Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Soros spreidt zijn tentakels uit in Duiven

sorosschietonderonzeduiven.png De gemeente Duiven. Wij moesten even opzoeken waar dat lag (naast Arnhem), maar blijkbaar was George Soros, verachtelijke grootkapitalist en de hand aan het andere eind van de touwtjes van de Livestropop, sneller. De beste man heeft namelijk 600 sociale huurwoningen gekocht in het Gelderse plaatsje. Klein detail: de woningen zijn nu niet meer sociaal, want er geldt nu geen toewijzingsbeleid meer, maar worden de woningen gewoon huurbaar in de vrije sector. Dat is uiteraard jammer voor de minder vermogende Gelderlanders die op de sociale woningbouw zijn aangewezen. Zuur, dus, maar het past in een patroon. Een corporatie wordt voorzien van een latijns aandoende naam (in dit geval Vivare), bestuurd door een paar €100.000+ verdienende PvdA-leden in een oto met chauffeur en vervolgens verkocht aan het roofkapitaal. Zo zijn corporaties van maatschappelijke instituten verworden tot cashcows en pluchezetels voor semipublieke graaibestuurders. De rekening komt uiteraard terecht bij de kleine man, die meer moet betalen voor zijn woning zonder er de bescherming en de zorg van een corporatie bij te krijgen. Zie ook het dossier zorgverzekeringen, thuiszorg en onderwijsinstellingen. (Bron: de ondergewaardeerde kwaliteitscourant Duiven Post.)

Reaguursels

Inloggen

Die moesten ze verkopen sinds woningbouw verenigingen die verhuurderstax moeten betalen.

Raider Twix | 29-02-16 | 17:07

Maar we hebben toch van die sociale en betrokken partijen in dit land. Waarom doen we hier niets aan. Of houdt het cabaret Rutte 2 uitverkoop. Hoe de PvdA ooit de stommiteit heeft gehad om samen te werken met de VVD. Maar in de besturen van de corporaties, vind je vaak PvdAers. Want sociale woningbouw en zo. En zo draaien ze het de nek om. Of worden die woningen gereserveerd voor de Oekraïners, meneer Soros, of weet zijn stropop dat.

wallenberg | 29-02-16 | 10:01

Quivive | 28-02-16 | 17:33

Sociale huur is toch alleen voor kampers en tokkies ? ik heb geen idee waaraan u uw gedachten ontleent maar het is ver bezijden de waarheid . U gaat voorbij aan de honderdduizenden hardwerkende gezinnen die net te weinig inkomen hebben om een huis te kunnen kopen. En dat zijn geen tokkies of kampers .......... Misschien volgende keer iets beter nuanceren, zou u sieren.

Rene2000 | 29-02-16 | 08:18

Ongelooflijk dat dit zelfs door een gemeenteraad wordt goedgekeurd. Het is niet alleen PvdA maar vooral ook beleid van VVD minister Blok die gesubsidieerde woningen overhevelt naar snelle winstpakkers. De woningen worden zo snel mogelijk geliberaliseerd en 30 tot 50% duurder dan waarvoor ze verkocht zijn. Huren stijgen en aantal sociale woningen daalt. Over 5 jaar een parlementair onderzoek over hoe het zover is kunnen komen.

zinin | 29-02-16 | 08:13

@FlitsPool | 28-02-16 | 18:54
Het "Ja zo gaat dat nu eenmaal. Pech voor jou" - argument.
Joh, laat je hoofd even nakijken wil je?!

BSE rundfunk | 29-02-16 | 00:22

Soros heeft waarschijnlijk de boel op kunnen kopen tegen 75% van de WOZ waarde.
Een aantal jaren geleden werd mij het huurhuis aangeboden voor ik geloof 151.000 euro.
Ik kon het niet betalen en zou het nu nog steeds niet kunnen betalen.
-
En het geld vloeit allemaal weg naar de VS.
De betaalde huur en huursubsidie komen dus niet ten goede aan de Nederlandse economie.
-
Het wordt allemaal klotezooi, maar "er verandert nagenoeg niets"...

BSE rundfunk | 29-02-16 | 00:19

En de belastingbetaler maar betalen. En de investeerders maar harken en lachen, klootjes volk!

Er is woningnood, krijgen deze mensen uiteindelijk ook hier weer huursoepsudie, omdat er geen andere woningen beschikbaar zijn :).

En de Woningbouw vereniging lachen..........

Het werkt gewoon niet een woningbouw vereniging, snel opheffen.

Als je je bij een woningbouw vereniging inschrijft kan je ieder jaar 35 euro betalen om ingeschreven te blijven staan, zonder dat er woningen worden aangeboden.

Als dit geen oplichting is dan weet ik het niet meer!

nononse | 28-02-16 | 22:52

Laten we bij het komend referendum eens een hard NEE laten horen. Gewoon omdat we aan alle kanten genomen worden door overheid en bestuurders. Afstraffen kunnen we alleen nog maar via de stembus.

Patatter | 28-02-16 | 22:43

Laten we bij het komend referendum eens een hard NEE laten horen. Gewoon omdat we aan alle kanten genomen worden door overheid en bestuurders. Afstraffen kunnen we alleen nog maar via de stembus.

Patatter | 28-02-16 | 22:43

1930, binnenkort zijn we van hem verlost...

Lord Flashheart | 28-02-16 | 22:28

en de directie nog even een leuke bonus omdat er zoveel geld is 'verdient'dit jaar.

cneaker | 28-02-16 | 21:14

Bij het lezen van dit soort berichten lopen de rillingen me over de rug. Ik denk dat ik ze in het vervolg maar oversla.

Sendis | 28-02-16 | 21:13

Och 600.
Het COA claimt er jaarlijks 30.000, voor "statushouders".

de honden blaffen... | 28-02-16 | 20:26

Vivare
don't care

JohannGambolputty | 28-02-16 | 20:05

@necrosis | 28-02-16 | 16:08
In theorie wel, in de praktijk hebben de meeste gemeentes miljoenen moeten afschrijven op de veel te duur ingekochte bouwgrond waar ze niet meer vanaf komen.

SmegmaSmeer | 28-02-16 | 19:23

Piet Karbiet | 28-02-16 | 18:42
Marktwerking is a bitch, het is hier nu eenmaal geen Sovjet Unie. Je schoonvader moet gewoon verhuizen naar een plek die bij z'n financiele situatie past.

FlitsPool | 28-02-16 | 18:54

In heel Nederland worden momenteel bewoners van sociale huurwoningen opgezadeld met nieuwe buren uit het Midden Oosten of Afrika.
De cohesie in die wijken verdwijnt en het woongenot verdwijnt.
In de grote steden is het vertrek van de autochtone bevolking al jaren aan de gang.
Hetzelfde gaat nu in de dorpen gebeuren.
Als je niet de middelen hebt om een woning te kopen, ben je genoodzaakt om met zulke buren om te gaan.
Een schande voor de natie.

henk vintage | 28-02-16 | 18:43

Door dit soort stukjes kom ik overigens wel aan mijn nick. Dat was nog uit de tijd dat D'66 van plan was scheefwoners aan te pakken. Huurders werden paupers. Maar de gifbeker was daarmee dus nog lang niet leeg.
-
Ben overigens niet blij dat ik gelijk heb gekregen. Maar ja eigen schuld, huurders deden ook helemaal niets. Wat dat betreft is er niets veranderd.

hurenisvoorpaupers | 28-02-16 | 18:43

Mijn schoonvader huurt al 45 jaar dezelfde woning. Die is dus allang afbetaald. Sinds er een commercieel buitenlands vastgoed beheert gaat de huur jaarlijks fors omhoog. Zijn pensioen en aow niet. Onderhoud wordt er niet gedaan. Skoften.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 18:42

Ik moest 't even twee keer lezen, maar zelfs na de 2e keer kon ik niet veel meer bedenken dan: gadverdamme. Aan de ene kant hard, harder, 't hardst roepen dat we naar de hel gaan en dat de wereld vergaat als er een referendum komt (zowel bij de Brexit als bij 't Nederlandse referendum)… maar vervolgens wel dit soort dingen laten gebeuren.

Zelfs áls ze al gelijk krijgen en dat we financiëel cq. economisch gezien een opdonder gaan krijgen bij een Brexit of wanneer Oekraïne toch niet bij de EU komt. Als ze daar gelijk in zouden krijgen, dan maakt 't eigenlijk niet uit of het een "ja" of "nee" wordt met deze referenda… we gaan hoe dan ook naar de verdoemenis. Aan de ene kant (in het onwaarschijnlijke geval dat ze gelijk zouden krijgen) krijgen we een crisis als we "voor" stemmen. Maar als we "tegen" stemmen krijgen we ook problemen door mensen zoals Soros, de uitdijing van de EU, IS etc.

Kortom: het maakt dus eigenlijk niets uit, dus kun je maar beter stemmen voor wat je zelf vind dat beter is op de lange termijn. "Nee" dus in mijn geval.

kanon0503 | 28-02-16 | 18:39

bodemloos | 28-02-16 | 15:56
-
Het zal toch niet waar zijn? Helaas geloof ik je. Arm Nederland, verkracht, verkocht en verraden. Ik hoop nog op een kentering maar geloof er niet meer in.

hurenisvoorpaupers | 28-02-16 | 18:38

Fatwabuster | 28-02-16 | 15:52
"Op andere reaguurders"? Op Necropis bedoel je. Ik hou niet van klaplopers.

FlitsPool | 28-02-16 | 18:28

De bevlogen oprichters van de ooit socialistische, communistische en katholieke woningbouwverenigingen draaien zich om in hun graven.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 18:26

@ecologiste
Erg lucratief. Een vriend van me heeft een heel pand in het centrum van amsterdam dat hij uitmelkt. Allemaal studenten. En de woningbouw weet ervan, maar die kan je omkopen.

Ongeblustekalk | 28-02-16 | 17:59

Het aanvreten van de socialehuursector door investeerders is al langer aan de gang. Benieuwd waar de groeiende groep kleinverdieners in de komende 10 à 20 jaar onder dank moet.

En wat betreft Soros: waren dit de jaren 70, was hij al lang in de kofferbak van van een gejatte Volkswagen beland.

De Vrijlansier | 28-02-16 | 17:49

Goed nieuws voor Duiven. Dat bespaart de bewoners weer 400 voodringende asieleisers.

Steinway | 28-02-16 | 17:37

Ik kom uit duiven ,dus die soros ruikt overal geld ten koste van de Nederlander ,hoe laag kun je zakken als een vermogend mens
Mijn kinderen kunnen niet eens een huis huren a!s rasechte duivenaren maarja daar heeft zo'n man toch schijt aan
#deduivelschijtopdegrotehoop

zandkopvogeldier | 28-02-16 | 17:34

Jongens doen toch niets onrechtmatigs. Sociale woningbouw is toch voor tokkies en kampers. Verkopen die hap.
Of vinden de reaguurders dat we in dit land toch ook nog zoiets als sociale woningbouw moeten hebben waarin al die lutsers en prutsers hun autosloperijtjes, weetteelt en zwarthandel vanuit een uitkering kunnen uitventen.
Het wordt tijd dat deze maatschappij zich in tweeën deelt. Zij die er bij horen en zij die beter onder de stenen hadden gebleven...

Quivive | 28-02-16 | 17:33

Oh jee, Soros heeft lelijk gedaan door een Ja stem aan te moedigen bij het referendum. Nu moet hij beschadigd worden vanwege wat vastgoedbezit wat hij betaalt met het losse geld uit zijn broekzak.

DreHa | 28-02-16 | 17:29

Het is niet voor niets dat George Soros in Rusland tot persona non grata is verklaard. Hier is hij geldschieter van Job Cohen en consorten.

Takki Yah | 28-02-16 | 17:29

@Hank Nozemans | 28-02-16 | 16:31
Zeker met geld van Soros...

Mark_D_NL | 28-02-16 | 17:13

@Yohean | 28-02-16 | 16:57
Met dat extra geld in kas kan je de tegenvallende
(lees: verliesgevende) transacties van je eigen ambtenaren weer netjes strak trekken op de balans.
Kijk naar een stad als Den Haag die keer op keer faalde met bouwprojecten en op een gegeven moment zelfs een artikel 12 gemeente werd:
nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12-stat...

necrosis | 28-02-16 | 17:03

Die huizen zijn van ons allemaal.
Het stelen gaat gewoon door.

squadra | 28-02-16 | 17:00

@FlitsPool | 28-02-16 | 15:47
Nee, precies.

miko | 28-02-16 | 16:59

Ik hoop dat die vluchtelingen knuffelaar stikt in al zijn geld. Wat een sippe lul.

Ongeblustekalk | 28-02-16 | 16:58

Dit is beleid waar de Tweede Kamerfractie van de PVV zijn instemming aan heeft gegeven. Tijd voor verse oppositie!

waskuip-admiraal | 28-02-16 | 16:58

@kapotte_stofzuiger | 28-02-16 | 16:48
Die eer gun ik die man niet.
Ik stem NEE omdat handel met een nagenoeg failliet land met een paar miljardairs gewoon een slecht idee is.
Ik drijf liever handel met Rusland, die mensen betalen tenminste voor onze spullen, en niet met geleend geld van IMF of één of ander noodpotje van de EU.
En verder verwijs ik je naar de hoeveelheid linkjes die ik gepost heb over Oekraïne....

necrosis | 28-02-16 | 16:58

necrosis | 28-02-16 | 16:08

Maar waarom zou dat doen. Het vel over de oren van je eigen burgers trekken om een prestige object te bouwen dat alleen gesubsidieerd kan bestaan. Waarom en voor wie met welk doel?

Yohean | 28-02-16 | 16:57

Nergens staat in een wetboek dat ik verplicht ben internet te hebben. De overheid zoekt het dus maar lekker uit!

BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:54

@BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:47
De roverheid wil juist dat je alles digitaal doet en wil de blauwe enveloppen afschaffen.
Straks wordt je nog 'gegijzeld' door de stoottroepen van Ard omdat je nog een naheffing moest betalen maar niet betaalde omdat je het niet wist.
*alvast Free BSE rundfunk spandoeken verven doet*

necrosis | 28-02-16 | 16:53

@necrosis | 28-02-16 | 16:44
Soros is DE reden waarom we "NEE" moeten stemmen op 6 april.

kapotte_stofzuiger | 28-02-16 | 16:48

Ik kan het reduceren tot ongeveer 10-15% achteruitgang... dan zal ik internet en telefoon opzeggen.
Kan de overheid me vervolgens alleen nog per brief bereiken.
Misschien dat ik dat wel doe...

BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:47

Dit is niks nieuws en m.i. zouden de collega's van Das Kapital of wellicht FTM daar eens aandacht aan mogen geven. Investeerders (buitenlandse) geven grof geld uit op vastgoed in NL en worden lekker gemaakt met zeer haalbare rendementen, want de vrije huursector. Echt vrij, gewoon lekker ieder jaar je huurprijs verhogen, geen haan die er naar kraait of dat kan. 2%, 4%, 6%, 10%, boeiuh. Want hey! vrije huur, liberaal. Een van de weinige markten, ongelofelijk, op een basisbehoefte van een mens. Dus op eten en drinken, onderwijs krijgen we 6% BTW want basisbehoefte. Wonen, dak boven je hoofd is ook een basisbehoefte en die laten we dus gewoon vrij. Dit gaat zo ongelofelijk veel pijn doen.

JoyCee | 28-02-16 | 16:46

George Soros is een plaag voor deze wereld en dat wordt gelukkig steeds meer onderkend: zie bv:
rednationrising.wordpress.com/2016/01...
of:
www.nationalreview.com/article/247022/...
"Soros’s view is the antithesis of human-rights protection. It directly contradicts the vision of common, inviolable rights and freedoms, which the visionaries who founded America, the United Nations, and Human Rights Watch understood. It is high time to launch an equally well-endowed human-rights organization not beholden to the rapacious relativism and anti-Americanism of George Soros."

Paljas | 28-02-16 | 16:44

@kapotte_stofzuiger | 28-02-16 | 16:35
Soros klinkt behoorlijk Grieks.
Betaalt die Soros wel belasting?

necrosis | 28-02-16 | 16:44

Dus moet alles wat goedkoop is opgevuld worden met mensen uit andere landen en moet iedereen die een paar tientjes teveel verdient uit z'n huurhuis gepest worden. Gij zult lenen.

Watching the Wheels | 28-02-16 | 16:39

@Roeieber | 28-02-16 | 16:34
Nee, 25% aan besteedbaar geld ga ik er op achteruit wanneer het huurmaximum gevraagd gaat worden.
Dat is dus 25% minder nadat alle vaste lasten er af zijn gehaald.
Ik mocht willen dat ik 2400 per maand kreeg...

BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:37

En al dat bewust beleid ondersteunt de huizenbubbels die de politiek en banken nodig hebben om de boel aan de gang te houden. Immers ... elke nieuwe hypotheek voor een (te) hoog bedrag is na afsluiten een bak nieuw geld uit het niets dat in omloop komt. Dat werkt alleen als alle alternatieven ook te duur zijn.

Watching the Wheels | 28-02-16 | 16:37

Soros is een gevaarlijke gek. Mag je niet zeggen, want Hongaars-Joodse achtergrond en "progressief", maar zodra je uit zijn gratie valt (hallo Bank of England, hoi Geenpeil) gaat hij over lijken.

kapotte_stofzuiger | 28-02-16 | 16:35

@belo | 28-02-16 | 16:19
Met Miezerig Mannetje als veilingmeester....

necrosis | 28-02-16 | 16:35

@BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:18
Zo'n 25% aan woonkosten zozo, dat is afzien. En als uw huur 600 is dan verdient u 2400/maand. Krijg je dan nog huursubsidie?

Roeieber | 28-02-16 | 16:34

Wat ik ook lees in de lokale krant is dat Hengelsportvereniging 'De Graskarper' zijn website heeft vernieuwd!

Hank Nozemans | 28-02-16 | 16:31

@Duitse Herrder | 28-02-16 | 16:00
Originele nick!
Overigens betalen studenten meer per vierkante meter dan ik betaal voor mijn huurappartement.
En dat terwijl mijn salaris ('uitkering' volgens sommige ongeletterde boeren) een stuk hoger ligt dan het maandinkomen van een student.

necrosis | 28-02-16 | 16:30

@Mark_D_NL | 28-02-16 | 16:19

In feite is de communistische heilstaat dus een feit geworden, binnenkort worden alle inkomens gereguleerd door de overheid, op alle niveaus, op wat voor manier dan ook.

Sans Comique | 28-02-16 | 16:27

Hopelijk kunnen we ons hier eens flink in vastbijten en deze verachtelijke praktijken volledig blootleggen, en niet na een weekje stoppen maar de betrokkenen ( foute types )
eens flink publiekelijk aan de schandpaal nagelen en natuurlijk hun verleden uitpluizen.

Berthe | 28-02-16 | 16:22

-weggejorist-

Lefgozer | 28-02-16 | 16:21

@voldemort | 28-02-16 | 16:13
Nederlanders kunnen niet meer de straat op. Althans het deel van Nederland wat nog en baan heeft, wat centen en een huisje. Teveel Nederlanders zijn slaaf van o.a.:
- De Overheid in de vorm van uitkeringen en toeslagen
- De EU in de vorm van subsidies en toeslagen
- De NL overheid in de vorm van een baantje
- De EU in de vorm van een baantje
- De Hypotheek. Net genoeg om je hypotheek te voldoen en geen kansen op een betere baan of een waarde stijging van de woning
- De mening van de goegemeente. Je zal maar eens als rechtse of wilders stemmer te boek staan. Hoon zal je ten deel vallen. En je zal uit je social eco-systeeempje getrapt worden.
--
En je gaat niet spugen in de hand doe je voed. Teveel risico voor je gezin en toekomst. 70% van Nederland is bedeeld met een paar gouden handboeien. EN ze zijn zo gelukkig en hebben het zo goed... sure.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 16:19

Het woningenbestand was gvd van de Nederlandse bevolking. Die truc om eerst te privatiseren en de pvda te verrijken was al erg genoeg. Nu gaat het dus naar struikrovers die zich in 3delig grijs met hun hedgefondsen komen aandienen. De vvd verkoopt hun ma, de duivel en z'n moer nog, als het geld zou opleveren.

belo | 28-02-16 | 16:19

-weggejorist-

janmetdepet | 28-02-16 | 16:18

-weggejorist-

janmetdepet | 28-02-16 | 16:18

Smerig spel wordt er gespeeld het is tijd voor opstand aan alle kanten worden we bedonderd en leeg gezogen.ik haat de hoge heren.

janmetdepet | 28-02-16 | 16:18

YAY! Ik ben dus een van die 600 klanten.
Straks gaat de nieuwe eigenaar gewoon het maximum aan huurprijs vragen (heerlijk neoliberale winstmaximalisaties).
Vivare, net als andere woningcorporaties, vragen doorgaans iets van 70-75% van het maximum. Dat heet sociaal beleid.
Maar commerciële verhuurders zitten er daarentegen puur voor de winst.
-
Hoewel de huursubsidie ook mee stijgt ben ik straks zo'n 25% van mijn maandelijks besteedbare geld kwijt.
Die extra huursubsidie gaat namelijk maar voor de helft werken, de rest komt voor mijn eigen rekening.
Dit zal ongetwijfeld het verhaal gaan worden.
-
Heerlijk neoliberaal toch?!
Het wrange is dat zowel de gemeente als de belangenvereniging van huurders hiermee akkoord gegaan zijn.
Dan kan ik straks dus bonen uit blik vreten, meer zit er niet meer in.

BSE rundfunk | 28-02-16 | 16:18

"Ik kan niet begrijpen dat de inwoners van die steden en dorpen dit accepteren, er moet veel meer de straat opgegaan worden, de Nederlander blijft maat passief. Dit is toch reden om een opstand te organiseren en je niet te laten ringeloren door die wethouders en maffia woning corporaties!
Hopelijk verdwijnt dit niet buiten het nieuws.
lanexx | 28-02-16 | 16:11"

Morgen maken we ons allemaal weer druk om iets anders, de media zullen nooit eens doorpakken, daar deze extra diepgravende focus van het publiek op de problemen niet ten voordele van de overheid is.

Sans Comique | 28-02-16 | 16:18

Necrosis + 1

geengemaar | 28-02-16 | 16:16

@Duitse Herrder | 28-02-16
Prijs per punt word door verhuurders bepaald. Je krijgt ook punten voor de woonomgeving maar vierkante meters gaan het hardst. Een bezemkast doet al snel 800 euro aan huurpunten.

voldemort | 28-02-16 | 16:13

@telelezer | 28-02-16 | 15:26
Nee. WimLex heeft nog aardig wat in de Melk te brokkelen. En dan ben ik geen Aluhoedje met allerlei opmerkingen over Rothschild en al die onzin. Gewoon opgebouwde rechten, invloed, geld, eigendom. En een realistische kijk op de toekomst van zijn Familie en het veilig stellen van de eigendommen en gelden voor de toekomst.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 16:12

Ik kan niet begrijpen dat de inwoners van die steden en dorpen dit accepteren, er moet veel meer de straat opgegaan worden, de Nederlander blijft maat passief. Dit is toch reden om een opstand te organiseren en je niet te laten ringeloren door die wethouders en maffia woning corporaties!
Hopelijk verdwijnt dit niet buiten het nieuws.

lanexx | 28-02-16 | 16:11

@FlitsHongaar | 28-02-16 | 15:48
Ga eens even elders flitsen, wil je?

necrosis | 28-02-16 | 16:11

Soros met zijn dubieus campagnegeld en belangen in Oekraïne en de eurofiele PvdA met de vinger in de pap van de sociale woningbouw, you scratch my back, I'll cratch yours

Sans Comique | 28-02-16 | 16:10

Graaf van Egmont | 28-02-16 | 15:48

Volgens mij heeft hij nu wel tig keer gezegd dat hij een meer dan 40-urige werkweek heeft om alle handophouders te onderhouden.

eerstneukendanpraten | 28-02-16 | 16:10

@Yohean | 28-02-16 | 16:00
Gemeentes hebben niet veel mogelijkheden om zelf geld te genereren.
Grond aankopen met een landbouwbestemming (goedkoop) om het daarna door te verkopen met een bouwbestemming (vier keer zo duur) levert flink wat centen op.

necrosis | 28-02-16 | 16:08

Volgens mij deels een onzinverhaal. In Nederland bepaalt een puntensysteem of een woning 'sociaal' is of niet. Je kunt op basis van vierkante meters, aantal kamers en tientallen andere indicatoren vaststellen wat de maximale huir is. Eigendom ('commerciele partij of zgn sociale corporatie) doet niet ter zake.

Duitse Herrder | 28-02-16 | 16:00

Glasgow Argus | 28-02-16 | 15:33

'De sociale huursector ligt al een tijd onder druk. De kernactiviteit van sociale verhuur is onrendabele verhuur'.

Gelul. Sociale verhuur is wel degelijk mogelijk mits cooperaties niet worden gedwongen tot publieke investeringen door gemeentes en de hoofdprijs betalen voor de grond uitgegeven door diezelfde gemeentes.

Yohean | 28-02-16 | 16:00

Er zit een vreemde zin tussen

bodemloos | 28-02-16 | 15:58

Ik heb medelijden met Duiven: 600 woningen x gemiddeld 5 gelukzoekers = 3000 gelukzoekers op korte termijn in Duiven
Dikke winst voor Vivare ten koste van de autochtone bevolking.
henk vintage | 28-02-16 | 15:23

Op diezelfde schaal stel ik me voor wat er met een stad als Utrecht gebeurt. Gemeentelijke plannen gaan Utrecht laten groeien van 340.000 inwoners naar 460.000.
Aangezien de autochtone bevolking in aantallen afneemt krijgt deze stad er dus 120.000 mensen bij.
Waar komen al die mensen dan vandaan vraag je je af. (behalve jullie reaguurders dan)
Als nu al 1/3 van buitenlandse afkomst is dan schuift dat met zulke aantallen snel door naar een meerderheid.

bodemloos | 28-02-16 | 15:56

FlitsPool | 28-02-16 | 15:48
.
Wat is jouw probleem eigenlijk.... ik zie je alleen maar afgeven op andere reaguurders en betrap je nauwelijks op een inhoudelijke tegel.... Ben jij misschien het half zachte broertje van Supermathijs, die maakte daar ook al een een hele show van tot dat Joris de Almachtige het genoeg vond....
.
Doe eens leuk mee ipv flamen van medereaguurders!

Fatwabuster | 28-02-16 | 15:52

Vorige week had ik GS al gelink-tipt en pas vandaag een artikeltje... beter laat dan nooit.
Duidelijk is dat Soros iets 'gegund' is door de bestuurders omdat hij het 'ja-kamp' steunt. Hij moet op slinkse weg zijn geld terug krijgen en hoe kan dat beter dan over de rug van onze burgers...

Bart_Banaan | 28-02-16 | 15:49

De tactiek van verschroeid Nederland van de verliezende elite...
Bij de weg. leuk geschreven, Zentgraaf, weer in oude Geen Stijl. stijl. Hoop je vaker te zien hier.

Winston1 | 28-02-16 | 15:49

necrosis | 28-02-16 | 15:45
Jij zit toch ook in een uitkering? Iedereen hier zegt dat en je bent ook altijd aan je toetsenbord te vinden. #verdacht

Graaf van Egmont | 28-02-16 | 15:48

necropis | 28-02-16 | 15:45
Anders ga je even lekker naar joop om met je mede-steuntrekkers te debatteren.

FlitsPool | 28-02-16 | 15:48

miko | 28-02-16 | 15:31
Alsof open aanbestedingen verplicht zijn bij B2B transacties.

FlitsPool | 28-02-16 | 15:47

Soros... *spuugt op de grond*... aan de lantaarnpaal met die vent.

pluskukel | 28-02-16 | 15:45

@FlitsPool | 28-02-16 | 15:23
GeenStijl profileert zich als tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
De rest verzin jij er spontaan bij, net zoals mijn zogenaamde uitkering....

necrosis | 28-02-16 | 15:45

@miko
Geen grootkapitalisten maar omhooggevallen PvdA-partijkaarthouders die opeens doen alsof ze ondernemer zijn met publiek kapitaal. Kapitaal dat eerst is geroofd van degenen die het verworven hebben. Eigendomsrecht is de peiler van het kapitalisme. Dit is het tegenovergestelde van kapitalisme.

Godsammekraken | 28-02-16 | 15:41

Ik woon in Arnhem, maar heb al genoeg gelezen deze maatschappij is een ziek orgaan. Ben ook benieuwd wat het hoger doel is van islamistische invasie. Alles draait om macht en geld. Zelfs de boeren in Duiven zijn gevoelig voor geld en macht. Bah treurig volk. Weet je iedereen voorliegen dat is een gemeenschappelijk goed. Vooral de media De Gelderland, De Telegraaf, De NRC leugenaars ten voete uit. Maar het stomme volk zoals Pechtold noemt (zie powned) snap het allemaal niet. En PVV Tokkie-volk??? Meer hoogopgeleiden kiezen deze partij net als ik. Koffie Wijkagent ha ha ha

Bezorgd en ontevrede | 28-02-16 | 15:38

De woningen worden in verhuurde staat verkocht en huurbescherming blijft bestaan. De onmiddellijke inzet voor soros andere hobby naast geldverdienen is vooralsnog ongegrond.
De sociale huursector ligt al een tijd onder druk. De kernactiviteit van sociale verhuur is onrendabele verhuur. Verdedigbaar wanneer je ook onvermogenden redelijk wil laten wonen.
Door eu regels zijn mensen met een inkomen van meer dan 35 k buiten de sociale verhuur grgooid. 35 k inkomen is teveel voor sociale verhuur en te weinig om te gaan kopen. Dit zijn de mensen die nu boven de huurgrens moeten huren en die soros aan zijn winst gaan helpen. Smerig spelletje.

Glasgow Argus | 28-02-16 | 15:33

@FlitsPool | 28-02-16 | 15:23
Is er een open aanbesteding geweest? Per huis?

miko | 28-02-16 | 15:31

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 15:21

nu er steeds meer terecht protest komt van autochtonen die al lang op wachtlijsten staan voor betaalbare woningen, kunnen gemeenten en overheid het niet maken om asieleisers voorrang te verlenen.
Dat 'probleem' lossen ze nu zo op blijkbaar.. gewoon verkopen en in die nieuwe vrije sector woningen asielzoekers gratis laten wonen.
Schandalig ! er moeten sociale woningen gebouwd worden, niet verkocht aan een of andere belegger met smerige politieke connecties in ons land.
Dit zal nog wel een staartje gaan krijgen...

- nos.nl/nieuwsuur/artikel/2072806-corpo...

(c)ZWITSUL | 28-02-16 | 15:28

""(..)600 woningen x gemiddeld 5 gelukzoekers = 3000 gelukzoekers op korte termijn in Duiven; Dikke winst voor Vivare ten koste van de autochtone bevolking.""
@ henk vintage | 28-02-16 | 15:23
Kudos; U vat in 1 zin het hele floegtelingenschandaal samen

telelezer | 28-02-16 | 15:28

En de menschen halen hun schouders op en slaapwandelen verder.

Boemibol | 28-02-16 | 15:27

""Maar we wisten toch al dat WimLex een groot Te Koop bord in de tuin van Nederland heeft gezet.(..)""
@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 15:15
Wat heeft hij hier nou weer mee te maken? Hij heeft immers geen moer te zeggen, dat doet Den Haag (lees: Brussel) voor hem.

telelezer | 28-02-16 | 15:26

Ik heb medelijden met Duiven: 600 woningen x gemiddeld 5 gelukzoekers = 3000 gelukzoekers op korte termijn in Duiven
Dikke winst voor Vivare ten koste van de autochtone bevolking.

henk vintage | 28-02-16 | 15:23

Apart, op een site die zich als rechts-liberaal profileert een huilverhaaltje over het privatiseren van sociale huurwoningen.

FlitsPool | 28-02-16 | 15:23

@(c)ZWITSUL | 28-02-16 | 15:17
Is waarschijnlijk al geregeld. En Livestrooi is niet de enige die zijn bloed verkoopt aan Soros. Er zijn vast een paar Parlementariërs (lokale politiek sukkels) die ergens wat geld krijgen voor deze actie.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 15:21

die worden met dikke winst doorverhuurd aan het COA.. wait and see

(c)ZWITSUL | 28-02-16 | 15:17

En dat allemaal met de zegen van het "sociale" PvdA. NOT!!!. De grootste verraders van de "gewone" NLburger en NLondernemer zijn de PvdAers geweest, de moderne roofridders.

ad melkert | 28-02-16 | 15:16

Maar we wisten toch al dat WimLex een groot Te Koop bord in de tuin van Nederland heeft gezet. WimLex weet ook dat zijn tijd als fantasie Koning voorbij is. Dus hij houd een grote garage sale! Indien de Nederlandse burger dat wil tegenhouden moeten ze snel zijn. Anders zal 90% van wie nu nog in redelijke doen is aan de bedelstaf raken.. ik wens jullie success.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 15:15

@Godsammekraken | 28-02-16 | 15:02
Het jammere is dat de maatschappij eerst heel sociaal de woningen mag bouwen en de grootkapitalist ze daarna voor een appel en een ei mag kopen. had deze huizen per stuk verkocht en ze hadden meer opgebracht.

miko | 28-02-16 | 15:12

Volgens het artikel blijft het grootste deel beschikbaar voor sociale verhuur zonder wijzigingen in de huur en overige voorwaarden.
Heeft GS extra informatie of gaat het er meer om dat de persoon die bij deze transactie betrokken is, zwart gemaakt wordt.
Jammer, overigens, dat nergens te lezen is wat het transactiebedrag is. Ik vind eigenlijk dat het publiek er recht op heeft om dat te weten. Ik ben ook best wel benieuwd hoeveel korting je krijgt met het CV van Soros.

jemagookniksmeer | 28-02-16 | 15:11

Apart, die coöperatie's worden gesteund met belastinggeld om sociale huurwoningen te bouwen en te beheren, als ze die huizen verkopen aub de winst terug richting belastingbetaler.

neemjemoederindemali | 28-02-16 | 15:08

Andere woningbouwverenigingen zijn inmiddels ook commerciële clubjes geworden. Ze verhogen allemaal zoveel mogelijk de huur tot ruim boven de sociale huurgrens naar aanleiding van een zelf verzonnen puntenstelsel en na een jaar of dertig als het van ellende en achterstallig onderhoud in elkaar stort verkopen ze het alsnog voor de hoofdprijs.

voldemort | 28-02-16 | 15:06

Tja, de sociaal-democratie die nog werkte is niet meer. Die is al een paar decennia kapot.

McMarx | 28-02-16 | 15:06

Liever een grootkapitalist dan een bakstenenkolchoze.

Godsammekraken | 28-02-16 | 15:02

De PvdA, heel sociaal. Oh, wacht...

Thunderbird | 28-02-16 | 15:02

Soros inschattende mogen ze alleen worden verhuurd aan 'vluchtelingen'

crankshaft | 28-02-16 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken