Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotte bladeren en wind teisteren bosvluchteling

Overheid doet niets. Nee, echt waar. Die arme mensen ontvluchten de barrel bombs van Assad (oh nee... campings in Turkije) en dan komen ze in een TBC-bos terecht waar het naar hout ruikt, en waar het schurftig hard waait en de WIFI het niet doet. Lees hier het zorgvuldig opgestelde klaagschrift aan de Nationale Ombudsman (mirror). Met dank aan de glunderende COA-advocaatjes van Prakken d'Oliveira in hun VOC-pandje te Amsterdam. Duidelijk, dit kan zo niet langer. Dit lijkt ons het einde van de herfst. Gratis verblijfsvergunning voor de Syriër die "slaapdeprivatie" en "zingeving" kan zeggen!

Reaguursels

Inloggen

*ik wil niet meer douchen omdat de douche vies is..
mankeert ze iets aan de poten? vrije tijd zat zou ik zeggen, maar men eist natuurlijk liever een extra schoonmaker van de staat dan dat ze zeggen joh we organiseren zelf lekker dat de boel er netjes bij staat..

henkdekanarie | 13-12-15 | 16:01

ik wil graag in t bos wonen :)

cryptolau | 12-12-15 | 02:08

Vandaag even het nieuws bekeken en in Canada zijn ze nu ook. Vluchtelingen, maar wat een nette beschaafde dankbare mensen. Waarom krijg Nederland altijd het uitschot zoals die berber marokkanen.

sportingact | 12-12-15 | 00:20

Kansloos. Zowel brief als schrijver.

Bata4 | 12-12-15 | 00:10

Ach ja ik heb in millitaire dienst gezeten. 32 man op 1 kamer met stapelbedden. Zelf de boel schoonhouden enz. De tijden zijn veranderd we kunnen nu de slaafjes worden van de respect eisende moslims en hun shit achter hun kont opruimen. Gelukkig zijn er vrijwilligers die dit allemaal nog willen doen ook. ik wens ze veel plezier en verklaar ze voor gek.

johnelec | 11-12-15 | 23:16

@Dr. Dr. Bartholdy | 11-12-15 | 22:52

En wie maken er 's avonds zo veel lawaai dat het overlast geeft?
Dat zijn toch diezelfde vluchtelingen, kennelijk zonder ook maar een greintje fatsoen of compassie met anderen?
Of ze met hun poten van vrouwen en/of kinderen afblijven zullen we maar even buiten beschouwing laten.

Maar ook die overlast wordt weer afgeschilderd als de schuld van die verrekte Nederlanders die het hele circus van opvreters met een grote muil moeten financieren en zich er verder helemaal niet over mogen uitlaten op straffe van door het policor linkse tuig te worden aangemerkt als islamofoob, racist of nazi.

Pieter V | 11-12-15 | 23:15

Uit het bericht van GeenStijl: "Ook zouden de urinoirs verstopt zijn en de doucheruimtes smerig. [....] Verder zijn er klachten over de medische voorzieningen en het gebrek aan activiteiten."

Nederlandse kiezers wordt voorgespiegeld dat deze mensen een positieve bijdrage gaan leveren aan de Nederlandse maatschappij ('"Een apotheker uit Aleppo moet hier aan het werk kunnen", zei Asscher'). Uit bovenstaand bericht trek ik de conclusie dat deze mensen niet in staat zijn onderling te organiseren dat doucheruimtes schoongehouden worden. Als hen dat al niet lukt - waarom moet ik dan verwachten dat zij daadwerkelijk toegevoegde waarde gaan leveren?

Ik heb nog in militaire dienst gezeten. Acht man op een kamer. Geen privacy. Gedwongen. Met het risico dat je ooit naar het front moet. En denk nou niet dat de toiletten en doucheruimtes voor ons werden schoongemaakt. Dat moesten we zelf doen. Waar halen deze 'vluchtelingen' het lef vandaan allerlei eisen te stellen?

Dr. Dr. Bartholdy | 11-12-15 | 22:52

We hadden een tijdje terug niet moeten zeiken over de Ombudsman van de ANWB. Die had dit zo opgelost.

A la snackbar | 11-12-15 | 22:20

Bevolkingsdruk dat is het issue.
De bevolking van Syrië is tussen 1950 en 2011 meer dan vervijfvoudigd: van 4 miljoen naar 23 miljoen.
Deze enorme bevolkingsgroei in Syrië, in een land met zo weinig water, dát lokt oorlog uit.
Ze hebben daar in Syrië jarenlang gefokt als konijnen.
Dus is het niet de schuld van de herfstbladeren.
www.npo.nl/de-kennis-van-nu/25-06-2014...
Francesca de Chatel over de watercrisis in Syrië.

Ella | 11-12-15 | 21:13

tje, kan me d klachten voorstellen.
De meeste vluchtelingen zijn ook niet in doodsnood gevlucht maar dachten een beter leven te krijgen.
Ik zou ook gaan klagen bij de reisleiding.

Politicusincapabelus | 11-12-15 | 18:16

@ MichelDenHaag | 11-12-15 | 09:03

Waarom nou zo laf?
Neem een snipperdag op en rijdt naar Heumen Gld. en doe het zelf!
Krijgt u van mij een kopje thee met 1 koekje

De gezellige Syrier | 11-12-15 | 18:13

Hier komen ze zelfs met een autootje van de huisartsenpraktijk bij elk (syrisch)huis de kinderen inenten. Tevens lopen ze al ruime 1,5 week van alles naar binnen te sjouwen. Van 2 deurs RVS koelkasten tot flatscreens, tafellampjes etc etc.
Al het sjouwwerk wordt gedaan door 65+ers terwijl de vluchtbaas in huis op de bank hangt met een sigaret in z'n ene hand en een gsm in de andere.

hier openen | 11-12-15 | 18:03

Ja ik zou hier ook niet willen blijven.Wat een vervelend land.In Duitsland is het beter en te voet best te doen.Ik was gisteren al weg.Daar hebben ze palmbomen echt waar en zelfs varkensvlees om in te burgeren.Ps volg de blauwe borden het kan niet missen.

varkensvleesje | 11-12-15 | 17:43

Nederland is helaas verloren ....

shitttt | 11-12-15 | 17:40

"slaapdeprivatie" Hadden ze daar ook last van toen ze door zeven landen trokken? En de -uitlaatklep- in het sprookje, zet die op het aggregaat! Heb je ook geen last meer van de rook en/of 't alarm device. Kunnen ook niets zelf bedenken hè, die mooie ingenieurs ...

Laagopg,dramnegertd | 11-12-15 | 16:29

Zo kennen we de "vluchtelingen" weer. Zeiken, eisen en dreigen. Wat dacht je ervan om zélf eens de handjes te laten wapperen en die plee uit te soppen? Jullie maken er toch zelf zo'n janboel van? Hetzelfde geldt voor de douches. Luid gepraat s'nachts? Daar kunnen jullie je mede "vluchtelingen" op aan spreken. Koud? Tijdje geleden was er EditieNL te zien hoe 1 van de bewoners met een thermometer naar binnen werd gestuurd om te zien of het er echt zo koud was. Temperatuur was zo'n 23,7 graden binnen! Bij mij is het nu zo'n 15 C omdat ik niet het geld heb om te stoken. En na 25 jaar hard werken in de Metaal van de Voedselbank mag eten omdat je als 44 jarige WAO-er mooi aan je lot wordt overgelaten in dit kudtland. Ik kots op dit soort parasieten die hier de pot even komen leeg vreten en gelijk klagen als het niet precies naar wens gaat. Hoe kunnen zij trouwens die peperdure advocaten betalen? Daar hoef ik niet aan te kloppen om hulp. Ja, en dat het niet is zoals die mensensmokkelaars jullie in de foldertjes voorspiegelden? Tough luck! Ga lekker terug en voor je land vechten. Dat deden de Nederlandse mannen in WW II ook. Die gingen met brakke bootjes de beruchte Noordzee over om maar zo snel mogelijk te leren vechten zodat ze de Duitsers konden Jorissen. Onze ouderen zouden willen dat er zo voor ze klaargestaan word. Maar daar maakt het schijnbaar niet voor uit als ze tot aan de enkels in de zeik zitten.

Als dit nu al zo gaat, kunnen we we onze lol nog op tegen de tijd dat ze in de Samenleving komen wonen. Wordt er echt gezelliger op dan. Wat mij betreft ongezien de typhus en enkeltje terug naar land van herkomst. En als dat niet kan bij Duitsland de grens over zetten. Mutti Merkel wou ze zo graag. Wel alsjeblieft, veel plezier ermee!

Sjefke7807 | 11-12-15 | 16:15

Beste ombudsman,

Ik lijd aan slaapgebrek omdat ik s'ochtends om 04.00 uur naar mijn werk moet. Mijn syrische buurman, die overigens de helft minder huur betaald dan ik, vind het nodig om tot 01.00 uur lawaai te maken. Is een cultuurdingetje volgens hemzelf, de woningbouw vereniging, de politie en de gemeente.

Wel vind ik het fijn dat ik mag meebetalen aan zijn uitkering en overige toeslagen.

Sporten kan ik ook niet, mijn somalische overbuurman heeft mijn racefiets gestolen. Politie wil ondanks dat de dader bekend is niet optreden. Ten strengste werd mij afgeraden om voor eigen rechter op te treden.

In mijn vrije tijd loop ik graag met mijn hond. Echter de bezoekers van de plaatselijk moskee, op 100 meter afstand van mijn looproute, hebben mij op duidelijke wijze kenbaar gemaakt dat het niet veilig is om nog met mijn hond daar te lopen. Was een geloofsdingetje volgens de politie en de gemeente.

U kunt zich natuurlijk voorstellen dat ik zeer teleurgesteld ben in de gemeente, politie en woningbouwvereniging. Heeft u misschien advies hoe te handelen?

Gr, Thekolere

Ps. De groenlinksfractie in onze gemeente vraag aan de bewoners in onze gemeente of wij rekening willen houden met getraumatiseerde vluchtelingen tijdens het afsteken van vuurwerk. Ik stap nu in de auto naar België.

thekolere | 11-12-15 | 16:10

Door het gebruik van de woorden 'slaapdeprivatie' en 'zingeving' weten we tenminste zeker, dat de Syrische vluchtelingen echt hoogopgeleide tandartsen en andere academici zijn.
Doordat het stinkt naar hout kunnen deze mensen bijna zeker weten dat ze ook gelijk gaan krijgen bij 'n Europees Hof voor de rechten van de mens, zodat er daarna gronden zullen zijn om hen versneld in een generaal pardon regeling mee te nemen voor toekenning van het Nederlanderschap. Einde van 't cynische deel.
Zo. En dan nu ook nog even een normale tekst.
Doordat zo duidelijk en openbaar wordt, hoede vermeende slachtoffer/vluchtelingen en de politieke hulpverleners elkaar 't balletje toespelen, zal deze incestueuze kwaal niet als 'n vervelend griepje vanzelf overgaan. Hier is 'n chemo-kuur voor nodig.
Dat wordt vanzelf wel duidelijk als de gezond denkende Nederlanders gaan stemmen. Het geheugen van kiezers zal echt leidraad worden bij niet alleen de verkiezingen in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, maar ook bij 't referendum in Engeland. Iedereen is 'n keer in de luren te leggen, en sommigen kun je telkens overnieuw in de luren blijven leggen, maar de kracht van de democratie is nu juist, dat je niet iedereen, iedere keer in de luren kunt blijven leggen. Daarna is het gewoon 'af' met al dat zwakzinnige aflaten betalen voor 'n aangeprate, niet bestaande koloniale schuld. Ik haal er maar even 'n oude volkswijsheid bij om aan te geven dat dit niet zomaar 'n toevallige, op lagere sentimenten reagerende mening is: de kruik gaat zolang te water tot ie barst.

Der Paulie | 11-12-15 | 15:55

Ik geef je het te doen om in weken zo’n tentenkamp te slapen met kleine kinderen in het Nederlandse najaar. Ben er niet geweest maar kan me er iets bij voorstellen denk ik.

Maar als er nu echt alleen vluchtelingen uit Syrië en Irak toegelaten zouden zijn was er geen tentenkamp nodig. Nu zitten er overal gelukzoekers in de vluchtelingenopvang (uit landen waar het natuurlijk niet zo goed is als hier in West Europa)de opvang plaatsten bezet te houden voor echte vluchtelingen uit noodsituaties!
Dus Iraniërs , Pakistanen Afghanistans, Tamils Marokkanen (wat doen die hier als vluchteling???) verhuizen naar de tentenkampen en Syriërs naar beter opvang. Mee eens? Of zie ik iets over het hoofd….

wie zal het zeggen | 11-12-15 | 14:58

Verstopte urinoirs, bemodderde en vieze douches.
Nou... stop met schijten in de urinoirs en ga lekker zelf schoonmaken.
Je zit niet in een **** hotel.
Volgens de groep moet er geluisterd worden naar de klachten, anders zouden er vechtpartijen ontstaan of zouden mensen zelfs zelfmoord plegen.
Dat is chantage, stelletje verwende zeikerds.

Schietmijmaarlek | 11-12-15 | 14:48

Over ombudsmannen gesproken....

De Nederlandse Kinderombudsman is nu op kosten van de belastingbetalers in Albanië (ja echt), om te kijken hoe het is met de gelukszoekers kinderen in Albanië. Topicwaardig dacht ik zo GS.

XaleX_2 | 11-12-15 | 14:31

Oprotten staat ze allemaal vrij. Sterker nog, het wordt aangemoedigd. Lekker terug naar je oh zo gevaarlijke land waar je elke zomer van het opgepotte gratis geld toch weer op vakantie gaat.

Vrije Nator | 11-12-15 | 14:20

Een dokter die niet op het afgesproken tijdstip verschijnt? WTF? Doktoren verschijnen uberhaupt niet op het afgesproken tijdstip, de belastingbetalende Nederlander moet gewoon zelf naar de arts toekomen. Daarnaast kan er van alles tussen komen, snappen die gelukszoekers en misselijke COA advocaten dat niet eens?

Solar666 | 11-12-15 | 14:19

"overwegend Syriers", en "het tumult neemt sowieso toe" .. twee interpretaties die niet gestoeld zijn op feiten en/of die toebedeeld kunnen worden aan de omstandigheden in Heumen. Niet ontvankelijk dus!
Verder kan ik mij voorstellen dat een dak boven je hoofd en eten in een veilig land het soberste is wat men zich kan voorstellen en dit na wat weken begint te wennen.
Al het andere was dat wel aanwezig in oorlogsgebied Syrie? Douches en airco dat werkte, geen rook in de nabije omgeving, prima gezondheidszorg en dokters 24 uur beschikbaar, goed kunnen slapen zodat er geen psychische problemen ontstaan,sportfaciliteiten en bezigheden.. Zo ja, waarom ben je dan in Heumen en voor een 80% gasten van Heumen, waarom ben je als man alleen in Heumen waar zijn je vrouw en kinderen. Zo neen, enfin.. vragen, vragen vragen..

fikkieblijf! | 11-12-15 | 14:17

Volgens mij geeft de klachtenbrief eigenlijk al het antwoord.

Er wordt namelijk geklaagd over in- en uitlopende mede-kamp-bewoners, dag en nacht gepraat door mede-kamp-bewoners, vieze douches en urinoirs, etc. etc.
Daarnaast wordt geklaagd dat de (mede-)kamp-bewoners geen dagbesteding hebben.
Dus. Als ik het goed begrijp: Ze klagen over ZELF veroorzakte overlast. Ze maken ZELF de douches en urinoirs goor, maar vertikken vervolgens ZELF het initiatief te tonen hun eigen rotzooi op te ruimen en rekening met elkaar te houden. Het staat allemaal in één en dezelfde klachtenbrief.
Gaat iemand van het COA dit werkelijk serieus behandelen of gewoon bulderend van het lachen terug in het gezicht gooien met de mededeling een beetje meer hun best te doen het leefbaar te maken en te houden?

lillendvleesch | 11-12-15 | 14:17

De dokter komt te laat. Maar hebben ze in de landen waar die lieden vandaan komen, geen wachtkamers. De gemiddelde Nederlander moet altijd wachten op de dokter. Misschien kunnen die advocaten hun cliënten vertellen, dat wachten op een dokter iets heel normaals is in dit land. Dan de hygiëne. Als je met 3000 man daar zit, waarom geen corveeploegen vromen. Dat is een goed Nederlands iets. Of weet het advocaatje dat niet of wil hij dat niet weten. Heel normaal dat je de eigen rotzooi opruimt. Of doen ze dat in Syrie niet. Verder het lawaai, privacy en dergelijke. Je vlucht uit een land en verwacht een hotel. Groeien de Syrische ponden soms aan een palmboom. Hier gebeurt dat ook niet, al willen de politici ons dat doen geloven. En hebben ze daarginds geen zandstormen en zijn die geruisloos. Mensen houdt op met zeuren en doe er zelf wat aan. En neem dan geen advocaat aan, want dat zijn puur geld wolven.

Rest In Privacy | 11-12-15 | 14:03

Als ik de website van Prakken d'Oliveira open, komt me een jaren '70 lucht tegemoet; een mengsel van het typische jaren '70-gedweep met Zuid- en Midden-Amerikaanse linkse revolutionaire bewegingen, de IKON, 'Libertad', 'No passaran', Che Guevara en een snufje Novib.

Het is de doorgeschoten gepolitiseerde lucht van linkse 'weg-met-ons'-mensen die zich eindeloos bemoeiden met Vietnam, Zuid-Afrika, Nicaragua, Chili en El Salvador en van die bemoeienis hun beroep maakten.

Het blijkt een taaie combinatie; het gaat door tot op de dag van vandaag en van het niets ontziende fanatieke activisme is nog niets verdwenen.

Deze mensen beoefenen niet het advocatenberoep; ze beoefenen politiek activisme. En nemen daarbij consequent stelling tegen hun eigen land en afkomst.

Dat ze met dat politiek activisme ook nog hun brood verdienen, schrijnt al behoorlijk, maar dat ze met de opbrengsten van dat gedram ook nog kennelijk in staat zijn een kapitaal grachtenpand te bekostigen, is eigenlijk absurd.

Peter Emile | 11-12-15 | 14:01

Na mijn normale werk heb ik in de avond uren ongeveer 35000 toiletten schoongemaakt in een kantoor om zo met vrouw en kinderen een redelijk leuk bestaan te hebben. Tuig van de richel doe het ook maar zelf of pleur op en ga jullie land verdedigen laffe honden, of zijn jullie wel allemaal 5e colonne soldaten .

blauwe zander | 11-12-15 | 13:32

Arm jongetje... waar is zijn mamma?

Dop in Osaka | 11-12-15 | 13:08

Geen dagbesteding? Ga je toch lekker met z'n allen het opvangcentrum pimpen?? Geen spullen om mee te pimpen? Ga je toch met z'n allen een dagje het dorp in om paperclips om te ruilen? (schijnt nog vrij lucratief te zijn ook).

Binnenbaan | 11-12-15 | 12:58

Weinig te doen verveling en alles is vuil, ga lekker je eigen troep schoonmaken dan heb je wat te doen, doe je ook nog wat werkervaring op.

mag ik ook nog ff | 11-12-15 | 12:39

Van kwaad naar erger, wanneer houd deze eisende-moslim-invasie nu eindelijk eens op?!
.
Moet eerst de EU klappen? Hoeveel zijn er alweer binnen gekomen na 'the deal of the century' met Turkije die ons weer 3mld ( om te beginnen!!) kost? Droogt de tsunami op of gaat deze onverminderd verder? De vraag stellen is hem antwoorden..
.
Hoe lang laten wij OORSPRONKELIJKE bewoners van dit, ooit prachtige land, nog met zich sollen?!
.
Ook wij Nederlanders zijn tijdens WO2 gevlucht in brakke bootjes naar Engeland. Daar aangekomen stond er voor Erik Hazelhoff Roelfzema ook geen koor 'Je bent welkom in mijn land' te brullen. Geen hartjes en rozen, maar het besef van de rauwe realiteit dat nu hij vrij was, en verlost van het juk van de bezetter, hij hard aan de slag moest of zich in te gaan zetten om het land wat hem en zijn volk zou bruut ontnomen was te ontzetten.
.
Dat was dus niet;
# klagen over het aan de verkeerde kant van de weg rijden van zijn gastheren
# niet zeiken over witte bonen in tomaten saus
# niet zeiken over je opvang daar ( regel het zelf, je bent hier en veilig is dat niet genoeg?!)
# klagen over recreatie mogelijkheden, nee je ging GVD zelf proberen om gevechtstraining te krijgen zodat je je geliefde land, familie, vrienden etc. actief kon helpen
# klagen over de geur van hout stond gelijk aan = direct een cricketbat in je nek
.
Ik heb 2 kids en een 'vreemde' hobby. Ik ga zo vaak mogelijk, als werk en kids het toelaten, een weekend of hele week (Frankrijk, Italië) karpervissen.
.
Dat gebeurd dus met een tent. Die moet ik zelf van & naar zolder slepen, 2 trappen heen & weer. Zelf opzetten in weer of wind, van januari t/M december. Dan moet ik op een krakkemikkig Coleman brandertje zelf mijn eten maken, zelf afwassen en opruimen.
.
Zullen we het over de sanitaire voorzieningen hebben aan een gemiddeld meer in Europa?
.
Het is een Gotspe dat die asieleisende meute (teken!) zich hier zo denkt te kunnen manifesteren terwijl onze bloedeigen (!!) bejaarden, en andere hulpbehoevenden met een kluitje in het riet worden gestuurd door deze beste regering sinds WO2.
.
Rutte en je meute volkverlakkende kakkerlakken: Alvast een wens van mij voor het nieuwe jaar voor jullie ; De vlektyphus achter jullie oogballen met een ondraagbare jeuk!

Veni_Vidi_Vici | 11-12-15 | 12:26

ik zie alleen opgefokte mannen met hippe broeken aan. gaat lekker daar

franck7020 | 11-12-15 | 12:22

Gaat nog leuk worden als het een paar graden vriest en er sneeuw uit de lucht komt vallen.

SanderEvers | 11-12-15 | 12:15

Sportfaciliteiten?
Laat ze zelf even die douches schoonmaken.
Elke dag een paar keer lijkt me, met al die 'bemodderde' mensen, gewoon zelf eens de handen uit de boerkamouwtjes steken.

Tyromancer | 11-12-15 | 12:15

-weggejorist-

A. Vd heide4569 | 11-12-15 | 12:05

Met dank aan onze apathische regenten idd, jullie zijn HIER met TE veel. Als jullie nou in een intern Populisties Aksiekommitee (links georienteerd) / Sonderkommando (pragmatisch georienteerd) op richten, zoeken jullie onderling uit wie de boot naar Marokko neemt? Bij voorkeur de asieleisers met nog wel een haus ergens elders. Lijstje inleveren bij je COA-collaborateur.

GormSuil | 11-12-15 | 12:01

Er is geluidsoverlast? Stop zelf dan met schreeuwen.
De urinoirs zitten verstopt? Gooi ze zelf dan niet vol met afval.
De douches zijn smerig? Laat ze dan zelf schoon achter.

Is niemand daar intelligent genoeg om tot de conclusie te komen dat als het kut is zij en hun medevluchtelingen daar ZELF voor verantwoordelijk zijn?

Myrkie | 11-12-15 | 11:59

Weet je wie er ook ongemak had toen ze in een centrum opgesloten waren ? Joden.. van die joden in die (la)waaierige concentratiekampen waar er geen verstopte wc's waren omdat er niets gescheten kon worden om te doen verstoppen. En waar er ook zo een onaangename geur was van lijken en gas en verbranding. Er was toen zodanige slechte wifi dat er eigenlijk van geen wifi kon gesproken worden.
En later waren er nog vele slechte omstandigheden voor joden in booslimlanden.. Hebben die joden dan WEL weer de handen uit de mouwen gestoken en een democratisch welvarende staat tot bloei gebracht. Zonder een klachtbrief van advokaten.

En zelf ben ik ook al in ECHTE vluchtelingenkampen geweest en er ook overnacht. Hadden daar ook geen wifi of geen stromend water. Maar die Karen probeerden er in veel slechtere omstandigheden iets van te maken. ECHTE vluchtelingen die bij mij WEL welkom waren.
Maar die Zeuristaniers, die homohaters.. vertrek toch met je ingekaderde diploma en ga in Islamistan gebitten gaan verzorgen en transplantaties uitvoeren.

Bier en worst | 11-12-15 | 11:56

Flikker op naar je eigen land, stelletje laffe deserteurs.

Red Pill | 11-12-15 | 11:55

-weggejorist-

bozerealist | 11-12-15 | 11:50

terrecht dat ze deze klacht doen. hoe zou jij het vinden als je daar zit? kan ook niet. laten we allemaal even realistisch zijn... zou je het daar ook volhouden?

TerrorSam | 11-12-15 | 11:44

Benoem een speciale agent om de problemen adequaat aan te pakken: Agent Orange.

Montgomery Burns | 11-12-15 | 11:44

Wat gaat er om in die hoofden van die vrijwilligers. Zij die allemaal ongewild kinderloos met een complex. Als je daar bezig bent met de meest basale zaken die dat k.tvolk zelf makkelijk kan dan moet je toch wel denken wtf. Als jij de stront uit de plee staat te schrobben terwijl dat tuig op hun nestbligtbtebruften dan moet er op enig moment toch een inzicht opdoemen.

Ben Hetzat | 11-12-15 | 11:41

J.Spermaban  | 11-12-15 | 11:27
+100 👍... doet sneeuw en winterdansje.

Paaldanseres | 11-12-15 | 11:40

Vieze toiletten, kou, wind, verveling, vechten en tot overmaat van ramp een kutkoor wat welkomsliederen staat uit te braken. Tja als ik te voet naar Syrië was gegaan zou ik er ook van balen dat aan te treffen.
Maar de oplossing is simpel: Opflikkeren houdoe en bedankt.

Lichtstadfan | 11-12-15 | 11:38

De zieligheidsindustrie is hard op weg om zichzelf de nek om te draaien, heerlijk. Alles wat het draagvlak afbreekt om NEP-vluchtelingen te ontmoedigen juich ik toe.
Verveel ze terug naar eigen regio!

Où est Charlie? | 11-12-15 | 11:38

Hebben we niet nog ergens wat van die kampbeulen uit de 2e wereld oorlog rondlopen? Die kunnen we dan inzetten voor het bijbrengen van wat meer cultiveren, inzichtelijkheid en de harde discipline voor die baardapen.

Paaldanseres | 11-12-15 | 11:32

te weinig activiteiten: ga dan de douch schoonmaken, de wc ontstoppen en het dak repareren Als ik dat zo lees is er juist heel veel te doen.

small_town_dude | 11-12-15 | 11:29

Gaat het hier niet om een ordinaire klassenstrijd?
De mensen met beschaving die niet kunnen leven met aso's .
Het probleem lijkt me dat het AZC en de vrijwilligers veel te tolerant zijn jegens aso's, want dat zijn die lui nl niet gewend in hun eigen land. Ze zoeken dus figuurlijk de grenzen op, net als kleine kinderen.

Ci Ty33 | 11-12-15 | 11:29

Koning winter zou nu zeer welkom zijn, gaarne een herhaling van de winter van 1963.....

J.Spermaban | 11-12-15 | 11:27

@verichrome | 11-12-15 | 10:14
Een welgeteld 1 kind dat ze voorop laten lopen.

Rest In Privacy | 11-12-15 | 11:27

geen bladeren in de woestijn..... dus?

mmkk | 11-12-15 | 11:25

Ondankbaar kutvolk

robdeventer | 11-12-15 | 11:23

Arabieren, net Fransen, maar viezer

12pints | 11-12-15 | 11:19

9/10 van de klachten komt door hun zelf. WC verstopt & vies: onderhoud die boel dan. Douches vies dus we douchen niet meer: maak schoon dan. Het stinkt: ga douchen dan. Tsja, het is geen 5 sterren hotel nee.

__dictatuur | 11-12-15 | 11:12

Even op het provinciale krantje (De Gelderlander) gezocht. Bericht is enkel met zoekfunctie terug te vinden, mogelijkheid tot reageren is uitgeschakeld. De berichtgeving is weer rood gekleurd in Havana aan de Waal.

Lieutenant_Gruber | 11-12-15 | 11:08

Sbas | 11-12-15 | 10:46

Grappig dat die asielzoeker (die er nou niet bepaald Syrisch uitziet) CCCP op zijn sweater heeft staan.
Daar staat dus geen CCCP maar SSSR in Cyrillisch schrift.
SSSR is de oude afkorting voor de Sovjet-Unie.
Putin-lover? (pun intended)

Bijtendehond | 11-12-15 | 11:06

Eigenlijk zou je een soort van pot moeten maken waar ieder die dat wil (niet verplicht) geld zou kunnen/mogen gooien om de asieleisers van te huisvesten, voeden, vermaken etc etc etc.
Is het geld op, dan kunnen mensen die dat willen er weer wat ingooien.
Gebeurt dat niet dan is het feestje afgelopen en moet iedereen weer naar huis.
Ik denk dat er amper meer dan drieëntwintig euro in die pot terecht komt en het feestje na een halve dag al afgelopen is.
Eens kijken hoeveel onze linkse vrienden uit eigen zak willen betalen voor opvang e.d.

oxyfiebel | 11-12-15 | 11:01

Aan de foto te oordelen, ging de kookcursus in het woonzorgcentrum toch door. Grote opkomst van kokende Fatima's met kroost daar neem ik aan, want hier alleen maar jonge (hoogopgeleide) mannen.

metzonderzijwieltjes | 11-12-15 | 10:59

'Hoor de wind waait door de bomen, hier in huis waait zelfs de wind'. Hier in Nederland noemen we dat een heerlijk avondje. Tyf toch gauw op, Zeuriërs!

Stijlicoon | 11-12-15 | 10:58

Nederland schaamt zich meer en meer over hufterigheid. Welke hufterigheid wordt hier bedoeld dan, die van de Nederlanders of die van ondankbare gelukszoekers die niet krijgen wat ze dachten te krijgen.
Je schaamt je de tering over de Nederlanders die mogelijk hebben gemaakt dat deze gelukszoekers zich zo ondankbaar gedragen. Bedankt Links Nederland!

rooie vogel | 11-12-15 | 10:57

Kijk ze daar lopen, jonge viriele mannen in de kracht van hun leven. Engelandvaarders gingen met gevaar voor eigen leven naar Engeland voor vrijheid en gingen direct het leger in om hun land te bevrijden.
Deze lui waren al veilig in Turkije, maakten een reis door tig verschillende landen waar ze niet specifiek om veilige landen vroegen, nee men wou naar Germoney,(nu dus holland).
Om te komen profiteren van onze welvaart, men houdt vast aan zijn eigen geloof,gedragingen en denkbeelden. Met als klap op de vuurpijl dat ze ook nog dingen gaan eisen, dat het allemaal te langzaam gaat en dat de huizen,uitkeringen,money en verzorging zich wel lang op zich laat wachten. Als ze zo'n grote mond hebben en van alles eisen aan de westerse samenlevingen... vraag je je toch af waarom ze dit niet allemaal eisen in hun eigen landen? Ons is ook niet alles komen aanwaaien.
Bij 1vandaag was er trouwens een x een item over een Syrische vluchtelinge, die na een jaar al in een soc.huurwoning zat... ze klaagde dat ze haar ouders nog niet kon laten overvliegen, want de smokkelaars hadden tegen haar gezegd dat ze in Nederland snel hun familie konden laten overvliegen......

Julia | 11-12-15 | 10:56

Deze brief werd mede mogelijk gemaakt door uw belastingcenten! En nu weer aan het werk, het Waldorf Astoria voor deze jongens moet straks ook ergens van betaald worden.

El Muñeco | 11-12-15 | 10:48

Er valt die migranten helemaal niets kwalijk te nemen.
Is ook kut als het beloofde paradijs een smerige plastic keet in een druiperig bos blijkt te zijn.
Wat wel kwalijk is is dat Linkse gutmenschen zich als hongerige wolfen op deze migranten storten en hen subiet in de Nederlandse klaagcultuur en zieligheidsrol duwen.
En ze daar zo lang mogelijk in willen houden.
Dit Gutmenschsalafisme is al 30 jaar de splijtzam in onze samenleving.

klön | 11-12-15 | 10:48

-weggejorist-

exit religion | 11-12-15 | 10:46

Hier is het eind nog niet van in zicht als die klagers niet de grens overgesmeten worden. Ik snap niet dat er nog vrijwilligers zijn die daartussen willen zitten. Gisteravond op Hart van NL ook zo'n droeftoeter, die even de bruiloft van 2 gelukszoekers gaat betalen, want ze trouwden in Turkije (veilig land!), en namen hun geld mee om naar NL te "vluchten", dus ze hadden nog geen bruiloftsfeest gehad. Die wees welkom zangeres is knettergek, misschien iets voor Rutte om mee te hokken.

Koffieleut | 11-12-15 | 10:44

-weggejorist-

slotbert | 11-12-15 | 10:43

Heel eigenaardig dat een hoop hoogopgeleide projectmanagers en andere universiteiren niet in staat zijn om met zijn allen een vergadering te organiseren, een whiteboard en voldoende schrijfmateriaal aan de gutmenschen te ontfutselen, en eens samen brainstormen wat de problemen zijn, hoe enerzijds de symptomen kunnen opgelost worden, en vooral hoe de oorzaak kan aangepakt worden zodat die problemen niet meer zullen voorkomen.
Welke taken moeten er dus verricht worden en hoe gaan we die taken verdelen ? Welke groepen hebben we nodig om specifieke taken te doen ? Wie heeft er een voorkeur voor specifieke taken, en de rest maakt niet uit welke taak precies hij wil meehelpen.
Welk materiaal hebben we nodig, dan kunnen we een lijstje opstellen dat we voorleggen aan de plaatstelijke gutmensch. De kosten hiervoor zullen betaald worden van het bedrag dat we bespaard hebben op advokaten die voor ons gaan klagen en procederen omdat we het hier niet leuk vinden.
Zijn er nog vragen ? Ben ik iets vergeten ?
Dan gaan we nu aan de slag, en zijn we binnen een paar dagen volledig uit onze problemen en is het hier gezellig wonen in dit azielcentrum.
Nee, dank je wel Nederland, we hebben je hulp niet nodig voor iets dat we makkelijk zelf kunnen oplossen.

Maar een haatdemonstratie organiseren met gekrijs van dood aan joden is natuurlijk leuker en makkelijker, zeikvolk.

Bier en worst | 11-12-15 | 10:43

Allemaal ook voorgekookt door het zootje ongeregeld dat als advocaat vermomd gaat, ze hebben er een gouden boterham aan deze opruiers!

lanexx | 11-12-15 | 10:43

Exacte omschrijving van de omstandigheden als we op schoolkamp gingen. Ik heb er geen een overgeslagen!!

Wamoje | 11-12-15 | 10:43

Als je de tekst van de klacht doorleest, ergert men zich vooral aan het doen en laten van de medevluchtelingen...

Nuchternederland | 11-12-15 | 10:43

Ook zouden de urinoirs verstopt zijn en de doucheruimtes smerig. WOW!
Hadden ze daar in "Syrie" werksters voor dan? Misschien eens wat vaker de televisie uit en zelf wat ondernemen. En de energie die ze stoppen in protest liever gebruiken voor een taalcursusje of wat inlezen over het land waar je "in terecht bent gekomen".
Ik maak ook mijn eigen douche en toilet schoon. En als je met een groep in een vakantiehuisje zit, verdeel je de taken.
Echt zelfredzaam zijn ze niet he, die "vluchtelingen"?

metzonderzijwieltjes | 11-12-15 | 10:42

Er komen wekelijks honderden asielzoekers bij, die van opvang naar opvang worden verplaatst. Maar er is een stilzwijgen over wat er daarna gaat gebeuren. Er gaat feitelijk niemand terug; gelukzoekers worden niet uitgezet en uitgeprocedeerden gaan maar mondjesmaat terug. Straks allemaal permanent een huis, een baan, een uitkering? Met voorrang, zonder mede opbouw aan het sociale stelsel? Diegene die deze asielzoekers zo massaal binnenhalen verzwijgen dit angstvallig.

miss error | 11-12-15 | 10:42

ach, In januari zijn de vredesbesprekingen, en als dat en beetje goed gaat dan is de oorlog voorbij.
Dus dan zijn ze eind van de winter weer thuis in hun eigen mooie landje, want zo is de regeling nu eenmaal: als de situatie veilig is dan moet men terug.

--sql error-- | 11-12-15 | 10:38

Ik zeg perfect geïntegreerd dat deze vluchtelingen in enkele weken onze klaagtraditie al hebben overgenomen.

flame_me | 11-12-15 | 10:37

@Dhr. de Wit | 11-12-15 | 10:07
Haha. Blijkbaar.

Lowdown | 11-12-15 | 10:36

@Lowdown | 11-12-15 | 10:04

Zoek je zelf even op wat een vlucht met RyanAir of EasyJet kost?

BenBinnen | 11-12-15 | 10:36

Die nationale ombudsman zal dit schrijven eerst even door de medisch wetenschappelijke molen moeten halen vanwege de gebruikte terminologie.
Verder erg typisch.
Als er geen bommen meer op je tokus kunnen vallen ga je zeuren over het geroezemoes van je medelanders.
Wen er maar aan zou ik zeggen.

Eppo | 11-12-15 | 10:36

Stap 1: geef die niksnutten corvee. Hebben ze zingeving én schone toiletten. Haal al het niet-essentiële personeel daar weg, en laat ze de boel zelf maar opknappen.
Abject | 11-12-15 | 09:32
.
Stap 2: filmploeg erbij en je hebt Utopia 2.

Poreknak | 11-12-15 | 10:33

75 dagen in een tent dat is twee maanden kampeervakantie all inclusive, normaal kost dat €3000.p.p.

alshetware | 11-12-15 | 10:29

Ik ben het met ze eens. Het is hier inderdaad een dikke bende. Met dank aan links Nederland.
Normpje | 11-12-15 | 08:48
.
U heeft helemaal gelijk. Hulde voor deze analyse.

Musset | 11-12-15 | 10:29

En nu ben ik echt helemaal klaar met ALLE vluchtelingen!!!
Wat een ondankbare K-honden zijn het! Wat doe je helemaal hier? Geen hygiëne, dan moet je zelf eens de douche schoonmaken of de pleeborstel pakken. Stank, daar heb je douches voor. Geen fertier, ga lekker bommen koppen in Syrie!

Strongbow | 11-12-15 | 10:28

Waar zou schetenwapper zijn? Volgens hem was het allemaal koek en ei daar.

mom van avezaath | 11-12-15 | 10:23

Slaapdeprivatie? Daaraan wordt je ook blootgesteld als zo'n "kwetsbare", "getraumatiseerde" alles-ies-graties sprinkhaan de volledig ingerichte bovenverdieping betrekt en tot diep in de nacht er lustig op los kabaalt terwijl jezelf s'morgens om 7 uur belasting mag gaan ophoesten. En als je dan klaagt, ben je racist.

Geïrriteerde Ed | 11-12-15 | 10:23

Er was in de hongerwinter geen kat meer te vangen in Amsterdam centrum en alle binnendeuren van de huizen waren in de kachel opgebrand je struikelde over de doden verhongerde Amsterdammers .
Sodemieter toch gauw weer allemaal naar jullie heerlijke warme woestijn en ga geitjes slachten .

blauwe zander | 11-12-15 | 10:19

Jos Tiebent | 11-12-15 | 10:06

@mezelf

Er op of er onder.

Jos Tiebent | 11-12-15 | 10:19

De douches en de WC's zijn vies. Kom van je luie reet af en ga ze dan schoonmaken. Oh wacht, er zijn natuurlijk overwegend mannen in dat kamp. En mannen en schoonmaken dat kan niet, ies koeltoer.

KlaasVaakStrooit | 11-12-15 | 10:18

Lowdown | 11-12-15 | 09:50

Wat is dat toch met je, dat je aldoor die mensen hierheen wilt halen. Je doet net voorkomen of we de mensen daar in de regio niet prima kunnen helpen. Sterker nog, we zouden dat veel efficienter kunnen doen. Waarom wil je zo graag die mensen hier heen halen? terwijl je weet dat ze naar onze maatstaven achterlijke normen en waarden hebben. Die hier totaal niet passen en we de ervaring met de berbers hebben dat het totaal uit de klauwen gaat lopen.

roze_bril | 11-12-15 | 10:15

Ik heb lang naar de foto zitten kijken, volgens mij hebben de vrouwen geen klachten want ik kan er geen een ontdekken.

verichrome | 11-12-15 | 10:14

Ondankbare lui. Nog ff en ze worden door heel de maatschappij uitgekotst. Ik hoor steeds meer rechtse reacties van mensen van wie ik het nooit verwacht had. Zegt genoeg lijkt me

me,myself and I | 11-12-15 | 10:14

@helder groentje.
Het gaat erom of het hier beter is dan waar je vandaan gevlucht bent, anders houdt immers niemand je tegen om terug te gaan, sterker nog daar wordt je bij geholpen als je wil. We gaan er nog steeds vanuit dat iemand uit een gebied komt waar je doodgeschoten wordt.

Dat het niet perfect is en niet wat je had verwacht/zou willen is een ander verhaal. Onze kinderen gaan schoolkamperen onder slechtere omstandigheden. Dat je er na 3 jaar daar over klaagt zou nog wat anders zijn, maar na 1 week?

een_mike | 11-12-15 | 10:14

zwetser2014 | 11-12-15 | 09:40
Schreeuw niet zo man. Ik ben net wakker.

Freddie Stobart | 11-12-15 | 10:11

@Lowdown | 11-12-15 | 10:00
Wat ik mij zelf al dat niet wijs maak dat maak ik zelf wel uit.

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 10:07

Dwars door Heumensoord loopt een treinspoor. Richting zuidoosten. (Roermond, Kleve (D)) Als Heumensoord niet bevalt zijn er dus twee opties.

Jos Tiebent | 11-12-15 | 10:06

Klinkt een beetje als menig Australisch hostel waar ik wel eens geslapen heb en niet als een nieuw Gitmo zoals de advocaatjes het willen afschilderen.
Slaapdeprivatie .... hoe krijg je het uit je strot

Goatboy2014 | 11-12-15 | 10:06

@BenBinnen | 11-12-15 | 09:55
Maar ze zijn niet in 'de regio', ze zitten in Heumensoord....

Lowdown | 11-12-15 | 10:04

@Lowdown En hoe weet jij dat?

a small step for men | 11-12-15 | 10:02

@Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:45
Er zitten daar duizenden mensen. Het is wel overzichtelijk, maar niet erg realistisch om jezelf wijs te maken dat ze allemaal hetzelfde zijn. Dat ze allemaal klagen, dat het allemaal vispeuken zijn, dat niemand een poot uitsteekt. Etc.

Lowdown | 11-12-15 | 10:00

Quote van een of andere gast, ben de naam ff kwijt: "Ask not what our country can do for you, but what you can do for our country"

a small step for men | 11-12-15 | 09:58

In reguliere sociale opvang is ook geen personeel meer. Poetsen wordt gedaan door de clienten zelf. Mensen met psychiatrische stoornissen, dit is inmiddels normaal. Geef ze wat poets spullen kunnen ze daar ook zelf poetsen.

sjonnyBgood | 11-12-15 | 09:57

Treurig hoor, het zijn blijkbaar stuk voor stuk baby's. Geplande sportactiviteiten gaan niet door. Want ze moeten van buitenaf entertaint worden. Geef 4 kleuters een bos en ze zijn de hele middag druk bezig, geef 4 ondervoede hongerige kindjes in Ethiopië een bal en ze zijn de gelukkigste in de hele wereld.
Deze mensen kunnen alleen maar klagen en klagen.

Flapuidt | 11-12-15 | 09:57

Treurig hoor, het zijn blijkbaar stuk voor stuk baby's. Geplande sportactiviteiten gaan niet door. Want ze moeten van buitenaf entertaint worden. Geef 4 kleuters een bos en ze zijn de hele middag druk bezig, geef 4 ondervoede hongerige kindjes in Ethiopië een bal en ze zijn de gelukkigste in de hele wereld.
Deze mensen kunnen alleen maar klagen en klagen.

Flapuidt | 11-12-15 | 09:57

@Lowdown | 11-12-15 | 09:50

Nee, die halen we er niet uit. Schengen is namelijk dood en begraven, het Dublin akkoord is dood en begraven, de screening loopt achter of blijft achterwege.

Je suggereert dat we "met zijn allen" al dan niet trots zouden kunnen of moeten zijn op onze wijze van opvang. Er is helemaal geen wij met zijn allen die dit willen: de meerderheid van Nederland wil deze vorm van hulp niet, het gebrek aan selectie niet, de cultuur en religie van het merendeel van de migranten niet, de belasting van de verzorgingsstaat niet.

Als er slechts 100 mensen zijn die onze hulp verdienen dan dienen we onverwijld te stoppen. Help die mensen in de regio van herkomst.

BenBinnen | 11-12-15 | 09:55

Tja het zijn allemaal mannen. In hun "cultuur" leren mannen niet de bezem en de dweil te hanteren. Daar hebben ze vrouwen voor.
Nou ja, mannen? Ze laten hun vrouwen en kinderen achter om de strijd tegen ISIS uit te vechten.

observer59 | 11-12-15 | 09:55

Tja, wat wil je. 2000 Nobelprijswinnaars op een kluitje. Daar ontwikkelt wat.

lulleficatie | 11-12-15 | 09:55

Je kunt Heumensoord niet uit de vluchteling halen, maar de vluchteling wel uit Heumensoord...

Wat een trauma.

Sbas | 11-12-15 | 09:55

Die 'vluchtelingen' hebben gelijk. Zo dienen wij niet om te gaan met geestelijk gehandicapten.

Rest In Privacy | 11-12-15 | 09:54

Het nieuwe bedelen en dat ook nog eens massaal.
Uiteraard gefundenes Fressen voor de advocatuur en trouwens de hele justitiële sector, plus de zorgindustrie, onderwijsfabrieksdirecteuren enz. Schuif maar hier met de pecunia. weg met NL en leve onze elite.

ecologiste | 11-12-15 | 09:53

-weggejorist-

heilig varken | 11-12-15 | 09:53

Het is eigenlijk wel grappig dat ze zelf niet een beetje schoonmaken, en dingen organiseren.
Ze hebben heel de dag geen tyfus te doen, maar dan niet bij jezelf denken, misschien kunnen we zelf wat dingen regelen.
Het geeft alweer aan wat voor mensen we hebben binnengehaald,
alleen maar een last voor onze vrije samenleving, hand ophouden en klagen, en vooral een afkeer hebben tegen alles wat niet islamitisch is, en dat gaat dan weer een paar generaties door.
Links Nederland, bedankt!

Rimpeldoos | 11-12-15 | 09:52

De gemiddelde bejaarde in een verzorgingstehuis ligt ook te lang in dezelfde luier, zonder dagbesteding en hunkerend naar een lekkere maaltijd in zijn bed. Maar daar staat geen legertje Prakken d'Oliveira's voor klaar. Die kunnen barsten. Bovendien maken de meeste Nederlanders hun eigen toilet ook schoon.

miss error | 11-12-15 | 09:51

@de Voorzittert | 11-12-15 | 09:37
Ben ik helemaal niet vergeten. Ik constateer alleen dat de 'context' ervoor zorgt dat de onderbuik zo langzamerhand naar de hersenpan is verhuisd. Genoemde argumenten ontslaan je niet van de verantwoordelijkheid om na te blijven denken. En niet iedereen over één kam te scheren. Stel dat er tussen al dat volk slechts 100 mensen zitten die wél onze hulp verdienen? Halen we die er nu uit? Zijn we met zijn allen trots op wat hoe gastvrij we die mensen opvangen?

Lowdown | 11-12-15 | 09:50

@Jim Lovell | 11-12-15 | 09:43

Blijkbaar is het niet genoeg wat Nederland in enkele maanden voor elkaar weet te krijgen voor tienduizenden onverwachte migranten. Dan is de conclusie dat we ze dus niet moeten opvangen. Iets wat ik op voorhand al vond trouwens.

Onze excuses dat we een paar jaar geleden niet op voorhand hotels hebben gebouwd van het geld wat hier tegen de plinten klotst. Bedankt voor de gezellige tijd en optiefen nu.

BenBinnen | 11-12-15 | 09:50

Het lijkt me eigenlijk wel goed te gaan als ik die brief lees. Na een paar maandjes zijn de mensen blijkbaar al wel gewend aan houtlucht, kaas en chocopasta.

De rest valt onder morele lafheid.

Poesmobiel | 11-12-15 | 09:49

Waarschijnlijk hebben ze last van de lucht van Schetenwapper die daar slechts 300 m vandaan schijnt te wonen.

R van Perzie | 11-12-15 | 09:49

Vandaag op het NOS staatsjournaal:
Uit onderzoek is gebleken dat de Nederlanders de afgelopen tijd positiever zijn gaan denken over asielzoekers.
WTF hahahahahaha.kots kots kots en een
scheetje pfffff

lekker dan | 11-12-15 | 09:49

@MarcS | 11-12-15 | 09:32
.
Op mijn laatste campingvakantie was de Wifi erbarmelijk slecht en de herrie niet te harden. Toen hebben we collectief zelfmoord gepleegd en daarna liepen de vechtpartijen pas echt uit de hand. O hadden wij ook maar een brief geschreven.

Piet Karbiet | 11-12-15 | 09:48

@Lowdown | 11-12-15 | 09:39
Ben het met je eens wat betreft selectie.
Maar als je de pots en NOS bericht goed had geïnterpreteerd dan had je kunnen weten dat het klachten zijn die vluchtelingen onderling zelf kunnen oplossen.
Als ze last hebben van pratende slaapkamergenoten dan moeten daar afspraken over gemaakt worden.
Als ze last hebben van een vieze plee, dan kunnen ze daar zelf iets aan doen.
Als het bed kraakt, dan kunnen ze ook om gereedschap vragen zodat ze het zelf kunnen oplossen.
Maar niets van dit alles, en dit is allemaal cultureel bepaald. Het meerendeel is man en zij zijn gewend dat alles wordt gedaan door moeders en later hun vrouw.
De situatie in Nederland is nu eenmaal anders en als je vooruit wilt, zoals ze schijnen te willen want anders waren ze niet gevlucht, dan ligt het puur aan jezelf of dat lukt of niet.
Eigen initiatief is goud waard.

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:45

@Lowdown | 11-12-15 | 09:29

Nee, deze mensen hebben onze hulp niet nodig. Mensen die hier niet kunnen komen, die in die tentenkampen zitten hebben onze hulp nodig. Niet deze uitvreters die vele duizenden euro`s aan mensensmokkelaars hebben verpatst om hierheen te kunnen komen. Die hadden daar met dat geld ook een prima leven kunnen leiden.

roze_bril | 11-12-15 | 09:44

Misschien kunnen ze bij Halina of Paul op zolder slapen

swagmachine | 11-12-15 | 09:44

De klachten zijn terecht. Als je mensen opvangt moet je dat goed doen of vooruitzicht bieden op een verbetering van de situatie
Dit is gewoon kudt geregeld. En helemaal omdat er ook kinderen leven.

Jim Lovell | 11-12-15 | 09:43

Veel vrouwen in de foto

swagmachine | 11-12-15 | 09:42

Ik ben aan het eind van mijn Arabisch.

Petrus de Rewa | 11-12-15 | 09:40

-weggejorist-

zwetser2014 | 11-12-15 | 09:40

@Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:56
... want daar stinkt het gewoon minder...

Sliptong | 11-12-15 | 09:39

@Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:31
Laten we voor de discussie eens aannemen dat 40% gezinnen zijn die gevlucht zijn voor 'een beter leven' (wat dat dan ook is). Die zitten ook tussen allerlei gajes in zo'n kamp. En wat begin je dan? Ik heb ook geen oplossing, maar ik vind het totale gebrek aan inlevingsvermogen bij veel Nederlanders triest. Waarom pleiten we er niet voor om veel meer in te zetten op selectie om vervolgens de mensen die onze hulp nodig hebben ruimhartig op te vangen?

Lowdown | 11-12-15 | 09:39

Mensen schrijven al veertig jaar dergelijke brieven om de situatie in hun straat te beschrijven.
De vieze rassies.

hallevvezool | 11-12-15 | 09:38

Wifi is toch wel betaald mag ik hopen?

De Geus | 11-12-15 | 09:37

@Lowdown | 11-12-15 | 09:29
Jij vergeet de complete context. De meeste Nederlanders zijn in meer of mindere mate woedend. Waarom zijn deze mensen hier? Waarom niet ergens in de regio? Ergens in een cultureel vergelijkbare plek? Waarom maken die mensen er niet het beste van? Waarom geeft het COA ipv een legertje advocaten niet een paar Praxis-bonnen zodat die mensen er iets moois kunnen timmeren? Waarom zou je met een spandoek klagend door een bos marcheren? Was dat wel hun eigen initiatief? Of ingefluisterd? Je vergeet het hele éénzijdige en niet-te-winnen asieldebat met onthutsende inspraakavonden voor de bühne die het volk, veelal omwonenden kansloze voordrachten lieten doen om alsnog 1.200 booslims in de achtertuin te krijgen. Dit blijft niet zonder gevolgen. De onderbuik is woedend. Het enige wat de asielindustrie overeind houdt is dat het nog niet bonton is om je openlijk uit te spreken tégen meer Islam. Maar hopelijk wordt in 2016 daar voor eens en altijd collectief doorheen gebroken.

de Voorzittert | 11-12-15 | 09:37

-weggejorist-

zwetser2014 | 11-12-15 | 09:36

-weggejorist-

zwetser2014 | 11-12-15 | 09:35

Mooi man de industrie die hierop draait. Dat zijn de lachende derden.

TheseDays00 | 11-12-15 | 09:35

Let maar op. Dit geklaag gaat hun hele leven door. In iedere situatie vinden ze wel redenen om het slachtoffer uit te hangen en de eigen tekortkomingen naar buiten te projecteren.

Islamofiel | 11-12-15 | 09:35

“Luisteren Nederland anders vechten!”...
Precies wat ik dacht dat er binnen gehaald zou worden.
Stop het religieuze imperialisme!
Stop met het binnenhalen van een gewelddadige haatcultuur!

Antitheïst | 11-12-15 | 09:33

Oprotten!

succesvol | 11-12-15 | 09:33

Wil ik reageren denk ik bij mezelf laat maar gebed zonder einde.

dedwarsligger | 11-12-15 | 09:32

Stap 1: geef die niksnutten corvee. Hebben ze zingeving én schone toiletten. Haal al het niet-essentiële personeel daar weg, en laat ze de boel zelf maar opknappen.

Abject | 11-12-15 | 09:32

-weggejorist-

zwetser2014 | 11-12-15 | 09:32

Rot-dan-op! Stelletje uitvreters!

kommabijmebinnen | 11-12-15 | 09:32

@ikdenkwat | 11-12-15 | 09:23
Dat is idd het rare!
Ik stond een paar jaar geleden op een camping en het werd dusdanig slecht weer dat de onderste terrassen allemaal onder liepen. Opvallend genoeg zag je alleen de Duitsers en NL'ers hard lopen om beneden te redden wat er te redden viel. N>B> die mensen hun eigen spullen stonden veelal op de droge terrassen. Er waren ook Fransen En Italianen, die waren al wat minder behulpzaam.

MarcS | 11-12-15 | 09:32

-weggejorist-

bixiers | 11-12-15 | 09:32

@Helder Groentje | 11-12-15 | 09:05
.
Sodeflikker een end op met je slappe gelul.

Piet Karbiet | 11-12-15 | 09:32

@Lowdown | 11-12-15 | 09:29
Bullshit. Als je last hebt van geluid, dan kun je oordopjes in doen. Doe ik ook wel eens als ik een nachtje doorhaal en dan overdag slaap.
Last van een vieze plee? Pak een dweil en een ontstopper.
Het ligt puur aan de instelling van die vluchteling. Ze mogen dan wel niets hebben, maar ze mankeren toch zeker niets aan hun klauwen?

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:31

Pritt: Lees zelf de aanklacht eerst eens, dat zijn geen COA-Advocaatjes, de 'advocaatjes' klagen zelfs over COA.

knehmoo | 11-12-15 | 09:31

PopperFlopper | 11-12-15 | 09:26
Corvee? Kaakchirurgen, architecten, wiskundigen, celbiologen, filosofen en stedenbouwkundigen zijn dat niet gewend, dat moet je kunnen inzien.

Schoorsteenveger | 11-12-15 | 09:30

@Lupuslupus | 11-12-15 | 09:09
Het zou ze op z'n minst sieren als ze een demonstratie tegen islamitisch geweld organiseren. Maar nee, volgend jaar staan dit soort lieden te joelen in een mars tegen Israëlisch beleid.

Ebert de R | 11-12-15 | 09:30

Pfff. Wat een medemenselijkheid hier zeg. Tuurlijk zitten er uitvreters tussen, maar ook mensen die onze hulp nodig hebben! En omdat wij zo geweldig zijn die midden in de winter in een tentje te stoppen, mogen ze alleen nog dankbaar buigen en moeten ze verder hun bek houden? En dat in het land waar wij blijkbaar zo trots op zijn? Ik ben allergisch voor het linkse vluchtelingenknuffelberensyndroom, maar het andere uiterste (zie meeste reacties hier) is minstens even stuitend.

Lowdown | 11-12-15 | 09:29

Deze klachten zijn grotendeels te relateren aan het gedrag van de gelukszoekers zelf dan aan de opvang. Als ze hun gedrag aanpassen dan zullen ze zien dat de meeste klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen. Wat hebben ze daarnaast gedaan om de klachten te verminderen? Hebben ze zelf een dweil en een ontstopper gepakt om schoon te maken?

TouchSmart | 11-12-15 | 09:29

"Gratis verblijfsvergunning voor de Syriër die "slaapdeprivatie" en "zingeving" kan zeggen!"
Hihi. Kill it with slaapdeprivatie!

dedeurs | 11-12-15 | 09:29

Het is gewoonweg asielmafia. Wij willen onze zin en als we dat niet krijgen heeft dat gevolgen.

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:28

De brief is een uiting van grenzeloze passiviteit
Die lui verdienen een schop onder hun komt.
De oplossing lijkt me het inzetten van een paar sergeanten van de mariniers om die lui wat discipline bij te brengen

Islamofiel | 11-12-15 | 09:27

1 woord: CORVEE

PopperFlopper | 11-12-15 | 09:26

Het mooie aan dit verhaal is dat er een leger advocaten en specialisten ter beschikking staan om dit allemaal aan te zwengelen. Wie wordt er beter van? yeps de COA die gaat het emmertje ophouden zodat er fondsen in gedumpt kunnen worden.
En de strijkstok is breed en lang en bovenal zeer plakkerig.....
Een eigenschap die de grootste gemene deler is in de zieligheids industrie

Rest In Privacy | 11-12-15 | 09:25

Geef die arme mensen allemaal een vrijstaande villa. Dat is wel het minste wat we kunnen doen.

Abu al Uitkering | 11-12-15 | 09:25

Het wordt trouwens ook eens hoog tijd dat we een capabele minister van Financiën krijgen.
Die dan vervolgens ook gewoon de hele tijd NEE zegt tegen allerlei gefreubelde "gooi er geld naar toe, dan verdwijnt het probleem vanzelf"-constructies.
Nu al 8 jaar CDA/Pvda, een verdubbeling van de staatsschuld terwijl de bezuinigingen EN lastenverzwaringen je om de oren vliegen.
Hoe is het mogelijk dat niemand inziet dat dit compleet fout gaat.

datzouzomaarkunnen | 11-12-15 | 09:25

De Byzantijnen waren ook aan het einde van hun Latijn en toch zijn ze allemaal verkracht, vermoord of tot slaaf gemaakt. Ga daar maar weer heen. Doei.

Piet Karbiet | 11-12-15 | 09:25

volgens de betekenis van deprivatie ,ja hoor jaloers, :gevoelens als angst, schuwheid, veroorzaakt door permanent tekort aan affectie (genegenheid). Er is sprake van relatieve deprivatie wanneer deze gevoelens voortkomen uit de vergelijking van de eigen situatie met de "betere" situatie van andere wezens

petomaan | 11-12-15 | 09:25

Zet je een paar honderd Nederlanders in een opvang en het is daar kut, dan zijn er spontaan timmer, opruim en schoon maak clubjes. Het vluchtelingen clubje wat er nu zit is totaal initiatief loos en wij moeten het oplossen. Hup! Ook zelf je klauwen uit je mouwen! Samen oplossen betekend niet wij oplossen! Daarbij is het weer hier altijd waardeloos dus wen eraan.

ikdenkwat | 11-12-15 | 09:23

@mr. coffee | 11-12-15 | 09:16
Straks als de eerste sneeuw valt en de temperatuur onder nul zakt, DAN hebben ze wat te klagen.
En wat betreft vieze toiletten, dan moeten die lui leren dat een bril niet gemaakt is om op te staan (hurktoilet).
Lieden die wél gaan zitten, leggen eerst een halve rol pleepapier op de bril en spoelen dat gewoon door.
Misschien is een cursusje 'poepen in het westen van Europa' een optie.

necrosis | 11-12-15 | 09:22

Ik heb ook zo 1 2 3 de oplossing niet maar de vinketering achter hun hart zou wel helpen. Zo.

Piet Karbiet | 11-12-15 | 09:21

Mooi groepje asieleisers die snel uitgezet kunnen worden terug naar Pakistan en Albanië
de enkele Syriër kan terug naar Erdogan want die krijgt er inmiddels voor betaald.

Berthe | 11-12-15 | 09:19

Op een gemiddele Nederlandse camping staat altijd een trekker in de douche en een ontstopper op de plee. Meestal werkt dat prima en nemen mensen zelf de verantwoordelijkheid om het schoon te houden, maar daar moet je in beginsel natuurlijk wel de instelling voor houden.
Niet geheel ontoevallig is het zo dat de meerderheid van deze mannen moslim zijn en dus gewend zijn niets aan het huishouden te doen, daar zijn immers vrouwen voor, zo hebben ze in hun cultuur meegekregen.
Verhuizen naar een ander land betekent ook dat je een deel van je cultuur op moet geven en/of je moet aanpassen. Dat moet ook maar eens duidelijker gesteld worden.
Zoals opa de Wit al jaren geleden zei: "Aanpassen Of Opkrassen".

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:19

@johoost | 11-12-15 | 09:16
Het zijn nagenoeg allemaal mannen, die doen niet aan schoonmaken in hun cultuur. Geeft je wel te denken als je weer eens een broodje doner koopt bij een tent waar alleen mannen rondhangen ........

MarcS | 11-12-15 | 09:19

We islamiseren vrolijk maar gestaag verder. En Prakken & d'Oliveira vullen hun zakken.
.
Op naar Neurenberg tribunaal II. Hopelijk mogen alle reaguurder dit proces nog meemaken. Zou het einde van de Derde Wereldoorlog betekenen.

de Voorzittert | 11-12-15 | 09:18

Die lui van het COA zijn natuurlijk ook uitschot. Belang van hun dikbelegde boterham boven dat van de samenleving stellen. Normaal noem je dat soort mensen asocialen.

roze_bril | 11-12-15 | 09:18

@LangeTijdGeleden | 11-12-15 | 09:14
Je hoeft niet zo te schreeuwen, het is hier namelijk WEL EEN HOTEL!

MarcS | 11-12-15 | 09:18

-weggejorist-

fuckfaceDH1969 | 11-12-15 | 09:16

En er vliegen geen gebraden ganzen (geurloos vanzelfsprekend) door de lucht!

Ik weet een adequate oplossing: treinen naar het oosten, totdat ze weer overwegend in Syrie zijn.

bergsbeklimmer | 11-12-15 | 09:16

Die aanklacht is meer een afspiegeling van het eigen wangedrag. Ze hebben geen tijd om zelf schoon te maken omdat ze het te druk hebben met klagen hoe vies het is.

mr. coffee | 11-12-15 | 09:16

Dan klaag je niet over toestand maar vraag je om een emmer, mop en schoonmaakmiddel. Of je koopt het zelf van je gekregen centen. En dan maak je de boel schoon. Dit kleine stukje zegt zo verschrikkelijk veel over de mentaliteit, geprek aan oplossinggerichtheid en totaal afhankelijk zijn van anderen. Je hebt er geen reet aan.

johoost | 11-12-15 | 09:16

-weggejorist-

LangeTijdGeleden | 11-12-15 | 09:14

@Helder Groentje | 11-12-15 | 09:05
Het COA heeft meerdere leegstaande kantoorpanden/ overheidsgebouwen aangeboden gekregen voor huisvesting.
Maar dat wilde COA niet!

necrosis | 11-12-15 | 09:13

Zolang die stank niet de kerosine van bommenwerpers is en het lawaai niet van exploderende bermbommen dan zou ik eerder wat dankbaarheid tonen voor het land dat je opgenomen heeft, stelletje profiteurs! Dit zijn dus gelukszoekers in optima forma!

drekzooi | 11-12-15 | 09:13

Het merendeel van de klachten hebben ze zelf in de hand. luid gepraat dag en nacht, in en uit lopen van mensen, verstopte toiletten, bemodderde en vieze douchevertrekken. Is het vies? Pak een zwabber/trekker en maak de vloer droog na het douchen. Verstopt toilet? Leer om niet een hele rol door te spoelen. Luid gepraat? Hou je bek snachts.
Zeer kwetsbare groep? Dit waren toch viriele jonge mensen in de bloei van hun leven, hoogopgeleid en een aanwinst voor de maatschappij?

Sadomassochristus | 11-12-15 | 09:13

Ok, ze klagen over dat ze lang moeten wachten op een woning. Dat mag, doe ik ook. Maar zij willen per direct een woning! Weet je, als je zo jaloers bent op ons "nederlanders" dat wij woningen "krijgen", dan wil ik best ruilen hoor!

Huur nu particulier en sta al lang ingeschreven voor Sociale huur. Echter moet ik 7 jaar wachten, tegenover een Syriër die maar een paar weken/maanden hoeft te wachten. Dus dan vind ik een wachtlijstruil best te doen. Tevens verdien ik teveel voor huur en zorgtoeslag maar te weinig om een woning te kopen.

LangeTijdGeleden | 11-12-15 | 09:12

Allemaal schermutselingen. Wacht maar tot die "Syriërs" doorkrijgen wat er in dit land écht mogelijk is: kraken, jatten, neuqsexen uit vrije wil, neuqsexen uit onvrije wil, subsidies, tweede kansen, derde kansen, vierde kansen, honderste kansen, nog meer subsidies, overvalletjes, dronken worden, dronken rijden, dronken zwartrijden, mishandelen, grof mishandelen, oudjes beroven, oudjes beroven en verkrachten, oudjes beroven, verkrachten en met je rechtervuistje doodmeppen. En dit alles met als grootste downside-risk: jaartje brommen in een luxe gevangenis. Het Hilton vergeleken met hun huurflatje in Zuid-Istanbul.
.
We mogen ons nog in de handen wrijven met deze ingetogen boswandeling van slechts 500 gelukzoekers.

de Voorzittert | 11-12-15 | 09:12

Helder Groentje | 11-12-15 | 09:05
Nee Helder Groentje. Ze hadden totaal andere verwachtingen. Ze meenden dat men meteen een huis en uitkering kreeg. Dan is het inderdaad een domper dat je de komende jaren nog in een tent moet slapen. Maar nog altijd beter dan de puinhopen van Syrië of een appartement in Istanboel.

Charles de Batz | 11-12-15 | 09:09

Je zou toch denken dat ze na hun "barre tocht", opgevangen in ons land, alles gratis krijgen (incl. advocaten) zouden denken: wat kan ik voor dit land *doen* om mijn *dankbaarheid* te tonen?
Nou niets natuurlijk, alleen maar eisen en daar zullen ze - zoals we al 40 jaar weten - mee doorgaan zodra ze hier een verblijfstatus hebben. Welk een geweldig vooruitzicht!

Lupuslupus | 11-12-15 | 09:09

Ik word ook altijd heel agressief van die klote wind. Heel onrustige nachten. Ik heb nooit geweten dat je er een klacht over kon indienen bij de ombudsman, dus dat ga ik nu zeker doen. Bedankt GS!

Asimov6 | 11-12-15 | 09:09

Het is vooral het dreigende taaltje dat hier opvalt, gebaseerd op de uit de lucht gegrepen stelling dat alles wat daar binnen dat kamp aan 'escalaties' plaatsvindt en plaats zal vinden direct gerelateerd kan en moet worden aan datgene waar wij deze arme drommels mee 'opzadelen'.

Schoorsteenveger | 11-12-15 | 09:08

@Helder Groentje | 11-12-15 | 09:05
Lieverd,
99% heeft er zelf voor gekozen om van huis te 'vluchten' omdat het hier allemaal gezellig en gratis is. De keuze is aan hen, ze kunnen zo weer terug. Sterker nog ik denk dat ze betaald in het vliegtuig zitten voor ze uberhaupt de zin af hebben kunnen maken.

Verwar vluchtelingen nu niet aldoor met gelukszoekers!

Voor de vluchtelingen is dit triest, wat mij betreft doen ze luxe kampementen voor Syrische vluchtelingen en voetreisjes voor al die mensen die niet uit Syrie kwamen. Moet jij eens kijken hoe rustig het wordt, maar vooral hoe lekker de vluchtelingen kunnen slapen!

MarcS | 11-12-15 | 09:08

Verplichte dagelijkse wandeling van een uur en een uur corvee
Hier is natuurlijk ook sprake van jaloezie ten opzichte van asielzoekers die comfortabeler zijn gehuisvest

Islamofiel | 11-12-15 | 09:08

Ik ben het eens met de klacht. Die situatie is onhoudbaar. Nederland moet stoppen met de opvang van migranten, want duidelijk is het niet mogelijk om dit om een goede en humanitaire wijze te doen. Dan kunnen we wel mooi weer spelen in Europa, maar als je het niet kunt betalen, moet je het niet doen.

teevee | 11-12-15 | 09:08

Het visieloze zootje onnozelheid daar in Den Haag had dit nooit zien aankomen natuurlijk!

lanexx | 11-12-15 | 09:08

@solcama | 11-12-15 | 09:03
Dafuq hey, dát is pas cliëntelisme. Alles voor de stem op links.
Laat ze lekker zelf de plee schoonmaken, dat moeten ze straks ook zelf doen. Of willen ze dat net als Sjef van Oekel doen? Iedere keer als de plee vol is, een nieuwe kopen.

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:08

In landen als de onze kan je ook geen massa's mensen opvangen. Daar leent het klimaat zich niet voor. Ze zullen allemaal een dak boven hun hoofd moeten hebben en dat gaat niet. Iedereen met gezond verstand weet dit, maar er spelen andere motieven waarom die mensen hier naartoe zijn gehaald. Het internet staat er vol mee.

NerdAlert | 11-12-15 | 09:07

Mooi.
Iedereen die ontevreden is: donder maar op.
Ik meen het.
Tegen de wil in van het volk hebben wij tijd, middelen, mensen en geld moeten inzetten om jullie hier op te vangen.
Tijd, middelen, mensen en geld die eigenlijk bedoeld zijn voor mensen DIE HET ECHT NODIG hebben.
Als je zelf je leefomgeving niet schoon kan houden en klaag over luxe problemen heb je die hulp blijkbaar niet nodig.
Ga weg.
En neem die advocaten mee.

datzouzomaarkunnen | 11-12-15 | 09:05

Wel godverdomme, smerige douches en geluidsoverlast snachts... Als ik in een hotel slaap, de douche onder schijt en snachts schreeuwend over de gangen gaan lopen gaat mijn vriendin ook klagen. Daarom doe ik dat niet, en op zijn minst maak ik de douche even schoon nadat ik hem onder heb gescheten.

peterdh | 11-12-15 | 09:05

Heeft InHolland ook een rechtenopleiding dan? Aan het Nederlands te zien wel.

Charles de Batz | 11-12-15 | 09:05

@MichelDenHaag | 11-12-15 | 09:03
99% weet niet eens wie Assad is. Dus dat zou flauw zijn.

MarcS | 11-12-15 | 09:05

Op zich zijn het legitieme redenen om te klagen.
Het niet kunnen slapen vanwege de stank, continue praten en daarmee ook overdag zo brak zijn dat je nauwelijks ergens toe in staat bent, is geen pretje.
.
Vanaf een afstandje in comfort kunnen belachelijk maken is dan ook best wel triest. En ik kan me goed voorstellen dat een COA als bureaucratische organisatie niet zo snel wat doet met de klachten. Het COA lijkt mij ook niet in staat echt iets met deze klachten aan te kunnen (want beperkte middelen, beperkte ruimte, veel andere belangen)
.
Je zal in de situatie maar zitten dat je heel slecht slaapt, dat je traumatische gebeurtenissen achter de rug hebt en dat je dan ook nog nauwelijks de kans krijgt om uit te rusten en bij te komen. Bepaald geen ideale situatie. Daar hebben ze wel degelijk een punt.

Helder Groentje | 11-12-15 | 09:05

Hopelijk zijn ze straks ook zo assertief als het aankomt op studeren en solliciteren, maar waarschijnlijk niet. Zodra de asielmafia-advocaten hun geld binnen hebben en de "vluchteling" gehuisvest is zal het hun verder aan hun reet roesten, zowel de vluchteling als de asielmafia-advocaten.

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 09:04

Rotte gelukszoekers en politici zonder ruggengraat teisteren hardwerkende autochtone burger.

deepblue | 11-12-15 | 09:03

Gisteren op de Duitse zender een reportage over vrijwilligers in AZC's. Die Gutmenschen doen de meest onnozele klusjes: bedden opdekken, chocoladewikkels oprapen, broodjes smeren, poetsen, stofzuigen, etc. terwijl de asielzoekers rustig toekijken.

solcama | 11-12-15 | 09:03

van refugee-as-a-service naar klacht-as-a-service ik word hier dus schijt ziek van. En al die Gutmenschen die er op duiken?

Rico den Hollander | 11-12-15 | 09:03

Drop ze bij Rutte! Wij zagen op de TV in welke conditie deze mensen in Turkije leefden! prima, ze hadden werk, kinderen lekker buiten konden spelen, eigen kamer, TV, badkamer, dus in feite luxe leven, bij sommige auto voor de deur. Maar ze willen MEER en MEER en MEER. getraumatiseerd ????wij hier ook.

ildiko | 11-12-15 | 09:03

Laten we allemaal Kerstkaarten sturen naar dit kamp, met de afbeelding van Assad erop. Photoshoppen dat hij met open armen ze graag terug zou willen nemen.

MichelDenHaag | 11-12-15 | 09:03

Als je niet tevreden bent ga dan lekker weg stelletje droeftoeters.

Mrnicexxx | 11-12-15 | 09:03


jeeweetutwel | 11-12-15 | 08:52

Maar zo gek klinkt dat zelfmoord toch ook weer niet?

eerstneukendanpraten | 11-12-15 | 09:02

Voor deze hoogopgeleidde mensen (dat is mij wel duidelijk uit de brief) organiseren de boel een beetje en de problemen zijn voorbij.Moet toch geen probleem zijn voor deze intellectuelen en succesvolle ondernemers. Is er ook meteen een echt zinvolle dagbesteding.

Heer Hugo de Waard | 11-12-15 | 09:02

Wat deze mensen zichzelf en hun kinderen aandoen is onmenselijk.

wakkere_nederlander | 11-12-15 | 09:01

Begin eens met schoonmaken qua dagindeling.
Je gaat er niet dood van wanneer je dit zelf doet.
Problemen die je zelf kunt oplossen, zelf oplossen.

donkieshot | 11-12-15 | 09:01

De kinderombudsman was gister in een vluchtelingenkamp in Turkije (ofzo, zie journaal). Hij zei dat 'de rechten van het kind met voeten worden getreden'. Ik vond dat schokkend, maar voornamelijk omdat 1. Hij kennelijk verwacht dat onderwijs voor slaapplekken en voedsel gaat, en 2. Hij niet de ombudsman van Turkije is.

Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 09:01

Mijn dosis "tolerantie" is inmiddels negatief.

eerstneukendanpraten | 11-12-15 | 09:01

@krekwakzeg | 11-12-15 | 08:50
.
Dat ze hun eigen land, familie en maatschappij achterlieten om te stikken zegt toch genoeg over hoeveel we hier van ze kunnen verwachten? Het zijn niet de heldere lichten en harde werkers die hierheen komen. Die zijn nog thuis en proberen er iets van te maken. Waarschijnlijk blij dat een grote groep uitknijpers ver weg is.
.
Zo snel mogelijk terugsturen, allemaal. Ja er zitten er een paar bij die onze hulp verdienen, maar door hun landgenoten is dat verpest. Zoals het ook gaat in de thuislanden zeg maar. Verrassend.

Doper | 11-12-15 | 08:59

@Hans Gruber | 11-12-15 | 08:48

Vast een voormalig vluchteling die ze hebben aangenomen daar....

Ikdus | 11-12-15 | 08:59

Kunnen we het centrum van Amsterdam niet gewoon ter beschikking aan de vluchtelingen? Kunnen die asieladvocaatjes ook een goede daad doen door niet enkel de vervelio met rechtszaken uit te hangen, maar gezellig een aantal vluchtelingen in hun grachtenpanden opvangen.

GroteZaagdildo | 11-12-15 | 08:59

Mijn huis piept en kraakt ook als het waait! En de wc is ook vies. Ombudsman, dit kan zo niet langer! Doe iets! Dit is onmenselijk!

Bobbbe | 11-12-15 | 08:59

Behandel ze maar goed. Want over een tijdje overheersen ze ons. NOS vandaag: "Migranten zorgen voor helft bevolkingsgroei".

Rest In Privacy | 11-12-15 | 08:59

krekwakzeg | 11-12-15 | 08:50
Goed gezegd

Ik denk zelf dat de slechte wifi eerlijk gezegd de enige echte reden was om te gaan zeuren haha. Maar ja beetje lullig om alleen daarvoor ombudsman te bellen he.

Mr. Squits | 11-12-15 | 08:59

Oeh, dat dreigement. Typisch "Des land's wijs, Des land's eer".

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 08:59

Mooi, over 8 weken even reageren dat de ombudsman het te druk heb, de reactie termijn niet gaat halen en opteert voor de verlenging van 16 weken.
MarcS | 11-12-15 | 08:5
Juistum...... dat geldt alleen voor Hollanders die de hulp van de "ombutsman" inschakelen.
Zelf ondervonden.......... dit zal wel heel snel behandeld worden.

ditotje | 11-12-15 | 08:59

Ik zie een hele grote groep van louter mannen tussen de 20 en 40 jaar oud. Snel even een kotertje voorop laten lopen zodat de linksmenschen hun bedrieglijke verhalen over ontheemde gezinnen weer kunnen vertellen.

a small step for men | 11-12-15 | 08:58

@basbadjas | 11-12-15 | 08:48
Natuurlijk is dat teveel gevraagd. Ze verwachtten hier allemaal een kamer in een hotel inclusief roomservice. Dus ja, dit valt dan tegen.
Fout van het COA, die hadden de "vluchtelingen" meteen aan het werk moeten zetten dan hebben ze meteen een nuttige dagbesteding. Kamers, toiletten enz. zelf schoonhouden. Maar ze zijn zogenaamd zielug dus alles moet voor deze asieleisers worden gedaan.

Lupuslupus | 11-12-15 | 08:57

Ze tonen in ieder geval grote dankbaarheid dat ze hier veilig zijn.

roze_bril | 11-12-15 | 08:57

Volgens mij komen die vechtpartijen door niet-Syriërs en niet door blaadjes.
En teveel mensen op één kamer?
Die lui hadden allemaal villa's in Syrië?
Als het niet bevalt, kunnen ze ook weer terug naar het veilige Turkije....

necrosis | 11-12-15 | 08:57

Voor stank- en geluids-overlast bestaat een multifunctionele gadget die dit tegen kan gaan, zowel te gebruiken voor neus als oren.
i.imgur.com/hjNmXU3.jpg
Opgelost!

Dhr. de Wit | 11-12-15 | 08:56

@Sliptong | 11-12-15 | 08:51
Ik slaap nog liever op het puin van een door bommen verwoeste wijk!
*ironieteken*

Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:56

Ik heb na het lezen van dit alles ook problemen met emotieregulatie.

Weerduivel | 11-12-15 | 08:55

bersalenergy.com/web/wp-content/upload...

Gebruik die maar om ze zo in het oosten van het land over de grens te dumpen.
Laat Merkel het maar oplossen.
Die hoer vond ten slotte dat ze allemaal maar deze kant op moesten komen.

Ikdus | 11-12-15 | 08:55

Ik zie staan vieze douches en direct daaronder verveling. Ik zie perspectieven.

Maria.1 | 11-12-15 | 08:55

Ik zou ook niet met ze willen ruilen en geloof mij, ze willen ook niet dat ik daar kom slapen. Ik zaag dat bos al slapend om, op een volume dat ze liever de barrelbombs horen.

MarcS | 11-12-15 | 08:55

"het wachten is op een uitbraak"....
Probleem opgelost! :-)

Vozz023 | 11-12-15 | 08:55

Typerend ook die uitsmijter met dreigementen wanneer er niet wordt geluisterd..

jeeweetutwel | 11-12-15 | 08:54

@IPH | 11-12-15 | 08:49
Tja, ze staan vaak op Ideale SchijtHoogte.

Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:53

"Vage of niet congruente communicatie door een overheidsinstelling" Welkom in Nederland! Wij zijn er aan gewend, nu jullie nog.

Sliptong | 11-12-15 | 08:53

Nou weer lekker terug naar Syrië, lekker warm daar en het stinkt ook niet naar hout.

Murk Ratte | 11-12-15 | 08:53

Typerend ook die uitsmijter met dreigementen wanneer er niet wordt geluisterd..

jeeweetutwel | 11-12-15 | 08:52

Haha, misschien moeten we de vluchtelingen zien als huisdier, dan kunnen ze in Amsterdam gratis in therapie.
Wat een volk.
Als kernfysicus heb je het niet makkelijk in een bungalowpark, dat blijkt maar weer.

Zathras | 11-12-15 | 08:52

de plees verstoppen en de douches goor maken doen ze toch echt zelf. aangezien ze geen dagbesteding hebben stel ik voor dat ze zelf een corvee commitee opzetten zodat ze hun eigen shit op kunnen ruimen of willen de prinsjes ook nog roomservice & een schoonmaakster? o wacht dat hebben ze al. Als je een 4 maandse wandeltocht kan organiseren voor jezelf en 1 miljoen landgenoten dan is er vast wel iemand die een voetbal competitie op kan zetten. be creative!!! nogmaals als het je niet bevalt in dit winderige naar bos&hout ruikende rare land waar ze niet doen wat jij zegt dan mag je weg hoor: 2e deur links, einde vd gang. goedemiddag!!

waldorf stadler | 11-12-15 | 08:51

Ze zijn aan het eind van hun latijn.

Zie je wel! Het zijn allemaal hoogopgeleide mensen.

kwark001 | 11-12-15 | 08:51

@Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:49
Nou echt hé? Malieveld 12:00!!!!! Dit kan zo niet langer! Krakende bedden zijn de Hitler onder de klachten!!

Sliptong | 11-12-15 | 08:51

Ze zitten zeker snachts te fappen -wifi overbelast, de bedden piepen en vreemde geluiden. Enkeltje terug voor deze economische vluchtelingen. Omdat het kan met de overgebleven twee F16 enkele keren per dag laag over dat kamp vliegen.

Het Noorden | 11-12-15 | 08:51

Ik moedig de goede vrijwilligers van het Rode Kruis bij dezen van harte aan om die club vaarwel te zeggen. Het verloochent zichzelf. Zou er m'n naam niet aan verbonden willen hebben.

Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:50

Geen dagbesteding en vieze plees, nou ga die dan eens schoonmaken, doe ik ook elke dag en houd mij weer 5 minuten bezig.

rode peper | 11-12-15 | 08:50

De vluchteling die het woord "slaapdeprivatie" uit z'n knoflookmond krijgt, verdient een permanente status met gratis woning en inclusief luxe keuken.

Sliptong | 11-12-15 | 08:50

te weinig activiteiten? Ga met je luie reet dan zelf die wc s schoonmaken, de douches schoonmaken. Organiseer zelf een puzzelwandeltocht, Yogaklasje of boorcamp. Als je wilt kun je zelf iets van de situatie maken in plaats van lopen klagen dat een ander dat maar moet doen op kosten van de belastingbetaler.

krekwakzeg | 11-12-15 | 08:50

Ik word zo moe van dat klaagvolk.

Obainmarie | 11-12-15 | 08:50

"Verstopte urinors!" Misschien moet je die gasten eens uitleggen dat ze het wc-papiertje waarmee ze hun hun snikkel na het pissen afvegen niet in een urinoir moeten deponeren! Hier hadden wij op het werk ook altijd last van zodra er turkse vrachtwagenchauffeurs naar het pissoir waren gegaan! Achterlijk volk, sry.

DerWaarheid4 | 11-12-15 | 08:50

Mooi, over 8 weken even reageren dat de ombudsman het te druk heb, de reactie termijn niet gaat halen en opteert voor de verlenging van 16 weken.

MarcS | 11-12-15 | 08:50

Wil idd niet met deze vluchtelingen ruilen, maar iemand moet ze toch nog eens duidelijk maken dat we zomaar geenbplaats hebben voor tienduizenden mensen. Misschien bij Rutte in de buurt stond er nog iets leeg en heel snel en streng die asielprocedure laten verlopen. Op deze manier die mensen wegpesten is op zijn minst niet netjes.

2863 | 11-12-15 | 08:49

Euh... "Verstopte urinoirs"? Wie heeft ze gezegd dat ze in een urinoir mogen kakken dan?

IPH | 11-12-15 | 08:49

Schandalig dat deze mensen zo erbarmelijk worden opgevangen. Het schijnt zelfs dat de BEDDEN KRAKEN.

Driewerf Hoezee | 11-12-15 | 08:49

Nederland is naar de klote

zieke-geest | 11-12-15 | 08:49

ik heb ook last van slaapdeprivatie omdat ik me de tering moet werken om al die onbeschofte van-alles-eisende geluskzoekers onderdak en vreten te geven.

sinar2 | 11-12-15 | 08:49

Manmanman wat een brief. Alsof er vanuit die mensen zelf niets ondernomen mag worden laat staan er iets opgelegd kan worden. Ze lijken wel makke schapen die 24 uur per dag externe zorg nodig hebben. Laat ze zelf een spellenmiddag organiseren, de douches en urinoirs schoonmaken in een corveedienst, etc etc...
Dan doen ze iets nuttigs en bevorderen de sociale cohesie. Maar dat is allemaal teveel gevraagd zeker?

basbadjas | 11-12-15 | 08:48

Komt dit serieus van Prakken/Oliveira? Serieus brak Nederlands dan.

Hans Gruber | 11-12-15 | 08:48

Ik ben het met ze eens. Het is hier inderdaad een dikke bende. Met dank aan links Nederland.

Normpje | 11-12-15 | 08:48

In Marokko heb je geen bladeren. En ook weinig verkeer. Ik stel voor dat we deze zielige vluchteling een enkele reis cadeau doen.
€ 35,- met Ryanair en je bent er van af.

Vogelbeest | 11-12-15 | 08:48

Je vraagt je toch af of vijf jaar oorlog, waar ze allemaal uit vandaan komen, vergelijkbaar is met boomblaadjes en geluid van mensen (ipv bommen). En dan te bedenken dat ze dit hun hele verdere leven zullen moeten ondervinden.

En nog vragen sommigen zich af waarom er geen draagvlak (meer) is voor het opvangen van deze parasieten.

marcoplarco | 11-12-15 | 08:47

Ook mooi om te lezen dat die advocaat zich al indekt tegen de volgende massale vechtpartij. Allemaal de schuld van de herfstbladeren die waaien tegen de ramen... Tegen zoveel onzin kan zelfs de ombudsman niet op.

Tumble | 11-12-15 | 08:47

Waterstofbommen op Heu... euh, Mofrika!

Kapitein Stijlvol | 11-12-15 | 08:46

Dat stond niet in de folder.
Serieus er was een folder!
Iemand een linkje?

wakkere_nederlander | 11-12-15 | 08:45

Snel een hoop geld heengooien voordat ze radicaliseren.

Andersdenkend | 11-12-15 | 08:42

Hou een sop!

yamahaha | 11-12-15 | 08:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl