-16 | 20:47

Las van de week een stuk journalistiek hooglulwaardigheids over het succes van Polen binnen de EU. Dat de EU dus voor economische voorspoed zorgt voor dit land.. Deze achterlijkheid vergat ff erbij te vermelden dat de economische voorspoed van Polen een gesubsidieerde is.. Vooral omdat ook Polen geen euro hebben maar Zloty als betaalmiddel, waarbij dan valuta omrekening uiteraard alleen te gunste is van de munt Zloty www.wisselkoers.nl/poolse_zloty .
De Eu zandstrooierij/fielen..

Oja dit topic gaat over Hongarije/migratie off course.. hungarianspectrum.org/tag/jean-claude-...

Dr. Frambozenjam | 28-02-16 | 20:43

Petrus de Rewa | 28-02-16 | 20:34
Bron plz.

pluskukel | 28-02-16 | 20:38

Wat trouwens niet in het nieuws komt is dat Orbán honderdduizenden Hong. paspoorten heeft uitgedeeld aan mensen met een vermeende Hongaarse afkomst. Zo hebben tienduizenden niet-EU burgers na het betalen van smeergeld en met valse papieren een verblijfsvergunning gekregen in de EU via HU. Veel Serviers, Oekraieners, maar ook mensen uit bv. Zuid-Amerika. Dit was de Hongaarse route. Zijn uitspraak dat de EU de poorten openzet is dus wat wrang.

Petrus de Rewa | 28-02-16 | 20:34

Victor Orban is zeker geen heilige, de man heeft, om eens iets te noemen, een wat troebele uitleg van het begrip "persvrijheid". Daar gaat het hier nu niet om. De uitspraken van hem hierboven snijden hout. Tenzij de EU in staat zal zijn het beleid 180 graden te draaien, gaat de geschiedenis Victor Orban ooit gelijk geven.

Rhenium | 28-02-16 | 20:32

@DebraCadabra | 28-02-16 | 20:23
Orban is een grote idioot. Die de EU ook alleen maar ziet als een geld automaat en dumpplaats voor zijn kanslozen.

miko | 28-02-16 | 20:32

De islam past niet binnen het vrije westen. De vluchtelingen zijn gevlucht voor hun eigen ideologie, maar willen het dan - alsnog - hier in het vrije westen implementeren. Door verkeerde opvoeding en scholing zijn deze bevolkingsgroepen zeer, maar dan ook, zeer lastig nog op een andere mening te brengen. Dat lost zelfs geld niet op en al helemaal niet als ZIJ hun eigen ideologieën hier zonder beperking mogen prediken. Het effect zal generiek zijn met het huidige M.O.

Bill Cosby | 28-02-16 | 20:31

hungarianspectrum.org/2016/02/26/vikto...

Ooit was ik een Fideszaanhanger en heb nog steeds een hekel aan de socialisten, maar wat nu gebeurt in HU lijkt sterk op het communisme van de jaren '50, met opnieuw steun van Rusland.

Petrus de Rewa | 28-02-16 | 20:27

@Mark_Pugner | 28-02-16 | 20:04
Nee, hij is een rechts liberale kapitalist die het helemaal ok vind dat een overkoepelend, niet democratisch instituut als de EU geheel volgens de sociale doctrine de lasten van de beslissing van enkele, op de schouders legt van vele.
Of te wel, meneer steunt in alles een dikke fok joe naar het individu. Alles in het teken van de staat!

miko | 28-02-16 | 20:25

pluk-87 | 28-02-16 | 20:22
Jij begrijpt mij verkeerd :)

pluskukel | 28-02-16 | 20:24

Om wat context te bieden: het lopende budget van oa het onderwijs in HU wordt volledig uit EU geld betaald. Het land is inmiddels net zo corrupt als Oekr. Het liedje van Orbán klinkt aanlokkelijk, maar het is een sirenenzang.

Petrus de Rewa | 28-02-16 | 20:24

Ommezwaai | 28-02-16 | 19:54

Indien ja kan dit slechts betekenen dan we hier met Paul Rosemoller te maken hebben.

eerstneukendanpraten | 28-02-16 | 20:24

Veeg teken dat meneer Orban tot held wordt uitgeroepen. De vijand van je vijand hoeft jouw vriend nog niet te zijn en zo.

DebraCadabra | 28-02-16 | 20:23

witchmaster | 28-02-16 | 20:20
'Zins' wanneer is het lezersbestand van Geenstijl een juiste afspiegeling van Nederland?

pluskukel | 28-02-16 | 20:23

@pluskukel | 28-02-16 | 20:18
Zegt iemand alleen maar onwaarheden wanneer hij iets slechts doet in zijn leven? (zoals Mussolini)

pluk-87 | 28-02-16 | 20:22

Hoeveel van julie hebben tijdens de staten verkiezingen voor de VVVD en D666 gekozen , zij waren immers de grootste partij dus minimaal 50 % van de gluurders hier.
Nee ik stem ALTIJD zins ik mijn lidmaatschap van de PvdA heeft verbrand alleen de PVV .
dus wie zijn bibs heeft verbrand moet ZEER zeker op de blaren zitten.

witchmaster | 28-02-16 | 20:20

@inferno | 28-02-16 | 20:14
Welke argumenten heb je om hem te bestempelen als fascist?

pluk-87 | 28-02-16 | 20:19

Deze man vertegenwoordigt de èchte Europese droom: patriotten uit verschillende landen die elkaar steunen, over de landsgrenzen heen.

Donald Trump, nog zo'n lekker gekke man. Tweet gewoon ff een quote van Mussolini: twitter.com/realDonaldTrump/status/70...

pluskukel | 28-02-16 | 20:18

Mooie retoriek voor de bühne en voor ons, maar als je in het land zelf woont, dan praat je wel anders.

Petrus de Rewa | 28-02-16 | 20:15

-weggejorist-

Dostranamus | 28-02-16 | 20:15

Wij worden gedwongen om mensen te omarmen die wij niet hebben uitgenodigd en waarvan wij nooit gaan houden.

bisbisbis | 28-02-16 | 20:14

@ Max Pugner 20:04
Fijn dat je me macht toedicht. Macht moet je nooit veronachtzamen, anders loopt het droevig met je af. Met macht kun je wel intelligent omgaan. Dat mis ik wat bij je.

bdn01 | 28-02-16 | 20:14

Eerst zeiken als iemand Powned beticht van uitlokken (terecht) en vervolgens mr. persbreidel Orban pluggen...

Ik hoop toch dat er betere anti-EU sprekers zijn dan deze facist...

inferno | 28-02-16 | 20:14

@ sjefke 7807 19:55
Natuurlijk gaat er wel eens wat fout en natuurlijk wordt er geprobeerd de regeltjes in eigen voordeel te buigen. Je mag hier echter te allen tijde naar de onafhankelijke rechter en dan nog twee keer in beroep. Ja dus, in NL zijn de zaken democratisch geregeld. In Hongarije minder, en Orban wil daar liefst helemaal een eind aan maken.

bdn01 | 28-02-16 | 20:10

In Europa behoren Hongaren tot de top van minderheden levend in een ander land. En ik weet uit ervaring dat ze in Roemenië nog net niet als Marokkanen beschouwd worden, omdat ze veelal weigeren te assimileren. Zelfs met dat feit achter de hand zijn ze bij voorbaat al zat van het gejank van egotrippende genotseisers en haatdoeken. En of dat nou onderdeel is van diep geworteld nationalisme, waar het dan een gezonde bijwerking van zou zijn, of gezond Finoegrisch boerenverstand maakt niet uit.

Slogra | 28-02-16 | 20:09

Een geschiedenis in de Sovjet-unie is een andere dan die van West-Europa waar het collectieve schuldgevoel nog generaties lang voortleefde. Ik ken een aantal Duitsers, het schuldgevoel wordt er bij hen al vanaf de basisschool in geramd. Als je niet politiek correct hoeft te zijn kan je rationele beslissingen maken, waar van we eigenlijk allemaal weten dat ze beter zijn. Dat een asielzoeker alleen maar geld kost de rest van zijn leven weet namelijk de Pvda ook wel.

Admiraal Balthasar | 28-02-16 | 20:08

@Ommezwaai | 28-02-16 | 19:54
Nee Martin schulz, Jean-Claude Juncker en Guy verhofstad.

miko | 28-02-16 | 20:08

doitdoit | 28-02-16 | 19:14
Gratulalok.

Klompmans | 28-02-16 | 20:05

@Sjefke7807 | 28-02-16 | 19:55

Het overleg was er wel. Daarin begon al duidelijk te worden dat Merkel's idee niet echt goed lag. Ze deed het zelf en via open grenzen dwong ze de anderen, ons.
.
Zo'n EU moet je niet willen.

Parel van het Zuiden | 28-02-16 | 20:05

bdn01 is de spreekbuis van de macht. Lekker negeren dus.

Mark_Pugner | 28-02-16 | 20:04

nixs mis met Victor Orbán

foxmean | 28-02-16 | 20:04

@bdn01 | 28-02-16 | 19:49
.
Scherp. Ja, die Volkert van der Gaag was me er eentje.
En de RAF, RARA en Antifa.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 20:04

Grote bek die Orban maar wel aan het infuus van de EU willen hangen.

Chow | 28-02-16 | 20:01

bdn01 | 28-02-16 | 19:49
U wilt zeggen dat in dit land de democratische beginselen wél gehonoreerd worden?!? Zie het gesaboteer en gekonkel omtrent het referendum van 6 april. Om maar eens iets te noemen. En wat mutti Merkel deed was volgens mij óók niet echt in goed overleg met de rest van Europa wel?

Sjefke7807 | 28-02-16 | 19:55

bdn01 | 28-02-16 | 19:49
U doelt waarschijnlijk op Stalin, Pol Pot en Mao?

Ommezwaai | 28-02-16 | 19:54

@Parsons | 28-02-16 | 19:43
Hoe noemden ze kerstballen en slingers ook alweer? Seizoensversiering of zo? Iets heel stoms ook. Kerststol werd Feeststol en meer van die malligheid om die allahzuigers maar ter wille te zijn. En dan nu inderdaad verstopeieren. Voor het lentefeest.

Stormageddon | 28-02-16 | 19:49

We hebben in de geschiedenis meer leiders gehad die het met de democratische beginselen niet zo nauw namen maar wel een duidelijke eigen visie hadden en doordrukten. Geweligd(dadig)e ervaringen hebben die opgeleverd. Fijne man, die Orban.

bdn01 | 28-02-16 | 19:49

Langzamerhand verandert er wel iets in Duitsland:

www.focus.de/politik/deutschland/verzw...

Im Video: "Sonst schaffen wir das nicht mehr": Schäuble fordert "dramatische" Senkung der Flüchtlingszahlen

Nu Rutte nog.

Fadz | 28-02-16 | 19:47

Natuurlijk blijft het naar West-Westerse maatstaven een man die het christendom net iets te serieus neemt.
.
Dat liever dan onze bestuurders die voor de islam buigen en deze doodscultus faciliteren.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 19:46

@Stormageddon | 28-02-16 | 19:39
Nee, net als die kopvodden die ze verkopen, is toeval.

Parsons | 28-02-16 | 19:43

Er is geen democratisch EU besluit geweest om miljoenen jonge Afrikanen hier binnen te halen. Dus als Orban er geen zin in heeft om zijn dochters te laten verkrachten heeft hij daar goed recht op. En ik ook. Merkel kan wel zo veel roepen.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 19:43

@Parsons | 28-02-16 | 19:29
Van de club die u de halal rookworst bezorgde en de schoorsteenpietjes bedacht... En dit: www.womanistical.nl/culinair/hema-rama...
Maar het heeft niets met islamisering te maken hoor.

Stormageddon | 28-02-16 | 19:39

M'n eerstvolgende kind gaat Orbán heten, ongeacht of het een jongen of een meisje is!
#jesuisorbán!!!

Aristotalloss | 28-02-16 | 19:39

Eigenlijk is het trouwens Orban Victor, niet Victor Orban

rode peper | 28-02-16 | 19:38

Het is een creepy regeerder maar hij is wel realistischer dan de EU.

lingo star | 28-02-16 | 19:36

Las ergens dat er mensen zijn die menen dat Duitsland meer geld moet krijgen vanuit de EU omdat ze zo veel vluchtelingen adopteren. Vergeten ze alleen dat Merkel er juist voor heeft gezorgd dat er zoveel vluchtelingen naar Europa komen.

Wie zijn billen brand mag op de blaren zitten.

Meeroever | 28-02-16 | 19:36

Dang, wat heeft deze premier het bij het rechte eind! De enorme faal van Merkel kost ons al het nodige, en gaat ons nog véél meer kosten. Niet in het minste onze vrije open samenleving. Diegenen die zeggen dat het wel los zal lopen zitten zover met hun hoofd in het zand dat ze in China de zon op kunnen zien komen. Kan ik Trutte zijen sok a.u.b. inruilen voor zo één? Misschien dat er van ons eens zo mooie land nog iets te redden valt. Mutti Merkel, wir schaffen das nicht, al een tijdje niet meer trouwens. Gaat u alsjeblieft elders met uw waanzin! Preferabel ergens waar uw waanzin geen schade aanricht.

Sjefke7807 | 28-02-16 | 19:33

Maar wij hebben verstopeieren.

Parsons | 28-02-16 | 19:29

Het is wellicht niet in alles een hele frisse figuur, maar in deze kwestie is hij wel heel verstandig. Veel verstandiger dan onze politici die inderdaad ongecontroleerd allerlei figuren binnenlaten. Je kunt best vluchtelingen helpen, maar dan wel streng gecontroleerd. Het is al duidelijk dat er boeven, heethoofden en homo-haters binnengelaten zijn. Als het waar is dat Rutte Buma gedreigd zou hebben in de kwestie Demmink, dan is die zaak veel groter kennelijk. Tijd voor de beste onderzoeksjournalisten om hier achteraan te gaan.

Ruud5 | 28-02-16 | 19:28

Pff en wij moeten het met Arm Ruktte doen.. eh Mark Rutte, de voorzitter van die rukkers die de biel verraden met hun asielbeleid. We zijn zwaar de lul...

Bracula | 28-02-16 | 19:25

Denk er sterk over om naar Hongarije te vertrekken; als niet moslim en Kaukasisch heb ik zeker 'n kans...
(morgen even een belletje naar de Ambassade) wie gaat er mee?
Ik voel mij al heel lang niet meer thuis in dit policolor Kutland.

meneer Q | 28-02-16 | 19:25

Laat de Oost-Europeeërs de EU maar een tijdje runnen. Desnoods verhuizen we iedere maand het hele circus op en neer tussen Budapest en Praag, om toch nog een beetje de spilzucht in ere te houden.

Conan de Rabarber | 28-02-16 | 19:25

Een ware held is Orban. In zijn land zitten ze ook helemaal niet te wachten op moslims en Afrikanen. Ik ben er een aantal keren geweest en heb wat Hongaren gesproken over deze issues, heerlijk die mensen waar politieke correctheid geen vat op heeft;'natuurlijk willen we ze niet, kijk naar jullie landen'..

pluk-87 | 28-02-16 | 19:25

Orban heeft visie en lef, iets wat in onze regering ver te zoeken is met uitzondering van enkelen zoals Wilders.

bitvakker | 28-02-16 | 19:22

Ik vind het niet raar wat Orban zegt. Dat krijg je als je iedereen uit de ganze 2 e en 3e wereld zondermeer toelaat in europa, ook al is het tijdelijk. Dan is er helaas ook geen draagvlak voor echte vluchtelingen uit een echt oorlogsgebied.

wie zal het zeggen | 28-02-16 | 19:22

Op na de Brexit voor een Hexit... En dan hopen dat t doordringt zodat we naar de Nexit kunnen...

Mr.Nuance | 28-02-16 | 19:20

Ai, dat moet pijn gedaan hebben op OKW Brussel
over de knie bij oom Victor

Tobi | 28-02-16 | 19:18

Let's Orbanize.

Slogra | 28-02-16 | 19:15

Damn! Voor het eerst dat ik trots ben op het Hongaarse bloed dat door mijn aderen stroomt.

doitdoit | 28-02-16 | 19:14

Wij moeten het helaas doen met kiezersverrader Mark Rutte. We hebben net gisteren vernomen dat hij Buma gedreigd heeft over de samenwerking met het CDA als Buma het niet lukt om Pieter Omtzigt stil te houden over Joris Demmink. Ik begin steeds meer te walgen van Nederland.

Wladimir 1928 | 28-02-16 | 19:12

Orbán: "How is it even possible to let in masses without control?"

Nou heel simpel: Christen-Democraat Merkel zet de poorten open, de Pvda moedigt haar aan (www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2016/... ) en de stemgerechtigden geloven hun 'wir schaffen das' retoriek. Dit wordt een heel koude kermis waar men vandaan zal komen - en ik hoop die dan al heel lang verlaten te hebben.

Dr. Dr. Bartholdy | 28-02-16 | 19:12

@Geert Linkers | 28-02-16 | 19:04, miko | 28-02-16 | 19:06
.
Orban heeft helemaal niet makkelijk praten. Hij praat namelijk realistischer dan welke politicus dan ook in de EU op dit moment en wordt uitgekotst vanwege liefde voor z'n land.

Klapleaupert | 28-02-16 | 19:10

Kijk, dat zijn uitspraken die daden nodig hebben.
Lezen jullie allemaal even mee, links addergebroed?

Ommezwaai | 28-02-16 | 19:08

Nog even en Hongarije is de enige plek binnen de EU waar je niet tussen de bloeddorstige Tunesiers met hakmessen zit zodra je op vakantie je klapstoeltje uitvouwt.

Berthe | 28-02-16 | 19:06

Makkelijk praten, de meeste willen helemaal niet naar die goulash vreters maar naar Germoney en iedereen die veel graties geld geeft.
Maar hij heeft wel gelijk, veel import zorgt voor sociale onrust en elke lulhannes met een beetje economisch inzicht weet dat sociale onrust slecht voor de economie is,altijd.

miko | 28-02-16 | 19:06

Orban heeft makkelijk praten, de meeste vluchtelingen willen toch niet in Hongarije blijven.

Geert Linkers | 28-02-16 | 19:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken