Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo, AUFMACHEN voor de Stoottroepen van Steur

steurstoottroepen.jpegArd van der Steur heeft een nieuw plan om de azc-onrust in de knop te breken: hij gaat bezorgde burgers in hun huis laten opzoeken en intimideren door de politie. Gebeurde sowieso al, maar nu krijgt het expliciet de goedkeuring van de corpulente kasteelheer. Twitter een asieltirade, Facebook over rapefugees of Instagram een ideologie die afwijkt van de empathische Jij Bent Welkom-retoriek, en de minister van Radarbeeldenbullshit & Zwarte Stiften stuurt z'n bloedhonden op je af een wijkagent langs de deur om je stekker terug in de samenleving te pluggen. Alsof alle politiecapaciteit nog niet genoeg onder druk stond vanwege de duizenden incidenten op en rond azc's, moeten 's lands dienders ook nog ff bij boze Beppie op de hoek en gepikeerde Gerrit van daar ginder op huisbezoek om ze met wat opgelegd fatsoen terug naar het morele midden te knuppelen. Als we goeddoemme zo gaan beginnen, dan kan er ook nog wel een bataljon wijkagenten gaan aanbellen bij de AFA-knokploegen die met hun radicale intolerantie een demonstratie onmogelijk maakten in 020 afgelopen weekend. Ohnee, want die antifa's wonen allemaal in kraakpanden en als de politie zich daar vertoont, worden ze met verfbommen en stenen bekogeld. Bovendien houden ze Pegida kort en dat is precies wat de COA-correcten graag willen. Gewone burgers die hun zorgen uiten, zo denkt de VVD, die laten zich tenminste nog feuten door een streng woordje van oom agent. Hee Ard. Ontzettende karikatuur van Hermann Göring dat je d'r bent. De wereldgeschiedenis kent een heleboel vrijheden die zijn overleden aan meningenpolizei in het portiek.

Reaguursels

Inloggen

,,Dat doet de wijkagent dagelijks. Het is zijn taak om even de stekker in de samenleving te steken.''

Heeft dhr. Van der Steur enige idee wat een kortsluiting te weeg brengt!

Het is toch godgeklaagd, dat deze man dit met droge ogen autocratisch durft te beweren. Ieder keer weer die afkeer en pogingen tot vernedering van de gewone man & vrouw. Pek & Veren voor deze homo arroganticus!
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-02-16 | 23:45

Hoe komen ze aan mijn IP adres en de daarbij behorende NAW gegevens als er geen misdrijf is gepleegd. RC zal echt geen vordering afgeven voor een bevraging bij mijn provider!

Braaf zijn! | 11-02-16 | 21:48

-weggejorist-

StefkeBgs2 | 11-02-16 | 19:04

jaaa daar komt ie;

niet voor niets was het de nl politie die de joden op de trein zette

iets met mentaliteit of zo....

yuryzelluf | 11-02-16 | 18:47

of je nu een boete krijgt of getuige bent:

NEVER, NEVER, EVER TALK TO COPS!

naar mijn bescheiden mening: dit is daadwerekelijk de dagelijkse vijand!
al bedoel je het als agent (m/v) nog zo goed je steunt een door en door verrot fascistisch apparaat dus BEN JE FOUT GEBOREN!

yuryzelluf | 11-02-16 | 18:44

@EchteVrouw,
Er zijn speciale teams die het internet in de gaten houdt.
Die kijken mee op Twitter, Facebook en Reddit bijv.
.
"Real Time Intelligence Center
Elk van de tien regionale eenheden van de politie heeft sinds kort een Real Time Intelligence Center (RTIC). Tweets die door de politiesystemen zijn aangemerkt als dreigtweet komen bij de RTIC's van de betreffende regio binnen. Daar koppelen agenten de tweets aan andere informatie. Is de verzender een bekende van de politie? Valt te achterhalen waar hij zich op dat moment bevindt? Hoe serieus is de bedreiging?"
.
www.volkskrant.nl/recensies/per-dag-20...
.
Astu!
1984 is al een tijdje realiteit.

r04drunn3r | 11-02-16 | 18:09

-weggejorist-

RechtseKnakker | 11-02-16 | 15:54

Als je even nadenkt... Er is geen enkele wijkagent die tijd over heeft en even het internet gaat afstruinen of er iemand uit zijn wijk toevallig iets heeft geplaatst. Het kan niet anders dan dat er een speciaal team hiervoor is vrijgemaakt.

EchteVrouw | 11-02-16 | 15:24

Aufmachen die deur. Namens herr Von der Steur!

Vrijhetzelaar | 11-02-16 | 15:16

Zijn ze ook al langsgeweest bij oud-collega Joop van R ? In verband met zijn uitspraak over Greet mollen en verwijderen uit de samenleving ? Is weer aardig actueel , of eigenlijk nooit weg geweest.

ja,diedus! | 11-02-16 | 14:42

........ en dan vraagt Ephmenco zich in Trouw nog af waarom zoveel Nederlanders willen emigreren.
Nou, kijk, als dit land wordt overgenomen door moslims en dit land op de knietjes gaat teneinde tegemoet te komen aan de eisen van een achterlijke religie en een middeleeuws normen-en waardenpakket, blijft ons geen keuze.

En zo is het..

mallekater | 11-02-16 | 14:41

Als ze toch aan de deur komen , ondank de vermeende hoge werkdruk , laat de gedachtenpolizei dan meteen de mensen gedwongen hun orgaandonatie in orde te maken.Ook zoiets. Twee "stront"vliegen in 1 klap dus.

ja,diedus! | 11-02-16 | 14:39

-weggejorist-

Yes Crumbs | 11-02-16 | 14:39

Tut mir leid van Rossum. Unterste Schubladen. Absolut unterste Schubladen.

Henk1955 | 11-02-16 | 14:36

Haha dat ze komen joh. Het enige dat ze daarmee kunnen bereiken is dat ik i.p.v. tekstueel verzet over zal gaan op gewapend verzet. Er is niet meer veel nodig om me over dat randje te pushen eerlijk gezegd. Inperking van onze vrijheid van meningsuiting zodat de Europese genocide zonder al te veel tegengas plaats kan vinden lijkt me daarvoor meer dan voldoende.

Erectus Giganticus | 11-02-16 | 14:30

Toen begin 2000 een noorse vriend me eens vertelde dat terwijl hij bij een vriend thuis een joint zat te roken in de woonkamer er een wout door het raam keek en dat zag, om vervolgens aan te kloppen en een boete van 700 euri uit te delen, dacht ik: dat kan dus nooit in NL gebeuren. 15 jaar later... Gebruik gelukkig geen twitter om ongefundeerde onderbuikmeningen de lucht in te sturen. Heb daar andere kanalen voor.

Binnenbaan | 11-02-16 | 13:59

Als ze bij mij voor de deur staan laat ik ze niet binnen, het is de nep politie, dan bel ik meteen 112. Het bestaat toch zeker niet in dit land dat de echte politie in opdracht van een losgeslagen minister huisbezoekjes brengt, om wat je communiceert op het net je op andere gedachten te brengen? Het gaat gros de verkeerde kant op in dit land!

lanexx | 11-02-16 | 13:31

Zoals gevraagd: Zijn er al stormtroepen die AZC's belagen vanwege criminele activiteiten van de asieleisers, of is dat iets te veel gevraagd??

mallekater | 11-02-16 | 13:25

O ja, haatzaaien is verboten. Behalve onder het mom van godsdienst. En de plaatselijke popo's gaan haatzaaien definiëren, op aanwijzing van de politiek correcte aanwijzingen van het dorpsbestuur. Ja, hoor. Jzzss, we gaan nog wat meemaken.
Drie reactie achterelkaar is inderdaad best veel. Maar ja, ik radicaliseer in hoog tempo.

belo | 11-02-16 | 13:23

Alle profiteurs eruit, betere screening en de grens nu dicht! Ik ben tegenstander van nog meer AZC's en ik zal stampij schoppen en mijn goed verdedigen als er bij mij in de wijk/woonplaats wat gaat gebeuren. Dit helpt weten we nu uit ervaring.. Koffie staat klaar agent.

Het Noorden | 11-02-16 | 13:21

Bovendien: De politie stuurt de mensen weg die hun fiets op MP terugvinden, een diefstal aangeven of verduistering willen melden. Eenvoudigweg bij een dader van een misdrijf aan bellen, daar begint de politie niet meer aan. Maar ze komen ons wel vertellen wat we wel en niet mogen denken en vinden; ze komen 'opvoeden' over hoe vaak en wat mensen twitteren of op hun facebook zetten? Overschat de politie zichzelf niet enorm wat geloofwaardigheid betreft?

belo | 11-02-16 | 13:16

In de link naar het nrc staat „De politieagent wordt gezien als iemand die criminaliteit opspoort, maar is er ook om criminaliteit te voorkomen, om de burger te adviseren en te helpen”, zegt strafrechtexpert Kwakman. Allejezus, wie heeft er nu nog zo'n naief idee over de politie, afgezien van zgn experts?
„Als iemand vroeger in een café zei dat hij ging demonsteren en dat de ruiten eruit zouden gaan, zou diegene ook een huisbezoekje krijgen (...)", aldus Jaap Timmer, van de VU. Volslagen onzin.
De nieuwe neuzelarij van 'uitingsdelicten', die blijkbaar alleen door autochtonen worden gepleegd, is een methode om mensen vrijheden te ontnemen.
Briesend kwaad word ik ervan als de overheid zich bemoeit met basale burgerrechten en hier een politiestaat organiseert. Alleen daarom al mag een ongekozen, door de staat benoemde burgemeester geen baas zijn van de politie. Zij hebben geldelijk belang bij asielstromen en misbruiken alle middelen om burgers het zwijgen op te leggen.
Het wangedrag in Amsterdam bij de demonstratie afgelopen weekend en de rol die afa daarbij kreeg namens de socialisten in het stadsbestuur is een voorbeeld van hoe het niet moet en zeker niet mag.

belo | 11-02-16 | 13:09

V = Verraderspartij voor
V = Verruwing en
D = Dictatuur

dogbitedog | 11-02-16 | 12:55

Wacht maar tot na de volgende verkiezingen! Misschien kun je dan op de functie van wijkagent solliciteren van de Steur! Overigens de gemiddelde agent is niet slim genoeg om mij zonder geweld op andere gedachten te brengen! Weg met AZC's, COA, en het nep kabinet!

Lexus01 | 11-02-16 | 12:55

Kom maar. Ken de grenzen van de wet. Dat ik veel en veel xenofober en racistischer ben dan ik hier neerpen komt uit restepct voor de verrijkingen die ik heb meegekregen dankzij dan toch, moet het nageven, de multiculturele samenleving. Geef toe: zo veel snackbars en sigaretten zaakjes hadden we anders niet gehad! En die panfluiters en Roemenen maken een dikke pot muziek! Dat dan weer wel!

verbanden | 11-02-16 | 12:54

dat zouden dan ruim 280.000 bezoekjes betekenen. Zo veel koffie kan ome wijkagent echt niet aan hoor.

Vedor | 11-02-16 | 12:53

Wellicht moet het volk ook eens bij Ard langs de deur gaan. Dat wij zijn eeuwige gelieg spuugzat zijn bijvoorbeeld.

padbuffel | 11-02-16 | 12:52

ook de gedachtpolitie kan niet meer voorkomen dat steeds meer Nederlanders het licht zien. De geest is uit de fles, en laat zich er niet zo gemakkelijk meer instoppen.

Ludieke actie: Als iedereen van GS nu eens twitter neemt en tegen azc's protesteert, dan krijgen de wijkagenten het nog (te) druk.

Vedor | 11-02-16 | 12:50

Ideologisch inkapselen heet dat. Beproefde socialistische methode.

postmodernismisdead | 11-02-16 | 12:47

Ik vrees voor een #opstand of voor een #revolte. Net als PVV leider wilders viorspelds cq opriep. Ik vrees dat er geen ander alternatief meer is. Demonstreren, zials pegida vreedzaam probeerde, wordt niet getolereerd. Vrees dat het binnenhof nog voor de verkiezingen in brand staat met "verwarde mensen met hooivorken"

boerk | 11-02-16 | 12:44

Iets voor bruinhemden, Gestapo! Het wordt ons op democratische wijze allemaal door de strot geperst! Over een paar jaar heeft Europa de VS weer nodig om puin te komen ruimen! En alle verraders op te pakken!

Lexus01 | 11-02-16 | 12:39

En de haatbaarden mogen wel gewoon hun gang gaan????

Steinway | 11-02-16 | 12:38

Regimes zijn vaak het strengst net voordat de val in gang wordt gezet. Komt goed, lui.

Trekbeest | 11-02-16 | 12:36

Daar zit je dan in je eigen Nederland.
Met een regering die ME en wijkagenten klaar heeft staan om jou en je mening de kop in te drukken.
Total control.
Wat ik jaren geleden al dacht, wordt nu in hoog tempo de waarheid.
Weg met de kudtburgers. Leve de nieuwe burgers!
Nog ff en de shariapolitie mag ook meedoen.
Ik verbaas me nergens meer over.

Schietmijmaarlek | 11-02-16 | 12:29

** stroom op deurbel zet **

edelweiss | 11-02-16 | 12:29

Gaat de politie ook op bezoek bij geweldadige extreem-linkse anti-fascisten? Krijgen haatzaaiende marxisten ook een waarschuwing van de politie?

F Cobben | 11-02-16 | 12:26

Geen enkele agent kan mijn mening veranderen. Al komen ze iedere dag "even langs ".

edelweiss | 11-02-16 | 12:26

Het simpele feit dat er politie aan de deur staat is al intimiderend genoeg. Want vreemd genoeg bestaat de grootste meerderheid van de Nederlanders uit brave burgers die al bang worden als ze nuchter een alcoholcontrolefuik inrijden. Laat staan als de Gedankenpolizei staat te bellen terwijl de hele straat vanachter de geraniums zit te spioneren.

Nivelleermarionet | 11-02-16 | 12:25

Ik kan me niet herinneren dat het eerder is voorgekomen dat de politiek misbruikt maakt van het geweldsmonopolie van de politie door bezorgde burgers te intimideren.
Als het zo duidelijk is dat er sprake is van intimidatie, dan zal het OM een aanklacht tegen de stalkende politieagenten gewoon moeten opnemen.
Vraag dus door wie de politie gestuurd is. Wie heeft de opdracht tot intimidatie gegeven?
Misschien zijn er mensen die zich laten intimideren en hun taalgebruik aanpassen, maar de onvrede die blijft.
De veenbrand smeult gewoon door. Een paar emmers water door een paar politiemannen doet daar niets aan af. Ondergronds smeult het verder totdat het groot genoeg is voor een uitbarsting.

domheid regeert | 11-02-16 | 12:20

In de DDR zouden ze trots zijn geweest op de VVD/PvdA!

Moonwarrior | 11-02-16 | 12:17

Opzouten met die gedachtenpolitie! Het zijn smerige DDR praktijken. Een ding is nu zo klaar als een klontje. De overheid dient niet meer het belang van de burger, maar heeft deze tot vijand verklaard. De facto dient deze nepoverheid alleen nog het cultureel Marxisme, opgelegd door de ongekozen burocraten uit Brussel. (Vreedzaam) verzet tegen deze bevolkingsvervanging is bittere noodzaak. De kloof tussen de burgers en de overheid is zo breed als de Grand Canyon, en wordt niet smaller door dergelijke ondemocratische waanzin.

Batavi Magistralis | 11-02-16 | 12:05

DutchDemocraticRepublic..

Eens kijken of er soms brood ligt op het Alexanderplein!

hallevvezool | 11-02-16 | 12:00

ET007 | 11-02-16 | 11:41
Wilders wordt een nazi genoemd omdat zijn tegenstanders domweg geen tegenargumenten hebben.
Maar het is altijd vermakelijk als een socialist van een arbeiderspartij Wilders gaat uitmaken voor... een socialist van een arbeiderspartij!
-
Zoiets als een PvdA'er die roept: "Die Wilders is een vuile PvdA'er"

moitambien | 11-02-16 | 11:55

juistem, intimidatie praatje filmen en meteen social media

mmkk | 11-02-16 | 11:55

Ze mogen bij mij langskomen voor een praatje. Ik zet het wel op youtube :-)

RichardBandler | 11-02-16 | 11:48

De wijkagent zag ik al naar me loeren toen hij voorbij fietste.

Van Duyvenbode | 11-02-16 | 11:48

Tijd om die extra haak-op-de-deur nu eindelijk eens te monteren, geloof ik.

Joris Draaksteker | 11-02-16 | 11:47

Rotisseur | 11-02-16 | 11:32
Noem iedere mensonterende dictatuur maar.
Allemaal ontstaan door lieden die zichzelf "Socialist" noemden.
Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot, Castro, noem maar op.
Allemaal verschillende nationaliteiten, rassen en era's maar allemaal noemden ze zichzelf "Socialist".

moitambien | 11-02-16 | 11:45

Mochten zeaan je deur staan,neem je camera ter hand, vraag vervolgens om legitimatie, bevel tot binnentreden (hebben ze niet), weiger hen de toegang en laat hen voor de deur hun verhaal doen en publiceer het op internet.

netniet | 11-02-16 | 11:44

Kan de pliesie even een oom agent langs sturen bij met het vriendjespolletiekbelastinggeld leuk opgeknapte Château Van der Steur? Dank u.

De Vrijlansier | 11-02-16 | 11:42

Waarom wordt er altijd een vergelijk tussen Wilders en Hitler gemaakt?
Socialist, afbreken democratie, controlestaat, uitroeien anders denkende, propaganda, sympathie voor neo nazis in Oekraine, ruzie met de Russen, wegmoffelen van gehandicapten en psychisch hulpbehoevenden, bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroep, verlangend naar een 1 Europa onder 1 bevelhebber en nog veel meer ....
De echte nazi is de persoon links van u.

ET007 | 11-02-16 | 11:41

@ domheid regeert | 11-02-16 | 11:22
Ja werkelijk. Het is niet de wijkagent zoals Vd Steur ons doet geloven om het wat vriendelijk te laten klinken. De echte wijkagent was namelijk wel op de hoogte via vriendin zelf en wist niet dat de andere agenten langs zouden komen. Er lijkt dus geen overleg te zijn geweest.

Asielzoeker is direct overgeplaatst...

Ze vragen het vriendelijk hoor. Maar komen wel je huis binnen en je zal vast genoteerd zijn.

EchteVrouw | 11-02-16 | 11:40

Staffel, entschuldigung

NACademicus | 11-02-16 | 11:39

Schteur Schaffel

NACademicus | 11-02-16 | 11:39

Bij mij komt er echt niemand binnen zonder uitnodiging of huiszoekingsbevel.

Elessir | 11-02-16 | 11:33

Wilders wordt er van beticht fascistisch en vaartijd te zijn maar onze eigen regering is gelijk de partij van Franco, Mussolini enen op een heel stel andere dictators. In welk shitland leef ik eigenlijk?

Rotisseur | 11-02-16 | 11:32

Incompetentie bestrijdt altijd de symptomen en nooit de oorzaak.

moitambien | 11-02-16 | 11:27

Moeten we al een ster of zo dragen?

Breinbrouwsels | 11-02-16 | 11:25

Justitie dient ten alle tijden politiek afzijdig te houden!
Ik zou het behoorlijk ergelijk vinden indien mijn belastingen ook nog eens besteed werden voor een partijdige agent welke mij komt LASTIG vallen over een onderwerp, wat naar mijn mening nooit plaats had mogen vinden, evenals de 2 periodes Rutte of huidige opzet eu enz enz.

NB-Stb | 11-02-16 | 11:25

EchteVrouw | 11-02-16 | 10:49
Werkelijk? Het is niet de wijkagent maar agenten die speciaal getraind zijn in intimidatie van burgers?
Dan plak ik ook de sticker van Mark_D_NL | 11-02-16 | 10:25
Of een sticker met: Wijkagent Welkom en Steurs Stoottroepen niet welkom.
Het hele idee van de nationale politie is om de politie zo te verspreiden dat er geen binding meer is tussen de politie en de buurt.
Zoals een nationale politie zonder scrupules een aanhouding kan verrichten op iemand die ze toch niet kennen, zo gaat de Europese politie straks nationale opstanden neerslaan omdat ze toch geen binding hebben met de bevolking.
Goed bezig Aard. Laat je ware gezicht maar zien.

domheid regeert | 11-02-16 | 11:22

Zolang we niet beginnen te schreeuwen met:
Hang ze op aan de hoogste bomen! Of andere vormen van onvriendelijke geweld, kunnen ze ons niets maken.

observer59 | 11-02-16 | 11:21

Ik denk dat de gemiddelde agent nog veel minder zin heeft in een AZC dan de gemiddelde Reaguurder.
Ze kunnen hun verlofdagen nu al niet op maken, laat staan als er een AZC in hun regio komt.
Kortom, dat wordt een gezellig bakkie koffie.

Mr. Happy | 11-02-16 | 11:19

Ard kent mensen die dood zijn gegaan aan politie bezoekjes en Ard "Little Himmler" van der Steur zag dat het goed was.
Tijd voor een kooi van Faraday achterkamer kamertje en een 4G prepaid kaart gekocht met cash geld.
De overheid zaaid bewust verwarring en angst, want dan richt u uw pijlen tenminste niet op de establishment.
Van der Steur heeft als taak de burger onderdanig te houden door middel van intimidatie en strafvervolging.

r04drunn3r | 11-02-16 | 11:17

Mochten ze ooit bij mij langs komen leg ik ze heel netjes uit wat er in Artikel 7 van de Grondwet staat.

SanderEvers | 11-02-16 | 11:14

Online bedreiging van individuen aanpakken, altijd goed.
Maar een politieke mening hebben en daarvoor vervolgd worden in fucking Nederland, WTF????

En ja, de wijkagent (wie is dat???? Nog nooit zien lopen) op bezoek krijgen ivm je mening, is een vervolging van andersdenkenden.

Dus daar gaat ie dan:
- ik ben tegen AZC's
- ik hoop dat alle migranten weer teruggaan naar hun eigen land
- ik vind de islam een achterlijk kudt religie
- ik vind de westerse tradities superieur aan de Oosterse en Noord-afrikaanse
- ik hou van negerzoenen, maar niet van negers zoenen
- ik heb wel eens films van spike lee en Tarantino gezien waarin het woord nigger voorkomt. Ik heb de film toen niet afgezet.
- ik steun de PVV en Geert Wilders, maar vertik het om door brievenbussen te plassen.
- ik vind onze regering ruggegraatloos wanneer het er toe doet, leugenachtig en bedriegend in hun beleid, en van mij mogen ze morgen allemaal de griep krijgen.
- Ik vind Mark Rutte grappig. Maar niet als min pres. dan vind ik hem om te huilen.
- ik steun Geenpeil, en vermoed kwade krachten vanuit Europa en onze eigen overheid om dit zoveel mogelijk tegen te werken.
- ik vind Junckers, Verhofstadt en Van Baalen een stelletje sukkels, minkukels, en uitermate ongeschikt voor hun taak. Die overigens niet eens duidelijk is.
- ik hoop dat er snel een revolte komt in Nederland, waarbij de huidige kliek strafrechtelijk vervolgd gaat worden wegens landverraad.
- ik vind nog veel meer, en wat je vind moet je naar de politie brengen, maar dan weet je zeker dat er niets mee gedaan wordt.

Nou als dat niet voldoende is, dan weet ik het ook niet meer.
Wel even legitimeren, als je aanbelt. En zwaaien naar de camera.

Nuchternederland | 11-02-16 | 11:02

Mocht ik ze aan deur krijgen dan stuur ik ze gelijk door naar m'n advocaat...

De hersenloze | 11-02-16 | 11:02

Ard van der Göring staat op de schouders van Grote Voorgangers zoals generalissimo Ernesto Hitler-Stalinsky, die door een team van tien man cartoonist G. Nekschot van z'n bed liet lichten.
.
Dit land is overgenomen door de pro-Islamversie van de NSB (dat was de pro-Hitler versie).

Brou Is Back | 11-02-16 | 11:01

MIsschien moet die Steur (wat WEL een tof beestje is) eens een poosje op maroc.nl gaan neuzen.

Kijken hoeveel huisbezoeken hij daar vandaan haalt. Maar aangezien liegende lui als Ahmed Marchouch met z´n 13 agenda´s ook nog wat te vertellen hebben: kansloos.

chicago river | 11-02-16 | 10:56

Ongezien de typhus! Pleurt lekkah op met vd steur!

Ciprinus | 11-02-16 | 10:56

Zo, 3 reactie geplaatst (nu 4 dus)en dan weer aan het werken.
Per slot van rekening moet ik wel weer mn belastingcentjes binnen gaan halen om dat hele tyfusbende van de overheid met hun hobbies te bekostigen.
Anders staan ze dadelijk alsnog aan de deur met een deurwaarder als smoes!

observer59 | 11-02-16 | 10:54

Het oude Rusland en DDR, jarenlang felbekritiseerd in Nederlandse kranten en TV.
De Pravda, het Russissche persbureau TASS. In de jaren 70/80 van de vorige eeuw daar sprak het zelf uitgeroepen, zichzelf op de borst kloppende Meest Democratisch Land Ter Wereld: Holland-Nederland-Pays-Bas.

De muur is gevallen, de USSR ook, maar hier hebben wij ondertussen Staatstelevisie, gesubsidieerd en commercieel, 10 zenders maar liefst.
We hebben gedachtenpolitie
We hebben Staatsterreur knokploegen (ME)
We zij het meest afgeluisterd volk ter wereld.
En we worden dagelijks door de overheid begluurd op internet en op de Smartphone.
Hoera we zijn een HI Tec Bananen Republiek. pardon. Koninkrijk. Bananen Koninkrijk (die kende we nog niet)

observer59 | 11-02-16 | 10:52

Zie nu dat Van der Steur doet alsof het de wijkagent is. Nou mooi niet!

Asielzoeker was iets te handtastelijk. Een vriendin schreef hierover op internet. Keurig, zoals het was gegaan. Geen beledigiging, geen oproep tot geweld, niets van dit alles. Ze wilde het alleen even kwijt.
Waarop het COA meteen reageerde onder haar bericht dat het overtrokken en niet waar was wat ze vertelde. Knap dat het COA dat zo goed weet zonder erbij te zijn geweest.
De volgende dag stond de politie op de stoep. Niet de wijkagent, maar iemand uit hetzelfde rayon. (Wie stuurt deze agenten?) Om te vragen of ze wist dat aangifte geen zin had omdat er 'nog' niets was gebeurd! En of ze haar bericht wilde verwijderen.

EchteVrouw | 11-02-16 | 10:49

Zeg Steur ouwe kaviaarpoeper mag dit?:
.
Als een vluchteling geen vluchteling is, of niet meer is, is het een terugteling.

donjon | 11-02-16 | 10:49

Ah, vandaar dat zij geen tijd hadden om mijn aangifte op te nemen van mijn fiets

Mark van Leeuwen | 11-02-16 | 10:47

Mooi dam hebben ze vast minder tijd om me elke keer op de bon te slingeren voor 6 km te hard. Oh wacht, daar financieren ze de razzia's mee..

Nice guy Eddie | 11-02-16 | 10:39

Klopt, bij vrienden van me zijn ze ook langs geweest. Zomaar, ze kwamen uit een andere stad en vertelden dat mijn vrienden beter geen aangifte konden doen. NL is echt eng aan het worden.

EchteVrouw | 11-02-16 | 10:39

Het gaat om 'abnormale' uitingen. Wat verstaat men onder abnormaal? Daar ben ik dan wel eens benieuwd naar.
Zonder een goed kader is dit namelijk niets minder dan staats intimidatie.

MistrX | 11-02-16 | 10:38

Ik denk dat ik maar eens langs de steur ga... Ook maar eens op mooi gepaste (intimiderende) toon even vermelden dat hij zijn beleid beter kan bijstellen. Zal mijn verzoek dan graag ondersteunen dmv een riek...

der Dude | 11-02-16 | 10:37

Maar wat kan oom agent dan precies? Ik bedoel we hebben in dit land nog vrijheids van meningsuiting. Het lijkt me onzinning dat oom agent aan de deur komt en zegt.. zou u alstublieft iets terughoudender willen zijn met het rondstrooien van de waarheid.

sander koekkoek4745 | 11-02-16 | 10:35

voor dit soort 'vervolging',intimidatie, beperking van vrije mening en vrije meningsuiting, goedgekeurd door ter discussie staande politici vluchten mensen om elders asiel aan te vragen.. echt!

fikkieblijf! | 11-02-16 | 10:33

Gejatte stukjes zingtekst via nooit mijn IP:

Brothers and sisters of the pale forest, children of night
Who among you will run with the hunt?

Thank you very much, we're out of time.

hallevvezool | 11-02-16 | 10:32

Wel godverdegodver. Wijkagenten hier op de infobijeenkomst geven ruiterlijk toe dat het ontbreekt aan mankracht voor pro-actieve beveiliging van noodopvang en omgeving. Maar is hier wel fokking tijd voor? Dat Anonymous Dld wegens censuur uitwijkt van de facebook naar NB een Russisch alternatief is toch ook de wereld op z'n kop? www.breitbart.com/tech/2016/01/19/crac... Interesting times....

Gen. Maximus | 11-02-16 | 10:32

Die warme banden met Turkije beginnen vorm aan te nemen... ush!

VikiDeViking | 11-02-16 | 10:31

double punch | 11-02-16 | 10:23
Plus dat. Ghe. Wie ´kent´ er in godesnaam nog een wijkagent. Ik heb er geloof 1 voor het laatst gespot in 1994 ofzo en toen moesten wij (een vredig groepje puberige concertbezoekers in Rotterdam) allemaal ons biertje wegtieften. Want DAT was dus wat die ´wijkagent´ wilde.

Om de hoek op de Kruiskade stonden de exoten het witte spul met kilo´s uit te verkopen. Maar blijkbaar had de ´wijkagent´ z´n zinnen gezet op ander volk.

Mij.

chicago river | 11-02-16 | 10:29

Dan moeten we maar gewoon weer op de ouderwetse manier onze mening geven: met een emmer verf en een kwast, op muren en glazen.

VanBukkem | 11-02-16 | 10:28

double punch | 11-02-16 | 10:23

Klopt wat je zegt: politie is er om de bobo's te beschermen.
En daar zijn ook die machinegeweren voor bedoeld. Om het volk schrik aan te jagen.

observer59 | 11-02-16 | 10:27

Ondertussen wachten we nog steeds op dat bonnetje, Ard & co van de Stasi.

Slogra | 11-02-16 | 10:26

Hoe moet ik dit uitleggen? Krijgen alle mensen met PVV-sympathiën binnenkort huisbezoek of zo? En dat nota bene georganiseerd of gefaciliteerd door iemand die zichzelf 'liberaal' noemt.
Van der Steur heeft alle trekjes van een rechtse dictator; informatie achterhouden, de kamer voorliegen, teksten van de overheid zwaar censureren.... Die man hoort gewoon niet in de moderne beschaafde politiek!
#impeachvandersteur

Aristotalloss | 11-02-16 | 10:25

denoorman | 11-02-16 | 09:05

De politie heeft nooit wat beters te doen gehad.
Ze zijn ook niet in het leven geroepen om de burgers te beschermen maar om de Middenstand, zodat hun winkels niet door de hongerige meute leeg werd geplunderd.
Tegenwoordig is het een beetje anders: het kabinet en de kamer beschermt groot kapitaal, n.l. de multinationals.
De politie beschermt allang niet de Middenstand. Die is aan de criminelen overgeleverd. De vraag rest, wie worden door de politie dan beschermd?
Ik roep an tientalle jaren:
Burgers hebben plichten en criminelen hebben rechten.
En het klopt als een bus.

observer59 | 11-02-16 | 10:25

En als je in het arabisch de joden verkankerd en dood wenst , zie je ze niet.

medelmo | 11-02-16 | 10:23

Wij zien nooit een wijkagent. Schijnen allemaal extra dienst te draaien bij de opvang van de EU bobo's in Amsterdam. Het is dus wel een mooie gelegenheid om in contact te komen met de wijkagent, als je daar behoefte aan hebt.Gewoon even een anti azc melding plaatsen op facebook.

double punch | 11-02-16 | 10:23

@2towers | 11-02-16 | 10:15
Klopt. Nazi's zijn links. Zo lijkt het partijprogramma van de PVV het meest op dat van de SP.

Maaiveld | 11-02-16 | 10:22

Probeert die vadsige lul nu écht Rutte de loef af te steken met deze slechte grap?
Wederom excuses,graag.

R.B.Scott | 11-02-16 | 10:21

Laat de wijkagent maar komen met zijn uitspraken van 'ik ben 52, heb 2 schoolgaande kinderen en een hypotheek, ik vind het prima wat er allemaal gebeurt en zal mijn tijd wel duren"
Heel benieuwd hoe een rechter over zo'n wijkagent denkt als de burger het recht in eigen hand gaat nemen.

toetanchamon | 11-02-16 | 10:18

en het Intern Bijstands Team dat gevangenen naar isoleercellen heeft gesleurd.
www.telegraaf.nl...

Piet Karbiet | 11-02-16 | 10:11
.
Ja ik las dat artikel gisteren al en vond het prachtig! Helemaal geweldig hoe het IBT losgegaan is.

Lupuslupus | 11-02-16 | 10:18

Deze sneeuwbal die door onze (kuch kuch) regering op ons burgers wordt gegooid, wordt met de dag groter en groter.
En neen, die is niet te stoppen met woorden. Of met gezond verstand.

Door het publiceren van foto's van demonstranten, of dreigen ermee, heeft de Plitzie de boel zelf in gang gezet.
Bij komende demonstraties zullen burgers ervoor zorgen dat zij niet herkend worden: bivakmutsen, helmen etc.
Daarmee zal de sfeer verharden en het zal uiteindelijk echt uit de hand lopen. Er zal een tijd komen dat alle politici en burgemeesters, voor zover dat nog niet het geval is, bescherming nodig zullen hebben zoals Geert Wilders.
Maar ja, dan hebben ze er zelf om gevraagd.

observer59 | 11-02-16 | 10:18

Waarom is Nazi een scheldwoord voor rechts? De National Solcialistische Deutsche Arbeiter Partei (NSDAP) was de partij van Adolf Hitler en het grotere linkse broertje van de Nederlandse Sociaal Democratische Arbeiders Partij (SDAP). De SDAP werd in 1946 omgedoopt in PvdA. Nazi was een synoniem voor de NSDAP, uitgevonden door Herbert Marcuse en Stalin.

2towers | 11-02-16 | 10:15

Maar gaat de politie ook aanbellen bij wegkijkers en ontkenners zoals Judith Sargentini ?

Gemeen Mosje | 11-02-16 | 10:14

Kom maar gerust langs zou ik zeggen.
Blauwe Wafel | 11-02-16 | 09:19
Precies. Als die diender denkt mij of een huisgenoot te intimideren komt hij van een koude kermis thuis.

Maar ik ben geen slachtoffer want ik doe niet aan twitter.

Wel ben ik een slachtoffer van de EU, van een corpulente minister nono als Ard van der Steur (die mensen kent die aan wiet zijn overleden). En over 10 jaar weet geen hond who the fucq Ard van der Steur sowieso was. Begint weer goed. Deze ochtend. Qua kokend bloed.

chicago river | 11-02-16 | 10:13

Wilders kan zelfs onder de pet gehouden Revoltes in dit land voorspellen: Justitie blijkt vorige maand namelijk hardhandig een opstand te hebben neergeslagen in de terrorisme-afdeling in Vught. Vrienden van gedetineerde moslimradicalen op de zogenoemde TA-afdeling spreken over zware vechtpartijen tussen gedetineerden en het Intern Bijstands Team dat gevangenen naar isoleercellen heeft gesleurd.
www.telegraaf.nl/binnenland/25183336/_...

Piet Karbiet | 11-02-16 | 10:11

ik bedacht ineens zomaar een liedje voor Marks volgende cabaretvoorstelling , mag 'ie zo gratis hebben:

daar wordt aan de deur geklopt, hard geklopt, zacht geklopt
daar wordt aan de deur geklopt, wie zou dat zijn?
't is justitie zeker
die mijn post leest zeker
zal eens even vragen wat hij wil
en demmink dan, of erdogan?
en frank van der linde is ook geen probleem
maar zeg eens wat lelijks over AZC's
dan staan ze bij jou op de stoep
koekoek

Multatutti | 11-02-16 | 10:10

Walgelijke taferelen. In landen als CH wordt overigens dit soort asieltoerisme afgeremd door alles wat de dames en heren boven de 1000 ballen meebrengen wordt afgegeven. Voor een overtochtje betalen ze duizenden euros om dan berooid en geprikkeld de hand op te komen houden in het "rijke" westen. En ondertussen maar doorfokken in die landen, zonder dat ze voor hun kinderen kunnen zorgen. Het is een asociale bende.

van Oeffelen | 11-02-16 | 10:09

/* Handleiding "Het opzetten van een 'ondergrondse'" van Opa D. opzoeken doet */

TonyD | 11-02-16 | 10:09

Lees maar eens artikelen over de Duitse Bezetting en de rol die de Nederlandse politie hier in speelde.

meneer Q | 11-02-16 | 10:08

Niks deur dichtsmijten.
Laat de popo maar komen.
Gaan we samen dit filmpje bekijken: www.youtube.com/watch?v=jphaoRmD5b0
Daarna stel ik hem de vraag of hij zich een landverrader voelt.

Dostranamus | 11-02-16 | 10:07

Zo'n fel artikel als dit zouden alle kranten op hun voorpagina moeten plaatsen. Iedereen die geen onmiddellijke harde stelling tegen zo'n overheid neemt is een collaborateur.

Doper | 11-02-16 | 10:06

Mensen radicaliseren, en dat komt omdat men door de politiek correcte dictatuur in een extremistische hoek GEDREVEN wordt!

En over 20-30 jaar kunnen diezelfde naïeve linkse Gutmenschen weer "dat nooit meer" roepen!

Xirdalan | 11-02-16 | 10:05

@Ommezwaai | 11-02-16 | 09:54
LOL. En de Cake, Groen geworden?

Mark_D_NL | 11-02-16 | 10:05

Mijn computer heb ik inmiddels al verplaatst naar mijn achterhuis. Als jullie redactie straks op transport worden gezet naar een werkkamp in Polen, kan ik daarop mijn politiek correcte commentaar leveren via VPN en TOR.

Duul Jeelder | 11-02-16 | 10:04

@Indoneesje | 11-02-16 | 09:02
Nou neen. De pliesie gaat namelijk alleen bij verder brave burgers langs, en niet bij linksfascistisch tuig, woonwagenkampen en al helemaal niet bij lichtgetintiërs en haatbaarden. Bij Jonge Kim is niemand veilig, zelfs zijn eigen familie en ex-liefjes niet.

Guido | 11-02-16 | 10:04

Fijn dat de politietop van Bernard Welten a € 285.000 per jaar met dit soort adviezen komt. Een kakatoe levert meer rendement op.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 10:03

Geen Stijl kan dus binnenkort elke dag agentes aan de burelen verwachten... jammer genoeg geen strippers.
De tijd is denk ik niet ver meer dat sites als GS VERBOTEN gaan worden; helemaal DDR-stijl zoals Frau Merkel und Herrrr Juncker het Wollen.

meneer Q | 11-02-16 | 10:02

Gewoon de deur dichtsmijten. Je hoeft ze niet binnen te laten want ze hebben geen huiszoekingsbevel van een rechter.
Gewoon vragen waar komen jullie voor? Intimideren? Ik laat mij niet intimideren. Als jullie mij iets te vertellen hebben dan graag voor de rechter. Fijne dag verder.

observer59 | 11-02-16 | 10:01

Na het demoniseren volgt nu het intimideren. Straks het interneren? De film Das Leben der Anderen is weer helemaal actueel.

miss error | 11-02-16 | 10:01

De politie in nederland heeft een heel bedenkelijk trackrecord. het is een organisatie wiens kernactiviteit niet het opsporen van misdadigers us, zoals enkele naïeve zielen hier wel eens denken. Vigilat UT quiesqant, waakzaam en dienstbaar. Maar niet aan de bevolking, integendeel. De politie heeft als enige taak het bewaren van de rust.m
De elite die boven ons staat is al enige tijd de angst kwijt voor de hooivork. Soms, echter, laait de angst weer op en worden ofwel de leveranciers van de hooivork (de spreekwoordelijke schietveniging) of de bevolking zelf weer in de hoek gezet.
Rutte zegt in zijn toespraak aan de circle jerk dat "ze" van "onze vrijheden" af moeten blijven. De goede luisteraar begrijpt dat u, de nutteloze k*tbutger, de "ze" bent in deze context. En "onze vrijheden" die van de corpocraten betreft.
Het lijkt me persoonlijk heel grappig wanneer een diender met de platte pet bij mij komt aanbellen. Ik zal hem met alle egards de deur weigeren. En dat is nu eenmaal mijn recht.

Glasgow Argus | 11-02-16 | 10:01

@solcama | 11-02-16 | 09:55
Je haalt me de woorden uit de mond... Die gozer heeft een glazen bol.

Mark_D_NL | 11-02-16 | 10:00

Ik zou zeggen, ga allemaal los op de media, vooral de ouderen, dan krijgen die toch nog wat aandacht van de roverheid.

stroopa | 11-02-16 | 10:00

Het is overduidelijk dat de Overheid zich tegen de autochtone bevolking heeft gekeerd. Dat is nu toch wel duidelijk.
.
De woorden van Wilders zijn nog nooit zo actueel geweest toen hij sprak: "Kom in -vreedzaam- verzet".
Maar zelfs dat vreedzame verzet wordt onmogelijk gemaakt, zie de Facisten tegen Pegida op 6 februari in Amsterdam.
.
Daarom zou ik graag van Geert Wilders willen horen wat hij precies bedoelt met dat "vreedzame verzet".
Geef ons voorbeelden hr. Wilders! Want nu worden we van alle kanten monddood gemaakt: door de overheid die de politie op ons afstuurt en door de fascisten die ons in elkaar willen slaan (en erger).
.
Ja volgend jaar zijn er verkiezingen maar moeten we tot dan onze mond dichthouden? Dacht het toch niet.

Lupuslupus | 11-02-16 | 09:59

@Lupuslupus | 11-02-16 | 09:40
.
Karbiet Sr. woont dan ook in de vuurlinie van het front. Osdorp. En niet in een kasteel. Daar overvallen de nieuwkomers tegenwoordig de buurtbakker met machinegeweren en kunnen agenten niet eens met getrokken pistolen een auto met een gezochte crimineel tot stoppen dwingen.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:58

De Duitse media: gister WDR radio, correspondent uit de VS: "in New Hampshire was geen duidelijke winnaar" (Trump werd niet genoemd), en een paar zinnen verder: als de presidentsverkiezingen zullen gaan tussen Trump en (sorry, niet verstaan) dan is het "de keuze tussen de hel en de duivel". Zo wordt het Duitse volk gebrainwasht, om het los te weken van de VS en te doen opteren voor méér EU.?

Ci Ty33 | 11-02-16 | 09:58

We don't need no thought control.
He, Van der Steur; FLIKKER!

RobberenRukkie | 11-02-16 | 09:56

@Dostranamus | 11-02-16 | 09:46
Een jaar geleden lachtte ik nog om xandernieuws, dacht dat het een volslagen gekkie was. Echter bijna al zijn Nostradamus-achtige artikelen over de gelukszoekerstroom zijn een jaar later bewaarheid geworden.

solcama | 11-02-16 | 09:55

Ruim tien procent van de totale Nederlandse politiecapaciteit gaat inmiddels op aan AZC's en dan zou je als burger niet je bezorgdheid mogen uiten?
Arrogant, incompetent en leugenachtig mannetje van der Steur zou zijn prioriteiten juist moeten stellen. Ga bijvoorbeeld maar eens achter dat tuig van AFA aan, treedt daarna af en neem de rest van die volksverlakkers met je mee.

wooky | 11-02-16 | 09:55

En nog zoiets... www.facebook.com/District16nl/posts/1...
Mastermattie | 11-02-16 | 09:43

Ja. Bedankt. De bloeddruk voeren we verder omhoog. laffe Tyfuslijers. Geen andere woorden voor.

1+1 | 11-02-16 | 09:54

SS: Steur's Stoottroepen is dan weer wel leuk gevonden.

Koonkluk Huis | 11-02-16 | 09:54

Ik las dit gisteren al en sliep er de hele nacht niet van. Niet van angst maar van woede. Ik stuur aan mijn deur al jaren jehova's weg, scharensliepen, strijdkreetverkopers, fooienbedelaars, collectebusrammelaars, kunstverkopers en nu moet ik dus ook veldwachters van mijn erf jagen omdat ik voor tienen 's ochtends mijn matten niet mag kloppen buiten aan de straat? Dat Steur dit normaal vindt is nog het allerergste.

Koonkluk Huis | 11-02-16 | 09:52

Ze worden bang voor het weldenkende volk "een kat in nauw maakt rare sprongen". Zijn niet meer de zwakzinnige kaalkoppen die de moslims en links zat zijn maar de gewone werkende burgen zijn ze spuug zat. Wij zijn aan de winnende hand weg met de linkse elite.

vinzDH | 11-02-16 | 09:51

@jopie1 | 11-02-16 | 09:45
.
Zeg gewoon dat het je Jinn is, niet jijzelf.
Dat deed mijn الجن‎, al-agent.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:50

Ze weten van gekte niet meer hoeveel wetten ze moeten breken. En zoals eerder gezegd, ze klampen zich vast aan de laatste halmpjes. Denk na, ze zouden nooit zo ver vooruit schuiven op het schaakbord als ze de ellende niet al zo dicht op zich af zien komen dat ze rare sprongen gaan maken want een kat in het nauw. Je kunt er op 2 manieren mee omgaan denk ik. 1; je vraagt ze vriendelijk of ze de koran kennen en de discussie met jou aan willen gaan over je typesel en als het antwoord 'neen' is komen ze dus werkelijk alleen maar om je mond te snoeren. 2; je vraagt of je aangehouden bent,weigert ze naar binnen te laten en bijeen 'nee, u bent niet aangehouden' neem je afscheid en ga je je warm huisje weer in. Om geen omstandigheid laat je ze jouw huis binnen. Nooit! Kom in verzet mensen. De volgende Pegida er gewoon bij zijn. Linksies zijn ook niet te nauwkeurig met wie ze samen demonstreren, maakt ze niks uit dat er wannabe zwarte panter terroristen tussen zitten en ongewassen verwarde mensen, ze doen het sam-en! Iets wat hier nog best geleerd mag worden , sa-men.

tattooboer | 11-02-16 | 09:50

Zou iedere politiepet het nu eens zijn met dit beleid? Er zitten tenslotte best wat ervaringsdeskundigen tussen die feilloos kunnen aanwijzen waar de echte dreiging in dit land vandaan komt. Categorie, Befehl ist Befehl?

padbuffel | 11-02-16 | 09:49

Groot nieuws. De mensen die nee willen gaan stemmen over het associatieverdrag tussen de EU en ukrain worden opgehaalt door een arrestatieteam. U wordt 4, 5, 6, 7 april in bewaring gebracht. De hiervoor ingerichte accomodatie is compleet ingericht met betonnen bed tafel stoel en pispot. U kunt NIET beschikken over intetnet teelevee telefoon of andere communicatie met de buiten wereld. Op 7 april houden we een gesamelijke douchparty daarna word u in vrijheid gesteld.
Dit was de natte droom van van der steur afgelopen nacht.

jitro | 11-02-16 | 09:47

Het percentage verkrachters dat veroordeeld wordt is inmiddels structureel enkelcijferig. Gelukkig hebben we wel mankracht voor de administratie van flitscontroles en het van de bed lichten van bezorgde burgers.

Dan maar zo! | 11-02-16 | 09:46

wat een onkunde allemaal van dit kabinet,ik word er simpel van. verzin een list!

jopie1 | 11-02-16 | 09:45

Verrek, ik kom er net achter dat de wijkagent "hier in de buurt" een marokkaan is. Ik verheug me nu al op een verhelderend gesprek.

Anjin Mohammed | 11-02-16 | 09:44

"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize"

The_Observer | 11-02-16 | 09:43

@QuantumHolo | 11-02-16 | 09:36
.
En de baas van het land is een paljas en een trekpop, pap.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:42

domheid regeert | 11-02-16 | 09:35
Jij ziet de politie nog als: Politie.
Je vergeet dat een politieman/vrouw allang niet meer geselecteerd worden op hun Politieagent zijn, maar op hun de-escalerend vermogen. Langswippen bij gewone bezorgde en boze burgers past dus precies in hun straatje.

QuantumHolo | 11-02-16 | 09:41

Dit geeft wel weer aan waar de prioriteiten van de overheid liggen. Niet bij het tegemoetkomen aan de wensen van het merendeel van de bevolking, maar bij het terug het hok in schoppen van de bevolking. In plaats van de immigratiecrisis nu eens doelmatig aan te pakken, probeert deze regering kritische burgers monddood te maken.

KlunsJohannus | 11-02-16 | 09:40

Karbiet Sr. van 88 zei het een paar jaar geleden al: Je moet op straat weer 3 x nadenken voordat je iets zegt, net zoals in de Oorlog. En de Politie moet je straks al helemaal niet vertrouwen.
Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:27
.
Karbiet sr. sloeg daarmee de spijker op zijn kop. Hij weet - zoals iedereen van die leeftijd - hoe het was.
.
Mocht er een juut bij mij aan de deur komen dan zeg ik "nee dank u, geen belangstelling" en gaat de deur patsboem dicht.

Lupuslupus | 11-02-16 | 09:40

Angstaanjagende ontwikkelingen.

frisenfruitig | 11-02-16 | 09:39

Ah dear.....
"Van der Steur komt nu ook bij u aan de deur"

Mastermattie | 11-02-16 | 09:39

Nooit meer pvda of vvd stemmen om van dit soort praktijken af te zijn. De peilingen van deze partijen moeten werkelijkheid worden, liefst nog minder zetels dan ze nu al staan.

IndoFortuyn | 11-02-16 | 09:38

@Harry Turtle | 11-02-16 | 09:32
Kopvoddengeld.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:37

Tijd voor een meldpunt. Twitterpolitiebezoek.

Asimov6 | 11-02-16 | 09:36

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:27
En zoals jij al eerder zei: voor de jeugd is dit normaal. Die groeien op in het besef: mond dicht anders politie aan de deur. Mijn dochters hebben privacy al opgegeven: 'pap, kom op. Het is 2016'.

Doodeng.

QuantumHolo | 11-02-16 | 09:36

Gisteren pleitte Rutte nog voor vrijheid van meningsuiting.
'Handen af van onze vrijheid'.
En de volgende dag sturen ze politie op je stoep voor je onwelgevallige mening.

Wim Venijn | 11-02-16 | 09:35

Rutte had toch al gezegd dat het oorlog is?
Oorlog van de overheden naar hun burgers.
Deze stap past dus precies in hun strijd tegen de burger.
Nu zetten ze de politie in om de burgers te onderdrukken, dat gebeurt in iedere politiestaat en in iedere dictatuur.
We kunnen het wapen van de overheid ook proberen aan onze kant te krijgen.
Komt de politie langs, ga ze dan overtuigen van het misdadige beleid van de overheid. Geef de politie net zo lang koffie tot ze begrijpen wat het Coudenhove-Kallergi plan inhoudt. Leg ze uit dat de ze kunnen kiezen om achter de burgers te gaan staan of dat ze uitvoerder blijven van de kwade krachten die uit zijn op de ondermijning van ons volk.
leg ze uit dat ze de de verkrachting van hun eigen dochters faciliteren. De gemiddelde politieman is echt niet zo dom als Van der Steur denkt. De gemiddelde politieman is onze buurman en niet de buurman van Van der Steur.
Die zit achter de ophaalbrug van zijn kasteel als de pleuris uitbreekt. Of hij vlucht samen met zijn Brusselse vrienden naar Zuid-Amerika.
Waarom zou de politie trouw blijven aan de leugens uit Den Haag?
Wat vinden ze van de reorganisatie naar een nationale politie? Wat vinden ze van hun baas die regelmatig als leugenaar ontmaskerd wordt? (net als hun vorige baas)
De politie hoort de hele dag de stem van Aard. Laat ze ook de stem van de burger horen.
Uiteindelijk is het volk de baas en werkt de politie voor de bevolking van Nederland en niet voor de zetbaasjes uit Brussel.
Overtuig ze vervolgens om 'nee' te stemmen bij het referendum en na dit bijspijkeruurtje neem je prettig afscheid. Wetende dat er weer 2 politiemannen in ons kamp zijn.

domheid regeert | 11-02-16 | 09:35

Agenten mogen niet zomaar binnenkomen en je hoeft ze niet binnen te laten zonder een papiertje. Bovendien: je bent sowieso nooit verplicht een gesprek aan te gaan. Dus als je er niet van gediend bent gewoon weer groeten en de deur dicht doen.

mr. coffee | 11-02-16 | 09:34

Politie... inmiddels niet eens een verre vriend.

Parel van het Zuiden | 11-02-16 | 09:34

Welkom in de nieuwe DDR, als het zo doorgaat willen de mee-eters hier niet eens meer heen, dat is dan wel weer positief.

bitvakker | 11-02-16 | 09:34

@Betweetert | 11-02-16 | 09:30
Koop je toch een wapen. Te koop op iedere straat hoek waar je een lichtgetint persoon ziet staan.

Mark_D_NL | 11-02-16 | 09:33

Zielig gepanikeer van mhr Turf en volkomen zinloze inzet van mensen en middelen. Dan komt de wijkagent een praatje maken, en dan zegt iemand ja en amen, trekt de deur dicht en gaat gewoon weer verder. Wat denkt zo'n van der Steur nou dat als iemand echt pissig is en zich niet gehoord voelt dat zoiets als dit daadwerkelijk iets bijdraagt aan het draagvlak voor de ongebreidelde instroom van economische vluchtelingen bij die persoon? Dat die dan ineens gaat denken ja verdomd eigenlijk zat ik er heel de tijd naast! Omdat er een VMBO sukkel in een iets te groot uniform vijf minuten aan de deur heeft gestaan. Man man, wat een totale clusterfuck is die van der Steur. De beste man leeft werkelijk nog in de jaren vijftig.

Dutchbeaurouge | 11-02-16 | 09:33

Sterker nog, en dit moet me toch even van het hart: als Steur zo gaat beginnen kan ie 'm krijgen ook.

Mijn naam is Joram, woonachtig in Den Hoorn ZH, en ik vind dat al dat gelukzoekerstuig het land uit gezet moet worden. Beste agent cq. Van der Steur, u weet me nu vast wel te vinden (mijn naam komt niet voor in Den Hoorn verder)… ik wacht uw bezoek met smart tegemoet. Zoals ik in m'n vorige reactie al zei, ben ik benieuwd hoe u mij ervan wilt overtuigen vooral geen gebruik te maken van het vrije woord en de vrijheid van meningsuiting. Dat ik voor mezelf kan en wíl nadenken en niet klakkeloos de overheid geloof die toch om de haverklap de boel aan elkaar liegt. Tot binnenkort.

kanon0503 | 11-02-16 | 09:33


Bron Elsevier 11-2-2016
Net als in andere landen is er in Nederland sinds de nazomer verhevigde spanning en onmin over de massale toestroom van migranten, onder wie veel Syriërs. Vooral daardoor bepaalt ‘Syrië’ het gesprek van de dag.

Er zijn fricties over de toestroom, met de asielzoekers mee, van onaangename dan wel verwerpelijke opvattingen en van onaangenaam dan wel verwerpelijk gedrag. Met als een van de wonderlijkste uitwassen dat vrouwen die prat gaan op hun feministische opvattingen verkrachtingen door islamitische asielzoekers relativeren met het gegeven dat verkrachters ook niet-islamitische autochtonen kunnen zijn.
Hoogdravend

Een bijna sektarische strijd verdeelt politici die het beste voor hebben met de homo’s onder de asielzoekers, maar het oneens zijn over de vraag of de homoseksuelen of hun bedreigers uit het asielzoekerscentrum moeten worden verwijderd.

Gemeenten en dorpsgemeenschappen raken verdeeld over de vraag of hulpreflexen dan wel eigen belangen moeten domineren als de vraag voorligt of er een asielzoekerscentrum moet komen. Waarbij dat eigen belang kan variëren: grondeigenaren, huisjesparkeigenaren en gemeenten kunnen veel geld verdienen aan de asielzoekers, terwijl de potentiële nadelen voor de bevolking zijn.

Een deel van hoogopgeleid en beter verdienend Nederland kan het zich permitteren om er hoogdravende ethische opvattingen op na te houden, omdat zij geen asielzoeker als buurman of als concurrent op de arbeidsmarkt krijgen. Dat geldt ook in ruimere zin: de massale komst van overwegend kansarme immigranten is vooral een nadeel voor wie in Nederland aan de onderkant van de samenleving verkeert.

Zo ook krijgt de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders er al sinds de nazomer bijkans één virtuele Tweede Kamerzetel per week bij. Wilders hoeft daar niets voor te doen: hij hoeft slechts te herhalen dat de controles aan de Nederlandse grenzen moeten worden hervat en dat geen enkele (islamitische) asielzoeker het land meer in kom

appeltjesgroeneweide | 11-02-16 | 09:32

Ik heb dus wel mooi 7,50 gevangen voor het doorspelen van het adres van Kaas.

Harry Turtle | 11-02-16 | 09:32

Ja, ja, politiekcorrecten worden nou eenmaal gevaarlijk als ze hun zin niet krijgen. Dat is het verwantschap dat zij voelen met Islam. Dat is waar Islam in die hoek niet stuk kan. Geweld, haat, en dwang is wat hen tegen ons verenigt...
.
Het gaat nu snel, zo snel...

Parel van het Zuiden | 11-02-16 | 09:32

De polite kan zo bij de Jehovas...

arretje | 11-02-16 | 09:31

Nederland wordt zo langzamer hand een DDR land en de politie de nieuwe statie.

gerrit5042 | 11-02-16 | 09:31

Nederland is een makkelijk te manipuleren land. Veel boe-geroep, weinig aktie. Als wij in dit land nu zelf (legaal)wapens gehad zouden hebben, dan stonden de zaken er heel anders voor. Dan zou men het wel uit hun botte harses laten om zo met mensen om te gaan. Er was een reden om niet toe te staan dat wij onszelf kunnen verdedigen tegen de grote macht die overheid heet.

Betweetert | 11-02-16 | 09:30

Succes politie. Maar die gene zijn aan het werk om deze linkse droom te bekostigen. Of komen ze ook op het werk langs? De antifacisten zijn de nieuwe facisten. En ze zien het zelf niet.

Repetitive Beats | 11-02-16 | 09:28

Zoals Mark Rukke gisteren al zei. Van onze vrijheden blijf je af. Daarmee bedoelde hij natuurlijk de vrijheden die hij en het politieke establishment zichzelf geven in besluitvorming en dat betekent geen lastige vragen stellen over zaken waar de burger geen verstand van heeft.

Barbarous_Relic | 11-02-16 | 09:27

Het opzoeken van de burger thuis wordt zometeen overgedragen aan de vrijwilligers van de AFA. Tegen de Geldermalsen vrijwilligers on nee geweldplegers natuurlijk worden taakstraffen van 180 uur geeist, daar rij je hele gezinnen voor dood, plus natuurlijk strafblad enzo. Dit terwijl de AFA demonstranten die opgepakt werden een boete krijgen, klassejustitie heette vroger zoiets.

bijna_raak | 11-02-16 | 09:27

Gaat de wijkagent dan ook langs bij alle importmensen die zich openlijk uitspreken op het gebied van jodenhaat en Nederland haat?
-
Nee he? want zo rolt de VVD

appeltjesgroeneweide | 11-02-16 | 09:27

Hey domme linkse politie in Nederland, ik zit in duitsland en reaguur mij zuf, vertel het je duitse collega's dan mogen ze langskomen om te zeggen dat ik links moet zijn terwijl de camera voor de voordeur het gesprek opneemt en het direct daarna openbaar wordt.
.
Linkse gedachten politie ? nog even en je wordt mentaal gestoord verklaard als je niet links bent en opgeborgen in een inrichten, zoals gebruikelijk was in de USSR.
.
Je bent overigens wel helemaal gestoord als agent als je aan deze waan meedoet. Ik zou aanbellen en zeggen "sorry mevrouw / meneer, ik moet van mijn bazen bij u aanbellen om uw mening bij te stellen, ik zou zeggen zo rechts mogelijk, fijne dag verder".

GerMonster | 11-02-16 | 09:27

ALLE asielzoekers het land uit.
Niet EEN meer toelaten.
Geen problemen meer importeren, we hebben er hier al genoeg.
Bestuurders die meewerken aan deze volksvervanging zijn landverraders en moeten zelf worden vervangen.

Met melk en suiker?

jemagookniksmeer | 11-02-16 | 09:27

Karbiet Sr. van 88 zei het een paar jaar geleden al: Je moet op straat weer 3 x nadenken voordat je iets zegt, net zoals in de Oorlog. En de Politie moet je straks al helemaal niet vertrouwen.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:27

Elke vorm van weerstand tegen het beleid word zo langzamerhand de mond gesnoerd. De politiek wil net maar niet begrijpen. ZIJ zijn de aanstichters van dit alles, niet de burger.

Betweetert | 11-02-16 | 09:26

Okee dan Ard, ze zijn welkom in ons land:
- Waarin zij voorrang krijgen op kapotbezuinigde autochtonen.
- Dat al lang niet meer van ons is, maar door uw VVD is uitgeleverd aan regenten in Brussel.
- Met grenzen, open voor alles en iedereen; de vijfde colonnes uit Eritrea, Turkije, Somalië en Turkije; Aanrandiërs; Homohaters; tuig uit Moelandië, economische vluchtelingen uit Afrika en islamisten uit de Woestijngodsdienstlanden.
.
Het multiculturele paradijs is nabij; met hulp van oom agent die de afwijkende meningen de mond snoert.

Fijnstoffer | 11-02-16 | 09:26

Krijgen die criminele homotikkers en vrouwengrabbelaars in die AZC's ook bezoek van de heren der Hermandad, of gaat dát nou net weer even te ver.

mallekater | 11-02-16 | 09:26

Het spreekt vooral weer boekdelen dat dit één kant opwerkt. Schijnbaar ben je alleen incorrect bezig als je niet zonder blikken of blozen iedereen maar naar Nederland/Europa wilt halen, niet zomaar een AZC in je achtertuin wilt en geen hoge dunkt op hebt van barbaarse, middeleeuwse doctrines.
.
Die linkse of islamitische mafklappers die me inmiddels wekelijks wel een keertje bedreigen via met name Twitter, strategische activistjees als Frank van der Linde die het afknallen van de kinderen van mensen met een andere mening 'collateral damage' noemt en linkse vakbondslieden die het toejuichen dat al die racistische, guurrechtse, nazistische Pegida tokkies maar in elkaar gerost moeten worden, daar lees ik niets over...

Le Roi | 11-02-16 | 09:25

De eerste agent die bij mij op de stoep komt vertellen wat ik wel of niet mag zeggen, kan een dichte deur in z'n mik krijgen. Vrijheid van meningsuiting beste blauwhelm, wen er maar aan.

kanon0503 | 11-02-16 | 09:25

Voor Van der Steur geldt het woord van burgemeester 010: oprotten!

Thomas333 | 11-02-16 | 09:24

En weer een volgend bouwsteentje binnen de fascistoide multiculti-eco heilstaat op zijn plaats.
.
Laat de 'liberale' VVD maar schuiven.

Randiaan | 11-02-16 | 09:24

Mooi toch. Ik denk dat zo'n agent na 5 minuten babbelen met me er net zo over denkt als ik.

kom hoe heet ie | 11-02-16 | 09:24

Welkom, u bent welkom in mijn pand. (Heb ik al niet meer. Als hardwerkende asielzoeker in een andere provincie is het niet meer op te brengen om de huurbaas de helft van mijn salaris te storten want de andere helft gaat al naar de regering en dan houd ik niks voor mezelf.) U moet onder brug 15 zijn. Als ik daar niet Ben dan zit ik in de AH koffie te drinken om op te warmen.

WitteGrunneger | 11-02-16 | 09:23

Je hoeft niemand binnen te laten en je bent niet verplicht te luisteren. Mag ik binnen komen? Nee, doei!

ikdenkwat | 11-02-16 | 09:22

Ja, doe dan eerst marcouch zijn plan uitvoeren zodat we ook nog een marokkaan als agent langs de deur krijgen.

Overigens wel makkelijk als je ergens aangifte van wil doen, diefstal of zo.
Plaats iets onwelvoegelijks over die goudzoekers en de diender staat bij je op de stoep.

Ikdus | 11-02-16 | 09:22

Ik bedenk mij net zo, mocht er iets verdachts rond mijn huis rondsluipen bel ik niet meer 112 maar twitter direct mijn adres en een 'weg met alle AZC's en refugees' naar 112 en de wijkagent.. zekerheid voor alles!

fikkieblijf! | 11-02-16 | 09:20

Klojo's, ook die van de politie, die komen vertellen wat ik wel en niet mag denken of zeggen zijn niet welkom, daar praat ik niet eens mee.
Enne, weg met al die asielzoekers, we moeten in verzet komen!

ZSU-23-4 | 11-02-16 | 09:19

Kom maar gerust langs zou ik zeggen. Woon in een gedeeld huis en dan kan meneer agent mij even mooi uitleggen waarom van alle nationaliteiten die wij in huis hebben gehad moslims voor de grootste problemen hebben gezord; ieder van hen in ons huis deed aan wanbetaling of woonde er niet, een aantal viel zelfs de vrouwen lastig omdat ze in hun eigen huis mouwloze shirts aanhadden en dat vonden ze niet kunnen.
Kunnen ze ook meteen noteren dat een deel er niet meer woont want daar krijgen we nog steeds post van; vanuit uitkering instantie vd gemeente (terwijl je een deel retour hebt gestuurd met notitie; men woont hier niet) en de vele reut van schuld- en armoede instanties.
Als iets die gekleurde bril afzet dan is het mijn huis wel lmao.

Blauwe Wafel | 11-02-16 | 09:19

En dan dit; "Maar er is volgens hem geen geld voor extra agenten. Wel wil hij dat bijvoorbeeld vrijwilligers makkelijke taken meer overnemen van de politie, eventueel met behoud van uitkering."

Als je mensen politietaken wil laten uitvoeren, dan bezoldig je ze dus ook maar als zodanig. Dat kan namelijk WEL, gewoon omdat de uitkering dan komt te vervallen. Of ligt de prioriteit van dit kabinet niet zozeer bij het scheppen van banen maar veeleer bij het zo goedkoop mogelijk uit laten voeren van diverse overheidstaken.

En dan gaan politici later maar weer op FB klagen, dat ze uitgemaakt
worden voor vuige engnek of erger.

taxhond | 11-02-16 | 09:18

Ard doet een 1984, deze regering is ziek tot op het bot.

swagmachine | 11-02-16 | 09:18

Nou ik hoop dat ze langs komen :)

Altijd gezellig in mijn huis de discussie met een agent aangaan.
Heb nog wel wat serieuze respectvolle vragen waar ik graag een antwoord op wil.

geenidee66 | 11-02-16 | 09:17

Advies aan alle senior reaguurders: Nooit open doen voor een agent! www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...

Voor je het weet wordt je in je eigen huis tot moes geslagen door lichtgetinte overvallers.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:16

De achterliggende oorzaak van deze decadentie is helemaal bizar. Een dictator die zichzelf ziet als de nieuwe Khalif en naar believen tekeer gaat tegen alles en iedereen, zijn eigen agenda afwerkt en NAVO misbruikt als dekkingsschild en vluchtelingen als chantagemiddel.
Big Erdo & Son heeft inmiddels miljarden vergaard, doet zaken met ISIS, voert oorlog tegen de Koerden, lokt oorlog uit met Rusland en bereidt nu een grootschalig islamitisch offensief vanuit Noord Turkije voor, ¨om Syrië te bevrijden¨. En juist dan komt Minister Hennis met het bericht dat Nederlandse F-16´s ook in Syrië gaan bombarderen. Toeval? En wat als die nou eens met Russen in verwarring komen?
Straks hebben we zowel de Russen op onze nek, als 10.000-en vluchtelingen. De Nederlander die hier zijn zorgen over uit moet oppassen. Einde vrije meningsuiting. Dat heet een verlies/verlies/verlies situatie. Erdogan lacht de ballen uit zijn broek.

squadra | 11-02-16 | 09:15

Op flikkeren met al de moslim infiltranten snel Nederland uitschoppen .Zo nu kan het nog ,zeer binnenkort wordt G.S VERBOTEN.

blauwe zander | 11-02-16 | 09:15

Hoop alleen ook als ik weer eens aangifte van iets doen dan ook zo kwiek en alert en doortastend zijn, maar dat zal weer ijdele hoop zijn. Eigenlijk wel medelijden met de wijkagent die krijgen het erg druk en de taak waar ze voor staan raakt helemaal op de achtergrond.

Umberto die trotzoni | 11-02-16 | 09:15

nog effe wachten dan mag de vrijwillige pliesie deze nobele trug inplubbing participatie babbel uit gaan voeren. Vrijwilliger blij met zo'n broodnodige onbetaalde taak om de wijkbewoner ff op zijn gedrag te wijzen.. overigens hoe is dat ook weer met de privacy en vrije meningsuiting vast gelegd in deze rechtstaat.Steur is dat ook niet die man die al in zijn korte loopbaan diverse malen aangesproken is op niet deugdelijk lieggedrag.. Begint idd steeds meer op een dictoraat te worden dit land. Aufmachen und maul halten.. en voor wat extra ontspanning ieder jaar een nar vol grappen en grollen ten kosten van die ander aanschouwen.. er moet tenslotte wel iets te lachen blijven.

fikkieblijf! | 11-02-16 | 09:15

Heeft geenstijl al veel 1-op-1'tjes gehad met de buurtagent?

peterdh | 11-02-16 | 09:14

Dat jullie nog geen bezoekje hebben gehad? Valt me vies tegen van ze of zijn ze ergens bang voor?

Mr_Pikibelly | 11-02-16 | 09:14

-weggejorist-

Mesmer | 11-02-16 | 09:14

De achterliggende oorzaak van deze decadentie is helemaal bizar. Een dictator die zichzelf ziet als de nieuwe Khalif en naar believen tekeer gaat tegen alles en iedereen, zijn eigen agenda afwerkt en NAVO misbruikt als dekkingsschild en vluchtelingen als chantagemiddel.
Big Erdo & Son heeft inmiddels miljarden vergaard, doet zaken met ISIS, voert oorlog tegen de Koerden, lokt oorlog uit met Rusland en bereidt nu een grootschalig islamitisch offensief vanuit Noord Turkije voor, ¨om Syrië te bevrijden¨. En juist dan komt Minister Hennis met het bericht dat Nederlandse F-16´s ook in Syrië gaan bombarderen. Toeval? En wat als die nou eens met Russen in verwarring komen?
Straks hebben we zowel de Russen op onze nek, als 10.000-en vluchtelingen. Dat heet een verlies/verlies situatie. Erdogan lacht de ballen uit zijn broek.

squadra | 11-02-16 | 09:14

Met behoud van uitkering bij de Gemeenschappelijke Staats Politie, kortaf Gestapo benne mooie planne .

Castor12 | 11-02-16 | 09:13

Oprotten met die kut AZC's, haathuizen, verkrachtingspaleizen zijn het. En Steur is een vunzig vadsig kut mannetje die samen met Demmink kleine jongetjes heeft gepenetreerd.
--
Nou, ik zet de koffie klaar. O nee, Steur komt niet zelf, die kan door zijn vetzucht niet eens meer ademhalen.

Mark_D_NL | 11-02-16 | 09:13

Nederland is een proeftuin hoever ze mensen kunnen uitknijpen en sarren.

QuantumHolo | 11-02-16 | 09:13

Dus als ik reageer en mijn tekst is onwelgevallig, dan komt oom agent bij mijn aan de deur ?
En dan gaat oom agent mij vertellen wat ik dan wél mag reageren ?
De volgende stap is dat de "geweldsmonopolist" mij meeneemt omdat mijn reageersel niet goed valt bij vd steur....... toch ?
Ga de politie eens aan veiligheid doen werken, daar heeft iedereen wat aan.
Wat een krankzinnig idee !

Anjin Mohammed | 11-02-16 | 09:12

Lache, kunnen we eindelijk die politieagenten ook es rustig overtuigen van de redelijkheid van ons standpunt. Koekje d'rbij meneer agent?

van Spagaaten | 11-02-16 | 09:12

Harry Turtle | 11-02-16 | 09:00
10 minutemail, Tor browser en fake twitteraccount zijn de nieuwe boekenkast.

Mastermattie | 11-02-16 | 09:11

Deze regering is anti-democratisch. Klopt ook wel, want hun mandaat hebben ze niet meer met 26 zeteltjes. Dus dan maar een dictatuur ervan maken. en.wikipedia.org/wiki/Anacyclosis

theteach | 11-02-16 | 09:11

Vroeg mij als klein kind altijd af hoe het is om in DDR te leven... Bedankt Steur! Steur komt naar je toe deze zomer... ik hoop dat tegen die tijd hij is weggejorist....

Extra.Paracetamol | 11-02-16 | 09:10

Het is dat ik geen Twatter of Farcebook heb, anders had ik deze nu volgeplempt met allerlei "islamofobische" uitlatingen.

wandelende tak | 11-02-16 | 09:10

-weggejorist-

marrretje | 11-02-16 | 09:10

Als je aangifte doet van inbraak of een doorrijder na een schade aan je auto dan mag je tot sint juttemis wachtten op de politie. Schrijf je de juiste twitter dan zijn ze er nog dezelfde dag. Dus wat gaan we doen. Een hoop zeik schrijven over de azc en als de politie er dan is zeggen: U bent er nu toch, kan ik even een aangifte doen en kunt u dan even gaan uitzoeken wie de dader is, of heeft u het druk met twitter huisbezoeken

bobby33 | 11-02-16 | 09:10

*mijnenveld in voortuin legt, koffie klaarzet en tweet schrijft*

Mastermattie | 11-02-16 | 09:09

Laat de dappere politiemannen en vrouwen maar langskomen voor een kop koffie, dan kunnen we meteen eens een gesprekje voeren over de corruptie aan de top en de immer succesvolle Nationalisatie der politie.

Tyf op met je "AZC's".

Kapt. Kip | 11-02-16 | 09:09

Gevaarlijke glijdende schaal. Maar ach, dat is al jaren zo, nietwaar? *Ding-Dong* Wacht, er is iemand aan de deur...

Tha Man | 11-02-16 | 09:09

De fundering van de nazi staat word langzaam gelegd .

Castor12 | 11-02-16 | 09:09

Maar de postbodes van TNT werden toch al de oren en ogen van de wijkagent? Die gaat natuurlijk doorgeven dat je lid bent van het extremistische Krapuul of Oxfam enzo.

Piet Karbiet | 11-02-16 | 09:09

Ik verheug me nu alweer op de excuses van de Haupt Steurmbannführer.

Anteros | 11-02-16 | 09:08

De enige waarheid is die van onze grote geliefde leiders. Voor de rest zijn er alleen "verwarde" mensen.

Kromme Tenen | 11-02-16 | 09:07

de politie is er maar druk mee...

nogmoraine!! | 11-02-16 | 09:06

Misschien moeten we ook maar eens met de Hermandad langs de deur voor wat meer liefde voor de EU, TTIP en associatieverdragen met Oost-Corruptië.

wapster | 11-02-16 | 09:06

heeft de politie weer niets beters te doen dan hardwerkende nederlanders lastig vallen?? laat ze zorgen voor veiligheid, laat ze de criminele migranten opzoeken die zorgen voor overlast, vechtpartijen en homodiscriminatie en vrouwen lastig vallen. Waarom gaan ze die niet opzoeken????

denoorman | 11-02-16 | 09:05

Nog even en er rijden weer radiowagens door de straten die bij 'verdachte' Nederlanders het draadloze netwerk aftappen op zoek naar 'ordnungswidrige' berichten.

FrankVeer | 11-02-16 | 09:05

Excellentie,

Ik hoop dat het u niet ontrieft wanneer ik stel dat de woorden ooit uitgesproken door de heren Jacobse en Van Es hier op zijn plaats lijken: "Mag ik effe overgeven?! D'r mot effe een Chinees (of in dit geval wellicht een Irakees) naar buiten!"

Met vriendelijke groet,
Whatever (IP adres bekend bij mijn provider)

Ik kan helaas de wijkagent thuis niet ontvangen voor 18u vanavond omdat ik dan nog aan het werk ben. Hiervoor mijn welgemeende Steuriaanse excuses.

PS weet u of mijn wijkagent(e) melk en suiker in zijn/haar koffie gebruikt?

hxl | 11-02-16 | 09:05

Kijk en daarom heet ik dus atheïstisch stemvee. Kunnen mensen zoals Bert Brussen het anoniem reageren nog zo walgelijk vinden.

atheïstisch stemvee | 11-02-16 | 09:05

Wow dat zijn wel heel erge nazi praktijken, de politie langs de deur sturen om mensen te vertellen dat ze hun mening toch maar beter even bijstellen... ben blij dat ik nu al ruim een jaar geleden ben vertrokken uit nederland

BozeHenk | 11-02-16 | 09:04

Je mag alles zeggen, maar niet in het openbaar. Weg met Jan met de pet en zijn belevingswereld.

de7derechter | 11-02-16 | 09:04

Als het gaat om zaken zoals zware geluidsoverlast, dan heeft onze wijkagent even geen tijd en dan mag je het zelf maar uitzoeken.

Wasbakplasser | 11-02-16 | 09:04

Zodra de moddervette buurtagente haar vermanende toespraak houd gaat direct de deur voor haar neus dicht. Ik laat me zeker niet intimideren.

sinar2 | 11-02-16 | 09:04

Het is juist heel goed om lieden met een grote bek en neiging tot geweldplegen te laten aanspreken door vertegenwoordigers van de gemeenschap met en geweldsmandaat. Het bedoelde geteisem snapt andere inzet en beschaving niet.

DreHa | 11-02-16 | 09:03

Steur, opzouten.

centre pompidoe | 11-02-16 | 09:03

Dit heeft heel erg veel weg van de politieke commissarissen die onderdeel waren van Russische legereenheden.
.
Wat we hier zien is het inzetten van handhavers voor politieke doeleinden. We zijn inmiddels de DDR voorbij.
Mensen intimideren omdat hun mening niet past bij de idealen grote roergangers.
Ben ook wel benieuwd als iemand in zijn eigen huis wordt 'betrapt' op sterk nationalistische uitlating, mag die persoon dan mee naar het Gestapo hoofdkantoor?
.
Sowieso vragen om moeilijkheden want de meeste agenten zijn sociaal niet erg vaardig en tenminste 1/3 van de agenten is aan de anti depressiva, tel daarbij op de passief agressieve houding van agenten en je hebt een cocktail die alleen maar uit kan monden in ellende.

General McAuliffe | 11-02-16 | 09:02

Ikhebeenvraag | 11-02-16 | 09:01
Foutje. Constant de werkelijkheid probeert te verdraaien.

Ikhebeenvraag | 11-02-16 | 09:02

".... Wel wil hij (van der Steur) dat bijvoorbeeld vrijwilligers makkelijke taken meer overnemen van de politie, eventueel met behoud van uitkering."

*Melkertpolitie alert!*

kwark001 | 11-02-16 | 09:02

Keiharde Noord-Koreaanse DDR Gestapo praktijken in Nederland. Dat ik deze dag mag mee maken. De Gedachten Polizei onder aanvroering van de Link-socialisten kunnen nu eindelijk de huiskamer binnen dringen van de eigenwijze vervelende guur 'rechtse' burger. Gadverdamme! Van der Steur, plak jezelf lekker een swatstika op je jas vuile nazi hond! Vrijheid van meningsuiting in Nederland is inmiddels op de trein naar het Oosten gezet. Wat is het volgende een huiskeurmerk op je deur als je anti-AZC bent? Een mooie gele ster op je jas? *schudt hoofd*

Indoneesje | 11-02-16 | 09:02

-weggejorist-

Hem | 11-02-16 | 09:01

We hebben een regering die constant niet de werkelijkheid probeert te verdraaien. We hebben een regering die veel in de doofpot stopt. We hebben een regering die de politie langsstuurt bij mensen die het regeringsbeleid bekritiseren.

Als dit kabinet één ding duidelijk heeft gemaakt, is het dat de machtenscheiding tussen de regering en het parlement niet ver genoeg is doorgevoerd. Misschien moet de MP maar eens rechtstreeks door het volk en los van de kamerverkiezingen verkozen worden, zoals in de VS.

Ikhebeenvraag | 11-02-16 | 09:01

Iedere keer als je denkt dat Billie Turf genoeg heeft gegeten, neemt ie nog een cakeje.

NACademicus | 11-02-16 | 09:01

Gelukkig reaguur ik veilig van achter een boekenkast.

Harry Turtle | 11-02-16 | 09:00

Schuldig tot het tegendeel bewezen, nu ook achter de voordeur. Mooier kunnen we het niet maken.

merel veld | 11-02-16 | 08:59

Opzoeken mocht altijd al. Je bent niet verplicht ze te woord te staan, laat staan binnen te laten. Dus ja.

John McClane | 11-02-16 | 08:59

Van der Steur, wegwezen en wegblijven aub! U bent niet langer welkom op het pluche.

C-Bear | 11-02-16 | 08:59

Over 5 jaar mag je alleen nog maar reaguren met je BSN.

kapotte_stofzuiger | 11-02-16 | 08:57

Nederland begint eng te worden

VincentTheSaint | 11-02-16 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken