Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderwijspartij D66 sloopt onderwijs

kukieheim.jpgD66 is de partij van het onderwijs. Ze werd de grootste in Amsterdam. En leverde vervolgens Simone Kukenheim als wethouder. Zij kreeg vervolgens 27,5 miljoen euro ter beschikking. Mooi, zou u zeggen. Al dat geld kan naar onderwijsprojecten, opgeknapte schoolgebouwen en vooral passionele en kwalitatieve docenten -want daarmee valt en staat het onderwijs. Hoe meer geld zinvol besteed in onderwijs, hoe beter de toekomst van Nederland. Maar wat blijkt? Simone Koekwausenheim heeft gewoon 15 miljoen euro niet uitgegeven. Waarvan slechts 4,5 miljoen mee gaat naar volgend jaar, de rest stroomt terug in algemene middelen. Heb je eindelijk miljoenen te besteden om het onderwijs een duw te geven, laat je het verdomme liggen. Terwijl Amsterdam kampt met een scholentekort, en zeker een kwalitatief hoogstaande scholen-tekort. Wat leidt tot belachelijke situaties met loting en matching en didactische droeftoeterij. Weet u waar Siempje Koekoekheim zich wel mee bezig gehouden heeft? De wethouder heeft ideeën voor nieuwe scholen gecrowdsource, met de meest debiele mindfullness biodanza glutenvrije schoolideeën tot gevolg. En de winnaar van een online poll kreeg een zak geld. Vervolgens verstopt Simoontje ook nog wat belangrijke rapporten in een la en sluit zich de halve dag huilend op in haar werkkamer. Waarbij ze zelf vindt dat ze niet afgerekend hoeft te worden op resultaten. Nee, dat snappen wij wel. Als je niks initieert, het onderwijs miljoenen door de neus boort en je baan uitbesteedt aan een crowdsourceproject, dan wil je niet afgerekend worden op resultaten. D66, als dit het soort onderwijsvernieuwing is wat jullie voor ogen hebben als onderwijspartij, willen jullie jezelf dan opheffen? Dat lijkt ons het beste voor het onderwijs. En Simone, kap eens met janken en duw die klauwen eens uit de mouwen. Hop.

Reaguursels

Inloggen

@Willianus Wortelus, dank voor de info:
"Voltallige oppositie Amsterdam dient motie van wantrouwen in tegen wethouder Kukenheim (D66)"
.
Deze motie en bewezen fout gedrag is dus blijkbaar niet voldoende om een politicus op te laten stappen.
Zucht... Ik dacht het met D66 (na de PvdA) in Amsterdam wat beter zou worden.

hotmint | 02-12-15 | 12:54

@je suis bier | 01-12-15 | 19:36
In Amsterdam zijn te weinig scholen, waardoor leerlingen worden uitgeloot van de buurtschool. Dat is zo totaal belachelijk. In een moderne beschaving moet je een kind tenminste naar een buurtschool kunnen sturen. Anders ben je totaal mislukt als onderwijsland. Kukenkut had gisteren moeten beginnen met het bouwen van nieuwe scholen. Die D66-emo-trut moet stoppen met janken en doen waar ze veel te riant voor betaald wordt.

van heinde en verre | 02-12-15 | 12:27

Gaan politici eindelijk wel een keertje verantwoord om met de middelen en maken ze niet socialistisch alles op, is het ook niet goed.

TheStef | 02-12-15 | 09:01

Beste Geenstijl,

Moet dit nou? Er zijn nog 20 werkdagen voor de gemiddelde Nederlander over in 2015. Laten we zeggen dat voor een gemiddelde wethouder er nog 10 zijn.

Na dit bericht zit Mevrouw Kukenheim zeker nog 1 volle dag te huilen op haar kantoor. Dat betekend gewoon dat u er voor heeft gezorgd dat zij 10% minder nuttige tijd kan besteden om minder incompetent te worden. Tevens komt dat dagje huilen neer op een bedrag van zo'n €2000 overheidsgeld dat zal worden gebruikt om een doos Kleenex vol te snotteren.

Ik vind het zeer teleurstellend dat u en verzoek u ook deze €2000 te doneren aan een goed doel van uw keuze.

Bedankt,

HR

heer_rationeel | 02-12-15 | 07:39

D66 sloopt ook alle zaken wat ze onbelangrijk vinden zoals: Veiligheid , woongenot, defensie, zorg eigenlijk alle zaken waar welwillend Nederland baat bij heeft en plezier mee heeft.

Dutchmen32 | 01-12-15 | 23:20

Maar ja mijn vraag is nu hoeveel kogels voor het leger kun je kopen voor die vergeten 15 miljoen zodat ze geen pang pang meer hoeven te zeggen. Nu er dus een potje over is.

tweetybird | 01-12-15 | 23:03

Het is hysterie. Het onderwijs in Nederland is over het algemeen prima. In alle lijstjes wereldwijd in de top 5. Het onderwijs in 020 is sinds de kwaliteitsimpuls van Asscher flink verbeterd. Inderdaad doet de PvdA wel eens iets goeds. Kukenheim is een prettige mevrouw. Slim en intellectueel genoeg. Helaas qua onderwijs en politiek een lichtgewicht. Slechte zet van Pechtold. Persoonlijk vind ik dat het na Pieter Hilhorst nooit slechter kan.

ristretto | 01-12-15 | 22:20

Die meid heeft een origineel Rotterdamsch overhemd nodig en een bootschoen onder d'r reedt!

Febofiel | 01-12-15 | 21:32

Met die 15 miljoen die nu naar de hapjedrankje pot gaat, hadden zo'n 2500 docenten een forse salarisverhoging kunnen krijgen. Doe het D66 sletjes-salaris aftoppen op 4000 p/m (veel te veel nog, maar soit) en geef tien topdocenten er nog eens 500 per maand bovenop. Mooi project, trekt ook nog eens extra onderwijstalent aan.

ben kokhals | 01-12-15 | 21:12

Die teeven en opstelten konden al wiebelen om een verloren bonnetje van 4 miljoen die ook in die la lag. Deze muts mag blijven voor zelfs 15 miljoen in de la verloren voorwerpen.Het moet toch niet gekker worden.Oeps wat vind ik hier nou. 15 miljoen vergeten gemeenschaps geld van de burgers. Gaat lekker zo. Ik meen mij te herinneren dat er in amsterdam het driedubbele zoek was.Ja het kan allemaal. Niemand die zich meer verbaast. We roepen nu zelf NEXT.

tweetybird | 01-12-15 | 21:06

Amsterdam, mijn stad, is al lang verloren. Tijd om te vertrekken of om een oorlog te starten. Daar ben ik nog niet aan uit.

McMarx | 01-12-15 | 21:05

-weggejorist-

Boer Piet | 01-12-15 | 20:58

Ik snap die politici echt niet meer. Als je wordt aangesteld en je weet hoeveel geld je hebt te besteden is toch het eerste wat je doet een plan opstellen hoe dit geld te besteden?

Zoveel aan extra leerkrachten, zoveel aan persoonlijke begeleiding voor moeilijk lerende kinderen, zoveel aan het kunnen aanbieden van alternatieve vakken (Chinees bijv.), zoveel aan taallessen voor kinderen met taalachterstand (verkapt integratieproject), zoveel aan verbeterde ICT faciliteiten op scholen, zoveel aan studiebeurzen voor Amsterdamse studenten (zeker nodig na wegvallen studiefinanciering). Zomaar wat investeringen die ik in 2 minuten kan bedenken.

En dan natuurlijk bij elke besteding een marge voor onvoorziene kosten, zodat je aan het einde niet over je totale budget heen gaat en misschien zelfs een beetje overhoudt, waar gemeente Amsterdam wat mij betreft wat creatief mag boekhouden om andere eventuele gaten te vullen.

Is een dergelijk plan van aanpak echt te veel gevraagd van onze politici?

Alpha Runner | 01-12-15 | 20:57

@EEnzame SchizofrEEN | 01-12-15 | 20:44 "Ik begrijp echt niet, dat er wethouders worden benoemd die zelf nimmer voor de klas hebben gestaan."
.
Heel goed punt. Dat schijnt inderdaad nogal te heersen politiek & bestuur, en als ze falen krijgen ze gewoon een ander overbetaald postje waar ze weer kunnen falen. Dit is funest voor zoiets belangrijks en complex als het onderwijs.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:57

Dit is alweer dezelfde Simone uit wiens evil brein de milieu zone voor oudere diesels is gekomen. Deze levert extra dikke doekoe voor de algemene middelen op. Volgende snode plan is de stad helemaal onbegaanbaar maken voor iets groters dan een bakfiets. En nu vloeit er weer flink terug naar de algemene middelen. Volgens mij is mevrouw op weg naar Den Haag of nee.. Brussel! Maar dat ze er zit om ook maar iets voor mensen te doen.. Donder op trut.

******* | 01-12-15 | 20:52

Het is wel logisch. Als je namelijk je idealen verwezenlijkt, heb je geen idealen meer over (want nieuwe bedenken is moeilijk), dus je zorgt er gewoon voor dat het een zootje blijft en kun je je idealen lekker lang uitmelken.

The_Black_Knight | 01-12-15 | 20:50

tweetybird | 01-12-15 | 20:37
Die 27,5 miljoen van dit jaar, wordt volgend kaar verhoogd naar 36,5 en daar kom dus nog 4,5 miljoen van dit jaar bij. Ze zullen volgend jaar echt niks te kort komen.

je suis bier | 01-12-15 | 20:45

Naast volledig te falen boven het bureau, nog te lelijk voor een carrière eronder.

Ronnie uit Helmond | 01-12-15 | 20:45

@johoost | 01-12-15 | 20:33 "Alles valt of staat met de ambtelijke organisatie."
.
Inderdaad. Zo'n D66 sletje pakken ze gewoon in want de directeur van de tent is vast een PvdA'er. Of VVD'er, maar maakt geen verschil. Die hebben alleen andere shawls.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:44

Een probleem met onderwijs is dat iedereen er denkt vanaf te weten 'omdat ervarings-deskundig'.
Dus zo'n tutje heeft vast het idee dat ze echt wel weet waar ze het over heeft.
Ik zie het bij alle scholen waar ik langs kom; waar de directie met de poten in de klei heeft gestaan loopt het goed, bij de 'manager-directeuren' is alles goed geregeld, behalve het onderwijs in de klas.
Ik begrijp echt niet, dat er wethouders worden benoemd die zelf nimmer voor de klas hebben gestaan. Wat weten die nu over didactiek, pedagogiek, hoe je Mohammed met zijn grote mond toch iets kan bij brengen, waarom passend onderwijs een vreselijk grote fout is geweest?

Breek me de bek niet open. Morgen moet ik weer voor de klas. En nu weet ik dat tutje voor 9000/maand lekker in haar kamertje zit te snotteren. Dank.

EEnzame SchizofrEEN | 01-12-15 | 20:44

ben kokhals | 01-12-15 | 20:31
Kan her en der beter, maar het onderwijs is zeker niet slecht. Althans niet waar ik woon en niet waar ik gestudeerd heb. Hoe er in de randstad lesgegeven wordt weet ik niet, want daar heb ik eigenlijk niks mee te schaften.

je suis bier | 01-12-15 | 20:38

je suis bier | 01-12-15 | 20:26

Nou geloof mij maar als dat ik 15 miljoen in mijn zak heb ik dat echt niet vergeet. Dat kan alleen gebeuren bij zo'n muts van d666.Wat deze muts heeft gedaan is puur het onderwijs geld ontzeggen. Volgend jaar als er dan om geld gevraagd wordt voor school projecten zullen ze zeggen Ben je maf ofzo. Als we geld geven vergeet je het te gebruiken. Pak die 15 miljoen maar uit die la vergeten gevonden voorwerpen.Toedeledokie d666.

tweetybird | 01-12-15 | 20:37

Ja, de illusie dat er een willekeurige burger tot wethouder wordt benoemd die ineens overal verstand van heeft. Een wethouder doet niets meer dan handjes schudden, advies opvolgen en enthousiasmeren. Alles valt of staat met de ambtelijke organisatie. En ja, die kunnen een wethouder vrij snel op straat krijgen.

johoost | 01-12-15 | 20:33

@je suis bier | 01-12-15 | 20:28
Ga jij beweren dat het onderwijs uitstekend is?

ben kokhals | 01-12-15 | 20:31

@De Eindbaas | 01-12-15 | 20:26
Daar zit wat in. CDA bijvoorbeeld is al sinds Balkenende een grote fan van de islamitische dictator Erdogan.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:30

ben kokhals | 01-12-15 | 20:25
Buiten die krijgsmachtom, wel ja. Of durf jij nu te beweren dat onze gezondheidszorg slecht is?

je suis bier | 01-12-15 | 20:28

@langzullenweleven | 01-12-15 | 20:07

Politiek is bij uitstek het domein van huichelaars. En dat zie je steevast terug in de naamgeving.

D66 is antidemocratisch want bij uitstek elitair.
De Partij van de Arbeid vertegenwoordigt voornamelijk werklozen.
De Volkspartij voor vrijheid en Democratie heeft noch met het volk, noch met democratie of vrijheid veel op.
De Partij voor de Vrijheid wil een religie verbieden.

Eigenlijk kun je de ware intenties van een partij het beste zien door het omgekeerde van de naamgeving aan te nemen.
D66= elitepartij. PvdA=werklozenpartij. VVD=elitepartij voor regenten en veiligheidsindustrie
PVV=Partij voor religieuze onderdrukking. Enz enz.

De Eindbaas | 01-12-15 | 20:26


ben kokhals | 01-12-15 | 20:24
Er wordt jaarlijks 34 miljard aan onderwijs besteed. Misschien lopen die project al buiten die 27,5 miljoen van deze wethouder om. Die 15 miljoen die niet is uitgegeven is namelijk maar een lachertje. Net zoals jij trouwens.

je suis bier | 01-12-15 | 20:26

@je suis bier | 01-12-15 | 20:23 "Jij wilt goed onderwijs, goede gezondheidszorg, een sterke krijgsmacht etc.?"
.'
Wow. Hebben we dat? Waar dan?

ben kokhals | 01-12-15 | 20:25

@je suis bier | 01-12-15 | 20:21
Dus zijn er projecten zat.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:24

ben kokhals | 01-12-15 | 20:20
Jij wilt goed onderwijs, goede gezondheidszorg, een sterke krijgsmacht etc.? En nu mag jij raden van wel geld geld dat allemaal bekostigd wordt.

je suis bier | 01-12-15 | 20:23

ben kokhals | 01-12-15 | 20:16
Bijvoorbeeld het creëeren van kleinere klassen of het aannemen van meer leraren zouden projecten kunnen zijn. Die dingen ontstaan niet zomaar, daar gaat voorbereiding en planning aan vooraf wat ik dus gewoon onder projecten schaar.

je suis bier | 01-12-15 | 20:21

@je suis bier | 01-12-15 | 20:13 "Beetje simpel dit, eerst belasting betalen en daarna zelf willen bepalen wat er mee gebeurd."
.
Zeg dan meteen dat je stiekem een beetje een voorstander bent van slavernij. Van anderen dan, want zo gaan de dingen.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:20

Stop met islam onderwijs oftewel sharia indoctrinatie.
En stop met haatonderwijzende predikers in moskee huizen.
Ach, doe die moskee maar gewoon weg als onzin onderwijs instituut. Kost niets en levert alleen maar winst op wat betreft onderwijs en (echte) kennis vermeerdering.
Stop die overgebleven miljoenen maar in de zorg voor ouderen.

dijkbewaker | 01-12-15 | 20:20

Ach joh, zo gaat het in de zorg ook. Parttime werkende managers met bonussen voor de kostenbesparing, om 4 uur naar huis in de grote leasebak die na een paar jaar jobhoppen de rommel naar beneden aanstampen en slechtbetaalde flexers kapotdraaien in de avond en nachtdiensten in onderbezette teams. En intussen laten we ongediplomeerden het werk doen want dat is goedkoper en beter voor bonus. God mag weten hoe dat moet als wij zelf misschien ooit onze pensioengerechtigde leeftijd passeren. Het eigenlijk om te janken. Onderwijs gaat ook die kant op. Weer zo'n vliegtuig zonder piloot en die zich door de onzichtbare hand moet laten besturen.

kloopindeslootjijook | 01-12-15 | 20:19

@Slogra | 01-12-15 | 20:14
Ach. Donald T. is tenminste onafhankelijk. Dat kun je niet zeggen van de meeste presidenten wiens campagnes teren op gelden van lobbyisten uit de tabaks-, wapen- en olie-industrie. Dan heb ik liever een zakenman die zegt waar het op staat. Trump is niet helemaal gek per slot van rekening, anders was ie ook niet zo vermogend.

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 20:19

@je suis bier | 01-12-15 | 20:08 "Waarschijnlijk waren er te weinig projecten om de kwaliteit te verbeteren"
.
Projecten? Waarom niet gewoon extra leerkrachten, kleinere klassen en hogere salarissen voor topdocenten. Nou, dan moeten ze volgende keer de belasting maar verlagen met dat bedrag.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:16

@Dhr. de Wit | 01-12-15 | 20:05
Zoals Donald T. Dank je de koekoek. Het spreekt voor 'm dat ie z'n eigen campagne financiert en man en paard noemt, maar dat was het wel.

Slogra | 01-12-15 | 20:14

Ach maak je geen zorgen . Die vergeten 15 miljoen wordt wel weer verekent met de komende nieuwjaars party van d666 met ganzelever champagne en kaviaar en een goede sigaar. Op komt dat geld dus wel. Is het niet linksom dan wel rechtom.Ze zullen zeggen met dat harde werken van ons hebben we dat wel verdient van u centen.

tweetybird | 01-12-15 | 20:14

Willianus Wortelus | 01-12-15 | 20:10
Leg het eens uit dan, als jij het zo goed weet.

je suis bier | 01-12-15 | 20:14

"Zie je, die parasitaire klootzakken gunnen de mensen dus niet eens dat die zelf bepalen wat ze met hun eigen geld doen."
ben kokhals | 01-12-15 | 20:09
Beetje simpel dit, eerst belasting betalen en daarna zelf willen bepalen wat er mee gebeurd. Als je wilt bepalen hoe belastinggeld wordt, besteedt moet je maar lekker de politiek in gaan.

je suis bier | 01-12-15 | 20:13

Kajsa Ollongren. D66. Geschiedenis gestudeerd. Van 2001 tot 2006 directeur Europese Integratie Ministerie van Economische Zaken. Mocht u nog daders zoeken voor uw lijstjes.

Piet Karbiet | 01-12-15 | 20:12

Onderwijs? Homo's en islam dat is het probleem toch?

Jim Lovell | 01-12-15 | 20:10

je suis bier | 01-12-15 | 20:08 Je snapt het niet he?

Willianus Wortelus | 01-12-15 | 20:10

je suis bier | 01-12-15 | 20:08
Wie = wat

je suis bier | 01-12-15 | 20:09

@je suis bier | 01-12-15 | 20:01 "Belastinggeld terug naar de burger, dat nooit. Maar misschien doen ze er nu nog wel iets nuttigs mee"
.
Zie je, die parasitaire klootzakken gunnen de mensen dus niet eens dat die zelf bepalen wat ze met hun eigen geld doen. Eenmaal gegraaid wordt je dubbel genaaid.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:09

@Piet Karbiet | 01-12-15 | 20:01
Kasja Ollongren slavinnetje van Rutte? Zeker om de voorbinddildo voor te doen zo nu en dan.

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 20:08

Wie de meeste hier denk ik vergeten is dat die 27,5 miljoen extra budget is om de kwaliteit te verbeteren(wat dat dan ook mag in houden). Waarschijnlijk waren er te weinig projecten om de kwaliteit te verbeteren en had ze geen aanleiding om de volle 27,5 miljoen te besteden. We zeiken op GeenStijl altijd over de verspilling van belastinggeld en dan houdt er iemand zijn hand op de knip, is het nog niet goed.

je suis bier | 01-12-15 | 20:08

Mark_D_NL | 01-12-15 | 19:39

Is goed dan doe ik die andere 14 keer wel. Deze is wel erg stout geweest. 15 miljoen niet verbrassen. Je zou bijna zeggen dat kan geen d666 er zijn.Dat wordt echt heel veel straf. Bij iedere straf zal ik dan ook de heilige woorden zeggen bij uitvoer van de straf als ik haar doe. Jij bent een beetje stout geweest. Nog 13 keer te gaan. Voor ieder miljoen een straf.De tijd dat je nog wegkwam met 1 straf voor vijftien miljoen is nu voorbij.

tweetybird | 01-12-15 | 20:07

Onderwijspartij D66 sloopt onderwijs.
Referendumpartij D66 sloopt referendum.
Moet ik doorgaan? Huichelaars die D66'ers.

langzullenweleven | 01-12-15 | 20:07

Ik krijg steeds meer bewondering voor die docenten, die toch maar blijven doorploeteren. Serieus.

kloopindeslootjijook | 01-12-15 | 20:06

Is er nou echt 1, maar dan ook 1 iemand die zich over al deze fluckups verbaast? Daar verbaas ik mij dan weer over.

opruimen | 01-12-15 | 20:06

Stel je nu eens voor één moment voor dat we competente mensen in de politiek zouden hebben zoals succesvolle zakenmensen. Mensen die níét hoeven te teren op hun CV of hoeveel ze bij iets of iemand hoeven slijmen. Mensen die geen wachtgeld nodig hebben en niet precies hoeven uitrekenen wanneer ze er uitstappen. 925.nl/archief/2015/12/01/kathleen-fer...
Stel je nu eens voor!

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 20:05

De "fatsoenlijke" collega's van Pechtold......... Driewerf kots.

Rest In Privacy | 01-12-15 | 20:04

D66, wie is er niet kapot aan gegaan .

Castor12 | 01-12-15 | 20:03

Wat is het met gauche en snotterende politici?

https://www.youtube.com/watch?v=76In_FsNVYA

Slogra | 01-12-15 | 20:02

Tegenwoordig zitten er allerhande managers zonder enige onderwijsvisie -dat gaat de toekomst van ons land aan he- te jobhoppen in het management van een school en daarboven. Vroeger heette dat bestuur, maar nu heet dat management. Sommige van die managers komen niet eens uit het onderwijs, hebben nooit voor de klas gestaan en hebben geen notie van puberende leerlingen. Die managers kunnen jarenlang het onderwijs verkloten voordat de inspectie ingrijpt. Vind je het gek dat die docenten murwgebeukt zijn en zitten te wachten tot ze met pensioen kunnen.

kloopindeslootjijook | 01-12-15 | 20:02

@Wijze uit het Oosten | 01-12-15 | 19:59 "Ja, En ik ben de paashaas !"
.
Pas maar op, straks willen ze je als wethouder voor D66.

ben kokhals | 01-12-15 | 20:02

Onderwijs is naast de andere kroonjuwelen begraven.

BroodenSpelen | 01-12-15 | 20:01

ben kokhals | 01-12-15 | 19:53
Belastinggeld terug naar de burger, dat nooit. Maar misschien doen ze er nu nog wel iets nuttigs mee voor bv de oudere of gehandicapten. Veel liever dat dan dat mevrouw voor Sinterklaas gaat spelen en allemaal schoolbesturen extra geld gaat geven om de kwaliteit te verbeteren (lees: nuttelozen projecten).

je suis bier | 01-12-15 | 20:01

@Dhr. de Wit | 01-12-15 | 19:40
.
Die andere D66 dame in Amsterdam heet Kajsa Ollongren.
Ze was het slavinnetje van Rutte.
Overigens vind ik dat mensen die Kajsa Ollongren heten uberhaupt geen Wethouder mogen worden. Hun ouders spoorden duidelijk niet.

Piet Karbiet | 01-12-15 | 20:01

@eerstneukendanpraten | 01-12-15 | 19:51
Dat heerst in de poco-politiek, en is een symptoom van iets veel ernstigers: www.mcafee.cc/Bin/sb.html

ben kokhals | 01-12-15 | 20:00

@ben kokhals | 01-12-15 | 19:53
Ja,
En ik ben de paashaas !

Wijze uit het Oosten | 01-12-15 | 19:59

@eerstneukendanpraten | 01-12-15 | 19:44
Oh, daar zou ik mij niet over verbazen. Schennis (ghe he) heeft er wel het -lekkere- bekkie voor. Maar dat is dan ook direct haar enige pluspunt.

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 19:58

"duw die klauwen eens uit de mouwen" .
Wat dacht je van opzouten. Niet bekwaam en niet geschikt.

TouchSmart | 01-12-15 | 19:58

D'66 de partij die direct moet worden afgeschaft maar eerlijk is eerlijk het siert haar wel dat zij als één van de weinige politici het geld niet over de balk heeft gesmeten.

ProAsfalt | 01-12-15 | 19:58

Sinds de invoering van de Mammoetwet heeft links langzaam maar zeker alles verkloot qua onderwijs, dus, in deze: what's new ?

Knut Knudsen | 01-12-15 | 19:57

Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:45 Vanaf 1:20

Willianus Wortelus | 01-12-15 | 19:56

Wat kan er nog meer verkloot worden? blijft niet veel meer over.
Zorg, Banen, Economie is allemaal naar de kloten geholpen en nu helpen we een islamitisch land om de migranten beter te reguleren en met paspoorten en al naar NL te krijgen.
Van mij mag het zooitje klappen, hoe sneller hoe beter.

Broed Kip | 01-12-15 | 19:56

Met kinderen moet je niet experimenteren.
Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:45

Een waarheid als een koe. Biedt gewoon duurzaam en kwalitatief onderwijs.

In België snappen ze dat: www.omroepbrabant.nl/?epg/13419682/Mer... (kijktijd 5 minuten)

Willianus Wortelus | 01-12-15 | 19:55

@Sophie9985 | 01-12-15 | 19:50
Het schijnt dat Pechtold zich veel en direct bezig houdt met de politiek in Amsterdam, nu D66 daar na 80 jaar de macht heeft overgenomen van de PvdA. Tot ongenoegen van de D66 Wethouders. Doe maar niet.

Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:55

Zijn al die D66ers zo? Lekker cluppie dan.

kloopindeslootjijook | 01-12-15 | 19:55

Vooropgezet plan. Want die 11 miljoen retour in de algemene middelen is een verkapt budget voor de opvang van asielzoekers. Wethouders laten niet zomaar 15 miljoen ongebruikt liggen...

Sliptong | 01-12-15 | 19:54

seffe kijke, als het goed blijft nu alleen de PVV over. Of hebben een partij vergeten?

kloopindeslootjijook | 01-12-15 | 19:54

@je suis bier | 01-12-15 | 19:36 "Beter 15 miljoen niet uitgeven, dan maar uitgeven uit te geven."
.
Dan moeten ze het niet in de "hapjedrankje"-pot stoppen, maar terug geven aan de belastingbetalers.

ben kokhals | 01-12-15 | 19:53

Maar ze is heel goed in vragen stellen. Intussen 9K per maand vangen.

nieuwsflits | 01-12-15 | 19:53

Nu is er matching 2.0 voor loting van de achtstegroepers.
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/4197346/2015/11/28/Met-matching-2-0-is-straks-iedereen-blij.dhtml
Veel beter want er vallen maar 195 kinderen buiten hun gekozen top 5 van scholen. Het zal je kind maar wezen. Heel veel info-avonden bezocht op scholen en je maakt een lijstje met favoriete scholen. En dan komen er 195 op een kutschool ver weg in Slotervaart die ze absoluut niet willen. Moeten ze u flikken met een boeking voor een vakantie of hotel. Waanzin. Ze kunnen beter wat extra klasruimte huren.

Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:52

Prutsert3368 | 01-12-15 | 19:45

Iemand die met het Miezerig Mannetje heeft liggen vozen (zijn vrouw is er niet voor niets vandoor gegaan) zou ik nog met geen tang willen aanraken al zou het alleen maar zijn vanwege het acute besmettingsgevaar van deze ziekte:
nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

eerstneukendanpraten | 01-12-15 | 19:51

Het beste bewijs dat d'66 een partij van kreten is en dat ze met een mondvol tanden staan als ze daar uitvoering aan moeten geven.
In kreten kun je niet wonen

Islamofiel | 01-12-15 | 19:51

Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:45

De D kunnen we wel schrappen, op z'n minst een gotspe. Maar blijkbaar de globale trend om het marxisme/socialisme weer opnieuw uit te vinden.
De Pechtold kan zo'n Noord Koreaans kapsel goed hebben.

Sophie9985 | 01-12-15 | 19:50

Hier zijn ze al zo'n dertig jaar mee bezig, hebben altijd de hoofdrol in het onderwijs gehad.
Thom de Graaff, D66, had hier ook zo'n handje van. Ook van het onderwijs kun je rustig zeggen, dat het met opzet naar de gallemiezen is geholpen.
Het bijwagentje.... van de PvdA...... zonder enige visie en intellect.

mom van avezaath | 01-12-15 | 19:48

"... de rest stroomt terug in algemene middelen." (Miele's!)

VanBukkem | 01-12-15 | 19:48

Dat mens deed eerst de toneelschool maar maakte deze niet af.

Toneelspelen doet ze nu in de raad.

Willianus Wortelus | 01-12-15 | 19:47

D66 is het nieuwe PVDA van de jaren '90. Geef ze een kwart eeuw het electoraat en ze verkloten het land nog verder met het gepolder.

rooiebosduivel | 01-12-15 | 19:46

Ik ben niet eens verrast.
Kansloze partij, voor kansloze idealisten, die denken dat ze wat kunnen maar elke keer falen.

TeeJee | 01-12-15 | 19:45

Ik kan u uit betrouwbare bron mededelen dat dat D66 matchingssysteem voor de brugklassers een compleet drama is. Als je dacht dat de PvdA 020 er een puinhoop van kan maken heb je D66 nog niet bezig gezien. Met kinderen moet je niet experimenteren.

Piet Karbiet | 01-12-15 | 19:45

Ze kan beter wat geld apart houden ook, want als ik het zo zie gaat de bouw van het '4de gymnasium' in de Houthavens weer ouderwets over budget.

De Eindbaas | 01-12-15 | 19:45

D66 is een soort bureaucraten vakbond. Een baantjesbelangen-beweging voor medemensen die geen knip voor de neus waard zijn.

ben kokhals | 01-12-15 | 19:45

Maar zou je d'r doen?

Prutsert3368 | 01-12-15 | 19:45

D66?

Is dat niet die partij die zegt democratisch te zijn en dan alleen democratie wil als het te verwachten is dat de uitkomst hem welgevallig is?

Dat die partij nog bestaansrecht heeft, nadat het al jaren lang haar eigen doelstellingen openlijk verkwanseld zegt veel over de zelfgekozen illusie die veel Nederlanders nog steeds op het netvlies staat. Zelfbedrog is eigenlijk hun grootste partijpunt.

Statler en Waldorf | 01-12-15 | 19:44

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 19:40

U bedoelt dat zij zich omwille van haar carrière omhoog heeft geneuqt? Weet u wie ik daar trouwens ook van verdenk?


www.google.nl/search?q=jeanine+hennis...

eerstneukendanpraten | 01-12-15 | 19:44

Weer een van haar kroonjuwelen naar de knoppen.

luto | 01-12-15 | 19:42

Amsterdam heeft deze partij inclusief Simone Kukident in het zadel geholpen, en krijgt dus gewoon wat het verdient. Ondertussen is er nog zo'n 55 miljoen uit de gemeentekas zoek. Geen probleem: gewoon nóg minder doen voor stad en burger - deze D66-wethouder is er alvast mee begonnen.

De Vrijlansier | 01-12-15 | 19:42

Is dit nu medereaguurster 'hangtiet met knoop' want het lijkt met wel een type dat van wanten weet...

eerstneukendanpraten | 01-12-15 | 19:41

Ooit, ooit, ooit lachen we om d66 en al zijn malligheid.

Treurgrond | 01-12-15 | 19:40

Net als in het bedrijfsleven zouden alleen kandidaten die kans van slagen hebben wethouder moeten kunnen worden en hier zou een zware sollicitatie-procedure aan vooraf moeten gaan.
In 9 van de 10 gevallen zit een wethouder op een stoeltje dankzij nepotisme.
Bij deze mevrouw is dat ook zo. Na een "succesvolle" carriere als persoonlijk slaafje van een D66-kamerlid is zij op dit stoeltje geplaatst, als dank voor "bewezen diensten".

Dhr. de Wit | 01-12-15 | 19:40

Rustig aan met D66 Amsterdam, het is veel beter dan de PvdA. Zijn ook niet zo anti Israel als in Den Haag.

Flashheart | 01-12-15 | 19:40

-weggejorist-

Gramsci | 01-12-15 | 19:40

Ik wil er wel doen. 1x.

Mark_D_NL | 01-12-15 | 19:39

D66 sloopt alles waar ze zeggen voor te staan.

smdyasc | 01-12-15 | 19:38

Hey, is deze fladrolleuse nog niet ontslagen vanwege het laten verdwijnen van onwelgevallige rapporten?
.
Snel graag.

hotmint | 01-12-15 | 19:37

je suis bier | 01-12-15 | 19:36
Uitgeven om uit te geven

je suis bier | 01-12-15 | 19:36

Sjonnie wat loop je nu te zeiken? Beter 15 miljoen niet uitgeven, dan maar uitgeven uit te geven. Ik ben wel blij dat er eens een wethouder is niet heel haar budget er door heen jast, omdat ze anders het jaar daarna minder krijgt. En zeg nu eerlijk als zij die 15 miljoen wel had uitgeven en er was ergens 25.000 ekkies verkeerd besteed, had jij daar weer een zeikstukkie over geschreven.

je suis bier | 01-12-15 | 19:36

wat valt er in A'dam nog op te leiden dan, die voelen zich toch de beste

d' 8hØker | 01-12-15 | 19:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken