Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Leuk. Eerste video Soros voor Nederland opgedoken

De eerste propagandavideo van Soros voor Nederland is opgedoken. In brak Nederlands roept een voice-over Nederland op om 'ja' te stemmen bij het referendum op 6 april. Vanwege de 'politische samenwerking', of zoiets. GeenPeil voert een fair & balanced neutrale opkomstcampagne, dus we delen dit staaltje huisvlijt gewoon ff. Ook omdat ie kneiterkomisch is trouwens. Voor een ander Oekraïens geluid van binnenuit, verwijzen we naar een uiterst fijne longread van Wierd Duk. Die maakte een rondrit door Oekraïne met een Hitler citerende malloot en een paar joden hatende rouwdouwers die samen een patriottische folkrockband vormen. Titel: Op pad met de patriotten van Oekraïne: ‘Dat associatieverdrag hoef ik ook niet’. De volledige quote waar die kop naar verwijst luidt als volgt: “Dat associatieverdrag hoef ik ook niet. We hebben op de Maidan gevochten voor een onafhankelijk Oekraïne, los van Rusland maar ook los van Brussel. Dat beeld dat bij jullie overheerst dat de Maidan een revolte was voor Europa klopt wat mij betreft helemaal niet.” Jup. Oekraïne is zeer diep verdeeld over het onderwerp..
P.S. Had u al wat roebels gedoneerd aan onze campagnekas?

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

JanDeBruin | 01-02-16 | 12:27

Goed filmpje!! Nederland is inderdaad bezet door de pruissen en het kleine broertje van duitsland.
En het zou raar zijn als buitenlanders ons opstoken tegen de duitsters..
Precies zo raar als oekraine opstoken tegen de russen.. vanaf een eiland aan de andere kant van de wereld nota bene...
Keihard NEE dus mr Sores.

baard van troje | 30-01-16 | 14:28

Als het niet zo bol stond van de godwins zou je het agitprop kunnen noemen.

His Lordship | 30-01-16 | 14:20

Met zulke cinematografische vrienden heeft het Ja-kamp geen tegenstanders meer nodig.

Organische evolutie | 30-01-16 | 11:50

Nou ik zou zeggen, kom maar op met de echte geschiedenos van de Oekraïene sinds 1600 (Slag bij Nieuwpoort). Het probleem is dat hier in Nederland diverse stads en gemeente bibliotheken zijn gesloten. Daar bovenop zijn de echt autentieke geschiedenis boekwerken, geschreven tussen 1700 en 1990, uit de overgebleven Bibliotheken in Nederland niet meer te vinden. De boek verdwijningen in Nederland zijn een zo'n krachtig virus, dat zelfs alle Wetboeken en Grondwet van de Staten der Nederlanden uit de Bibliotheken zijn verdwenen.

rmstock | 30-01-16 | 06:03

@Poes Fiep | 29-01-16 | 23:47
Mee eens. Rusland heeft al te maken met een omsingeling door de NAVO die de afspraken en het vertrouwen op grove wijze heeft geschonden door naar de Russische grens op te trekken. Oekraine, dat volgens de afspraken neutraal had moeten blijven, is dan begrijpelijk een brug te ver. Ook in de VS is hier al eerder voor gewaarschuwd, zowel tijdens Clinton als Bush II, maar dit werd door de neocons van tafel geveegd. Het Oekraine gedoe zegt overigens ook iets over Brussel, dat blijkbaar geen enkele moeite heeft met geflipte coupplegers die met nazi-vlaggen zwaaiend en bommengooiend een vuile oorlog voeren tegen de niet zo eurofiele oppositie. Maar wee je gebeente als je in Nederland met en Princenvlag zwaait.

ben kokhals | 30-01-16 | 02:35

Heerlijk, deze low-brow godwin en die hypocrisie over "democratie en beschaving". Gaan die EUrobots meer van dergelijke propagandafilmpjes maken? Ik hoop van wel:)

ben kokhals | 30-01-16 | 02:10

Wat een Nazistischfilmpje is dit, ongelooflijk.
Laten we gelijk zeggen dat wij Nederlanders helemaal niet bestaan.

Prima, dat er zo over ons als hardwerkende Nederlanders zo gedacht wordt.

Waar komt dan de angst vandaan dat er waarschijnlijk behoorlijk wat 'niet bestaande mensen', tegen het verdrag met de Oekraïne gaan stemmen.
Deze propaganda is regelrecht geschreven door de nazaten van de gebroeders Grimm.

Misschien zijn de niet bestaande Nederlanders het wel zat om handenvol geld weg te gooien in de volgende bodemloze put.

Voor de handel is dat hele verdrag niet nodig, het gaat alleen maar meer geld kosten voor ondernemers als de politiek zich met de handel met het buitenland gaat bemoeien.

In landen zoals Zwitserland en Verenigd Koningsrijk gaat het ook prima zonder bemoeienis van EU.

Dit verdrag is er alleen maar om het ego te strelen van de Verhofstadtjes en de van Baalentjes.
Alleen voor de machtsgeile EU politici die dan weer lekker hun zakken kunnen vullen over de rug van een ander.

Voor politieke betrekkingen is het verdrag ook niet nodig, gemaakte afspraken kunnen ook zonder verdrag zwart op wit vastgelegd worden.
Het sluiten van dit verdrag is dus totaal overbodig.

mag ik ook nog ff | 30-01-16 | 01:53

ik wil graag ook even melden dat de familie van habsburg in vergelijking tot andere familie's in europa veel minder oorlogen heeft gevochten/veroorzaakt dan andere. honderden jaren hebben zij op verschillende plaatsen in europa geregeerd. veel mensen zullen zeggen dat de ww1 door de familie van habsburg is veroorzaakt, deels waar(lees hiervoor de juiste geschiendenisboeken) ww2 is veroorzaakt door de ''geallieerde'' en het gezeik met de islam omdat mensen anno 2010 nog steeds gelovig zijn (lees: geloven in sprookjes verhalen). volgende week: meer ondergang van links, recht wint meer terrein, meer aanslagen door religie ... enz...

De_Koning | 30-01-16 | 00:59

Lees de eerste bladzijden van het associatieverdrag even, dat laat echt alle ruimte voor groei richting Eu lidmaatschap voor Oekraine (sStreven naar steeds verdergaande samenwerking. Oekraine mag deelnemen aan bepaalde Eu commissies. Oekraine zal zijn wetgeving in overeenstemming brengen met die van Europa. ETc). Meer samenwerking met Oekraine betekent meer risico op een conflikt met Rusland. En waarom zouden we dat over hebben voor een stel antisemieten?

Poes Fiep | 29-01-16 | 23:47

Zolang de radar beelden niet vrijgegeven worden door de oekraine, wat betreft de MH17.

Moet er zeker een neen komen op dit verdrag.

Mocht oekraine hier niets meet te maken hebben, wat maakt dat deze beelden niet vrij gegeven worden.

nononse | 29-01-16 | 22:02

"Nein!", eh "Nee", zal ik stemmen! Of "Njet", dat mag ook... Hoeveel slechte youtube filmpjes er ook komen!

Jodelahiti | 29-01-16 | 20:49

Aan het einde van het filmpje:
"... Associate betekend ALLEN politische (sp?:) en handelssamenwerking"
.
Errr, *kuch*, even de 11 MILJARD euro subsidie vergeten hier? Of valt dat onder "politische" samenwerking?
.
Het de samenwerking op defensie gebied?
Is die ook "poltitisch"?
.
Ik stem NJET.

hotmint | 29-01-16 | 20:42

Maar Nederland is toch ook opgericht door wat verveelde Pruisische generaals? Het koningshuis althans. "Ben ik van Duitschen bloedt" nl.wikipedia.org/wiki/Graafschap_Nass...

Decibyte | 29-01-16 | 20:14

Waarom zouden wij van hun probleem ons probleem maken en daarnaast waarschijnlijk nog meer problemen met bijvoorbeeld Rusland veroorzaken? A) Why should we care? B) Waar bemoeien we ons mee? Lekker neutraal opstellen, handel drijven met beide partijen en verder niks. Die handel drijven we overigens nu al, daar hebben we geen associatieverdrag voor nodig.

Banana008 | 29-01-16 | 19:29

`Stel, iemand zou zeggen dat Nederland eigenlijk maar een klein broertje is van Duitsland en dat we eigenlijk allemaal Duitsers zijn met een dialect.`
Ja dat is precies wat ik ook denk. Deze reclame faalt omdat wij Nederlanders helemaal niet denken in termen van ´volk´.

Walter E. Kurtz | 29-01-16 | 19:25

Het was een nee, het is een nee en het blijft een NEE!

Z. Uurpruim | 29-01-16 | 19:12

Nee, nee en nog eens nee tegen het associatieverdrag.
Als we zo doorgaan,worden we in rap tempo een derde wereldland.

waarmotdatheen | 29-01-16 | 19:03

WTF is dit WTF!!!!!! Lijkt wel de Russische staats televisie! Maar dan op zn Ukraïns. Totale waanzin.
Wat er met de Ukraine gebeurt is mijn zorg niet, heet zoiets als zelfbeschikking and eigen verantwoordelijkheid.
De EU is uitgegroeid tot politieagentje van Europa. En denkt het voor iedereen en z'n moeder beter te weten. Vertelt de Euroburgert wel even wat hij doen moet. Ha opgerot met die zooi.

ca12nag3 | 29-01-16 | 18:23

Er is inderdaad nog 1 ding dat de EU nog niet verziekt heeft. 1 ding was ze nog niet gelukt; ons meeslepen in een oorlog met Rusland. Gaat het de EU lukken ? Als je dacht dat het slopen en de incompetentie en het graaien niet groter kon, dan bewijzen ze dat ze nog steeds niet klaar zijn en het altijd nog verrotter kan.

Rest In Privacy | 29-01-16 | 18:16

@bergsbeklimmer | 29-01-16 | 14:04
Ja ik weet het, hij zou een klacht in moeten dienen! Of iemand namens hem, bijvoorbeeld ... 'bergsbeklimmer'. Maar zonder gekheid, goed om in herinnering te roepen dat ze het gejat hebben en te belazerd zijn om het even helemaal te laten horen.

Watching the Wheels | 29-01-16 | 18:15

@Ars Vivendi | 29-01-16 | 18:02
Nog vergeten te zeggen dat ze worden gemaakt in China en Korea.

Ars Vivendi | 29-01-16 | 18:06

Het interesseert niemand ene reet maar ik zeg het lekker toch.
Die Maksim (36) speelt zo te zien op een Epiphone Les Paul Standard PlusTop Pro.
Mooi stukkie mahonie! Cherry sunburst gespoten. En er zit goeie hardware op, waaronder Grover stemmechanieken. De prijs/kwaliteit verhouding is ook oké, hij kost zo'n €450,-- (toch nog 1.000 Oudhollandsche florijnen).
Voor als je geen echte Gibson wil/kan betalen.

Ars Vivendi | 29-01-16 | 18:02

Klopt best wel dat veel Nederlanders nakomelingen zijn van lieden die uit een gebied kwamen dat we nu Duitsland noemen. Zo rond de tijd dat de Romeinen zich terug trokken kwamen er veel asieleisers naar het huidige Nederland. De Nederlanders zelf vertrokken op hun beurt naar het huidige Engeland om o.a. de Kelten een kopje kleiner te maken.

McMarx | 29-01-16 | 18:02

Dit was een grapje....toch?
Ik bedoel, met zulke argumenten denk je mensen te overtuigen?

kapitein_iglo | 29-01-16 | 18:01

De Koreaanse Slet | 29-01-16 | 16:11

Wat je zegt doe je zelf...

Toxopeus | 29-01-16 | 17:58

Ik snap wel dat Poetin bij de krim gestopt is.
Dit kutland wil je gewoon niet erbij hebben.
Dus succes Oekraïne. Ongezien de typhus voor jullie.
Dat wordt een duidelijke Nee.

Wim Venijn | 29-01-16 | 17:55

Al sturen ze 100,000 promo filmpjes ,het is en blijft NEE,NO,Hемає,Hет,いいえ,Hayır,duidelijk zo !!

Jetstream | 29-01-16 | 17:55

-weggejorist-

Ezzio | 29-01-16 | 17:25

van mij mag Poetin de oekraine overnemen. Kost ons alleen Maar Geld, en ze zijn zo corrupt als de pest.
De eu kann nog wat leren van Poetin. Daarom stem ik NEE.

blanke pool | 29-01-16 | 17:24

Vanaf de late 8e eeuw ontstond de handelsroute van de Varjagen naar de Grieken, een handelsroute die vrijwel geheel over water ging en die Scandinavië met het Byzantijnse Rijk verbond. De route stelde de oorspronkelijk uit Zweden stammende Varjagen in staat om een profijtelijke handel met het Byzantijnse Rijk op te zetten.

De krijgshaftige Varjagen maakten de groeiende boerenbevolking in de bosgebieden schatplichtig. Ze dreven via de grote Russische rivieren een uitgebreide handel met het Byzantijnse Rijk en het Kalifaat van de Abbasiden, afgewisseld met plundertochten. In het gevolg van deze handelsreizen stichtten deze Varjagen, ook Roes genaamd, meerdere nederzettingen in het huidige Noord-Rusland, die gezamenlijk als het Kaganaat van Roes bekend werden.

kzegje | 29-01-16 | 17:22

Dat van Nederland is ook gewoon allemaal waar. Behalve dan dat we wel geschiedenis hebben zoals ieder ander land op de wereld. Dat is ook niet ineens veranderd omdat we in de EU zitten, het is nogsteeds waar. #Fail

Mozes Langebroek | 29-01-16 | 17:01

-weggejorist-

beaujudas | 29-01-16 | 16:56

Sardonicus | 29-01-16 | 16:08
Nogmaals: ieder land is kunstmatig. Nationaliteit is kunstmatig.

Gualtiero | 29-01-16 | 16:31

Als we ja moeten stemmen om Oekraïne te helpen, dan kunnen we net zo goed ja zeggen tegen Afganistan, Irak, of Zimbabwe. Die zouden ook allemaal wel varen bij meer 'Europese' (incl. Nederlandse) hulp. Ik mis argumenten in het filmpje waar de Nederlandse kiezer iets mee kan.

GerbenW | 29-01-16 | 16:22

@Sardonicus | 29-01-16 | 16:08
Nederland is ook een 'kunstmatig' land en gevormd door een elite die dachten dat het beter was om samen te werken. Nederland: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Netherlands

Maar wel een uniek volk met een unieke cultuur. Schaamteloos van je.

De Koreaanse Slet | 29-01-16 | 16:14

@Graaf van Egmont | 29-01-16 | 14:49
Waar ben jij dan precies zo enorm op tegen? Want dan hebben we een discussie. Dit eeuwige gezanik van 'ik ben tegen omdat ik tegen ben' komt me de strot uit. Er komt geen zinnig woord uit de tegen partij en men is kennelijk niet bereid om er TEGEN te knokken. Is het gewoon geïndoctrineerd zeuren om te zeuren? En zo ja, waarom zeur je dan niet over Moldavië of Georgië? Ook die grote delen van die landen zijn bezet / geannexeerd door Rusland... Horen we je en je vriendjes niet over... Wanneer ga je aan de slag? Kom eens met argumenten? Dat is de grootste faal van het tegenkamp. Geen argumenten.

De Koreaanse Slet | 29-01-16 | 16:11

Grappig, ik lees nu een boek over de geschiedenis van oekraine en daaruit is duidelijk te concluderen dat het een kunstmatig land is, zoals de meeste oude sovjet landen. En eigenlijk alles dat zonder argumentatie wordt weersproken blijkt simpelweg wel uit de geschiedenis van Oekraïe. Ga maar lezen.

Overigens gaat het nergens in het filmpje over het asocialenverdrag

Ik stem nee en heb de meeste van mijn vrienden en familie overtuigd te gaan stemmen en dan nee aan te kruisen

Sardonicus | 29-01-16 | 16:08

-weggejorist-

spyr0 | 29-01-16 | 16:07

@sprx | 29-01-16 | 15:46
In Oekraïne wonen slechts zo'n 8 miljoen Russen. Op een bevolking van 45 miljoen. Dat is zo'n 17 procent. In dat hele 'gebied' wonen al eeuwenlang Oekrainers. Een volk met een eigen cultuur en een eigen taal en ze zijn al EEUWEN de ruime meerderheid (gemiddeld 75-80%). De Krim was een plekje waar Krim Tataren woonden en later Oekrainers en nog later Russen. Dus fuck jou met je trieste en vooral gebrekkige kennis van zaken.

Als Russen op Nederland zouden schijten zoals ze op Oekraïne schijten zou je schuimbekkend van woede je kwaadheid uitten over dit soort grof imperialisme van een zooitje schoften. En ja de Russen zijn schoften. Hoe denk je dat Rusland het grootste land ter wereld is geworden? Door lief te knipogen? Ongelooflijk de schandalige onkunde en idioterie hier.

De Koreaanse Slet | 29-01-16 | 16:07

Zijn dit nou van die innovatieve gasten waar kimch trut het altijd over heeft. Goed voor handel? Of staat hij nog steeds te sissen naar Rusland.

Wat een verspilling van tijd en middelen. Verdraaiing van zaken, beetje denigrerend doen (nee zo win je zieltjes, prutser) en nog gewoon glashard liegen ook. Ruslandfobia... Wat verrijken we ons allemaal weer.

Vageling | 29-01-16 | 16:06

" “Dat associatieverdrag hoef ik ook niet. We hebben op de Maidan gevochten voor een onafhankelijk Oekraïne, los van Rusland maar ook los van Brussel. Dat beeld dat bij jullie overheerst dat de Maidan een revolte was voor Europa klopt wat mij betreft helemaal niet.” Jup. Oekraïne is zeer diep verdeeld over het onderwerp.. "

Tja van Rossum de ultranationalistische ploegjes die de grenzen willen sluiten en niets met de EU willen te maken heb je ook in Oekraïne. Het zal menig reaguurder verbazen hoeveel ze gemeen hebben met deze figuren. Hetzelfde laken en pak alleen leeft de reaguurder in Nederland en/of heeft de Nederlandse nationaliteit. Je hoeft niet eens hun woorden te veranderen het spreekt namelijk voor zichzelf. Slava Ukraina en fuck de EU en fuck Rusland. Ultranationalistische gekken zijn gewoon gestoorde idioten. Maar hoe zit het met de 44 miljoen andere Oekraïners. Het volk zeg maar? Heb het daar eens een keertje over.

De Koreaanse Slet | 29-01-16 | 16:00

Bovenstaand in antwoord op @nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:45

smoelwerk | 29-01-16 | 15:49

Wij == Nederland. De juridische context van het referendum. De formele kaders. Wij, het parlement en dus de Volksvertegenwoordiging, hebben een wet die ziet op het organiseren en voltrekken van een raadgevend referendum, en laten dat betrekking hebben op (de ratificatie van) een verdrag dat werking gaat hebben op tenminste 1 soevereine staat buiten Nederland (Oekraïne). Dus we moeten het niet gek vinden (en kunnen het niet voorkomen) dat die betreffende staat, of althans groeperingen uit die betreffende staat, zich met dat referendum en zijn beoogde uitkomst bemoeien.

smoelwerk | 29-01-16 | 15:49

De Ukraine is opgericht als Sovjet staat in 1923 door Stalin, in gebieden die vanaf 1793 bij
Rusland hoorden en verder onderdeel zijn geweest van Polen, Litouwen en het Ottomaanserijk.
De Krim is daar in 1956 door de ukrainer Chroetsjov aan toegevoegd.
Allemaal erg arbitrair.
In het zuiden en oosten wonen Russen, elders Rooms Polen en Litauwers, dat gaat niet lang samen in een land.

sprx | 29-01-16 | 15:46

Al maken ze een promofilmpje gemaakt door brazzers met Marleen en Gwen in de hoofdrol dan is het nog steeds een keiharde NEE stem van mij.

Autobonker | 29-01-16 | 15:42

Al maken ze een promofilmpje gemaakt door brazzers met Marleen en Gwen in de hoofdrol dan is het nog steeds een keiharde NEE stem van mij.

Autobonker | 29-01-16 | 15:42

Ik stem toch lekker nee, dus doei!

Haildawkins | 29-01-16 | 15:41

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:47
Waar u bezwaar tegen zou kunnen hebben, is dat al die nabuurstaten van de EU, zg EU geld ontvangen. Maar de EU heeft geen geld, dat is nl òns geld, dat door de belastingdienst is afgepakt. Waarom kunnen die Oekraïners niet hun eigen boontjes doppen, dat kunnen bv andere ex-Sovjetstaten wel zoals Estland, Letland, Lithouwen, Kazakstan en diverse regio's. De reden dat het daar niet lukt is vooral corruptie. Maar als ze meer geld gaan ontvangen, zal de corruptie eerder toenemen dan verminderen.

Ci Ty33 | 29-01-16 | 15:31

dus ze hebben ons nodig om uit hun probleem te komen. door onszelf met hun problemen op te zadelen...???

Woehahahaa | 29-01-16 | 15:31

@Mark_D_NL | 29-01-16 | 15:13
Helaas een 'old man' met geld teveel en belangen die bepaald MIJN belangen niet zijn.
Zoals ik al eerder opperde: opzouten met buitenlandse inmenging in een NEDERLANDS referendum!
Laat Rutte maar zweten, tenslotte had hij minder voorkeurszetels dan Rita Verdonk en had hij hij er beter aan gedaan om haar MinPres te laten worden.
Ik acht Rita een stuk intelligenter dan Rutte, die vrouw heeft met de poten in de klei gestaan als directrice van een gevangenis.
Het enige dat Rutte kan is liegen, lachen en de waarheid verdraaien.
Ik troost me met de gedachte dat hij nu voorzitter van de EU is en moet gaan uitleggen dat 'zijn' land hem wellicht keihard laat vallen in April.
Ik hoop op een kabinetscrisis en nieuwe verkiezingen.
*dit land kan zoveel beter*

necrosis | 29-01-16 | 15:27

LOL. Zou die gast die dit filmpje expres zo veel fouten in de uitspraak maken, naast zijn verder opvallend mooie uitspraak? Daar zou ik heel vrolijk van worden: geld aannemen voor de klus, maar stiekem de tegenpartij helpen.

Vega Mindy | 29-01-16 | 15:24

Ja, mein lieber kinder.
Wir mussen machen was gut ist fur die Ukraine.
Was passiert mit Holland ist uns scheisseg, eh, ich meine, ist auch gut fur Holland!

Zoltan | 29-01-16 | 15:20

@nemoj me jebat | 29-01-16 | 15:06
Ik heb als code je maten gebruikt, en zonder tooltje kan niemand anders mijn kluis kraken.
*gnehehe*

necrosis | 29-01-16 | 15:16

Soros fuck you, old man.

Mark_D_NL | 29-01-16 | 15:13

@cees2025 | 29-01-16 | 14:59
Tot een tijdje geleden woonde de dochter van Poetin in Nederland (ik meen in Voorschoten).
Die is Nederland min of meer ontvlucht na de heksenjacht van 'Brussel' op het Maidanplein in Kiev.
Voordat van Baalen en Verhofstadt er met hun vuistjes stonden te zwaaien, deden we (Nederland) goede zaken met Rusland.
Mensen die denken dat we met Oekraïne net zoveel geld kunnen verdienen qua handel, zijn compleet gestoord!

necrosis | 29-01-16 | 15:09

necrosis | 29-01-16 | 14:52
Fluister de code voor de zekerheid nog even in mijn oor.
Ik red me wel!

nemoj me jebat | 29-01-16 | 15:06

Filmpje komt van de www.peoplesproject.com/ die hoofdzakelijk in het oekraiens publiceerd, maar filmpje is zo slecht dat je spontaan tegen ga stemmen, dus moet poetin met zijn reclamebureau hier achter zitten.

louis6227 | 29-01-16 | 15:03

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:47 Rusland is geen echt communistisch land meer net als Nederland (lees Europa) geen echte democratie meer is. Of jij nou "Ja" of "Nee" stemt het conflict komt er toch, het is slechts symptoon bestrijding van een groter probleem.

Iets met overbevolking, recessie, Botsende beschavingen (Clash of Civilizations). Ik heb dan ook liever geen ruzie met de Russen. Ons de rug toe keren aan de Russen en Israel (lees: Joden) is op het moment niet slim.

cees2025 | 29-01-16 | 14:59

De de kern van dit filmpje is dus: Wij van het Ja-kamp zeggen dat het beter voor Oekraine is dat ze binnen de invloedssfeer van de EU komen.
Waarvan akte. Ik stem zelf uhhhh NEE. Want ik wil het beste voor NL. En de EU maximaal dwarsbomen, vooral nu, heeft dan prioriteit.
Ik heb overigens niets tegen Oekrainers, het zal misschien nog best goed voor ons zijn wanneer er wat van die patriotten bij de EU komen die ook niet zo'n grote fan zijn van multikul. Win Win situatie dus of het nu 'ja' of 'nee' wordt. Maar zand in de EU-motor strooien heeft prioriteit. Dus; nein nein nein

pluk-87 | 29-01-16 | 14:58

@Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:47
De Sovjet Unie bestaat al een tijdje niet meer, ik zou wat recente geschiedenisboeken lezen als ik jou was.
Overigens valt Rusland niet (meer) onder de noemer 'communisme'.
Daarvoor moet je naar Noord-Korea....

necrosis | 29-01-16 | 14:57

Google ik op politische, blijkt dus Duits te zijn. Foutje! Tref ik ook nog een artikel over Soros en Mabel aan. Wat een bagger.Neem ik nog liever Poetin. novayagazeta.nl/?p=601

Katrijn | 29-01-16 | 14:54

@nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:42
Ik berg 'em op in mijn kluis.
*hopelijk weet ik straks de combinatie nog, hips*

necrosis | 29-01-16 | 14:52

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:47
Waarschijnlijk omdat je niet kunt lezen wat er staat. En het staat er bewust zo vaag, dat ze het over een jaar kunnen oprekken als een varkensblaas. Waarna men kan zeggen: het stond er al die tijd al.

Graaf van Egmont | 29-01-16 | 14:49

Jezus wat slecht, verder, wat Graaf van Egmont | 29-01-16 | 14:38 zegt.

at mekkert | 29-01-16 | 14:49

Het filmpje zelf lijkt wel erg op slechte propaganda en waarom zien we portret van Goebbels in bezwerende pose?

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:48

Ik moet helemaal niets van de Soviet Unie hebben en nog minder van communisme. Dus in dat opzicht ben ik het met het filmpje eens. Weg met dat ellendige rotcommunisme. Men moet misschien toch eens de moeite nemen de tekst van het associatieverdrag te lezen. Ik kan er niet veel in vinden waar ik echt tegen ben.

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:47

Wat een baggerfilmpje.

Sovy | 29-01-16 | 14:46

Jij zal maar op jouw oude dag voor Duitser uitgemaakt worden... Bejaard Nederland stemt "Nee" m.u.v. die paar behorende tot de elite club.

cees2025 | 29-01-16 | 14:46

smoelwerk | 29-01-16 | 14:37
Bedankt!
Maar vertel: wie is "wij" in dezen?

nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:45

necrosis | 29-01-16 | 14:33
Ik ben voorlopig nog niet klaar.
Maar die tripel houd ik graag van je tegoed!

nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:42

Dit kan over elk land gezegd worden. Rusland behoorde tot het Mongoolse rijk, dus je zou kunnen zeggen dat het allemaal Mongolen zijn. Ieder land is een constructie, een imagined community.

zieke hondt | 29-01-16 | 14:41

@smoelwerk | 29-01-16 | 14:34
Laten we eerst maar eens zorgen dat we die grens van 30% opkomst halen, ongeacht ja of nee.
Minder dan 30% betekent dat Rutte zijn krabbel kan zetten zonder dat we hem daarvoor op het matje kunnen roepen!
Immers: wie zwijgt stemt toe, en IK was niet van plan te zwijgen.

necrosis | 29-01-16 | 14:40

wat een BS, die jank weet Nederland niet eens te vinden op een wereldkaart. aufzaltsen met je poeppropaganda.

voedselbankier | 29-01-16 | 14:40

@Marcel66664746 | 29-01-16 | 13:35

Hoezo? Heb je geprobeerd om 10 Roebel te doneren en dat werkte niet?

Pieter V | 29-01-16 | 14:39

"Overigens geldt dit niet voor vrouwen!

necrosis | 29-01-16 | 14:29"
Verschil moet er zijn gèh, gèh.

Maria.1 | 29-01-16 | 14:38

Wat een amateuristisch, demagogisch filmpje, geheel toegesneden op klootjesvolk dat de geschiedenis niet kent en het ook een zorg zal wezen.
Het filmpje ontstijgt het amateurisme van Radio Free Europe nog niet eens. De Koude Oorlog 2.0.

Graaf van Egmont | 29-01-16 | 14:38

@nemoj me jebat | 29-01-16

Neću te jebat. Maar dat het een binnenlandse aangelegenheid is is natuurlijk klinkklare onzin. Wij slepen zelf het buitenland er met de haren bij.

smoelwerk | 29-01-16 | 14:37

Ik ben mordicus tegen en blijf mordicus tegen en zal ook in volle overtuiging NEE stemmen op 6 april. Maar jongens, jullie maken het me wel moeilijk. "In brak Nederlands..."?? Lekker denigrerend. In werkelijkheid is er op dit kristalhelder uitgesproken Nederlands helemaal niets aan te merken. "GeenPeil voert een fair & balanced neutrale opkomstcampagne ...". Inderdaad, en de maan is van kaas.

smoelwerk | 29-01-16 | 14:34

Ik zou zeggen laat de nee-campagne maar zitten, het materiaal daarvoor blijkt het ja-kamp prima zelf te kunnen maken.

JohannGambolputty | 29-01-16 | 14:34

@nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:26
Ik ging vannacht om 3:00 naar mijn werk en mijn weekend is inmiddels begonnen.
Jij ook een tripeltje?
Enne... huiveren zullen 'ze', aangezien ik niet geloof dat er een ruime meerderheid 'ja' zal stemmen!
Eerder een overtuigend 'NEE'.
Het lachen zal Rutte nog wel vergaan!

necrosis | 29-01-16 | 14:33

De afdeling PR van nazi Duitsland is blijkbaar en samenwerking aangedaan met de PR man van Saddam houssein. Man man..... Wat een tijdreis dit filmpje

Goatboy2014 | 29-01-16 | 14:31

@ET007 | 29-01-16 | 14:16
Zouden homoseksuele mannen weten dat je in Engeland een dikke boete krijgt als je zoent met een andere man in het openbaar?
Overigens geldt dit niet voor vrouwen!

necrosis | 29-01-16 | 14:29

Ik mag hopen voor hem dat die 200.000 niet alleen naar dit filmpje zijn gegaan, dit is de grootste mislukking sinds het koningslied. Dit is zo'n Youtube/NPO-documentairestyle, aka totaal niet overtuigend voor je doel.

MarcelNederland | 29-01-16 | 14:28

necrosis | 29-01-16 | 14:08
Jouw vrijmibo begint lekker vroeg!
Verder ben ik het helemaal met je eens dat iedereen buiten Nederland zich er niet mee mag bemoeien. Toekijken en huiveren mag wel.

nemoj me jebat | 29-01-16 | 14:26

Ik heb welgeteld 0 negers voorbij zien komen in dat filmpje. De makers moeten wel enorme racisten zijn.

koosnaam | 29-01-16 | 14:25

Ach het is in ieder geval al een stuk beter dan: nieuwe treinen naar het oosten, het licht gaat uit of Poetinlovers.

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 14:22

@SamKoeman | 29-01-16 | 13:52
Wat overigens voor ieder land en iedere taal en cultuur geldt.

Gualtiero | 29-01-16 | 14:21

Volgens mij dit compleet voorbij aan de feitelijke vraag die ten grondslag ligt aan dit referendum:
Bent u het er mee eens dat Nederland gebaat is bij het Associatieverdrag zoals dat door de EU is voorgesteld?

Ik zou een ieder op willen roepen om zich te verdiepen in de recente EU historie (aka, hoe rolt de EU?) en vervolgens het verdrag te lezen.
Dan weet je wat er werkelijk in staat en kan je met die historie in ogenschouw zelf een beslissing nemen op basis van feiten.

Kennis = macht.

DatInternetDingetje | 29-01-16 | 14:20

@Ci Ty33 | 29-01-16 | 14:14
Die kinderen marcheren met nazi-vlaggen door de straten van Kiev. Dat milieu is het dus daar.

sinar2 | 29-01-16 | 14:17

man man man.... wat kut geschreven. Of is dit een soort pratende Googletranslate bot?

superjan | 29-01-16 | 14:17

Er zijn 3 soorten mensen die iets tegen Rusland hebben:
Vele machthebbende uit het Westen, Homoseksuelen en Subsidieslurpers (die dan vaak ook homoseksueel zijn).

ET007 | 29-01-16 | 14:16

Wat is politische samenwerking??

Binnenbaan | 29-01-16 | 14:16

ouwespamhoer | 29-01-16 | 13:35
En bedenk je dan eens wie er belang bij heeft dat Oekraïne niet in staat is om in de eigen energiebehoeften te voorzien. Olie en gas werd gevonden in de Zwarte Zee voor de kust van de Krim en in het oosten van het land (daar zelfs genoeg om heel Oekraïne voor 70% van energie te voorzien). Er is een kleinere hoeveelheid in het westen gevonden. Toevallig controleren de Russen nu die gebieden. Maar gelukkig kost het infuus dat die gebieden nodig hebben hen nu ook klauwen met geld.

RL | 29-01-16 | 14:15

Oekraïners bemanden tijdens WO II vrijwillig het SS-Wachbataillon ‘Nordwest’ in Nederland en bewaakten de opgesloten Nederlanders in de kampen Vught, Sint-Michielsgestel, Haaren en Amersfoort. www.waffen-ss.nl/wachbat.php Maar, ik vind wel dat kinderen de daden van hun ouders niet mogen worden aangerekend, maar het tekent wel het milieu waaruit sommige mensen uit de Oekraïne vandaan komen.

Ci Ty33 | 29-01-16 | 14:14

@XaleX_2 | 29-01-16 | 14:06
Valt zo'n filmpje niet onder 'buitenlandse inmenging' in landelijke politiek?
Soros doneert 2 ton en een filmpje terwijl de Russen worden beschuldigd van 'infiltratie' in 'ons' referendum.
Wat mij betreft houdt Brussel en IEDEREEN buiten Nederland zijn grote bek en wachten ze netjes de uitslag van ONS referendum af!!

necrosis | 29-01-16 | 14:14

GS410 | 29-01-16 | 14:02
Ik denk dat u voor de " ja " stem bij de machiavelliaan moet zijn. Adresgegevens in de tegel boven de mijne, van 13:49. Als oldskool reaguurder is begrijpend lezen blijkbaar ook niet zo uw ding.
Verder ben ik nogal gehecht aan de Zwitsal. Er was een tijd dat ie na een maand of wat verdween, maar die administratie is denk ik met de tool verdwenen.

Glasgow Argus | 29-01-16 | 14:14

Was het eigenlijk niet van plan, maar na dit filmpje toch maar wat gedoneerd .

n.sunny | 29-01-16 | 14:13

Na 20 seconden wist ik het alweer, snel uitzetten, weer zo'n smerig propaganda filmpje, voorlopig hebben ze alweer 8400 kijkers proberen te indoctrineren.
Afkomstig van de "Peoples project" met welk geld wordt dat weer gefinancieerd? Uw en mijn belastinggeld wellicht?

watmagjenogwel | 29-01-16 | 14:13

De kleinere Gemeenten hebben al een hekel aan de EU.
Goed dat de grote steden in NL herinnerd worden aan een groot Europa met al dat Duits. Vooral de groeten aan Rotterdam.
Overigens: wat een bullshit.
De manier waarop het verhaal verteld wordt, vertelt me dat er ergens een gefrustreerde en verbitterde Linksmensch kort voor een uitbarsting staat.

ET007 | 29-01-16 | 14:12

@SamKoeman | 29-01-16 | 13:52
Gelijk heb je: boeien allemaal. Ik spreek/schrijf sowieso half Engels en Nederlands de hele dag. En ik heb ECHT Duitse voorouders. Makers hebben de fout gemaakt om Nederlanders op z'n Russisch aan te spreken. Werkt niet, jongens. Maar bedankt voor het prachtige satire materiaal.

Tux1337 | 29-01-16 | 14:12

Ik gun Oekraïners een vrij en onafhankelijk land, onafhankelijk van Moskou en Brussel. Daarom stem ik tégen dit associatieverdrag.

Duifmans | 29-01-16 | 14:11

Als ik een film zou maken en ik kon kiezen uit iedereen om de rol van de duivel te spelen.....
Dan koos ik voor Soros!

Einde van de Domheid | 29-01-16 | 14:09

@sinar2 | 29-01-16 | 14:05
Daar drink ik op!
#teamPoetin

necrosis | 29-01-16 | 14:08

Ik ging al na 3 seconden kotsen om die zwaar softwarematige bewerkte stem en heb het filmpje dus verder niet gezien. Horen die fucking mensen zelf dan niet dat zo'n stem ontzettend nep klinkt? Misschien is het mijn muzikale achtergrond dat het voor mij zo opvalt, maar ik kan er niet naar luisteren. Het is al erg genoeg dat ze het 'bewerkte stem' trucje gebruiken in reclames (en VVD spotjes) en bij aankondigingen van programma's op de commerciële TV. Dat je zo'n bewerkte stem gebruikt voor een fucking serieus referendum spotje (alsof het een reclame van Calgon is) dan neem je het volk sowieso niet serieus en ben je van mening dat het het volk zo dom is dat ze gemanipuleerd kunnen worden door een bewerkte stem met een verlaagde pitch. Schaam je!

XaleX_2 | 29-01-16 | 14:06

Dit is bijna niet te parodiëren, het is een parodie van zichzelf. Dus hiermee gaat Livestro de boer op? Goed... Mijn schatting was eerst een uitslag van 65% NEE, daarna bijgesteld tot 75%, maar na het zien van dit filmpje denk ik dat het richting 80% kruipt.
Met zulke filmpjes voor het JA-kamp heb je bijna geen NEE-campagne meer nodig.

Stormageddon | 29-01-16 | 14:06

Wordt er nou zelfs twee keer gezegd dat Oekraïne een "enig land" is?

Ay_Caramba | 29-01-16 | 14:06

@necrosis | 29-01-16 | 13:54
Daarom vind ik het dus een non-argument en is het filmpje alleen maar gejank. ik heb liever Rusland bij de EU dan Oekraine.

sinar2 | 29-01-16 | 14:05

Dus als het goed begrijp mag Oekraïne niet verder in Russische invloedssfeer geraken, maar mag de EU Oekraïne wel opslokken? Selectieve verontwaardiging zoals we dat van EU-lovers gewend zijn.

freelux | 29-01-16 | 14:04

Watching the Wheels | 29-01-16 | 13:33
Dat "Europese Volkslied" is het slotkoor van de 9e Symfonie van Ludwig von Beethoven, dat misbruikt is door de EU voor hun doeleinden. Beethoven (1712-1773) had geen weet omtrent een "Duits rijk" , geboren in Bonn ten eerste leefde hij het grootste deel van zijn leven in Wenen, ook toen al Oostenrijk en bestond er nog niet zoiets als Duitsland.

bergsbeklimmer | 29-01-16 | 14:04

Politische samenwerking wawawiewa!

Nee echt, het worst porn intro ever (man temt slang, vrouw temt zijn slang) is oscarwaardig in vergelijking met dit staaltje hobbyisme.

LJBrinkhorst | 29-01-16 | 14:04

Voor de meeste Nederlanders is dit een :
Ver Van Mijn Bed Show.

dogbitedog | 29-01-16 | 14:03

Glasgow Argus | 29-01-16 | 13:49

Ah, een newbie én een JA stemmer. Ik verwacht de komende maanden veel newbies op Geenstijl die JA zullen stemmen. Alsof ze worden gestuurd.....

GS410 | 29-01-16 | 14:02

Ik moet dus ja stemmen omdat ik eigenlijk een Duitser ben ofzo?

Nilfisk | 29-01-16 | 14:01

deluiegriek | 29-01-16 | 13:52
Heb je een link van de Funda van dat brandend huis?
Rutte, Pechtold, Klaver en Samsom willen graag een bod plaatsen.

Of wacht, laat die link maar, ze zijn al begonnen met bieden.
Totaal onbelangrijk waar het staat, hoeveel kamers het heeft en hoe groot de tuin is, ze kregen een dringend advies van de makelaardij 'DeVerhofstadtgroep' om het te kopen.

Cuyahoga | 29-01-16 | 14:00

Hopelijk heeft dit filmpje ze niet meer dan 10 euro en een crackpijp gekost.

Ommie de HaatMoker | 29-01-16 | 14:00

Vrije Europese Landen.
Dat klinkt als Hitler, Fascisme, Racisme.
Of komt dit allemaal uit dezelfde demagogische fabriek ?
Van Peggold met SecondLove ?

Kamervraag | 29-01-16 | 14:00

Zal wel snel offline getrokken worden door Brein vanwege het oneigelijke gebruik van de titel en logo van de film 'Good bye, Lenin' Tim Kuik, doe er wat aan!

-PR- | 29-01-16 | 13:58

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 13:58

Gedoneerd: 10 kg hondenvoer.

duitse herder | 29-01-16 | 13:55

@sinar2 | 29-01-16 | 13:47
Waarom zouden we anti-Russisch zijn?
Met de Russen dreven we een hoop handel, goed voor onze werkgelegenheid en onze centen.
Oekraïne kan onze spullen alleen betalen met geld uit EU-fondsen en IMF-fondsen.
Dus daarom: Fuck Soros, OekraiNEE!

necrosis | 29-01-16 | 13:54

Veel van wat in dat filmpje staat is gewoon waar. Nederland is een kunstmatig land: veel van ons grondgebied is op de zee veroverd en sowieso zijn de staatsinstellingen bedacht door mensen, dus per definitie kunstmatig. Nederland is misschien geen dialect van het Duits, maar er overduidelijk aan verwant. En Nederlandse grondgebieden hoorden oorspronkelijk inderdaad bij andere landen, zoals Spanje, het Heilige Roomse Rijk, Bourgondië, etc.

SamKoeman | 29-01-16 | 13:52

Vervang de Duitsers door de EU en je hebt anti EU propaganda.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:52

Jeetje, de verdraaide feiten in dit filmpje hebben me overtuigd dat wij de corruptie van Oekraine binnen moeten halen...hahahahahaha not.
.
Laat ze eerst maar eens orde op zaken stellen in eigen land voordat je aansluit bij EU. Je gaat toch ook geen brandend huis verkopen?

deluiegriek | 29-01-16 | 13:52

Dat is gewoon een filmpje om de Russen straks toch nog als schuldige van het het neerhalen van de MH17 aan te kunnen wijzen.

Duul Jeelder | 29-01-16 | 13:50

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 13:49

Zouden de ja stemmers weten dat ze de daders van de aanslag op de mh17 aan het steunen zijn?

Glasgow Argus | 29-01-16 | 13:49

Zouden de Nee stemmers beseffen dat ze de moordenaars van onze landgenoten in MH17 aan het helpen zijn?

Ik stem JA!

Machivelliaan | 29-01-16 | 13:47

Ik hoor nergens in dat filmpje een argument dat we Oekraine inderdaad bij de EU moeten halen. Ik hoor alleen maar anti-russisch gewauwel maar daar hebben wij in de EU verder geen boodschap aan en is absoluut geen argument.

sinar2 | 29-01-16 | 13:47

@ hierboven. Ehh. Oeps. Was reactie op iets anders. Mag gejorits

marcoplarco | 29-01-16 | 13:46

Aan Merkel's Derde Rijk droom komt een einde. Waar is de Schaduwkoningin eigenlijk?

belo | 29-01-16 | 13:46

Alle menschen wirden loeders ! (Ode an die Fraude)

cat22 | 29-01-16 | 13:46

Iemand gooit een half gesneden wit over de schutting; "Gelukkig is het half gesneden wit niet tot ontploffing gekomen".

marcoplarco | 29-01-16 | 13:45

Associatie betekent alleen politische en handelssamenwerking...

Serieus? POLITISCHE..?!?!?!?

En vlak daarvoor beweren dat Nederland niet uit Duitsland voortkomt? Dat Nederland niet het kleine broertje van Duitsland is?

Passagier | 29-01-16 | 13:45

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 13:44

laat het maar lekker door de russen overnemen, doei!

De_Koning | 29-01-16 | 13:44

@Wonderful-Life | 29-01-16 | 13:38
Ook als deze landen niet in de EU zitten kunt u er gerust op vakantie gaan. Zelf in Rusland geweest en dat kan ik u -inderdaad qua vrouwelijk schoon- ten zeerste aanraden.

Prof. Prutser | 29-01-16 | 13:44

Nice try. Ik weet niet wat Geenpeil in petto heeft, maar ik heb wel een paar ideetjes voor de campagne "Nieuwe Buren".

marcoplarco | 29-01-16 | 13:43

Is dit een werkje van Michiel van Hulten (PvdA) ?

belo | 29-01-16 | 13:43

Maar goed, dat referendum wordt een piece of cake met dit soort debiele filmpjes.
Wie denken ze daarmee te bereiken?
Ieder verstandig mens stemt 'nee' en die gaat nu echt niet denken van 'hmm, daar heeft hij wel een punt'.
Ieder onverstandig, dom, of hatend mens stemt 'ja' dus die hebben ze al.
En Jan en Mien Frikandel zal het aan hun reedt roesten, die interesseren zich pas voor Oekraïne als Mora er een snack naar vernoemt.

"Doe mij 4 patat met dubbel mayonaise, 4 bereklauwen en 4 Oekraieners speciaal. En niet te zuinig met die juin bij die Oekrainers hè"

Cuyahoga | 29-01-16 | 13:42

NEE. Wat was ookalweer de connectie tussen Soros en het KH? Een driewerf NEE, dus.

belo | 29-01-16 | 13:42

Hoeveel hebben jullie al binnen van Ruspromotski culturi democratia & anti-facisty?

Simon_GS | 29-01-16 | 13:42

njet

gestopt | 29-01-16 | 13:42

De servers van die crowdfundsite staan zeker in Oekraïne. Al meer dan 24 uur zo traag als dikke stront.

sneakysnake | 29-01-16 | 13:41

Mooi filmpie. Kost ongeveer 200000 Euro om te maken.

RickTheDick | 29-01-16 | 13:40

Mooi dat linkje aan het einde waar je ook het leger financieel kan steunen.

kingston7 | 29-01-16 | 13:40

Wel even allemaal het filmpje downvoten op YouTube hè!

vindead | 29-01-16 | 13:40

Zo, hier op Aruba net even het registratieformulier ingevuld en even bij de NL Vertegenwoordiging afgeleverd.
Straks lekker meestemmen.
2 x ook voor mevrouw.
Nee - Nee.

Gele Beer | 29-01-16 | 13:40

Als ik ja ga stemmen, dat komt dan vooral vanwege het feit dat de Oekraïense dames sexy zijn! ;) Dus ik denk dat ik toch JA ga stemmen. Rusland mag trouwens ook bij de EU hoor, Russische dames zien er ook prachtig uit!

Wonderful-Life | 29-01-16 | 13:38

Fuck Soros, Fuck Putin en Fuck Rutte.
Europa is een continent, geen staten-republiek en daarmee is alles dan ook gezegd.
Laat een ieder met Hitler / Derde/Vierde Rijk dromen gauw terug kruipen tussen de kozijnen.

R0BB3RT | 29-01-16 | 13:38

Is bekend hoeveel geld al opgebrand is met dit fantastische spotje? Heeft hij nog wat over?

Watching the Wheels | 29-01-16 | 13:37

Het lijkt wel half Duits, joh. Zou het begin van het filmpje dan toch waar zijn?

J. Jarig | 29-01-16 | 13:36

Ik snap niet waarom ze ons lastig moeten vallen met hun eigen Soros.

Cuyahoga | 29-01-16 | 13:36

Dit is echt het meest slechte promofilmpje wat ik ooit gezien heb. Willen ze stiekem toch liever een nee?

Michael1980 | 29-01-16 | 13:35

Het toverwoord voor het Donetsk-bekken is 'Fracking'. Zoek maar eens uit wie daar belang bij heeft. Dat zijn niet de arme Oekraïenertjes.

ouwespamhoer | 29-01-16 | 13:35

dat doneren lukt niet echt. gehackt door de Russen?

Marcel66664746 | 29-01-16 | 13:35

NEE tegen het 4e rijk ! en fuck Soros

(c)ZWITSUL | 29-01-16 | 13:34

Beetje dom dat hij dat Europese volkslied aan het eind op een Duitse Rijk achtige wijze uit de luidsprekers laat schallen, ich sage nein danke!

Watching the Wheels | 29-01-16 | 13:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken