Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Gearresteerd om een varkensmuts

NPO-ambtenaar Tom Staal werkt wel in het weekend, en vandaag was hij in Ede, om de ietwat lamme en karig bezochte Pegida/DTG Demo tegen een AZC te filmen. Met dank aan de politie werd demo toch nog een internationaal spektakel, want Pegida-pipo Edwin trollde iedereen de moeder door gearresteerd te worden voor een roze carnavalsmutsje op de kokosnoot, dat schijnt provocerend te zijn ofzo. Op bewegende beelden is nu te zien dat de politie op dat plein in Ede eerst een mevrouw aanrandde wegens dat varkensmutsje, en dat pas daarna Pegida Edwin knorretje op zijn hoofd zette. Het is toch wat, mensen. Reken er maar op dat op 27 februari aanstaande, als Pegida weer in Amsterdam komt buurten, een tsunamisering van varkensmutsjes gaat plaatshebben. Oh ja, en Tom Staal krijgt ook nog even een hoek van Oom Agent. Maar daar kan-ie wel tegen.

Reaguursels

Inloggen

Politie agenten zijn al heel lang geen "wetshandhavers" meer, de meesten kennen de verkeersregels geeneens, laat staan dat ze weten wat in de wet wel en niet geoorloofd is.

Het enige dat de politie doet is afdwingen wat de overheid gewenst gedrag vind, en dat heeft niets met wetshandhaving te maken.

Ik adviseer elke Nederlandse politie agent(e) om eens op te zoeken hoe de overwinnaars na de tweede wereldoorlog met "befehl ist befehl" zijn omgesprongen.

Ravian | 21-02-16 | 22:50

Animal Farm is niet zo heel ver weg meer.

Tijl U | 21-02-16 | 22:13

En de politie in Nederland laat zich ook overal voor lenen. Maar dat hebben we al vaker gezien in de geschiedenis nietwaar?

Tijl U | 21-02-16 | 22:12

Varkensmutsje mag? Nou in Amsterdam niet. Tijdens de kroning wilde een republikeinse een bord opsteken om de republiek een woord en een gezicht te geven. We weten nog hoe dat af liep: Van der Laan had zijn KGB er op nog geen 3 meter vanaf staan en toen de eenzame dame het bord omhoop wilde steken werd ze acuut in de boeien geslagen. Daarna reed de KGB een uur of wat doelloos met haar rond en toen het feest op de Dam was afgelopen lieten ze haar lopen. Van der Laan noemde het later 'een vergissing.' Dat zal Poetin ook wel zeggen als hij in Moskou demonstrerende homo's op laat pakken. Dus Van der Laan vezint wel een rechtsverkrachtende truc om varkensmutjes uit beeld te houden. Hij heeft er ervaring in.

Tijl U | 21-02-16 | 22:10

Het varken gaat de kant van zwarte Piet op.

wegrenner | 21-02-16 | 18:13

Waar koop je die mutsen, wil er per direct 3 hebben

DeWaarheid69 | 21-02-16 | 17:30

Staat nergens in het Wetboek van Strafrecht, waaraan de stoere boys van de politie zich tóch echt moeten houden, dat miss Piggy mutsen gedragen tegen de koude wind op een winderig plein in winderig (pfff..) Nederland in het kader van het strafrecht verboden zijn en er dus een aanhouding terzake een strafrechtelijk feit legitiem is.
Dat er toevallig door burgers een Miss Piggy muts ten tijde van een demonstratie op het winderige Edese plein wordt gedragen is daarom rechtmatig en is een aanhouding op grond van het dragen van een Miss Piggy muts, ongegrond en onrechtmatig.
Nu jullie weer, stoere boys met stoere American caps, als het énige kenmerk van stoerheid.
En, blijf voortaan van journalisten áf, die hun werk in het kader van de vrije nieuwsgaring gewoon doen,
Het is Turkije niet, waar journalisten gepeerd worden, op z;n minst, hallo Edese politie boys,met caps ter verhoging van soort van nog enige statuur, even terug naar normaal als het kan.
En excuses aan de dragers van de onschuldig ook nog mooi roze Miss Piggy muts in een kil en winderig Ede., als afspiegeling van "vrijheid"voor de rest van Nederland.

puck&bully | 21-02-16 | 17:03

Laten ze eens mensen met een varkenshoofd gaan oppakken.
Hoi Diederik.

Gele Beer | 21-02-16 | 14:47

Waarom stills van overvallers en aanranders hier wel vertonen en waarom van agenten die over de schreef gaan niet? Geef ze als dader een gezicht. Laat ze niet meer wegkomen door zich te verschuilen achter het uniform.

A.S. Perien | 21-02-16 | 14:46

Het ziet er naar uit dat de overheid onze vijand geworden is. Veel gekker kan het toch niet .
Politie gedraagt zich ook idioot in deze.
.
Een beetje stoer doen tegen een journalist maar werkelijk gespuis ongemoeid laten, fuck them.

Bar&Boos | 21-02-16 | 14:44

In Zweden heeft de politie reeds andere problemen. In Zweden, dit land dat decennialang hèt voorbeeld bij uitstek was van humane welvaartsstaat en dat aldus hoog scoort in al het vergelijkend cultuuronderzoek (Social Progress Index, Human Development Index, Good Country Index), lijkt men het al bijna voor elkaar te krijgen dat de politie grote moeite heeft om de horror van de juichend geïmporteerde islam in bedwang te houden. Zodat een vrije val richting de onderste regionen van genoemd onderzoek, richting dus corruptie, gangsterdom en gewelddadig opdringende achterlijkheid, lijkt voorgeprogrammeerd. Hoor hierover bijvoorbeeld deze Deense commentator: www.youtube.com/watch?v=dVCpNWXKfXs

notamused | 21-02-16 | 14:33

een boerka is prima, maar een varkensmutsje mag niet.

weg met alle onzin over "belediging", ik wil vrijheid van meningsuiting.

aight.. | 21-02-16 | 13:39

Stuur, twitter, facebook , of welke manier deze www.youtube.com/watch?v=tZqlUk2BQLo
dan ook de hele wereld rond. Maak er ff een engelse beschrijving bij. En klaar.

Vedor | 21-02-16 | 13:01

Jan Boule | 21-02-16 | 12:14
Dat niet-moslims apen en varkens zijn in de ogen van de god van de moslims, weet iedereen die een klein beetje kennis van de koran heeft. Daarom willen we geen islamisering in Europa. Lijkt mij een logische actie om geen mensen op te nemen die zo over je denken. Policor denkt daar anders over, missen kennelijk ieder overlevingsinstinct.

Freija | 21-02-16 | 12:55

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:49
Was vorige week aanwezig bij demonstratie tegen AZC in Wateringen. Politie was met buitensporig veel machtsvertoon aanwezig, cordon, hekken, politie te paard, wapenstokken, speciale bussen om arrestanten in af te voeren. Ronduit bespottelijk! Het is allemaal bangmakerij, om mensen van demonstreren af te houden. Als ze Antifa of AFA in hadden kunnen zetten, hadden ze het waarschijnlijk ook nog gedaan.
Dit land heeft een trias politica dat de vijand van het volk is. Te triest voor woorden.

Freija | 21-02-16 | 12:50

Die varkensmutsjes gaan nog eens groot worden.
Geen schreeuwende extreem Linksche Volkertjes uit Amsterdam blijkbaar deze keer ??
Wel gaat men weer politiek correct lopen doen over een mutsje. Hoe triest kun je zijn.
Ik zag van de week al een dominee op een staatshoernaal met een repo over een kazerne voor marechausee blijkbaar met een politiek correcte/gleichschaltung/cultuur marxistiesche muts. Deze wist te melden dat sommigen van de jongens en meisjes geluk hadden dat ze er zaten. "maar ze horen hier niet" wist ze te melden. Dezen hadden namelijk een haar onwelgevallige politiek incorrecte mening. Jawel.
Het cultureel marxisme in het veld in beeld gebracht door onze nationale propaganda organisatie.
De feiten en de werkelijkheid omtrent hun `zielige vloegteling´ zijn vrij simpel maar deze willen ze niet zien. De feiten en de werkelijkheid doen er alleen toe als ze in hun cultuurmarxistiesche straatje passen .

Het onderscheid wat men niet wil maken is dat we mensen hebben die vluchten voor een oorlogssituatie en vervolging en daarom asiel willen en kunnen vragen als dezen dus voldoen aan de eisen die wet- en regelgeving stellen. Dus niet mensen die een verkeerde identiteit opgeven en reizen op een vals paspoort met minder goede bedoelingen en simpelweg de economische vluchtelingen die op de bonnefooi aan het zwerven zijn geslagen en daarbij tig landen doorkruisen om pas in het meest noordelijke puntje van Europa een asielverzoek in te dienen dat al voorbaat kansloos is. Men spreekt alleen over 'vluchtelingen'. Men is altijd bezig over de 'nuance' en 'de toon van de discussie' maar alleen als het even goed uitkomt duidelijk.

Wat betreft het constante gejengel over nationaal socialisten die ze constant willen uitmaken voor fascisten. Deze begint onderhand ook tamelijk erg sleets te worden. Volgens een artikel in the financial times - `The left’s problem with Jews has a long and miserable history´
www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=The+left%...

Gewoon dom door blijven blaten over `bezette gebieden´ terwijl ze net als een ander weten wat de geschiedenis was en dat het hele verhaal uit de duim gezogen is Hoe triest kun je zijn als Liniksche Kerk gelovige.

said_fred | 21-02-16 | 12:45

Hier valt mijn pet vanaf.uhhhhh vakensmuts

Beeld fapper | 21-02-16 | 12:36

Vorige week verscheen in de pro-Erdogan krant VAHDET een artikel van de arts/journalist Seyfi Sahin meldend dat de "joden sinds Darwin ( jood) de wereld van de wetenschap terroriseren". Hij schrijft letterlijk dat "les chimpanzés sont des juifs mutants". Mensen die niet de islam aanhangen en verdedigen , zo vervolgt hij, zijn vervloekt door allah. Vervloekt zijn in zijn ( islamitische) optiek) dus met name de joden en staan derhalve op gelijke hoogte als apen en... varkens. De politiechef van Ede heeft zonder twijfel genoemd artikel van Erdogan adept dr. Sahin gelezen of laten vertalen en wilde de arts niet voor het hoofd stoten door de Pegidaman met genoemd hoofddeksel te laten rondlopen.Immers een varken is een islamitische metafoor voor jood en die geef je geen bewegingsruimte in ons land anno nu. De Schalkhaarders zijn wederom onder ons.

Jan Boule | 21-02-16 | 12:14

Ik loop al wat jaren mee en kan wel zeggen dat de Politie niet meer precies weet wat nu wel en niet kan. Die verslaggever wegduwen is totaal overbodig en zet juist alleen kwaad bloed. Hele domme agenten. Net zo'n domme agenten als die in dat filmpje waarin een man op een parkeerplaats met draaiende motor zijn ID moet tonen. De agent krijgt wat tegengas en dan komt die er niet echt meer uit. Hilarisch.

prutserstentop | 21-02-16 | 12:10

De handhaver van de wet der Nederlanden, dat is de meneer met het roze mutsje.

Angel_eyes | 21-02-16 | 11:49

Graaf Monte Cristo | 21-02-16 | 11:20
Toch is het wel mooie PR voor Pegida. Gratis filmpje.

Klompmans | 21-02-16 | 11:29

Het feit dat de politie wordt ingezet om kritiek tegen de Islam te onderdrukken, zou ons doodsbang moeten maken. Helaas vinden we ook dit al weer een beetje normaal (weinig ophef in de politiek althans).

Asimov6 | 21-02-16 | 11:21

Pegida moet een schadevergoeding eisen van de gemeente. Deze onterechte arrestatie heeft Pegida schade toegebracht omdat de voorman niet kon spreken, niet kon deelnemen aan de demonstratie en hij de mond is gesnoerd tegen de vrijheid van meningsuiting. JURIDISCH AANPAKKEN.

En die zielige agenten, sorry ik heb totaal geen respect voor hen meer. Als je journalisten zo gaat duwen, eigenlijk wilde hij gaan slaan, dan hoor je hier niet thuis, maar wel in Turkije.

Graaf Monte Cristo | 21-02-16 | 11:20

Banana, (2.9 miljoen mensen nog geen 300 jaar geleden) toen was geluk nog heel gewoon,,,

001001001 | 21-02-16 | 11:13

Weer een mooi voorbeeld van meten met twee maten. IS aanhangers in de Schilderswijk die roepen dat joden doodgemaakt moeten worden, gebeurt niks mee. Iemand die tijdens een anti-islam demonstratie een varkensmuts opzet, wordt aangehouden. Ik schaam me af en toe echt kapot over wat een trieste bedoening het geworden is hier in Nederland. Ongelooflijk dat een volk ervoor kan kiezen zichzelf zo opzij te zetten voor een zooi achterlijke barbaren. Wat een land. Onze voorouders draaien zich om in hun graf.

Banana008 | 21-02-16 | 11:12

Bank moet deuren sluiten omdat ze een poster van een spaarvarken had opgehangen....

lulleficatie | 21-02-16 | 11:07

De hoofddoek is de zwartwitrode swastika armband vd 21e eeuw, een symbool v vrouwenonderdrukking en islamofascisme. Mag je dragen. Een varkensmuts is een symbool "ik ben tegen de Islam". Mag je wél met dat spandoek rondlopen of is dat ook té kwetsend?

Vrijheid van meningsuiting staat onder steeds grotere druk en wordt steeds verder beperkt dat maakt deze burger nog veel bezorgder dan de islam...

trip666 | 21-02-16 | 10:59

Tsja

Verdad? | 21-02-16 | 10:58

in de wet verankerd,, vooral de datums zeggen heel wat,,,
Voorbeelden van 435a SR staan ook genoemd in deze toelichting:
- zwart hemd, boord en das NSB HR 28 mei 1934, NJ 1934, 1246
- onder bepaalde omstandigheden een rood hemd als uitdrukking van een socialistisch streven HR 24 juni 1936, NJ 1935, 1331.
- onder zekere voorwaarden een rode tulp op 1 mei HR 18 februari 1935 NJ 1935, 539.

dus ja niets over een varkenskop,,,

001001001 | 21-02-16 | 10:52

Je kan duidelijk merken dat van der Steur tegenwoordig over de politie gaat.

très cool | 21-02-16 | 10:46

In Iran hebben ze ook zulke kledingpolitie.

Really? | 21-02-16 | 10:43

het niet dragen van insigne waarmee de wet aangeeft wat voor agent je bent is verboden hoor, dat doen de russen in oekraine en de turken in syrie, een agent hoort zich ten alle tijden te legitimeren als zijnde agent, dit groepje staat hier in politie kleding, echter niemand die kan zien wat voor opleiding er gevolgd is en wie er aangesproken kan worden op een lagere rang, echter dit is bij de wet verboden. en dus vind ik dat hier spraken is van een onrechtmatige daad door de overheid.
legitimeren als agent is niet effe met een pasje zwaaien, dan moet je de gelegenheid krijgen om de juiste gegevens van dat pasje over te schrijven!!!
dat is een FEIT.

001001001 | 21-02-16 | 10:39

Politie heeft al lang en breed aangetoond de zijde tegende autochtone bevolking te hebben gekozen. Je hoeft maar te kijken naar hoe lang het duurt voordat beelden van lichtgetinte daders worden verspreid ter opsporing versus de snelheid waarmee de beelden van demonstranten rond een AZC worden gepubliceerd.
Ook het optreden rond elke Pegida demonstratie spreekt boekdelen als men het vergelijkt met de tolerantie jegens antisemitisme in 'Palestina' demonstraties.

Barani517 | 21-02-16 | 10:37

Komen ze een keer achter hun mobiele flitsapparatuur uit, is het weer niet goed.

Wilhelmina kudtje | 21-02-16 | 10:30

De enige provocatie die ik heb kunnen ontdekken is afkomstig van de politie. Zij proberen de vreedzame PEGIDA demonstranten -niet voor de eerste keer- uit de tent te lokken. Laf, onrechtvaardig en zonder wettelijke basis. Politie bekent kleur en staat er weer mooi op bij de Burgemeester. Men moet er iets voor over hebben om promotie te kunnen maken.

padbuffel | 21-02-16 | 10:29

wow wat een idioterie, het land van regels, behalve voor de machtshebbers.

001001001 | 21-02-16 | 10:21

Hopelijk voor de agenten zijn zij PVV'ers. Dit politievertoon geeft onze blonde held namelijk wederom extra stemmen.
Sersel | 21-02-16 | 10:02
.
Nou vergeet die extra stemmen maar. Heb zojuist even op peil.nl gekeken, de PVV heeft 1 zetel verloren (nu 40 zetels) en de VVD heeft er 1 bijgekregen.

Lupuslupus | 21-02-16 | 10:15

Sicherheidsdienst

opruimen | 21-02-16 | 10:14

watmagjenogwel | 21-02-16 | 02:47
Helemaal mee eens.

Klompmans | 21-02-16 | 10:13

1. Met een zwarte IS-vlag door de hoofdstad lopen kan gewoon, dat is geen provocatie?
2. Niemand wilt tegenwoordig toch nog bij de politie. Vroeger had je minimaal HAVO nodig om binnen te komen. Zo te zien hebben ze nu de WAJONG tak aangesneden.
3. Het is maar een klein groepje wat daar staat. Ik vind dat er wat meer actie mag plaatsvinden vanuit de reaguurders hier. Minimaal 1 keer meedoen aan een betoging? ??

Drs. D. | 21-02-16 | 10:11

Zelfs als deze meneer met een Vitesse-sjaal bij een vol NEC-stadion zou zwaaien of andersom, moet je hem negeren. Deze beweging krijgt onterecht sympathie hierdoor.

Petskast | 21-02-16 | 10:10

Ik snap er weeeeeeer niks van!! Aangezien een hoofddoek wel mag, vanwege religie, zou dan een hoofddoekje met varkensmotief wel mogen?? Of, een vergiet op je hoofd zetten (kerk van de vliegende spaghettimonster) in een vorm/motief van een varken? (niet ondenkbaar en zou discriminatie zijn als je gearresteerd zou worden)

Ik snap er niks van! | 21-02-16 | 10:07

drammerd | 21-02-16 | 09:36
En dan worden we fascisten of ultra-rechts genoemd, dat steekt me wel.

Klompmans | 21-02-16 | 10:05

Sersel | 21-02-16 | 10:02
En Pegida!
Dit wordt natuurlijk een super goede PR film voor hun.

Klompmans | 21-02-16 | 10:03

Hopelijk voor de agenten zijn zij PVV'ers. Dit politievertoon geeft onze blonde held namelijk wederom extra stemmen.

Sersel | 21-02-16 | 10:02

Ach de beschaafden onder ons zijn altijd makkelijke prooi. Gewone autochtone mensen die opkomen voor ons land en zich gedragen. Maar o wee als die vbmo-ers geintimideerd worden door een aantal zwarte vlaggetjes met vreemde tekens begeleid door spraakgebrek achtig geroep, dan schijten ze vervolgens in hun broek. Politie u staat aan de verkeerde kant, beseft u dat?

drammerd | 21-02-16 | 09:36

ik ben al decennia de mening toegedaan dat je gewoon intens fout bent als je bij de politie wilt. lager dan laag!

goede intenties lick my ass: de grofste schandes gebeuren altijd met de beste intenties en een gebrek aan intellect ( toch de grote gemene deler bij de overheid) is geen vrijwaring

yuryzelluf | 21-02-16 | 09:03

Filmpje met zeer hoog WTF-gehalte

Hulporganisatie | 21-02-16 | 08:52

En toch veranderd er niets en blijft het bij wat online comments. Geen daden maar woorden, leve Nederland...

Mozes Langebroek | 21-02-16 | 08:49

Zou een geitenmuts wel mogen ?? Of een koeienkop hanekam #dtv

Petroselinum crispum | 21-02-16 | 08:42

Het*

holyground | 21-02-16 | 08:35

Hey is schokkend om te zien hoe de rechten van Nederlandse burgers steeds meer worden afgenomen ten behoeve van de "nieuwe nederlanders". Ik voel mij inmiddels tweederangs burger in dit land.

holyground | 21-02-16 | 08:34

Het mutsje was wel stijlloos roze.

Apollo | 21-02-16 | 08:29

-e. Valt niet mee, guren met mobiel.

koosnaam | 21-02-16 | 07:44

Is dat het moderne Nederland waar we in wonen? De politie noemt het dan antiracisme maar dit is geen aanval tegen het racisme, maar tegen de realiteit. Nederland glijdt steeds sneller af. Mag deze nog wel? onafhankelijkdelft.nl/wp-content/uploa...

speculoos | 21-02-16 | 07:20

@jouwgedachte | 21-02-16 | 05:37
Agenten (dienders) bekeren zich tot de islam als dat ze opgedragen wordt.
Zie geschiedenis WWII * NL politie.
Van die MAVO-klanten moet je het niet hebben.

McMarx | 21-02-16 | 05:43

Dus... in een moskee oproepen joden te vermoorden, homo's van het dak te gooien en vrouwen te onderdrukken mag wel maar een stompzinnig varkensmutjes dragen is opeens aanleiding tot ingrijpen?

Zouden die agenten zelf nou niet snappen dat ze gebruikt worden over hun rug de islamisering door te drukken waar ze later zelf net zo zeer slachtoffer van zullen worden?

jouwgedachte | 21-02-16 | 05:37

watmagjenogwel | 21-02-16 | 02:39
"Lang geleden het land ontvlucht, en er geen spijt van gehad."

Hetzelfde hier. Het beste wat ik ooit voor mijzelf en mijn toen nog jonge gezin heb kunnen doen.

wegrenner | 21-02-16 | 05:33

Betere reclame kan PEGIDA zich niet wensen: dit is een schoolvoorbeeld van de verdergaande islamisering van de samenleving.

EnNouJijWeer | 21-02-16 | 05:06

Overigens, u gelooft toch niet dat dit door een of ander politieambtenaartje is op gedragen, uiteraard is dat van "hogerhand" beslist, vd steur misschien, inclusief lache bekkie?

watmagjenogwel | 21-02-16 | 02:50

@Graaf van Egmont | 21-02-16 | 01:26
De beslissing om iemand met een muts af te voeren maakt een agent niet zelf. Daar krijgt hij/zij opdracht voor.
Alles volgens het boekje en vast patroon.
Er zijn mensen die zich daar het beste bij voelen.

MogeWijEveOvergeve | 21-02-16 | 02:49

Ja, en ik reageer nog een keer, want mijn bloed gaat hier van koken, dit moet wereldnieuws worden, iedereen moet dit twitteren en verspreiden hoe achterlijk dit land bezig is. 'k weet dat het land achterlijk bezig is, maar zo erg, wie had dat 35 jaar geleden verwacht?

watmagjenogwel | 21-02-16 | 02:47

Wie kan mij per direct 1.000.000 varkens mutsen verkopen?
Iedereen aan de varkensmuts.
Die chinees die ze maakt gaat nog eens heel veel verdienen aan NEEderland.

Maar het is natuurlijk opzet om die beste mijnheer een paar uur uit de demonstratie te verwijderen, dat spelletje heeft de RRRooverheid goed door.
En inderdaad een bommelding wil ook wel helpen.
Voor mij was dit land al jaren geleden naar de verdoemenis, maar het gaat nu wel heel snel.

Toch, ik ben er 100% van overtuigt die bom moet vandaag of morgen toch echt gaan ploffen, dit gaat echt niet goed zo.

Lang geleden het land ontvlucht, en er geen spijt van gehad.

watmagjenogwel | 21-02-16 | 02:39

Misschien is het een idee voor Pegida NL en mededemonstranten de volgende keer allemaal een keppeltje te dragen.

Provocatie? Neen. 2 vliegen in 1 klap: solidariteit met joodse medemensen die het weer kunnen schudden als de islam hier weer eens zijn ware gezicht laat zien en middel om te kijken hoe er door overheid en booslims op wordt gereageerd.

SDI | 21-02-16 | 02:30

-weggejorist-

klote land | 21-02-16 | 02:22

-weggejorist-

klote land | 21-02-16 | 02:22

-weggejorist-

klote land | 21-02-16 | 02:22

-weggejorist-

klote land | 21-02-16 | 02:22

@Mark van Leeuwen | 21-02-16 | 01:26
Hopelijk voegen veen reaguurders hun woord bij daad en zien we in Amsterdam een revolte!

tattooboer | 21-02-16 | 02:15

@linus | 21-02-16 | 00:59
Ogen wijd open bij jou.

tattooboer | 21-02-16 | 02:13

en met 10 politie agenten wordt de arrestant afgevoerd?? een beetje overdreven wat ze daar doen. escalatie, geweld? niets van gezien of over gehoord.

denoorman | 21-02-16 | 01:53

Gokje, de grootouders van die agenten hebben zeker met Willem Aantjes in de rij gestaan.

Musashi | 21-02-16 | 01:46

ik vind de kreet allah akbar een oorlogskreet, die we geacht worden te respecteren-- uit angst?

korrel37 | 21-02-16 | 01:46

Tsja, politie Gelderland-Midden; die hebben hun naam hoog te houden als het gaat om agressie richting burgers.

stom schaap | 21-02-16 | 01:36

Maargoed, de demonstratie is weer gebroken. De ene keer laat je een tegendemonstratie te dicht bij komen, nu pak je gewoon de leider op. De boodschap is duidelijk

Mark van Leeuwen | 21-02-16 | 01:26

Wat jullie niet snappen is dat deze politieagenten met een duidelijke taak de straat op worden gestuurd. Dat is links en religekkies bij pegida weghouden zodat de demonstratie rustig kan verlopen. De opzet van het bestuur is op die gebieden legitiem. We willen geen knokpartijen en al helemaal niet negatief in het nieuws komen. (daar komt de angst voor burger en media al om de hoek kijken) Verder zal de politieagenten verteld zijn dat geen enkele provocatie kan worden getolereerd. En dat is dus duidelijk te vaag. Nou gaat zo'n Mavoklant dus uitmaken wat provocatie is. En zoals te doen gebruikelijk ziet ie dan maar alles als provocatie omdat het niet in zijn straatje past.
Resultaat, reuring en het bestuur dat negatief in het nieuws komt, wat ze dus niet wilden. Amateurs dus.
En nu liggen ze in Amsterdam al wakker of ze deze varkensmutsjes bij de volgende Pegidademo wel of niet zullen toestaan.
Ik zou zeggen: toestaan. Kun je meteen de capuchonnetjes en bivakmutsen van de varkens onderscheiden.

Graaf van Egmont | 21-02-16 | 01:26

"Niet-moslims worden in de Koran zonder pardon als beesten aangeduid. Als varkens, apen, ezels of 'de slechtste viervoeters'. Bovendien draagt de Koran de moslims nadrukkelijk op deze ongelovigen te bestrijden".( Hans Jansen ). Het symbolische varken wordt door agenten van de Nederlandse Sharia Beweging bestreden. Met de Koran ipv de grondwet.

A.S. Perien | 21-02-16 | 01:23

Ik zou die advocaat wel eens willen zijn van deze meneer.
Die heeft een fokking "field day" met deze incompetente eikels! Die komt al scheldend naar binnen zetten en zal terecht deze diendertjes en hun hoofdagentje eens even flink verbaal het onderspit laten delven.

En deze agenten bevel of niet, moeten nadenken en een bevel weigeren wanneer deze "overduidelijk" in strijd is met onze grondwet notabene!
Nazis en Stasi volgden blind bevelen op en zie wat totdat heeft geleid!

rdoetjes | 21-02-16 | 01:16

Politie laat zich alweer van hun aller aller allerslechtste kant zien. Je zou bijna denken dat het beleid is om de politie zo stom mogelijk te laten overkomen.

Myrkie | 21-02-16 | 01:00

Dit incident maakt des ter meer duidelijk hoe onze Joodse medeburgers tijdens de Duitse bezetting zo efficiënt konden worden opgepakt.

linus | 21-02-16 | 00:59

Ik dacht eerst toen ik het op twitter las: "Ja, ja... deze vent zal wel de politie verrot hebben gescholden ofzo"

Maar tot mijn achterlijke verbazing zie ik hier inderdaad gewoon een fascistische politie troep deze man arresteren voor het recht te dragen wat hij wil!
Als we goddomme mee eens zijn dat een kopvod behoort tot de vrijheid, waarom dan een fokking varkensmuts niet? Ook al is het bedoelt om Moslims te kwetsen, lekker boeiend! Je leeft in een vrij land en daar heb je geen recht om niet gekwetst te worden. Dat komt met vrijheid van meningsuiting.

Deze agenten allemaal per direct op staande voet ontslaan omdat ze duidelijk niet hun vak verstaan!
Zijn we nu verdomme helemaal van de vrijheidspot gerukt in dit kolere land?!
Je hebt zelfs het recht om mensen te kwetsen in een vrij land! Snappen deze neo-fascisten dat dan niet? Dit roept niet op tot haat of vervolging van Moslims, alleen dat ze niet van varkens houden, en???

Mag je straks ook niet meer als dame in een bikini of topless lopen op het strand omdat Moslims daar ook aanstoot aannemen? Moslims die hier aanstoot aan nemen, zijn een stelletje zielige idiootjes met lange tenen; ik denk dat de meeste het niet eens erg vinden!
Een normaal mens interesseert zich hier immers geen ene moer voor!

#Politie in Nederland zijn Stasi Fascisten geworden! En hoe ze met de pers omgingen! Helemaal schandalig! Als jij een domme actie begaat voor het oog van de camera moet je dat ook kunnen uitleggen!

rdoetjes | 21-02-16 | 00:52

Lekkere politie daar. Als de anti fascisten en ander links tuig de boel afbreken doen ze niets en kunnen ze niet eens de veiligheid garanderen.

Holland Olee | 21-02-16 | 00:34

In Zwitserland houdt in de regel elke militie-burger zijn persoonlijke dienstwapen jarenlang thuis. Grotendeels uit traditie maar jaren geleden ook ingegeven om de eigen regering tegengas te kunnen geven wanneer deze onverhoopt dictatoriale trekken zou gaan vertonen. Het land is van de burger en dat houden we zo. De traditie wordt jaarlijks met wedstrijden in geheel Helvetica gevierd: www.youtube.com/watch?v=zrAVSzUOsuE munitie is gratis, braadworst voor eigen rekening.

A.S. Perien | 21-02-16 | 00:33

Vermeend aanstoot geven (dus niet eens op basis van een aanklacht of melding) als reden om iemand op te pakken.
De politie is volkomen van het pad, in deze.
Hallo, Nederland, weet u nog?
De laatste keer dat er mensen de bajes in gingen slechts omdat ze aanstoot gaven, in Nederland, is begin jaren 40 van de vorige eeuw.

CynicalBastard | 21-02-16 | 00:26

-weggejorist-

thekolere | 21-02-16 | 00:12

Islam is geïnstitutionaliseerde apartheid.
www.telegraaf.nl/buitenland/25241765/_...
Binnenkort voor christenen, vrouwen zonder hoofddoek etc.etc.
Gefaciliteerd door de EU en haar lidstaten.
Maar de anti apartheidsactivisten van destijds zwijgen als het graf...

de honden blaffen... | 21-02-16 | 00:07

Moet je eens indenken hoeveel flitsboetes ze in dezelfde tijd hadden kunnen uitschrijven. Het mag wat kosten die politieke repressie. Gelukkig hebben we voldoende systeemknechten die niet teveel zelf nadenken.

Taggart | 21-02-16 | 00:06

Gele Beer | 20-02-16 | 19:34

He collega, jij ook hier?

Bruine Beer | 21-02-16 | 00:02

@G,I. Jane | 20-02-16 | 23:14
Oke, dan misschien beter: wie nam initiatief om tot aanhouding over te gaan?

Zupschufter | 20-02-16 | 23:48

Kaleidoscope | 20-02-16 | 21:3
The name of the rose, zonder "in".

Ben Hetzat | 20-02-16 | 23:47

Lijkt me dat NU de varkensmuts HET artikel is voor DealDumpert!
Salut! Evocatus
PS
Wat een politionele debiliteit.

Evocatus | 20-02-16 | 23:46

kleinkonijn | 20-02-16 | 23:02
Dit incident slaat terug op de politie en de autoriteiten want ze hadden die Pegidavoorman nooit mogen aanhouden.
De autoriteiten zijn verlegen met dit soort protesten, ze weten niet hoe ze die de kop kunnen indrukken, dat willen ze het liefste.

lingo star | 20-02-16 | 23:33

Denk dat binnen niet al te lange tijd alle varkens in NL geruimd gaan worden omdat moslim migranten hier aanstoot aan geven.

watazooi | 20-02-16 | 23:32

de burgemeester is de baas.die geeft instructies hoe te handelen bij dit soort gebeurtenissen.de agenten moeten luisteren.
dit wezenloos serpent zou weg moeten daar.kan beter een klooster opzoeken en nadenken over zijn zonden.

pejoar | 20-02-16 | 23:32

Als ik Pegida was, zou ik zorgen dat bij de volgende demonstratie iedereen zo'n varkensmuts opzet. Eens kijken wat de politie doet als duizenden het opzetten.

La Bailaora | 20-02-16 | 23:20

@Zupschufter | 20-02-16 | 23:05
Theoretisch gezien altijd de politiek.

G,I. Jane | 20-02-16 | 23:14

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 19:47
Cees van der Knaap(burgemeester van Ede) is een CDAer. Is staatssecretaris (defensie) geweest in een kabinet van Balkenende 3 en 4. De man is zo fout als maar zijn kan. Wilde dat ministers en staatssecs weer Exelentie genoemd zouden worde. Wilde imams aan de strijdmacht toevoegen. Heeft 20x de kamer voorgelogen over de kwestie van Klokkenluider Spijkers. Heel smerig mannetje

Rotisseur | 20-02-16 | 23:10

Tja, wetende dat het om asielzoekers gaat, wetende dat het overgrote deel van de asielzoekers moslim is, wetende dat moslims geen varkensvlees mogen want haram, is het ook wel wat provocerend om juist daar een varkensmuts op te zetten.

Met een beetje respect voor elkaar kom je een stuk verder.

ZoltarTheMagnificent | 20-02-16 | 23:08

Ik ben reuze benieuwd naar wie het initiatief heeft genomen om tot aanhouding over te gaan. Politie? Politiek? Pas dan weet je waar het fout zit.

Zupschufter | 20-02-16 | 23:05

lingo star | 20-02-16 | 22:56
Paniek? Ik denk eerder aan narcistisch machtsmisbruik.

kleinkonijn | 20-02-16 | 23:02

Die Oelewappers in Ede zouden ook Trump gearresteerd hebben vanwege een beledigend kapsel.

Jan Dribbel | 20-02-16 | 23:01

Het geeft goed de paniek weer van de gevestigde orde.

lingo star | 20-02-16 | 22:56

ugur | 20-02-16 | 20:38
Wauw...u slaat de spijker op z'n kop :-)

kleinkonijn | 20-02-16 | 22:54

Een Hans van Baalen-masker, mag dat wel?

Guy Veropzoudten | 20-02-16 | 22:51

"Ik vind dit wel wat ver gaan"
Ik ook!

McMarx | 20-02-16 | 22:50

Banenenmonarchie Nederland waar een cartoon op internet over mohammed ervoor zorgt dat je door een arrestatieteam van je bed gelicht wordt. Waar je door 10 man politie gearresteerd wordt voor een kinder-varkensmutsje. Maar waar je wel gewoon IS vlaggen in je demonstratie mag meevoeren. Waar het staatshoord, de burgemeester en de commisaris van de Koning niet gekozen mag worden. De ondemocratische elite gebruikt de politie om de bevolking te onderdrukken.

i-Wonder | 20-02-16 | 22:49

Heb vorige week 3 dagen met een varkensmuts rond gelopen tijdens ons carnaval;) nergens last van gehad en lekker warm.

mierus | 20-02-16 | 22:45

hotmint | 20-02-16 | 22:37
Oink, oink..

Klompmans | 20-02-16 | 22:44

zolang we in dit land de islam niet gaan bespreken is dit probleem niet opgelost.... en ik ben er klaar mee.

Datkanjenietmenen | 20-02-16 | 22:41

Tjeetjemineetje,
Is dit dan het keerpunt? Een roze pluizenbeest is de finale steen des aanstoots van de onverdraagzamen?
.
Dat gaat dus het logo worden.
Zijn de Pagidasten mooi klaar mee.
Steeds als varkens demonstreren.
.
Maar goed, het moet _kunnen_.
(Vrijheid van meningsuiting enzo..)

hotmint | 20-02-16 | 22:37

Deze besteld, fluffies waren op.http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/avPyQV5_460s.jpg

tattooboer | 20-02-16 | 22:35

Ik vraag me af of het wettelijk is toegestaan om burgers te arresteren voor het dragen van roze varkensmutjes. Is dit verantwoord, of is dit een willekeurige handeling die nader moet worden bekeken om herhaling te voorkomen?

wegrenner | 20-02-16 | 22:32

Ow ja en liberté egalité et cochonnité.

krijgdetiefusmaar | 20-02-16 | 22:30

De Edese politie in de rol van de Grote Boze Wolf op jacht naar biggetjes.

Thomas333 | 20-02-16 | 22:28

Hier is alleen het woord SCHANDE! van toepassing!

krijgdetiefusmaar | 20-02-16 | 22:27

@Armin Langbaard | 20-02-16 | 22:18
Da's wel een aardig idee, Jan Roos met een roze muts met flappies zal er ook wel goed uit zien #jesuisrozemuts

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:25

Nou vooruit 7 ...

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:21

@Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 22:14
Da's 9 keer een volle Amsterdam Arena in één dorp of stad, krankzinnig die bio-industrie.

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:21

Aristotalloss | 20-02-16 | 19:23

'Liberté, égalité, varkenssaté.' Hilarisch, daar heb ik even heel hartelijk om gelachen. Uitstekende slogan voor de komende demonstratie!

His Lordship | 20-02-16 | 22:20

GeenStijl, voer es een week een varken in jullie roze banner. Dat zal ze leren, die gestapo agenten.

Armin Langbaard | 20-02-16 | 22:18

De agent op de werkvloer krijgt orders van hogerhand. Inderdaad tijd dat de burger inzicht krijgt in hoe dit exact tot stand is gekomen;
-die oudere agent is slechts de kop van jut, zijn direct leidinggevende, wie is dat?
-Uiteindelijk zal er een commandant ter plaatse zijn geweest met instructies. Deze commandant mag ook wel eens uitleggen wat die instructies waren en wie die heeft aangeleverd.
-De burgemeester (ik begrijp dat die ook een vlek op zijn blazoen heeft?) mag ook uitleggen wat zijn opdrachten exact waren. Wobben die hap.
-Uiteindelijk komen we weer bij de hogere overheid uit. Je kan me een hoop vertellen, maar het lijkt me sterk dat van der Steur en vrienden zelf de telefoon gepakt hebben, het nummer van Ede hebben opgezocht en de burgemeester hebben gebeld. Nee, er moeten op het ministerie poppetjes zitten die dit aansturen. Van der Steur is maar een stroman. Haal door dat ministerie dat inmiddels door en door verrot is, eens goed de bezem.

En meneer Rutte zal ook hier vrolijk om moeten lachen op de NPO. Hahaha, het was een foutje, niets aan de hand, gaat u maar rustig slapen want u ziet, onze politiemacht treedt hard op! (maar niet tegen de ware criminelen en uitbuiters, dat dan weer niet)

EEnzame SchizofrEEN | 20-02-16 | 22:18

Hoe zal de politie dit uitleggen wanneer ze ter verantwoording worden geroepen? Of gebeurt dat nu niet meer? Teleurstellend ...

wegrenner | 20-02-16 | 22:18

@ikdachthetniet
Daar zal hij vast wel een goede reden voor hebben gehad.

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 22:17

@Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 21:03
Laat dat nou net het dilemma wezen. VN agenda 21.

Vageling | 20-02-16 | 22:17

ze je

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:13

10 man om iemand wegens varkensmutsje af te voeren en als je huis leegroven dan kun je op korte termijn mogelijk misschien wellicht binnenkort aangifte doen op afspraak als het de politie schikt www.politie.nl/aangifte-of-melding-do...

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:12

@Jan Dribbel | 20-02-16 | 22:06
Is Miss Piggy al gearresteerd door de Edese pliesie?

Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 22:08

@marcoplarco | 20-02-16 | 21:46
Waarschijnlijk instructie van hogerhand. Het is zeer interessant om te kijken wie er daar in het politiekader zit. Tijd om te WOBben!

Pierrepoint | 20-02-16 | 22:07

Het wordt zotter en zotter. Policor valt steeds harder door de mand.
PVV: op naar de 75 zetels!

doitdoit | 20-02-16 | 22:07

Ik knor je de moeder ... wat is de aanklacht?

Watching the Wheels | 20-02-16 | 22:07

Rechts is slecht en links is goed, nou vandaag de dag niet meer hoor. Rechts is nu de juiste weg en links is de weg van idk iets slechts, de weg van de duivel klinkt wat te positief.

MarcelNederland | 20-02-16 | 22:05

Teering, wat een agressiviteit van die agent die Staal gewoon wegstompt. Wat een lul.

Ikdachthetniet | 20-02-16 | 22:03

volgende week, tijdens het/een debat over .... blabla nepparlement, verwacht ik dat Geert Wilders demonstratief, met dezelfde oorwarmers, achter de interruptie microfoon zal staan, om is wat vragen te gaan stellen om de stasi methoden, die blijkbaar het laatste halfjaar zijn ingevoerd in ONS land.

(c)ZWITSUL | 20-02-16 | 22:01

Wat een lijdensweg deze hoedjes.

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 21:59

Varkens muts.....
Nederlandse vlag. ....
Waar de neuq is Nederland mee bezig.....
Het wordt tijd. .....tijd om als Nederlanders op te staan, op te staan tegen Nederland.
Nederland het land van 1000 meningen. ....
Het land van van de VOC.....
Nederland het land zonder land......

Dachthetal | 20-02-16 | 21:56

@Kaleidoscope
De kerk die politie op iemand af stuurt? Gaat het nog daar in die bovenkamer van je?

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 21:56

Voor wie is dit nou eigenlijk een belediging dan? Voor de moslims? Betekend dat dan ook dat ze homosexuelen op gaan pakken omdat hun geaardheid ook beledigend is voor moslims?

BartV87 | 20-02-16 | 21:53

Och wat konden de Gutmensjes destijds heerlijk schelden op Thilo Sarrazin. En nog steeds drammen ze door terwijl Thilo al lang en breed gelijk heeft gekregen.

Conan de Rabarber | 20-02-16 | 21:50

Dit land is in de war.

atheïstisch stemvee | 20-02-16 | 21:48

Ik zou toch wel eens willen weten op grond van welk wetsartikel iemand met een varkensmuts gearresteerd mag worden. Tevens zou ik alle ID's van de betrokken agenten opeisen en ze aanklagen. Zijn ze helemaal van de pot gerukt?!?

marcoplarco | 20-02-16 | 21:46

Dit legt precies bloot hoe politiek correct ons landje wel niet is. Met dit filmpje kun je zien hoe blanke Nederlanders gediscrimineerd worden, en met de arm der wet word dit varkentje wel effe gewassen, wat denkt die blanke meneer met zijn muts wel niet.... Isis vlaggen of dagelijkse terreur van dit volk is een incident, een varkensmutsje dragen is reden tot afvoeren door politie....jongens dit land is geïndoctrineerd met politiek correct gelul...het staat onze vrijheid en democratie in de weg...we moeten keihard in verzet komen, nu het nog kan.

Dutchmen32 | 20-02-16 | 21:45

Wolf in varkenskleren.

Pirata piraticus | 20-02-16 | 21:32

@am*dam | 20-02-16 | 19:51

De varkensmuts is besteld. Dit wordt dus het equivalent van het Guy Fawkes masker voor Pegida en sympathisanten.

BenBinnen | 20-02-16 | 21:32

Hmm, Umberto Eco is overleden, de kerk nam héél wat aanstoot aan zijn boek 'In the name of the Rose', maar zond er geen politie op af.
Maar ja, toen was het nog niet de 21 eeuw, hè.

Kaleidoscope | 20-02-16 | 21:31

Hmm ok. Je loopt als leider van een stel megaulen met een varkensmutsje rond. Verzet is kennelijk ook niet meer wat het ooit geweest is. Of misschien moet je wat meer naar links kijken...

knutsel | 20-02-16 | 21:30

Ik vind een hoofdoek aanstootgevelijk en beledigend.. Wat een zwakke staat.. Pegida, dikke pluim!

Het Noorden | 20-02-16 | 21:27

We are the pigs, we are the swine

Piet Karbiet | 20-02-16 | 21:25

Zijn we niet in oorlog met IS technisch? En stonden er niet moslims met IS vlaggen te zwaaien en Den-haag die niet werden opgepakt? En nu wel iemand met een varkensmuts oppakken, knettergek.

trenthopper | 20-02-16 | 21:24

Volgende keer ALLEMAAL met zo'n varkensmutsje!

beerboeloe | 20-02-16 | 21:20

Ze hadden die vent over 'zijn' vlag moeten arresteren. Agressief, provocerend kereltje. Het probleem met politieke partijen zoals de PVV en bewegingen zoals Pediga is dat de aanhang vaak het niveau van meneer heeft. Inhoudelijk hebben deze partijen en bewegingen vaak ook één standpunt war de pocus op ligt, verder is het niet veel. Dus treffend voor de doelgroep.

Die varkensmuts kan door enkelingen als provocerend ervaren worden maar is dat een reden om iemand te arresteren? We leven niet in Saoedi-Arabië. Dus WTF gebeurd hier? Hoe kan deze man gearresteerd worden?
Wanneer ik morgen met een koeienmuts over straat loop, word ik dan ook gearresteerd omdat er zijn mensen die de koe heilig verklaren? Manmanman, wat een land. Laat iedereen lekker zijn gang gaan binnen de kaders van de wet en pak mensen aan die buiten de wet treden. Al doneer je al je eigendommen aan je Pastafaribroeders en geloof je in de kerk van het vliegend spaghettimonster, Geloof je in je onreinheid van de gespleten hoef , geloof je in een heilig koe, in je bolle Buddha, op een keppel op je hoofd, ga je gekleed als onderdrukte vrouw en bedek je heel je lichaam in een kleed, geloof je in moeder Teresa en haar wrange uitspraken over abortus, homofilie , geloof je in een kruisje, halve maan. Geloof in wat je wil geloven, draag wat je wil dragen, al is het een varken op je kop. Laat deze mensen allemaal hun idioterie uitdragen maar pak ze niet op omdat het provocerend kan zijn voor een ander. Een vrij land heeft ook zijn nadelen en als je er niet tegen kan, moet je hier niet naartoe immigreren en ben je een Hollander, emigreer dan naar een land waar dat niet kan.
@politie, prachtig beroep, deze mensen zijn nodig maar wat zal er in je om gaan als je leidinggevende aangeeft dat je moet ingrijpen bij een volwassen man met een varkensmuts? Is er dan niemand die aangeeft, 'Chef, doe eens even normaal man want...' Zie bovenstaande.

VanS | 20-02-16 | 21:20

Wat laat het gezag zich weer kennen zeg, treurig.

Binnenbaan | 20-02-16 | 21:18

Gewoon luisteren naar de agent die escalatie probeert te voorkomen.
paulpils | 20-02-16 | 21:13
.
Escalatie??? Omdat iemand een varkensmutsje draagt?!!!

Lupuslupus | 20-02-16 | 21:15

@tipo | 20-02-16 | 20:51
In Amsterdam willen ze alle varkens wel even wassen. Voorbeeld. Schijnt nogal overlast te zijn op een bepaalde plek, tenminste zo ervaren bewoners het. Als de overlast gevers aanwezig zijn doet de politie de drie aapjes (horen-zien-zwijgen) maar als er geen finnen staan komen ze met machtsvertoon boetes uitdelen. In kader van samenscholingsverbod (op twee mensen die gezellig een biertje nuttigen op een plek waar de APV het niet verbied) kregen zij een prent. Alhoewel denk ik dat mijn maat doelt op verstoren van de openbare orde. Heb hem al gezegd het aan te vechten. Maar wat halal is gaan de oogkleppen op. Vervolgens andere mensen een PV aansmeren en dan tegen de buurt zeggen, KIJK DAN! Ja echt, de buurt is gek of zoiets. Politie doet het echt zelf dat zij tot clowns gezien worden. En de korpschef keek toe en zag dat het goed was. Goed voor de cijfers. Het probleem op zich. Ondergeschikt. Welkom in 020-gaza.

Vageling | 20-02-16 | 21:15

Ik vind die still trouwens super, vooral al die totaal verschillende gemoedstoestanden en gezichtsuitdrukkingen, super echt!

Kaleidoscope | 20-02-16 | 21:13

lekker wijf | 20-02-16 | 20:58
Je dacht laat ik eens met 4 nicks mijn punt duidelijk maken in één draadje?

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 21:13

Gewoon luisteren naar de agent die escalatie probeert te voorkomen. Niet huilen mensen.

paulpils | 20-02-16 | 21:13

Hee - niemand opgevallen dat het spandoek met het hakenkruis links onderaan in de prullenbak weer meegedragen werd? En DAT ER NIET INGEGREPEN WERD?
De politie leert....volgende keer worden alle varkentjes met rust gelaten - de politie leert...ik ben benieuwd wat er dan weer verboten gaat worden. Roze plofkapjes?

piloot47 | 20-02-16 | 21:11

lady blabla | 20-02-16 | 19:32

Ik wist niet dat Lazarus protestant was...

Bijtendehond | 20-02-16 | 21:09

@Vageling 20:55
De politie-agenten die met verbazing naar dit filmpje kijken, moeten zich beseffen dat ze zich niet voor een politiek karretje moeten laten spannen. Want dan krijg je dit soort scenes.

Pegida weet maar al te goed, dat de politiek de politie een opdracht meegeeft: "Cre-eer een onterechte situatie en hoop dat dat een negatieve reactie van Pegida-mensen oplevert, zodat je ze kunt arresteren en verbieden." Doel is uitlokking van Pegida. Dat ging hier gelukkig finaal mis. Politie-mensen moeten de zittende politiek niet op deze manier dienen. Dat is niet hun taak. Dit politieke werk moet een politie-agent altijd weigeren.

tipo | 20-02-16 | 21:08

@Heer Zwad | 20-02-16 | 20:32
Joods/christelijke cultuur zegt u? wel eens van josef en zijn broers gehoord, die broers waren jaloers op jozef zijn jas, die was fel gekleurd en iedereen sprak hem graag aan. De broers hebben hem als slaaf aan egytptische handelaren verkocht en aan hun vader verteld dat hij door leeuwen is aangevallen en ze hebben alleen nog de bebloede mooie jas van hem. Josef word onderkoning in egypte want hij kon de koniu ng daar zijn dromen uitleggen ( 7 droge jaren en 7 goede jaren) en zijn familie moeten tijdens een droogte in israel granen en voedsel kopen van hem maar herkenden hem niet, hij hun wel, stopt een gouden beker in hun tassen en laat hun arresteren en preekt daarna over hoe ze niet zo van de toren hadden moeten blazen om zijn uitspatting naar het vrije. Jij, heer zwad,weet helemaal niks hierover dus beter leer je wat of weeswijs en houd je mond dicht.

tattooboer | 20-02-16 | 21:06

@F Cobben | 20-02-16 | 20:58
Dat je een klerehekel hebt aan islamitische fratsen.

Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 21:03

Opgepakt worden vanwege een varkensmuts ? Om de booslims niet te kwetsen neem ik aan ? Tja, NL anno 2016. Het land waar PVDA/VARA/JOOP-ers zichzelf fatsoenlijk vinden. Om te janken.

Tutanchamon | 20-02-16 | 21:01

-weggejorist-

Heilige Schwein | 20-02-16 | 21:00

stom dat verbieden. ik pleit voor een varkensmutstaks, dat kan volstaan.

Zyprexa20mg | 20-02-16 | 20:58

Zou de politie zichzelf nog serieus nemen na zoiets? Man, man, man, was er tussen die juten ter plekke niet 1 die zelfstandig kon nadenken dan? Je schaamt je toch plaatsvervangend dood.

lekker wijf | 20-02-16 | 20:58

Wat wil je zeggen met een varkensmuts op je hoofd? Wat laat je werkelijk zien met een varkensmuts?

F Cobben | 20-02-16 | 20:58

In bepaalde kringen wordt een varken ook wel aangeduid als zijnde een man, dat u het even weet.
Ik eet trouwens liever vis, mits deze niet in de zee heeft gezwommen bij Fukushima.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 20:58

Zelfs supermarkten boycotten die halal-vlees verkopen is al te veel moeite.
CoJoNes | 20-02-16 | 20:46
.
Toch heb ik bij mijn AH die halal-meuk de zaak uitgekregen. Gewoon op een zaterdagmiddag - een lange rij bij de info-balie - luid en duidelijk gezegd dat ik geen klant meer ben zolang ze dat verkopen. 2 weken later was het voor elkaar. Ik wil niet beweren dat het alleen door mij komt want er zullen wel andere zaken aan ten grondslag hebben gelegen - zoals nogal wat turkse winkels in de buurt - maar ik vond het toch voor mezelf een kleine overwinning.

Lupuslupus | 20-02-16 | 20:57

@tipo | 20-02-16 | 20:42
Ja en nee. Stasi praktijken ja. Politie praktijken nee. Ook een dreun voor politie want ze zijn poppetjes.

Vageling | 20-02-16 | 20:55

Varkensmuts, varkensmuts, de Edese pliesie vindt het echt iets kudts.

Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 20:54

@CoJoNes | 20-02-16 | 20:46
Gewoon een pakje speklappen in de halal-vitrine leggen is een prima oplossing. Als iedere echte Nederlander dat een keer per jaar doet, is het snel afgelopen met de halal-vitrines bij de supermarkt; weer een stukje integratie vernaggeld!

De mohamedanen denken exclusief, wij Nederlanders kunnen daarvan leren. Hoe meer we polariseren en segregeren hoe beter het is.

Het is in ons eigen belang dat de vlam zsm in de pan slaat.

Over 20 jaar kan het wel eens echt te laat zijn.

Pierrepoint | 20-02-16 | 20:53

nu zijn het nog wat dommige agentjes die door hun oortjes de instructie 'oppakken' krijgen en dat domweg uitvoeren, in de toekpmst zijn het zwaar bewapende EU militairen en wordt er geschoten.
Er zal bloed gaan vloeien voor onze vrijheid, onze cultuur en ONS land, dat zie je van verre aankomen.

(c)ZWITSUL | 20-02-16 | 20:52

In 1966 op de Prinsengracht in Amsterdam kwamen twee politieagenten af op een melding dat Provo's een varken zouden loslaten. Eenmaal daar, bleek er van een varken geen sprake te zijn. Wel werden de agenten beledigd. 24 opgeroepen politiemannen met sabels, bullepees en gummistokken sloegen vervolgens in op een menigte van zo'n 400 Amsterdammers.
home.kpn.nl/rpn60/Volkskrant21366.htm

De politie wil dat varkentje dus wel vaker wassen.

tipo | 20-02-16 | 20:51

Bedreigende Isis vlaggen worden getollereerd terwijl islam beledigende symbolen door onze dienders direct tot arrestatie leiden... De Nederlander is een tweede rangs burger geworden; goed voor het in stand houden van links gedachtengoed, inheemse volken en inheemse ideologiën. Meer zijn wij niet meer waard.

Sjompie | 20-02-16 | 20:51

En dan klaagt de politie dat ze geen gezag heeft.

Klompmans | 20-02-16 | 20:51

Hou van die tool. Één tegel verdeelt over drie automatisch. Alleen er wat beter op inspelen van mijn kant. * verbergt zich achter zijn nick *

Vageling | 20-02-16 | 20:50

Het verbaast mij nauwelijks, Nederlandse politie was ook uitmuntend meewerkend om te helpen met het oppakken en afvoeren tijdens de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. Provocerend...varkensmutsje... Een flinke tijd terug liepen er een aantal met IS vlaggen te zwaaien in de Schilderswijk, dat was ook provocerend maar toen werd er helemaal niemand opgepakt. Waarom? Islam/moslims= in Nederland pamperen en knuffelen...

Corrie-Corky | 20-02-16 | 20:49

Tja, ls hij onder het brengen van de Hitlergroet en getooid met een swastika dood aan de Joden had lopen scanderen was er niets aan de hand geweest...

Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land!

Tollebol | 20-02-16 | 20:48

@Qwrk_II | 20-02-16 | 20:27
LOL!

Piet Karbiet | 20-02-16 | 20:48

Waarom het wiel opnieuw uitvinden. Ben niet links. Copy, paste van PowNed:

Enfin, de Stasi heeft weer goed werk geleverd en kreeg een schouderklopje van de korpschef. Die op zijn beurt weer een schouderklopje van het politieke establishment kreeg. De EU en VN keek toe en zag dat het goed was. De media ging er verder met een stijve plasser mee aan de haal. Niks nieuws onder de zon.
Vageling | 20-02-16 | 19:34

Verder zeggen de beelden ook veel.
@Olympus | 20-02-16 | 18:46
Dat zie je ook. Begrijp opeens die achterlijke petjes. Kan de politie zijn gezicht mee verbergen. Klepje omlaag, hoofdje omlaag en anders handje op het klepje om het gezicht te verbergen.
Vageling | 20-02-16 | 19:47

Reactie op:

Je zult door je leidinggevende , als politieagent(e) daar maar naar toegestuurd worden !!!. Je kunt geen kant uit (ontslag !! op staande voet wegens werkweigering) terwijl je eigenlijk best wel achter Pegida staat.
Is er dan niemand van de overheid die vraagt wat de orderhandhavers er zelf van denken en of ze achter deze actie staan ??
Het lijkt mij steeds meer "BEFEHL IS BEFEHL!!"
Olympus | 20-02-16 | 18:46

Tot slot (en die zit wel in de GS panelen)
@Lewis Lewinsky | 20-02-16 | 17:15
Dat was van tevoren al bekend. Het gaat om het plaatje en de frame. Media doet de rest. Politie haalt zijn schouders op en doet alsof hun neus bloed, terwijl dit wel degelijk een gecalculeerde zet was. Onderschat die ratten op de bovenste laag niet. En ik moet toegeven het lukt hen aardig om hem weg te zetten als recalcitrant mannetje. Voor de sheeple dan.
Vageling | 20-02-16 | 19:29

Vageling | 20-02-16 | 20:47

@Heer Zwad | 20-02-16 | 20:32
Nee maar, gepeupel nog wel. En u dan die zwaait met het non argument van de joods/christelijke cultuur van Nederland. Waar zou die dan uit bestaan? Uit hovaardig buigende lieden die agent en magistratuur met u en dank u wel benaderen?
Alsof agent en magistratuur zo aardig waren voor de joden in Nederland.
U blaat de MSM na en kakelt als een kip zonder kop. U bent zelf gepeupel wat het vermogen tot zelfstandig nadenken heeft verloren.

bakoenin | 20-02-16 | 20:46

Zelfs supermarkten boycotten die halal-vlees verkopen is al te veel moeite. Principes zijn leuk, als je er maar niet 100 meter voor om hoeft te lopen. Dit is Nederland.

CoJoNes | 20-02-16 | 20:46

Ik ga een varkenskostuum kopen.

HdJ& | 20-02-16 | 20:46

Degenen die dit provocerend vinden, zijn ge-islamiseerd. Dat is precies het punt dat Pigida maakt.

tipo | 20-02-16 | 20:45

Nou. Dat is duidelijk. Allemaal varkensmutjes op.

omanders | 20-02-16 | 20:45

Ik snap hem; die agenten hebben net 5% loonsverhoging gekregen maar ze moeten dat wel via kopgeld terug betalen. De schaamte voorbij.

Piet Karbiet | 20-02-16 | 20:44

Politie zijn dus *** dhimmy's. Even kijken wat met een varken er allemaal te bestellen valt - is opeens mijn favo dier geworden. Misschien een soort varkenscultus organiseren? Pedofiele massamoordenaar cultus bestaat al...

Driehoorn | 20-02-16 | 20:43

De politie gaat het voortaan zwaar krijgen met de gay-parade. Allemaal roze mensen in bootjes die provoceren.

Wasbakplasser | 20-02-16 | 20:43

Dus met isis vlaggen rond lopen in een demonstratie mag wel en een varkenmuts niet. Ok we zullen er rekening meed houden in het vervolg. HELL NO.!!!

wie zal het zeggen | 20-02-16 | 20:42

Dit is lekker scoren voor Pegida. Met een grijns op je kop met varkensmuts op afgevoerd worden. Graag een reactie van Rutte voor de camera, heeft hij weer wat weg te lachen.

koosnaam | 20-02-16 | 20:42

De politie-strategie is intimidatie, zodat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt wordt. Niet door het strafrecht, maar door ad-hoc politiebeleid. Die dame met de varkensmuts kiest al vrij snel eieren voor haar geld. Ze wil ook geen gedoe. Vanavond wil je toch weer thuis de piepers snijden. Edwin laat zich niet intimideren. Maar daar moet je maar zin in hebben. De visite van vanavond moet je dat ook uit kunnen leggen.

De politie-strategie werkt. Niet voor Edwin en de zijnen, maar wel voor 99% van de mensen die het in de kern met hem eens zijn. Die houden hun mond, want gedoe is nooit leuk.

De politie perkt zo de vrijheid van meningsuiting in, tot de kaders die binnen het cultuur-marxistische kabinetsbeleid past.

tipo | 20-02-16 | 20:42

Ik vind ouwe kerels met 12 jarige bruidjes kwetsend. Maar reken maar dat die beschermd gaan worden als die bruidjes éénmaal bij hun pedo in nederland zijn. Maar als pedo Benno.L in een gemeente komt wonen staat iederen (terecht) op zijn achterste benen. Alleen dit moeten we gewoon tolereren want cultuur. Niet de onze. Rechtsongelijkheid en te bizar voor woorden.

doskabouter | 20-02-16 | 20:40

Wanneer een handreiking geen zin heeft moet er maar doorgebeukt worden. Wat een dom volk.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 20:40

Charlie36 | 20-02-16 | 20:21
Hoezo 'natuurlijk best wel iets provocerend'? Er ligt hier geen varkenskop in een moslimbed. Wat is er provocerend aan uitbeelden dat wij hier andere normen en waarden hebben? Als ik daar had gestaan met een pizza hamkaas was dat ook 'provocerend' geweest? Als je dit bestempeld als provocerend aka een beetje beledigend zit je in de glijbaan richting Joop.

Bram van Ojik | 20-02-16 | 20:40

Politie en overheden keren zich tegen eigen bevolking.
6 april geld er 24 uur een straat verbod.

jitro | 20-02-16 | 20:40

Papa heeft vandaag met 20 man een boef opgepakt. Wat had de boef gedaan dan papa? Hij had een wollen varkensmutsje op. o.

Slim Pickens | 20-02-16 | 20:39

De politie heeft nu ook instructies om mensen met keppeltjes te arresteren, want provocerend naar hoofddoekjes.

Piet Karbiet | 20-02-16 | 20:38

Varknsmutsje = anti-islam = oppakken. Dat zal wel de instructie aan die domme agenten zijn geweest van hogerhand. Kamervragen.

Fijnstoffer | 20-02-16 | 20:38

Demonstreren valt voor mij onder de vrijheid van meningsuiting. Ik hoef daar geen toestemming voor te vragen, zolang ik geen geweld gebruik.
Als mensen zicht gekwetst voelen door deze vrijheid, dan zijn ze zelf niet vrij en beperken ze die van een ander.

ugur | 20-02-16 | 20:38

wat als je nu een keppeltje op doe of een hoofddoekje maar zeker ook niet

schaepekop | 20-02-16 | 20:36

Kijk eens aan, een hele kudde politiemensjes die allemaal (m/v) last hebben van en verstoorde hormoonspiegel. Kan iemand inschatten wat de belastingbetaler voor zoiets idioots moet betalen? Het is te gek voor woorden! De politiek helpt dit land naar de knoppen, maar de politie doet daar in dit geval aan mee.
Ik hoop dat de gepette bepotelaars een tijdje achter hun eigen tralies mag.

Jongens en meisjes van de politie: als jullie meelezen, steek de commentaren hier eens in je zak, je zult er niet slechter van worden. Het gedrag dat we op het filmpje zien maakt de tweespalt in de samenleving alleen maar groter. Daar zijn jullie toch niet op uit?

ugur | 20-02-16 | 20:35

bakoenin | 20-02-16 | 20:25
Welke arms?
Ik had vroeger een katapult..

Klompmans | 20-02-16 | 20:35

Kan dat hele cluppie Edese minkukels dat zich schaamteloos politie noemt worden aangeklaagd? Liegen is geen onderdeel van de politietaak: 'Beledigend volgens de grondwet'?!? Is die dan ook achter onze rug om herschreven?
Trouwens, popo, verschuilen achter 'dat moesten wij van de baas' kan niet meer sinds Neurenberg. En da's al heel lang geleden.

belo | 20-02-16 | 20:35

Politie die optreed tegen de bevrijders van ons land. Daaruit moeten we dus afleiden dat 'de politie' en hun opdractgevers onze vijand zijn. Waar blijven de aanslagen?..

rejected | 20-02-16 | 20:35

Ik had die agent dus echt vol op zijn bek geramd. Dan maar zinloos geweld, maar wat de "sterke arm der wet" daar klaarspeelt slaat echt nergens op.

Barry Hay | 20-02-16 | 20:35

Wellicht werkt het preventief tegen aanranders van een bepaalde overtuiging, zo'n varkensmutsje.
Dat de politie je na verkracht te zijn meedeelt; "Tja, dan had je je biggenmuts maar op moeten zetten, meid. Wij waren immers niet in de buurt om je te arresteren en veilig af te voeren naar de cel."

Kaleidoscope | 20-02-16 | 20:33

Er komt een dag....

Ouweboer | 20-02-16 | 20:33

Heer Zwad | 20-02-16 | 20:32
Je bedoelt dat machtsvertoon van de politie tegen 1 man?

Klompmans | 20-02-16 | 20:33

In Witmarsum (ook protest tegen AZC) kreeg een inwoner een straatverbod vanwege het aanplakken van een affiche. Laat ie daar nou net in die straat wonen.
Dit gaat extreem belachelijk worden. Hopelijk zijn het de laatste stuiptrekkingen van het oude bewind.

Klompmans | 20-02-16 | 20:32

Tja met dat soort respectloos gedrag zul je alleen tokkies aanspreken. Hoewel het belachelijk is om daarvoor opgepakt te worden is een beetje respect, fatsoen toch onderdeel van onze joods christelijke traditie, Pegida is dat niet, het is gepeupel!!!

Heer Zwad | 20-02-16 | 20:32

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 20:23
.
Een bezetter hoeft niet altijd van "buiten" te komen hoewel dat m.b.t. de islam natuurlijk wèl zo is. De politiek-correcten komen van binnen en zoals u terecht stelt, is het een alliantie.

Lupuslupus | 20-02-16 | 20:30

Burgemeesters die met noodverordeningen strooien, Pegida demonstraties die tot op de vierkante meter worden teruggedrongen. Demonstreren mag maar met je rug tegen de muur... Nee doe me dan maar de DDR daar wist je nog dat je genaaid werd. Alles beter dan deze schijndemocratie!

Grote stamper | 20-02-16 | 20:28

Vertel me eens; als ze allemaal zo streng-orthodox in de leer zijn, waarom zit er dan nog steeds HAM in MoHAMmed?

Qwrk_II | 20-02-16 | 20:27

Godsammekraken | 20-02-16 | 19:22
Niet alleen de politie.
Dat gezegd hebbende moet ik bij deze onderkennen dat onze hermandad een wel zeer bedenkelijke politieke rol speelt.
Ze voert uit wat een grachtengordel "elite"denkt.
Samen met de huiszoekingen bij kritische burgers gaat het er op lijken dat de zogenaamde elite zich gaat bedienen van een politiestaat om haar wil op te leggen.
Wat te doen?
Dit soort van ludieke acties voortzetten wetende dat het democratisch proces wordt ondergraven door bijvoorbeeld het verminderen van stemhokjes en de pers in handen van de MSM.
Eenieder dus een varkensmuts ook al wordt het zomer.
Maar vergeet niet dat een politiestaat geconfronteerd met ongelijk grijpt naar zwaardere middelen.
In dat geval kan to arms uiteindelijk de consequentie zijn.

bakoenin | 20-02-16 | 20:25

Wat moet je dan? Een plofkip op je harses is ook geen gezicht

Mark van Leeuwen | 20-02-16 | 20:25

Charlie36 | 20-02-16 | 20:21

:-)

am*dam | 20-02-16 | 20:24

Ik vind het trouwens wel koddig dat er in reaguursel veelvuldig gesproken wordt over een "volgende bezetter". Daar zal geen sprake van zijn.
.
Het Nederlandse volk zal in de toekomst lijden door toedoen en moeten strijden tegen de "enemy within".
Een duistere alliantie van politiekcorrecten en Islam.

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 20:23

Lol, dat had die agent ook niet verwacht natuurlijk. Zo'n varken op je kop heeft in deze context natuurlijk best wel iets provocerend, dus agent vordert het gezagsgetrouwe dametje om hem af te zetten, wetende dat ze dit ook wel zal doen. Hij kon ook niet bevroeden dat Edwin van Pegida hem gelijk weer op zou zetten. Ja, en dan geldt gelijke monniken, gelijke kappen. Agent zal achteraf wel balen.

Ach, Pegida kan de extra aandacht die dit opleverde vast wel waarderen.

Charlie36 | 20-02-16 | 20:21

@brutus68 | 20-02-16 | 20:18
Het punt is nu juist dat als je als geprovoceerd wordt door een kinder-varkensmutsje je totaal verkeerd bezig bent. Het laat zien hoe mensen die tegen de massa immigratie zijn behandeld worden. In contrast tot moslims die bij demonstraties veel meer mogen. Dat komt omdat de politie het linkse beleid van de politieke elite uitvoert.

i-Wonder | 20-02-16 | 20:20

Tja... de toon van het debat hè?

hallofreen | 20-02-16 | 20:19

Bedankt voor het item. Zonder de video had ik dit nooit geloofd! Mijn god... waar zijn we beland?!

Dwaalspoor | 20-02-16 | 20:19

@ waskuip-admiraal | 20-02-16 | 20:14
Nee, dat kun je uit mijn laatste zin toch opmaken? Maar wel opmerkingen van iemand die gewoon objectief en feitelijk voorlichting zou moeten geven.

Lewis | 20-02-16 | 20:18

Die muts was natuurlijk provocerend bedoeld. Maar i.p.v. het gewoon te negeren gaat de kit vol op het orgel. Waardoor precies het doel bereikt wordt. Het is zo ontiegelijk dom.

brutus68 | 20-02-16 | 20:18

-weggejorist-

hallofreen | 20-02-16 | 20:17

Tja, als je aangifte komt doen van een verkrachting moet je morgen terugkomen. Ik begrijp nu waarom, waar hun prioriteiten liggen. De stakkers!

line9219 | 20-02-16 | 20:17

Ik ken maar twee goede wouten. De één was een joden redder en had ruzie met bernard en de ander was fout maar werd betrapt omdat hij joden waarschuwde voor de volgende dag oppak. 2 lui van de gestapo afgeknald op de trap en 1 jaar concentratiekamp. Daarna in ere hersteld behalve dat tuig van het CIDI dat zijn naam niet wil wissen van een lijst.

Best een mooi verhaal die de buurman mij vertelde, maar ik geloof er geen greet van. Eens een nsb ert altijd een nsb ert.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 20:16

Ik ga een webwinkel aanmaken waar ik varkens spullen ga verkopen! JACKPOT

Gears | 20-02-16 | 20:16

@Lewis
Waren dat opmerkingen van een politie-agente?

waskuip-admiraal | 20-02-16 | 20:14

Zooooow dat geweld tegen journalisten! les gehad bij de Turkse politie?

Methylfenidaat | 20-02-16 | 20:14

Dus het lezen van een kinderboek uit de reeks van Olivia is tegenwoordig een verzetsdaad? Ik wordt gek!

Hoeki Oekema | 20-02-16 | 20:13

In de tweede wereldoorlog werden de meeste Joden ook gearresteerd door de Nederlandse politie. Bij de volgende wereldoorlog staan ze vast weer aan de kant van de bezetter!

Mark zit te Dutten | 20-02-16 | 20:12

Niet te geloven: Minimaal 10 agenten om één iemand op te pakken die een kindermutsje op heeft.

Duarte | 20-02-16 | 20:12

@ Chiant | 20-02-16 | 20:03
Ik was laatst bij een voorlichtingsavond over de opvang van 'statushoudende gezinnen' hier in de buurt. Had een paar basale vragen voor de mevrouw die me te woord stond (aanpak was: zoveel mogelijk één op één-gesprekken). Ik kreeg ook een hele rits persoonlijk meningen en 'invulopmerkingen' te horen, als: 'U maakt zich misschien heel veel zorgen, maar...'; 'Ik zou toch ook ergens willen wonen als ik naar een ander land vluchtte' en veel meer van dat soort dingen. Ik had niets over zorgen of bezwaren gezegd. Nu vind ik het van een politieagente nog veel kwalijker, maar bepaalde instructies zijn er kennelijk heel stevig in geramd.

Lewis | 20-02-16 | 20:12

De politie mag ook wel eens kant gaan kiezen!
De groep vanwaar uit ze ooit hulp mogen verwachten! is de groep waar ze nu moeilijk tegen doen!
Joop volk is volk wat toe staat te kijken als een agent in de problemen zit, en geenstijl of powned volk zijn echt de laatste die ze bij zal springen!
En ik moet bekennen dat na dit soort acties ik me afvraag of ik dat nogmaals zou doen!

johan3 | 20-02-16 | 20:12

Bij de NOS laten ze zoals gewoonlijk weer niet het hele verhaal zien.
Dat hij het opnam voor die mevrouw.
Maar hij heeft niets strafbaars gedaan, dus was na een uur weer vrij.
Wat een land.

Schietmijmaarlek | 20-02-16 | 20:11

@Lewis,
Ook ik ben zo opgevoed: altijd respect voor gezag. Helaas is mijn vertrouwen in het gezag echter steeds meer aan het afbrokkelen en ik voed mijn kinderen nu dus ook anders op.

Koos8173 | 20-02-16 | 20:11

-weggejorist-

Overeenkam | 20-02-16 | 20:11

En een kopvod mag nog steeds?

ag-kansloos | 20-02-16 | 20:09

Absurd. Straks krijgt die man nog een strafblad ook. Stelletje luie flikkers die agenten, laat ze eens met serieuze aangiftes aan de slag gaan.

Gewinflipt | 20-02-16 | 20:08

Okay, de varkensmuts wordt het nieuwe geuzensymbool. Kopeh!

Hufter | 20-02-16 | 20:07

Die agressieve agent zou zo uit een film uit 1943 kunnen zijn weggelopen. Die moeten ze echt dumpen daar bij de politie. Ongeschikt. Geen overzicht, geen gevoel voor de situatie.

070 | 20-02-16 | 20:07

Sorry, iedereen zou de politie consequent moeten wantrouwen. Dan zouden we in dit land al een mooi stuk op weg zijn.
CoJoNes | 20-02-16 | 19:59
.
Ik ben opgevoed (en heb daar altijd naar geleefd of althans geprobeerd) met het "vrees God, eer (respecteer) de koning" (de overheid). Maar dat laatste niet en NOOIT wanneer diezelfde overheid de *vijand* van het volk is geworden. Want in dat geval verzaakt de overheid haar *plicht*.

Lupuslupus | 20-02-16 | 20:06

Laat elke agent die u spreekt eerst afstand laten nemen van dit gedachtegoed. Dan weet u wat voor (haram/hala) vlees u in de kuip heeft.

A.S. Perien | 20-02-16 | 20:05

De politie gaven de NSB'ers bescherming als die propaganda bladjes in de brieven bussen deden in Amsterdam Noord dit omdat er wel eens een pak slaag kreeg,vooral in Blauwe Zand.

blauwe zander | 20-02-16 | 20:05

Sloffen zijn er natuurlijk ook. En mooie,https://www.google.nl/search?q=sloffen+varken&newwindow=1&safe=off&hl=nl&rlz=1T4GGHP_nlNL570NL570&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjWrd2chIfLAhWJC5oKHQ-sB6EQ_AUIBygB&biw=1120&bih=513

Tête de veau | 20-02-16 | 20:05

Pegida zou eigenlijk voor een demo thuis de agenten eerst moeten opzoeken samen met een jurist om ze even juridisch licht intimiderend duidelijk te maken de ze in de gaten gehouden worden en dat ze weten waar de agenten wonen. Gewoon hun eigen praktijken overnemen dus.

XaleX_2 | 20-02-16 | 20:04

Welkom in het dictatoriale klimafatistische kalifatistische Koninkrijk der Nederlanden hetgeen op gelijke voet staat met agressor Poetin.

KOM NIET AAN DE GRATIS ARBEIDERS!! anders wacht de zweep van Jetta Klijnsma (Partij van dwangArbeid (PvdA)) & het gevang in de kelder van de kerker.

ProAsfalt | 20-02-16 | 20:03

Locatie: station Ede-Wageningen
Tijdstip: 12:20
Scene: station wemelt van de pliesies met rugged outfit, lange latten en zonder rangonderscheidingstekens (wel een kleurband op de schouders).
@Chiant: "Dag mevrouw! Gaat er iest gebeuren hier?"
@Pliesiemevrouw: "Er is in het centrum een demonstratie van Pegida."
@Chiant: "Aha, vandaar."
De pliesiemevrouw vond het klaarblijkelijk nodig om ongevraagd nadere duiding te geven.
@Pliesiemevrouw: "Pegida is een extreemrechtse groepering en daar komen dan ook linkse demonstranten op af."
@Chiant: "Ik zou u willen aanraden om het woordje extreem te verplaatsen in die zin. Pegida trekt extreemlinkse en gewelddadige lieden aan bij hun demonstraties."
@Pliesiemevrouw: "Ik vind ze allemaal extreem, dus ik verplaats helemaal geen woorden en blijf bij mijn uitspraak. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening!"
.
Hierop heb ik maar gedaan wat de pliesiemevrouw in eerste instantie zou hebben moeten doen en zoals het haar is aangeleerd als professioneel en onbevooroordeeld geuniformeerd ambtenaar: de mening stilzwijgend en glimlachend aangehoord.

Chiant | 20-02-16 | 20:03

alle varkens de wereld uit
te beginnen in Ede

wimpies | 20-02-16 | 20:02

Mussert was gek op onze politie.

blauwe zander | 20-02-16 | 20:01

staan = voor komen

CoJoNes | 20-02-16 | 20:01

beste militairen des lands,

Willen jullie ons autochtone burgers astublieft gaan beschermen tegen politie, linksfascisten, mocromilities, en Islamoordenaars?
.
We zijn namelijk nogal kwetsbaar zo, tussen die verschillende agressieve en vijandige groeperingen...
.
Alvast bedankt!

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 20:00

Hoe zouden die kutwouten reageren op een kevlar helm, volgens mij schijten ze dan 3 kleuren stront.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 20:00

@Lewis | 20-02-16 | 19:49
Serieus, Lewis. Als het moeilijk wordt moet je de politie nooit vertrouwen. De geschiedens leert dat simpelweg. De politie staat altijd aan de kant van de waan van de dag, omdat die hun salaris betaalt. Moraliteit en ethiek zijn twee termen die bij de politie niet in de vocabulaire staan. En dan hebben we het nog niet eens over het effect van peer pressure bij lager opgeleiden.

Sorry, iedereen zou de politie consequent moeten wantrouwen. Dan zouden we in dit land al een mooi stuk op weg zijn.

CoJoNes | 20-02-16 | 19:59

Dit land is op alle fronten moreel failliet.

brutus68 | 20-02-16 | 19:58

Maar die moslims wijven mogen wel met die provocerende zwarte doodskleding rondlopen in onze straten.

blauwe zander | 20-02-16 | 19:57

Weliswaar de geschiedenis en onstaan(na de revolutie in Frankrijk) van politie enz, een bijzonder inkijk en informatief boek om te lezen. De grondbeginselen van politie. Een zeer gedegen onderzoeksbevindingen uit naburige landen wat het politie-apparaat en diens kerntaken zijn. Heden is de politiemacht gemaakt tot politiek instrument. Daar waar zij Onafhankelijk de wetten dient te verdedigen. Lees: books.google.nl/books?id=t1s3BAAAQBAJ...

Dr. Frambozenjam | 20-02-16 | 19:56

Het wordt tijd om ambtenaren van politie persoonlijk, als mens en burger van Nederland aan te gaan spreken op dit gedrag en op dat van collega's. Met naam en beeltenis aanklagen. Verschuilen achter een uniform en gegeven bevel hebben wij vaker in de geschiedenis van dit overheidsapparaat gezien. Het gaat om principes. Morgen is het de beurt aan de Nederlander die zijn hond uit laat. Want haram. Schaam u diep om uw organisatie agent. Mw. Schaft moest meer doen om te worden opgepakt.

A.S. Perien | 20-02-16 | 19:55

""Je ziet die vent lachen. Die is zijn air play en goodwill aan het tellen op weg naar het busje.""
@ 3Xniks | 20-02-16 | 19:36
Is lachen dan ook al beledigend voor moslims en dus Verboten..?

telelezer | 20-02-16 | 19:54

denoorman | 20-02-16 | 19:53
Zeg maar gerust Nederlandse toestanden, want dat is het.

Klompmans | 20-02-16 | 19:54

Bram van Ojik | 20-02-16 | 19:43
Die muts was daar niet toevallig. Maar begrijp me goed, ik vind stangen in de meeste situaties, en zeken in een demonstratie, meer dan geoorloofd. Het is aan de ander of hij zich wil laten stangen.

Schoorsteenveger | 20-02-16 | 19:54

Welcome to the new world order, ja u bent al slaaf.De rijkste der rijken alles, u niets.Bannen cashgeld en global goverment staat om de hoek.De politiestaat is een feit en u , ja u bent slaaf.

Maco3key | 20-02-16 | 19:53

Als een gutmensch een varkensmuts opzet wordt die dan ook opgepakt in dit land?

pietpaardenlul | 20-02-16 | 19:53

Ik zie daar gvd een half bataljon politiemensen om 1 man op te pakken.
Man, man wat een schertsvertoning.
Goed dat er politie is? Nou, zo niet meer nee.

Klompmans | 20-02-16 | 19:53

@politiekincorrect | 20-02-16 | 19:45
Ik zie de arrestatiebussen al rijden, vol met geboeide roze mutsjes, ook oude vrouwtjes, allemaal afgevoerd.
Dat haalt de wereldpers wel denk ik. :)
Staan we 'mooi' op de kaart, dit is al een afgang, maar ik kijk nergens meer van op met deze politie-'strategen'.

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:53

Politie slaat hier de plank toch wel behoorlijk mis, als er morgen een demonstratie is en mensen hebben berenmutsen, hoofdoeken, platte petten, palestina sjaals, er lopen mannen in jurken enz. enz. dan wordt er echt niemand gearresteerd. Ze zijn ook behoorlijk agressief naar journalisten. Pools toestanden, Turkse toenstand?? en dat in nederland?

denoorman | 20-02-16 | 19:53

Varkens zijn zéér intelligente dieren die erg schoon zijn op zichzelf (als ze de kans daarvoor krijgen en niet met zn 50-gen in een hokje worden gepropt), ze zijn zindelijk, doen hun behoefte op één plaats om hun leefruimte niet te vervuilen (ook weer als ze de kans krijgen om naar hun aard te leven) en kijk, DIE wetenschap schiet natuurlijk in het verkeerde keelgat.... Dus ergens begrijp ik de moslims èn (in dit geval) de politie wel hoor.

Lupuslupus | 20-02-16 | 19:53

kunnen ze die weekend Wout niet hoeveel schelle zijn sherrifster afnemen. Tom ik zou aangifte doen cameraman idem. t staat duidelijk op beeld .

voedselbankier | 20-02-16 | 19:53

Ik vind mensen die het Islamitische geloof beleiden ook intimiderend, zeker in de context van vandaag de dag.

K. Letskoek | 20-02-16 | 19:52

De tering dit, gearresteerd on een varkensmutsje... Muwahahahaha..., wat een land.

RobberenRukkie | 20-02-16 | 19:51

Maar met z'n tienen een man met een mutsje afvoeren , paar paarden erbij en dan ook nog de journalist neer willen hoeken...denkt er dan niemand bij die politie na over hoe idioot en fout dit overkomt?

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:49

Ik ben iemand die het in principe opneemt voor het gezag. Ik draag de politie een warm hart toe. En normaal gesproken vind ik: als een agent zegt dat je iets moet doen, dan doe je dat.
Dus.
En deze actie vind ik belachelijk en wanstaltig. Met vijf man om zo'n Wagensveld heen lopen, het is echt te gek voor woorden.
Ik heb niet zo veel met de meeste mensen van Pegida, maar hoe die club stelselmatig het leven zuur wordt gemaakt en zwartgemaakt, dat is echt om te janken. Nederland wordt een steeds enger land.

Lewis | 20-02-16 | 19:49

@politiekincorrect | 20-02-16 | 19:45
Die worden zonder enige gevolgen driekwart doodgeslagen door de ME.

smdyasc | 20-02-16 | 19:48

Aan de desbetreffende politie agenten: beseffen jullie wel dat jullie (loon)slaven zijn van de elite? Toon ballen en kom eens een keer op voor de bevolking.

kleinkonijn | 20-02-16 | 19:48

Oom agent doet hier een ...... Laat maar, Joris is in the house.

South Park | 20-02-16 | 19:47

Oom agent doet hier een ...... Laat maar, Joris is in the house.

South Park | 20-02-16 | 19:47

Ik denk -serieus- dat we het varken het symbool moeten maken van de silent majority.
De mensen die geen grootschalige door Brussel opgelegde asiel quota willen. De geen honderdduizenden gelukszoekers willen.
De mensen die niet willen dat politiek en politie wegkijken, doofpotten en verbloemen wat voor schade deze horden zogenaamde vluchtelingen ons aan richten en wat dat betekent in de decenia de komen gaan. Zeker als dit door blijft gaan in deze aantallen.
Miljarden per jaar aan directe kostn voor opvang en huisvestiging en dan nog eens miljarden per jaar extra aan scholing, taalcursussen, uitkeringen, extra politie, justitie, gescheiden zwemmen, gescheiden balies, gesis op straat, gejank uit moskeeen en noem het allemaal maar op

Zoals Jan Marijnissen destijds al zei: "die komen alleen maar halen. Die komen niets brengen."

Sprinkhanen zijn het.

Dick Luyenlomp | 20-02-16 | 19:47

Tsja, de burgemeester van Ede heeft dan ook nogal een verleden. Niet vreemd dat de politie op deze wijze wordt ingezet. Deze PvdA -burgemeester voert al jaren een oorlog tegen de Edese autochtone bevolking. Zoals diverse PvdA -burgemeesters nu doen. We zijn de wandaden van de feeks van Geldermalsen toch niet nu al vergeten.
.
Ik wil alle dienders van Nederland oproepen om eens heel diep na te denken. Ein Befehl ist ein befehl is al zeventig jaar geen excuus meer voor uw eigen handelen. Weet u zeker dat u de bevelen van burgemeesters die zich tegen land, grondwet, en burger gaat uitvoeren?

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 19:47

@politiekincorrect | 20-02-16
Dan mag je hopen dat er een algeheel verbod komt op varkensmutsen. Duidelijkere symboliek kan je dan niet krijgen.

Lafayette | 20-02-16 | 19:47

rare mannen met zwart gele kleding belemmeren een andere man met een rose stukkleding, de mannetjes in zwart/geel werken voor een godje en zijn de baas en de man met het rose vecht tegen een godje en is slachtoffer. Dat is hoe het is nu. Kinderachtig, inzichtsloos en wakkert populistische symbolisme aan die tot excessen gaat leiden bij de barbaren waar de man met rose kledingstuk tegen vecht want nu mogen die barbaren tegen elk rose symbool dat gelijkenis vertoond met het hoofddeksel van de man uitvallen in een agressieve tirade.

tattooboer | 20-02-16 | 19:46

En wat gebeurd er als er de volende keer 300 zo'n muts op hebben?

politiekincorrect | 20-02-16 | 19:45

Ach, wie denkt dat dit gevolgen gaat hebben voor de betreffende agenten of OvJ, die moet op Koninginnedag maar eens met een bordje met een oproep voor de republiek Nederland langs de weg gaan staan. Iedere agent weet ondertussen na vier onterechte arrestaties dat het mag, maar toch blijft men gewoon domweg illegaal arresteren.

miff | 20-02-16 | 19:45

Toch mooi, herinner me nog dat jaren gelden een vrouw haar schilderij uit t gemeentehuis moest halen, omdat de ambtenaren bang waren dat de moslims gekwetst zouden zien bij het zien van een klodder roze verf in de vorm van een varkentje.
Het oude vertrouwde spaarvarken moest ook pas op de plaats maken.
En dan nu eindelijk; het intelligente varken is in ere hersteld!
Het Verzetsvarken is geboren, er waren wat ambtenaren en een domme politieactie voor nodig, maar het is gelukt.

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:45

IS vlaggen geen probleem maar een varkensmuts wel.
Wat een schijtland is Nederland geworden met een walgelijk justitieel apparaat dat zich duidelijk alleen nog maar serieus inzet om de gewenste politieke boodschap uit te dragen.
Maar goed, gelukkig werken dit soort acties averechts en brengt dit ons iedere keer een stapje dichterbij grote veranderingen. Misschien moet men eens de peilingen bestuderen en zich serieus gaan afvragen waardoor het zo ver heeft kunnen komen.

Koos8173 | 20-02-16 | 19:45

6 April massaal stemmen, met een varkensmuts op.

broodje stier | 20-02-16 | 19:44

Dit gaat een gezellig jaar worden. Mensen die vrijheid gewend zijn en daar volgens onze grondwet recht op hebben plotseling (waarom?) behandelen als Koreaanse onderdanen door een gefrustreerde onzekere politie. Met dank aan de EU.

doskabouter | 20-02-16 | 19:44

Schoorsteenveger | 20-02-16 | 19:36
Hoezo stangen? Gekwetst door varkens? Nee laten vooral niet onze waarden kenbaar maken.

Bram van Ojik | 20-02-16 | 19:43

Ik zal het eens uiteenzetten:
Hoofddoek aan betekent: Ik steun de culturele haat tegen niet moslims. Oppakken die hetze tegen het westen.
.
Nederland is bang kritiek op de islam te geven terwijl de islam een en al kritiek is. Zolang dit zo scheef zit verliezen we in alle toonaarden. Voornamelijk van onszelf.

De islam heeft juist de meest harde kritiek nodig want de irrationaliteit straalt er van alle kanten vanaf.
.
Religie uitsluiten uit de samenleving en we kunnen weer verder met leven in plaats van door de kansloze discussies en haat mee omlaag gezogen te worden.

Antitheïst | 20-02-16 | 19:42

Het lijkt hier Turkije wel qua mensenrechten. Geen wonder dat de toestand daar inmiddels geen enkel bezwaar voor toetreden tot de EU meer is.

Muxje | 20-02-16 | 19:42

*Gaat varkensmutsjes groot inkopen*
Ik zie een gat in de markt :-)

Methylfenidaat | 20-02-16 | 19:41

Als die ageneten of één van die aenten familie zou zijn bijvoorbeeld een schoonzoon,dan kon ie wel mijn dochter inleveren,jezus zeg we zijn echt verloren de staat heeft de kant van de islam gekozen.

janmetdepet | 20-02-16 | 19:40

Dan moeten ze Roemer ook oppakken met z´n varkenskop!

Cintiq | 20-02-16 | 19:40

Voor de meelezende Twitter wijkagenten....Whats next? Huisbezoek vanwege varkensmuts ? Schaam je diep heel diep.

Goatboy2014 | 20-02-16 | 19:39

Het was ook onze eigen politie die de meeste joden thuis ophaalde in WW2. Laten we dat niet vergeten.

nietvaneergister | 20-02-16 | 19:39


Kapitein Stijlvol | 20-02-16 | 19:24

Die knort er tijdens de liefdesdaad vrolijk op los. Maar wel op zijn hondjes want anders is fysisch niet mogelijk...

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 19:38

Free miss Piggy! Free free free miss Piggggyyyy..

Lafayette | 20-02-16 | 19:38

Dit land is helemaal de weg kwijt.

Wonderful-Life | 20-02-16 | 19:38

Ik neem aan dat al die éénstrepers die hierbij betrokken waren zullen worden ontslagen?

a1a2a3 | 20-02-16 | 19:37

svg | 20-02-16 | 19:28
De politie ziet zichzelf blijkbaar als varkens en vinden het provocerend als anderen daar de spot mee drijven. Of zoiets.

domheid regeert | 20-02-16 | 19:37

Okee, het is nu dus officieel: Nederland is een politiestaat.

VanBukkem | 20-02-16 | 19:36

Slechte publiciteit voor de politie, nu had ik ze in heel dit migranten-debat al niet erg hoog in het vaandel staan.

HaatAth3ist | 20-02-16 | 19:36

Ik krijg tot het idee dat die jaarlijkse, zelfs inmiddels Europees gevierde politie-iftar van ons politiekorps samen met de imams, moskee getrouwe buurtvaders en andere hoge islamitische geestelijken zijn vruchten begint af te werpen.
Mispels, vermoed ik.

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:36

www.funnypica.com/wp-content/uploads/2...
Als (al of niet nep) floegtelieng word je op handen gedragen, krijg je alles gratis, word je beschermd door de wet en ben je bijna onschendbaar.
Maar oweeee als een brave burger een carnavals varkensmutsje opzet, dan komen ze als jachthonden achter ja aan want zou zou de heilige moslims immers kunnen beledigen.
Dat is dus de in onze grondwet zo geprezen "gelijkwaardigheid" van alle inwonerts.
-
Maar durf deze situatie vooral geen discriminatie te noemen of zelfs maar te protesteren want dan staat de Gedachtenpolizei aan je deur om je tot andere gedachten te brengen.
-
Nederland lijkt steeds meer op een Orwelliaanse versie van de DDR.
Deze beangstigende nachtmerrie voltrekt zich gewoon rechtstreeks voor onze ogen, en niemand schijnt er iets aan te kunnen (willen..!) doen.
En de enige roepende in de Haagse woestijn die zijn bek durft open te trekken wordt als vuil neergezet door de collaborerende MSM landverraders.
Het meest beangstigende is dat een (te) groot deel van het naieve schapenvolk er in blijft trappen en in coma door blijft maffen.
youtu.be/ylZqvNHRHzI?t=5

telelezer | 20-02-16 | 19:36

Je ziet die vent lachen. Die is zijn air play en goodwill aan het tellen op weg naar het busje.

3Xniks | 20-02-16 | 19:36

We snappen allemaal dat die varkensmuts was om te stangen. Maar is het niet zo dat vele symbolen dienen om te stangen? Een hoofddoek bijvoorbeeld, of een baard, of een jurk, of een kruis, of een keppel, of een vlecht, of een hakenkruis, of een Lonsdale shirt, een kale kop, kistjes, vlaggen, logo's, tatoeages.....
Zo gauw je voor de ander zichtbaar wil maken dat je tot een groep behoort, ben je aan het stangen, wil je het onderscheid maken.
De vraag is wanneer dit als provocatie zou moeten worden gezien, en als voldoende reden om iemand te arresteren. Een roze muts lijkt mij, en ik neem aan vele anderen, niet voldoende om iemand aan te houden. Nog even, en steeds méér mensen zullen een varkensmuts op het hoofd plaatsen.

Schoorsteenveger | 20-02-16 | 19:36

Je mag toch hopen dat het arrestatie-argument niet is 'varkens zijn beledigend voor vluchtelingen'. Homo's anders ook maar oppakken, straks zien vluchtelingen ze nog hand in hand lopen!

Bram van Ojik | 20-02-16 | 19:35

Kapitein Stijlvol | 20-02-16 | 19:24
Proest. Ik moest heel hard lachen.

JeMotWat | 20-02-16 | 19:34

Wat raskol | 20-02-16 | 19:25 zegt.
Je moet je niet ergeren, slechts verbazen.
Een varkensmutsje en kijk eens bij onze linksgutmensch wat daar allemaal uitgekraamd wordt. Ik mag inderdaad aannemen dat dit voor de betrokken agenten niet zonder gevolgen blijft. Ik vraag me serieus af wat die na hun dienst thuis gaan vertellen. Zou een reden voor scheiding kunnen zijn wat mij betreft.

Gele Beer | 20-02-16 | 19:34

waskuip-admiraal | 20-02-16 | 19:32
Kent Ard van der Steur soms mensen die gestorven zijn aan een varkensmutsje?

Dick Luyenlomp | 20-02-16 | 19:34

De politie in Nederland staat er gekleurd op.
Hoe is dit mogelijk?

Op grond van welke verordening moest die mevrouw, die deze muts eerst ophad, deze muts afzetten?

Gaat het hier om eenstrepers die verordeningen interpreteren?

Hebben deze eenstrepers islam-training gehad in de moskee?

Wie zitten er hier in het politiekader?

Zit hier een marokkaans luchtje aan?

Vragen, vragen, vragen......

Pierrepoint | 20-02-16 | 19:33

Deze SP-er gooit nog eens een speklapje in de pan, nu het nog allemaal mag. Oink, oink!

Qwrk_II | 20-02-16 | 19:33

Dus bij de volgende anti-pegida demo worden de hoofddoeken verboden. Dat is de enige conclusie die je kan trekken als de wet gelijk is voor iedereen... binnen de 'context'.

XaleX_2 | 20-02-16 | 19:32

Goed dat het gefilmd is. (Ook het overdreven geduw van de agenten richting journalisten is mooi in beeld gebracht)

Echt belachelijk.

Wel jammer dat er weer een protestant (met rode petje)zich ongelofelijk kinderachtig misdraagt.

lady blabla | 20-02-16 | 19:32

Lijkt me een onderdeel van de inmiddels door Ard van der Steur en daarmee onze regering gesteunde angstcampagne om elk geluid dat ook maar de minste kritiek op immigratie, islam of misschien zelfs gezag in het algemeen door stevige intimidatie in de kiem te smoren. We zagen het bij Huub Bellemakers die met een jolige #kominverzet-tweet al de politie aan zijn deur kreeg, bij burgerjournalisten die bezoek kregen na een vraag aan minister Schippers (www.youtube.com/watch?v=nkOe1srrJkI) en een aantal andere kritische facebook-gebruikers kreeg ook politie aan de deur. We glijden hard af naar een politie-staat. En het is bijzonder om te zien hoe geleidelijk het gaat en hoe weinig mensen zich hier echt druk om maken.
.
Ik verbaas me trouwens over de grote aantallen agenten die zonder morren en zelfs met plezier aan dit soort ranzige intimidatie-praktijken meewerken. Zijn er geen agenten die zich kapot-generen voor dit soort optredens?

waskuip-admiraal | 20-02-16 | 19:32

Het meest dictatoriale land van Nederland.
Sorry.
Het meest dictatoriale land van de wereld, that is.

Dick Luyenlomp | 20-02-16 | 19:32

Ben nu bezig net de designafdeling van klön: *Burka combi masker ontwikkelen gaat met varkensoortjes en halalkijkgleuf*

klön | 20-02-16 | 19:32

Politie = nazi's, er valt niet veel anders van te maken.

smdyasc | 20-02-16 | 19:32

Beetje vreedzaam protesteren met roze mutsje; no Big deal toch?

DvdV_013 | 20-02-16 | 19:31

Zag het vanmiddag ook al voorbij komen. Dacht toen nog dat er echt wel wat meer zou zijn voorgevallen dan alleen dat varkensmutsje.

Maar dit gaat echt alleen om dat varkensmutsje? Om een fucking varkensmutsje?
Serieus? Een varkensmutsje

Hoe sick willen we het hebben? Mensen in Nederland worden gearresteerd om een varkensmutsje?

Sorry, Noord Korea. Wij zijn jullie voorbij gestreefd.
Hiep hiep hoara voor Nederland! Het meest dictatoriale land van Nederland. Daar waar mensen opgepakt worden om het dragen van een varkensmutsje.

Dick Luyenlomp | 20-02-16 | 19:30

Racismoes

Ommie de HaatMoker | 20-02-16 | 19:30

De Nederlandse politie heeft een lange traditie van collaboratie met de bezetter.

i-Wonder | 20-02-16 | 19:29

Op 27 februari ga ik naar de demonstratie van Pegida; ik draag een hijab (alleen de ogen te zien) en daar overheen een varkensmuts.
.
Wat denken jullie, zou ik ook gearresteerd worden?

Lupuslupus | 20-02-16 | 19:29

En dat de mensen die hier achter zitten maar helemaal de tering krijgen, stelletje klootzakken.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 19:29

Misschien zijn kopvoddentax niet betaald?

svg | 20-02-16 | 19:28

Jammer dat ik geen winkel in varkensmutsjes heb, denk dat ik komende dagen megadrukte zou hebben.

happen naar de baas | 20-02-16 | 19:28

Heel raar. Kan iemand mij uitleggen wat de provocatie is? Ik snap hier niks van.

svg | 20-02-16 | 19:28

En ondertussen roepen ze elders wel de hulp in van mannen met jurken én mutsjes.
Een muts is een muts is een muts.

Kaleidoscope | 20-02-16 | 19:27

Dit gaat een rage worden, allemaal aan de varkensmuts, echt te belachelijk voor woorden dit

No_way | 20-02-16 | 19:27

Dit is toch ongelofelijk.......

Captain_greenbeard | 20-02-16 | 19:27

Hebben ze de pig op hem of zooooo

centre pompidoe | 20-02-16 | 19:27

Domme vrouw, als je gewoon een burka op zet komt geen enkele agent je vervelen.
Dit is gewoon aandachtshoerderij!!!

/linksgekkiemodus uit

happen naar de baas | 20-02-16 | 19:26

Sorry, fuck up

CoJoNes | 20-02-16 | 19:26

Komop PVV: kamervragen!!

Lupuslupus | 20-02-16 | 19:26

Politie had wel geluk dat ze voldoende mankracht hadden.
Die vent was niet te houden, een Berserker!!
Slaine MC Roth zou het niet durven

miko | 20-02-16 | 19:26

omg...als dit niet eens meer mag...mag ik dan nog wel over straat lopen???
verklaring justitie:
"Bij nader onderzoek blijken er geen strafbare feiten te zijn overtreden"

kapitein_iglo | 20-02-16 | 19:25

@Godsammekraken | 20-02-16 | 19:22

Inderdaad ja, een beetje flitsen, mensen intimideren vanwege posts op Facebook en Twitter en mensen oppakken voor het dragen van een varkensmuts. Wat een triest land.

Xirdalan | 20-02-16 | 19:25

Als je in Nederland absoluut zeker wilt weten dat je in tijden van oorlog aan de goede kant staat, dan kies je gewoon de je gewoon de kant die tegenover de politie staat. Keihard feit, helaas.

CoJoNes | 20-02-16 | 19:25

Dat moet het einde van een aantal politie-carrières zijn, alsmede een minister van V&J die in de kamer mag uitleggen waarom de vrijheid van meningsuiting wordt getorpedeerd. Serieus, dit kan toch niet zonder gevolgen blijven?

raskol | 20-02-16 | 19:25

Gek, vóór vandaag associeerde ik 'varken', 'muts' en 'politiek' alleen maar met Sharon Dijksma.

Kapitein Stijlvol | 20-02-16 | 19:24

Nederland politiestaat...

Xirdalan | 20-02-16 | 19:24

Liberté, egalité, varkenssaté!
Zijn ze nou helemaal gek geworden!?!
Allemaal aan de varkenspet!
(Ik koop vast aandelen varkenspet-fabrikant!)

Aristotalloss | 20-02-16 | 19:23

*gaat een mutsje aanschaffen*

knier | 20-02-16 | 19:22

#jesuisvarkensmutsje

centre pompidoe | 20-02-16 | 19:22

Wat een land.

centre pompidoe | 20-02-16 | 19:21

REAGEER OOK

#BREEK

WTF. #MeToo WERKT. Uitgeverij Atlas verbreekt contact met bepotelaar Jelte Nieuwenhuis