Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voor al uw klachten: meldpuntgroenlinks.nl

ijdgafgifja.gifDames en heren graag uw aandacht voor het volgende. Meldpunt GroenLinks, geopend in 2013 als tegenhanger van het Meldpunt Vuurwerkjankballen van het verschrikkelijke Rotterdamse Raadslid voor GroenLinks Arno Bonte, is nog altijd open. Zonder hier tot dit topic enige aandacht aan te besteden loopt het Meldpunt GroenLinks de afgelopen dagen behoorlijk warm. Klaarblijkelijk zijn er nogal veel mensen die hun frustraties over GroenLinks en het verschrikkelijke Raadslid Arno Bonte willen spuien en daarom brengen we het Meldpunt GroenLinks dus graag onder uw aandacht. Dan volgt nu een bloemlezing van de klachten over GroenLinks van het afgelopen kwartier: Deniz - vuurwerkmeldpunt is niet representatief. Henk - kutmensen! Lowie - Ik heb last van die bemoeizucht van Groen Links. Pieter - er wordt te veel overdreven in de cijfers rondom het vuurwerk. groenlinks overdrijft te veel en laten alles erger lijken dan dat het is. vuurwerk is een traditie en dat moet zo blijven. pak eerst maar illegaal vuurwerk aan. Teun - Ik word gek van dat gezeik met het afschaffen van onze hobby's. Met name Arno Bonte. Wat een overlast heb ik van groen links. Freddy - Hebben aan alles een hekel waar de meeste mensen een plezier aan hebben. Mark - Ze vragen alleen de rijke kakkers wat ze van vuurwerk vinden en niet de rest van nederland want dan krijg je anderen resultaten. Roy - Mijn leven wordt afgepakt door GroenLinks, PYRO IS MY LIFE! Lars - Een totaal verbod op Consumtenvuurwerk? Een totaal verbod op Groen Links moet er komen!! Thijs - boomknuffelaars. Namens de voltallige staf van het Meldpunt GroenLinks willen we u allen hartelijk danken voor uw bijdrage.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind GroenLinks KUDT en ik vind Vuurwerk KUDT. Waar kies ik voor... juist PVV

Lichtstadfan | 21-12-15 | 11:48

Optyfen met dat slinkse gezeik. Ieder jaar weer na zwarte piet komt deze achterlijke discussie weer opzetten.

Stephen K. | 21-12-15 | 09:34

Weet je wat pas slecht voor het milieu is ? 70.000 asieleisers hiér opvangen, huizen bouwen, tentjes met terrasverwarmers, hele infrastructuur omgooien, terwijl ze in hun eigen warme regio zo in een eenvoudige tent kunnen.
(Ik miste toch nog ff de link met de islam in de comments :p)

RichardBandler | 21-12-15 | 00:44

Een totaalverbod op vuurwerk zou ik heel fijn vinden. Lig nl elk jaar onder het fornuis te wachten tot het weer over is.

Poes Fiep | 20-12-15 | 23:33

@Rollins | 20-12-15 | 20:57
Je negeert hier helaas 1 serieus probleem. De zetels die de PvdA in de peilingen verloren heeft, zijn verdeeld over SP, GL en D66.
Ongeacht het boegbeeld van GL, is het aantal kiesgerechtigden dat links blijft stemmen niet serieus gedaald.
De naïevelingen zoeken slechts een nieuw boegbeeld waarachter zij zich comfortabel in hun bekrompen mening kunnen blijven verschuilen.

Klaver is dus simpelweg de zoveelste passant in het linkse politieke spectrum welke geofferd kan worden om een nieuw boegbeeld voor de naïevelingen naar voren te kunnen schuiven.
Waarschijnlijk weet hij dat zelf ook wel onbewust en geniet hij van zijn 15 minutes of fame en met name aanverwante financiën voor zolang als het kan.

Het is vooral treurig om te zien dat een marginale partij gemarginaliseerd werd tot 4 zetels en enkel door de komst van een jong bloempje verviervoudigd in de peilingen.
Dit zegt niets over Klaver in persoon, maar heel veel over de links stemmerT.

TisNieZoMoeilijk | 20-12-15 | 21:07

ik snap niet waarom dieren er bang van worden onze kat kijkt is op gaapt en slaapt rustig door

sander koekkoek4745 | 20-12-15 | 20:58

Ik heb een klacht. Een klacht over Groenlinks. Het behoeft weinig uitleg om de treurigheid te duiden hoe een Jolande Sap, GroenLinks een oorlog in heeft gerommeld.
.
Zelf heb ik liever platjes dan een stem op GroenLinks op mijn naam, maar ik kan me zomaar voorstellen dat de minder behepten (die gek genoeg wel stemrecht hebben) in een flinke pacifistische identiteitscrisis zijn gekomen. Ik ben een mensenmens, dus gun zelfs een GroenLinks-stemmer geen crisis. Terwijl ik deze laatste zin schrijf besef ik me dat het – op zijn minst een contradictio in terminis is. Enfin.
.
Dan hadden we ook nog het hilarische stekkerincident waar Frau Sap letterlijk de stekker uit een contactdoos trok om aan te geven dat het Kabinet beter in haar hoedanigheid van destijds zou kunnen stoppen. Even moest ik denken aan Herman van Idols. Te slecht voor volwaardige deelname aan de maatschappij, maar een zieligheidsfactor van Josti-band formaat.
.
Het liep rap mis met GroenLinks. Een haast seniele opa met een naam die niet mistaat als onomatopee bij een varken, mocht met een groen doekje het bloeden stoppen ten einde ruimte te maken voor Jesse Klaver.
.
En begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. De jeugd heeft daadwerkelijk de toekomst. Dat is evident. Maar de definitie van jeugd is in dezen erg onduidelijk. G-Shock addict en wachtgeld Isla-miet Tofik Dinges is ook jong. Zelfs de hete aardappelgorgelaar Halsema was bij haar aantreden relatief jong. Maar Jesse Klaver? Seriously!?
.
Eerlijk is eerlijk; binnen het huidige nationale opleidingsniveau is hij welbespraakt. Maar dan houdt het ook wel op. Ik vind dat een politicus op zijn minst haar op zijn scrotum moet hebben om überhaupt iemand van repliek te mogen bedienen. En wanneer je als Klaver in je prepuberale fase zit dan is het veilig om te stellen dat je referentiekader nagenoeg gelijk is aan dat van Jordi van Loon, voordat deze in de publieke vergetelheid raakte.
.
Uiteraard is dit inspelen op het sentiment. Maar laat ik het dan duiden: Natuurlijk wil iedereen in paix en vree leven. Maar zo werkt de wereld simpelweg niet. Vraag aan een kind van acht wat hij vindt van oorlog. Dat vindt hij uiteraard stom. Even later slaat hij zijn vriendje op zijn snuitje omdat deze zijn boterhammenzakje heeft geconfisqueerd. We zijn slecht geëvolueerde hypocriete kale apen.
.
Vertaal dat naar een meta-niveau en je zult bijvoorbeeld moeten beseffen dat er te veel culturele verschillen, te veel maatschappelijke verschillen, te veel religieuze verschillen en te veel aan wat al dies meer zij aan verschillen om een huidige vluchtelingenstroom te herbergen, laat staan te aanvaarden.
.
Het is slechts een miniem voorbeeld in het huidige tijdvak. Jesse Klaver is een kind van acht dat wil acteren op een niveau dat ongeveer een Himalaya te groot voor hem is.
.
En blijkbaar is er niemand in zijn direct omgeving die voldoende van hem houdt en zegt: “Jesse, liefje doe nou niet. Ambitie is een groot goed, maar zelfkennis ook. Je wordt Jolande II, de 2.0 versie van Tofik. Laat de Greenpeace extremiste Liesbeth Groen het boegbeeld voor de ondergang van GroenLinks zijn. Die weet als geen ander wat het is om heel hard te schreeuwen maar zonder een fatsoenlijk alternatief op de proppen te komen. Dat is ze als activiste aan haar stand verplicht.”
.
Jesse is de Miltenburg van Groenlinks. Een slechte offerworp verpakt in een VMBO-jasje dat te weinig kaas heeft gegeten van de wereld en de mensheid die haar bevolkt.
.
Voor realisten is Jesse Klaver echter een gouden greep binnen dit politieke bestel. Een Diederik Samsom die binnen de beperktheden van zijn eigen bestaan een club zo van binnenuit kan uithollen dat hij verwordt tot de laatste kar van het circus dat door de stad trekt. Een freakshow. Het lokkertje voor ramptoeristen. De vehikel voor het clubje salonsocialisten dat niet het vermogen heeft te snappen dat mensen niet ten onder gaan aan pessimisme, maar aan idealisme. Fatalisten zonder een decent zelfbeeld.
.
Maar als er ook maar één iemand binnen GroenLinks bereid is om het kanonnenvoer dat Jesse Klaver heet te behoeden voor de teloorgang van zijn ego, dan is nu het moment om deze ogenschijnlijk lieve jongen tegen zichzelf in bescherming te nemen.
.
Voor volk, vaderland en voortgezet onderwijs.
.
Ga ik nu verder zoeken naar zure regen.

Rollins | 20-12-15 | 20:57

Dacht ik in een discussie te belanden over goede voor- en tegenargumenten aangaande een vuurwerkverbod...
Lees ik hier slechts een hele verhandeling tussen semi-Martin Gausen.

Mij lieve moedertje heeft alweer 23 jaar lang een hond (3 stuks achter elkaar), welke allen niet tegen vuurwerk kunnen. Er bang van zijn en zeer onrustig worden met oud en nieuw.
Zij heeft het hard zeer op de goede plek aangaande honden. Haar laatste is een kreupele uit Spanje die, ware zij niet in zijn leven gekomen en hem geïmporteerd had, allang een spuitje had gekregen.

Toch viert zij elk jaar oud en nieuw zonder overdreven te reageren op vuurwerk. Ze vindt het niet leuk voor haar hondjes, maar zit toch net zo goed tot een uur of 2-3 met een wijntje door te halen ipv te liggen janken over haar hond.
Ze heeft mij nog nooit aangesproken op:
TisNieZoMoeilijk | 20-12-15 | 14:52

Leven en laten leven en die hond die overleeft het ook wel. Met extra liefde en een koekje de volgende dag. En op 2 januari lopen ze gewoon weer onbekommerd overal rond te zeiken en te schijten alsof er niets aan de hand was.

Man man, hou toch op....

TisNieZoMoeilijk | 20-12-15 | 20:56

Groen-links is voor mensen die voldoende geld hebben om onder de regels uit te komen die ze anderen willen opleggen. Dat geldt overigens ook voor de VVD maar die laten dat dagelijks open en bloot zien. De PvdA begrijpt helemaal niks. Het CDA zijn onverbeterlijke hypocriete fatsoensrakkers die daar prima mee kunnen leven. De SP is slappe hap geworden en D66 is als Groen-links maar dan door/van mensen die denken dat ze er mee weg kunnen komen rechts te zijn en tegelijkertijd Gutmensch. De PVV is een 'belofte' die niet waar gemaakt gaat worden en de rest telt niet mee.

McMarx | 20-12-15 | 20:26

Ik heb een klacht over (groen)links; over hun chronische misbruik van de staatsomroep en het ondemocratisch doordrukken van linkse hobby's op een niet-links stemmende bevolking.

Nederlanddraaitdoor | 20-12-15 | 20:16

geen zwarte piet, geen vuurwerk, geen diesels, geen snorfietsen....

weet je wat ik niet wil:geen AZC, geen voedselbank, geen euro, geen hoge ziektekosten

realdutchman | 20-12-15 | 20:05

Leuk dat legaal vuurwerk verboden moet worden omdat mensen last hebben van illegaal vuurwerk(bommen). Nee ik steek zelf al jaren geen vuurwerk meer af is iets uit me jeugd toen ik ook met pallets, kerstbomen en auto banden liep te zeulen rond deze tijd.

Mensen zijn zo intolerant als de pest geworden "ik vind het niet leuk" dus moet het voor een ander ook verboden worden.
Ik heb de pest aan honden bezitters die het hele jaar de stront niet opruimen, die hun hond tegen mijn voorgevel laten pissen. Dus moet er een verbod komen op het hebben van honden door aso hondenbezitters jammer voor de goedwillende. Hulphonden natuurlijk nagelaten.

vinzDH | 20-12-15 | 19:21

dutchdj | 20-12-15 | 16:23

Als je vandaag toch verzoeknummers doet doe vandaag maar iets van de band normaal. Die Bennie jolink een man naar mijn hart.Een realistische man. Die het goed ziet. Zo blijkt vandaag.

tweetybird | 20-12-15 | 19:15

Groenlinks weet altijd precies aan te geven wat ze NIET willen (nagenoeg alles). Wilt u lachen? Moet u een Groenlinkser eens vragen wat hij of zij dan WEL wil... Het levert welhaast acute kortsluiting op.
.
Vreemde snuiters, wat ik u brom!

Randiaan | 20-12-15 | 19:14

Effe off topic. Wel een leuke. Op een park hier in nederland hebben ze vluchtelingen.Op dat park hadden ze ook een vijver met koikarpers. Ik schrif wel hadden.De vluchtelingen hadden een bbq. En schijnen die koikarpers te hebben ge -bbq. Iets wat de coa nou ontkent. Alsmede het park zelf. Want die zeiden geen vijver met koikarpers op het terrein te hebben. Wat blijkt wel dus.Het klopt dus dat ze nu zeggen geen vijver met koikarpers te hebben want het is nu alleen een vijver. Hahaha. Effe apeldoorn belluh

tweetybird | 20-12-15 | 18:42

tweetybird | 20-12-15 | 18:01

Je hoort mij niet zeggen dat je met de pootjes omhoog op je rug moet gaan liggen. Wees vooral jezelf. Heb veel liever dat je tikt wat je denkt, dan politiek correcte meuk. Daar hebben we andere mensen voor. Persoonlijk mag het voor mij met iets minder herhaling en alles en iedereen erbij te halen, maar ook dat zoek je maar zelf uit.
Zeiken daarentegen heb je goed onder de knie, grappig dat je precies dat andere mensen wel kwalijk neemt : tweetybird | 20-12-15 | 17:40
Zeiken en laten zeiken ;-)

Sophie9985 | 20-12-15 | 18:15

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:59

O aantrekken doe ik het mij totaal niet. Ben het strax vergeten. Ik krijg ook nooit last van mijn bloeddruk. Zo zit ik niet echt in elkaar.Ik geef enkel mijn mening wat ik er van denk. Maar slaap er geen dag minder om. Sterker nog soms lach ik mij de pestpokke om sommige zottigheid.Ik vind het naderhand meestal wel weer een mooie discusie.Zonder goede tegenstanders geen mooie discusie.Ik houd wel van wat vuur of goede tegenstanders.En ik weet ook dat ik soms wel zelf verkeerd zit achteraf. Want dat gebeurt regelmatig.Mijn men8ng hoeft nooit die van een ander te zijn. Dat mogen ze wat dat betreft helemaal zelf weten.Ben effe weg wat nitraat bommen halen.Nee het mooie is ik heb zelf nog nooit 1 rotje afgestoken. Houd zelf alleen van sier vuurwerk omdat ik dat mooi vindt.Zelf afsteken doe ik al een paar jaartjes niet meer. Dat mag de jeugd nu doen.

tweetybird | 20-12-15 | 18:10

tweetybird | 20-12-15 | 17:53

Verbieden heeft nooit geen zin gehad, dan gebeurd het wel stiekem. Als ik geen rotje in mijn oog wil krijgen, blijf ik binnen als de hele straat knettert. Simpel zat. Ook dat is een keuze. Maar ik gun ieder zijn plezier, dus knal een end away. De Nederlandse cultuur wordt doelbewust aangevallen ( zwarte piet idd en oa ) en dat heeft een reden. Vergeet Kwinsi, die krijgt subsidie om te rellen. Zoals in zoveel gevallen... follow the money.

Sophie9985 | 20-12-15 | 18:04

Mijn haat jegens GroenLinks en Vuurwerktokkies (Ned/Tur/Mocro, M/V) is even groot.

Hans Gruber | 20-12-15 | 18:04

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:40

O ja en het intereseert mij toch niet echt of ik dan generaliseer. Het zal mij hema worst zijn. Ik blijf bij mijn standpunt. Wat iemand er ook van vindt. Ben ik lekker eigenwijs in.En of ze mij er om uitschelden zal me worst zijn want zelf gebruik ik soms ook niet bepaald aardige woorden. Hahaha. Maar dat weet ik wel van me zelf.Ik kan af en toe best een parg zijn. En een plaag.Maar ja ik kan er soms ook hard om lachen.Wat dat betreft mis ik eurotokkie al. Ik kon juist best vaak om hem lachen.Al gingen we vaak best aardig in de clinch.

tweetybird | 20-12-15 | 18:01

tweetybird | 20-12-15 | 17:53 Ik denk toch echt dat de meerderheid tegen het voortijdig afsteken van vuurwerk is. Er zullen weinig mensen problemen hebben met het afsteken van vuurwerk op oudjaarsavond, want DAT is de traditie. Niet het weken lang terroriseren van een woonwijk.
En begin nou niet WEER over melk, fruit en alles wat er echt helemaal NIETS mee te maken heeft.

Robertski | 20-12-15 | 18:01

tweetybird | 20-12-15 | 17:40

Nah, zeiken zit in het Nederlandsch bloed, afzeiken dat is. Niks mis mee, confronteren wil nog wel eens voor helderheid en duidelijkheid zorgen. Het wordt lastig als je het je persoonlijk gaat aantrekken en/of ermee bezighoudt. Niet goed voor je bloeddruk en algemeen humeur.
Ook ik erger me groen en geel aan veel mensen/dingen, maar vind het niet nodig daar te lang mee bezig te zijn. Zonde van mijn tijd. Daarom is zeiken heilzaam, je kan je frust kwijt. Er in blijven hangen is een keuze.
Ja ik ga mee met het feit dat er veel mensen niet zo denken als jij of ik. Dat er veel rekening wordt gehouden met - laten we zeggen - bepaald gedrag of juist wordt veroordeeld. Troost je, dat is nu eenmaal het gevolg van omgaan met mensen. Denk er het jouwe van, schud je hoofd maar eens en ga je eigen gang. Natuurlijk was vroegah alles beter, want wij wisten niet beter dan de regels die we moesten naleven. Het goede was dat het grootste gedeelte van de bevolking dat ook deed. Weet niet of jij dat heb mogen beleven, maar ik heb ( volkomen terecht ) weleens een lel om de oren gekregen van een vreemde omdat ik mij misdroeg. Dit zijn gewoon andere tijden met een aangepaste mentaliteit. Iets met generatie kloof wellicht ;-)

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:59

Enkel de klachten die op 31 december tussen 1800 en 1 januari 02.00 worden verzameld doen er misschien toe.... de rest valt onder handhaving door de politie.... en als je niet handhaaft moet je niet zeiken als GL!
.
*Meldpunt 'Voor Handhaving' openen doet*

Fatwabuster | 20-12-15 | 17:57

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:40

Nou het zal best als generaliseren overkomen maar waar het mij omgaat is dat als iets als een last ervaren wordt de oplossing maar moet zijn afschaffen. En dat in weze met aangedragen drogredenen.Constant weer.En zo wordt langzaam aan alles afgeschaft omdat een minderheid in nederland iets ziet als overlast. En dan moet de meerderheid er maar onder lijden.En zo worden nou ook al onze tradities de nek omgedraaid. Ik zeg walgelijk.Kom maar op met de volgende traditie waar we paal en perk aan moeten gaan stellen want een minderheid ziet het als last.Ik ben wat dat betreft gewoon realist. Zoals ik tegen het afschaffen van zwarte piet ben zo ben ik ook tegen het afschaffen van de traditie vuurwerk. En ook tegen het afschaffen van elke volgende traditie waar een minderheid last van denkt te hebben. Wat dat betreft heb ik wel maar 1 standpunt. Zelf wel tegen het afschaffen van de traditie zwarte piet zijn. Maar nu in weze hetzelfde wel willen van vuurwerk ook met drogredenen en een minderheid.Dan doe je dus hetzelfde als de zwarte piet haters met hun drogredenen.

tweetybird | 20-12-15 | 17:53

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:22

Oeps een groep mensen met straatvrees. Ik zeg de oplossing. We moeten straten maar afschaffen. Zie de stupide redenatie.Een groep heeft er last door twee weken met wat huisdieren. De oplossing afschaffen maar.Zwarte piet. Tsja een groepje vindt het rassisties. De oplossing. Afschaffen maar.En zo kunnen we nog wel even door gaan.Het wordt hier steeds gekker in nederland. Ik zeg weet je wat ik heb last van zeikers als lupslullie en roberski. Afschaffen maar.Ik zeg laten we dat zeiken dan maar eens afschaffen om het zeiken om iets te kunnen afschaffen.Ik ga mij dadelijk afvragen mag je nog wel leven of dood gaan.Want zelfs hoe je leeft willen ze tegenwoordig over beslissen. Melk is slecht vlees is slecht. Fruit is weer slecht voor je tanden. Het kan allemaal niet op of ze verzinnen weer wat nieuws. Nou strax is het vuurwerk weg. Zwarte piet. Kerst en dan zal het wel champagne op oudejaars avond worden wat afgeschaft wordt.Ik heb nu al vrees voor de bruine paashaas die als rassisties bestempeld gaat worden. Ik zeg we slaan helemaal door.Godsamme vroeger was echt alles beter. Toen werd er nog niet zo gezeken om het zeiken.

tweetybird | 20-12-15 | 17:40

tweetybird | 20-12-15 | 17:20

Heb met veel honden gewerkt, ben het met je eens dat de gemoedstoestand van een eigenaar veel kan doen ( the good, the bad and the ugly ). Maar iets minder generaliseren zou je sieren. Ook jij weet dat een bange hond een gevaarlijke hond kan zijn. Om er pillen in te gooien gaat mij te ver, het is geen mens die met rede de angst kan overwinnen. Top dat je jouw honden onder controle hebt, dan wel het volste vertrouwen van het dier zelf. Geef gerichte adviezen vanuit jouw ervaringen zonder direct te sneren. Delen geeft een ander de kans om het ook te proberen.

Ja er zijn veel mensen die het als vervanging van een kind zien of geen flauw idee hebben dat het niet als mens behandeld moet worden. Met dat soort honden heb ik gewerkt. Nee niet als een Cesar met tieten, gewoon de hond in mijn huis tussen 5 katten en 2 honden zetten en me nergens mee bemoeien. Daarna mee naar buiten oefenen. Ik had altijd een oudere hond erbij die de kalmte overbracht op de nerveuze honden. Dus een groot voordeel. Nogmaals, help mensen met advies als ze willen luisteren naar je. En dat gaat veel sneller als je niet direct iemand afbreekt.

Uiteindelijk gaat het om het welzijn van het dier, linksom of rechtsom, wat werkt is belangrijker dan de methode. Verder wens ik jou en je hond ( en ) een fijne kerst en oud en nieuw toe.

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:40

Begrijp ik het goed dat als illegaal is ik het hier mag melden en dat dan Groenlinks er wat aan gaat doen? Nou, bij deze dan: ik heb zo'n last van illegaal hier verblijvende uitgeprocedeerde "gasten", help, Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam verzuipen er bijna in. Kan toch ook niet goed zijn voor het milieu, toch? Nou, Groenlinks bedankt alvast voor de hulp.

LaatmaarLu? | 20-12-15 | 17:34

Maar ja mischien komt dat wel omdat ik mijn hond als hond behandel en niet als een verkleed pop of een baby.
tweetybird | 20-12-15 | 17:20
.
Alwéér die volkomen idiote aannames. Alsof elke hond die bang is voor vuurwerk als verklede pop of baby wordt behandeld! Zeker teveel naar de celebrity berichtjes gekeken?
Mijn honden waren/zijn Hollandse herder, Barsoi, Dobermann, Bouvier, Galgo en Greyhound. En allemaal hadden ze een pakje aan, met kerst een mutsje op enz. enz. hahaha.

Lupuslupus | 20-12-15 | 17:31

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:22

Nee een mens met straatvrees pleuren we jaren bij een pychiater toch.Iets wat meestal niet helpt. Maar toch.Ja het helpt wel. Zeg maar centen aan de psychiater.Maar het is en blijft een drogreden om iets af te schaffen.Want dan kan er werkelijk nix meer. Want van alles is wel iemand die er last van heeft. Moeten we dan maar alles gaan afschaffen want ..... Ik zeg de betutteling hier kent ondertussen geen grenzen meer.

tweetybird | 20-12-15 | 17:29

tweetybird | 20-12-15 | 17:16
Mijn hond is een pitbull stafford kruising en ik doe er niet zielig tegen. Hou eens op met die vreemde aannames van je, mafketel!

En dit heeft nogmaals helemaal niks met traditie te maken! Dit is puur om te zieken, te treiteren en de boel te terroriseren! Op oudjaarsavond heb ik er totaal geen probleem mee, maar weken, soms al maanden van te voren explosieven afsteken, moet maar eens afgelopen zijn!

Alleen bepaalde tokkies en ander zwakzinnig tuig kan onverwachte keiharde knallen wel waarderen. De rest schrikt zich een hoedje en vind het zwaar irritant.

Robertski | 20-12-15 | 17:29

Gewoon alle veiligheidsvoorschriften voor vuurwerk afschaffen en Darwin z'n werk laten doen.

Taggart | 20-12-15 | 17:28

Laten we niet vergeten dat honden een veel beter gehoor hebben dan mensen. En hebben ook elk een unieke persoonlijkheid die het karakter bepaalt. Soms helpt het om ergens in de zomer te 'oefenen' , soms gewoon niet. Een kennel ver weg van de herrie is dan beter. Snap niet dat daar een persoonlijk probleem van gemaakt moet worden met lullige opmerkingen. Een bange hond is geen militair die maar moet doen wat het baasje wil. Een mens met straatvrees pleur je ook niet op de Dam neer.

Sophie9985 | 20-12-15 | 17:22

Lupuslupus | 20-12-15 | 17:11

Nou lastig voor je. Maar ik zie er toch echt geen reden in om vuurwerk dan masr af te schaffen. Tsja ik heb zelf met werkelijk geen 1 van mijn honden dat probleem gekend.Heb ik schijnbaar mazzel gehad. Maar ja mischien komt dat wel omdat ik mijn hond als hond behandel en niet als een verkleed pop of een baby.

tweetybird | 20-12-15 | 17:20

Robertski | 20-12-15 | 16:59

O ik ben echt wel een dierenvriend hoor. Maar ik heb in tegenstelling tot u geen hond om zielig tegen te doen. Mijn hond mag gewoon hond zijn.Ik houd niet zo van dat achterlijke geknuffel of een jasje voor een hond omdat het buiten koud is. Pleur op vent. Het is een hond hoor.Doe normaal tegen zo'n beest.En 8k horf niet perse een knal te horen. Maar ik vind dat ten eerste ern traditie niet met drogredenen de nek omgedraait hoort te worden en ik gun de jeugd wel zijn vuurwerk. Ik heb er die twee weekjes totaal geen probleem mee.Zelfs niet al zou mijn hond tegen het plafond hangen. Doet hij ern pasr keer en als ik geen sjoegem geef houd hij daar vanzelf mee op. Zo niet haal je voor die twee weekjes wat pilletjes bij de dierenarts zodat hij wat rustiger blijft.Maar meestal ligt de angst van een hond bij de eigenaar zelf.Doordat ze als een baby behandelt zijn. Een hond is geen baby maar een hond.

tweetybird | 20-12-15 | 17:16

Je blijft gewoon in je eigen oerstomme kringetje ronddraaien en leest niet eens wat ik schrijf! Er zijn honden die nóóit zullen wennen aan vuurwerk!! Dat zijn o.a. ook de honden die worden *afgekeurd* als diensthond!~~Zeker ook de schuld van de baas? Nee dombo, die angst zit IN de hond en is er met geen mogelijkheid uit te krijgen! En als ik mijn hond in pension doe is dat na meerdere oud-en-nieuw pogingen om hem aan het vuurwerk te laten wennen.
Misschien heb jij een debiele hond die het verschil niet ziet en hoort tussen filmpjes en vuurwerk geluiden op internet en tussen de werkelijkheid. Nou die van mij is zo slim dat hij dat verschil dondersgoed kent! Speel maar 100 vuurwerkfilmpjes af en hij reageert er niet op. En steek daarna 1 vuurpijl af en zie het verschil!
Hij is trouwens totaal *niet bang* van onweer, hoe heftig dat ook kan zijn. *Hij* kent het verschil tussen de natuur en hetgeen door de mens wordt veroorzaakt!
Ga eens een boek over hondenpsychologie lezen.! Doe je nog iets nuttigs i.p.v. hier de betweter uithangen.

Lupuslupus | 20-12-15 | 17:11

Ik ben rechts en flink ook. Ik wil de zwartste zwarte poet. Vluchtelingen ut zal wel. Maar toch optyfen met dat tokkievuurwerk.

killermiller | 20-12-15 | 17:10

tweetybird | 20-12-15 | 16:46

Een echte dierenvriend ben jij! En ook eentje die er veel verstand van heeft ook nog! Met je adviezen.

Als je zo graag een knal wil horen, zet dan een koptelefoon op met knal geluiden. Maar dat is natuurlijk niet zo leuk. Het is alleen maar leuk als andere er last van hebben..

Robertski | 20-12-15 | 16:59

Lupuslupus | 20-12-15 | 16:36

Alleen al het feit dat jij je hond afzondert in een pension vanwege twee weken vuurwerk zegt mij al genoeg. Ja stop hem maar in een pension want hij is zielig.Nee je kunt hem ook leren er aan te wennen door niet toe te geven aan zijn angst. Want dat is wat hij voelt. Hem juist af zonderen maakt dat hij het als gevaar ervaart. En dat probeer ik je nou te vertellen.Het is jouw instelling van toegeven aan de hond die hem zijn zelfvertrouwen laat kwijtraken omdat jij zelf het beaamt.Je bent dus al zelf in de fout gegaan.Een hond steunt op jouw. Niet andersom. Jij bepaalt en jij hebt invloed op hoe hij iets ervaart. Jouw angst wordt zo ook zijn angst.Terwijl als je het geen aandacht geeft en gewoon de eerste keren opruimt zonder wat te zeggen tegen de hond ziet hij in dat er niks aan de hand is.Als jij maar gewoon had gedaan.

tweetybird | 20-12-15 | 16:55

Lupuslupus | 20-12-15 | 16:36

Dus als ik het goed begrijp moet het vuurwerk maar afgeschaft worden omdat jouw hond de gang onder schijt. Tsja rare redenering.Jij doet alsof het vuurwerk constant af gaat.Ach 1 keer in de paar uur een vuurwerk bommetje.Ik stel voor doe de hond een luier om. Opgelost.Morgen geen melk drinken want ook dat is slecht voor je. Zullen we nu de melk maar uit de schappen halen. Melk is slecht voor je.Ik zeg man je draaft te ver door. Stel je niet zo aan.Soms is iets even vervelend maar daar kom je ook wel overheen. Je bent toch geen mietje.

tweetybird | 20-12-15 | 16:46

Robertski | 20-12-15 | 16:24

Vreemd heb mijn hele leven honden gehad en geen van mijn honden was ooit bang voor vuurwerk. Doe je schijnbaar toch iets niet goed.ligt het toch aan je houding ten aanzien van honden.

tweetybird | 20-12-15 | 16:38

tweetybird | 20-12-15 | 16:09
.
Je plempsel staat zelf bol van de drogredenen en aannames. Jij weet helemaal niet hoeveel honden ik al in mijn leven heb gehad en hoevelen daarvan wel of niet angstig op vuurwerk reageerden. Terwijl ikzelf altijd hetzelfde op vuurwerk heb gereageerd: doen alsof het niet bestaat. En toch had ik een hond die de hele gang onderscheet van angst, twee die het niet interesseerden en twee die de rotjesgooiers het liefste verscheurd hadden - als ik ze de kans had gegeven om dat te doen -.
.
Conclusie: je kletst geweldig uit je nek. Want wat hebben katten met mijn reactie te maken? Helemaal niets. Kattenbezitters kunnen hun kat heel goed binnen houden want dat is geen enkel probleem. Maar ja, met je hond moet je nou eenmaal naar buiten en daar ook nog vet voor betalen middels de hondenbelasting.
.
En je haalt er ook nog Zwarte Piet bij. How low can you go! Moeilijk he, om bij het onderwerp te blijven!
.
Wat die "drogredenen" betreft: ik zal je de rekeningen sturen van alle keren dat ik mijn hond met oud en nieuw in pension - ver van de vuurwerkmaffia - heb moeten doen. Kijken of je dan ook nog zo'n grote waffel hebt.

Lupuslupus | 20-12-15 | 16:36

dutchdj | 20-12-15 | 16:23

Hmmm u bent zelfs niet eens echt goed in schelden. Nou zelf steek ik geen vuurwerk af. Daar ben ik iets te oud voor denk ik.Dus je zal het met mijn onzin plempsels moeten doen. Hmmm ik heb het idee dat ik met plaatjes draaien bij de binge aardig goed zat . Hahaha. Ik lach je niet toe maar keihard uit. Ik heb een verzoeknummer. Draai voor mij iets van kabouter plop.

tweetybird | 20-12-15 | 16:36

Lupuslupus | 20-12-15 | 15:50

Niet mijn schuld dat vuurwerk ook al weken van tevoren wordt verkocht, danwel uit het buitenland kan worden gehaald. Ben ook niet verantwoordelijk voor de ouders die willens en wetens hun grut naar buiten laten gaan met die rommel. Verbieden helpt niet zoals blijkt. Want de hufters die gericht op mens en dier gooien mogen van mij ook met een ontploft gezicht voor de deur van hun ouders/vrouw/man worden geplempt ipv jankend naar het brandwonden centrum te worden gebracht.
Waar ik in NL heb gewoond, ging ik zelf naar de ouders toe om met foto's ( lang leven de phone ) te laten zien wat ze werkelijk uitvraten. Horen van anderen of zien wat je pracht puber heeft gedaan is een groot verschil. Dat is wat ik bedoel. Het zou idd prachtig zijn als men zich te pletter smijt met die rommel op een plek waar niemand er last van heeft. Maar zo werkt het helaas nog niet.

Sophie9985 | 20-12-15 | 16:28

tweetybird | 20-12-15 | 16:09

Zielig doen tegen mijn hond? Je snapt niet dat de ene hond wel bang is en de ander niet? Is te moeilijk voor je om dat te begrijpen..?

Robertski | 20-12-15 | 16:24

@ tweetybird | 20-12-15 | 15:35
Ohhh you feel butthurt omdat iemand een andere mening heeft? Flikker toch op kleuter, met je rotjes, knal lekker je handen eraf met oud en nieuw, kun je iig niet meer typen en zijn wij van je onzin plempsels verlost eikel.

dutchdj | 20-12-15 | 16:23

mr. coffee | 20-12-15 | 16:06

Hmmm het kan dat ik verkeerd zit masr dacht toch dat pvda links is. Kan mij natuurlijk vergissen. En dat ploumen gaat over geld geven aan dictators in vooral afrika. Dat de pot daarvoor ook merendeel komt van pvda kant. Maar ach ja ik kan het mis hebben. Oeps toch niet.Subsidie is de afdeling van de pvda.Bij de VVD hebben ze meer de rijkere rijker maken. Precies de andere kant dus weer. Wasr de pvda het geld besteed asn kanslose projekten en soepsidies besteedt de VVD ons geld aan de rijken. Ja hoe die kabinets combinatie ooit tot stand is gekomen mag je joost weten. Duidelijk is wel dat de gewone burgers door beide kanten worden genaait. De ene stuurt ons geld naar het buitenland en subsidies voor quincys en de andere geeft ons geld aan de rijkste onder ons.De vluchtelingen krijgen we van beide partijen ervoor terug als beloning. Tsja geweldig.

tweetybird | 20-12-15 | 16:17

Lupuslupus | 20-12-15 | 15:50

Jij bent er dus ook zo 1 die zielig tegen zijn hond gaat lopen doen als er een knal is. Tsja dan maak je een hond bang. 2ant de baas geeft aan bang. Mijn hond loopt er zelfs tussendoor en geeft geen krimp. Maar ja ik ga dan ook niet zielig lopen doen tegen mijn hond. Ik loop gewoon door en hij ook. Mensen maken zelf dat hun beesten in paniek raken. En je kat moet je gewoon een weekje binnen houden. Oh ja katten die het hele jaar je tuin volschijten tegenover 2 weekjes vuurwerk. Het lijkt mij dat je dan meer last hebt van katten.Mij zullen ook katten buiten worst wezen, maar het is maar om aan te geven de onzin.Dat er altijd de drogreden de huisdieren gebruikt wordt.Drogredenen om het maar te verbieden .Zeg maar net als alle drogredenen om zwarte piet te verbieden.

tweetybird | 20-12-15 | 16:09

tweetybird | 20-12-15 | 15:51
Een minister voert kabinetsbeleid uit. Punt. Kabinet is VVD-PvdA. Niets afschuiven, jij schuift juist met verantwoording.

mr. coffee | 20-12-15 | 16:06

@Piet Karbiet | 20-12-15 | 16:02
Een beetje asieluitvreter lacht om een paar karbietknalletjes.

Conan de Rabarber | 20-12-15 | 16:06

"Leuk geprobeerd, jij neprobot."

Nou, dan niet hè.

Tsk, neprobot. Vroeger of later nemen we het land over!

ZoltarTheMagnificent | 20-12-15 | 16:04

Ja, laten we het over karbid hebben.

Piet Karbiet | 20-12-15 | 16:02

meneer Q | 20-12-15 | 15:47

Ja dat is het risico. Maar ja van vlees eten krijg je ook van alles. Als je morgen over de stoeprand pleurt kan je ook je nek breken. Als je spinazie eet kan je nitriet vergiftiging krijgen. We hebben nu vergrijzing maar ze wilken je het liefst naar buiten zodat je nooit wat kan gebeuren en je 300 wordt.Allemaal drogredenen om een traditie af te schaffen.De dokters ook . Ja een vuurwerkverbod want oogletsel. Tsja vreemde mensen die dokters. Nooit meer oogletsel en zij kunnen thuisblijven want geen werk.Het is altijd zo geweest en nu is het ineens een probleem.Vroeger nooit. Roken afschaffen. Dadelijk alcohol afschaffen en dan de rest nog afschaffen en we kunnen zo de sharia in. Lekker makkelijk.Pleur op. Keer op keer vinden ze weer eat nieuws. Melk is slecht voor je . Brood is slecht voor je. Vlees is slecht voor je. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met alles wat slecht voor je is ben je dood van honger of van verveling.Ik zeg ze slaan veel te ver door.Tot het achterlijke aan toe. Nou ik doe daar niet aan mee. Liever gelukkig als mezelf alles afnemen omdat het slecht voor je kan zijn.

tweetybird | 20-12-15 | 16:01

mr. coffee | 20-12-15 | 15:45

Ja ja zo ken ik ze weer. Het afschuiven en een ander de schuld geven. Nou mevrouw ploumen geeft bakjen met geld uit en wat blijkt ze weet nooit waaraan en het beland altijd bij de grote leiders van die landen en de mensen zelf blijven in armoede. Want daar komt het werkelijk nooit aan. Zoals met alles in die zieligheidsindustrie. De rijken worden rijker. De armen armer. Die ploumen is ook zo'n slinks gutmensch waar je geen flikker aan hebt en die schadelijk als de pest is.Net zo schadelijk als de rest van die pvvda.Waar de pvda altijd een gat in hun hand hebben is de VVD weer zo corrupt als de neten. Die twee partijen samen en je weet dat het nooit wat kan worden. En dat blijkt dan ook wel.

tweetybird | 20-12-15 | 15:51

Alles is teveel en storend en moet direct verboden worden. Nuance is ver te zoeken, evenals in gesprek gaan om een oplossing te vinden. Agressie tiert welig als je met lange tenen te maken krijgt.
Sophie9985 | 20-12-15 | 15:34
.
Gezien uw plempsel kan het niet anders of u moet wel van de generatie "alles moet mogen en kunnen" zijn.
En het dan over "nuance" durven hebben.!
Weken vóór oud en nieuw worden hele woonwijken geteisterd door het vuurwerktuig.
.
Helaas is daar geen enkel kruid tegen gewassen, óók een totaal vuurwerkverbod niet, omdat handhaven daarvan *onmogelijk* is.
.
Voor mij zijn het galbakken die het plezier in het vuurwerk op oudejaarsavond totaal verzieken voor al degenen die naar die avond uitkijken. De "ikke ikke en de rest kan stikke"- generaties ten voeten uit! Met niets en niemand rekening willen houden want "als ik maar lol heb en degenen (mens en dier) "die daar last van hebben kunnen in de stront zakken!
.
Eén dag, twee en zelfs 3 dagen is nog te overzien, mits er "vuurwerkvrije uren" worden ingepland zodat hondenbezitters hun hond kunnen uitlaten! Maar zelfs dat is teveel gevraagd. Nee, de *vuurwerkterreur* begint al weken vóór 31 december.

Lupuslupus | 20-12-15 | 15:50

Oorsuizen voor de rest van je leven, een oog en 'n paar vingers kwijt... moet kunnen.

meneer Q | 20-12-15 | 15:47

Hij heeft (had) ook wel een kop om op te schijten zeg.

zieke-geest | 20-12-15 | 15:46

tweetybird | 20-12-15 | 15:38
En zij kan dat doen omdat de regeringspartij VVD, van VVD-ministerpresident Rutte samen met de PvdA de begroting heeft gemaakt hoeveel zij uit kan geven.

mr. coffee | 20-12-15 | 15:45

Na de volgende TK verkiezingen speelt ook gl geen rol van betekenis. Einde voor veel linxe hobbies dus.
Te beginnen met asyleisers helpen en vuurwerkzeuren.
NL weer voor de NL-ers MET speklappen, Zwarte Piet en karbiet. Ritueel -onverdoofd- halal slachten ook nog even verbieden en alleen Christelijke feestdagen erkennen, zodat pedoprofeetfans NL mijden.
Zijn we meteen grotendeels van het begrotingstekort verlost.

pennestront | 20-12-15 | 15:45

Het gezeik over vuurwerk duurt veel langer dan het daadwerkelijke geknal.
.
Over overlast gesproken.
.
Ik zou trouwens maar gaan wennen aan luide knallen. De politiek is namelijk druk doende de brisante import op te voeren....

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:45

Een klimaatbegroting. Een regenboogzebrapad. Een milieuzone in Utrecht. Lot van Hooijdonk. Rik grashoff. Jesse klaver. Een SUV verbod in Nijmegen. Verplichte weidegang voor koeien. Sexeneutrale geboorteregistratie (de "wereldburger"). Snelwegverbreding voor windmolens. Tegen het economisme. Een boek 'geschreven' door de snotneus. Liesbeth van Tongeren. Onbeperkte export van uitkeringen. Miljarden voor duurzame hobbyprojecten. Windmolenparken op zee. Energiebelasting. 30 kilometer per uur in de bebouwde kom. Wettelijk recht op thuiswerken. Linda Voortman is een Marokkaan. Vettaks. Vleestaks. Een 21 urige werkweek. Verhoging van het minimumloon. Barbecue verbod. Paul Rosenmuller. Meer vluchtelingen uit Syrië opnemen. De duurzame troonrede. Reclamefietsverbod. Geen terroristen onder de vluchtelingen. Judith Sargentini.

Nee, kan zo snel niks verzinnen.

Glasgow Argus | 20-12-15 | 15:45

mallekater | 20-12-15 | 15:37

Drogreden. Die kosten betaalde we al altijd al. Beter zetten ze een beetje beter in op handhaving en wordt er bij particuliere vuurwerk verkoop een vuurwerk bril bij geleverd.Gratis wel te verstaan. Regeling treffen met de vuurwerk fabrieken dat zij de kosten van een vuurwerkbrilletje op zich nemen.Want ze verdienen er zat mee.En vuurwerk verkoop levert de schatkist ook flink centen op. Dus daar kunnen wel wat ongelukjes van bekostigd worden hoor. Vuurwerk hoort er in nederland bij en is een traditie.Zullen we gelijk alles maar afschaffen. Ik zeg sukkels.

tweetybird | 20-12-15 | 15:44

"Heb jij ook Groen Links? Oooooh wat erg!"

Conan de Rabarber | 20-12-15 | 15:44

Groen Niks bestaat voor 100% uit zeikstralen en betweters. Iedereen heeft in zijn late pubertijd wel eens een aanval van het wereldverbeter complex of de ikmaakhetverschil-koorts. Helaas bestaan er veel volwassen kerels en vrouwen die er nooit overheen groeien, je haalt ze er zo uit, magere bleke gezichtjes met een bonestakerig lijf dat krom staat van vitaminetekort. Meestal compenseren ze hun bijziendheid met een clownesk brilmontuur en dito kapsel en de moderne tandheelkunde kan tegenwoordig veel verbloemen. Maar we kunnen niet langer ontkennen dat Groen Links een ziekte is, een syndroom waarin de aan wanen lijdende patient zijn denkbeelden wil opdringen aan alles en iedereen. Het wordt tijd dat we daarom de status van GL veranderen van een politieke partij naar een patiëntenvereniging. Geef ze een clubhuis, voor mijn part een beetje subsidie voor koffie, thee en koekjes maar please please please, verjaag deze idioten uit de Tweede Kamer en de gemeenteraden.

Conan de Rabarber | 20-12-15 | 15:41

mr. coffee | 20-12-15 | 15:36

ik heb nieuws voor u. Daar hebben we mevrouw ploumen voor. Zo afgestoffeerd en weggeveegt.

tweetybird | 20-12-15 | 15:38

Nou, Jetje Bussemaker wil geen vuurwerkverbod en is dus aansprakelijk te stellen voor alle gewonden, half blinden en hand-geamputeerden deze ouderjaarstijd.
Oh, wacht, de kosten betalen WIJ.

mallekater | 20-12-15 | 15:37

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:30
En wanneer hebben wij voor het laatst een ultralinks socialistisch kabinet gehad? Laatste 40 jaar is het praktisch alleen maar VVD, CDA en in mindere mate PvdA die in de regering gezeten hebben. En het is nog altijd de regering die de begrotingen maakt. Dus hoe loopt links geld uit te delen dan?

mr. coffee | 20-12-15 | 15:36

dutchdj | 20-12-15 | 15:29

Tsja ik had van jou ook niks anders verwacht. Nou weer een mislukte plaatjes aanzwengelaar waar zijn platen die hij draait waarschijnlijk schadelijker zijn als die twee weekjes vuurwerk van de jeugd.Maar ja jij zal wel dj zijn voor een bejaarde huis. En mag je muziek bij de bingo draaien. Die geweldige nederlandse bagger zeg maar. Het smurfenlied.En ik ben geen jeugd en niet jong. Maar ik zie als ouwe als verdwijnen voor de jeugd.Regeltjes regeltjes regeltjes. Zoveel dat het belachelijk wordt.

tweetybird | 20-12-15 | 15:35

Als u de Duitse grens passeert kunt u bij de eerste supermarkt probleemloos kilo's vuurwerk kopen. Het ligt er torenhoog tussen de aanstekers en de tomaten. Nederlandse jongetjes van 8 rijden met hele karren vol naar buiten.

Piet Karbiet | 20-12-15 | 15:34

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:21

Toegeven aan die mag niet/ weg met ons/ foei types mag nooit meer gebeuren. De vrijheid is al teveel aangevreten. Mensen kunnen tegenwoordig nergens meer tegen. Alles is teveel en storend en moet direct verboden worden. Nuance is ver te zoeken, evenals in gesprek gaan om een oplossing te vinden. Agressie tiert welig als je met lange tenen te maken krijgt.

Sophie9985 | 20-12-15 | 15:34

Hmmm allemaal leuk en aardig maar bijna alle genoemde verboden op die ludieke site zijn het resultaat van landelijk regeringsbeleid. Lijkt mij sterk dat GL eigenhandig bepaald dat er een verbod moet komen op kerncentrales, kolencentrales, nachtvluchten, dierenbont, gasboringen etc etc. Zelfs een vuurwerkverbod lukt GL niet, helaas. Dus wat is precies het probleem?

mr. coffee | 20-12-15 | 15:31

Sinterklaas en vooral Zwarte Piet moet afgeschaft worden, vuurwerk verboden en als ons dat allemaal afgepakt is komt die lelijke blanke (ieuw!) Kerstman, ook nog eens reclamezuil voor obesitas, aan de beurt. En zo worden wij beroofd van alles wat ook maar een beetje leuk is maar afwijkt van het policor anti-overlast anti-kwetsparadijs.

Vuurwerk vor 31-12 is sws overal verboden dus begin gewoon eens met handhaven. Een verkoopverbod heeft ook geen zin want dit komt allemaal uit het buitenland. Officiële verkoop begint overal pas ruim na Kerst.

nlnl | 20-12-15 | 15:30

@Diotima | 20-12-15 | 14:42
Rechts verdient het hobby geld voor links. Om voor je medemens te kunnen zorgen heb je centen en tijd nodig. Links heeft tijd want die werken niet hard genoeg om centen te maken. Rechts werkt hard en heeft geen tijd maar zorgt wel voor het geld om links goed te laten zijn.
--
Begrijp jij wel wie jouw en je linkse policor maatjes in leven houden?

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:30

Vuurwerk moet je net zoals in de meeste andere landen gewoon aan de profs overlaten, in plaats van al die half dronken idioten en pubers.

dutchdj | 20-12-15 | 15:29

-weggejorist-

Paul de Vries6711 | 20-12-15 | 15:29

GroenLinks (4 zetels) krijgt weer veel te veel aandacht van de media met dit belachelijke meldpunt.

Duifmans | 20-12-15 | 15:28

Tja wat verwacht je van die groen niks fascisten .

iopeth | 20-12-15 | 15:28

Ik denk dat groenlinks liever rellen heeft als vuurwerk.En geef die jeugde eens ongelijk. Partijen als die idioten van groenlinks schaffen steeds meer af voor de jeugd. Vindt je het gek dat dr jeugd zich begint te vervelen.Het is ook werkelijk een extreme kudtclub dat groenlinks. En je weet extreme zijn meestal gevaarlijk. Nou met groenlinks klopt dat wel. Die zijn zo gek als een deur.Een club van extremen waar je werkelijk geen donder aan hebt. Van die club is werkelijk nog nooit een goed idee gekomen. Groenlinksers zijn vaak ook nog eens hele enge mensen. Ik haal ze er zo tussen uit.

tweetybird | 20-12-15 | 15:28

@DKP | 20-12-15 | 14:53
Als ze met hun dronken kop zichzelf half dood rijden dan vallen ze je de rest van hun leven lastig met extra ziektekosten een een levenslange WAO uitkering.

Mark_D_NL | 20-12-15 | 15:26

Robertski | 20-12-15 | 15:14

Al twee maanden zijn ze hier bezig met die bommen. Het maakt mij woedend en angstig. Die troep is verboden en levensgevaarlijk. Maar om consumentenvuurwerk te verbieden wat verkocht wordt op 29, 30 en 31 december is geen oplossing. Van die lullige knallers heb ik geen last en hoort bij de tijd van het jaar!

thekolere | 20-12-15 | 15:26

Dat verbod op vuurwerk is werkelijk een van de weinige dingen van GL waar ik het mee eens ben. De wereldvreemdheid van die club is stuitend, zelfs Frans Timmermans had het er vanmorgen over dat een dame van die club in Europa voorgesteld had de grenzen helemaal open te gooien. Ze zijn niet alleen wereldvreemd, maar ook nog eens totaal naief en vooral vreselijk dom. Enige rationaliteit en redeneervermogen ontbreekt in die club.

Ruud5 | 20-12-15 | 15:26

Vuurwerk is nogal primitief vermaak dat ieder jaar weer voor nieuwe slachtoffer zorgt en vandalisme. Van mij hoef het niet afgeschaft worden, maar dan wel alleen die zooi afsteken om 12:00 's nachts en niet de hele dag of de hele week. Al die vuurwerk hobbyisten zijn nogal egoïstisch en vergeten even dat miljoenen huisdieren in het behang hangen en een paar dagen niet meer eten door dat oorlogslawaai en ook veel ouderen krijgen af en toe een hartverzakking van die belachelijk harde knallen.

XaleX_2 | 20-12-15 | 15:24

@Vageling | 20-12-15 | 15:20
.
Ha ha, ja sorry. En ach lezen? Het is meer kopen snellen.
Ik zal minderen komend jaar.

Piet Karbiet | 20-12-15 | 15:24

@Robertski | 20-12-15 | 14:54

Bommen als beleid passen niet echt bij een vuurwerkverbod. Maar goed, u weet in deze draad wel meer tegenstrijdigheden voort te brengen.
.
Ik steek eigenlijk al sinds mijn jeugd geen vuurwerk meer af. Mensen zoals u hebben inmiddels hier een flink pakket voor dit jaar naar binnen gepraat. Ziet u het maar als een soort "freedom of navigation" actie zoals de Amerikaanse marine voor die bewiste Chineze eilanden uitvoert.
.
Want weet u. U bent niet de norm der dingen. U bent niet de wijsheidprofeet. U bent een kleinzierig mannetje met het grote gelijksyndroom dat zo onverdraagzaam is dat het meent heel Nederland iets te verbieden moet worden wat u niet zint.
.
Politiekcorrect gedachtengoed moet geen millimeter gegeven worden. Staande brengen op elk front is het devies.
.
Geef politiekcorrecten één vinger, en andermans vrijheid is in het geding.

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:21

Robertski | 20-12-15 | 14:43

Ach ach. Ik heb echt medelijden met u. Al die knallen. Ach vent hou toch op . Twee weekjes in het jaar. Zeker ook tegen zwarte piet en de paashaas. Ik wordt strontziek van mensen die alles maar willen afschaffen. Alsof ze zelf geen vuurwerk hebben geknalt in hun jeugd. En het is ook puur gelul dat het vuurwerk zwaarder is geworden. In mijn tijd was er veel meer vuurwerk te verkrijgen . Eerst van de oudejaarsvuren af en nu ook al vuurwerk. Pleur op. Dadelijk mag de jeugd helemaal niks meer. En als je hond er last van heeft komt het meestal door jezelf omdat je zelf zielig tegen dat beest loopt te doen. Mijn hond trekt zich er werkelijk geen reed van aan. Ik ga ook niet als een mongool zielig lopen doen tegen dat beest als er een knal is.Het is weer proberen af te schaffen om het afschaffen. Nederland wordt zo een steeds enger land. Dadelijk is het hier al net zo eng als in zweden waar je zelfs in je eigen huis niet meer mag roken. We worden steeds meer als kleuters behandelt. En dat veroorzaken mensen als u en anderen met u gejank om wat vuurwerk twee weken in het jaar.Doe je maar lekker oordoppen in. Ouwe zeuren.

tweetybird | 20-12-15 | 15:21

@Robertski | 20-12-15 | 15:14
Waarom zou je gillende kinderen niet kunnen verbieden? Dat valt onder dezelfde categorie als 'zwarte piet verbieden', 'dieselauto van 2001 of ouder verbieden', 'vuurwerk verbieden'.
Mijn goudvis gaat altijd heel gestressed rondzwemmen als er weer een k*tkoter gillend voorbij het raam rent. Die drukgolven waarschijnlijk.

Nogmaals, leven en laten leven. Als iemand blij wordt van een beetje knallen, laat hem.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:20

@Piet Karbiet | 20-12-15 | 15:14
Dat jij die dode boom leest. Flikker hem altijd in de papierbak en luister naar de echo als het de bodem raakt. Gedoe van de gemeente altijd op woensdag als ze de brievenbussen komen bevuilen met gesubsidieerde dode bomen. De echo en dat andere stomme blad. Schijnbaar lezen sommige het dus wel.

Vageling | 20-12-15 | 15:20

Ben blij dat het punt weer open is, na alle terreur van GroenLinks is hier eindelijk een punt waar je je kunt melden tegen hun.
Ik ben erg benieuwd of ze hun reclamerecord van twee jaar terug weer kunnen verbeteren.

Toen was de media ongeveer zo:
www.telegraaf.nl/binnenland/22160257/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22160591/_...
www.telegraaf.nl/feed/22163436/__Overl...
www.telegraaf.nl/binnenland/22165273/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22167771/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22168001/_...
(heel vreemd trouwens, dat iemand op eerste kerstdag hier de tijd voor heeft en in slaagt terwijl vrijwel niemand rond dit tijdstip zal stemmen, maar zodra het storm loopt, zoals rond vlak voor oud en nieuw hetzelfde niet eens probeert, of er dan niet in slaagt. Precies zoals vorig jaar trouwens. Is dit een tactiek om nóg meer media aandacht te krijgen?)
www.telegraaf.nl/binnenland/22168219/_...
www.telegraaf.nl/digitaal/22168289/__m...
www.telegraaf.nl/digitaal/22170308/__m...
www.telegraaf.nl/binnenland/21425221/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/21186178/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22172103/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22174548/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22178368/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/21192128/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22180534/_...
www.telegraaf.nl/binnenland/22185480/_...

none6485 | 20-12-15 | 15:19

consumentenvuurwerk verbieden is een zinloze schijnoplossing welke er enkel voor zorgt dat er nog meer illegaal zwaar voorwerk afgestoken zal worden. Immer de kans dat je gepakt wordt is nagenoeg nihil het niet of nauwelijks te handhaven valt.

normanius | 20-12-15 | 15:19

Robertski | 20-12-15 | 14:54

Het hele jaar kan die zware troep via internet bestellen. Komt gewoon via de post binnen. Laat de Douane of Politie postpakketten uit Polen of Tjechië controleren. Afleveren door politie of douane en oppakken die ontvanger. Binnen 3 jaar is er een hoop overlast minder. Maarja... Schengen-akkoord ( bedankt o.a.Groenlinks). Echter de kosten van die controles zijn hoog. Simpel kosten baten.

thekolere | 20-12-15 | 15:16

Wat Fatima Elatik (PvdA) niet is gelukt flikt Ivar Manuel (D66) wel; de traditie van een kerstboom bij het Onze Lieve Vrouwe Ziekenhuis stopt. Want er is geen geld voor. Wel met belastinggeld van het stadsdeel mosketen bouwen en subsidie voor de cursussen hoofddoekje vouwen geven maar voor 1 kerstboom is geen geld.
http://hchdc.blob.core.windows.net/epaper/title29/20151216/index.html

Piet Karbiet | 20-12-15 | 15:14

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:04

Een paar dagen wat luide knallen? Hier meestal een dikke maand last van.
Gillende kinderen kun je moeilijk verbieden, dat weet jij ook wel. En huisdieren hebben daar doorgaans geen last van. Maar knallen om te zieken en te treiteren en de boel op te fokken!?

De vergelijkingen gaan gewoon niet op. Dat geknal is gewoon zinloos gekut waar heel veel mensen last van hebben. Het is gewoon niet goed te praten.

Robertski | 20-12-15 | 15:14

Zijn er al Groenlinksers gearriveerd. Dacht dat mijn suggestie voor alternatieve stroom duidelijk was. Het radje staat al klaar. Hop muppets, rennen! Kan ik mijn laptop conform groenlinks ideaal groen opladen. En wel een beetje hard rennen want het radje moet wel hard draaien anders duurt het opladen zo lang. En niet zeiken! Het is groen, praktisch, niet uitzicht vervuilend (radje staat in de schuur) en nog goedkoop ook! Win-win. EN nou rennen anders haal ik de taser erbij.

Vageling | 20-12-15 | 15:12

Toch vind ik die focus van Groenlinks op vuurwerk toch altijd een beetje dubbel. Enerzijds bijv. de familie Kosto trakteren op een spetterend festijn, anderzijds anderen eenzelfde plezier willen ontzeggen....

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:10

@VanBukkem | 20-12-15 | 15:08
De goudvissenfluisteraar heb ik al gebeld.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:09

Het beste argument tegen de verkoop van consumentenvuurwerk heb ik hier trouwens nog niet gelezen; de arme diertjes, die denken dat de wereld instort.

VanBukkem | 20-12-15 | 15:08

@VanBukkem | 20-12-15 | 14:55

Yup, dat soort dingen kunnen we beter aan professionals en ambtelijke controle overlaten. Steek uw licht in Enschede en Volendam eens op om te zien hoe goed dat ook alweer ging.
.
U gaat in de volgende ronde door voor de koelvriescombinatie!!!!

Parel van het Zuiden | 20-12-15 | 15:07

Groenlinksvolk is van het niveau dat perse in de binnenstad moet wonen en dan bij Koningsdag gaat klagen over de herrie. Zout lekker op naar Cambodja.

Piet Karbiet | 20-12-15 | 15:05

@Robertski | 20-12-15 | 15:03
Gillende kinderen de hele zomer door. Dan liever een paar dagen wat luide knallen.

Leven en laten leven, maar dat is een begrip dat veel mensen niet meer kennen.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:04

P.s. Dat argument van, dan moet je supermarkten verbieden of kinderen of wat dan ook, slaat nergens op. Het gaat er hier om dat je met dat hoerenvuurwerk je omgeving terroriseert. Als je je volvreet heb ik daar geen last van, ook niet als je je dood drinkt. Meestal gaan dat soort dingen nml prima zonder geluidsoverlast. En dus zonder dat een hele wijk daar last heeft.

Robertski | 20-12-15 | 15:03

@metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:58
Wie is hier nu

"iemand om een constructief gesprek mee te hebben."
metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:48

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 15:01

@ Uw Psychiater | 20-12-15 | 14:58
+ 1

normanius | 20-12-15 | 14:59

-een metzonderzijwieltjesverbod, "die k*treaguurder met onzinnige reaguursels"
-....
kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:39

Onzinnige reaguursels dus... Mmmm, ik lees net uw produktie bij dit artikel.
Iemand diskwalificeert zichzelf hier.

metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:58

De Kamer, gehoord de beraadslaging, van oordeel dat GroenLinks een extremistische haatclub is van ongewassen en werkschuw krakerstuig zonder enige positieve toevoeging voor Nederland en zijn inwoners; verzoekt de regering tot het per direct verbieden van GroenLinks, en gaat over tot de orde van de dag. Deze motie is mede ondertekend door de rest van de bevolking van Nederland.

Uw Psychiater | 20-12-15 | 14:58

Dat bedoel ik nou, al zo lang.....

watmagjenogwel | 20-12-15 | 14:58

Ik ben voor een vuurwerkverbod, maar zwaar tegen Groenlinks. Dus als iedereen svp zijn/haar vuurwerk in het partijpand van Groenlinks wil afsteken zou dat een goeie afsluiter van het jaar zijn.

P5ycH0 | 20-12-15 | 14:58

Er vallen jaarlijks een kleine 600 doden in het verkeer, snel verbieden. En nee, een auto is net zo min als vuurwerk een noodzaak, dan zetten we wel overal OV in.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:57

Gewoon verbieden dat consumentenvuurwerk. Consumentenvuurwerk is gewoon levensgevaarlijk met al die klunzen die er rondlopen in dit land.

VanBukkem | 20-12-15 | 14:55

"Mensen stemmen PVV, laten we verkiezingen maar snel verbieden."

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:55

thekolere | 20-12-15 | 14:46

Klopt ja, maar ik heb niet de indruk dat ze echt hun best doen om te handhaven hier. In deze wijk ben je gewoon overgeleverd aan al deze gekkigheid. Naast een totaal vuurwerkverbod hier, pleit ik ook voor een voortplantingsverbod. Een bom erop is ook een optie en is beter voor de gehele wereld.

Robertski | 20-12-15 | 14:54

@metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:48
U ook een gezegend kerstfeest en een goed 2016 alvast.

Reaguurder Herr Kaloin (| 20-12-15 | 14:43) geeft exact hetzelfde aan. Omdat een groep mensen ("k*tvolk, tokkies" etc.) niet met vuurwerk om kan gaan, verbieden we het maar. Dat argument kan je overal op toepassen, mijn genoemde voorbeelden, autorijden, kinderen, maar bijvoorbeeld ook voetbal, alcohol, softdrugs, koeien www.powned.tv/nieuws/raar/2015/12/man_... ), etc. etc. Verbieden is geen constructieve oplossing.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:54

Ik zie er wel een voordeel in wanneer er, door overlast, een verbod komt. In mijn wijk hebben overlast van noord Afrikanen.." doet groenlinks bellen "

thekolere | 20-12-15 | 14:53

@metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:37
Als ze hun hand of oog verspelen vallen ze je de rest van hun leven lastig met extra ziektekosten en een levenslange WAO uitkering.

DKP | 20-12-15 | 14:53

Voor 6 tientjes wat consumentenvuurwerk bij het tuincentrum gekocht. Gisteren de bestelbon ingeleverd en afgerekend, oudjaarsdag 's ochtends ophalen.
1-1-2016 00.05u naar buiten met een goede vriend, een glas bubbels en een dikke sigaar.

In een klein half uurtje met zijn tweeën het spul afsteken, boys will be boys, zonder gedachten aan werk, hypotheek, goede voornemens of what ever waar we ons als volwassenen allemaal mee bezig moeten houden.
Wel even het koppie erbij houden dat het ook een beetje veilig blijft, maar dat deed ik 20 jaar geleden als puber ook al.
En daarna lekker naar binnen, zo, dat hebben we weer gehad.

Mag hopen dat geen enkele overheid mij dusdanig betuttelt gedurende mijn leven dat dit voor mij verboden wordt.

TisNieZoMoeilijk | 20-12-15 | 14:52

Vuurwerk kan wat mij betreft helemaal verboden worden.

Schrik me nu weer regelmatig de touwtyfus als er zo'n kutjong (en ja, die "volwassen" die nu rondlopen met vuurwerk zijn nog veel grotere kutjongen) weer zonodig een "rotje" af moet steken.

DKP | 20-12-15 | 14:51

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:39
U klinkt echt als iemand om een constructief gesprek mee te hebben. Zo redelijk. Ik wens uw familie en vrienden fijne feestdagen.

metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:48

Robertski | 20-12-15 | 14:43

Het is al verboden! Handhaven is het probleem.

thekolere | 20-12-15 | 14:46

Pfff... consumentenvuurwerk verbieden om illegaal vuurwerk aan te pakken. Net zoiets als schietsport verbieden om illegale wapens aan te pakken. Ik stel voor alle supermarkten te sluiten om overgewicht te voorkomen. Alle autosnelwegen dicht zodat niemand meer te snel kan rijden. Ze snappen er bij Groen links echt geen ene fuck van. Ik kan me in alle redelijkheid geen enkel argument voorstellen om op dat stel wereldvreemde types te stemmen. Geen enkel!

Herr Kaloin | 20-12-15 | 14:43

Gewoon verbieden die gekkigheid, tokkies kunnen zich toch niet aan de regels houden. Hier lopen ze al te knallen alsof het een lieve lust is. Vele mensen met huisdieren hebben een klote tijd nu, alleen omdat een paar sukkeltjes een knal willen horen. De tokkies en ander onderontwikkeld gepeupel vind het prachtig en worden bevestigd in hun idee dat ze de wijk makkelijk kunnen terroriseren. Dit heeft niets met cultuur of tradities te maken, maar alles met het gevoel boven de wet te staan en te kunnen doen wat men wil. Elke knal is een bevestiging dat ze leven. Ze leven ten koste van het leed van anderen. Knallen in the middle of nowhere is natuurlijk niet boeiend. Het is alleen maar leuk als andere er van kunnen ''mee genieten''..

Robertski | 20-12-15 | 14:43

Ja, leuk, rechtse hobby's, zoals schijt aan je omgeving hebben.

Diotima | 20-12-15 | 14:42

Welkom in het klimafaat der Nederlanden.

ProAsfalt | 20-12-15 | 14:41

Ik wil graag stoppen met werken en terwijl ik op m'n reet zit net zo makkelijk en veel wachtgeld als Dibi en Ojik .

Castor12 | 20-12-15 | 14:40

@metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:37
-een autoverbod, "dat k*tvolk dat te hard rijdt"
-een kinderverbod, "dat k*tvolk dat te hard schreeuwt"
-een metzonderzijwieltjesverbod, "die k*treaguurder met onzinnige reaguursels"
-....

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:39

Wat mij betreft prima, een vuurwerkverbod. Als ouderen en mensen met kleine kinderen of huisdieren in december de straat niet meer op kunnen vanwege kutvolk dat zich niet in kan houden?
Laat ze hun hand of oog er maar afknallen, maar val anderen er niet mee lastig.

metzonderzijwieltjes | 20-12-15 | 14:37

@appeltjesgroen | 20-12-15 | 14:19

Gewoon je ogen eens open doen.

roze_bril | 20-12-15 | 14:29

En dat terwijl Groen Links in z'n haarvaten een voorliefde heeft voor geweld, RaRa hoe zit dat?

RobberenRukkie | 20-12-15 | 14:28

Zonder vuurwerk/vulkaanas/grofstof was het hier al als op Venus. Daar mogen de klimaatgekkies van GroenLinks ook eens over nadenken i.p.v. gelijk "verbieden!" te roepen.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:25

Altijd weer hetzelfde met die hypocriete lui van groenling, overlast van illegaal vuurwerk misbruiken om legaal vuurwerk verboden te krijg. Echt wat een walgelijke mensen dat toch.

Energya | 20-12-15 | 14:23

Typisch groen links. Iets verbieden wat al verboden is. Tot 31 december 18.00 uur is het verboden om vuurwerk afsteken. Handhaven ho.. maar! Nederland wordt overspoeld met illegaal vuurwerk ( is ook verboden ). Troep komt uit Polen, België, Tjechië... etc... maar vanwege Schengen-akkoord ( waar Groenlinks voorstander van is!!) maakt het controleren bij de grens of postpakketten bijna onmogelijk. Nee, dan gaan we het consumentenvuurwerk verbieden wat verkocht wordt op de laatste 3 dagen van december! Een verbod zal illegaal vuurwerk doen toenemen

thekolere | 20-12-15 | 14:23

Vuurwerkdampen houden zonlicht tegen en helpen zo de aarde afkoelen.

kapotte_stofzuiger | 20-12-15 | 14:20

Ik vind dat GroenLinks bestaat uit een stelletje racisten en xenofoben die onze prachtige multiculturele samenleving willen slopen door het eeuwenoude Chinese culturele gebruik van vuurwerk, wat zo prachtig door Nederlanders in onze multicultuur is opgenomen, te ontnemen.

Derhalve stel ik hierbij dat Jesse Klaver & co. racisten en xenofoben zijn, die er enkel op uit zijn om hun walgelijke monocultuur van verzuurde-blanke-kutten-(m/v) uit te breiden door het vernietigen van culturele uitingen buiten hun eigen cultuur.

Shame! *belletje*

dlseth_ | 20-12-15 | 14:20

Roy - Mijn leven wordt afgepakt door GroenLinks, PYRO IS MY LIFE!
Welk leven precies Roy? Ik zie er bij jou geen een.

appeltjesgroen | 20-12-15 | 14:19

Ik haat vuurwerk en stem PVV...

necrosis | 20-12-15 | 14:19

Yes, weer een nutteloos meldpunt geopend door onze milieustrijders!(heropend eigenlijk) Kunnen ze weer geen klagen over dat mensen illegaal vuurwerk afsteken. Het is toch al illegaal dus heeft een vuurwerkverbod geen zin.

Balaverde | 20-12-15 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken