Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bert Koenders gaat ODIHR-waarnemers uitnodigen

geenpeilovsecommEZ.png Goed nieuws uit de Haagse wandelgangen. Of althans, we denken dat er goed nieuws aan gaat komen. De kans is namelijk vrij groot dat MinBuZa Bert Koenders een uitnodiging naar de OVSE zal sturen om een electorale waarnemersmissie van ODIHR naar Nederland te laten komen. GeenPeil heeft de OVSE daar eerder deze maand in een brandbrief om gevraagd, omdat we van mening zijn dat regeringspartijen PvdA en VVD samen met de VNG obstructie plegen op het verloop van het referendumproces. Daarom wil GeenPeil dat er buitenlandse waarnemers komen om het democratische proces in Nederland onder de loep te nemen en te bewaken. Maar zo'n waarnemersmissie kan alleen tot stand komen op uitnodiging van de regering. Wat een beetje gek is, als je juist die regering wil laten controleren. Maar het verzoek van GeenPeil heeft tijdens de laatste bijeenkomst van de Vaste Commissie voor Europese Zaken steun gekregen van D66 en CDA, maar óók van PvdA en VVD. Dat vergroot de kans aanzienlijk dat Koenders, die, zoals in punt 9 uit de notulen (pdf) te lezen valt vóór 10 januari 2016 moet reageren op de wens van de commissie, inderdaad een uitnodiging aan de OVSE zal sturen. GeenPeil krijgt dan dus boots on the ground uit het buitenland. Omdat de democratie te belangrijk is om alleen aan politici over te laten. Minder goed nieuws uit de Haagse wandelgangen. Vandaag was in de Eerste Kamer stemming over de poet voor GeenPeil. En zoals verwacht... het nepparlement met de vele bijbaantjes nam overduidelijk afstand van de democratie, en we mogen het met een luizige fooi van 25 miljoen gaan doen.

Reaguursels

Inloggen

@DreHa | 23-12-15 | 08:40

Natuurlijk, linkse malloot.

Desmoulins | 23-12-15 | 12:49

Volk gaat stemmen, megaopkomst 80% tegen 20%voor.
Poppenkast doet niets met uitslag; het was een Raadgevend referendum weet u nog wel?
Vooraf zeggen de uitslag te zullen respecteren durft de partij GPW niet meer aan sedert de ongewenste uitkomst van de vorige keer. Bovendien is het "verdrag" allang geRATificeerd.
De Poppenkast wordt grondig verbouwd door een uitzinnige menigte van een mannetje of 100.000. Er wordt ondermeer "duizend euro, duizend euro" gescandeerd.
Er vinden huis aan huis zoekacties plaats op zoek naar figuren als Jozias en Mark.
Het cadeautje van JPB wordt uit het torentje verwijderd en vervangen door een onsterfelijke grijns.
Het europeesche leger in oprichting doet haar eerste oefeningen op betwist gebied.

Maar eerst 'ns chronologisch correct NEEN stemmen.

hallevvezool | 23-12-15 | 09:50

Dat kan nog vervelend worden want het volmacht stemmen wat hier gewoon is is eigenlijk zeer omstreden bij toezichthouders van buitenaf. Het is hartstikke misbruik gevoelig en wordt vooral door PVV en partijen gebruikt die niet eerlijk aan genoeg stemmen kunnen en de ethiek van een pinda hebben.

DreHa | 23-12-15 | 08:40

@Patatter | 23-12-15 | 00:24

Dat soort mensen zijn niet meer te redden...

Desmoulins | 23-12-15 | 01:26

Hetzelfde verhaal in de provincies. Die wel een schimmige rol vervullen in het plaatsen van zoveel mogelijk asielzoekers maar een extra vinger uitsteken ten faveure van echte democratie is natuurlijk te veel gevraagd. Dit land is doodziek.

Desmoulins | 23-12-15 | 01:25

@Balaverde | 23-12-15 | 00:19
Ik hoop met u mee, maar vergeet niet dat zelfs bij een 100% opkomst die unaniem tegen stemmen, de overheid gerechtigd is om dit naast zich neer te leggen.
Met een laag opkomstpercentage (wat ik dus wel verwacht gezien het onderwerp) is het heel makkelijk om de eventueel negatieve uitkomst te verwerpen en zie ik daardoor dus ook geen verzet optreden vanuit de bevolking.
Terwijl met een goed gekozen onderwerp in de huidige tijd echt wel bereid zijn hun mening te laten horen en als die vervolgens genegeerd wordt hun onvrede te uiten.

zeauzitdat | 23-12-15 | 00:35

Op teletekst stond vandaag "GeenStijlReferendum". Daar moet beter duidelijkheid over gegeven worden. Want overal waar ik kom zeggen mensen meteen "nazis" en denken dat GeeenPijl PVV is. Duidelijkheid schaffen en blijven herhalen!

Patatter | 23-12-15 | 00:24

@zeauzitdat | 23-12-15 | 00:09

Al denk ik wel dat het opkomst percentage makkelijk bereikt gaat worden(een statement is een statement op dit moment) deel ik uw mening wel dat een ander onderwerp meer succes het gehad als een onnegeerbaar signaal naar de huidige pluche pakkers.
.

Een volkswoede was zo makkelijk uitgelokt geweest als het over vluchtelingen, de EU of Schengen ging. Toch wel onderwerpen(twee dan) waar veel burgers al jaren anderen ideeën over hebben.
.
Toch hoop ik dat andere mensen achter hun toetsenbord vandaan komen om wat te doen hiervoor. Ik heb mij bijvoorbeeld wel als gouden vrijwilliger aangemeld en ik ben dan ook vol gas van plan om campagne in de regio Den Haag te gaan voeren. Heb ook veel mensen overtuigd tijdens gesprekken met het folder lopen. Mensen die inderdaad nooit wisten dat er zoiets überhaupt werd gevoerd. Mochten ze het dan naast zich neerleggen ga ik in ieder geval zoveel mogelijk mensen aansporen om actie te ondernemen tegen de pluche pakkers. Genoeg is genoeg en ik ben in staat om elk handvat aan te reiken om de Nederlandse staat weer te normaliseren.

Balaverde | 23-12-15 | 00:19

@Balaverde | 22-12-15 | 23:52
Zoals gezegd: Als iedereen die (voornamelijk vanaf hun computer!) getekend heeft 10(!) extra personen in beweging krijgt om op een verdwaalde woensdag in april de gang naar een stemlokaal te maken vanwege een associatieverdrag waar ze de ballen van begrijpen, dan heb je nog maar een opkomst van een dikke 30 procent.

Met een breed gedragen referendum over een actueel en aansprekend onderwerp had men een echt sterk signaal af kunnen geven wat niet genegeerd had kunnen worden zonder consequenties onder de bevolking.

zeauzitdat | 23-12-15 | 00:09

@zeauzitdat | 22-12-15 | 23:31

Dat ligt aan uw en de anderen. Kom op, als een ieder 3 a 4 van ze naaste vrienden aanspoort om wat te doen heb je een redelijke massa.
.
Ik zeg ook niet dat dit het onderwerp is die de volkswoede doet ontlokken. Ik hoop dat dit een extra druppel is die de emmer doet overvloeien. Alsof er in de komende maanden niet genoeg te doen is qua corruptie en de vluchtelingen in Nederland.
.
Het zou toch best kunnen dat dit net de druppel is de meute kan aansporen om de Nederlandse staat eens terug te pakken?

Balaverde | 22-12-15 | 23:52

@telelezer | 22-12-15 | 23:07
En in dit geval wordt het de overheid ook nog eens erg makkelijk gemaakt door de volle aanval te kiezen op een zeer oninteressant en moeilijk te verkopen onderwerp.

zeauzitdat | 22-12-15 | 23:36

@Balaverde | 22-12-15 | 21:42
Volkswoede in Nederland? En dan over dít onderwerp? 0% kans!

Ja, hier op GS wel en op een paar aanverwante sites, maar verder? Nee hoor.

zeauzitdat | 22-12-15 | 23:31

@Mark_D_NL | 22-12-15 | 21:55
Zie mijn antwoord op necrosis op 23.17

Ik help het je hopen, maar vrees dat het met een sisser af zal lopen. Terwijl het nu echt wel de tijd is om met een goed onderwerp (EU, immigratie, soevereiniteit, Schengen) een serieus, niet te negeren signaal af te geven.

zeauzitdat | 22-12-15 | 23:23

Als de overheid maar de helft wil betalen voor de democratie, zouden wij inruil maar de helft van onze belasting moeten afdragen.

VVD en PVDA.. sterf!

Methylfenidaat | 22-12-15 | 23:18

@necrosis | 22-12-15 | 21:36
450.000 Handtekeningen, waarvan het grootste deel digitaal gezet is. Ik zie dit aantal niet verdubbelen om naar een stemlokaal te gaan voor iets waar men niks over weet.
Stel dat dit aantal wel verdubbeld, dan zit je met krap 7% opkomst. Al is het aantal stemmers 10x hoger dan het aantal ondertekenaars, dan kom je nog maar aan 35% opkomst.


zeauzitdat | 22-12-15 | 23:17

Die OVSE is toch een EU instantie he? Dan weet ik al wat hun conclusie gaat zijn ... mss hebben jullie de wolf in schaapkleren wel in het hol van de leeuw gelokt

Cynevisie | 22-12-15 | 23:13

-weggejorist-

PaddyPower | 22-12-15 | 23:12

@ zeauzitdat | 22-12-15 | 21:24
ik vrees dat u gelijk heeft; want zelfs veel van mijn (redelijk hoog opgeleide) kennissen weten niet eens dat er een referendum is (doordgezwegen door de Media trawanten van Den Haag) en als ze het al weten, dan weten ze amper waar het om gaat. De ENIGE oplossing is als gek adverteren en TV tijd kopen! Maar waarvan..? De overheid is schatrijk (van ons geld) om tegenpropaganda te spuien. Dat heet in NL dus democratie: Het recht van de sterkste..!

telelezer | 22-12-15 | 23:07

""slechts paar honderd meter te lopen of fietsen, straks het dubbele"".
@ Het Vijfde Wiel | 22-12-15 | 22:21
erg kortzichtig! Er zijn immers veel oudjes en invaliden die dit niet kunnen.
Daarnaast zijn er inderdaad de "geestlelijk invaliden" oftewel degenen die te lam en te lui zijn om te stemmen en/of de waarde van dit referendum niet inzien. Mbt die laatsten geef ik u gelijk.

telelezer | 22-12-15 | 23:02

Als mensen niet bereid zijn paar honderd meter verder te reizen om hun democratische stem uit te brengen verdienen wij geen democratie. 20 miljoen is genoeg.

Het Vijfde Wiel | 22-12-15 | 22:21

Het slechte nieuws is vervelend, maar het goede nieuws is verwarmend. Als dit waar is scoort Bert een dikke plus bij me. Die halvering van stempunten overkomen we ook wel. We hoeven nu slechts paar honderd meter te lopen of fietsen, straks het dubbele. Boeien. Die 30% krijgen we echt wel.

Het Vijfde Wiel | 22-12-15 | 22:15

@zeauzitdat | 22-12-15 | 21:24
Ik kan je geruststellen. Dat komt wel goed met dat referendum. 50% opkomst en NEE percentage van 69%.

Mark_D_NL | 22-12-15 | 21:55

@zeauzitdat | 22-12-15 | 21:24

Ik mag toch ook wel hopen dat we toch minimaal een volkswoede kunnen ontlokken met het weer naast zich neerleggen van weer een referendum? Waarom moest anders die wet komen? Ik raad aan dat iedereen 3 a 4 mensen aanspoort voor wat burgerlijke ongehoorzaamheden mocht het zo ver komen. Dan heb je een hele volksmeute en moet het toch lukken om een goede statement tegen de huidige machtshebbers te maken.

Balaverde | 22-12-15 | 21:42

@zeauzitdat | 22-12-15 | 21:24
GeenStijl wilde een omroep oprichten, is gelukt.
GeenPeil/ GeenStijl had 10.000 handtekeningen nodig om een verzoek tot een referendum in te dienen, die 10.000 handtekeningen kwamen er.
Geenpeil/ GeenStijl had 300.000 handtekeningen nodig om dat referendum af te dwingen, men haalde ruim 450.000 handtekeningen.
Nog even los van het feit dat we beter zaken kunnen doen met Rusland dan met dat tot op het bot corrupte kut-Oekraïne.
OekraiNEE!

necrosis | 22-12-15 | 21:36

Zal ik het dan maar zeggen?

Dat hele GeenPeil referendum gaat op een blamage en een deceptie uitlopen.
Buiten een handjevol enthousiastelingen op deze site is werkelijk helemaal niemand geïnteresseerd in dit onderwerp. Laat staan dat men er mee bezig is of tijd en moeite in gaat steken.
Verkeerde timing en het verkeerde onderwerp. Vol op het orgel over Oekraïne, iedereen en z'n moeder gemobiliseerd om het aantal handtekeningen te halen. Daarbij zwaar geholpen door de onvrede over het huidige 'vluchtelingenbeleid' en uiteindelijk een onomkeerbaar proces gestart wat, op een enkeling na, geen hond interesseert.
Geloof ook maar niet dat men direct, buiten GS en Powned, dit referendum ook maar enigszins zal gaan promoten. En zo ja, dan zal men heel kort en bondig duidelijk maken dat GS/GP het verdrag verkeerd interpreteert. Hoe dan ook zal de opkomst minimaal tot verwaarloosbaar zijn en het resultaat ook als zodanig behandeld worden.

Als men het kruit niet had verschoten met dit onaantrekkelijke onderwerp, dan was de opzet en steun voor een referendum om de immigratiestroom een eitje geweest. Dát spreekt mensen aan en dáár maakt men zich ernstige zorgen over. Een referendum over soevereiniteit op dit gebied had m.i een echt succes kunnen worden en een sterk, niet te negeren signaal af kunnen geven in heel Europa. De keuze voor Oekraïne als onderwerp zal er vrees ik slechts voor zorgen dat dit de eerste en laatste keer is dat GeenPeil serieus zal worden genomen.

Begrijp me niet verkeerd; ik ga zeker stemmen en hoop dat het een succes wordt, maar ik heb zachtjes uitgedrukt niet zoveel vertrouwen in de politieke interesse en bereidwilligheid van mijn landgenoten.

zeauzitdat | 22-12-15 | 21:24

Ik vertrouw de meeste politici niet, en Koenders staat ook in dat lijstje.

necrosis | 22-12-15 | 21:22

In tijden van onbehagen hebben we een dringende behoefte aan mensen die kunnen waarnemen, mensen die kunnen zien. Zieners die tot lichtbalans dienen voor gemeenschappen die op drift dreigen te geraken dan wel reeds op drift zijn geraakt en die weer op een betekenisvolle en duurzame koers wensen te geraken. Een koers waar de menselijke maat leidend is. In ons Nederland vervulde Pim Fortuyn helaas te kort die rol.

Wie zijn boeken leest, ervaart zijn intense betrokkenheid bij het wereldgebeuren in het algemeen en Europa en Nederland in het bijzonder, zijn vrijmoedigheid, zijn empathisch vermogen en zijn onwaarschijnlijk scherpe geest. Zo scherp dat men kan spreken van profetie. Pim’s heldere analyses in Zielloos Europa daterend uit 1997 zijn bijvoorbeeld overwegend blijvend voortreffelijk. Daarom beveel ik Zielloos Europa, waarin Pim zijn visie met betrekking tot Europa en haar lidstaten met ons deelt, aan eenieder die Europa liefheeft en zich de afgelopen tijd heeft verwonderd over de gang van Europa.

Bij tijd en wijle gebeurt het dat dragers van de openbaarheid, politici, pers en opinievormers zich aan Pim’s gedachtegoed wensen te spiegelen dan wel af te zetten en onbewust of bewust Pim’s gedachtegoed en visie verkeerd weergeven. Zo ook gebeurt dit met betrekking tot zijn gedachten en visie inzake Europa en haar lidstaten. Deze publicatie verschaft daarom tevens helderheid in wateren van troebelheid.

Beveelt u dit boek ook aan in eigen kring en daarbuiten? Opdat wij wellicht gezamenlijk met partijen en groeperingen van verschillende gezindte een betekenisvolle en duurzame koers kunnen inzetten.

Dit PDF-bestand is op een bepaalde manier tot stand gekomen en maakt als zodanig mogelijk inbreuk op verschillende rechten. Rechten die van waarde zijn voor de totstandkoming en instandhouding van het auteurschap en waardevolle lectuur. Echter soms breekt nood en belang wet. Zielloos Europa is een belangwekkend boek maar helaas niet meer vrij verkrijgbaar, maar slechts zeer beperkt en een herdruk ligt niet in het verschiet. Daarnaast leent een fysieke herdruk zich ten opzichte van een PDF-bestand niet voor een ruime en flexibele verspreiding via de hedendaagse digitale kanalen. Vrijmoedig kan ik stellen dat Pim zich zou scharen achter het besluit om dit PDF-bestand te verspreiden.

December 2015,

Pseudoniempje | 22-12-15 | 21:10

Dr. Wilhelmus S.P. Fortuyn

Zielloos Europa

Tegen een Europa van technocraten,
bureaucratie, subsidies en onvermijdelijke fraude

Onenigheid en verdeeldheid op bijna alle fronten rechtvaardigt de vraag hoe Europees de Europese Unie eigenlijk is? Bij wie leeft de EU? Niet bij de bevolking van de lidstaten gezien de extreem lage opkomstcijfers bij de Europese verkiezingen. Europa is een verzameling landen met een rijkdom aan volken, talen, culturen en economische prestaties. Dit is het resultaat van eeuwenlange culturele ontwikkelingen en deze nationale identiteiten laten zich niet zomaar uitwissen, hoe graag de europolitici dat ook zouden willen.

Pim Fortuyn laat zien dat de EU lijdt aan zelfoverschatting en machteloosheid, dat de Unie bol staat van de onzinnige en onnodige, betuttelende regelingen, zoals het ook bol staat van de niet-werkende maar wel zeer dure en geldverslindende subsidieregelingen, van fraude, spilzucht en inefficiency. Feitelijke oppositie ontbreekt; het beleid wordt gemaakt in een onderonsje van de euro-elites, die hun belangen feilloos op elkaar afstemmen.

Ondertussen levert het volk zich willoos uit en ontvouwt zich het Europa van de voldongen feiten. Pas als het misgaat zijn de rapen gaar, dan schrikt eenieder wakker en zit Nederland in grote politieke en mentale problemen.

Zielloos Europa is een indringende oproep van Pim Fortuyn om in te grijpen nu het nog kan!

drive.google.com/file/d/0B_8ludTbDthP...

Pseudoniempje | 22-12-15 | 21:07

Als mij wordt gevraagd, om de telling van stemmen in mijn woonplaats te controleren... ben ik van de partij. Ik hoop alleen dat geenpeil wederom zo'n landelijke actie op touw zet.

Paaldanseres | 22-12-15 | 20:57

@Kapt. Kip | 22-12-15 | 19:29
Dat moet Brussel zijn!

Heb ik gewonnen?

van Griendsven454572 | 22-12-15 | 20:54

@mr. Quispel | 22-12-15 | 19:57

Niet schelden he! Dit is voor de bühne.

Balaverde | 22-12-15 | 20:53

Goed, de ODIHR concludeert straks dus dat er geen reedt van deugde. De regering zegt vervolgens dat de zaak inderdaad niet de schoonheidsprijs verdiende, ze ervan heeft geleerd en het de volgende keer beter te doen.

De Geus | 22-12-15 | 20:45

Zodra stemmen digitaal gaat, stem ik niet meer.
Gezien de steeds toenemende onverdraagzaamheid van politiek en bestuur jegens burgers die niet netjes in het gareel lopen, een levensgevaarlijke propositie.
.
Sorry, maar met schorem als VVD, PvdA, CDA, D66, GL, CU in wetgevende en uitvoerende macht mag u mijn portie aan fikkie geven.

Parel van het Zuiden | 22-12-15 | 20:40

Stijlpeil zech, wil je nie mee werken, stem alleen op je zelf.

Neut | 22-12-15 | 20:38

O.T. In heel Europa zouden 450.000 mensen een vals paspoort hebben. In Frankrijk werden alleen al bij opgepakte criminelen 120.000 valse identiteiten geconstateerd. Afgelopen 5 jaar is het probleem met 21% toegenomen, en zal nog toenemen wegens de nieuwe immigratie. www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/...

Ci Ty33 | 22-12-15 | 20:36

Volgens Den Haag staat de uitslag al vast. Ze moeten wel. Je ziel verkopen komt niet zonder prijs.

deEik | 22-12-15 | 20:36

Eventjes gebrainstormd met myself en dit kwam eruit (na inname van slechts één suikerklontje LSD):
--stemmen met DigiD: dit moet nu echt eens van de grond komen
-stemmen bij Appie Heijn, de Jumbo en de McDonald's
-stemmen met een mobiel stemburo in de vorm van een soort bus: zo kun je het platteland afstropen op zoek naar stemmers, en ook het vervoerprobleem van sommige mensen oplossen
-het Drive-in stembureau: makkelijk stemmen vanuit uw dikke BMW
-de bakfiets stembus: voor al de milieufreaks in Utrecht en Grachtengordel
-stemmen combineren met Tweede Kamer verkiezingen die er godsammekrake toch hopelijk snel zullen moeten komen
-verplicht maken van stemmen: net zo als het verplicht is om belasting te betalen
=stemmen met de stem App: verkrijgbaar in App storeen Playstore
Probeer ook Geen Stijl niet te laten vereenzelvigen met dit referendum. Veel mensen haten Geen Stijl, want stelletje goddeloze onfatsoenlijke relschoppende pubers in de ogen van velen (ouderen, christenen, Joop figuren, fatsoenlijk links Nederland).
Zo dat was het. @ your servies.

King of the Oneliner | 22-12-15 | 20:33

Verdrag van Montevideo klinkt zo slecht nog niet. Staatsgreep ook niet eigenlijk...

deEik | 22-12-15 | 20:31

Zo, zo dat gaat soepel.
.
*additioneel verzoek voor regime change uitstuurt*

Parel van het Zuiden | 22-12-15 | 20:23

ja Gert-Jan Seegers .. afstand nemen van democratie doe je zelf.

(c)ZWITSUL | 22-12-15 | 20:22

Afgelopen week heeft Bonaire een referendum gehouden over de vraag of de aansluiting bij Nederland de bewoners wel de hoeveelheid poet opgeleverd heeft die ze hadden verwacht. Wie heeft dat referendum eigenlijk betaald? Onze overheid soms? Túúrlijk, wie anders? Daar is dus wel geld voor. Wel voor de eeuwig ontevreden zeikers op die mini-eilandjes ver weg, maar niet voor de inwoners van ons eigen land.

MAD1950 | 22-12-15 | 20:21

Het is uiterst merkwaardig (en nog veel naïever) dat Geenpeil hoopt van de OSCE ook maar een onpartijdig oordeel of "toezicht" te krijgen. Potus-Putin verwoordde het eerder als volgt:
"They are trying to transform the OSCE into a vulgar instrument designed to promote the foreign policy interests of one or a group of countries. And this task is also being accomplished by the OSCE's bureaucratic apparatus, which is absolutely not connected with the state founders in any way. Decision-making procedures and the involvement of so-called nongovernmental organizations are tailored for this task. These organizations are formally independent but they are purposefully financed and therefore under control.”
www.kommersant.com/p741749/r_527/Munic...

Taggart | 22-12-15 | 20:18

@Uifeltje Gnuiffeltje | 22-12-15 | 19:50 "Ik vind dit prachtig. Het maakt de mensen in de politiek gewoon ook helemaal niets meer uit."
.
Ze doen inderdaad steeds minder moeite om hun dédain voor de burger en de democratie te verhullen. Van de bende van vier en GL en de CU kon men het weten, maar zelfs de SGP werpt nu een fluim naar de mensen toe.

ben kokhals | 22-12-15 | 20:13

DitIsEenNickname | 22-12-15 | 19:35
Moewhahahaha! ROFL! Ge-wel-dig!

Sliptong | 22-12-15 | 20:09

Democratische processen? Neuh, heen geld voor. Niets toevoegende aan de tiet van de verzorginsstaat sabbelende Ontheemdiërs? JA! Meer meer meer poen!

Sliptong | 22-12-15 | 20:07

Al die gemeentes die roepen dat ze een beperkte opkomst verwachten, hebben zij al een onderzoek laten zien dat die bewering ondersteunt?
Zo niet, dan zijn dat de eersten die publiek ter verantwoording geroepen moeten worden.
Daarnaast werk ik 60+ uur per week, en heb ik gezin (en andere bezigheden buitenshuis) maar draag ik graag mijn steentje bij waar het kan. Vooral op organisatorisch vlak ligt mijn kracht.
Ik neem wel contact op.

koolteer | 22-12-15 | 20:05

GeenPeil roels!!

nee_toch? | 22-12-15 | 20:05

@mr. Quispel | 22-12-15 | 19:57 "D66 begint een redelijk alternatief te worden."
.
Ze zijn voor stemhokjes. Wat wil je nog meer?

ben kokhals | 22-12-15 | 20:02

@Crak-ho | 22-12-15 | 19:30 "Rusland, Soedan en Nederland ... Zo ver zijn we dus al gezakt...."
.
Nederland werd in 2012 nog onder de loupe gelegd www.osce.org/odihr/elections/netherlan... Net als Rusland in dat jaar. Zover waren de Russen dus al gezakt.

ben kokhals | 22-12-15 | 19:58

D66 begint een redelijk alternatief te worden.

mr. Quispel | 22-12-15 | 19:57

25 miljoen is een miljoenmiljard streakers.

padbuffel | 22-12-15 | 19:52

Is er geen lagere opkomst, kunnen ze het makkelijker naast zich neer leggen of ongeldig verklaren.

henkdekanarie | 22-12-15 | 19:51

Ik vind dit prachtig. Het maakt de mensen in de politiek gewoon ook helemaal niets meer uit. Er is alleen democratie als het ze uitkomt. Ik vind het heerlijk om te zien! Ze zijn zelf natuurlijk schaakmat gezet door Europa en zijn wat dat betreft slechts machinerie maar ik vind het dansje dat we met ons allen doen geweldig. Wij kunnen stemmen wat we willen, zij kunnen stemmen wat ze willen maar uiteindelijk bepaalt de EU toch. Wat leven we toch in een prachtige wereld. (Spoiler: dit gaat natuurlijk een keer verkeerd aflopen.)

Uifeltje Gnuiffeltje | 22-12-15 | 19:50

Man man man wat een bananenrepubliek.

maluku twist | 22-12-15 | 19:50

Die waarnemers kosten meer dan 2000 Euri per dag aan loon, hotel, diners, vervoer in NL, de in-en uitvliegkosten en daar komen nog bij de kosten van een week-end training in een luxe hotel. Gaat dat geld af van die 25 miljoen?

Ci Ty33 | 22-12-15 | 19:49

Weer een goede reden om dat babyboom-vehikel met evenveel commissariaten als incontinentieluiers op te heffen.
Kijk maar even hoe Frankrijk dat deed in 1789, daar hadden ze ook een incontinentie-incompetentie-probleem.
*hooivork in het vet zet*

Cuyahoga | 22-12-15 | 19:49

Krijgen de gouden/zilveren vrijwilligers binnenkort trouwens ook nog een update? Puur ter informatie.

Balaverde | 22-12-15 | 19:46

Maar het is toch te bizar voor woorden, dat "wij" (lees EU en ander gepeupel) aanwezig zijn bij stemmingen in andere landen en met een vinger wijzen dat het niet volgens de spelregels gegaan is.
Alsof in dat geval er een uitnodiging namens betreffende regering op toezicht is gedaan. wat een bullshit

ymoontour | 22-12-15 | 19:46

Der ODIHR gevestigd in Polen en aan het roer een Duitser, gaat helemaal goed komen met dat referendum en onze democratie.
www.osce.org/node/120670

toetanchamon | 22-12-15 | 19:44

Ongefuckinglofelijk...
Alsof we het democratisch gehalte van Namibïe hebben...
Hoe hebben wij zo diep kunnen zinken.

Wijze uit het Oosten | 22-12-15 | 19:43

25 miljoen euro
55 miljoen gulden
Waar is de begroting?! Waar gaat het gros van dit bedrag naar toe? Kom maar door met de top-10 kostenposten en kijken of een internetachtige constructie gratis alternatieven kan aandragen! Om te beginnen: de mensen op de stemposten. Daar zijn vast tientallen procenten vrijwillegers voor te vinden.

de Voorzittert | 22-12-15 | 19:41

@karelkleerkast - krek, wou ik net zeggen.

viejohuevon | 22-12-15 | 19:38

Ik zie ze nog voor de camera zeggen 'dat komt goed'. Je weet gewoon dat ze liegen terwijl je kijkt. Schandelijke gang van zaken. Keer op keer.

Claude_Vieaul | 22-12-15 | 19:38

D66, toppers! Tenminste echte democraten!

DitIsEenNickname | 22-12-15 | 19:35

Op zich wel aardig dat D66 dus wel voor meer stemhokjes heeft gestemd. Mag ook wel eens gezegd worden als ze iets goeds doen.

Banana008 | 22-12-15 | 19:34

Alleen maar goed nieuws dat er internationale waarnemers komen hier. Met de hoeveelheid tegenwerking zou het me niets verbazen als ze tegen de democratie zouden handelen.

Balaverde | 22-12-15 | 19:34

-weggejorist-

karelkleerkast | 22-12-15 | 19:32

Alles om het referendum heen is een soap op zich.
Hilarisch wordt het natuurlijk als er idd buitenlandse controle komt en er blijkt ook echt tegen de democratie in gehandeld te worden.
Wat voor gevolgen zou dat hebben?

Mastermattie | 22-12-15 | 19:31

Rusland, Soedan en Nederland hebben externe waarnemers nodig om het democratisch proces te bewaken. Zo ver zijn we dus al gezakt....

Crak-ho | 22-12-15 | 19:30

Welke buitenlandse hobby-club heeft er in godsnaam autoriteit over onze regering behalve wij zelf?

Kapt. Kip | 22-12-15 | 19:29

Met internet marketing kan je voor een fiks bedrag een hele hoop bereiken. Zet Social media naar je hand toe en zorg dat men komt voor die opkomst.

Anoguurder | 22-12-15 | 19:29

REAGEER OOK