Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgers lijden steeds meer onder belastingdruk!

chaingangzijnweallemaal.jpgOok al een paar jaar een wat zwaarder gevoel op uw schouders? Wat meer spierklachten in de nek? Last van de rug? Dan heeft u waarschijnlijk een baan, rijdt u auto en beschikt over een huis. De belastingdruk is namelijk toegenomen voor de individuele belastingbetaler, aangezien bedrijven door de crisis een beetje ontzien worden. U wilt cijfers? Dan krijgt u verdomme cijfers! Cmd+C, Cmd+V: "de gemiddelde belastingafdracht door bedrijven tussen 2007 en 2014 [is] afgenomen van 3,6 procent naar 2,8 procent van het bruto binnenlands product (bbp). De opbrengst uit inkomstenbelastingen van burgers daarentegen nam toe van 8,8 naar 8,9 procent, en de btw-inkomsten stegen van 6,5 naar 6,8 procent." En dat zegt niet zomaar iemand. Nee, nee. Daar is een officiële denktank met een heel duur klinkende naam een tijdje over aan het brainstormen en abacussen geweest: OESO (Of eigenlijk OESD, maar de afkorting is naar het Nederlands vertaald). Economische denktanks zijn voor economische berekeningen wat VVS is voor internetfilmpjes: dan is het waar. En dan leeft u nog onder VVD-kabinetten. Kunt u nagaan hoe erg het was geweest als de SP toentertijd die hoge stand in de peilingen om had gezet in daadwerkelijke zetels. Kortom, u heeft gelijk: u als eenvoudige arbeider wordt genaaid terwijl de grote jongens zichzelf kunnen blijven verrijken. En er is weinig dat u er aan kunt doen, behalve krom liggen voor de overlords. Dus als u op zijn minst wilt stoppen met filmen in VVS, dan is er in ieder geval één probleem de wereld uitgeholpen.

Reaguursels

Inloggen

Belasting verhogen willen ze allemaal, hooguit waar het aan besteedt wordt is nog een issue. Het loont al een tijdje vrij weinig om te werken. Toevallig onlangs nog een discussie met vrienden hierover. Vrijwel allemaal rond de 2-3x modaal als huishouden maar echt geld blijft er niet over. Te gek voor woorden.

johoost | 04-12-15 | 14:22

@ DreHa | 04-12-15 | 09:35

Lekker dromen joh , gevoel voor humor heb je , dat geef ik je na

Dat veel teruggave regelingen absurd zijn ( HRA ed ) en dat we van die hele toeslagen brei af moeten dat ben ik met je eens ( als je dat tenminste bedoelde )
Verder minder belasting -> meer netto overhouden
-> lekker zelf bepalen waar je je geld aan besteed

Groter huis ? 3e kind ? Nieuwe auto ? Cultuur ? Extra studie ? Meer pensioen ? zelf bepalen en betalen

enorme sukkelzak | 04-12-15 | 11:56

CMD? En ik mocht jullie nog wel zo graag..

Reaguurtap | 04-12-15 | 11:07

In vergelijking met andere landen betalen de mensen hier veel minder. Daarbij krijgen velen gratis geld voor de hypotheekrentereductie. De VVD groot verdieners juist het meest. Dit kost al 20 miljard per jaar. Voorts hebben velen toeslagen voor de kindertjes, huur en zorg.

DreHa | 04-12-15 | 09:35

@ McMarx | 04-12-15 | 01:36

Helemaal mee eens - Belasting is de bron van veel kwaad in onze samenleving

Veel waanzin in deze maatschappij / EU ontstaat en wordt in stand gehouden doordat er belastinggeld in gepompt wordt

Normaal sterft een slecht idee snel uit - via het belasting infuus echter kunnen ook slechte ideeën het lang uithouden tegen het gezonde verstand

Overbodig te zeggen dat er om elk slecht idee altijd een groep mensen zweeft die er alle belang bij heeft het idee voort te laten leven en de geld stroom in stand te houden

enorme sukkelzak | 04-12-15 | 08:51

Als ze t niet kunnen binnenharken met de diesel accijns, dan maar oo de wegenbelasting! (€100/mnd) bloedzuugers!

boerk | 04-12-15 | 07:49

En al doe verborgen belastingen dan, zoals die nieuwe opslag op leidingwater, of de eeuwigstijgende energiebelasting, etc, etc waar je ook nog f**king BTW over betaald! Oo zaken waar iedereen "recht" op heeft en niemand zonder kan... En ja, ik heb ook een auto €€€ een "smerige" diesel die 1100km rijdt met 50liter...

boerk | 04-12-15 | 07:47

Het is allemaal de schuld van de belastingbetalers. Zolang zij doorgaan met belasting betalen, kan de staat belasting heffen.

Rest In Privacy | 04-12-15 | 01:36

Elke asielzoeker die een stap over de grens zet, zal die druk verhogen.

de honden blaffen... | 04-12-15 | 00:28

Het grootste schandaal is dat die Haagse dievenbende, ondanks dat ze elke werkende van minstens 75% van zijn inkomen beroven, niet in staat zijn om te zorgen voor fatsoenlijke thuiszorg, fatsoenlijke pensioenen, een leger met echte kogels en een hogesnelheidstrein richting Parijs.
.
De lijst van falen van deze roversbende kan eindeloos worden uitgebreid, maar dat resulteert in TL;DR dus maar niet. Maar de vraag is wel wanneer wij werkende sans-culottes het niet meer pikken en de lantarenpalen gaan behangen met de leden van de Gelegaliseerde Misdaad...

Brou Is Back | 03-12-15 | 23:24

Vergeet de Miele niet. Nieuw uit de doos uiteraard.

godverdegodverdomme | 03-12-15 | 22:28

Ach het gaat nu alleen nog maar om het geld. Het wordt pas echt penibel als over een paar jaar bij iedere schoft die het in zijn hoofd haalt om op een eerlijke manier een boterham te verdienen een Syriër wordt ingekwartierd die hem zal leren hoe hij op de juiste manier moet bidden, zijn dochters opeist en als hij daar geen gehoor aangeeft, het verkeerde eten op tafel zet of te traag WiFi beschikbaar stelt een agent van de Turkse geheime dienst over de vloer krijgt om hem op andere gedachten te brengen.

down | 03-12-15 | 22:02

De rijken worden zó rijk dat ze op een gegeven moment zelfs met een verrekijker niet meer over hun geld heen kunnen kijken, de armen daarentegen alleen maar armer. Werkt als het ware als een soort hefboom. Dat zal toch nooit veranderen.

Tip: Stem geen EU en verder creatief boekhouden en belasting ontduiken dáár waar het kan.

HypoPseudo | 03-12-15 | 21:39

Ha, da's niks. Honderdduizenden vluchtelingen a 30.000 euro per man per jaar en dan nog gezinshereniging erbij gaan tientallen, wellicht honderden miljarden kosten. Dat kan alleen via belasting opgebracht worden. Zeker een 10.000 tot 30.000 per gezin per jaar.

Rest In Privacy | 03-12-15 | 21:39

Suggereert Quid hier nu dat de VVD minder socialistisch is dan de VVD, of was dat cynisch?

tipo | 03-12-15 | 20:51

Vandaag oplevering van flinke verbouwing. Smerige BTW. Van 6 naar 21% op arbeid, 2.5 ruggen extra kwijt voor dat onkruid in Den Haag, gewoon weg, gestolen van geld waar eerder al 52% van is gejat.

Ronnie uit Helmond | 03-12-15 | 20:42

Burgers die lijden onder belastingdruk maar het tegelijkertijd zelf veroorzaken door pro-EU te blijven stemmen, die lach je toch 14 keer keihard in hun wegkijkerige face uit ?

Rest In Privacy | 03-12-15 | 19:30

Beste mensen verlaat Nederland toch gewoon, gá voor het avontuur en leer uzelf redden!

BoerinFrance | 03-12-15 | 19:07

@de Voorzittert | 03-12-15 | 17:57
We pakken dit later op.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 18:01

@Koos8173 | 03-12-15 | 17:38
Kan me er steeds meer bij voorstellen. Vele markten zijn geliberaliseerd in dit land. Of zogenaamd vrij. De zorgmarkt, de woningmarkt, openbaar vervoer, telecom, apothekers, notarissen etc. Daar zijn we niet wijzer en rijker van geworden. Wel zijn er talloze waakhonden en toezichthouder bijgekomen die, als het er op aankomt, totaal niet thuis geven; Helaas, ons zijn geen signalen bekend, wij werken niet pro-actief, dit valt buiten onze competentie. Maar of u er wel weer even voor wilt betalen. Ordinaire kartelvorming en dan krijgen de KPN'sm, T-Mobile en Vodafones weer een flutboete. Met Kassa en Opgelicht! als opium van het volk.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 18:00

Conan de Rabarber | 03-12-15 | 16:22

Dat is geen pc maar een mac, welkom in de 21ste eeuw!

swagmachine | 03-12-15 | 18:00

En het lullige is dat ik ook voor die batterijen belasting betaal.Die meters staan al op 1 voordat de batterij er in zit. Is lekker

tweetybird | 03-12-15 | 17:58

@Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:47
Hoewel al een hoop werkgevers dit doen op de manier die jij voorstelt, denk ik dat juist mensen met een slecht tot matig salaris de jaarlijkse meevaller nog wel kunnen waarderen. Als je dit per maand spreidt kopen ze er alleen maar extra krasloten of euroshopperbier van. Je schat Jan met de Pet iets te hoog in qua slim financieel beheer.

de Voorzittert | 03-12-15 | 17:57

en in dezelfde tijd meer mensen werkeloos. Toch knap

Terra | 03-12-15 | 17:51

@de Voorzittert | 03-12-15 | 17:35
1. Het betrof dan ook niet winst maar de vrijheid om zelf met je netto inkomen te doen wat je blieft. Dat de gemiddelde jan lul niet voor zijn vakantie (of pensioen) zou kunnen sparen is compleet achterhaald. Voor veel andere voorzieningen (Zorg, OV, verzekeringen, energie, onderwijs etc.) moet die tegenwoordig ook maar zelf tig vergelijkingssites bezoeken en maar hopen dattie niet genaaid wordt. Maar die zogenaamde terugtredende overheid kruipt wel steeds verder je portemonnee in. En kleiner wordt die overheid maar niet.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:47

roAsfalt | 03-12-15 | 16:28
zal je nog iets erbij vertellen. In de bijstand uiteindelijk als 60 plusser nadat je WW periode is verstreken. Komt zo'n werkgever voor zijn kutklus waar niemand voor zo'n minimaal loon op bijstandniveau 40 uur voor wil werken bij die bijstand. Graai in de kaartenbak.. he die 60 plusser hup aan het werk niet weigeren... anders maatregel, geen bijstand... en terwijl die 60 plusser tegen een minimaal loon 40 uur die kutklus uitvoert strijkt die werkgever even de staatssubsidie op van een 7000 euri.. voor het aan het werk zetten van een oudere werkloze bijstandgerechtigde . Na 1 jaar staat die werkgever met zijn kutklus weer bij die Gemeente, graait mee in de kaartenbak.. etc etc etc

fikkieblijf! | 03-12-15 | 17:43

Wat een slecht bericht. Als het op belasting betalen aankomt is Nederland voor iedereen een beroerd land. En geeft de OESO ook wel naar alle belastingen gekeken? Wat te denken van assurantiebelasting? Mijn onderneming betaald jaarlijks alleen al €7000,- van deze belasting en dan nog elke maand €2800,- energiebelasting. "Gebruik riool" via de WOZ €9000,- per jaar. Enz. Enz.

Dutch_Holland | 03-12-15 | 17:43

Nog even en ik moet geld meenemen om te mogen werken om al die uitvreters te betalen.

de uitbater | 03-12-15 | 17:38

En precies daarom zijn wij naar het buitenland vertrokken. Het 'serviceniveau' in Nederland (veiligheid, respect, zorg, support in slechte tijden, steun met kinderopvang) staat in geen verhouding meer tot de kosten (inkomstenbelasting, BTW, Wegenbelasting, accijns, flitbelasting etc.).
En de overheid graait alles bij elkaar en verdeelt de poet naar hun 'inzicht' (oa. EU).
Wij doen niet meer mee met dit spel, dit is modern communisme. Tot nu toe is dit een geweldige stap geweest en we zijn dan ook niet van plan terug te komen.
Wel jammer dat dit nodig is...

Koos8173 | 03-12-15 | 17:38

@Pat1982 | 03-12-15 | 17:27
Wacht maar tot mevrouw pat aankondigt een aantal koters te willen. Zou nog maar even niet de lokale kinderopvang gaan uitrekenen voor 2/3 dagen in de week. En mocht je het wel doen: nivelleren is een feestje!

de Voorzittert | 03-12-15 | 17:37

@Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:24
Wat een rare ideeen. Zie daar geen eurootje winst ontstaan, los van wat nihile rente.
.
1. Legitimeert algehele loonstop want gemiddelde jan lul ervaart dit als eenmalige verhoging van salaris met 8% en accepteert dan waarschijnlijk eerder een lagere of geen jaarlijkse verhoging.
2. Dit lijkt me een eenmalige winstpost voor de jonge ouders die het net voor de eerste keer gaan ontvangen. Sowieso is kinderijslag al nauwelijks 1x boodschappen, bij de familie voorzittert althans, maar goed. De loonslaaf en groenteboer kunnen toch de kinderbijslag van 1/10 benutten voor de Sinterklaascadeaus.

de Voorzittert | 03-12-15 | 17:35

De kluchtelingen en dobbernegers moeten ergens van worden onderhouden.

Hei-kneuter | 03-12-15 | 17:32

Ik ben zzp-er en betaal me helemaal scheel aan belastingen. Eigen huis, auto, geen kids gelukkig... Het is iedere maand weer de vraag of en hoe ik alles kan betalen...

Pat1982 | 03-12-15 | 17:27

@Ageless | 03-12-15 | 17:19 .
Aha, dus eigenlijks Odeasch op zijn Frans.
Bon.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:27

@Conan de Rabarber
das een appel

Mertom | 03-12-15 | 17:26

Iemand die niet eens weet wat de OECD is ga ik niet serieus nemen.

Overigens is het een misverstand dat onder de SP (als die waarlijk socialistisch was) de belastingdruk nog hoger was geweest.

Die druk is nl. een verhouding met het BBP, en dat was gezien de hoogte van de multiplier naar alle waarschijnlijkheid en modellen harder gegroeid met extra bestedingen dan met de onnozele en destructieve bezuinigingen van de VVD en hun achterlijke 'huishoudboekje'.

De Eindbaas | 03-12-15 | 17:24

Zomaar weer twee vrije ideeen:
1. Schaf die 8% verplichte inhouding vakantiegeld af.
Het is geen 1961 meer, mensen gaan op verschillende momenten op vakantie. Of niet.
2. Betaal de Kinderbijslag op 1 december i.p.v. 1 januari
Daar heeft de loonslaaf EN de groenteboer om de hoek wat aan.
Het is geen 1942 meer. Sinterklaas bestaat niet.

Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:24

@ tweetybird | 03-12-15 | 17:19
Energie en lokale belastingen zijn niet meegenomen in dat OESO onderzoek. Zouden ze dat wel doen dan raakt driekwart van NL instant in een depressie en beland in de ziektewet.

normanius | 03-12-15 | 17:23

Ik heb trouwens de batterij van de te hoge belastingdruk meter al een tig keer moeten vervangen omdat dat ding constant afgaat.

tweetybird | 03-12-15 | 17:21

Ik heb mijn energie verbruik meters vervangen op ieder stop contact voor belasting afdracht meters. Zodat de verassing nog enigsinds mee valt.

tweetybird | 03-12-15 | 17:19

"OESO (Of eigenlijk OESD, maar de afkorting is naar het Nederlands vertaald)."
Op de link klikken doet en zien dat het eigenlijk OECD is, niet OESD... Organisation for Economic Co-operation and Development of in het Nederlands Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling

Ageless | 03-12-15 | 17:19

Ja, maar ik heb geen huis. Ik huur in de vrije sector. Is mijn belastingdruk nu lager?

roze_bril | 03-12-15 | 17:18

@Nuchternederland | 03-12-15 | 17:07
Zeg, de postzegel is mijn kindje.
Hier is die gewoon nog "1". Of "2".

Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:18

Quid, de VVD zit er voor het (groot)kapitaal, wat dat betreft hebben ze dus voor hun doelgroep gedaan wat ze moesten doen, de lasten voor bedrijven verlagen. Dat er voor de rest geen moer meer van klopt omdat ze tegelijkertijd de nivelleringsrem van de PvdA hebben aangezet is omdat politici niet kunnen rekenen. Je zet de motor aan maar trekt tegelijkertijd aan de handrem. Resultaat. Auto stuk.

bergsbeklimmer | 03-12-15 | 17:16

@Mark_D_NL | 03-12-15 | 16:28
Huh? Het is toch Äl-Quai'da?

Piet Karbiet | 03-12-15 | 17:12

Overheid is 50% van ons BBP. Dus enkelcijferige belastingpercentages geven een onvolledig beeld.

Feynman | 03-12-15 | 17:12

@Conan de Rabarber | 03-12-15 | 16:37
Wut? Dat is niet de like knop?

MarcS | 03-12-15 | 17:09

ach verzenden van een brief (dat kan nog steeds) kost volgend jaar ook maar 73 cent, daar waar het in 2010 nog 39 cent was.
Leuk dat de belastingdruk op bedrijven wat gedaald is, maar daar merken we vaak niet veel van...
Oh ja, die Starbucks koffie is er ook niet goedkoper van geworden

Nuchternederland | 03-12-15 | 17:07

Samenvatting: gewone burger genaaid, grote bedrijven en graaiers ontzien. Dat is toch waar we altijd voor stemmen met onze liefde voor rechts en de VVD? Nou ook niet gaan lopen klagen.

MultiPlex | 03-12-15 | 17:03

Nu dan stem in 2016 of 2017 sp!!!!

sander koekkoek4745 | 03-12-15 | 17:04

Steeds hoger wordende belastingdruk is niet erg.
Want we krijgen er zo veel voor terug: massa's geweldige asielzoekers met een AZC in iedere gemeente, het fantastische turkije bijna in de EU, fijne grieken die nog bij ons in een unie zitten, spaargeld wat je gratis bij de bank mag neerzetten, fantastische zorg met een zorgpremie die niet eens heel veel stijgt, een enorm veilig land waar de laatste maanden niet eens een terroristische aanslag is geweest, een regering die altijd precies doet wat de bevolking wil, fijne vrije maatschappelijke mediakanalen die geheel zonder propaganda je het exacte beeld voorstellen, etc, etc, etc.

Dus ja, dan mogen we toch best wat meer voor betalen?

deepblue | 03-12-15 | 17:03

Samenvatting: gewone burger genaaid, grote bedrijven en graaiers ontzien. Dat is toch waar we altijd voor stemmen met onze liefde voor rechts en de VVD? Nou ook niet gaan lopen klagen.

MultiPlex | 03-12-15 | 17:03

postmodernismisdead | 03-12-15 | 16:56
Zal multiple choice moeten zijn, ik kruis ze alledrie aan.

Willem Hollander | 03-12-15 | 16:59

@ Atlas Shruggs 10 | 03-12-15 | 16:50
Den Haag heeft inzake de euro nagelaten om A) er een goede wisselkoers voor te bedingen en B)Handhaving op naleving van het verbod op prijswijzigingen bij de invoering van de euro nagelaten.
.
De hele retail sector heeft van dat moment geprofiteerd en veelal prijzen 1 op 1 overgezet van gulden naar euro dan wel vrij heftige prijsstijgingen doorgevoerd.
.
Dat grapje koste de gemiddelde burger in 2002 al ongeveer een vijfde van het besteedbaar inkomen.

normanius | 03-12-15 | 16:57

Mark_D_NL | 03-12-15 | 16:28 | | Reageer+ | 0

Dat verschil is net zo groot als slet of snol begrijp het nu is.

hebbuh | 03-12-15 | 16:57

@tostimaker | 03-12-15 | 16:54
Gratis geld bestaat niet. De verzorgingsstaat moet afgebroken worden en de belastingen drastisch omlaag, alleen dan krijgen mensen het weer beter. Een beetje ons werk zwaarder belasten resulteert alleen maar in verlies van werk aan het buitenland. Begrijp dat nou eens rooie rakker.

heldheino | 03-12-15 | 16:57

Historisch gezien zijn er ook maar drie uitkomsten mogelijk:
1. Belastingverhoging
2. Revolutie
3. Oorlog

Aan u de keuze.

postmodernismisdead | 03-12-15 | 16:56

Eerlijk gezegd was het denk ik als de sp aan de macht was gekomen andersom geweest. Dan was de burger ontzien en de bedrijven harder aangepakt vooral de multinationals. En ja de superrijke maar gerrit zalm en consorten kunnen het lijden.

sander koekkoek4745 | 03-12-15 | 16:56

@Atlas Shruggs 10 | 03-12-15 | 16:50
Je portemonnee is de beste graadmeter.
Neem nu een simpel avondje uit. Vroeger nam je een geeltje mee, dronk je je lam en had je nog geld over voor een kroketje ook. Tegenwoordig kom je niet ver met €12,50.

Dhr. de Wit | 03-12-15 | 16:55

Belasting is diefstal... Altijd. En onze regering gaat nog slecht om met het gestolen geld ook. Ze gedragen zich als een heroïne junk die drugs koopt van een gejatte autoradio.
Bah

Zathras | 03-12-15 | 16:55

PFF! De SP wil juist multinationals en grote bedrijven meer laten betalen en burgers juist mìnder btw laten betalen.
Steeds weer de VVD propaganda hier..

Rest In Privacy | 03-12-15 | 16:54

en bovenop de belastingdruk hebben we ook nog eens verplichte besparingen in de vorm van sociale premies en pensioenpremies. ook dat zuigt geld uit de economie. en de pensioenpremies worden vervolgens belegd in van alles, als het maar buitenlands is, dus ook nog eens echt buiten beeld. de nederlandse economie heeft al jaren een overschot op de lopende rekening en economie 101 zegt dat er dan sprake is van onderbesteding. en dat kan je het best oplossen door belastingVERLAGING. maar dat laatste is niet heel erg populair, in den haag en brussel. je bent een wingewest, of je bent het niet!

Glasgow Argus | 03-12-15 | 16:51

Dhr. de Wit | 03-12-15 | 16:35
Precies, daaraan kun je de waarheid tussen alle leugens herkennen.
Elk jaar weer gaat de belasting omhoog of hard omhoog en hoe Den Haag het ook liegt of draait, je koopkracht is meer dan gehalveerd in een paar jaar tijd.

Atlas Shruggs 10 | 03-12-15 | 16:50

Daarin tegen zijn in de VS de belastingen in het algemeen juist minder geworden. Echter als je meer dan 125.000 per jaar binnen harkt is de belastingdruk licht toegenomen. Ik verwacht dat over zo'n 3 jaar men de belasting druk wel weer zal verhogen, maar nu nog niet. Bedrijven profiteren wel al van de economische groei, maar consumenten zien daar nog (te) weinig van terug..

Had ik al verteld dat ik slechts bijna 21% (federaal 15% en voor Virginia 5.75%) loonbelasting hoef te betalen. In Nederland had ik met 160.000 per jaar allang aan het top tarief gezeten. Echter de WOZ en andere gemeentelijke belastingen zijn wel een stuk hoger. Zo betaal ik ruim 3300 dollar (1.42% van getaxeerde woningwaarde) aan state taxes. Vertaald naar een woning van 200.000 euro zou dat overeenkomen met een WOZ van 2840 euro per jaar of 236 euro per maand. Maar aan het einde van de streep hou ik in hier in de VS mer salaris over dan in Nederland..

TuurlijkNiet | 03-12-15 | 16:48

-weggejorist-

rfv17963679 | 03-12-15 | 16:47

Het is een feestje mensen, een feestje!

Als dus vriend Spektrui van de Partij van de Afpakkers.

Dus in koor allemaal; "nivelleren is een feestje".

Rooddraakje | 03-12-15 | 16:47

En dan komt ooit die dag dat arm zichzelf niet meer kan onderhouden en de houten spalken waar het kasteel van zand op is gebouwd compleet instort.

niemand specifiek | 03-12-15 | 16:44

Soms lijkt het erop dat de interne markt van de EU alleen maar ervoor zorgt dat landen met elkaar concurreren om het laagste belastingtarief en de beste belastingdeals voor bedrijven.

Geert Linkers | 03-12-15 | 16:42

@ProAsfalt | 03-12-15 | 16:28
Dit is opbouwende kritiek, want ik mag uw inzichten altijd graag lezen.
Maarrr... je zou ook kunnen proberen uit de bijstand te komen. Er is inderdaad genoeg werk, en als het er niet is, creëer het dan zelf.
Zo te zien heb je beschikking over een computer. Doe daar iets mee! Begin een weblog en plak daar ads op. Begin een Youtube kanaal met bijzonder filmpjes. Of zet wat galleries online en plak daar wat adult-reclames op. Gegarandeerd cash.

Dhr. de Wit | 03-12-15 | 16:41

Ik begin langzaamaan moordneigingen te krijgen van die kudt regering.

oxyfiebel | 03-12-15 | 16:40

Er komen 1 miljoen asielzoekers naar Duitsland (prognose). Als het daar regent drukt het bij ons. De belastingdruk gaat sowieso nog meer omhoog. Ik hoop dat de reaguurders die ooit VVD gestemd hebben inmiddels hun lesje geleerd hebben.

Schweinchen Dick | 03-12-15 | 16:39

De overheid halveren, de helft van die opbrengst naar de staatsschuld en de andere helft naar de burgers. De (resterende) overheid alleen (noodzakelijke) overheidstaken laten uitvoeren ! Laat de OESO daar maar eens onderzoek naar doen !

Potloodduwer | 03-12-15 | 16:39

"Cmd+C, Cmd+V"
Ah, Quid heeft ook al zo'n vervelende Mac. Ik ook; kan er maar niet aan wennen. :(

koeberg | 03-12-15 | 16:39

@pluk-87 | 03-12-15 | 16:33
Neuh, ik druk alleen bij ieder comment op dat piepkleine uitroeptekentje rechtsonder.

Conan de Rabarber | 03-12-15 | 16:37

Belastingdruk én de Euro hebben de arbeider genekt.
Vóór de komst van de Euro kon je met zijn tweëen makkelijk rondkomen van één salaris, tegenwoordig heb je anderhalf tot twee salarissen nodig. En dan nog is het een stuk minder dan vroegâh.

Dhr. de Wit | 03-12-15 | 16:35

Dus als ik het goed begrijp wil men minder geld bij de consument hebben en meer geld bij de producent. Zodat de producent meer geld heeft om te investeren en meer producten kan aanbieden alleen hebben er steeds minder mensen geld genoeg om die producten af te kunnen nemen als gevolg van de toegenomen lastendruk. De producten worden echter wel goedkoper door het overschot ((hoera voor de consument die tenslotte minder geld heeft te besteden)maar dat mag niet van de ECB en gaat Draghi weer piepen dat er deflatie dreigt en die gaat dan geld erbij maken zodat er inflatie komt. Zodat alles nog ietsje duurder word en de consument dus aan twee kanten inlevert. Waarna de overheid dan maar geld gaat uitgeven door consumenten te importeren (2.7 mio vluchtelingen) die dan zelf echter geen geld of baan hebben maar dat maakt niet uit; het geld is toch gratis van de ECB en geven ze dus gratis aan de nieuwe consumenten die dat weer gaan uitgeven aan hogere BTW en andere lasten. Briljant plan. Een soort nationaal-communisme? Klinkt ehhhh "logisch"

Dutchbeaurouge | 03-12-15 | 16:34

Er is wél iets wat we er aan kunnen doen, maar wat de meeste burgers al labbekakkend niet door lijken te hebben. We kunnen ook kappen met stemmen op partijen die dit faciliteren: geen VVD, geen PvdA, geen D66 etc.

Rutte, doe eens lachen!

kanon0503 | 03-12-15 | 16:33

Hebben jullie ook dat je soms iemand, tegen beter weten in, een plusje geeft?

pluk-87 | 03-12-15 | 16:33

Nog een foutje, de VVD geeft geen fuck om de burger. Als Geert een aantal jaar geleden geen spaak tussen de wielen van een akkoord vlak na de verkiezingen gestoken had, had de VVD gelijk al haar kiezers om zeep geholpen. Geloof me, de VVD zit er niet voor de kutburger

Mark van Leeuwen | 03-12-15 | 16:33

De CMD toets werkt hier ook prima Kwit. Laat die Windows paupers maar lullen..

024 | 03-12-15 | 16:33

Belastingdruk is een gemeen woord.
Het bewijst dat de overheid bewust stress uitoefent op de werkende burger en de mate bepaalt waarmee de duimschroeven worden aangedraaid.

wakkere_nederlander | 03-12-15 | 16:32

@ ProAsfalt | 03-12-15 | 16:28
U vergeet C) UWV betaald private partij om die lui aan het papier prikken te zetten. Want ja er zal toezicht op moeten want er kan zomaar zo'n bijstandsarbeider tussenuit glippen.

normanius | 03-12-15 | 16:31

cmd+c cmd+v? Maar natuurlijk voel je je arm als je dure hipster troep aanschaft.

Daegranos | 03-12-15 | 16:30

Het is Ctrl, niet CMD. Maar los van dat, het lijkt wel een voorloper van TTIP

Mark van Leeuwen | 03-12-15 | 16:29

"Kortom, u heeft gelijk: u als eenvoudige arbeider wordt genaaid terwijl de grote jongens zichzelf kunnen blijven verrijken."

De overtreffende trap hierbij is, is dat de bijstandsgerechtigde voor nop (indirect) bij een privaat bedrijf te werk wordt gesteld waarbij de baas er met de poen ervan door gaat op kosten van de belastingbetaler.

Dan is het dubbelop: a) de baas betaalt geen loon. b) de baas betaalt geen winstbelasting.

En de reaguurders vinden het goed, want het schijnt dat er enorm veel werk is.

ProAsfalt | 03-12-15 | 16:28

Ja hoor, belastingdruk maar 0,2%?!

Uitgerekend zijn mijn vaste lasten (inc belastingen en onnodige idiote belastingen, wat ze andere termen geven zoals accijns) zijn met meer dan 12% per maand gestegen sinds 2013.

Wat een koekwaus bureau zeg, om zoiets met zo'n lange tijd te moeten onderzoeken en dan tot zo'n flut conclusie te komen.

LangeTijdGeleden | 03-12-15 | 16:28

-weggejorist-

Mark_D_NL | 03-12-15 | 16:28

@Botte Hork | 03-12-15 | 16:23
Pakken wat je pakken kan van de overheid. Dat oppotten en je biezen pakken. #jesuiswakeup

Mark_D_NL | 03-12-15 | 16:25

Godsammekraken | 03-12-15 | 16:23

Uiteraard mijn beste...

kwark001 | 03-12-15 | 16:25

Didi dicteert en Rutte voert uit, met een vriendelijke lach.

Rico den Hollander | 03-12-15 | 16:25

Maar vanwaar de verbazing, Quid? Da's toch het beleid wat meneer Spektrui voor ons in petto had?

marcoplarco | 03-12-15 | 16:23

@kwark001 | 03-12-15 | 16:23
.. onder water

Godsammekraken | 03-12-15 | 16:23

Belasting betalen is voor mensen die nu nóg steeds braaf mee doen.
#wakeup

Botte Hork | 03-12-15 | 16:23

Sp mag het van mij proberen, erger wordt het niet

buler | 03-12-15 | 16:23

".. aangezien bedrijven door de crisis een beetje ontzien worden.."

Kwit geeft weer blijk van geen greintje economisch benul. bedrijven worden niet ontzien want hun klanten worden niet ontzien en kunnen dus niets kopen bij bedrijven. De enige die ontzien worden zijn de overheid en hun vriendjes. Banken, zorg, nutsbedrijven, onderwijinstellingen etc. etc.

Godsammekraken | 03-12-15 | 16:23

De gemiddelde belastingdruk van de Nederlanders zit zo ongeveer op 20 bar. (ongeveer 200 meter dus)

kwark001 | 03-12-15 | 16:23

Wat voor Bart Smit pc heb jij Quid? Bij ons is het ctrl-c en ctrl-v hoor.

Conan de Rabarber | 03-12-15 | 16:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl