Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: "Actie #kominverzet tegen AZC's WERKT"

Het duurde even. Maar nu zijn ze blijkbaar ook bij de staatsomroep NOS helemaal OM. Actievoeren tegen een AZC in de buurt w.e.r.k.t. Hashtag #kominverzet en een beetje schreeuwen/rotjes/karbonades/piemels gooien op zo'n oersaaie raadsvergadering in Fukstrahuizen, Provincieland heeft tot gevolg dat het de lokale B&W/Gemeenteraad dun door de pluchebroek loopt. De victorie begon in Rijs, Friesland en daarna volgden Purmerend, Steenbergen, Geldermalsen en nu ook Heesch, Brabant en het keurige Otterlo. Geen idee waar deze plotse omslag in de anders zo sturende NOS-berichtgeving [mirror voor de zekerheid] vandaan komt? Is Dione bepoteld door een cohort apothekers? Annechien op perron Hilversum-Noord uitgescholden voor ghomo? Jeroen Wollaers geschaakt door een AfD-blondine? Gerrit Hiemstra aangerand in de tram door Afghaanse schaatsliefhebbers? WE WETEN HET NIET. Maar wat we wel weten is dat de NOS nu keihard reclame maakt voor #kominverzet. Hallo politie! Kunt u even op huisbezoek gaan bij die xenofobe rechtspopulist van een Gelauff. Dit is een brug te ver hoor...

Reaguursels

Inloggen

Het principe achter democratie werkt wel, hoor. Als er maar genoeg animo voor is.

teevee | 04-02-16 | 23:27

GateKeeperNL | 04-02-16 | 09:04
Dan houden we nog weinig mensen over. Als men vlucht voor Islam om vervolgens in Nederland door te gaan met deze socio-politieke ideologie en alle bij behorende anti-westerse Sharia praktijken dan kan je überhaupt niet spreken over slachtoffers. Dan heb je het over de oorzaak, dezelfde oorzaak die nu onveiligheid en antisemitisme creëert in ons eigen land.
 
Laten we niet vergeten dat zowel Syrië als Egypte Christelijke landen waren na de val van het Romeinse rijk. Tot jaar 1400 hadden we het Byzantijnse rijk dat in zijn eerdere jaren een groot deel van het midden oosten en noord Afrika betrof.
 
Ter informatie zie deze kaart: upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
 
Het Romeinse rijk was lang niet onschuldig, met veel slavenij en geweld. Maar zij hebben ook veel landen welvaart en bescherming gegeven. Niemand zegt echter dat de Romeinen vredig of lief waren, daarom zijn er ook geen mensen die bidden naar Jupiter en Mars en pleiten voor legalisatie van slavenij. Men zegt nu wel dat Islam vredig is, maar dat is één grote leugen. De oorlogen, de slavenhandel, de veroveringen en de onderdrukking gaat gewoon door.
 
Met veel geweld zijn anders gezinden uit hun land gezet en onder Jizya als slaven behandeld. Andere religies zijn ook verantwoordelijk voor hun eigen gruweldaden, maar zij en hun aanhangers praten dit niet goed, hebben samen de religie veranderd en hebben veel teruggegeven aan de samenleving. Er zijn vrijwel geen moderne christenen die martelingen, dictatuurschap en het uitmoorden van hele bevolkingen meer aanprijzen. Er is nog maar één religie die imperialistisch is, waarbij vrouwen en kinderen worden mishandeld, die op grote schaal mensenrechten schendt, waarbij vrijheid geen gegeven is en die geweld aanprijst. Dat vrije, westerse mensen dat goed proberen te praten is niet te begrijpen.

StarFox | 04-02-16 | 22:44

@kwark001 | 04-02-16 | 09:43
Vol=Vol

McMarx | 04-02-16 | 20:18

@Koloss | 04-02-16 | 12:11 "Wat ik niet begrijp is dat wangedragers worden vastgezet ipv uitgezet."
.
Dat begrijp ik ook niet. Die zouden sowieso meteen het land uit gezet moeten worden. Hetzelfde geldt voor de boefjes. Die hebben niet zelden een verblijfsvergunning die automatisch verlengd wordt, en kunnen dus meteen het land uitgezet worden als ze tegen de lamp lopen. Is ook nog eens leerzaam voor de anderen. Maar ook dit gebeurt niet.

