Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl loopt mee met de #Klimaatparade

Zoo jongelui. Op deze onstuimige zondag met code geel & oranje voor harde woei & hemelwaterval gaan wij eens massaal aansluiten in de #klimaatparade. Al biodanza-dansend zullen we moeder natuur de uitstootindustrie op de knieën dwingen. Het motto du jour is "We zijn niet te stoppen, klimaatverandering wel!" en met dat maakbaarheidsmantra hopen we dat alle wereldleiders die in hun CO2-machines naar Parijs gevlogen zijn voor een klimaattop die vandaag begint, eindelijk de thermostaat van de aarde eens omlaag gaan draaien. Want deze november was echt veels te warm en zo krijgen we nooit een witte kerst natuurlijk. Voorts is de economie van China verachthonderdvoudigd (±) in de afgelopen paar jaar dus we hopen dat alle Chinezen ook klimaatpalade houden vandaag anders heeft het allemaal zo weinig zin. Desalniettemin: de paden op naar het station, de lanen in met de vouwfiets en hou er rekening mee dat de laadpalen voor elektrieke automobielen snel bezet zullen zijn vandaag. Tenslotte ons kledingadvies: Fleecejasjes zijn toegestaan wegens de woei, maar we dragen onze sandalen zónder sokken, want geitenwol is milieumoord. Uit naam van Diederik & Jesse: Hup #Klimaatparade! In Parijs mocht de #ClimateMarch niet doorgaan, omdat een ander klimaat in Frankrijk momenteel nogal verziekt is...

Reaguursels

Inloggen

Als lemmingen loopt iedereen achter de CO2 maffia aan.
Hoeveel is de impact van CO2 eigenlijk in de atmosfeer,dat wordt door de maffia wijselijk verzwegen;0,03%!!!!!
De bossen en planten nemen CO2 op en maken er zuurstof van;eveneens nemen de oceanen CO2 op.
Het hele CO2 verhaal is kul;0.03% van de atmosfeer kan nooit voor klimaat verandering op aarde zorgen.
Wat natuurlijk wel dient te gebeuren is dat schadelijke stoffen en vervuiling dienen te worden opgeruimd.
Het klimaat laat grote schommelingen zien al vanaf het ontstaan van de aarde en toen waren er nog helemaal geen mensen!
Natuurlijk is het belangrijk zo min mogelijk te vervuilen door zo min mogelijk fossiele energie te gebruiken,maar CO2 is een zeer klein onderdeel van de atmosfeer.

Pieter H | 30-11-15 | 09:06

-weggejorist-

Leannie | 30-11-15 | 00:43

Och gut, fools on parade. Loony Left gaat weer eens marcheren.
Ditmaal tegen het "weer" dat zomaar veranderd. En dat is natuurlijk allemaal uw schuld.

En daar heb je dan ook de parallellen met de Kerk.
Oneindige preken vanaf de kansel. Dreigen met de hel als je je niet aan de bijbel houdt en als je dan gezondigd heb kun je deze afkopen met aflaten om toch nog een plaatsje in de hemel te krijgen.
Het draait dus gewoon weer om geld en macht.
En daar hebben we dan ook de "politieke correctheid" of "Gleichschaltung" zoals het heette bij de eerdere socialisten bij de Oosterburen. www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=gleichsch...
En als je dan politiek incorrect bent dan ben je een "denier" een ongelovige die gehoond, beschimpt en het leven onmogelijk gemaakt moet worden. Ze zijn het schoolpleintje van hun basisschool nooit ontgroeid. Als "denier" ontken je dan volgens hun dat het "weer" verandert. Wat al even absurd/gestoord en onzinnig is als de hele idioterie over hun koolzuurgas wat ze dan ook steevast CO2 noemen. Het domme klootjesvolk moet uiteraard gepoogd worden in de maling genomen te worden en misbruikt als nuttige idioten. Zoals Lenin het al noemde.

Of zoals Goebbels het al zei; herhaal een leugen honderd keer en deze wordt vanzelf een waarheid. De huidige socialisten van de Linksche Kerk huldigen duidelijk dezelfde principes.
Ondertussen geeft men zelf aan dat het helegaar niet gaat om het "weer" maar simpelweg nog steeds over het "milieu" dat nog steeds vervuilt wordt door die kapitalistiesche industrie.
Het "milieu" en de zieligheidsindustrie geven dan ook een bestaansrecht aan de Linksche Kerk. Het hele soepsidiecircus en het baantjescarrousel moet natuurlijk doorgaan.
Ondertussen is het net als in "de nieuwe kleren van de keizer" www.google.nl/search?q=de+nieuwe+kler...
En ons komische duo Samsom en "snotneus" Klaver staan vooraan in de rij om de nieuwe kleren te bejubelen.

said_fred | 29-11-15 | 22:20

@ Majid | 29-11-15 | 20:27

Er is altijd klimaatverandering. Het effect van co2 door de mens is echter nihil. (max 0,15 graden Celsius warmer tot het jaar 2100).

Geheel Noord Afrika was vroeger overigens grotendeels graanproductie, na de islam invasie is dat niet weggegaan door klimaatverandering maar omdat men vergeten was (of te dom was om) te irrigeren.

Zelfs vandaag de dag kan met energie van al die goedkope olie gemakkelijk zeewater in zoet water omgezet worden, waardoor heel noord afrika weer een groen gebied wordt met land en veeteelt. Die wil is er echter niet, je weet toch ... liever oorlogje spelen.

mysteryposter | 29-11-15 | 20:37

@Van der Merwe | 29-11-15 | 20:21
Dus, nadat u er op gewezen bent, laat u het ridiculiseren achterwege. Maar nu gaat u insinueren dat ik wat dom ben en niet voldoende kennis heb.
-
Gelukkig lees ik wel eens wat en wat er allemaal achter zit wordt goed verwoord door Mike Hulme in zijn boek 'Beyond Climate Change' uit 2009:
"The idea of climate change should be seen as an intellectual resource around which our collective and personal identities and projects can form and take shape. We need to ask not what we can do for climate change, but to ask what climate change can do for us." ... "Because the idea of climate change is so plastic, it can be deployed across many of our human projects and can serve many of our psychological, ethical, and spiritual needs."
-
Global Warming is een kans om allerhande agenda's er door te drukken. Dat is de reden dat het tractie heeft. De reden dat het zo moeizaam verdwijnt, is omdat het sektarische trekjes heeft gekregen.
-
Als ik roep dat "als je tegen blanke witten mannen en hun kapitalisme bent" je voor Global Warming bent, dan is dat geen primitieve gedachte, maar zit daar meer voorbereiding en hersencapaciteit achter dan de meeste reaguursels. Iets wat een links georiënteerd persoon nooit zal kunnen begrijpen, want voor links geldt: Niet eens met mij = dom.

Allemaal | 29-11-15 | 20:31

@ Allemaal | 29-11-15 | 19:53

>En als je tegen blanke witten mannen en hun kapitalisme bent, dan zuig je gewoon van alles uit je duim en roep je al 30 jaar dat er in de toekomst toch echt rampspoed komt.

Rampspoed is er nu al.

Californie verandert in een woestijn, de Syrische burgeroorlog is ontstaan in 2011 door enorme droogte waardoor mensen van het platteland de steden in trokken. Al die opstanden die toen uitbraken zijn onder meer te wijten aan de hoge voedselprijzen die we toen zagen.

In Mali is de woestijn zich aan het uitbreiden, waardoor nomadische tuareg stammen naar het zuiden gedreven worden, waardoor er burgeroorlog ontstaan is:

www.aljazeera.com/indepth/features/201...

Onderliggende spanningen worden in dit soort gebieden verergerd door klimaatverandering. Het is niet voor niks dat er nu enorme vluchtelingenstromen ontstaan zijn richting Europa.

Majid | 29-11-15 | 20:27

Van der Merwe | 29-11-15 | 19:38
Climatology kun je vertalen als 'klimaatkunde'.
Klimaatkunde is een "wetenschappelijke" discipline die 20 jaar geleden niet bestond en door klimaatgekkies in het leven geroepen is omdat het merendeel van de 'beta' wetenschappers nogal sceptisch stonden tegenover de doomscenario claims van het IPCC.
Met de kreet " maar jij bent geen klimaat deskundige" probeert men iedere wiskundige, natuurkundige, chemicus (vul zelf het rijtje maar aan) die het in zijn/haar hoofd haalt kritiek te leveren op de niet werkende computermodellen van het IPCC, de mond te snoeren.
Dit is de zelfde tactiek die men al een paar duizend jaar gebruikt om goedgelovigen in lijn te houden, immers "de geleerden hebben het bestudeerd en dus allah/god bestaat".
klimaathysterie heeft veel weg van een religie en zoals bij alle religies draait het voornamelijk om centen en goedgelovig volk.

Obstiopaat | 29-11-15 | 20:26

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 20:21

@ Allemaal | 29-11-15 | 20:15

Indoctrinatie, zeker op jonge leeftijd is inderdaad erg krachtig. Als bepaalde info eenmaal in het besturingssysteem geprogrammeerd is dan heeft de geest grote moeite om een stelling te verwerpen welke eenmaal ingebakken is, zelfs als alle tegenbewijzen op tafel liggen.

mysteryposter | 29-11-15 | 20:19

@mysteryposter | 29-11-15 | 20:01
Het heeft vele kenmerken van een sekte en het gaat daarom niet helpen om rationele zaken aan te dragen die de geloofsbeginselen aantasten. Het is voor iemand die zelfstandig denkt eenvoudig na te gaan dat de voorspellingen van de temperatuur fors zijn overdreven. Ook is eenvoudig na te gaan dat het beleid onbetaalbaar is en daarbij ook nog eens vrijwel zonder effect. Dit is common sense maar is tegen dovemansoren voor ware gelovigen. In een sekte maakt het zelfs niet uit als een doemprofetie niet uit komt, want dan worden in een sekte gewoon de doelpalen verschoven. Iets wat je ook keer op keer ziet in de Global Warming community.

Allemaal | 29-11-15 | 20:15

Egoïstisch, links 'kienwa' kauwend tuig. Eigen issue eerst idioten, onetrick pony's ..... de wapenstok en blanke sabel erover.

Roffel | 29-11-15 | 20:09

@Van der Merwe | 29-11-15 | 19:59
Mensen zijn vatbaar voor sektes, al millennia lang. De geloofsbeginselen van een sekte mogen niet bekritiseert worden en dat laat jij goed zien doordat je nergens op in gaat en direct gaat ridiculiseren. Als je zelf gaat nadenken, kom je wel los uit je sekte. Is deze man ook gelukt: medium.com/@pullnews/what-i-learned-a...

Allemaal | 29-11-15 | 20:08

@ Van der Merwe | 29-11-15 | 19:38

Geloof maar blind in 18 klimatologen dan, waarvan 3 studenten welke aan het huidige model hebben gewerkt. Zonder openheid van zaken, zonder inzage in de data, zonder inzage in de toegepaste rekenmodellen.

i.p.v. De 39 klimatologen, 113 Atmosferische wetenschappers, 341 Meteorologen, 59 astronomen, en 26 Astrofysici, welke via een petitie verklaren dat we in de maling worden genomen.

Het enige effect wat de co2 heffing zal hebben is verzwakking van onze economie, het missen van de robotisering revolutie, en verplaatsing van industrie naar landen waar de heffingen niet gelden.

Zelfs als de doelstellingen gehaald worden is het maximale temperatuur effect 0,15 graden verschil in het jaar 2100. ... is jou dat duizenden miljarden aan kosten waard?

Denk met zulke kosten aan ingrijpende gevolgen zoals mega werkeloosheid, langdurige recessie, inklappen van de westelijke economieën.

Daarnaast worden echte vervuilingsvraagstukken helemaal niet besproken of aangepakt. Dit is enkel een instrument om alles te laten klappen zodat daarna communisme, met super elite de enige optie is.

mysteryposter | 29-11-15 | 20:01

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 19:59

@Majid | 29-11-15 | 17:50
En als je tegen blanke witten mannen en hun kapitalisme bent, dan zuig je gewoon van alles uit je duim en roep je al 30 jaar dat er in de toekomst toch echt rampspoed komt. En ondanks dat het zich nooit manifesteert, blijf je maar roepen dat het in de toekomst toch echt fout gaat. Zelfs als het in het heden juist de goede kant op gaat (zoals met jou CO2 voorbeeld).
De global-warming-overdrijving is een sekte. Er is een centraal orgaan welke de waarheid vaststelt, de details mogen niet worden bekritiseert en er is een doemcultus. 100% sekte.

Allemaal | 29-11-15 | 19:53

@Van der Merwe | 29-11-15 | 19:38
Al die doktoren zaten er anders wel decennia naast met hun dieetadviezen. Je kan het beste naar doktoren gaan die niet afhankelijk zijn van partijen met een agenda. Momenteel zijn klimaatsceptici de enigen die die onafhankelijkheid hebben. Sterker nog, voor hun standpunten offeren ze tijd, geld en soms ook een carrière op.

Allemaal | 29-11-15 | 19:47

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 19:38

Tot nu toe klopt er geen reet van bijna alle klimaatvoorspelling modellen. Zware overschattingen in de verwachte temperatuurstijging.

voiceofmoorecounty.com/wp-content/uplo...

mysteryposter | 29-11-15 | 19:22

Allemaal leugens. Deze mensen ontbreekt het aan mededogen en inlevingsvermogen met Parijs/13 november/verslagenheid.

frisenfruitig | 29-11-15 | 19:10

@eerstneukendanpraten | 29-11-15 | 18:24
LOL

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 19:08

Het is een schande dat voor zo'n belangrijk onderwerp slechts 18 (van subsidie en baan afhankelijke) wetenschappers hebben gewerkt aan het model waar met de klimaattop nu wordt geschermd. 3 van deze 18 wetenschappers zijn nog studenten. De data is afgeschermd en de bron code van de modellen niet openbaar.

Er is een petitie gestart onder Amerikaanse wetenschappers. 31,487 wetenschappers zeggen nee tegen het co2 alarm. Er zijn zelfs voordelen met hogere co2.

www.petitionproject.org/index.php

mysteryposter | 29-11-15 | 19:06

Majid | 29-11-15 | 17:50
"Echter, feit blijft tegelijkertijd dat hogere CO2 concentraties het proteine gehalte van planten verlaagt waardoor ze voor ons minder voedzaam worden"
Bullshit!
Proteïne krijgt men voornamelijk binnen door vlees, vis en zuivelproducten te eten.
Het gebrek aan proteïne in plantaardig voedsel is een bekend probleem waar vegetariërs en veganisten constant mee worstelen.
"Plantjes groeien beter met meer CO2 in de atmosfeer onder geisoleerde omstandigheden zoals wij die in een lab kunnen simuleren"
Dit is ook complete bullshit!
In de kassen van het Westland worden al decennia lang groenten gekweekt onder een atmosfeer met een verhoogde CO2 concentratie.
"ozon in de lucht door de opwarming toe zal nemen hetgeen ook schadelijk is voor planten"
Weer complete bullshit!
Ozon wordt niet geproduceerd door warmte en CO2 maar door ultraviolette straling van de zon die hoog in de atmosfeer zuurstofmoleculen splitst.
Zeg Einstein, je lult weer uit je nek!

Obstiopaat | 29-11-15 | 18:34

Wat een hersenloze debielen, als usefull idiots wel geschikt om als biomassa niet de dijken maar de grenzen te verhogen tegen de ongebreidelde import van islam-terroristen.

Red Pill | 29-11-15 | 18:33

Hoe de 97% consensus over klimaat verandering tot stand is gekomen (werkelijkheid is 0,3% consensus). We worden voor de gek gehouden.

www.friendsofscience.org/assets/docume...

mysteryposter | 29-11-15 | 18:28


Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 17:57

Is ook zo, dat is trouwens de bastaard halfbroer van Bert Visscher.

eerstneukendanpraten | 29-11-15 | 18:24

Van der Merwe | 29-11-15 | 18:02
@ Majid
Goed gezegd!

uit de duim gezogen :-)

nomo | 29-11-15 | 18:11

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 18:02

@eerstneukendanpraten | 29-11-15 | 17:30
Nee, dat was Jaap Joop Fischer Visser.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 17:57

Het probleem van de klimaatverandering is dat het net als evolutie iets is wat je niet binnen 15 minuten goed kunt behandelen. Je moet er erg veel over lezen, wil je het probleem goed begrijpen.

Dit zorgt ervoor dat het vrij simpel is om mensen ervan te overtuigen dat het niet waar is of niet belangrijk is. Reli-gekkies hebben er belang bij niet in evolutie te geloven en het is vrij makkelijk met wat soundbites en/of dooddoeners te komen die het heel aannemelijk maken dat er niets van waar is als je jezelf er verder niet echt in verdiept hebt.

Tegelijkertijd hebben markt-gekkies er belang bij niet te geloven in klimaat verandering. Dat is ook vrij makkelijk als je je er verder bewust niet in verdiept. Een voorbeeld: Plantjes groeien beter met meer CO2 in de atmosfeer onder geisoleerde omstandigheden zoals wij die in een lab kunnen simuleren, niks verkeerd aan, klopt volledig. Je zal dit simpele feit daarom dan ook op iedere boze-blanke-mannen-blog tegenkomen.

Echter, feit blijft tegelijkertijd dat hogere CO2 concentraties het proteine gehalte van planten verlaagt waardoor ze voor ons minder voedzaam worden, planten veel vatbaarder worden voor schimmelaandoeningen en andere ziektes, ozon in de lucht door de opwarming toe zal nemen hetgeen ook schadelijk is voor planten, planten onder hogere CO2 concentraties gevoeliger zijn voor vorst, er vaker droogte zal zijn doordat de regen vaker in kortere perioden valt, en ga zo nog maar even door.

Het gevolg hiervan is dat er door de bovenstaande factoren gedacht wordt dat tot een temperatuurstijging van twee graden Celsius de wereldwijde voedselproductie zal toenemen, maar als de temperatuur verder stijgt, de voedselproductie snel zal gaan afnemen. En daarom is het dus vrij wenselijk om te zorgen dat er snel een einde komt aan de CO2 uitstoot.

Majid | 29-11-15 | 17:50

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 17:18

Zong die niet iets in de trant van: "De Volkskrant is een kutkrant" en daarin had hij toch wel gewoon gelijk?

eerstneukendanpraten | 29-11-15 | 17:30

@Van der Merwe

Als we toch aan 't citeren zijn:
Uit de bijbel van het IPCC AR5

TS.6 Key Uncertainties
This final section of the Technical Summary provides readers with a short overview of key uncertainties in the understanding of the climate system and the ability to project changes in response to anthropogenic influences. The overview is not comprehensive and does not describe in detail the basis for these findings. These are found in the main body of this Technical Summary and in the underlying chapters to which each bullet points in the curly brackets.
TS.6.1 Key Uncertainties in Observation of Changes in the Climate System
• There is only medium to low confidence in the rate of change of tropospheric warming and its vertical structure. Estimates of tro­pospheric warming rates encompass surface temperature warm­ing rate estimates. There is low confidence in the rate and vertical structure of the stratospheric cooling. {2.4.4}
• Confidence in global precipitation change over land is low prior to 1951 and medium afterwards because of data incompleteness. {2.5.1}
• Substantial ambiguity and therefore low confidence remains in the observations of global-scale cloud variability and trends. {2.5.6}
• There is low confidence in an observed global-scale trend in drought or dryness (lack of rainfall), due to lack of direct observa­tions, methodological uncertainties and choice and geographical inconsistencies in the trends. {2.6.2}
• There is low confidence that any reported long-term (centen­nial) changes in tropical cyclone characteristics are robust, after accounting for past changes in observing capabilities. {2.6.3}
• Robust conclusions on long-term changes in large-scale atmos­pheric circulation are presently not possible because of large vari­ability on interannual to decadal time scales and remaining differ­ences between data sets. {2.7}
• Different global estimates of sub-surface ocean temperatures have variations at different times and for different periods, suggesting that sub-decadal variability in the temperature and upper heat content (0 to to 700 m) is still poorly characterized in the historical record. {3.2}
• Below ocean depths of 700 m the sampling in space and time is too sparse to produce annual global ocean temperature and heat content estimates prior to 2005. {3.2.4}
• Observational coverage of the ocean deeper than 2000 m is still limited and hampers more robust estimates of changes in global ocean heat content and carbon content. This also limits the quan­tification of the contribution of deep ocean warming to sea level rise. {3.2, 3.7, 3.8; Box 3.1}
• The number of continuous observational time series measuring the strength of climate relevant ocean circulation features (e.g., the meridional overturning circulation) is limited and the existing time series are still too short to assess decadal and longer trends. {3.6}.
• In Antarctica, available data are inadequate to assess the status of change of many characteristics of sea ice (e.g., thickness and volume). {4.2.3}
• On a global scale the mass loss from melting at calving fronts and iceberg calving are not yet comprehensively assessed. The largest uncertainty in estimated mass loss from glaciers comes from the Antarctic, and the observational record of ice–ocean interactions around both ice sheets remains poor. {4.3.3, 4.4}
TS.6.2 Key Uncertainties in Drivers of Climate Change
• Uncertainties in aerosol–cloud interactions and the associated radiative forcing remain large. As a result, uncertainties in aerosol forcing remain the dominant contributor to the overall uncertainty in net anthropogenic forcing, despite a better understanding of some of the relevant atmospheric processes and the availability of global satellite monitoring. {2.2, 7.3–7.5, 8.5}
• The cloud feedback is likely positive but its quantification remains difficult. {7.2}
• Paleoclimate reconstructions and Earth System Models indicate that there is a positive feedback between climate and the carbon cycle, but confidence remains low in the strength of this feedback, particularly for the land. {6.4}
TS.6.3 Key Uncertainties in Understanding the Climate System and Its Recent Changes
• The simulation of clouds in AOGCMs has shown modest improve­ment since AR4; however, it remains challenging. {7.2, 9.2.1, 9.4.1, 9.7.2}
• Observational uncertainties for climate variables other than tem­perature, uncertainties in forcings such as aerosols, and limits in process understanding continue to hamper attribution of changes in many aspects of the climate system. {10.1, 10.3, 10.7}
• Changes in the water cycle remain less reliably modelled in both their changes and their internal variability, limiting confidence in attribution assessments. Observational uncertainties and the large effect of internal variability on observed precipitation also pre­cludes a more confident assessment of the causes of precipitation changes. {2.5.1, 2.5.4, 10.3.2}
• Modelling uncertainties related to model resolution and incorpo­ration of relevant processes become more important at regional scales, and the effects of internal variability become more signifi­cant. Therefore, challenges persist in attributing observed change to external forcing at regional scales. {2.4.1, 10.3.1}

Technical Summary
TS
• The ability to simulate changes in frequency and intensity of extreme events is limited by the ability of models to reliably simu­late mean changes in key features. {10.6.1}
• In some aspects of the climate system, including changes in drought, changes in tropical cyclone activity, Antarctic warming, Antarctic sea ice extent, and Antarctic mass balance, confidence in attribution to human influence remains low due to model­ling uncertainties and low agreement between scientific studies. {10.3.1, 10.5.2, 10.6.1}
TS.6.4 Key Uncertainties in Projections of Global and Regional Climate Change
• Based on model results there is limited confidence in the predict­ability of yearly to decadal averages of temperature both for the global average and for some geographical regions. Multi-model results for precipitation indicate a generally low predictability. Short-term climate projection is also limited by the uncertainty in projections of natural forcing. {11.1, 11.2, 11.3.1, 11.3.6; Box 11.1}
• There is medium confidence in near-term projections of a north­ward shift of NH storm track and westerlies. {11.3.2}
• There is generally low confidence in basin-scale projections of sig­nificant trends in tropical cyclone frequency and intensity in the 21st century. {11.3.2, 14.6.1}
• Projected changes in soil moisture and surface run off are not robust in many regions. {11.3.2, 12.4.5}
• Several components or phenomena in the climate system could potentially exhibit abrupt or nonlinear changes, but for many phe­nomena there is low confidence and little consensus on the likeli­hood of such events over the 21st century. {12.5.5}
• There is low confidence on magnitude of carbon losses through CO2 or CH4 emissions to the atmosphere from thawing perma­frost. There is low confidence in projected future CH4 emissions from natural sources due to changes in wetlands and gas hydrate release from the sea floor. {6.4.3, 6.4.7}
• There is medium confidence in the projected contributions to sea level rise by models of ice sheet dynamics for the 21st century, and low confidence in their projections beyond 2100. {13.3.3}
• There is low confidence in semi-empirical model projections of global mean sea level rise, and no consensus in the scientific com­munity about their reliability. {13.5.2, 13.5.3}
• There is low confidence in projections of many aspects of climate phenomena that influence regional climate change, including changes in amplitude and spatial pattern of modes of climate vari­ability. {9.5.3, 14.2–14.7}115

nomo | 29-11-15 | 17:23

@Van der Merwe | 29-11-15 | 17:09
Dat is een irrationele houding, dat slaafse volgen van nepperds.
Laat de bewijzen zien, Jaap van der Merwe!

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 17:18

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 17:09

@Sophie9985 | 29-11-15 | 16:44
Daarom lees ik nu liever een goed boek, de tv uit en een glas bier erbij. Vergiftiging van de geest door de NPO is iets dat je niet wil.

Jim Lovell | 29-11-15 | 17:08

Het effect op de temperatuur, als we ons aan het klimaat voorstel houden is 0,17 graden lagere temperatuur in het jaar 2100.

Het kost wel gemiddeld 150 miljard per jaar en vele duizenden miljarden tot 2030. Met zulke bedragen kan alle armoede uit de hele wereld verholpen worden. ... maar ja dat is blijkbaar geen prioriteit.

trends.knack.be/medias/8259/4228909.jp...

mysteryposter | 29-11-15 | 17:05

@Van der Merwe | 29-11-15 | 16:53
Beweren dat er bewijs is, is niet hetzelfde als het bewijs leveren. Je beweert, maar levert niet.
"doei"

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 16:58

@Van der Merwe | 29-11-15 | 16:56
Weer geen bewijs.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 16:57

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 16:56

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 16:53

Stonecity | 29-11-15 | 16:31

Die evolutie is bewust gestagneerd, al sinds ik op de middelbare school zat. Vooral onafhankelijk zijn, jezelf kunnen redden zijn dingen die ik gelukkig nog net heb meegekregen via scholing. Wat hebben we nu? Drek op de tv, drek op de radio en een maatschappij waar wat je hebt meer waarde heeft dan wie je bent. Waarom nadenken als anderen dat voor je kunnen doen. Wat heel normaal was is nu illegaal. Of andersom. War on terror, war on drugs, it is all about the money. Maar legaliseren om alleen al de schunnige hoeveelheden illegale poen die word verdiend te voorkomen ho maar. Er zijn teveel belangen om het om te draaien. En zolang jij en ik en de rest daar niets aan doen, stumperen we gewoon verder.

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:44

@Van der Merwe | 29-11-15 | 16:37
En waar is het bewijs? Is er niet, hè?

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 16:42

@Sophie9985 | 29-11-15 | 16:11
Je hoort het wel, hoe eerder hoe beter. ;)
Thanks!!

Jim Lovell | 29-11-15 | 16:40

Een van de grote oorzaken van de klimaatcrisis is de overbevolking. En daar hoor ik niemand over. Als een Turk zegt, dat hij straks de wereld veroverd door de baarmoeder, hoor je niks. Vroeger niet geleerd: Je ademt zuurstof in en ademt jawel uit. En als het in de winter koud is en de kachel doet het niet, stop je de kamer vol met mensen en je moet het raam openzetten, zo warm wordt het. Wij zijn ook allemaal schoorsteentjes. En die komen er steeds meer. Doe we daar niks aan.

wallenberg | 29-11-15 | 16:39

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 16:37

VanBukkem | 29-11-15 | 16:29
Das zelf gecreërd, door een verzorgingsstaat op te tuigen en de boel wagenwijd open te zetten. Anders hadden ze gecrepeerd of bloedige oorlogen uitgevochten in hun thuislanden. En zo gedecimeerd geworden.

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:33

Follow the money mensen. Als ik in de klimaatbusiness zat zou ik ook bij hoog en laag volhouden dat wij schuldig zijn aan de opwarming. 100-170 miljard per jaar gaat er in om. Klimaat is big business! Het is dat dit de enige bewoonbare planeet is anders was ik allang weggeweest. We worden bestuurd door een stel idioten en het volk is nog dommer. Hoe ouder ik wordt hoe teleurgestelder ik ben in onze evolutie.

Stonecity | 29-11-15 | 16:31

"wereldleiders die in hun CO2-machines naar Parijs gevlogen"

De directeur van Greenpeace maakte 2 jaar lang de vliegreis van Luxemburg naar Amsterdam... Tja, want de trein deed er zo lang over......

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/3677841/2014/06/24/Directeur-Greenpeace-neemt-het-vliegtuig-naar-zijn-werk.dhtml

JI-HAAT | 29-11-15 | 16:30

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:25

* Giechelt * wel je zuidwester en lieslaarzen meenemen hoor

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:30

@Willem Hollander | 29-11-15 | 16:24
Eens. Behalve dan van dat het vooral een tijdelijk een lokaal probleem is. Volgens mij loopt dat 'lokale' probleem op dit moment al massaal aan onze poorten te rammelen, in de vorm van vluchtelingen en gelukszoekers.

VanBukkem | 29-11-15 | 16:29

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:21
Ja, ik zit diep achter de dijken in de kelder enzo joh :P

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:25

VanBukkem | 29-11-15 | 16:16
Eens, er is zeker een grens, maar we kunnen in theorie zoveel verbeteren waardoor dat niet nu direct een probleem zou hoeven zijn.(dat is natuurlijk wel ijdele hoop, want die verbeteringen gaan natuurlijk nooit gebeuren hè)Ook eens met het feit dat ik denk dat de natuur het wel zal oplossen indien het echt uit de hand loopt. Mede daarom denk ik ook dat het vooral een tijdelijk en lokaal probleem is.

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:24

@@Van der Merwe | 29-11-15 | 16:14
En, Jaap, het boek Dode Lente verscheen in 1962. De bewering was dat we allemaal dood zouden gaan aan pesticiden. Hoax. Daarna kwam een groep hysterici die beweerde dat er voor 2000 een nieuwe ijstijd zou beginnen. Hoax. Toen kwam de club van Rome, die beweerde dat India en China zouden uitsterven wegens het opraken van fossiele brandstoffen. Hoax. Toen kwamen de huidige hysterici die beweren dat de wereld ten onder gaat aan opwarming. En raad eens? Hoax.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 16:24

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:14

Point taken ;-) Maar hou je maar vast wat betreft de herverdeling....

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:21

@Van der Merwe | 29-11-15 | 16:14
Ik heb geen mening. Ik heb alleen gezegd dat ik nog geen enkel deugdelijk bewijs heb gezien voor de bewering dat het klimaat verandert als gevolg van menselijk handelen. En zo'n bewijs heeft wikipedia ook niet.

Het is aan jou om met bewijzen te komen. En nee, wiikipedia telt niet. Succes!
"zwaait"

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 16:21

Basil Fawlty | 29-11-15 |

Oops verkeerde topic. Maar misschien is Lasse ook wel goed aangaande klimaat. ;)

Basil Fawlty | 29-11-15 | 16:17

@Willem Hollander | 29-11-15 | 16:02
En toch, hoe goed en hoe duurzaam je het ook aanpakt, toch loopt de bevolkingsgroei op een goeie dag tegen de grens aan. Want er is één ding dat niet meegroeit met de bevolking, en dat is deze planeet. En persoonlijk heb ik mijn vertrouwen in het menselijk vernuft en op een goede afloop al een tijdje verloren. Ik denk dat de populatie nog een tijdje blijft groeien, tot pak 'm beet een mannetje (en vrouwtje natuurlijk) of 15.000.000.000, en dat dan moeder natuur hard ingrijpt, en de populatie terugbrengt tot een mannetje of 500.000.000. De vraag is alleen: ga ik dat nog meemaken of niet.

VanBukkem | 29-11-15 | 16:16

Volgende keer Lasse vanaf het begin. Prima voetballer. Meteen dreiging.

Basil Fawlty | 29-11-15 | 16:16

Effect van plantengroei (wereldwijde voedsel productie) met hogere co2 levels:

www.youtube.com/watch?v=jODIYw_5A40

De grootste factor m.b.t. co2 levels in de atmosfeer is trouwens de oceaan. Als het warmer wordt ontsnapt er meer co2 uit de oceaan en als het kouder wordt door bijvoorbeeld afname van zon activiteit komende decennia neemt de oceaan meer co2 op uit de atmosfeer.

Te lage co2 levels is een gevaar. Volgens Wikipedia stoppen planten met groeien als de co2 levels onder 150 tot 200 ppm zakken. (we zitten nu op ongeveer 350 ppm).

mysteryposter | 29-11-15 | 16:14

Ik ben wel vóór energietransities, maar ik denk ook dat de overheid daar weinig aan kan doen. Duurzame energie wordt vanzelf veel goedkoper dan fossiele energie en dan lost de markt dat wel op. Maar daarmee verander je het klimaat niet. Die verandering gaat gewoon door. Wat de overheid dus moet doen is investeren in oplossingen om de gevolgen van klimaatverandering op te vangen. Dijken bouwen, betere afwatering, lanbouwhervormingen, en nadenken over vluchtelingen die er gaan komen doordat op sommige plekken in de wereld het bestaan lastig gaat worden.
De belangrijkste reden om van fossiele brandstoffen af te konen (voor zover ze niet uit eigen bodem komen) is geopolitiek. Niet meer afhankelijk zijn van Arabische kloteklappers, Russische malloten en andere krankzinnige lieden.
rodenactueel.nl/opinie/column-andere-e...

Stormageddon | 29-11-15 | 16:14

Ik maak mij oneindig veel meer zorgen om de doelbewuste vernietiging van Nederland door politiek correcte landverraders, via de import van islam en gelukszoekers.

wooky | 29-11-15 | 16:14

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:07
Nu ja, dat zeg ik je toch. Er komt ruimte bij voor beestjes en groen enzo kan prima hoor. Het regenwoud lekker van af blijven verder. Dat we anders met grondstoffen moeten omgaan indien we nog verder groeien staat vast. Er zijn ook veel regio's waar de bevolking krimpt, en veel aanwas is op plaatsen waar de levensverwachting toch niet al te hoog en best is.
Creperen hoort er dan ook bij helaas.

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:14

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 16:14

Jim Lovell | 29-11-15 | 16:10

We zijn op de wereld om mekaar te hellepuh nietwaar?

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:11

@Sophie9985 | 29-11-15 | 16:02
Je zou ook met het voorbereidende werk kunnen helpen, maar goed ik moet het nog wat stroomlijnen.
Dank je voor het aanbod, heel fijn.

Jim Lovell | 29-11-15 | 16:10

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:02

Klinkt lekker, maar waar blijven de rest van de dieren? Nog meer plek innemen om nog meer te produceren? Het regenwoud, onze longen kan dit niet veel langer volhouden. Ik kan me nog een reclamespot herinneren waarin het leek alsof dure meneren en mevrouwen naar een free fight keken en daarop reageerde met joelen en geld smijten. Bleek nadat de mensen opzij gingen voor de camera, het laatste stuk regenwoud hout in de vorm van een tafeltje te koop te stond... want dat is een uniek stuk wat niemand anders heeft..

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:07

Wilt u dat uw kindern omkomen van de kou in de komende ijstijd. Nee toch? Werk daarom mee aan een beter klimaat en stook zoveel als mogelijk is! Gebruik 's wat vaker de (benzine)auto, neem 's wat vaker het vliegtuig en laat het licht 's wat vaker branden. Alle beetjes helpen.

Alles voor het voortbestaan van de mensheid.

suvois | 29-11-15 | 16:07

Jim Lovell | 29-11-15 | 16:00

Komen we wel uit als het zover is

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:02

Nederland heeft een historie van nauwkeurige zeespiegelmetingen, o.a. voor het bepalen van het NAP. Dit is de zeespiegelstijging van de afgelopen 150 jaar bij Hoek van Holland en Den Helder (bron Rijkswaterstaat):
www.psmsl.org/data/obtaining/stations/...
www.psmsl.org/data/obtaining/stations/...
Wat valt op, de zeespiegel is al 150 jaar lineair aan het stijgen en stabiel, er is dus helemaal geen sprake van een exponentiële stijging. Ik vermoed dat het een kwestie van tijd is voordat ook deze gegevens vervalst gaan worden.
www.telegraph.co.uk/comment/11561629/T...

#enpassant | 29-11-15 | 16:02

VanBukkem | 29-11-15 | 15:37
We zijn met meer dan ooit, toch vind ik overbevolking discutabel, wanneer je ziet hoe er met grondstoffen wordt omgesprongen en als dat hele CO2-circus al nodig is,(buiten de lucratieve belastingschemes die het oplevert)dan kun je ook gewoon heel veel meer plantjes laten groeien. Investeer in in groene woestijnen, plant waar er maar ruimte is de boel vol ook in NL bijvoorbeeld. De waterhuishouding zal verbeteren, indien slim aangepakt, zoals men in China op het lossplateau deed bijvoorbeeld. Het kan wel degelijk grootschalig, maar levert niet direct takspoet op hè en kost een hoop centjes die men liever aan achterlijke zaken uitgeeft. Men subsidieert liever braakliggende landbouwgrond is een clichévoorbeeldje wat ik me herinner. Decentrale oplossingen op o.a. het gebied van voedsel en energie zouden ook een hoop kunnen winnen in dat opzicht, ook daar dirigeert de overheid zelf de trend al decennia de andere kant op. Overbevolking is mijns inziens 'slechts' een tijdelijk en lokaal probleem.

Willem Hollander | 29-11-15 | 16:02

VanBukkem | 29-11-15 | 15:55

Correct, dat zijn we zelluf. Het laatste boek van Dan Brown heeft een interessante oplossing. Viraal virus dat ongeveer de helft van de wereldbevolking onvruchtbaar maakt. Natuurlijk ook direct kappen met onnatuurlijke manieren om alsnog te kunnen produceren. Of gewoon soa's hun werk laten doen, lang leve chlamidia

Sophie9985 | 29-11-15 | 16:01

@Sophie9985 | 29-11-15 | 15:57
Heel fijn, dank je!
Alleen met elkaar in contact komen gaat niet echt soepel hier, verdorie! ;)

Jim Lovell | 29-11-15 | 16:00

Zag net een woord op die twitterfeed dat ik nog niet kende: "Ecocide". Moet ik dus effe binnensmonds overgeven.

Basil Fawlty | 29-11-15 | 16:00

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:53

Keep me posted ;-) als mijn bijdrage helpt, met alle plezier

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:57

Zijn ze met deze code oranje al weggewaaid of is dat ijdele hoop?

Basil Fawlty | 29-11-15 | 15:56

@Sophie9985 | 29-11-15 | 15:40
Dat is inderdaad ook iets waar ik mijn wenkbrauwen bij frons. Maar fokkende mongolen is volgens mij niet de belangrijkste oorzaak van de overbevolking.

VanBukkem | 29-11-15 | 15:55

@Sophie9985 | 29-11-15 | 15:42
Ik moet de onderzoeksvraag nog samenstellen, in grote lijnen zal het gaan om de interactie tussen individuen in een complexe samenlevings-vorm, waarbij het individu centraal staat en niet de omgeving van het gezin/samenlevings-vorm.
Klinkt vaag, is het ook.
Jij lijkt me een ervarings-deskundige, omdat je al aangaf in een eerdere post dat je dat al hebt meegemaakt.
Meer toelichten kan ik niet, het is nog in ontwikkeling in mijn domme blonde hoofdje ;)

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:53

@Van der Merwe | 29-11-15 | 15:49
Het woord valide betekent in dit verband deugdelijk. En het is aan jou om je beweringen te ondersteunen met deugdelijke bewijzen. Wie beweert moet onderbouwen of zijn bek houwen.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:51

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:49

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:38

Vertel...

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:42

VanBukkem | 29-11-15 | 15:37

De trieste realiteit is dat mongolen ( oeps niet politiek correcte term ) gewoon onder begeleiding kinderen mogen krijgen. De begeleiding bestaat uit minimaal 5 betaalde zorgverleners, die zoals dat in de zorg gaat na maximaal een jaar weer verdwijnen en de volgende 5 nieuwe komen eraan. Want mensenrecht. Never mind het kind zelf. Want de wereld is maakbaar holadijee.

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:40

@Sophie9985 | 29-11-15 | 15:28
Weet je, ik volg momenteel een sociale studie en jij bent best wel interessant materiaal voor een onderzoek ;)

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:38

Als we het klimaat/milieu op deze planeet willen redden, dan zullen we om te beginnen eerst een paar miljard mensen de zee in moeten schuiven. (Inderdaad, CO2 reductie.) Want de belangrijkste oorzaak van alle klimaat- en/of milieuproblemen op deze planeet is natuurlijk wel het feit dat er gewoon een paar miljard mensen teveel rondlopen op deze planeet.
Of, in plaats van een paar miljard mensen de zee in schuiven, zouden we natuurlijk ook eens kunnen gaan nadenken over geboortebeperking. Geboortebeperking is ook al een stap in de goede richting. Maar dat zal dan waarschijnlijk wel kwaadschiks moeten, want goedschiks wordt het hem toch niet. Er lopen nog teveel mensen rond met het idee van 'gaat heen en vermenigvuldigt'. Hee, zelfs vele niet-religieuzen fokken er nog altijd lustig op los.
Ik zeg: Zolang gedwongen geboortebeperking door bijvoorbeeld gedwongen sterilisatie nog in de taboesfeer ligt, en dus onbespreekbaar is, zal het er met het milieu/klimaat op deze planeet niet beter op worden. Je kunt klimaatparaderen en CO2-uitstoot reduceren tot je een ons weegt, het help allemaal toch niet zolang je de bron - een paar miljard mensen teveel - niet wegneemt.
Of we gaan gewoon lekker zo door zoals we bezig zijn, met om de hete brei heen draaien. Totdat vroeg of laat de wal het schip keert en moeder natuur zelf maatregelen neemt om de CO2 uitstoot te reduceren. Maar dat zien we dan wel weer.

VanBukkem | 29-11-15 | 15:37

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:16

Laat nou net de politiek de boel blijven verkloten... in Oekraïne ligt veel gas... instabiel.... IS olie dat wordt verkocht via o.a. Turkije enz enz enz,
Leuk dat ze " oplossingen " aandragen, maar de allesomvattende drang naar macht houdt alles tegen. Ik hoop van ganser harte dat het goed komt, maar ik vrees het ergste.

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:33

necrosis | 29-11-15 | 15:17

je gaat wel heel snel liggen he? ;-)

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:30

@Van der Merwe | 29-11-15 | 15:25
Heb je het woord valide al opgezocht?

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:28

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:16

Ik ben dol op mensen in al hun verscheidenheid. Praat ook graag met iedereen die ik tegenkom, wie ben jij, wat doet jou tikken? En tot nu toe zaten en zitten daar ongelooflijk veel mensen tussen die ( vaak onbewust ) hun mentale toestand wel degelijk projecteren op bv mij. Omdat ik directe vragen stel of de spreekwoordelijke vinger op de zere plek duw. Dan krijg je een emotionele reactie met veel geschreeuw en gejank. Waarop ik dan vermeld dat ik niet de aanrander/verrader/kutmoeder/waardeloze vader of familie van hem/haar ben. Ik heb ook jarenlang een kleine spiegel meegedragen. Om mensen met hun zelfbeeld te confronteren. Pak die spiegel, ga ervoor zitten en kijk naar jezelf. Praat met jezelf als het te moeilijk is om met andere mensen te praten. Het belangrijkste is dat je letterlijk naar jezelf kijkt en tegen jezelf praat. Heel confronterend. Want het blijkt verrekte moeilijk te zijn om eerlijk over jezelf te zijn. Laat staan tegen de rest vd wereld. Maar wel van alles eisen omdat ... vul de rest zelf maar in. Emoties zijn vaak overrated, instabiel en onnodig.

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:28

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:25

@necrosis | 29-11-15 | 15:18
Ik voer de pinguins op mijn balkon gewoon. Als ze komen :)

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:22

@Conan de Rabarber | 29-11-15 | 15:10
Dat bedoel ik, ben aan de studie en aan het reaguren. Gaat blijkbaar niet samen.

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:21

@Van der Merwe | 29-11-15 | 15:16
Ik heb de klimaathysterie gevolgd sinds het boek Dode Lente.

De huidige hysterici hebben geen enkel valide wetenschappelijk bewijs geproduceerd.

Het begon er al mee dat ze beweerden de klimaatgeschiedenis te kunnen afleiden aan de hand van de jaarringen van twaalf bomen. Totale nonsens.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:21

@Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:16
Ik ook niet, maar ik heb wel een balkon.
Wee de ijsbeer die aan de deur staat te rammelen!

necrosis | 29-11-15 | 15:18

@Sophie9985 | 29-11-15 | 15:03
Ik geef het op....

necrosis | 29-11-15 | 15:17

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:16

@necrosis | 29-11-15 | 15:14
*lopen de ijsberen straks in je achtertuin*

Kan niet. Volstrekt onmogelijk. Hoax!

Ik heb namelijk geen achtertuin :)

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:16

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:59
Geen woord Frans aan. Projecteren gaat te ver, maar af en toe wat plaagstootjes uitdelen, of vilein zijn met een glimlach, kan ik wel waarderen.
Ik bedoel, in bed ga je ook niet meteen richting kut, maar eerst met de mond de binnenkant van de dijen beroeren. Op dat moment ongewenst, want geil, maar toch erg prettig.

Jim Lovell | 29-11-15 | 15:16

@Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:07
Het menselijk handelen heeft een verwaarloosbaar invloed op het klimaat.
Je kan er miljarden tegenaan smijten, als er een nieuwe ijstijd aanbreekt, lopen de ijsberen straks in je achtertuin.
En geloof me, dan schiet ik die beesten neer en leg ze direct op het warme rooster.
*stokbrood, kruidenboter en saus vast klaarzetten doet*

necrosis | 29-11-15 | 15:14

@Van der Merwe | 29-11-15 | 13:43
The Economist? Die sukkels konden zelfs de kredietcrisis niet voorspellen. Economen weten niet eens iets over economie, laat staan over klimatologie.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:14

Overbevolking in Afrika lijkt me een veel grotere belasting voor het milieu dan een kolencentrale hier en daar, maar is marketingtechnisch wat lastiger aan te pakken door links en cornuiten. Verder lijkt het me om dat hele gezeik om olie vanuit het M.O., en nergens anders om, wel goed om de alternatieve energiewinning meer ruimte te geven.

vlijtig liesje 50 | 29-11-15 | 15:14

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:04

In de middeleeuwen hadden mensen geen idee en nu nog steeds niet. Dat is eigenlijk het tragische aan de homo sapiens. Zolang de vooruitgang met hetzelfde moordende tempo doorgaat is er geen houden aan. Daarom, vergeet niet NU te leven, besef dat er meer is dan wat je leest en hoort. Doe je best en geniet van je leven. Alleen maar zorgen putten je uit, neem tijd om te ontspannen en besef dat alles betrekkelijk is en vooral van voorbijgaande aard. Leef.

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:11

@Jim Lovell | 29-11-15 | 13:24
Of helium maar dan moet je wel je eigen boertjes inademen voor het beste effect.

Conan de Rabarber | 29-11-15 | 15:10

@Van der Merwe | 29-11-15 | 15:04
Rare opmerking. Volgens mij ontkent niemand de klimaatverandering. De discussie gaat erover of menselijk handelen daar een grote invloed op heeft.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 15:07

Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:53

Been there done that, wordt ook saai dat gezeik over wie de afwas moet doen

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:05

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 15:04

necrosis | 29-11-15 | 14:51

Ik ben te lui om 2 mannen de volledige aandacht te geven

Sophie9985 | 29-11-15 | 15:03

Opmerkelijk dat juist links Nederland achter zo'n hype aanrent.

dr. Paul | 29-11-15 | 15:01

@Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:53
Mijn nick, of een afkorting daarvan kennen geen hoofdletters.
Wat dat betreft ben ik erg gevoelig....

necrosis | 29-11-15 | 14:59

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:47

Mijn ouders hebben mij geleerd om na te denken. Goed kijken, goed luisteren en vragen stellen als iets niet duidelijk is. Ze hebben mij geleerd dat er geen domme vragen zijn, wel domme antwoorden. Dat je respect dient te tonen aan oudere mensen dan jij, mits deze ook normaal deden tegen jou. Heel simpel en doeltreffend. Zijn er problemen in de communicatie? Wees duidelijk, zorg dat je kennis hebt van de betreffende feiten en hou gvd op emoties die uit jouw verklote jeugd/relatie of verziekte werksfeer komen op andere mensen te projecteren.

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:59

@necrosis | 29-11-15 | 14:51
Heel praktisch gedacht.

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 14:58

@Gen. Maximus | 29-11-15 | 13:58
LOL. Maar zou de goede Sint wel komen, nu hij het weer zo lelijk vindt?

Lewis Lewinsky | 29-11-15 | 14:57

@rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:49
Ik ervaar dat als geen ander, dat weet je en heb er mijn handen vol aan. Kijk je wel een beetje uit, jij hebt er een handje van niet om je heen te kijken, in gedachten verzonken. Het is niet wat het lijkt. :)

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:56

Milieu is een manier om collectivisme af te dwingen. En is daarmee te een mogelijke basis voor een dictatuur.
Mensen die voorstellen om ontkennen strafbaar te maken bewijzen dit gevaar.

Overigens zijn een staten in de USA waar 2015 het koudste jaar ooit gemeten is.

Kortom.. Milieu denken is net zo gevaarlijk als de IS.

Emilioot1 | 29-11-15 | 14:54

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:45
Necro heeft wel 3 slaapkamers leeg staan.
Maken jullie er toch gewoon een woongroep van.

Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:53

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:45
Dan gooi je toch gewoon je eerste echtgenoot de deur uit ;)?

necrosis | 29-11-15 | 14:51

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:43

Mijn laatste schooldagen waren 30 jaar geleden, dus die info en wijsheden die ik heb geleerd bestaan niet meer. Dus ik zit in de ouderwetse hoek en moet mij vaak bedwingen om niet de hele dag mensen te bitch slappen om er wat gezond verstand in te meppen. Maar ja, dan krijg je weer gezeik met mensenrechten enzo ;-)
Begrijp me goed, vroegah was niet perse beter, maar zoveel duidelijker. Feiten ipv wensdromen om maar eens wat te noemen.

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:50

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:45
hoe groter de geest, hoe groter het beest.
Om dat te ervaren kun je om je heen kijken.

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:49

* groenteschijf in ontbijtspek wikkelen doet *

KaiserSoza | 29-11-15 | 14:48

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:31
Ik zie die samengestelde rommel ook wel een voorbij trekken. Goed dat jij je prioriteiten wél op orde hebt.
Goede lengte heb je trouwens ;)

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:47

"Het klimaat" en "het milieu" zijn de nieuwe zonden waarmee de Linkse Kerk mensen bang maakt zodat de dames en heren politici vooral verder kunnen gaan met het enige waarin ze goed zijn; zichzelf en hun maatjes verrijken middels allerlei belastingen, en meer macht veroveren.

Maar goed, de typische domme Nederlanders (waaronder ook veel reaguurders) trappen er weer met twee poten in, net zoals men 20 jaar geleden met twee poten in de multiculturele samenleving getrapt is.

Xirdalan | 29-11-15 | 14:47

necrosis | 29-11-15 | 14:36

Dan zou ik je als 2e echtgenoot moeten aannemen en die religie doe ik niet aan mee ;-)

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:45

@rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:38
Zogenaamde grote geesten veroorzaken dat door het vuur van te voren op te stoken. Volstrekte debiliteit zit vlak naast een grote geest, die daardoor weer erg klein blijkt te zijn. Grote denkers, laat me niet lachen, het is alleen maar erg triest en sneu om te ervaren.

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:45

Van der Merwe | 29-11-15 | 14:30

De aarde draait gewoon door, wat wij ook doen of niet doen. Ik weet heus wel dat er stront aan de knikker is, maar ik laat mij niet gek maken. Deze planeet heet kometen gekopt, heeft al vele malen verschillende klimaten gehad door verschillende factoren. En er iedere keer weer bovenop gekomen. Nogmaals, dit hele klimaat gedoe is omdat het ons niet uitkomt qua prettig leven. Want we willen natuurlijk niets inleveren toch? We hebben recht op die auto en vliegvakantie en cruise enz enz enz. Dat is het probleem, ons genot. Voor alles is een oplossing, maar als er moet worden ingeleverd word het oorverdovend stil. Dus linksom of rechtsom, het is altijd onze schuld. Heb ik geen last van. Geen kids, geen hypotheek, geen schulden, geen zware verslaving of interesse in al deze bullshit. Ik leef in het nu. Gisteren is voorbij en morgen moet ik nog maar afwachten. Ik leef nu en ik doe mijn best.

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:44

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:15
onderwijs, bestaat dat nog?

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:43

Deze protestmars heeft helemaal niks met het milieu te maken. Dit zijn allemaal subsidiesponzen die hun subsidie voor volgend jaar veilig willen stellen door aan te tonen dat zo nog steeds maatschappelijk relevant zijn, want het museumplein stroomde vol (op koninginnedag kwamen er minstens 100 keer meer mensen naar het museumplein, maar dat doet er niet toe)

Osdorpertje | 29-11-15 | 14:42

Bedenk me net dat recent iedereen en z'n werkgeversvereniging liep te roeptoeteren dat medio 2050 het merendeel van de arbeidsmarkt geautomatiseerd zal zijn en niemand meer werkt.
.
Met het Klaver/Didi plan heb je geheel die automatisering niet nodig. Om in 2050 100% Co2 reductie te halen jaag je bij voorbaat zo'n beetje 3 kwart van de werkgelegenheid naar het buitenland.

normanius | 29-11-15 | 14:40

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:34
Vrouwen die 'Tok' in de hoek zetten: plus oneindig!

necrosis | 29-11-15 | 14:39

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:23
en dat maakt het extra zorgelijk, die opwarming van de kleine geesten.

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:38

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:23
Geheel offtopic: wil je met me trouwen?
Kusje van de enige echte necrosis.

necrosis | 29-11-15 | 14:36

Kun je je als burger ook afmelden voor zo'n Klimaattop?
Ik doe even niet mee.
En die 2 miljard Chinezen koeien en andere runderen ook niet.

Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:36

Eurotokkie | 29-11-15 | 14:25

En grotere cochones als jij meedraagt knul

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:34

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:17

Ik voel mij gezegend met een goed observatie vermogen. Als kleine meid zag ik al in mijn familie en andere gezinnen van vriendjes en vriendinnetjes dat je als kind feitelijk bent overgeleverd aan de willekeur van volwassenen. Een kind maken is niet moeilijk, een kind zichzelf laten ontwikkelen door te vallen en weer op te staan en zelf het goede voorbeeld te geven is vaak teveel werk.
Ik heb gekozen voor mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. En ik ben nogal eens verhuist binnen NL en binnen EU. Dat kan je mijns inziens je kids niet aandoen dat gesleep. Daarom roep ik al jaren dat daar veel meer onderwijs voor moet komen. Op school ja, zoals maatschappijleer vroeger. Want de maatschappij dat zijn wij toch?

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:31

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 14:30

Graag wijs ik jullie op de volgende documentaire: Cowspiracy

www.youtube.com/watch?v=nV04zyfLyN4

Het is voornamelijk de veestapel die ervoor zorgt dat deze wereld naar de klote gaat. Helaas is dit probleem niet interessant genoeg voor de lobby aangezien hier geen geld te verdienen valt, alleen maar te verliezen. Vergeet niet dat Greenpreace en al die andere brandnetelthee organisaties gewoon hardcode business is.

PrinsSlip | 29-11-15 | 14:29

@necrosis | 29-11-15 | 14:22
Dan eten ze elkaar maar op.
Zijn wij er vanaf.

Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:29

We moeten meedoenom Didi en Snotneus een linkse riem onder het linkse hart te steken.
Didi heeft nog 9 zeteltjes,en Snotneus heeft ook zoiets.

Het milieu is nog een plek waar Didi en Snotneus ons nog veel geld afhandig kunnen maken.

Niveleren is een feest..... een links feestje. Dus portemonnee open! Didi en Snotneus zijn aan het niveleren.

braamstruik | 29-11-15 | 14:29

@Sliptong | 29-11-15 | 13:00
Welkom in het klimalifaat!

paost712 | 29-11-15 | 14:29

GlobalWarming een verdien model, Big Business, temperaturen variëren al zo lang deze bol leven bevat. In Nederland een excuus om te demonstreren door uwv beroeps demonstranten bij gebrek aan zinnige dag invulling.
www.ninefornews.nl/mede-oprichter-gree...

NB-Stb | 29-11-15 | 14:27

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:23
Aha, granny Sophie.

Eurotokkie | 29-11-15 | 14:25

Heerlijk , wat niet te vertrouwen is aan de klimaatpropagandisten is dat klimaatverandering alleen maar verliezers zal tellen, dat is aantoonbaar gelogen, bv de Groenlanders hebben nu vette visvangsten eindelijk eens een beetje lekker weer, stond in de NRC dus dan is het waar. Kijk bij de overwinning van de islam zullen er ook verliezers zijn maar de moslims hebben wel hun zin gekregen. Zo heeft ieder nadeel ook zijn voordeel. En bij het klimaat zou dat niet het geval zijn , alleen al de stook wordt voor ons een stuk voordeliger.

bijna_raak | 29-11-15 | 14:24

necrosis | 29-11-15 | 14:17

From the best year of the 20th century 1967 en 1.94 cm lang. Nee geen transgender of andere verbouwingswerkzaamheden. Hollands welvaren door middel van goede genen ;-)

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:23

@rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:05
Omdat sommig volk domme dingen doet, zijn ze goed in, hoe intelligent ze ook zijn, een soort domme aandachtshoeren...

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:23

@Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:17
Ik mis nog iets in het plaatje van die milieu-fascisten:
Zonder CO2 gaan de gewassen, planten en bomen dood!
En dan heeft Volkert ook niets meer te eten.....

necrosis | 29-11-15 | 14:22

necrosis | 29-11-15 | 14:17
Patricia Paay is zeker ook te jong voor je?

Eurotokkie | 29-11-15 | 14:20

Na de top de oplossingen:
Er komt een Fonds waar wij miljarden in moeten stoppen
Er komen extra belastingen.
Er komt een Toezichthouder.
Bij voorkeur op een toplocatie in Lausanne, Gstaad of Geneve.
Afspraken voor 2050 waar geen land zich aan houdt behalve NL.
Er verandert niks.

Piet Karbiet | 29-11-15 | 14:17

@Sophie9985 | 29-11-15 | 13:58
Het zou goed zijn om van tevoren te bepalen of een kind wel in een stabiel gezin kan opgroeien voordat men kinderen mag nemen. Alles kan tegenwoordig, rare gezinsvormen, die ik geen gezin noem omdat mensen een bizarre levensstijl hebben en gebroken gezinnen. Het is slecht voor kinderen, maar ouders nemen ze gewoon, als een soort accessoire die het leven leuker maakt, of gewoon omdat de eierstokken beginnen te rammelen. Egoïsme, meer is het niet.

Jim Lovell | 29-11-15 | 14:17

@Sophie9985 | 29-11-15 | 14:02
LOL
Als je een oudere vrouw zou zijn, zou ik vandaag nog een huwelijksaanzoek doen.

necrosis | 29-11-15 | 14:17

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:02

Ik ben bang dat dan het aandeel van Heineken onderuit gaat.
* trekt een biertje open*

Eurotokkie | 29-11-15 | 14:16

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:05

Zit me net te bedenken dat die overhoop van mensen die ons de maat nemen, precies degene zijn die het in stand houden. En verdomd goed zijn om de burger daarmee te piepelen. Op zich knap gedaan, dat dan weer wel. Volgende gedachte is what te fuck is er met het onderwijs gebeurd dat men nu de waarheid niet van de leugen kan onderscheiden? Ik krijg er zo'n Van Gaal gevoel van....

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:15

Laat het maar lekker warm worden . Het hele jaar mijn zwembad laten staan , heerlijk toch ?

edelweiss | 29-11-15 | 14:13

dijkbewaker | 29-11-15 | 14:01
Ja idd, we hebben pas een ijstijd achter de rug.
En zover ik weet doen ijsbrekers nog steeds hun werk dus waar hebben we het over.
Natuurlijk weet iedereen waar het over gaat namelijk geld, zorg dat mensen zich schuldig voelen en laat ze hiervoor betalen.

Eurotokkie | 29-11-15 | 14:06

@Domie nee | 29-11-15 | 13:16
'enigste' bestaat niet, het is 'enige'.
Lekker zuur pijpzeiken past uitstekend op een topic als dit.

necrosis | 29-11-15 | 14:06

GlobalWarming, het global idee zie ik niet zo zitten, een familie kernraketten om Afrika een tiental miljoen graadjes op te warmen daarentegen.......! Laten we zeggen tijdens de grote vakantie ?

NB-Stb | 29-11-15 | 14:06

ik maak mij zorgen over de opwarming van het volk.

rechtsdwalendeautist | 29-11-15 | 14:05

Gen. Maximus | 29-11-15 |

Gaat om het feel good nivo van de moreel superieure mens. Slapen die vannacht ook weer goed. Burp.

Basil Fawlty | 29-11-15 | 14:04

Eurotokkie | 29-11-15 | 13:54

Als jij nou het voortouw neemt daarin, ophouden met ademhalen om de aarde te redden. Wij zullen je dankbaar zijn voor jouw opoffering voor de wereldvrede.
Nog meer buitengewone observaties die de mensheid kunnen redden?

Sophie9985 | 29-11-15 | 14:02

@Van der Merwe | 29-11-15 | 13:43

Dat de klimaatverandering een gevolg is van uitlaatgassen is al lang wetenschappelijk geaccepteerd.
-----------

Klimaat verandering is ongeveer 4 miljard jaar bezig,
Warm-koud-warm-koud..... enz...
Er zijn weinig wetenschappers die beweren dat er pak weg 1 miljard jaar geleden een bloeiende auto industrie of andere industriële revolutie het klimaat beïnvloedde. En 100 miljoen jaar geleden was het ook uitkijken geblazen met al die dino's die zomaar de weg over staken dus waren de uitlaatgassen van de Mercedes E type weinig aanwezig. Dat kwam pas na de komeet inslag en de zoogdieren de aardetent gingen runnen 60 miljoen jaar geleden. Mercedes E type reed toen nog steeds niet wegens het absent zijn van bestuurders.

dijkbewaker | 29-11-15 | 14:01

www.telegraaf.nl/binnenland/24804468/_...

De kiezers geloven echt in de klimaatsveradering veroorzaakt door Ferrari's.

Ik geloof in Jezus.

Verdubbel de energieprijzen nog maar eens.
GAS: nu 65 ct. Straks 2,60
Elektriciteit: nu 23ct straks 1,00
Benzine: nu 1,50 straks e 6,00
Et cetera.

Het volk vindt het goed zolang als het klimaat maar wordt gered.

ProAsfalt | 29-11-15 | 14:01

Maarre, hoe helpen die marsen precies tegen opwarming? Of is dit weer het zoveelste aweernus dingetje?

Gen. Maximus | 29-11-15 | 14:00

@Mo het varken | 29-11-15 | 13:04
Wat ze er weer niet bij vertelden: Ozon is giftig en werd mede geproduceerd door grote kopieermachines.
Daarom moesten die grote logge apparaten altijd een afvoerslang hebben.

necrosis | 29-11-15 | 14:00

@Eurotokkie | 29-11-15 | 13:56

Zure regen, daar hoor je ook niets meer over tegenwoordig.

Weer zo'n klimaatstokpaardje dat een stille dood gestorven is.

Reinaert | 29-11-15 | 14:00

Intelroy | 29-11-15 | 13:49

In 1x vinger op de zere plek. Hulde!

Sophie9985 | 29-11-15 | 13:59

Ben ik nou de enige die heel even dacht dat ze massaal de schoen hadden gezet in Parijs?

Gen. Maximus | 29-11-15 | 13:58

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:48

Natuurlijk, er zijn altijd genoeg mafkleppers die zich laten wijsmaken dat ze goed bezig zijn ( Greenpeace en andere milieu terroristen ) Bang maken, beschuldigen, vermoorden als het nodig is. En dat eeuwige wapperde vingertje.
Mijns inziens is de meest logische en vooral werkende optie: Het recht om kinderen op de wereld te zetten onder de loep nemen. Een heroine hoer die al 7 stumperds in de ellende heeft gestort heeft geen recht op een kind. Om een pen vast te houden moet je verdomme al een diploma hebben, maar een kind is een recht.

Sophie9985 | 29-11-15 | 13:58

Eurotokkie | 29-11-15 |

Zure regen voor zure mensen :).

Basil Fawlty | 29-11-15 | 13:57

@Eurotokkie | 29-11-15 | 13:54
Ik heb nieuws voor je, we gaan allemaal uiteindelijk dood.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:56

Basil Fawlty | 29-11-15 | 13:54
Ja zure regen toch ?

Eurotokkie | 29-11-15 | 13:56

@janjanjanjan | 29-11-15 | 13:11
In Nieuwsuur of éénvandaag kreeg zelfs de Koe de schuld van de klimaatsverandering.

ProAsfalt | 29-11-15 | 13:55

--sql error-- | 29-11-15 | 13:53
Als we nu allemaal dood gaan misschien helpt dat.

Eurotokkie | 29-11-15 | 13:54

Dat is dus die herrie bij mij in de buurt. Dat hele klimaatcircus trekt voorbij. Wel handig dat het regent worden ze ook eens een keer gewassen.

Basil Fawlty | 29-11-15 | 13:54

Hoe langer ik op deze aardkloot rondloop, hoe meer ik begrijp dat de lieden die landen besturen gewoon oneindig veel dommer zijn dan ik.

Klimaattop. En dan denken dat dat iets gaat opleveren. Dat het iets uit gaat maken. Lachwekkend. Tenminste, dat zou het zijn als wij die kolder niet allemaal zouden betalen.

Ze komen toch wel allemaal met de fiets he?

Kameroudste | 29-11-15 | 13:53

stoppen met eten & drinken is het enige dat helpt.

--sql error-- | 29-11-15 | 13:53

Daar elke media al dan niet onder invloed van de politiek/milieubeweging dit propageert, zal klimaatsverandering veroorzaakt door Ferrari's wel waar zijn.

Consumeren moet dan worden belast zoals zo mooi wordt genoemd.
De BTW zal dan naar 50% of meer gaan. De inkomstenbelasting zal wel iets worden verlaagd omdat werken moet lonen maar ja de grap is dat je alleen werkt om de absurd hoge BTW te kunnen betalen.
Verder zal de belasting op elektriciteit ook flink worden verhoogd naast de BTW verhoging. Dat wat nu ongeveer e 24 cent per kWh is zal dan wel worden verdubbeld naar e 50 cent per kWh.
Dan het gas. Dat nu rond e 65 cent per kubieke meter, zal dan ongetwijfeld naar rond de e 1,40 per kubieke meter gaan.
Vergeet de benzine natuurlijk niet. nu rond e 1,50 per liter zal dan naar e 3,00 moeten gaan. Je werkt dan alleen om de reiskosten te kunnen betalen.

Maar goed, het volk gelooft dit allemaal dus moet je de portemonnee flink trekken voor het goede doel.

ProAsfalt | 29-11-15 | 13:52

@ zeertegendradig | 29-11-15 | 13:48
Onafhankelijk van uw leeftijd, zou dat met het huidige zooitje in het MO nog best eens kunnen lukken.

normanius | 29-11-15 | 13:51

Van der Merwe | 29-11-15 | 13:43

Doe eens wat meer lezen ajb. Feit: in de middeleeuwen was het een stuk warmer dan nu, veel minder mensen en geen industrie. Lag dat ook aan de koeien dan? De polen draaien verder zoals ze het altijd gedaan hebben. Gewoon eerlijk zijn, het klimaat verandert constant zoals is na te zoeken qua wetenschappelijk onderzocht enzo. Wij mensen willen een klimaat dat goed is voor ons. We zijn bang voor natuurgeweld, overstromingen e.d.
Laat dat nou het enige zijn wat onze planeet kan doen om overpopulatie te voorkomen. De wereld IS NIET MAAKBAAR. Niets wat wij doen of niet doen heeft daar zoveel invloed op als ons wordt voorgelogen.
Het enige wat wel zeker is, is dat de aarde lekker blijft ronddraaien en zich ook na de mens prima zal redden. Accepteer dat er geen snelle oplossing komt zolang de mens zich ermee bemoeit. Houdt je eigen stoep schoon, is ook een begin. Alsof het globaal zo lekker gaat met al die afspraken.

Sophie9985 | 29-11-15 | 13:51

Van der Merwe | 29-11-15 | 13:43

Ja geaccepteerd onder druk van de heren aan de top.
klimaatverandering is een natuurlijk verschijnsel dat
al miljoenen jaren zijn gang gaat ook zonder de mens.
Alsof de mens ook maar enig invloed heeft op het klimaat,
Een vulkaanuitbarsting veroorzaakt meer troep dan wij mensen
in 100 jaar kunnen maken.

Eurotokkie | 29-11-15 | 13:50

Het klimaat is geen constante en zal dus altijd veranderen. We zitten nu in een interglaciaaltijdperk en de volgende komt er onvermijdelijk weer aan. Ongeacht hoeveel geld we er tegenaan gooien.

zeefert | 29-11-15 | 13:49

wat een tijdverspilling.. Onzintop voor door mensen voor mensen die geen aardrijkskunde hebben gehad..

Intelroy | 29-11-15 | 13:49

@Sophie9985 | 29-11-15 | 13:43
En wat dacht je wat al die maatregelen kosten aan productie, die dan weer het milieu verontreinigen, maar dat interesseert die klimaat onnozelen niets.
Het is allemaal puur voor de vorm en om allerlei klimaatclubjes in leven te houden, zie ook die twitterfeed.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:48

Ik hoop de mensheid nog uit te zien sterven voor ik dood ga. Als ik de comments zo lees gaat dat wel goed komen. Mens is volgens mij het enige dier wat zijn eigen eco- systeem volledig naar de klote helpt.

zeertegendradig | 29-11-15 | 13:48

Die klimaattop gaat helemaal niets opleveren.
.
Als je alleen al kijkt naar hoe buigbaar bijvoorbeeld het verbod op de walvisjacht is. www.telegraaf.nl/buitenland/24803034/_...
.
Ze kunnen van alles op papier zetten, bij het kruisje tekenen en voor de verzamelde pers mooie sier maken. Uiteindelijk zal vanwege eigenbelang het tot niets resulteren.

normanius | 29-11-15 | 13:46

@Triple2K8 | 29-11-15 | 13:01 De lachende derden zijn de OG en beleggingsjongens die trekken de subsidie potten leeg en bouwen molentjes etc. die begrijpen het, de miljarden liggen voor het grijpen, trekken ze zo uit de handjes van de linkse gekkies die het weer uit onze kontzakken trekken inde vorm van allerlei heffingen.

Uw Verzekeringsadvis | 29-11-15 | 13:46

Nederland zal wel weer mooie praatjes hebben. Terwijl in nieuwsuur gezegd werd dat ze ongeveer het lulletje van de klas zijn als het gaat om het nakomen van eerder gemaakte afspraken.

jip_86 | 29-11-15 | 13:46

In 1941 was het "Hitler komt door global warming! We gaan allemaal dood onze schuld!1!!" Toen koelde de wereld af en was het "De nieuwe ijstijd is aangebroken! We gaan allemaal dood onze schuld!1!!" In de jaren-90 hadden we wat opwarming, inmiddels al lang voorbij, dus nu is het "ISIS komt door global warming! We gaan allemaal dood onze schuld!1!!"

Kijk nou even naar de satellietgegevens. Of de thermometers *voordat* de geldgeile klimaatprofeten ze hebben bijgesteld om een afkoeling in een opwarming te veranderen. Ook het milieu heeft heel wat ergere problemen dan de toenemende CO2 die nu onze wereld groener maar niet warmer aan het maken is.

Casino Modaal | 29-11-15 | 13:44

Kameroudste | 29-11-15 | 13:34

Hebben ze al wat op gevonden. Jij moet verplicht in een totaal en volledig geïsoleerd huis wonen want beter voor milieu. Daarom moet jij extra ventilatie aan laten brengen want anders stik je de rotmoord. Je moet extra belasting betalen voor al die milieu maatregelen want bio. He? Wacht ff, dus alle veel te dure en onnodige bullshit aan huis en milieu die wij moeten ophoesten wordt dan nog eens extra belast? Oh wacht, daar worden natuurlijk onrendabele windmolens van in de zee gezet. De fucking zelfde als die nu staat weg te roesten.... En nog is er niemand die zegt nu is het genoeg?

Sophie9985 | 29-11-15 | 13:43

-weggejorist-

Van der Merwe | 29-11-15 | 13:43

Hippies.

Eurotokkie | 29-11-15 | 13:37

51% van de CO2-uitstoot komt van ruftende koeien, nog eens 22% door met name Aziatische landen die het geen FUCK kan schelen allemaal.

Je bent als West-Europeaan schokkend naïef en vooral dom als je denkt dat jouw thermostaatje hier ook maar iets aan kan veranderen.

Maar ja, schokkend naïef en dom, dan staat in het wapen van alle linkse eco-debiele partijen en partijtjes natuurlijk, dus dat is een open deur.

Ho wacht, dicht die deur! CO2 enzo! Pffffff

Kameroudste | 29-11-15 | 13:34

Wordt de Geenstijl huiskleur nu groen??

Toetsiemonster | 29-11-15 | 13:31

De klimaatbeweging is, net als elke andere religie, een carrière beweging.

YMMMV | 29-11-15 | 13:26

Momenteel regent het, zal even proeven , momentje..... nee het smaakt niet zuur, oohhh wacht, dat was vorige keer het thema.

McNail | 29-11-15 | 13:26

De enige klimaatverandering waar ik me zorgen over maak is die van ons culturele klimaat.

Leptob | 29-11-15 | 13:25

@Conan de Rabarber | 29-11-15 | 13:13
Dat is juist nog slechter voor het milieu. Ik adviseer N2O, als je dan een boertje laat, kan je Jesse Klaver nadoen.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:24

Tussen 70 en 65 miljoen jaar geleden lag de St.Pietersberg (171m boven NAP) in Maastricht in een ondiepe zee. Sindsdien is er, zonder enige invloed van de moderne mens, veel veranderd.. En verandering zal ook de komende miljoenen jaren doorgaan. Daar kan geen klimaatgekkie iets aan veranderen.
Beter maakt men zich druk over een leefbaar sociaal, ecologisch en economisch milieu, en trekt men ten strijde tegen het gevaar van overbevolking. Ook in Nederland, dat met 17 miljoen inwoners aardig vol is. Maar volgens Jesse Klaver cs nog niet vol genoeg.

appelvink | 29-11-15 | 13:22

Flikker eens op met je klimaattop en ga het over iets belangrijks hebben. Het naar de bliksem gaan van de Europese samenleving en de achterlijken die daarvoor verantwoordelijk zijn.

053 | 29-11-15 | 13:22

Ik ga er van uit dat die hele klimaattop in Parijs weer op net zo'n debakel uit draait als Kopenhagen. Staan die eco-gekken vanaf 12 uur al voor lul. Ik weet wel wat beterste doen met een vrije zondag.

Graaf van Egmont | 29-11-15 | 13:21

@Glasgow Argus | 29-11-15 | 13:16
Goedzo, dat is de plek waar kadavers horen te zijn, in het vuur.
Nee, die zijn niet is scene gezet. Je probeert me weer op de kast te jagen he, dat is je bij deze gelukt, gemeen tiepje.
Vind jij het ook zo'n mooie dag, als je zo naar buiten kijkt?

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:21

Prioriteiten mensen, prioriteiten..

prov1nciaal | 29-11-15 | 13:20

Klimaat-show...
.
Hier allemaal zuinig aan doen en milieu-vriendelijk, terwijl we afgedankte schepen exporteren naar arme landen om ze daar olie-lekkend, milieu-verontreinigend laten slopen door arme sloebers die allerlei ziektes oplopen door kankerverwkkende stoffen die in die schepen zijn verwerkt...
.
Maarja joh. WIJ zijn er van af. WIJ hebben ze milieu vriendelijk weggedonderd. Wat ZIJ er mee doen zal ons een zorg zijn. En voor de kankerverwekkende klerezooi die daardoor daar in het milieu komt doen wij weet wat klimaatvriendelijker door alles duurder te maken, toch!?
.
En dan nog een mooie:
.
Hiervandaan bloembollen exporteren met vrachtwagens/vliegtuigen naar goedkopere warme productielanden, daar telen, in platic inpakken met logo'tje er op, vervolgens weer met vrachtwagens/vliegtuigen hierheen halen om ze hier te veilen, weer om te pakken met een ander stukje platic met een ander logo'tje van de lokale bloemenboer om ze vervolgens WEER daarheen te brengen om ze te verkopen... of ze blijven hier waar ze na verwerking hun 3e plastic jasje aankrijgen met een logo'tje van de supermarkt er op...
.
En dat zijn dan nog maar 2 kleine dingejtes. Die hele KLIMAATTOP is POPPENKAST tot en met...

davimore | 29-11-15 | 13:16

@jim lovell
Dank Jim. Het kadaver is net op de braai gegaan.
PS: zijn die maanreizen nou inderdaad in scène gezet?

Glasgow Argus | 29-11-15 | 13:16

De enigste die voor opwarming van het klimaat zorgen
zijn de EU en regeringen die deze geluks mosselen
toelaten van ons geld dat zorgd pas voor opwarming .

Domie nee | 29-11-15 | 13:16

"Milieuactivisten" het is net de maffia.
Mo het varken | 29-11-15 | 13:04

Het is de maffia, belasten zul je! Het is feitelijk onbegrijpelijk dat dit tuig überhaupt de top kan bezoeken om zich vol te vreten en zich suf te naaien. Die rotkoppen hadden feitelijk allang in een mandje moeten liggen.

hurenisvoorpaupers | 29-11-15 | 13:16

ik ben voor Groen/Rechts..... meer Toyota mirai hydrogen meer porshe panamera hybrid en voor mezelf een BMW i8 .. meer zonenergie en meer cradle to cradle innovatie,kortom meer werkgelegenheid in Europa met het aanleggen van disrupotive technology..

arretje | 29-11-15 | 13:15

1 ding kan je de klimaatgekkies niet ontzeggen. Het verdienmodel is uitstekend. Klimaat verandert constant dus het is altijd raak. Gaat de temp naar boven: we moeten CO2 verminderen. Gaat de temp naar beneden: we moeten meer CO2 uitstoten. (het mes snijdt immers aan twee kanten)
Daarnaast zijn er zat statistieken die bewijzen dat er GEEN correlatie is tussen Co2 uitstoot en opwarming.
Want tijdens vermeerderen de Co2 ontstaan toch gewoon ijstijden en andersom. Maar vertel de leugens vaak genoeg en het wordt waarheid. Ondertussen lopen de pinguïns Van Antarctica zo Zuid Amerika binnen over het aangegroeide ijs en was vorig jaar de ene na de andere ijstijd in de VS aanwezig dus we moeten ons meer zorgen maken om een afkoeling wat natuurlijk 100000% gevaarlijker is dan opwarming wat juist de biodiversiteit laat groeien. (nergens meer leven op de vierkante mm als in het tropisch regenwoud)
De klimaatramp is een opgeklopt verdienmodel. Het wordt tijd voor echte kennis aan de macht. Ook op dat terrein.

dijkbewaker | 29-11-15 | 13:14

Per provincie twee kleine thoriumcentrales, gas in de grond laten, banden met Rusland en SA verder vernauwen, windmolen afbreken, zonnepanelen doorverkopen aan België... Subsidie op elektrisch koken en elektrische huisverwarming.
Zo snel mogelijk afscheid nemen van fossiele brandstoffen. En de techniek van thoriumcentrales innoveren en uitbuiten.

Klik_hier | 29-11-15 | 13:14

Jesse Klaver en Dooierik Samsung willen dat alle CO2 in CO2 houdende dranken vervangen wordt door H2 en dat iedereen verplicht wordt om bij het laten van een colaboertje hun aansteker erbij te houden.

Conan de Rabarber | 29-11-15 | 13:13

Dat klimaatgelul zal allemaal wel, maar ik verlang wél naar schone lucht hier in de randstad en plastic in m'n water heb ik ook liever niet. Goed bezig dus die klimaatgekkies. Verder zijn we gewoon met teveel mensen. En maar doorfokken.

Ramsesz | 29-11-15 | 13:13

@heldheino | 29-11-15 | 13:08
Dan lopen ze andere heidebewoners voor de voeten zoals schapen. Lekker ophokken in de randstad dat tuig.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:12

Veel gelul over energie, terwijl de uitstoot vanuit de vleesindustrie groter is dan alle energie & automative industrieën samen.. Ach, zolang we maar up-sell maatregelen instellen, internationaal een cover hebben om geld rond te sluizen, via subsidies en labels consumenten manipuleren... alles behalve kijken naar de echte oorzaak, want de vleesindustrie mag niet aangetast worden, dat is teveel impact voor de economie, zo graag willen we het probleem nou ook weer niet oplossen..

janjanjanjan | 29-11-15 | 13:11

Ik vind ze stoer.
Het enige wat mij nog op de barricaden brengt is GeenPeil. En, oké, de LGBT-community.
Mits het lekker weer is.

nemoj me jebat | 29-11-15 | 13:11

Zeg, hoe zuinig zijn die Toyota trucks waar IS in rondscheurt?

Mastermattie | 29-11-15 | 13:10

Het schijnt dat alle mensen ter wereld alleen al drie miljard ton CO2 per jaar uitademen.
Het lijkt me gepast als alle deelnemers en klimaatgekkies voor de aanvang van deze top 10 minuten hun adem inhouden om alvast een flinke duit aan besparing in het zakje te doen.
Zet hem op jongens!

Conan de Rabarber | 29-11-15 | 13:10

Mo het varken | 29-11-15 | 13:04
Precies. Die ijstijd is vele malen aannemelijker en als we dan niet kunnen stoken, vriezen we dood en kunnen we over een paar duizend jaar weer als biomassa opgestookt worden.

Sliptong | 29-11-15 | 13:09

Bullshit, klimaatverandering is niet te stoppen omdat het een natuurlijk en continu proces is. Wellicht dat je wat invloed zou kunnen uitoefenen op dat kleine deeltjes wat eventueel door de mens veroorzaakt zou kunnen zijn maar de kosten die dat met zich meebrengt wegen in de verste verte niet op tegen de kosten van onszelf beschermen tegen klimaatverandering. Gewoon voor een paar miljard de dijken ophogen dus en de rest steken in dingen waar we wél iets aan hebben in plaats van in "groene" subsidies die toch in de zakken van grote bedrijven terecht komen. En dan durven de groenen nog iets te roepen over onderzoek dat betaald wordt door de olieindustrie...

Tha Man | 29-11-15 | 13:09

Hoe meer mensen er geboren worden, hoe meer CO2 uitstoot. En wie maakt zoveel kinderen per gezin?! Inderdaad, vooral de islamitische gezinnen.

Dus, ik zou zeggen, wereldwijd een geboorte beperking per gezin invoeren, maximaal 2 kids per gezin, dan los je in een klap dat hele "opwarming van de aarde" probleem op en het wordt dan ook nog vrediger in deze wereld, want dan krijgen wij er minder middeleeuwse religekkies bij, dat is dus win-win-win-win-win... Ik zeg doen.

Wonderful-Life | 29-11-15 | 13:09

Als alle klimaatgekkies nou eens energie neutraal op de hei gaan wonen. Scheelt een hoop uitstoot.

heldheino | 29-11-15 | 13:08

Ik besteed mijn tijd liever aan het verder uitprinten van mijn 3D Ark van Noach. Moeten jullie eens raden wie er allemaal niet mee mogen?

Piet Karbiet | 29-11-15 | 13:08

@Ranja Drinker
Maakbaarheid is makkelijk door zijn proponenten als succes aan te tonen wanneer zij zelf de statistische onderbouwing monopoliseren.

Glasgow Argus | 29-11-15 | 13:08

@Glasgow Argus | 29-11-15 | 13:02
Haha, jij laat mij de laatste tijd wel lachen zeg. Bevalt dat nou een beetje, zo'n lelijk kadaver?
En als de KNMI het zegt, is het tijd om de BBQ uit het vet te halen, nietwaar.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:07

Ik ga niet met de gevestigde orde mee lopen lobbyen voor meer taksen en zwendel met emissierechten hoor.
Wel kweek ik altijd zoveel mogelijk biomassa in mijn tuin en houd ik van beestjes. Dus hup natuur! En @klimaat: doe eens rap verder opwarmen joh!

Willem Hollander | 29-11-15 | 13:07

Als de multi culturele samenleving al niet maakbaar is, dan moet je wel heel erg naief zijn om te denken dat het klimaat ook maakbaar is.

Ranja Drinker | 29-11-15 | 13:06

@Mo het varken | 29-11-15 | 12:58
Kun je lachen met die windmolens in de zee, kunnen ze als waterrad gebruikt worden.

Mastermattie | 29-11-15 | 13:04

Vroeger maakte men de burger wijs dat regen zo zuur was dat er nu geen enkele (naald)boom meer zou bestaan. Daarna kwam het ozongat en nu de opwarming van de aarde. Maar de kans dat er een nieuwe ijstijd komt is vele malen groter. Maar de mens is een kudde dier en als die bang wordt gemaakt wil hij wel betalen.
"Milieuactivisten" het is net de maffia.

Mo het varken | 29-11-15 | 13:04

Het is de schuld van El Niño, ik zeg het je.

Jim Lovell | 29-11-15 | 13:03

@Mastermattie | 29-11-15 | 12:49
Dat zeg ik toch.. het is een grote slapstick dat hele milieu gedoe en dat klimaat ding. Een leuke businessmodel voor wat mensen. En ik geef ze geen ongelijk dat ze gebruik maken van de dommigheid van figuren zoals Didi de Onbetrouwbare en Klavert. Goedkope Usefull idiots.

Mark_D_NL | 29-11-15 | 13:03

Allemaal compleet zinloos. Die Chinezen doen niet mee. Eigenlijk doet het overgrote deel van de wereldbevolking niet mee.
*Verwarming nog maar eens flink omhoog gooit*

McMarx | 29-11-15 | 13:02

7 miljard dollar kosten de voorgelegde plannen per DAG. Maar goed, dan demp je de temperatuur in 2100 wel met 0,048 graden. Veel belangrijker dan armoede en ziektes bestrijden!

hogeheuvel | 29-11-15 | 13:02

Het KNMI geeft code oranje, dus hopelijk staat de KNHRM paraat op het Museumplein om al die klimaatgelovigen te redden.

Glasgow Argus | 29-11-15 | 13:02

Reinaert | 29-11-15 | 12:58
Juist, en die had z'n CO2 uitstoot ook niet onder controle.

Sliptong | 29-11-15 | 13:02

Al die uitstootbeperkingen/ uitstootrechtenhandel en milieubelastingen in NL en europa zorgen er juist voor dat productie verplaatst wordt naar landen waar ze het niet zo nauw nemen met mens en milieu.. China, India.
Dus eigenlijk werkt de milieubeweging in europa averechts.

de_tyvus | 29-11-15 | 13:02

Kernenergie op Thorium

wie dat anno 2015 nog niet inziet als enig alternatief voor de groeiende vraag voor energie
dat is ook de reden dat chinezen vol inzetten
minder schadelijk
minder belastend
minder minder minder...

Triple2K8 | 29-11-15 | 13:01

@De Treinende Rechter | 29-11-15 | 12:57
Leuke discussie. Wat is, in kader van CO2 uitstoot, een betere auto: 1 lelijk eendje die al 25 jaar rondrijdt en 1 op 9 verbruikt, of een Prius, waarvan in die 25 jaar er ondertussen al 3 zijn gemaakt.

kapotte_stofzuiger | 29-11-15 | 13:01

Het is een islamitisch complot: hunnie willen de aarde opwarmen door CO2 uitstoot teneinde de wereld in een grote woestijn te veranderen. Kijk naar Mars en huiver, daar zijn ze ook al bezig geweest.

Sliptong | 29-11-15 | 13:00

Gadverdamme, heeft dat linkse tuig en die eco terroristen weer het Museumplein gekaapt. Dacht vanmiddag nog even naar het centrum te gaan. Geen gezellige boel dus. Hipsters, klimaatgekkies en eco terroristen. Ga maar lekker regen happen! Hoop dat het nog flink gaat stormen ook.

Vageling | 29-11-15 | 13:00

Een klimaatparade. Geniaal gevonden!

Weten jullie wie er ook dol was op parades?

Reinaert | 29-11-15 | 12:58

Als de zeespiegel zou gaan stijgen dan moet Nederland de dijken verhogen i.p.v. te gokken op nutteloze windturbines.

Mo het varken | 29-11-15 | 12:58

Zo leuk die stickers met kernenergie nee bedankt. Die plakte men altijd op van die mega vervelende eendjes. Die zijn per kilometer vele malen meer vervuilend dan de duurste auto's

De Treinende Rechter | 29-11-15 | 12:57

Helaas, ik kom niet uit een dergelijk milieu.

Piet Karbiet | 29-11-15 | 12:57

Klimaatsverandering is geen probleem, proberen het te stoppen wel.
We kunnen 100 miljard euro stoppen in CO2 reductie of 100 miljard investeren in dijken en droogtebestendige gewassen.

kapotte_stofzuiger | 29-11-15 | 12:56

Ik vind, dat de islam veel gevaarlijker voor de wereld is, dan de "opwarming van de aarde".

Wonderful-Life | 29-11-15 | 12:56

De opwarming van de aarde kan mij niet snel genoeg gaan.
Het is één grote leugen.

Mo het varken | 29-11-15 | 12:56

Ha ha, Van Rossem, je overtreft jezelf weer eens.

Lewis | 29-11-15 | 12:55

'Weer'tijd voor de jaarlijkse belastingverhoging.

van stampij | 29-11-15 | 12:54

@Mark_D_NL | 29-11-15 | 12:48
Ik, ik ben niet voor het milieu.... omdat het een grote hoax is.

Mastermattie | 29-11-15 | 12:49

Rot toch op met dat klimaatcircus.
Lekker 80 in z'n 3 of 4 gaan rijden in je VW in de milieuzones (bijvoorbeeld A13).
Het klimaatprobleem zit tussen de oren en op de bankrekeningen van dat theeclubje in Parijs, hier in het klimaat zelf. Dat is namelijk gewoon een cyclus welke al eeuwen gaande is.

Mastermattie | 29-11-15 | 12:48

Nog meer mensen die net snappen dat ze onderdeel zijn van een marketing machine. Dat hele opwarming gedoe is een geld en machts machine. Waarom denk je dat Klavert en Didi hier zo aanhangen... Makkelijke manier om je profiel een beetje op te poetsen.. Want wie is er niet niet VOOR het milieu? Toch? Mooie slapstick.

Mark_D_NL | 29-11-15 | 12:48

Veel te koud om aan dat soort dingen mee te doen, was het maar 25 graden

polletjepiekhaar | 29-11-15 | 12:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken