Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Zonnekoning veroordeeld

fijnmannogeen.jpgHubert Maserati Möllenkamp van Rochdale is veroordeeld met 30 maanden celstraf. Helaas wordt de ontnemingsvordering van 2,4 miljoen euro vrij lastig, want meneer heeft alles al verbrast en ging in 2012 persoonlijk failliet toen Rochdale 6 miljoen terugvroeg. Hij is de eerste graaier die gewoon mag gaan zitten. Een revolutie ten opzichte van de strafrechtelijke aanpak van de bouwfraude. Bestuurders en daders ontsprongen de dans en klokkenluider Ad Bos werd twaalf jaar vervolgd. In zijn plaats vervolgen we nu zijn advocaat. En wordt het tipgeld niet betaald. Erik Staal van Vestia tilde zijn toko niet met een paar zakenvrienden, maar liet zich iets te gewillig tillen door gerenommeerde banken. Hij tekende zogenaamd blind wat Vestia Kasbeheerder Marcel de Vries hem voorschoof. Die laatste bleek ruim 10 miljoen smeergeld te hebben ontvangen van tussenpersoon Arjan Greeven. Beiden worden inmiddels een jaar strafrechtelijk vervolgd. Erik Staal & Marcel de Vries zijn door Vestia civiel aansprakelijk gesteld voor de missende twee miljard. Erik Staal begon een persoonlijke veldtocht tegen de negen betrokken banken. Het OM besloot ABN niet te vervolgen omdat er geen aanknopingspunten waren. De Staat, WSW en Vestia doen meer moeite bij betrokken personen, dan bij de banken die het geld ook echt hebben. ABN heeft al geschikt met Vestia voor 55 miljoen euro voor hun deel van dit pakket. Die zaak kende een vreemd procesverloop. Er zijn nooit argumenten uitgewisseld. Vestia verzocht in kort geding om de onderliggende correspondentie en ABN stuurde in paniek tientallen miljoenen euro`s in plaats van wat bedrukt kopieerpapier. De zwijgende verdachte is scheutig met uw geld. De toezichthouder verzocht eerder vergeefs om dezelfde stukken. Toen de bank deze niet opstuurde, stuurde de AFM een boete van 3 miljoen in een zaak over miljarden. In deze doofpot zitten onder andere de opgenomen telefoongesprekken en e-mails van de accountmanager binnen ABN. Zaken die een bank normaal met zijn leven bewaakt, met wereldwijde back-up voorzieningen. Duckhunting Het lijkt wel een nieuw bedrijfsmodel. Zoek eerst uit welke transactie gunstig is om te doen. Bijvoorbeeld: In de aanloop van een recessie speculeren op een langdurige lage rente vanuit de centrale bank. Eigenlijk verwacht iedere investeerder dat. Dat geeft dus een probleem dat je als financiële reus te weinig idioten kan vinden, die de verkeerde kant van de weddenschap accepteren. Je kan op dat moment op zoek gaan naar vermogende klanten waar je als bank al een adviesrelatie hebt. En binnen die groep start je bij klanten met minder financiële kennis en minder toegang tot financiële marktinformatie. De bank weet niet alleen beter hoe het nieuwe financiële product werkt, maar weet ook beter wanneer en hoeveel die gaat werken. Harakiri Je haalt normale producten zoals een rentevaste lening uit de markt, en drukt derivaten ervoor in de plaats. Je creëert niet alleen het wanproduct zelf, maar ook de behoefte ernaartoe en misbruikt je positie als adviseur. Dat is niet mijn bescheiden mening, maar inmiddels terug te vinden in uitspraken van rechters, toezichthouders en voormalige klanten. Je gaat dan als bank niet meer in symbiose samen met de klant in de juiste projecten investeren, verdienen en de buit verdelen. Je verlaat dan als bank je oudste verdienmodel en je primaire functie binnen de maatschappij. De bank kiest ervoor de klant op te zadelen met een nadelig product. Een parasitaire relatie. Je leeft van de klant. Je groeit als een gezwel, tot de klanten overlijden. Driehoek Een andere sloper van coöperatievermogen kwam uit de politieke koker. Woningbouwverenigingen moesten commerciële activiteiten gaan ontplooien om hun sociale taak te financieren. De timing van dit gedwongen instapmoment had niet slechter kunnen vallen. Ongehinderd door enige kennis en ervaring doken ze in het diepe. Midden in het groei van de vastgoedbubbel. Dat is het nadeel van de eeuwige groei verwachting. Politici zien projectontwikkelaars goed verdienen aan oplopende prijzen. Semioverheidsinstellingen & gemeentes beginnen massaal in te kopen. Helaas bleken ze achteraan te sluiten in een piramidespel met grond & opgestapeld steen. Nog steeds zien we ieder jaar nieuwe maatregelen de woningmarkt naar boven te stimuleren. Dakloos Na het Vestia rentederivatendebacle, bouwfraudes, afschrijvingen op kansloze commerciële projecten van honderden miljoenen per stuk én de verhuurdersheffing van ruim een miljard zijn vele miljarden onttrokken aan de sector. Tienduizenden verloren sociale huurwoningen. Mensen zitten langer op een wachtlijst dan in de leerplicht. Ondertussen is ABN de beurs opgegooid. De huidige beleggers en klanten betalen niet alleen verloren rechtszaken over renteswaps & hypotheekrenteopslagen, maar ook al die extra buffers. Terwijl het kortzichtige verdienmodel is afgestorven, ontbreekt in het MKB nog steeds normale financiering, dus ABN is nog niet terug op haar nest met gouden eieren. Daarmee verliezen we niet alleen woningbouw, werkgelegenheid en bedrijvigheid, maar is ABN nog steeds een kortzichtige zakenbank die een nutsbank gijzelt. Met dezelfde kaarten in de hand, lopen we dezelfde weg.

Reaguursels

Inloggen

Deze (verwerpelijke, afschuwelijke) meneer van Rochdale is het vleesgeworden voorbeeld van de in- en incorrupte cultuur in Nederland dat alsmaar zonder repercussies en schaamte vergoelijkt en verzwegen wordt! NL staat altijd voorop met opgeheven vingertje te wijzen naar de Bananenrepublieken maar beste Nederlanders, schaam je kapot: wake-up, wake-up, NEDERLAND IS EEN BANANENMONARCHIE !!!! Ben benieuwd wie dit waagt te betwijfelen!

robstijlloos | 14-12-15 | 19:50

edit:Staal was bevriend met Van Oosten en Noordanus.

arlen | 13-12-15 | 22:30

Helaas moeten andere woningstichtingen via een waarborgfonds meebetalen om failliete woningcorporaties overeind te houden. Zo kunnen frauderende bestuurders de kosten afwentelen op goede woningstichtingen.

F Cobben | 13-12-15 | 20:46

Het grote probleem was niet de taakstelling bij cooperaties ,maar de Chinese Walls.Voorbeeld Vestia mevrouw Baart houdt toezicht op Staal .Mevrouw Baart is de vrouw van Noordanus(pvda,AM-vastgoedontwikkeling),Noordanus weer de beste vriend van Van Oosten (Bam,dat AM in 2 fases overnam sinds 2006),wie weer een relatie heeft met een oud-wethouder en partijvoorzitter Anja Overhoff(d66). Deze spaghetti aan functies maakt dat iedereen de zwakheden van het systeem kent en door vriendschappen een kritisch toezicht hindert of bij voorbaat verhinderd heeft.De zaak Hermans liet ook zien dat toezicht in de semi-publieke sector een ondergeschoven kindje was.Een collega commissaris van Hermans vertelde me eens dat Hermans een vergadering opende met," Waar gaan we het over hebben". Het betrof een vergadering over de jaarstukken.Hij had zoveel functies dat reistijd hem alleen al volledig in beslag nam.De rol van accountants (Bos , Balkenende en Hoogervorst etc.)maar niet buiten beschouwing gelaten.

arlen | 13-12-15 | 14:45

En dan gaat dit stuk alleen nog maar over het topje van de ijsberg.

drs. P | 13-12-15 | 13:47

@MarcS 12:13
Nee, ik sta op het standpunt dat het onderling gunnen van opdrachten tussen bouwbedrijven onderling, door aanbestedingen in het geniep voor te bespreken, een maatschappelijk doel diende voor de gehele bouwbranche en voor de eindgebruikers.

Wat er jarenlang gebeurde is dat de hoofdcalculators van alle grote bouwbedrijven met twee gesloten enveloppen naar een aanbesteding gingen. Eentje met de echte aanbieding en eentje met een te hoge aanbieding. Vervolgens werd er gekeken wie er aan de beurt was, wie er een beton- of asfaltcentrale had die stil dreigde te vallen, wie er een cashflowprobleem had. En alleen als iedereen het eens was met de kandidaat en zijn prijs, dan werd de opdracht door concurerende bouwondernemingen bij voorbaat aan een bouwonderneming gegund en werd de duurdere envelop ingeleverd bij de aanbesteding. Daarbij bleef altijd de mogelijkheid over, om het niet eens te worden en alsnog de meest concurerende aanbieding te doen.

Het was een combinatie van solidariteit uit welbegrepen eigenbelang en vrije markt concurentie. Of dat legaal of illegaal is, is totaal niet relevant voor mij. Het gaat namelijk om het brood en de veiligheid van vele medewerkers in de bouw.

Alles wat met clientelisme en steekpenningen te maken heeft, dat verafschuw ik uiteraard wel, want dat is wel zelfverrijking zonder tegenprestatie.

tipo | 13-12-15 | 12:31

@tipo | 13-12-15 | 10:53
Wij gaan het niet eens worden, u staat op standpunt gezien de afloop m.a.w. zolang je niet gepakt wordt is niets strafbaar of laakbaar. Ik sta op een ander standpunt.

MarcS | 13-12-15 | 12:13

Banken en de politiek slopen de Nederlandse economie. Al deze gehele eeuw.
En de staat nog langer.

Raider Twix | 13-12-15 | 12:06

richard feynman kon moeilijke zaken over natuurkunde goed uitleggen, in ieder geval zo dat ik het een beetje begreep. zijn geenstijl naamgenoot heeft wel wat van dat talent meegekregen. goed stukkie.

drs kwenie | 13-12-15 | 11:57

Zolang niemand me uit kan leggen waarom er zwangere vrouwen in de bak gegooid worden omdat ze hun openstaande verkeersboetes niet hebben betaald maar dit soort bestuurders die miljarden gemeenschapsgeld verbrassen buiten schot blijven en gewoon vrolijk door kunnen gaan bij een andere instantie waar ze weer 'onmisbaar' zijn want uniek talent dat anders naar het buitenland zou vertrekken en dus boven de Balkenende norm mag graaien, heb ik geen vertrouwen in onze rechtsstaat.

Montu | 13-12-15 | 11:10

Ongelooflijk dat dit blijkbaar allemaal door de beugel kan.
We worden gewoon al jaren stelselmatig en grof getild door die M\misdadige kliek
Maar wat doet de NL er ?
Die gaat met een RWB vlaggetje met azc nee wapperen ...
als ultieme daad van verzet...... zucht..

De gezellige Syrier | 13-12-15 | 11:08

Een regelmatig assessment waarbij intellect, psyche en gedrag worden beoordeeld, waar artsen een medisch profiel opstellen en op drugs testen zal in de wet moeten worden opgenomen voor alle organisaties, zowel privaat als publiek, waar miljoenen of miljarden worden beheerd.

Ondernemingsraden, vakbonden, medezeggenschapsraden, commissarissen of toezichthouders; geen ervan is nu bij machte deze patienten tijdig te stoppen.

SapperDeFlap2166 | 13-12-15 | 11:06

"Het wordt tijd voor de Nederlandse variant van de "untouchables". Een groep die buiten politieke en bestuurlijke structuren en invloed staat, die gaat jagen op de corrupten."

Dat begint inderdaad heel aanlokkelijk te klinken. Helaas gebeurt dat niet en zou het ook niet de uiteindelijke oplossing geven.

Wat we nodig hebben is een keiharde afrekening met de uitwassen van enerzijds, een een zachte langjarige strategie voor de veranderingen aan de boosdoener: onze eigen cultuur waarin macht, status, persoonlijk voordeel en rijkdom verheerlijkt worden. Uitblinken en jezelf onderscheiden is goed, maar niet ten kosten van anderen.

F#ckingAwesome | 13-12-15 | 11:02

@MarcS 10:42
Dat hadden ze inderdaad beter kunnen doen, gezien de afloop. De grote bouwondernemingen hadden het echter onderling, zonder overheid, nationaal geregeld. De kleinere bouwondernemingen deden dat regionaal ook. En dat was een prima regeling, zonder dat zij daarvoor de overheid nodig hadden.

De bouwondernemingen gunden elkaar namelijk geen cent te veel, maar beseften tegelijkertijd dat een concurent zonder werk een risico is, dat die onder de prijs gaat werken. Na de afschaffing is dat da ook jarenlang gebeurd, waarbij bouwondernemingen onder de prijs gingen werken, zonder te voldoen aan de veiligheidsmaatregelen op de werf, met gratis krediet van banken die geld uit het niets cre-eerden. En toen ging het pas echt mis.

Ondernemen in de bouw is alleen mogelijk met de juiste balans tussen concurentie en samenwerking met andere ondernemingen. Het is geen zwart-witte branche, maar kent vele tinten grijs. Zo zit de bouw nu eenmaal in elkaar en mensen van buiten de bouw snappen dat nooit. Vandaar dar bouwondernemingen dat liever zelf onderling oplossen, om 4 uur 's ochtends in een wegrestaurent, als de ambtenaren nog slapen. Want zo ging het prima.

tipo | 13-12-15 | 10:53

@tipo | 13-12-15 | 10:27 - ze hadden legaal een onderlinge coöperatieve verzekering op kunnen zetten. Onderhands, belasting vrij, zwart, schaduwboekhouding is nu eenmaal een grote nono.

MarcS | 13-12-15 | 10:42

@Parel van het Zuiden 10:14
Een bouwonderneming heeft continuïteit nodig over een heel lange termijn, omdat de bouw de hoogste cash-flow heeft, de hoogste investeringen kent, de laagste rendementen kent en de langste terugverdientijd van investeringen in materieel kent. Wanneer een bouwonderneming in een periode van 15 jaar een schok krijgt, en dat gebeurt altijd, dan is dat een risico dat met andere bouwonndernemingen opgevangen moet worden in een soort verzekering. Het pepernotensysteem is dus niets meer dan een verzekering.

Als dat illegaal is, dan deugt de wet niet. Als dat fraude wordt genoemd, dan deugt de definitie van fraude niet.

Of moet een zzp-er ook verboden worden om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten, omdat dit prijsopdrijvend werkt? Het principe van een arbeidsongeschiktheidsverzekering is namelijk hetzelfde wat in de volksmond 'bouwfraude' is gaan heten. En dat komt door de politieke nitwits in die enqutecommissie en door Bos die er een spektakelstuk van heeft gemaakt, voor eigen gewin, ten koste van de echte bouwvakkers en -ondernemers.

tipo | 13-12-15 | 10:27

Het wordt tijd voor de Nederlandse variant van de "untouchables". Een groep die buiten politieke en bestuurlijke structuren en invloed staat, die gaat jagen op de corrupten. Het wordt een lange campagne want Nederland is nogal corrupt merken we langzamerhand.
.
Het zal wel even schrikken worden voor de fatsoenlijke burger, want ik schat zo in dat die groep hele rijen PvdA, VVD, D66, CDA adepten zal opbrengen. Een fatsoenlijke stem zal een stem van onfatsoen blijken.
.
Een andere bevrijding uit deze corruptocratie is er volgens mij niet. Bestaande structuren vallen zoals we zien binnen hun macht en doen dientengevolge niets.
.
De buit van zo'n exercitie? Ik denk dat er miljarden opgehaald kunnen worden tijdens rechtsvervolging.

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 10:22

@tipo | 13-12-15 | 09:42

Wow, dit is wel een intellectuele uitglijder, zeg. Tenzij u natuurlijk comfortabel in die branche zat en er nu wat minder comfortabel bij zit. Dan is deze insteek, denkdeformatie wel te verklaren.
.
Een gezond principe binnen de branche?
Iets waar schaduwboekhoudingen voor moeten worden aangehouden kan nooit zo'n beoordeling ontvangen. Er wordt per definitie gesjoemeld. Hier natuurlijk met als doel de prijzen en omzetten op pijl te houden. Dat is trouwens illegaal. En op zich illustreert de teloorgang van veel bedrijven in die sector dat ook. Men kon blijkbaar alleen opereren tegen kunstmatig opgedreven prijzen, bleek niet concurrerend. Dat de toenmalige NMa vervolgens toestaat dat er een monopolie ontstond is een andere discussie.
.
Dit gezonde principe heeft de burger als belastingbetaler, als consument onnoemelijk veel geld gekost, waarschijnlijk kost het dat nu nog aangezien veel van de impact verwerkt is in vastgoed, en huizenprijzen.

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 10:14

@necrosis 09:55
Dat van Jorritsma is clientelisme. Dat hoort wel in dit lijstje thuis.

Wat niet in het rijtje thuishoort, is het pepernotensysteem. Dat pepernotensysteem zorgde er namelijk voor dat de veiligheid op de bouwplaats gewaarborgd bleef, doordat er geld voor een mannetje extra op de werf was, dat bouwvakkers genoeg overhielden om hun huur te betalen, dat faillissementen voorkomen konden worden en zo voort. Dat pepernotensysteem is een perfect uitgedacht systeem, dat hoort bij de langetermijn-investeringen van de bouwbranche. Ik weet toevallig wie dat systeem bedacht heeft en hoe het ge-implementeerd is en welke sociale gedachte van de Civil Society in de bouw daar achter zit. Bos en die vrouw met die lippenstift hebben dat kapot gemaakt, waardoor er meer bouwbedrijven failliet zijn gegaan dan strikt noodzakelijk en waardoor het nu een ton extra kost om een villa te bouwen vergeleken met een jaar geleden, omdat er te weinig bouwbedrijven zijn.

tipo | 13-12-15 | 10:10

Of je nu links of rechts kijkt op internet, overal zijn ze het er over eens dat dit soort graaigedrag bestraft dient te worden in plaats van beloond met weer een nieuwe functie bij een volgende organisatie waar ze weer opnieuw kunnen beginnen.

offtopic: Wanneer gaat de extensie weer werken joh? Was best handig om nog eens wat terug te vinden.

Escovanity | 13-12-15 | 10:05

Een klein inkijkje in de Nederlandse corruptocratie. Wat opvalt is dat er bij deze zaak met enorme maatschappelijke schade:
.
Is dat banken WEER een leidende rol hebben gespeeld. Eurocrisis, libor, dubieuze producten, het houdt niet op.
.
Dat er zich WEER een kliek partijbelidmaatschapten in het centrum van de problematiek bevindt.
.
Dat justitie als proxy voor de gevestigde politiek WEER de banken uit de wind houdt.
.
Nu wordt er dus voor het eerst gestrafd. 30 maanden, een fucking joke wanneer afgezet tegen de schade en het leed dat er uit voort kwam.
.
Dit is dus alweer aan het gebeuren, gaat weer gebeuren. De diverse onbekende bestaande gevallen daargelaten.
.
Het kan inmiddels niet meer ontkend worden. Een stem op VVD, PvdA, CDA, D66 is steun voor meer bancaire malversaties, oplichting, en maatschappelijke schade.
.
Zit je dan met je fatsoen, ezel!

Parel van het Zuiden | 13-12-15 | 10:00

@stinkslip | 13-12-15 | 08:57
Feynman is te aardig!
Maak mij president en de handelaren in pek en veren gaan weer gouden tijden tegemoet, evenals de timmerlieden.

necrosis | 13-12-15 | 09:59

De bouwfraude hoort in dit lijstje niet thuis.
@tipo | 13-12-15 | 09:42

Natuurlijk niet, Annemarie Jorritsma en haar man hebben geen cent overgehouden aan de te dure bouwopdrachten....
Wake up and smell the coffee!

necrosis | 13-12-15 | 09:55

De bouwfraude hoort in dit lijstje niet thuis. Die bouwfraude was namelijk geen zelfverrijking van individuen, maar een continuiteitsverzekering voor bouwondernemingen. Nu die prijsafspraken niet meer het geval zijn, zie je dat er asfaltfabrieken en betonfabrieken zijn omgevallen, waardoor de overgebleven fabriek nu weer een monopolie heeft. Oftewel: van prijsafspraken is geen sprake meer, omdat monopolisten met niemand een prijsafspraak hoeven te maken. Er is dus geen fraude meer, maar we schieten er verder ook niets mee op.

Wat in de volksmond bouwfraude heette, was in wezen een heel gezond principe in de bouwbranche, die door die idioot van een Bos om zeep geholpen is, samen met die vrouw met die lippenstift.

Het is niet ook 'wij' die de advocaat van Bos aanklagen, maar het is de orde van advocaten die onderzoek doet naar de 'no cure, no pay'-deal, omdat Bos zelf Korvinus wil aanklagen. Die Bos is geen slachtoffer, maar dader.

tipo | 13-12-15 | 09:42


william7055 | 13-12-15 | 09:08

Te beginnen met Wouter Boslim! Alles wat met belastinggeld wordt gefinancierd hoeft niet meer te verdienen dan de Balkenende-norm.

eerstneukendanpraten | 13-12-15 | 09:19

Next wanneer komen die pooiers in de zorg eindelijk eens aan de beurt?

william7055 | 13-12-15 | 09:08

nietvaneergister | 13-12-15 | 03:0
Begrijp precies uw gevoelens omtrent publieke functie plakkers uit de catagorie waar u mee te maken hebt gehad.
Heb ooit ook eens een mondelinge aanvaring gehad met een enorme klootzak van een pvda wethouder.De lul was door verkiezingen ineens geen werhouder in onze stad meer maar wel in een andere stad,waar hij er na verloop van tijd ook weer uitvloog door wederom verkiezingen.
En ja hoor,zie je ineens een stukje in de krant dat zijn inkomen verzekerd is door het kabinet omdat mijnheer een speciale opdracht kreeg om iets in kaart te brengen.Die gasten sporen totaal niet....

swassannuf | 13-12-15 | 09:06

Ik zeg wederom: Feynman for president!

stinkslip | 13-12-15 | 08:57

Een mooi voorbeeld is de starterslening. Je wil een huis kopen. Op basis van je inkomen kun je max €160.000 lenen. Met de starterslening kun je €195.000 lenen. De verwachte salaris sprong komt er de eerste 5 jaar niet, dus neemt de gemeente de €35.000 van je over.

Belachelijk prijsopdrijvende maatregelen, die ook nog eens uitlokken om niet jezelf te verbeteren. Immers salarisstijging zorgt dat je een hogere last krijgt.

Een oplossing, alle subsidies afschaffen!

adeehaadeetje | 13-12-15 | 08:47

Les maisons c'est Moi.
Eigenlijk kunnen die graaiers zo in Brussel aan de slag.

Piet Karbiet | 13-12-15 | 08:39

Raar... ik moet opeens aan multimiljonair Wim Kok denken.

duitse herder | 13-12-15 | 08:37

@mysteryposter | 13-12-15 | 02:27:
L'Etat c'est Moi.

Piet Karbiet | 13-12-15 | 08:36

Bonus vraag: Waarom heette de zonnekoning de zonnekoning?
mysteryposter | 13-12-15 | 02:27

Uit het hoofd: Iets met ene koning Lodewijk, van ver geleden.
Volgens mij kun je meer info van Wikipedia halen.

Ridocar | 13-12-15 | 07:13

-weggejorist-

Lazar | 13-12-15 | 06:38

Het zijn wel de bankiers die aan de top staan ja helaas. Maar ken jij er een ? het zijn vampiers die je leegzuigen..

Lazar | 13-12-15 | 06:31

@Lazar | 13-12-15 | 06:12
Je bent goed in het plaatsen van een witregel, zwitsal.

necrosis | 13-12-15 | 06:21

-weggejorist-

Lazar | 13-12-15 | 06:12

@mysteryposter | 13-12-15 | 02:27
Hij was gek op zijn rol (destijds) in het Ballet de la Nuit?
*wat heb ik nu weer niet gewonnen?*

necrosis | 13-12-15 | 06:05

@de honden blaffen... | 13-12-15 | 02:30
Weet je wie ook een timmermanszoon was?

necrosis | 13-12-15 | 05:58

Slinksmensch | 13-12-15 | 02:58
Er is geen verband. Er is alleen een voorbeeld dat dit soort mensen in publieke functies blijven plakken na hun criminele gedrag en bijvoorbeeld in dit geval met vluchtelingen nog het lef hebben om een moreel kompas voor te houden. het wordt tijd om dit soort lui op te ruimen en vandaag is een eerste goede stap gezet.

nietvaneergister | 13-12-15 | 03:07

Ik mis het overduidelijke verband met vluchtelingen.

Slinksmensch | 13-12-15 | 02:58

@nietvaneergister | 13-12-15 | 02:33
Ja, ik ken dat gevoel. Maar je hebt gewoon gelijk!

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 02:37

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 02:23
Ik heb sterk het gevoel dat ik de hoofdrolspeler in het sprookje van de kleren van de keizer ben. Je gaat soms aan jezelf twijfelen of je nu echt de enige bent die de realiteit herkent.

nietvaneergister | 13-12-15 | 02:33

Ja, en hoe heeft het allemaal zover kunnen komen?
Vraag het Wim Kok, de "timmermanszoon" de "vakbondsleider".

" In de jaren negentig stond Amsterdam voor de taak de stadsvernieuwing in de Bijlmer aan te pakken; de in de wijk actieve corporatie Nieuw Amsterdam was zo goed als failliet
Niemand wilde de handen eraan branden, maar Möllenkamp, bestuurder van Patrimonium (Rochdales voorganger) bood uitkomst. Hij nam de boedel over. De ondertekening gebeurde in bijzijn van premier Wim Kok. Möllenkamps populariteit, de flamboyante corporatiebaas met onvervalst Amsterdams accent, was ongekend."

Dezelfde Kok was de man onder wiens premierschap de NS en de PTT verzelfstandigden.
Een fiasco van vele tientallen miljarden.
En het voor die tijd ongekende aantal asielzoekers dat een status kreeg, kosten ons nog steeds miljarden per jaar.
Maar hij hij bedoelde het allemaal goed, en was een groot staatsman.
Totdat Fortuyn op het toneel verscheen en de ballon doorprikte...

de honden blaffen... | 13-12-15 | 02:30

Bonus vraag: Waarom heette de zonnekoning de zonnekoning?

mysteryposter | 13-12-15 | 02:27

@nietvaneergister | 13-12-15 | 02:21
Hulde voor jou dat je die engerd van repliek gediend hebt!

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 02:23

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 02:11
Ja.

nietvaneergister | 13-12-15 | 02:21

--sql error-- | 13-12-15 | 02:00
Je vergeet de kinderen van de zonnekoning.
Die vonden ook dat ze recht hadden op een gratis dure auto.
De familie Möllenkamp is een criminele organisatie.
Met aan het hoofd een narcistische eigenpijper.
Die zich van geen kwaad bewust is.

Jan Dribbel | 13-12-15 | 02:15

@nietvaneergister | 13-12-15 | 01:37
Intake-gesprekken met nepvluchtelingen in een basisschool? Goed dat je dat hebt weten te voorkomen! Krankzinnig plan van die wethouder. Is dit hem?
gemeente.bodegraven-reeuwijk.nl/marti...

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 02:11

Jan Dribbel | 13-12-15 | 02:05

Ja.

nietvaneergister | 13-12-15 | 02:06

nietvaneergister | 13-12-15 | 01:37

Hum, Martien Kromwijk, faalkoning van Woonbron nu wethouder in Bodegraven?

Jan Dribbel | 13-12-15 | 02:05

en z'n vrouw dan?
die deed er net zo hard aan mee.

--sql error-- | 13-12-15 | 02:00

Een collega van deze crimineel is nu wethouder in mijn gemeente. Het betreft hier het heerschap die verantwoordelijk is voor het megalomane faalproject met de SS Rotterdam (250 miljoen). Dankzij deze heren is mijn locale kleinschalige en ouderwetse woningbouwvereniging nu failliet en opgegaan in z'n grote broer uit Gouda omdat woningbouwverenigingen verplicht werden de rekening van deze zonnekoningen op te pakken. Met gevolg dat onderhoud aan mijn woning zo goed als opgehouden is en dat ik ook niet meer kan verhuizen naar een grotere woning met mijn groter wordende kinderen omdat alle huren met tenminste 100 Euro zijn verhoogd om deze klap op te vangen. Deze mijnheer, de nu wethouder, vond het een fantastisch idee om vluchtelingenwerk intake-gesprekken te laten voeren binnen de muren van de basis-school van mijn kinderen. Toen ik als enige hier stennis over schopte werd ik uitgenodigd voor een gesprek. U kent ze wel, die gesprekken. Ik een haatzaaier, geen enkel risico, en overblijfmoeders die de vluchtelingen begeleiden van deur naar kantoor en mijnheer de wethouder die helemaal warm van binnen werd van de mooie dingen die ze met vluchtelingen in mijn dorp gaan doen. Leuke mix van vluchtelingen, allemaal alleenstaand, Koerden, Shiieten, Soennieten, Afrikaanse zwarte moslims en ja zelfs alleenstaande vrouwen. We gaan er echt iets prachtigs van maken hier in het dorp in het voormalig bejaardenhuis. Gelukkig heeft de iets verstandiger CDA-burgermeester deze nitwit teruggefloten omdat ik gedreigd heb met Geenstijl, landelijke media en een kort geding en misschien omdat Parijs precies na mijn gesprek plaatsvond. Maar gepikeerd was hij wel dat ik zijn wenswereld uiteen liet spatten. Maar een school is een veilige omgeving voor kinderen waar geen commerciële of andersoortige activiteiten plaats dienen te vinden, punt. Maar feit blijft dat ik dus tegenover zo'n man zit die in mijn ogen daar helemaal niet hoort te zitten. Hoe is het mogelijk dat deze man 250 miljoen Euro publiek geld heeft laten verdampen en daar geen enkele verantwoordelijkheid voor heeft hoeven afdragen. Hij heeft sorry gezegd, that's it. Hoe is het mogelijk dat deze man niet in de gevangenis zit maar godbetert tegenover mij in een nieuwe publiek functie mij moraal-normen zit te onderwijzen? En dan moet ik me nog inhouden ook want deze mijnheer gaat dus ook over werk & inkomen en zorg binnen de gemeente. Ik ben een alleenstaande, gelukkig nu werkende vader, maar heb een dochter met ADHD en andere problemen. Voor een deel ben ik afhankelijk van deze man en mocht ik ooit mijn baan verliezen helemaal. Daarom verheugd het mij zeer dat in ieder geval zijn vriendje Mollenkamp aangepakt wordt. Nu die bankiers nog.

nietvaneergister | 13-12-15 | 01:37

Een zonnekoning geofferd zodat het systeem verder kan

Mark van Leeuwen | 13-12-15 | 01:31

Oops verkeerde topic.

Anoguurder | 13-12-15 | 01:30

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 00:38
Elk extra reactie is er 1 ter bevordering. Zo ontgaat mij ook weleens waar we het nu over hebben en vooraleer een oplossing in deze graaimaatschappij/zelfverrijkers en de onbekwame verkeerde plaats/tijd functie bestuurders, dienen eindelijk eens hun plaats te verdienen in het gevang. Daar waar ze horen.
-
Mark_D_NL | 13-12-15 | 00:21
Prima betoog!

Dr. Frambozenjam | 13-12-15 | 00:56

Of moet het volk uiteindelijk de hooivork weer ter hand nemen?
Willem van Rood | 12-12-15 | 21:46

Ik denk het wel en kan niet wachten op dat moment.

Mayumi | 13-12-15 | 00:38

@Piet Karbiet | 12-12-15 | 23:25
Bodhisatva heeft verschillende betekenissen. Eén daarvan is de naam van de leerling van Boeddha die per boot naar China reisde, daar blootsvoets rondliep met zijn schoenen op het hoofd en zo het Zen-Bhoeddisme naar het Verre Oosten bracht.
Andere betekenis is gevorderde leerling van Boeddha.
De connectie met corruptie ontgaat me dan weer. Waarom Amerikanen Bodhisattva met een dubbele t spellen eveneens.

Lewis Lewinsky | 13-12-15 | 00:38

@Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:50
Banken hebben niet veel toekomst. Ik zie meer in direct acties tussen mensen via bv. cryptocurrencies. Je kan reeds leven zonder een euro of dollar op je bankrekening. http://lifeonbitcoin.com/
--
Het is niet voor niets dat banken als gekkies springen op allerlei soorten startup dingetjes, fintech. Die hebben in andere branches gezien dat je morgen weg kunt zijn, of heel veel verliezen, door 1 goed idee.
--
Cash is er nog wel even.. desnoods weer in de vorm van gouden en zilveren muntjes.

Mark_D_NL | 13-12-15 | 00:21

Feynman, prima allemaal maar iemand met jouw geestelijke bagage is tot meer in staat dan enkel het fileermes langs de werkelijkheid halen.
Jij bent natuurlijk ook in staat om structuren te schetsen die dit soort lieden de pas afsnijdt. Probeer het eens..... je zal zien hoe snel dat beleid wordt!

Einde van de Domheid | 13-12-15 | 00:19

Je hebt aanbieders van dubieuze producten en afnemers ervan. Na de woekerpolissen en verliespolissen, worden de aanbieders aardig afgestraft, zoals ook in dit stuk, maar worden de afnemers vrijgepleit. Blijkbaar is het raar dat ik het dom vind als mensen voor veel geld producten kopen die ze niet snappen. Blijkbaar wordt er harder nagedacht over een nieuw telefoonabonnement dan over zo'n financieel product. Maar aangezien niet iedereen ieder slim is, begrijp ik de wetten rondom bescherming personen, maar worden deze nog steeds niet toegepast, denk alleen maar aan de woekerpolis claims. Maar Vestia, een miljarden bedrijf hoort geen onnozel bedrijf te zijn. Daar dient kennis aanwezig te zijn over deze producten. Mijn idee was dat die kennis er ook was, maar weggewuifd is door de grote baas.

flashforward | 13-12-15 | 00:18

Piet Karbiet | 12-12-15 | 23:25
Haha u heeft em door! De waas voor de ogen. Na een helder inzien, zaut in den ogen. En zo rollen we voort. No body knows.
-
Heeft u het gegoocheld?

Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:57

Mark_D_NL | 12-12-15 | 23:29
We zijn hoe dan ook afhankelijk van banken. En dat sterkt hun agressie naar de klant..

Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:50

@Glasgow Argus | 12-12-15 | 23:09
Mijn rekenmachien zegt dat de kosten (het totaal incluis de grond) van een sociale huurwoning afgezet tegen de huuropbrengsten over de duur van dat de woning meegaat uitermate rendabel kan zijn.
Wat daar eventueel niet aan klopt is scam, als dan niet door VVD of PvdA.

Rest In Privacy | 12-12-15 | 23:37

Mark_D_NL | 12-12-15 | 23:29

Er wordt hard aan gewerkt om die uitweg af te snijden. Ze gaan over een paar jaar contant geld afschaffen. Zo kan de belastingdienst je laatste centen afromen en kunnen bovendien bankruns worden voorkomen.

Van Duyvenbode | 12-12-15 | 23:34

@Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:14
Er is geen wet die zegt dat je perse geld naar de bank moet brengen. Je ka toch alles weer cash gaan doen? Je krijgt toch nauwelijks rente. Koop een grote kluis, en ga cash verder.

Mark_D_NL | 12-12-15 | 23:29

@Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:14
.
Leg uit. Mij zijn slechts domvolk.
Qu'est-ce que c'est Bodhisattva ?

Piet Karbiet | 12-12-15 | 23:25

Lekker stukje gebak Feynman!

Kortom de definitie 'wittebordencriminalteit' oftewel directieleden die met gemeenschapsgeld achter de papiergeldgestookte kachel hun snode plannen uitwerken ten behoeve van hun eigen warme bevrediging. Je zuurverdiende contant geld wegbrengen naar de bank als ondernemer kost heden minimaal 3 euro per storting, huh. Wie heeft wie bij de ballen te pakken? U-betaald-en-wij-gokken-met-uw-geld-maatschappij. To big too fail. Dan is er geen gezonde redenatie meer voor; best beentje voor mentaliteit. Geldt ook voor de politiek.
-
De machtspositie ten opzichte van rechtvaardig moreel maatschappelijk verantwoord, dus met het hart een functie uitvoeren is dead! Dit nieuwe heet: Bodhisattva

Dr. Frambozenjam | 12-12-15 | 23:14

All quiet bij het AZC Grave.

Piet Karbiet | 12-12-15 | 23:14

Mcmarx
Met de extreme kosten van bouwgrond, helaas. De skim die door de managementlagen die eerder pvda dan vvd is, maakt dat gat absoluut niet goed. De realiteit is dat de verhuur van sociaal bezit niet rendabel is. Iets minder onrendabel zonder het hatwerk. Maar onrendabel it is.

Glasgow Argus | 12-12-15 | 23:09

@tattooboer | 12-12-15 | 22:54
.
Gelukkig hebben we nu Kyoto 5.3
Zelfs de Indiariers doen mee !

Piet Karbiet | 12-12-15 | 23:09

@Glasgow Argus | 12-12-15 | 22:53
"Woningbouwverenigingen moesten zich in de jaren 90 zelf gaan financieren. Hun kernactiviteit is onrendabele verhuur van woonruimte en dus gingen ze op zoek naar activiteiten om het gat te dichten."

Mijn rekenmachien zegt dat de verhuur van de z.g. sociale woningbouw wel degelijk rendabel is als je de overhead aan VVD mangement en melagomane directeuren wegsnijdt.

Rest In Privacy | 12-12-15 | 23:04

@minimá-armezusvan.. | 12-12-15 | 22:26
+ Kudo.

Rest In Privacy | 12-12-15 | 22:58

De overheden worden steeds meer dysfuntioneel, wat het best valt af te lezen aan de oprukkende chaos op het internationale toneel. Niet meer in staat de grenzen te controleren, staat de officiële wereld in haar hemd. En dus moet het imago worden opgepoetst en de indruk worden gewekt van controle en overwinning: een klimaatakkoord is wat men nodig heeft. Het wekt de indruk van macht en controle. Terwijl het niet meer is dan een luchtkasteel, dat klimaatakkoord, geheel en al betaald door... u raadt het al.

Van Duyvenbode | 12-12-15 | 22:54

@Piet Karbiet | 12-12-15 | 22:21
Humor is een gewaardeerd wapen om onmacht te rediculiseren. Heerlijk. Zaterdag, geniet ervan.
Maar oiwee.

tattooboer | 12-12-15 | 22:54

De meeste van deze beschreven crises zijn gecreerde rotzooi. Woningbouwverenigingen moesten zich in de jaren 90 zelf gaan financieren. Hun kernactiviteit is onrendabele verhuur van woonruimte en dus gingen ze op zoek naar activiteiten om het gat te dichten. Vestia ging stunten met renterisico. Allemaal gingen ze commercieel onroerend goed ontwikkelen en kwamen erachter dat ze plotseling in de achterbuurten van etisxh zakendoen terechtkwamen. Andere corporaties begonnen met maatschappelijke projecten zoals de sa rotterdam of een megamoskee in amsterdam. Alle corporaties kwamen van een koude kermis thuis. Wie heeft dat verzonnen?
.
Banken in nederland hebben ten opsichte van buitenlandse branchegenoten het nadeel dat een enorm deel van de besparingen verplicht via pensioenfondsen gaat. En vervolgens overal ter wereld behqlve hier woret belegd. De nederlqnds le pensioenwector belegt 85 procent van hun vermogen in het buitenland, in mexicaanse windmolens en vooral in staatsschulden. Voeg daar een kapitaalmarkt aan toe die hier niet heel erg goed werkt en de basis is gelegd voor producten die niet zijn bedoeld voor de lokale mkb of de particulier.
.
Vestia was in de sector het voorbeeld hoe de belangrijkste kostenpost vqn de sector - rente - kon worden gedrukt. Toen de gok niet uitbtaalde hebben de londense handelaren van internationale banken deze corporatie helemaal uitgekleed. Deutsche bank en consorten worden hier niet genoemd, maar wanneer je bonussen op kost van de nederlandse woningbouw zoekt, dan moet je vooral daar kijken. De bonussen bij nedelandse banken zijn een armzalige aalmoes vergeleken met de bedragen waarmee Londen de kerst in ging.
.
Neemt niet weg dat het verdienmodel van nederlandse banken ook heel smal is. Rabo, ing en abn verdienen nu geld opnde veertig procent van hun balans die bestaat uit hypotheken. En de hoop is dat de woningprijzen weer stijgen, want de bubbel van de jaren 2000 tot 2007 zit er nog jaren in.
/
Maar dan terug naar de vraag of niemand dat voorzien heeft. Nederland is een extreem overlevered hedgefund, een grote binnenlandse schuld en een vermogen dat buitenlands te weinig rendement oplevert. De enorme overschotten op de looende rekening maken het nog betaalbaar, maar de lokale economie kreunt onder de veel te hoge belastingen en de pensioenpremies die de koopkracht wegzuigen. En met een aankomende greep in de kas door de brusselse broodheren doet weinig hoop vestigen voor de toekomst.
.
Je zou hopen dat we politici met staatsmanschao zouden hebben die hier iets aan zouden doen. Uit de eu. Streep de extreme tegoeden extern weg tegen de binnenlandse schuld. Stop het rondpompen van geld en maak een einde aan het belastingstelsel on steroids dat we hier hebben. Pas dan raak je het systeem kwijt dat nu de belangentegenstellng tussen banken en klanten nu kenmerkt.
.
Met excuses voo de typfouten.

Glasgow Argus | 12-12-15 | 22:53

Parasitaire relaties worden aangegaan door parasieten. Dat is eigen aan den parasiet.
De wereld is er van vergeven en dat gaat niet mer goedkomen.
*Bidden gaat om een grote komeet die mag inslaan gaan*

Rest In Privacy | 12-12-15 | 22:51

Brief aan mijzelf: Vanmiddag kocht een oudere dame uit Muiden, of Naarden haar jaarlijkse Kerstzegels.
Voor kaarten aan haar familie en goede kennissen, denk ik zeker te weten. Dat is dan € 26,80 mevrouw, zei het meisje bij de kassa.
De ING pas werd trillend in het ding geplaatst.
Maar hier staat € 5,80 per pakje?, sputterde de kwieke dame nog tegen. Het hoofddoekje van de AH Brigade antwoordde met een obligaat dat is alleen per vel, mevrouw
.
Maar meneer, dit is toch te gek voor woorden, zei die dame tegen mij. terwijl ze de Lego voor haar kleinkinderen als sneeuw voor de zon zag verdwijnen. (We praten hier over 59,06 gulden voor een paar postzegels, he?)
Dat doet de Post ieder jaar en die Zegels zijn in 5 jaar met 100% gestegen mevrouw, informeerde ik haar.
En de Toezichthouder Post (VVD) vindt het allemaal prima. Volgend jaar wordt u zelfs nog meer uitgewoond
Echt? Maar dat is toch niet normaal?!
.
Ach, Naarden is ook door de Spanjolen uitgemoord. Iedereen de Kerk in en affakelen maar.
.
Fijn weekend.

Piet Karbiet | 12-12-15 | 22:47

Zien we het topje van de ijsberg?

Islamofiel | 12-12-15 | 22:45

Ondertussen feliciteert de top van de wereldpolitiek met het feit dat ze het klimaat en daarmee de wereld heeft gered. De dames en heren gaan vergaderen en Bam! redden even de hele wereld. Zulk een hoogmoed hebben de farao's nooit vertoond. Ja, misschien een Nero of een Caligula die in hun waanzin goddelijke ambities kregen. "Wij hebben besloten het klimaat te redden". Epische hubris. Waanzin in uitvoering. Terwijl het natuurlijk in feite een racket is, de invoering van een nieuwe belasting. De overheden zitten in geldnood en grijpen de gekste excuses aan om de toch al zwaar overbelaste bevolkingen een nieuwe belasting on top door de strot te duwen. Een volgend hoofdstuk hierien is uiteraard de afschaffing van contant geld. Het hele 'klimaatbeleid" (beleidshubris) past in hetzelfde rijtje als de btw-verhoging, de negatieve rente en de flitspalen. D'r is ondertussen helemaal geen causale relatie tussen CO2 en temperatuur, en als die er al zou zijn, zou die omgekeerd liggen dan wat men ons wil geloven.
Klimaat hangt samen met de zon en met de melkweg, de melkweg ja, cosmische straling. Oh nee? Zie dit:
www.youtube.com/watch?v=70wfMOX5Szs

Van Duyvenbode | 12-12-15 | 22:36

@minimá-armezusvan.. | 12-12-15 | 22:26
Het enige wat uitdijt in de gezondheidszorg, is de managementlaag.
De rest blijft maar krimpen.

necrosis | 12-12-15 | 22:34

toen wim kok de pvda van de ideologische veren ontdeed, bleek eronder een rottend karkas te zitten. de basis is gelegd door paars en opeenvolgende kabinetten hebben nooit, en dan ook nooit ingegrepen in de morele deprivatie in die lagen van de samenleving die het juist van vertrouwen moeten hebben. het eindresultaat is een lachebekje dat niet eens meer weet of je waarheid met een d of een t schrijft, en dat uiteindelijk afdoet als een een spellingskwestietje. terecht dat de pvda wordt vermorzeld, maar de andere rotplek in het bestel zit bij de vvd, een partij van nog grotere graaiers op duurdere schoenen. nsb-66 doet inmiddels gretig mee in een immer uitdijende gezondheidszorgsector. en het vervolgens raar vinden dat er een kloof tussen politiek en burger is.

minimá-armezusvan.. | 12-12-15 | 22:26

Vergis ik me nu, of is het Brusselse neoliberalisme een vorm van balletje, balletje, waarbij publiek vermogen in de zakken verdwijnt van de happy few? Als land (wij met zijn allen dus) bezitten inmiddels al geeneens meer een busmaatschappij. Laten we in ieder geval nooit vergeten dat die Haagse kliek meer dan ruimhartig heeft meegewerkt aan de Brusselse bezetter!

Arnold9638 | 12-12-15 | 22:22

@eerstneukendanpraten | 12-12-15 | 22:12
Ik had het niet over een cel.......

necrosis | 12-12-15 | 22:22

@tattooboer | 12-12-15 | 22:09
.
Zeker. Vorige week alhier een brief naar het College van B&W gestuurd. Inhoud: Helaas, de koek is op.
Wellicht dat uw voormalige Wethouder de heer Stan Laurel (pvda) u verder kan helpen. De heeft net weer 3 miljard naar Turkije overgemaakt.

Piet Karbiet
Een inwoner die nochtans het beste met u voor heeft
.
Niet dat het wat helpt maar ik heb wel die dag gelachen.
En een dag niet geleefd...

Piet Karbiet | 12-12-15 | 22:21

@KlaasGoudsekaas | 12-12-15 | 22:10
Goed plan!
*alvast oefenen doet op kussen*

necrosis | 12-12-15 | 22:20

Mooi, financiële ellende enzo. = Feynman op zijn best,
Gaat je beter af maat, goed stukkie.

Zaniksmurf | 12-12-15 | 22:20

(Semi)ambtenaren die gaan ondernemen, een contradictio in terminis. Dat kost de samenleving klauwen met geld en levert ons -de belastingbetaler- alleen maar extra ellende op. Gemeentes die speculeren met potentiele bouwgronden, kost miljoenen en wie mag weer dokken? Wij dus. Dus nu -eindelijk- eens een keer een beetje gerechtigheid. Alleen maar een klein beetje. Want krijgen nu de huurders van de Maserati-man de huurverhogingen terug als schadeloos-stelling. Nee, natuurlijk niet. En de politiek slaapt/schuift/konkelt rustig verder.

LaatmaarLu? | 12-12-15 | 22:17

-weggejorist-

Meelworm | 12-12-15 | 22:15

@necrosis | 12-12-15 | 22:06
Omdat dat een van de weinige nieuwsprogramma's is. Nederland mist een dagelijkse onafhankelijke nieuwsmedium op TV uitgezonderd Studio Powned maar dat is niet dagelijks

Overigens is was Studio Powned afgelopen donderdag een verademing om naar te kijken/luisteren waarbij het de voorzitter/directeur (weet even zijn naam niet) van Powned het opviel dat de gehele publieke omroep met zijn hele hebben en houwen in het klimafaat zit.

Overigens op NPO2 gaat het klimafaatpropaganda weer verder, dus geluid uit.

ProAsfalt | 12-12-15 | 22:15

necrosis | 12-12-15 | 21:58

Denk dat deze laplul binnenkort aan een zogenaamde ongeneeslijke ziekte zal gaan lijden waardoor hij onmogelijk in een cel kan worden gezet. Wedden?

eerstneukendanpraten | 12-12-15 | 22:12

@verbanden | 12-12-15 | 22:07
.
Dank voor uw brief.
U weet dat ik u nu door een schredder moet halen?

Piet Karbiet | 12-12-15 | 22:12

Kunnen die 2,4 miljoen niet vervangen worden door dagelijkse stokslagen?

KlaasGoudsekaas | 12-12-15 | 22:10

Wat ik snap. Dit gebeurt dag in dag uit en uw blijft uw geld maar naar de banken brengen en aan de staat betalen. Gaat het nog wel een beetje met u? Ben u er nog wel een beetje bij? U moet misschien even snappen dat U dit bekostigd. Maargoed.

tattooboer | 12-12-15 | 22:09

@ Piet Karbiet | 12-12-15 | 21:50 De Key heeft nog een talentje in de gelederen gehad; de voormalig uitgever van de jawel Volkskrant Rob Haans. Hangt nu volgens Linkedin ergens bij de Alliantie achter een bureau. Ook een hemelfietser maar godzijdank wat minder materialistisch als die andere idioten al zullen zijn zakken meer dan goed gevuld zijn in de grote woningbouwgraairuif.

verbanden | 12-12-15 | 22:07

Duidelijk verhaal, de zonnekoning kop van jut. De werkelijke oorzaak loopt weg en gaat op een ander plekje zijn geld halen.

De Treinende Rechter | 12-12-15 | 22:07

@ProAsfalt | 12-12-15 | 21:55
.
Ik ben om.
Heb nog wat fakkels klaar staan.

Piet Karbiet | 12-12-15 | 22:06

@ProAsfalt | 12-12-15 | 22:02
Waarom kijk/ luister je dan ook naar die bagger?

necrosis | 12-12-15 | 22:06

Nieuwsuur is het klimafaat weer eens hevig aan het propageren. Het geluid maar afgezet.

ProAsfalt | 12-12-15 | 22:02

@eerstneukendanpraten | 12-12-15 | 21:53
Ik ben nog steeds heftig aan het timmeren aan een schavot.
*lederen beulskap reeds uit vet gehaald heeft*

necrosis | 12-12-15 | 21:58

Dinsdag horen werknemers van ABN wie er mag blijven of als oud vuil mag oprotten. Onder noemer innovatie maar alweer een truuk. Tekort aan personeel wordt gewoon aangevuld met kortlopende uitzendbureau kontrakten mits je natuurlijk akkoord gaat met lagere oprotpremie. Je zal er 25+ jaar werken en nog 20 jaar voor de boeg hebben. Kiezen of delen, bank wint altijd. Wiet kweken is lager risiko en levert meer op.... wat een hoax dit land... stik er maar in... ik fuck je de moeder en zoek het maar uit. Van mij geen enkele sympatie of medewerking meer. Ben het zat die schijndooien...

fingers | 12-12-15 | 21:57

Nog mooier zou zijn dat diegene die het volk voorliegen over de klimaatsverandering veroorzaakt door Ferrari's allen achter de tralies verdwijnen zodat deze miljarden, miljarden, honderden miljarden geldverspilling een halt wordt toegeroepen.

ProAsfalt | 12-12-15 | 21:55

De graaier gaat in hoger beroep.
Volgens zijn advocaat is de graaier eigenlijk 'zielig'

Gemeen Mosje | 12-12-15 | 21:55

O, en google nog even op Frank de Grave (VVD) en vastgoedfraude a.u.b.

Piet Karbiet | 12-12-15 | 21:54

Uit een linkje in dit stukje, las ik dat de ex-vrouw van Henk O. 240 uur taakstraf krijgt voor een valse factuur van €190.000
Dat is een uurloon van dik €790 per uur.
En die taakstraffen stellen geen reedT voor!

necrosis | 12-12-15 | 21:53

Kunnen we Hubert niet nog één keer in een Maserati laten rijden naar pak hem beet Homs of zeau?

eerstneukendanpraten | 12-12-15 | 21:53

@necrosis | 12-12-15 | 21:39

Feynman for the win!

Balaverde | 12-12-15 | 21:50

En hier nog meer stront over Fer Felder, voormalig directeur bij de Amsterdamse woningcorporatie De Key

http://www.ftm.nl/exclusive/directeur-de-key-moet-dokken/

Piet Karbiet | 12-12-15 | 21:50

En nog steeds wacht ik op het moment dat mijn hennep weer big business wordt...

Vrije Nator | 12-12-15 | 21:48

Zorry, nu met linkje:

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/1855359/2011/03/04/Miljoenenboete-voor-oud-topman-van-De-Key.dhtml

Piet Karbiet | 12-12-15 | 21:47

@Feynman: als we jouw bijdragen over een jaar of twee bundelen komt er een soort Fraudipedia uit. Hulde voor weer eens gedegen onderzoeksjournalistiek.

ole guapa | 12-12-15 | 21:47

Waarom vervolgen ze de politici niet die het graaien mogelijk hebben gemaakt in de voormalige publieke sector?
Dat is het echte tuig en die komen overal mee weg.
Of moet het volk uiteindelijk de hooivork weer ter hand nemen?

Willem van Rood | 12-12-15 | 21:46

Meer dan terecht dat hij moet brommen. Dat er nog maar vele mogen volgen, die denken overal mee weg te komen.
Geeft de burger moed!

Doper | 12-12-15 | 21:41

@Feynman
Waarom ga jij de politiek niet in?
Slechter dan die mooie-baantjesjagers kan je het niet doen!

necrosis | 12-12-15 | 21:39

Ik mis die pooier van Woningstichting De Key.
Mag ook op het schavot.

Piet Karbiet | 12-12-15 | 21:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken