
Lussen hangen in bussen. Blijkbaar zijn Syrische apothekermoedertjes wat toeschietelijker met het "dat lust ik niet" van hun kroost, want het janken om wat de pot schaft is er blijkens de schrijnende situatie in Flüchtlingslager Heumensoord niet uitgeslagen. Ondanks het feit dat de asieleisers elke dag kunnen kiezen uit vijf verschillende magnetronmaaltijden - kom er eens om in uw lokale verzorgingstehuis - vinden ze het allemaal vies en bah.
En wat zeggen we tegen de zuidvruchten? Toedelokie! Maar goed, makkelijke verontwaardiging is makkelijk. Misschien is het een ideetje om al die ellendige foodtrucks met quinoasfalafel, biodynamische rabarberkwak en andere uitdagende kikkererwtcombinaties in konvooi vanuit Amsterdam-West naar Havana aan de Waal te rijden, voor een megahip pop-up foodfestival. Dan is Amsterdam weer wat minder aanstellerig hip en kunnen de Syrii ook nog eens wat leren over hoe het ondernemen er aan toe gaat voor de moderne stadsnomade. Immers, volgens VNO-NCW hebben alleen asielio's met baankansen recht op een papiertje: dat worden dus héél veel omgebouwde
Citroën H-busjes met Syrische lekkernijen. Gelukkig maar, want de Levantijnse keuken is omgekeerd evenredig lekker aan het sectarisch geweld in de regio.
Reaguursels
InloggenDat zijn uiteraard de mannen die klagen. Immers ze zijn gewend aan hun mama die hun tot in de grond verwend heeft. das normaal in die landen. Als je als vrouw trouwt zit je onder de plak van de man en zijn moeder. Ze heeft maar te zorgen dat ze net zo goed zo niet beter kookt als de mama van haar man. Wanneer haar kinderen groot zijn en trouwen heeft zij weer de macht over de vrouw die met haar zoon trouwt. En die heeft maar te doen dat ze net zo goed zo niet beter als ahar kookt. En zo worden die kerels ongelofelijk verwend. Niks meer meee te beginnen hier in Holland. Totaal tot in de grond verpest. Alle vrouwen zijn hoer behalve mama.
Het nummer 'Get Back' van The Beatles komt spontaan in mij op.
Hoe komt die Dr. Clavan er nu bij dat hij precies kan uitrekenen hoeveel asielzoekers nodig hebben. Dat komt omdat hij er vanuit gaat dat asielzoekers zelf geen geld hebben... en daar gaat hij al de fout in. Syrie was een grote middenklasse maatschappij. Mensen hebben veel geld verloren door de oorlog maar hebben veel van hun geld op buitenlandse banken gezet. Daar niks van zeggen en klagen over het gratis eten is echt heel tekenend en asociaal.
Zenttgraaf schrijft:
"Ondanks het feit dat de asieleisers elke dag kunnen kiezen uit vijf verschillende magnetronmaaltijden"
Maar het bericht zelf is zo weergegeven dat het nauwelijks leesbaar is. Wie de moeite neemt het bericht op het internet op te zoeken ziet dat er staat:
"Er zijn vijf verschillende menu's, die om de vijf dagen terugkomen".
Dat is dus wel even wat anders! Elke dag één magnetronmenu, en na vijf dagen weer hetzelfde.
De asielzoekers krijgen geen leefgeld, hoewel zij volgens rechtssocioloog professor Groenendijk volgens de wet recht hebben op 12,95 per week per persoon.
Zenttgraaf schrijft:
<<"Ondanks het feit dat de asieleisers elke dag kunnen kiezen uit vijf verschillende magnetronmaaltijden">>
Maar het bericht zelf is zo weergegeven dat het nauwelijks leesbaar is. Wie de moeite neemt het bericht op het internet op te zoeken ziet dat er staat:
<<"Er zijn vijf verschillende menu's, die om de vijf dagen weer terugkomen.">>
Dat is dus wel even wat anders! Elke dag één magnetronmenu, en na vijf dagen weer hetzelfde.
De asielzoekers krijgen geen leefgeld, hoewel zij volgens rechtssocioloog professor Groenendijk volgens de wet recht hebben op 12,95 per week per persoon.
Toevoegend: de UNHCR/VN zijn lasterlijk bezig tegenover Europa over de migranten vanuit politieke redenen en handelt met een verborgen agenda. Als ze werkelijk begaan waren met vluchtelingen dan hadden ze zich meer druk gemaakt over de vluchtelingen toestand in Afrika... het continent waar altijd wel een oorlog/conflict is en dus vluchtelingen stromen, maar dat is niet nieuwswaardig en de rechten en de omstandigheden van die vluchtelingen daar (mensen die echt niets hebben) valt allemaal wel mee in vergelijking met de smartphone Syriërs en ander gespuis wat in de EU komt aanwaaien. Waarom hoor ik journalisten niet over deze tegenstelling en de verdachte opstelling van de VN/UNHCR?
Weten we nog dat de VN en UNHCR en andere zieligheidclubjes vorige week nog boos wezen naar Europa en zelfs Nederland? Ze zeiden dat we de rechten van die 'vluchtelingen' schenden en dat de omstandigheden waarin ze leven te slecht zijn.
Dat terwijl er in Afrika honderdduizenden echte vluchtelingen zijn die in erbarmelijke tentjes en zelfgemaakte hutjes leven gemaakt van plastic zakken met het logo van de UNHCR er op. Daar hoor je NIETS over! Als het vanuit Turkije komt is het allemaal hartstikke zielig en is Europa echt schandalig bezig... maar in Afrika is het allemaal toppie.
Foto en artikel ter illustratie: www.theguardian.com/global-development...
Slaapliedje | 19-02-16 | 10:56
Ga jij ze het keukengerei uitdelen? Ik denk dat ik even uit de buurt blijf.
-
Dat ze magnetronmaaltijden krijgen snap ik niet helemaal, voor zo'n grote groep is dat toch totaal niet efficient.
Zijn ze veilig voor oorlog en komen ze niet om van de honger ? Jha ? Dan bek houden. Ontevreden ? Krijg de tering.
telelezer | 19-02-16 | 13:32
Dat roep ik dus iedere keer wanneer er weer iemand begint over die "zielige vluchtelingen". Dat ze daar eens mee ophouden en die lui benoemen voor wat ze zijn: gelukszoekers en parasieten.
Ik sta inderdaad iedere vrijdag bij de Voedselbank en zou ze op m'n blote kniekes danken als ik die maaltijden kreeg. En ja, ik ben één van die "gewone nederlanders" die, ondanks 25 jaar gewerkt te hebben, daar nu ook noodgedwongen gebruik van moet maken. Ik ben deze zuigers zó kapot schijtzat, ik heb er niet eens woorden voor. En maar dreinen, zuigen, traineren en eisen. Wat denken ze gvd wel. Ze kozen er zélf voor om door 7-8 (!) veilige landen te trekken omdat ze een sprookje was voorgehouden over het paradijs aan de Noordzee. En deze lui gaan dus nooit never niet ook maar één cent bijdragen aan onze, ja ONZE maatschappij. Van alles dat tussen 2000 en 2010 pardon gekregen heeft zit er minimaal 75%(!) in de Bijstand o.i.d.. Oftewel, op onze zak te teren. En diegene die denkt dat het met deze groep anders zal gaan leeft in LalaLand,
Waarom laten ze deze mensen niet zelf koken. Volgens mij kost dat geen drol meer, en dat breekt de dag ook een beetje.
'Oorlogsslachtoffers" die klagen over eten?
Ik denk dat echte oorlogsslachtoffers zelfs blij zijn met een bakkie rijst en een brood.
Hier doen de gelukszoekers alsof ze dood gaan aan magnetronmaaltijden.
Ik heb 5 weken in het ziekenhuis gelegen op een zespersoons zaal en het eten was ook totaal anders dan dat ik gewend was.
Nou en?
Het is de bedoeling dat je gezond en in leven blijft... niet om een luxe leventje te leiden.
Je bent te gast en moet gewoon niet klagen.
Als het eten je niet bevalt, ga dan gewoon terug naar de zandbak waar alles beter is.
Asielzoekers in Heumensoord die naar de rechter stappen om uitbetaling van leefgeld af te dwingen (12,95 per week) , hebben veel kans om die zaak te winnen.
Dat zegt emeritus hoogleraar rechtssociologie Kees Groenendijk, die zich gisteren in de Radboud Universiteit beklaagde over de huidige opvang van asielzoekers in Nijmegen.
- www.telegraaf.nl/binnenland/25235598/_...
Eten in een blender mikken, goed laten draaien, op laten drinken. Dan eten ze de volgende dag ineens hun bord leeg
""Ik ben nog dienstplichtig militair geweest. Dan was het echt vreten wat de pot schaft.(..)""
@ Vedor | 19-02-16 | 11:08
Het gerucht ging toen dat onze soldaten kamfer door hun eten gemengd kregen on ze (sexueel)koest te houden. Misschien een goed idee om dat ook te geven aan onze nieuwe potentiele
Keulse Kutjesknijpers (dixit Pritt Stift | 18-02-16 | 15:54)
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/...
En zonder tegenprestatie blijven de nieuwe medelanders maar eisen: nu is het nog over eten maar binnenkort over woning, inboedel,uitkering en familie-hereniging enz. Voor niks gaat de zon op, in de landen waar ze vandaan komen wel ja! Stoor me zeer aan dat eisen en dat ze verwachten dat wij ons aan hun cultuur aanpassen. Ze hebben er toch zelf voor gekozen om naar hier te komen? Aanpassen dus en anders retour naar waar ze vandaan komen.
Ze hebben toch niets te doen, laat ze lekker koken. Dat magnetron voer is vaak idd niet te vreten.
Had Dwdd niet zo'n geflopt pop- up restaurant, misschien lusten asielzoekers dat juist weer wel aangezien ze blijkbaar een veel meer geraffineerde smaak hebben.
Die arme mensen zijn wel een oorlog in Marokko ontvlucht. [etc...]
El Rico Grande | 19-02-16 | 11:19
Als jij nou eens de oorlog in Marokko op gaat lossen mag jij minister-president worden. En anders per direct terug naar je moestuin.
Eten wat de pot schaft. Een typisch Nederlandse waarde. Goede eerste stap in het proces van de integratie.
""Eindelijk veilig(..)""
@ Jakob-Jan | 19-02-16 | 12:55
Waarom worden die lui toch continu "vluchtelingen" genoemd? Als je eerst reist door 8 veilige(..!) landen (als Turkije, Griekenland, Bulgarije, Servie, Croatie, Bosnie, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Oostenrijk, e.d.) om slim het land te kiezen met de domste burgers(welkom in mijn land), de beste sociale voorzieningen, de blondste wijven, de meeste gratis zaken als huizen, Mieles, zorg, onderwijs enz, ten koste van steeds zwaarder drukkende kosten op de locale bewoners, dan ben je geen floegtelieng maar doodgewoon een achterbakse gelukszoeker en uitvreter
Gewoon met het dagmenu aan de grens gaan staan. Lusten ze het niet, dan geen toegang.
Wie het eigen land, cultuur en voedsel niet kan missen, is als vluchteling niet geschikt.
Etenweggooiers aub een week op water en brood zetten.
Misschien heeft Merkel nog wat vis over.
-weggejorist-
Plus men wil de universiteit de asielzoekers juridisch laten ondersteunen.
De rooien advocaten van de PvdA zijn continu in de opvangcentra, om er een opgehitse meute van te maken. In Syriesche gebied kwamen ze om van de honger. In de hoop dat deze zielenpoten snel in hongerstaking gaan en hierin volharden tot de dood intreedt, of opzouten waar ze vandaan komen om dwangarbeid te verrichten voor de milities, op basis van alleen water en brood.
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
Stampot van spruiten met gemalen varkenskoppen, goed prakken en laten doorslikken. Met Arabische zang op de achtergrond. Weigeraars direct op spoedtransport terug naar Syrië.
Laatst een groepje Syrische vluchtelingenmeisjes geholpen. Ze vroegen om een grote zak chips boven op de stellingen te pakken. Ik heb het voor ze gedaan, en 'enjoy!' er bij gezegd. Ik heb alleen niet uitgelegd wat 'bacon' is.
-weggejorist-
Om de integratie te bevorderen leer ze Nederlandse gezegdes: Eten wat de pot schaft.
Wat een asielzoeker niet kent, vreet hij niet.
En die man in dat artikel, die fopprofessor; De weg kwijt, maar er staat ook emeritus voor, dat betekend dat hij niet meer werkt, dus niks van aantrekken.
-weggejorist-
Tsja. Als ik op m'n gratis aangeboden all inclusive vakantie alleen maar magnetron maaltijden aangeboden kreeg zou ik ook gaan zeiken.
Oh..? Die mensen zijn niet op vakantie? Maar willen hier voor altijd blijven? Het liefste met uitkering en huis?
Hmm, er zijn tijden geweest waar bij mijn ouders zelf niets te eten hadden omdat ze 2 kinderen redelijk wilden laten eten. 1 Generatie verder heeft mijn oma 2 jaar lang alleen maar stampot dag in dag uit gegeten met de hele straat omdat ze niets anders hadden door de oorlog.
Hoe verwend wil je zijn als "vluchteling"?! 4 van de 5 (minimaal) hebben er voor gekozen om "vluchteling" te spelen, terwijl ze van een niet-oorlogs land kwamen. Maar vervolgens wel gaan zeiken als ze geen top maaltijd krijgen elke dag.
Dit zegt toch alles over de zogenaamde "vluchtelingen"-crisis.
- Als je 5, 6 of 7 veilige landen doorreist, omdat je in dat laatste land financieel een stuk beter af bent, ben je GEEN vluchteling, maar een parasiet
- Als je dan in dat 5e, 6e of 7e land hulp krijgt aangeboden en je klaagt over het niveau van deze hulp, ben je GEEN vluchteling, maar een parasiet
We hebben voornamelijk een parasieten-probleem en die paar echte vluchtelingen (vrouw of kind uit Syrie, met aanpassingsbereidheid) lijden daaronder.
In Nederland was het vroeger zo: lust je het eten niet, dan met blote benen naar bed. Doktertje spelen, dan zonder eten naar bed. Zouden ze toch moeten begrijpen. Stelletje verwende rotjongens.
@Watching the Wheels | 19-02-16 | 11:18
Aan winterpeen denkt
12,95 leefgeld per week? Wat moeten ze eten dan - kale rijst? Ik ben niet voor massale opvang in NL, maar als "we" (ze) besluiten om duizenden binnen te laten, moeten we ook goed voor ze zorgen.
Wie A zegt moet ook B zeggen. Wie gaat dat betalen? De enablers van die geheel: De knuffel-Nederlander natuurlijk.
Zet ze maar eens flink aan het werk (b.v. schoonmaken van hun eigen troep of zo) Dan krijgen ze vanzelf honger.
Dit had ik echt niet verwacht ....... Moehaaaaa !
is er dan geen kaviaar voor de prinsen/nobelprijswinnaars?
necrosis | 19-02-16 | 11:43
Dank U, met hoofdletter.
McMarx | 19-02-16 | 11:01
Alleen raw food doen dan? Schijnt een ernorme hype te zijn!
Als ze het wegflikkeren, uit de kliko halen en de dag erop weer voor ze neerzetten. Net zolang tot ze honger genoeg hebben en het vreten. Dit zijn geen vluchtelingen, dit zijn over het paard getilde verwende parasieten. Dus nogmaals: Tyf Op.
Mijn overbuurvrouw die bij de voedselbank loopt zou denk ik blij zijn met de maaltijden die daar over blijven
@Piet Karbiet: Moestuinen lijkt een goed plan, maar binnenkort hebben de meesten andere plantages om te onderhouden op de zolder van hun sociale huurwoning waarop de rest van Nederland jaren mag wachten.
-weggejorist-
@bArAbAts | 19-02-16 | 11:10
Ze klagen dat ze geen geld hebben. Wat ze willen is contant geld om sigaretten, bier en chips te kopen.
@Robertski | 19-02-16 | 11:18
Ziekenhuizen en instellingen serveren het jarenlang dagelijks.
Guido
helemaal waar. Vooral als je 18 uur in touw was.
Maar dat was toen. (ik weet het).
Ondankbare honden,donder dan lekker op, weten jullie wel hoeveel jullie ons kosten?
Ga terug naar waar je vandaan kom als het hier niet bevalt,wat willen jullie nu een levenslange uitkering van 3000 netto in de maand en een ingerichte woning met een schuur vol schapen,en naast elke woning soms ook nog een moskee?
Kan geregeld worden hoor gaan wij gewoon langer werken tegen een lager loon,ons pensioen hebben we niks meer aan dat dragen we ook met liefde over aan jullie wij werken wel tot we er dood bij neer vallen? Zo goed nu tevreden anders zeg het gerust wij regelen het.
Eigenlijk ook raar. Je bent meer vluchteling met een afgeronde lts-e opleiding dan zonder
@Vedor | 19-02-16 | 11:08
Yep! En of oefening waren alle blikken van Struyk lekker. Je moet gewoon maar honger hebben.
ratten schrijf je ook met kleine letters.
@watmagjenogwel | 19-02-16 | 11:39
*met vingers op tafel trommelt*
Dus daar worden bakken met voedsel weggegooid omdat de asieleisers het niet believen terwijl de voedselbanken de aanvragen niet meer aankunnen? Oh wacht, dat betreft dan meestentijds autochtone Nederlanders en die kunnen gewoon verrekken met hun voedselpakketten omdat ze niet meer kunnen rondkomen...
eerstneukendanpraten | 19-02-16 | 10:51
Als je er over nadenkt, dan is het toch bij de wilden beesten af.
trekt broek omhoog....
Kapitein Stijlvol | 19-02-16 | 11:10
Au!
@Geert aan de macht | 19-02-16 | 11:33
Conclusie: het zijn geen Syriërs, zelfs geen oorlogsvluchtelingen.
Wat mij betreft gaan die economische immigranten direct retour zandbak van herkomst.
Lupuslupus
Nee jij hebt het over oorlogs-situaties.
Ik heb het over een vrede's tijd. Wat ik alleen maar wil aangeven, is dat dat toen gewoon heel normaal was.
Bovendien is dat slechts 27 jaar geleden.
Lupuslupus | 19-02-16 | 10:54
Maar in dit kloteland geldt hoe harder je schreeuwt hoe meer je voor elkaar krijgt.
Dat zie je maar weer aan die droplul v.d.graaf, zonder hoofdletter, ratten schrijf je ook met kleine letters.
Eten wat de pot schaft, godverdomme!
www.youtube.com/watch?v=7VAJTl7tez8
En anders een klap voor je harsens, en zonder eten naar bed!
www.youtube.com/watch?v=e5FzA25hX3M
Nou dat was in mijn tijd echt niet hoor 1989. kleine pup-tentjes, geen veldbed, gewoon op de grond.
Vedor | 19-02-16 | 11:32
.
Klopt. En tijdens de politionele acties werden onze jongens met 1 week rantsoen voor 3 weken het oerwoud ingestuurd. Zónder pup-tentjes. Maar dat was toen. Ik heb het over "nu".
Meer dan de helft van de "vluchtelingen" komt helemaal niet uit Syrië. Verder ben ik in 2005 door Syrië gefietst, en zo geweldig is dat eten daar niet, en dat geldt voor het merendeel van de andere landen waar ze vandaan komen ook. Het zijn gewoon de hoge verwachtingen van die mensen die niet uitkomen. Laat dat maar vooral heel lang zo blijven, en laat hen dat vooral aan het thuisfront mededelen.
Nou snap ik hem, het komt door het Nijmeegs accent:
Zo gingen eens een stel uit Nijmegen naar Engeland. Ze sliepen in een hotel. Zegt de vrouw tegen de man: "Ga jij is even vragen wat hier voor breakfast is. "Oke" zegt de man. Hij komt bij de bar aan en vraagt aan die vent: "What for breakfast sir?" Zegt die vent: "Ham and eggs." Hij gaat kwaad terug naar zijn vrouw en zegt: "Weet je wat we voor breakfast krijgen?" "hemaniks!"
Er is ze door de asielindustrie gouden bergen beloofd als ze hier zouden komen. En dat valt nu natuurlijk flink tegen.
@Feynman | 19-02-16 | 11:31
Ingewisseld voor de begerige blik naar onze hoeren, eh vrouwen...
@sinar2 | 19-02-16 | 11:28
Geef ze drie maal daags griesmeelpap, dan hebben ze te weinig fut om te vechten/ verkrachten.
Bovendien kan je dan in bulk inkopen wat de prijs per maaltijd aanzienlijk drukt.
Ik zie alleen voordelen!
Syriërs verhongeren zich de tyfus in belegerde steden en hier flikkeren ze maaltijden in de kliko. Misschien moesten ze maar even ruilen.
De douches daarentegen...
pbs.twimg.com/media/CbeP9-GVAAAfBE4.j...
Zelfs onze militairen zijn mietjes geworden met hun "airco-containers".
Lupuslupus | 19-02-16 | 11:29
Nou dat was in mijn tijd echt niet hoor 1989. kleine pup-tentjes, geen veldbed, gewoon op de grond.
Als ik ergens te gast ben, eet ik wat de pot schaft. Als je uit een oorlog komt, ben je blij dat je überhaupt te eten hebt. Ze gedragen zich als onbeschofte verwende toeristen.
Ze hebben het herschikte referentiekader van een oorlogslachtoffer geeneens. Where is the thousand mile stare?!?
Nooit gedacht dat een COA-medewerker nog tot zulke terechte opmerkingen in staat zou zijn - kun je nagaan hoe zat ze het worden. Verder verbaast de houding van zo'n linkse wereldvreemde 'hoogleraar' me geheel niets.
Zie je wel, de moslims zijn toch de nieuwe Joden. Die kregen in hun opvangkampen ook slechts de keuze uit vijf maaltijden: Helemaal niks, 2 x helemaal niks, 3 x helemaal niks ...
Oh wacht, we doen hetzelfde met onze militairen.
Remington.223 | 19-02-16 | 11:28
.
Zelfs onze militairen zijn mietjes geworden met hun "airco-containers".
Nu heb ik toch wel een paar vraagjes,want wat ik nou zo graag zou willen weten is,wat al deze vluchtelingen hebben kunnen eten in de landen waardoor ze in hun vlucht zijn heen gereisd? Hebben ze hun hele reis in 5 sterren restaurants kunnen eten? Waren de slager en groenteman in Aleppo nog wel open om in het begeerde halal prakkie te voorzien?
Van het met elkaar vechten en betasten van vrouwen heb je extra eiwitten nodig die niet in het standaard voedselpakket van het COA zitten.
huisvesting in tenten en magnetronmaaltijden, dat is toch onmenselijk? Oh wacht, we doen hetzelfde met onze militairen.
Vandaag is het de 'Europese Dag van het Slachtoffer'.
Er hebben zich al miljoenen moslims aangemeld.
@Watching the Wheels | 19-02-16 | 11:18
.
Ah joh, daar staat alles al in bloei.
Of ze beginnen met een paas kassen.
Hup, handen uit de mouwen i.p.v. nuilen.
nl.wikipedia.org/wiki/Nijmeegs
Het lijkt me niet handig om die trucks te sturen voordat we van de Russen de bevestiging hebben dat ze de konvooien op de A12 en A15 niet zullen bombarderen.
.
Oh wacht... Die mensen hebben helemaal niets te janken, er komt ze niets tekort, ze zijn slechts ondankbaar en minachtend...
Misschien een goed idee om daar een DWDD pop-up restaurant te openen, met Erik van Muiswinkel als chef-kok? Of wordt het eten dan te zuur?
niet vreten? dan opzouten, want dan heb je laten zien dat je geen echte vluchteling bent maar een parasitaire immigrant
VanBukkem | 19-02-16 | 11:22
hoeveel zelfhaat kan een mens hebben!? :)
Niks mis met magnetronmaaltijden.
Ik eet niet anders.
ik klaag al jaren over de maaltijden hier in het verzorgingshuis... Stuur worst en bier!
zag gisteren een nos reportage langskomen van een fotograaf die in Aleppo fotoverslag heeft gedaan. Men leeft daar van wat kikker-erwten,Houmus en water uit de goot... bijeen gescharreld tussen de bommen en granaten door. Het slapen gebeurt op in een ingestort, kapotgeschoten huis of onder de blote hemel.. Heumensoord is daarbij een paradijs!Misschien daar wat foto's van het homeland ophangen..
artie | 19-02-16 | 11:01
Artie! Warm hart hier. Dat je moeder EN dochter meeneemt is bijzonder. Komt niet vaak veel voor. Laat ze maar snel wennen.
Die arme mensen zijn wel een oorlog in Marokko ontvlucht. En dan krijgen ze hier niet het geld waar ze volgens de EU-richtlijn recht op hebben. Dan krijgen ze te eten en te drinken, waarbij ze maar tussen 5 maaltijden kunnen kiezen. Echt heel zielig. Dan blijkt nog dat ze in een land zitten waar vrouwen nog wel eens een kort rokje willen dragen, of een decolleté hebben. Dan kan je jezelf niet in bedwang houden. Echt heel zielig. Blijkt dat in dat land mensen wonen die niet gelovig zijn of - de horror - ook nog een paar Joden. Echt heel zielig. Blijkt dat sommige mensen varkensvlees eten en er ook homo's zijn..... Dat kan je die arme vluchtelingen toch niet aandoen? De PvdA leeft met deze mensen mee en roept dan ook iedereen op om PvdA te stemmen. Dan lost het probleem zichzelf op.
Waar is halbe zoolstra om ze eens de les te lezen als je hem nodig hebt?
Echte vluchtelingen zeiken niet over eten, die zijn allang blij de ellende te zijn ontvlucht. Ik heb die Vietnamezen nooit zo horen zaniken als dit gepriviligeerde tuig, want dat is het.
@Julia | 19-02-16 | 11:16
Iets met winter mompelt :).
Cuyahoga | 19-02-16 | 11:10
Goed punt. Maar is het nog steeds zo ok om dat maanden te eten?! Misschien zijn er wel mensen die hier al langer wonen maar uit vergelijkbare cultuur komen, die voor deze mensen wil koken en eten wil brengen?!
V&D staat toch leeg met aanlengend La Place?
Tja,als je eenmaal van het socialisme hebt geproefd,neem je voor de opvoeding van je kleine prinsjes neem je natuurlijk geen genade brood meer aan.
Watching the Wheels | 19-02-16 | 11:14
Een moestuin bij het AZC is geen gek idee. Hebben ze gelijk een dagbesteding en verse groenten.
Overigens, als die verwende blagen de maaltijden niet moeten en het weggooien, geef dan die maaltijden aan de voedselbank en neem die 'vluchtelingen' mee om een bezoekje aan de voedselbank te brengen... zodat zij kunnen inzien dat Nederlanders wel heel blij zouden zijn met het eten wat deze vluchtelingen krijgen!
Julia | 19-02-16 | 11:02
.
En u denkt dus dat zoiets werkt. Succes ermee.
@Piet Karbiet | 19-02-16 | 11:06
Moestuin, zoals het aanvullend pensioenadvies van de PvdA, goed idee www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
eenrichtings verkeer.... laat die fijne Hoogleraar daar zelf zakgeld uitdelen, koken, en latrine dienst doen? hij speelt nu voor advocaat van de duivel en wast zijn handen in onschuld... zijn de Kampen in Duitschland zoveel beter dan? ideetje voor de EU opvangkampen rating....... triple A statussen..... etc
kan van der Valk of Jumbo niet ingrijpen die hebben een reputatie m.b.t. gastvrijheid, mensen naar hun zin maken..... wat heb je nu aan zo'n waardeloze hoogleraar die weet van god noch zure peren ..... zit daar maar in z'n ivoren toren..." kuch er moet wat gebeuren aan de asielzoekers...... kuch... k'zal maar eens een interviewtje arrangeren... kuch kuch
Julia | 19-02-16 | 11:02
Mooi comment. Want 100% waar. Er zit er 1 bij om de hoek. Gewoon lokale bevolking en absoluut geen tokkie gedoe, volk van vanalles en nog wat. Bijna geen junks of alcoholies zelfs. Gewoon ´bevolking´ die geen werk heeft.
Problemen ontstonden laatst toen, drie keer raden, een groep tering naffers vanaf dag 1 ten tonele verscheen. Meteen hommeles.
Misschien helpt het als de migranten af en toe kunnen lezen dat het toch nog veel erger kan? www.independent.co.uk/news/world/middl...
ja maar waarom laat je ze niet gewoon zelf koken in kooktenten!??!?! lijkt me veel goedkoper dan al die magnetron shite.... en veel beter te eten ook nog... dat kan niemand ontkennen.... ergens hebben ze gewoon gelijk met hun klachten.... maanden achter elkaar magnetronvoedsel is ook gewoon niet gezond! alle vitamines zijn er al uitgekookt!
Dus zoals mijn moeder altijd zei; 'Dan ga je maar zonder eten naar bed!' Punt.
Tijd voor de gedigt:
Een
courgette
maakt
maar
vet.
eerstneukendanpraten | 19-02-16 | 10:48
De gedigt 'verwende zandhaas':
Die
courgette
past ook
waar de zon niet schijnt.
Ik twijfel trouwens wel aan die magnetronmaaltijden.
Lijkt me sterk, want dan heb je wel heel veel magnetrons nodig.
Ik denk dat ze in een (convectie)-oven gaan, daar kunnen er aardig wat tegelijk in.
Als het de maaltijden zijn die ik voor ogen heb, dan is daar niks mis mee.
Heb in het verleden ook daarmee te maken gehad, bedrijf uit tukkerland, weet de naam niet meer.
Uitstekende kwaliteit, direct na het bereiden ingevroren, met behoud van vitamines en kwaliteit, mits goed opgewarmd.
Helemaal niks mis mee.
Maar het is geen fantastische falafel of heerlijke humus, of van die mierzoete dadelshit (kijktip: KvW gisteren, nooit meer dadels eten).
Overigens zijn er zo'n 50 landen in deze wereld waar ze wel die heerlijke humus bij iedere maaltijd eten, dus het staat ze vrij om daar naartoe te vertrekken.
als iemand vraagt of hij bij mij mag schuilen. ik geef hem te eten omdat hij niets heeft en honger en ik zie dat dat eten wordt weg gegooid dan staat de deur open en heb ik mijn kontschoplaarzen aangetrokken.
Febofiel | 19-02-16 | 11:06
Precies. Er zullen best een paar goede tussen zitten ;)
Ik ben nog dienstplichtig militair geweest. Dan was het echt vreten wat de pot schaft. Als je op oefening pech had, dat precies wanneer je je blikje eten probeerde te bakken, boven een vuurtje en er een "aanval" kwam, had je pech, en was je eten verbrand. Dus dan maar geen eten.
Ook op de kazerne kreeg je als je pech had spaghetti zonder saus. Daar moest je mee doen.
Dus ik zeg ,, niet aanstellen daar in Nijmegen
Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Tip: geef ze het geld dat voor het eten wordt betaald -20% en laat ze het zelf opknappen.
Win-win.
jemagookniksmeer | 19-02-16 | 11:02
.
Heel foute tip. Je moet nóóit aan eisers tegemoet komen en zéker niet aan dit soort. Laten ze blij zijn dàt ze opgevangen worden en dàt ze te eten krijgen. Als ik daar de baas was zou Heumensoord zo goed als leeg zijn, dat kan ik u op een briefje geven.
Of ze beginnen zelf een moestuin. Tis maar een idee.
Mijn grootmoeder had een heel aparte uitdrukking als ik het eten niet lustte: "Zet het tien passen van je af springt het je niet voor de kop". Nooit ergens anders gehoord.
Deze morgen nog een mooi item op de Duiste ochtend tv. In een klein gehucht werden er een paar opgevangen en kregen stage plaatsen aangeboden. Twee op een houtzagerij, kwamen na de eerste dag niet meer opdagen. Daarvan legde er een uit dat hij acht uur moest staan en zo moe was dat hij niet meer kon voetballen.
Een andere kreeg een stageplaats in een metaalbedrijf. Heeft de kans met beide handen aangegrepen en heeft nu een vaste baan.
Je hebt goede en slechte. toch maar een beetje het kaf van het koren scheiden, dunkt mij.
Ook wil ik ook wel 12.95 EUR per week. Zonder er iets voor te doen.
Behalve janken als een krolse kat omdat het eten je niet aanstaat.
Flüchtling slager?
Over asiel gesproken. Net twee katten (moeder en dochter) uit het asiel gehaald. Die eten hun bakje schoon leeg en zijn blij en tevreden.
artie | 19-02-16 | 11:01
.
Wat een goede daad, maarliefst 2 tegelijk! Prachtig!
Eten wat de pot schaft, #1 of toedels. Ik hield vroeger niet van spruitjes maar ik moest ze toch echt allemaal opeten. Ik vind ze nu trouwens heerlijk.
Vreemd dat de COA medewerkers zo 'hardvochtig' reageren, doet me een beetje denken aan de tegenstanders van azc's. "je moet dankbaar zijn voor wat je hier krijgt en als je niet tevreden bent ga je maar terug naar huis" Waarschijnlijk beginnen die CAO medewerkers die het werk moeten doen het een beetje zat te worden en hebben ook wel door dat het niet allemaal vluchtelingen zijn?
Overigens, als die verwende blagen de maaltijden niet moeten en het weggooien, geef dan die maaltijden aan de voedselbank en neem die 'vluchtelingen' mee om een bezoekje aan de voedselbank te brengen... zodat zij kunnen inzien dat Nederlanders wel heel blij zouden zijn met het eten wat deze vluchtelingen krijgen!
Tip: geef ze het geld dat voor het eten wordt betaald -20% en laat ze het zelf opknappen.
Win-win.
Ze begrijpen totaal niet dat ze hier alleen zijn door een slappe politieke elite en dat er bij de lokale weinig tot een draagvlak os voor hun aanwezigheid. Anders zouden ze zich toch niet zo ondankbaar gedragen?
@Slaapliedje | 19-02-16 | 10:56
Binnen de kortste keren fikt dan zo'n AZC tot de grond toe af.
Gewoon eten wat de pot schaft.
Dus Claudia de Breij kan daar gaan koken.
Mietjes en bitches. Mij werd -liefdevol - door pa en ma, opa en oma, geleerd: ´als je het niet lust, leg je je kop er maar naast.´
Zouden die hoofd-afhakkers meteen moeten begrijpen. Kleine tip, COA.
Over asiel gesproken. Net twee katten (moeder en dochter) uit het asiel gehaald. Die eten hun bakje schoon leeg en zijn blij en tevreden.
Nederland doet allemaal zelf, eigen schuld
met 3000 man zulke ellende. En die Samsom een paar weken terug benoemen dat we met gemak 200.000 aankunnen. HAHAHA, oh laat dit alsjeblieft zsm uit de hand lopen, des te sneller kunnen we gewoon weer DOOR zonder deze treurnis.
Lupuslupus | 19-02-16 | 10:54
Ik vind het ook belachelijk wat ze in die AZC's allemaal aangeleerd krijgen. En gezien de hoge opleidingen die de meeste asielzoekers hebben genoten, pikken ze dingen snel op.
Niet zeiken GS, als vluchtelingen rijst met dal willen eten dan moesten ze dat gewoon kunnen krijgen.
En dat voer in verzorgingstehuizen daar moest ook maar eens de bezem door (dat is wel een punt!)
Het wordt tijd dat ze tulpenbollen en suikerbieten te vreten krijgen i.p.v. magnetronmaaltijden.
Vanavond de keuze uit 5 verschillende KNORRIE-gerechten! Vreten wat de pot schaft! Wat wordt de volgende eis? Dat ze een eigen kamer eisen met elke dag een nieuwe minderjarige ongelovige? De PvdA, GroenLinks, D66 en SP hebben immers toegestemd dat het legaal is om je leuter in een kleuter te duwen, zonder gevolgen.
commentaar op onze verfijnde 'Hollandsche' keuken, als de eerste levensbehoeften hen hier al niet bevallen, tsjaaa
@eerstneukendanpraten | 19-02-16 | 10:48
Zo
is
het
maar
net.
Tip voor de asielzoekers onder ons: vraag om rauwe ingredienten die je zelf mag bereiden. Dat helpt enorm tegen de verveling en kun je meteen helpen de kosten in toom te houden. Tsja... Wij gewone Ollandse huishoudens doen eigenlijk niet anders!
Ik kan me er iets bij voorstellen, deze tandartsen en vaatchirurgen / diëtisten hebben direct door dat dat spul slecht is voor je tandglazuur en cholesterol.
Het zijn net jankende kinderen. Die moet je zeggen "bord leeg eten" en als ze niet luisteren, bord weg. Wanneer het weer etenstijd is, hetzelfde ritueel. Binnen 2 dagen eten ze gráág hun bord leeg. Maar in dit kloteland geldt hoe harder je schreeuwt hoe meer je voor elkaar krijgt. Zéker waar het moslims/asieleisers betreft. Die wordt al in de opvangcentra aangeleerd dat wanneer ze eisen eisen en nog eens eisen, ze dat voor elkaar krijgen en dus nooit hoeven integreren.
.
Ik zeg dicht die grenzen en iedereen die iets te mauwen heeft, uitzetten. Sodemieter maar op naar een ander land.
Maar goed, magnetron eten is natuurlijk ook gewoon niet te vreten. Toch?!
Kunnen die figuren elkaar niet opeten?
Maar H kan ook zie ik net.
"Grote aantallen van die maaltijden verdwijnen dan ook steeds in de afvalbakken". Laat ze goddomme verhongeren, die pleurislijders!
Dus daar worden bakken met voedsel weggegooid omdat de asieleisers het niet believen terwijl de voedselbanken de aanvragen niet meer aankunnen? Oh wacht, dat betreft dan meestentijds autochtone Nederlanders en die kunnen gewoon verrekken met hun voedselpakketten omdat ze niet meer kunnen rondkomen...
Het zijn trouwens Citroën HY busjes.
McMarx | 19-02-16 | 10:47
Vooral bij mannen ja. Een vrouw moet goed kunnen koken en luisteren. Ik ben erg ouderwets.
Het moet niet gekker worden..... in dit land.
Heb het stukje gelezen. Wat een idioot. Idioot dat hij het raar vindt als de COA medewerker zegt tegen die uitvreters dat ze tevreden moeten zijn met wat ze allemaal krijgen. En nog idioter dat ze hun gegeven eten weggooien. Paarlen voor de zwijnen.
Tijd voor de gedigt:
Een
courgette
maakt
maar
vet.
Zijn die busjes nog niet allemaal weggeroest? Zeker in een woestijn gestaan of zo.
Liefde gaat door de maag. Dat is een bewezen feit. Geen wonder dat ze ons haten.
Nieuwe regel: Iedereen die zijn bord niet leeg eet, wordt nog dezelfde avond per boot teruggestuurd om mijnen te vegen in eigen land.
REAGEER OOK