
Vicepremier en Partij van de Arbeid-lid Lodewijk Asscher is sinds 2012 bezig geweest met
onderhandelen met Marokko. Hij blaft weer eens openlijk met het
opzeggen van het verdrag uit 1972. Een jaarlijks terugkerende persverklaring. Ondertussen weet zijn ministerie
geeneens om hoeveel geld het gaat. Maar laten we eens genuanceerd kijken naar zijn laatste aanbod. Voor bestaande uitkeringen verandert er niets, komende uitkeringen worden in vier gemakkelijke stappen in de loop van de komende vier jaar met 40% gekort om af te dalen richting de Marokkaanse levenstandaard. Dat is al onjuist, de levenstandaard is daar
52,27% lager. Als je 60% van het geld hebt en 47,73% van de kosten heb je het ruim een kwart beter daar dan hier. Een verveelvoudiging van je vrij besteedbare inkomen.
Marokko heeft deze maatregelen door
moeilijk te onderhandelen al jarenlang kunnen uitstellen. Regelt uitstel voor nieuwe gevallen en afstel voor bestaande gevallen. Alleen de jeugd pist straks een beetje naast de pot, terwijl ze een veel hoger percentage belasting betalen dan hun ouders. Twee betalen, minder halen.
Voor de Marokkaanse economie heeft de Nederlandse aderlating meerdere keren effect. Immers iedere euro wordt daar uitgegeven en rolt in haar buitenlandse bestaan door vele handen en dus ook meerdere keren langs de Marokkaanse fiscus. Rabat komt niet op voor haar burgers, maar voor zichzelf.
Met een Nederlandse uitkering in Marokko heb je dus twee euro's voor iedere euro die je nodig hebt normaal rond te komen. Waar normale ouderen in de zandbak leven van giften van hun nageslacht, zie je een scherp contrast met de have-beens. De mensen die in het Westen zijn geweest. Dat geeft natuurlijk een gigantische aanzuigende werking, want er lijkt niet tegen op te werken.
Dat Marokko een
lagere werkloosheid en betere economische groei heeft dan Europa is natuurlijk veel minder zichtbaar voor de jeugd. Maar
49,5% van de allochtonen hebben hier betaald werk, tegen 77,1% van de autochtonen. Werkloosheid is daar 10,5% terwijl hier
een derde van de allochtonen onder de 25 werkloos is.
Rechtshulpverzoeken
Marokko geeft nog steeds nauwelijks medewerking om na te gaan of bijstandsaanvragers en/of criminelen bezit hebben in Marokko. Dat is heel onhandig voor ontnemingsvorderingen uit de pluk-ze wetgeving. Of de vermogenstoets vanuit de bijstand. Vooral als de panden in kwestie op naam staan van een katvanger uit de familie.
Medewerking die in praktische zin nog steeds onmogelijk is omdat Marokko niet beschikt over een compleet kadaster. Handel in vastgoed mag via de notaris, maar het mag ook onderhands. Dit betekent dat het kadaster achterloopt bij de feitelijke situatie. Of nog liever, als er beslag wordt gelegd op een pand er met een ante-gedateerd kladje met twee handtekeningen gezorgd kan worden dat met terugwerkende kracht een nieuwe eigenaar is.
Ongeregeld
Laten we uit alle voorgaande ellende concluderen dat het aangaan van internationale verdragen die boven onze wetten staan, niet geheel zonder risico's is. We hebben in Nederland geeneens een constitutioneel hof die komende wetten of verdragen toetst aan bestaande verdragen of de grondwet. Polen had zo'n hof, maar heeft daarvan genoeg rechters vervangen en stemrecht gewijzigd dat daar alleen nog maar
showprocessen plaats kunnen vinden. Polen wordt nu door de EU aangesproken en wellicht gestraft voor het hinderen van een justitieel hof, wat Nederland (het epicentrum van internationale rechtspraak) geeneens heeft.
Blind
De
radarbeelden uit Oekraïne zijn door een
hoestende regenjas afgeleverd. Ondertussen hebben we nog
geeneens toegang tot een Nederlands onderzoek naar een Nederlandse vliegramp in Faro uit 1992 wat in ons Nederlandse Nationaal Archief ligt. Dat krijgen we pas in 2073 wanneer een groot gedeelte van ons al dood of minimaal seniel is. Gelukkig zijn inmiddels diverse Martinair medewerkers veilig met pensioen en dus niet meer monddood.
Het is toch bizar dat een kabinet wat in de grootst mogelijke juridische en praktische problemen is met oude verdragen met Marokko en
Turkije, zonder enige bezinning of debat een Associatieverdrag met Oekraïne wilde aangaan dat veel dikker is, met een veel ongunstigere inhoud.
Gelukkig is er tien miljoen extra beschikbaar gekomen zodat u op meer locaties tenminste een stembiljet in een kliko kunt laten zakken.
Dankwoord
Armere landen toevoegen betekent dat het gemiddelde in de Europese Unie steeds lager komt te liggen. De financieringsbehoefte steeds hoger wordt. Landen zoals Nederland meer zullen gaan betalen, waar vanwege een steeds grotere bureaucratische reus steeds minder aankomt bij de arme mensen in armere landen waar het voor bedoeld was.
Waar je ook kijkt op de periferie van Europa, je blijft hetzelfde beeld zien. Kleine arme landen die hard onderhandelen om geld van de netto-betalers van de Europese Unie. Die anderen voor voldongen feiten plaatsen en daarna rustig op ons geld wachten. Deze onderlinge verwevenheid samen met corruptie & chantage is een bom onder Europa.
Noorwegen & IJsland hebben bedankt, Groot-Brittannië overweegt te gaan bedanken.
6 april is het uw beurt.
Reaguursels
InloggenAlles wat de Linkse Kerk onwelvallig is, wordt niet bijgehouden, wordt kwijtgemaakt of wordt domweg verdraaid. Na de Tweede Wereldoorlog zijn we decennialang de mond gesnoerd onder het mom van dit nooit weer. En zoals het altijd gaat met tegenbewegingen: die slaan door. Met nu als resultaat een onhoudbare verzorgingsstaat, ongenbreidelde immigratie, gezinsherenigingen en ga zo maar door. Wat wel vreemd is, is dat Indonesiërs en Molukkers niet voor vol aan werden gezien na de oorlog en zelf voor inkomen en bestaan moesten zorgen na eerst in nota bene oude kampen te worden opgesloten. Dit staat in schril contrast tot de ziekelijke hoeveelheid voorzieningen die de overwegend islamitische migranten krijgen. Van telefoons tot wasmachines en van halal tot een oogje dichtknijpen bij het verkrachten en/ of aanranden van onze vrouwen. Watskeburt?
@Ben Hetzat | 16-01-16 | 21:03
Als we al zulke simpele effectieve regels in een reaguurdersel uit de mouw kunnen schudden, dan moet het toch helemaal makkelijk te doen zijn als je er voor betaald wordt en de tijd hebt? Zo simpel is het gewoon. Kut ambtenaren die tegen het Nederlandse volk werken.
Het wordt tijd dat dubbelpaspoorters ook een dubbele sollicitatieplicht krijgen: geen werk in NL, dan werk zoeken in het reserveland. Ook zou de AOW van dubbel paspoorters niet moeten worden aangevuld uit de bijzondere bijstand: men had zich aanvullend moeten verzekeren, zoals expats dat veelal doen. Stuur deze mensen voor een aanvulling van het "AOW-gat" maar door naar het thuisland. En maak de overige uitkeringen en toeslagen (zoals kinderbijslag) niet exporteerbaar, want daar zijn die niet voor bedoeld. Dit soort dingen.
.
PS: @Feynman | 16-01-16 | 20:24 "Ondertussen hebben we nog geeneens toegang tot een Nederlands onderzoek naar een Nederlandse vliegramp in Faro uit 1992..."
.
Voorlopig is er in ieder geval het Portugese rapport openbaar (pdf): asndata.aviation-safety.net/reports/19... De oorzaak was een combinatie van weersomstandigheden (windshear) en (mogelijk) "pilot error", zo lijkt het: "Weather and Multiple Human-error Factors Contributed to Accident" (pdf, p.10): flightsafety.org/ap/ap_aug96.pdf Het toestel was overigens van de Nederlandse luchtmacht... Maar dit doet niets af van de inhoud van het artikel en is met name bedoeld voor degenen die betrokken zijn bij de Faro-ramp.
Feynman | 16-01-16 | 20:24 | Link | 168 reacties
"Polen had zo'n hof, maar heeft daarvan genoeg rechters vervangen en stemrecht gewijzigd dat daar alleen nog maar showprocessen plaats kunnen vinden." - en dan refereren naar de NOS, die gewoon klakkeloos een of ander persberichtje overschrijft. Zwak, heel zwak. Natuurlijk is er ingegrepen, maar het is niet zo gek dat de nieuwe machthebbers zich niet wilde laten frustreren door de oude. Qua showprocessen: dat moeten we nog maar zien, kan je nu niet zeggen. Mocht het zo zijn, dat is er in het slechtste geval niets veranderd.
Feynman | 16-01-16 | 20:24 | Link | 167 reacties |
-
Zeg Feynman, als die buitenlanders hier de volle mep premie betalen, mogen ze ook de volle mep uitkering vangen.
Dat de Nederlandse staat zo'n rund is dat ze premies heft over uitkeringen, betekent alleen maar dat we (veel) idioten hebben die regels maken.
-
Maak uitkeringen netto. Er is geen enkele reden om rechten op te bouwen als je niet werkt, maar slechts een uitkering krijgt. Al zullen de vakbonden dat wel anders zien. Voor hun grijze achterban geldgraaiers.
-
Wie wel werkt en de volle premies betaald, mag ook de volle uitkering vangen.
-
Die volle uitkering wil ik straks ook graag in Zuid-Europa. En dit saboteert dat idee. De EU verplicht het wel, maar dat zit NL dwars met "toeslagen" die alleen in NL zijn.
-weggejorist-
Opzet van Asscher is verhinderen dat er minder uitkeringsgeld naar Marokko gaat, dus laat je niks wijsmaken.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ligt Elsevier er uit?Krijg alleen maar een blank scherm te zien sinds vanmorgen
@roodborstje1 | 17-01-16 | 10:42
Het vriest, het is spekglad, opwarmingvan de aarde gaat niet door.
Vorig jaar is m'n zorgtoeslag afgeschaft. Ik heb teveel in box 3 wat ik gespaard had als privepensioen. Want mijn pensioen is straks maar 198 euro per maand bovenop mijn AOW. Dat komt vanwege de werkloosheid van de jaren '80 dat ik zoveel verschillende banen had, en dus zoveel korte pensioenen en nu dus zoveel kleine pensioenen met zoveel pensioenbreuk.
.
Die zorgtoeslag kost ons als echtpaar 135 euro per maand. Al dit geld gaat dus naar Marokko waar het twee keer hun levensstandaard is. Ze veroorzaken daar ook een prijssteiging, want meer geld = meer vraag = meer prijs. En we zitten met een minister die het niet eens voor elkaar kan krijgen om het terug te brengen naar een keer hun levensstandaard.
.
Ik ga de minister een handje helpen. Ik ga het teveel aan spaargeld schenken aan mijn kinderen zodat ik weer onder de grens kom voor al die toeslagen. En dan ga ik ook lekker vangen. Reken maar!
Even Off Topic.
Ligt Elsevier er uit?Krijg alleen maar een blank scherm te zien sinds vanmorgen
DreHa | 17-01-16 | 10:14
Waarom ze niet teruggaan?
1: financiële redenen
2: nageslacht leeft hier.
Op zich geloof ik niet dat het leven zoveel slechter is in Marokko, Turkije (wel financieel).
Ik spreek weleens mensen over hun land van herkomst en zie hun ogen dan glanzen.
Begrijp ik goed.
1 Van de redenen dat ik tegen onbeperkte immigratie ben: mensen worden er niet gellikig van.
@mallekater | 17-01-16 | 10:13
Er schijnt momenteel 79 (!) eurocent accijns op benzine te zitten (excl. BTW), ongeacht de prijs.
Omgerekend is dat bijna DFL 1,75, iets wat ik vroeger betaalde bij een servicepomp voor een liter.
*diefstal*
Carmelita
Ja ok, even dacht ik dat je serieus nadenkt wanneer je je beginselen op papier zet, maar ik was vergeten dat we het hier over de politiek hebben.
@Mark_D_NL | 17-01-16 | 10:04
Ik ga voor de tweede prolongatie van mijn eretitel.
Mensen die alles in tweevoud posten plegen oneerlijke concurrentie!
*zet eierdop op hoofd*
mallekater | 17-01-16 | 10:08
Wat iemand hier eens schreef:
Als men twee paspoorten heeft moeten de lasten ook door de twee naties samen gedragen worden.
Dit geld denken is heel raar. Ondanks het geld is het natuurlijk helemaal niet leuk of beter om in Marokko te leven. Zeker niet als je een belangrijk deel van je leven in Nederland hebt gewoond. Waarom denkt u dat mensen helemaal niet terug gaan naar landen van oorsprong. Als Suriname, Turkije, Marokko, Antillen enz enz.
necrosis... die benzineprijs gaat echt wel omhoog, hoor, net zoals in Duitsland moet er een manier gevonden worden al die silugge vluggelingen te financieren.(Niet te vergeten de CEO's van het COA, de asieladvocaten, de tolken en de voedselbanken, de pandverhuurders, tentenmakersn en de verhuurder van toiletten, of de regelaars voor verwarmingsapparatuur).
Kost allemaal een bult geld.
En dat gaan WIJ betalen.
Tja, waar zit het probleem , of liever waarmee heeft de Marokkaanse koning Nederland in de tang?
Geef die gasten eenvoudig 60 % van hun AOW(pensioen is wat anders, daar hebben ze zelf aan mee betaald) en verder niet z.. ken.
Mochten ze dat niet prettig vinden kunnen ze hier komen wonen en hun geld hier uitgeven, lees: in de economie pompen.
Wat zijn de dreigementen die Baba Marokko heeft geuit, wat is het chantagemiddel??
Als je dat verdrag zo doorleest, kun je je alleen nog maar verbazen over de kinderlijke naïviteit en onnozelheid ervan.
1972 moet wel een prachtige tijd zijn geweest. Gut, was het maar weer 1972.
yacoda | 17-01-16 | 09:58
Papier is geduldig.
@necrosis | 17-01-16 | 09:57
Al die mensen die alles maar 2x posten. Man, man, man....
necrosis | 17-01-16 | 09:45
Belastingverhoging is helaas het enige antwoord dat politici tegenwoordig hebben. Ze weten het zelf, maar durven het niet toegeven. Om die reden schroeven ze iedere keer een andere belasting op en liegen ze er over.
Als ze belastingen met 20 miljard en deze verhoging later met 5 miljard terugdraaien, noemen ze het "belastingverlaging".
Off-topic maar ik kwam op de website parlement.com nog iets grappigs tegen over de beginselen van de PVDA: De PVDA is voor het opnemen van politieke vluchtelingen, maar wil geen onbeperkte instroom van vreemdelingen. En in het manifest zelf: Tegelijk is het zo dat geen enkele maatschappij, ook Nederland niet, een onbeperkt absorptievermogen heeft. Zijn ze zeker even vergeten. www.parlement.com/id/vh8lnhrouwxn/part...
@Lupuslupus | 17-01-16 | 09:50
Schijnbaar wel want je comment staat er nu in tweevoud.
*Joris bellen doet, ende gnehehehe*
Ik schaam mij dood voor het dhimmi gedrag van onze regering.
Ja, Lupus, denk dat ik volgende keer ook maar op Geert stem.
Carmelita | 17-01-16 | 09:21
.
Dat zou mooi zijn! :-)
Je geeft dus toe dat je wel degelijk twee keer op 'post' hebt gedrukt?
*gnehehe*
necrosis | 17-01-16 | 09:17
.
Ja maar die eerste keer telde niet :-(
@johoost | 17-01-16 | 09:33
Lastenverlichting?
Ik zou even wachten op de aanstaande gemeentebelasting, die 6 die je nu extra krijgt ben je namelijk straks weer kwijt.
Nog even los van de accijnsverhoging op benzine (een eurocent per liter) wat me jaarlijks al meer kost dan die 6.
Reken het maar na, bij 600 liter benzine ben je al 6 eypo's kwijt en moet je nog even doortanken om de rest van het jaar te kunnen blijven rijden.
Het zal wel weer een traineer project/traject worden om deze wet te wijzigen tot ergens in 2017. Kan de volgende regeerpartij (EU) het verder oppakken. Zo is die wet er met Marokko in 1972 ook tot stand gekomen. Als je leest wat daarin is overeengekomen.. tenenkrommend, het wie dan leeft wie dan zorgt beleid. Net als nu met dat Oekraine verdrag. Met als grootste dieptepunt dat de overeengekomen wet tussen de 2 koninkrijken nooit mag veranderen of wijzigen!
Het kabinet kan alleen nog het koninkrijk Nederland opheffen. Dan pas kan deze hele wet teniet worden gedaan. En dat zal onze Bea met hulp van de Bilderberg (Rutte, Pechtold en Dijsselbloem) club nooit toestaan!
Ik heb zo het vermoeden dat we een stuk beter af zijn als Nederland in één keer 'lump sum' alle inleg van Marokkanen en Turken terugbetaalt. Maar dan ook daadwerkelijke netto inleg, dus geld wat de Marokkaan of Turk aan de samenleving heeft afgedragen uit een betaalde baan.
@Van Duyvenbode | 17-01-16 | 09:25
Die kopvoddentax was waarschijnlijk een reactie op de diverse 'taxen' die de huidige en voorgaande regeringen hebben ingevoerd.
Zo kreeg ik laatst een mailtje van mijn stroomboer:
[stroomboer] heeft uw variabele leveringstarief per kWh stroom verlaagd met ongeveer 9,5%.
√ De service- en administratiekosten zijn met 0,50 per maand verhoogd.
√ De netbeheerder heeft uw netbeheerkosten verlaagd.
√ De overheid heeft de overheidsheffingen op energie verhoogd.
Het valt me nog mee dat Rutte geen extra zware accijns op benzine gaat heffen wegens de 'lage' prijs aan de pomp.
Ben ook wel benieuwd naar een onderzoekje naar de enorme lastenverlichting die net is doorgevoerd. Het geweldige kado van vijf miljard dat mij welgeteld 6 euro netto heeft opgeleverd. Volgens mij zag de belofte er iets anders uit. Iemand?
Altijd maar de makkelijkste weg zoeken, Nederlanders worden compleet uitgekleed wanneer ze een beetje bezit hebben en langdurig werkloos raken maar In Marokko is controle op bezit moeilijk dus doen we het niet. Een fatsoenlijke regering zou er toch alles aan moeten doen om deze rechtsongelijkheid zo snel mogelijk te stoppen; of je stopt de uitkeringen naar het buitenland of je kunt je vermogen behouden wanneer je een uitkering ontvangt.
Ik ga er overigens vanuit dat bij de volgende verkiezingen er gewoon weer op de oude partijen gestemd wordt. Dat ligt overigens ook wel een beetje aan Wilders die toch te ongenuanceerd blijft en niet echt politiek handig manufreert, draag de partij over aan Bosma die een redelijker verhaal kan houden.
@Carmelita | 17-01-16 | 09:21
Na een 'server error' is je comment foetsie.
Een dubbelpost is dus alleen mogelijk door vóór de server error nog een keer op post te drukken, of door je post te copy-pasten.
Tip: klik op 'terug', klik op F5 en controleer of je comment er staat.
Lupuslupus | 17-01-16 | 09:12
De grenzen moeten dicht, de toestroom moet stoppen. Dat is waar het om gaat. De pvv is de enige partij die hiertoe wil overgaan. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt. Of dat vervolgens in de praktijk gaat werken, weet ik niet. Maar we moeten het proberen. Dat Geert af en toe onbesuisde uitspraken doet, of met rare voorstellen komt (kopvoddentax), neem ik dan maar op de koop toe.
Ook een risico is dat de macht wel erg veel bij één man komt te liggen. Een ander risico is ruzies binnen de partij zelf, zodat die uit elkaar valt. Maar goed, zonder risico's gaat het niet.
Eén ding is echter zeker: gaan we door op de huidige voet betekent dat de definitieve, onomkeerbare ontwrichting van de maatschappij, en dat is uiteindelijk uitsluitend in het belang van jihadisten.
"Ieder Euro naar Oekraïne komt terug. Met rente."
zal de Minister van Financiën van de EU ons voorhouden.
Zelf hebben we dan al geen regering meer.
Nou ja, Brussel stuurt wat mensen hier naartoe om de belastingen te innen. Er is dan eindelijk massale weerstand tegen Brussel.
Iedereen is wakker geworden, maar het is te laat.
De Europese politiemacht, gesteund door het Europese leger, slaat iedere demonstratie met geweld neer. Turkije is veel geld beloofd als ze manschappen voor die legermacht leveren want de lokale politiemannen hebben nog steeds problemen om burgers zomaar nee te schieten.
De troon van Juncker is inmiddels van puur goud, zoals het een halfgod betaamt. Rutte heeft tijdig kunnen vluchten voor het geweld van de burgers tegen de politici door wie ze zijn verraden.
Rutte zit op de eerste rij onder Juncker, als dank voor de jarenlange repressie van de burgers in sector 3b, wat vroeger Nederland was. Onder zijn leiding zijn er in 5 jaar tijd, met hulp van gezinshereniging, 2 miljoen indringers gekomen. Het deel van de oorspronkelijke bevolking dat niet kon vluchten, zucht onder de terreur van Brussel en de terreur van de indringers.
De plannen van de elite zijn gelukt. Dank zij de onderhuidse chip is de controle absoluut.
.
Misschien klinkt dit absurd, maar iedereen die 15 jaar geleden de realiteit van nu had voorspeld, werd toen ook uitgemaakt voor fantast en paniekzaaier.
Toch zitten we nu in een realiteit die geen burger heeft gewild of had kunnen voorspellen.
Met iedere regering, met ieder jaar dat verstrijkt, gaan we verder richting de afgrond.
Als Rutte het heeft over de 'beste regering sinds WOII' denkt hij vanuit de plannen van de elite en niet vanuit de belangen van de burgers.
Wij zijn illegaal en tegen onze wil de EU in gerommeld. Als het recht zegeviert, kunnen wij de EU ook weer verlaten.
necrosis | 17-01-16 | 09:17
Soms komt een reactie na "server error" niet door.
Ja, Lupus, denk dat ik volgende keer ook maar op Geert stem.
@Lupuslupus | 17-01-16 | 09:14
Je geeft dus toe dat je wel degelijk twee keer op 'post' hebt gedrukt?
*gnehehe*
@Lupuslupus | 17-01-16 | 09:12
Heeft het huidige kabinet laatst niet een geintje geflikt door de eerste kamer buitenspel te zetten om er een spoedwetje doorheen te krijgen?
Sorry Joris, heb echt maar 1x op verzenden geklikt maar kreeg toen "server error" op mijn scherm. Vandaar de 2e (naar nu blijkt overbodige) poging.
Carmelita | 17-01-16 | 08:53
.
Ja dat kan best zijn hoor. Niet op de PVV stemmen omdat die de gulden terug willen lijkt mij een drogreden. Want elk weldenkend mens weet natuurlijk best dat de gulden niet meer terug komt. Oók niet als Geert MP zou worden.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor dat "minder minder" en eerder voor de kopvoddentax. Nou als je je dáárdoor tegen laat houden om PVV te stemmen.....
Noem mij één politieke partij waar de stemmers het met alle punten eens zijn, dat bestaat niet.
.
Voor mij als PVV-stemmer (van het 1e uur) geldt hetzelfde verhaal. Er zijn best punten in hun programma die mij helemaal niet aanstaan maar wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen: de immigratie moet stoppen en criminelen met 2 paspoorten: het land uit.
.
Ook dat gaat niet onmiddellijk gebeuren met Geert in het torentje want er zullen zeker wetten moeten worden gewijzigd en dat gaat niet van de ene op de andere dag.
Carmelita | 17-01-16 | 08:53
.
Ja dat kan best zijn hoor. Niet op de PVV stemmen omdat die de gulden terug willen lijkt mij een drogreden. Want elk weldenkend mens weet natuurlijk best dat de gulden niet meer terug komt. Oók niet als Geert MP zou worden.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor dat "minder minder" en eerder voor de kopvoddentax. Nou als je je dáárdoor tegen laat houden om PVV te stemmen.....
Noem mij één politieke partij waar de stemmers het met alle punten eens zijn, dat bestaat niet.
.
Voor mij als PVV-stemmer (van het 1e uur) geldt hetzelfde verhaal. Er zijn best punten in hun programma die mij helemaal niet aanstaan maar wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen: de immigratie moet stoppen en criminelen met 2 paspoorten: het land uit.
.
Ook dat gaat niet onmiddellijk gebeuren met Geert in het torentje want er zullen zeker wetten moeten worden gewijzigd en dat gaat niet van de ene op de andere dag.
Oke het beweeg misschien alleen je neus maar doet je wel denken aan ui, .
Er zijn overal ter wereld vreemde geluiden te horen.
(Als je je oren maar 'gebruikt').
Waar gaat dit bericht over man. Ik heb echt geen zin om dit te lezen zeg. Alleen het onderwerp zet al een scheve bek aan, EU. Eu. Eu, eu eu eu eu eu eu eu eu hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhoepa
Torquemada | 17-01-16 | 08:32
"Ons land speelt Sinterklaas".
Dat is nou onze cultuur.
Zoals het onderdrukkende aspect van de Islam niet gemakkelijk te veranderen is, is onze te grote tolerantie ook niet gemakkelijk te veranderen.
Koeltoer!
Lupuslupus | 17-01-16 | 07:23
Mensen stemden ook op de VVD omdat ze, hoewel anti-instroom Wilders te scherp vonden en hij de gulden terug wil.
Zo hoorde ik het althans om me heen.
1 ding is zeker, de EU gaat ten onder aan de eigen expansiedrift.
Groot-Brittannië overweegt te gaan bedanken. ''
.
Ik verbaas me totaal niet als Denemarken eruit stapt.
duitse herder | 17-01-16 | 08:19
.
Eerst zien, dan geloven. Groot Brittannië "overweegt" maar is alleen uit op nog meer uitzonderingsposities want Cameron wil gewoon in de EU blijven. Hij voelt natuurlijk wel de hete adem van Farage in zijn nek dus moet wel iets doen. Loopt met een sisser af, net zoals met Griekenland waarvan ook velen dachten dat die er uit zouden stappen.
.
Tja en dan Denemarken, daar weet u - zo dicht bij het vuur - veel meer van dan wij hier dus hoop ik maar dat u gelijk krijgt.
Alsof wij ons ook nog een op moeten offeren voor de Economie in Marokko.
Dit land speelt al jaren Sinterklaas,maar na zoveel jaar kan je concluderen dat Sinterklaas ook maar een Marionet is in dit spel der doven en blinden.
Iemand vanuit ons land saboteert dus al jaren een gezonde gedachte gang die zegt; En nou zijn we er klaar mee !
''Noorwegen & IJsland hebben bedankt, Groot-Brittannië overweegt te gaan bedanken. ''
.
Ik verbaas me totaal niet als Denemarken eruit stapt.
ondertussen hoop ik dat Geert voldoende capabele mensen bij elkaar krijgt om de PVV-beginselen zowel als minister en als staatssecretaris realiteit te kunnen maken.
hoogstetijd | 17-01-16 | 03:53
.
Dat komt wel goed. De PVV heeft nu al capabele mensen en dan vooral de oud-gedienden zoals bijvoorbeeld Sietse Fritsma, Teun van Dijck, Martin Bosma, Raymond de Roon (oud officier van Justitie).
Persoonlijk hoop ik dat mr. Theo Hiddema het team gaat versterken want dat is een topper.
.
Een voordeel is dat de PVV steeds meer "salonfähig" wordt. Steeds meer mensen zien in dat de huidige machthebbers er gewoon een puinhoop van maken en de PVV in ieder geval een begin van een oplossing heeft. Ook in mijn eigen omgeving maak ik mee dat waar men vroeger een beetje meewarig keek wanneer je zei dat je PVV stemde, dat is omgeslagen.
.
In ieder geval geven de peilingen aan dat het de goede kant opgaat met de PVV. Ik heb geen glazen bol dus geen idee of het doorzet.
Bij de laatste TK verkiezingen leek de PVV ook te gaan winnen - volgens de peilingen - maar verloor nota bene 9 zetels omdat veel PVV-ers "tactisch" op de VVD stemden, wat m.i. een onvergeeflijke fout is geweest. Ook hier geldt: "schoenmaker blijf bij je leest".
.
Wie nog een keer leugenaar Rutte gelooft is echt rijp voor het gesticht.
Doe mij dan maar een Marokkaanse uitkering in Nederland :-)
Alles is mogelijk MITS de PVV voldoende zetels krijgt.
Lupuslupus | 16-01-16 | 22:36
Yep, een posting naar mijn hart en ondertussen hoop ik dat Geert voldoende capabele mensen bij elkaar krijgt om de PVV-beginselen zowel als minister en als staatssecretaris realiteit te kunnen maken.
@Graaf van Egmont | 17-01-16 | 03:16
Vind je het erg als ik geen medelijden heb?
(Ook al vind je dat, jammer dan...)
Feynman, je bent voor mij de absolute nummer één columnist van Nederland.
Op zaterdag was dat jarenlang prof. dr. Bob Smalhout in De Telegraaf voor mij, maar jouw columns op zaterdagavond zijn ook van uitzonderlijk hoog niveau. En dat mag je als een groot compliment beschouwen.
Stormageddon | 17-01-16 | 02:15
Woonlandbeginsel wordt in beginsel toegepast alleen op de bijdrage aan de gezondheidszorg. Ik betaal dus in NL ik dacht 67% van het bedrag dat een Nederlander in NL kwijt is. Maar dat komt omdat de gezondheidszorg in Frankrijk zoveel goedkoper en ook nog eens veel beter is dan in Nederland. Verder als echte expat wordt je 2% gekort op je AOW voor elk jaar dat je in het buitenland woonde. Voor mij is dat 14% en voor de Gravin loopt het al op naar 18%. Verder zijn de kosten voor levensonderhoud, gas, electriciteit, benzine, WOZ en het ontbreken van wegenbelasting een stuk goedkoper. Best wel een kutland dus dat Frankrijk.
LOL @Lewis Lewinsky | 17-01-16 | 02:38
Moet zijn: genieten. Ik zit op een iphone te klooien. Fucking kleine toetsjes.
Nou ja, punt is: algemene uitkeringen uit belastingpoet moeten mijns inziens ook gewoon in dit land blijven. Wellicht dat je in hele uitzonderlijke gevallen van mensen die in de Nederlandse diplomatieke dienst hebben gewerkt of zo, nog een regeling kunt bedenken, maar in algemene zin: niet.
@Stormageddon | 17-01-16 | 02:15
Goed gezegd. Hier in dit land gnoeten, het schijnt niet meer te kunnen.
@de honden blaffen... | 17-01-16 | 00:55
Goed gezegd. En goed dat Feynman hier op wees. Ik dacht werkelijk dat dat vermaledijde verdrag met Marokkije nu eindelijk eens zou worden opgezegd. Dank voor het verstoren van die illusie. Dat gelul van Lodewijk Asshole is natuurlijk alleen maar gelul.
*kudtpvda*
@Van Duyvenbode | 16-01-16 | 20:50
*Het enige wat we kunnen doen is op 6 april nee stemmen en bij de volgende verkiezingen stemmen op Wilders*.
Zo is het.
@Osdorpertje | 17-01-16 | 01:27
Vind ik principieel ook al problematisch. Het punt is namelijk dat uitkeringen in Nederland ook in in Nederland worden uitgegeven, dus binnenlands product blijft. De sociale zekerheid is ook bedoeld en ooit ingevoerd om hier in dit land te gnoeten, voor de inwoners van dit land. Bij het exporteren van uitkeringen, naar wie dan ook, gooi het gewoon de grens over. Je vermindert er het BBP mee. Maar goed, afgezien daarvan geldt voor Nederlandse pensionado's (naar mijn weten) in den vreemde wel het woonlandbeginsel, ergo: betaling naar wat in het woonland gebruikelijk is. Maar voor Marokko en Turkije schijnt dat opeens niet te kunnen, wegens verdragen enzo.. Nou, weg met die verdragen dan!
In de toekomst, zal de opvolger van Asscher te maken krijgen met export van AOW uitkeringen naar Syrie.
Goed bezig.
Zing vooral nog wat welkomstliederen...
De rechtsspraak in Nederland is sinds de afbraak in de jaren 60 een grote grap geworden waardoor in feite wetteloosheid is ontstaan. Noem het geen rechtspraak maar kromspraak. Daardoor ging de handhaving ook kapot. De ziel van ons land is toen verdwenen. En het ettert maar door vanuit een ontsteking die overal in het lichaam zit. Corruptie, old boys network, baantjes. Jezelf verkopen voor geld. Hoeren zijn het.
Uitkeringen naar buitenland wie verzint dit !! AOW en nog nooit gewerkt en dan ook nog aangevuld omdat je niet de volledig jaren in Nederland hebt gewoond ? kinderbijslag uitbetalen naar buitenland !! helemaal van de pot gerukt , ik wou dat ik Marokkaan was spuug jou in je bek , neuk jou de moeder, schijt aan het rechtssysteem , sssst de hele dag naar hoeren ,alleen s'nachts werken de wiet teelt oogsten,met dikke Mercedes naar moederland om toe te zien of mijn villa al vordert ,man man man ,wat een droom !!
"Russian influence has also been detected in a referendum in the Netherlands next April over whether to block the EUs closer relations with Ukraine. Sources said arguments deployed in support of the referendum closely resembled known Russian propaganda."
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...
Jullie worden weer genoemd.
@Stormageddon | 16-01-16 | 23:45
Ik gun de Nederlandse Nederlanders hun AOW en pensioen als ze als pensionados in Spanje of Thailand gaan wonen. Maar import die hier nauwelijks gewerkt heeft hoeft van mij niet onderhouden te worden.
nemoj me jebat | 17-01-16 | 01:08
LOL.
Zo zal Juncker beweren dat de buitengrenzen van de EU bewaakt worden door Frontex.
Iets beweren maakt het nog geen feit.
We worden geregeerd door illusionisten, die feiten zien als lastige bijkomstigheden.
de honden blaffen... | 17-01-16 | 00:55
Hij zal wel zeggen:
"Ik herken mij niet in het beeld dat u schetst."
Volgen mij beginnen we steeds meer de moderne slaven van de EU te worden.
Ja, het belangrijkste feit van Feynman.
Hoelang beweert Asscher nu al dat nu echt afgelopen is met de export van uitkeringen?
Sinds mensenheugenis.
Maar voorlopig worden braaf de uitkeringen gestort.
Tot aan de dag van vandaag.
Ik was in Haren | 17-01-16 | 00:31
Weet je dat ik echt geen idee heb wat we aan de pomp betalen? Ik tank. Als ik ongeduldig ben, dan stop ik bij exact 50 euro. En als ik het koud heb of wanneer het regenachtig is, stop ik bij 25. Maar wat ik nu betaal per liter? Ik heb geen idee.
Maar dit is wel nieuws waar ik niet zo vrolijk van word. Dacht dat Noorwegen het hartstikke goed deed.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 00:29
Nee, het gaat echt niet zo best in Noorwegen. Ik heb wat projecten gedaan voor Noorwegen. Twee jaar terug kon het geld niet op, nu wordt heel veel werk binnen Noorwegen gehouden, om de burgers maar aan het werk te houden. Noorwegen is veel te afhankelijk van olie. Je weet waarschijnlijk wel wat we nu aan de pomp betalen. De drang om op zoek te gaan naar nieuwe olie wordt dus minder.
Minder, minde, minder
idd zet dit er ook maar bij, verwerken kunnen ze het niet! niet echt grappig!
Van de (R)overheid), merk wel dat reaguurders iets willen bereiken +1
Eigenlijk +100, omdat veel mensen zich niet meer durven te spreken, dit is echt slecht!
Een poll moet je zeker doen!
Ik was in Haren | 17-01-16 | 00:24
Ik geloof de media niet altijd meer, hoor. Misschien is dit gewoon schaamteloze EU-promotie.
6 april is het uw beurt.
Hmm laat ons het hopen. Gezien het stemgedrag van ons volkje bij iedere nationale verkiezing vrees ik weer het ergste.
Als die maffiakop uit Oekraïne iedere dwaas hier 1000 Euro beloofd als we voorstemmen dan weet ik het zo net nog niet.
@Einde van de Domheid | 17-01-16 | 00:23
Ik weet het niet...
www.volkskrant.nl/buitenland/economie-...
Noorwegen is echt een land waarnaar we moeten kijken!
@Lewis | 17-01-16 | 00:10
Misschien is het een soort van schreeuw om een poll?
In deze discussie vind ik een rechtvaardig oordeel dat:
A: Wanneer Je evenveel sociale premies/verzekeringen betaalt via afdracht Werknemer/gever je ten alle tijden moet uitgaan van de dan geldende voorwaarden. (mijn repliek: Tussentijds aanpassing aan de voorwaarden hierin moet aan de premie betaler kenbaar gemaakt worden, waarin deze de gelegenheid wordt gegeven om minder premie te betalen bij wijziging van zijn levenssituatie. Zo niet kenbaar gemaakt vanuit de overheid en dan andere eisen gaan stellen is in mijn optiek diefstal).
B: Woonlandbeginsel betekent ook vanuit de overheid een rechtvaardigheid dat de teveel betaalde premie ook weer word gerestitueerd of verrekend met teveel betaalde premie.
C: Al het ander is in mijn optiek diefstal c.q. oplichting en of valsheid in geschrifte.
Zo kennen we de roverheid ook weer. Een quote alle vw polo waren belastingvrij, nadat de roverheid zag dat de polo een veel verkochte automerk werd gingen ze hierop belasting invoeren. Wie hou je voor de gek. En ondertussen miljarden als naheffing aan Brussel. Bijdrage ziektekosten. En ondertussen 0.7 % van het bnp besteden aan ontwikkelingsamenwerking. Je word genaaid waar je bij staat.
@Haren
Ik moet toegeven dat ik even (vergeefs dus) gezocht heb.
4,5 jaar geleden wisten we al, dat de uitstroom uit syrie zou gaan komen. Bedankt ussr usa voor de start van dit probleem.
Moest er ingegrepen worden, ja en al 100 jaar geleden.
Dit is niet anders, hier vallen veel doden en dan heb ik het niet over militairen!
Er is geen nieuws geweest vanuit de EU, dat het volk hier 4,5 jaar geleden op moesten rekenen. Het vooral hebben over de banken (graaiers van mensen uit heel de eu) die heel de bevolking heeft opgelicht (luchtbel eerste klas).
Maar vooral aangeven dat je het zo goed gedaan hebt, meer angst zaaien. Dit heb je goed verdijselbloemd!
Hierdoor is de cryptocurrency zeker gestegen en zal de partij van de arabieren geen stem meer krijgen.
Ze zijn vooral bezig met de eu als voor het eigen land, goed bezig......
Europa had toen de kans gehad om te slagen, ondanks het huidige klimaat met opvang van buitenlanders.
De burger is wel gek, maar niet achterlijk, zeker de social-media doet het goed (ook voor de kansparels die weten de plaatsen wel te vinden en dan heb ik het niet over de echte vluchtelingen).
Op 6 april, weten we min of meer of er een Nexit (geen NETFLICX echt mogelijk is. Door het referenda voor of tegen oekraine bij de eu.
Ik begrijp dat dit meer een spel is tussen de usa en ussr. En hun lachen wat een prutsers zijn deze mensen in de EU.
In Nederland is er steeds minder besluitvaardigheid, dit gaat vooral om ergens een baantje te krijgen, voor mensen die werken in de politiek (vrienden van de lobbie).
Het is zeker zo dat bijna iedere marokkaan, een tweede of derde huis heeft in marokko. Dit is zeker geen gelijkwaardige behandeling naar het eigen volk wat leeft naar de wet en niet naar een boek.
En dan wil ik het nog niet eens hebben over, alle arabieren belwinkels in nederland, dit kan gewoon niet.
Vooral niet handhaven op ontduiking van geld, dat snappen ze in denhaag nog steeds niet!
Wat maakt dat ze dit niet doen........
Het liegen en bedriegen naar je kiezer, zal het voor mij niet worden.
Ik ben voor:
Zorg voor verniewing, er zijn zoveel slimme mensen in nederland die ook kunnen besturen en echt wel weten wat er leeft. En zeker nederland beter kunnen maken.
Maar wat ik de afgelopen jaren heb gezien, links en rechts. Waarin je het debat niet hoeft te voeren, eigenlijk niet mag voeren, gewoon te triest voor woorden.
Ik zou voorstellen als ik Lodewijk Asscher, volgens mij ging het daar over.
Voor iedere nederlander ook een marrokaans passpoort. +1
@23:45
oosten = kosten.
@Vageling | 16-01-16 | 23:23
Mijn poll? Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt en ik heb nog maar 1 Duveltje op vanavond.
@Osdorpertje | 16-01-16 | 23:26
AOW is geen spaarpotje. AOW is een algemene ouderdomsuitkering dat wordt gefinancierd volgens het omslagsysteem. De AOW premie die betaald is was bestemd voor de oudjes van toen. Je spaart niet zelf voor je eigen AOW pot, als je 67 wordt moet je maar hopen dat er dan nog zoiets als AOW is dat door de belastingplichtigen van de toekomst wordt opgehoest. Buiten dat is de hoogte van de AOW gebaseerd op het minimumloon in dit land om de oosten van levensonderhoud in dit land te kunnen dekken. Een aanpassing voor het inkomensniveau van het buitenland is wel het minste, hoewel ik eigenlijk cimdt dat er geen AOW naar het buitenland moet. Als je in het buitenland van je oude dag wilt genieten: by all means, maar je betaalt het maar lekker zelf, of je laat je als Marokkaan maar betalen door de koning van de Marokko. Oh, er bestaat in Marokko geen AOW? Goh... Wat jammer dan.
Waarom zou Nederland en de nederlandse belastingbetaler die expats moeten financieren? Ik vind het grote flauwekul. Geen uitkeringen bestemd voor levensonderhoud in Nederland naar het buitenland. Lijkt me een volstrekt helder principe en volkomen verdedigbaar.
Loebas | 16-01-16 | 23:28
Nou, dat is niet 100% terecht. Zoals Feynman al opmerkt: "Voor de Marokkaanse economie heeft de Nederlandse aderlating meerdere keren effect. Immers iedere euro wordt daar uitgegeven en rolt in haar buitenlandse bestaan door vele handen en dus ook meerdere keren langs de Marokkaanse fiscus."
Dit geldt dus -omgekeerd- voor NL: iedere euro AOW die we exporteren wordt NIET bij een NL bakker/slager uitgegeven, die er dus NIET zijn personeel mee kan betalen, die er dus GEEN belasting over afdragen aan de staat, waardoor die euro AOW weer (een beetje) terugkomt bij de staat. Iedere euro uitkering die wordt geëxporteerd is dus een gat van een euro op de NL begroting. In dat opzicht mag de staat wel degelijk een deel van de uitkerings-export inhouden, nog even los van de discussie over verschil in koopkracht.
Pensioen ligt al iets anders, omdat je daar inderdaad zelf voor hebt gewerkt. Maar ook dan zijn de opgebouwde pensioenaanspraken eigenlijk ook weer mede mogelijk gemaakt onder de aanname dat de pensioen-uitkeringen weer (deels) terugvloeien in de NL economie.
@Lewis | 16-01-16 | 21:55
Kracht zit hem in de aantallen. Ééntje hier, ééntje daar? Zijn pionnen op het schaakbord. Met het fluwelen handschoentje dat het oppikt zitten zij goed. Zijn saamhoriger dan wat wij presteren. En V&J keek toe en zag dat het goed was. Iets met Allah en zijn snackbar.
Loebas | 16-01-16 | 23:28
dit gedoe met marocco gaat over uitkeringen en toeslagen. niet over pensioen.
Waren jaloers op de St. Nicolaimanen en boos op de Engelsen? Stelletje berberse woestijn Narokanen zijn het allebei geweest magk hope...
Je mag toch verwachten dat dit aanpassen van uitkeringen en pensioenen voor alle landen gaat gelden. Er zitten genoeg Nederlandse-Nederlanders in Thailand en dergelijke die daar de heer en mevrouw van het huis uithangen met personeel en al, allemaal van onze centen.
DreHa | 16-01-16 | 23:00
Welke "onze" centen?? Als ik besluit om mijn oude dag in Thailand door te brengen doe ik dat van MIJN centen en MIJN pensioen!!Ik heb daar dan bijna vijftig jaar voor gewerkt! Dat jij er hoogstwaarschijnlijk voor kiest om jouw oude dag in dit land en in armoe door te brengen is jouw keus. ...
Ik heb geen probleem met AOW'ers die in het buitenland wonen, zij hebben jaren lang gespaard voor hun pensioen.
Waar ik wel problemen mee heb zijn mensen die kansloos zijn op de Nederlandse arbeidsmarkt die een oprotpremie mee krijgen om maar niet meer werkeloos te zijn in Nederlands en meer geld krijgen dan een Marokkaanse werknemer. Die dankzij het geld uit Nederland een beter leven kunnen leiden dan Marokkanen die nooit in Nederland zijn geweest en gewoon moeten werken voor hun geld.
Dankzij het exporteren van uitkeringen heb je nu een klasse die zonder er voor te werken het beter heeft dan hun ooms en neven die nooit in Nederland zijn geweest.
Met een Nederlandse uitkering ben je rijk in Marokko.
Met de kinderbijslag kun je in Nederland net ieder seizoen nieuwe kleding kopen voor je kinderen, maar in Marokko kun je er een goed leven van leiden en zelfs je tweede huis van betalen.
Verder ken ik genoeg Marokkanen die hier in de bijstand leven terwijl ze het huis van hun ouders hebben geërft. Als zij een huis in Nederland zouden hebben geërft zouden zij dat eerst moeten "opeten", dan zou hun uitkering gestopt worden. Maar een uitkeringstrekker in Nederland mag rustig onroerend goed bezitten in Marokko. Arm in Nederland maar rijk in Marokko. En door de overheid ondersteund.
@Ik was in Haren | 16-01-16 | 21:37
Dure woorden voor een fophoernalist. En nu weer terug naar je mand. Het op jouw poll al aangeven MINDER!
cees2025 | 16-01-16 | 23:16 | | Reageer+ | 0
Poetin zegt met de bric landen de petrodollar de moeder,dat is waar dit spelletje omdraait.
www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww
@Stormageddon | 16-01-16 | 22:51
Mee eens. Alleen die gutmensch toch? Platinum credit card op naam van de overheid (lees belastingafdrager). Zooitje wil hen niet retour zenden. Hele zieligheid industrie stort in elkaar. Oftewel fop mensen geconfronteerd met sprookjes.
hebbuh | 16-01-16 | 22:53 Poetin speelt een gevaarlijk spel met zijn land en bevolking. Langzamerhand worden zij tegen de muur gezet door interne crisis. En dat kan tegen hem keren of in zijn voordeel uit pakken.
En betreft u laatste zin, ziens de oprichting van het banksysteem kende iedere oorlog slechts één winnaar en dat zijn de banken.
@ gelachewoar | 16-01-16 | 23:09
Daar staat dan weer tegenover dat een groot deel van de wereld er beroerder aan toe zijn zijn als Amerika er niet was.
Dr. Frambozenjam | 16-01-16 | 21:06 Werkeloosheid zal nog wel minder zijn. In de meeste landen, meer regel als uitzondering komt niet al het uitgevoerd werk langs de fiscus. Zijn voornamelijk de makkelijk uit te voeren klussen waar geld geen belemmerde rol speelt bijv. de bouw. Dit geld overigens ook voor Spanje en Italië. De werkeloosheid cijfers zijn daar ook overdreven.
Ik zag ergens Amerika voorbijkomen, het is een illusie, maar zou er , met het oog op de betrokkenheid bij alle conflicten in het Midden Oosten eens tijd worden dat er binnen de EU eens kritischer naar dat buitenland beleid van hun wordt gekeken. Ze zijn zelf deels veroorzaker dus zo n groot land kan makkelijk een paar honderduizend eritreers marokkanen tunesiers en pakistanen opnemen.
@Lupus
Dank je, het heeft jou niet geraakt.
2200 criminelen van Marrokaanse orgine. In een buitenwijk van Dusseldorf. Ik denk ik noem het nog maar een keer. Slaap lekker.
Je mag toch verwachten dat dit aanpassen van uitkeringen en pensioenen voor alle landen gaat gelden. Er zitten genoeg Nederlandse-Nederlanders in Thailand en dergelijke die daar de heer en mevrouw van het huis uithangen met personeel en al, allemaal van onze centen.
Er is op dit moment maar 1 sterke leider en dat is Poetin.
Geen speld tussen te krijgen.
www.youtube.com/watch?v=Syjp9lsWBhc
Weet trouwens iedereen wel welk land vooral heeft geprofiteerd tijdens de 2e wereldoorlog en dat de banken beide zijden heeft gefinancieerd.
We've created a monster...
@Vageling | 16-01-16 | 22:44
Nee. Alles wat geen onmiddellijke deportatie terug naar het volkomen veilige Marokko is, begrijp ik geen kut van. Elke nacht in een EU opvancentrum is er eentje te veel. Terugsturen met factuur voor de gemaakte kosten. Op basis van 5 sterren volpension.
@Stormageddon | 16-01-16 | 21:20
Subsidiaire beschermingstatus volgens het asielrecht. Vluchtelingen zijn het niet, die vallen onder Geneva. Misbruik, wegkijkers en gutmenschen. Sommetje duidelijk?
De schuld ligt niet alleen bij Asscher. We hebben 150 Kamerleden en blijkbaar vinden die in overgrote meerderheid het Verdrag met Marokko prima. Er zal toch wel een ambtenaar op Sociale Zaken geweest zijn die minimaal één memo aan dezelfde feiten als Feynman noemt gewijd heeft?
.
Door Marokko jarenlang weg te laten komen met idiote afspraken en nu Asscher een fopaanpassing te laten toestaan diskwalificeert het parlement zich volledig. Maurice de Hoax: hou eens een objectieve poll onder de Nederlanders! Hoeveel mensen willen dit verdrag opzeggen of op zijn minst aanpassen aan de realiteit? Vermoedelijk 80% of meer. Er is maar één conclusie: we hebben een nepparlement.
@ Lupuslupus | 16-01-16 | 22:36
Het frustrerende is natuurlijk dat je er met een PVV in de regering nóg niet automatisch bent. Maar goed, het is wel de enige optie waar je nog wat hoop uit kunt putten. Het ziet er al met al erg somber uit.
Vageling | 16-01-16 | 22:31
.
Wat gruwelijk! Heb er geen ander woord voor.
@Feynman
Tip: schrijf eens iets over de olieprijs. Het is heel merkwaardig wat de olieprijs de afgelopen jaren heeft gedaan.
Er zijn een aantal ontwikkelingen aan te wijzen die hiervoor verantwoordelijk zijn:
1. fracking in de VS (een technologisch wonderwerk)
2. opec (incl. de Saoedies) verlaagt de productie niet
De spectaculaire daling van de olieprijs is opmerkelijk in het licht van peak oil.
Nog iets zeer, zeer opmerkelijks is het recente nieuws dat Aramco naar de beurs gaat. Dit is ongelofelijk! Want dat betekent dat Saoedie-Arabië opening van zaken moet geven over de eigen olie-reserves. En dat is zo'n beetje het grootste geheim van de wereld, hoewel er aanwijzingen zijn dat het land misschien al over de piek heen is.
Een beursgang van Aramco zal de officiële bevestiging zijn van world peak oil.
Fracking in de VS wijzigt dit niet in wezen. Dat is op korte termijn spectaculair als een vuurwerk, maar van korte termijn. Het konijn uit de hoge hoed in de vorm van Fracking is geen lang leven beschoren: 10 à 15 jaar, dus ongeveer tot 2020.
Houd de olie in de gaten, Feynman. Olie is het bloed van de wereld, economisch, geo-politiek. Schrijf daar maar eens wat over in de toekomst.
Echter een PVV regering zal door alle anderen partijen worden tegengehouden waarbij het winnen van de meerderheid vrijwel onmogelijk is.
.
Alles is mogelijk MITS de PVV voldoende zetels krijgt. Maar als je de woorden "vrijwel onmogelijk" gaat gebruiken lijkt dat al op "het moede hoofd in de schoot leggen".
Wees positief en zeg we gaan het gewoon doen: de PVV 50 of 60 zetels. Por uw vrienden, familie, kennissen en collega's op om PVV te gaan stemmen. Geef Wilders eindelijk een kans want met de zooi die er nu zit razen we steeds sneller richting afgrond.
.
En hoogstwaarschijnlijk zullen de omstandigheden de PVV aan nog veel meer stemmen helpen voordat de verkiezingen daar zijn. Meer berovingen, meer aanrandingen, meer moorden want ik geloof geen moment dat het nu ophoudt. Nog 14 maanden te gaan.
De alles vernietigende virus die islam heet zorgt ervoor dat het straks in heel west-Europa net zo een pleuris bende is als nu in Syrië.
@Lupuslupus | 16-01-16 | 21:23
Niet via Maroc.nl, alleen kan deze 020'ert het beamen. Hoe stel ik dit? Mwah, als leidinggevende krijgt men ook zaken te horen als beslag op salaris en dergelijke. Ken de mensen. Man heeft gewoon twee huizen daar. Jaarlijks gaat hij er naartoe.
NSFW & SHOKING... Dus niet verder lezen als men niet bereidt is op de realiteit.
Nodigde mij uit om eens mee te komen. Happig was ik niet. Dan kom het! Man ik regel wel een dertienjarig meisje voor je. DaFuQ?! Later kwam meneer weer in opsraak want liet gewoon even kinderporno op zijn telefoon zien. Hoe een klein knulletje even een volwassen vrouw moet nemen. En lachen dat hij deed. Tjah, RAUS ermee.
Gast heeft zelf kinderen. Wat hij daar uitspookt wil ik niet eens weten. Maar dit soort figuren geven wij daar belastinggeld terwijl zij het breder hebben? En terwijl na meerde bezittingen zij ermee nog perversies mee uitleven ook? Ja hoor paps & mams. Die zitten al goed. Sic shit gewoon! En Asscher laat zich naaien.
Om hier enige progressie te boeken, heb je andere ambtenaren en hun bazen nodig en die zijn er niet. Zelfs na verkiezingen is het haast onmogelijk om waar echt nodig voor een ommekeer te zorgen.
Hiervan kan je Marokko, ondanks dat het dieven zijn, niet de schuld geven. De betrokken partijen kiezen allen wat voor hun zelf de beste oplossing is. De rest mag bloeden... dus betalen.
De enige manier om hiervan af te komen is voor 4 jaar een PVV regering. Die zullen dusdanig de belangen met Marokko en Turkije besmetten dat er voorlopig niemand durft ze te herstellen.
Echter een PVV regering zal door alle anderen partijen worden tegengehouden waarbij het winnen van de meerderheid vrijwel onmogelijk is. Kortom, Marokko en anderen bloedzuigers doen wat ze moeten doen. Je laat tenslotte een bloedend slachtoffer niet voor dood achter....
Met betrekking tot de razzia.. Het was bekent bij de autoriteiten dat er ongeveer 2200+ criminelen wonen of rondhangen.
Dan denk ik. WAAAAAT!?
Hoe lang weten ze dit al?
Waarom nu pas actie?
Waarom zitten ze niet vast als de politie weet dat ze crimineel zijn.
Als je als ondernemende belasting Laaf de btw te laat indient krijg je gvd al een boete. Als je iets te hard rijdt omdat je een idioot met een mobiel in het verkeer wil inhalen krijg je een boete en als je die niet betaalt wordt je van je bed gelicht.
Maar hier en dus ook in Duitsland is gewoon bekent dat er 2200+ criminelen zich in een wijk ophouden en nu pas nemen ze actie nadat 500+ vrouwen zijn aangerand en erger.
We zijn als werkende belastingbetalers het slachtoffer van Noord Afrikanen met een fascistische godsdienst en de politiek correcte meute die te slap is om hier paal en perk aan te stellen.
Liever beperken ze onze rechten nog dan dat ze deze gasten een keer aanpakken.
Zero tolerance nu in heel de EU voor mensen die niet willen deugen en alle migranten die nu al niet deugen gewoon uit de procedure mieteren en per vliegtuig naar Mekka of Marrakesh sturen. Het niet terugnemen van dit uitschot bestraffen met het bevriezen van alle uitkeringen dan wel handelsbetrekkingen.
Tip aan Feynman: laat voor het publiceren van je tekst nog even lezen door een collega. Diverse zinnen bevatten wel de denkrichting van je betoogtrant, maar zijn slecht uitgesxhreven. En dat is jammer, want je bijdrages zijn waardevol.
De nieuwe kamervoorzitter zal deze discussie vast in goede banen weten te leiden.
Al drie depressieve oud reaguurders gelezen vandaag, waarschijnlijk topje van de ijsberg.
compitaal | 16-01-16 | 22:06
.
En dan nog al degenen die van binnen huilen - zoals ik - maar ogenschijnlijk de moed er in proberen te houden. Omdat als je depressiviteit de vrije teugel laat, alles nog veel erger wordt.
Daarom is GS (voor mij) een geweldige afleiding, niet alleen om een reactie te schrijven (dat een soort van afreageren is) maar vooral ook om de bijdragen van anderen te lezen.
En heel soms is er ook nog wel iets te lachen....
Het lijkt mij een buitengewoon geniaal plan dat ik als te werk gestelde bijstandsgerechtigde waarbij de bazen er met de winst vandoor gaan op kosten van de belastingbetaler de werkzaamheden in Marokko mag gaan uitvoeren zodat ProAsfalt
a) veel goedkoper kan gaan wonen
b) meer brood en fatsoenlijk voedsel kan kopen
c) dus eindelijk geld over heeft voor (speciaal)bier.
En wat nog niet vermeld wordt, is dat de arme landen (lees: Oost-Europese) wel de lusten (het geld) willen, maar vooral niet de lasten (opvang van "vluchtelingen").
Visumvrij! uhm Marokko-Turkije visumvrij voor de onderdanen. Ff vliegen uit Marokko naar het Europeesche Istanbul en dan trein of bus naar Bulgaarse of Griekse grens. Maar ja had hierover hier al bericht voordat een of ander bekend was in de MSM. Tjuus!
Al drie depressieve oud reaguurders gelezen vandaag, waarschijnlijk topje van de ijsberg.
Het is toch om te huilen? Dus ons geld, ja, gaat naar een land waar de echte Nederlander niets te zoeken heeft. Kunnen wij dat geld niet beter gebruiken? Onze ouderen bijvoorbeeld? Of ons zorgstelsel? Godbetert, onze scholen?
Echt, gewoon moedeloos word ik er van...
ikwasinharen.nl/2016/01/11/moedeloos/
Wijze uit het Oosten | 16-01-16 | 21:39
.
Wat een verhaal zeg! In mijn directe omgeving ken ik oudere Nederlanders (70+) die niet naar de dokter durven omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen...
.
Ik ben al die buitenlandse uitvreters wel zó verschrikkelijk ZAT! Ze lachen ons gewoon uit. Die in uw bedrijf werken dan wel voor hun geld maar toch....
Hier in de buurt zie ik ook Turken rondrijden in Mercedessen en echt het nieuwste van het nieuwste. Zeker allemaal verdiend in dat groentewinkeltje op de hoek....
Maar goed, een doodshemd heeft geen zakken. Dat is nog het enige rechtvaardige op deze wereld.
.
Wel mooi voor u dat u zomaar gratis een maand lang een vakantiehuis kunt bewonen. :-)
@ Normpje | 16-01-16 | 21:45
Ja, ik plaatste daar laatst ook een tegel over, over die gigantische aantallen, want dit is inderdaad alleen nog Keulen. Nee, een déél van Keulen. Je wéét dat het in elke (middel)grote Europese stad raak is. Net zoals je weet dat je 's avonds laat op je hoede moet zijn in de binnensteden, áls je er al voor kiest daar nog te komen. Wat je met opruimen bedoelt weet ik niet, verder deel ik in elk geval de frustratie die uit je tegel spreekt.
6 april is het uw beurt.
Feynman | 16-01-16 | 20:24 | Link | 43 reacties |
De mooiste afsluiter tot nu toe. Ik zal er zijn.
Frans1156 | 16-01-16 | 21:39
USA doet niet aan directe betalingen, maar onder de streep zie je een vergelijkbaar effect. www.economist.com/blogs/dailychart/201...
The net result is a yearly transfer of $6,000 per capita to Mississippi. Since Mississippi has an average per capita income of roughly $27,000 per capita, the transfer represents 22 per cent of income every year. blogs.lse.ac.uk/europpblog/2013/08/26/...
Puur omdat USA op federaal niveau veel meer geld rondpompt dan de EU, valt het minder op.
Lees net over razzia in Dusseldorf, politie zoekt daar in Marrokanen-wijk tussen 2200 criminelen! Jazeker, 2200 criminele Marrokanen in buitenwijk van Dusseldorf. Gvd. 2200. En wij maar werken en bukken. Ruim die rommel nou eens op.
@Lupuslupus | 16-01-16 | 21:23
Ik werk bij een bedrijf waar wij honderden (!) Turkse en Marokkaanse medewerkers hebben...
Allemaal, maar dan ook écht allemaal, van 25 of 55+ hebben maar één droom.
Werken, wonen in een achterstandswijk, sparen, op vakantie gaan in een Mercedes of BMW (Om te laten zien hoe goed zij het hebben) en uiteindelijk vastgoed te kopen in het dorp waar ze vandaan kwamen.
Om na hun pensioen of WAO te leven als Allah (Shit Zij Met Hem) in het dorp waar ze vandaan kwamen...
En het lukt ze.
Als ik maandag vraag of ik voor niets een vakantiehuis in Turkije kan hebben voor de maand augustus heb ik 100 aanbiedingen voor mijn lunch..
Het lijkt me dat er ook iets niet klopt. In Amerika hebben allen Staten, ook al hebben ze allemaal de dollar ingevoerd, een afzonderlijk huishoudboekje. Het is volgens mij helemaal niet zo, dat alle Staten nu dokken voor Californie dat in financiële nood zit.
Oostenrijk zegt tijdelijk Schengen op, maar wil andere (Lees: arme)landen wel dwingen om vluchtelingen op te nemen, want anders krijgen ze geen geld meer van Oostenrijk. duitslandnieuws.nl/archief/nieuwsfeed/...
Zowel links als rechts zijn tegen één Europa; links is bang voor de zwakkeren in de samenleving, rechts is vooral bang voor z'n eigen portemonnee.
Ondertussen heeft in Alphen eenhomoseksuele asielzoeker zich van het leven beroofd; regio.tpo.nl/2016/01/16/crisis-in-azc-...
Feynman, ongevallen in de luchtvaart betreffende Nederlandse vliegtuigen worden altijd toch al afgedekt ?
Dat komt door de nauwe banden (2 handen op 1 buik) van aan de ene kant KLM en aan de andere kant de vroegere RLD.
Dat was al zo bij Tenerife, maar ook voor wat betreft de ongevalen met de DDA Dakota en die van de Hercules op Eindhoven. Het handelen van de piloten zal nooit als oorzaak genoemd worden, ook al kan ik je er genoeg over vertellen.
Zelfs als een piloot een half uur blundert en blundert (ongeval met de Saab 340 van NLM Cityhopper, 3 doden) krijgt een KLM woordvoerder het niet over zijn lippen om te zeggen dat er fouten zijn gemaakt. Hij zegt dan letterlijk 'dat de piloten de hun ten dienste staande mogelijkheden niet optimaal benut hebben'.
Stormageddon | 16-01-16 | 21:20
Daarom gaan we ook visumvrij reizen weggeven aan Oekraïne. Dan hoef je die mensen niet meer tegen te houden, hoeven ze geen asiel aan te vragen en hoef je ze ook niet uit te zetten. Drievoudige gemakzucht vanuit de ivoren toren.
Als 41 zetels haalbaar zijn, zijn 76 dat ook. Vooralsnog valt er door gepruts&geklungel, gedraai, gelieg, corruptie, wanbeleid, wegkijkerij, incompetentie, narcisme, kiezersbedrog, vuistjeszwaaierij, islamverering, machtsbehoud, enz. geen ander beleid te verwachten.
Dus die 76 zetels zijn haalbaar.
Opperklungel rutte kan veiligheidshalve dit slechtste kabinet ooit maar het beste NU laten klappen.
Voor de 76 bereikt is.
Lupuslupus | 16-01-16 | 21:23
Je moet daar in Marokko geen 1 extra meter stiekum toevoegen bij het bouwen van een huisje of grondbezit. Owee de gemeente heeft alles in overzicht daar! Ze komen met een meetlat na meten hoor. Waarna alle gegevens per documentatie aan Rabat word geleverd.
Ik word moe van Marokkanen.
Ik word moe van asieleisers die letterlijk parasiteren op de welvaart die de ouderen voor ons hebben opgebouwd.
Ik word moet van onze pennenlikkende politici die geef ruk doen om het tij te keren.
Ik word moe van de wegkijkers.
Ik word moe van de media die iedereen in het extremisten hokje plaatst wanneer ze vraagtekens hebben bij deze extreme toestroom van migranten.
Ik wil dat er alleen nog met snoeiharde cijfers en feiten wordt gewerkt en dat "aaaah zielig" gezeik achter ons laten.
Ik wil dat alle politici vervolgd worden die hebben toegestaan dat zoveel mensen die niets goeds in de zin hebben illegaal door Europa konden trekken.
Ik wil dat alle criminele asielzoekers linea recta wordt vastgezet tot deportatie erop volgt.
Ik wil dat alle gasten die zich met oud en nieuw hebben misdragen op hetzelfde plein een week lang in hun blote kont op een schavot worden geplaatst alvorens ze worden gedeporteerd.
Ik wil nog veel meer maar laat dit een begin zijn.
Ze luisteren niet naar die pedagogische praatjes uit de jaren 70/80. Ze luisteren alleen naar de harde hand en daar moeten we nu mee beginnen.
@necrosis | 16-01-16 | 20:39
Zittend op de bank, broodplankje naast mij en flaptop voor mij voel ik steeds de grijpgrage vingers van Markie in mijn rechter kontzak..
Ps: Marokko beschikt over een zeer uitgebreid en up to date kadaster. Vergis u niet!
Dr. Frambozenjam | 16-01-16 | 21:06
.
Ja, dat geloof ik ook. Dat jarenlange traineren met reageren op verzoeken van Nederland om inzage in het kadaster te krijgen, zijn steeds op niets uitgelopen. En natúúrlijk heeft dat een reden. Als het zo was als Feynman schrijft zouden ze er daar in Marokko niet zo'n punt hebben gemaakt.
.
Jaren geleden heb ik eens een poosje vertoefd op maroc.nl - want ik wilde gewoon eens weten wat die lui schrijven - en de conversaties gelezen. Bijna iedereen had één of zelfs meerdere huizen in Marokko. Werd vermeld met plaatsnaam en adres. Notabene!
.
Natuurlijk weet ook de Ned. overheid dat maar het kan ze geen donder schelen, het is toch hun geld niet dat naar die woestijn gaat.
En ondertussen zitten duizenden Marokkaanse jongeren in Europese asielzoekerscentra, mee te profiteren van de zieligheidscultus rond de echte oorlogsvluchtelingen. Ik bedoel: een Marokkan die asiel aanvraagt in Europa: Hoe kan dat überhaupt? Die moet toch met het eerste vliegtuig terug naar Rabat, lijkt me? Maar nee, ze kunnen gewoon in een asielprocedure... Waarom dan? Is het oorlog in Marokko?
Dat was mijn eerste WTF toen ik dit linkje van de NOS las/keek. Een Marokkaan in een asielzoekerscentrum. En niemand bij de NOS die daar vragen bij stelt...
nos.nl/video/2080507-ik-was-niet-in-ke...
Exporteren van uitkeringen is sowieso onzin.
volkomen absurd.
Andersom doen andere landen dat ook niet voor Nederlanders.
Dus discriminatie.
Nederland/EU heeft zich lang genoeg laten chanteren.
@telelezer | 16-01-16 | 20:55
Hahaha! Moest er om lachen.
Een gezonde regering zegt zo spoedig mogelijk alle verdragen op die ons klauwen met geld kosten. Het is echt onbegrijpelijk dat de netto-ontvangers steeds het lef hebben om eisen te stellen en onze "toppers" ze er mee weg laten komen.
Laatste paragraaf is inderdaad de keiharde realiteit. Kan het kabinet lacherig om doen maar is al gaande. de reden ook dat een heel continent ten onder gaat. Kan niet eens Marokko de baas (dafuq heeft dat recht op een uitkering) laat staan de oppersprookjeswezen volgers die masala 'welkom' geheten worden.
Qua Polen ben ik het er niet mee eens. Dus een pro EU muppetshow is ok terwijl een anti EU muppetshow foei is? Raar verhaal en gaat er bij mij niet in. Constitutie is toch dood. Verdagen boven constitutie en wetten stelde u eerder al.
Procentjes zijn het wapen der gelul in uw voordeel. Zo inaccuraat als ze accuraat klinken.
In augustus 2015 was de werkeloosheid in Marokko iets minder dan 9 % . Onder hoogopgeleide Marokkanen is dit 20,1 %.
Ergens las ik dat het opzeggen van het verdrag een besparing oplevert van 7 a 9 miljoen euro verblijfblog.nl/2015/04/07/zonder-soci...
Daarentegen wat Asscher over het hoofd ziet is juist dat het opzeggen van dit verdrag voor veel Nederlandse Marokkanen een zege is. Vooral op het gebied van fraude bestrijding! biz.tpo.nl/2014/04/09/marokkanen-werk-...
Verders registreert marokko al zijn onderdanen vanaf 12 jaar middels vingerafdrukken. Zij die hier in de EU rondlopen als illigale Marokkanen en geradicaliseerd of IS sympathisant zijn zonder zich te registreren, kunnen op deze manier middels het contact tussen geheime diensten in de gaten gehouden worden. Asscher kan van deze zijde best eens hulp nodig gaan hebben www.radio1.nl/item/329908-Frankrijk-en...
Ps: Marokko beschikt over een zeer uitgebreid en up to date kadaster. Vergis u niet!
Dat opgebouwd aow wordt meegenomen lijkt me ok. Hier 10 jaar gewoond dan 20% van het aow bedrag. Blijf je in Nederland dan wordt dit aangevuld met bijstand, vertrek je dangeen aanvulling. Het deel dat je mist moet dat land dan maar regelen. Per slot van rekening heb je daar die periode ook gewoond. Wel jaarlijks melden bij consulaat 9m te checken of persoon in kwestie nog wel leeft. Kinderbijslag al helemaal nooit naar het buitenland. Die enkele nederlander die uitgezonden wordt voor zijn bedrijf heeft dat denk ik niet nodig.
Het zal allemaal wel. De indruk die bij mij bestaat is dat het parasieten zijn die zeer bedreven zijn in zieligdoenerij op een toon die Arabieren en Berbers eigen is. Compleet vals ende van het potje gerukt. Oeps staschijtinrichting bedoel ik.
Van Duyvenbode | 16-01-16 | 20:50
.
Niets aan toe te voegen.
General McAuliffe | 16-01-16 | 20:43
Wat een onzin. Van jou mag ik straks dus mijn pensioen alleen in NL op maken? Is het jouw pensioen of mijn pensioen waar ik mijn hele leven voor gewerkt heb? Ook dat stukje AOW waar ik gewoon vol aan mee heb betaald. Al zou ik het op de Zuidpool op willen maken omdat ik daar geen BTW hoef af te dragen is mijn zaak en niet de jouwe. Hier 3 jaar werken en dan een uitkering gaan trekken in land van herkomst (want iek ies ziek) is toch iets heel anders. Appels, peren, weet je wel.
Er zijn steeds meer "vluchtelingen" in Duitsland
pbs.twimg.com/media/CYN2dr5WcAE9ftr.j...
Sorry!
Glasgow Argus | 16-01-16 | 20:49
Eensch. De gastarbeiders hebben hier -voor hun maatstaven- goed geld verdient.
Daar hoeven we ons dan ook niet schuldig over te voelen.
.
Als "bedankje" van links sturen we (als ze retour afkomst zijn) er nog een bak geld achteraan ook.
Dat kan alleen in Nederland...
-weggejorist-
hear hear. Maar roependen in de woestijn vrees ik.
Zolang DIT het geval is
pbs.twimg.com/media/CYQUY1UWAAAeBNZ.j...
zal er niets veranderen
godver de godver, gelijk die Maroc mandarijnen van de negende etage gegooid, dat zal ze leren.
General McAuliffe | 16-01-16 | 20:43
Laten we dan eerst een wet aannemen die General McAuliffe verbiedt vakantie in het buitenland te vieren.
Wie importeert er nou arbeiders, het idee al.
Waarom lezen we dit nog? Wat willen we nog meer weten? Weten we niet al genoeg? Het enige wat we kunnen doen is op 6 april nee stemmen en bij de volgende verkiezingen stemmen op Wilders. Tot die tijd kunnen we gerust uitloggen. Mocht er in de tussentijd nog wat gebeuren, horen we vanzelf de sirenes.
General McAuliffe | 16-01-16 | 20:43
Er zit wel een gradueel verschil tussen een pensionado die veertig jaar premie heeft betaald voor de AOW en een pensioen heeft opgebouwd en de immigrant die twee jaar heeft gewerkt, dertig jaar in de bijstand heeft gezeten en vervolgens een 100% aanspraak heeft op een AOW uitkering.
.
Of, kijk eens naar de situatie waarin een Nederlander als expat heeft gewerkt en de buitenlandse jaren afgetrokken ziet van de AOW, ten opzichte van een immigrant die als vijfenveertigjarige in Nederland komt, tot pensioen van de bijstand geniet en vervolgens wel recht heeft op 100% AOW. Rechtsgelijkheid? Dat is discriminatie door je eigen overheid.
.
Cashflow in Nederland houden? Hoe kijk je dan aan tegen de beleggingen van onze pensioenfondsen? 85% belegd buiten onze landsgrenzen!
Als dit zou betekenen dat we alle criminele Marokkanen zouden kunnen exporteren, dan wil ik er nog over nadenken. Maar dit is geld waar we nimmer meer wat van terugzien.
Gedumpte Marokkaanse dames financieren met aanhang, gaat me gewoon te ver.
@Glasgow Argus, die Turken en Marokkanen hebben in iedergeval Machiavelli goed begrepen, Hollandse neppolitci waren te druk met Jan Wolters lezen.
Naar, niet mat.
*stompzinnige autocorrectie*
Gewoon stopppen met deze bullshit.
Kijk je op macro-economisch niveau dan worden ze betaald met geld wat thuis hoort in onze economie en niet in de Marokkaanse of Turkse economie.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor onze autochtone pensionado's. Emigreren om elders van je pensioen te genieten, meteen 100% korten op AOW en het Nederlanderschap direct inleveren.
.
Al dat geld wat naar het buitenland wordt bij ons uit de circulatie gehaald en heeft daarom een negatief effect op de interne cashlfow van ons land.
Al die pensionado's die elders hun boodschappen doen, elders hun klusjesmannen inhuren, maar zodra ze ziek zijn even gebruik komen maken van ons gezondheidsstelsel.
Gewoon ophouden met die onzin.
Daarbij moet je je afvragen of een AOW nog wel van deze tijd is, zeker als je ziet hoe slecht onze overheid met ons geld omgaat.
Turkije droomt van een hersteld Ottomaans rijk en voert een onverklaarde oorlog tegen het westen. Een oorlog met wapens van massa immigratie.
Marokko is op een vergelijkbare manier bezig. Budgetmaximalisatie door import van uitkeringsgeld. Export van criminaliteit, een klein oogje in het zeil door de Marokkaanse moskeeën.dat laatste niet omdat de Marokkanen vinden dat de landgenoten overzee de eer van het koninkrijk moeten verdedigen, maar om te voorkomen dat geradicaliseerden in het thuisland losgaan.
Gelukkig gaat de tweede kamer vanaf volgende week daadkrachtig ingrijpen in de misstanden met het konínkrijk Marokko. Dat zal ongetwijfeld hoog op de prioriteitenlijst staan van de nieuw verkozen voorzitter van de tweede kamer.
Het zou fijn zijn wanneer de doofpotcultuur in Nederland ook eens wordt onderzocht. En liever nog: op de helling gaat. 2073? You have to be fokking kidding me? En dat alleen om de ex-schoonvader to be van Wim Lex te beschermen?
En waar gaat het geld van Nederland/ EU mat toe:
925.nl/archief/2016/01/14/eur-5-miljar...
(met dank aan de twitter van GU)
Het komt er dus weer eens op neer dat de Nederlandse regering erg goed is in het zorgen voor zichzelf en voor buitenlanders terwijl ze het eigen volk in armoede ten onder laten gaan. Als Rutte een vent zou zijn, zou hij zijn eigen volk voorop hebben gesteld!
Ik ga maar 's kijken of IJsland wat is.
Maar eerst stemmen.
Oekraïne telt 'slechts' 45 miljoen inwoners.
Tel uit je verlies via Dijsselbloem en de EU!
REAGEER OOK