Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UWV-site dood. WW'ers vrezen voor Sinterklaas

Mocht u vandaag wat minder comments lezen op Telegraaf.nl, Joop.nl en Stand.nl, dan kan dat kloppen. Iedereen met tijd te veel heeft zich verzameld op Allestoringen.nl onder de al dagenlang aanhoudende storingsmelding "UWV en Werk.nl". De miljardensite met de meest eufemistische Overheid&ICT-titel ooit kampt weer eens met een storing en uitgerekend in de feestdagenmaand zorgt dat voor ontzettende onrust onder 's lands werklozen, werkweigeraars, onbemiddelbaren en overige frankvanderlindes. Straks is het Sinterklaas zonder snoep, kerst zonder kalkoen en wintersport zonder glühwein! Wie vandaag dus wél werk heeft, is het webcareteam van de uitkeringsmachine. Eigenlijk zou het UWV het gerust stellen van haar klandizie door IBM, CapGemini en al die andere corrupte computerbedrijven moeten laten doen. Maar ja, hun webcareteam spreekt alleen Pakistaans en Indiaas.

Reaguursels

Inloggen

MBT het UWV:
In 2006 /2008 mensen bij het UWv gehad via IBM Diegene die goed werk wilden leveren werden belemmerd hierin door de vaste IBM clan. Ste3l men zou erachter komen dat het allemaal met minder mensen en vlotter kan. IBM er op aangesproken en die presteerden het om snel een dossier op te bouwen tegen 2 van de echte professionals om ze eruit te gooien. Nou dan weet je het wel. Die grote clubs roven de budgetten leeg. Kleine spelers die wel oplossingen willen leveren krijgen geen kans en zo gaat het vrijwle bij alle grote organisaties en zeker bij de overheid.

Moneytron | 03-12-15 | 00:32

Inkomsten berekenen, ontvangen en uitkeren kennen ze ook al niet.

Neut | 02-12-15 | 22:32

Die ^RS heeft het er maar druk mee.

Pipo | 02-12-15 | 19:40

Raar dit is bij het CJIB nog nooit gebeurd

witchmaster | 02-12-15 | 19:17

@ Feynman | 02-12-15 | 11:21
Klopt, daar zijn de lijntjes korter, kun je heel direkt jezelf, de salaris-administratie of je spaarrekening een schop geven...

Dr. Blechtrummel | 02-12-15 | 19:08

Goh... kunnen die ambtenaren dan echt helemaal nietzzz... Dat krijg je als je mensen maar laat snoepen uit de tax pot. Gewoon doorgaan met prutsen want de poet komt toch wel aan het einde van de maand. Ooh wacht... niet voor mensen met WW natuurlijk.

Solar666 | 02-12-15 | 16:46

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:56
Hoeveel procent van de startups bestaan nog na 3 jaar? Ik ben toevallig ingelezen en u komt inmiddels wel een beetje dom over.

MarcS | 02-12-15 | 14:12

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:42
Jij bent gewoon sneu als jij mijn punt niet ziet. Anderen de maat nemen en zelf wel met meer inkomens in een huishouden zitten. U bent het schoolvoorbeeld van hypocrisie. Geeft niet, wees er gelukkig mee.

MarcS | 02-12-15 | 14:10

Lupuslupus | 02-12-15 | 12:49
Ik moet ook de broekriem aanhalen, net zoals iedereen die zijn baan verliest. Handdruk of niet, mijn standpunt is dat er niet meer geld weg mag vloeien dan dat er binnenkomt. En dat is dus concreet: Geen grote aankopen doen, op koopjes letten, slim inkopen, maar het belangrijkste: prioriteiten stellen.

MyCatIsDoingThis | 02-12-15 | 13:54

In totaal heeft die site meer dan een miljard gekost. En als het nu een complexe site was (dan blijft het veel te veel belastinggeld) maar dat is het niet. Het is een banensite met een DigID inlog. Dat kost los van de capaciteit van de systemen nog geen ton. De website van bijvoorbeeld ah.nl is lang zo duur niet, vele malen complexer en veel stabieler....

Dit is niet nodig! En de werkzoekende werklozen mogen hiervan niet de dupe worden. De fouten liggen voor 100% bij het UWV en ze lossen het dus maar op. Wat de oorzaak ook is. In ieder geval moeten de werkzoekende werklozen vrijgesteld worden van hun onzinnige plicht hun inkomsten te melden en moeten gewoon hun geld OP TIJD krijgen.

Die FAZ | 02-12-15 | 13:49

Het is allemaal zo slecht niet bij het UWV, ik heb sinds kort een leuke job als fake-vacature schrijver met behoud van uitkering, helaas maar 3 maanden. ik heb begrepen dat een software reus dan dit werk gaat automatiseren in opdracht van de overheid met behulp van een fake-vacature schrijvers algoritme.

Bertus Brulbroek | 02-12-15 | 13:46

Een club, die als ze hun werk perfect zouden doen, zichzelf opheffen, is nooit te vertrouwen.

Ikdus | 02-12-15 | 13:40

Hee MarkD, hoe komt het dat jij op een doordeweekse woensdag zoveel tijd hebt om te reaguren / anders mensen verwijten te maken zonder dat je enig idee hebt wat hun situatie is, moet je niet werken? Zo nee, misschien een idee om die vrije tijd te gebruiken om jezelf bij te scholen zodat je niet als een domme arrogante klootviool overkomt?

The Great White Hoax | 02-12-15 | 13:38

Arbeid maakt nogal arm dezer dagen (hoe zou dat nou komen?)ontzettende onrust onder 's lands werklozen, werkweigeraars, onbemiddelbaren en overige, en dan:"wintersport"? Men bedoelt, even het hoofd in de vriezer leggen. En O ja:"Stuur het schorremorrie de mijnen in."America GI !!!!"

cat22 | 02-12-15 | 13:22

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:53
Het WAS een persoonlijke aanval, vanuit de heup geschoten, over een situatie die je feitelijk niet kent en waar je dus al helemaal geen moreel oordeel over kunt vellen.
Dus klets niet over High Level discussies want als er iemand is die niet in staat is om boven de casuïstiek uit te stijgen ben jij het wel. Als je de discussie op beleidsmatig niveau wilt voeren, dan moet je vragen stellen welke vangnetten er wel en welke niet individueel moeten zijn (de bijstand is dat niet, daar wordt ook gekeken naar het inkomen van gezinsgenoten).

De echte Stolwijker | 02-12-15 | 13:10

@Lupuslupus | 02-12-15 | 12:49

Die "goede" handdruk is anno tegenwoordig gemaximeerd op € 75.000. Bruto, uiteraard, dus sloop er maar 52% van af. Tenzij je *kuch* "topbestuurder" bent en allerhande vage afspraken in je bestaande arbeidsovereenkomst hebt opgenomen, dan mag je wel lekker cashen (en belasting betalen, dat gelukkig dan weer wel).

Reinaert | 02-12-15 | 13:02

@McMarx | 02-12-15 | 12:45

Sparen is inderdaad geen feestje meer, al was het maar vanwege de rentestanden. Toch krijgen sommigen het zelfs anno 2015 nog voor elkaar om een paar centen over te houden.

Reinaert | 02-12-15 | 12:58

@Eurotokkie | 02-12-15 | 11:13
Ja klote voor jouw.
*Zet een kopje koffie*

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:57

@MarcS | 02-12-15 | 11:39
Je hebt duidelijk weinig kaas gegeten van startups. Er zijn velen startups die continuïteit brengen in allerlei verticals. Maar je snapt het concept startup niet. Ga je eens inlezen en kom dan weer terug. Je komt niet dom over, maar wel een beetje als een schreeuwlelijk die niet praat om iets te zeggen maar vooral om zichzelf te horen.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:56

@johoost | 02-12-15 | 12:27
Ja bij mij kan je 250 Euro lenen tegen 18% rente... koopje dus wanneer je een nieuwe smartphone wilt hebben. Want dan ben je wel cooooool.
--
#goedkoopgeldlenentegenwoekertarieven

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:50

Als nu alle uitkeringswachters uit protest sinterklaas, kerst en vuurwerk uitgaven overslaan, dan gaan zelfs VVD adepten terugverlangen naar goede en op tijd uitbetaalde uitkeringen.

gebrokenvleugel | 02-12-15 | 12:49

@MyCatIsDoingThis | 02-12-15 | 11:37
Ja met een goede handdruk zou niemand zich zorgen hoeven te maken. Met 70% van je laatst verdiende loon ziet die toekomst er wel even heel anders uit. Zeker als je met dat laatstverdiende loontje maar nèt al je rekeningen kon betalen èn heel sober kon leven.
Je hoeft er toch geen Einstein voor te zijn om te kunnen berekenen dat je maandelijks 30% *tekort komt* ??

Lupuslupus | 02-12-15 | 12:49

@Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:43
Dat is niet juist, je liegt. En daarnaast wat is er mis met de PVV of met Wilders, of met Martin? Dus ik snap niet helemaal welk punt je wilt maken.Je bent onduidelijk en kan slecht communiceren blijkt maar weer.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:48

@Reinaert | 02-12-15 | 11:40
Spaacenten? Dat is zoo jaren 60 en 70. De meeste Nederlanders kunnen allang niet meer sparen.

McMarx | 02-12-15 | 12:45

@TheseDays00 | 02-12-15 | 11:50
Uitzendbureau's zijn gewoon ordinaire koppelbazen.

Lupuslupus | 02-12-15 | 12:43

@MarcS | 02-12-15 | 12:17
Ik ben inderdaad zeer nobel. Ik verdrijf niemand van een arbeidsmarkt. En daarbij. Er is geen "arbeidsmarkt" meer in Nederland, in het Westen. Beetje raar dat mensen nog steeds denken dat ze en baan voor het leven kunnen krijgen. En dat mensen ook denken dat de overheid dat wel even regelt die baan.
--
Met meer mensen zoals ik komen we er zeker sneller!

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:42

Musset | 02-12-15 | 11:11
Een basisinkomen is veel goedkoper.

-

Ik denk ook dat het goedkoper is dan dat hele uwv apparaat.

En mensen die daarbij werken hebben dan nog wat over om uit te geven.

Sjonie01 | 02-12-15 | 12:40

@krabbegat | 02-12-15 | 12:18
Schamen voor een uitkering deden de mensen die gewend waren hun eigen broek op te houden. En dat is heel, heel lang geleden. In de tijden dat de mensen ècht arm waren en de kinderen aan moeder vroegen om a.u.b. niet zoveel water bij de spinazie te doen....(Als u begrijpt wat ik bedoel).
.
Wat de banen betreft: volgens die idioot van een Donner zouden er hoogstens 10.000 Polen naar ons land komen maar het werden er 300.000. En *die* hebben de autochtonen verdrongen van de arbeidsmarkt. Zeg niet dat het niet zo is, in het bedrijf waar mijn schoondochter werkt, hadden 75 mensen een baan. Meer dan de helft daarvan is nu voor Polen en andere nationaliteiten. Werknemers met 15 dienstjaren konden oprotten. En vraag het eens aan onze vrachtwagenchauffeurs die werkloos thuis zitten!
De EU is op alle terreinen één grote ramp geworden! De multinationals maken de dienst uit.
Alle grote Nederlandse bedrijven - waar we terecht trots op waren! - zijn de nek omgedraaid of verdwenen naar lage lonen landen.

Lupuslupus | 02-12-15 | 12:36

hoppa, ik kan inloggen.dus 3 minuten om 1788 mensen te laten inloggen.

cneaker | 02-12-15 | 12:35

@ProAsfalt | 02-12-15 | 12:12
Ik geef je gelijk op het op het punt van dhet recht van de sterkste. Maar ik vind dan dat de sterkste zich moet ontfermen over de "zwakke". Dat is een wezenlijk verschil. Dus zoals al eerder aangehaald. Zorg dat als je kan, je sterk en rijk bent. Zodat je anderen goed kan helpen.
--
En ja ik vind nou eenmaal dat je uitgangspunt moet zijn dat je voor jezelf moet zorgen. En alleen indien, het echt niet mee kan dat er een overhied kan zijn die iets helpt. Maar teveel mensen in NL gaan voor het kleinste wissewasje al naar de overheid.
--
En dat heeft ons kapot gemaakt, verzwakt. Sterke mannen en vrouwen die thuis zitten en niet het beste uit zichzelf halen. Dat is wat het systeem heeft gedaan met een groot deel van de Nederlanders.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:35

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:31

Never mind, ik kom hier al wat langer en kan dus wat hebben :-)

Reinaert | 02-12-15 | 12:34

EVEN GEDULD ALSTUBLIEFT

Het is erg druk op Mijn UWV. U kunt daardoor nu niet inloggen. U kunt het beste even wachten en het later nog eens proberen.

Aantal wachtenden voor U: 1788

het is in ieder geval te bereiken.... toch leuk dst je nu in de wacht wordt gezet

cneaker | 02-12-15 | 12:32

@Reinaert | 02-12-15 | 12:22
Mijn oprechte excuus dat ik niet een andere weg heb genomen om het punt te maken. Ik had inderdaad niet los moeten gaan op uw situatie. Maar een, fictief, voorbeeld moeten aanhalen om het punt te maken.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:31

@Autist | 02-12-15 | 12:11
Zwart/Wit, nee. Rechtlijnng op een aantal gebieden. En ik wil dat Nederland uit die "ik heb de overheid altijd nodig" stuip komt. Dat is nameelijk een groot deel van het NL probleem. Nederlanders kunnen zichzelf niet meer bedruipen. Zijn te afhankelijk geworden van de overheid. Bij iedere probleem gelijk de overheid aanwijzen als schuldige en om hulp te vragen. Nederlanders zijn net kleine hulpeloze Kinderen.
--
Ik werk als een dolle stier! Dag in dag uit, 7 dagen per week. Heerlijk! Ik tik ongveer een kleine 1000 berichten per dag, Dus die paar GS reaguursels gaan gewoon mee in de grote stroom van communicatie die hier, kantoor MArk_D_NL, 24/7 plaatsvind!

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:29

Hoi uitkerkngstrekkerts, als jullie de sigaretten, frikadellen en ander benodigde kosten even voorgeschoten willen hebben dan kan dat hoor. Ik heb heel gunstige rentetarieven.

johoost | 02-12-15 | 12:27

@Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:43
En dat beweert iemand die al 10 jaar - zijn eigen woorden - gratis geld casseert?

Lupuslupus | 02-12-15 | 12:25

@Eurotokkie | 02-12-15 | 11:29 Wat snoept u?

gentle giant | 02-12-15 | 12:23

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:04

Tipje, sluier: een zeer zeldzame neurologische aandoening (circa 35.000 mensen wereldwijd) in combinatie met andere neurologische aandoeningen én hallucinaties. De behandelend neuroloog kan er helemaal niets mee, er is geen medicatie, er is geen kans op herstel. Dát is er aan de hand.

Reinaert | 02-12-15 | 12:22

@Reinaert | 02-12-15 | 12:11
Hm, niet goed om te horen!
En uiteraard lult niemand daarover, zolang ze winnaars zijn en vrienden hebben. Zodra ze zelf in de shit komen, is het verhaal opeens anders en de wereld niet eerlijk.

Probeer ondanks alles te genieten van het leven, fuck die schulden op enig moment kunnen ze het toch niet meer claimen :-).

MarcS | 02-12-15 | 12:20

Vroeger, toen alles nog beter was, was een uitkering iets om je voor te schamen. Tegenwoordig is men er trots op, getuige de vele openbare tweets en posts. Eng.

krabbegat | 02-12-15 | 12:18

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:10
Hoe nobel! U verdrijft (fictief) 4 mensen van de arbeidsmarkt om daarna een fooi aan minder bedeelden te geven. Hoe nobel, met mensen zoals u komen wij er wel.

MarcS | 02-12-15 | 12:17

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:07
Mark,

Je bent zo zinnig als jouw laatste uitspraak, alle uitspraken daarvoor bezie ik dan opeens met een andere bril. Maar he, net zo goed als jij een totaal verkeerd beeld van mij hebt, bezie ik jou gewoon vanaf nu met andere ogen. Geen probleem toch?

MarcS | 02-12-15 | 12:14

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:10
Er zijn mensen die kunnen idd niet met geld omgaan, en er zijn mensen die dit wel kunnen maar niet genoeg geld hebben of voor
onverwachte hoge kosten komen te staan.

Eurotokkie | 02-12-15 | 12:13

@MarcS | 02-12-15 | 12:00
Ik denk dat hij geen communist is maar een angelsaksischenist.

Gewoon de recht van het sterkste. Bij tegenslag of wat dan geen uitkering, niets niet. Ieder voor zich, god voor ons allen. Hetgeen zich afspeelt in de USA. Slechts een handje vol mensen hebben het daar goed. De rest zijn de slaven, ook blanke slaven.
Slaap maar onder de brug. De No-go areas zijn op één hand niet meer te tellen. Hele tentenkampen ontstaan daarginder.

ProAsfalt | 02-12-15 | 12:12

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:04

Wat ziet u toch alles zwart wit zeg, En gezien aan uw vele tegels durf ik te veronderstellen dat u momenteel geen baan heeft.

Autist | 02-12-15 | 12:11

@MarcS | 02-12-15 | 11:56

Herstel is onmogelijk, helaas. Inmiddels volledig afgekeurd en toch al wel één hele maand een uitkering, na twee jaar ziektewet waarvan meer dan een jaar revalidatie. En veel, heel veel, extra kosten voor allerlei zaken die niet vergoed worden door de zorgverzekeraar. Maar daar lult niemand over.

Reinaert | 02-12-15 | 12:11

@MarcS | 02-12-15 | 12:06
Er wordt inderdaad geld besteed aan mensen die het minder getroffen hebben dat klopt ja. Lijkt mij normaal in deze tijd. En jij wat doe jij met die 5000 Euro (Fictief gekozen bedrag) die je overhoud? Nog meer plastic meuk uit china van kopen? Nog meer merk kleding? Weer een nieuwere smartphone?

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:10

De PvdA *kuch* talenten Van Rijn en Asscher hebben mede de thuiszorg overgeheveld van het Rijk naar de Gemeenten. Die hebben geen geld genoeg. Dus vallen de werkgevers om en komen werknemers die al jarenlang bejaarden helpen in de knel. Die hebben ook geen reserves meer. Fijn in december je baan verliezen. Overal waar deze minkukels van de overheid zich mee bemoeien gaat het kapot. Dit kabinet heeft nog geen een echte baan gecreeerd, behalve voor Rimmerfranz in Brussel. Kots.

Piet Karbiet | 02-12-15 | 12:09

@MarcS | 02-12-15 | 12:00
Communist... hahah. Man lul toch niet zo raar. Een beetje maatschappelijk betrokkenheid en kijken hoe je beschikbaar geld beter verdeelt heeft NIETS met communisme te maken. En daarbij Marc, wanneer je een beetje mijn comments leest dan weet je dat er mij veel Libertarier en maar weinig communist inzit.
--
Ok, de tool is uitgeschakeld... dus je kan geen comments van mij scannen.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:07

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:59
Door iedereen, dus u heeft per huishouden meer inkomens? Dan ga ik er van uit dat u de inkomens van de anderen iedere week op straat uitdeelt aan mensen die geen dubbele inkomen hebben? Of vind u dat u met meerdere banen in een gezin niet meewerkt aan de werkeloosheid van anderen?

MarcS | 02-12-15 | 12:06

UWV... Daar heeft een bijstandstrekker helemaal niets mee te maken.

Stormageddon | 02-12-15 | 12:05

U heeft nog een paar dagen om echt te werken voor een paar centen.

nogmoraine!! | 02-12-15 | 12:05

@Reinaert | 02-12-15 | 11:59
Beste man, ik heb ook de diverse mantelzorg trajecten afgelegd. Dus zo speciaal is dat niet. Althans ik vind dat het normaal is, moet zijn, dat je voor familie en vrienden zorgt. En ik verwacht daarbij op geen enkele wijze hulp van een overheid.
--
En jij vertelt niet wat er speelt. Dus... dan kan je van mij niet verwachten dat ik daar rekening mee houdt. Maar ik snap dat dat prive is. En daarmee wens ik je uit het diepste van mijn hart veel sterkte mee. Maar dat laat niet onverlet dat er hier een mooi discussie punt ligt.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 12:04

Euhmmm.... in tegenstelling tot een hele hoop anderen (blijkbaar) heb ik goede ervaringen met het UWV. Maar ja, ik ben dan ook geen tokkie die al scheldend zijn uitkering op komt eisen. Ik behandel de medewerkers met respect, denk mee en doe navraag als mij iets niet duidelijk is. Dan zijn de mensen van het UWV -je verwacht het niet- heel aangenaam in het zakendoen... het zijn net mensen.

notreehugginghippies | 02-12-15 | 12:03

Delete your BSN. Leave your family. Flee your country. Sorry for inconvenience. Webcareteam.

LibertasSimplex | 02-12-15 | 12:02

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:53
Pleurt op man, lelijke communist!
Zeg dan gewoon vanaf morgen iedereen al zijn geld dient in te leveren. Vanaf morgen krijgen we kleren, eten (afgepast), onderdak en zorg van de staat. Genoeg om niet dood te gaan, te weinig om van te leven.

Noord-Korea iets voor jou?

MarcS | 02-12-15 | 12:00

@MarcS | 02-12-15 | 11:54
Snap je niet . . . Natuurlijk wordt er in huize MArk-D_NL hard gewerkt. Door iedereen want dat is de inborst. Jezelf omhoog werken en zorgen dat je sterk bent want dan alleen kun je goed zijn voor anderen. Altijd voor jezelf zorgen en het is nooit iemand anders schuld. Zo red onze familie het al 100-en jaren in NL. Zender enige inbreng van welke roverheid dan ook. Ik akn het je wel een x uitleggen hoe dat werkt. Misschien steek je er nog wat van op.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:59

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:48

Je weet niet eens wat er speelt, je oordeelt echter wel.

Ik verleen opgeteld >40 uur per week mantelzorg aan zowel mijn geliefde als mijn moeder. En dan heb ik uiteraard ook nog een baan. Maar in jouw beleving heb ik dus maar weinig solidariteit in m'n flikker. Yeah. Right.

Reinaert | 02-12-15 | 11:59

@Reinaert | 02-12-15 | 11:52
Reinaert, ik vind het verschrikkelijk dat jullie dit overkomt en dat je ook nog eens voor dief wordt uitgemaakt. Voel je aub op geen enkele manier verplicht om wat dan ook uit te leggen of verantwoording voor af te leggen.

Ik wens jouw partner iig een voorspoedig herstel toe indien dit aan de orde is. Indien niet, dan hoop ik dat jullie samen keuzes kunnen maken waardoor jullie plezier in het leven niet door idioten bepaald zal worden!

MarcS | 02-12-15 | 11:56

geserveerd = gereserveerd

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:56

@Kaposi_Sarcoom | 02-12-15 | 11:53
Nee daar hoef ik noet over na te denken. Maar bedankt, eindelijk een reaguurder die iets verder leest. En die niet gelijk in een emotionele stuip schiet.
--
Je hebt een punt. Natuurlijk. Maar dan ontvang je het geld en deelt het uit op straat. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:55

@normanius | 02-12-15 | 11:52
Een pot nat, het enige verschil is de URL.

Dhr. de Wit | 02-12-15 | 11:55

Reinaert | 02-12-15 | 11:40
Ja goed ik ken je situatie niet die is voor iedereen weer anders,
soms weten mensen niet dat ze ergers recht op hebben en vragen het niet aan, heel wat mensen lopen honderden Euro mis per jaar die zijn geserveerd bij gemeentes.
Zelfs als je werkt heb je recht op toeslagen, bijzondere bijstand
en zelfs de voedselbank.
Stap anders een keer naar buro rechtshulp of een rechtswinkel.

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:54

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:41
Uw vrouw / vriendin / man / inwonende kind werkt?
Zo ja, hoeven wij niet eens meer verder te praten.

MarcS | 02-12-15 | 11:54

@De echte Stolwijker | 02-12-15 | 11:38
Ja, premies zijn betaald. Maar moet je ze dan ook opeisen. Of zijn er ook nog mensen die GEEN extra salaris hebben van een partner. En die dus echt in de shit zitten.
--
Leuk dat jullie dit allemaal als een persoonlijk aanval zien. Maar het is eerder een High Level discussie over solidariteit en een betere verdeling van het geld wanneer mensen issues hebben in het leven.
--
Maar ik zie dat ook de normale Nederlanders het gedrag van de EU rovers hebben overgenomen. Wel praten over solidariteit met je mede nederlanders. Maar als het erop aankomt laten we ze gewoon lekker stikken!

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:53

Boerin van Buuten | 02-12-15 | 11:21
Het verhaal was een beetje gecompliceerd, maar na 2 x lezen snapte ik hem toch (Ik ben nou eenmaal niet zo slim) En je hebt volkomen gelijk.
Solliciteren bij UWV is volstrekt zinloos.UWV geeft zelfs ruimte aan criminele ondernemers die hun business verspreiden over B, D en NL. Zo laten ze ook hun vrachtuato's met kentekens uit die landen rijden. Geven geen arbeidscontract. Bij een inval van de ILT en politie vinden ze ellegale wapens. Ze meppen hun chauffeurs in elkaar die vragen stellen over hun loon, als die liggen te slapen op onbewaakte parkeerplaatsen. Betalen hun personeel niet. En UWV geeft ze de ruimte om weer nieuwe slachtoffers te vinden. Rechters weten niet wat ze moeten, want welk bedrijf precies wordt gedaagd? Uit B, D of NL. De chauffeur is altijd de lul. Met dank aan UWV.

Chief-mate | 02-12-15 | 11:53

@Reinaert | 02-12-15 | 11:34
Ja het is misselijkmakend voor jouw omdat jij een direct betrokkene bent. Anders zou dit een goede discussie kunnen zijn. Een discussie over rechten hebben en nemen. En of jullie dat geld ECHT nodig hebben.
--
En of dat dat geld misschien beter naar mensen kan gaan die ook ziek zijn , maar nog minder hebben. Maar ik snap dat je weinig solidariteit in je flikker hebt. Kom nog maar een terug wanneer je zonder emotie kunt discuseieren. Lijkt me beter voor je.
Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:48
ALS dat geld naar de meer behoevende mensen zou gaan? Wellicht ja. Maar je weet zelf ook wel dan het verdwijnt in de zakken van mensen die er nog veel minder recht op hebben dan Reinaert zijn vrouw.
Denk daar maar eens over na.

Kaposi_Sarcoom | 02-12-15 | 11:53

Als ik WW zou ontvangen zou ik ook balen..

Nacho_Vidal | 02-12-15 | 11:52

@ Dhr. de Wit | 02-12-15 | 11:46
Dit gaat niet over werk.nl maar over uwv.nl.

normanius | 02-12-15 | 11:52

Ik heb altijd gedacht dat het UWV een dochteronderneming was van Sinterklaas.

Jan de Hoop | 02-12-15 | 11:52

@MarcS | 02-12-15 | 11:31

Formeel voeren wij inderdaad geen gemeenschappelijke huishouding. Al zijn we (min of meer noodgedwongen) wel heel erg veel samen aangezien zij een groot deel van haar zelfstandigheid heeft verloren. Met andere woorden: die centjes zijn keihard nodig als zij haar zelfstandigheid wenst te behouden, of terug wenst te winnen.

Reinaert | 02-12-15 | 11:52

@Feynman | 02-12-15 | 11:43
Nope, dat zijn vacatures voor zwaar lichamelijk werk voor een hongerloontje waarbij je de rug en knieen op je veertigste kapot hebt en werk dat allang geautomatiseerd had kunnen zijn of
de werkgevers komen met eisen aanzetten die reiken tot aan Tokyo, dan vind ik het niet gek dat deze niet worden vervuld. Maar gelukkig voor de werkgevers komen de gratis arbeidskrachten uit Syrië deze kant op die kennelijk wel aan deze eisen kunnen voldoen.

ProAsfalt | 02-12-15 | 11:52

Ohjee, overleven de supermarkten wel zonder de inkomsten uit Schültenbrau en euroshag? Worden er al voedselpakketten uitgedeeld via de moskee?

Sadomassochristus | 02-12-15 | 11:51

@Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:40
Godver! Dus u bent een uitvreterT in de WAO oude stijl? U bent inmiddels een aantal keren voor een herkeuring op geweest en u heeft zelfs aangegeven dat u eigenlijk wel weer wilt werken maar uw aandoening is van dien aard dat er domweg niets te vinden is? Misschien ene keer een spuitje overwegen jij vervloekte uitvrerterT, ProfiteurT!

MarcS | 02-12-15 | 11:50

Ontslaan die ICT prutsers bij UWV. Ze hoeven het pand niet eens uit - ze kunnen zo door naar de receptie.

metzonderzijwieltjes | 02-12-15 | 11:50

@ normanius | 02-12-15 | 11:45
Begin er zelf 1, dan hoef je er niet over te klagen.

TheseDays00 | 02-12-15 | 11:50

@Reinaert | 02-12-15 | 11:14
Dus je vrouw heeft geen ruggengraat. Echte Nederlanders maken alleen gebruik van het UWV als het ECHT moet. Anders ben je ook een gratis geld mens, klaploper, dief van andermans portemonnee. Jullie hebben al een salaris. En daar moeten jullie het da maar even mee doen. Er zijn 1000-en mensen die GEEN uitkering krijgen en jullie zijn zo inhalig dat je buiten jouw salaris om. Dus ook even nog wat gratis geld gaan jatten van mensen die nu bij de voedselbank staan. Dief van de armen zijn jij en je vrouw! Bah.
Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:25
Nou nou, Mark. Normaliter ben jij toch wel een 'voice of reason' maar met deze post sla je de plank wel een beetje mis hoor.
Het is de schuld van de regering dat het tegenwoordig nodig is om met zijn tweeën te werken om fatsoenlijk te kunnen wonen en leven. Als er dan opeens een salaris wegvalt, kun je de rekeningen niet meer betalen. Zo simpel is het. Dat is geen inhaligheid in mijn opinie. Bovendien zegt Reinaert nergens A. hoe lang zijn eega bij het de UWV loopt en B. je weet niet hoezeer ze zich inzet om een nieuwe baan te vinden.
Aanmatigend op zijn minst, waarde Mark. Ga eens even je excuus aanbieden!

Kaposi_Sarcoom | 02-12-15 | 11:49

@Reinaert | 02-12-15 | 11:34
Ja het is misselijkmakend voor jouw omdat jij een direct betrokkene bent. Anders zou dit een goede discussie kunnen zijn. Een discussie over rechten hebben en nemen. En of jullie dat geld ECHT nodig hebben.
--
En of dat dat geld misschien beter naar mensen kan gaan die ook ziek zijn , maar nog minder hebben. Maar ik snap dat je weinig solidariteit in je flikker hebt. Kom nog maar een terug wanneer je zonder emotie kunt discuseieren. Lijkt me beter voor je.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:48

@ Boerin van Buuten | 02-12-15 | 11:21

DE UWV "werkcoach"
Denkt u echt dat dat een bestaand persoon is?
(in homerisch lachen uitbarst)

Het sollicitatiegebeuren via het UWV is volledig geautomatiseerd.
U heeft de 4 verplichte sollicitaties gedaan deze 4 weken?
Dan gaat er gewoon een volautomatische betaalopdracht uit, komt geen mens meer bij kijken.
Of er moet een steekproefje gehouden worden , maar daar is ook al geen geld voor.

De gezellige Syrier | 02-12-15 | 11:47

@Feynman | 02-12-15 | 11:43
Soms praat jij echt poep he? Die 125K vacatures zijn niet openstaand omdat er niemand reageert, maar die zijn openstaand omdat er mensen met pension gaan, doodvallen etc. Dan neemt iemand dat baantje over en vervolgens valt iemand anders ergens anders dood om of gaat met pensioen, krijgt kanker noem maar op. Dus wees eens lief voor de hangmat bewoners.

MarcS | 02-12-15 | 11:47

Iedereen die wel zeikt op Polen en andere MOE landers die hier de banen hebben ingepikt van laagopgeleiden, zou een moeten stoppen met het zeiken op werklozen. Er zijn niet genoeg vacatures beschikbaar voor alle werklozen in het land ook al zouden die allemaal morgen een baan willen. Natuurlijk is er een kleine groep die niet aan het werk wil maar zeg nu zelf. Zou je als ondernemer dit soort luie donders willen aannemen ? Iedereen die werkloos is wordt gecontroleerd en de luie donders worden echt wel aangepakt.

KlaasVaakStrooit | 02-12-15 | 11:46

Deze ellende komt omdat bedrijven als IBM totaal niet meegaan met huidige technieken maar zich vastklampen aan hun eigen proprietary meuk en meuk van derden zoals Java.
Voeg daar programmeurs uit derde-wereld landen aan toe en armageddon is compleet.
Hóé moeilijk moet een site als werk.nl zijn? Een database met namen en adressen, wat tekstvelden en een trits vinkjes. Meer is het waarschijnlijk niet. Uiteraard zitten er vast wel wat workflows aan vast maar dat doen we ook al sinds de jaren 60 en daar is ook niets spannends aan.

Hoe dit mogelijk is komt door het aanbestedingsbeleid. Er moet aan allerlei strenge eisen worden voldaan, vooral Europese. Kleine bedrijven maken totaal geen kans want die hebben het kapitaal en de goodwill niet om zich te verzekeren mocht het misgaan. Dat zou veranderd moeten worden. Richt desnoods een verzekeringsfonds op zodat kleine innovatieve bedrijven zich tóch kunnen inschrijven voor grote projecten.
Grote bedrijven missen simpelweg de "drive" om te presteren, het gaat hen immers om de omzet, niet om de kick om iets goeds neer te zetten.

Dhr. de Wit | 02-12-15 | 11:46

@ Eurotokkie | 02-12-15 | 11:42
Waar uitzuigbureaus als Actief Talent dan weer grof geld aan verdienen.

normanius | 02-12-15 | 11:45

@Eurotokkie | 02-12-15 | 11:31
Het was ook sarcastisch bedoeld neem ik aan. Het gaat er soms niet om of het beter wordt, maar of we kunnen wijzen. Kijk even naar de zorg momenteel. Je gooit het over de schutting naar gemeentes, die moeten per aanbesteding werken, zonder kennis van zaken. Aanbesteders gingen onder de kostprijs, anders kregen ze opdracht niet en als logisch gevolg ontslagen en slechtere zorg. De landelijke overheid kijkt meewarig naar de gemeenten en zeggen niet te snappen dat ze het door de-centralisatie niet goedkoper kunnen aanbieden.

Ze wijzen gewoon naar de gemeenten en vertellen ons straks dat ze er niets aan kunnen doen dat de belastingen weer omhoog moeten.

1 centrale organisatie zou kunnen werken, echter ook weer aanbesteding he ........ A solid plan to reach a SNAFU or FUBAR.

MarcS | 02-12-15 | 11:44

ah Mark D je weet dat onder je vrindjes van de PVV de meeste bijstands trekkers van nl te vinden zijn???

Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:43

ProAsfalt | 02-12-15 | 11:34
Je hebt genoeg hangmatbewoners die al die 125.000 vacatures links laten liggen.

Feynman | 02-12-15 | 11:43

Fijn is dit zeg, zoveel tegenslag kan er ook nog wel bij nadat mijn ex-werkgever zijn zaak express heeft laten klappen dmv een flits faillisement.

Ze moeten de regels daar eens gaan aanpassen en het wettelijk verboden maken om een bedrijf wat veel medewerkers heeft te verbieden op een doorstart onder dezelfde naam en de helft op straat te zetten.

Jaren lang zet je je in voor zo'n werkgever om uiteindelijk als stront met stank voor dank weg te worden gezet. BAH.

Hopelijk kom ik snel weer aan de bak. Thuiszitten is ook 3x saai.

Mike Hawk | 02-12-15 | 11:42

Boerin van Buuten | 02-12-15 | 11:21
Heb zelf even in de WW gezeten in between jobs en je verhaal is gewoon niet waar. Je krijgt via UWV vacatures te zien maar je bent niet verplicht daar op te solliciteren. Je moet elke maand wel je sollictaties doorgeven (minimaal 4) en dit hoeven niet perse sollcitaties te zijn voor vacatures die via de UWV site zijn aangedragen.

KlaasVaakStrooit | 02-12-15 | 11:42

Gek ook dat al die "storingen" ineens nu plaatsvinden.
En ook juist bij die instellingen die ons al jaren in de "gaten "houden.

Zo krijg ik ook ineens zonder vragen een nieuwe simkaart opgestuurd van mij telefoonboer die "beter zou zijn "

Yeah.... Right

De gezellige Syrier | 02-12-15 | 11:42

ProAsfalt | 02-12-15 | 11:34

En sinds de participatiewet moet ieder een bijdrage leveren, en nu hebben we er 825.000 papierprikkers bij.

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:42

"In totaal ongeveer 950.000 werklozen".

600.000 duizend

Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:41

@MarcS | 02-12-15 | 11:31
Kan allemaal zo zijn. Maar er zijn daar 2 inkomsten stromen. 100.000en Nederlander hebben geen euroo op hun kont te krabben en dan houd je lekker die paar centen voor jezelf. Ja, dat vind ik schrijnend Nederlands ikkke, ikke, ikke gedrag.
--
An de andere kant ben ik er erg voor dat je nu het nohg kan. Gewoon pakt wat wat je pakken kunt van de NL nep regering. Want het duurt niet lang meer voordat er geen geld meer is voor uitkeringen e.d.
--
Ik wil geen pensioen of andere aken uit de NL pot. Ik sta op het het punt dat wie het kan, voor zichzelf moet zorgen. En zo leef ik dus ook. Ook al betaal ook ik, in allerlei vormen, al jaren mee aan de verzorgingsstaat.
--
Indien meer mensen leefden en dachten zoals ik had het er hier heel wat beter uitgezien.
--
Je bent een loser wanneer je je afhankelijk opstelt van de NL Roverheid!

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:41

@Eurotokkie | 02-12-15 | 11:29

En dat vangnet is maar dun, helaas. Goed dat het er is, maar het is niet toereikend gezien alle extra kosten die gemaakt (moeten) worden. Interen op je spaarcenten omdat je anders niet rond komt (want geen recht op toeslagen enzovoorts) kan natuurlijk niet eindeloos. Op enig moment ben je blut........

Reinaert | 02-12-15 | 11:40

Ene heer Goldschemding heeft sinds 1960 met zijn bedrijfje Randstad via simpele arbeidsbemiddeling miljarden verdiend. Het UWV heeft met haar non-matching ICT miljarden verspild. Zoek de verschillen.

Piet Karbiet | 02-12-15 | 11:40

heb veels te veel tijd maar UWV geeft me gewoon gratis iedere maand automatisch geld al een jaar of 10

zo laat de beledigingen maar beginnen

Petroselinum crispum | 02-12-15 | 11:40

@Mordax | 02-12-15 | 11:11
Yes dat is wat je zoekt voor een systeem waar het hele hebben en houden van miljoenen Nederlanders in vast ligt, een startup. Je weet wel zo'n tent die misschien morgen niet meer bestaat, geen enkele drang heeft om programmatuur goed te beschrijven of te documenteren.

Situatie nu is niet goed, maar als jij denkt dat een startup in staat is continuïteit te bieden dan ben je waus. Als een startup aan alle regels zou voldoen, kosten ze opeens ook vele malen meer dan de 10 Miljoen die u hen in het vooruitzicht stelt.

MarcS | 02-12-15 | 11:39

Mijn vriendin heeft net een baan(waarvoor hulde)
Gisteren moest ze een wijzigings formulier invullen.

eerst niet mogelijk om de site te benaderen
daarna kreeg ze wel het formulier... tering zooi ingevuld...
bevestigen ging niet kreeg je vrolijk de melding om het later opnieuw te proberen.... je raad het al later lukte het ook niet....

Stel je voor dat je echt afhankelijk bent voor goed ingevulde data om je geld te ontvangen waar je vanalles voor moet betalen..... slecht hoor...

Ronnie_ | 02-12-15 | 11:38

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:25
Mevrouw heeft premies betaald in het kader van de WAO. Dat is een arbeidsongeschiktheidsverzekering, waar elke werkende aan deelneemt. Maar iets zegt me dat jij dat treedje op de ladder nooit bereikt hebt en niet verder bent gekomen dan de bijstand en de voedselbank. Trouwens, iedereen die bij de voedselbank staat, kan ook werken.

De echte Stolwijker | 02-12-15 | 11:38

Op dit moment heb ik dus wel een (ziektewet) uitkering, en nee, daar schaam ik me niet voor.
Na 30 jaar werken en premie betalen moest ik geopereerd worden terwijl ik net na een reorganisatie met tientallen collega's eruit moest. Medelijden hoeft niemand te hebben, de handdruk was goed.
Nu eerst revalidatie. Dus laat de kerst en de winter maar komen.
2016 ben ik gewoon weer ergens aan de bak.

MyCatIsDoingThis | 02-12-15 | 11:37

Hoe veel flaters en blunders moeten er nog komen? Wanneer gunt het UWV deze opdracht nu eindelijk eens aan de partij - -Schuberg Philis- die bewezen heeft het wel te kunnen klaren? Dat scheelt een hoop taxpoet en zo kan het UWV ook eens laten ze dat ze misschien wel in staat zijn om dat te leveren waarvoor ze ooit in het leven zijn geroepen.

Repelsteel | 02-12-15 | 11:34

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:25

Misselijkmakend commentaar. Iemand die altijd gewerkt heeft, altijd keurig belasting betaald heeft, altijd haar premies en dergelijke netjes afgetikt heeft, enzovoorts, wegzetten als een dief? Ga je schamen.

Je weet niet eens wat er aan de hand is maar je oordeelt wel. Wat zij heeft zou ik u niet gunnen, dat gun ik namelijk mijn grootste vijand nog niet, maar u marcheert dus wel voor de muziek uit, niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Reinaert | 02-12-15 | 11:34

"(...) werkweigeraars (...)"

Insinuatie. Daarbij komt dat de banen er niet eens zijn.
daskapital.nl/2015/11/aantal_ontmoedig...
In totaal ongeveer 950.000 werklozen. Slechts 125.000 openstaande vacatures. Dat maakt dat er 825.000 banen te kort zijn.

Het is bijzonder spijtig dat ik als reaguurder deze statistieken telkens moet herhalen terwijl het werk zou moeten zijn van de journalist/redactie/columnist.

ProAsfalt | 02-12-15 | 11:34

Jaaaa ...

Centauri3 | 02-12-15 | 11:32

@ Mordax | 02-12-15 | 11:11
Ze konden de problemen relatief goedkoop en snel op laten lossen door Schuberg Phillis maar nee een of andere IT bobo bij het UWV moest een vriendje bij IBM helpen z'n baan te behouden dus is toch weer voor IBM gekozen terwijl die tig miljoen en evenzoveel jaren nodig hebben om een niet werkend systeem "niet" werkend te houden.

normanius | 02-12-15 | 11:31

elricoloco | 02-12-15 | 11:28
Er loopt al heel veel via de gemeente maar die maken er een puinhoop van, het beste is gewoon 1 instantie die alles regelt.

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:31

@Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:25
Dus iemand die jarenlang premie heeft betaald en plots te ziek blijkt om te werken moet dan maar op een houtje bijten? Het feit dat Reinaert haar zijn geliefde noemt zegt natuurlijk niets over of ze samen een huishouding voeren o.i.d.

Uw pensioen geven wij dan ook maar aan een ander, want die heeft u als echte Nederlander toch niet nodig? Uw levensverzekering keren wij ook maar vast uit. Dank daarvoor!

MarcS | 02-12-15 | 11:31

Reinaert | 02-12-15 | 11:25
Nee dit vind ik niet grappig , maar gelukkig is er een vangnet
in Nederland als je arbeidsongeschikt wordt.

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:29

Besparings plan voor de overheid. UWV afschaffen , en alle uitkeringen via de gemeente laten lopen. Heb je dit probleem ook niet meer landelijk..

elricoloco | 02-12-15 | 11:28

Ik heb zeer recent 5 werkzoekenden via het UWV aangeboden gekregen om voor mijn bedrijf te werken. Ik dacht laat ik het maar eens proberen. Echter, niet één ww-er heeft de proeftijd doorstaan. Manman wat een treurnis. Niets werkt bij het UWV, zelfs diegene die weer bemiddeld moeten worden naar werk. Ik denk dat het tijd wordt voor een grootscheepse reorganisatie bij het UWV waarbij 50% van de medewerkers moeten omkijken naar ander werk. Misschien dat deze groep ex-UWV-werknemers wel bereid is om de handjes uit de mouwen te steken, maar ik ben bang dat ik het antwoord op deze vraag al weet...
Nederland is zonder het UWV een stuk beter uit.

pibasso | 02-12-15 | 11:26

@Eurotokkie | 02-12-15 | 11:17

Het klinkt wellicht raar maar ze was liever aan het werk gebleven.

Tig jaar werkervaring en dan opeens thuis op de bank omdat je een genetische tijdbom onder de leden blijkt te hebben waartegen geen kruid gewassen is. Dat u dat kennelijk grappig vindt is uw probleem, de facto is het om te janken.

Reinaert | 02-12-15 | 11:25

@Reinaert | 02-12-15 | 11:14
Dus je vrouw heeft geen ruggengraat. Echte Nederlanders maken alleen gebruik van het UWV als het ECHT moet. Anders ben je ook een gratis geld mens, klaploper, dief van andermans portemonnee. Jullie hebben al een salaris. En daar moeten jullie het da maar even mee doen. Er zijn 1000-en mensen die GEEN uitkering krijgen en jullie zijn zo inhalig dat je buiten jouw salaris om. Dus ook even nog wat gratis geld gaan jatten van mensen die nu bij de voedselbank staan. Dief van de armen zijn jij en je vrouw! Bah.

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:25

En gewoon doorgaan met IBM joh. Willens en wetens de boot afhouden bij een ander bedrijf (wat heeft bewezen wél zaken te kunnen regelen en ook nog heel snel en tegen een schappelijke prijs) Goed bezig, die duurbetaalde faalambtenaren. Het kost IBM het één en ander, maar ze hebben ze weer goed bij de ballen..
Ik zeg, vervolgen die gasten, zowel bij het UWV als bij IBM. Incompetentie, arrogantie, fraude, achterkamertjespolitiek, aannemen van steekpenningen, you name it.

stamplustee | 02-12-15 | 11:25

Er werkt wel meer niet letterlijk en figuurlijk bij het UWV. Als je solliciteert en zet vinkje in een vakje dan krijgt je werkcoach dat ook te zien, normaal gesproken. Omdat het niet normaal gesproken is bij het UWV ziet die werkcoach dus niets en dreigt je te korten want je hebt geen sollicitatie verstuurd.
Spreek je ze daar op aan zeggen ze, ja het probleem is bekend dus zand erover.
met andere woorden, je zegt dat je hebt gesolliciteerd maar niet gedaan maar zegt ik heb dat vakje aangevinkt is het oké.
ook terecht want solliciteren heeft toch geen nut, gaat alleen maar vrije tijd inzitten en de vacatures op hun site zijn allemaal fake-vacatures.

Boerin van Buuten | 02-12-15 | 11:21

Deze stress heb je niet met een bedrijf, baan of buffer.

Feynman | 02-12-15 | 11:21

"vrezen voor Sinterklaas" vervangen door "rekenen op Sinterklaas en Piet". Zo, opgelost.

TheseDays00 | 02-12-15 | 11:18

Reinaert | 02-12-15 | 11:14
Tegen haar zin gratis geld ontvangen, lol.

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:17

@alkmaar06 | 02-12-15 | 11:09

Niets "werkt"(oh ironie). Niet dat zulks in mijn geval interessant is aangezien ik geen uitkering heb, maar toch. Mijn geliefde heeft wél een uitkering via het UWV (zeer tegen haar zin) dus ik ken die club inmiddels een beetje. En de website is morsdood.

Reinaert | 02-12-15 | 11:14

Dit is echt kut.
* trekt een biertje open*

Eurotokkie | 02-12-15 | 11:13

Volgende keer gewoon uitbesteden aan een paar start-ups. Degene die het beste systeem bouwt wint een prijs van 10 miljoen; overige (verliezende) deelnemers krijgen een paar ton voor de gemaakte kosten. Zo simpel is het.

Mordax | 02-12-15 | 11:11

Een basisinkomen is veel goedkoper.

Musset | 02-12-15 | 11:11

Miljarden gingen er in het UWV-platform. Ik weet niet hoor, maar sinterklaas is al geweest. De betrokken ICT -bedrijven zijn bedolven onder de kado's en pepernoten...

Parel van het Zuiden | 02-12-15 | 11:09

Alles werkt!

alkmaar06 | 02-12-15 | 11:09

Maar Rutte en Revers drinken er geen wijntje minder om... Toch?

Mark_D_NL | 02-12-15 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken