
Must read interview met de Franse Malika Sorel-Sutter, integratiedeskundige en essayiste in dagblad Trouw. Mevrouw betoogt iets wat we hier al jaren roepen, namelijk dat de elites ons (in het vrije westen) in gevaar brengen met ongebreidelde massa-immigratie van middeleeuwiërs uit Afwijkistan die geen enkele boodschap aan onze westerse samenleving hebben. En HOE die elites ons vervolgens in gevaar brengen wordt door Trouw op werkelijk schitterende wijze ingevuld. Zo typisch, dat het bijna om te lachen is. Bij Trouw veranderden ze de kop "De Elites brengen ons in gevaar" nog snel even in...
De elites brengen moslims in gevaar. (Zie de basename/url-balk van het artikel.) En dat is nou exact wat mevrouw Malika Sorel-Sutter zegt. Busted, Trouw. Stelletje eliteracisten!
Update: Ze zijn wakker. Gelukkig hebben we de
screenshots nog.
Reaguursels
InloggenDe elite heeft er met haar gore trukendoos voor gezorgd dat het FN niet gewonnen heeft in de Franse regio's.
ristretto | 13-12-15 | 20:41
Ja bizar die oproep van de socialisten om in de tweede ronde op de centrum rechtse Zarkozy te stemmen zodat FN niet kan winnen.
Ook bizar dat Zarkozy voor de verkiezingen aangaf geen blok te vormen tegen FN en niet met de socialisten samen te werken is. Direct na de stemmingen is alles weer koek en ei, en is FN weer de gezamenlijke vijand.
mysteryposter | 13-12-15 | 20:54
Het is daar in FR al niet veel beter dan hier bij ons in NL, blijkt maar weer eens.
Die verderfelijke EU heeft zijn smerige tentakels al diep in onze democratische wortels verankerd, om deze vervolgens vakkundig uit de vaderlandse bodem te rukken.
@Sophie9985 | 13-12-15 | 20:05
Is onderdeel van het bewustwordingsproces. Je denkt toch niet serieus dat de revolutie gaat uitbreken zolang ze hier nog duiten te spenderen hebben en er sprake is van voldoende opties in het stemhok... dus dat er b.v. geen politiek gemotiveerde liquidatiegolf is geweest? Iets van het extreem rechtse balletje dat gaat rollen is dus steekhoudender, ondanks het oneindig durende gemiep uit linkse hoek erover en wel degelijk mede dankzij de bepaald niet aflatende arrogantie uit diezelfde hoek.
Oplossing; we drukken eerst even op de gratis geld knop. Dan zoeken we een mooi stuk zand uit in het midden oosten. Daar bouwen we allemaal nieuwe appartementen voor die gasten compleet met mediamarkt, AH en blokker.
Ff wat wegen en waterinstallaties, scholen en ziekenhuizen voor de infrastructuur en hoppa allemaal in de boot naar het beloofde (str)land. Dan drukken we nog een keer op de gratis geld knop en geven ze allemaal een basisinkomen... Hoera iedereen blij!
Haha, nu staat er 'ons' in de titel, en 'moslims' in de URL.
Stelletje pruts0rs.
@McMarx | 14-12-15 | 04:15
Klopt! De definitie van krankzinnigheid volgens Albert Einstein is dan ook op hen van toepassing:
"Op dezelfde manier doorgaan en een ander resultaat verwachten".
Nee hoor, ze willen helemaal geen ander resultaat. Onze "elites" zijn er willens en wetens op uit om de West Europese bevolkingen tot slavernij en armoe te degraderen.
Iets met "New World Order" en/of het "Coudenhove-Kalergi plan". Dat laatste is overduidelijk waar de EU-dictators mee bezig zijn en Angela Merkel door de EU-dictators om geprezen wordt.
@Machteloze | 14-12-15 | 02:15
Als je geen gehersenspoelde, politiek correcte, links-gekkie bent is het onmogelijk in Nederland om met goed gevolg een journalistieke opleiding af te ronden.
En als het toch lukt kom je bij de gelijkgeschakelde MSM nooit aan de slag.
Als dat onverwijld toch lukt moet je wel de policor shit schrijven zoals dat door de universeel extreem linkse redacties wordt gedicteerd, of anders ....
De policor mollen, of beter criminelen, hebben er wel voor gezorgd alle touwtjes van het Pravda conglomeraat stevig in handen te hebben.
Ik heb de orgine kop in huis en daar staat ONS en dat dekt de lading van het artikel ook.
Huidige leiding van Europa zorgt voor ondergang van Europa Moslims brengen een culttur naar Europa die lijnrecht tegen de waardenb van europa in gaan en de ondergang van Europa zullen betekenen.
@henkdekanarie | 13-12-15 | 20:02
De een of andere PvdA !! politica zei ooit: "Hoe kun je nu soep maken als een ander er steeds weer water bij gooit".
En dat ging toen al over het onhanteerbares allochtonenprobleem.
Precies. Sorel omschrijft wat hier al jaren wordt geciteerd en omschreven. Lees de Schijn-elite van Bosma.
Het is een geweldig stuk van mevrouw Sorel!
Wat een prutsers bij die krant. En het laat ook meteen zien wat de Pavlov reactie van hun redacteurs is. Trouw is een jihad bolwerk vol met IS sympathisanten. De verzetsstrijders van het eerste uren tollen rondjes in hun graf.
Een laffe en domme krant. Beide.
-weggejorist-
Krant ,tv, [kots]elite [kots]allemaal leugenaars.
De elites zijn zich van geen gevaar bewust.
Na de Fort Hood shooting (door Nidal Hasan, een U.S. Army major) in 2009 bracht Trouw.nl het nieuws met een 'integraal' geplaatst ANP-stukje.
.
Het ANP-bericht bevatte echter één kleine wijziging, op Trouw.nl ontbrak het woordje "moslim"...
Bolder | 13-12-15 | 22:01
Pavlov@work
klassiek geconditioneerde respons op specifieke prikkels
.
Het beroemdste experiment van Pavlov toonde aan dat wanneer een hond een bakje voer wordt gegeven vergezeld van een fluitsignaal, de hond na verloop van tijd vanzelf gaat kwijlen als het fluitsignaal klinkt terwijl er geen bakje voer wordt verstrekt.
.
De bottom line is dat buiten de context aangeboden prikkels leiden tot dezelfde uitkomst: het aangeleerde gedrag wordt evengoed vertoond. In verkeerde handen een uiterst krachtig middel om mensen in wezen onethische dingen te laten doen zonder geplaagd te hoeven worden door morele dilemmas.
Dat komt ervan als je de redacteuren selecteerd op hun linkse-gekkies-gehalte.
.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe het er aan toegaat bij de 'kwaliteitskranten'/'kwaliteitsmedia'.
.
Overigens hoog tijd dat de Dikke Van Dale wordt aangepast: Kwaliteit = ontkennen, wegkijken, realiteit vervalsen.
-weggejorist-
Ik denk wel eens aan mijn opa of overgrootvader, hoe hard die hebben gewerkt met de overduidelijke gedachte dat ze bezig waren met de kost verdienen voor hun gezin en de opbouw van het land.
Wat de verkiezingen in frankrijk reflecteren is het einde en de afbreuk van alles waar mijn voorvaderen voor stonden.
Feitelijk heeft de helft van alle Fransen op le Pen gestemd.
Frankrijk heeft wat dat betreft 'gelukkig' toch nog een kleine voorsprong op ons, de helft van de inwoners van onze zuider-zuider buren zijn allochtoon.
Frankrijk heeft al lang verloren, en wij ontkomen er ook niet aan. We zijn al bijna geassimileerd en jij en jij en ik , we kunnen niets meer aan doen dan uitzitten en afwachten welk en hoe groot een onheil ons, autochtone nederlanders, autochtone europeanen, ten deel gaat valen.
Persoonlijk denk ik dat we nog een regen van aanslagen gaan krijgen.
Ahasveros | 13-12-15 | 23:08
Goed artikel.
Het is in feite allemaal zo simpel.
Waar is de rede gebleven?
Dirk III | 14-12-15 |
prima comment!
Maar over je nick. Dirk III is de drankenhandel van Dirk van den Broek. Toch? Supermarkt is Dirk van den Broek. Booze is dus Dirk III maar wat is Dirk II? Dat vragen mijn vrienden en ik ons al 25 jaar af. Is er een Dirk II? Wie is Dirk II? bestaat Dirk II? Vragen, vragen... :)
Wat brainwashing met een club kan doen!
overigens chapeau voor "Trouw" dat ze een dergelijk geweldig artikel plaatsen.
En nu? Gewoon wéér PVDA stemmen want dat is zo vertrouwd... Als we als NL kapot gaan komt het omdat we te dom zijn (gemaakt door de zittende plucheplakkers die de media beheren).
Alles wat niet met hun visie strookt wordt als rechts bestempelt en rechts is nazi. Zo simpel is het om mensen in je kamp te krijgen en uit het kamp van de andere stroming die het niet eens is met het huidige beleid.
Dat het hele hokjesdenken links/rechts nergens op slaat daar moet je even langer dan 2 seconden over nadenken en dus doet bijna niemand dat. Maar feitelijk is dat dus wel zo, links en rechts bestaan niet.
Stel je nu voor dat je buitenlands bent en over het algemeen de PVDA helemaal niets vindt maar bv Pieter van het CDA hoog hebt zitten en het ook eens bent met standpunten van Wilders zoals grenzen dicht. Dat kan helemaal niet volgens het VARA hokjesdenken. Ben je buitenlander dan ben je links en dus voor de PVDA en kan je het niet eens zijn met Wilders. En zo is dus meteen duidelijk dat dat links/ rechts hokjesdenken gewoon helemaal nergens op slaat. Het is gewoon een instrument om iedereen die het niet eens is met je partijbeginselen direct weg te zetten als een nazi terwijl je het als je het anders zou noemen ook wel gewoon gezond verstand zou kunnen noemen.
Gezond verstand:
Wat doe je als je kraan open staat en het bad overloopt.. dan draai je de kraan dicht en ga je niet overal bakjes neerzetten om het overvloeiende water mee op te vangen. Vertaal dit naar de Asielinvasie en dan is dit gezonde verstand opeens gelijkgesteld aan Nazisme volgens de PVDA. Zo makkelijk en zo goedkoop.
Deze komt bij mij in aanmerking voor "De (maf)Klapper Van De Week Award"!
@tattooboer | 13-12-15 | 19:52
InTEgratie !!!!
Mooi, dat artikel met Hafid Bouazza. Alweer het tweede interview met iemand uit de islamitische wereld zèlf, die in duidelijke bewoordingen de totale zwakzinnigheid van de poltieke correctheid in beeld brengt. Zeg je trouwens hetzelfde als blanke witte autochtoon, dan duurt het niet lang voordat de linkse gedachtenpolitie je uitmaakt voor schuimbekkende nazi. Waarnaast trouwens Bouazza en consorten moeten vrezen voor de doodseskaders van de religie van de vrede. Het is te hopen dat het ooit eens tot de politiek correcte mafkezen doordringt dat hun goedpraten van de islam heel een wereld in stand houdt van constant rond de klok de meest verschrikkelijke mensenrechtenschendingen in praktisch alle landen in de islamitische wereld en waarschijnlijk ook nabijtoekomstig in vele steden en dorpen in de westerse wereld. Je zal maar politicus zijn en terug moeten kijken op een dergelijke door jouzelf bevorderde aanval op je eigen samenleving. Volgens mij is er dan zeer veel wetgeving aan te wijzen op basis waarvan je te beoordelen bent als zware crimineel.
Hey, graag wekelijkse column van deze vrouw op geenstijl!!
fd.nl/fd4home/economie-politiek/112861...
Nog een interessant interview met deze dame
Ik lees die krant al heel lang en heb me steeds weer geërgerd aan het politiek correcte geschrijf van Trouw. Mijn vrouw heeft zich ook flink geërgerd en wil Trouw opzeggen.
Steeds weer een onnodige foto van een gelukszoeker op de voorpagina.
Een aantal goede journalisten van Trouw is al verdwenen
En dan die vaak zo zielige commentaren op "vluchtelingen"(een klein donker huisje,)
En wanneer je de ingezonden commentaren van de papieren krant leest dan lijkt het wel of de lezers het hier wel mee eens zijn.Veel Gutmens geschrijf.
Maar de reacties op Internet zijn meestal heel anders, er is nog hoop voor de andere Trouw lezers. Zo ook nu weer.ik ga het bewaren!
Maar op de Internet Trouw wordt je weer vrij vlug weggejorist.
Muggenmepper | 13-12-15 |
Als ervaringsdeskundige kan ik je zeggen. Begin op de Amsterdamse gracht. Daarna Utrecht binnenstad, Nijmegen doet het altijd goed. Groningen stad. Maastricht centrum. En iedere provinciale binnenstad met 17e en 18e eeuwse panden. Veelal bezet door "artistieke" jokers. Naast het feit dat ze vaak zeurders zijn ze ook nog eens gierig. Pas op als je met die mensen iets gaat drinken of eten. Jij moet betalen. Mijn vader zaliger was vroagah (jaren 90 vorige eeuw) met zijn bedrijf vaak sponsor van den kunsten. allemaal leuk en aardig maar die jongens en meisjes betaalden nooit. lieten zich volop feteren. Niks mis mee maar zo nu een dan een biertje om je sponsor te bedanken was er niet bij. Ze waren alleen met zichzelf bezig en natuurljk wereldverbeteraars. Na een paar jaar heeft mijn pa het maar opgegeven. Daar viel geen "eer" aan te behalen. Alleen maar Johnny the selfkickers. maw je bent nooit te oud om te leren. :)
Hafid Bouazza's visie op islam.
Een 'must read'...
Ziehier bv hét dilemma van Gutmensch:
-
"Een gematigde invulling van de islam die die Westerse waarden omarmt is volgens jou niet mogelijk?"
'Een gematigde islam, waar iedereen nu de mond van vol heeft, bestaat niet. Dat is net zoiets als nobele wilden. Het is een uitvinding van het Westen. Trouwens, als de islam, zoals sommigen beweren, de godsdienst van de vredelievendheid is, waarom zou hij dan gematigd moeten zijn?
Dezelfde paradox zit in de zogenaamde vrijgevochten moslima. Enerzijds zou de islam de vrouw respectvol behandelen, maar waarom is iemand die geen hoofddoek draagt dan vrijgevochten? Het houdt geen steek.'
-
Meer:
www.doorbraak.be/nl/hafid-bouazza-bood...
mr Fawlty | 13-12-15 |
Neu, neu. Zou niet durven. Ik zit hier ook al een jaar of 5 a 6 of wellicht langer volgens mij. Maar valt me nu pas op. Vandaar.
De elite, zijn dat die blunderende egotrippers die over het binnenhof zwalken? Of de vastgeroeste incompetente en veel te veel verdienende beleidsmedewerkers bij de ministeries? Of moet ik ze in Brussel zoeken tussen de lobbyisten? Wie zijn deze mensen toch?
Manuel is een beetje confused met 2 mr Fawlty's en gaat snel troost zoeken bij zijn hamster.
Dadelijk ga je nog zeggen dayt jij ook met Sybel getrouwd bent ?
Basil Fawlty | 13-12-15 | 22:05
maar je doet het een beetje voorkomen of ik nieuw ben hier ?
Ik reaguur al sinds 2007 met deze acc. ?
Basil Fawlty | 13-12-15 | 22:05
heej Jansen, alles goed ?
Desmoulins | 13-12-15 |
Desmoulins, dat "weg met ons" electoraat is niet zo weg met ons als men denkt. De linkse grachten elite (waar ik al jaren tussenwoon) zegt het wel maar is juist heel behoudend. Men verkondigt het wel maar wil naar goed socialistisch en communistische gedachtengoed dat anderen het doen. De burger in de provincie moet alles opgeven voor het hoger doel, wat dat ook is, zodat zij in alle rust kunnen leven.
@mystery ken het ;-) Moest er erg om lachen als het niet zo triest was.
@ Datkanjenietmenen | 13-12-15 | 22:21
Putin heeft geen moeite met miljardairs die hun werknemers slecht behandelen.
www.youtube.com/watch?v=YnDuaDzwRIQ
@ Desmoulins | 13-12-15 | 22:34
-nog, +dat
Trouw is een policor krantje zoals eigenlijk alle kranten.
Toch publiceren ze dit interview waar werkelijk geen woord aan toegevoegd hoeft te worden, en waar Trouw dan ook inhoudelijk niets tegen in te brengen heeft.
De oplossing voor de huidige misere zal toch gevonden moeten worden in de langzame ontwakening van het weg-met-ons electoraat. Europa maar ook de VS zijn nog te gepolariseerd. Hopelijk vindt dit plaats zonder bloedvergieten, maar ik vrees het ergste. De realiteit is immers dat een meerderheid nog steeds de leugenachtige agitprop van onze hopeloze elite en heulende media met genoegen tot zich nemen.
We zijn verraden en worden nog nog steeds op een dagelijkse basis.
@Paljas volgen mij heeft poetin ook moeite met pussy's , maar kan me vergissen, net als de islam www.youtube.com/watch?v=ELbPLEm1pHM
Paljas | 13-12-15 | 22:07
Inderdaad, dat was een eerljke tijd. Je wist wie de "tegenstander" was en de VVD was nog een echte partij. Nederland had een echt leger. BBC world service had nog een functie en als je je radioknop helemaal naar links draaide hoorde je 's nachts morsecode berichten van geheime diensten. Oei, spannend! Ik woonde toen in de buurt van een RAF basis bij de Duitse grens en groeide op met straaljagers die dag en nacht aan- en afvlogen. Men wist waar men aan toe was.
@langzullenweleven | 13-12-15 | 22:12
nope, geld verdien en aan muslimse arabieren uit saöedië is geheel normaal voor onze keuning ( hij maakt zelfs van zijn vrouw een kopvod) en staat. Schijt aan de burger, je weet toch.
Het is toch schandalig hoe de linkse pers tracht ons een loer te draaien door gewoon, onbeschaamd en bewust feiten te verdraaien!!
@Paljas | 13-12-15 | 22:07
Ik verlang naar de tijd daarvoor, toen de russen met de alied forces samen europa terug pakten op de neo-fascistischwe nazies en ss muslims. Dat mag weer opnieuw zonder de kampen.
Deze tijden van ISterreur doen me terugverlangen naar de jaren tachtig koude oorlog tijd, toen de Russen nog de tegenstander waren...
mr Fawlty | 13-12-15 | 21:31
Hey de Vries. alles ok? :)
Ah de Trouw elite. Iedere dag vanaf 11 uur 's ochtends te "bewonderen" bij oa cafe Krom bij mij om de hoek hier in Amsterdam. Vrouwen met "pittig" kort grijs kapsel en mannen met wollig grijs Wolkers haar. Moeilijk kijkend terwijl men de Volkskrant en natuurlijk Trouw leest, vrouwen onder het genot van 1 cappuccino per 3 uur en mannen met een "jonkie". Daarnaast babbelend over Mahler symphonieen in het concertgebouw (want ze hebben allemaal een seizoenskaart daar). Tuurlijk wonend op de gracht in panden die ze geerfd hebben of nog onder oude huurregels van Polak en van Tijn tijd vallen. Want vergis je niet, ze zorgen voor elkaar. Ook zitten ze allemaal in de vrienden van de binnenstad club oid. Alwaar ze ieder initiatief dat ze niet aanstaat onmogeljk maken. En natuurljk pro "arme Syriers" zolang het maar heel erg ver van hun bed blijft. Maw nimby van hier tot Tokyo.
@Bolder | 13-12-15 | 22:01
zal door de keuning zijn aangevraagd, of door de kerk. Blinden dat jullie zijn!
Echt briljant om dit te ontdekken, chapeau !
De vraag dringt zich WAAROM hebben ze bij Trouw "ons" in "Moslims" veranderd?
Hebben jullie dat al gevraagd ?
Klopt als een zwerende vinger... sluit als een bus....
@Mark en men trekt nog niet naar Syrië , het ging me ff over goede opvoeding hebben gehad en toch aangetrokken voelen tot deze onzin.
Het valt me mee dat Trouw dit stuk uberhaupt publiceert. Ze zijn daar erg politiek correct en zien in moslims een soort gelovige bondgenoten van christenen in een seculariserend Nederland.
@Mark Van Hagelslag naar Halal www.npo.nl/van-hagelslag-naar-halal/08...
@ mr Fawlty | 13-12-15 | 21:31
Prachtig man, dat wil dus zeggen dat een behoorlijk aantal van de Fransen zich behoorlijk genaaid voelen nu, kon niet beter eigenlijk.
------------------------
Klopt. En met alles wat er mis gaat in het lokale bestuur komende tijd, daar worden de partijen die het nu lokaal voor het zeggen hebben straks met de landelijke verkiezingen voor afgerekend.
@Datkanjenietmenen | 13-12-15 | 21:29
Zie jij dan Nederlandse kinderen, van Nederlandse afkomst, naar Syrie trekken? heb je voorbeelden. Een linkje? (Buiten de veelbesproken paar figuren hier op gs, die van doorn etc.)
mysteryposter | 13-12-15 | 21:25
dank je.
Marxistisch blok dus.
Prachtig man, dat wil dus zeggen dat een behoorlijk aantal van de Fransen zich behoorlijk genaaid voelen nu, kon niet beter eigenlijk.
@mysteryposter | 13-12-15 | 20:54
Zo zie je maar. Oppositie word niet geduld. Ons kent ons en verder tot de orde van de dag een nepparlement uithangen. Beetje vooraf bespreken wie wat gaat happen naar de baas.
Ook bizar dat er uberhaupt op Sarkozy gestemd word. Een muppet die ooit eens voor corruptie en ongeoorloofde beïnvloeding is aangeklaagd. Alles ging de doofpot in omdat het om onrechtmatig verkregen materiaal ging. En daar stemmen die stokbrooden op?
Meer, meer, meer banlieues! Oh en als kersje op top ook nog een hoop asieleiserts! Het is de Fransen met liefde gegund.
@Mark Daar ben ik niet bang voor. Zeg alleen kinderen zijn bevattelijk voor iets wat zogenaamd alwetend is. Goede opvoeding zou dit probleem niet hebben, daar heb je gelijk in. Toch zie ik de voorbeelden voorbij komen waarin dat toch duidelijk niet het geval is. Kan jij zeggen slechte opvoeding. Het feit is, dat het dus blijkbaar kan.
heb je linkjes, svp, ik zit al een week te wachten op hou dit zou gaan.
mr Fawlty | 13-12-15 | 20:59
Hier is een interactieve en up to date weergave per regio
www.liberation.fr/apps/2015/12/regiona...
@Datkanjenietmenen | 13-12-15 | 21:11
"Je Dochter of Zoon Kan zomaar de Islam aanhangen" - Beste Man. Er schort echt iets aan je zelfvertrouwen en je opvoed kwaliteiten indien jij bang bent dat je kinderen zich aansluiten bij den Islam.
Interessant interview. Het is te hopen dat het effect heeft op de politiek correcte mafkezen die niets willen weten van samenhang tussen islam en islamitische terreur, en die denken moreel superieur te handelen door Europa vol te pompen met zoveel mogelijk moslims. Er wordt willens en wetens een cultuur binnengehaald die totaal schijt heeft aan universele mensenrechten en die simpelweg alle westerse cultuur wil vernietigen. Al de verantwoordelijke politici zouden moeten worden aangeklaagd wegens aanzetten tot genocide.
@Janey | 13-12-15 | 20:30
@Muxje | 13-12-15 | 20:10
Nope. Oplossen die handel, en snel!
Helemaal eens met de visie en mening van deze mevrouw.
En om het probleem op te lossen zal je mensen toch op één of andere manier duidelijk moeten maken dat god en allah en al die andere duizenden goden verzonnen zijn door mensen en dat is wetenschap Mark.
en ben meer islammoe dan wie dan ook, dus don't tell me what to do , er is een probleem en die dient opgelost te worden.
heb je linkjes, svp, ik zit al een week te wachten op hou dit zou gaan.
mr Fawlty | 13-12-15 | 20:59
--------
Deze site heeft wel aardige updates over de Franse verkiezingen:
www.theguardian.com/world/live/2015/de...
@Mark_D_NL Ik kijk niet weg. Jij wel? Je dochter of zoon kan ook zomaar opeens islam aanhangen .... kijk jij dan ook weg?
@Muxje | 13-12-15 | 20:58
De Politiek is een business plan. En wachtgeld een goede exit.
Muxje | 13-12-15 | 20:10
Ik ben ook heel somber in. Ik zie het wel gebeuren dat onwillige immigranten op een dag massaal uit Europa worden verwijderd/weggejaagd. En nee, het is dan niet de schuld van Wilders, Le Pen, Dewinter e.d. Zij hoeven eigenlijk niks te doen...
@Datkanjenietmenen | 13-12-15 | 20:42
Doe dat lekker in je eentje. Ik wil helemaal geen Koran bespreken. Religie, sprookjes verhalen, mag je lekker thuis beleven. En ga het niet opdringen. Ik ben geïnteresseerd in vooruitgang, wetenschap enzovoorts. En niet een rare ideologie die werkelijk niets goeds heeft gebracht. Elke seconde besteed aan dat rare boek, de koran, en die verschrikkelijk ideologie is verloren tijd. Die had je beter kunnen besteden.
--
En jij mag dus mee met al die islam gekkies terug naar de zandbak. En dan kun je daar gaan leren wat de Islam is. Succes. Tweedledee. Je bent een wegkijkert.
Haha, wordt tijd dat de gehersenspoelde en geïndoctrineerde MSM believers een aluhoedje gaan dragen....
@redje70 | 13-12-15 | 20:27
Inderdaad, daar heeft u een punt. Alleen als u de moeite had genomen om even door de reacties te scrollen dan had u geweten dat hier een luchtje aan hangt.
Inderdaad, niet elk artikel of incident waar de Islam in voor komt hoeft breed uitgemeten te worden. Onze wereld wordt anders wel heel klein. De Islam is maar 1 van de vele domme geloofjes en is zoveel aandacht niet waard.
'Must read interview met de Franse Malika Sorel-Sutter'
snap em nu...
Idd zeer sterk stuk van mevrouw!
-
Graag een mail van GS naar deze mevrouw. Zou wel meer van haar willen lezen hier.
@Ik reaguur al 5 jaar | 13-12-15 | 20:25
Dat worden wij al jaren. Net zoals sommige nog geloven dat politici geen sokpoppen zijn. Zitten enge figuren achter de schermen. Mensen ontwaken en dat word gecompenseerd met absurde vergaande ingrepen zoals staat van beleg bijvoorbeeld. Ik zie Europa langzaam afzinken naar een dictatuur als Noord-Korea. Alleen niet Heil Kim Jong-Un maar Heil EU-regering. En wel in de pas anders strafkamp of executie.
Frankrijk heeft het voortouw genomen. Maar goed dat GS Nederlands is anders was het al de optie gegeven: staatspropaganda of sluiten die boel. In Frankrijk gebeurd het al.
yournewswire.com/france-begin-shutting...
Geniet maar van u docu's. Met de wet van Tapsterk kunt u voor het bekijken van dingen opgepakt worden om niets. Geen bewijs? Nou dan uploaden wij toch wat bewijs nadat wij de computer gehackt hebben! Dat censuurreflex gaat nog eens groot worden in 2016.
Ow.. Nederlaag le Pen... gaap. Dus die 39 van Greet zijn er ook maar 25 in de stemhokjes.
Kak.
Mega kak.
Über mega kak op mijn medemens. Niks nieuws eigenlijk dus terug naar wat ik hierboven al zei:
mysteryposter | 13-12-15 | 20:54
heb je linkjes, svp, ik zit al een week te wachten op hou dit zou gaan.
Wat zit iedereen nou te piepen. De kop is niet interessant. Het stuk zelf des te meer.
Ze hebben het over het Nederland van over 30 jaren. Dan zijn de twee miljoen van nu wel uitgebreid tot een 17 miljoen en de meerderheid.
@Mark_D_NL 20:19: Malika noemt dat probleem ook (en ik roep het al jaren): we hebben geen enkele echte staatsman meer. Competente politici die gedreven zijn en succesvol willen zijn, maar die succes niet afmeten aan de eigen carriere, hun macht, of de omvang van hun netwerk, maar aan wat ze concreet voor hun land bereikt hebben.
1 om in te lijsten .. en te gebruiken op de journalistieke opleidingen die toch al van een bedroevend niveau zijn.
Kapot gaan ze.. die papieren volksverlakkers.
Het enige dat ons in gevaar brengt is die overdaad aan "nieuws" met Twitter als hoofd bron tegenwoordig.
Internet heeft wat dat betreft de mensheid/onze wereld niks goeds gebracht.
En kom nou niet aan draven met al die zgn voordelen want bovenal blijft:
Geen nieuws is goed nieuws!
Heb de afgelopen week ongeveer géén nieuws en GS gevolgd.....
Een verademing en de wereld is er nog steeds.
* Nu toch ff checken gaat of Marine heeft gezegevierd *
Vageling | 13-12-15 | 20:46
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze altijd de macht hebben gehad. Maar nu beginnen mensen zich af te vragen of dat marxistisch gelul nog wel van toepassing is.
Is het echt zo dat de immigranten verbetering brengen in onze vertrouwde maatschappij ? Is het normaal, zo'n belastingdruk van 80% ? Ik kan nog wel even doorgaan maar waar het over gaat, zouden mensen eindelijk eens wakker worden, dat socialisme niet werkt als het geld op is.
De elite heeft er met haar gore trukendoos voor gezorgd dat het FN niet gewonnen heeft in de Franse regio's.
ristretto | 13-12-15 | 20:41
Ja bizar die oproep van de socialisten om in de tweede ronde op de centrum rechtse Zarkozy te stemmen zodat FN niet kan winnen.
Ook bizar dat Zarkozy voor de verkiezingen aangaf geen blok te vormen tegen FN en niet met de socialisten samen te werken is. Direct na de stemmingen is alles weer koek en ei, en is FN weer de gezamenlijke vijand.
@redje70 | 13-12-15 | 20:27
Grappig! :-) Ik zou dat artikel meteen lezen trouwens.
@Glasgow Argus | 13-12-15 | 20:13
Erg indrukwekkend, jij neemt alles mee in dit betoog.
Een hele fijne avond toegewenst! :)
Ok. Dus samengevat begrijp ik het volgende eruit. Er is een artikel gemaakt met een kop. Dat is afgedrukt met 'ons' en op internet (later) vervangen door 'moslims'. En aan de reacties te zien daar stond het er echt. En inmiddels is 'moslims' weer weggejorist en staat er nu weer 'ons'. Heb ik het begrepen?
Wat zitten door voor muppets met draadjes los in hun kokosnoot bij de Trouw? Sommige draadjes maken contact met de verkeerde bungelende draadjes en kortsluiting ontstaat. Licht uit en op auto-policor als zombie verder totdat de juiste draadjes weer even contact maken? Bovendien wat is er met die kranten tegenwoordig. Gaat steeds meer 'opinie' toer. Erger mij ook al groen en geel aan al die termen.
Heb wel een Postbus 51 spotje voor die muppets in gedachten met de slogan: "Policor en censuurreflexen maken meer kapot dan je lief is." Ministerie van propaganda zaken die onder het podium van vak K zetelt in duisternis?
we komen er wel uit, tis een kwestie van de koran in het openbaar te bespreken .... wat er allemaal niet goed aan is, no more bullshit
De elite heeft er met haar gore trukendoos voor gezorgd dat het FN niet gewonnen heeft in de Franse regio's.
Ze hadden zeker per ongeluk tekstcorrectie software van de overheid geïnstalleerd. En die ging spontaan de tekst wijzigen:
enkele voorbeelden:
ons -> moslims en vv
nederlanders -> asielzoekers en vv
burgers -> multinationals en vv
maatregelen nemen -> niets doen vv
1000 euro krijgen -> 1000 euro betalen en vv
de waarheid -> leugens
geen azc -> wel azc
geen eu-naheffing -> wel eu-naheffing
...
Uitzonderlijk indrukwekkende analyse van Malika Sorel-Sutter. We hebben ons westerse hoofd in de policor strop gestoken die islamisering heet. En we komen er niet meer uit.
Het blijft opmerkelijk dat Trouw dit interview plaats. Deze krant heeft qua bow to the islam z'n beetje de Volkskrant, NRC en de NPO ingehaald. En kent op een na geen enkele columnist die kritisch tov de islam staat. Overigens wordt wel de een na de andere kritische vraag gesteld wat men in deze krant nalaat als het de zoveelste moslimpropaganda plaats.
Maar deze dame weet alles waterdicht te pareren.
Hulde.
@Ik reaguur al 5 jaar | 13-12-15 | 20:25
'Ik kijk en lees geen media meer, ik lees lekkah GeenStijl en kijk PowNed.'
Heel verstandig voor echte waarheidsbevinding maar pas op dat je niet te verbitterd raakt. Trek er regelmatig op uit om te zien hoe mooi de wereld is. De meeste mensen zijn awesome en komen daarom niet in het nieuws.
Wel kenmerkend voor de islam, altijd maar weer hun offensief te snel beginnen. Keer op keer, al 1400 jaar lang. Iedere keer dat ze zijn teruggeslagen, laatste keer de ottomanen, wordt het door de rest van de wereld weer vergeten maar ze blijven proberen.
"|deze keer gaan jullie, ongelovige, er echt aan hoor. Ja hoor Abu, ga nu maar lekker weer een kameel neuken. Keer op keer probeert de islam de wereld te veroveren, Nl is al islamitisch want ze hebben hier mosketen mogen bouwen, dus de autochtonen hebben hier niets meer te vertellen. Het zal weer hard tegen hard gaan en weer zal de islam de aanstichter zijn en teruggefloten worden, ze leren het nooit af. Misschien toch eens wat harder ingrijpen, met de boodschap dat de rest van de wereld niet zo zit te wachten op hun 'vrede".
Trouw is een pc CDA-krant die meewerkt aan het in gevaar brengen van volk en vaderland door met de waarheid te sjoemelen.
Trouw ziet met lede ogen aan hoe benepen en paranoia geenstijlreaguurders elke keer weer moslims in een kwaad daglicht stellen. De betrokken Trouwlezer huilt om de gestigmatiseerde moslims die zij als hun broeder zuster koestert om te verdedigen tegen de smerige populistische brallers van GeenStijl.
Zo rolt de politiek correcte gezagsgetrouwe MSM. Gelukkig hebben we GeenStijl. Voor de feiten.
Een twee uur durend programma bij bnn , wat weet u van de islam.
@niks is waar | 13-12-15 | 20:25
Ik ook niet maar 20 jaar geleden waarschijnlijk wel.
Alleen met haar instemming want ik ben geen moslim.
@tattooboer | 13-12-15 | 19:52
U wekt de indruk dat u bij íntegratiedeskundige' meteen gestopt bent met lezen. Dat is jammer, doe nog eens een poging.
En je gezeur dat GS het altijd maar heeft over alles waar 'Islam' in voorkomt snijdt geen hout. In het originele stuk stond geen eens 'moslims' in de kop, dat heeft Trouw er later van gemaakt.
En oplossingen? Ik denk dat het gros (de wegkijkers) eerst eens moet gaan toegeven wat er mis is want elke oplossing vind momenteel toch geen gehoor bij die lui.
www.youtube.com/watch?v=iy7JF3d0R7Y
Voor wie het aan kan horen , tis de ene contradictie na de andere. Islam verbiedt de democratie. Nederland is zo ver van huis. Tijd om dit te benoemen, desnoods elke zin in de koran maar één voor één behandelen. Want we halen ons weer meer ellende op de hals dan nodig. Meer gesprekken/discussie op tv en de islam moet nu echt onder de loep. Nu.
@de Voorzittert | 13-12-15 | 19:55
Dit zou een goede oplossing zijn. De Canadese premier juicht voor nieuwe vluchtelingen heb ik gezien.
Opiniestuk in Trouw gelezen. De originele kop past wel, maar wat Trouw ervan maakt kopt er totaal miet terug in het buitengewoon goede artikel.Trouwens, nu de realiteit in de krant staat, komt GL, PvdA & CS met gezamenlijke advertentie waarin ze hun nederige excuses aanbieden voor het feit dat ze er zo ver naast zaten en ze het probleem juist erger hebben gemaakt? En waar ze beloven hun leven te beteren en niet doof blijven voor ervaringsdeskundigen, nb uit de cultuur zelf? Deze mevrouw, maar eerder oa ook al Ayaan en Ellian.
1 miljoen hits voor een beeldschone dame die wel weet hoe het zit: www.facebook.com/TomiLahren/videos/89...
Titel inmiddels al aangepast , " Nieuws a la carte "
Even doorzeuren dan passen ze de inhoud ook nog aan.
Daar mankeert overigens niets aan - Chapeau
Het blijft altijd de vraag of een screendump wel echt is. Je kunt heel makkelijk de boel belazeren. postimg.org/image/id8fm1a81/
De titel is gepolitiekcorrecteriseert.
Ik vind de 'correctie' van de titel overigens ook niet zuiver en van goede christelijke normen en waarden getuigen. Dat is toch waar Trouw voor staat? Toch?
Voor mij is het zo klaar als een klontje, we worden beïnvloed door de media (wij moeten denken wat zij willen dat wij denken). Ik kijk en lees geen media meer, ik lees lekkah GaanStijl en kijk PowNed.
.
Behalve vannacht met die 3 uur lange All or Nothing at All docu over The Voice Frank Sinatra, de man die PotUS in zijn zak stak en kon maken of breken, Ava Gardner deed (wat niemand hier deed) en Mia Farrow dumpte met een dikke brief van zijn advocaat.
@wakkere_nederlander | 13-12-15 | 20:23
Ik zou haar niet doen.
Uitstekend artikel, nu even uitknippen en bewaren...
Een juiste mening over immigratie, maar wel de rol van de verschillende politieke, economische en culturele elites beter beschrijven.
Bij trouw zijn ze niet erg zeker van hun eigen plemsels ze veranderen de titel als hen dat beter uitkomt.
Jup aangepast.
Kijk maar naar de url:
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Leest u mee, Timmerfrans, Rutte, Koenders, Samsom, Pechtold, (...)?
"De huidige politici zijn narcistisch, vooral gericht op de eigen carrière, niemand die opkomt voor het algemeen belang."
Mooie quote!
ondertussen weer aangepast?..
@sowdiesgroot | 13-12-15 | 20:11
De kop kan je niet veranderen en die is nu veranderd.
Maar wel grappig! :-)
@sowdiesgroot | 13-12-15 | 20:11
De kop kan je niet veranderen en die is nu veranderd.
Maar wel grappig! :-)
Iemand van trouw hier die achter deze practical joke zit?
Ik weet dat u dit leest. Ik wil even dit zeggen: u heeft mijn dag helemaal goed gemaakt. Zeer dappere protestactie!
Ach ja, Trouw laat zich nu eenmaal graag voorstaan op iets dat 'de verdieping' heet.
-
Alleen was die verdieping in het artikel de betreffende redacteur kennelijk iets te veel.
-
Als lid van het Franse vaste adviesorgaan op het gebied van integratievraagstukken (Haut Conseil á l'Intégration) weet
Sorel-Sutter uitstekend waar zij over spreekt - en ze heeft een paar zeer interessante boeken geschreven over integratie. Haar laatste boek:'Décomposition Francaise' is zeer de moeite waard.
-
Sorel-Sutter is het soort van Europeaan waar wij met z'n allen WEL naar moeten luisteren!
@watergeus | 13-12-15 | 19:56
Alleen al het feit dat mensen de dames en heren in bepaalde posities, politiek etc., zien als zijnde de elite geeft al te denken. Ik ken Elite Tennis spelers of Voetballers, je weet wel de MEssi's van de wereld. Die kunnen echt iets en hebben er voor gewerkt, geven het publiek dag in dag uit waar voor de centen.
--
Maar zie jij een messi of een wouters (een harde noeste eerlijke werker is altijd nuttig) in het het NL NEP parlement. Dus een iemand die met recht mag zeggen, ik ben elite want, of die door anderen gezien kan worden als elite in zijn metier?
--
De zogenaamde NL Elite is zelfbenoemd, wc-eend dingetje dus. Allang niet meer serieus te nemen. Maar ja die lutsers hebben, nog, wel de zogenaamde macht. Gelukkig is alles is tijdelijk.. ;-)
'De elites brengen moslims in gevaar'
Onder welke steen leeft de redactie van Trouw.
De titel is aangepast. Jammer.
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Oké sorry, achterliggend punt dat wordt gemaakt door GS is inderdaad valide.
@mysteryposter | 13-12-15 | 20:11
+1
Het is al vaker genoemd, de kop correspondeert totaal niet met de inhoud van het artikel. En wat een inhoud. En nog blijf ik slechts lachende en wegwuivende politici zien.
De kop erboven is een kleine smet op een verder uitstekend artikel.
@enorme sukkelzak | 13-12-15 | 20:09
Ergens is het wel slim die titel. Een elitaire goedmens hapt als een hongerige vis op dergelijk aas. Ze hopen bevestiging te lezen van hun zieke utopische wereldbeeld en vallen dan in de valkuil die 'de harde realiteit' heet. Maar waarschijnlijk vinden ze op de bodem van die valkuil wel weer genoeg zand om hun hoofd in te steken.
Prima stuk overigens. Deze mevrouw ziet het heel, heel scherp.
Mw morel spreekt in ieder geval duidelijke taal. In het AD van dit weekend stond een verhaal van Karen Armstrong, een Engels warhoofd die beweerde dat Mohammed verbijsterd zou zijn van het isis geweld. Toch krijgt Mw armstrong wel een podium en Morel niet. Dat, terwijl Armstrong de achternaam deelt met twee van de allergrootste oplichters alles tijden, Neill en Lance.
De Volkskrant mag dan een kutkrant zijn, en inderdaad, Jaap Fischer heeft gelijk, behalve wanneer hij zingt over Trouw. Trouw is een krant voor overjarige, gristelijke kruidenhippies. Niburu is een betrouwbaarder medium dan Trouw. Een voormalige verzetskrant die de verkeerde kant heeft gekozen na de oorlog en nu een communist heeft als hoofdredacteur.
wie is er nou nog elite...
Lol daar wordt gewoon op artikel-ID gefilerd:
Je kunt er dus alles van maken:
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Daarnaast niet heel gek om in de titel (en dus de url) ons te gebruiken als het om een quote gaat. De verandering voor de verduidelijking is dus gewoon eindredacteuren werk.
Slim die kop. Nu lezen wegkijkers, verdedigers en moslims de hele tekst op zoek naar bevestiging van hun gevoelens. Zodat ze vervolgens lezen hoe werkelijk de vork in de steel zit.
moslims maken alles kapot
overal
altijd
ook ons
Malika maakt me bijna aan het huilen.
Want wat heeft ze gelijk.
Maar wat Trouw ermee had willen bereiken door die kop te veranderen?? Geen idee!
Dat wij zouden denken... pfff, het gaat weer es over zielige moslims, dus ik sla wel ff over?
Topartikel! Maar wat een kudtkrant.
@tattooboer 19:52: Lees het mini-CVtje van mevrouw onder het artikel even. Goede opleidingen, echte werkervaring en is zo te zien een stuk meer met het integratie-onderwerp bezig geweest dan de gemiddelde politicus.
Prima artikel trouwens. Men zal het wel afbranden omdat er "geen oplossingen aangedragen worden", maar ik zie het net als Malika somber in: misschien is het al te laat voor oplossingen.
Ik word banger en banger. Neu, niet van de moslims of de asielzoekers, maar van de politici en de media. Help!
Titel helemaal mis - Inhoud helemaal raak
Tijd voor de "elite" en politiek om zich serieus zorgen te gaan maken en (hopelijk) wakker te liggen
Trouw is een van de weinige kranten die kritisch durft te kijken naar de multiculturele samenleving, zonder gelijk in de verontschuldigingsreflex te schieten. Goed stuk, weer eens wat anders dan het eeuwige gezeur over gebrek aan talencursussen; natuurlijk, die kunnen helpen, maar het echte probleem is dat we als samenleving geen eisen durven te stellen aan nieuwkomers. Integreren is iets wat je in eerste instantie zelf moet doen.
Geen kwade opzet, anders zou je dat interview niet plaatsen.
Wat de multiculturalisten niet begrijpen is dat ze moslims geen kans hebben gegeven om zich te bevrijden van het juk dat Islam heet. Zij zijn altijd de gevangenis bewaarders geweest van een vernietigings-kamp, uit idealisme, net als een stel ss-ers, of eigenlijk nsb-ers die hun land en volk verraden.
Klinkt dramatisch, is het ook. Dat tuig maakt de europeaan en de moslims kapot.
Wat een canard - kun je zien hoe onvoorstelbaar dom de mainstream media onze polykul achterna brallen, en te stupide zijn om dit te verbloemen.
Het werk van een stagiair?
Overigens, het artikel is zo goed, dat je je afvraagt, of de redacteur zelf dit artikel heeft gelezen. Het vraagt namelijk wel enig begrip van zaken....
watergeus | 13-12-15 | 19:56
Gaat niet gebeuren via het toetsenbord. Revolutie is in de straten.
Bijzonder lezenswaardig stuk van een verstandige en deskundige vrouw. Die kop die Trouw erboven heeft gezet is dan wel weer heel vreemd, snap niet helemaal wat ze daarmee bedoelen, wat het met het stuk te maken heeft een waarom ze dat gedaan hebben.
Dit moet een kwajongens actie zijn van een van de redacteuren.
Waarom? Ik kan alleen maar gissen.
Het kan cynisme zijn of het de dader = slachtoffer denkwijze van een linksgekkie.
Hoe dan ook is het hele stuk een vlijmscherp gefileerde analyse van het migratieprobleem. Hulde voor Malika Sorel-Sutter. Zij strijdt de goede strijd.
Goed Artikel. En het hele artikel vertelt het verhaal van de URL, niet van de kop van Trouw.
Briljant! Goeie vondst en ontmaskering!
Bijzonder walgelijk.
Nog een mooi stuk: www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Eerst de problemen met de huidige generaties allochtonen oplossen. Als je constant nieuwe aanwas hebt blijft de ellende altijd bestaan, heb je te weinig tijd en aandacht en hebben de huidige immigranten geen kans op te integreren.
Jammer dit. Ik vond t doorgaans wel n aardige krant. Dit is te ranzig. Wel mooi te zien hoeveel media en politici inmiddels op dit thema door de mand zijn gevallen.
Integreren doe je op vakantie, assimileren doe je als je ergens heen emigreert (en dan dus immigrant wordt).
En dan pas je je dus volkomen aan en je prive-prut als islam hou je lekker ver weg achter de voordeur.
-
Niemand hoeft te weten dat je je vrouw als 2e rangs beschouwt, Westerse meisjes eigenlijk best wel als hoeren beschouwd, homo's minderwaardig vindt alsook gristenen. Nee, als importmoslim hoef je in Europa alleen maar wat te immigreren.
Vinden onze regeringen. Niet de burgers die slachtoffer worden van dit soort opvattingen van zowel politici als islamisten.
Arme zielige achtergestelde Osama toch... Logisch dat hij terrost werd.
'Nadat zijn vader in 1967 bij een vliegtuigongeluk om het leven kwam, erfde Osama een deel van diens fortuin, waarschijnlijk een bedrag van tussen de 25 en 30 miljoen dollar. Met dit vermogen legde hij rond 1990 de basis voor Al Qaida.'
Dit moet een drukfout zijn!
Of heeft het te maken met hersenbeschadiging door een linksdraaiende vleesetende bacterie?
altijd weer die kleine lettertjes ..... gheghe
Kan Geenstijl eens beginnen om het woord "elite" tussen quotes te plaatsen. De zgn. "elite" zou weer eens met een revolutie geconfronteerd moeten worden. Dan kennen ze hun plaats weer.
Dat is wat anders dan die orthodox politieke correcte propaganda die we hier in Nederland door de strot krijgen gedouwd.
Verfrissend.
@Balaverde | 13-12-15 | 19:49
Als we echt opnieuw willen beginnen moeten we weer groots gaan varen. Iets luxere boten dan de VOC wellicht maar gewoon de boel verschepen. In Canada staan ze te juichen en is er plek zat. Dat zal ze leren om de aanzuigende werking zo aan te wakkeren met hun ridicule inhuldigingsritueel.
Ik vind dat ook GS zich niet zo moet opwinden over elke scheet waar het woord "islam" in voor komt te willen beschrijven. Ja, het stinkt, maar dat wisten we al. Oplossingen is wat we nodig hebben.
Die kop boeit niet zo, de inhoud des te meer. Eindelijk eens goede analyse.
"intergratiedeskundige" mooi. Maar geen HBo of wat dan ook. Gewoon een beïnvloed persoon die iets denkt te weten. Essays zijn niet voor kranten hey. Doe even normaal. Maak er nou niet meer van dan het is.
Je moet je publiek natuurlijk wel beschermen tegen de waarheid. Wegkijken is een kunst!
De Trouw-elite, altijd trouw aan het links/liberale/christelijke volksverraad.
moslims brengen Nederland in gevaar
Ik lees net het artikel via een link op twitter en precies dat verschil in de kop viel me op. Het gaat over ons, wij worden in gevaar gebracht
Wat zou het toch mooi zijn als massa-immigratie in een keer zou stoppen en we weer konden beginnen met opbouwen wat we hier hebben. En het vele puin op te ruimen die het land rijk is.
Ja maar, "ons", dat zijn juist de moslims! Of dacht je soms dat ze met "Nederland" de "Nederlanders" bedoelen?
Haha, en door de mand gevallen. Niet zo'n klein beetje ook.
REAGEER OOK