ben kokhals | 04-02-16 | 15:41

Het CDA van de wuivende halmen.
Wat een verknipt antwoord t.w. op die plaats. Maar geen bezwaar tegen 10x 50 gedurende 10 jaar is de logische uitleg van de woorden van deze draaikont. Daarnaast daar voorlopig geen groot AZC dus dat kan betekenen dat dit er ook nog komt.Hoorde trouwens ook op de radio dat er inderdaad sprake zou zijn van verdeling over de kernen. Dus nee=ja

gnor | 04-02-16 | 15:04

Hoe makkelijk de meute denkt dat er in Heesch is gewonnen. Vergeet het maar. Er komen vele kleine azc's en later nog een groot.www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-org... heesch.9517535.lynkx De vestiging van een groot asielzoekerscentrum in de Brabantse plaats Heesch is voorlopig van de baan. Een meerderheid in de gemeenteraad is tegen de opvang van vijfhonderd vluchtelingen in het plaatsje.Vijfhonderd asielzoekers voor de duur van tien jaar is te veel en te lang op die locatie, aldus het CDA. Kleinschaliger opvang verspreid over de diverse kernen van de gemeente behoort te mogelijkheden. Dat vergemakkelijkt de inburgering in de dorpsgemeenschappen en er zijn vrijwilligers genoeg die willen helpen, aldus de fractievoorzitter.<Het CDA van de wuivende halmen.Wat een verknipt antwoord t.w. op die plaats. Maar geen bezwaar tegen 10x 50 gedurende 10 jaar is de logische uitleg van de woorden van deze draaikont. Daarnaast daar voorlopig geen groot AZC dus dat kan betekenen dat dit er ook nog komt.Hoorde trouwens ook op de radio dat er inderdaad sprake zou zijn van verdeling over de kernen. Dus nee=ja

gnor | 04-02-16 | 15:03

In Breskens (Zeeuwsch-Vlaanderen) wordt nu een bejaardenhuis dat gesloopt zou worden weer opgeknapt. Staat al jaren leeg en het was te duur om nog te vernieuwen/onderhouden voor de oorspronkelijke doelgroep. Die moesten allemaal verkassen naar een ander dorp.

De gemeente (Sluis) wil er geen mededelingen over doen. Wel hebben ze gezegd minder afgeragde huurwoningen te slopen omdat ze meer vraag naar woningen verwachten. Vanuit welke hoek die vraag gaat komen is niet nieuwswaardig.

DKP | 04-02-16 | 12:38

Wat ik niet begrijp is dat wangedragers worden vastgezet ipv uitgezet. Man man man

Koloss | 04-02-16 | 12:11

Mischien heeft het wat met met het hoge stemmengetal van de PVV te doen, in Duitsland hebben ze op 13 Maart verkiezingenen en.... wat staat er iedere dag in de krant--
www.bild.de/regional/berlin/razzia/gro...
Kijk is hoe hard we tegen Booslims optreden. Natuurlijk een heel toneelstuk want na twee uur staan die jongens na een Halal ontbijt weer op straat.Waar ze echt bang voor zijn is dat er ergens in europa pal voor een verkiezing een aanslag komt, dan kan het zijn dat zelfs de dommste kiezer mischien zegt ehhhh. Wat me ook afvraag waar al die miljoenen en miljarden inneens vandaan komen.2.3 Miljard hier, 150 miljoen daar
www.bild.de/politik/ausland/syrien-kri...
www.nu.nl/politiek/3915222/teeven-wil-...
Waarschijnlijk van onze bejaarden, * Hier een boodschap van de regering aan bejaarden van de regering, ga is gauw doad, we hebben je woning en geld nodig.*
www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article...

jan huppeldepup | 04-02-16 | 11:48

necrosis | 04-02-16 | 09:09

Mischien hebben ze dat bij de NPO dus juist ook een keer gedaan. En zie het resultaat. Ik zeg geef ze ook nog oogdruppels en dan krijgen we echte waarheid.

tweetybird | 04-02-16 | 11:40

Ik hoor nog steeds bij de NOS. "Hoe durven die tokkies zicht te keren tegen AZC ? Wat moet je toch een laag mens zijn als je zomaar die lieve asielzoekers weg wilt hebben. Wij, als staatsomroepen, hebben besloten dat mensen alles moeten accepteren. Anders, Die Wilders, Nazi, Fascist, Racist. Begrepen ? En ben je BN-ertje, dan krijg je nooit meer een plekje in de programma's, want die zijn bestemd voor de ja-knikkers.".

Kamervraag | 04-02-16 | 11:33

@Lupuslupus | 04-02-16 | 09:46
Precies, er moet helemaal geen onduidelijkheid bestaan over de consequenties van misbruik en misdaad. Wie zich niet gedraagt, wie hier onder valse voorwendselen is, wie hier haat (=islam) komt zaaien *ZAL* per direct de toegang tot onze maatschappij ontnomen worden en verwijderd worden.

marcoplarco | 04-02-16 | 11:30

Intussen in Enschede:
www.telegraaf.nl/binnenland/25140028/_...

"Kudtburger, we gaan u stront voeren. U mag zelf zeggen of u vijf of tien kilo wil vreten, maar vreten zal je".

marcoplarco | 04-02-16 | 11:26

De vluchtelingen opvangen, de Afrikaanse en M.O. profiteurs en goudzoekers (nu ca. 90%) terug sturen naar zandbak van herkomst: Ruimte en geld genoeg om échte slachtoffers op te vangen.

Sensemilla | 04-02-16 | 11:24

-weggejorist-

StefanBurggraaff | 04-02-16 | 11:17

'NU de hakken in het zand'
Lupuslupus | 04-02-16 | 10:40
Oke, maar wat betekent dat?
Wanneer onze elite, van cultuurfilosofen tot hoogleraren geschiedenis ons blijven bombarderen met drogredeneringen en statistieken in de trant van; het is waarschijnlijker dat je de staatsloterij wint dan dat je het slachtoffer wordt van een islamitische aanslag, maken we geen kans.
Tegen zoveel zelfvernietiging kan ik niet op. Ik geloof ook oprecht dat verzet (on-topic) totaal zinloos is. De instituten die ons beschermen zijn het vleesgeworden resultaat van onze worstelingen met historische problemen. Die instituten worden, eenmaal in handen van de moslims, tegen ons gebruikt. Zij stoppen dan onze cultuur die aan haar bestaan ten grondslag ligt, te beschermen.
De influx van voortplantingsrijpe islamitische jongens heb ik met Duitsland als voorbeeld in een verhaal ergens boven omschreven. Dat verhaal is erg statisch; het gaat maar om 1 jaar influx van islam-jongens in de groep van 15-30 jarigen Duitse jongens wiens aantal niet echt beweegt. Ieder jaar met de import van islamitische jongens verschuift dit ten nadele van de autochtone jongens. De werkelijkheid gaat heel snel, ons geloof in een goede afloop inhalen. Wat is verzet? Tegen de eigen regering, tegen honderdduizenden moslims, met bajonet erop af? Massa deportaties? Afwenden van Azc's naar een andere plek? De discussie zal veel fundamenteler moeten zijn. Dan komen we weer terug op onze intelligentsia/culturele elite. Die zitten in een intellectuele spagaat. Kritiek op hun eigen ideologische grondslagen is voor hen een soort nationalistisch nihilisme. Als die mammoettanker eindelijk dan een andere koers wilt varen, zitten we met hordes genaturaliseerde mannelijke moslims die middels voortplanting de continuïteit van onze cultuur onmogelijk hebben gemaakt.

Zoltan | 04-02-16 | 11:14

@swagmachine | 04-02-16 | 09:29

Op het moment dat de PVDA in de oppositie zit zal de FNV een landelijke staking op het malieveld organiseren. Natuurlijk met gratis treinkaartjes zoals dat hoort bij een corrupte bende.

The_Challenger | 04-02-16 | 11:08

Parel van het zuiden:
Als je mijn reactie goed had doorgelezen zou je kunnen weten dat ik het grotendeels met je eens ben.
De cruciale missers in deze aangelegenheid worden gemaakt door de overheden inclusief het COA.
DAAR moest eens even een andere wind gaan waaien, DAAR moet men eindelijk eens begrijpen dat je burgers niet zomaar ineens kunt overvallen met meer dan 600 vreemdelingen in een kleine gemeenschap of dorp, vreemdelingen die de taal niet spreken en- om het voorzichtig uit te drukken - die er heel andere normen en waarden hanteren dan wij, en die mensen in hun directe woon- en leefomgeving te plaatsen.In hun scholen en wijken, in hun zwembaden en winkels, in hun eigenheden en gewoonten.Waarna een stelletje Joop-gekkies ook nog eens van mening is dat we ons best eens een beetje zouden kunnen aanpassen aan de bizarre wensen van deze zogenaamde vluchtelingen.

De fout ligt inderdaad bij de overheden.

NIET in de eerste plaats bij die asielzoekers, waarvan er velen inderdaad ECHT zijn gevlucht voor oorlogsgeweld, (vergeet dat niet).
De volgende faal van de overheden is dat ze gelukszoekers met valse passen of zogenaamd verloren passen niet terug denken te kunnen sturen, en dat ze mensen die stiekem de illegaliteit in gaan ondanks dat toch weer bed, bad en brood geven... helaas is ook dat aan internationale verdragen gebonden.
Volgende faal van de overheden is dat ze criminele illegalen of asielzoekers NIET direct uitzetten( ook dat schijnt gebonden te zijn aan internationale verdragen).

De grootste faal van de overheden inclusief COA is dat ze niet met een fatsoenlijk(ik herhaal fatsoenlijk) alternatief komen, en dat zelfs niet pretenderen.
Wilders zegt dat alternatief wel te hebben, maar hij heeft het, wanneer je even nadenkt, ook niet, en dat weet hij( alleen zegt hij het niet).
Het enige wat de goddelijke Blonde doet is de negativiteit aanjagen, aggressiviteit genereren en ..... zieltjes winnen.
Nogmaals: zonder even te zeggen dat ook hij er helemaal niets aan zal doen zonder zich schuldig te maken aan overtreding van allerhande internationale wetgeving.
De goede man schijnt te denken dat dit land kan functioneren zonder internationale erkenning... hij heeft het mis.

Even wat anders, niemand, ook ik niet, heeft een pasklare oplossing voorhanden, maar nogmaals, de botte bijl waarmee nu door COA cum suis gewerkt wordt ontsteekt een vuurtje dat niet ontstoken zou hoeven worden.

mallekater | 04-02-16 | 10:59

Als je niet zou protesteren stopt je gemeente twee maal zo veel 'vluchtelingen' in je mik dan ze al van plan was dus je moet wel protesteren. En als het Wilhelmina destijds lukte om de komst van jodenvluchtelingen bij haar landgoed tegen te houden en bestuurderswijken als het Benoordenhout automatisch al verschoond blijven moet jan-met-pet het wel zelf doen. Anders komt er revolte. En die komt er, wacht nog maar even af. Het is een puist vol met pus die op knappen staat.

Koonkluk Huis | 04-02-16 | 10:50

Het stomme is, dat binnen 2 generaties die beginselen niet meer leidend zijn.
Zoltan | 04-02-16 | 10:38
.
Precies. En daarom moeten NU de hakken in het zand! Om te redden voor onze kinderen en kleinkinderen wat er nog te redden is.

Lupuslupus | 04-02-16 | 10:40

QuantumHolo | 04-02-16 | 10:00
Ik klaag al lang bij de omroep over de schandalige eenzijdigheid van deze zwaar linkse zender. Plag en Corton zijn spreekbuizen van de overheid, en dan die Van Jole die dagelijks zijn hysterische tirade mag afsteken richting Wilders. Het is de zender van de valse en hypocriete gutmensch die het voor het zeggen hebben in dit land!

lanexx | 04-02-16 | 10:40

Muxje | 04-02-16 | 10:10 Op Joop.nl zitten ze nog in de ontkenningsfase

Het stuk heb ik net gelezen; het spat van etnocentrisch gebrabbel uit elkaar. Europa 'danst' met haar moordenaar de naastenliefde wals. Het is ook onvoorstelbaar hoe mensen zichzelf kunnen toetakelen en zich torpederen aan de broekspijp van een vreemde staat. En dit, nadat ze verschillende veilige staten gepasseerd zijn. Europa, zoals wij dat kennen, overleefd dit niet zonder haar eigen beginselen overboord te gooien. Het stomme is, dat binnen 2 generaties die beginselen niet meer leidend zijn.

Zoltan | 04-02-16 | 10:38

donjon | 04-02-16 | 10:23

dit is een theorie idd, de theorie dat het grootkapitaal, multinations en de elite twee vliegen in een klap slaat. De asielzoekers worden puur toegelaten en gezien als arbeidspotentieel om zo een loondump te veroorzaken. Wij gaan er hoe dan ook alleen maar op achteruit

gelachewoar | 04-02-16 | 10:26

De kongsi van politiek en het bedrijfsleven gebruiken het drogargument dat als de bevolking afneemt, het met het land slecht afloopt, en dat we daarom meer mensen nodig hebben.
We moeten van de boven ons gestelde heren/dames, om de krimp op te vangen, de influx van immigranten/asielzoekers dus verwelkomen.
.
Ze hebben belang bij de instroom van goedkope arbeidskrachten die de lonen van de arbeid hier omlaagconcureren, want winst maximalisatie is zo ongeveer hun enigste (be)drijfveer.
Het zijn dit soort mensen (of kun je beter spreken van psychopaten) die alles ondergeschikt maken aan geld binnenhalen, alleen dat telt: www.youtube.com/watch?v=2Sb_lM-HT_w
(een 'must see', nederlands ondertiteld).
.
Wat is er mis aan, als er in Nederland minder mensen zouden leven.
Minder mensen betekent dat er ook ook minder omzet gemaakt HOEFT te worden om iedereen in z'n behoefte te voorzien.
Het zou een zegen zijn als de bevolkingdruk zou afnemen vooral voor het welzijn en de leefomgeving.
Als dat geleidelijk gaat hoeft dat geen probleem te zijn.
Ook landen met minder inwoners dan Nederland doen het net zo goed, of beter.
Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk... met minder inwoners doen het goed terwijl veel landen in Afrika en Azie met veel inwoners het slecht doen.
Het verband tussen het aantal inwoners en welvaart is er dus gewoon niet.
Het is veel meer een kwestie van cultuur en de daaruit voortkomende specifieke mentaliteit.
Hoewel we, dat dat verband er zou zijn, wel steeds te horen krijgen , samen met de leugen dat het allemaal vluchtelingen zijn, en we daarom de migrantenstroom maar moeten accepteren.
.
Als je grote groepen mensen naar hier laat komen betekent dat dat er in de landen van herkomst weer plek vrijkomt voor nog meer bevolkingsgroei.
Per saldo neemt de totale wereldbevolking dan nog meer toe,... een heilloze weg.

donjon | 04-02-16 | 10:23

-weggejorist-

boerk | 04-02-16 | 10:15

@DerWaarheid4 09:46: Op Joop.nl zitten ze nog in de ontkenningsfase: www.joop.nl/opinies/duitse-arts-onthul... Een huilverhaal van een Duitse arts die probeert het verhaal van de jonge testosteronbommen te ontkrachten, omdat hij vooral veel vrouwen en kinderen ter behandeling krijgt. Nogal wiedes: de mannen zijn sterker, gaan minder snel naar een arts, en zorgen ook beter voor zichzelf (zie dat plaatje van een groepje goed geklede mannen en een vrouw die blootsvoets de kinderen sjouwt). En dan nog: zielige vrouwen en kinderen die hun benen kapot lopen op de barre tocht van Griekenland naar hier... waarom dan in godsnaam aan die tocht beginnen?

Muxje | 04-02-16 | 10:10

Er zou eens bijgehouden moeten worden welke gekkigheid hier dagelijks allemaal achter weg komt? Nu pleiten politici voor "safe houses voor in ÁZC's gepeste homo's". Vrijwel automatisch en vanzelfsprekend grabbelen van het pad geraakte goedemensen en gesubsidieerde instanties in het voorzieningenniveau van een jarenlange opgebouwde verzorgingsstaat. Gisteren zag ik bij de NPO een "trainer in vroegtijdige herkenning van radicalisering" aan het werk. Dat is vast een beroep met een zekere toekomst. Bij Inhoilland zijn daar opleidingen voor. Waar of niet waar?

J.Slavink | 04-02-16 | 10:07

@mallekater | 04-02-16 | 09:47

We hebben niets aan poessies die vertellen dat zulke acties eigenlijk niet zo zouden moeten in een democratische rechtstaat. Dat weet vrijwel iedere burger, op linksen en moslims na.
.
Echter, er is geen sprake van een democratische rechtstaat. Er is geen inspraak, er ligt een cordon sanitair rond kritiek op immigratie die het gewenste democratische proces stil legt. Er is geen rechtsweg om de overheid en haar flankerende organisaties als het COA ter verantwoording te roepen waardoor de rechtstaat buitenspel staat.
.
Vertelt u al die domme burgers maar eens hoe het dan wel moet? Daar is behoefte aan.
.
U heeft zo'n antwoord ook niet. Dat antwoord is er namelijk niet. Politiek en bestuur hebben namelijk zoals zojuist geconstateerd, de democratische en rechtstatelijke wegen afgesneden. Zij creeren dit harde verzet, nu ja hard...
.
De grondleggers van de Westerse democratische rechtstaten zouden dit verzet nog mild vinden. Die adviseren ons anders om te gaan met onderdrukkers. En mensen die actief de democratische rechtstaat ondermijnen zijn precies dat, onderdrukkers.

Parel van het Zuiden | 04-02-16 | 10:07

QuantumHolo | 04-02-16 | 10:00

Helemaal gelijk. Ik ben die politiek correcte Corton zo verschrikkelijk zat

Rotisseur | 04-02-16 | 10:05

ikzalhandhaven | 04-02-16 | 09:39
Dit is een verkeerde interpretatie van wat zolang zegt. Allochtonen verdringen de autochtone bevolking. Er komen alleen maar jonge mannen hier naartoe. Zo wordt de oorspronkelijke Europese bevolking binnen twee of drie generaties vervangen door een islamitische bevolking.

Rotisseur | 04-02-16 | 10:03

Vorige week een 'discussie' gehoord waarom er 75.000 minder luisteraars naar Radio1 luisteren. De reden zou zijn dat het nieuws te vluchtig zou zijn en er teveel herhaald werd.

Ik denk dat de echte reden is dat mensen het zat zijn om gekleurd staatspropaganda aan te horen. Terwijl mensen dondersgoed beseffen dat hun relatief rustige leventje zwaar in gevaar wordt gebracht. Om nog maar te zwijgen over het besef wat hun kinderen aan ellende en gevaar mee zullen maken met deze massa-import.

Ik ben benieuwd wat de werkelijke kijkcijfers zijn van het staatsjournaal en nieuwsuur.

QuantumHolo | 04-02-16 | 10:00

Mark_D_NL | 04-02-16 | 09:56

Ik ook. Heb er nu al spijt van.

kwark001 | 04-02-16 | 09:57

@Zoltan | 04-02-16 | 09:25
.
De verhouding meisjes-jongens 18 jaar in Zweden is nu al 100-116%.
Zoek het linkje er nog even bij.

Piet Karbiet | 04-02-16 | 09:56

Pas op voor de oude truuk van het "overvragen"
je wilt ergens in een dorp 200 asiel-eisers opvangen maar verwacht tegenstand ... dus vraag je opvangplekken voor 1500 man, iedereen schrikt zich een bult en gaat uiteindelijk akkoord met een AZC van 500 stuks

Berthe | 04-02-16 | 09:56

#ikbenuitmijnbed

Mark_D_NL | 04-02-16 | 09:56

If you cant beat them, join them? Te makkelijk. Het lijkt er meer op dat zelfs die tonpraters van de NOS doorhebben dat er toch wel een erg grote groep Nederlanders begint te komen die niet in de staatsjournaal sprookjes geloven. Als mensen zich niet meer herkennen in de gekleurde berichtgeving dan moet je toch eieren voor je geld kiezen en meer richting de realiteit gaan berichten.

Dutchbeaurouge | 04-02-16 | 09:53

Kunnen we links nederland niet naar zweden verbannen? Ze maken Meer kapot dan de Isis.

blanke pool | 04-02-16 | 09:51

Leuk dat ze een keer goed zitten. Gisteren in het Achtuurjournaal weer dikke campagne voor de Livestrobende.

Driewerf Hoezee | 04-02-16 | 09:51

Oh ja, en schrijf maar op de rekening; u betaalt.

Dé Kolleté | 04-02-16 | 09:50

De EU heeft ons toch al verkocht aan de EIB.
Er komen er nog véééééééééél meer aan.
Verder wil Brussel het Dublin Verdrag definitief slopen en allerlei infrastructuur regelen, om het de "vluchtelingen" zo gemakelijk mogelijk te maken bij het EU shoppen.
Dus: kom maar binnen met je knecht, waar je maar wil.
Het plan is burgeroorlog etc.
Maar dan kan iedere laars op deze aardkloot een kontrakkie kopen bij de EIB om de opstand neer te sabelen.
Dit was het niels.
Prettige dag verder.

Dé Kolleté | 04-02-16 | 09:50

mallekater | 04-02-16 | 09:47

U doet uw naam eer aan. Verdragen kunnen opgezegd worden. Wist u dat?

kwark001 | 04-02-16 | 09:49

Zomaar een vraagje:
kunnen we niet beter die +€ 25.000,- per jaar per gelukszoeker inzetten als fokpremie voor autochtonen? Want dat verhaaltje wat wel eens rondwaart over 'vergrijzing' en 'economische' gevolgen is een pure leugen. Daarnaast zou ik zonder probleem teruggaan naar het welvaartsniveau van de jaren '70/'80. Toen had iedereen ook dagelijks vreten op zijn borden was het over het algemeen een stuk gezelliger.

Oh ja, en respect voor degenen die nog naar MSM ala NPO kunnen kijken. Ik ben afgehaakt i.v.m. gezondheidsreden: hoge bloeddruk.

QuantumHolo | 04-02-16 | 09:49

Verkeerde actie.
Die mensen in die AZC's kunnen er niets aan doen dat aan alle kanten falende overheden zulke knullige en onbezonnen beslissingen nemen.

Het COA voorop, met zijn achterlijke minimumgrens van 600 asielzoekers per opvangcentrum.

Dat roept met name in de kleinerer steden en dorpen, terecht, een enorme weerstand op.

Dat er nu landelijk stormtroepen met enigszins gestoorde militanten de dorpen en steden aflopen om herrie te schoppen is schandalig, en niet de juiste manier om deze regering inclusief COA tot de orde te roepen.

By the way, de zogenaamde oplossing die held Blondmans zegt te hebben is geen oplossing, want wat Blondmans niet zegt maar wel weet is dat datgene wat hij belooft domweg niet mag(internationaal recht) en niet kan.

Dat zijn verblinde en niet al te slimme aanhang daar pas achter komt wanneer ze hem en zijn zwikkie halve garen in het zadel hebben geholpen jeukt hem niet.

Wat dat betreft is hij een doodgewone kamerplucheplakker.
Geen haar beter, eerder slechter, dan de rest.

mallekater | 04-02-16 | 09:47

Pleur Griekenland uit Schengen en bouw een groot hek bij hun grenzen.
Volgens het verdrag van Dublin is het een Grieks probleem, niet die van Noord-Europa.

necrosis | 04-02-16 | 09:47

Ieder verzet tegen de niet democratisch gekozen burgermeester is legitiem, knoop dat in de oren!

succesvol | 04-02-16 | 09:46

**** Joop.nl Modus aan*** De rechtse Nazi`s krijgen hun gelijk! Dit is toch niet wat we willen. kom in opstand, en laat iedereen toe!! **** Joop.nl Modus uit***

DerWaarheid4 | 04-02-16 | 09:46

"Asielaanvraag kan geweigerd worden"
roze_bril | 04-02-16 | 09:40
.
Let op het woordje "kan". Dat is heel iets anders dan "zal". Want terugsturen gebeurt gewoon niet of slechts in een enkel geval. Waarna deze persoon in een ander EU land nogmaals asiel gaat vragen. Dat is jaren lang vol te houden. Desnoods vertrekt die persoon naar Calais...

Lupuslupus | 04-02-16 | 09:46

J.Slavink | 04-02-16 | 09:44

Wat er niet is, kun je niet filmen.

kwark001 | 04-02-16 | 09:45

Is bekend waarom je bij de Nos heel weinig beelden ziet van de rijen en stromen van teruggestuurde uitgeprocedeerden en illegalen.

J.Slavink | 04-02-16 | 09:44

Helemaal OT. Waarom staat de teller van leden bovenaan al weet ik hoe lang op 279422 ?

kwark001 | 04-02-16 | 09:43

-weggejorist-

koosnaam | 04-02-16 | 09:42

En dan willen safehouses voor homo's. Nee! Pleur de veroorzakers het land uit!

kwark001 | 04-02-16 | 09:40

@Road to serfdom | 04-02-16 | 09:07

En dan het commentaar. "Asielaanvraag kan geweigerd worden" Ja, dan houdt gewoon alles op. Linea recta naar de zandbak, terug met die lui na hun gevangenisstraf.

roze_bril | 04-02-16 | 09:40

necrosis | 04-02-16 | 09:36

Dat zit er dik in.

kwark001 | 04-02-16 | 09:39

Zoltan | 04-02-16 | 09:25
Heb je weleens naar de Duitse demografie gekeken? De leeftijdsverdeling is enorm ongelijk. in 2030 is daar 60% van de bevolking 50+ ofzo.

ikzalhandhaven | 04-02-16 | 09:39

Ik vraag me af waarom er zoveel Marokkanen tussen de vluchtelingen zitten.
Voor wie vluchten ZIJ?
Marokkaanse justitie?

necrosis | 04-02-16 | 09:36

Heesch ontzet en vanuit Fukstrahuizen begint de bevrijding!
Weg met de elite en hun baaantjescarroussel.

ecologiste | 04-02-16 | 09:36

Oh. Even een apparaat afbestellen. Die had prominent op het mediapark moeten staan. Het wordt wel verwarrend allemaal.

Wim Venijn | 04-02-16 | 09:33

De Republiek weert zich weer. Patriotten verjaagt de regenten en ander addergebroed! Leve de democratie!

ecologiste | 04-02-16 | 09:33

@Zoltan | 04-02-16 | 09:25

2016 is het jaar dat de zittende macht haar ware gezicht aan de burger toont. Het jaar dat de burger wakker schrikt en opstaat om zijn geboorterecht te claimen. Een jaar van verzet zoals dat in vervlogen tijden ook plaatsvond. Een jaar waarin het gesmoorde vlammetje van de vrijheid, van democratie, van zelfbeschikking weer opvlamt.

Parel van het Zuiden | 04-02-16 | 09:30

Wanneer komt er verzet op het Malieveld tegen die boevenbende in Den haag?

swagmachine | 04-02-16 | 09:29

"De mensche hebben niets tegen asielzoekers , echte vluchtelingen"
John nie | 04-02-16 | 09:17
.
Zo lang 90% géén vluchteling is - en toch wordt toegelaten want zo is de situatie - zeg ik "grenzen potdicht".
Wanneer je eerst 6 grenzen van veilige landen doorkruist om bij de vleespotten van Nederland te komen ben je géén vluchteling maar een profiteur die 10.000 euro investeert om de rest van zijn leven - samen met de familie - hier uit de pot te graaien.
Nóóit zullen ze aan het werk gaan.

Lupuslupus | 04-02-16 | 09:27

In Wassenaar is plek zat.

Piet Karbiet | 04-02-16 | 09:27

AZC's worden vooral afgedwongen door burgemeesters.
Laten dat nou precies functionarissen zijn die iedere vorm van democratische legitimiteit ontberen.
.
Verzeten tegen dictaten van die burgemeesters is dus uiterst democratisch legitiem. Met het staande brengen van hun dictaten wordt de democratie juist gered.
.
Geef hen geen millimeter. Wijk geen stap.

Parel van het Zuiden | 04-02-16 | 09:26

uit:

info.kopp-verlag.de/hintergruende/deut...

Zudem führt er an, dass sich unter den 1,1 Millionen Flüchtlingen des Jahres 2015 über 800 000 junge Männer befinden. Die Bevölkerungsstruktur erfährt dadurch einen radikalen Wandel, da in Altersgruppe der 15- bis 30-Jährigen lediglich fünf Millionen deutsche Männer gegenüber stehen. »Die Zusammensetzung der Bevölkerung ändert sich dramatisch«, resümiert Sarrazin.

Zoltan | 04-02-16 | 09:25

-weggejorist-

NLislamfree | 04-02-16 | 09:25

Pyrrusoverwinning. 2016 is het jaar dat Europa de doodsklap krijgt:
Momenteel zijn jonge mannelijke vluchtelingen in de vruchtbare leeftijd van 15-30 jaar in een ratio van 1 vluchteling op 6 Duitse mannen uit dezelfde leeftijdscategorie. Dit gaat binnen 2 generaties een omwenteling betekenen in de binnenlandse etnische bevolkingssamenstelling. Vergeet die onzin over % op het totaal van de Europese bevolking. Het gaat om de mensen die zich voortplanten en de wijze van voortplanting. We denken dat Duitsland zo'n groot land is met veel inwoners, maar er zijn maar 5.000.000 jonge mannen in de bovenstaande leeftijdscategorie tegen de influx in 2015 alleen al van 1.100.000 vluchtelingen, waaronder 800.000 jonge mannen van dezelfde categorie. Dat is 16%!
Dat is je reinste volksvervanging. Pure genocide onder het mom van menselijke beschaving.
In zweden is die verhouding misschien veel slechter, in het nadeel van de Zweedse jongens.
Er komt een overschot aan jongens op de Europese meisjes af, met islamitische nakomelingen of ontheemden als resultaat.
De westerse voedingsbodem voor continuering van haar eigen cultuur wordt momenteel door het welkomstbeleid uitgeroeid en voor altijd onmogelijk gemaakt.
Stel dat het zo is dat de staat van onze samenleving het resultaat is van bepaalde eigenschappen die uit het volk komen waarvan lastig te achterhalen is welke eeuwenoude eigenaardigheden door het doorgeefluik meegegeven worden aan de volgende generatie. Dat wordt nu vakkundig vernietigd alsof er een plan aan ten grondslag ligt. Laten wij ons vooral schuldig blijven voelen en maar niet begrijpen hoe het gekomen is dat ons land zo fantastisch geweest is, wat er voor inborst voor nodig is om het te realiseren. Hopen dat het tij gekeerd kan worden of kan worden geintegreerd, is zuiver geestelijke vervanging van de realiteit.

Zoltan | 04-02-16 | 09:25

Tsja, bang voor bijltjesdag, denk ik.

Glandula magna | 04-02-16 | 09:24

Ik vind vooral Otterlo een goed voorbeeld van hoe het zou moeten. Een keurige inspraakavond met argumenten, en dan een gemeenteraad die luistert en haar burgers serieus neemt.

Qippie | 04-02-16 | 09:22

Road to serfdom | 04-02-16 | 09:07

Voorbeelden zat inderdaad, ook in Nederland. De hele media roeptoetert vanochtend weer dat we in Nederland zo streng zijn vergeleken met andere landen, aan alle "incidenten" te zien niet streng genoeg. Het houdt pas op bij de volgende regels:
- eerste 10 jaar van de aanwezigheid een voorwaardelijke verblijfsvergunning;
- bij het plegen van een misdrijf wordt deze ingetrokken en gaat de persoon in kwestie met de gehele entourage per omgaande retour afzender;
- bij het niet accepteren of handelen naar van de westerse normen- en waarden idem;
- de eerste 10 jaar geen uitkering of andere vorm van gratis geld, bewijs je maar eerst.

Ikhebeenvraag | 04-02-16 | 09:22

Je kunt als NOS je kop wel metersdiep in het zand steken maar af en toe moet je naar boven om adem te halen.

drekzooi | 04-02-16 | 09:20

Natuurlijk werkt georganiseerd verzet. Dat doet het al zo lang de mens gemeenschappen vormt. Millennia al dus. Precies zoals fysieke grenzen gewoon werken wanneer zij actief gepatrouilleerd en gemonitoort worden.
.
Verzet u. De geest van de verlichting schenkt u het morele recht om u te verzetten tegen dictaat en dwang. Gebruik dat recht. Verzet u.

Parel van het Zuiden | 04-02-16 | 09:18

De mensche hebben niets tegen asielzoekers , echte vluchtelingen, maar wel tegen die stroom Noord afrikaanse uitvreters die meereizen.
Aangezien heel nederland dit tuig nog steeds niet de baas is, wegens niet integreren, dan trek je toch niet nog eens een blik van die ongeletterden open, die toch niet willen aanpassen maar eissen stellen?

John nie | 04-02-16 | 09:17

In het AD ook al "AZC-haters bundelen krachten".

Sadomassochristus | 04-02-16 | 09:15

Grappig. Lijken die simplistische oplossingen van Geert toch te werken.

Ikhebeenvraag | 04-02-16 | 09:15

Of zoals in Winsum. Daar was altijd eem klein azc en die wilden ze ook best weer. Maar geen grote voor 500+ asielzoekers want geen plek genoeg. Gevolg: helemaal geen azc. Ook geen kleine.

Mesmer | 04-02-16 | 09:11

-weggejorist-

NLislamfree | 04-02-16 | 09:10

Aardige framing in AD waar concequent de term AZC haters wordt gebruikt en relschoppers en bezorgde burgers op 1 criminele hoop worden gegooid. Mede door een politie voorlichting Miep. We doen huisbezoeken om deelnemers te ontmoedigen.
Vraag me af of ze dat bij de AFA ook doen ?
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Goatboy2014 | 04-02-16 | 09:10

Er hoeven geen AZC's meer bij. Pleur de uitvreters (90%) er maar uit. Is er nog plaats over.

kwark001 | 04-02-16 | 09:09

NOS die aan objectieve berichtgeving doet?
*wrijft ogen uit en leest bericht nog een keer*

necrosis | 04-02-16 | 09:09

Dat het werkte was wel duidelijk. Mensen schrikken van zoveel woede en trekken dan hun keutel in. Rinse and repeat, overal in Nederland.

thomas.hobbes | 04-02-16 | 09:08

Pragmatisch rechts krijgt #keeropkeer gelijk!!!

Aristotalloss | 04-02-16 | 09:04

Ik vindt AZCs met oorlogsvluchtelingen prima.
Het zijn die kut marrokanen en andere profiteurs die er tussen zitten waar geen fuck aan wordt gedaan.

GateKeeperNL | 04-02-16 | 09:04

Hadden ze in Zeewolde moeten doen... Alleen daar heeft die burgemeester met z'n aanhangers dat azc der gewoon doorheen gedramt. Oh en ook de linksche rechterlijke macht is op de hand van deze slechtste raad ooit. Ook hier geldt: hoe help je een mooi dorp naar de kl*ten!

Ciprinus | 04-02-16 | 09:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken