Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL-vlag VERBOTEN bij AZC-debat Steenbergen

Godverpoldernogaantoe. Het is weer raak in Steenbergen (NB); het sympathieke durpje dat zo dapper weerstand biedt tegen de drammers der geldbeluste COA-maffia. Vanavond neemt de gemeentraad de beslissing over welles/nietes opvang en zo ja hoeveel. Politiestaat Nederland greep vanavond KEIHARD in toen iemand tijdens de bijbehorende protestmars met (bordjes van) Nederlandse en Franse vlaggen liep te wapperen. Het Rood-Wit-Blauw der Nederlanden (sinds 1572 ofzo) is nu kennelijk ook al een populistische racistische xenofobe uiting van verzet die terstond den kop ingedrukt dient te worden. De vlag, van ons land, dat ons land is. Man man man. Waar blijven de kolonels? Uitkomst gemeenteraad Steenbergen oa bij Joris van Duin en onderstaande livestream. Als dat maar goed gaat...
UPDATE: In verzet komen WERKT. Er komt Geen AZC in Steenbergen. Wel worden max. 100 statushouders opgevangen -w00t-. bordensteenbergen.jpegJorisUpdate: Ah. Het ging niet om de Nederlandse vlag, maar om de "beledigende teksten" (2% = terrorist etc) op de borden. Ook wel best erg. Sinds wanneer is statistiek beledigend? Oh wacht, dat is het al heel lang. Weg met het CBS!

Reaguursels

Inloggen

ze kunnen wel gelijk hebben en alles, maar het blijven een groep enorme Tokkies waar ik tot diep in vezels nul respect voor op kan brengen. Ik ben het nog liever eens met IS, dan met dit soort figuren.

eightfour | 26-11-15 | 18:40

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon. Nieuw Whats app. profiel aangemaakt met een Nederlands vlaggetje als afbeelding erbij. Inmiddels ben ik door meerdere mensen gevraagd of ik racist ben ofzo. Zo erg is het dus al.

Twee ratjes | 26-11-15 | 11:51

(Dus de politie aktie heeft *geen* wettelijke basis)

hotmint | 26-11-15 | 11:47

Demonstrerende burgers, die statistiek snappen:
Daar moeten we er *meer*, *meer*, *meer* van hebben!

hotmint | 26-11-15 | 11:46

Nederland snakt naar een nationalistisch reveil. Je kan mensen dit deel van hun identiteit niet afnemen. Eng? Nee hoor, in bijna de hele wereld, behalve in west en noord Europa, is het normaal dat mensen trots zijn op hun afkomst en nationaliteit. Trots zijn op je eigen roots en respect en interesse voor andere landen en culturen gaan prima samen.

Vindefin | 26-11-15 | 11:00

De Nederlandse vlag is zelfs verboden in de 2e Kamer. Een van de zeer weinige parlementen, wellicht de enigste, in de wereld waar de nationale vlag niet hangt.

martymcfly | 26-11-15 | 10:49

En wat men ook vindt van Purmerend:
- hier wordt wel naar het volk geluisterd wat betreft AZCs
- dit is de enige plek die ik ken waar die multiculti droom wel geslaagd is

Halveneger | 26-11-15 | 10:36

Ik vind het een erg net bord. De 'gewone' vluchteling wordt niet aangevallen, zo denkt de politiek correcte neger in mij. De blanke in mij wordt nu uitgemaakt voor rasies.

Halveneger | 26-11-15 | 10:33

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:16
Landen als Hongarije en Polen zien waar het de afgelopen 40 jaar mis is gegaan bij ons in West Europa. Zij hadden het communisme, wij werden opgezadeld met multikul en alles wat nog met nationale trots te maken had is nu verworden tot iets engs. In midden en Oost Europa mag je tenminste nog trots zijn op je eigen land en cultuur zonder dat je als racist of fascist bestempeld wordt.
palingdroom | 26-11-15 | 01:40
.
Eigenlijk is dat in bijna elk land buiten west-Europa. Ik ben in 65 landen (inclusief praktisch alle Aziatische en Zuid Amerikaanse landen) geweest en in verreweg de meeste landen is men trots op eigen nationaliteit en zie je ook overal vlaggen hangen.

Neil_ Skywalker | 26-11-15 | 10:19

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:16
Landen als Hongarije en Polen zien waar het de afgelopen 40 jaar mis is gegaan bij ons in West Europa. Zij hadden het communisme, wij werden opgezadeld met multikul en alles wat nog met nationale trots te maken had is nu verworden tot iets engs. In midden en Oost Europa mag je tenminste nog trots zijn op je eigen land en cultuur zonder dat je als racist of fascist bestempeld wordt.
palingdroom | 26-11-15 | 01:40
.
Eigenlijk is dat in bijna elk land buiten west-Europa. Ik ben in 65 landen (inclusief praktisch alle Aziatische en Zuid Amerikaanse landen) geweest en in verreweg de meeste landen is men trots op eigen nationaliteit en zie je ook overal vlaggen hangen.

Neil_ Skywalker | 26-11-15 | 10:19

Tegenstanders Zwarte Piet, staan die nu een debat te organiseren of een relletje te schoppen over de rug van de kinderen?

MarcS | 26-11-15 | 09:33

Ja dat zijn ook relschoppers inderdaad.

Chow | 26-11-15 | 09:48

MarcS | 26-11-15 | 09:31

Doe niet zo maf man. Die Volks-Unie figuur heeft zelf lopen uitleggen bij Pauw dat hij overal z'n "leden" naartoe stuurt als er bewonersoverleg is. U bent zelf zeker lid van dat ranzige clubje.

Chow | 26-11-15 | 09:47

@Chow | 26-11-15 | 09:27
Eigenlijk besteed ik teveel tekst aan u, maar 1 vraag brand dan wel .....

Tegenstanders Zwarte Piet, staan die nu een debat te organiseren of een relletje te schoppen over de rug van de kinderen?

MarcS | 26-11-15 | 09:33

@Chow | 26-11-15 | 09:27
En dat bepaalt u in al uw wijsheid? Iedereen die tegen een azc is, tegen meer islam in NL is een kaalkoppie, een stormfrontaanhanger? Kom op je kuint het rechtsextremist, xenofoob, islamofoob ..... of zijn de meeste gewoon mensen die door het jarenlange voortrekken van moslims, het jaren lang dingen door hun strot gedrukt krijgen door de regering en lagere overheden een beetje beu zijn?

U staat uiteraard wel open voor een inhoudelijke discussie met tegenstanders. Maar niet voordat u ze voor van alles en nog wat heeft uitgemaakt, waardoor u de emotie dusdanig aanwakkert dat er geen debat meer kan plaatsvinden.

MarcS | 26-11-15 | 09:31

@Chow | 26-11-15 | 09:06
Oh? Enig idee waar we de Koran verbranding gaan laten plaatsvinden? Ik denk dat we even handig moeten plannen, aangezien een aantal mensen er iets minder blij van gaan worden. U denkt toch niet dat die Moslims constant met hun geloof zwaaien omdat ze in debat willen gaan?

MarcS | 26-11-15 | 09:28

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 09:12

Dat zijn geen protestuitingen. Net zo min als de AFA af en toe staat te protesteren. Die staan daar om te rellen. Dat is heel wat anders.

Chow | 26-11-15 | 09:27

Dus nationalistische uitingen zijn verboden? We moeten een volk worden in Europa?
Ik vind het goed hoor, maar dan volgend jaar ook EU1 tegen EU2 tijdens Europese Kampioenschap voetbal. En de eerste pro-EU politicus die ook maar trots is op de prestaties van zijn 'land', of op een ander manier blijk geeft van voor een gebiedje te zijn, meteen oppakken en opsluiten. De rebel! Voor je het weet zijn het terroristen!

MarcS | 26-11-15 | 09:25

@Balaverde | 26-11-15 | 00:07
'Waarom mogen we niet nationalisten zijn'

Omdat Hitler ook een nationalist was.
Dus de Nederlandse vlag staat gelijk aan een swastika vlag zo beredeneert politiek correct Nederland.
Echt waar!

wakkere_nederlander | 26-11-15 | 09:17

@Chow | 26-11-15 | 09:06

Uitstekend idee. Zoveel mogelijk protestuitingen verbieden en onderdrukken. Mensen in een hoek drukken en volledig monddood maken. Dan weten we zeker dat er op korte termijn een keer geweld gebruikt gaat worden.
.
Sowieso zou de AFA samen met IS sympathisanten het monopolie moeten hebben op protesten. Meningsuiting alleen voorbehouden aan mensen die uw mening delen.
.
Way to go, Jozias. Nog meer constructieve voorstellen?

Parel van het Zuiden | 26-11-15 | 09:12

Opruiende teksten door types van Stormfront en de Volksunie mag je best even weghalen. Die staan daar niet omdat ze zin hebben in een debat. Hadden ze niet tevens wat varkenskoppen in de kofferbak liggen?

Chow | 26-11-15 | 09:06

Slechts grof geschut van de bevolking helpt een AZC voorkomen, want andere taal begrijpt de politiek niet.

Angelica | 26-11-15 | 09:05

@Lupuslupus | 26-11-15 | 09:00
En als het toch daarover gaat: in de VS (ook zo'n geweldig land) leven véle Vietnam veteranen letterlijk in de goot en in de ondergrondse riolen.

Lupuslupus | 26-11-15 | 09:01

@Tweenul | 25-11-15 | 22:11
Ja hoor. En in het "rijke" Nederland bestaan talloze voedselbanken. Gaan kinderen zonder ontbijt naar school en hebben we duizenden dak- en thuislozen.
Nederland heeft natuurlijk géén alcohol- en drugsverslaafden. haha. Vroeger zeiden we: "kijk jij maar naar jezelf". Dus bij deze. Balk en splinter.

Lupuslupus | 26-11-15 | 09:00

Er worden 100 statushouders opgevangen. Zodra die een gratis huis hebben gekregen worden er wéér 100 statushouders opgevangen. Enz. enz. Plus inderdaad de gezinshereniging incl. tantes, ooms, oma's en opa's.
Er is dus geen enkele reden voor de mensen in Steenbergen om te juichen. Ze zijn blij gemaakt met een dode mus.

Lupuslupus | 26-11-15 | 08:55

-weggejorist-

exit religion | 26-11-15 | 08:54

@ laatste UPDATE

Lees even comment nummer 7 van boven. Man man...

eerstneukendanpraten | 26-11-15 | 08:52

@gnor | 26-11-15 | 08:36
Gelukkig heb ik geen kinderen, er zijn al genoeg mensen die me vervloeken ;)

necrosis | 26-11-15 | 08:47

100 gelukzoekers, dit worden er na de gezinshereniging dus 6 a 7 honderd?

D@ni | 26-11-15 | 08:40

Helaas begint het er steeds meer op te lijken dat de boeren met o.a. dorsvlegels over heel Nederland moeten gaan teneinde de vermeende elite de werkelijke plaats te geven nl.het cachot. De massa behoort altijd te winnen wat de reden is van de thans georkestreerde massa-immigratie. Indien die niet wordt gestopt dan zijn we met zijn allen arm op een paar hotemetoten na.Dan zullen we echt verdeel en heers meemaken en onze kinderen zullen ons vervloeken.

gnor | 26-11-15 | 08:36

Zelfs als het bloed de straten rood kleurt, volhardt het kankergezwel in de samenleving wat zich 'onze' overheid durft te noemen, in haar maar-ze-zijn-lief doctrine. Zoals elke beschaving gaan ook wij ten onder aan de elite die zich superieur acht. De islam zal Europa in de nieuwe middeleeuwen storten, tenzij het volk zelf ingrijpt. Van deze overheid valt alleen maar meer repressie voor de eigen burger te verwachten.

DeVrijDenker | 26-11-15 | 08:21

Sinds wanneer mag de vlag niet meer afgebeeld worden?
Wie verzint zoiets nou?

mallekater | 26-11-15 | 08:10

Evenals dat ik, krachtens de hier geldende democratie en vrijheid van meningsuiting, mijn reet mag afvegen met de nationale vlag omdat IK dat wil, mag je die ook voeren om een protest kracht bij te zetten dunkt me.

En dat percentage ach,...... of ze kloppen is een tweede maar het duidt in ieder geval meer inhoudelijks aan dan kinderlijk getekende varkentjes en vuisten tégen AzC's toch ?

HypoPseudo | 26-11-15 | 07:59

Is dat zo? Mag je geen vlag afbeelden? Raar hoor. Mag je nog wel met een vlag zelf lopen? Of halfstok hangen

markl1978 | 26-11-15 | 07:51

@MarcS
Er is iets in onze samenleving geslopen dat er weer uit moet. Het gaat bij de elite alleen om geld en baantjes. Dat ze daarvoor dit land in een open bordeel moeten veranderen en zichzelf prostitueren maakt ze niet uit, want het is lekker. Helaas voor ze zien mensen dat en pikken het niet langer. Wanhoop niet, die mensen verdwijnen, en raar genoeg zullen de moslims hiervoor gebruikt gaan worden. Denk ik. De combinatie geld en genot gaat nog eens heel klein worden.

Ongeblustekalk | 26-11-15 | 07:41

Veel gescheld maar het is wel duidelijk dat de sympathiek teksten de oorzaak zijn en niet het rood-wit-blauw zoals hier verklaard wordt.
Je kan er wel vanuit gaan dat er gewoon rood-wit-blauw aan de vlaggenmast kan wapperen.

DreHa | 26-11-15 | 07:34

Ik ben zo blij, dat mijn opa (verzet) dit niet meer hoeft mee te maken. Zo blij! Hij zou staan janken denk ik, janken dat wij allemaal! Met de buik omhoog gaan liggen ons over te geven.

MarcS | 26-11-15 | 07:28

Zo veel angst voor de tegenstem.

Moet wel lachen om het gedweep met Nonkel. Hij is een aardig karakter totdat het misbruik van kinderen door katholieke priesters aan de orde komt. Dan is er sprake van een apologeet die de vergelijking met de eerste de beste moslimbroeder uitstekend doorstaat. Belgische Katholieke Taqqya.

ristretto | 26-11-15 | 07:24

Statushouders, het verstoppen van asieleisers bij u in de wijk. Kunnen vanaf die plek vrolijk starten met het versneld islamiseren van de Steenbergse samenleving. Succes allemaal!

de Voorzittert | 26-11-15 | 07:17

Die zielige vluchtelingen zouden daar weleens van kunnen schrikken. Belachelijk volk is dat die politici, op een paar na. Overal bang voor, zelfs zo bang dat je geen vlag bij je mag hebben. Slapzakken.

bw54354 | 26-11-15 | 06:24

Alleen de blauwe gesterde nazi vlag, de blauwe privé vlag van lobbyisten, ja dat blauwe symbool, het blauwe vod van financiële onderdrukking en burgerlijke onmacht, alleen dat mag, enige vorm van nationaalisme cq patriottisme word de kop ingedrukt, leg dat maar eens uit aan je gezin meneer agent hoe stoer en heroïsch het was om dat bord af te nemen, hoe trots je nu bent omdat je de rest van de wereld gered hebt van een mening op een bordje, tof man 👍

NB-Stb | 26-11-15 | 06:21

Steenbergen gefeliciteerd,alleen jammer dat jullie toch 100 gelukzoekers in JULLIE woningen krijgen.

Steenrijk | 26-11-15 | 06:06

Nadat ze erachter zijn gekomen dat het inderdaad belachelijk is dat je hier iedere vlag omhoog mag houden, behalve de Nederlandse is het de tekst. Right.

Maria.1 | 26-11-15 | 06:03

"Don't kill the piano player" om maar eens een Nederelandse oorlogsheld aan te halen.

Rest In Privacy | 26-11-15 | 04:09

@Maria.1 | 25-11-15 | 21:10
.
Precies. Voor de linkse cultuurrelativisten is iedere cultuur gelijkwaardig en moet je alle gedragingen en gewoontes van woestijnvolken maar accepteren. Alles weg relativeren behalve natuurlijk hun eigen gezwam, want die is superieur. Kannibalisme is ook een keuze.

Piet Karbiet | 26-11-15 | 04:04

60% van de Somaliers hier zit in de bijstand qat te kauwen.
Zeau, pak mij maar op.

Piet Karbiet | 26-11-15 | 03:41

verbanden | 26-11-15 | 03:07
Mocht je ze niet meer kunnen slijten geef ze dan weg aan het dichtstbijzijnde AZC. Hebben de inwoners weer iets om te verbranden en om op te dansen. Een beetje thuisgevoel zeg maar...

palingdroom | 26-11-15 | 03:15

Ook toeval zeg: ik knal net vanavond 11 slechts één maal gebruikte Nederlandse vlaggen op Ebay. Kreeg de verf van "W E L K O M" er niet meer uitgewassen.

verbanden | 26-11-15 | 03:07

Het mag niet? het moet juist. Dank mensen die het ervoor over hebben met gevaar voor eigen leven onze democratie, normen en waarden te verdedigingen in onherbergzame gebieden. Ik als simpele reaguurder respecteer wat jullie doen. en had ik maar de helft van jullie moed. weet soldaten voor de vrijheid dat vele achter jullie staan en bidden voor behouden terugkomst in jullie vaderkand.
INH.30CL | 26-11-15 | 02:40

Juist ... in de politiek, media en velen in de samenleving is men volledig de weg kwijt tussen vaderland lievend (chauvinistisch), en de tegenpool iedereen haten die dat niet is (racistisch).

mysteryposter | 26-11-15 | 02:48

@mysteryposter | 26-11-15 | 01:03
Het mag niet? het moet juist. Dank mensen die het ervoor over hebben met gevaar voor eigen leven onze democratie, normen en waarden te verdedigingen in onherbergzame gebieden. Ik als simpele reaguurder respecteer wat jullie doen. en had ik maar de helft van jullie moed. weet soldaten voor de vrijheid dat vele achter jullie staan en bidden voor behouden terugkomst in jullie vaderkand.

INH.30CL | 26-11-15 | 02:40

mysteryposter | 26-11-15 | 01:03
Tja roeien met de riemen die je nog hebt,.. ik gun ze het allerbeste.

Markbnl | 26-11-15 | 02:27

Welke verrader wil mij van de straat halen? Ik schiet je kapot namens overleden familie die ervoor gezorgd hebben dat ik het kan uitdragen!

www.dvc.nl/media/catalog/product/cache...

INH.30CL | 26-11-15 | 02:21

Ik wilde eigenlijk aankomende morgen de vlag uithangen, gewoon omdat ie net gewassen is en moet drogen in de Hollandsche wind...
www.vlaginstructies.nl/

Markbnl | 26-11-15 | 02:19

We hadden ooit een soldaat van oranje. Nu hebben we Oranje en in de toekomst wellicht soldaten IN oranje...

palingdroom | 26-11-15 | 02:13

-weggejorist-

I left on time.. | 26-11-15 | 02:00

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:46
Ook dat ja. Wat moeten zij wel niet gedacht hebben toen wij al die Turkse en Marokkaans 'gastarbeiders' gingen importeren met dat in hun achterhoofd. Die zagen de bui toen al hangen. Ik heb een kennis uit Bulgarije en die weet doodleuk te vertellen dat moslims daar met de bezem uit winkels verjaagd worden net zoals ze met Roma's doen. De pijn zit daar nog erg diep.

palingdroom | 26-11-15 | 01:58

palingdroom | 26-11-15 | 01:40
Polen en Hongarije zijn eerder door de Ottomanen bezet.
En dat is diep in het collectieve geheugen verankerd.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:46

2015
Het jaar waar waarheden verboden werden omdat ze beledigend zijn.
RIP Nederland

Uitvindert | 26-11-15 | 01:45

pluk-87 | 26-11-15 | 01:19
Geen nood.
Saoedi-Arabië staat al klaar met geld om een moskee te bouwen.
Saoedi-Arabië stuurt graag een lading haat-imams om de Nederlandse samenleving verder te ondermijnen.
Maar dat mag niet gezegd worden want SA is een bondgenoot.
De grootste exporteur van haat, die de hele wereld aangaat.

Jan Dribbel | 26-11-15 | 01:44

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:36
Waar nog aan toegevoegd moet worden de Nederlandse nationaliteit, en de mogelijkheid om vakanties door te brengen in het thuisland.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:40

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:16
Landen als Hongarije en Polen zien waar het de afgelopen 40 jaar mis is gegaan bij ons in West Europa. Zij hadden het communisme, wij werden opgezadeld met multikul en alles wat nog met nationale trots te maken had is nu verworden tot iets engs. In midden en Oost Europa mag je tenminste nog trots zijn op je eigen land en cultuur zonder dat je als racist of fascist bestempeld wordt.

palingdroom | 26-11-15 | 01:40

AntiSoof | 26-11-15 | 01:08
Die bron, dat zijn de verhalen van hen die succesvol asiel verkregen.
Een redelijke woning, een opleiding, gezondheidszorg, een inkomen, een AOW, en dat alles zonder enige vorm van tegenprestatie.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:36

@de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:29
Zij wel, in theorie dan, nu de praktijk nog.

Tyromancer | 26-11-15 | 01:29

Tyromancer | 26-11-15 | 01:11
2% van een miljoen, 20.000.
Schaffen wir das, frau merkel???

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:29

Gewoon doodleuk wel 100 islamitische immigranten permanent huisvesten, oh ik bedoel ´statushouders´. Na 'Sweden yes' ook bijna 'Nederland yes' als we niet nog harder in verzet komen!

pluk-87 | 26-11-15 | 01:19

@ Vageling | 26-11-15 | 01:04

Simpeler gezegd. ... maakt niet uit welk fruit rot is. Rot fruit beter verwijderen voor het ander fruit terroriseert in de fruit schaal.

mysteryposter | 26-11-15 | 01:16

palingdroom | 26-11-15 | 01:07
De Nederlandse overheid heeft een taak op zich genomen die niet te dragen is.
En dat geldt eigenlijk voor de gehele EU en dan met name Duitsland.
Liever chaos dan het ongelijk (wir schaffen das) toegeven.
Gelukkig zijn er landen zoals Hongarije en Polen die weigeren deze waanzin te volgen.
En misschien een voorbeeldfunctie kunnen hebben.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:16

@ Vageling | 26-11-15 | 01:04\

De filosofische stelling met communicerende vaten was gericht op mate van tolerantie onderling als maatschappij in zijn algemeen.

mysteryposter | 26-11-15 | 01:10

Men zou de vluchtelingen de volgende vragen moeten voorleggen.
1. Wanneer kreeg je het idee dat leven in je hedendaagse setting hopeloos was.
2. Wanneer kreeg je de gedachte dat het leven in het Westen beter zou zijn dan waar je toen leefde?

Want weet je, je gedachtes komen niet uit het niets. Die worden soms (vaak?) gestuurd door zeg maar 'de media'.

Daarom is het goed je af te vragen wanneer en onder wat voor omstandigheden je sommige gedachtes kreeg. Maar ja. Das best wel moeilijk. Wie weet waar zijn gedachtes vandaan komen? Wie begrijpt de mind?

Maar goed. Het is lastig, maar er is een verband. Er is een bron.

AntiSoof | 26-11-15 | 01:08

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:54

Garage en kelderboxen. Klinkt als een goed alternatief. In de bijlmer vinden die gretig aftrek.

palingdroom | 26-11-15 | 01:07

@mysteryposter | 26-11-15 | 00:44
U gaat nu heel natuurkundig opeens. Vergeet dat niet de homogene 'vloeistof' aan een gelijke zwaartekracht onderhevig is en waarboven een gelijke luchtdruk heerst. U stelt voor dat dit niet praktisch voorkomt. Daar staan wij lijnrecht tegenover. En Ik ben een 020-gaza bewoner. Kom eens logeren bij wijze van speken. En analyseer verder.

Vageling | 26-11-15 | 01:04

Het mag blijkbaar niet maar toch een ode aan ons leger en alle mannen en vrouwen die ons land verdedigen.

www.youtube.com/watch?v=itgRFEfLAWM

mysteryposter | 26-11-15 | 01:03

Nog meer nieuws uit Steenbergen:http://www.nieuwbouw-steenbergen.nl/nieuws/12739/wachtlijst-sociale-huurwoning-nog-langer/
(Als je facebook hebt kun je dit ook nog liken).

de honden blaffen... | 26-11-15 | 01:01

gefeliciteerd inwoners van Steenbergen en dank aan hen die zich hebben laten horen.

maar NEDERLANDSE vlaggen in beslag nemen ..??? WTF !!!
wie geeft er dan opdracht.. WIE bepaald dit
- s21.postimg.org/67xa7qlae/islam_ambten...

(c)ZWITSUL | 26-11-15 | 00:59

Ik herinner me een gevalletje uit 2003. De Marokkaanse messentrekker Driss Arbib was op het Mercatorplein in Amsterdam door een agent doodgeschoten, en er volgde een protestdemonstratie van vnl. Marokkanen en de Inter Nationaal-Socialisten (Miryam Aouragh en consorten) op datzelfde plein. Daar stond ook een aardige Antilliaanse man met een Nederlandse vlag. Die werd, in Nederland, door de Nederlandse politie, in beslag genomen.

Wim Denkbaar | 26-11-15 | 00:58

Ook de popo's zijn de weg kwijt in dit hele verhaal. Morgen weer een excuus van het OM. Dat het niet terecht was dat de borden in beslag werden genomen. Wedden?

Reykjavik | 26-11-15 | 00:57

palingdroom | 26-11-15 | 00:53
En bij nader inzien blijkt een van de twee een garagebox.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:54

@de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:48
dat wordt dan druk in die huisjes :)

Tyromancer | 26-11-15 | 00:54

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:48

Oei. Twee woningen en nog niet eens in de sociale sector. Dat wordt bouwen of beboeten.

palingdroom | 26-11-15 | 00:53

Steenbergen heeft tenminste een keus gehad hier is het AZC en de huidige noodopvang zonder enig overleg met de burgers door geduwd en er zitten er 1000.

Pier_penspien | 26-11-15 | 00:52

De Force of Mo is groot. Laten wij dat groepje gewoon aan Mo over?
Vageling | 26-11-15 | 00:29

Het is een beetje als de wet van communicerende vaten. Onze tolerantie is groot maar als deze overloopt dan gaat het snel.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:44

... Of is het Steenbergenaar?

palingdroom | 26-11-15 | 00:44

Geen 600 in één AZC maar wel 100 statushouders verspreid over Steenbergen huisvesten. Het verschil zit 'm dus alleen in het aantal. Mensen die op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning worden genaaid en als Steenberger is het dus maar afwachten wie je nieuwe buurtjes worden.Een mooie (s)linkse oplossing.

palingdroom | 26-11-15 | 00:38

Een gegeven moment hebben dombo's het beestje killer bees vanuit Afrika naar Amerika gebracht ... nu zijn bijna alle vriendelijke bijenpopulaties verdwenen, en heeft iedereen last van killer bees.

Hetzelfde gebeurt met gras soorten, al merken wij dat minder snel omdat we geen last van gras hebben ... daarom is Australië ook streng op ingebrachte organische goederen.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:36

Maar als jullie beter slapen als de grenzen dicht gaan, prima hoor.
Ik zou toch voor de zekerheid maar onder het bed kijken voor het slapen gaan, slaap lekker naïevelingen.
- OUT -

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:36

@Eurotokkie | 26-11-15 | 00:27
Ik vind dat jij hem niet eens mag dragen. Goh wij vinden wat ^^

Vageling | 26-11-15 | 00:35

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:29
Ik zeg dan ook niet misbruiken, dude

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:31

Gewoon Australisch model ... maakt geen reet uit wat je geloofd, als je maar bewezen en direct wat toevoegt voor je binnenkomt, en als je bewust de samenleving terroriseert met agressieve criminaliteit of erger ... bij het kraagje pakken en weg.

Willen we een Champions leage kennis econome worden of een afvoerputje met armoede?

mysteryposter | 26-11-15 | 00:29

@Eurotokkie | 26-11-15 | 00:27
De Nederlandse vlag is bedoeld voor eigenbelang, dombo.

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:29

@mysteryposter | 26-11-15 | 00:07
Zinvol... Die ga ik helaas even door de molen halen.

zinvol bijv.naamw.
Uitspraak: [ˈzɪnvɔl]

met praktisch effect
Voorbeeld: `je erfenis op een zinvolle manier besteden`
Antoniem: zinloos
Synoniem: nuttig

Dus?! Dat doen zij toch? Die 0,0000000001% mag beter leren aanpassen om enkele hoop op bescherming te krijgen. De Force of Mo is groot. Laten wij dat groepje gewoon aan Mo over?

Vageling | 26-11-15 | 00:29

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:22
Ik vind dat je de Nederlandse vlag niet moet misbruiken voor eigen belang.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:27

Oh ja, nog een citaat van Wiki : "In 2015 werd bekend dat ook 'Soldaat van Oranje' Erik Hazelhoff Roelfzema onderdeel van het complot zou zijn geweest en dat er een poging zou zijn gedaan om PvdA-leider Koos Vorrink te vermoorden".

Democrates | 26-11-15 | 00:23

mysteryposter | 26-11-15 | 00:19
De vijand leeft al jaren onder ons, grenzen dicht heeft dan ook totaal geen zin, misschien wel een verscherpte controle bij de buitengrenzen van Europa maar dan nog is het niet 100% waterdicht.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:23

@de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:21
LOL

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:22

Die politieagent die een anti-vlaggen-afbeeldingswet heeft verzonnen, moet ontslagen worden, want incompetent.
Die burgemeester die beledigingen ziet waar ze niet zijn, eveneens.
*kamervragen*

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:22

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:18
Exakt.

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:21

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:14

Geen paspoort, geen gegevens? Dan hup, meteen eruit.

kositis | 26-11-15 | 00:21

@ Klopt maar mensen denken dat je met grenzen dicht terroristen buiten de deur zal houden, dit noem ik schijnveiligheid creëren.
Eurotokkie | 26-11-15 | 00:17

nee joh, is onderdeel in groter geheel met zijn beperkingen.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:19

@Pritt: een Kolonels-regiem zie ik voorlopig niet gebeuren in ons land, de oud officieren BD die er rondlopen zijn of VVD (dus links!) of nog erger.. lid van D66 of de PVDA.
Gerbrandy had het in 1947 bijna voor elkaar, scroll naar "Plannen voor een staatsgreep" : nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Sjoerds_...

Democrates | 26-11-15 | 00:19

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:15
Ja dus?

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:18

Storm in glas water

waragainstclimate | 26-11-15 | 00:18

@ Vageling | 26-11-15 | 00:12

Mooie plemp man! plaatjes zeggen vaak meer dan woorden.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:17

mysteryposter | 26-11-15 | 00:12
Klopt maar mensen denken dat je met grenzen dicht terroristen buiten de deur zal houden, dit noem ik schijnveiligheid creëren.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:17

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:09
Maar van de daders op vrijdag de dertiende in Parijs bleken 25% van de aanslagplegers al in Griekenland geregistreerd te zijn als asielzoeker...

de honden blaffen... | 26-11-15 | 00:15

@Eurotokkie | 26-11-15 | 00:14
daarom; opsluiten aan de buitengrens en niet in ter Apel.
Duurt geen jaren overigens, alleen als ze moedwillig niet meewerken.

Tyromancer | 26-11-15 | 00:14

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:12

Jammer, dan rijmt het niet. Het dicht ook niet. Eigenlijk is het dan weer (alweer) wartaal.

kositis | 26-11-15 | 00:14

kositis | 26-11-15 | 00:11
Hoe wil je nu iemand screenen zonder paspoort of andere gegevens,
dit neemt jaren in beslag en kun je niet even binnen een dag doen.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:14

@Eurotokkie | 26-11-15 | 00:09
wacht maar af, de tijd zal het leren, niet wat je nu weet.

Tyromancer | 26-11-15 | 00:13

Geen Nl vlag?! Man dat hangt in mijn slaapkamer naast een exotische bij mij. Nee vooral je afkomst haten. Ik weet dat de EU superstaat dat wil. Dood aan ons allen en

imgur.com/25408dH

Fock die vlag! Typh op met islam!

Fuck hun! Zij is geen asieleisert maar kan gewoon haar ... Mjah... Gezeik... Goed houdt het op Aziatische vlag. Gewoon geboren hier. Lekker naast die van mij hangen! Zit er niet mee. Zit aan de muur naast elkaar. Zelf opgehangen. En schamen dat wij niet! Waarom?! Rot op met haters. Islamieten die ons allemaal willen onderwerpen. Zoals afbeelding.

Mohamedanen boos? Ja Natuurlijk! De vlag hoort zo te zijn (hebben geen greintje respect want allah zeggen). Weet ik een betere! Zo is het EU logo!

imgur.com/ycbRJ9p

Daar staat de EU voor. Kan er nog één als Allachbaar zijn zin krijgt.

imgur.com/lMQGcQ0

Leuk en wij ondertussen niet meer weten hoe weg te kijken!

imgur.com/a/OUlqA

Vageling | 26-11-15 | 00:12

@ Eurotokkie | 26-11-15 | 00:09

Vriend. Elk terrorisme is slecht. Relativeer het niet weg met het is maar een klein percentage.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:12

kositis | 26-11-15 | 00:07
Ik bedoel idd Ike van Tina.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:12

Opvang is helemaal niet noodzakelijk, gewoon meteen goed screenen en 80% kan meteen terug. Het bord is niet beledigend, de kans dat die cijfers kloppen zal zeer dicht bij de werkelijkheid liggen dus is het een verantwoord bord.

kositis | 26-11-15 | 00:11

Tyromancer | 26-11-15 | 00:06
Het waren 2 terroristen tussen de 250.000 vluchtelingen en niet 2%, buiten dat waren deze terroristen sowieso binnen gekomen maar dan via een andere weg.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:09

2% = terrorist
ja en?
De volgende stap is je tong eruit omdat je het zegt?
Tyromancer | 26-11-15 | 00:00

0,0000000001% is niet moslim en terrorist. Wat de verhoudingen tussen beide zeggen is een zinvolle onderwerp van discussie.

mysteryposter | 26-11-15 | 00:07

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:39
Ike van Tina? Of bedoelde je ikke, ikke, ikke?

kositis | 26-11-15 | 00:07

De IS-vlag mag natuurlijk wel want dat is geen vlag, maar een schreeuw om stage plaatsen.
"van Aartsen".

Jan Dribbel | 26-11-15 | 00:07

@wakkere_nederlander | 25-11-15 | 21:34

Dit heb ik nooit begrepen. Waarom mogen we niet nationalisten zijn?

Balaverde | 26-11-15 | 00:07

Nonkel Frituur | 26-11-15 | 00:02
IS wil juist dat vluchtelingen worden opgevangen in de regio dan
kunnen ze deze kampen overvallen en vluchtelingen afslachten.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:06

@Eurotokkie | 26-11-15 | 00:04
nee de volgende keer roepen ze 2% is terrorist en worden opgepakt, in deze politiiestaat.

Tyromancer | 26-11-15 | 00:06

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:03
De volgende keer laten ze de vlag thuis en zetten dan gewoon een puntmuts op.

Eurotokkie | 26-11-15 | 00:04

Volgens de Bromsnor mogen vlaggen niet worden afgebeeld. Complete nonsens.
Volgens de Burgemeesters waren de teksten op de vlaggen beledigend.
Complete nonsens.
Ik zeg kamervragen! Iets over incompetente pliesie en incompetente burgemeesters!

Lewis Lewinsky | 26-11-15 | 00:03

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:59
Er zijn grote opvangkampen o.a. in Jordanië. Niet goed genoeg? Te goedkoop? Te dicht bij huis?

Nonkel Frituur | 26-11-15 | 00:02

2% = terrorist
ja en?
De volgende stap is je tong eruit omdat je het zegt?

Tyromancer | 26-11-15 | 00:02

@de honden blaffen... | 25-11-15 | 23:54
Belachelijk was dat. VanBukkem (21:21) was u echter al voor met deze link. Enniehou: meermeermeer kentekenvlaggen aub!

Driewerf Hoezee | 26-11-15 | 00:00

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:54
Ja maar het probleem is hiermee niet opgelost alleen maar verplaatst
Ik ben er van overtuigd dat andere gemeentes wel in zien dat opvang noodzakelijk is.

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:59

Maria.1 | 25-11-15 | 23:53

Wat is daar racistisch aan? Heb je een signalement van de vrouwen? Of ben je weer bezig met je onderbuik?

Arbijan | 25-11-15 | 23:56

Maria.1 | 25-11-15 | 23:53
Ach je moet het maar zo zien,worden nu vrouwen verkracht in
Steenbergen dan kunnen ze die vluchtelingen niet de schuld geven.

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:55

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:39
Zo zijn de meeste, helaas. Ik ga overigens op precies dezelfde manier om met de Duitse toeristen die in de zomer mijn dorp overspoelen. Echter het aantal keer dat zo iemand Nederlands probeerde was op 1 vinger te tellen. Jammer, maar ach: die gaan binnen een week weer weg.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:55

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:49
Steenbergen gaat wat mij betreft de geschiedenis in als een dorp dat opkwam voor zijn eigenheid en zich de les niet liet spellen door regenten.
Maar ik begrijp dat u daar anders over denkt.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:54

@necrosis | 25-11-15 | 23:42
ik ken je niet zo goed, ik ben hier wel heel lang, maar geloof niet dat iemand zich mij zal herinneren, zo geliefd was ik niet, lol, initialen C S, meer zeg ik niet ;)

Tyromancer | 25-11-15 | 23:52

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:49
Of als 2e Brielle, daar waar jet verzet begon

Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:52

Een referendum over de Hedwigepolder kan dat nog of is het al te laat?

Jan Dribbel | 25-11-15 | 23:52

Tja, wel zo consequent toch dat ze alle vlaggen in beslag nemen? Stel je voor dat er mensen zouden zijn die zouden staan wapperen met ISIS-vlaggen. Mag ook niet.

Arbijan | 25-11-15 | 23:52

Steenbergen zal de geschiedenis ingaan als racistisch bolwerk,
knap gedaan.

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:49

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 21:54
Och, bedoelde kroketteke - zo'n ding, wat algemeen voor frituur geldt.

Voorts, Frieslân heeft inderdaad een eigen taal en vlag, zoals hierboven al weer eens weergegeven.
Doch heus, één weekend België plat?
Duurde iets langer. Ongetwijfeld niet onterecht. En of Nederland het er zo vanaf had gebracht, of zal gaan doen in deze tijd - wie kan het weten...

Het lijkt me gewoon niet het moment om vlaggen te vieren dan wel te frituren.
Eigenlijk lijkt me verbondenheid, met name in het westen, nogal fragiel.
Wat daaruit rest, is overleven op low level - zonder frietjes etc.
En da is toch ne schande éj?

Kudtkip | 25-11-15 | 23:48

@necrosis | 25-11-15 | 23:35
Tol is voor losers. De Westerschelde moeten we (op kosten van, wel zo eerlijk) gewoon uitdiepen voor onze Zuiderburen. De Hedwigepolder echter, blijft gewoon een polder. Niks compensatie. Kudt EU...


(Let wel: wanneer meerdere vlaggen worden gehesen, dienen deze even groot te zijn en op dezelfde hoogte te hangen)
Groetjes uit ZH.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:46

@Tyromancer | 25-11-15 | 23:33
Tatoeage's heb ik al.
Ken ik jou wellicht onder een andere nick?

necrosis | 25-11-15 | 23:42

Tyromancer  | 25-11-15 | 23:36
Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of ze hier opdracht voor krijgen of dat ze alleen policor naar hun collega's willen zijn.

Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:40

Het zijn maar een paar vluchtelingen wat maakt het uit, iedereen moet maar eens een bijdrage leveren aan dit probleem.
De tijd van ike ike ike en de rest kan stikke is voorbij mensen.

Eurotokkie | 25-11-15 | 23:39

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:20
Om iedereen tevreden te houden spreek ik de Brusselaars meestal tweetalig aan, zo van "Goede middag, bonjour", en daarna ga ik verder in het Vlaams. Als ik merk dat ze moeite doen om ook Vlaams te spreken maar het eigenlijk niet kunnen, dan schakel ik op Frans over. Ze hebben dan tenminste een inspanning geleverd, en die wil ik belonen. Doen ze absoluut geen moeite, dan doe ik alsof ik ze niet begrijp en wandel ik de winkel uit. Dan is het voor hen zeer duidelijk dat ze door hun koppigheid een klant verliezen.
Jammer genoeg ben ik het Brusselse dialect niet meester, dat is bijzonder sappig, maar helaas zeldzaam geworden.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:39

@Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:33
pvv, vvd, atheïst, antitheist, liberaal, vrijdenker, beta-wetenschapper en anti-socioloog, geen goede kwaliteiten voor zo'n carrière inderdaad.
Hoewel ik mijn twijfels heb, onderhand , over de liberalen en VVD-ers vandaag de dag, ze zien er wat verzopen en getemd uit.

Tyromancer | 25-11-15 | 23:36

@Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:25
Zodra we die polder hebben 'opgegeven', komen ze zagen over de 'IJzeren Rijn'.
Voorlopig ligt de toegang (vanuit zee) tot de haven van Antwerpen nog altijd op Nederlands grondgebied.
En was er een tijdje terug niet een rel over de Belgische tolheffing?
Iets wat Nederlanders die in het zuidelijkste deel van Zeeland wonen hard ging treffen?
Die konden kiezen tussen tol betalen om vanuit Zeeland, via België naar Nederland te komen, of gebruik te maken van een Nederlandse toltunnel.
Gelukkig woont mijn huis in Zuid Holland.
*tweede drie-kleur uithangen doet*

necrosis | 25-11-15 | 23:35

Waarschijnlijk willen ze dat wij Nederlanders de Nederlandse vlag verbranden want dat zal wel mogen met het beleid van weg met ons.

Rest In Privacy | 25-11-15 | 23:35

Tyromancer  | 25-11-15 | 23:27
Ik vermoed toch ook dat bij selectie van politiepersoneel je beter maar kan zeggen links te zijn. Vrees dat als je zegt pvv (of zelfs vvd) te stemmen je "niet binnen het team past".

Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:33

@necrosis | 25-11-15 | 23:26
Pure kwestie van 'vlees in de kuip' en zichtbaarheid enzo, ik wilde je een nethempje adviseren, past beter bij de generatie die jij aanboort, maar dan zie je de vlag zo slecht, .. mits je een tatoeage neemt, natuurlijk.

Tyromancer | 25-11-15 | 23:33

In 1940 tot 1945 mocht je ook geen Nederlandse vlag uitsteken van onze politie.

blauwe zander | 25-11-15 | 23:32

Ik schijt op de bestuurders van dit land,dus schijt ik ondertussen ook op de vlag van dit land.

Rest In Privacy | 25-11-15 | 23:31

De EU vlag mag niet, maar MOET. We hebben hem allemaal op het kenteken van de auto zitten en afplakken is verboten!
Maria.1 | 25-11-15 | 23:13

Misschien een idee om normen en waarden en IS kritiek op een Europese vlag te zetten. ... dat kan moeilijker geframed worden door NPO.

mysteryposter | 25-11-15 | 23:31

Lekker dan. Grotere kans in mijn back yard. Kom eens met een realistische aanpak.

GormSuil | 25-11-15 | 23:30

@Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:14
ja dat krijgen ze, 'lange arm der wet' , denkt zelf niet na, mag niet, doch voert enkel opdrachten uit, eigenlijk heel gevaarlijk, zeker de kant die het nu opgaat.
Ze krijgen die opdracht van de ongekozen burgemeester die een gekozen gemeenteraad voorzit, die tegenwoordig niet de lokale bevolking meer dient, zoals zou horen, maar wel de EU en het COA, in het kader van de ' opvoeding van het volk', en het geld wat het hen en de gemeente oplevert, natuurlijk.
Alles is te koop, ook uw volksvertegenwoordiging en het volk, dat wordt goed onder de knoet gehouden.

Tyromancer | 25-11-15 | 23:27

@Tyromancer | 25-11-15 | 23:11
En waar heb ik die eer aan te danken?
*vreest vanwege slechte reputatie wat betreft reaguurders-met-ui*

necrosis | 25-11-15 | 23:26

Vlag voortaan 45 graden gedraaid afbeelden, dan kan het zowel Frans als Nederlands zijn.

Rest In Privacy | 25-11-15 | 23:25

@necrosis | 25-11-15 | 23:21
Ik moest lachen :) Die kudtpolder ook altijd.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:25

@Lewis Lewinsky | 25-11-15 | 23:07
En als het dat zou zijn? Wat dan nog?

miko | 25-11-15 | 23:25

Policor is verraad

waragainstclimate | 25-11-15 | 23:23

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:18
Dit noem ik chantage :)

necrosis | 25-11-15 | 23:21

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:09
Precies. Voors en tegens. Vind 't altijd wel een geinig gespreksonderwerp. Ik denk niet dat het er komt.

Beloofd. Ik zal Nederlands handhaven in Brussel. Toen ik er de laatste keer was, bestelde ik bij een Boulanger met allemaal pains een broodje kaas (beetje boter) en eentje met kipfilet. Meisje van een jaar of 16 kwam er niet uit. Heb het toen maar op z'n Frans geprobeerd. Ik was teleurgesteld.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:20

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:09
Belgie heeft geen toekomst en geen echte geschiedenis. Het is een leugen net als de zogenaamd lekkere friet. Veel te dik en vaak niet geheel gaar.

Mark_D_NL | 25-11-15 | 23:20

thamos | 25-11-15 | 22:46
Fijne vent ja...
Eerste klas terrorist, staat gewoon te poseren in een Nederlandse winkelstraat..
"Godzijdank ben ik in Nederland" zegt dit addergebroed ook nog.

Ommezwaai | 25-11-15 | 23:19

necrosis | 25-11-15 | 23:15
Zodra de Hedwigepolder onder water staat kunnen we overwegen om ook die putten eens dicht te gooien. Goed plan.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:18

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:09
Gooi je dan eerst de kuilen in het Vlaamse wegennet weer dicht?
Schokbrekers vervangen na elk bezoek aan België is een dure grap.
Wellicht kom ik dan even langs voor een pak fritten van de enige echte Nonkel....

necrosis | 25-11-15 | 23:15

Het begint hier wel eng veel op 1984 of Ira Levins de dag der dagen te lijken. Intimidatie van burgers. Ik ben benieuwd of politie werkelijk deze opdracht krijgt.

Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:14

@mysteryposter | 25-11-15 | 21:30
De EU vlag mag niet, maar MOET. We hebben hem allemaal op het kenteken van de auto zitten en afplakken is verboten!

Maria.1 | 25-11-15 | 23:13

@necrosis | 25-11-15 | 23:06
jij wel,uiteraard.

Tyromancer | 25-11-15 | 23:11

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:02
Er zijn wel een aantal redenen waarom ik nooit zo'n hereniging zou willen. Om te beginnen zouden jullie Brussel al meteen weggeven. Jullie begrijpen niet wat het is om voor jullie eigen taal te moeten opkomen, om het recht te hebben die taal te mogen gebruiken. Ik hoor Nederlanders in Brussel moeite doen om Frans te spreken tegen winkeliers. Doe eens niet aub ! Winkeliers spreken de taal van de portemonnee. Spreek dus Nederlands, zo helpt u ons. Of kom in Molenbeek wonen. Help ons mee om het gebied te heroveren. Dank u!

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 23:09

Nou kun je veel van die scandinaviers zeggen maar daar zie je bij veel huizen dagelijks een vlag in de tuin. Zelfs in dat moslimland zweden.

Ben Hetzat | 25-11-15 | 23:09

@De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55
Apartheid is géén Nederlands woord. Het is een Afrikaans woord.

Lewis Lewinsky | 25-11-15 | 23:07

@De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55
Getver, vent. Dat vind ik altijd zo'n nare. Apartheid was de keuze van de elite van een volk dat minderheid in eigen land dreigde te worden. Nederland heeft dat niet bedacht.

Mail trouwens eens een willekeurige Afrikaner en vraag hem of de apartheid echt is afgeschaft. Succes.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:07

@Tyromancer | 25-11-15 | 23:01
Badjassen draag ik ook niet, evenals pyjama's.
Mag een mouwloos shirtje ook?

necrosis | 25-11-15 | 23:06

Ach achteraf ter verduidelijking van de "ijzer bal"
nonkel frituur bak deze eens "Boules de l'Yser"
België staat eerst toe om de rechten ieders te bekoren en daarna rechtens voor allen te bekrompen. Ja in Ned heet zo iets: men dempt de put als?

Dr. Frambozenjam | 25-11-15 | 23:05


@necrosis | 25-11-15 | 23:01
of een gewaad, met een gewaad aan hoef je ook niet meer te lopen, maar schrijdt je voorwaarts en draag je een gordel om de taille met daaraan botten van je voorvaders, die ritmisch rammelen in de wind en je de toekomst vertellen, je moet alleen leren luisteren....

Tyromancer | 25-11-15 | 23:04

Geen azc wel statushouders. Er komt dus een soort van azc? Iemand die in september in Nederland is gekomen is waarschijnlijk nu statushouder.

je suis bier | 25-11-15 | 23:04

@A la snackbar | 25-11-15 | 23:01
Mijn gemeente heeft opvang aangeboden in (al jaren) leegstaande kantoorpanden.
COA wil geen kantoorpanden.
Mijn gemeente krijgt dus geen asieleisers.
*hangt nationale driekleur uit*

necrosis | 25-11-15 | 23:04

De Nederlandse vlag is het symbool van eenheid en onafhankelijkheid van het Koninkrijk der Nederlanden.
Need I say more?

Karel17 | 25-11-15 | 23:03

@ De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55

moslims hebben de cultuur, taal en boeken van het oude Egypte vernietigd en van de oude grieken.

Relativeer die geschiedenis maar weg vriend. Succes.

mysteryposter | 25-11-15 | 23:02

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:32
Ha! Leuk om te horen. En natuurlijk is u welkom! Volgens mij ben ik hier later gekomen, trouwens, maar alsnog.

Ik filosofeer weleens dat we ons nog eens verenigen. Gewoon omdat we volktechnisch en taaltechnisch in deze tijd van soevereiniteitsoverdrachten en verengelsing samen sterker staan. Ik kan er best argumenten voor bedenken. Maar ook tegen. Wie weet komt de dag nog. En dan bedoel ik niet met opheffing van 't Vlaams parlement. Neen: gelijkwaardig. En ik wil gewoon m'n vuurwerkjes kunnen kopen natuurlijk. Brussel mogen de Walen hebben, al vind ik het een prachtige stad...

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 23:02

@necrosis | 25-11-15 | 23:01
een badjas dan!

Tyromancer | 25-11-15 | 23:01

@Tyromancer | 25-11-15 | 22:53
Echte mannen dragen geen jurken!

necrosis | 25-11-15 | 23:01

Gefeliciteerd Steenbergen. Nu is vast een makkere gemeente de l*l

A la snackbar | 25-11-15 | 23:01

@ De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55

ja lekker Afrikaanse boeren uit een tijd ooit erbij halen om schuld gevoelens aan te praten. geniet ervan vriend. Zullen we Afrikaanse moslims ook in die discussie betrekken en een verhoudingen maken?

mysteryposter | 25-11-15 | 23:00

@Tyromancer | 25-11-15 | 22:58
Liefde.

Mark_D_NL | 25-11-15 | 22:59

@De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55
En hoe noem je, bijvoorbeeld, de aparte ' belastingtarieven' voor christenen in de islam, die ze met het hoofd kaal geschoren en knielend voor de moslim moesten afstaan aan de moslim?

Tyromancer | 25-11-15 | 22:58

-weggejorist-

De gezellige Syrier | 25-11-15 | 22:55

Je kunt natuurlijk altijd een jurk van zo' n vlag maken, ze zullen je heus niet naakt strippen, de moraalpolitie.
En je daarom afvoeren zou helemaal te bezopen zijn, een soort VMBO-politiestaat, daar zitten we trouwens al aardig in, met die brave dienders die in opdracht van de halfmallote, policor dwepenede burgemeesters de bevolking lesjes leren.
Alles filmen en op youtube zetten is de enige optie van verzet; zwarte islamitische gewaden met matching hoofddoek wel toestaan en een fleurige jurk niet?

Tyromancer | 25-11-15 | 22:53

@ Mark_D_NL | 25-11-15 | 22:45

ja, gegeven moment na alle goede bedoelingen en oplossing gerichte voorstellen is dan de enige oplossing dan om gelovige in geloofsland "inlichtingen' te leveren en wapens.

Wel stom als ongeloofland dan niet tegelijk een hek plaatst, en een gracht, en een bufferzone met mijnen en een no fly zone.

mysteryposter | 25-11-15 | 22:52

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:29
(Jaa die ken ik nog van Rutger! Toen lachte die nog niet zo ultrasoon.)

Ah interessant. Dus geen site als deze. Zattevrienden.be linkt nu nog door naar P-magazine, wie weet zet het een beetje door en kunnen we eens bekijken of het wat wordt.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:51

@kicktherabbit | 25-11-15 | 21:23
Maar waar woon je nu?
Nog steeds bij je ouders?

necrosis | 25-11-15 | 22:49

@mysteryposter | 25-11-15 | 22:32
Wel een hek plaatsen. Anders komen de Geloofelingen naar de Ongeloofelingen wanneer ze er weer een zooi van hebben gemaakt. Komt toch oorlog in dat Geloofland. Wel goed voor de wapenhandel van Ongeloofland al die oorlogen in Geloofland.

Mark_D_NL | 25-11-15 | 22:45

Als je als overheid multiculturalisme wilt bevorderen mag je niet 1 ( toevallig grootste) cultuur uitsluiten. ... dat is een vorm van genocide.

mysteryposter | 25-11-15 | 22:42

wat een links kutland zijn we toch geworden. Een grote ongeordende bende gecreerd door de vazallen van Brussel uit Den Haag. Laat ze kapotvallen allemaal. ophoepelen met de gelukzoekers. Links verbieden en alles komt goed.

blanke pool | 25-11-15 | 22:39

@ Tyromancer | 25-11-15 | 22:33

Volgens gelijkheidsbeginsel mogen dan wie dan ook in Nederland ook niet hun eigen vlaggen kunnen vertonen toch?

... o wacht alle andere nationaliteiten en nazaten mogen dat wel o.O

mysteryposter | 25-11-15 | 22:38

'Eerder werd zijn protestbord al in beslag genomen. Op het bord werden onder meer de Nederlandse en de Franse vlag afgebeeld. Volgens de desbetreffende agent mogen vlaggen niet worden uitgebeeld.'
Moet je eens doen als moslims de koran in de hand houden, of hebben we dan ineens 'respect' voor het onaangename boekje, omdat het ...'goddelijke' is?

Tyromancer | 25-11-15 | 22:33

Stel dat we de wereld opdelen in alle gelovigen (geloofsland) en niet gelovigen (ongeloofland). Ik denk dat er dan chaos is in geloof land en vrede en voorspoed in ongeloofland.

Maar ja, voel je vrij om dat te betwisten.

mysteryposter | 25-11-15 | 22:32

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:20
Oh, en nog iets: Nederlanders zijn gastvrijer en verdraagzamer tegenover Vlamingen dan omgekeerd. Dat is een blaam voor mijn eigen volk, en een pluim op de hoed van onze noorderburen. Want ondanks de verscheidenheid aan meningen hier voel ik me op deze site nog altijd welkom, en dat doet me veel plezier. Dank, vrienden!

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:32

Symbolofobia.
Kan er ook nog wel bij.

Tyromancer | 25-11-15 | 22:30

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:20
Dank ! Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar ik zou hier misschien nooit terechtgekomen zijn als we bij ons een soort Geenstijl hadden.
Het enige wat een klein beetje in de buurt kwam was Zatte Vrienden (herinner u het filmpje van Rutger die eens het uitgaansleven in Gent wou proberen), maar die hielden ermee op. En nu lees ik dat de redacteurs van clint.be die site willen heropstarten.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150929_0189...
Maar Clint is van zo'n infantiel laag niveau dat het niet te vergelijken is met Geenstijl. En als de nieuwe site van Zatte Vrienden daar een afspiegeling van is vrees ik het ergste.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:29

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:22
Ja neem nog een 'ijzer bal'
In België zeer bekend onder een valse aanname zijnde Belgisch. Terwijl de herkomst toch duits is uit het verleden. Ja die geschiedenis van de 'ijzer bal',
Onverdedigbaar uw stellingen.

Dr. Frambozenjam | 25-11-15 | 22:27

Kudtkip | 25-11-15 | 22:19
Een krokektje, ja. (wat dat ook moge zijn)
Afgelopen weekend hebben we hier naar verluidt een gelijkaardig tafereel als in Parijs kunnen vermijden. Dus hulde voor onze politie en ons leger.
En ja, wij hebben een leger. Met echte wapens én echte kogels.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:22

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:12
Nonk', hebben jullie in 't Vlaamse eigenlijk ook een soort GeenStijl? Daar wil ik dan wel parttime bij gaan reaguren. Als wederdienst omdat wij jou (u) hebben.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:20

""Of vind je nationalisme synoniem met extreem rechts?""
@ Roadblock | 25-11-15 | 22:12
Alles wat Nederlands is (ook onze vlag dus) is in de ogen van de Gutmensch psychopaten en hun allochtone aanhang: raassiest, extreem rechts, fascistisch, xenofoob, nazistisch, haatzaaiend, discriminerend, (of nog erger: PVV).

Dus durf maar niet voor je eigen land en je eigen vlag op te komen hoor stoute Nederlanders, want anders halen we gauw die anti-Zwarte Piet dame van de VN erbij, die zal ons wel even vertellen hoe slecht we wel zijn.

telelezer | 25-11-15 | 22:20

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 21:54

De alarm-vlag van België heeft hier de afgelopen week harder gewapperd dan die van Friesland.

Ben jij echt zo'n dom krokektje?

Kudtkip | 25-11-15 | 22:19

@Wim Venijn | 25-11-15 | 22:15
Klopt. En dat is meer dan ze verplicht zijn. Pleister op de linkse wonden, kun je dus wel zeggen.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:18

Sorry Joris:-)

Hoor/lees net dat alleen mensen met status in Steenbergen worden gehuisvest, zij die urgentie krijgen op een sociale woning en Miele en nog meer Btoeslagen. F-woord voor de 5+ jaar ingeschrevenen bij een woningstichting in Steenbergen.

Dr. Frambozenjam | 25-11-15 | 22:18

De vlag kan weer in top, in Steenbergen. Steenbergia victrix.

Glasgow Argus | 25-11-15 | 22:18

@Halal gehaktbal | 25-11-15 | 22:02
Mooi verhaal. Ik zou hem hijsen bij een NEE op 6 april!

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:18

Please.... Laat de volgende aanslag Amsterdam van de kaart vegen.. Hopelijk wordt dit slappe kutvolk dan eindelijk eens wakker

Loebas | 25-11-15 | 22:16

Geen AZC maar wel opvang voor 100 statushouders.
Status 'asielzoeker' zeker?
Welja. Noem het wat anders. En dan is het probleem er niet meer. Wat een linkse oplossing. Hoe kun je je burgers naaien. Zo dus.

Wim Venijn | 25-11-15 | 22:15

Geen azc! Hulde voor het verzet. Op die ene keer na is er netjes gedemonstreerd. Ik neem mijn -witte puntmuts- hoed voor jullie af!

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 22:15

Bij de volgende koningsdag iedereen met een NL vlag de straat op. Kijken wat onze landverraders daaaraan gaan doen.

telelezer | 25-11-15 | 22:14

Vrije Nator | 25-11-15 | 22:04
Wat ik al schreef. Ik was verloren gereden. Er was toen nog geen GPS.

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 22:12

@DeRuyter112 | 25-11-15 | 21:41
Ik vind dit stom gelul - dus als wat voor splintergroepering de nationale vlag gebruikt zou je volgens jou deze vlag niet meer mee mogen voeren, want dan ben je per definitie extreem rechts?
Of vind je nationalisme synoniem met extreem rechts?
Ik ben benieuwd wat je dan van een vlaggeparade vind op een kazerne bijvoorbeeld. Allemaal extreem rechtse militairen? Koningsdag doet dan zeker heel erg pijn? Wie vind dat eigenlijk- De politiek correcte weg-met-ons en-spuug-op-je-eigen-land goegemeente?

Roadblock | 25-11-15 | 22:12

En toch... de oproep om (zonder geweld) in verzet te komen heeft af en toe succes! Wie riep daar ook alweer toe op en werd vervolgens ondergescheten door de politiek correcten?

Paradijs | 25-11-15 | 22:12

-weggejorist-

Tweenul | 25-11-15 | 22:11

Nederland is niet meer 'ons' land, maar het land van iedereen met een paspoort waar achter het woordje Nationaliteit Nederlandse staat, en iedereen die er een wil.

henkdekanarie | 25-11-15 | 22:10

@Nonkel Frituur | 25-11-15 | 21:54
Wat deed jij in godsnaam zo ver van huis? Mocht je wel bij je frituurpan weg?

Vrije Nator | 25-11-15 | 22:04

Oh dan is het goed. Weer circa 30 - 40 woningen niet voor woningzoekenden.

Sliptong | 25-11-15 | 22:04

Ik heb hier nog de vlag die mijn grootvader nog streek in Indië, uit zijn tuin daar. De dag dat hij gevangen werd genomen en de Jap zijn huis als nieuw onderkomen in beslag nam heeft hij die keurig meegenomen en in bewaring gegeven bij vrinden die ervoor hebben gezorgd dat de vlag ook in NL terug kwam toen hij en mijn grootmoeder en moeder in het jappenkamp zaten.
Hij heeft hem hier nog gebruikt ondanks dat hij MEGA op zijn kop was gescheten door NL, als voormalig regeringsambtenaar aldaar, bij terugkomst.

Op zolder bij ( welwillende)familie... en als je die niet had, welwillende familie, dan kon je het uitzoeken.
Heel anders dan de opvang voor bijv. piraten uit Somalië heden ten dage.

Oja, die vlag. Ik heb hem nog. Die heeft voor het laatst gehangen bij mij aan de gevel. Toen Pim was afgemaakt, half stok.
Sindsdien ligt hij weer opgevouwen in de mottenballen.
Ik vind hem niet veel meer waard eigenlijk nu.
Misschien maar op ebay zetten. Kijken of er nog een andere waarde aan kleeft.

Halal gehaktbal | 25-11-15 | 22:02

Corrie-Corky | 25-11-15 | 21:11

Ik moest even lachen.

1+1 | 25-11-15 | 21:57

@yamahaha | 25-11-15 | 21:42
WEG MET ONS ! weg met de nederlander

Acidbrain | 25-11-15 | 21:57

Dat was intens

Balaverde | 25-11-15 | 21:55

Ik ben ooit eens verloren gereden op weg van Hoogstraten naar Loenhout, en toen ben ik in Friesland uitgekomen. Het leek alsof er aan ieder huis een vlag hing. Met hartjes. (ja ja, ik weet intussen dat het geen hartjes zijn, maar dat maakt niks uit).
Dat deed me wel plezier. Mensen die blij zijn met hun eigen land. Ook in de Scandinavische landen ziet u op het platteland overal vlaggen.
In wat voor rare dictatuur leven jullie dat de overheid opdracht geeft om de eigen vlag af te nemen?? Ik denk dat ik ervoor zou vechten, letterlijk.
Laat niet over jullie heenlopen! Steun vanuit België!

Nonkel Frituur | 25-11-15 | 21:54

En dat was de vergadering der gemeente Steenbergen.

Moties en amendementen, met aftikken burgermeester Vos.
Oja, er was nog één stem ergens tegen (sorry van de eerste burger).

Nou, houd vol, Steenbergen.
Kin en en neus (of je pik) vooruit!

Kudtkip | 25-11-15 | 21:54

w

Balaverde | 25-11-15 | 21:51

Probeer eens een EU-vlag? Als die ook in beslag wordt genomen massaal het EU-vlaggetje van de kentekens wegbranden!

davimore | 25-11-15 | 21:50

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 25-11-15 | 21:48

Je suis Steenbergen!! Geen allochtonen meer erbij a.u.b. t´is wel mooi geweest dacht ik zo.

pluk-87 | 25-11-15 | 21:48

Het is echt idioot en zeer ongebruikelijk dat de burgemeester van Steenbergen er met zijn ambtsketting zit.
Is dus geen commissievergadering.

Echter, de burgemeester heeft, in gemeenteraadsvergaderingen (slechts) de rol als voorzitter.

Die ambtsketting dient dus af te zijn gelegd.

Kudtkip | 25-11-15 | 21:47

@Antitheïst | 25-11-15 | 21:47
De nieuwe Nazi's komen naar u toe deze winter.

Mastermattie | 25-11-15 | 21:47

Nu hoofdelijke stemming.

Mastermattie | 25-11-15 | 21:47

Hoeveel weg-met-ons nsb-ers kan Nederland nog aan.

Antitheïst | 25-11-15 | 21:47

AZC's zijn de paddenstoelen van een verrotte samenleving. Amen

appeltjesgroeneweide | 25-11-15 | 21:46

Vies spelletje draaien daar:
Die 100 zijn die permanent, nee, dat is tijdelijk maar die kunnen na die periode wel vervangen worden met 100 anderen. Kortom, het is een permanente opvang met tijdelijke bewoners.

Mastermattie | 25-11-15 | 21:45

Dit is volgens mij al het derde debat. Blijven ze debatteren tot er een azc komt? Kunnen nog lang door debatteren, denk ik.

je suis bier | 25-11-15 | 21:44

Weg met ons!
Weg met ons!
Weg met ons!

EN NU ALLEMAAL!

yamahaha | 25-11-15 | 21:42

-weggejorist-

Boer Piet | 25-11-15 | 21:41

-weggejorist-

DeRuyter112 | 25-11-15 | 21:41

@Ik was in Haren | 25-11-15 | 21:06
U bedoeld van Nederlands GELD houden ! Want de rest van Nederland zijn ongelovigen en hoeren ! Oja ... dat was dat racistische stukje ;-)

Hondekont | 25-11-15 | 21:41

Nix nie durpke:

Steenbergen heeft sinds het jaar 1272 stadsrechten!

van Spagaaten | 25-11-15 | 21:41

OT
Mijn tablet maakte net van subliminaal, sublimair, is dat een luchtvaartmaatschappij gesponsord door Apple ofo?
Heel vaag. En ik kom ook al niet van die vervelende defensie ads af en daar klik ik dan de hele tijd op. Help!

Ongeblustekalk | 25-11-15 | 21:40

Het gaat natuurlijk om het probleem IS-vlaggen te herkennen. Daarom maar alles verboden. Maar dat is onzin: je kunt een gerechtvaardigde uitzondering maken voor Nederlandse vlaggen. Daar is niks op tegen want dit is nog steeds Nederland.

De Geus | 25-11-15 | 21:38

""De vlag, van ons land, dat ons land is.""
@ Pritt Stift | 25-11-15 | 21:00
Ons land is helaas niet meer van ons maar is ingenomen door de Brusselse bezettingsmacht, voor zover je het nog niet wist.
En wij naief Nederlands schapenvolk zijn nog slechts de werkmieren om de rest van de EU te onderhouden.
-
zoals Gauleiter Juncker het reeds zei: er is geen weg meer terug..!
"We besluiten iets, laten het dan even rusten en kijken wat er gebeurt. Als niemand dan herrie maakt en er geen opstand uitbreekt, omdat de meeste mensen sowieso niet begrijpen wat er besloten is, dan gaan we weer verder. Stap voor stap, tot er geen weg meer terug is." (bron: Der Spiegel 1999)

telelezer | 25-11-15 | 21:38

Misschien een idee om een nieuwe Nederlandse vlag te verzinnen of een oude te herintroduceren. De officiële mag immers niet.

mysteryposter | 25-11-15 | 21:37

@VanBukkem | 25-11-15 | 21:21
Gewoon opplakken. Net als Pritt.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 21:37

kicktherabbit | 25-11-15 | 21:23
In welke plaats je woont, geen idee.
Ik woon hartje stad Breda en ken de mores - word zelfs als NL'se import genoemd.
'k Kom niet van origine uit deze wijk.

Like I care. En m'n buren, wijk, omgeving vinden het ook prima.
Ik houd van ons land, de mentaliteit van: zeggen wat je op je hart hebt.
En dan dus zo dat de andere even nadenkt: hmm, daar heb je een punt.

Over welk onderwerp dan ook.

Kudtkip | 25-11-15 | 21:37

Binnenkort ga ik mijn roodwitblauwe vlag omturnen naar de Russische driekelur. Gewoon een kwestie van een beetje knippen en weer aan elkaar naaien.
Rood er af knippen,onder het blauw naaien et voilà. Fluitje van een cent.
Want je kunt van Poetin zeggen wat je wilt, hij is een leider die voor ZIJN volk opkomt!

Lupuslupus | 25-11-15 | 21:36

Eh de swastika mag dan zeker ook niet?
Gelukkig de zwarte IS-vlag wel.
Wat leven weer toch in een geweldig land!
(verder gaat met huilen)

diddley2 | 25-11-15 | 21:36

@Ik was in Haren | 25-11-15 | 21:06
Yup.
Hang maar eens op een willekeurige dag de nationale driekleur uit. De buurt zal er schande van spreken.

wakkere_nederlander | 25-11-15 | 21:34

@Snap je!? | 25-11-15 | 21:06
Ghaha, ja die betogers zijn heel sneaky subliminaal bezig.
Bromsnor zag dat, want cursus in gehad bij de NPO en greep meteen in.

Ongeblustekalk | 25-11-15 | 21:30

Ik ben een beetje in de war met de vlag regels. Europese vlag mag ook niet? Of toch wel ... of alleen Nederlandse vlag niet ... aaaaaahhhhhrgggg

mysteryposter | 25-11-15 | 21:30

Er was toch laatst zo'n blond dingetje hier wat een challenge zocht?
Nou, ik weet er eentje:
Ga op de dam staan en verbrand achtereenvolgens een Nederlandse, een Israëlische en een Palestijnse vlag en peil de reacties.
Ik denk dat die respectievelijk: goedkeurend, enthousiast en levensbedreigend zullen zijn.
Anyone wants to take the bet?

Cuyahoga | 25-11-15 | 21:29

Zeemeerminneke | 25-11-15 |
Naar insprekers wordt heel aandachtig geluisterd en de hele vergadering door naar verwezen in iedere commissievergadering - als het goed is.
Bij gemeenteraadsvergaderingen mag men als burger niet inspreken.

Voorts, wie de baas is?
En wie zulks bepaalt hoe het moet gaan met opvang vluchtelingen?
Import uit andere gemeenten?

Oh my...

Kudtkip | 25-11-15 | 21:28

Tremor | 25-11-15 | 21:24
Varkenskoppen voor een AZC neergooien is inderdaad gek. Snap sowieso niet waarom de woede wordt gericht op mensen die hier ook niet om gevraagd hebben. Richt je dan op de mensen die er wel wat aan kunnen doen.

kicktherabbit | 25-11-15 | 21:27

Wédden dat morgen de politie gaat toegeven dat het eigenlijk toch wel had gemogen - en sorry hoor volgende keer beter?
-
Waar hebben wij dit ook alweer eerder gezien?

bisbisbis | 25-11-15 | 21:27

Verbaasd...
*Dat woord alvast maar uit het woordenboek schrappen doet.*

Wijze uit het Oosten | 25-11-15 | 21:26

bijna_raak | 25-11-15 | 21:20
Als er geen politieke vlaggen zijn toegestaan dan mag de EU vlag natuurlijk ook niet Calimero. Maar dat had je zelf vast ook wel begrepen.

kicktherabbit | 25-11-15 | 21:25

En het dan gek vinden dat mensen varkenskoppen bij een AZC neer gooien.

Tremor | 25-11-15 | 21:24

Ah, de koffie is op.

Mastermattie | 25-11-15 | 21:24

Onze toekomst, de ambitie van links en de supercultuur! Op volle snelheid naar de afgrond met de .... achter het stuur. Vul het zelf maar in. www.youtube.com/watch?v=s9CdGVLxedw

nuff said | 25-11-15 | 21:24

Ik snap nog steeds niet dat mensen kapitalen betalen om in de binnenstad te wonen met wekelijks alle agressie, geweld, vandalisme, aanrandingen, geluid- en stankoverlast begeleid door een flinke politiemacht en beginnen te mekkeren wanneer er een paar vluchtelingen in de wijk erbij komen waar je vrij weinig last van hebt behalve dat ze er zijn. Woon liever naast een AZC dan naast een drukke kroeg. Kom maar hier heen.

kicktherabbit | 25-11-15 | 21:23

We gaan Zweden zo achterna, daar mag je geloof ik ook niet meer zeggen dat je Zweden graag (zoveel als nog mogelijk is) gewoon het "oude" Zweden zou willen laten zijn. Verboten !

RichardBandler | 25-11-15 | 21:23

-weggejorist-

Zaniksmurf | 25-11-15 | 21:22

... te laat ingeschakeld, geschorst - heb ik wat gemist?

Zaniksmurf | 25-11-15 | 21:22

Alleen de EU vlag is nog toegestaan, de nationale vlag is smerig populisme, wat zoals we weten gelijk staat aan islamofobie, racisme en facisme.

bijna_raak | 25-11-15 | 21:20

Hup Steenbergen! Ik vind juist dat de Nederlandse vlag overal meer meer meer gehesen moet worden. En de Prinsevlag, gewoon voor de leuk.

Driewerf Hoezee | 25-11-15 | 21:20

En alweer binnen een kwartier geschorst, de vergadering gemeenteraad Steenbergen.

Dat belooft weinig goeds.
Houd maar vol dat de politiek de laatste strohalmen biedt, @ de mensen...

Kudtkip | 25-11-15 | 21:19

Extra stok er aan en het is een spandoek. Creatief denken noemen ze dat.

tweetybird | 25-11-15 | 21:18

@ProAsfalt | 25-11-15 | 21:15
Dat komt omdat ze over een paar weekjes weer massaal met z'n allen de wereld over gaan vliegen voor hun klimaatfeestje, wat overigens niets met klimaat te maken heeft (maar met belangen), deze ronde naar het altijd romantische Parijs.

Mastermattie | 25-11-15 | 21:17

In Steenbergen is deze hele discussie gegijzeld door de import.

Als je naar de insprekers luisterde, hoorde je dan ook bij de tegenstanders alleen maar Rotterdamse/Bovenslootse accenten zat geen echte Steenbergenaar tussen.

Als echte Brabander moet je dan kiezen tussen of (deels) opvang voor asielzoekers steunen of die import het idee geven dat ze de baas zijn in je woonplaats.

Dus, laat die paar asielzoekers maar komen!

Zeemeerminneke | 25-11-15 | 21:17

Logisch, er mag maar met 2 vlaggen gewapperd worden: 1 Blauwe vlag met gele sterren en een zwarte vlag met Arabische tekens..

TuurlijkNiet | 25-11-15 | 21:17

De vlag die mij veel spelfouten doet schrijven.

cees2025 | 25-11-15 | 21:16

Misschien dat de prinsenvlag een goed alternatief is, als symbool van de opstand. En dan vergeten we maar even die nare smaak die de NSB eraan heeft gegeven.

Ongeblustekalk | 25-11-15 | 21:16

Gebeurd wel vaker dat uiterlijke kenmerken die een politieke of ideologische overtuiging uitstralen verboden worden. Vlaggen vallen daaronder maar ook bv voetbalshirts. Bij risico evenementen geldt dan een zero tolerance policy. Veel festivals doen dat ook. Het is een manier om relschoppers buiten de deur te houden. Heeft verder niets met de desbetreffende vlag, land, politieke partij, religie of voetbalclub zelf te maken. Zegt de man op Twitter zelf ook: vlaggen zijn verboden. En niet: Nederlandse vlaggen zijn verboden.

kicktherabbit | 25-11-15 | 21:16

Op het politie hangt al jaren maar één vlag. Die vlag met vele sterren op een blauwe zee. Jij weet wel die vlag die voor eenheid, succes en vrijheid staat. De vlag die democratie moet waarborgen. De vlag waar allemaal van moeten houden.

Zo, ik neem nu mijn medicijnen voor vanavond in.

cees2025 | 25-11-15 | 21:16

En op de andere Nederlandse Propaganda Omroep Zender wordt weer eens klimaatpropaganda de ether ingeslingerd.

ProAsfalt | 25-11-15 | 21:15

Ik snap het wel. Nu is er geen zak te zien van de boodschap.
Probeer het eens met de Cypriotische vlag.
En doe meteen even een andere sjaal om.

Petskast | 25-11-15 | 21:14

De vazallen van de onderdrukkers proberen met hun inbeslagnames het volk te intimideren. Het wachten is op het moment dat de boel echt gaat escaleren en er knuppels en traangas gebruikt gaan worden om vreedzame protesten uiteen te slaan. Nederland bevindt zich op een hellend vlak en glijdt steeds sneller af.

Morgenhout | 25-11-15 | 21:14

Soms vraag ik me wel eens af hoe zo'n meute hakbarren zelf zou reageren als er iemand hun moskee in kwam rennen terwijl hij keihard halal hakbar roept.

Vrije Nator | 25-11-15 | 21:14

Ff mijn IS vlag uit het raam wapperen. Kijken of ik hier een klein leger voor mijn deur kan krijgen.

CopyCat | 25-11-15 | 21:14

Tja ze hebben liever de Syrische vlaggen daar zeker. Wij moeten ons schamen omdat we uit Nederland komen.

Brainder | 25-11-15 | 21:13

Hoe lang nog denkt de kaste der politieke correcte dwang elite deze komedie nog vol te houden?
Zweden kan de waarheid niet langer onderdrukken, Duitsland mokt en biedt openlijk verzet, Brussel is under siege, in Parijs knallen de AK47's op straat, er sluimert een gigantische onvrede, er sluimert een opstand, een terug naar de roots. Mensen willen gewoon een rustig leven. Maar schijnbaar is dat ons niet toegestaan, en moet er altijd oorlog gevoerd worden, of economische crisis gecreëerd worden.
Kortom: we hebben de elite te veel macht gegeven, en we zijn slechts usefull idiots.
Allemaal.
*aluhoedje weer rechtvouwt met klamme handjes*

King of the Oneliner | 25-11-15 | 21:13

Dat is GVD onze vlag stelletje druiloren.

slotbert | 25-11-15 | 21:13

Nu ik erover nadenk; die rekensom is wel lekker helder uiteengezet.

jawor36 | 25-11-15 | 21:13

De raad is in ieder geval even koffie drinken: https://youtu.be/IGDS_qYgqik

Mastermattie | 25-11-15 | 21:12

Deze cijfers lijken me niet geheel correct...

jawor36 | 25-11-15 | 21:11

Weg met ons!

Corrie-Corky | 25-11-15 | 21:11

WTF?
Sinds wanneer is de NLse vlag verboden?
Wie heeft dit bedacht?
Kamervragen!!

Prof. D.A.H. Vintik | 25-11-15 | 21:05
Ha, ja. Dat was in 010. Tijdens de door NIDA georganiseerde pro-gaza demo. Waar meerdere isis-vlaggen waren gesignaleerd (en 1 ingenomen door politie volgens berichten).
Ja ja .. dat soort haatvlaggen moet dan weer wel kunnen. Is 'tolerantie' of zoiets.

gaffelbaard | 25-11-15 | 21:10

Jammer dat Ben Kok er niet bij was. Ben benieuwd wat de Sicherheitsdienst gedaan zou hebben als hij met de vlag van Israel had lopen wapperen :)

McPhart | 25-11-15 | 21:10

Tenenkrommend hoe de Nederlandse politie zich gedraagt. Loopjongetjes van de (lokale) politiek. Ik ga mij eens verdiepen in de houding van de politie in WOII. Ik vermoed dat het mij niet zal verbazen.

QuantumHolo | 25-11-15 | 21:10

We moeten begrip hebben voor alle andere culturen en ons aanpassen. Maar zelf nationalistisch zijn, neen dat mag niet. Weg met ons!

Maria.1 | 25-11-15 | 21:10

De politie gaat het druk krijgen de volgende koningsdag.

slipgenot | 25-11-15 | 21:09

Ah, de gedachten gestapo weer op pad?
Eerst waren het cartoons, nu zijn het vlaggen, what's next?
Het is maar goed dat we niet meedoen aan het EK voetbal... al die vlaggen, dat zou zomaar mensen kunnen kwetsen *zucht*

Mastermattie | 25-11-15 | 21:09

Volgens mevrouw Sargentini van Groenlinks is datgene wat op het bordje staat pure "hysterie" dus ik snap dat wel.

eerstneukendanpraten | 25-11-15 | 21:09

Er mag van Jozias alleen met vijandige vlaggen gewapperd worden.

mooi geluld man | 25-11-15 | 21:08

Oh, te vroeg geoordeeld. Het gaat natuurlijk niet om die vlag, maar om het feit dat niet de politiek correcte benaming Daesh gebruikt wordt.

Prof. D.A.H. Vintik | 25-11-15 | 21:08

Nee natuurlijk gaat die uitkomst van de gemeenteraad Steenbergen niet goed...
Het volk van alles door de strot duwen, garantie dat men een keer kotst.

G,I. Jane | 25-11-15 | 21:07

Je mag alleen van Nederland houden als je zelf geen Nederlander bent. Ben je wel Nederlander, dan ben je sowieso racist.

Ik was in Haren | 25-11-15 | 21:06

Franse vlag op zijn kant?

Snap je!? | 25-11-15 | 21:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken