Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook kruisvaarder Halbe Zijlstra komt in verzet

Halbe: "Willen jullie? Meer of minder. Middeleeuwse haathutten met jengelminaretten, gescheiden ingangen, en halalgehaktballen op openbare scholen?"
Iedereen: Boos.

Reaguursels

Inloggen

Ja, nu een jaartje liegen tegen de plebejers tot aan de verkiezingen, zodat je daarna weer drie jaar relatief probleemloos verder kunt regeren. Ja, het CDA stapte tenminste nog op als ze tegen de verkiezingsbeloften in gingen. De VVD en de PvdA bouwen echter gewoon een brug over de rivier van de wil van het Nederlandse volk.

Alexander des Burgus | 20-02-16 | 06:34

-weggejorist-

David000000007 | 19-02-16 | 23:24

-weggejorist-

David000000007 | 19-02-16 | 23:24

Sinds wanneer is hij overgestapt op de PVV????

Oh, wacht. Meestal herhalen partijen de PVV net ietsje anders als het al uit de hand is gelopen.

anna81 | 19-02-16 | 22:27

Even kijken of we wat van die 40 zeteltjes kunnen afsnoepen is het credo. Voor de rest mosterd na de maaltijd.

equal to condell | 19-02-16 | 19:44

Na de verkiezingen - VVD: Moslims zijn lief en we gaan weer met de PvdA of D66 verder - losers!

funkyd | 19-02-16 | 19:32

Beetje laat, maar het gaat niet om de start maar om de finish. Go halbe

3Xniks | 19-02-16 | 18:08

Als Halbe het meent dan mag hij vanaf nu de moties van Geert steunen, dat is geloofwaardiger dan slap gelul zonder consequenties.
Lees je dit wel, Halbe ?

Klompmans | 19-02-16 | 17:29

Dit hoort allemaal al bij de verkiezingsstrategie voor de kamerverkiezingen volgend jaar.
Eerst Mark een beetje populair doen met journalisten, nu Halbe lekker rechts doen. Alles om stemmen van Geert terug te snoepen.
En het is allemaal gewoon gezwets zonder inhoud. Dit zal zo het hele jaar doorgaan. En na de verkiezingen zijn ze weer gewoon links.
Pas op je tellen Geert !

Klompmans | 19-02-16 | 17:27

Halve zool; Dit kabinet heeft eerst het gespuis met open armen binnengehaald en dan vervolegs tegen de bevolking zeggen dat zij zich zelf moeten gaan verdedigen? ZUM KOTZEN!

sallandstrots | 19-02-16 | 17:08

not too little too late , but just a little baby step.

stunter | 19-02-16 | 16:47

volgens mij horen we hier het stille startschot van de volgende TK verkiezingscampagne.

stunter | 19-02-16 | 16:45

Ik dacht dat Van Kooten en De Bie gestopt waren?

zwartkijken | 19-02-16 | 16:21

double punch | 19-02-16 | 15:45
.
Regeren is vooruitzien, in het geval van de PVVDA is het behendig tussen de ijsschotsen door laveren tot dat die ene enorme migratie/islam-schots over het hoofd werd gezien..
.
Ondertussen speelt het orkest, onderleiding van Halbe, gewoon zijn riedeltje door of er niks aan de hand is. De VVD laat vervolgens de reddingsboten vol gaten en zonder roeispanen te water. Vrouwen en kinderen eerst? Lol, de VVD elite zal ze hardhandig van overboord zetten.
.
Nee, het gaat helemaal goed komen met NL als we de VVD (onder bezielde leiding van Halbe?) nog maar een kans willen geven... 'Proest & headdesk'

Veni_Vidi_Vici | 19-02-16 | 16:20

Bestuurders...... het zijn net mensen.

swassannuf | 19-02-16 | 16:14

Ik kan mij niet voorstellen dat mijn VVD dit 5 jaar geleden niet zag aankomen. Daarom is deze VVD met deze leider niet langer mijn VVD. Dan moet er toch echt wat meer gebeuren dan dit statement.

double punch | 19-02-16 | 15:45

De enige hier op GS die nog in Halbe gelooft is Bassie Hof...
.
Nee Halbe het is te laat, je gezwets voor de bühne trapt het gros vd mensen niet meer in. Ik walg van de VVD en waar ze voor staan. Al onze verworvenheden worden zo overboord gekieperd en geofferd voor de almachtige Brusselse regentenkliek. Onze verzetshelden draaien zich om in hun graf van deze smerige leugens.
.
De Brusselse toren van Babel schud en beeft op haar, ongefundeerde, grondvest. De totale instorting is zeer nabij en deze gaat onherroepelijk ineenstorten En dan Halbe? Wat heb je dan nog voor mooie praatjes en wonderelixers in de aanbieding?
.
Tribunaal, pek & veren, schavot en/of guillotine is nog het enige waar jullie recht op hebben.

Veni_Vidi_Vici | 19-02-16 | 15:41

Nu is het al zo dat je als jood je niet meer met een keppeltje kunt vertonen in bepaalde wijken aangezien je gewoon wordt aangevallen, mijn vriendin loopt in de zomer niet door bepaalde straten als ze 'uitdagend gekleed' is, een homofiele vriend van me werd laatst in Amsterdam belaagd en bespuugd toen bepaalde types achter zijn geaardheid kwamen, op mijn werk zeg ik bepaalde dingen niet omdat ik weet dat ze bij sommigen verkeerd kunnen vallen net zo als Wilders onder een constante doodsbedreiging leeft, Hans Teeuwen zegt op zijn woorden te letten en de televisiemaker Van Gogh een mes met koranteksten in zijn borst kreeg na kritische uitingen.
Natuurlijk wil je een open samenleving waarin ieder zijn vrijheden heeft. Het wordt echter lastig als je intolerante elementen die samenleving binnenhaalt.
Tolerantie jegens intolerantie is een pijnlijke paradox als je daarmee diezelfde tolerante en vrije samenleving beperkt.

henkdekanarie | 19-02-16 | 15:18

Te laat lafaard, te laat.

Cousin Eddie | 19-02-16 | 14:58

Als Geert Wilders dit zegt wordt hij neergesabeld, gedemoniseerd.
Nu de verkiezingsstrijd is losbarst komen die engerds van VVD onder hun stenen vandaan en proberen ze Geert te overtreffen met teksten (let wel, het zijn slechts teksten, maar toch) die ons, het stomme stemvee moeten doen geloven dat de VVD nou toch echt naar ons wil luisteren.
Trap er niet in mensen, want dan laat je je voor de zoveelste keer naaien door deze regentenclub. Als ze eenmaal je stem hebben dan hollen ze naar Brussel om de handtekeningen te zetten bij de nog openstaande kruisjes.

Frans Bierings | 19-02-16 | 14:57

Beste uitspraak sinds jaren. Maar ja, de verkiezingen komen er heel langzaam aan. Tot dan, en dan slaat het peil weer om.

MiGi | 19-02-16 | 14:16

VVD in de EU = Verhofstadt, dus onbetrouwbaar.

dogbitedog | 19-02-16 | 13:50

Makkelijk lullen voor de camera als je verder geen zak eraan doet, gedaan hebt of ooit zal doen. Het stemvee paaien met loze boodschappen.

van heinde en verre | 19-02-16 | 13:44

Ik voel verkiezingen aankomen Halbe. De campagne is begonnen!

Graaf van Egmont | 19-02-16 | 13:34

Vanwaar opeens dit stukje realiteitsbesef? Is Halbe vanochtend via de Schilderswijk gereden?

His Lordship | 19-02-16 | 13:33

Onderhand wel eens leuk om een lijstje te maken van voorstellen van Wilders met daarbij telkens het aantal jaar later dat ern bepaalde politieke partij dit voorstel stiekem ineens wel overnam onder het mom dat men dat jaren later "ineens" zelf had bedacht.

RichardBandler | 19-02-16 | 13:28

En hij heeft natuurlijk gelijk. Jammer dat de VVD een van de meest onbetrouwbare partijen is gebleken waar ik ooit op heb gestemd.
Die zitten er niet voor hun bevolking maar alleen voor het groot kapitaal en hun eigen toekomstige baantjes. Goed punt maar to little to late lutsers!

WatZalIkErvanZeggen | 19-02-16 | 13:19

""@Homer P. Simpson | 19-02-16 | 12:21
U heeft last van het Dunning-Kruger-effect.""
@ watergeus | 19-02-16 | 12:56
Het Dunning-Kruger-effect:..
Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent
nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugere...

telelezer | 19-02-16 | 13:02

Ik ben een ziener, we krijgen de volgende keer een gedoogkabinet PVV-VVD en Geert wordt premier. Hij huurt dan vakbekwame ministers in van de VVD, voorzover niet voorradig, die dan PVV-taal moeten quaacken. Ik kan het weten want in 1977 was ik de enige op de verder de internationale zingende studentenverdieping die toen VVD stemde, en de PvdA met 60-zetels de verkiezingen rijkelijk won, en toch won ik het!

Ik reaguur al 5 jaar | 19-02-16 | 13:00

"(..)De VVD is op campagne om te redden wat er te redden valt. Voor zichzelf, Nederlanders kunnen verder in de stront zakken."
@ belo | 19-02-16 | 12:30
Ik ben bang dat helaas ook op 15 maart 2017 het naieve kiesvolkje er zoals altijd weer opnieuw zal intrappen na een peperdure (natuurlijk weer door ons betaalde; wie anders) hersenspoelcampagne op TV en andere MSM.
De Haagse marionetten van Brussel krijgen dan weer een nieuw 4-jarig alibi van het naieve kiesvolk om uw en mijn goede oude Nederland nog verder kapot te maken en over te leveren aan de Brusselse bezetters en aan de woestijnbevolkende veroveraars.

Het naieve Nederlandse schapenvolk zal dan weer 4 jaar machteloos moeten toekijken en machteloos lopen klagen, terwijl we er op dat moment juist iets aan hadden kunnen doen maar ons (alweer) zullen laten belazeren.
Het ergste is dat het allemaal zo vreselijk voorspelbaar is.

telelezer | 19-02-16 | 12:59

@Homer P. Simpson | 19-02-16 | 12:21
U heeft last van het Dunning-Kruger-effect.

watergeus | 19-02-16 | 12:56

Beste Halbe,
Graag volgende week dit in *regerings*beleid omzetten.
Alvaste bedankt.

hotmint | 19-02-16 | 12:54

-weggejorist-

Jakob-Jan | 19-02-16 | 12:49

Toch zet in het land mede onder jouw juk het avondrood inmiddels in, Halve Z.
Je had er natuurlijk ook wel wat aan mogen doen..

Slogra | 19-02-16 | 12:34

We hebben een eeuw geen liberale MP gehad en na deze ervaring gaan we dat de komende eeuw niet herhalen. Zij hebben zich schandelijk misdragen, zijn het vertrouwen van de bevolking niet waard geweest, hebben de bevolking het vel over de oren getrokken en dit mooie land, ondanks fraaie beloften, zo goed als mogelijk kapot gemaakt.
Gister Henk Kamp, vandaag Halbe Zijstra. De VVD is op campagne om te redden wat er te redden valt. Voor zichzelf, Nederlanders kunnen verder in de stront zakken.

belo | 19-02-16 | 12:30

Déja brulée:
Is de haatreader al verwijderd?

hallevvezool | 19-02-16 | 08:01 | !

hallevvezool | 19-02-16 | 12:28

Overigens onvoorstelbaar hoe slecht op de hoogte vrijwel iedereen hier is over hoe in Nederland politiek bedreven wordt. Angstaanjagend ook dat dit blijkbaar gigantische gebrek aan kennis leidt tot de uitspraken die hier gedaan worden in plaats van matiging daarvan die zou passen bij een ieder die zich hiervan bewust zou zijn.

Blijkbaar is er maar één echte voedingsbodem voor extremisme: ONKUNDE. Jullie lijken meer op de door jullie zo gehate bevolkingsgroepen dan jullie zelf beseffen. Ga alsjeblieft wat bijleren, boze blanke ongelukkige man.

Homer P. Simpson | 19-02-16 | 12:21

Dit is een verkapte oproep voor meer immigratie. Wij moeten namelijk eerst tolerant zijn en iedereen in ons land toelaten.
Voor de situatie dat ze dan binnen zijn, komt de loze kreet: zij moeten zich aan onze normen en waarden houden.
Dat doen ze niet en daar is een heel logische reden voor: die normen en waarden zijn christelijk.
Ik begrijp niet, dat mensen het niet zien. Integratie betekent: word christen. Dat willen ze dus niet. Daarom mislukt de integratie.

Lentehaas | 19-02-16 | 12:21

Hebben jullie dit nog bekeken dan?
Dat zegt ook genoeg over de reaguurders, het betekent namelijk dat jullie nog een grijntje geloof hebben in die partij, waarvan ik zelfs de letters niet wil plaatsen.

watmagjenogwel | 19-02-16 | 12:18

Da's een verkapte oproep tot een revolte. Spekman, kom er maar in! Alle andere PvdA'ers, opstellen in rijen van 10! PS: Niet te lange teksten, die passen niet op de kogels.

jdeboer01 | 19-02-16 | 12:18

Rutte kan dit als MP (van alle Nederlanders) op dit moment niet zeggen, simpel zat. Jammer dat dit blijkbaar zo moeilijk te begrijpen is voor zo velen, misschien een keertje een echt boek lezen i.p.v. je halve leven hier doorbrengen, bij voorkeur over staatsinrichting en zo..

De VVD vindt en heeft altijd gevonden wat Halbe hier zegt en zal dit ook altijd blijven vinden. Mocht ome Geert ooit aan de macht komen dan zal hij noodgedwongen dezelfde symptomen vertonen, anders zal de coalitie waar hij dan deel van uitmaakt niet lang bestaan. (Zie ook de coalitie met LPF)

Homer P. Simpson | 19-02-16 | 12:16

Eerst Geert Wilders bestrijden, stigmatiseren en buiten sluiten en dan nu, met de verkiezingen in zicht, de standpunten van Geert Wilders gewoon vierkant overnemen. En dat alles met een uitgestreken kop. Je gelooft het toch niet. Nederland is ziek !

krelus | 19-02-16 | 12:15

@Escovanity | 19-02-16 | 10:37

Ook u lijdt aan een zeer ernstige vorm van cognitieve dissonantie.

Helaas het gevolg van langdurige hersenspoeling door de staatstelevisie met al die extreem linkse lulhannesen in hun stom gelul uitzendingen met steeds weer dezelfde extreem linkse stomme lullen en kutten die zelf ook geen flauw benul hebben van waar de EU-dictators en de islam voor staan.
Allemaal poldermensjes die nog nooit de grote boze wereld van dichtbij hebben bestudeerd maar zich veilig achter hun polderdijkjes hebben verschanst in de volle overtuiging dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.
Zielig hoor al die grenzeloos arrogante onbenullen waartoe u ook zichzelf mag rekenen.

Pieter V | 19-02-16 | 12:14

Mooie praatjes, en na de verkiezingen gewoon weer op oude voet verder. De VVD is gewoon een PVDA light. Net als met sigaretten is het uiteindelijk even kankerverwekkend.

nStilgar | 19-02-16 | 12:14

Goh wordt hij wakker of heeft hij een nieuwe spindokter ? Wel erg laat... TE laat Helaas Halbe. Tot ziens op de begrafenis van de VVD.

Lichtstadfan | 19-02-16 | 12:05

En dit het komende jaar blijven herhalen (zonder er naar te handelen natuurlijk) en een groot deel van de Nederlanders gelooft erin.

jemagookniksmeer | 19-02-16 | 11:58

Nu een grote broek aantrekken past je niet Zijlstra. De VVD heeft Nederland jaren in de kou laten staan. Op hoeveel voorstellen en moties van Geert Wilders heb je gestemd de afgelopen jaren? We zullen je in de gaten houden Zijlstra als Geert straks weer een motie over dit onderwerp indient. Kijken of je dan ook zo'n grote bek hebt.

Boy Cot | 19-02-16 | 11:57

Halve Zool. Geen woorden maar daden.

denoorman | 19-02-16 | 11:52

De VVD is een van de meest hypocriete partijen van de laatste jaren gebleken. Ze zijn 100% medeverantwoordelijk voor de huidige zooi waar wij in verkeren. Mijn maag draait om elke keer als ik Rutte zie en dat geldt ook voor Zijlstra.

Hanz Ziezo | 19-02-16 | 11:44

Als wij als volk nou eens beloven om komende verkiezingen niet op de VVD te stemmen en dat dan ook doen om de VVD te laten zien hoe je een belofte wel waar maakt. Dat lijkt mij het beste idee van 2017. Al denk ik zelf ook dat we al in 2016 naar de stembus kunnen voor een nieuw kabinet. Want deze is al eeuwen kapot. Want het valt mij wel op dat de pvvda al aardig in de campagne modus zitten!!!

tweetybird | 19-02-16 | 11:44

Halbe Zoolstra is een stomme lul, nieuwkomers waarvan je weet dat ze je in je bek spugen schop je ze onder hun kloten en gooi je de deur uit, je vraagt ze niet of ze je toch alsjeblieft respect willen tonen omdat het anders voor jezelf gevaarlijk word .

Castor12 | 19-02-16 | 11:42

Van Duyvenbode | 19-02-16 | 10:53
Mee eens, maar hoe? Ze hebben geen idee wie er allemaal binnenkomen. Lastig selecteren aan de poort (welke poort?). Paspoorten scannen op echtheid gebeurt pas een maand (!), sinds de KMAR in Griekenland mag assisteren bij het in kaart brengen van de afkomst van de asielzoekers. Too little, too late! De vervalste Syrische paspoorten worden er wekelijks per 10-tallen dagelijks aangetroffen. Werkelijk te bizar voor woorden. Diegenen die aanslagen willen plegen in Europa zijn allang binnen en niemand weet waar die gasten mogelijkerwijs kunnen zitten.

Die opmerking van de zanger van the Eagles of Death Metal gisteren was zo slecht nog niet.

pibasso | 19-02-16 | 11:35

@Van Duyvenbode | 19-02-16 | 10:39
Afleidingsmanoeuvre. Gebeuren met Turkije en Syrië moet wel op de achtergrond blijven natuurlijk. Angst moet blijven regeren want hoe anders gaan de eurocraten stukje voor stukje je vrijheden inperken en hun snode plannetjes uitvoeren.

Vageling | 19-02-16 | 11:33

zouden er verkiezingen in de pijplijn zitten?
En weet Halbe dat al?
Volgens mij valt het kabinet dit jaar nog.
"alvast feestartikelen haalt"

Dostranamus | 19-02-16 | 11:32

Wij als klootjesvolk betalen zo lang men zich kan heugen belastingen. Kunnen we voor die falende politici/partijen ook niet iets leuks bedenken? Bij elke leugen of belofte die ze niet kunnen waarmaken, moeten ze van hun eigen salaris/partijkas geld overmaken naar de burgers. Kijken hoe lang het dan duurt, voordat ze gewoon eens eerlijk aan de slag gaan. Die hele poppenkast van leugens, kennen we nu wel. Doe eens iets, waar het volk wat aan heeft. Hef de EU op, verhoog de lonen. Straf criminelen. Zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan.

mynameistrouble2 | 19-02-16 | 11:32

Fijn dat ze bij VVD zo praten dan hoeven we gelukkig geen Wilders te stemmen. Het ergste is dat er mensen zijn die er weer intrappen.

netniet | 19-02-16 | 11:28

@ Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:57
Over Wiegel: ik weet niet of hij internationaal voorop liep of achter anderen aanliep. Maar hij klopt zichzelf op de borst als architect van de multiculturele samenleving in Nederland.
Van zijn biootje bij Speakers Academy:
(Hans Wiegel) "Stelde een Directie Minderheden in en was in 1981 eerste ondertekenaar van de Nota Minderhedenbeleid. Uitgangspunt daarvan was het tot stand komen van een samenleving waarin de in Nederland verblijvende leden van minderheidsgroepen afzonderlijk en als groep een gelijkwaardige plaats en volwaardige ontplooiingskansen hebben. Om dat te bereiken komt er een achterstandsbeleid, antidiscriminatiebeleid en beleid met betrekking tot participatie, emancipatie en cultuurbeleving (onder andere behoud van eigen cultuur en taal)."

simpelman | 19-02-16 | 11:26

Halbe zegt het correct; "we verwachten..." en daar zit hem de fout. We verwachten namelijk teveel en eisen te weinig. Wat mij betreft ben je welkom mist je je aan onze normen en waarden (gelijkheid man/vrouw, homo zijn is prima, Joden accepteer je, etc.) schikt en deze niet afwijst of daar negatief tegenover staat. De tijd van verwachtingen en lief vragen is wat mij betreft gepasseerd en ik ben zeer tolerant geweest maar het is ook bij mij op en daar schrik ik wel eens van.

Dus duidelijkheid! Meedoen of wegwezen en allen plek voor echte vluchtelingen en niet meelifters.

Baruch de Spinazie | 19-02-16 | 11:23

Eerst zet de VVD de grenzen open voor grote aantallen intoleranten en dan moet de bevolking vervolgens zijn waarden maar verdedigen. Als het kalf verdronken is dempt Zijlstra de put. Krijg ze er nu maar eens uit.

miss error | 19-02-16 | 11:22

Ik vind het toch wel moedig, want bedacht moet worden dat hij zich op een pad begeeft, dat erin kan eindigen dat hij 24/7 bewaakt moet worden tegen de moordcommando’s van de ‘religie van de vrede’ en de ‘linkse kerk’. Afgezien dan nog van de demonisering en karaktermoord die je te wachten staat als je het waagt om in te gaan tegen het in de linkse kerk Algemeen Heersend Dogma dat de islam de ‘religie van de vrede’ is. Het gevaarlijke is vooral de onredelijkheid die in beide schuilgaat, de geslotenheid voor kritiek en argumenten, het onvermogen tot kritische zelfreflectie, de intolerantie jegens andersdenken, en het uiteindelijk andersdenkenden reduceren tot te bestrijden objecten. In de vorige eeuw hebben we gezien hoezeer dergelijke waan kan leiden tot bergen lijken.

notamused | 19-02-16 | 11:20

Escovanity | 19-02-16 | 10:37
Geert heeft een vrij links programma, lees het maar eens. Natuurlijk is hij geen groot politicus en denker, maar in feite zijn er maar 3 mogelijkheden om te stemmen: pvv, sp en de elitekliek, waarbij het geen reedt uitmaakt wie je stem krijgt. Keus is dus vrij beperkt.

Vindefin | 19-02-16 | 11:20

Er komen vast verkiezingen aan.

DearMud | 19-02-16 | 11:20

Een laat inzicht. De VVD zit al zes jaar in de regering en heeft al die tijd nog niks, nada, noppes aan het probleem gedaan.

MAD1950 | 19-02-16 | 11:20

@Peter Emile | 19-02-16 | 11:13

Of de ME klapt er gewoon op. Vooral vrouwen, die horen toch ook niet op straat...

Parel van het Zuiden | 19-02-16 | 11:15

Heeft Halbe een script gekregen van zijn baas om het volk mee te krijgen ivm verkiezingen op komst ?

Goatboy2014 | 19-02-16 | 11:14

Halbe zool

Oetiohnegentechnik | 19-02-16 | 11:14

Doet me denken aan die VVD posters met ferme uitspraken van een paar jaar geleden. Niets van waargemaakt.

TheFirstYelle | 19-02-16 | 11:13

Halve Zijlstra roept op tot het verdedigen van onze waarden en vrijheden. Alleen jammer dat mensen die dat doen, worden weggezet als racisten, onderbuik-Tokkies en nazi's.

En zodra terecht bezorgde mensen georganiseerd en vreedzaam de straat op willen om op te komen voor die waarden en vrijheden, zorgen linkse burgemeesters er wel voor dat op spuug-afstand een tegen-demo wordt gefaciliteerd van gewelddadige links-fascisten die zich onterecht 'anti-fascisten' noemen.

Peter Emile | 19-02-16 | 11:13

Halbe was vergeten te zeggen dat de Nederlander er niet 1000 maar wel 2000 Euro bij krijgt...

Parel van het Zuiden | 19-02-16 | 11:12

Zijn er soms volgend jaar verkiezingen en hoe was het ook al weer veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven.

cor2353 | 19-02-16 | 11:11

Hahahaha.
- Van de eurosceptische partij die de euro tegen ongunstige voorwaarden toch implementeerde.
- Van de partij van volk & democratie die de uitkomst van het EU grondwetsreferendum negeerde en Balkende hielp die alsnog gewoon te implementeren.
- Van de partij die geen cent meer naar Griekenland zou sturen en na de verkiezingen overmaking na overmaking deed.
- Van de partij die de regering in het zadel houdt die klakkeloos het EU-dictaat inzake immigratie en islamisering uitvoert, desnoods met geweld tegen de eigen bevolking.
.
Mmmm. Right......

Parel van het Zuiden | 19-02-16 | 11:09

Goh, wat zijn al die galbakken druk bezig zich in te dekken voor wat komen gaat, te doorzichtig om serieus genomen te worden.
Halbe, zu spät, viel zu spät, mein junge!

BadLieutenant | 19-02-16 | 11:08

Halbe. Waar kunnen wij, de burgerij, in gesprem gaan met jou, met jullie allemaal. Leuk filmpje hoor maar zoals je ziet roept het heel veel vragen op. Wie O wie stapt eens richting ons, de mafkleppen die jullie loon betalen. Wanneer zal er eens een zaal worden gehuurd waar de mensen gerust vragen kunnen stellen aan jullie allemaal. Als ne echt normen en waardm wilt uitdragen moet je zelf het voorbeeld geven door in gesprek te gaan met ons. Zo dken we dat hier. Dat hele obscure toneelspel van julloe in die kamers zijn we spuugzat en het word tijd dat je/jullie ons recht in de ogen gaan kijken en niet steeds in een camera.

tattooboer | 19-02-16 | 11:07

Wat een open deuren als mosterd na de maaltijd, zeg.

J. Jarig | 19-02-16 | 11:03

Pierre Tombal | 19-02-16 | 10:52

Nee we zien het aan de uitspraken van de baas van de werkgeversorganisatie. Je ziet het nu toch met eigen ogen waar het om draait. Hetzelfde als waar ze in duitsland massaal het welkom om hebben geroepen. De grote werkgevers die er beter van willen worden. De tijd van de gastarbeider herhaalt zich. Zij de grote winsten en wij de ellende. O u denkt en dacht dat de VVD voor de gewone burger staat. Nou droom lekker verder. In hun ogen zijn wij het gepeupel dat niet moet zeiken. Ze lachen ons gewoon uit. Al jaren!!! De vvd die goedkope werknemers binnenhaalt en de pvda die ze gaat knuffelen als het nieuwe kiesvee. Ja een mooie combinatie die pvvda.

tweetybird | 19-02-16 | 11:03

@El Rico Grande | 19-02-16 | 10:16


Zie het strafbaar maken van illegaliteit als voorbeeld. Nota bene door de PvdA als bittere pil geslikt, stond in het regeerakkoord, maar is tijdens dit kabinet toch van tafel geveegd.

www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2014/4...

omanders | 19-02-16 | 11:00

"Als wij onze waarden van vrijheid en tolerantie willen behouden, betekend dat dat wij ze zelf zullen moeten verdedigen en uitdragen, want als wij dat niet doen, dan zullen wij ze uiteindelijk verliezen."
Halbe, als wij onze waarden verdedigen en uitdragen, komt de politie bij ons langs voor een intimidatiebezoekje.

jemagookniksmeer | 19-02-16 | 11:00

Verkiezingen op komst dus alle partijen beginnen hun natuurlijke posities weer een beetje terug te vinden. En uiteraard is PVV veel te groot, dus mooie kreten alom om de kiezer te paaien.

Akiron | 19-02-16 | 10:59

@Vageling | 19-02-16 | 10:37
.
Het spul komt hier wel eens spelen. Je gelooft het niet maar d'r kan er geen fietsen. Vijfde generatie.

Piet Karbiet | 19-02-16 | 10:59

Enkele jaren geleden -alweer- hadden een groep Deense ziekenhuisdirecteuren besloten om in alle Deense ziekenhuizen halal voedsel uit ter delen aan de patiënten, bezoekers en personeel. Extra kosten: miljoenen.
Nee zei de Deense regering na een paar maanden: Nee doen we niet. En draaiden de boel terug naar de Deense voedingswijze.
-
Het kan dus wel. Vasthouden aan je eigen cultuur.

duitse herder | 19-02-16 | 10:58

Hè Bah | 19-02-16 | 10:35

Kultur subsidies zijn een overblijfsel van de bezetting, je vraagt je af of je daar überhaupt wel gebruik van wil maken?
Hoe kun je onafhankelijk en vrij zijn als je hele salaris van een bron afkomstig is?
Juist door die afhankelijkheid van zo velen is deze hele discussie kunnen ontstaan.
De negen ergste woorden in de Engelse taal :I'm from the government and I'm here to help.

RRMerlin | 19-02-16 | 10:58

simpelman | 19-02-16 | 10:51

Dat gaat iets ver. Het politieke klimaat is heel anders dan in de jaren 80 en 90, er zitten meer mensen en mensen zijn door schade en schande wijs geworden. Daarnaast betwijfel ik of Wiegel de geestelijk vader is van de multicul. Immers bestaat die ook in andere landen waar Wiegel geen invloed had.

Neemt niet weg dat deze VVD-kliek niet moet regeren. Dat niet vanwege het verleden, maar omdat ze zich niet aan hun woord houden.

Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:57

Wat Halbe bedoelt met het verdedigen door zelf het voorbeeld geven van onze waarden en vrijheden is voor tweeërlei uitleg vatbaar.. en Halbe weet dat donders goed.
Want bedoelt hij de strijdbare opstand tegen de verloedering en uitverkoop van onze waarden en vrijheden zoals Wilders ze benoemd,met geweldloos verzet?
Of bedoeld hij het voorbeeld van apathische tolerantie en de islam alle vrijheid geven,zoals de socialisten in vak K en Brussel willen.

deraderendraaien | 19-02-16 | 10:53

En ondertussen zijn er 5000 moslims met gevechtstraining in terreurkampen teruggekeerd naar Europa. Doe daar eens wat aan.
Laat ze niet binnen, of sluit ze op, of laat ze verdwijnen.

Van Duyvenbode | 19-02-16 | 10:53

@Escovanity | 19-02-16 | 10:37
van een stem op de pvda wordt echt helemaal niets en niemand beter, haal die uit je lijstje aub.

Joffri | 19-02-16 | 10:53

@tweetybird | 19-02-16 | 10:39
Dat is onzin natuurlijk. De VVD heeft nooit in positie verkeerd om daar zelfstandig beslissingen over te kunnen nemen. De onderliggende aanleiding werd gevormd door links politieke idealen dat mensen die werk weigeren omdat ze zichzelf daar te goed voor vinden ook gewoon een volledige uitkering moeten krijgen. Die linkse politiek werkte daarom maar al te graag mee aan het door de VVD geopperde alternatief om de niet te vullen arbeidsposities dan maar op te vullen met minder kieskeurige buitenlanders.

Pierre Tombal | 19-02-16 | 10:52

m.telegraaf.nl/article/25231789/alleen...


Kijk toen ik zij dat vluchtelingen de nieuwe werknemers voor de grote bedrijven zijn die super goedkoop zijn werd ik door sommige een beetje uitgelachen. Nou lachen ze nu nog. Ik denk het niet want hier valt wel de teden uit te halen waarvoor de vvd zoveel chirurgen en tandartsen heeft binnengehaald. Alleen worden het er nu te veel. En hebben de grote werkgevers graag een selectie. Nou vvd ik zou zeggen aan het werk. Vooral graag veel economische vluchtelingen die snel aan het werk kunnen. Want de grote werkgevers hebben niks aan echte oorlogsvluchtelingen die door trauma's niet aan het werk kunnen voor weinig. Daar hebben de grote werkgevers niks aan!!! Ja zo gek was het dus duidelijk niet van mij,want nu komt de aap uit de mouw!!! Want zeg een eerlijk. Waarvoor importeren als we er hier 600.000 plus v en d op een wachtlijst hebben. O ,die zijn te duur voor de werkgevers.

tweetybird | 19-02-16 | 10:52

Zoals iemand op PowNews schreef:
'De gretigheid waarmee Halbe Zijlstra eigen verrichtingen overboord kiepert, is opmerkelijk. Vorig jaar sprak hij nog "Ik zeg niet dat we Kadhafi hadden moeten laten zitten. Maar we hebben er onvoldoende over nagedacht, net als overigens in Irak toen we daar ingrepen." Zijn partij wil af van het sociale zekerheidsverdrag met Marokko – ooit het kindje van VVD-icoon Koos Rietkerk. Nu pist hij over de multiculturele samenleving die indertijd is opgezet door dé vleesgeworden VVD-er Hans Wiegel.
Wat Halbe Zijlstra eigenlijk zegt, is: laat ons niet regeren, daar krijg je later altijd spijt van.'

simpelman | 19-02-16 | 10:51

Blijf stiekem hopen op een staatsgreep van het Korps Mariniers in Nederland. De politiek an sich verziekt en verzwakt alleen maar. Liegen, liegen, liegen lijkt het adagium. Elke dag maar weer liegen, liegen en nog meer leugens. Heb er eigenlijk geen woorden meer voor.

lalalilo | 19-02-16 | 10:51

Wel goed dat nu ook de VVD openlijk de lijn Wilders gaat omarmen.
hoevenpe | 19-02-16 | 10:46
Dromer. Maak de bank niet te nat vanavond rond 07.00 met je pas gewassen natte haartjes.

chicago river | 19-02-16 | 10:50

Halbe, wat denk je zelf? Loser. Het woord van de vvd is niets meer waard.
Als je dit echt meende ging Rutte vanavond nog zijn ontslag aanbieden voor nieuwe verkiezingen.

RRMerlin | 19-02-16 | 10:48

De vuige extreem democraat :-(

Berthe | 19-02-16 | 10:46

Wel goed dat nu ook de VVD openlijk de lijn Wilders gaat omarmen. De PVV alleen kan niet veel uitrichten: als er nu een PVV, CDA, VVD, SGP blok ontstaat dat oprecht tegen verdere islamisering is dan heb je een meerderheid en veranderd er misschien iets...

hoevenpe | 19-02-16 | 10:46

Zowel PvdA als VVD hebben jarenlang gezwegen over allerlei problemen. Maar nu de lange schaduw van een aanstaande verkiezingsnederlaag hen raakt, begint men weer strijdbare taal uit te slaan. Hoezo populisme?

Deze twee ploegen hebben geen krediet meer.

Stadler and Walldorf | 19-02-16 | 10:46

En zeg niet dat Geertje het goed voor heeft met de lijfeigenen van de staat, want daar geloof ik niets van.
Escovanity | 19-02-16 | 10:37
.
Precies. Gewoon die oogkleppen ophouden.

Lupuslupus | 19-02-16 | 10:46

15 maart 2017 is d-day voor de gevestigde politiek. En Halbe ziet het aankomen.

Dommelsch | 19-02-16 | 10:45

De VVD heeft 3,5 jaar gehad om de verkiezingsbeloftes na te komen. Zeilstra probeert nu de Wilders stemmer terug te krijgen in het VVD kamp. Zeer doorzichting.

i-Wonder | 19-02-16 | 10:45

Escovanity | 19-02-16 | 10:37

Stemt u vooral op een van die partijen. Dan weet u zeker dat de economie nog harder gesloopt wordt, er geen betere banen beschikbaar komen en dat u de rest van uw leven in dezelfde inkomenspositie blijft. Dan heb ik het nog niet eens over onze vrijheden en onze cultuur.

Waarom zou u ook denken aan de lange termijn als de PvdA of SP er volgend jaar voor zorgt dat u maandelijks een extra zakje pinda's kunt kopen?

Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:44

Ondertiteld, da's wel prettig. Dit wordt weer lachen bij LuckyTV. Een VVD'er die zegt "onze manier van leven staat onder druk" en dan een lijstje Van Rey-achtige bonnetjes verstoppende VVD-lieden opsommen.

Watching the Wheels | 19-02-16 | 10:44

volgens mij heeft hij het hier niet over minder maar over dat wij onze waarden meer moeten uitdragen aan de nieuwkomers die europa overspoelen.

Terra | 19-02-16 | 10:43

Er is hem iets persoonlijk gebeurt waarschijnlijk.

tattooboer | 19-02-16 | 10:42

Wat ie zegt is gewoon 'Mensen, wees tolerant en niet-hatelijk tegen intolerante en haatdragende culturen. Want anders zullen wij zelf die verworven normen en waarden verliezen.'

Dhimmytude van de bovenste plank. Ik zal nooit tolerant zijn tegen Islamitische barbaren. Tegen de, helaas steeds kleiner wordende, groep goedwillenden wel.

Period.

En de woorden 'normen en waarden' en 'respect' komen onderhand mijn aars uit.

Realism Is All | 19-02-16 | 10:42

Halbe doet me een beetje denken aan die pyromaan die destijds, terwijl men nog niet wist dat hij de dader was, interviews gaf op tv om te vertellen hoe erg het wel allemaal wel niet was.

Zoiets | 19-02-16 | 10:42

@zwellevertje | 19-02-16 | 10:18
Jouw ontgaat blijkbaar het ironische karakter van bepaalde reaguursels.

McMarx | 19-02-16 | 10:41

@ouwespamhoer; Pure verkiezingsretoriek net als de € 1.000,- van Rutte destijds. Nooit meer wat van gehoord. Als je hier in trapt ben je niet alleen dom geboren (zijn wij allemaal) maar nooit wat bijgeleerd.

allah snackbar | 19-02-16 | 10:41

Meer of minder. Middeleeuwse haathutten met jengelminaretten, gescheiden ingangen, en halalgehaktballen op openbare scholen?"

Minder, minder, minder.

Maar laat mij er wel buiten a.u.b.

Halal gehaktbal | 19-02-16 | 10:41

Wat een ongegeneerde smeerlap. Hier komt ie toch niet mee weg mag ik hopen. Eerst politieke tegenstanders demoniseren en vervolgens precies hetzelfde zeggen, maar dan 10 jaar te laat. Gatverdamme.

Rest In Privacy | 19-02-16 | 10:40

Waar komt dat filmpje plotseling vandaan? Er zijn geen verkiezingen. Dus waarom doet hij dit?
Bovendien komt het volstrekt ongeloofwaardig over uit de woorden van deze clown. Maar waarom dit zo plotseling? Is er een aanleiding dat de vvd zo plotseling verandert van inzicht?
Wat maakt het voor deze partij nu zo opportuun om waarden te gaan verdedigen? Waar zit daar voor deze partij de winst?
Oh wacht, het is een fuik voor pvv-stemmers. Dat is zo doorzichtig als wat. Maar waarom nu? Heeft het misschien hiermee te maken:

www.telegraaf.nl/buitenland/25233355/_...

Van Duyvenbode | 19-02-16 | 10:39

Ik halbe zeikstra heb eerst met ons kabinet vele econ9mische gelukszoekers binnengehaald als goedkope arbeidskracht voor de grote werkgevers want de aap is net uit de mouw gekomen nu ene de boer het in weze hardop zegt van de werkgeversorganisatie. Maar helaas gaat het ook slecht met de VVD. Dus zijn we al aan campagne begonnen en laten we die maffe burgers denken dat we het gaan indammen. Iets wat we natuurlijk niet gaan doen. Maar weet dat klootjesvolk veel!!!

tweetybird | 19-02-16 | 10:39

te laat.

Mesmer | 19-02-16 | 10:39

Onze waarden zijn al vele jaren verkwanseld door o.a. de VVD. Dus Zijlstra, neem je moeder in de maling. Of ga Han ten Broeke de les lezen.

Lupuslupus | 19-02-16 | 10:39

Hoe krijgt hij het uit zijn bek!!Volksverlakker!!

De gelukszoeker | 19-02-16 | 10:39

Beste Halbe,
Je woorden zijn mooi.
Maar komen niet overeen wat VVD en PVDA doen.
Verdedigen betekend ook het in de praktijk brengen.
Het goede voorbeeld geven.

Zie dat het huidige kabinet helaas het slechte voorbeeld geeft.
Zo verdedig je niet, maar maak je kapot.

Stem daarom 6 april nee.

Gister morgen RamBam gezien.
Schokkende reportage.
Ook in de avond zou het uitgezonden worden.
Maar de programmering was aangepast.
Waarom?????????
Ingreep van Rutte??

nr123456789 | 19-02-16 | 10:39

@donkeyman, als de VVD nu de grenzen sluit is de EU voorbij en Merkel kan opstappen. Met deze wetenschap weet je dat alleen mensen met ballen en visie dit durven. Mijn stem hebben ze dan. Maar denk je dat dat zal gebeuren. Mwaah

roze_bril | 19-02-16 | 10:39

Aha, over een jaar zijn er weer verkiezingen. Halbe doet een Samsonnetje. Prutser!

pibasso | 19-02-16 | 10:38

Goed gesproken. Maar wat doet de VVD eraan? Ze zitten tenslotte in de regering.
Glas, plas, was, of zoiets.

Koosboos | 19-02-16 | 10:38

Vindefin | 19-02-16 | 10:32
Ik zou best VVD willen stemmen, maar helaas is met mijn inkomenspositie alleen de keuze uit: PvdA, PvdD, GL, SP, PP verstandig te noemen. En zeg niet dat Geertje het goed voor heeft met de lijfeigenen van de staat, want daar geloof ik niets van.

Escovanity | 19-02-16 | 10:37

@Asimov6 | 19-02-16 | 10:14
Maar wat is stampot zonder varkenspekjes?

McMarx | 19-02-16 | 10:37

@Piet Karbiet | 19-02-16 | 10:25
Vraag me af wat die broedkip to be überhaupt op school doet. Heeft maar één boekje nodig. En laat dat nou net het boekje zijn dat niet tussen de schoolboeken zit namelijk het sprookjesboek. Alhoewel tellen wel handig kan zijn. Als neef wat ook manlief blijkt te zijn sommeert om twee sinaasappels en er met ééntje thuiskomt gaan de vuisten weer wapperen. Zien wij toch niet in die tent met gluurbalkje maar toch.

Vageling | 19-02-16 | 10:37

Ondertussen staan de grenzen als een van de laatste EU landen nog volledig open ,word er geen enkele belemmering gemaakt aan de ongelimiteerde instroom van gelukzoekers en waarschuwt vandaag veiligheidsdienst dat de kans groter is dan de afgelopen 10 jaar dat IS aanslagen gaat plegen....
Domme VVD haalt ze hoogstpersoonlijk zelf binnen,en gaat dan achteraf tranen met tuiten huilen ? Nee VVD u bent geen knip voor uw lange pinokkio neus waard en schande voor het land wat u in de uitverkoop heeft gezet.

The real Flex | 19-02-16 | 10:36

De verkiezingscampagne is officieel begonnen.

_Fly66_ | 19-02-16 | 10:36

haha die halve zoolstra- de trouwe kampknecht zullen we maar denken, met droge ogen de cultuursector kapotbezuinigd, gewoon ausradieren al die eh, cultuur en beschaving, gatver. lekker rije in je otootje, YO VVD hier, niet zo moeilijk gaan doen nou he, neolib all the way man.

Hè Bah | 19-02-16 | 10:35

De Tweede Kamerverkiezingen komen in zicht en deze VVD fractieleider voelt de hete adem van Wilders in zijn aars.
Het pamperen en theedrinken heeft niet geholpen en terwijl er zich iedere week 700 asieleisers melden, probeert onze Halbe een deel van het ontevreden electoraat voor zich te winnen. Als de VVD zichzelf echt serieus neemt, eist het dat de grenzen per direct gesloten worden, desnoods leidt dit tot een kabinetscrisis met de daarbij horende vervroegde verkiezingen.

donkeyman | 19-02-16 | 10:35

Halbe, je staat met je team 9-42 achter. Het is nu alleen de wedstrijd uitzitten.

Succes met douchen.

Jos Tiebent | 19-02-16 | 10:34

Waarom niet gewoon het salafisme verbieden? Wie heeft hier nou last van katholieken, grefeaux, Joden, Hindoes, soefi-moslims?

malang | 19-02-16 | 10:33

Eerst maar even afwachten of Halbe het kabinet pijn wil doen op dit onderwerp. Ik voorzie dat dat niet gaat gebeuren.

Guido | 19-02-16 | 10:32

Woorden Halbe. Je denkt toch niet dat ik ooit nog VVD stem?

Vindefin | 19-02-16 | 10:32

HALBE, HELP ME, ik wil beschermd worden tegen dat dramgeloof, dat kattengejank, die allahverblinding, die reliterreur, dat woestijngeteem, dat geitengeblèr, dat haatonderricht, die dreigcultuur, dat gebedsgekletter, die jihadmoordenaars, kortom tegen het ISLAMOFASCISME.
Alsjeblieft, minder, minder, minst!
Please...
...

Thomas333 | 19-02-16 | 10:32

Feynman | 19-02-16 | 10:15

Natuurlijk niet.

Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:32

Eindelijk een verstandig alternatief voor Grote Boze Geert. Rutte III, here we come.

ouwespamhoer | 19-02-16 | 10:32

Electoraal gelul. VVD is juist voor islamisering en heeft tot nu toe het haatbaardenvolk alleen maar geknuffeld.

Bovendien is de geest al uit de fles.

jouwgedachte | 19-02-16 | 10:31

Halbe solliciteert bij de PVV?

roze_bril | 19-02-16 | 10:31

verdedigen ?
dat mogen de personen doen die NL/EU decennia zo niet eeuwen teruggeworpen hebben in de tyd.
ik ga iets leuks doen in 2016 alweer ! Biertje !

nemeton | 19-02-16 | 10:31

Heb ik iets gemist? Kabinet gevallen en nieuwe verkiezingen op komst? Man, die muppets zijn er vroeg bij deze keer. We zijn al aan het verliezen met dank aan de VVD. Dit is de good cop, bad cop van de VVD. Trutte: "HAHAHAHAHA, wir schaffen das" tegen Zeilbootje's "wir schaffen das nicht, #kominverzet". Maar net hoe de wind waait hè, zeilbootje. Je drift lekker populistisch mee. En maar afgeven op Wilders als hij het doet. Sorry zeilboot. VVD produceert pathologische leugenaars dus waar is dat glibberige addertje onder het gras? Meer belasting? Meer EU? Zelf kan de VVD niks, behalve draaien en liegen.

Vageling | 19-02-16 | 10:31

De geschiedenis herhaald zich weer eens net als jaren geleden toen was de keus met de verkiezingen de PvdA wordt de baas of de VVD dus voor het eerst dan maar op de VVD gestemd ook al Bolkestein niet zo erg blij leek te zijn met al die moslims die hier steeds meer te vertellen kregen en ja hoor de eerste officiële daad van Bolk was meteen na de gewonnen verkiezingen.. de opening van een islamitische school .. Trap er dus niet in, het is gewoon weer een gladjanus .

blauwe zander | 19-02-16 | 10:31

Niet de finnen zijn het gevaar maar de lappen!

spuitje11 | 19-02-16 | 10:31


Piet Karbiet | 19-02-16 | 10:25

Dat weet inmiddels toch ieder kind? Aanhangers van de pedoprofeet plegen namelijk geen aanslagen, allemaal hysterie...

eerstneukendanpraten | 19-02-16 | 10:30

Jammer Halbe, de VVD heeft z'n kans meerdere malen gehad en niet gepakt. Moge de VVD net als z'n vreselijke partner de PVDA komende tweede kamer verkiezing ritueel geslacht worden met een bot roestig mes.

Meneert | 19-02-16 | 10:29

Volgende week met wit haar.

Bram van Ojik | 19-02-16 | 10:29

-weggejorist-

sadeyes | 19-02-16 | 10:28

Halbe-Geert Zijlstra heeft visioenen, van nakende verkiezingen.

Jonkheer Wttewaall | 19-02-16 | 10:28

praatjes vullen geen gaatjes.

Nuchternederland | 19-02-16 | 10:27

Verdedigen van onze waarden en vrijheden .... en dan tegen een referendum over Oostblokkiërs zijn. Wat een klucht.

James Lastig | 19-02-16 | 10:26

Halve Shellstra goedkope praatjes. Eerst de boel gierend uit de klauw laten lopen en dan nog effe een spotje opnemen. Na 6 april komt hij met het advies om 'Nee' te zeggen tegen het asoverdrag met de Oekies, wedden?

Watching the Wheels | 19-02-16 | 10:26

Te laat. Volgens de 8-jariga Aisha in de klas van mijn dochter zijn "IS gewoon Joden die stoer willen doen".

Piet Karbiet | 19-02-16 | 10:25

Ik denk dat de stem van het volk eindelijk is doorgedrongen tot de politiek. Dit is onomkeerbaar. Eindelijk... werd nogal moe van dat bukken.

salsaparilla | 19-02-16 | 10:25

wanhopige poging, de verkrampte blik spreekt boekdelen. Rutte, Elias, Hennis, Baalen: leuk voor een gemeenteraadje in Wassenaar of zo, verder niks. Ooit was die Zijlstra nog wel wat, nu onderaan de lijst (niet alleen alfabetisch)

53 n.o. | 19-02-16 | 10:24

(..)but are they gonna walk the walk?
Feynman | 19-02-16 | 10:15
Weinig aan toe te voegen. Behalve dan dat Zijlstra een gehaaide pragmaticus is met een enorme vvd-drol uitgescheten in drie kleuren in de vvd-broek om de komende verkiezingen. En dan ga je uit pure armoe stoere taal uitslaan.

Stoere taal die je nooit wist waar te maken, nooit niet gaat waarmaken. Halve VVD zool.

chicago river | 19-02-16 | 10:24

@Cuyahoga | 19-02-16 | 10:17
Precies mijn gedachte!

Zupschufter | 19-02-16 | 10:23

Halbe: wij willen gewoon geen extra 'nieuwkomers' meer. En al helemaal geen islamitische omdat de islam zometeen gewoon langs democratische weg invloed krijgt in dit land en de EU. En dat is wel het laatste wat we willen!
Alleen al die gebedshuizen die in steeds meer gevallen hun 'oproep tot gebed' door de straten willen schallen.
't Is een grof schandaal dat de overheid ons niet eens meer beschermt tegen een dergelijk opdringerige bekeringsdrift! Maak eens een wet die de 'oproep tot gebed' gewoon op nationaal niveau verbied!!!

Aristotalloss | 19-02-16 | 10:23

Zijn er weer verkiezingen??

denoorman | 19-02-16 | 10:22

Ongelooflijk en schaamteloos.

Vaffanculo! | 19-02-16 | 10:22

dan moet Halbe zelf morgen grenscontroles invoeren net zoals in vele andere landen, de rare status van de turkse en marokkaanse onderdanen in nederland aanpakken, tegen het verdrag met de Ukraine stemmen en niet altijd de oren laten hangen naar Brussel, maar ZELF als Nederland wat doen.

denoorman | 19-02-16 | 10:21

Het papegaaien van Greet in de hoop wat zeteltjes terug te winnen in die verrekte peiling, zou het ze dan toch al een beetje dun door de broek gaan lopen? Want na al die jaren van pluche-plakken en technisch-gezien-niet-liegen gelooft niemand toch nog één klap van dit soort berichten?

HaatAth3ist | 19-02-16 | 10:21

Ga lekker een beer in het bos vangen of zeau, vvd is totaal ongeloofwaardig

Bokito ergo sum | 19-02-16 | 10:20

Wat is eigenlijk het verschil tussen onze waarden zelf verdedigen en zoals wilders zegt verzet plegen..... haha huichelaars zijn het daar bij die VVD!

arretje | 19-02-16 | 10:20

Halbe zool spreekt met gespleten tong. Tussen zeggen en doen zit een groot verschil.

WitteGrunneger | 19-02-16 | 10:19

Hoe meer islam, hoe meer ellende. Dus, als je je land naar de klote wilt helpen, dan moet je vooral nog meer islam toelaten.

Wonderful-Life | 19-02-16 | 10:19

-weggejorist-

pasiklateraan | 19-02-16 | 10:19

Beter ten Halbe gedraaid dan...

Normpje | 19-02-16 | 10:18

Gadjakkers ,met de VVD en PVDA hebben we onze waarden al ingeleverd en zijn we een tandeloze kindbruidjes staat geworden... wat een glijduif ,zie ik hier de nieuwe coalitie partner van Wilders opstaan???

arretje | 19-02-16 | 10:18

Mooi.
Mogen dan nu de grenzen dicht? Of moeten wij komen vechten in Den Haag?

datzouzomaarkunnen | 19-02-16 | 10:18

Hij wil onze waarden zelf verdedigen?? Dan moet hij eens met Mark Rutte praten die wil nederland het liefste opheffen. Neemt zelf geen enkele maatregel, maar wijst altijd naar turken, naar europa enz. Zelf opkomen voor nederland doet de VVD niet. Miljarden worden direkt overgemaakt naar Brussel, geen grenscontroles, de islamisering gaat maar door bv in Den Haag waar de VVD bij oproer zelf niets meer doet maar de sharia politie inzet enz enz. Erg ongeloofwaardig. Bah.

denoorman | 19-02-16 | 10:18

-weggejorist-

zwellevertje | 19-02-16 | 10:18

Halbe heeft zeker dat artikel in het NRC gelezen waarin staat dat de meerderheid van de politici geen werk vindt na slechte verkiezingsresultaten...

Ben7943 | 19-02-16 | 10:18

Het pluche bevalt de VVD. Nu maar beetje met Geert mee praten om straks als Markie een baantje in het europarlent heeft gekregen met de P.V.V me te mogen regeren?

memyzelfandai | 19-02-16 | 10:18

'Maar dat betekent dat we ze wel zelf moeten verdedigen en uitdragen'

Eh, dat gebeurt al een tijdje Halbe, alleen de mensen die dat doen worden als mongeaulen weggezet en 1 op 1 vergeleken met mensen die tégen het behoud van onze normen en waarden zijn en dat met geweld duidelijk maken.

Maar goed, Halbe is dus nu voorstander van vreedzame Pegida-demonstraties, hij zegt het zelf.
Beter ten 95% gedraaid, dan ten hele gedwaald.

Cuyahoga | 19-02-16 | 10:17

Halbe, probeer eerst Rutte en zijn trawanten daarvan te overtuigen: Talk the talk, walk the walk. De mooie praatjes van de VVD geloof ik allang niet meer. Ik krijg nog € 1000,- van je. En dan heb ik de belastingverhogingen die ik terug wil er nog niet bij opgeteld. Ik geloof dat we dan op een veelvoud zitten. VVD van geen cent naar Griekenland, maar wel een blanco cheque. VVD van 'hypotheekrenteaftrek staat bij ons als een huis' met paalrot. VVD van 'kies met verstand' waarvan de kies rot bleek.

El Rico Grande | 19-02-16 | 10:16

@McMarx | 19-02-16 | 10:02


De VVD heeft heel wat stoere verhalen over migratie aanpakken. Echter, al die standpunten zijn de eerste die tijdens coalitie-onderhandelingen uitgeruild worden. Dat komt omdat de liberalen een hele grote groep Open Borders aanhangers hebben, die een nat broekje krijgen van de gedachte van een onbeperkt verkeer van mensen en goederen over de hele wereld.


Zie Neelie Kroes.

omanders | 19-02-16 | 10:16

De VVD spreek na dertig jaar peilingen de woorden van het volk en de PVV. They talk the talk, but are they gonna walk the walk?

Feynman | 19-02-16 | 10:15

Halbe bedoeld hiermee dat je na het moskeebezoek best wel een keer stamppot met (hallal) rookworst mag eten. Dat daar niks mis mee is.

Asimov6 | 19-02-16 | 10:14

Verdedigen van onze waarden, dat doet de VVD door keiharde afspraken te maken met Erdogan, de man die Turkije wil omvormen naar Hitler Duitsland. Het enige keiharde aan die afspraak is de 3 miljard die naar de familie Erdogan gaat. Buitengewoon vreemd is dat facisme geen punt is als het in Turkije of de Oekranie een factor van betekenis is net zo min als antisemitisme of homofobie maar Wilders is uitermate problematisch want die heeft minder Marokanen in de mond durven nemen. Maar goed dat zijn dus de waarden die Halbe dapper wil verdedigen.

bijna_raak | 19-02-16 | 10:14

What de neuq heb ik zojuist gezien?
Dit leest die gewoon voor he jongens. Een paar zinnetjes, niet eens uit het hard. Man man man.

renalpha | 19-02-16 | 10:14

Uw partij is de grootste regeringspartij, Halbe!
Geen woorden, maar daden:
Grenzen dicht, mohammedcartoons ophangen, en Turkije buiten Europa houden!

DonSwami | 19-02-16 | 10:14

Ach, Halbe doet een Rutte. Zullen we wedden dat hij die ferme Wilderiaanse taal toch niet uit gaat voeren? Want hij weet al jaren dat Wilders gelijk heeft als het om de Islam gaat, maar nu de verkiezingen dichterbij komen begin je ook te roepen dat het tijd wordt om onze eigen cultuur te beschermen.

Jammer alleen dat de meeste burgers hier stikgevoelig voor zijn. De PvdA en VVD kan hier jaren lang de boel vernaggelen en iedereen voorliegen. Maar als dit soort dingen worden geroepen zijn er, onvoorstelbaar genoeg, tóch weer een hoop mensen die zeggen: "aaach, geef ze nog een kans. De volgende keer doet Rutte en Zijlstra en Samsom het vást beter".

kanon0503 | 19-02-16 | 10:12

ja kletsen kunnen ze wel bij de VVD, die kennen we nu wel...

Ron Donderslong | 19-02-16 | 10:12

très cool | 19-02-16 | 10:06

Ook in het parlement spreekt hij die woorden uit, hij stemt alleen iedere keer anders. Zijn hele fractie met hem. De VVD kan heel goed blaffen, maar bijt niet.

Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:11

Dit filmpje heeft NUL waarde want zijn partij haalt dagelijks honderden moslims binnen. Totaal ongeloofwaardig. Next.

pluk-87 | 19-02-16 | 10:11

Hypocriete lul dat het is...

Tha Man | 19-02-16 | 10:11

We hebben onze waarden al verloren lieve Halbe. Door zwakzinnig politiek beleid. Moet hier echt van kotsen. Het ergste is nog dat deze man onze nieuwe premier gaat worden. Volgens mij kan je het beste maar emigreren waar nog niet zoveel islam is. Hoe kan je in godsnaam voor elkaar krijgen om het hele Europese continent naar de kloten helpen in een paar decennia. Iedereen stond erbij en keek er naar. Iedereen is doodsbang voor de islam maar de mensen hebben het nog niet echt door hoezeer deze angst al is doorgesijpelt in hun leventje. We krijgen de islam nooit meer weg.. zelfs niet met geweld .. vergeet het maar. Slaap zacht

lalalilo | 19-02-16 | 10:11

@McMarx | 19-02-16 | 10:02
Zijlstra = VVD, dus onbetrouwbaar.

necrosis | 19-02-16 | 10:11

Let me guess, binnenkort een referendum of verkiezingen?

Xirdalan | 19-02-16 | 10:10

Ja, daar trappen we natuurlijk niet in.

Piet Karbiet | 19-02-16 | 10:10

Waarde heer Zijlstra, je weet het al jaren, nooit de moed gehad echt iets te doen, vastgezeten in het verstikkende socialistisch multi culti denken van de PvdA het is te laat, jullie hebben meer tijd besteed aan het demoniseren van Wilders terwijl jullie een veel betere samenwerking hadden kunnen hebben, en nu wil je hetzelfde, too little and too late!
Jullie zijn verantwoordelijk voor de neergang van dit eens mooie land.

lanexx | 19-02-16 | 10:09

Zeg het nou maar eerlijk Halbe,
Fortuin, Nekschot, Wilders, Theo en de rest zagen het al aankomen en hebben, sommige jammer genoeg hadden, gewoon gelijk.

kutman | 19-02-16 | 10:09

Onze waarden en normen verdedigen zegt ze.
Als cultuur daar dus ook bij hoort, terug met de negerzoenen en zwarte piet. Weg met de boerka. Geen importbruiden meer.
En hoe kun je een land verdedigen zonder grenzen?

John nie | 19-02-16 | 10:09

De halbe waarheid. Tegeltekstjes voordragen. Knap hoor. NEXT!

Pastor Sippenhaft | 19-02-16 | 10:08

-weggejorist-

Heilige Schwein | 19-02-16 | 10:08

Stoerdoenerij wegens 42 zetels PVV. Had hij jaren geleden ook al kunnen zeggen maar toen waren ze te druk met hen multiculti en polder navelstaarderij. "Regeren is vooruitzien" maar onze politici lopen altijd achter de feiten aan. De "wisdom of the masses" Halbe... Luister naar de mensen, en doe het niet af als onwelgevallig gedachtegoed.

Alexis de T. | 19-02-16 | 10:08

Beste meneer Zijlstra, praat maar lekker raak. Zolang jullie met de PvdA iets heel anders uitvoeren, heeft het totaal geen waarde. Jullie zijn een deel van het probleem. De VVD staat het toe dat onze manier van leven steeds ter discussie houdt. Ik hoef geen loze woorden te horen, maar actie te zien. Helaas tonen jullie keer op keer aan dat jullie wel rechts kunnen lullen, maar als puntje bij paaltje komt niet de ballen hebben om die woorden ook uit te voeren.

Ikhebeenvraag | 19-02-16 | 10:08

Too little, too late.

Peter_K | 19-02-16 | 10:08

@McMarx | 19-02-16 | 10:02

Nee, het venijn zit in de staart.

"Als wij onze waarden van vrijheid en tolerantie willen behouden, betekend dat dat wij ze zelf zullen moeten verdedigen en uitdragen, want als wij dat niet doen, dan zullen wij ze uiteindelijk verliezen."

Kortom dit is een PvdA geluid en men mist het besef dat je intolerant moet zijn tegenover de intoleranten als je tolerantie als kernwaarde wilt behouden.

Net zoals dat je als je vrede wilt, eerst iedereen uit moet moorden die het daar niet mee eens is.

Tel Aziaat | 19-02-16 | 10:08

Op naar de 0 zetels!
Owh wacht...

TonyD | 19-02-16 | 10:08

Verkwanselaars Van Democratie zien opeens het licht?

-PR- | 19-02-16 | 10:07

15 jaar te laat

rechtsdwalendeautist | 19-02-16 | 10:07

Die schizofrene Rutte-enabler moet zijn dappere praatjes maar eens in de Tweede Kamer houden en niet daarbuiten. Want hij weet het altijd leuk te vertellen buiten het parlement, maar daar waar het er toe doet is hij de aanvoerder van de club die alle leugens, valse beloftes, indolentie en wanprestaties van dit kutkabinet in het zadel houdt. Dus pers hem maar in je kanaal Halbe, jij hebt als een van de hele weinige mensen in Nederland de macht om er iets aan te doen en je doet helemaal geen reet.

très cool | 19-02-16 | 10:06

Houwdegen Halbe als vertolker van het harde VVD geluid? Op hem is hetzelfde van toepassing als op David Cameron die in Brussel stoer gaat doen.

A day late and a dollar short.

Godsammekraken | 19-02-16 | 10:04

Halbe Zijlstra is een populistische demagoog die nog geen deuk in een pakje boter kan slaan.

Bobbbe | 19-02-16 | 10:03

Zouden ze echt wakker aan worden zijn?
Waarom geloof ik dat niet?

McMarx | 19-02-16 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken