Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video! Conor Mcgregor sloopt Jose Aldo

Het is hem gelukt. Die gekke Ier. Het grootste UFC gevecht van dit moment, de strijd om het Featherweight wereldtitel, was binnen 13 seconden beslist. Door een KO. Ongekend. De 29-jarige Aldo was al 10 jaar lang ongeslagen, en verdedigde zijn wereldtitel zeven keer met succes. Er ging een korte geschiedenis (de wedstrijd werd eerder afgelast door een blessure van Aldo), en een hele hoop trash-talk aan deze wedstrijd vooraf. En laat Mcgregor nou toevallig net een trashtalk-koning zijn. Zelfs a-modieuze koloniale sneren worden niet geschuwd: "If this was a different time, I would invade his favela on horseback (...)", en meer van zulks, onderstaand. Na de breek de video-highlights uit Mcgregors carriere, en aantal foto's van het KO-moment. Slowmo-vids met commentaar zijn nog schaars want UFC-rechten.
mcgreggorko.jpg mcgreggorko2.jpg

Reaguursels

Inloggen

Redactie is het nodig om uitslagen zonder waarschuwing te vertonen? sommige mensen willen nog kijken. Je verteld toch ook niet hoe een film afloopt?

smokie | 14-12-15 | 18:53

Phantom 13:36 UFC is MMA, hierin wordt niks afgesproken. Dit wordt wel gedaan bij WWE, TNA, Lucha Libre enz Dat is professioneel worstelen of sports entertainment. Voor meer informatie verwijs ik u graag door naar Watchwrestling.it Waar beide worden uitgezonden.

smokie | 14-12-15 | 18:51

Vraag me toch af, waarom mensen uren kunnen reageren op een topic, waarvan ze vinden dat het onder hun niveau is. Aldo was buiten zichzelf door de adrenaline. Holms had dit ook al voor elkaar bij Rhonda. Als je je woede in de ring niet kan beheersen verlies je. Je moet wel je koppie er bij houden. de serie Vechtershart op nederland drie is een mooie serie over een vechtsport. De match tussen Aldo vs Connor was niet de enige gingen nog 4 matches aan vooraf. Alleen vernoemt ufc de ppv naar de main event. De Pre-event was veel beter.

smokie | 14-12-15 | 18:48

Ik snap niet dat ze afspreken om in de 13de seconden al KO te gaan. Gun het publiek ook wat plezier en laat het wat langer duren.

HetPhantom | 14-12-15 | 13:36

Dat was per seconde wijzer. Maar goed bij een zo laag IQ is dat begrijpelijk.

Lichtstadfan | 14-12-15 | 11:20

Conor is een man naar mijn hard. Trashtalken maar het waar maken ook. Overigens, mensen die UFC/MMA geen sport noemen die weten waarschijnlijk niet waar ze het over hebben. Die gasten trainen elke dag tot het gaatje. Ik zou zeggen, ga eens een training bekijken of meedoen.
Precision beats speed, and timing beats power.

Wise-n-Witty | 14-12-15 | 09:38

Featherweight, who cares.

Kevin.M007 | 14-12-15 | 01:52

Binnenkort ook meer over darts en wrestling? Zat ik echt op te wachten... nog meer van die pauper/tokkie/white trash entertainment.

metzonderzijwieltjes | 13-12-15 | 23:06

Hockey met paarden, polo, vond Charles wel boeiend en Diana niet, maar dit soort zinloos geweld in de ring/kooi is gelukkig niet Olympisch.

IndoFortuyn | 13-12-15 | 22:34

jeanmondo | 13-12-15 | 21:12
Dat is zonder pasfoto of diagnose heel moeilijk te zeggen over u. Maar de genoten hoge opleiding doet in ieder geval anders vermoeden.

lillendvleesch | 13-12-15 | 21:15

Ik ben hoog geleid maar vind dit wel een prachtige sport. Boksen idem dito. Kan me weinig schelen of anderen mij om deze reden een mongool vinden.

jeanmondo | 13-12-15 | 21:12

Sport verbroedert. Mooi hoor.

lillendvleesch | 13-12-15 | 21:02

fail | 13-12-15 | 19:55
Voetbal vind ik dan weer niks, en UFC/MMA ook niet. Die Conor mag ik wel, leuke schreeuwlelijk

dalimens | 13-12-15 | 20:57

@dalimens | 13-12-15 | 19:24
Geeft niks. Lijken me ook gelukkige mensen.
Het kan natuurlijk ook, dat je de uitzondering op de regel bent.

fail | 13-12-15 | 19:55

fail | 13-12-15 | 18:53
Kut zeg!

dalimens | 13-12-15 | 19:24

-weggejorist-

Wesper | 13-12-15 | 19:15

En dat is allemaal angst, allemaal angst.
De allergrootste schreeuwers zijn vaak het bangst - Robert Long.

hardhorendhert | 13-12-15 | 18:57

@dalimens | 13-12-15 | 17:28
Dat zit er dik in ja.

fail | 13-12-15 | 18:53

Ja, dan zal het een tokkiesport zijn. Dat zijn dan wel de mensen die het in zich hebben om een samenleving te beschermen, om op te komen voor hun vrouw en kinderen, om niet over zich heen te laten lopen. Dat is het soort mens waar de reaguurders alhier heel blij van worden als ze een crimineel bontkraagje op straat een roundkick geven. Voor die rondkijk moet je dus wel een beetje oefenen, nietwaar? Die tokkies zijn ook de 'boots on the ground' waar zo hard om wordt gevraagd.
Wees vooral verheven met uw agressieloos leventje,, omdat het kan.
Ik zou inmiddels willen dat ik een tokkie was, dat ik die achthoek in durf te stappen. Ik hou van MMA. Niet om het geweld, niet om het bloed. Wel om het lef, omdat het man tegen man is, omdat ik van grondvechten hou (als oude judoka). Er is gewoon geen andere sport waar je zo wordt afgestraft als je even wat minder bent. Topatleten, ja. Tokkie? Het zal wel.

geen koning | 13-12-15 | 18:38

Ik kende Connor niet behalve uit zijn Talk Shows ;)
In de clips te zien is het een zeer gemotiveerd vechtersbaasje dat zijn publiek geeft waar het voor komt: Veel show en een grote kans op een overwinning. Dat is nou eenmaal waar het in deze als ook in de meeste sporten om gaat, lijkt mij.

afdankert | 13-12-15 | 18:34

Conor's eigen woorden: "Thank you for all the kind messages!
I am extremely grateful and proud to be in the position I am in.
To the naked eye it was 13 seconds, but to my team and my family it has been a lifetime of work to get to that 13 seconds.
Congratulations to the staff at the UFC on a historic week in the sports history and an amazing 2015 for the company.
It is an honor to be playing a part in this great companies continued growth and success and an honor to top off a phenomenal week in the sports history.
Thank you to all the fans who travelled and made this week what it was!!
The traveling Irish are untouchable when it comes to creating the atmosphere needed to make a week like this what it was!!
I am forever blown away by the support of my country. We have changed the game forever!!!
Respect to a great champion in Jose Aldo. The true greats will always overcome adversity.
I wish him and his loyal team well on their journey back. Much respect.
Thank you all!!!"

Onslaught Reborn | 13-12-15 | 17:46

KlaasVaakStrooit | 13-12-15 |
fail | 13-12-15 | 14:22
Broodroof | 13-12-15 | 15:08
Ik vindt darts leuk om te kijken, ben ik nu een "tokkie"?

dalimens | 13-12-15 | 17:28

Jammer, ik denk dat aldo iets te opgefokt was. Connor heeft de hardste kop van allen dat wel. Moeilijk neer te krijgen. Eigenlijk een ideale rocky.

ildib | 13-12-15 | 17:19

LOL wat een gast. Eindelijk weer eens een sporter met een markante persoonlijkheid.

Hans Gruber | 13-12-15 | 17:01

@MarcS | 13-12-15 | 13:19
same here, ;-) . . .

Mark_D_NL | 13-12-15 | 16:53

De partij van 't jaar was toch wel Klitchscko tegen Fury (boksen), weinig stoten, maar toch op 't puntje van je stoel. Word er oprecht weer blij van als ik eraan denk, man man man wat heerlijk. Maarja, niet gehyped in dit landje, hebt de meute toch wat gemist. Hhhhhhh.

Latrinalia | 13-12-15 | 16:38

Ik moet altijd een beetje lachen om de stereotype reacties dat dit een tokkiesport zou zijn. Dat mixed martial arts jou niet aanspreekt of niet bekoren kan, kan ik prima begrijpen. Ik als voormalig judoka en karateka vind dit juist prachtig en ben me hierdoor ook gaan verdiepen in BJJ en worstelen. Dat je door je afkeer je jezelf er niet in verdiept kan ik ook nog snappen, maar om dan je volledige onkunde te etaleren door dit weg te zetten als tokkiesport maak je wat mij betreft vooral jezelf belachelijk mee. Verder kan ik er nog heel veel over zeggen, maar dat zou verspilling van mijn tijd zijn aan dergelijke onbenullen.

Onslaught Reborn | 13-12-15 | 16:34

Daar zat ik dan met me 12 bier na 13 seconden :)

krijgenwedatweer | 13-12-15 | 15:54

Nickname20 | 13-12-15 | 15:50

Nou geloof mij maar dat dat juist hier niet bij is.Hier willen ze echt allemaal winnen.Het is geen wwe.

tweetybird | 13-12-15 | 15:52

Russells Teapot | 13-12-15 | 14:32

Ja 1 van de weinige die een show opvoert. Hoort een beetje bij de strategie van connor. Maar geloof me dat er echt wel wederzijds respect is. Ieren zijn wat dat betreft altijd een beetje grof. Maar dit is gewoon om de tegenstander onder druk te zetten.Deden boxers ook altijd.Maar over het algemeen komt het vrij weinig voor bij de ufc.

tweetybird | 13-12-15 | 15:50

De uitslag van deze wedstrijd is van te voren bepaald en gaat over (veel) geld.

Nickname20 | 13-12-15 | 15:50

@vraagstaart | 13-12-15 | 15:22
Dan heb je het over de 'moderne' Aziatische martial arts.
Ik had het over het ontstaan van, de bakermat.
"Chinese martial arts originated during the Xia Dynasty more than 4000 years ago" en.wikipedia.org/wiki/Martial_arts#Hi...
Dat van die (voorlopers van) tai chi is overigens een claim van enkele Chinezen zelf. Veel verschillende legenden en verhalen. Moeilijk te controleren. Shaolin was niet het ontstaan van martial arts. Wel de perfectie van een stijl.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 15:42

@ thorrie
Stomping is met de voet. Meppen is gebruikelijk

Pienow | 13-12-15 | 15:39

@atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 14:10 Volgens de overlevering India. Bodidharma, een Indiase prins en boeddhistische monnik, reisde in de 6e eeuw naar het Shaolin klooster en ontwikkelde daar Chan (Zen) en onderwees de monniken in Kalaripayattu, de vechtkunst van Indiase krijgers omdat hij de fysieke conditie van de monniken beneden peil vond.

Op basis daarvan zou Kung Fu, meer specifiek Wing Chun, in het Shaolin klooster ontwikkeld zijn en dat is vervolgens weer naar onder andere Thailand gebracht door reizende monniken. Muay Boran is de vechtkunst waar de sportieve variant Muay Thai uit voortkomt; Muay Boran zou weer zijn voortgekomen uit een mix van traditionele Thaise vechttechnieken en Wing Chun.

vraagstaart | 13-12-15 | 15:22

In elke sport zitten tokkies, maar in MMA vrij weinig vanwege gebrek aan discipline. De meeste tokkies zitten lui op de bank... te reageren... op GS.

In snap alleen niet waarom deze midgets zoveel aandacht krijgen. Waar zijn de oude tijden van 2 gewichtsklassen en dit soort jochies niet in de top 10...

Fedor Emelianenko | 13-12-15 | 15:12

Tokkievermaak, net als foeballuh en dartuh.

Rest In Privacy | 13-12-15 | 15:08

Ik snap de UFC regels dus echt helemaal niet.
www.ufc.com/discover/sport/rules-and-r...

-> bij Nr 15.Fouls staat
xviii. Stomping a grounded opponent

en verder

If a foul is committed:
* The referee shall call timeout.
* The referee shall order the offending contestant to a neutral location.
* The referee shall check the fouled contestant's condition and safety.
* The referee shall then assess the foul to the offending contestant and deduct points if the referee deems it appropriate, and notify the commission, the corners, the official scorekeeper of his decision on whether the foul was accidental or intentional and whether a point is to be taken away.

Wat ik dus zie is dat Mcgregor op zijn tegenstander inslaat nadat Aldo op de grond ligt. Ik ben dus wel verbaast dat er niet eens gekeken word of Aldo niet verder had kunnen vechten. Hij word gelijk door een aantal mensen tegengehouden lijkt het. Dat is eigenlijk niet nodig als iemand echt KO gaat, toch?

Maar ja, heb dan ook geen verstand van deze "showsport"....

thorrie | 13-12-15 | 14:58

Haha die Conor weet hoe die bij iemand onder zn huid moet gaan kruipen geweldig en het is hem gelukt.
Pure stategie want het is 1 grote bluf poker want Jose is niks voor niks champion.
Nu wil ik Patricio 'Pitbull' Freire vs conor wel zien ik durf te wedden dat pitbull gaat winnen.

gijs geluk | 13-12-15 | 14:48

@tweetybird | 13-12-15 | 14:17
"En een sport waar weldegelijk veel respekt is voor de tegenstanders en een sport die weldegelijk strenge regels kent."

Ik kan toch weinig wederzijds respect ontdekken in filmpje 2.

Russells Teapot | 13-12-15 | 14:32

Ballen? Ballen? Sloeg na twee laffe curves een fucking inside fastball van Lincecum over de hekken. Dat is pas ballen!

verbanden | 13-12-15 | 14:28

@1+1 | 13-12-15 | 13:34
Vechtsporten. Wat komt hierna... darten?

fail | 13-12-15 | 14:22

Ik vindt het ook een mooie sport. Het zal mij worst wezen of ik dan een tokkie ben. Mensen die er weinig verstand van hebben zien enkel maar twee mensen die elkaar lam slaan. Nee deze mensen zijn zeer goed getraint en het komt voor een groot gedeelte weldegelijk op strategie aan en nadenken en inzicht in je tegenstander. Het is hard trainen.En een sport waar weldegelijk veel respekt is voor de tegenstanders en een sport die weldegelijk strenge regels kent.Maar ja je hoeft het niet mooi te vinden . Maar ik vindt het wel een hele mooie sport.

tweetybird | 13-12-15 | 14:17

@Pattaya | 13-12-15 | 13:59
De bakermat van alle martial art ligt waarschijnlijk in China (niet Thailand), later bekend als kungfu. En waarschijnlijk is de moeder daarvan weer wat we tegenwoordig tai chi noemen. Ook daarvan zijn weer meerdere stromingen, afhankelijk van welk deel in China.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 14:10

Muay Thai is dé martial art, de bakermat.

Pattaya | 13-12-15 | 13:59

@Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 13:49
Zoals je zelf al aangeeft kun je leren vechten zodat je niet meer hoeft te vechten (sorry voor karate kid gehalte LOL). Wij kijken nu naar de top. Topsport is nooit gezond.

Heel veel jaren met groot plezier zelfverdediging beoefend als amateur, maar zonder wedstrijden. Ik ben geen vechtersbaas en heb ook nooit die aandrang. 'Agressieve mannetjes' loop ik met een boog omheen. Zelfs (of juist dan) als ze me uitdagen. Geen zin in. Mijn twee centen.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 13:58

Die Conor heeft volgens mij te veel WWE gekeken.

ImmanuelKant | 13-12-15 | 13:56

Je vindt het leuk of niet. Je hoeft het niet te kijken. Henny Vrienten riep het al: er zit een knop op je TV. Die helpt je zo uit de puree.

Vrije Nator | 13-12-15 | 13:52

MarcS | 13-12-15 | 13:26 Ik snap uw punt; ik val mensen aan, juist op iets wat zij leuk vinden. Ik verbind er een hard waarde oordeel aan zonder dat ik elk individu ooit ontmoet heb. Dat men hierdoor in de verdediging schiet snap ik heel goed. Ik heb normaal de gewoonte om mensen niet direct te be- of veroordelen; echter is dit zo'n intense sport, dat het nu eenmaal intense reacties uitlokt. Ik ben op judo gegaan omdat ik mij als kleine boekenwurm moest kunnen verdedigen op het schoolplein. Misschien een rare vergelijking, maar net zoals landen soms moeten investeren in een modern leger ging ik op judo.
Sommige zeggen dat dit alles mooi is vanwege de 'testosteron rush'. Deze rush kan men op vele manieren krijgen denk ik dan. Waarom dus uitgerekend op deze manier. Ik heb van nature een hekel aan agressie, en agressieve mannetjes. En dat is wat ik hier vooral zie. De verheerlijking van agressie. En veel, maar niet alle oer instincten verdienen het om verheerlijkt te worden, zelfs als ze soms nodig zijn om te overleven.... dat is tenminste my two cents

Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 13:49

Reaguurders snappen er niks van; deze man, Conor McGregor, zegt wat hij doet en maakt het waar.

HonderdEnEen | 13-12-15 | 13:38

fail | 13-12-15 | 13:30

Welke kant?

1+1 | 13-12-15 | 13:34

-weggejorist-

fail | 13-12-15 | 13:30

KlaasVaakStrooit | 13-12-15 | 12:45
Dit.

FreekieZH | 13-12-15 | 13:29

Ik wil mijn geld terug

Calihero | 13-12-15 | 13:29

Het argument dat omdat de Romeinen al aan boksen deden, dit een pure sport maakt, vind ik geen sterk argument. Dat de beoefenaars lichamelijk veel moeten trainen, is veel sterker. Persoonlijk vind ik het kijken naar hoe twee mensen elkaar aftuigen een hoog tokkie-gehalte hebben, maar dat maakt het niet minder een sport. Elke sport heeft wel iets. Veel dopinggebruik in de wielrennerij en atletiek, aanstellerij en fopduiken bij voetbal, enz.

Alpha Runner | 13-12-15 | 13:29

Ik hou van MMA kijken, maar vaker dan nu hoeft het niet op GeenStijl van mij. Af en toe is leuk, houden zo.

Doper | 13-12-15 | 13:27

@Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 13:15
Mijn onderbouwing zal u te simpel over komen, maar here goes nothing:
U kijkt naar deze sport door uw referentie kader. U ziet het als nutteloos of zelfs als gevaarlijk. Maar de sport / hobby die u beoefent is uiteraard niet perse gevaarlijk / nutteloos. Stel u houdt van hockey, ik zit daar naar te kijken als zijnde zwakzinnigen tijdverdrijf. Omdat het een team prestatie is en men zich wereldkampioen mag noemen zonder een bal aangeraakt te hebben. De rest van het team heeft het gedaan.

Voetbal, ook zo verschrikkelijk nutteloos en gevaarlijk ... weer in mijn ogen.

In alle gevallen, hobby / sport, denk ik altijd maar dat het ieder zijn meug is en niets te maken heeft met wel niet goed kunnen nadenken. Ik heb er stiekem helemaal geen waardeoordeel over, bovenstaande zinnen is alleen maar de situatie duidelijk maken.

U daarentegen, heeft wel een mening. En blijkbaar is iedereen in disbalans als ze uw mening t.a.v. deze specifieke sport niet delen. Dat vind IK raar.

MarcS | 13-12-15 | 13:26

Waar gaat 't ei-guh-luk ovuh...?

Mata Hari | 13-12-15 | 13:25

Mooie sport maar weinig sportiviteit in dit gevecht. Jammer dat het niet alleen keihard trainen en presteren is maar soms ook agressieve genen.

doskabouter | 13-12-15 | 13:25

Talks the talk, walks the walk.

Morris Stockwood | 13-12-15 | 13:23

de Voorzittert | 13-12-15 | 12:23

ahahahahaha!! Bedankt. Had ik even nodig.

1+1 | 13-12-15 | 13:21

@Mark_D_NL | 13-12-15 | 13:08
Op powned, ik sleepte volgens sommigen een bepaalde religie ergens bij, terwijl ik slecht een opsomming maakte van dingen die zouden kunnen. Maar enfin, ik heb genoeg koggie in mijn mik, de scooter van mijn zoon weer draaiende dus eigenlijk al met al een redelijke zondag.

MarcS | 13-12-15 | 13:20

@Mark_D_NL | 13-12-15 | 13:11
Ik vind vissen erg leuk, en dan niet aan de sloot zitten vissen op alles wat bijt maar ik ben meer een specimen hunter zoals wij dat plachten te noemen. En ben mij meteen bewust dat andere mensen dat krankzinnig vinden. Veel geld en tijd besteden aan het vangen, fotograferen van de grootste / zwaarste vis van zijn soort. Er zullen zelfs mensen het, en mij, zielig vinden .... so be it.

MarcS | 13-12-15 | 13:19

Gniffel, wat een poppenkast, zeg.

hotmint | 13-12-15 | 13:15

MarcS | 13-12-15 | 12:45 Onderbouw dan graag waarom u korfbal/ tennis of een andere sport op een zelfde manier twijfelachtig vindt. Ik sta open voor nieuwe inzichten! Of geef inhoudelijk aan waar ik faut zit. Grappig trouwens hoe vele voorstanders dit beeld voor zich hebben dat tegenstanders vooral bestaan uit upperclass trutjesvolk. En waarom is dat een probleem, mocht dat al zo zijn? Waarom die afkeer daarvoor? Overigens; Ben het niet en ik heb ook nooit gepretendeerd. (sorry voor dit ene elitaire woordje) Sterker nog, ben een provinciaaltje die zelf vroeger op judo heeft gezeten.

Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 13:15

Ik neuk ze allebei de moeder. Gewoon, omdat ze toch te druk zijn met trainen in de sportschool om er iets aan te doen.

Kapitein Stijlvol | 13-12-15 | 13:15

@Dandruff | 13-12-15 | 13:10
Klopt. Toch zie je dit toch ook wel voorafgaand aan een bokswedstrijd. Er is dan (na de nodige beledigingen) echt iets uit te maken (of zo).
Het is natuurlijk ook altijd fijn wanneer je je tegenstander uit zijn rol/ focus kunt halen, je ziet Conor aan het begin van de match nog even doorgaan met dit spelletje.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 13:14

En maar boos worden op kopschoppers... Goh, waar zouden die toch hun inspiratie vandaan halen?
MeesterErectus | 13-12-15 | 12:33
Ik denk eerder van al die brave voetbal supporters....
Aldo heeft gewoon verloren, heeft niets met pech te maken. Zeker niet voor iemand die al 10 jaar ongeslagen is. Dit is precisie en timing, 100% verdient!

Glorious Bastard | 13-12-15 | 13:13

@MarcS | 13-12-15 | 12:56
Maar even serieus, wat is je hobby? Mag ik dat vragen.

Mark_D_NL | 13-12-15 | 13:11

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 13:03,

Toch zijn er zat (kick-) boksers en MMA-vechters die hun opponent respecteren.
En toch volle zalen trekken.
Zonder dit filmpje had ik Conor vast nooit gekend; maar dit is voor mij ook geen reden om naar hem te gaan kijken in de Arena. En de mensen die de sport wèl volgen kopen die kaartjes toch wel, met of zonder Conors vuilbekkerij.

Dandruff | 13-12-15 | 13:10

@MarcS | 13-12-15 | 13:03
Je buurman is een tokkie?

Mark_D_NL | 13-12-15 | 13:08

@Anoguurder | 13-12-15 | 12:56
Ach we hebben allemaal wel eens momenten dat de testosteron hoogtij viert. Ik ben altijd blij dat het bij mij na een fikse ketspartij met mijn eega weer wegebt. En uiteraard kan iedereen zich er iets bij voorstellen hoe die Ier zich moet voelen. Je bent op dat moment de beste in iets, niemand kan dat ontkennen. En dat gevoel zouden we allemaal het liefst iedere dag hebben, en gelukkig niet allemaal met dezelfde sport / hobby. Zou anders erg druk worden in mijn sport . hobby die uiteraard het beste van alles is.

MarcS | 13-12-15 | 13:07

@Dandruff | 13-12-15 | 12:57
Dat is allemaal toneel. Je kunt beter gehaat worden in een uitverkochte arena, dan altijd vriendelijk en beleefd zijn en niemand die je kent.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 13:03

@Mark_D_NL | 13-12-15 | 12:59
Ja nou, ik had vanmorgen al heeeeeel vroeg een fittie bij de buren. Om iets heel onschuldigs, de stekels zijn nog niet weer helemaal glad gaan liggen. Solly.

MarcS | 13-12-15 | 13:03

@Feynman | 13-12-15 | 12:18
Lijkt heel erg op het gevecht tussen Tyson en Frazier. 03.45 wekker. Ochtendjasje aan, naar beneden koffie ding aan. 04.00 gevecht. 04.01, koffie machine weer uit, en weer naar bedje.

Heerlijk!

MarcS | 13-12-15 | 13:01

@L. Rakker | 13-12-15 | 12:44
Haha kijk die zuurlinkse afgunst eens!

Panos88 | 13-12-15 | 12:59

@MarcS | 13-12-15 | 12:56
Het was een inkoppertje, man. . . ;-) ik lees je graag.

Mark_D_NL | 13-12-15 | 12:59

@McMarx | 13-12-15 | 12:51
Geen idee, maar boxers hadden ook een 'tok' om, dat was niet omdat men daar mocht slaan maar omdat er altijd valsspelers zijn en daar 'per ongeluk' een tikje uitdeelden.

MarcS | 13-12-15 | 12:58

Ik ken die hele Conor McGregor niet.
Maar afgaand op het 2e filmpje mag hij van mij zijn eerstvolgende wedstrijd volledig total loss gelagen worden.
Wat een arrogant, haatdragend viswijf.

Ik zie MMA wel degelijk als een echte sport, zij het niet de mijne.
Maar figuren als Conor en de idioten die hem toejuichen maken hier inderdaad een tokkiesport van.

Dandruff | 13-12-15 | 12:57

dit is geen sport..

istawa | 13-12-15 | 12:57

@MarcS | 13-12-15 | 12:54

Soms droom ik ook van een vechtsport-carriere hoor, is niets mis mee ondanks dat ik voor 7 jaar inmiddelz zzp'er ben. Je wil in je prime-tijd de wereld wat laten zien, dat je de beste bent, en dat je bereid bent tegen gelijkgestemde zoals jou wilt vechten. Het is een soort intense glorie wat men daar op de vloer beleefd.

Er lopen scheidsen bij, men tekend voor een sport zoals deze, ondanks dat deze knockout niets anders was dan in iemand z'n vuist lopen was, is het spel gewoon netjes afgebroken en is mischien wel enorme schade voorkomen. Zo hoort het toch? :)

Anoguurder | 13-12-15 | 12:56

@Mark_D_NL | 13-12-15 | 12:50
Onder anderen, gelukkig vindt ik in u daarin een gelijkgestemde. Ik voelde mij soms al alleen, een roepende in de woestijn, maar daar was u.

Zonder gekheid, waarom zijn mijn tegels zo slecht dan? Vertel eens?

MarcS | 13-12-15 | 12:56

Iedereen mag ervan vinden wat ie vind maar het is en blijft de oer essentie waarbij 2 mannen de strijd aangaan tot er 1 blijft staan. Daar komt heel veel fysieke kracht en uithoudingsvermogen bij kijken. Daarnaast onwijs veel technieken dus trainen die gasten zich dagelijks helemaal kort. Dit geen sport noemen is de grootst mogelijke onzin. Dit niet jouw/prettige/leuke/fijne/gezellige sport vinden, een mening.

Hard&Hoerig | 13-12-15 | 12:56

Inderdaad, een echte hetero man kijkt naar twee halfnaakte stoeiende muskulierter mannen ipv voetbal.

Harry Turtle | 13-12-15 | 12:55

@Anoguurder | 13-12-15 | 12:40
Nou, die spelen die u daar aanhaalt was natuurlijk gewoon slaafjes tegen elkaar laten vechten. Ja, de winnaars hadden aanzien en kwamen niets te kort, maar ze waren slaven. Of de film Gladiator liegt, dat kan ook.

Maar nogmaals, ik heb er niets tegen als volwassen kerels elkaar in elkaar willen slaan om te kijken wie er het sterkst is, dan wens ik u allen er veel plezier mee.

Als observerende buitenstaander zonder enig belang, vond ik wel dat de ene meneer wel snel ging liggen terwijl de andere hem aaide. Ik heb het filmpje zelfs 2 keer bekeken omdat ik in eerste instantie niets zag waardoor hij zou kunnen vallen. Maar misschien was het niet de klap, maar de commercie die hem deed vellen, ik weet het niet.

MarcS | 13-12-15 | 12:54

Hier staat een goede uitleg over hoe MMA is ontstaan: www.youtube.com/watch?v=zuzImQo7cdg

Beetje het idee van wat gebeurd er als je in een kooi een zwarte-band karate-expert neerzet met een judo worstelaar enz.

Anoguurder | 13-12-15 | 12:52

@KlaasVaakStrooit | 13-12-15 | 12:45

Nu ja, ik geloof graag dat deze gasten ongelooflijk hard trainen. Zou ik ook doen als ik in de ring moest met deze gasten. Maar het tokkie zit hem in de aard van de sport zelf. Iemand een hersenbeschadiging slaan is nu niet echt meer van deze tijd. Hoewel het nog wel in sommige mensen zit blijkbaar. Ik kan bijv wel heel erg genieten van gevechtssporten waarbij er geen full contact is. Dat is met recht art. Dit is mekaar gewoon lens slaan. Niet voor niets dat bij de OS bij boksen een hoofdbescherming verplicht werd. Dat zijn trends die bij deze tijd horen.

roze_bril | 13-12-15 | 12:51

@MarcS | 13-12-15 | 12:43
In de ballen trappen mag. Zo te zien hebben ze een bescherming in hun broek. Of is dat een sok?

Rest In Privacy | 13-12-15 | 12:51

@MarcS | 13-12-15 | 12:45
En jouw hobby is? Slechte tegels plempen. . .

Mark_D_NL | 13-12-15 | 12:50

Lekker belangrijk...
Twee domme kinkels die elkaar verrot meppen.
Omdat dat het enige is dat ze kunnen.

En dat heet dan nog 'sport' ook.

Peter Emile | 13-12-15 | 12:49

Bep Van Klaveren had die Aldo alle hoeken van de ring laten zien.

Mark_D_NL | 13-12-15 | 12:49

Dit soort gedrag pik je al vroeg op als je met drie zussen en acht broers moet knokken om het schaarse eten in de trailer, terwijl je vader dronken in de hoek ligt en moeder een paar straten verderop wat geld verdient op haar rug.

Captain Pervert | 13-12-15 | 12:49

@MarcS

Zo was UFC oorspronkelijk wel bedacht en begonnen.
Daar zijn ze mee gestopt al een hele poos terug.
Gaf iets teveel problemen met blessures en het opbouwen van een carriere in MMA.

www.youtube.com/watch?v=57Mva-3n7TY

Hard&Hoerig | 13-12-15 | 12:48

@mmamax | 13-12-15 | 12:26
Gezellig onder onsje met uzelf? Of maakt u op verjaardagen ook altijd statements waarvan iedereen denkt, tegen wie heeft die vent het eigenlijk?

MarcS | 13-12-15 | 12:47

@Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 12:18
Ja dat is een leuke zeg, datzelfde heb ik met korfbal, ballet, voetbal etc. behalve met dat wat ik hobby vind. Mijn hobby zal bij velen ook de wenkbrauwen doen fronsen. Hobby en sporten waar je gek op bent, is nu eenmaal zo. Maar om daar nu een psychische disbalans in te zoeken zegt meer over u en uw wereldbeeld dan de beoefenaars / bewonderaars.

MarcS | 13-12-15 | 12:45

Aldo had het gevecht eigenlijk al verloren toen hij zijn hoofd naar beneden hield en de Ier niet rechtstreeks in zijn ogen wilde, of durfde, aan te kijken. Erg weinig overtuigingskracht voor een vechter die zo lang ongeslagen bleef. Voor degenen die hier lopen te zeiken dat het een tokkiesport is: dat imago heeft het, helaas, in Nederland nog steeds. In de USA is dit echter een mainstream sport. Ja, de heren zitten onder de plakplaatjes, maar dat zitten de voetballers, basketballers etc etc. ook. Deze gasten trainen ongelooflijk hard en leven echt voor de sport in tegenstelling tot bijvoorbeeld de bierbuikerige darters, dat is pas echt een tokkiesport.

KlaasVaakStrooit | 13-12-15 | 12:45

Typisch voor tokkies. Dus besteedt GeenStijl hier aandacht aan. Het is niet verwonderlijk dat de redactie het hersenstompen verafgoodt.

L. Rakker | 13-12-15 | 12:44

@MarcS | 13-12-15 | 12:41

Ik ben de beroerdste niet... maar wat Anoguurder | 13-12-15 | 12:40 dus ook zegt.

overVecht | 13-12-15 | 12:44

@overVecht | 13-12-15 | 12:30
Mag bijvoorbeeld bijten? In de ballen trappen, spugen? Ik zie zomaar een aantal arbitraire regels hoor. Dus het lijkt iets gecompliceerder dan u deed voorkomen.

MarcS | 13-12-15 | 12:43

@ Pienow:

Als jij Aldo een overjarig watje en amateur wilt noemen zal ik dat maar scharen onder vrijheid van meningsuiting ofzo. Kijk ff wat die man bereikt heeft en vooral op welke wijze, devalueer je eigen reactie daarna even zelf tot 0. Ok thnx en doeiiiiii

Hard&Hoerig | 13-12-15 | 12:42

Het blijft een "sport" van bepaalde individuen.

Radijsje | 13-12-15 | 12:42

@rzer0 | 13-12-15 | 12:39
De mensen die zo hard roepen kennen alleen Badr Hari en lezen zo nu en dan iets over kickbokslessen voor maatschappelijk achtergestelden. Het is niet anders.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:42

@larie | 13-12-15 | 12:37

Ik wilde het ook al zowat verklappen maar had de stille hoop dat de tokkieroepers misschien zelf even op onderzoek uit gingen.

@MeesterErectus | 13-12-15 | 12:33

Je troll is écht te doorzichtig kudt zwitsal.

@Jerkfw | 13-12-15 | 12:31

Waar dan? Ik zie ze niet. Ik zie wél aardig wat jankertjes zoals u... ga lekker naar het verheven wereldje van de tennisbaan of hockeyclub.

overVecht | 13-12-15 | 12:42

@overVecht | 13-12-15 | 12:25
Oh dit was boksen, moet wel 2.0 zijn dan want het boksen wat ik mij herinnerde was alleen vuistjes. U bent te vriendelijk overigens, eerst zeggen ik ga het niet uitleggen en vervolgens wel doen. Ik vind u lief.

MarcS | 13-12-15 | 12:41

MMA is een sport dat een goede toekomst ingaat, zeker gezien het commercieele erachter en de 'favo' spelers. People luv it. In de tijden van romeinen werden er ook spelen gehouden. Dat was nog groffer, geweldadiger en bruter dan je je ooit voor kon stellen.

Anoguurder | 13-12-15 | 12:40

Man man wat een mietjes hier! Zeiken over mma en daarna braafjes kijken naar 2 x 11 metrosexuelen op een strook gras.

En als de nabeschouwing is afgelopen lekker online kankeren over bontkraagjes. Want dat is wel zo veilig vanachter je computer.

rzer0 | 13-12-15 | 12:39

Aldo zag er uit als de loser die op een vol schoolplein moet knokken tegen de bully.

Roed | 13-12-15 | 12:37

Deze man heeft sinds zijn entree in de UFC een paar jaar terug constant de grootste mond gehad over hoe hij de volgende kampioen zou worden en hij de beste vechter aller tijden is. Als hij ook maar een keer had verloren was het gelijk gedaan met zijn spelletje en had niemand hem meer serieus genomen. Hij heeft sindsdien al zijn partijen gewonnen, op één na allemaal op KO. Dat iemand daar het gore lef voor heeft en ook nog eens zijn woorden na komt, dat zie je niet vaak; dit heet nou ballen hebben!

Panos88 | 13-12-15 | 12:37

Boksen als sport bestaat al zeker 3000 jaar en werd gezien als sublimatie van geldingsdrang. Niets mis mee, ik kijk niet maar gun mensen met andere belangstelling hun pleziertje. De tegenstanders staan daar vrijwillig elkaar te bashen.

larie | 13-12-15 | 12:37

@atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:31
Ow! Thanx. Ik ben duidelijk ongeschikt :)

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 12:35

En maar boos worden op kopschoppers... Goh, waar zouden die toch hun inspiratie vandaan halen?

MeesterErectus | 13-12-15 | 12:33

Typisch een reactie van iemand die geheel niet tegen zijn verlies kan en zelfs een account aanmaakt om er over te huilen bovenaan.
Tegen de verkeerde klap oplopen doen amateurs...
Pros geven keiharde counters die overjarige watjes vloeren.

Pienow | 13-12-15 | 12:32

UFC
KFC
Lekker belangrijk.
Niet mijn sport vriend :-)

MyCatIsDoingThis | 13-12-15 | 12:32

Kan GeenStijl zich aub niet verlagen tot dit soort tokkie sporten? Dat trekt vervelend bontkraag publiek aan.

Jerkfw | 13-12-15 | 12:31

@Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 12:26

Het ego van Conor.

overVecht | 13-12-15 | 12:31

@Lewis Lewinsky
Zie op één na laatste foto topic.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:31

@necrosis | 13-12-15 | 12:21

Ja. Puur. Je beukt op elkaar in tot er eentje ligt en dan heeft de ander gewonnen. Niks geen buitenspelregels en moeilijke dingen.

overVecht | 13-12-15 | 12:30

@atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:27
Nee hoor. BlauweBroek wordt pas geraakt als hij al ligt.

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 12:29

overVecht | 13-12-15 | 12:17
Don't feed the trolls

endtotrolling | 13-12-15 | 12:28

@Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 12:26
Een vuist.

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:27

Maar waar struikelt BlauweBroek nu over?

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 12:26

Waarom moet je jouw mening hier geven waar duidelijk uit blijkt dat fans hiervan "tokkies"zijn?
We kunnen niet allemaal van dat ... voetbal houden.
En ja, dit zijn inderdaad over het algemeen topsporters die hun leven wijden aan martial arts.
Hou je er niet van, prima, heb ik ook geen problemen mee, maar ga niet lopen roepen wat voor soort mensen hier dan wel van houden, dit zegt al meer over jou dan mij (ons).

mmamax | 13-12-15 | 12:26

Lekker 2 ingesmeerde blote mannen die aan elkaar zitten.
Heerlijk.

psychonaut | 13-12-15 | 12:25

@Sliptong | 13-12-15 | 12:20

Precies. Maar dat zien de meeste reaguurders niet..

@MarcS | 13-12-15 | 12:21

Dat bedoel ik dus. Ik ga je dat niet uitleggen. Als je dat niet weet weet je dat schijnbaar niet. Jij weet weer andere zaken vanuit wellicht jouw werkveld... nou vooruit. Bekijk wat schilderijen die gemaakt zijn van de eerste sportevenementen ooit.... en ach. Om het makkelijk te maken mag je ook iets recentere bekijken. De eerste Olympische spelen bijvoorbeeld. En wat zie je dan? Naast atletiek was 'boksen' de grootste sport waar alles om draaide.

overVecht | 13-12-15 | 12:25

-weggejorist-

Panos88 | 13-12-15 | 12:24

Maar goed voor Aldo dat hij in 13 seconden nokkie ging met minimale schade..
m.youtube.com/watch?v=OUhSg_jICxg
-
Had ook anders kunnen aflopen.

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 12:24

Straks Andy van der Meijde.

de Voorzittert | 13-12-15 | 12:23

@overVecht | 13-12-15 | 12:17
De meest pure vorm van sport?
*ahum, kuch*

necrosis | 13-12-15 | 12:21

@Feynman | 13-12-15 | 12:18

Precies. En tóch nog meer nachtrust gehad dan ik had verwacht... winwinwin... en Conor maakte ook waar wat we konden verwachten... ik ga dat poesje binnen een ademtuig slopen.

overVecht | 13-12-15 | 12:21

@overVecht | 13-12-15 | 12:17
Elkaar 'bevechten' met allerlei nare lichamelijke gevolgen lijkt nu eenmaal niet erg verheven. Maar ik sta open voor een serieus verhaal waarom dit in uw ogen dan geschiedkundig enzo een verheven sport is.

MarcS | 13-12-15 | 12:21

overVecht | 13-12-15 | 12:17
Precies! Geen athleet die deze mannen en vrouwen bij han houden. Absolute topsporters!

Sliptong | 13-12-15 | 12:20

@normanius | 13-12-15 | 12:15
u kunt natuurlijk ook braafjes buitenhof gaan kijken.

sennholz | 13-12-15 | 12:20

@KonkyDong | 13-12-15 | 12:17

Jij moet wel één van de grootste fans zijn... als je kan reaguren had je het ook allang terug kunnen zien naast dat de echte fans vanochtend gewoon live hebben zitten kijken uiteraard.

overVecht | 13-12-15 | 12:19

Wat voor doelgroep proberen jullie precies aan te trekken met dit soort topics? Focus!

KabbelendKontwater | 13-12-15 | 12:19

Een (psychisch)gebalanceerd mens die goed in zijn vel zit kan dit volgens mij nooit als 'entertainment zien. Twee mannen die maar voor één ding getraind hebben in een kooi zetten om te zien hoe ze mekaar -met minimale spelregels- helemaal verrot trappen. Ik vraag me serieus af hoe iemand hier voor zijn lol naar kan kijken. Gaat er niet ergens een lichtje branden dat dit bedenkelijk is? Of proberen de fans dit juist aan te grijpen om vooral te bewijzen dat het 'geen mietjes zijn'?

Prof. P. Paardekuth | 13-12-15 | 12:18

Justevo | 13-12-15 | 12:10
Effectieve time management. Je bent vermaakt en hoeft er geen anderhalf uur op te wachten.

Feynman | 13-12-15 | 12:18

Bedankt voor het verklappen guys, top!

KonkyDong | 13-12-15 | 12:17

'Tokkie sport'? De meest pure vorm van sport 'tokkies port' noemen... hoe slecht ben je in geschiedenis als je dit 'tokkiesport' noemt... Per direct een levenslange ban zou op zijn plaats zijn.... ga je kapot schamen zeg.

overVecht | 13-12-15 | 12:17

Allemaal net zo geloofwaardig als Amerikaans worstelen waar ze met stoelen gooien e.d.
Kunnen de mannen op de achtergrond via stromannetjes lekker cashen met weddenschappen omdat alles al vaststaat.

Dhr. de Wit | 13-12-15 | 12:17

Ingestudeerde volksverlakkerij met hoog tokkiegehalte.
Nieuws is op zeker?

normanius | 13-12-15 | 12:15

Wat is het nut van dit artikel? De echte fans kijken s'nachts, dus die weten de uitslag al. En voor degenen die het nog niet gezien hebben verklap je de uitslag in de titel, dus die hoeven het filmpje ook niet meer te kijken.

DeKoningVanGeenstijl | 13-12-15 | 12:14

Lekkere "sport", inclusief kopschoppen van een gevallen tegenstander. Nou ja, kopslaan dan.

Muxje | 13-12-15 | 12:13

Dat noem ik geen 'slopen'.
Ryan Dunn (Jackass en Rip) werd destijds gesloopt door een Aziatische vrouw die toevallig titelhouder was in dergelijke sport.
En Ryan kreeg serieus klappen, van een kleine vrouw....

necrosis | 13-12-15 | 12:13

Tokkies voor tokkies.

Balletje Mayo | 13-12-15 | 12:13

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 13-12-15 | 12:13

-weggejorist-

roze_bril | 13-12-15 | 12:11

@mmamax Hij loopt tegen een klap aan? Hij verdedigde gewoon slecht/niet. Triest voor de mensen die een kaartje kopen voor honderden zo niet duizenden dollars, miljoenen mensen achter de pay per view en 10 seconden later kun je je tv weer uitzetten.

Justevo | 13-12-15 | 12:10

-weggejorist-

MeesterErectus | 13-12-15 | 12:10

"I fucking hate pikeys!"

Xirdalan | 13-12-15 | 12:09

Naar zulke lelijke koppen kijken doe ik nooit op zondag.
Hoewel, het vorige topic....

Rest In Privacy | 13-12-15 | 12:09

Een KO binnen 13 seconden is teleurstellend (maar telt wel).

atheïstisch stemvee | 13-12-15 | 12:08

Was die linker gedrogeerd of zo?

Risingson | 13-12-15 | 12:08

leuk dat sport nieuws.. komen vanmiddag de voetbal uitslagen?

LeBlanc | 13-12-15 | 12:07

Conor sloopt Aldo???
Typisch een reactie van iemand die geheel geen verstand van MMA heeft.
Aldo got caught..... dat moet de titel zijn.
Van een gevecht is er geen sprake... dit gebeurt nu eenmaal, tegen de verkeerde klap oplopen en helaas gebeurde dit ook, erg teleurstellend einde van een langlopende opbouw.

mmamax | 13-12-15 | 12:06

-weggejorist-

Wesper | 13-12-15 | 12:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland