Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ahmed Marcouch: 'Alle criminelen spreken Arabisch'

Wat is dat nou toch met die afspiegelingsfetish. Moet dan echt elke beroepsgroep een dwarsdoorsnede van de samenleving zijn? Willen we echt dat een blanke turfsteker uit de Veenkoloniën onze broodjes döner regelt? Is het nou echt nodig dat een Chinees Chef Ingredient-dosering is van de Goudse Kaas? En winnen we nou wel echt allemaal als Diederik uit Benoordenhout onze KFC-buckets samenstelt? Niet echt. Bij de politie zit dat natuurlijk anders. Want daar hebben ze het liefst gewoon een politiemacht die 1:1 gelijk is aan de arrestanten. Leuk hoor, ga je van een homogene blanke politiemacht, naar een monoculturele lichtegetinte. Onrecht!

Reaguursels

Inloggen

is die gek geworden ?

alfa 135 | 10-02-16 | 13:32

Altijd typisch. Het probleem is dat we teveel Arabieren hebben, en het antwoord is MEER Arabieren. Want die Arabische agenten gaan totaal niet voor hun eigen volk kiezen, en gewoon makkelijk Nederlandse burgermannetjes lastigvallen.

Ik erger me er ook aan dat het anglicisme "wit" gemeengoed is geworden. Ik ervaar dit woord als beledigend, en mij is nooit gevraagd wat ik er van vind. Maarja, ik ben wit, dus mijn mening telt niet.

Weg met de achterlijke linkse politiek. Verbied linkse partijen zoals ze rechtse partijen proberen te verbieden. Ik ben er helemaal klaar mee.

Piet van het Padje | 10-02-16 | 12:37

Ter apel, krijgt een volwaardig politie bureau dat 24u per dag bemand is.... Rest my case

boerk | 10-02-16 | 12:06

De man heeft grotendeels gelijk helaas

TECHNO AFILIATED | 10-02-16 | 10:04

Euh, wacht heel even.

Is het argument om meer Arabisch sprekende agenten te hebben (of op te leiden) nou niet het bewijs dat er 'nogal wat' Arabisch sprekende boefjes zijn?

En werd dat niet eerder (door dezelfde meneer M) ontkend?

Goed argument Achmed! Prima onderbouwing, maar ik ken nog een andere oplossing...

/cynic

ZwartGat 2.0 | 10-02-16 | 09:34

kommabijmebinnen | 09-02-16 | 14:31
Ik denk eerder dat hij de politie wil infiltreren met islam, dan kun je zo op termijn de hele boel overnemen.

Freija | 10-02-16 | 02:38

Die rechtse criminele tokkies hebben natuurlijk Arabisch geleerd om de islam in een verkeerd daglicht te stellen. En ze stemmen vast allemaal PVV.

Freija | 10-02-16 | 02:34

Politie moet niet praten met Arabische criminelen.
Politie moet Arabisch sprekende criminelen inrekenen.
daar hoef je geen Arabisch voor te kennen.

Der Paulie | 10-02-16 | 01:12

Het vertrouwen in de politie is naar mijn indruk bepaald niet meer wat het geweest is. Je denkt toch niet serieus dat je rustig aangifte doet van zedenzaken als je vermoedt dat de agent die je verklaring opneemt een moslim is? Zij definieren vrouwen standaard door sekse, dat doen we hier al 45 jaar niet meer. Zij houden er aanwijzingen uit de middeleeuwen op na. Iedere boeddhist, chinees, koreaan, antilliaan, christen, whatever, mag van mij bij de politie. Maar die Arabisch sprekende groep, zoek daar wat anders voor maar geen vertrouwensposities.

belo | 10-02-16 | 00:16

nou nog arabisch sprekende kandidaten vinden ZONDER strafblad
(een vereiste voor een functie bij de politie) dat wordt een hele klus!!

de broeder | 10-02-16 | 00:04

Ik stel voor dat alle Arabisch sprekende criminelen eerst een certificaat ik ben de Nederlandse taal matig stelen.

Flappie2006 | 09-02-16 | 23:21

Wie heeft er echt concrete en haalbare voorstellen om de rijdende trein te stoppen ? Ik hoor en zie ze niet. De trein dendert gewoon door terwijl de machinist ruzie maakt met de conducteur die op zijn beurt beurs gebeukt wordt door passagiers die loze kreten slaken. Zwartrijders springen achterop zonder dat iemand kan verhinderen dat ze eerste klas gaan zitten. Politici bedenken eigen spoorboekjes waar de trein zich niets van aantrekt en bij unaniem besluit is de noodrem uit het raam gegooid. Ga in uw gedachten eens 25 jaar terug en kijk dan hoe de veranderingen zich stap voor stap verankeren in de samenleving en extrapoleer nog eens 25 jaar verder. De trein gaat te snel om een wissel om te kunnen zetten.

A.S. Perien | 09-02-16 | 22:12

Als de criminelen de politie niet verstaan dan rammen ze er maar met de gummi knuppel op los. Kijken of ze dat wel verstaan. Zo niet, nog harder meppen. Het moet niet gekker worden zeg.

poisonivy | 09-02-16 | 21:41

1 paspoort! Nederlands paspoort betekent ook aanpassen aan de Westerse normen en waarden en Nederlands spreken! Anders naar het andere land van keuze gaan.

Maria.1 | 09-02-16 | 20:49

Levensgevaarlijk deze man. Onder het mom van diversiteit wordt een nog groter deel van de vijfde colonne bewapend en krijgt schiettraining. Doel is het helpen vestigen van een emiraat.

Ahmed Marcouch is een moslimbroeder, ideologisch verwant aan hamas, mursi en erdogan....

Pierrepoint | 09-02-16 | 20:16

Het is misschien al gezegd, maar ik hoor al teveel arabisch op straat. 'Less is more', zeg maar.

Tikkie Terug | 09-02-16 | 20:11

Probleem is dat je twijfels kan hebben over de twijfels, het zien als Allah als hoogste autoriteit in Nederland, en de vraag hoe veel jonge marokkanen er nou eigenlijk zijn die zich volledig kunnen vinden aan de normen en waarden zoals we die zouden willen hebben in Nederland(ik ken er aardig wat en de meesten hebben helaas aardige kronkels in hun hoofd als je gaat praten over vrij essentiële zaken..)..

henkdekanarie | 09-02-16 | 20:11

Oow nee, in een blank land zitten er veel blanken bij de politie. Tja er loopt nu zo veel import in dit land dat de politie ook maar wat buitenlanders binnen moet halen. Nee joh, misschien moeten we in het land wat meer import het land uit zetten, en minder import toe laten.

Overigens wel grappig dat Marcouch her hier wel over mensen met een buitenlandse achtergrond heeft. Als ik zeg dat je iemand met een buitenlandse achtergrond minder stemrecht zou moeten geven of hem bij een misdraging het land uit moet zetten vanwege die achtergrond dat is dit land te klein. Nee dat is discriminatie, ze hebben een Nederlands paspoort en zijn dus gewoon Nederlanders. Fijn dat Marcouch nu ook duidelijk aan geeft dat er wel degelijk een verschil is tussen Nederlandse Nederlanders, en mensen met een buitenlandse achtergrind die een Nederlands paspoort hebben en voor mijn part zelfs al 3e generatie zijn. Er zijn verschillen en dan kun je dus ook prima verschillend beleid daarop maken. Net zoals Marcouch hier voor stelt speciaal beleid te maken om ze meer bij de politie te krijgen.

DerUnterMensch | 09-02-16 | 19:48

Als we gewoon alle arabieren uitzetten, is het probleem ook opgelost. Gelijk ook extra bonusvoordelen zoals minder overlast, lagere kosten voor uitkeringen, meer politiecapaciteit beschikbaar voor andere zaken, meer woonruimte voor resterende burgers, etc.

Banana008 | 09-02-16 | 19:46

Goed idee, met boeven vang je boeven.

Kapitein Cameltoe | 09-02-16 | 19:40

-weggejorist-

Jozozout | 09-02-16 | 19:31

meer arabierisch op straat in arabierie , nou oké dan - maar niet hier ,
dit is een beschaafd land.

enorme sukkelzak | 09-02-16 | 19:22

Wat hebben die Haagse Hippies o.l.v. PvdA en Groen-(s)Links en VVD er werkelijk een teringzooitje gemaakt van dit Land . Werkelijk geen 1 van die Lui weet hoe Ze die Zelf binnen gehaalde pestzooitje te handelen. Retour 2e Paspoort/Nationaliteit naar Marokko dus .En de rest van die Landen die de Haagse Hippies hier heen hebben binnen gehaald .

liegende lippen | 09-02-16 | 18:58

Het zou ook leuk zijn als politieagenten zich wat meer zouden verdiepen in de cultuur van het land waar ze hun functie uitoefenen. Arabisch spreken vind ik daar niet meteen een onderdeel van.

teevee | 09-02-16 | 18:57

Bedankt Marcouch voor de bevestiging.

McMarx | 09-02-16 | 18:54

Geen Arabische politieagent, het zoveelste paard van Troje! Nadat wij (in ons land) jarenlange terreur door Marokkaans moslimtuig hebben moeten pikken en het feit dat onze 4 grote steden daardoor al helemaal verziekt zijn! Nu weer dat ondankbare moslim schorem uit Syrië, die hier als dank, verkrachten, moorden en jatten ben ik helemaal klaar met dat woestijnvolk! Oprotten en alle landverraders van politici mogen mee! Genoeg!

Lexus01 | 09-02-16 | 18:52

-weggejorist-

Koonkluk Huis | 09-02-16 | 18:19

Als autochtoon dus snel even een cursus Arabisch volgen als je een carrière in de onderwereld ambieert

Petroselinum crispum | 09-02-16 | 18:06

Ja, dat zou Marcouch wel willen (wolf in schaapskleren). Niks daarvan! We spreken hier in Nederland Nederlands. Als men Arabisch wil blijven spreken en men het verdomd om Nederlands te leren, dan hoort men hier niet thuis.

Maria.1 | 09-02-16 | 18:04

Ik begrijp het hele 'afspiegelingsgedoe' ook niet. Mensen met bepaalde eigenschappen zijn beter geschikt voor bepaald werk dan mensen die die eigenschappen niet/in mindere mate bezitten. Zo zie ik geen domme mensen bij het onderzoeksinstituut waar ik onderzoek doe, zo zie je geen korte mensen in professionele basketballteams, geen ongemotiveerde bankhangers onder de succesvolle ondernemers. Zie www.spectator.co.uk/2016/01/tell-the-t...

Arie_R | 09-02-16 | 18:01

Jullie doen net alsof het nog niet zo is dat een deel van de politie Arabisch of Turks spreekt. Ik zei laatst nog tegen een agent: het is niet dat auto, maar die auto.

Lentehaas | 09-02-16 | 18:00

Kom zo nu en dan bij een politiebureau en wordt daar door een vrouw in uniform en met hoofddoek vriendelijk geholpen. Vanwege haar statement denk ik te weten hoe daar onder gedacht wordt. Over joden, christenen, westerse normen en waarden, voedsel, honden, de toekomst van Europa.

A.S. Perien | 09-02-16 | 18:00

Nooit gehoord van de 5e colonne deze man.
Engerd.

zwitsal25 | 09-02-16 | 17:50

Inderdaad alle criminelen spreken Arabisch en niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslim! Beter maar niet meer Arabische agenten op de straat, meneer Marcouch! Worden wij daar ook nog door beschoten!
Beter is in "Minder" arabieren, bedoeïenen in mijn land! En ook "Minder" mensen die op linkse subversieve partijen stemmen, zoals op de Partij van de Arabieren van Spekman en Samsom! Als het straks weer rustig is in Syrië, ook allemaal weer terug naar huis! Weg wezen!

Lexus01 | 09-02-16 | 17:49

Zullen we dan ook maar meteen actief vrouwen gaan weren uit de rechtbanken en advocatuur?

Aldus Du Flaperon | 09-02-16 | 17:49

Nee, er moeten juist minder arabirisch sprekende agenten komen want de arabirisch sprekende criminelen wonen in nederland, waar je geacht wordt de wet te kennen en die wet, is in het nederlands geschreven.

Anjin Mohammed | 09-02-16 | 17:43

Mooi hoe zo'n uitspraak links bedoeld is maar alle punten van rechts bewijst.

Myrkie | 09-02-16 | 17:40

@(c)ZWITSUL | 09-02-16 | 14:28
Hij moet weg! heel simpel!

lilluke halve hoan | 09-02-16 | 17:30

Meer arabisch..? Zo sluipt de islam infiltratie stelselmatig verder

telelezer | 09-02-16 | 17:30

@Krassimir | 09-02-16 | 14:22
Ja dat brabbeltaaltje ging mijn zoon ook uitkramen.... vanaf toen ging ik m Said noemen en vond m een k*t Mocro....
t was zo afgelopen met zn Wolla!......
inmiddels 21 en spreekt weer gewoon ABN....

lilluke halve hoan | 09-02-16 | 17:29

@kutsmurf | 09-02-16 | 14:16
En louter grote ,blonde,Nederlands sprekende agenten op straat!

lilluke halve hoan | 09-02-16 | 17:25

-weggejorist-

dedondersteen | 09-02-16 | 17:21

Meer?Minder Minder Minder...

Mrnicexxx | 09-02-16 | 16:58

Niet alle arabieren spreken crimineels. Maar wel alle criminelen spreken Arabisch. Hihihi

JeWeetToch!? | 09-02-16 | 16:57

"alle criminelen spreken arabisch?"
Ach, gewoon de schuld van Wilders,.. of wellicht een Zionistisch complot..?

telelezer | 09-02-16 | 16:47

Zonder Arabisch criminelen geen opsporing verzocht mogelijk.

Binsberge | 09-02-16 | 16:45

Lupuslupus | 09-02-16 | 14:27
Wolf in schaapskleren? Voor de blinden misschien. Van Marcouch is toch al bekend dat hij vrij extreem islamitisch is? Het is een gostpe dat hij in een Sociaal Democratische partij zo door de rangen heeft kunnen opklimmen met zijn feitelijke gedachtengoed. Welke haaks staat op alles waar een echte Sociaal Democraat voor is (of is 'was' beter?) Maar goed, de innige band tussen de Internationale Socialisten en de Moslimbroederschap verbaast mij ook al zo enorm.

BlowingBubbles | 09-02-16 | 16:44

Vooruitziende blik van Marcouch, met arabisch sprekende en denkende agenten is het ook makkelijker om over te schakelen op de komende sharia wetgeving

metoo1 | 09-02-16 | 16:41

Een onderdeel van de overname van de staat. Na positieve discrimminatie bij sollicitaties op overheidsfuncties en infiltratie van politieke partijen is dit een volgende stap: oververtegenwoordiging in de handhaving / veiligheidssector.
*aluhoedje ophoudt*

BlowingBubbles | 09-02-16 | 16:40

"Alle criminelen spreken Arabisch."
Tief ze allemaal Nederland uit het het probleem verdwijnt vanzelf.

Raider Twix | 09-02-16 | 16:38

Misschien doorgeven dat het hebben van de nederlandse nationaliteit wat je geloof ik moet hebben om in nederland agent te worden ook inhoud dat je de nederlandse taal machtig bent, anders hebben de nederlandsers die geen arabisch spreken niks aan je.

Umberto die trotzoni | 09-02-16 | 16:35

Vandaag in Ikea, stond een getinte medewerker getinte klanten in het Arabisch te woord. Handige geheimtaal.
Moeten we dus niet aan beginnen. Zo valt de sociale controle weg.

Islamofiel | 09-02-16 | 16:29

waarom niet? dit zijn toch allemaal uiterst betrouwbare mensen .... of zo? niet dan?

Ridder van Rappart | 09-02-16 | 16:24

Tsja ... de verrijking van onze samenleving. We hebben niets aan wetshandhavers met de verkeerde normen en waarden. Hij zal het wel een mooie opstap vinden naar de sharia politie.

EdwinM. | 09-02-16 | 16:24

Zul je zien dat de criminaliteit daalt erna! want hun mocro-vriendjes bij de politie kunnen ze dan mooi helpen

pietpaardenlul | 09-02-16 | 16:18

heh? alle criminelen spreken arabisch? dat begrijp ik niet. Er wordt ons altijd wijsgemaakt dat alle arabisch sprekenden lieverdjes zijn dus hoe kunnen ze dan crminieel zijn??

pietpaardenlul | 09-02-16 | 16:18

Ze kunnen een crimineel die geen Nederlands spreekt beter na detentie over de grens zetten

Islamofiel | 09-02-16 | 16:16

Na de Arabische agenten komen de Arabische wetten?

miss error | 09-02-16 | 16:13

Mogen ze op de academie nog wel veranderen. Om al die talen te leren van die 168 nationaliteiten in dit land. Als we er nu eens van uit gaan, dat we in Nederland zijn en dat de agenten gewoon Nederlands spreken. Als je anders vragen hebt ga maar naar de VVV. Drol Lissauer heeft nog nooit van integratie gehoord.

wallenberg | 09-02-16 | 15:57

Meer criminelen laten instromen bij de politie is een logica van de zelfde orde. Of meer labradoedel politiehonden opleiden ipv Mechelse herders. Wellicht kan men beginnen om de aspirant agent een uitburgeringscursus te geven. Waakzaam en dienstbaar zie ik op de auto's staan. Dienstbaar aan wie ?

A.S. Perien | 09-02-16 | 15:52

Marokkanen doen er het beste aan om zich te oriënteren op remigratie,want de toekomst van Nederland ziet er niet zo florissant uit.Moet je kijken wat straks hier allemaal binnenkomt,nee jongens spaar je geld en bouw iets op in Marokko.Het gaat steeds beter met dat land,gewoon doen.

kzegje | 09-02-16 | 15:51

Heb bij een boete geen licht wel eens fijntjes aan een allo-agent gevraagd of ie ook Nederlands sprak. Boos. Nou ja??

verbanden | 09-02-16 | 15:47

Hahaha ik lekte een paar druppels in mijn onderbroek.

Krank im kopf dat volk.

TheBurnerMan | 09-02-16 | 15:39

Waarom moeten organisaties zich altijd aanpassen. Laat de samenleving zich maar afspiegelen op de samenstelling van de politie, lijkt me gezonder

Kompel | 09-02-16 | 15:36

arabisch is de taal van de koran, en als zodanig een heilige taal. Vinden ze. Daarom moeten wij nu massaal aan het arabisch, zodat er alvast weer een stukje wereld geclaimed is voor alla. Het is je reinste cultureel imperialisme, en een schoolvoorbeeld van islamisering.

En kun je je voorstellen dat je in Nederland, als Nederlandse sprekende Nederlander, over straat loopt, en dan _in het arabisch_ gesommeerd wordt om iets te doen of laten?

Opslag Medium | 09-02-16 | 15:31

De "arabisch sprekenden" hebben, door bovenal eigen toedoen, een slechte naam opgebouwd. Dat lijkt me dé reden dat werkgevers niet op hen zitten wachten. Natuurlijk, je mag hen niet over één kam scheren, maar de 90% probleemgevallen verpesten het helaas voor de 10% goedwillenden.

DasNouJammer | 09-02-16 | 15:31

-weggejorist en opgerot-

bozerealist | 09-02-16 | 15:16

Onze politie dient maar 1 taal te spreken en dat is Nederlands. Oprotten met je Arabisch
Snap je!? | 09-02-16 | 14:43

Dat Nederlands van sommige agenten is al beroerd genoeg.. zelfs in Amsterdam moet ik af en toe 4 keer vragen wat een agent zegt...
Soms stap ik dan gewoon over op Engels want als de agent niet verder komt dan plat Mokums of een slissend iets dat door moet gaan voor Nederlands haak ik af.
Ik heb in de basis gewoon respect ( pffff, het woord...) voor de politie maar ik wil wel op gelijk niveau kunnen lullen met ze.
Laten de raddraaiers het eens proberen met de politie in bv Singapore. Die jongens stralen vele malen meer uit dan de gemiddelde pet hier. Blik van: ja=ja en nee=nee is voldoende om te snappen wat er van je gevraagd wordt.
Alleen om die reden al nauwelijks tot geen peuken en kauwgum op straat.

loze stijl | 09-02-16 | 15:14

Belachelijk voorstel. Laat iedereen maar gewoon nederlands spreken. We zijn verdomme nog aan toe een 1-talig land.

Megasuperpeter | 09-02-16 | 15:13

'Wit bolwerk' vind ik een discriminerende term die ook beledigend en denigrerend is voor de zeer vele niet-witte agenten in het korps.

Arabisch sprekende agenten nodig = wervingsprocedure op afkomst = discriminatie, wens van Marcouch?

Nederlandse, Surinaamse, MOE-landse politieagenten of welke kleur ze ook hebben doet er niet toe. Wat nodig is, is dat agenten een cursus Arabisch aangeboden krijgen van hun werkgever.
Werkt beter ook. Van een agent met een 'noord-afrikaans' uiterlijk verwachten de criminelen dat hij/zij Arabisch praat. Van een blonde Hollandse pit (m/v) in uniform verwachten ze dat niet. Pakkans ++

gaffelbaard | 09-02-16 | 15:12

En toch heeft Marcouch een punt; een agent die Arabisch verstaat kan horen welke plannetjes de criminelen hebben, hoe hun umfeld hen de hand boven het hoofd houdt en hoe straat-terroristjes de politie beledigen.
-> Komen jullie maar mee met Oom Agent!

Wil je zo'n machismo testosteron cultuurverrijker écht treffen en effectief aanpakken heb je kennis van de straat- / Arabische "cultuur" ook nodig. Als gevangenisstraffen "statusverhogend" zijn, moet je andere, voor cultuurverrijkers vernederende straffen bedenken. Bijvoorbeeld:
"Ik ben Mohammed Gammelegammele, 19 jaar, Amsterdam Bijlmer en heb een oud omaatje overvallen" op een fluorescerend vestje geschreven. En dan met een ketting aan zijn benen papiertjes laten prikken, ten overstaan van zijn matties en het winkelend publiek in A.dam. Daar gaat hun "eer".

Met naam en toenaam plus de gepleegde daad op hun fluorescerend hesje, en plein public voor hun soortgenoten papier laten prikken of zo.

klimgek | 09-02-16 | 15:10

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:14
Hij is goed!

Boemibol | 09-02-16 | 15:07

@WimCock | 09-02-16 | 14:50 Regel maar tolken en verhaal de kosten op de verdachte/arrestant.==Onzin. Moet je eerst gaan uitzoeken of er iets van kosten valt te verhalen. Direct veroordelen wegens het weigeren in het Nederlands te (laten)antwoorden. Daarna bewijslast bij die knakker leggen; zijn probleem en niet dat van de maatschappij.

gnor | 09-02-16 | 15:03

Apollo | 09-02-16 | 14:58
Ik snap Marcouch ook wel.
De man wil Nederland zo snel mogelijk islamitisch en dus arabisch sprekend hebben.

moitambien | 09-02-16 | 15:00

Omdat onze medenederlanders geen genoegen nemen met gelijke kansen, slaan we de kansen over en forceren we gelijke resultaten.
Zullen de mensen zoals deze dame die hier loopt te preken nu ook direct de daad bij het woord voegen door ontslag te nemen om ruimte te maken?
Doe wat ik zeg maar niet wat ik doe, de mantra van de mensen van het gelijk, hypocrieten.

Lyssa | 09-02-16 | 14:59

Nou... Wat meer witte gastdames uit Nederland, die ook goed Nederlands spreken (regionaal accent is prima) in herenclubs voor ontspanning en vrolijke eindes zou best mogen. Qua afspiegeling van de maatschappij kan er die sector ook nog wel wat gebeuren aan diversiteitsbeleid. (Heb ik me laten vertellen, door mensen die dergelijke etablissementen met enige regelmaat bezoeken. Ik weet daar verder niks van...)

Stormageddon | 09-02-16 | 14:59

-weggejorist-

Onbehouwen Agrariër | 09-02-16 | 14:58

Knettergek, ik snap Marcouch wel maar laat die gasten Nederlands spreken.

Apollo | 09-02-16 | 14:58

@beerboeloe | 09-02-16 | 14:39
Hé zwitsal, nooit de huisregels gelezen?
Het topic gaat over meer Arabisch op straat, niet op de GeenStijl.

necrosis | 09-02-16 | 14:57

In de jaren 90 werden dit soort gasten ook al binnen de politie gehaald. Meteen werden de eisen voor Nederlands naar beneden bijgesteld. Het werd een ramp. Rotterdam was toen koploper berbers binnen harken en bleek ook koploper om ze zo gauw mogelijk te jorissen.

Graaf van Egmont | 09-02-16 | 14:56

squadra
Vergeet de voorzitster van de tweede kamer niet, tot daar zelfs geïnfiltreerd.

blauwe zander | 09-02-16 | 14:56

De voorlopers trekken het paard van troje naar binnen.
Gevaarlijk mannetje die marcouch

medelmo | 09-02-16 | 14:53

Regel maar tolken en verhaal de kosten op de verdachte/arrestant.

WimCock | 09-02-16 | 14:50

Het is misschien ook maar beter als alle politiemannen tot de Islam bekeren, kunnnen ze zich beter inleven in criminelen.

DaRealSwag | 09-02-16 | 14:50

Niet een beetje gek maar knettergek deze vent zegt dus dat politie Arabisch leren , nee meneer de wolf in schaapskleren die criminelen arabieren moeten terug naar de woestijn dus oprotten naar waar ze thuishoren.

blauwe zander | 09-02-16 | 14:50

Wie ontmaskert die man?
Doel van de moslim is om te infiltreren in overheidsorganisaties. Ook in lokale organisaties en in politieke. Eigen positie verstevigen en tegelijkertijd de Nederlandse autoriteit ondermijnen en belachelijk maken. Hieronder vallen bijvoorbeeld massa-aanrandingen (jullie politie en jullie mannen doen niks), de buschauffeur, treinconducteur belagen, de politie uitschelden en tegen hun wagens schoppen, de brandweer bekogelen met stenen, ambulancepersoneel bedreigen enzovoort, auto´s in de fik steken, straatroof, intimidatie (altijd met drieën) juichen bij terreuraanslagen, bloemenkransen in de gracht gooien bij 40-45 herdenking. Deze feiten van gebeurtenissen staan niet los van elkaar. Dus pas op voor Marcoush.

squadra | 09-02-16 | 14:48

Bevooroordeeld.. misschien een iet wat
Moluhwijk | 09-02-16 | 14:24

Helemaal niet. Is ongeveer twintig jaar geleden al eens een proef mee gedaan in Amsterdam. Het eerste wat die mocrogasten deden, d.w.z. het kleine aantal dat door de keuring kwam, inderdaad hun criminele vriendjes waarschuwen voor geplande invallen.

okkums reezur | 09-02-16 | 14:47

Als alle criminelen Arabisch spreken is het gewoon tijd voor andere maatregelen. Dan is er een veel groter onderliggend probleem aanwezig. Is bij realisten reeds lang bekend terwijl het bij links nu heeeel langzaam begint door te druppelen.

Bytemaster | 09-02-16 | 14:45

-weggejorist-

Onbehouwen Agrariër | 09-02-16 | 14:45

In Den Haag spreken Arabische handhavers Arabische tegen elkaar op de openbare weg en in uniform. Navraag leerde dat men zo beter het werk aan elkaar kan uitleggen omdat men de Nederlandse taal niet meester is. (ex melkertbanen). Vreemde gang van zaken, want men kan van alles beweren, want geen hond in onze buurt die hun taal spreekt of verstaan. Ik vind het staatsgevaarlijk dit soort praktijken!

toetanchamon | 09-02-16 | 14:45

We kunnen het probleem het simpelste oplossen door Nederland weer homogeen Nederlands te maken

moitambien | 09-02-16 | 14:45

Nog ff dan gaat hij eisen dat heel Nederland marokkaans spreekt,want 1 op 1 met de tweede kamer.
Dat duurt niet lang.....

swassannuf | 09-02-16 | 14:44

-weggejorist-

Onbehouwen Agrariër | 09-02-16 | 14:44

Hij laat hier het fenomeen corruptie wijselijk links liggen.

Der Schnitzeljäger | 09-02-16 | 14:44

Ik zou ze niet vertrouwen. Net zoals ik allochtone politici niet vertrouw. Houdt dat maar gewoon in eigen hand. Voor je het weet staan agenten arabisch te kwekken op straat en krijg je helemaal het idee dat ons land langzamerhand wordt overgenomen door Moslims. Je moet sowieso kunnen horen wat er wordt gezegd om de corruptie te vermijden. Ook moeten allochtonen boerenkool met worst eten en Heineken zuipen, anders vertrouw ik ook niet meer.

Jan Gordelroos | 09-02-16 | 14:44

Spartacus peit hier voor een coup die kan leiden tot een politie-shariastaat?
Onzin, de oplossing ligt in samenleven.
Ghandi was destijds tegen de oprichting van Pakistan.
Toch gedaan werd het het broeinest weaar het hele fundamtalisme van deze tijd zijn wieg heeft gestaan!

Einde van de Domheid | 09-02-16 | 14:43

Onze politie dient maar 1 taal te spreken en dat is Nederlands. Oprotten met je Arabisch

Snap je!? | 09-02-16 | 14:43

Inderdaad spreken veel te veel criminelen arabisch.
Daarom heeft Wilders ook steeds gelijk.

moitambien | 09-02-16 | 14:43

Zoals je van een moslim kan verwachten.
De moslim moet zich niet aan NL aanpassen maar NL moet zich aan de moslim aanpassen.

moitambien | 09-02-16 | 14:40

-weggejorist-

beerboeloe | 09-02-16 | 14:39

Ik ken de samenstelling van de politieacademie, maar die is behoorlijk gemengd. Nee, niemand spreekt daar Arabisch als hoofdtaal, maar dat verwacht je ook niet van een Nederlandse politieagent in opleiding. Gelukkig niet...
Nog even en we hebben tientallen politiemollen die stiekem terrorisme ondersteunen.

hoax! | 09-02-16 | 14:39

functie-eisen voor het arrestatieteam: Arabisch en Fries; de geheimtaal van de vijand en die van het team...

frank87 | 09-02-16 | 14:38

En daar gaan we weer..
Voor ieder islamitisch probleem zal een antwoord komen van een islamiet/dhimmie dat langs de lijnen der islamitische ideologie in overeenstemming is.
Keer op keer, zonder oponthoud. Net zo lang, totdat de weerstand gebroken is. En dat op ieder aspect van het normale leven, tot in de haarvaten van wat een individu beschouwd als zijn/haar priveleven.

Zoltan | 09-02-16 | 14:38


Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:35
Valt Ahmed in zijn mes, dan staat er weer een ander klaar. Zelfde agenda.

Glasgow Argus | 09-02-16 | 14:37

-weggejorist-

mondkapje | 09-02-16 | 14:37

De lange lat van de politie in je nek als je je misdraagt is universeel genoeg.
Werkt in alle talen en alle culturen.

necrosis | 09-02-16 | 14:36

Eric Peter3348 | 09-02-16 | 14:35
Om het dan aan hun maatjes door te geven?

Glasgow Argus | 09-02-16 | 14:36

Marcouch wil dus een puur marokkaanse politiemacht installeren. Zal hem wel door zijn koning Mohammed VI ingefluisterd zijn.
En zo gek is dat idee ook niet, Marokko ziet Nederland toch al als vazalstaat.

sinar2 | 09-02-16 | 14:35

@Glasgow Argus | 09-02-16 | 14:31
Marakousj is te ijdel dus zal wel in zijn eigen mes vallen. En dat is zijn verdiende loon. We hebben niets aan allochtone verraders.

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:35

als het gaat om maroc en turk ´gasten´ op het politiebureau zou het wel handig zijn als er een arabisch/turk/maroc sprekende politie mee kan luisteren trouwens.

Eric Peter3348 | 09-02-16 | 14:35

Hou nou toch eens op met die flauwekul, noem eens één buitenland op waar men aktief werft op Nederlandstalige agenten met een joods/christelijke achtergrond, laat staan dat er NLers liggen te zijken dat het discriminatie is dat ze daar niet voor gevraagd worden in dat buitenland?
Het is gvd nog steeds NEDERLAND, intergreren, aanpassen, meedoen of oprotten maar zeker niet liggen te janken dat je identiteit niet genoeg aan bod komt, dat kan nl prima in je oorspronkelijke land, Marokko of Turkije bv, als daar zo'n behoefte aan is.

zwellevertje | 09-02-16 | 14:34

Hebben ze eigenlijk politiehoofddoeken of gaat die pet gewoon over de hoofddoek?

Guurt | 09-02-16 | 14:33

Wel opvallend he... Eerst De uitspraken van Spektrui (Wilders moet kapot), toen moest Lodewijk Asscher even laten zien dat hij nog slechter is dan zijn Opa, en nu Marakoest die ook even een paar minute aandacht wilt met een scheet voor de Bühne. .
--
Opvallend....

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:33

"Aangezien uit onderzoek blijkt dat veruit de meeste criminelen crimineel zijn is het ook verstandig om meer criminelen aan te nemen bij de politie"

Haatgenerator | 09-02-16 | 14:33

Ja, en in marokko werken bij de politie veel marokkanen, gek hè?

baard van troje | 09-02-16 | 14:33

Het probleem ligt toch echt bij de achterban van Marcouch. Zijn achterban spreekt niet eens Nederlands in Nederland en zijn achterban is oververtegenwoordigd in de criminaliteit.

Duifmans | 09-02-16 | 14:33

Wie zoiets zegt, heeft een zeer duidelijke agenda.

De Vrijlansier | 09-02-16 | 14:33

Pardon?? Ze zijn toch allemaal ingeburgeerd, het is de zoveelste generatie, waarvan de ouders toch NL praten en volledig zijn geintegreerd, toch! Althans dat is wat men mij altijd verteld. Dat alle criminelen arabisch spreken geeft aan dat je dus arabieren niet meer moet toelaten, want dat zijn allemaal criminelen.

Strongbow | 09-02-16 | 14:32

*Inburgeren alvast doorstreept in woordenboek*

MogeWijEveOvergeve | 09-02-16 | 14:31

LeftNL4nonislamland | 09-02-16 | 14:28
Onderschatting van de vijand is het domste wat je kunt doen. Marcouch is misschien niet het scherpste mes uit de keuken, maar wel - pun intended - geslepen.
Plus: je weet nooit wie hem bespeelt.

Glasgow Argus | 09-02-16 | 14:31

Nog één keer dan: We willen MINDER, MINDER, MINDER arabisch op straat. In alle gelederen van de bevolking. En al helemaal in het openbaar bestuur en de orde handhaving. Nederlands is prima hier.

marcoplarco | 09-02-16 | 14:31

Ik wil gewoon een goede agent op straat, maakt me niet uit of deze arabsch kan spreken of niet. Roept Marcouch hiermee niet op tot (omgekeerde) discriminatie? Vreemd.

kommabijmebinnen | 09-02-16 | 14:31

Misschien is dat juist het probleem. Dat Arabisch spreken.

Conan de Rabarber | 09-02-16 | 14:31


NerdAlert | 09-02-16 | 14:26

Herinnert u zich het incident nog toen een Berber-agent een reclameposter van hengelbouwer Cor van Spinhoven uit Amsterdam wilde laten verwijderen uit zijn bloedeigen winkel omdat er twee blote tetten op te zien waren? Omdat die tetten niet mochten van Allah en zijn profeet, de kleine meisjesvriend...

eerstneukendanpraten | 09-02-16 | 14:30

Het lijkt mij al moeilijk om een Marokkaan te vinden zonder strafblad.."..
--
Marokkanen tot 3x vaker verdacht worden van criminele feiten dan autochtonen. Het feit dat inmiddels maar liefst 65% van de Marokkaanse jongens tussen de 12 en 23 jaar verdachte is geweest van criminaliteit... enzovoorts. Dus het bekende verhaal.

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:29

Het Berberiaans had tot voor kort niet eens een geschreven variant.
En die taal was tot 1974 in Marokko officieel verboden.
Ik zou als Marokkaan ook trots zijn op mijn Arabische broeders en Koning.

Not.

Piet Karbiet | 09-02-16 | 14:29

-weggejorist-

LeftNL4nonislamland | 09-02-16 | 14:28

Het is ook weer een kwestie van interpretatie:

Nummertje 1: De politie is wit bolwerk, en moet worden aangepast met veel Arabisch sprekende agenten.Zodat dit een beter afspiegeling is van de maatschappij.Dan kunnen we de Nieuw-Nederlandse criminelen beter aanpakken.

Nummertje 2: De Politie is een wit bolwerk, waar wij islamisten niet genoeg invloed hebben. Dit moet worden uitgebreid met onze mensen, zodat wij op straat ook de rechtelijk macht onder onze controle hebben. En dan kunnen we later lokaal stap voor stap Sharia wetgeving gaan invoeren.

Ik twijfel welke te kiezen

nickstert | 09-02-16 | 14:28

Marcouch en zijn dubbele agenda.. gevaarlijk mannetje.
Nooit afgevraagd waarom hij door de imams en 'arabisch sprekende import Nederlanders' niet is uitgekotst ? Waarom hij nog gewoon over straat kan terwijl hij toch op het oog 'harde dingen roept die de kaaskoppen wel graag horen.. nou ?

(c)ZWITSUL | 09-02-16 | 14:28

tis al fout gegaan met arabische/klik klak taal/turkse en aanverwante folders destijds bij het GAK....... Dit is Nederland, daar praten we Nederlands, als de verdachte dat niet spreekt, dan is dat jammer, maar zijn probleem. En tolkkosten gewoon doorberekenen aub. Dan moet je dat van te voren maar meewegen in je loopbaan als PI bewoner.

HouseMaster | 09-02-16 | 14:28

Die islamistische wolf in schaapskleren blijft het maar proberen hè?
Eerst probeerde hij islamlessen in te voeren op alle OPENBARE scholen en nu dit weer.
Wèg, helemaal w.e.g. met die man!

Lupuslupus | 09-02-16 | 14:27

We hebben al ervaring met handscharen.

hallevvezool | 09-02-16 | 14:27

Meer Nederlands op straat!

zeefert | 09-02-16 | 14:27

Straks kun je niet meer bij oom agent schuilen, ook die wil je kop eraf. Onwenselijk. Levensgevaarlijk. Die Marcouch.

Normpje | 09-02-16 | 14:27

Een kromzwaard is toch goedkoper dan een semi-automatisch machinepistool dus ik zie de voordelen wel.

Haatgenerator | 09-02-16 | 14:27

Bedenk eens wat er kan / zal gebeuren als je tegen zo'n agent gaat zeggen dat zijn allah of profeet een verzinseltje is.

NerdAlert | 09-02-16 | 14:26

"Hallo Mo met Hakim... iekkebbuh diensj vanavont. Gaan inval pleeg bij jou in ztraat. Zorg dattuhjij erruh nietuh bent...."
Sorry, was het eerste dat in mij op kwam. Bevooroordeeld.. misschien een iet wat

Moluhwijk | 09-02-16 | 14:24

@Cuyahoga | 09-02-16 | 14:19
+veel

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:24

Maar ik ben het wel met Marcouch eens, Arabisch sprekende agenten op straat zijn zeker nodig.
In Saudi-Arabïe, Marokko, Libië, Syrië, Jemen, Irak, Afghanistan dan.
Dus degenen die graag in het arabisch keuvelen met agenten zou ik adviseren om naar die landen te verhuizen, dan kunnen wij hier weer een beetje verder met de evolutie.

Cuyahoga | 09-02-16 | 14:23

Politiewerk kun je alleen doen met toestemming van de bevolking, ander raak je het gezag kwijt. De vergelijking turfsteker/doner gaat daarom niet op.

subsidistan | 09-02-16 | 14:22

Stuur de Arabisch sprekende criminelen dan gewoon terug naar welk Arabisch land dan ook. Die gasten hebben allemaal een dubbel paspoort en wij zijn dringend toe aan een grote schoonmaak.

prov1nciaal | 09-02-16 | 14:22

De georganiseerde criminaliteit is ook al jaren een licht getint mannenbolwerk. Wordt het niet eens tijd dat daar iets aan verandert? Meer instroom van witte vrouwen bijvoorbeeld. Ik spreek de minister hier direct op aan!

Ischa Bleijer | 09-02-16 | 14:22

Maar goed dat m'n moeder dit niet meer mee hoeft te maken, die vond 'pinda, pinda, lekkah, lekkah' -roepende chinezen al lastig zat begin 1950.

Dat gezegd hebbende: ze deden hun best Nederlands te spreken, kom daar nog maar eens om. Zelfs roomblanke Kevins en Jaydens praten met dat smerige agressieve berberaccent.

Krassimir | 09-02-16 | 14:22

Wollah, jij moet respect voor mij hebben. Dit is wat de politie zoal dagelijks hoort. Naast schelden in het arabisch. Maar goed dat ik geen agent ben, want mijn geduld zou snel op zijn met dergelijke k**-gastjes.

pibasso | 09-02-16 | 14:21

Dus dit is discriminatie in de ogen van Marcouch en de zijne:
Diploma op tenminste VMBO kader-niveau, bij voorkeur in een technische richting.
Beschikken over technische vaardigheden en inzicht.
In bezit van minimaal zwemdiploma A
Goede medische, psychische en fysieke conditie.
Een sportieve instelling en goede lichamelijke vaardigheden.
Goed gehoorvermogen en niet brildragend (24-uurs lenzen mogen wel).
Geen hoogte- en engtevrees.
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Nederlandse nationaliteit vereist.
Leeftijd minimaal 18 jaar (bij start opleiding).
In het bezit van een geldig rijbewijs B.
Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag.
www.brandweerhaaglanden.nl/?utm_source...

toetanchamon | 09-02-16 | 14:19

De meeste criminelen van Marokkaanse of Turkse afkomst spreken geen woord Arabisch. Turken spreken Turks en Marokkanen spreken Berber. Rare opmerkingen van Marcouch.

De Koreaanse Slet | 09-02-16 | 14:19

Waarom moet een agent Arabisch kunnen?
Fout is boete of meekomen.
En WTF, moeten ze godverdomme Nederlands leren.
Politieagenten zijn handhavers van de wet en niet woordvoerders van de wet.

ET007 | 09-02-16 | 14:19

Politieacademie is wit bolwerk; Arabisch sprekende agenten op straat nodig.
Wat hebben die twee dingen uberhaupt met elkaar te maken?

'Meeste kangoeroes leven in Australïe; meer pijnboompitten nodig voor pesto.'

Cuyahoga | 09-02-16 | 14:19

Lekker, een taal zonder klinkers behalve de a.
M'bghalablglhala zssss.
Wablief?

Piet Karbiet | 09-02-16 | 14:18

Wensdenkers... brr raar volk.

Volgens hun ideologie is de wereld volkomen vredig als alles een afspiegeling is van hun ideaal beeld.

Helaas laten kansenparels en soortgelijke lichtgetintiërs zich niet weerhouden door wensdenken.

Bij voorbaat kansloos, maar dat zie de rechtgeaarde wensdenker uiteraard niet.

Rooddraakje | 09-02-16 | 14:18

Arabisch sprekende agenten op straat nodig.-Waarom? het lijkt goedkoper om alle Arabisch sprekenden uit te zetten dan heb je ook geen Arabisch sprekende agenten meer nodig, geen swatteams om Opsporing Verzocht van copy te voorzien, minder gevangenisplekken nodig waardoor echte vluchtelingen geplaatst kunnen worden. Bewakers omscholen tot echte begeleiders enz. Op vele terreinen win-win.

gnor | 09-02-16 | 14:18

Dat is al eens geprobeerd maar de allochtone aspirant-agenten vielen als bosjes af toen ze zagen dat ze voor de rest van hun leven hun criminele oom die tevens hun opa was achterna zouden moeten zitten. En verder waren ze ook gewoon te dom om te poepen alhoewel dat bij de politie nu juist een pré zou moeten zijn...

eerstneukendanpraten | 09-02-16 | 14:17

Ik eis dat mijn behandelend arts zelf ook zeer geestelijk instabiel is, want turboflaps!

Kaas de Vies | 09-02-16 | 14:17

1 zin arabiries is genoeg: kop houden en meekomen !

Uw Verzekeringsadvis | 09-02-16 | 14:17

Je kunt witte mensen ook Arabisch leren hoor. Als alle criminelen inderdaad Arabisch praten wordt dat misschien wel tijd voor de aspirant-agenten.
En ik hoop dat de politiemacht vooral uit nette mensen bestaat die de wet graag vertegenwoordigen.

frank87 | 09-02-16 | 14:17

Geen probleem dat agenten geen Arabisch kunnen, toch? Criminelen die niet eens Nederlands praten horen hier toch niet thuis.

OmeLenin | 09-02-16 | 14:17

Minder Aribisch sprekende mensen op straat zou ik zeggen. Geen buitelandse inmenging in de moskee, geen islamitische scholen en geen Arabische zomerscholing.

kutsmurf | 09-02-16 | 14:16

Ach markoesj, hij wil een LT brigade

hakbarry | 09-02-16 | 14:16

En dan moeten die Marokkaanse aankomende politieagenten eerst een verklaring omtrent het gedrag gaan halen.
Dat is dan al selectiecriterium nummer een.
Fysieke gesteldheid.
Geestelijke vermogens.
Ontsnappen aan groeps-, familie- en culturele druk.
Los van de moskee.
Los van de Marokkaanse overheid.
Hoeveel succesvolle kandidaten denken we dat er overblijven? (Nee, dit keer niet sjoemelen met de voorwaarden, toch?)

Glasgow Argus | 09-02-16 | 14:15

We spreken Nederlands in Nederland. Dus of je past je aan of je gaat lekker terug naar een land waar je Arabisch kan jengelen.
--
En daarbij, Arabisch is geen taal. Het is het resultaat van de wanhoops kreten van vrouwen die verkracht werden door Mohammed de pedofiele sprookjes profeet.

Mark_D_NL | 09-02-16 | 14:14

Hahahahaha
'Alle criminelen spreken Arabisch'
En dat dan als argument gebruiken dat onze pliesie dan maar Arabisch moet leren.
Epic.
Was er niet iets met grenscontroles?
Wie legt de link even voor hem?

CynicalBastard | 09-02-16 | 14:14

Wensdenken is de ondergang van gezond verstand.

Zathras | 09-02-16 | 14:13

Die man is een beetje gek.

knier | 09-02-16 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken