
Waren we toch bijna even vergeten wie de baas is in het Avondland. Twee weken terug liet de Duitse MinFin Wolfgang Schäuble
een brainfart, namelijk dat heel Europa een extra heffing op autobrandstof moest gaan betalen om de vluchtelingencrisis te bekostigen. Twee weken later is de Europese Commissie
keihard aan boord, aldus
@een of andere Let waar u nog nooit van gehoord heeft, maar die toevallig een van de vele vice-presidenten van de Europese Commissie en teamleider van de projectgroep "
Euro and Social Dialogue" is. In Nederland bestaat de brandstofprijs al voor
60% uit belastingen en accijnzen (anders kostte een liter maar
60 cent), maar tel daar na de Germaanse naheffing aan de pomp nog maar een paar procentjes bij op. En dan is Nederland ook nog eens überhaupt al het
duurste Europese land om een auto te hebben. Hoe hoog het vluchtaccijns is waarmee de vervanging van de Europese bevolking betaald wordt, is nog niet duidelijk, maar daar gaan ze in al hun wijsheid wel uitkomen. En dat allemaal om een crisis te betalen, die helemaal geen crisis is, maar beleid. Duits beleid. Enfin, binnenkort bij het tankstation dat bosje bloemen voor vrouwlief maar even laten liggen. Want dat kan er gewoon echt niet meer af natuurlijk als u met iedere tankbeurt de overtocht van een boot ontheemdiërs gaat financieren. (Vertaling uit het Duits bij
EJ Bron.)
Reaguursels
InloggenGelukkig is het geen probleem 300 miljard aan Griekenland te geven, sorry lenen, en 30 miljard aan de Ukraïne te lenen.
Moeten ze vooral doen als ze het FN en de PVV aan de absolute meerderheden in hun landen willen helpen. Doe het vooral.
""Laat ze lekker de accijns op halal vlees en moskeeën vertienvoudigen""
@ TDB | 01-02-16 | 12:19
Geloof het maar: Moskeeen zijn zelfs belasting VRIJ..! (want "godsdienst"(kuch)
"No taxation without representation" was het toch?
Als ze zo graag de VS van E willen worden moeten me zich misschien nog eens inlezen wat dat voor gevolgen had.
Aan de andere kant, toen gaven mensen nog een f***.
Dus ze betalen het niet meer van mijn loonbelasting, sociale heffingen, btw-afdracht of een van de 280 andere manieren waarmee ik deze hobbies bekostig? Helder. Komt er ook een spaarsysteem? Dat je bij voldoende liters automatisch een brief krijgt van de vluchteling die je persoonlijk gered hebt? Of een extra stem in de locaties voor een AZC?
Laat ze lekker de accijns op halal vlees en moskeeën vertienvoudigen
En dit alles in het kader van vergroten draagvlak massa immigratie. Zooitje gelegaliseerde koleredieven...
Het komt er uiteindelijk op neer dat elke gelukszoeker, afgewezen of niet, gewoon kan blijven, want uitzetten is iets dat niet mogelijk schijnt te zijn. Weten we dat ook weer.
En als ze lang genoeg in de opvang zitten krijgen ze vanzelf een uitkering, huis, smartphone (oh ja, die hebben ze al) en een Miele. Straks nog extra accijnsverhoging op de autobrandstoffen om dit te bekostigen. Want de burger dient dit alles natuurlijk gewoon zonder tegengesputter te betalen, toch Rutte?
vind het wel tercht. Het autorijden is NL is toch al bijna gratis....
Tanken die rubberboten dan in Griekenland?
Een accijns om de grenzen te sluiten en de antiwesterse troep er uit te sodemieteren ziet ik daarentegen ook niet zitten.
Dat is iets dat je doet omdat het moet.
Stop met het pamperen van de invasie van kansloze haat!
Laten ze nou eerst maar eens beginnen de accijns in andere Europese landen net zo hoog te maken als in Nederland.
Verder is het natuurlijk wel de perfecte manier om het eventueel nog bestaande draagvlak m.b.t. AZC's definitief te slopen.
De EU lijkt bezich met .... ja, wat is eigenlijk het tegenovergestelde van een charmeoffensief?
En dan het bericht lezen dat de JA-stemmers voor het referendum langzaam aan de NEE-stemmers aan het verdringen is. Het zou nu ongeveer 50% - 50% zijn. Wat bezielt de mensen toch? Willen ze echt de ondergang bespoedigen? Er werd ook gesteld:
Quote:
"Het referendum, dat op 6 april wordt gehouden, gaat over een overeenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Daarin worden afspraken gemaakt over nauwere samenwerking op politiek, cultureel en economisch gebied. Het gaat met name over handel, maar bijvoorbeeld ook om het aanpakken van corruptie."
Nou, ik denk dat het vooral zal gaan over de geldstroom die op gang moet komen richting de Oekraïne. Je spoort toch niet als je JA stemt? Wat zijn dat voor mensen? Bestaat het land uiteindelijk toch uit alleen maar D666'ers?
Dat was al een tijdje bekend hè. De prijs van een liter peut gaat met maximaal 1 euro omhoog.
Bron: nieuwspaal.nl/brandstof-flink-duurder-...
dus gelijk ff een links partijprogramma er door douwen ,om het autogebruik te ontmoedigen. laffe politici
Dus met het geld dat ik extra aan de pomp betaal worden nog meer verkrachters van mijn dochters binnengehaald.
We betalen onze eigen ondergang en de lui die bij de EU zitten te cashen kunnen straks weer roepen 'wir haben es nicht gewusst'
Hopelijk gaan ze daar het eerst voor de ratten s de pleuris echt uit breekt.
En wat doen wij Nederlanders dr aan :ook dit gaan we weer braaf slikken en betalen ,tijd voor verkiezingen.... die hele eu dr uit donderen .....
Laat merkel de poeplap maar trekken en laat de EU maar flink bezuinigen op de salarissen van de medewerkers en op de subsidies voor landen als de Oekraïne dan komen we al een heel eind.
Maar u krijgt er wel een fijn warm gevoel van barmhartigheid voor terug als u 's-ochtends tankt op weg naar uw werk, wetende dat u daarmee een migrant graties geld geeft voor de rest van z'n leven. Mag toch wel wat kosten? En nu weer aan het werk, slaaf.
Tis toch logisch dat we dat moeten betalen? Wie betaalt COA cs anders?
Doe mij maar een naheffing.
Wat zou er veranderen als Putin de eu overneemt? Ik gun het die eikels van de EU, NL, en vooral die lamme, ompkoopbare uit Duitsland afkomstige Schäuble.
Het wordt tijd Nederland gewoon stil te zetten. Niks geen demonstraties of revolutie; gewoon de geldstroom stop zetten. Allemaal thuis blijven een week. Ziek van het beleid.Allemaal een maand de ziekte kosten verzekering niet betalen. enz enz.
Als je aan de CENTEN komt van den Nederlander dan pas worden ze woest en zullen ze PVV gaan stemmen.
Voorheen waren het domme achterlijke idioten die op de gevestigde partijen stemden.
Woon lekker bij de grens. In den Bels doen ze niet aan Hollandse wetten. Lekkah geaudceaup!
Kortom, meer betalen om islamisering mogelijk te maken. Je bek valt er van open.
GerMonster | 31-01-16 | 22:37
Er zijn natuurlijk landen die wel eisen stellen asn nieuwkomers. Terecht. Maar wie kan zou moeten gaan, daar ben ik van overtuigd. Europa is een zinkend, arabiserend schip, dat de weg gaat die alle pre-islamitische culturen zijn gegaan. Als je dan zelf niet meer kan gaan stuur dan in elk geval je kinderen weg.
Niet echt een verrassing. Als je alleen de Nederlandse situatie neemt kom je al op 2 miljard voor de eerste opvang van de instroom 2015. Daar komt de gezinshereniging bij dus straks uitkeringen voor 90% van een groep van 200.000 en dat voor de rest van hun leven.
Daarnaast maken niet westerse allochtonen zo een twee keer meer gebruik van de gezondheidszorg, dus hogere ziektekosten premies.
Dus reken maar vast op nog meer belastingverhogingen, extra bezuinigingen op Nederlandse ouderen en gehandicapten en een hogere AOW leeftijd. Allemaal uit solidariteit met deze westen hatende non valeurs.
Met deze aantallen per jaar en het beleid van dit kabineg (dom lachen en niets doen), gaat dit nog jaren door en implodeert het sociale stelsel in 5 tot 10 jaar.
peterdh | 31-01-16 | 17:20
Minder minder minder EU, en wel nu!
Dan gaat de participatiemaatschappij dus ook duurder worden.Een bezoek aan een nog gedwongen thuiswonende oma gaat in de papieren lopen. Dure rit en grap dus om alleen maar een strontluier waar ze al een dag in ligt te vervangen. Waar zijn de vrijwilligers als je ze nodig hent ?
ja,diedus! | 31-01-16 | 22:33
Ja ja,diedus!, we leven dankzij de EUSSR in een dwangbuis. Ter aanvulling op je verhaal kan ik nog mededelen dat het ook nog gedwongen vrijwilligers zijn.
Nexit, Nu! Op de salarissen van politici 50% vluchtelingenbelasting heffen en per direct het wachtgeld afschaffen en de werkloze politici verplicht vrijwillig op een AZC laten werken. Het management van de COA ook per direct ontslaan en ook vervangen door verplicht vrijwilligerswerk dan is zo'n extra belasting-op-belasting op benzine helemaal niet nodig.
Als die asieleisersaccijns hier ook wordt ingevoerd hoeft Geert denk ik nog maar 20 zetels tot aan de 76.
Dus doe maar.
Schaffen we die binnen een jaar gewoon weer af.
Net als asieleisers.
Daisy Cutter | 31-01-16 | 22:16
.
Helaas, veel mensen denken dat emigratie simpel is, maar de USA / Canada / Australië en Nieuw Zeeland zijn vrijwel niet in te komen als je niet jong bent met een universitaire opleiding.
.
Boven de 55 ben je wel weer welkom in Australië, mits je 1.5 miljoen AUSD in bezit hebt. In Canada kan je direct komen met 10 Miljoen CAND.
.
Een echt leuk alternatief is Thailand met 50 en maar 20.000 euro. Of Portugal, maar ja die Algarve is zo saai.
Dan gaat de participatiemaatschappij dus ook duurder worden.Een bezoek aan een nog gedwongen thuiswonende oma gaat in de papieren lopen. Dure rit en grap dus om alleen maar een strontluier waar ze al een dag in ligt te vervangen. Waar zijn de vrijwilligers als je ze nodig hent ?
GroteZaagdildo | 31-01-16 | 18:06
.
Ben het met je eens van die 5% drempel die we in Duitsland hebben samen met de nog veel grotere politieke correctheid dan in Nederland, houdt dit de groei van een rechtse partij helaas goed tegen. De diepe achtergrond van de AFD is mij eigenlijk niet goed bekend, ik hoop dat na divers geborrel er een redelijk goede politicus in zit, op meer valt niet te hopen gezien de cultuur hier.
.
Denk echter wel dat er behoefte aan iemand is met enig charisma, Duitsers zijn redelijk gek op Nederlanders wie weet kan Wilders zijn Partij internationaal maken.
.
Dacht dat Zweden de weg kwijt was maar ik schrok hoe Duitsland zonder enig protest de krankzinnige orders van Merkel uitvoerde en nog steeds uitvoert. Je kan hier dan ook niets zeggen wat maar enigszins rechts is zonder voor een Nazi te worden uitgemaakt, wat gezien de geschiedenis wel wat begrijpelijk is. Een beetje realiteitszin zou echter zeer welkom zijn.
.
In mijn wijk wordt er voorzichtig aan mij gevraagd wat ik van de situatie vind als "buitlander" waarna direct bijval volgt zodra ik zeg wat ik denk. Anderen vergeten simpelweg dat Nederlanders geen Duitsers zijn en klagen volop over "Ausländer" tegen mij wat wel schattig is.
.
Merkel is gek, maar enger is dat Duitsland nog steeds achter een gek aanloopt zonder veel kritiek. Langzaam keert het tij deze keer echter denk ik , en hoop ik.
Even 8 maand terug in de tijd , er waren de guurrechtse "minder , minder" types en er waren de "meer , meer " Gutmensch types.
De gutmenschen hebben hun wensen grotendeels ingewilligd gezien , fijn voor hen.
Onredelijk te verwachten dat zij de kosten van hun feestje ook gaan betalen ?
Nee , niet onredelijk hè , dat vond ik ook al
Conan de Rabarber | 31-01-16 | 18:21 I.p.v vergroenen gaan we maar over op vercitroenen, zoiets ?
Het wordt tijd om te stemmen met je voeten jongens. Emigreer naar Australie, Nieuw Zeeland, Canada, Zuid-Amerika of Azie en neem al je kennis, geld en vooral je kinderen mee. Misschien is dat wat the powers that be willen, maar dan geleidelijk. Als jullie het nou en msse doen, plotseling, dan zal men niet meer weten hoe alles betaald moet worden.
Kan ik niet gewoon in een soort keuzemenu aankruisen bij mijn belastingaangifte aan welke hobby ik mijn ziurverdiende geld vrijwillig wil bijdragen ? Dan had ik mooi met 50 jaar van mijn pensioen kunnen genieten , dat dan weer wel.
De minachting van de bestuurlijke elite voor de autochtoon is onvoorstelbaar groot.
Laat de mof een accijns verhoging gebruiken om de autobahn te verbeteren. Wat een treurnis richting gletscher. Natuurlijk wel de beemer volgegooid met diesel van de Koninklijke. Ciao! Servus!
Pure afpersing, ik wil hier niet aan mee betalen. En helemaal niet fietsen om dit te ontlopen. Ik lever al genoeg energie in voor deze ongein.
Het is fijn dat we met z'n allen zo graag hieraan meebetalen. Want het is democratisch door ons besloten. Of mis ik nou iets?
Dit luidt 't einde van de Duitse politiek in van 'afgedwongen solidariteit'.
Nu wordt zelfs 't laatste stukje trots bij de Duitsers ontnomen, dat 'ze' een goed en gastvrij volk zijn voor 'onderdrukten', want ze krijgen 'n achteraf 'n rekening gepresenteerd voor hun 'goedheid'. 'Technisch' gesproken weten alle mensen wel dat niets 'gratis' is, maar in die illusie wilden Duitsers wel leven na hun traumatische wereldoorlogenverleden. En nu worden ze door hun eigen politici van die idealistische hoop beroofd, door er 'gewoon' voor te moeten afrekenen. Nu dreigen Duitsers de sukkeltjes van Europa te worden, omdat zij wél betalen, en de anderen niet. Einde van hun mooie morele zelf-rehabilitatie; Duitsers gaan weer 'n gezond egoïstisch volk worden waarbij gecalculeerd gaat worden (!), en dat ze zich gewoon mogen vergelijken (!) met andere grote-mond-landen. Kein gelühl mehr; Kommst nie wieder mit solche Scheiße.
Na Het kwartje van Kok,
De Euro van Timmermans
@observer59 | 31-01-16 | 17:07
Als je het lelijke niet kunt verbeteren, vernietigen of ontvluchten, is het maar het beste het te bezingen.
Willem Frederik Hermans (Amsterdam, 1 september 1921 Utrecht, 27 april 1995)
www.youtube.com/watch?v=HWbDVtLfH-U
Lijkt wel alsof ze de limbo doen die eurocraten. How low can you go.
Het erge is dat het parlement verlamd is door de angst voor de PVV en dus alles pikt om nieuwe verkiezingen te voorkomen. Die partij-politici vertegenwoordigen sowieso al minder dan 3% van de bevolking maar nu doen ze gewoon hun werk niet meer. Het zijn niet de tokkies die een bedreiging te zijn door met stenen te gooien, het zijn de parlementariers die vergeten dat ze gewoon hun geweten moeten volgen en niet klakkeloos de partijdiscipline moeten volgen. Ze helpen de democratie om zeep. Jammer.
Ik zweer het je,ik zou het niet eens erg meer vinden als ze dit land helemaal opheffen, helemaal klaar mee...........
Een beetje Amerikaan is trots dat ie Amerikaan is. Een (west) Europeaan haat het dat ie Europeaan is...
Die linkse EU lui zijn echt van de pot gerukt. Hopelijk zetten ze dit soort achterlijke maatregelen door. Dan kunnen we eindelijk zien wat de werkelijke bedoelingen zijn van EU tuig, en ontploft de boel vanzelf.
Maar het waren toch allemaal hoogopgeleiden die onze economie kwamen versterken?
Dus alle groenlinksers die "Vluchtelingen welkom" stonden te zingen gooien uit solidariteit hun tank nog maar een keer extra vol. En gassen maar!
Zou overigens wel een zeer willekeurige heffing zijn dit voorstel.
Een soort van kopvodden-tax voor de autobezitters uit het linkse kampf... @linkspopulisme
Ja maar ik wil helemaal miet betalen voor de idealistische visie van de eu/ hetkabinet. Kom, doe eens een knappe oplossing zoeken .......
Heb de auto toch al de deur uit gedaan... Wat een kutding!
Als mijn wagen wat kan betekenen voor de oplossing van het vluchtelingenprobleem,GRAAG, ik denk dat ik er +minus vijf in een km kan raken.
pino2 | 31-01-16 | 18:45
Al zouden we met zijn allen helemaal niet meer met de auto rijden dan gaan we de gederfde belasting natuurlijk op een andere manier betalen. Zolang we de guillotine niet op het binnenhof zetten zijn we gewoon de lul.
Nee, want de schuldigen laten betalen voor hun onzin, DAT zal nooit gebeuren in de kut-EU. Wanneer valt deze door en door rotte unie nou eens? Ik ben er klaar mee.
Mij zal je niet horen janken als er ooit enge mensen opstaan die de hele bende opknopen.
Dit pikken we toch niet meer? NEXIT NU!
ga vooral zo door diknekken.
W_F | 31-01-16 | 19:35
Ja, een geweldige wagen maar lust ook wel een slokje. En ik woon toch zeer dicht op de Duitse grens dus tank ik altijd daar.
On-topic, ze pakken altijd maar weer de werkende middenklasse, daar valt immers ook het meeste (volgens de beleidsmakers) te halen.
Is brandstof eindelijk is even betaalbaar, gaan ze er nog meer belasting op gooien zodat het over een paar jaar als de olieprijs omhoog is onze economie helemaal om zeep gaat..
Doe maar een groenten tax, want dat veganistische Groen Links spul heeft er geen moeite mee dat we al die vluchtelingen moeten opvangen.
Ik denk dat we beter een Eurofielen belasting moeten gaan heffen, waarbij iedere eu voorstander de helft van zijn inkomen in de bodem loze put dient te deponeren.
Kwartje van Kok was ook zo'n voorbeeld, nooit meer afgeschaft.
Wie halen al die lui binnen?
Precies, onze bestuurders.
Wie moeten er dus ook voor opdraaien?
Ik eis een bestuurdersbelasting om de vluchtelingencrisis te betalen!
En ik gooi m'n Phaeton W12 vol in Duitsland, tja...
Toxopeus | 31-01-16 | 18:54
Dat is best een aardige bak. ik dacht eerst aan een "Phaeton AB" (toyota)
""..)Ik sta versteld van het uitblijven van een grote opstand.""
@ Elvos is back | 31-01-16 | 18:54
en
""(..)Of kom in opstand. Of ben je bang dat je dan "alles" verliest?""
@ Mark_D_NL | 31-01-16 | 19:02
en
""Er is een revolte op komst, voorspeld door een ziener.""
@ d' 8hØker | 31-01-16 | 18:17
-
Ik citeer daarom Pegida:
"We naderen het punt waarop niets doen ophoudt, aarzelen niet langer mogelijk, gehoorzamen verraad en verzet een plicht is". (6 februari: PEGIDA)
oftewel met de woorden van Thomas Jefferson:
When injustice/tyrrany becomes law, resistance becomes duty. (Thomas Jefferson)
Maar pas op mensen want eerdaags wordt het heel heel erg gevaarlijk als je gaat protesteren!
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...
Benzine 1,19 oct 92 p.liter in Denemarken. De grens Duitsland-Denemarken is niet meer open, controle door DK politie.
Gisteren nog even gecheckt.
"Europa moet kapot", aldus de EU.
En dat mag best wat kosten, tenslotte zijn er genoeg West Europeanen bereid om aan hun ondergang mee te betalen.
Hier in Canada betaal ik omgerekend in euro, 58 euro ct voor een liter benzine, in de USA 35 euro ct!
Da's niet zo mooi , dan gaat de prijs per Molotovcocktail ook omhoog.
Een crisis? Veroorzaakt door beleid, netjes gezegd mismanagement.
Vluchtelingenbelasting hoe komen ze er op, komt rechtstreeks uit de Portemonnee Van De Ander koker.
Goed ook voor de economie-
Voelt als een kuil graven voor je eigen executie. Maar dat is dan weer een Godwin.
Prima, mits Turkije ook mee doet, en niet zeuren als geen hond meer een nieuwe auto op fossiele brandstoffen koopt.
Verzetsprayheffing gaat meer opbrengen, helaas, vermoed ik. Als althans het hele morbide circus dat zich Europa noemt niet binnen een maand eindigt in a spray of bullets.
Lang leve de solidariteit met Mutti, nou niet dus. Elk Schengen-land heeft de verplichting om de eigen niet-EU buiten-grenzen te bewaken en dat is niets nieuws, deden ze voor Schengen ook. Hoorden wij nooit iets over, past gewoon in het normale overheids-takenpakket van elk land. Na Schengen dus alles laten versloffen, nu deze horde "binnenwandelaars" door tig veilige EU landen hier gekomen, aangespoord door Mutti met een soort plots opkomend heftig heiligheidscomplex.
En wij hebben nergens om gevraagd. Nou eigenlijk wel, en wel minder graag of gewoon de grenzen dicht. Dan zouden wij nu extra moeten gaan dokken? Mutti/Markie/etc, read my lips: NO, NEIN, NEE, NON, OXI, NJET
Europlarlementarieërs (waar ik niet om gevraagd heb) en kamerleden (die de instroom mogelijk maakte) betalen het maar zelf. Elke hobby kost nu eenmaal geld.
Had die premier van ons maar 1 van die ballen van Viktor Orban. Wat zullen we nog blij worden van onze Oost Europese EU medelijders.
Is gewoon goed voor het o zo getergde milieu. Er zijn weinig redenen waarom ik de auto laat staan. Zo komt er toch eentje bij. De tyfus voor de EU en zn multicultopische hobbies.
@blauwe zander | 31-01-16 | 19:08
Heb jij rubber banden op die fiets, en zijn die Zwart? RACIST!
Doe alles zoveel mogelijk met de fiets tot ze erachter komen dat daar ook nog wat te halen valt voor de gelukszoekers en fiets belasting invoeren.
telelezer | 31-01-16 | 18:55
"de politieagenten, die geacht worden het volk te beschermen, worden voor het gerecht gesleept en aangeklaagd wegend (het toverwoordje) 'raassiesme' als ze ook maar 1 verkeerde stap zetten."
Daarom wordt het tijd voor een paar ME peletons van 100% vrouwen met veel allochtonen erin :-)
telelezer | 31-01-16 | 18:55
"De filsoof Hobbes zei reeds in de 16e eeuw dat in de natuur de sterkste wint en de zwakste ten onder gaat."
Darwin heeft over aanpassing, de best passende overleeft. En dat is precies wat er nu gaande is. Kijk maar naar het politieke spectrum. Dus als er shi*t is, better deal with it.
Als ze dit soort streken gaan uithalen, dan verwacht ik dat we hier echt eens de straat op gaan
Berg je maar als de almaar oplopende machteloze woede een uitlaatklep vindt. Kwestie van tijd, popcorn en cola staan klaar.
@janmetdepet | 31-01-16 | 18:58
Ja Jan, jij bent een EU Melkkoe. Je hebt waarschijnlijk een vette hypotheek, middenkader baan, wat kinderen, misschien nog wat andere schulden hier en daar. Jij hebt de Gouden Handboeien van de EU om! En daar kom je niet mer vanaf. Jij bent nu een levenslange slaaf van de EU.. wen er maar aan. Of kom in opstand. Of ben je bang dat je dan "alles" verliest?
Weet je wat omhoog moet?
Die buttplug in Rutte zn reet!
@ Joop Sigaar | 31-01-16 | 17:15
Ja, maar hoe krijg je zoiets voor elkaar? Hoe begin je ?
Dus iedere keer als ik tank om op mijn werk te komen betaal ik me an me ondergang en hoe zit het met het bouwen van moskeeën gaan we dar een heffing voor invoeren op elecriciteit en gas,en een huurverhoging kan ook nog wel om ze voorrang te geven op een woning en om opleidingen te betalen,en verder mogen we onze bek houden.
-weggejorist-
Ach ja, de consumptie opjagen en verder bezuinigen, het vaste patroon, vooral bij de VVD. En je dan afvragen hoe het komt dat er een elite is steeds rijker wordt en een grote groep burgers die steeds meer voor hetzelfde moet gaan betalen.
En toen gingen we massaal gasolie tanken. Als Nederland niet snel vertrekt uit de EU vertrek ik uit Nederland
-weggejorist-
@pino2 | 31-01-16 | 18:45 "De auto zoveel mogelijk laten staan en ik denk dat ze dan wel overstag zullen gaan..."
.
Maar met een uitzondering. Bijvoorbeeld om de multiculturele verrijking te brengen naar degenen die het anderen toewensen, maar er zelf graag een gebrek aan hebben www.youtube.com/watch?v=tLUTe9ZQpYk :)
""De westerse man mag niet ingrijpen, dan krijgt ie zelf problemen met de wet. Denk dat een hoop mannen niet meer precies weten wat ze kunnen en mogen doen bij een incident.""
@ kloopindeslootjijook | 31-01-16 | 18:35
Niet alleen de gewone westerse man maar helaas ook de politieagenten, die geacht worden het volk te beschermen, worden voor het gerecht gesleept en aangeklaagd wegend (het toverwoordje) 'raassiesme' als ze ook maar 1 verkeerde stap zetten. Die durven dus vaak ook niet meer in te grijpen (anders raassiest).
-
Dit machtige toverwoord houdt ons allen in bedwang door onze eigen krankjporume wetgeving, maar iedereen is te laf om die wet af te schaffen, want dan ben je immers ook weer een raassiest.
En zo is de cirkel der naieve machtelozen rond.
-
Maar de primitieve hakbar volken zijn als roofdieren en "ruiken" daarom donders goed waar onze zwakke punten liggen.
Helaas zijn wij westerlingen murw gemaakt en (opzettelijk) verzwakt door de stelselmatige afbraak van het Europese continent door Brussel, met gretige hulp van onze eigen regenten.
De filsoof Hobbes zei reeds in de 16e eeuw dat in de natuur de sterkste wint en de zwakste ten onder gaat.
Ik ben bang dat hij gelijk gaat krijgen
en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Hobbes
Jan Boule | 31-01-16 | 18:31
Sinds de afschaffing van de dienstplicht heeft Nederland maar weinig echte mannen meer. De meesten zijn watjes geworden.
En ik gooi m'n Phaeton W12 vol in Duitsland, tja...
-weggejorist-
Wat was de slogan van de VVD ook alweer? De auto is geen melkkoe?
koolteer | 31-01-16 | 18:42
Of je wel of niet opgepakt en in elkaar geslagen wordt hangt af van je huidskleur. Je bent toch niet blank he?
Ja hoor... typisch weer.
Overheid denk het zelfgecreëerde probleem weer eens op te kunnen lossen met nog meer belastingen.
Houdt het maar in op de salarissen van die achterlijke randdebielen in Brussel
tijd om de frietvet verbrander weer uit de schuur te halen. dan maar dampend door 't land interesseert me werkelijk geen reedt meer wat ze allemaal willen. Let maar eens op hoe willen moeten wordt als dat tuig uit Brussel achterna gezeten wordt door boze Europeanen met dito paspoort.
koolteer | 31-01-16 | 18:42
De weinige Duitsers die zich verzet hebben tegen de nazi's ware oa de 'De Witte Roos'.
nl.wikipedia.org/wiki/Wei%C3%9Fe_Rose...
Deze gingen via de nazirechter Roland Freisler direct naar de guillotine in 1943.
Dus waarschijnlijk zouden van je actie nerveus van worden.
Verfilming:
nl.wikipedia.org/wiki/Sophie_Scholl_-...
Wij betalen al de hoofdprijs met autorijden in Nederland belastinghel. Laat de rest maar betalen.
ben kokhals | 31-01-16 | 18:46
Zo gaan de consumenten uitgaven wel omhoog, en dat is wel goed toch?
@koolteer | 31-01-16 | 18:42
Of met 20 pickups tegelijk gaan staan ronken om zo wat bij te leggen aan die arme stumperts.
@Stormageddon | 31-01-16 | 18:38
Dat is een goeie, zal eens een vraag bij de gemeente neerleggen over die stemlokalen.
Goed hè, die EU, voor de economie enzo.
Alle automobilisten tegelijkertijd 1 week vrij nemen en massaal de auto laten staan, zoveel mogelijk over de grens tanken en als het even kan met OV of fiets, wat mij betreft met een scooter (want weinig verbruik) naar het werk.
De auto zoveel mogelijk laten staan en ik denk dat ze dan wel overstag zullen gaan om de brandstofprijs zelfs te verlagen.
Zal ik nou gewoon voor de gein, een pickup kopen. Dat ding op het binnenhof (of zo dichtbij mogelijk) parkeren, en dan ter plekke een guillotine in elkaar gaan schroeven?
Vraag me af of daar wetmatig iets tegen te doen valt.
Verder wil ik de kosten drukken door fakkels en hooivorken te verkopen vanuit de laadbak. Mocht dat op problemen stuiten ivm ventvergunning, dan is het een welkomstcadeau bij lidmaatschap van stichting 'red volk & democratie'.
Wat extra op de accijnzen voor een vrouwelijk ME team, bij voorkeur met veel allochtone vrouwen erin, zou wel werken. Die mannen kunnen het helemaal niet hebben klop te krijgen van vrouwen die ook nog wet achter zich hebben staan, dat past helemaal niet hun machoplaatje. Weten ze meteen wat het is om fysiek overmeesterd te worden door het andere geslacht.
@SyntaxError | 31-01-16 | 18:18
Let wel, dit is dus een Duits plan. in Duitsland is een hogere economische groei, lagere inflatie, lagere werkloosheid en zelfs een begrotingsoverschot en het zijn dus Duitse exonomen die hebben becijferd dat zonder accijnsverhoging het vluchtelingenbeleid onbetaalbaar wordt voor Duitsland. En in Nederland zegt de DNB doodleuk: het kost ons niks... (Met de broken window fallacy als argumentatie).
We. Worden. Genaaid. In de reet, zonder spuug.
(Op 6 april mag u "Auw" zeggen - als u een stembureau kunt vinden)
Ik vind het helemaal terecht. Wij moeten die mensen verzorgen ten koste van ons zelf en onze kinderen. Lijkt me logisch. En nu niet een autoloze zondag invoeren he. Dat is racistisch!
Jan Boule | 31-01-16 | 18:31
De westerse man mag niet ingrijpen, dan krijgt ie zelf problemen met de wet. Denk dat een hoop mannen niet meer precies weten wat ze kunnen en mogen doen bij een incident.
@telelezer......
jullie hebben die premier.... hij moet alleen nog gekozen worden..... Orbán was net als GW..... maar dan iets slimmer aangepakt.....
(..)Maar er is wel flink gekort op de (ouderen) zorg. Dat budget is omgebogen naar assielbeleid. Maarja raakt met deze grote toestroom ook op natuurlijk(..)
@ watazooi | 31-01-16 | 18:29
Heeft u dan niet gehoord dat de hoopgopgeleide floegteliengen nu heropgeleid gaan worden tot ouderen berover ... oeps ik bedoel natuurlijk: ouderen verzorger..!
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2016/0...
Goed idee, laat ze de echte kosten van de opvang van als die gelukzoekers maar eens bij de pomp betalen. Dat je per tankbeurt 50 Euro vluchtenlingenheffing mag gaan betalen. Ik denk dat de grenzen dan gauw dicht zullen zitten als de burgers de kosten direct in hun portemonnee voelen.
Wat zou er gebeurd zijn indien massale aanrandingen zouden hebben plaats gevonden in bijvoorbeeld Sint-Petersburg en of Moskou tijdens Oud en Nieuw ? Zouden de Russen werkeloos hebben toegekeken hoe hun dochters en echtgenotes massaal werden aangerand? Nee, integendeel zegt Alexander Maistrovoy in een artikel op WorldTribune.com van eergisteren. De aanwezige Duitse mannen in Keulen hebben geen poot uitgestoken en naar verluidt zijn de enigen die in hebben gegrepen mannen uit Oost-Europa. Moslimmannen zien een niet-moslimvrouw als "butin" ofwel buit en hun geloof waarborgt zulks wat Henriette Reeker ( burgemeester Keulen) of mw. Roth (de Duitse Groenen) ook beweren. Nederland -inmiddels al weer 17 miljoen inwoners op 33.000 km2- verwelkomde er tienduizenden van hen in 2015 onder het mom van "vluchteling". De perverse congsi politie-politiek-media om de gebeurtenissen in Duitsland en naar blijkt Scandinavië en alhier te verhullen is stuitend en luidt de teloorgang in van onze open en derhalve kwetsbare samenleving. Maistrovoy neemt een trend waar. Daar waar de moslimman zijn gerief kan halen zal hij dat doen immers zijn koran hem dekkende. ( men vergeve deze woordkeus). Zo worden nu nog steeds de christelijke Koptische vrouwen in Egypte als sekswaar beschouwd door de musulman en de Palestijnen randen op grote schaal christelijke Libanese vrouwen aan maar de Libanezen kijken echter niet lijdzaam toe maar verdedigen hun vrouwen met hand en tand..
Maistrovoy :
Agony of Hercules or a Farwell to Democracy ( amazon)
Mochten ze in de top van de EU daadwerkelijk besluiten om de accijns op benzine te verhogen om zo de kosten van de krimigranten te financieren, dan is dat een kwalijke zaak.
Of een ME team dat voor 100% uit allochtone vrouwen bestaat, zou dat iets zijn?
-weggejorist-
Tja het geld moet ergens vandaan komen. Politie krijgt meer, ambtenaren krijgen meer, etc. Maar er is wel flink gekort op de (ouderen) zorg. Dat budget is omgebogen naar assielbeleid. Maarja raakt met deze grote toestroom ook op natuurlijk. Benieuwd hoeveel voorstanders afvallen nu het ook hun portemonee gaat raken.
Tijd dat het continent schoongeveegd wordt en de sloopkogel door dat EU -parlementsgebouw gaat. Opheffen want zo gaan we failliet.
Waar blijft dat geweldige ME-team dat 100% uit vrouwen bestaat? Mogen ook vrouwelijke bijna-mariniers zijn die de test net niet haalden. Of een een 100% vrouwelijke groep agentes die in de buurt van zo'n Koln-mannengroep blijft hangen? Wat zou dat kosten per Nederlander?
How about "het europarlement en de europese commissie leveren allemaal hun volledige salaris en onkostenvergoeding in om de eu-burgers te vrijwaren van de kosten van de door geen enkele eu-burger gewenste vluchtelingencrisis"...
Geef 6 april duidelijk signaal aan die ratten!!!stem nee nee nee !
Kunnen we in iedergeval aangeven dat we dit soort niet moeten.
Of de zaak is al geëscaleerd voor die tijd dat zou mooi zijn.!
Ik stel een Bazenbelasting voor
@ProAsfalt | 31-01-16 | 17:10
Die hebben we in 2012 & 2013 al gehad dat heette de crisisheffing en mocht er ff 16% extra afgetikt worden boven de 150K.
Niet fijn!!
Keiharde cijfertjes: www.brandstofprijzen.info/brandstofpri...
Noot: dit zijn de adviesprijz0n. Werkelijke prijzen (als u tenminste geen leaserijdert bent die het toch geen reedt zal roeien en langs de A-wegen tankt) liggen 20 tot 25 cent per liter lager.
Waar blijft dat geweldige ME-team dat 100% uit vrouwen bestaat? Mogen ook vrouwelijke bijna-mariniers zijn die de test net niet haalden.
Als dat kwartje van Junker voor 6 april wordt ingevoerd, is dat wel goed voor de opkomst van het referendum!
Wanneer worden we wakker hier, als ze de autochtone bevolking op oud Romeinse wijze beginnen te decimeren om plaats te maken ?
Nog meer betalen? Pure diefstal was het al, plukken is een understatement, hier moet een nieuw woord voor uitgevonden worden.
Waar blijft dat geweldige ME-team dat 100% uit vrouwen bestaat? Mogen ook vrouwelijke bijna-mariniers zijn die de test net niet haalden.
plEUrt op!!
d' 8hØker | 31-01-16 | 18:17
www.nrc.nl/handelsblad/2016/01/08/in-m...
We naderen het punt waarop niets doen ophoudt, aarzelen niet langer mogelijk, gehoorzamen verraad en verzet een plicht is.
Zaterdag 6 februari, Amsterdam: PEGIDA.
Ach het is maar tijdelijk want ze gaan bijna allemaal terug zodra de oorlog in Syrie en Irak voorbij is. Merkel zei het dus is het waar.
Ik rijd nog geen 10.000 km per jaar, anders zou een hybride auto of Tesla een leuk alternatief zijn.
DNB: "Vluchtelingen kosten Nederland geen rooie cent"
www.joop.nl/nieuws/vluchtelingen-koste...
GroteZaagdildo | 31-01-16 | 18:06
De politiek (Weimar oeps)kan nog zoveel wetgeving maken, het volk past zich niet aan aan de wetten, de wetten passen zich aan aan het volk.
Er is een revolte op komst, voorspeld door een ziener.
""(..) premier Orbán.... verfrissend en bevrijdend(..)
@ The Hungarian Dutch | 31-01-16 | 18:13
Hadden wij maar een Premier zoals hij!
@Wim Venijn | 31-01-16 | 18:14
Dat zal ik ook zeker doen!! Ook mijn vrouw en dochter gaan stemmen.
Het spelletje wordt echt steeds smeriger. Ugh. En dan staan er een paar van die halfapen in zo' n azc heen en weer te springen omdat er een een wondje heeft.
@General McAuliffe | 31-01-16 | 17:25
"Solidariteitspomp". Geniaal idee, ik moest gniffelen. Laat die lui die zogenaamd solidair willen doen maar zelf voor de kosten opdragen. Mijn koek, alsmede die van vele andere Nederlanders, is op.
ikbenhetspuugzat | 31-01-16 | 18:11
6 april is uw kans. stem Nee.
@telezer..... JA wilders heeft TOCH gelijk..... net als onze premier Orbán.... en ik ben blij met die man aan het roer.... zóóó verfrissend en bevrijdend :D :D :D
@Derealist! | 31-01-16 | 17:54
Quinsy de halve gare? Die? De grootste racist van Nederland maar omdat hij een bruine huidskleur heeft vrijuit gaat en nooit aangepakt zal worden?
Hij die zonder ook maar de geringste onderbouwing ongehinderd mag beweren dat alle "witte" Nederlanders racisten zijn?
Die ongelooflijke zak hooi?
Dat heet "the brown privilage". Nee dat is niet hetzelfde als bruinhemd, dat hoort u mij dus niet zeggen.
Heel mooi. Naast de druk op onze samenleving en veiligheid ook de financiële druk op de bevolking opvoeren.
.
Die politiekcorrectjes en eurofieltjes bungelen nog voor het einde van dit jaar netjes waar ze horen.
.
In heel Europa. Stukje Europese samenwerking...
Iets met kruik en zinken en barsten, nog even geduld
@Wim Venijn | 31-01-16 | 17:10
100% met je eens!
Ik hoop dat er ook een "beweging" opgestart wordt waarbij ik mij kan aanmelden om een "vuist" te maken tegen Brussel en het nepparlement hier.
-weggejorist-
En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom de PVV, Front National en AdF steeds populairder worden.....
pejoar | 31-01-16 | 18:07
Geen woord teveel. Maar ik vind u nogal mild in uw bewoordingen.
Mensen we worden weer bedonderd..! Ze gebruiken de floegteliengen als alibi,
En dat beangstigend genoeg niet alleen voor een belastingverhoging, maar nog veel erger: een EUROPESE belasting..!!
Ik zag het van de week al aankomen toen Pechtold kraaide dat we een extra energiebelasting moeten gaan betalen op de benzine die dan RECHTSTREEKS aan de EU moet worden betaald..!
Besef de beangstigende werkelijkheid achter deze opmerking!
Immers, dat is dus de eerste stap op een Europese belasting..! Het beginvan de lang gehoopte natte droom van Brussel en Pechtold: de zogenoemde Belastingunie!
Dus steeds een stapje verder op weg naar de EU heerschappij.
drimble.nl/dossiers/accountancy/334243...
Dus, nu na de gedwongen privatisering van onze zorg en nutsbedrijven, en naast de bankenunie, pensioenunie, politieunie, enz, krijgen we nu eerdaags ook door de strot gedouwd een belastingunie, zodat we daarmee helemaal alle soevereiniteit over eigen land, financien en zekerheden verliezen. En dat alles ter glorie van Het Groot Europese Reich.
Bedankt Pechtold..!
Heeft Wilders dan TOCH gelijk..?!
-
Immers Juncker zegt het zelf:
""We besluiten iets, laten het dan even rusten en kijken wat er gebeurt. Als niemand dan herrie maakt en er geen opstand uitbreekt, omdat de meeste mensen sowieso niet begrijpen wat er besloten is, dan gaan we weer verder. Stap voor stap, tot er geen weg meer terug is."" (bron: Der Spiegel 1999)
vuile,vieze,smerige,domme,belachelijke,rare,onnozele,
stomme,gore,stinkende EU baasjes.
Vorige week betaalde ik in Spanje 88 cent per liter Euro95. U weet wel, die netto-ontvanger en tevens gesteund door West-Europa tijdens de bankencrisis.
En je oma wordt nog maar 1 keer per week gewassen en de studiefinanciering wordt afgeschaft, want dat is sociaal.
GerMonster | 31-01-16 | 17:49
.
In het verlengde van de Eurocrisis heeft de AfD mijn stem gekregen, met name vanwege het politiek-economische beeld dat Bernd Lucke erop heeft nagehouden. Sindsdien heeft de AfD een redelijke transformatie ondergaan, dus of ik er nog een keer op stem weet ik niet. Ben letterlijk de halve Duitser in deze, vandaar dat ik ook mag stemmen. ;)
.
Het stukje analyse van jou dat Schäuble geen ballen heeft deel ik niet. Als ik kijk naar zijn optreden in de eurocrisis of bijv. een journalist die hij vorig jaar eens flink op z'n nummer heeft gezet (waardoor iedereen over hem viel) dan zie ik wel een man met stalen ballen.
.
Jij hebt echter gelijk als je zegt dat men charisma in de Duitse politiek mist. Misschien is dat wel iets typisch Duits, Duitsers zijn of grijze vaatdoeken die doen wat hun worden opgedragen of grijze kille managers die hun zin weten te krijgen. Schäuble hoort wat mij betreft in de laatste categorie, die man weet goed wanneer hij moet afwachten en wanneer hij moet toeslaan.
.
Overigens snap ik je opmerking over het gebrek aan een populist. Vergeet niet dat Nederland geen 5%-regeling kent om in de Tweede Kamer te komen, en Groep Wilders zat er ooit met 6 zetels in (7,5 zou je op basis van 5% nodig moeten hebben). En die kleine groep zorgde er wel voor dat Wilders een podium in de Tweede Kamer kreeg waardoor hij meer aandacht en ook zetels kreeg. Was dat niet gelukt, dan was hij misschien nooit zo groot geworden en in de vergetelheid gedrukt.
.
Wat wil ik daarmee zeggen, een nieuwe politieke beweging of stroming ontstaat altijd klein. In Duitsland is het door die 5%-regeling erg lastig om in de Bondsdag te komen, waardoor je een essentieel podium mist om verder op voort te bouwen. Denk dat dat ook een reden is waarom er, icm o.a. ook de gevoelige politieke situatie op rechts, er in de Bondsdag daar zo'n grote leegte is.
@necrosis Voor je zieleheil, ik tank sinds een jaar het vaakst in Belgie, da hebben ze ook fantastisch bier, verwarrend begrijp ik
Ah, weer een gevalletje van solidariteit van linkse salonsocialisten. Andermans geld begint op te raken dus moet er weer een nieuwe manier worden gevonden om het hele vluchtelingenproject te bekostigen.
zij = zei.... pffff
Die extra accijns gaat dan direct naar de EU? En de kosten van de opvang en uitkeringenworden door de landen gedragen?
Dus 2 keer voor hetzelfde betalen?
Dat is wel het kenmerk van de smerige Brusselse EU-maffia.
En wéér zij de Hongaarse regering FAKJOE tegen de EU.... wij gaan NIET betalen voor de zooi van een ander......
Wat ben ik toch weer blij met de Hongaarse koppigheid :D :D :D
6 APRIL 2016 , dan mag U dat tuig in Brussel laten weten hoe U over ze denkt.
De EU barst van de nutteloze projecten, laat ze daar maar geld vandaan halen (nog buiten het feit dat ze zelf een nutteloos project zijn). Het is weer erg makkelijk andermans geld uitgeven.
Belangrijkste is natuurlijk dat ze de toestroom van deze gelukzoekers tot nul reduceren en wat al binnen is gekomen z.s.m. terug sturen.
Tanken kan ook bij de aldi, accijnsvrij, niet geheel legaal:
www.biotanken.nl/brandstoffen/ppo.html...
Houdt het dan nooit op met die kudtberichten iedere dag???
Laat het maar escaleren. Dat is het enige wat helpt om tot verandering te komen.
Mesmer | 31-01-16 | 17:49
De wal keert vanzelf het schip maar ik vermoed dat het schip al gezonken is voordat 'ie bij de wal komt.
Derealist! | 31-01-16 | 17:54
Hier nog zo een, en we zullen de enigen niet zijn denk ik zo.
Ok, dats it. No more eerlijke belastingaangiften voor Fuckingawesome, screw solidariteit en eerlijkheid, genoeg betaald aan dat stel hypocriete en incompetentie machtsgeile randdebielen daar in den haag en brussel, vanaf nu trek ik ze leeg voor alles dat erin zit
Offtopic
Hoor net van me tante dat er van de week een vluchteling in haar paardenstalling zich vergreep aan een drachtige merrie.
Gaat iemand ons nog beschermen tegen deze volledig losgeslagen bevolkingsgroep?
Als ouderen zo lopen te raaskallen krijgen ze euthenasie opgelegd
Kan iemand verklaren waarom die maffe moffendroom en hun aanhangers van de eu , vrijgewaard blijven?
Ik vind trouwens dat die belastingen, accijnzen, heffingen en naheffingen maar moeten worden geheven over politici.
Zo'n beetje in het kader van de vervuiler betaalt.
Is het dan een vast bedrag, zoals dat kwartje van Kok, of een percentage?
Bij een percentage betalen wij, met onze dure benzine, gelijk weer het meest van alle europeanen.
En uiteraard, net als bij dat kwartje van Kok, als die "crisis" voorbij is, gaat die heffing er weer af? toch? toch?
Ik was nooit van plan om op straat te demonstreren maar ben bijna op een kantelpunt gekomen. We geven onze normen en waarden volledig weg aan een cultuur die niet de onze is en nooit zal worden. Waarom snappen die lui dat in Den Haag niet? Zij zijn wel verantwoordelijk en zullen op termijn hiervoor ter verantwoording moeten worden geroepen.... stelletje mislukkelingen. Ben het inmiddels behoorlijk zat en was vroeger nooit racistisch of iets, maar die klaplopers hebben ervoor gezorgd (en kwinzie) dat ik het steeds meer word.
6 april:
Nee nee nee nee nee nee en nog eens NEE!
ik misbruik t wel om maar NEE tegen die kut EU te zeggen.
Waarom nou weer de brandstof? Bij boekenlezend groen links gaan ze op de fiets en met het OV en die zijn blij met de asielzoekers. Dus OV moet ook duurdah.
@ProAsfalt | 31-01-16 | 17:10
Gratis arbeid? Die paar uitzonderingen die totaal ongemotiveerd en meestal te laat op hun werkplek verschijnen, als ze al komen opdagen, om daar de hele dag te lopen etteren en alle collega's plus de baas het leven zuur te maken en als ze de kans krijgen ook nog proberen om de tent leeg te roven?
Het gaat om de 75% die het verdomd om te werken en eeuwig aan het uitkeringsinfuus hangt.
Als je zo'n tank nou in een keer ontploft.. Dan scheelt dat tanken. :D
Tank al ruim twee jaar over de grens bij Arendonk. Afgelopen week de jerrycans weer vol gegooid voor 1,14. Doe ik twee keer per maand. Een lange neus naar de Kwiebus en Rutte met hun ordinaire roof.
Waarom niet gewoon op brood, of Drinkwater? Waarom moet de automobilist dit betalen?
Waar blijft het protest van anwb, ADAC e.a.?
Wanneer is men met al dit geld klaar met het oplossen of bedwingen van de crisis en kan dus de extra heffing er weer af?
Waarom kan het niet gewoon bij ontwikkelingssamenwerking vandaan gehaald worden?
GroteZaagdildo | 31-01-16 | 17:43
Goede analyse, inderdaad is Schauble de enige mogelijke opvolger binnen de CDU, die helaas net als alle andere partijen gebrek heeft aan mensen met Charisma en ballen (m/v).
.
Ik mis desperaat een figuur als Wilders om de verstikkende linkse politiek correct cultuur hier een schop te geven. Hopelijk stemmen veel Duitsers binnenkort op de AFD bij gebrek aan beter.
.
Jammer dat, ondanks dat wij belasting betalen hier in Duitsland, we niet kunnen stemmen. Maar goed Wilders krijgt die van mij per brief volgend jaar.
Wij automobilisten kunnen zo van hier naar daar rijden in onze luxe bolides. En die arme asielzoekers moeten het doen met gammele bootjes en voetreizen. Dat is niet eerlijk! Dus hup, autobezitter, dokken!
Laat het maar escaleren. Dat is het enige wat helpt om tot verandering te komen.
Jaja, aangezien de bobo's de brandstofkosten van hun leasebak lekker doorberekenen komen deze accijnzen dus terecht bij.... roffel... Jan Lul met de Pet.
Doe er gewoon wat inkomstenbelasting bij. Dan betalen we echt allemaal mee, en naar rato. Dan voelt de vluchtelingentax ook hetzelfde voor iedereen. En als we toch bezig zijn; doe de flitsboetes ook maar inkomensafhankelijk, want als je meer dan 3k netto krijgt voel je niets meer van deze gedragscorrigerende maatregel. Een aangezien die nu juist de racebakken hebben.
Fieuw. Gelukkig rijd ik diesel!
@Murk Ratte | 31-01-16 | 17:39
De meeste automobilisten hebben geen keuze!
Die hebben zonder auto geen baan meer.
Overigens is Rutte zonder stemmen straks geen MinPres meer, maar dat kost wat moeite om dat in de hoofden van de stemmers te krijgen...
-weggejorist-
Jaja, aangezien de bobo's de brandstofkosten van hun leasebak lekker doorberekenen komen deze accijnzen dus terecht bij.... roffel... Jan Lul met de Pet.
Doe er gewoon wat inkomstenbelasting bij. Dan betalen we echt allemaal mee, en naar rato. Dan voelt de vluchtelingentax ook hetzelfde voor iedereen. En als we toch bezig zijn; doe de flitsboetes ook maar inkomensafhankelijk, want als je meer dan 3k netto krijgt voel je niets meer van deze gedragscorrigerende maatregel. Een aangezien die nu juist de racebakken hebben.
Je kan ook een week of twee geen bier drinken, dan sponsor je geen enkel wanbeleid!
necrosis | 31-01-16 | 17:41
geen bier drinken is geen optie, gewoon als stil protest tegen islam | en de echte oorlogsvluchteling wil ik wel sponsoren, moeten ze wel eerst duidelijk maken wie een echte oorlogsvluchteling is, kan die van mij een biertje krijgen
Wel reëel ... we gooien bommen op gebieden waar olie en gas in de grond zit en die moeten ook betaald worden. Voortaan zegeltjes sparen bij Shell voor een nieuwe JSF.
Wanneer gaan die pippo's van de Europese commissie nu eindelijk eens belastingen betalen op de veel te hoge salarissen die ze elke maand ( verdienen ) kuch ; krijgen .
Hoe zetten we een revolutie in gang? Protest, aanslagen, staking? Geen idee. Zolang de stille meerderheid tegen dit soort waanzin is alles irrelevante.
Hoe breken we de stilte. In Zweden komt langzaam wat op gang. Hoe krijgen we de stille meerderheid zo ver dat de guillotine uit het vet gehaald wordt. Ik wil, keihard, bijdragen.
We financieren onze eigen ondergang. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb.
De belastinginkomsten vallen flink tegen doordat de markt wordt overspoeld met goedkope Turkse ISIS olie.
dat zijn weer 3 zetels voor de PVV ..
Dit is allemaal wat onzinnig en zijn domme ballonnetjes die worden opgelaten nadat Schauble de opmerking had geplaatst om de positie van Merkel te verzwakken.
.
Het zit zo : Schauble is tegen het beleid van Merkel m.b.t. de immigranten helaas heeft hij geen ballen genoeg om dit openlijk en duidelijk te zeggen wat een typisch Duits kenmerk is. Wat hij echter wel durft is indirect aan de poten van de stoel van Merkel zagen.
.
De Duitser slikt namelijk alles van hogerhand indien het hem niet direct geld kost, dit ballonnetje van Schauble gaf direct een reactie in Duitsland en verminderde de populariteit (Voor zover die er nog is) van Merkel. Schauble had nooit de bedoeling dat dit een serieus voorstel was.
.
GerMonster | 31-01-16 | 17:31
.
Als halve Duitser en inwoner van zowel Duitsland als NL volg ik de politiek ook. Laat ik vooropstellen dat Schäuble een hele slimme strateeg is, daar waar Merkel irrationeel handelen toont (zie ook de plotselinge Energiewende), weet deze man donders goed waar hij mee bezig is.
.
En in tegenstelling tot veel andere slappe mannen - met name binnen de CDU - die Merkel om zich heen heeft verzameld is Schäuble dat niet. Maar hij is wél slim genoeg om Merkel nu niet onderuit proberen te schoppen, want dat verliest hij nu nog. Weten doe ik het niet, maar het zal mij niet verbazen als hij zich als opvolger van Merkel ziet. Al dan niet door verloren verkiezingen, tussentijdse politieke druk of andere oorzaken waardoor Merkel moet aftreden.
.
Schäuble is slim genoeg om te beseffen dat hij nu nog geen kans maakt, maar als hij afwacht Merkel haar positie vanzelf onhoudbaar wordt. En dan is het enkel een kwestie van het laatste zetje en met de leiding aan de haal gaan.
.
Afgezien van Schäuble heeft de CDU ook geen enkele opvolger die sterk genoeg in z'n schoenen staat om de toko te runnen, Merkel wil zoveel mogelijk zwakke lieden om zich heen hebben en iedereen die te populair is wordt vanzelf kalltgestellt (bij. zu Guttenberg).
@d' 8høker | 31-01-16 | 17:34
Je kan ook een week of twee geen bier drinken, dan sponsor je geen enkel wanbeleid!
Ik heb nooit begrepen waarom juist de automobilist altijd moet opdraaien voor de gevolgen van collectief politiek wanbeleid van rare vogels die niet eens democratisch zijn gekozen.
Dus waarom niet een Europese taks invoeren voor alle burgers in Europa voor het bekostigen van het opvangen van de vele gelukszoekers? Dat echt IEDEREEN moet meebetalen ipv slechts de automobilist. Gewoon aparte facturen voor sturen die een Europese burger dan maandelijks moet aftikken.
Kijken hoe snel we dan een burgeroorlog hebben.
@Banana008 | 31-01-16 | 17:29
Voor belastingverlichting hebben we een andere regering nodig.
Heb je na '1000 voor elke werkende burger' en 'geen cent meer naar 'Griekenland' nog steeds niets geleerd?
Weg met Rutte, de meest waardeloze MinPres sinds de oertijd!
Zeg Europese commissie, heeft die brandstofverhoging iets te maken met de vluchtelingen?
Heeft dan goddomme eindelijk iets te maken met iets?
Fijn dat Geenstijl de burger graag dom houdt. Eén of andere let is Dombrovskis. Voormalig minister-president van Letland die opstapte omdat er een winkelcentrum was ingestort. Nu is hij dus een vice-voorzitter van de Europese Commissie, verantwoordelijk voor de Euro en sociale dialoog.
ec.europa.eu/commission/2014-2019/domb...
Goed voorstel!
Pak de Nederlander op zijn heilige koe en de dan komt er misschien wat beweging in.
Welja, ga jij die DDR-trut nog even wat geld toestoppen....
necrosis | 31-01-16 | 17:09
zolang het bier daar meer dan de helft billiger is al hier heb ik daar geen moeite mee, da's al van ver voor de muur viel, principe is, kan mijn schaarse geld ma een keer uitgeven
De lasten in holland gaan allang nergens meer over en gezien dat lastige hek reeds van de dam is, zou ik zeggen accijns keer 200 procent is een goed idee. Betaal maar voor het slopen van je leefomgeving en het vergassen van het bestaan omdat je eigenlijk geen keus hebt. Betaal maar voor uw schofterige stuk ijzer :) En misschien is dat heel egoïstisch, maar dan ben ik toch nog deels rechts ^^
De elite legt haar kaarten nog steeds beter neer dan het volk.. klote kaarten of niet.. dat doet er weinig toe.
Weet je hoe Franse revolutie begon? Toen werden ook de belastingen verhoogd.
Dan ga ik persoonlijk met een jerrycan vol benzine naar de dichtsbijzijnde opvang.
Dit is allemaal wat onzinnig en zijn domme ballonnetjes die worden opgelaten nadat Schauble de opmerking had geplaatst om de positie van Merkel te verzwakken.
.
Het zit zo : Schauble is tegen het beleid van Merkel m.b.t. de immigranten helaas heeft hij geen ballen genoeg om dit openlijk en duidelijk te zeggen wat een typisch Duits kenmerk is. Wat hij echter wel durft is indirect aan de poten van de stoel van Merkel zagen.
.
De Duitser slikt namelijk alles van hogerhand indien het hem niet direct geld kost, dit ballonnetje van Schauble gaf direct een reactie in Duitsland en verminderde de populariteit (Voor zover die er nog is) van Merkel. Schauble had nooit de bedoeling dat dit een serieus voorstel was.
.
In het Europees parlement en de commissie zitten werelds domste mensen, 1 daarvan heeft de truc van Schauble serieus genomen.
.
Deze scheet van de week van de EU zal niet worden ingevoerd.
.
Ik woon in Duitsland , volg de Duitse politiek en hoop dat mijn analyse een betere is dan die van geenstijl. Geenstijl mag ook graag irriteren, denk dat het deze keer gewoon 100% irritatie is en verder niets, want wat ik hier schrijf weten hun ook wel.
.
Hoop ik.
De logica is vaak ver te zoeken daar in Brussel
@Lupuslupus | 31-01-16 | 17:20
Tussen kunnen en willen zit een heel groot verschil.
Nog even los dat onze politici NIET willen waar WIJ wel willen!
Oprotten met die kut EU. We hebben juist belastingverlichting nodig om de economie te stimuleren, met name hier in Nederland.
Ik zat er meer aan te denken dat de kosten van het Europese parlement en de salarissen van EU politici fors omlaag moeten.
@ Muxje / 17:24
Dat de automobilisten wederom het haasje zijn is in feite helemaal niet zo zelfsprekend
laten ze voor de verandering maar eens de belasting op vliegtuigbrandstof verhogen, die sector werd tot nu toe ontzien
en ik ga toch zelden tot nooit met het vliegtuig
Gek dat mensen welke compleet buiten de werkelijkheid staan met deze achterhaalde voorstellen komen .
Ja, dat kan wel. Want omdat ieder gezin hier 2 fossiele brandstof slurpers voor de deur wil hebben, gooien wij al jaren bommen op de plaats waar die brandstof te halen is. Dus extra accijns op een auto/brandstof? PRIMA IDEE! Zolang achterlijke burgers niet protesteren voor alternatieven voor olie, krijg je wat je verdient! 4 euro de liter graag!
60% accijns op de totaal prijs... is ook een mooie manier om het te zeggen ja... maar als we het terug rekenen naar het percentage dat je extra betaalt op het netto bedrag van 60 cent de liter dan kom je al gauw ergens anders op uit. 140 cent, waarvan 80 cent accijns is dat is volgens mij een belastingheffing van 133%. Het is maar net hoe je het brengt.
Gewoon blijven doorrijden op benzine .. met meer dan de helft belastingen btw en accijnzen terwijl de stroom voor mijn BMW i3 via de SMA omvormer en laadpunt gewoon accijns en btw vrij van mijn dak afkomt stromen ,de laatste 40000 km waren een feestje voor mij ..! gheghe
Europese automobilist duurste uit in Nederland
www.leaseplan.nl/-/automobilist-duurs...
Democratisch zou zijn een solidariteitspomp, iedereen die vluchtelingen wil helpen kan daar dure brandstof tanken. Mensen die dat niet willen kinnen kiezen voor de normale dure brandstof.
Denk dat snel duidelijk is hoe mensen denken over vluchtelingen als het hun direct in de pocket raakt.
Ik ga zonder meer akkoord met een brandstofaccijns voor vluchtelingen... op voorwaarde dat men uit kan leggen waarom het juist de automobilisten zijn die deze kosten moeten dragen. En elke politicus of partij die voor dit plan stemt zonder op die vraag een adequaat antwoord te geven krijgt gegarandeerd mijn stem niet meer.
Ja, ik weet ook wel dat van alle belastingen de benzineaccijns een van de gemakkelijkste is om te verhogen: het is administratief eenvoudig, politiek goed te verkopen, en het volk voelt zich dankzij effectieve propaganda toch altijd een beetje schuldig als ze voor lagere autokosten pleiten. Maar dat maakt het moreel nog niet acceptabel.
Wie nu nog durft te beweren dat de EU ons geld oplevert, dient verplicht te worden afgevoerd en opgesloten.
Zeg Schäuble, pleur eens even snel op met jullie AsylantenAkzise
dat zijn niet mijn einwanderer, Freund
@pizzamanzoveel | 31-01-16 | 17:11
De accijns op brandstof is niet afhankelijk van de prijs van ruwe olie.
De Nederlandse staat eist gewoon geld als je tankt, ongeacht de hoogte van de prijs aan de pomp.
Toen benzine rond de 1,80 lag, wilde de regering niets doen aan de prijs omdat ze daarmee de olieboeren zouden sponsoren (zeiden ze zelf).
Diezelfde regering levert echter nog steeds gas tegen een veel te laag tarief aan Italië wegens afspraken tijdens de tweede wereldoorlog.
De bevolking wordt genaaid en ze schijnen het lekker te vinden omdat ze steeds maar weer op die corrupte kutpartijen blijven stemmen.
*met hoofd tegen muur slaan doet*
6 april he mensen: meer of minder EU
Oh wacht... Ze gaan niet weg.
mr. Quispel | 31-01-16 | 17:15
.
Ik lees zojuist dat Zweden en Finland 100.000 migranten het land gaan uitzetten. Dus het KAN!
@Wim Venijn | 31-01-16 | 17:10
Graag!! Hoe eerder, hoe beter.
Klompmans | 31-01-16 | 17:14
voor een doorgewinterde politicus is dat geen bezwaar. een verhoging van de accijns heet maar " eenmalig " te zijn, zoals het kwartje van Kok.
" eenmalig " betekent alleen maar dat de verhoging volgend jaar niet nog eens wordt herhaald.
de ijzeren wet van belastingheffing: belastingen gaan over tijd altijd omhoog, nooit omlaag.
Gisteren nog in Germania volgegooid voor 1,23 de liter. Sorry voor de NL-tankstationhouders die niet lager kunnen zakken tot 1,40. Met danks aan de Haagse en Brusselse roverheid.
Deze hooggeschoolden maar tevens onderontwikkeld volk zijn toch een aanwinst voor Europa of heb ik wat gemist ?
Kut land, kut EU kut en kut zandbakiërs
@pruters zijn het | 31-01-16 | 17:03
Ja, dat vat het eigenlijk wel goed samen.
Maar wel alle banken blijven redden... die Spanjaarden, Italianen en Cyprioten gaan echt hun benzineprijs niet verhogen... laat Brussel eerst die steun terugvorderen.
En als die gelukszoekers dan straks weer verdwenen zijn blijft de extra belasting zeker gewoon bestaan.
Oh wacht... Ze gaan niet weg.
Haha wat dacht u dan dat u niet als kutburger voor deze zooi op zou draaien.
-weggejorist-
simpel_vruchtje | 31-01-16.
-
Misschien heeft Zwitserland(nog)geen vluchtelingenprobleem, maar problemen met aanhangers van de religie van de wrede zijn ook Zwitserland niet vreemd.
Grappig, alleen mensen die een auto rijden betalen dus voor de asielopvang. Daarbij komt dat links Nederland of geen auto heeft of electrisch rijdt.
.
Lijkt me dus een typisch linkse oplossing.. op koste nvan de ander.
De EU wordt steeds dystopischer.
Uit de EU gaan, wordt zo alleen maar beter voor de werkgelegenheid in de grensstreek. Van het benzinetoerisme uit Duitsland en Belgie, kunnen we dan de grensbewaking betalen.
Direct uitvoeren dus, die EU-accijnsverhoging en Nederland uit de EU.
Glasgow Argus | 31-01-16 | 17:12
De lage olieprijs is maar tijdelijk. En de verhoogde accijns is voor de eeuwigheid.
Als je de auto nodig hebt om naar je werk te gaan ben je de Sjaak. In het andere geval: (veel) minder auto rijden. Dus zoveel mogelijk de boodschappen halen; 1x per week i.p.v. elke dag, ritjes combineren enz.
Meer mogelijkheden zijn er nog niet, pas in maart 2017: het stemhokje. Natuurlijk op 6 april ook maar ja, dat heeft hier weinig mee te maken.
@Uw Psychiater | 31-01-16 | 17:09
De door jou genoemde partijen sturen de rekening gewoon naar het volk wat zucht onder de belastingdruk en de hypotheek.
Overigens wil ik niets te maken hebben met PvdA, D'66 en GroenStinkt.
Heb je daar ook een advies over?
De EU gaat niet over mensen, de EU gaat over geld. Zoveel mogelijk. De mensen zijn er alleen om dat geld te genereren.
De vijandelijke EU - de vijand van iedereen die vrijheid hoog wil houden - zoekt voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om haar imperialistische rijk van een eigen belasting te voorzien en zo de inwoners van Europa te knechten en schatting te laten betalen aan de EU bezetters.
Zo moet je dit gewoon zien: een nieuw excuus om een EU belasting te introduceren. Het Kwaad heeft een naam: EU.
de redenering van dit soort zwakstroomlichten is ook een interessante. omdat de olieprijzen zijn gedaald betalen we minder bij de pomp, bij hogere prijzen werd er toch gewoon getankt, dus we kunnen de prijsdaling wegbelasten zonder dat mensen minder uitgeven.
het is een variant op de samsoniaanse visie op spaargeld. dat moet maar aan de overheid worden "gegeven", want dat "luie spaargeld", daar kunnen we als overheid veel betere dingen mee doen.
hersenscheten zegt u? nou, nee. dit is de taal van centrale planners, keynesiaanse hardcore. uw geld is niet van u. uw geld behoort de overheid. u bent productiemiddel en consument. de taak van de centrale planner is om productie en consumptie in een evenwicht te houden.
centrale planners zijn hele enge mensen. ze geloven dat de modellen die ze hanteren een beter zijn dan de realiteit zelve. vooral omdat de werkelijkheid "ruis" kent, zoals stijgende of dalende olieprijzen die in het model gewoon genegeerd kunnen worden.
Goh, twee weken terug zei ik al dat zoiets zeker zou gaan gebeuren.. En als de olieprijs straks weer stijgt, blijft die accijns er lekker op zitten..
Gratis arbeid mag een paar cent kosten zolang het klootjesvolk het maar opbrengt.
Laten diegene die van de gratis arbeiders profiteren het gelag maar betalen.
Ik stel een Bazenbelasting voor.
Hooivorken en fakkels!
Prominent de guillotine op het plein van Den Haag, EU Brussel en Berlijn.
Laten we er een feestje van maken. Een ouderwetse volksopstand. Daar is de EU wel aan toe. En kan het ook hard gebruiken.
Aanrandiërs financiëren kan je leren #Duitsegezegden
@d' 8høker | 31-01-16 | 17:02
Welja, ga jij die DDR-trut nog even wat geld toestoppen....
Waarom wordt dit niet betaald uit de clubkas van de partijen die deze cultuurverrijkers zo graag willen hebben? Ik heb altijd geleerd: Als je iets wil hebben/ kopen, dan moet je er voor betalen. Dus met andere woorden : stuur de rekening maar naar de PvdA, D66 en GroenLinks.
Stop EU Now!
Nu verkiezingen godverdomme.
Nederland uit de EU en net al Zwitserland verder gaan probleem opgelost.
Per liter benzine betalen we 78 Eurocent accijns in Nederland en daar komt nog 21% BTW overheen.
En toch blijven mensen zich afvragen waarom de prijs aan de pomp niet evenredig daalt met de prijs van ruwe olie......
*met hoofd op rubber tegels slaan doet*
Dat de EU Kut is wisten we al. de vraag is wat gaan we ertegen doen?
Ze leggen je met je kop op het hakblok en dat mag je zelf betalen.
Laat de Sylvana Simonsen in dit Europa lekker betalen voor HUN vluchtelingen.
Kut land, kut EU kut en kut zandbakiërs
Mooi man ellende zelf betalen, als het niet de realiteit is dan zou ik op de grond liggen van het lachen.
Ga die poen maar bij frau merkel halen.
kut, ik tank in Duutsland
REAGEER OOK