Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Analyse! Oekraiense dreigvideo: echt of nep?

defikindeprinsenvlag.png Ja, we waren toch wel een tikkeltje onaangenaam verrast toen er ineens zes enigszins corpulente karpaten van de ultranationalistische Azov Brigade met bivakmutsen en wapens in een video tegenover het Nederlandse volk stonden om te dreigen dat 'it will end very bad for you'. Wát er precies slecht eindigt, wordt niet duidelijk in hun betoog, maar desalniettemin waren de pro-Oekraïense media er als de kippen bij om de echtheid van de dreigvideo in twijfel te trekken. Want iemand van de "echte" Azov Brigade zegt dat de Russen er achter zitten, en regeringsfunctionarissen in Kiev zeggen dat ook, evenals de website van de Euromaidan-beweging en de Oekraïense ambassade in Nederland. Jammer alleen, dat geen van die bronnen (die door onder andere mensen uit Livestropops ja-campagne, NRC en Volkskrant worden overgenomen) met sluitend bewijs komt dat de video daadwerkelijk nep is. Dus eigenlijk weten we nog steeds niet of het dreigement een Russische propaganda-actie is, of misschien toch wel degelijk uit Oekraïne komt. Laten we de feiten daarom zelf eens op een rijtje zetten.

De Azov Brigade
Allereerst de organisatie: de Azov Brigade (wiki) is opgericht tijdens de Maidan-protesten in 2014. Hubert Smeets, een overtuigd GeenPeil-tegenstander annex Oostblokspecialist van NRC, schrijft: "Het Azov-bataljon is een vrijwilligerseenheid die wordt geleid door Oekraïeners uit het merendeels Russischtalige Charkov, die zich laten voorstaan op hun extreemrechtse en zelfs neonazistische denkbeelden. De milities tooien zich met een runenteken." (Weet je wie ook..? Jawohl, de SS.) De groep heeft een politiek leider die een zetel in het Oekraïense parlement bezet, Andri Biletski - een racist, witte supremacist en antisemiet met banden met de eveneens eng-rechtse clubs Rechtse Sector en Patriotten van Oekraïne (wiki). Ook die zegt volgens NRC dat de video nep is. Wel krijgen we een nogal onfris beeld van de club. Quote van Biletski: "Unfortunately, among the Ukrainian people today there are a lot of ‘Russians’ (by their mentality, not their blood), ‘kikes,’ ‘Americans,’ ‘Europeans’ (of the democratic-liberal European Union), ‘Arabs,’ ‘Chinese’ and so forth, but there is not much specifically Ukrainian… It’s unclear how much time and effort will be needed to eradicate these dangerous viruses from our people.” (bron: Foreign Policy.) Brrrr. Met zulke vrienden... Op de Azov-website is daarnaast een opvallende omkeringslogica te lezen: Azov is tegen EU-toetreding, dus het slaat volgens hen derhalve nergens op dat de mannen in de video de Nederlandse vlag verbranden met een pro-EU-argument. Oostbloklogica?
Deelconclusie: Ultranationalistische antisemitische witte racisten - niet echt jongens die staan te juichen om een associatieverdrag met de rest van multicultureel, 'zionistisch' Europa aan te gaan. Enge jongens, maar geen logische verdedigers van het associatieverdrag. Flag_of_the_Azov_Battalion.svg.png
Hoe de video opduikt
Andriy Diachenko, plaatsvervangend commandant van Azov, beweert dat de video nep is. Diachenko zegt dit eveneens in een video, die binnen enkele uren na de dreigvideo online is gezet op het YouTube-kanaal van Azov. Deze video brengt feitelijk het hele verhaal in Nederland aan het rollen, omdat (nota bene) het Financieel Dagblad (paywall, imgur) de video oppikt. Redacteur van dienst: Frank Gersdorf, een voormalig EU-medewerker bij de diplomatieke dienst EDEO. Die keek (toevallig?) naar een Oekraïense persco-stream waar dit onderwerp voorbij kwam. Hij schrijft op dat de video 'nep' is en voert een bron in Kiev op die zegt dat het filmpje 'door Rusland kan zijn geïnspireerd'. Elk bewijs bij die claim ontbreekt. Onderaan het artikel staat dat Kiev waarschuwt dat 'Moskou een rol speelt' bij de 'sterke oppositie tegen Europa in Nederland'. Wederom ontbreekt daarbij elk bewijs.
Deelconclusie: FD is wel erg gewillig om de claim van een Azov-nazi over te nemen. Maar feiten die de echtheid ontkrachten zien we vooralsnog niet.
screenshotAndriyDiachenko.png
Wapens en kleding
Volgens Andriy Diachenko (pica hierboven) dragen de mannen in de dreigvideo nepwapens. Zelf gaat hij gekleed in militair tenue inclusief handschoenen, en gezeten voor het runenlogo van Azov trekt hij in een rant van anderhalve minuut van leer tegen het dreigsextet. "Unlike these actors, Azov fighters are well-trained soldiers who will never hold weapons like the actors do in this cheap video", moppert de militieman. In het NRC-stuk van Hubert Smeets staat daarnaast te lezen dat de mannen volgens Azov "andere uniformen en schoeisel [dragen] dan het bataljon, sporen de munitiemagazijnen niet met het type wapens dat ze tonen en zijn zelfs de kalasjnikovs “nep”." De bron daarvan zou de Azov-website kunnen zijn. NRC noemt dat niet expliciet, maar daar staat (vertaald) op te lezen dat "they lack regimental chevrons, wear inappropriate footwear and uncharacteristic uniforms. But it’s the airsoft guns that make this clip ridiculous. Anyone who is minimally knowledgeable in weapons will notice this immediately. The airsoft gun model AK-74M (which is simply not in service in the regiment) is loaded with magazines from an AKM of a completely different caliber!" Is dat wel zo? Een ons bekende wapenexpert meent dat de wapens wel degelijk echt zijn. Een tweede expert die we geraadpleegd hebben, zegt het volgende: "Heb eens goed naar dat PKM machinegeweer gekeken, en wat airsoft varianten, en het lijkt erop dat er geen patroonband-strips aan de airsofts hangen. Enthousiastelingen verfraaien ze echter zodanig dat je het verschil niet meer op een afstandje kunt waarnemen. Wat de andere reeds geraadpleegde bukspersoon al meldde, het kan wel echt spul zijn." Geen uitsluitsel dus. Een derde kenner richt zich op de houding van de mannen: "Die kerel op links staat erg ongemakkelijk. En zo houdt een getraind persoon geen wapen vast. Een wapen houd je vast met je wijsvinger langs de trekker. Tevens heeft die kerel ernaast twee vingers gestrekt, wat ook wel een beetje raar is. Dit zijn clowns, en geen getrainde militairen. Dat is mijn inschatting."

Zelf hebben we naar een willekeurige maar recente andere video uit het Azov-kanaal (d.d. 12 januari) gekeken, en zien we sterk vergelijkbare tunieken en dezelfde types AK's en andere wapens die in weerwil van Diachenko's opmerkingen over de houding van de vermeende "acteurs" toch echt op vergelijkbare wijze worden vastgehouden. Of de magazijnen wel of niet afwijken, durven we niet met zekerheid te zeggen. In beide video's draagt (toevallig?) de grootste man wel duidelijk een zelfde type groot machinegeweer, met patronenkistje aan de zijkant en opengewerkte kolf.
Deelconclusie: De guns and gear-claims zijn niet geloofwaardig genoeg voor een verwerping van de echtheid van de video, noch is het feit dat de wapens toch overeen lijken te komen, bewijs dat het wél Azov-mannen zijn.
roflbotazov.jpgroflbotdreigvid.jpg

Taal en teksten
De dreigvideo begint in het Oekraïens, en sluit af met Engels. In het Oekraïens wordt ongeveer het volgende gezegd: "Viva Ukraine! Wij zijn vrijwilligers van militaire groep Azov." Dan leggen ze in het kort uit waarom ze in het leven zijn geroepen, als patriotten. Vervolgens zeggen ze dat hun eigen regering zwakheid tentoonspreidt, dat de Oekraïners een verkiezing verdienen en dat ze boven dat alles een plek in EU verdienen. Daarna komt Maidan ter sprake, het associatieverdrag, daarna komen Nederland en de Nederlanders aan de beurt, dat op Nederlands grondgebied ook hun mensen zijn, en dat de 'patriotten van Oekraïne' zullen 'komen en vechten'.

Een dooie weggever of het nou een Russisch of een Oekraïens filmpje is, zou het taalgebruik en de accenten in de teksten kunnen zijn. Een bron meldt aan GeenStijl dat de tekst Oekraïens is, "maar het lijkt erop dat hij het niet had kunnen uitspreken als hij dat blaadje niet had gehad. Dus ofwel hij is gewoon een heel slechte spreker, ofwel het is niet zijn eigen taal." Volkskrant schrijft (in een nogal slordig artikel) over de uitspraak: "Het is weliswaar Oekraïens, maar met een tamelijk zwaar Russisch accent." Een andere bron zegt tegen GeenStijl echter juist weer dat ze accentloos klinken. Die bron wijdt ook wat verder uit: "Ik zou het niet vreemd vinden als ze Oekraïens zijn, maar ook niet als ze uit het grensgebied komen. Ze zijn definitely batshit crazy. Dus geen twijfel over mogelijk: Oost-Europeanen. Dit soort dreigfilmpjes, en vervolgens elkaar over en weer beschuldigen van propaganda als het net niet lekker valt, is overigens niet vreemd. Ik zou het houden op: stelletje bezopen en gestoorde mannen uit grensregio. Nadat het groot werd, ging ieder het een eigen kant op spinnen. Azov, en al het zootje wat daar vecht, idem aan pro-Russische zijde, is veel slechter georganiseerd dan je denkt", aldus de bron.
Deelconclusie: Verdeeldheid over de accenten bij de bronnen. Dat geeft dus ook geen uitsluitsel. Bijkomende complicatie: Azov'ers zijn Oekraïens, maar spreken voornamelijk Russisch. Ook hier halen we niet het vereiste bewijs dat de echtheid van de video moet bevestigen of ontkennen.

Stond de video eerst wel bij Azov?
Tot slot. De Burgers.nu beweert aan de hand van een screenshot (zie onder) dat de dreigvideo eerst wél op het YouTube-account van Azov stond, maar later is verwijderd alvorens hij elders op een nieuw account met de naam "Patriot" opdook. De afbeelding lijkt onbewerkt, maar verder zoeken, onder andere op Twitter en via Google, levert geen sluitend aanvullend bewijs op dat de video inderdaad op het Azov-kanaal heeft gestaan. Deze link zou 'm geweest kunnen zijn - daar stond hoe dan ook iets dat later is verwijderd.
Deelconclusie: Het screenshot lijkt echt, maar zonder aanvullend bewijs is het toch te dun om zeker te zijn.
azovkanaalscreenshot.jpg

Conclusie: Geloof niemand, want het blijft een raadsel
FD, NRC en de Volkskrant namen gretig alsook klakkeloos de ontkenningen van Azov en Kiev over. De Telegraaf hield de waarheid beter in het midden, zoals ook wij dat deden - in satirische overdrijving want kom op: mannen met bivakmutsen op die in brak Engels een prinsenvlag niet fatsoenlijk in de fik krijgen, kun je niet bepaald serieus nemen.

Ook na deze analyse van feiten, beweringen en meningen blijven we in twijfel. Er is geen sluitend bewijs voor echtheid, en er zijn alleen maar (Oekraïense en Nederlandse) meningen die beweren dat de video nep is. Kiev achten wij, als regeringszetel van een oligargisch en opportunistisch oorlogsland, net zo (on)geloofwaardig als het Kremlin en we zijn van mening dat iedereen er verstandig aan zou doen om er zo naar te kijken. Uit Russische (propaganda-) hoek is voorts nog geen woord te horen / letter te lezen geweest over de video, wat er volgens NRC overigens juist op wijst dat de video fake is - maar dat lijkt ons dan weer een gevalletje wens, vader, gedachte van Hubert Smeets. Stilte is namelijk geen bewijs - net zo min als een ontkenning dat is zolang daar geen feitelijk bewijsmateriaal bij wordt geleverd.

Kortom: We weten het simpelweg niet, want we zien te weinig bewijzen voor het een, danwel het ander. Kleding, houding en wapens blijven dubieus, maar wie zegt dat alle Azov'ers goed getraind zijn? Het is immers een kersverse militie uit 2014. En andersom dook de ontkenning van Azov ook iets té snel op YouTube op, en liep zo nogal gretig voor de ophef-fanfare uit. Daarmee maakt Azov zichzelf toch een beetje verdacht: de ultranationalistennazi's wisten wel héél snel van het bestaan van de video en ze hadden bovendien erg veel haast om hem te ontkennen. Roept toch de vraag op: Hoe wisten zij het zo snel, om niet te zeggen: als eerste? Ze zullen juist daarom met beter bewijs dan een boze rant van een commandant moeten komen om aan te tonen dat zij (of enkele militiemannen uit hun midden) iets met deze dreigvideo te maken hebben.

Vooralsnog geloven we in ieder geval niemand (en zeker de Nederlandse Kiev-gezinde overtikmedia niet) die wél zeker zeggen te zijn wat er waar is en wat niet aan deze video, want ook een etmaal na de ophef zijn er nog geen sluitende bewijzen voor welk verhaal dan ook overlegd.


Reaguursels

Inloggen

Misschien is deze bedreiging een goede aanleidng om Oekrainers geen visum meer te geven (want nationale veiligheid en zo)
Uh wacht,... we hebben immers niks meer te zeggen over onze eigen landsgrenzen want de Brusselse bezettingsmacht bepaalt en Malek Ramadan Rutte gehoorzaamt

telelezer | 21-01-16 | 17:25

Woeha! Nog meer redenen om voor een NEE te stemmen, je wilt deze gasten niet bij de EU hebben!!

Chris1980 | 21-01-16 | 15:31

www.deburgers.nu Daar had ik nog nooit van gehoord. Het is een mooie site... lekker anti EU en "van en door burgers?"

Ja noem me maar alu hoedje... but I don't buy it. Die site klopt niet.

Rambo John J | 21-01-16 | 14:28

Klaar.
Opzouten met die Nazi's, geen overheenkomst mee sluiten en gewoon daar laten uitbranden die ellende.
Ga toch weg, eerst beginnen ze massaal een verschrikkelijke burgeroorlog waarbij ze ook nog eens burgervliegtuigen uit de lucht knallen, en daarna willen ze graag dat wij de gevolgen daarvan dragen?
Rot Op.

mallekater | 21-01-16 | 13:33

Die screenshot heb ik even door de filter gehaald, en die is in elk geval nep. Iedereen kan dat zelf controleren, ga naar dat kanaal van Azov Media: www.youtube.com/channel/UCewl92lzIMDO...

1. Maak zelf een screenshot van hoe het er nu bijstaat.
2. Zet die strak naast het zgn. screenshot (op dezelfde grootte).
3. Zie dat de verhouding van de afstand onder de balk "uploads" tot aan het bovenste rijtje filmpjes niet klopt.
4. Zie dat ook de verhouding tussen de bovenste rij filmpjes en de onderste rij filmpjes niet klopt.
5. Zie dat de rest van de verhoudingen vanaf bovenaan tot aan de balk "Uploads" wel klopt met de verhoudingen van je eigen screenshot.
BONUS: 6. Wil je heel ver gaan zie dan ook dat de onderlinge afstand (tussenruimte) tussen de zijkanten van de filmpjes niet overeenkomen met je eigen screenshot.

Kortom, er is geschoven in die rijen filmpjes om het verhaaltje compleet te maken. Screenshot is NEP.

breakingnews | 21-01-16 | 13:20

Twee afkortingen ivm ondermijnende activiteiten: CIA, NSA.

Rest In Privacy | 21-01-16 | 12:28

Ze willen EU miljarden. Dat is duidelijk, in dat volstrekt bankroete land.

Raider Twix | 21-01-16 | 11:45

Timmerfrans geilt op dat runenteken

Megasuperpeter | 21-01-16 | 10:55

Wat nog belangrijker is; een propagandaoorlog is meestal de laatste stap die voorafgaat aan een echte oorlog. Het begint met burgers die de media niet meer kunnen vertrouwen op echtheid van informatie en die via verschillende nieuwsbronnen een kant opgestuurd worden.

Bereid je maar voor op wo3. En mocht je een idee willen hebben van hoe die eruit gaat zien: kijk maar naar een introfilmpje van command & conquer: red alert 2.
www.youtube.com/watch?v=K6DVoqMBERE

GhostwriterAvitas | 21-01-16 | 10:05

Wat een boel mysterieuze zaken spelen er toch heden ten dage.

Vliegtuigen die neergehaald worden,waarvan het daderbewijs niet te achterhalen lijkt.
Verdwijnende bonnetjes voor betaling van criminelen.
Lekkende fractievoorzitters die niet te achterhalen zijn.
Zwart gekalkte rapportages aan het parlement.
Schimmige dreigvideo's zonder bron.
Allemaal zaken met waarheden die verborgen liggen onder onderste stenen.Da's wat mij betreft een waarheid die niet onder zo'n steen kan belanden.

deraderendraaien | 21-01-16 | 09:31

All systems gone!
Prepare for downcount!

zladko zlad vladcik -- elektronik supersonik

hallevvezool | 21-01-16 | 09:27

Wat is je punt. Mochten dit anti europa lobbyisten zijn dan spelen ze het mooi in de kaart om meer mensen voor het nee kamp te winnen. Mocht dit averrechts werken dan zullen er ook meer mensen nee tekenen over het verdrag. Uit welke hoek dit komt of het nu russen ukraines of een stel verklede paintbal malloten is toch prima ze zetten alleen wat meer kracht achter nee.
Als jullie je bedreigt voelen kan ik mij indenken maar het zal niet meer zijn dan bully geroep in de verte.
Jullie zullen wel wat bedreigingen gewent zijn en laat je niet afschrikken door de wapens. Ik denk dat er meer gevaar voor jullie dreigt uit het ja kamp van de EU zelf. Gevaar zit hem meer in de hoek van Juncker en guy verhofstadt dat zijn de gevaarlijkste malloten.

jitro | 21-01-16 | 09:26

Laat de Commissie Schouten dit maar onderzoeken. Die vinden in no time de waarheid.

rooie vogel | 21-01-16 | 09:05

Blijft een raar verhaal. Effect is het tegenovergestelde. Wat mij opvalt is dat dit door MSM verrassend snel is overgenomen. Zelfs een nietszeggend Sublime FM heeft er aandacht aan gegeven in haar nieuws van de vooruitgang. Hetzelfde effect zoals dat bij TPO, dat geheel voorbij het eigen gelijk het verzoek kreeg om een filmpje te verwijderen. Nu ging het daar wel om een ander onderwerp maar wat ze in elk geval met elkaar gemeen hebben dat de meer kritische NL media binnen een tijdsbestek van, wat is het drie weken? direct en tegelijk indirect/half anoniem aangesproken worden op hun zijn. En op een wat onguurdere wijze dan de reeds bestaande censuurpolitie doet.
Inmiddels worden burgers al persoonlijk bezocht door de politie vanwege een minder genuanceerd twitterbericht, iets wat dan weer de Jeanne d'Arc Nanninga van de vrije pers feilloos neersabelt met haar vlijmscherpe pen samen met de Don Quichote Dijkgraaf. Het wordt een klucht, maar evengoed hangt er iets heel vervelends in de lucht.
Blijf schrijven, blijf kritisch, blijf ongenuanceerd stijlloos voorbij het eigen gelijk.
"... The more you refuse to hear my voice the louder I will sing; You hide behind walls of Jericho, your lies will come tumbling..."

JoyCee | 21-01-16 | 08:53

Ze komen van Planeet 9.

Piet Karbiet | 21-01-16 | 08:49

Ik ben niet echt slim, maar als ik één en ander zou mogen samenvatten; een kandidaat-"vriend" die "zegt": als je mij je huis niet binnen laat dan sla ik je helemaal verrot.
Dan heb ik maar één reactie: ........ en neem alsjeblieft Rütte en cs mee, en de kroonkurkelijke familie ook, en nee AZC is niet een gedeponeerd handelsmerk; doe er mee wat je lief is, maar boven alles: vlikker eens op stuk poep!

Theo Kerk Off | 21-01-16 | 08:48

Het kunnen nooit oekrainers zijn want die zijn supertof.het moeten dus wel russen zijn want die zijn slecht...
Ik heb trouwens 1 keer echte oekraine gebruikt maar ik voelde er weinig van... misschien te weinig genomen ofzo..

baard van troje | 21-01-16 | 08:43

Goed stukje journalistiek, nep onderwerp maken alsof het iets was, is of nog gaat worden.

NB-Stb | 21-01-16 | 08:42

Op het Russische Facebook (VKontakte) is het filmpje ook te zien. De bron zit wel in het oosten en sommige reacties waren dat ze bij Europa willen omdat ze dan lekker visumvrij kunnen reizen...

jannessteen | 21-01-16 | 08:30

ideetje voor geenstijl/geenpijl om een trollvideo te maken met dezelfde setting maar dan zoiets van: we don't give a damn!

kapitein_iglo | 21-01-16 | 08:20

Geef gewoon de zionisten de schuld. Dat doet iedereen.

Vogelbeest | 21-01-16 | 08:15

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Maria.1 | 21-01-16 | 08:13

Prettig volkje wel, die Oekrainers.
Echt een volkje om je middels een verdrag aan te binden.

mallekater | 21-01-16 | 08:07

Tja, het lijken me in elk geval geen gasten die met een "Weggejorist en opgerot" genoegen lijken te nemen.

MyCatIsDoingThis | 21-01-16 | 08:03

@HetPhantom | 21-01-16 | 07:57
Verkeerde topic?
Het gaat over een dreigfilmpje van Oekraïne, niet over AZC's.

necrosis | 21-01-16 | 08:01

@kanon0503 | 21-01-16 | 07:36
Als dit filmpje meer mensen aanzet tot 'OekraiNEE', weet ik zeker dat de VS en Brussel Poetin de schuld gaan geven.
Ik vraag me trouwens af waar dat Pro-Oekraïne propagandafilmpje (mooie vrouwen, hardwerkende boeren, prachtig landschap) blijft op alle NPO zenders, uiteraard betaald door Brussel....

necrosis | 21-01-16 | 07:58

Goed om te zien dat ik woon in één van de 'last man'-standing gemeenten die nog geen enkele vorm van opvang heeft. Benieuwd hoe lang ze de COA-ratten van zich af weten te houden.

HetPhantom | 21-01-16 | 07:57

Een tip voor de redactie.
Nu de aanloop naar het referendum is afgetrapt is het noodzakelijk om hoofdzaken en bijzaken te (blijven) onderscheiden.
Net zoals bij iedere verkiezing probeert het establishment de kiezer (met succes!!!) te mindfucken door dwingend te focussen op zaken die er niet toe doen (zie ook: strategisch stemmen) om af te leiden van de inhoud.
Een video als deze is ook zo'n zaak.
De kiezer moet de afweging over het associatieverdrag maken zonder daarbij te laten meewegen of een bepaalde video echt of nep is (er zullen nog vele verstoringen volgen).
Met zulke truckjes wordt de discussie verschoven naar: echt of nep? In plaats van: associatieverdrag of niet?
Blijf de hoofdzaak onderscheiden van de bijzaken.

jemagookniksmeer | 21-01-16 | 07:57

Voor het referendum op zich maakt het niet eens (meer) uit of de dreigfilm echt was of niet: het feit dat iemand de boel probeert te saboteren spreekt al boekdelen, en verdient een vette "NEE" op rekest (en de stemming). Dit filmpje is niet de enige manier waarop diverse mensen het referendum proberen te saboteren namelijk: zelfs Brussel en onze eigen MP doet een duit in het zakje namelijk.

Gelukkig zijn ze allemaal zo achterlijk als het achtereind van een varken, want het werkt allemaal averechts. Want in tegenstelling tot vóór de kennismaking van het referendum, brengen ze nu de Oekraïne kwestie wél voldoende onder de aandacht. En geen enkele weldenkende burger die hoort dat Oekraïne linksom of rechtsom bij de EU komt, zal "JA" kunnen stemmen tijdens het referendum. Dit soort dreigfilmpjes gaat daar alleen maar bij helpen.

Laat ze eerst maar eens goed helpen met het vinden en oppakken van die schoften die die BUC raket in die MH17 hebben geschoten. Want zo corrupt als ze daar zijn, wordt er in Oekraïne volgens mij amper meegewerkt om daar de daders van te vinden.

kanon0503 | 21-01-16 | 07:36

-weggejorist-

ZUREHARING | 21-01-16 | 07:28

Als ik dat verhaal zo lees doet die Azov brigade me wel een beetje aan de EU denken. Het gestrekte armpje van Van Baalen zeg maar.

bergsbeklimmer | 21-01-16 | 05:43

Alex Cuzenko hoeft zich geen illusie te maken over de 'perceptie van Oekraine in NL'. Wij weten toch wel dat het 1 grote corrupte teringbende is daaro, wie er ook aan de macht is. Zolang ze dat zelf niet op orde krijgen moet er geen cent naartoe.

Zzzzooooffff | 21-01-16 | 05:35

Zijn de diepfriezen al ontdooid?

hallevvezool | 21-01-16 | 04:01

Nu we het toch over valse vlaggen hebben. Wat is er trouwens mis met die Prins Carlos bij Eva Jinek www.kro-ncrv.nl/jinek ? Die denkt het milieuprobleem op te lossen als we elke 3 jaar een nieuwe wasmachine nemen, zolang we maar leasen i.p.v. kopen (compleet kierewiet, normaal mens doet 20 jaar met een wasmachine, dus als je er 6 neemt ipv. 1 ben je goed bezig en is alles opgelost). Kan die prins dit probleem ook niet even oplossen? Moet eenvoudig zijn.

Watching the Wheels | 21-01-16 | 03:59

De wijzen komen uit het Oosten altijd geleerd.

Watching the Wheels | 21-01-16 | 03:49

Kan je het niet gewoon vragen, even een mailtje sturen?

Watching the Wheels | 21-01-16 | 03:47

Azov en dreigvideo zijn dezelfde gasten. Zelfde posturen-lengtes en aantallen.
Pure propaganda shit. Zaakje stinkt als rottende berg vis.

Knackarsch | 21-01-16 | 03:05

Het gevaar komt niet uit het Oosten.. Meer uit het zuiden.

Batavi Magistralis | 21-01-16 | 03:04

@Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:16
Je verwacht het niet... hahahahah lol teken ):=

INH.30CL | 21-01-16 | 02:36

@@Jan Dribbel | 21-01-16 | 02:04
979 Kommentare bij het artikel in Die Welt. Waaronder deze:
*Leider kann ich den Beitrag aus meiner Sicht aus der Erstaufnahmeeinrichtung in Hanau vollkommen unterschreiben. Dieselbe Problematik, die gleiche Respektlosigkeit trotz versuchter Hilfeleistung. Extreme Forderungen ohne Dankbarkeit, was hauptsächlich die jungen Männer anbetrifft*.
Van een andere medewerkster in een opvang.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:16

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je vrouw of dochter?

INH.30CL | 21-01-16 | 02:16

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je ziekenhuis. Je wijkverpleegster. Je huisarts.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:08

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je auto. Je aow. Je tweede huis.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:08

echt filmpje of niet... ik stem nee! Kom maar op losers.

INH.30CL | 21-01-16 | 02:07

@Jan Dribbel | 21-01-16 | 02:04
Thx. Ja, ik zag het. Die Welt. Ze mochten altijd al dit soort artikelen schrijven. Goeddoemme.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:07

@@Jan Dribbel | 21-01-16 | 01:50
Hier het oorspronkelijke artikel over de asielzoekershel uit Die Welt.
www.welt.de/regionales/hamburg/article...

"Extrem fordernd, unzuverlässig und aufdringlich".

*stoppen met die asielwaanzin mompelt*

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:05

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 01:55
Dit vertaalde artikel komt uit de Duitse Courant, Die Welt.
Die Welt schrijft na Keulen, eindelijk mogen ze, uiterst kritische artikelen over de vluchtelingen crisis en over Merkel.
Vanavond in Die Welt: Merkel weer even gered omdat de Oostenrijkers binnenkort de grenzen gaan sluiten.

Jan Dribbel | 21-01-16 | 02:04

Men neemt iig Geenpeil wel erg serieus, dat mag je zo wie zo in je zak steken. Volgens mij proberen ze elkaar zwart te maken. Net als met de MH17

Mark van Leeuwen | 21-01-16 | 02:02

@Jan Dribbel | 21-01-16 | 01:50
Dank voor de link.
"Met 90 procent van de asielzoekers is de samenwerking onaangenaam."

*altijd weer die kwaadwillende 90% mompelt*

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 01:55

Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
.
In Duitsland haken de juichers zwaar teleurgesteld af.
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
Zet de grenzen wijdopen zei Merkel en de Barbaren hebben vrije toegang vertelden de tegenstanders.

Jan Dribbel | 21-01-16 | 01:50

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je huis, je baan, je dochter.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 01:42

Nederland lijkt nu een beetje op dat "ene dorpje dat krachtig weerstand blijft bieden" en waar heel Europa overheen wil vallen. Onze helden heten Eenpscherpelijl en Tierry Bauderetix

Graaf van Egmont | 21-01-16 | 01:42

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je land.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 01:39

@Pier_penspien | 21-01-16 | 01:13
Je wijf. En je geld.

Vageling | 21-01-16 | 01:36

@Mark_D_NL | 21-01-16 | 00:16
Zo groot is die schizofreen dus ook weer niet. Rest wel de vraag. Waar komt die kennis vandaan? Geloof dat hij al 1400 jaar schaapjes aan het nemen is.

Vageling | 21-01-16 | 01:33

@Realisties | 21-01-16 | 00:46
Oekraiene heeft al die burger milities opgenomen onder hun bewind. Ook Azov. Moet nu alleen gaan uitdokteren waar in binnenstad 020 (safe space van malloten en gekkies) die gekken neerstrijken. Zou ik zomaar op bezoek komen met GP foldertjes. Gaan ze helemaal krankjorem op me. Heerlijk.

Vageling | 21-01-16 | 01:26

Murk Ratte | 21-01-16 | 01:07

Zo lachwekkend vind ik dat niet, Murk. Zie mijn posting van 00:55, waarbij ik ook nog de moord op Theo van Gogh had moeten vermelden.

hoogstetijd | 21-01-16 | 01:18

@Murk Ratte | 21-01-16 | 01:07
Mwah. Uitmelken noem ik het. Nogal makkelijk want het is GS in de schoot geworpen.

Vageling | 21-01-16 | 01:15

@ben kokhals | 21-01-16 | 01:00
Dronebama heeft de CIA al op ons losgelaten. Witte huis is niet van repliek gediend. Klagen hun Saudie maatjes weer over hun onderpand dat belooft is.

Vageling | 21-01-16 | 01:07

Tsjonge, de gs redactie schijt nog steeds zeven kleuren... Begint nu wel een beetje lachwekkend te worden dit. Wat een angsthazen.

Murk Ratte | 21-01-16 | 01:07

We kunnen in elk geval concluderen dat dit filmpje toch net ff wat sneller het nieuws heeft gehaald dan de massa-aanrandingen in Keulen..

satuka | 21-01-16 | 01:01

@Olc32 | 20-01-16 | 23:55 "Ligt het aan mij of komt het postuur van die gasten wel heel erg overeen?"
.
Inderdaad. Zeker die dikzak. Maar het is zeker niet uit te sluiten dat het een (al dan niet geacteerd of mislukt) opzetje is om, zoals altijd, volautomatisch los te gan op de Russen (en daarmee de Oekarainse Nazis in een beter daglicht te stellen). Daar hebben ze nogal ervaring mee daaro. Komt bij dat het associatieverdrag een belangrijk doel was van de staatsgreep. Dus zal het referendum daarover behoorlijk in het verkeerde keelgat zijn geschoten bij die lui in Kiev en Washington.

ben kokhals | 21-01-16 | 01:00

Wie deze amateuristische onzin voor een échte bedreiging houdt is werkelijk onnozel. Ik ben zéér vertrouwd met het soort Engels dat Oekraïners praten, zowel degenen die thuis Oekraïens praten en degenen die thuis Russisch praten (zoals mijn vrouw). Wat u in deze video hoort is een Rus uit Rusland die Engels probeert te praten, geen Oekraïener.
Van dit soort propagandafilmpjes zijn er duizenden op YouTube, meestal in mekaar gezet door Russen met teveel vrije tijd en teveel fantasie.
Oekraïne heeft hier niks mee te maken, en Putin óók niet.
Schenk aub geen aandacht aan de makers van dit belachelijke stukje toneel. Ze zijn het niet waard.

Nonkel Frituur | 20-01-16 | 21:49

Dat was een interessante posting. Hier heb ik lang over nagedacht. Het kan goed zijn dat Nonkel helemaal gelijk heeft. Hij heeft goed onderbouwde argumenten.

Maar toch. Ik weet het niet. Voor mij is WOIII op 9/11 (2001) al begonnen. Het is een sluipoorlog, waar de tegenstander aanvankelijk (en wellicht nog steeds) onzichtbaar was. Een langzaam op gang gekomen oorlog, waar de contouren steeds meer zichtbaar van werden en waar zo'n beetje de hele wereld bij betrokken is. Een oorlog ook, waarin alles mogelijk lijkt te zijn.

De aanslagen in weet-ik-hoeveel landen in Afrika, de gruwelijke misdaden van IS, de aanslagen in Spanje en vooral Frankrijk, de misstanden in Duitsland, gevechten in de COA-centra en nog veel meer (ik doe het nu even uit mijn hoofd). Om maar niet te spreken van de vele aanslagen die door veiligheidsdiensten in Europa al zijn voorkomen.

Wat ik ermee wil zeggen, is dat ik me de ongerustheid van GeenStijl heel goed voor kan stellen. Het lijkt wel alsof iedere kwaadwillende ineens een ongeleid projectiel is geworden. Ik wil hier beslist geen toestanden zoals bij Charlie Hebdo.

Misschien ben ik wel onnozel volgens Nonkel, omdat ik deze video niet zomaar wegwuif. Ook idioten die al dan niet Russisch spreken, kunnen zomaar tekeer gaan.

WOIII is voor mij dus al lang begonnen, op 9/11/2001. Mijn tegenstanders zijn de IS, allerlei extremistische groepen in Afrika, de EU, Rutte, Pechtold en alle (andere) linkse lieden.

Misschien heeft Nonkel gelijk, wat ik hoop. Maar ik kan me de zorgen van GeenStijl ook voorstellen en GS kan ik bepaald niet onnozel noemen. De toekomst zal het uitwijzen.

hoogstetijd | 21-01-16 | 00:55

@Tobi | 20-01-16 | 23:41
Leuk gezegd :)

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 00:52

EUropa (niet Europa!) is veranderd in een godvergeten gekkenhuis.

Gedomineerd door een beeld van EUroscisten (EU-fascisten) extremistische rechts en links radicalen en vluchtelingen die niets anders zijn dan migranten die voor een groot gedeelte gebruik maken van de chaos en valse naieviteit die er heerst in West EUropa (niet West Europa!)

Als het niet zo in en in triest was zou ik er om kunnen lachen.

Dop in Osaka | 21-01-16 | 00:49

Persoonlijk denk ik dat het allemaal niet waar is, want het reactie-filmpje van "Andriy Diachenko" is duidelijk uit de jaren 80. Volgens mij had ik ook zo'n fout broekpak toen ik een jaar of 13 was. Sterker nog, ik weet vrij zeker dat het mijn oude broekpak is.
Minus foute snor natuurlijk.
Ja, beslist. Filmpje dateert van 1984. Ik voel een complot van slechte acteurs, Geen Peil en de Russen.
En the NWO natuurlijk.
Oh, uiteraard ook de Illuminatie.

harstef | 21-01-16 | 00:47

Dit is niet nep, maar amateuristisch. Wat weer prima aansluit bij die ongeregelde nazi-milities in de Oekraine. Oh, en als Kiev, Euromaidan en de Livestropops het ene beweren, dan weet je zeker dat het andere waar is.

Kortom, de video is echt. Net zo echt als die foppresident en CIA-agent Poroshenko die hier even Rutte komt vertellen dat het referendum onzinnig en gevaarlijk is.

Oekraine is een gevaarlijk kruidvat. De belangen daar zijn nog veel groter dan zo'n associatieverdrag doet vermoeden. Voor Nederland en de EU hoop ik dat het referendum er een stokje voor steekt. Voor geenstijl hoop ik echt oprecht dat het bij dit soort belabberde videos blijft.

Realisties | 21-01-16 | 00:46

@Olc32 | 20-01-16 | 23:55
Schijnbaar is het voor die muppets nogal lastig om zo'n IS filmpje na te bootsen. Zelfs dat kunnen die lullo's niet. En vlag in de fik steken is al te moeilijk. Terwijl ik met hetzelfde gemak wel heel simpel hun vlag gebruik om mijn reedt mee af te vegen.

Vageling | 21-01-16 | 00:43

Het is de studenten weerbaarheid Pro Patria van reservist Hans van B. bezig met een black psyop

HetOorAakel | 21-01-16 | 00:42

@Vageling | 21-01-16 | 00:28
*afgevegen

Vageling | 21-01-16 | 00:35

2e van links met bruine bodywarmer, brede schouders, zwaar wapen, gespleten kolf vertoont gelijkenis met 1e van links in de Azov kruisigingsvideo, mogelijk dezelfde PR acteur.

#enpassant | 21-01-16 | 00:29

Maar serieus. Is die muppet helemaal links een vrouwtje ofzo? Ik blijf het figuur maar uitlachen. Kost nogal moeite om voor die figuur om een beetje toneel te spelen. Machtig mooi ook die Jihadi John wannabee (Rechts voor). Maar die bolle blijft leuk. Bij het in de fik steken van de vlag zie je hem al twijfelen. Die roeptoeter (die met zijn ogen even omhoog kijkt omdat hij bijna zijn tekst kwijt is na take 300) die niks in de fik kan zetten. Jammer dat hij op het eind niet via een steekvlam zelf in brand stond. Oh, nn Oekraïne muppets, heb net gescheten en mijn reedt met jullie vlag afgegeven. Dat gele gedeelte veegde wat lekkerder af dan het blauwe. Zal wel komen omdat het blauwe ook in mijn vlag zit.

Vageling | 21-01-16 | 00:28

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-01-16 | 23:45
Weten meer?! Man, man, man. Die kijken op hun rekening en zagen dat het goed was. Krijgen zij een briefje in hun klauwen geduwd en lezen het voor. Zo overduidelijk ook want tegenspraak kunnen zij niet pareren en grijpen maar daarom naar dingen die juist hun belachelijk maken in plaats van de tegenstander.

Vageling | 21-01-16 | 00:19

@Mr. Squits | 21-01-16 | 00:16
Thee, veel Thee. Wanneer ze gaan schieten dan zeg je "Kopje Thee?". Dan stoppen ze.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 00:19

@ Mark_D_NL / 00:16
Dat laatste wist ik bijvoorbeeld niet
U blijft mij verbazen met uw wijsheid

Tobi | 21-01-16 | 00:18

Ik dacht dat ik vriend Verhofstadt tussen die gasten zag staan.
Moet je zulke zielige figuren nu serieus nemen.
Iedere halve zool kan tegenwoordig zulke filmpjes maken.
Wel laf bivakmuts volk, laat dan echt zien wie je bent als je serieus genomen wil worden.
Toont des te meer aan dat we tuig niet nodig hebben, we hebben al gekkies genoeg.

mag ik ook nog ff | 21-01-16 | 00:17

Een maand Volkskranten houden wel een kogel tegen? Nee niet leuk

Mr. Squits | 21-01-16 | 00:16

@Tobi | 20-01-16 | 23:41
Klopt weer niets van, maar allah is groot, allah is machtig en heeft een pik van 6,7cm.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 00:16

@goedverstaander | 20-01-16 | 23:42
Yep. En jij moet oppassen. Polygamie is niet wettelijk toegestaan noch is de pooier uithangen en vrouwen misbruiken. Snap best dat jij onderzoek wilt want handel. Zie liever een AIVD onderzoek naar jouw pooier praktijken.

Vageling | 21-01-16 | 00:13

-weggejorist-

Annie MG 42 | 21-01-16 | 00:05

@Olc32 | 20-01-16 | 23:55
De houding ook niet. Het komt ook niet dreigend over.
Er is in ieder geval niet lang over nagedacht.

MogeWijEveOvergeve | 21-01-16 | 00:01

@Olc32 | 20-01-16 | 23:55
das de opzet natuurlijk, die dikke van de plusmarkt en haar collega's hadden ook volstaan.

Dish of the Day | 20-01-16 | 23:59

Azov-video
Dreig-Video

Ligt het aan mij of komt het postuur van die gasten wel heel erg overeen?

Olc32 | 20-01-16 | 23:55

Ik trap hier dus mooi niet in. Dat is gewoon een filmpje van de volledige Geenstijl redactie.

Leer van het verleden reaguurders: De Chileen? die zou thuis in elkaar zijn gemept? Bleek ook niets van waar!

Joost Maghetweten | 20-01-16 | 23:55

blanke pool | 20-01-16 | 23:48
Het is niet het Russische deel van de Oekraïne dat zo zuur doet tegen Nederlanders maar Kiev en omstreken. En die lui zijn ook niet Pools.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-01-16 | 23:53

@ Mark_D_NL / 23:30
Oh dear
Ik was mij bewust van het niet geheel volgen van de regels der Nederlandsche taal bij het plempen mijner reaguursel
ook weer zoiets

Tobi | 20-01-16 | 23:53

corrupt land. het westen, de poolse delen die gaan nog wel Maar de rest kann gewoon bij rusland gaan horen. wij hebben die eikels niet nodig.

blanke pool | 20-01-16 | 23:48

@Tobi | 20-01-16 | 23:41
Humor!

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:43

Is er überhaupt ooit wel eens onderzoek gedaan naar het postorderbruidgehalte van het Geenstijl - reaguurdersvolk. Dit gezien bovenstaande betegelingen.

goedverstaander | 20-01-16 | 23:42

@ VerenigingVanDieven & Lewis Lewinsky
Heren heren, welk een courtoisie
ik bevind mij overduidelijk in nobel gezelschap
Rest mij voortaan de tekst wat meer aandachtig te lezen alvorens tot aan blinde woede grenzende bombast over te gaan

Tobi | 20-01-16 | 23:41

@Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:28
Zoals ik al zei, ik pak alleen mensen aan die de handschoen oppakken. De Nederlandse taal, en haar correcte spelling, is een juweel dat zodanig beschermd mag worden.

Off topic: de kofschip regel is heel simpel: als een werkwoord minus -en eindigt op een van die medeklinkers dan is het voltooid deelwoord met een -t. Dus: geneukt, gebeft, gepist, gepocht en gepijpt.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:39

@Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:28
Eens!

Mark_D_NL | 20-01-16 | 23:32

@Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:28
Compensatiegedrag omdat ze verder meestal inferieur zijn.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 23:31

@Tobi | 20-01-16 | 23:20
Beetje slordig dat jouw excuses in erg slecht Nederlands geschreven is. Daar had jij wel wat meer aandacht aan kunnen besteden.

Mark_D_NL | 20-01-16 | 23:30

necrosis | 20-01-16 | 23:14
Inderdaad, dan liever lachrimpels.
De hele wereld bemoeit zich misschien met het referendum, maar naar mijn zin te weinig Nederlanders. Ik praat niet veel over politiek, maar als ik zo voorzichtig eens pols, dan word ik niet vrolijk.
Sommigen weten van niets; sommigen interesseert het niet; sommigen zijn tegen wegens GeenStijl (echt, hoor!); sommigen vinden het belangrijk dat er democratie in de Oekraïne komt (maar hoe het onderwijl zit met onze democratie daar hoor je ze niet over).
En zoals mijn pa zegt: Politiek is corrupt.
En daar voeg ik aan toe: politici houden er niet van als het plebs ze voor de voeten loopt of zich bemoeit met hun agenda.
Tja. Zo. En nu weer even iets vrolijks! Anders krijgt die boze frons alsnog kans zich in te graven.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 23:30

Piet Karbiet | 20-01-16 | 23:21

Alstublieft niet zeg, ik blijf het liefste zo ver mogelijk bij het AZC vandaan. Ik denk dat het COA en gemeentes meer hebben aan iemand die kan communiceren.

necrosis | 20-01-16 | 23:22

Mocht ik ooit bij Joop terecht komen dan zie ik mijzelf als een mislukking voor de journalistiek.

Studentjournalistiek | 20-01-16 | 23:29

@VerenigingVanDieven
Je hebt ook lieden bij wie je fouten er keihard in moet rammen en dan zien ze het nog niet omdat ze geen knip voor de neus waard zijn...

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 23:29

Heb een hekel aan taalnazi's, als je kan begrijpen wat er staat wat heeft het dan voor nut om iemand op zijn taalgebruik te pakken?
.
Ik kom uit een gezin met twee onderwijzers, mijn vader was hoofd van een basisschool, en dan heb ik het niet over een Jenaplanschool. Ik heb zelf een iq van rond de 100 maar snap nog steeds geen hol van het kofschip, fokschaap en wanneer je nu d/dt etc. Hoort te gebruiken, maakt mij dat dan dom?
.
Maar waar ik echt een pleuris hekel aan heb zijn mensen die denken dat ze beter zijn dan andere mensen door ze o.a. op hun taaltekortkoming (nieuw woord?) te wijzen.

Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:28

In ieder geval weer een uitdaging (die Oekrainse bedreiging)waar je een hoop gutfeeling voor nodig hebt. De Nerds die ons nu besturen hebben op de grote problemen van nu geen enkel weerwoord. Zag Rutte met zijn stijve voorspelbare speech in Brussel en ook de ongemakkelijkheid die hij uitstraalde toen Farage hem toesprak. Echt beschamend. En dat moet de vluchtelingencrisis beteugelen. We worden echt bedreigd, meer tijd voor een Churchill.

Rest In Privacy | 20-01-16 | 23:28

Zit nog steeds te wachten op het onderbouwde vingertje naar Vlad! Komop in 2016 is IS afgedaan (Dankzij Vlad want een westers gesteund groepje). Zo 2015. 2016 is de schuld van Rusland. Want IS begint saai te worden. Heeft Juncker al een onthoofdingsvideo gemaakt over anti EU mensen? Of zit hij Rutte te troosten? Ja gesloopt worden door Farage is wat! Toch Rutte?

Vageling | 20-01-16 | 23:27

@Tobi | 20-01-16 | 23:20
Dat is sportief van je, Tobi. Tout est pardonné.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 23:27

@Tobi | 20-01-16 | 23:20
Dat spreekt voor je. Alleen een wijs man geeft zonder gêne fouten toe, aangezien hij wil leren.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:25

@Studentjournalistiek | 20-01-16 | 23:17
Net college gehad van Van Jole?
*zwaait*

necrosis | 20-01-16 | 23:22

@Studentjournalistiek | 20-01-16 | 23:17
.
He, daar heb je die Studentjournalistiek ook weer!
Ga eens iets met communicatie doen bij een AZC.
Of wil je geen geld verdienen?

Piet Karbiet | 20-01-16 | 23:21

Maar ehm, heren en dames van GeenStijl, doen jullie wel een beetje voorzichtig? Kunnen jullie niet missen...

Fa. Sprenger&Kramer | 20-01-16 | 23:21

@ Lewis Lewinsky / 23:04
Ok
@ VerenigingVanDieven / 23:13
Ik zie mijn fout nu in, hoe stom van mij
dank voor de correctie

Tobi | 20-01-16 | 23:20

@Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:15
Niet waarschijnlijk. Ben wel een taalnazi, maar houd me in. Tenzij iemand denkt dat-ie taalnazi is en fout zit.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:18

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 23:10
Nice, ik neem er noj een.
Denken is ook een onderdeel van het leven.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 23:18

@Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:15
Wat heb ik nou weer gedaan?

necrosis | 20-01-16 | 23:17

Van links naar rechts: Quid, Spartacus, Van Rossum, Pritt, VanLeeuwen en Mutsaerts. Jan Roos achter de camera. Publiciteitsstunt, en lachen dat ze met z'n allen doen.

Studentjournalistiek | 20-01-16 | 23:17

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:13
.
Bij necrosis in de klas gezeten zeker?

Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:15

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:52
Niet teveel fronzen, daar krijg je rimpels van ;)
En verder lijkt het erop dat de hele wereld zich bemoeid met het Nederlandse referendum.
Zouden er mensen rondlopen die niet blij zijn met onze democratische rechten?
De mensen die daar NIET blij mee zijn, zou ik in eerste instantie zoeken bij de EU.
Die zijn net zo corrupt en wanhopig als de Oekraïense voorstanders van het associatieverdrag.

necrosis | 20-01-16 | 23:14

@Tobi | 20-01-16 | 23:02
Na gebruik van het woord 'is' volgt een nieuw onderwerp, in dit geval niet onzijdig. "Het Azov-bataljon dat ... is een eenheid die ..."

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 23:13

Flikker op mongolen

de_landloper | 20-01-16 | 23:12

Ach wat boeit het ook wie of wat, het enige wat telt is zoveel mogelijk exposure voor het referendum! Zat net op VK het artikel van Baudet & de Vlieger te lezen, er zijn ook daar (hoi Jole!) veel reaguurders die wel verder dan hun neus kijken en het gedrocht EU en haar marionetten wel op juiste waarde weten in te schatten.
.
Ik kan niet wachten tot die stapel folders hier is en Poetin mij m'n roebels overmaakt voor bewezen diensten. Doosje wodka en een paar blikken kaviaar is ook prima kameradski!
.
Mochten we toch duidelijkheid willen in deze complexe zaak dan zie ik geen andere uitweg dan mrs Marple en/of mrs Fletcher in te zetten.

Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 23:11

Piet Karbiet | 20-01-16 | 23:05
Oh, maar nou snap ik 'm!
Denk ik.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 23:10

@rmstock | 20-01-16 | 23:04
Ik zou dat ook wel eens willen zien, vast vermakelijk.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 23:06

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:52
Het is een dyslectisch Krim-dialect.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 23:05

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:56
"Lijkt me een organisatie waar de CIA vuistdiep in zit of op zijn minst met een paar vingers."
Dat zo maar kunnen. Maar wie zei ook al weer "F.. K the EU" ? Van die Juncker hoor je nooit wat, maar nu trekt ie opeens van leer over een Referendum ? This goes all the way to the top. Het zou wel een mooi interview zijn. Kijken wat die bobo's te zeggen hebben.

rmstock | 20-01-16 | 23:04

@Tobi | 20-01-16 | 22:50
Qua taalnazi sla je de plank volkomen mis. Nee, taalnazi zit er niet in voor jou. Taalboa, verder kom je niet.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 23:04

@ VerenigingVanDieven / 22:56
De Azov Brigade die
Het bataljon dat, niet die

Tobi | 20-01-16 | 23:02

@necrosis
Ik heb mijn Samsung tablet nog niet helemaal in de smiezen, sorry.

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:58

Zijn die postorderbruiden uit de Oekraïne eigenlijk de AZOV soldaten in onze slaapkamers?

Niet dat ik iemand wakker wil houden vannacht...

tipo | 20-01-16 | 22:57

@Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:53
Misschien handig om voortaan even het tijdstip te vermelden, dan weet ik tenminste waar je op reageert.

necrosis | 20-01-16 | 22:56

@rmstock | 20-01-16 | 22:54
Lijkt me een organisatie waar de CIA vuistdiep in zit of op zijn minst met een paar vingers.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:56

Wie het ook zijn, mij maken ze niet gek of bang.
Ik ga lekker door met iedereen in mijn omgeving (die nog niets weten over een referedum) bij te praten en ervan te overtuigen dat ze moeten gaan stemmen. Daarna nog flyeren en folders in brievenbussen stoppen.
Op naar 6 april !!

Rimfree | 20-01-16 | 22:56

@Tobi | 20-01-16 | 22:50
Eh Tobi, het is de eenheid, dus ook die.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 22:56

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:50
Echt niet. Gewoon een interview met de vice directeur van de (IFES) houden, en publiceren. "The International Foundation for Electoral Systems is an international, non-profit organization founded in 1987. This Washington, D.C.-based development organization provides assistance and support for elections in new and emerging democracies. Wikipedia
Founder: F. Clifton White
President: Bill Sweeney
Date founded: 1987"

rmstock | 20-01-16 | 22:54

@necrosis
Die dingen hebben dus te maken met houten voorwerpen? Interesting.

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:53

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:41
Praat je nou Russisch?
Of Oekraïens?
*diep fronst*

nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:52

@Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:37
Kiss (de band) werd ooit gevraagd naar het logo van de band vanwege de bliksemschicht-achtige 's' (overeenkomsten met jeweetwel...).
Hun verklaring:
Zo konden de scholieren de bandnaam makkelijker in de schoolbanken kerven.....

necrosis | 20-01-16 | 22:51

Als ik beide video's bekijk en vergelijk, dan zie ik dat het beide dezelfde mannen betreft en zelfde wapens, allen met losse cammo erover. De lengtes van de personen komen overeen.
Als je de beelden bekijkt de formaten en de pixel afwijkingen, dan zie je ook dat dezelfde camera gebruikt is.

Dus ik zeg zelfde prutsers en dus echt, maar mijn nee blijft NEE
* Overigens wel raar dat die neonazi's werken voor meerdere joodse oligarchen.
Ik zou zeggen ruim eerst jullie eigen nest op. *

Astroturfer | 20-01-16 | 22:51

@ Hubert SmEUts
'Het Azov-bataljon is een vrijwilligerseenheid die wordt geleid door'
Dat wordt geleid, Hubert
En verder wat Piet Karbiet @ 21:46 zegt
PS Nee 2005 @ EU = Nee 2016 @ EU

Tobi | 20-01-16 | 22:50

@rmstock | 20-01-16 | 22:48
En dit heb je gelezen op Niburu? Wat een kolder.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:50

Dit is een NATO gesponsorde psy-ops op aangeven van Juncker met medewerking van AIVD, MIVD en medeweten van het kabinet Rutte om in april de opkomst zo klein mogelijk te houden. Gewoon een klacht indienen bij de International Foundation for Electoral Systems (IFES).

rmstock | 20-01-16 | 22:48

Wat betreft airsoft. Met een lidmaatschap van de airsoftclub of een ritje over de grens heb je dit: sport.tweedehands.net/schietsport/airs...
Het gaat ongeveer om dit wapen: www.youtube.com/watch?v=T_F-q7MNYBE trouwens.
Soortgelijk is ook in airsoft te vinden, maar vrij zeldzaam. Ik denk dat het met de juiste connecties eenvoudiger is om een echte te vinden, dan de airsoft variant.
Ik denk dat er twee opties zijn.
1. Guerrilla marketing van geenpeil. (maar dan was die vlag wel erg klunzig)
2. Echt filmpje (Onder leiding van een door de USA-EU gesponsord clubje).
Het stinkt naar propganda.

koolteer | 20-01-16 | 22:46

geen idee of dit echt Azov is of ander volk
maar dat airsoft verhaal klinkt me een beetje vreemd, want waarom zouden de wapens niet echt zijn?
ze hebben daar in de Oekraïne een land in oorlog toch echte wapens genoeg zou je denken

janneman1977 | 20-01-16 | 22:45

de Voorzittert | 20-01-16 | 22:37
Je kunt er toch maar het beste om lachen.
En je blijven inzetten voor het democratisch proces. Heb je je al aangemeld? Nee? Kan hier: geenpeil.nl/
Geef je liever gewoon wat geld? Dat kan hier: www.worldofcrowdfunding.com/geef-gul-v...

nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:44

Quid heeft toch in de kassen gewerkt? Laat hem uitsluitsel geven over Oost-Europese accenten. Overigens: de laatste 'iets' in dit topic moet waarschijnlijk 'niets' zijn.

His Lordship | 20-01-16 | 22:41

-weggejorist-

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:41

"In jwoer bedroem, bozybegs..."
100% nep, vond t wel humor ook nog.

Dish of the Day | 20-01-16 | 22:40

@Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:37
Vanmiddag was er nog een reaguurder die dacht dat ik mijn nick had afgeleid van een nazi, ik weet dus precies wat je bedoelt.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:39

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:26
Ik vind joggingbroeken niet zo flatterend.
Maar een wodka sla ik niet af. Puur graag.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:39

We zitten in een surrealistische periode. GeenPeil en indirect alle Reaguurders bedreigd door zowel booslims als foprussen. Bespioneerd door CIA, KGB, AIVD. Bespeeld door EU. Voorgelogen door de regering gesteund door NPO en journaille.
.
Er zijn een hoop mensen druk met het voorkomen van een democratisch proces. Als het niet zo verschrikkelijk treurig was, zou ik erom kunnen lachen.

de Voorzittert | 20-01-16 | 22:37

Wat een asociaal embleem met runentekens hebben dielui. Als je zoiets voert ben je scum of the earth.

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 22:37

Dit is het Carola Schouten topic? Dat er een heel onderzoek is gedaan, en dat er dan niemand als schuldige wordt aangewezen? Maar dan zonder Carola Schouten?

Jammer.

tipo | 20-01-16 | 22:36

@Xirdalan | 20-01-16 | 22:20
Vroeger zou ik direct 'in battle there is no law' (Bolt Thrower) in de panelen gooien.
*GU is fan, ik weet*
En verder beschuldigt iedereen werkelijk iedereen vanwege dat filmpje, zou dat de opzet zijn?
*totale verwarring*

necrosis | 20-01-16 | 22:35

@necrosis | 20-01-16 | 22:27
,
Volgens mij staat Jane Fondue nu bij je aan te kloppen.
Is je bel alweer stuk?

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:33

Volgens mij spreekt de nieuwe voorzitter van de tweede kamer met hetzelfde accent. Ik versta het in ieder geval allebei niet. Misschien heeft ie gelijk en zijn de Oekraïeners al onder ons en heeft Arib stiekem een derde paspoort.

ristretto | 20-01-16 | 22:30

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:24
ik trouwens ook, maar er zijn mensen die dit door hebben.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:28

Dat kleintje links met die ronde kop, de dunne polsjes, het steunen met de hand in de zij, en dat gewiebel lijkt me een griet.

Ci Ty33 | 20-01-16 | 22:28

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:19
Ik laat er speciaal eentje voor je maken, maar niet verder vertellen....

necrosis | 20-01-16 | 22:27

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:19
?
Zeg, heb hier Dneepropetrovsk joggingbroeken klaarliggen.

Wodkaatje met jus?

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:26

@Xirdalan | 20-01-16 | 22:20
Het gaat erom om informatie diffuus te maken, dat zag je ook aan de met opzet gefingeerde MH17 bewijzen die de Russen leverden, iedereen zag dat het nep was, maar dat is nu juist de bedoeling.
FSB raadsels, de waarheid en leugens breed maken en onoverzichtelijk. Je leest dat het werkt aan het bovenstaande artikel en aan de reacties. Vakwerk is het, dit programma.want u tuint er allemaal in. Nouja, U dan he..

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 22:24

Maar zijn ze nou extreem rechts of links? Nazi (wat links is) en 'Extreem rechts' wordt hier in een adem genoemd.

DerUnterMensch | 20-01-16 | 22:23

Waarom wordt er geen advies gevraagd aan Peter R de Vries.
Die is heel deskundig.

Jan Dribbel | 20-01-16 | 22:23

Wat mij met name opvalt is de "і" die er net zo uitziet als onze "i". Terwijl de Oekraïners daarnaast ook de Russische "и" gebruiken. De і werd vroeger ook in het Russisch gebruikt en werd daar (net als de и) uitgesproken als de Nederlandse "ie", maar deze letter werd afgeschaft in 1917. In het Wit-Russisch is de і nog altijd in gebruik. Zo wordt het woord Oekraïne in het Oekraïens geschreven als Україна, in het Wit-Russisch als Украіна en in het Russisch als Украина. Tot zover mijn bijdrage.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 22:20

First casualty in war: the truth.

Lijkt me sterk dat Rusland achter die wel erg amateuristische propaganda/dreigvideo zou zitten. Als ik Rusland was dan zou ik lekker achterover leunen en dat referendum z'n loop laten nemen.

Het is de Gevestigde Orde (lees: de Nederlandse regering, de VS, NATO en de Van Balen/Verhofstadt nazi's van de EU) die zenuwachtige worden, en die nu onder het motto "het doel heiligt de middelen," alles uit de kast trekken om voor de zoveelste keer Rusland zwart te maken.

Desperate times, desperate measures...

Xirdalan | 20-01-16 | 22:20

Ik vind de echte AZOV figuren anders ook maar een stel enge lieden.
Ik zal Poetin eens bellen en vragen wat hij over die lieden denkt.
necrosis | 20-01-16 | 22:17
.
lol

Lupuslupus | 20-01-16 | 22:19

necrosis | 20-01-16 | 22:10
Zijn er al t-shirts met "OekraiNEE"?
Leuk voor het flyeren. Graag een medium. Getailleerd.
Roze!

nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:19

Ik vind de echte AZOV figuren anders ook maar een stel enge lieden.
Ik zal Poetin eens bellen en vragen wat hij over die lieden denkt.

necrosis | 20-01-16 | 22:17

Ik zeg als dit een oekrainsche commando-eenheid is dan hoef je je geen zorgen te maken of je moet in die bananenrepubliek wonen,dan is er een reden tot schaamte want ik vermoed dat er slechts eentje bij is die zijn strikkendiploma heeft gehaald,als zo een stelletje boerenlulletjes de oorlog voor je moet winnen.LOL

Steenrijk | 20-01-16 | 22:16

Volgens mij hartstikke nep.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 22:15

Een feministisch complot

Rest In Privacy | 20-01-16 | 22:15

Op de Patriot site: www.youtube.com/watch?v=c5YJGKs3AUo

staat ook " Published on Jan 18, 2016
Оригінал - AZOV media:https://www.youtube.com/watch?v=MuSJMQKcX8A

dus "original Azov media"

100monkeys | 20-01-16 | 22:13

-weggejorist-

postmodernismisdead | 20-01-16 | 22:11

Niets van aantrekken, deze Oostblokse pijpzekers doen mij de broek niet bollen.
Nep of niet, ongezien de tyfus.

Ommezwaai | 20-01-16 | 22:11

@accijnstoerist | 20-01-16 | 21:53
Zo mag ik het horen!

necrosis | 20-01-16 | 22:10

zoals ik al eerder zei.
briljante publistunt van GS voor GeenPeil.

De Treinende Rechter | 20-01-16 | 22:07

Ik stem NEE en bedreigingen werkt averechts bij mij.

HdJ& | 20-01-16 | 22:07

Andere invalshoek: Had altijd begrepen dat Oekraïners primair zaken doen via omkoperij. Hadden ze misschien al geld gestuurd naar vriend of tegenstander, en is die video daar een misplaatste 'toelichting' bij? Tenslotte is een deel van het Oekraïense geld reeds in Amsterdam. 925.nl/archief/2016/01/17/referendum-o...

Ci Ty33 | 20-01-16 | 22:06

Bring it on fake russian fuckers!

Prutsert3368 | 20-01-16 | 22:05

Haha, ik ga lekker Nee stemmen, mr Juncker!

Uifeltje Gnuiffeltje | 20-01-16 | 22:04

Kijk maar uit GeenStijl... voor je het weet word je gefeliciteerd door Henk Krol!

Schietmijmaarlek | 20-01-16 | 22:03

Goh, zag eergisteren dit filmpje langs komen en vond er al meteen niks van. Zal mij de reedt roesten wie en waarom. Jezelf afvragen of dit filmpje echt of niet is niet de vraag. De vraag is: zijn deze clowns in staat om de Nederlandse bevolking te bedreigen. Het antwoord: Nee!

Graaf van Egmont | 20-01-16 | 22:01

Facebook en YouTube comments zijn geen bronnen hé van Rossum. Toch jammer dat de westerse media altijd Rusland de schuld geven voordat er onderzoek is gedaan. *uche* MH17 *uche*

TTimoNN | 20-01-16 | 21:57

Zou mij niks verbazen als dit gewoon in Den Haag of Brussel is opgenomen

Rest In Privacy | 20-01-16 | 21:56

Alleen de vrouwen onder de 40 aub.

BrutusBosch | 20-01-16 | 21:55

@devil13 | 20-01-16 | 21:53
Die eenheid is gemengd, lees het artikel maar.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:55

propaganda vanuit brussel die wat ruskie tokkies heeft laten acteren en daarna het online hebben gegooid zeker

FailingHumanity | 20-01-16 | 21:53

Je hoeft niet eens heel goed Oekrainsch te spreken om te horen dat de sprekers in dit filmpje Oekrainsch niet als moedertaal hebben.

devil13 | 20-01-16 | 21:53

#OekraiNEE

accijnstoerist | 20-01-16 | 21:53

En toch ga ik flyeren en NEE stemmen. Militaire kloffie weer klaar legt.Dat dan weer wel.

snakeplisskin | 20-01-16 | 21:52

Die Azov brigade is toch tegen toetreding van Oekraine tot de EU, door deze video stemmen mensen sneller tegen, lees de reaguursels maar. En of het nu de Russen zijn of Azov, dat boeit niet.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:52

Gewoon een prank van een stel rookies.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:52

Als dit door Nederlandse trollmenschen wordt gemaakt, is het toch knap gedaan. Maar dat werkt voor heel veel mensen niet. Als dit daadwerkelijk echt is, zou Porosjenko zich diep moeten schamen dat uitgerekend de Nederlandse vlag wordt verkocht ik Ukraine? Ik kan hier geen Ukrainse vlag kopen hoor. Just saying.

Trolo-Häckert | 20-01-16 | 21:50

Wie deze amateuristische onzin voor een échte bedreiging houdt is werkelijk onnozel. Ik ben zéér vertrouwd met het soort Engels dat Oekraïners praten, zowel degenen die thuis Oekraïens praten en degenen die thuis Russisch praten (zoals mijn vrouw). Wat u in deze video hoort is een Rus uit Rusland die Engels probeert te praten, geen Oekraïener.
Van dit soort propagandafilmpjes zijn er duizenden op YouTube, meestal in mekaar gezet door Russen met teveel vrije tijd en teveel fantasie.
Oekraïne heeft hier niks mee te maken, en Putin óók niet.
Schenk aub geen aandacht aan de makers van dit belachelijke stukje toneel. Ze zijn het niet waard.

Nonkel Frituur | 20-01-16 | 21:49

-weggejorist-

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:48

Airsoftwapens? Denk het niet. Rare jongens die Oekraniërs. En wat rare tekens op die gele vlag. Doet me denken aan de SS maar dat is een smerig populistisch onderbuikgevoel.

Sliptong | 20-01-16 | 21:48

misschien propaganda uit USA ?
of uit Brussel ?

laat je niet bangmaken door die lafbekken

gringo-brd | 20-01-16 | 21:47

misschien propaganda uit USA ?
of uit Brussel ?

laat je niet bangmaken door die lafbekken

gringo-brd | 20-01-16 | 21:47

Draadstaal. Punt.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:46

Kunnen de vanen binnenkort wapperen?

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 21:44

Bring it on, bitches !@!
Sorry maar intimidatie werkt bij mij averechts.

Wijze uit het Oosten | 20-01-16 | 21:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl