Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

YES! Rutte op campagne voor GeenPeil-referendum

europabestbelangrijk.jpg Hee, dat is opvallend. De regering gaat tóch campagne voeren voor een 'ja' bij het GeenPeil-referendum op 6 april. "I’ll be out there and I’ll be explaining to people why we signed this agreement … We are a trading nation. We live by free trade agreements and Ukraine is another example of this," zei Mark Rutte kennelijk tegen EU-krantje EU Observer. “We will actively put forward what we think the answer should be, which is Yes”, vulde MinBuZa Koenders nog aan. Dat is opvallend, omdat Rutte tot dusver altijd zei dat hij geen heil zag in een campagne voor het referendum. De regering zou alleen gaan 'uitleggen' waarom zij denken dat het associatieverdrag met Oekraïne een goed idee is. Zou er soms iemand (*kuch Juncker kuch*) in de wandelgangen (lees: boven een stevige borrel) tegen de MinPres gezegd hebben dat ie goedverdoeme zijn uiterste best moet doen om het associatieverdrag zo gunstig mogelijk op de kaart te zetten in de aanloop naar 6 april? Lullig voor Mark, want hij probeert de VVD in de beeldvorming altijd valselijk als een eurosceptische partij neer te zetten. Nu dwingt het oprécht eurosceptische GeenPeil hem om een kant te kiezen, en aangezien Nederland momenteel EU voorzittertje mag spelen, heeft hij geen keus dan ja & amen knikken als Paus Juncker hem de heilige taak meegeeft om campagne te voeren vóór de peperdure megalomanie van de EU. Moehaha. Nou, kom maar door met die campagne, Mark. Wij van GeenPeil juichen elke actieve participatie in het democratisch proces van harte toe, want daar is het ons tenslotte allemaal om te doen. Je kan je eventueel gewoon bij ons aanmelden via GeenPeil.nl en er voor kiezen om als Bronzen of Zilveren vrijwilliger vóór het associatieverdrag te gaan campaignen. Zorgen wij dat je de juiste foldertjes krijgt!

Reaguursels

Inloggen

Hoe zit het nu eigenlijk met die crowdfund Geenpeil? We horen er niks meer over en we zijn ook niet bij het benodigde bedrag. Gaan we nu weer besodemieterd worden net als met die inzameling voor die agent?

A la snackbar | 09-01-16 | 22:19

Euhh, "We will actively put forward what we think the answer should be, which is Yes". Ze gaan er vanuit dat het een JA wordt en handelen vast ernaar?

Patatter | 09-01-16 | 20:49

We hebben je door Rutte; jouw VVD is immers dikke vriendjes met de internationale bankiers (zoals Rockefeller, ed.) Dus weg met de democratie en op weg naar 1 wereld. Natuurlijk wel onder leiding van de USA kapitalisten en hun Brusselse marionetten
www.energyenhancement.org/1002774_5531...

telelezer | 09-01-16 | 18:26

De dictator Juncker heeft het goed geleerd van zijn beruchte voorganger:
Beroof het volk van hun wapen: de DEMOCRATIE
“How to conquer a nation: first disarm its citizens”
Hoe we een natie veroveren: neem de burgers hun enige wapen af: de Democratie dus..!
www.loveoflifequotes.com/wp-content/up...

telelezer | 09-01-16 | 18:14

Sommigen zeggen dat dit de historie is van de oorzaak van alle ellende, vanaf WO-1 tot en met de huidige moslim invasie en de nieuwe dictatuur over Europa door Duitsland (via Brussel).
"Verdomd interessant" (maar gaat u verder!)
Neem er de tijd voor (kennis van de engelse taal is nodig)
youtu.be/U1Qt6a-vaNM

telelezer | 09-01-16 | 16:19

-weggejorist-

ZonderNaam | 09-01-16 | 15:43

Hmmm een aantal mensen die ik destijds overgehaald heb een handtekening te zetten voor geenpeil beginnen nu koude voeten te krijgen. Heeft iemand voor mij een link naar een serieus artikel (dus zonder 'geenstijl-toon' of allerlei vage youtube filmpjes) waar de argumenten tegen helder op een rij gezet worden?
Bvd

ZonderNaam | 09-01-16 | 15:43

@Veni_Vidi_Vici | 09-01-16 | 11:52
Als bijzet tafeltje lijkt mij praktischer.

Vageling | 09-01-16 | 15:25

Misschien Maxima's vader eens vragen hoe je van dat mosli tuig afkomt, de kennis is al in 't (koningkluk) huis...

BoerinFrance | 09-01-16 | 15:23

@mallekater | 09-01-16 | 12:55
Blaffende honden bijten niet en dat weet ome Vlad. Alhoewel hij bijgedraaid is ten opzichte van vorig jaar. Toen beschouwde hij de VS en hun navo schoothondjes nog als geen dreiging. Inmiddels is hij daar niet zo zeker meer van.

Vageling | 09-01-16 | 15:16

Ach gossie, Mark 'als-mijn-kaken-klapperen-groeit-mijn-neus' Rutte heeft nu een scheet gelaten in de EU Observer. Zouden zij daar al doorhebben dat niets, dan ook echt helemaal niets, wat die muppet zegt ook maar iets inhoud? Kan men beter met die drankorgel praten waar Ruttegekut de marionet van is.

Vageling | 09-01-16 | 15:09

kloopindeslootjijook | 09-01-16 | 12:31
Nee, welvaart is zeker niet evenredig verdeeld. De top 0,1procent neemt een onevenredig deel ervan. Zal altijd zo blijven. Ze zullen er ook alles aan doen om dat zo te houden. En daarvoor is ook de antidemocratische black box die we EU noemen zo belangrijk voor ze. Geen enkele openbare verantwoording, zogenaamd getrapt kiesrecht voor de leden van de Europese raad, cooptatie van de vaste voorzitters, commissarissen die worden geput uit de groep van politieke insiders. De ideologie achter de EU is er een van verdeel en heers, van planmatig ingrijpen in geografie, demografie en in alle economische gebied. De EU is gebouwd op eugenetica, op plannen van de pan-Europese beweging van Kalergi-coudenhove. Op centrale planning volgens keynesiaanse principes.
Het enige wat het ideaalbeeld van de EU corpocrats in de weg staat is het onplanbare. De menselijke natuur. Ook wel genoemd: de realiteit.

Glasgow Argus | 09-01-16 | 14:19


Zolang Juncker en de zijnen de diverse crisissituaties in de EU niet de baas zijn, stem ik sowieso tegen elk associatieverdrag en/of toetreding van welk land dan ook... Eerst de shit opruimen...

Theodora | 09-01-16 | 14:17

-weggejorist-

Janneus | 09-01-16 | 14:05

Pieterpassant goed idee zit vast nog geld te verdienen in slaven handel wat vrouwenhandel bont en we knappen het oerwoud voor specerijplantages

Petroselinum crispum | 09-01-16 | 13:57

Referendum? Mensen laten stemmen? Ik geloof geen donder van als het om eerlijke uitslagen gaat. Grotere machten spelen een veel belangrijkere rol en daar zijn wij allen ondergeschikt aan al denk ik soms wel dat ook die grotere machten zich nu zorgen gaan maken omdat ze inzien dat ze iets te ver gegaan zijn met de samenleving.

mente aperta | 09-01-16 | 13:31

Het was gezellig bij mama, een heerlijke aardappelschotel met balletje gehakt en jus.
En ook nog een biertje erbij. Zeg jongen ik hoor dat een student nog maar vier jaar mag studeren, dat was gelukkig niet zo vroeger want jij deed er tien jaar over.
Een milde glimlach kwam op zijn gelaat, dit was zijn tijd nu had hij de macht, eindelijk kon hij iedereen terugpesten.

penis-aqua-rosA | 09-01-16 | 13:29

In de gouden eeuw hadden we geen EU en geen associatieverdrag nodig om handel te drijven.

PieterPassant | 09-01-16 | 13:22

Rutte hoeft alleen maar Jan Roos bij Sven Kockelmann te laten zien. Jan Roos kwam daar bijzonder slecht uit. Zeer matige vertoning van nota bene degene die, als organiseerder van het referendum, toch ook mijn beoogde leider van het nee-kamp zou moeten zijn.

rekennietmachine | 09-01-16 | 13:20

Nu voelt het alleen maar nog beter als ik "Nee" stem.

Hibiscus | 09-01-16 | 13:04

Tegen dat verdrag, natuurlijk.
Ondanks de chatageproging van ene Juncker moet helder zijn dat je met een dergelijk verdrag de Russische Beer enorm prikkelt.
Wanneer je oorlog met de Russen wil kun je het hebben.

mallekater | 09-01-16 | 12:55

mijnheer rutte vergeet 1 belangrijk punt imo
wij geven hem het mandaad het land te besturen
wij geven hem niet het mandaad om het land te verkopen.

Triple2K8 | 09-01-16 | 12:53

@Dutch_Holland | 09-01-16 | 12:18
Nee joh, "burgertokkie", dat lees je verkeerd. Het gaan om wapenhandel, snap dat dan.
*headdesk*

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 12:38

Radio 2, Spijkers met Koppen. Fucking framers. Met quotes als: "Heeft u iemand ontmoet die het referendum begrijpt?" en "een Nee speelt Putin in de kaart". Weer lekker bezig bij de VARA. Maar al deze figuren gaan straks zo hard vallen. Ik kannie wachten

deministerpresident | 09-01-16 | 12:35

Glasgow Argus | 09-01-16 | 12:22
Er zit toch iets merkwaardigs in, als je zegt dat de welvaart cq levensstandaard niet eerlijk verdeeld is, dat klinkt best als het ouderwetsche linksch (de vooroorlogse ploeterende zwoegende onschoolde machteloze vroegstervende arbeider met een zinloos bestaan verheffen, althans, zn kinderen dan) danwel dat je zegt dat macht ervoor zorgt dat welvaart niet eerlijk verdeeld is. Maar wij kiezen die macht. Wat gaat er mis?

kloopindeslootjijook | 09-01-16 | 12:31

@Glasgow Argus | 09-01-16 | 12:22
Raak jij die zwitsal nou nog eens kwijt?

Piet Karbiet | 09-01-16 | 12:25

Denk dat ze een beetje bang zij dat als het het zo doorgaat en we willen dat het volk krijgt wat het volk wil er of een communistische revolutie komt ofwel sterke man of vrouw die als een pappa of een mamma alles voor ons gaat doen wat goed voor ons is. Maar als je het volk vraagt wat het volk wil krijg je een variatie aan wensen, net zoveel als er mensen zijn. Alleen op sommige onderwerpen is een meerderheid te vinden. Daarom is democratie bedacht. Dus waar zijn ze bang voor? Misschien omdat een referendum er altijd maar 1 ding uitpikt zonder totaalplaatjes of zo?

kloopindeslootjijook | 09-01-16 | 12:25

@sinar2
- onafhankelijke journalisten zijn er niet veel. Arnold Karskens. Joost Niemoller wordt flink gedemoniseerd door zijn oude linkse vrienden bij de npo, dus die kan er ook mee door. Weird Duk mag vrezen voor een omerta na zijn vriendelijke twistgesprek met Van Jole.
- de npo en RTL zijn niks anders dan public relationskanalen voor de hoogste bieder. Waar de npo luistert naar de corpocraten in den haag en Brussel, hangt RTL aan de tiet van het corpocrate grootbedrijf. Twee koppen, een lijf.
- orwell had gelijk toen hij zei dat journalistiek is wanneer je publiceert wat niemAnd in de openbaarheid wil krijgen. De rest, zo zei die goede oude George, is public relations.
- wat de corpocraten vergeten is dat het volk niet dom is. Je kan ze soms met zijn allen bedonderen en er zijn mensen die altijd bedonderd kunnen worden. Maar iedereen altijd een rad voor ogen draaien lukt niet. Die "nulmeting" over het referendum is echt goed nieuws, in dit verband - hoewel je je kunt afvragen of dit geen paniekgestuurde propaganda is in het huisblad van de PC brigade NRC.
- er is een wereldwijd fenomeen waarneembaar. De bevolking gelooft de overheden niet meer. Zelfs in high trust societies als Nederland, Duitsland en Zweden loopt het staatssocialisme het risico dat de bevolking het niet meer trekt. Daarom ook zijn de powers that be in overdrive om de volks vervanging en volks vermenging zo snel mogelijk te laten verlopen. Blank, homogeen, opgeleid, welvarend, allemaal eigenschappen van onderdrukkers in de leer van de kritische theorie en die moeten eronder. Alleen onderdrukten in de cultureel marxistische zin erven het koninkrijk Gods op aarde. De herverdelingssluizen strikt in handen van de corpocraten. De droom is een rustige, verdeelde bevolking die net voldoende geld verdient om de consumptie op peil te houden en de winsten stabiel.
- maar the times, they are a-changing. 2016 en 2017 vormen het keerpunt. Gordels om, het worden interressante tijden!

Glasgow Argus | 09-01-16 | 12:22

Brussel is de grote baas, da's nu wel heel duidelijk.

Eerst geen woord over het referendum vanuit regeringszijde en nu die zatlap langs is geweest gaan ze ineens campagne voeren.

Willianus Wortelus | 09-01-16 | 12:20

"We are trading nation" zegt Rutte. Maar ik heb dat "handelsverdrag" goed doorgelezen en er staar:

"Artikel 10 Conflictpreventie, crisisbeheer en militair-technische samenwerking

1. De partijen intensiveren de praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer, in het bijzonder met het oog op versterkte deelname van Oekraïne aan civiele en militaire operaties inzake crisisbeheer onder leiding van de EU en aan oefeningen en opleidingen, ook die in het kader van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid (GVDB).
2. Samenwerking op dit gebied wordt gebaseerd op regelingen en afspraken tussen de EU en Oekraïne over raadpleging en samenwerking op het vlak van crisisbeheer.
3. De partijen onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak. Oekraïne en het Europees Defensieagentschap (EDA) onderhouden nauwe contacten over de verbetering van de militaire capaciteit, ook op technologisch vlak."

Is er zeker een foutje?? Drukfout.

Dutch_Holland | 09-01-16 | 12:18

-weggejorist-

jansma28542681 | 09-01-16 | 12:18

@Piet Karbiet | 09-01-16 | 12:14
Ze zijn allemaal inhalig en dat heeft niets met democratie te maken.
Pang Pang!

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 12:17

fikkieblijf! | 09-01-16 | 12:05
"Het volk dat zeeen heeft bedwongen en land heeft gecreeerd uit de zee!"
Dat is pas Vaderlandsche gescheidenisch, m'n jongen. De driekleur in de top, tranen in de ogen. Alleen jammer dat dat ook voor heel veel andere landen met andere vlaggen in Europa geldt en in 1953 de zee even Zeeland kwam bedwingen. De natuur is sterk man, heel sterk. Wij mensen zijn maar kleine dingetjes die misschien niet eens 100.000 jaar meegaan.

kloopindeslootjijook | 09-01-16 | 12:15

@Dhr. de Wit | 09-01-16 | 12:09
.
Precies. Schaliegas. Olie. Biden. Verhofstadt. Banken. Amerika.
Democratie? Laat me niet lachen.

Piet Karbiet | 09-01-16 | 12:14

In Nederland campagne voeren, in het Engels? Die lui zijn echt de weg kwijt!

FCDenBosch | 09-01-16 | 12:11

@(c)ZWITSUL | 09-01-16 | 11:39
Er zal vast smerig op de emotie worden gespeeld door het JA kamp onder aanvoering van de werkgevers. En waarom is Oekraine ineens zo belangrijk? De Oekraine neemt nog geen hele procent van de Nederlandse export voor haar rekening.
Naar mijn idee heeft het te maken met olie en gas en zijn er enkelen in Europa die er dik aan verdienen terwijl zij de domme, domme werkgevers voor hun karretje spannen.

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 12:09

Als Greet zegt dat hij doet wat de bevolking wil -waarbij we ons niet altijd beseffen dat niet alles kan wat we willen in elke combinatie- dan zegt hij daarmee indirect dat anderen dat niet doen. Dus moeten de anderen af en toe iets van zich laten horen in die zin.

kloopindeslootjijook | 09-01-16 | 12:07

Het is inmiddels in Brussel ook heel duidelijk. De Nl Burgers hebben totaal geen vertrouwen meer in Mark en kornuiten. De tijd is nu aangebroken om met dreigementen te komen naar het Nederlands volk, dat te dom is (hoi Alexander de pechvogel) om het associatieverdrag te snappen en te begrijpen. Ze (Bilderberg)) hadden niet gerekend op de vrijheids en overlevingsdrang van de oerhollander. Het volk dat zeeen heeft bedwongen en land heeft gecreeerd uit de zee!Die laten zich niet de wetten voorschrijven die tegen hen werkt.

fikkieblijf! | 09-01-16 | 12:05

Als Juncker weer met zijn voorhoofdkus ritueel bezig is, lijkt de EU meer op een occulte sekte dan op een democratisch bestuur.

domheid regeert | 09-01-16 | 12:04


Het betreft hier, zoals ook het burgercomite EU stelde, een vorm van beginnende kolonisatie en voorbode van de introductie binnen het manke systeem van de EU van een nieuwe en nog veel grotere armoedzaaier dan Griekenland en Spanje samen waren en zijn, waar wij straks grootscheeps voor gaan betalen als het aan de regenten in de EU ligt
Om bij het laatste te beginnen : Ook de Oekraine was (voor de burgeroorlog) en is een straatarm land ter grootte van Frankrijk met een inkomen per hoofd vergelijkbaar met bv Namibië.
De eerste pretentie die de Jehova's getuigen van de politieke systemen van het Groot Europese IVe Rijk hebben is het brengen van de *kuch* d.e.mo.c.r.a.t.i.e.
Bedoelt men de democratie die bv Nederland denkt te hebben?
Met dat systeem heb je geen dictatuur meer nodig.

Afgezien van het zogenaamd brengen van het evangelie , de “democratie”, kun je je afvragen wat de EU in de voormalige Sovjetstaat heeft te zoeken. Wanneer men de eerste pagina's van het associatieverdrag leest is het klip en klaar dat het IVe Rijk van de Verhofstadt-clan
geassisteerd door o.a. operette-kolonel van Baalen met een watertandende NAVO op de achtergrond,de bedoeling heeft met dat associatie verdrag op z,n zachts gezegd z'n invloedsfeer uit te breiden .. voetje voor voetje .. en onder verhullende woorden als “brenger van democratie" en "samenwerking". Zie art 4 lid 2 onder f ( quote: samenwerking tussen de partijen op het vlak van veiligheid en defensie”) . Willen we een nog duidelijker motie van wantrouwen tegen Poetin?
Daags nadat het duidelijk werd dat er een referendum zou komen, stelde de tot spreekpop verworden Plassterk dat het slechts een handelsverdrag betrof , m.a.w wie kan er nu tegen handel zijn...? Rob de Wijk ( voormalig opperhoofd instituut Klingeling) gaf dezelfde reactie evenals een paar andere kamerleden.
Handel dus? Met het straatarme Oekraine? Serieus? Bovendien (zie Rijksdienst voor ondernemend Nederland ) : één van de meest corrupte landen ter wereld.
Dat Poetin niet blij is met de NAVO aan alle kanten straks in z'n achtertuin is, historisch gezien, volkomen logisch. De voormalige sovjet staten Estland , Letland, Litouwen zijn al Navo-lid. Er zijn al “associatieverdragen” met voormalige sovjet-staten Moldavië en Georgië.
Wat zouden wij zeggen als bv Zwitserland, Liechtenstein en/of Denemarken lid zouden worden van het Warschaupact?

De vraag is dan ook waarom , als de EU een gezonde club zou zijn, men de Oekraine niet gewoon een bufferstaat laat zijn , zonder enige inmenging en niet de brutaliteit heeft het volkomen invalide nepsysteem van de democratie voorwendt te moeten brengen.
Artikel 4 lid 2 van het zgn “handelsverdrag : “ bevordering van de beginselen van onafhankelijkheid, soevereiniteit, territoriale integriteit en de onschendbaarheid van de grenzen “ . Waar bemoei je je als EU in vredesnaam mee ???
Voordelen van geen inmenging: rust aan de oostgrens, stabiliteit en goed voor de economie van Oost en West. Het stoppen/afremmen van de weer oplaaiende wapen wedloop.
Kortom : het is een zeer belangrijk issue en het referendum is eindelijk een poging de EU machtswellustelingen aan te pakken of , op z,n minst aan te tonen dat het IVe Europese Rijk een dictatuur is verpakt in democratie-cellofaan.


daytripper | 09-01-16 | 12:02

@Glasgow Argus | 09-01-16 | 11:57
Ik hoop op het beste maar ook nu weer zullen de Riefenstahls van de NPO worden ingezet in pro-EU campagnes. Zogenaamd onafhankelijke journaisten die zonder scrupulus geld aannemen van Brussel om hun propaganda te spuien. En de bevolking zal weer hun oren daar naar laten hangen bij gebrek aan mogelijkheden voor het uiten van het eerlijke tegengeluid.

sinar2 | 09-01-16 | 12:01

@Parel van het Zuiden | 09-01-16 | 11:38
U maakt hier een heel sterk punt. Waarom zouden belastingbetalers die TEGEN zijn moeten meebetalen aan de VOOR-campagne? Als de VVD/Mark Rutte het uit eigen zak/partijkas betalen vind ik het geen probleem.
Maar als onze "regering" algemene middelen gebruikt gaat dat veel te ver inderdaad.

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 12:01

Heel de EU kijkt mee, het podium lonkt.

Muggenmepper | 09-01-16 | 12:00

Gedwongen door Timmerfrans en consorten??

Petroselinum crispum | 09-01-16 | 11:59

Rutte wordt een beetje angstig.

Roed | 09-01-16 | 11:59

Volgens Juncker moeten we er geen anti EU referendum van maken,maar het feit dat deze EU laaf zich bemoeit met een Nederlands nationaal referendum zorgt er juist voor dat Brussel ons soevereine referendumstem gekaapt wordt door Brussel,als ware het hun Referendum!
Dus opzouten Juncker!

deraderendraaien | 09-01-16 | 11:59

Na het sluiten van een paar stembussen bleven er wat miljoenen over. Waarom zou je die niet uitgeven aan een campagne? Ik ben benieuwd naar het budget.

Maaiveld | 09-01-16 | 11:58

Wanneer gaat deze campagne van start? Nog niets gezien, geen posters, folders of wat dan ook.

lanexx | 09-01-16 | 11:57

Dus waarom zou ik naar een nep-pop luisteren om te horen wat mijn motieven zouden moeten zijn bij een referendum?
Tieft op.

Piet Karbiet | 09-01-16 | 11:57

@sinar2
De EU is dan ook een uiterst fascistisch machtsapparaat geworden. Naast het sterke-leider concept, wat door oppervlakkige beschouwers als definitie van facisme wordt gezien, is juist de versmelting van overheid en grootbedrijf de kern. En dat is precies wat er is gebeurd. De fascisten en nazi' s zijn een tijdje ondergronds gegaan, maar hebben hun tijd afgewacht om samen met andere absolutisten de macht te grijpen.
De vermenging en liever nog de vervanging van volken moet de sluitspieren zijn, want een verdeeld volk staat niet meer op tegen de powers that be.
Jammer, alleen, voor de -isten, het geld raakt op. Zelfs de wc-papierfabriek van Mario Draghi komt alternatieven tekort. Met de aankomende referenda en verkiezingen in Nederland, de VK, Duitsland en Frankrijk gaan we zeeeer interessante tijden tegemoet.

Glasgow Argus | 09-01-16 | 11:57

Bij Gemeenteraadsverkiezingen gaat het ook om landelijke politiek. Bij de Provincie ook. Alleen bij de Waterschappen gaat het om water.

Piet Karbiet | 09-01-16 | 11:55

Als het waar is zoals in de peiling, dat het referendum een succes wordt, dan schuift de politiek dat gewoon weg. Ze zeggen wel van niet, maar wacht af. Onbetrouwbaar volk, politici. Maar ga naar de stembus op 6 april. Mits die te vinden zijn. Misschien komen er wat bij na dat onderzoek. Er is toch een redelijke opkomst te verwachten op 6 april.

wallenberg | 09-01-16 | 11:55

Als het grootste deel van Nederland niet in de gaten had dat er een referendum komt over de toetreding van Oekraiene dan is dat nu wel voorbij.

Hartelijk dank heer Juncker voor al deze publiciteit.

Argeloos | 09-01-16 | 11:53

Als Rutte nu even behulpzaam bukt, lijkt me geen enkel probleem voor een kastnicht, dan ram ik hem mijn net nieuw verworven bronzen schild zover zijn reedth in dat Juncker hem als dienblad kan gebruiken.

Veni_Vidi_Vici | 09-01-16 | 11:52

Heerlijk zeg!!mijn nee krijgt ie!!
Ben absoluut geen putinfan, maar nog minder een euro elite aanhanger.. en een klein beetje verzoenend gebaar naar de russen zorgt voor eerder voor rust en vrede ipv de grote oorlog waar de amerikanen en de eurofielen om zitten te springen... vergeet niet dat vrede tussen rusland (grondstoffen) en duitsland (technologie),
al sinds jaar en dag de grootste bedreiging van de oorlogs en olie dollar is, de oorlogs dollar die de hele wereld in permanente staat van oorlog moet houden om te overleven en de hedendaagse boevenbende in het zadel houdt.

baard van troje | 09-01-16 | 11:51

@(c)ZWITSUL | 09-01-16 | 11:39
Werkgevers zien Oekraïne als ideaal drukmiddel om hier de arbeidsvoorwaarden nog verder te verslechteren. Die komen dan met dreigementen om de produktie daarheen te verhuizen als werknemers niet accoord gaan met verdere achteruitgang.
De EU is er alleen voor de multinationals en ondernemers. Ze faciliteert het tegen elkaar uitspelen van landen en regio's om zo de bevolking arm te houden. Want een arme bevolking is een volgzame bevolking. Vandaar ook de geregiseerde influx van miljoenen kanslozen uit het Midden-Oosten en Afrika.

sinar2 | 09-01-16 | 11:48

Wanneer we dit laten slagen is de kans ook groter op een Brexit. Ik help jullie wel en leg mijn kloten maar weer eens op het hakblok. We zullen overwinnen, we moeten wel.

Ongeblustekalk | 09-01-16 | 11:47

Voorstanders van het verdrag hebben twee manieren om hun stem uit te brengen: ze kunnen vóór stemmen bij het referendum of thuisblijven zodat de opkomst onder de 30% blijft, wat ook neerkomt op een voorstem.
Daarom zouden nee-stemmen eigenlijk dubbel moeten tellen.

simpelman | 09-01-16 | 11:47

@Grote Smurf | 09-01-16 | 11:17
Ha ha. Scherp.

Piet Karbiet | 09-01-16 | 11:47


Ook de eurofielen weten dat de uitkomst al vast staat. Dat is de reden dat ze zo tegen referenda zijn. Ze kunnen alleen geen goede tactiek kiezen: doodzwijgen voor een lage opkomst of mensen overhalen "ja" te stemmen? Daarnaast zullen ze vast al druk aan het onderzoeken hoe ze een "eventueel nee" kunnen negeren zonder ophef te veroorzaken.

Ikhebeenvraag | 09-01-16 | 11:45

Paar goede redenen om nee te stemmen:
1. Dit is geen handelsverdragen, maar een voorbereiding op volledig EU lidmaatschap. Oekraïne als EU lid zal ons nog veel meer geld gaat kosten in de toekomst. Of zijn er mensen werkelijk zo naïef om te denken dat Oekraïne een netto betaler wordt aan de EU? Alles ten oosten van Duitsland is netto ontvanger. en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_E...
.
2. Omdat Oekraïne het meest corrupte land van Europa is en zelfs op wereldniveau zeer negatief scoort. Ze staan op plaats van 142 van de 175 van de minst corrupte landen. Ter vergelijking, Nederland staat op 8, Griekenland op 69 en Turkije op 64. www.transparency.org/cpi2014/results
.
3. Wij hebben helemaal geen behoefte hebben om ruzie te zoeken met Poetin.
.
4. Wij hebben helemaal geen behoefte aan de EU, laat staan aan uitbreiding.
.
5. Wij hebben helemaal geen EU nodig om handel te drijven.

Banana008 | 09-01-16 | 11:45

Slaafs volgt dienaar Rutte de wensen van zijn heer Juncker. Met het oog op zijn toekomstige overbetaalde baantje in het EU-gekkenhuis.

Fijnstoffer | 09-01-16 | 11:45

Snap die 'ja-keuze' totaal niet. Zelfs als je pro-EU bent: niks of niemand in de EU wordt er beter van. Op Timmerfrans en kornuiten na.

Driewerf Hoezee | 09-01-16 | 11:44

@Grote Smurf | 09-01-16 | 11:37
Ik ga er niet op hopen,ik ga er vanuit dat het merendeel nee zal stemmen. ;)

deraderendraaien | 09-01-16 | 11:43

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 11:15

eens, we gaan de komende weken zien welke puppets en welke media dit kabinet, in overleg met de strategen uit Brussel, gaat inzetten.

'De dappere eenling die zich inzet voor het ja is Joshua Livestro (van de site Jalta) met zijn stichting Stem Voor Nederland. Hij probeert met de werkgevers van VNO/NCW de ja-campagne op gang te krijgen.'

Het wachten is dus op de werkgevers in de media, die nu ineens 'enorme kansen' zien voor onze export (voornamelijk banken met euro's export gok ik) en dat we de jonge hoogopgeleide mensen goed kunnen gebruiken.
Samen met visumvrije Turken en testeronbommen uit verweggistan, kan de klerebende niet groter worden zou je denken.
Hexit ! STEM TEGEN !

(c)ZWITSUL | 09-01-16 | 11:39

@wapster | 09-01-16 | 11:29

Ja geweldig dat gedreig van "WE staan internationaal voor lul als...." en dan kun je van alles invullen maar meestal is het "wilders aan de macht komt" of "we tegen de EU stemmen" Nou "we" staan niet voor aap beste politici, het zijn de mensen die dat roepen die denken voor aap te staan. De politici zelf. Daarbij: dat geroep over wat het buitenland wel of niet zal vinden komt me mn neus uit, het brengt je namelijk niets en zaken doen ze toch wel. Als het om geld gaat maakt het geen drol uit wie er de scepter zwaait in een land, kijk maar hoe graag de EU met de Oekraine wil "samenwerken". Geld = alle principes laten varen. Internationaal staat NL voor aap als we maar als een schooljongetje ja blijven knikken en geld blijven overmaken zonder tegenprestatie te vragen of zelfs maar te verwachten. Dán sta je internationaal als een no backbone nation te kijk. Er heeft nog nooit een land internationaal voor aap gestaan als ze kiezen voor hun eigen burgers, eerder oogst je bewondering omdat je durft. Kijk naar de Tsjechen en zelfs een beetje de Polen. De hele EU staat intussen te kijk met Merkels 'wir schaffen das' en straks haar 'wir haben es nicht gewusst' immigratie gepruts, het gebrek aan leiderschap, de zwalkende natiestaten, de Euro als papieren tijgetje, de teruglopende economiën van de EU in verhouding tot niet EU landen, het afbrokkelende gebrek aan draagvlak onder de bevolking, de totalitaire insteek, de expansiedrift, het voorliegen en bedriegen van de bevolking, dán kom je internationaal voor l*l te staan. Niet als je je rug recht houd.

Dutchbeaurouge | 09-01-16 | 11:39

Niemand vindt het vreemd dat de uitvoerende macht, die namens voor- en tegenstander regeert, met middelen opgebracht door voor- en tegenstander, campagne voert in deze discussie?
.
Een regering heeft haar voorstel gedaan, de tweede kamer moest daar wat vinden, een grote groep burgers vond dat de tweede kamer haar werk niet goed gedaan heeft en vroeg volgens de wet een referendum aan om een uitspraak van het volk over de tweede kamer positie .
.
Dit is een zaak tussen parlement en burger. De regering moet gewoon wachten tot die onderling eruitzien en het voorstel aannemen dan afstemmen. Campagne dient dus niet door de regering en de overheid, maar door de politieke partijen en burgers of burgerinitiatieven gevoerd te worden.
.
Ach wat klaag ik ook. Dit is slechts een van de vele rechtstatelijke perversiteiten die VVD, PvdA, D66, CDA, en consorten in ons staatsbestel brachten.
.
Scheiding der machten is met zo'n politieke kaste die openlijk tussen uitvoerende en wetgevende machten opereert sowieso in illusie.
.
Nederland is een hoop dingen, een rechtstaat is het echter niet.

Parel van het Zuiden | 09-01-16 | 11:38

@deraderendraaien | 09-01-16 | 11:29
Laten we het hopen. Maar ik ben er niet zo zeker van. Ieder weldenkend mens wist dat die 1000 euro van Rutte ook niets voorstelde. Maar velen trapte er toch weer in.

Grote Smurf | 09-01-16 | 11:37

Dat we nog eens stemadvies mochten krijgen van die ongekozen drinkeboer. Geweldig.

wapster | 09-01-16 | 11:36

Wij willen geen verdrag met een land dat onverantwoordelijk en immoreel heeft gehandeld en honderden Nederlandse burgers heeft opgeofferd voor hun politieke aspiraties. Nederlanders die deze aspiraties steunen zijn landverraders.

Let wel, het gaat nu niet om het neerhalen van MH17 maar om het openhouden van hun luchtruim:


www.whathappenedtoflightmh17.com/so-ho...

We know Ukraine had the duty to guard the lives of thousands of air passengers traveling above Donetsk. But what have they done? They prove to have played bluff poker with the lives of numerous innocent air passengers.

We have to conclude they knew separatists were planning to shoot down a passenger aircraft. They did not interfere; they did not warn planes around Aeroflot civil aircraft, AFL-2074 Moscow-Larnaca. They did not warn MH17, while they knew MH17 was on ‘collision course’ above Donetsk. They also said they knew of “Birdie coming towards you” was radioed in from Gorlivka. All this foreknowledge is completely unacceptable.

How do you think the international court will judge about Ukraine? Do you really think the world accepts the Ukrainian argument it is just a third world war with telephones with rotary handle? That Ukraine’s SBU was unable to conclude real time about the alleged separatist’s BUK in Donetsk? We conclude it has been totally irresponsible to continue passenger flights above Donetsk.

This is case closed for the legal defense of Ukraine. Time and again Ukraine proves it was fully informed about the movements of separatists with their BUK in Donetsk. So, if we accept the Ukrainian allegations as true they proved not to interfere and in the other case they have lied.

Basic Dimension | 09-01-16 | 11:36

wapster | 09-01-16 | 11:29

Getekend. Ik hoop dat GeenStijl hier binnenkort ook wat aandacht aan besteedt, zou mooi zijn als we ook daar een referendum kunnen afdwingen.

Russells Teapot | 09-01-16 | 11:35

@necrosis | 09-01-16 | 11:24
Oogbaltyfus ja,en wel een besmettelijke variant zodat V baalen en vriendje Verhofstadt er ook flink last van krijgen.

deraderendraaien | 09-01-16 | 11:33

Die handel is zonder dit verdrag mogelijk, derhalve geen argument.

Feynman | 09-01-16 | 11:32

@Grote Smurf | 09-01-16 | 11:23
Als je een zwarte klusjesman inhuurt weet je vooraf ook dat je niet kunt lagen als het mis gaat,en geen poot hebt om op te staan.Dus het vergelijk kan niet treffender zijn... Nederlanders leren tegenwoordig hun lessen gelukkig.

deraderendraaien | 09-01-16 | 11:29

ik wil meer dreigementen. Ik wil Brinkheurst weer horen zeggen dat het licht uit gaat in Europa, Bolkestein dat Nederland een pleefiguur slaat en uiteraard een filmpje van de VVD dat een nieuw Auschwitz wordt opgestart.
Ik kijk echt uit naar de campagne!
Tekenen jullie ook alvast even voor de volgende ronde? ttip-referendum.nl/

wapster | 09-01-16 | 11:29

Mijn nee-stem is gewoon ook een stem tegen hoe de EU te werk gaat en niet alleen tegen het verdrag. Het is tenslotte het enige middel dat we hebben om ons ongenoegen te laten horen over de EU. Er is geen enkel ander democratisch middel om ons bij de dictators in Brussel te laten horen.
En ga nou niet zeggen dat er toch europese verkiezingen zijn en er dus democratie is. Dat parlement mag er alleen als poppenkast zitten terwijl de beslissingen gewoon elders in achterkamertjes genomen worden.

sinar2 | 09-01-16 | 11:26

Een regime ondersteunen dat zijn eigen burgers aan flarden schiet, heeft nog nooit wat goeds opgeleverd.

cat22 | 09-01-16 | 11:26

Veel liever een ja-campagne dan een ga-niet-stemmen-campagne wat mij betreft. Het is iets minder laf, al zal deze campagne natuurlijk met de nodige propaganda, misleidingstrucs, persoonlijke aanvallen, angstzaaierij en overige drogredenaties gevoerd gaan worden, wegens gebrek aan echte argumenten.

Maar al met al een positieve ontwikkeling. Als de 30% opkomst gehaald wordt is de buit binnen, want ze gaan er echt niet in slagen om meer dan 50% van de NLse bevolking ervan te overtuigen om "ja" te stemmen. Rutte & Juncker bedankt!

Russells Teapot | 09-01-16 | 11:26

Malek ramadan, wtf moeten wij traden met Oekraïne? Gas? Zand? Of versta je onder traden dat van ons belastinggeld daar snelwegen en onnodige toestanden gebouwd worden?

Repetitive Beats | 09-01-16 | 11:26

@deraderendraaien | 09-01-16 | 11:17
Wat denk je van die (door de EU) geïnstalleerde Poroshenko?
Heel Oekraïne, en Moldavië en Georgië kunnen van mij ongezien de je-weet-wel krijgen.

necrosis | 09-01-16 | 11:24

A) We drijven al handel met Oekraïne. B) Het stelt geen reet voor. C) Sinds wanneer hebben we de EU nodig om handel te drijven? Zie ook bijgaande Statline data. Een whopping 0,18% van onze export gaat naar Oekraïne. Poeh Poeh. Dat loopt trouwens ook gewoon door als we nee stemmen, waardoor dat hele handelsgezeik een non argument is.
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...

Banana008 | 09-01-16 | 11:23

@ deraderendraaien | 09-01-16 | 11:17
Nu denk Ik niet dat het een probleem is voor de mee ate nederlanders als we er zelf beter van worden. We vinden het ook geen probleem om de klusjesman zwart te betalen omdat we er zelf beter van worden.

Grote Smurf | 09-01-16 | 11:23

Volgens Rutte is het verdrag met de Oekraïne slechts een vrijhandelsverdrag zie www.npo.nl/nos-gesprek-minister-presid... (09:00) zoals met zoveel landen in de wereld is afgesproken. Opvallend dat Juncker daar heel anders over denkt.

CoffeePatch | 09-01-16 | 11:23

@Mark_D_NL | 09-01-16 | 11:19
Livestro is de hoofdredacteur/eigenaar van jalta en de dagelijkse standaard. De "GeenStijl" wannabe's zegmaar, die o.a. Annabel Nanninga hier heeft weggekaapt.
Livestro is niet links, maar juist heel eng religieus-rechts. Brrrrr.....

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 11:22

Dat wordt lachen, deze campagne gaat zeker averechts werken.

Dat is het goede nieuws, het slechte nieuws is het feit dat de uitslag volkomen genegeerd zal worden onder het mom van de kiezers zijn een beetje dom en gemanipuleerd door populisten.

Pimol | 09-01-16 | 11:21

Rutte heeft na de laatste verkiezingen laten zien dat zijn verkiezingsbeloftes voor hem totaal geen enkele waarde hebben.
Waarom zou ik hem nu wel moeten vertrouwen?

moitambien | 09-01-16 | 11:21

Het enige waar ik voor vreesde was dat we de opkomst van 30% niet zouden halen. Maar goed zelfs rutte gaat ons helpen we gaan het gewoon halen dus.

sander koekkoek4745 | 09-01-16 | 11:21

Als het aan Rutte ligt zijn onze dochters ofwel aan zandbakverkrachters of aan de Oost Europese kinderpornomaffia overgeleverd.

caspert79 | 09-01-16 | 11:21

Ok Mark. Bring it on!

postmodernismisdead | 09-01-16 | 11:20

Ook zo grappig dat Junckert zegt dat "we" het referendum niet moeten veranderen in een referendum over Europa.
Waarom eigenlijk niet?

wapster | 09-01-16 | 11:20

Ik denk dat ze eerst dachten dat ze een eventueel "Nee" gewoon konden ignoreren zoals ze dat eerder ook al gedaan hebben.
En toen bleek er waarschijnlijk toch nog een wetje te zijn die dat onmogelijk maakt...

moitambien | 09-01-16 | 11:19

Rukke gaat camagne voeren en de server is meteen van slag.

McMarx | 09-01-16 | 11:19

@Dhr. de Wit | 09-01-16 | 11:15
Rustig aan, denk om je hart. Livestro, nooit van gehoord? Wie is dat nu weer. Ik leer wat af hier op het GS. Livestro zal ook wel weer een gefrustreerd links mannetjes zijn met een groot glas narcisme en een groot glas policor kool aid op zijn keukentafel. Ga ik even googlen, die naam.

Mark_D_NL | 09-01-16 | 11:19

test 1,2,3

McMarx | 09-01-16 | 11:18

Duidelijk, Rutte heeft eindelijk zijn instructies + geld gehad vanuit Brussel. Nu weet hij wat hij moet doen.

Kaas de Vies | 09-01-16 | 11:18

Nee Rutte,het overgrote deel van Nederland wil niet handelen met corrupt stelend tuig.
En zeker niet onder bedreiging van een ongekozen EU mafklapper als Juncker.
Ga je excuusspeech aan Brussel maar alvast bij elkaar liegen,want het merendeel van de burgers zeggen NEEN!

deraderendraaien | 09-01-16 | 11:17

De vraag is natuurlijk of zij voor hun campagne ook een subsidie aanvraag moeten doen of dat er hier wel onbeperkt geld is

Grote Smurf | 09-01-16 | 11:17

Goed nieuws, want even de peilings bekeken: 30% voor Rutte en kornuiten, rest tegen. Dus 70% niet eens met Malek Ramadan. Hoe harder hij Ja roept, hoe meer mensen besluiten maar eens Nee te stemmen.

Steinway | 09-01-16 | 11:17

@Robin Hood | 09-01-16 | 11:05
Daarom heel weinig stemlokalen, ze willen namelijk geen 'nee' horen.
*Nee, Nee, Nee, Nee, Nee, ghehehe*

necrosis | 09-01-16 | 11:17

Dat wordt lachen als Rutte de ja-c(h)ampagne gaat voeren, de man lijdt permanent aan wat geloofwaardigheids-probleempjes, pinokkio-neus en zo. Wie heeft onze Mark de laatste paar jaar kunnen betrappen op het vertellen van de waarheid? Hoor het graag als dat wel zo is.

LaatmaarLu? | 09-01-16 | 11:16

Slijp uw zwaarden maar alvast.
Hoop op een nee, maar ga alsnog uit van een ja, en de nee komt van het volk en de ja spreekt voor zich.
Alsof de Nederlandse politici ingaat tegen de EU maffia.

barrypaffert | 09-01-16 | 11:16

Zit ook een beetje het JA kamp te volgen en dan kom je vanzelf uit bij Joshua Livestro. Wat is dat toch een ontzettende droeftoeter, getverrederrie.
Zo tweet Livestro: "Lezenswaardig stukje van Sommer in de Volkskrant vanmorgen. Die man zegt eigenlijk altijd verstandige dingen..." twitter.com/JoshuaLivestro/status/685...

Als je dan dat stuk van Sommers leest, het dedain jegens burgers druipt er van af. Zo stelt hij o.a. dat SBS6-volk er voor gezorgd heeft dat Loek Hermans geen tijdelijke burgemeester kon worden. Als Livestro dat "verstandig" vindt dan zegt dat genoeg. Livestro is een smerige, enge, fascistische kontenkruiper die bij de elite wil horen.
www.volkskrant.nl/opinie/voor-een-hart...

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 11:15

Mooi... Wanneer ik een Generaal was geweest dan had ik Rutte net uitgelachen om deze domme strategische onder druk uitgevoerde uitspraken. Het schoothondje van Juncker keft, ahh schattig.
--
Alles zal in het werk worden gesteld om dat EU vieze voorzitterschap te vergallen. En snel zal Nederland de EU vaarwel zeggen.

Mark_D_NL | 09-01-16 | 11:15

Ik voorvoel een Noord-Koreaanse campagne...

HoogToontje | 09-01-16 | 11:13

Kortom, onze nationale droplul ziet zijn volgende baantje in gevaar komen.

eu=shit | 09-01-16 | 11:12

Ik hoorde hem gisteren bij het wekelijkse interview, iets stamelen van 'banen voor ons land' en 'dit is een gewoon handels verdrag en heeft niets met EU toetreding te maken' , maar je zag dat hij loog.
Verder wordt er nooit wekelijks doorgevraagd natuurlijk.
Mark Rutte .. de VVD sloperhamer van Nederland, ons eens zo mooie land.
En nee Mark, het licht gaat echt niet uit als het Nederlandse volk NEE zegt tegen deze boevenbende, je moet je kapot schamen.

(c)ZWITSUL | 09-01-16 | 11:11

Juncker is de eerste platina medewerker van GeenPeil.

Glasgow Argus | 09-01-16 | 11:11

Ja en dat handelen met schurkenstaat Oekraïne gaat dan straks vooral via de kanalen van ALDE. Het EU-insiderclubje waar Hans van Baalen naar voren is geschoven als "president" door zijn holmaat Verhofstad. Oh wacht, van Baalen en Verhofstad, diezelfden die met hun vuisten stonden te zwaaien op een vrachtwagenaanhanger op een marktplein in de Oekraïense hoofdstad Kiev. Ja, die zullen daar vast al wel zeer goede connecties hebben.

Conan de Rabarber | 09-01-16 | 11:09

Waarom kun je eigenlijk in die Poll hier rechts continu voten?

Piet Karbiet | 09-01-16 | 11:09

Heb zo'n vermoeden dat voorstemmen vooral van belang is voor NL politicie voor het verkrijgen van mooi betaalde baantjes bij de EU. Denk dat bij een nee-stem Rutte geen kans meer heeft op een EU baantje in de toekomst.

watazooi | 09-01-16 | 11:09

Het is toch eigenlijk gewoon zielig te noemen voor de NL'se burger dat ze het met zo'n nat washandje van een premier moeten doen. Dat gedraai. Die constante bevestigingen dat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Al die vertrokken faalhaasjes uit het kabinet. Maar vooral dat gedraai. We zijn nu voor en morgen weer tegen en overmorgen weer voor. En hoe wil Rutte geloofwaardig gaan uitleggen dat het goed is met die Oekraine bij de EU als hij zelf vind dat een lange termijn visie maar lastig is. Nondeju ik kan NIET wachten op meer nieuws over het NL'se voorzitterschap, het kost wat, maar dan heb je ook een narrenkermis om maanden van te genieten. It's payback time bitches.

Dutchbeaurouge | 09-01-16 | 11:09

Als Rutte zich ermee gaat bemoeien,komen er alleen maar MEER nee stemmers dus ik hoop dat hij vol in de race gaat.

slotbert | 09-01-16 | 11:07

Ik denk dat we onderhand wel genoeg gelachen hebben met die lapswans.
Nederland is geen Margriet waar je als een 16-jarige bakvis een beetje doorheen kan fladderen en grinniken.
Dit is serieuze shit, met consequenties.
Gaat hij over tien jaar ook verantwoording afleggen als het faliekant fout gaat met de EU?
Iets wat in mijn ogen 100% zeker is.
Of denkt hij zich daar straks ook uit te smuilen met zijn blije bakkes?
Nu een beetje als een koorknaapje achter die misselijke miesgasten aanhobbelen is wedden op het verkeerde paard, dat gaat de geschiedenis straks vertellen.

Ik weet niet of zijn moeder hier meeleest, maar mam, je zoon gaat met de verkeerde vrienden om, let eens een beetje op, want dit gaat niet goed zo.

Cuyahoga | 09-01-16 | 11:07

EU DDos op GeenStijl?

necrosis | 09-01-16 | 11:07

Dit is een verkapte machtsovername door Brussel, Rutte werkt daar willens en wetens aan mee, want kudtbaantje enzo. Juridisch noemt noemt men dat hoogverraad:
"Hoogverraad is een juridische term die gebruikt wordt om misdrijven die gericht zijn tegen de interne veiligheid van een staat aan te duiden. Het gaat daarbij om handelingen die gericht zijn tegen de staatsinrichting of de hoogste staatsorganen en gepleegd worden met het doel om de interne organisatie van een staat met geweld of met onwettige middelen omver te werpen of te veranderen.".

Helaas komt hoogverraad niet voor in het Nederlandse strafrecht, en je zou je kunnen afvragen, waarom eigenlijk niet?

Dhr. de Wit | 09-01-16 | 11:06

pownews en GS platgelegd??

fikkieblijf! | 09-01-16 | 11:06

EU moet groter. EU moet vollopen met moslims om de eigen volkscohesie te breken, om leegstaande panden te vullen veel nieuwbouw te plegen, de mensen onzeker te maken zodat ze wapens kopen, om 1 EU burger te kweken namelijk de consument zodat de multinationals met hun aandeelhouders de nieuwe koningen van de wereld worden. Dit is het geheime plan zo' n beetje.
Wapenindustrie blij, bouwmaffia blij, banken blij, grootaandeelhouders blij en dan mogen Rutte, Juncker Samsom en Obama ook mee doen.

ecologiste | 09-01-16 | 11:06

Ik wilde bijna zeggen dat ik het zo erg vind dat zijn Engels zo verschrikkelijk is. Schaam ik me voor qua internationaal. Maar nu komt het eigenlijk wel handig uit.
"Mark, jouw Engels, hai atrocious is!!!"

Lefgozer | 09-01-16 | 11:05

Da's MOOI. Hoe harder de bestuurlijke elite JA roept, hoe harder NL naar de stembus holt om NEEN te stemmen.

Robin Hood | 09-01-16 | 11:05

Goed dat de overheid de discussie aangaat over dit vraagstuk.
De woorden van Rutte klinken nog redelijk maar ook zonder de peperdure en ondemocratische EU is Nederland altijd een succesvolle handelsnatie geweest.

Als in de aanloop van de campagne de roverheid de discussie dreigt te verliezen zullen de woorden grimmiger worden zoals nu al het geval is uit monde van Timmerfrans.
Dan zal het een dreigement worden als òf EU, òf een Europese burgeroorlog.

reaguurbot | 09-01-16 | 10:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken